SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); kree of Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Klopt ik ging dood in mijn vest,nog steeds t-shirt weerquote:Op zondag 7 oktober 2018 14:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Had verwacht dat het vandaag frisser zou zijn. Maar het is wederom heerlijk in het zonnetje.
quote:Op zondag 7 oktober 2018 20:14 schreef Djeez het volgende:
Ik ben morgen jarig, en heb vandaag mijn verjaardag zowaar buiten gevierd. Gewoon op het terras op het zuiden. Voor het eerst sinds 1994 geloof ik
Proficiatquote:Op zondag 7 oktober 2018 20:14 schreef Djeez het volgende:
Ik ben morgen jarig, en heb vandaag mijn verjaardag zowaar buiten gevierd. Gewoon op het terras op het zuiden. Voor het eerst sinds 1994 geloof ik
de week daarnaquote:Op maandag 8 oktober 2018 10:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
26/27 graden op zaterdag [ afbeelding ]
Jajaja er komen straks nog minimaal 4 maanden met koud regenachtig donker schijtweer aan.quote:
Tenzij dit het jaar is waar het klimaat echt omslaatquote:Op maandag 8 oktober 2018 13:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jajaja er komen straks nog minimaal 4 maanden met koud regenachtig donker schijtweer aan.
Voor nu nog even genieten van het feit dat je zonder jas naar buiten kan
Nouja, het is nog altijd Nederland. Puur en alleen al vanwege onze noordelijke ligging is het in de maanden november/december/januari vrijwel onmogelijk om echt "warm" weer te krijgen omdat er geen zonkracht is. De zon staat simpelweg te laag om warmte te genereren.quote:Op maandag 8 oktober 2018 14:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tenzij dit het jaar is waar het klimaat echt omslaat
Het ijs op de Noordpool doet ook vreemd. Normaal is daar al het vries seizoen, maar het smelt nu gewoon weer op sommige plekken :/
Orkaan Leslie gooit de pomp aan. Zodra die weg is keert alles vrij snel terug naar normaal.quote:Op maandag 8 oktober 2018 14:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tenzij dit het jaar is waar het klimaat echt omslaat
Het ijs op de Noordpool doet ook vreemd. Normaal is daar al het vries seizoen, maar het smelt nu gewoon weer op sommige plekken :/
Hopelijk een winter met veel sneeuw dan!quote:Op maandag 8 oktober 2018 15:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Orkaan Leslie gooit de pomp aan. Zodra die weg is keert alles vrij snel terug naar normaal.
Echt niet zo snel? Eerst maar eens de 16 graden halen in december en de 17 in januari voor je het over 20 graden moet gaan hebbenquote:Op maandag 8 oktober 2018 14:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nouja, het is nog altijd Nederland. Puur en alleen al vanwege onze noordelijke ligging is het in de maanden november/december/januari vrijwel onmogelijk om echt "warm" weer te krijgen omdat er geen zonkracht is. De zon staat simpelweg te laag om warmte te genereren.
Dus de enige manier waarop we hier relatief warm weer krijgen is als er een loeiharde zuidelijke wind staat die de warmte vanuit zeer zuidelijke gebieden naar hier blaast.
En dan nog moet werkelijk alles meezitten wil je in december een graad of 15/16 halen (wat ook het hoogst haalbare zo'n beetje is) De 20 graden zal in dec/januari hier echt niet zo snel gehaald kunnen worden.
quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
26/27 graden op zaterdag [ afbeelding ]
Nou de 16 graden is in december al wel eens gehaald, in Maastricht in 2015. De bilt had toen een dag met 15,3 graden... dus komt aardig in de buurt.quote:Op maandag 8 oktober 2018 15:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Echt niet zo snel? Eerst maar eens de 16 graden halen in december en de 17 in januari voor je het over 20 graden moet gaan hebben
Ah joh, waarom zat ik dan met 15.5 in m'n hoofd als recordtemperatuur in decemberquote:Op maandag 8 oktober 2018 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou de 16 graden is in december al wel eens gehaald, in Maastricht in 2015. De bilt had toen een dag met 15,3 graden... dus komt aardig in de buurt.
Dit was echter ook gelijk de warmste december in honderd jaar dus ja zegt alweer genoeg
Hmm apart indeed... misschien vanwege de ligging tussen bergen en fohn effect en weet ik het??quote:Op maandag 8 oktober 2018 15:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah joh, waarom zat ik dan met 15.5 in m'n hoofd als recordtemperatuur in december
http://weergegevens.nl/ex(...)te=True&include=True
Anyway, 20 lijkt me de komende decennia onhaalbaar voor Nederland. Zelfs in Lyon hebben ze dat in januari nog nooit gehaald.
Waarom het hier dan bijna jaarlijks wel 20 graden wordt en het zelfs eens 26.5 graden is geweest in januari is me dan wel weer een raadsel, als je schijnbaar al in zuid Frankrijk moet zitten om eens een twintiger te halen in januari
Dacht ik vorige keer ook, het blijft maar komen deze temperaturen..quote:Op maandag 8 oktober 2018 17:19 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
[..]
Hopelijk is het dan echt voorbij met de normale temperatuur voor oktober.
Dank je wel!quote:
Dank je!quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Zelfs in Assen! En alvast gefeliciteerd!
En dit zijn dagelijkse koffieapparaat gesprek met collega's:quote:Op maandag 8 oktober 2018 17:37 schreef LTVDK het volgende:
Dit is een beetje hoe ik Frutsel voor me zie
[ afbeelding ]
die truiquote:Op maandag 8 oktober 2018 17:37 schreef LTVDK het volgende:
Dit is een beetje hoe ik Frutsel voor me zie
[ afbeelding ]
Niet zo onaardig over Frutsel jaquote:
Dit is het nieuwe normaal!quote:Op maandag 8 oktober 2018 17:19 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
[..]
Ik wil ook herfst nu. Ben er wel een beetje klaar mee. Het was een topzomer, maar kappen nu.quote:Op maandag 8 oktober 2018 17:19 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
[..]
Echt niet leuk meer,laat er maar een flink lage drukgebied het weer bepalen.quote:Op maandag 8 oktober 2018 17:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dacht ik vorige keer ook, het blijft maar komen deze temperaturen..
Denk dat je daar gelijk in hebt,het is al een aantal jaren achter elkaar zoquote:
Helemaal gelijk ergste vind ik die metereologen met hun overdreven reacties,quote:Op maandag 8 oktober 2018 18:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik wil ook herfst nu. Ben er wel een beetje klaar mee. Het was een topzomer, maar kappen nu.
quote:Op maandag 8 oktober 2018 19:00 schreef Elan het volgende:
Hoe kun je nou niet blij worden van een heerlijke nazomer. Dan spoor je echt niet.
Alsof er niet nog minimaal 100 dagen met amper zon voor ons klaar liggen.
Mijn tante ookquote:Op maandag 8 oktober 2018 22:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Sprak van de week ook een vrouw. Die verlangde zo naar de herfst en winter, want ze wilde dikke truien aan.
quote:Op maandag 8 oktober 2018 22:40 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Mijn tante ook. Wilde al een kerskrans gaan ophangen
.
Maar de vraag is of het droog blijft of dat er regen gaat vallenquote:Op maandag 8 oktober 2018 22:39 schreef AQUILA. het volgende:
Zaterdag 27/28 graden in het binnenland!
[ afbeelding ]
Na dit weekend wel:quote:Op maandag 8 oktober 2018 22:45 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
[..]
Maar de vraag is of het droog blijft of dat er regen gaat vallen
Dat soort figuren komen gewoon nooit buiten. Die brengen de kinderen in de auto naar school en dat was het.quote:Op maandag 8 oktober 2018 22:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Sprak van de week ook een vrouw. Die verlangde zo naar de herfst en winter, want ze wilde dikke truien aan.
Klinkt als mijn gesprekken met collega's.quote:Op maandag 8 oktober 2018 17:49 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
En dit zijn dagelijkse koffieapparaat gesprek met collega's:
[ afbeelding ]
Bullshit. Kap nou gewoon eens met dit soort geouwehoer man. Insinuerende foutieve langspeelplaat zonde einde dit.quote:Op maandag 8 oktober 2018 23:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat soort figuren komen gewoon nooit buiten. Die brengen de kinderen in de auto naar school en dat was het.
quote:Op maandag 8 oktober 2018 22:40 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Mijn tante ook. Wilde al een kerskrans gaan ophangen
.
Tot nu toe zit ik op 100% bevestiging van deze uitspraak. Als jij een tegenvoorbeeld hebt, hoor ik het graag.quote:Op maandag 8 oktober 2018 23:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Bullshit. Kap nou gewoon eens met dit soort geouwehoer man. Insinuerende foutieve langspeelplaat zonde einde dit.
Ik vind het apart en ook kortzichtig hoe mensen hun eigen 'pleziertje' (warm weer, zon, zonder jas naar buiten kunnenquote:Op maandag 8 oktober 2018 19:00 schreef Elan het volgende:
Hoe kun je nou niet blij worden van een heerlijke nazomer. Dan spoor je echt niet.
Alsof er niet nog minimaal 100 dagen met amper zon voor ons klaar liggen.
Wat is er nou zo erg aan een trui of jas aan, ik snap dat echt niet.quote:Op maandag 8 oktober 2018 22:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Vast ja. Gelukkig kom ik uit een omgeving van wintersporters en liefhebbers die gewoon graag en ook vaak buiten zijn en werken tijdena de winter dus nee, je zit onmogelijk op 100 procent met dat vooroordelend geblaatshow. Maar fijn om te weten dat de periode weer is aangebroken dat we bijna volcontinu dit gejammer van jou en straatcommando moeten aanhorenquote:Op maandag 8 oktober 2018 23:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tot nu toe zit ik op 100% bevestiging van deze uitspraak. Als jij een tegenvoorbeeld hebt, hoor ik het graag.
Ik geef gewoon een plausibele verklaring voor mensen die zo zijn.
Word! Je verwoordt precies hoe ik erover denk. Het is gewoon abnormaal dat het nu nog steeds zo'n 25 graden is. De hele wereld gaat kapotquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 00:13 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik vind het apart en ook kortzichtig hoe mensen hun eigen 'pleziertje' (warm weer, zon, zonder jas naar buiten kunnenwho cares om een jas aan moeten) belangrijker vinden dan het normaal functioneren van het klimaat. Binnen niet al te lange tijd is alles fucked up, maar nee als wij ons warme pleziertje maar hebben en oh wee als er wat regen uit de lucht valt. Die droogte boeit inmiddels ook geen hond meer.
Echt het is beyond me hoe graag sommige mensen warm weer willen ten koste van alles.
Inderdaad. Het is nog nooit eerder 25 graden geworden in Oktober!!! BI-FUCKING-ZAR dit!quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 07:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Word! Je verwoordt precies hoe ik erover denk. Het is gewoon abnormaal dat het nu nog steeds zo'n 25 graden is. De hele wereld gaat kapot
https://weerstatistieken.nl/quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 08:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is nog nooit eerder 25 graden geworden in Oktober!!! BI-FUCKING-ZAR dit!
Grote paniek!
De droogte ... ohhh my gaaaawd, de droogte! Ja het is een droog jaar. Is geloof ik ook nog noooooooit eerder voorgekomen.
Letterlijk vorig jaar juli was véél te nat, maar dat zijn we alweer vergeten want: PANIEK.
Volgens mij was er een lichtelijke vorm van sarcasme aanwezig.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
https://weerstatistieken.nl/
Ik zie anders verschillende 25+ in het verleden in oktober
Nogal overtrokken reactie dit. Ten eerste hebben we er geen directe invloed op dus als het dan toch zo is, mag je er best van genieten als je er van houdt. Daarnaast is de natuur blijkbaar heel wat flexibeler dan de meeste mensen hier.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 00:13 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik vind het apart en ook kortzichtig hoe mensen hun eigen 'pleziertje' (warm weer, zon, zonder jas naar buiten kunnenwho cares om een jas aan moeten) belangrijker vinden dan het normaal functioneren van het klimaat. Binnen niet al te lange tijd is alles fucked up, maar nee als wij ons warme pleziertje maar hebben en oh wee als er wat regen uit de lucht valt. Die droogte boeit inmiddels ook geen hond meer.
Echt het is beyond me hoe graag sommige mensen warm weer willen ten koste van alles.
mijn sarcasme radar heeft nog niet voldoende koffie gehadquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:06 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Volgens mij was er een lichtelijke vorm van sarcasme aanwezig.
Alstuquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
mijn sarcasme radar heeft nog niet voldoende koffie gehad
We hebben dit weer nu eenmaal, mogen we er dan niet van genieten?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 00:13 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Wat is dit voor gejank?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 00:13 schreef Guanabana het volgende:
[..]
En het mooie is dat dat plaatselijke hier is!quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Zaterdag plaatselijk 27 graden.. ongekend.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 11:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En het mooie is dat dat plaatselijke hier is!
quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 11:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En het mooie is dat dat plaatselijke hier is!
Blij dat ik vrij ben die dag.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Zaterdag plaatselijk 27 graden.. ongekend.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 03:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Vast ja. Gelukkig kom ik uit een omgeving van wintersporters en liefhebbers die gewoon graag en ook vaak buiten zijn en werken tijdena de winter dus nee, je zit onmogelijk op 100 procent met dat vooroordelend geblaatshow. Maar fijn om te weten dat de periode weer is aangebroken dat we bijna volcontinu dit gejammer van jou en straatcommando moeten aanhoren
Ik moet Dven gelijk geven dat dat onzin is. Sorry katjequote:Op maandag 8 oktober 2018 23:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tot nu toe zit ik op 100% bevestiging van deze uitspraak. Als jij een tegenvoorbeeld hebt, hoor ik het graag.
Ik geef gewoon een plausibele verklaring voor mensen die zo zijn.
Ik moet afkicken vrees ik.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:43 schreef Greys het volgende:
Enjoy! Hier morgen ook vrij. Buitenboel schilderen met mooi weer![]()
En in de winter hebben we ook nog best weleens sneeuw/ijs/kou met zon. Niet vaak idd. Tis nou eenmaal winter dus dan maar het beste van maken. Ook als het depressief weer is. Gewoon leuke dingen doen en vitamine D vreten.Vooral na zo'n lange tijd dit jaar mét zon zou je daar wel weer even op kunnen teren moet je maar (proberen te) denken.
Snap ik ook wel echt hoor, na veel/lang mooi weer is het dan wel weer extra wennen idd. Dus beetje dubbel.quote:
Ik klaag hier sws minder vaak dan dat jij tegen een ban aanlooptquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 03:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Vast ja. Gelukkig kom ik uit een omgeving van wintersporters en liefhebbers die gewoon graag en ook vaak buiten zijn en werken tijdena de winter dus nee, je zit onmogelijk op 100 procent met dat vooroordelend geblaatshow. Maar fijn om te weten dat de periode weer is aangebroken dat we bijna volcontinu dit gejammer van jou en straatcommando moeten aanhoren
Onjuist, de laatste jareN loop ik nog maar zelden tegen een ban op. Ja op de FP ja maar dat is niet al te lastig wanneer je niet mee marcheert in de stormloop die daar gaande is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 22:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik klaag hier sws minder vaak dan dat jij tegen een ban aanloopt
quote:Op woensdag 10 oktober 2018 07:55 schreef Djeez het volgende:
Vanmiddag heb ik mijn papamiddag. Ik ga lekker buiten op de loungeset liggen buiten. Ik ben namelijk gisteren begonnen met kickboksen
Valt wel mee toch?quote:Op woensdag 10 oktober 2018 08:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die ochtenden zijn kaolo fris zeg.
Ja dat er weer als een bezetene geėdit wordt. En dan niet eens nog even de moeite nemen om een spelfout uit de tekst te halen wanneer men toch bezig is. Manmanmanquote:
Ik loop nog steeds zonder jas in t-shirt. Das toch wel knap fris nu vroeg in de morgenquote:Op woensdag 10 oktober 2018 09:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Valt wel mee toch?
Vind het ook wel prettig eigenlijk. Eindelijk geen hitte meer die 24/7 duurt maar overdag t-shirt weer en 's avonds tot 's morgens gewoon goed te doen met een trui.
Accepterenquote:Op woensdag 10 oktober 2018 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
Lijkt erop dat de liefhebbers van fris weer en regen vanaf zondag hun zin gaan krijgen.
Ahja ik accepteer het, het is immers oktober dus die omslag ging er hoe dan ook een keer komen. T/m zaterdag wordt het in ieder geval nog even flink genieten van de indian summer!
Die 2m naar je auto toevallig?quote:Op woensdag 10 oktober 2018 09:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik loop nog steeds zonder jas in t-shirt. Das toch wel knap fris nu vroeg in de morgen
Nee hoor is alweer bijgesteld bijna geen regen,en grote kans dat het weer boven normaal gaat worden na volgende weekquote:Op woensdag 10 oktober 2018 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
Lijkt erop dat de liefhebbers van fris weer en regen vanaf zondag hun zin gaan krijgen.
Ahja ik accepteer het, het is immers oktober dus die omslag ging er hoe dan ook een keer komen. T/m zaterdag wordt het in ieder geval nog even flink genieten van de indian summer!
Klimaatveranderingquote:Op woensdag 10 oktober 2018 10:11 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
[..]
Nee hoor is alweer bijgesteld bijna geen regen,en grote kans dat het weer boven normaal gaat worden na volgende week
Bron,KNMI
Weeronline heeft het erover dat de winters in Nederland gehalveerd zijn en in de toekomst alleen maar meer slinken![]()
Bovengemiddeld kan nog steeds fris zijn. En bij zowel ECMWF alsmede GFS zijn er voor het grootste gedeelte van het land genoeg neerslagsignalen in de pluim.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 10:11 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
[..]
Nee hoor is alweer bijgesteld bijna geen regen,en grote kans dat het weer boven normaal gaat worden na volgende week
Bron,KNMI
Weeronline heeft het erover dat de winters in Nederland gehalveerd zijn en in de toekomst alleen maar meer slinken![]()
Schattigquote:Op woensdag 10 oktober 2018 10:38 schreef Dven het volgende:
Sterker nog, in de onbetrouwbare termijn gaat de winter in Europa zelfs z'n eerste poging doen
[ afbeelding ]
Medisch gezien lul je nu onzin.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:30 schreef Greys het volgende:
Mensen mensen wat een verwennerette dit!
En ik leerde van de week dat de meeste lichamen vitamine D ongeveer 3 maanden kunnen opslaan voor tijden met minder zon. Dus oktober zorgt momenteel even voor een stuk minder winterdepressies t/m januari ongeveer op deze manier
(En voor de mensen die er echt geestelijk last van hebben in de winter, slik 20 mcg vitD per dag. Scheelt een slok op een borrel.)
#greysweetraad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |