Tja, die staan op zo'n beetje elk vergrijp. In de praktijk wordt de soep niet zo heet gegeten.quote:Op zondag 7 oktober 2018 18:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hmm, en op elk ervan staan potentieel gevangenisstraffen. Dit kan een interessant proces worden.
Correct, waarbij op de eerste de hoogste straf staat (volgens het OM) terwijl dat tot nu toe afgedaan is met een boete. Dus zeg het maar aangezien het stilstaan op de snelweg een boete oplevert van 370 euro.quote:Op zondag 7 oktober 2018 18:56 schreef Molurus het volgende:
Hmm, en op elk ervan staan potentieel gevangenisstraffen. Dit kan een interessant proces worden.
Tjalling vd Goot (werkzaam bij Anker & Anker) met ondersteuning van de Ankertjes zelf.quote:Op zondag 7 oktober 2018 19:01 schreef capricia het volgende:
Wie hebben ze als advocaat. Anker en anker?
Anker & Ankerquote:Behandeling zaak A7-blokkade vanaf 8 oktober a.s.
Vanaf maandag 8 oktober a.s. om 10.00 wordt de zaak tegen 34 verdachten in de zogeheten A7-blokkadezaak behandeld. Van deze verdachten worden 33 bijgestaan door raadsman Tjalling van der Goot. De rechtbank heeft de zittingen verspreid over vier data, te weten maandag 8, dinsdag 9, donderdag 11 en vrijdag 12 oktober. De planning is dat de eis van het OM en het pleidooi van de verdediging op vrijdag 12 oktober plaatsvinden. Maandag 15 oktober is een reservedag. De zittingen beginnen steeds om 9.00 uur. Alleen op de eerste zittingsdag wordt om 10.00 uur aangevangen.
Op 18 november 2017 ontstond een opstopping op de snelweg A7 nabij Joure. In deze opstopping stond een drietal bussen met daarin demonstranten tegen Zwarte Piet. Deze betogers waren onderweg naar Dokkum waar die dag de landelijke intocht van Sinterklaas plaatsvond. De betogers zijn die dag niet in Dokkum geweest.
Onze cliënten wordt ten laste gelegd dat zij zich schuldig hebben gemaakt aan - kortweg - het versperren van de snelweg A7, het verhinderen van een betoging en dwang (het door geweld of bedreiging met geweld iemand dwingen iets te doen). Eén cliënt wordt daarnaast opruiing verweten.
Oh, ongetwijfeld. Maar ik sta alsnog wel te kijken van een maximale gevangenisstraf van 9 jaar voor het versperren van een weg. Ik ben wel benieuwd in welk scenario die 9 jaar ook werkelijk opgelegd zouden kunnen worden.quote:Op zondag 7 oktober 2018 18:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, die staan op zo'n beetje elk vergrijp. In de praktijk wordt de soep niet zo heet gegeten.
Dat zal vast icm een artikel 5 zijn lijkt me.quote:Op zondag 7 oktober 2018 19:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Oh, ongetwijfeld. Maar ik sta alsnog wel te kijken van een maximale gevangenisstraf van 9 jaar voor het versperren van een weg. Ik ben wel benieuwd in welk scenario die 9 jaar ook werkelijk opgelegd zouden kunnen worden.
Duh, dat lijkt me logisch. Die zakkenwassers brachten autorijders in gevaar, zwarten, witten, man en vrouw, gay en straight, jong en oud. Of ze nou tegen zwarte piet, witte piet of blauwe piet demonstreerden maakt voor niemand uit behalve racistisch rechts.quote:34 verdachten, 4 zittingsdagen en mogelijk jaren cel: 'Deze zaak gaat niet over Zwarte Piet'
quote:Op zondag 7 oktober 2018 19:39 schreef Kamina het volgende:
[..]
Duh, dat lijkt me logisch. Die zakkenwassers brachten autorijders in gevaar, zwarten, witten, man en vrouw, gay en straight, jong en oud. Of ze nou tegen zwarte piet, witte piet of blauwe piet demonstreerden maakt voor niemand uit behalve racistisch rechts.
Jip & Janneke taal.quote:Op zondag 7 oktober 2018 19:28 schreef LXIV het volgende:
De overheid heeft alvast een propagandafilmpje laten maken om de gemoederen te sussen en de rest van het volk de mond te snoeren:
De KOZP bus bracht dus iedereen in gevaar?quote:Op zondag 7 oktober 2018 19:39 schreef Kamina het volgende:
Duh, dat lijkt me logisch. Die zakkenwassers brachten autorijders in gevaar, zwarten, witten, man en vrouw, gay en straight, jong en oud. Of ze nou tegen zwarte piet, witte piet of blauwe piet demonstreerden maakt voor niemand uit behalve racistisch rechts.
Worden die niet vervolgd? Zegt wie?quote:Op zondag 7 oktober 2018 19:44 schreef LXIV het volgende:
[..]![]()
Waarom worden anderen die snelwegen blokkeren dan niet vervolgd? Of die de vrijheid van meningsuiting van anderen remmen?
Het gaat er hier om om alle verzet tegen het vernietigen van de Nederlandse identiteit in de kiem te smoren. Daarom maakt men zich zo druk. Als het om een bende Turken gaat die een bruiloft vieren interesseert het niemand dat een snelweg wordt stilgelegd.
Stond die stil op de snelweg?quote:Op zondag 7 oktober 2018 19:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
De KOZP bus bracht dus iedereen in gevaar?
Oh?quote:Op zondag 7 oktober 2018 19:44 schreef LXIV het volgende:
Als het om een bende Turken gaat die een bruiloft vieren interesseert het niemand dat een snelweg wordt stilgelegd.
Nee, dat zeg ikquote:
Het is geen neger het is een Piet en Zwarte Piet maakt wel degelijk deel uit van de Nederlandse cultuur dus identiteit. Dat heeft niks met piemels te doen, okay.quote:Als jouw identiteit afhangt van jezelf als neger schminken, okay. Je piemel blijft even klein hoor.
De realiteit is precies omgekeerd, beste kerel.quote:Op zondag 7 oktober 2018 18:41 schreef Sigaartje het volgende:
Wat me opvalt hier is dat er met twee maten wordt gemeten.
Als er tijdens een Turkse bruiloft een snelweg wordt geblokkeerd dan gilt iedereen het hier uit.
Als het om zwarte pieten gaat en de snelweg wordt geblokkeerd, dan mag het allemaal.
Nee, ik ben geen Turk
en ja, ik ben er voor dat alle snelwegblokkeerders, wie het ook zijn, om welke reden dan ook, gestraft moeten worden.
Niet deze weer he. Toon maar aan dat ze wel vervolgd worden dan.quote:
Ja, de bus stond wel degelijk stil toch?quote:Stond die stil op de snelweg?
Dit.quote:Op zondag 7 oktober 2018 18:45 schreef AchJa het volgende:
Je wil het gewoon niet snappen... Geeft verder niks.
Volwassen demonstranten kleine kinderen op hun feestje laten overschreeuwen leek mij ook wel heel raar. Hoor je SJW links weer nooit over.quote:Op zondag 7 oktober 2018 19:39 schreef Kamina het volgende:
[..]
Dat mensen echt niet inzien dat dit ondertussen een enorm Animal Farm niveau heeft bereikt... Maar goed, schijnbaar mag dat als het maar in het juiste straatje past.quote:
Ik vind het ook erg bijzonder dat er totaal geen aandacht aan wordt besteed... Maar ook dat zal wel niet in de kraam te pas komen dan.quote:Verder is de aantijging aan het adres van de burgemeester veel groter nieuws. Als blijkt dat ze deze acties werkelijk heeft ondernomen en als dat bewezen kan worden, dan heeft zij moedwillig een situatie gecreëerd van protesten en spanningen.
Te ziek voor woorden zou dat zijn.
Racistisch rechts? Als je het over 'witten' hebt ipv 'blanken' om blanke mensen aan te duiden, ben je zelf gewoon een racist. Die term is in het leven geroepen door een paar hele enge hypocriete wezens en jij gaat daar gewoon in mee. Net zo hypocriet.quote:Op zondag 7 oktober 2018 19:39 schreef Kamina het volgende:
[..]
Vraag me wel af of wat ambtenaren dat in elkaar geknutseld hebben, of dat hier weer voor een hoop geld ge-outsourced is.quote:
Stakende politieagenten ook.quote:Op zondag 7 oktober 2018 19:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De realiteit is precies omgekeerd, beste kerel.
De Friezen staan terecht, terwijl er helemaal niks is gebeurd: geen letsel, geen aanrijdingen, helemaal niks. En feestvierende Turken die de weg blokkeren, komen daar gewoon mee weg. Ze worden niet vervolgd.
Het is sowieso al te bizar voor woorden dat het OM geld besteedt aan een peperduur voorlichtingsfilmpje voor dat wat objectief gezien een heel licht vergrijp is: met een bus stilstaan op de snelweg, zonder dat er verder gewonden zijn gevallen of schade is opgetreden.quote:Op zondag 7 oktober 2018 19:28 schreef LXIV het volgende:
Mogelijk worden er draconische straffen uitgedeeld om 'een voorbeeld te stellen'. En dat dan onder het mom van 'het beschermen van de democratie en de vrijheid van meningsuiting'.
De overheid heeft alvast een propagandafilmpje laten maken om de gemoederen te sussen en de rest van het volk de mond te snoeren:
Onder het mom van vrijheid van meningsuiting wordt onze vrijheid van meningsuiting vermoord. Want alleen je mening mogen uiten als die in het straatje van de overheid komt is nep-vrijheid.
En dit dan door een overheid die cartoonisten van hun bed licht en politie langstuurt bij mensen die een 'like' geven aan een onwelgevallige post op Facebook.
Je hebt wel issues met kleine piemols he.quote:Op zondag 7 oktober 2018 19:48 schreef Kamina het volgende:
[..]
Worden die niet vervolgd? Zegt wie?
Als jouw identiteit afhangt van jezelf als neger schminken, okay. Je piemel blijft even klein hoor.
[..]
Stond die stil op de snelweg?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |