Ik bedoel het bestaan van 100 intochten. En een Sinterklaas bij het winkelcentrum, een sinterklaas op school, een sinterklaas in tv programma A, een sinterklaas in tvprogramma B, een sinterklaas die bij je thuis komt etc. En allemaal verschillende.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 18:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Elke demonstratie is verwarrend voor kinderen bij intochten.
Ja, dat zie je toch? Kinderen zijn goedgelovig maar niet blind.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 18:26 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik bedoel het bestaan van 100 intochten. En een Sinterklaas bij het winkelcentrum, een sinterklaas op school, een sinterklaas in tv programma A, een sinterklaas in tvprogramma B, een sinterklaas die bij je thuis komt etc. En allemaal verschillende.
Dat accepteren kinderen probleemloos - maar iemand met roetvegen zou onmiddellijk door de mand vallen als zijnde BoneThuggs de buurman.
Toch ?
Dat is toch niet zo gek? Jonge kinderen leven in een heel kleine wereld, de intocht op tv en dan in in eigen dorp of stad is alles dat belangrijk is. Dus zullen ze ook eerder de buurman herkennen dan een willekeurige acteur op tv die ook Piet speelt.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 18:26 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat accepteren kinderen probleemloos - maar iemand met roetvegen zou onmiddellijk door de mand vallen als zijnde BoneThuggs de buurman.
Hoe kom je tot die conclusie?quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 17:28 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
De anti zwarte piet mensen gaan niet meer demonstreren bij de intocht.
Hij bedoelt waarschijnlijk dat het drietal van de grauwe eeuw niet gaat demonstreren maar met hardere acties dreigt en negeert de rest.quote:
Ah, ouderwetse tunnelvisie.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 19:35 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hij bedoelt waarschijnlijk dat het drietal van de grauwe eeuw niet gaat demonstreren maar met hardere acties dreigt en negeert de rest.
quote:
Man man man manquote:
Om de anti-pieten te verwarren. Wel zwart, niet zwart, wel protesteren, niet protesteren.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 17:27 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Wel raar: eergisteren zouden er enkel roetveegpieten zijn. Gisteren weer bekend gemaakt dat ze toch pikzwart zijn door de schoorsteen. Waarom die switch?
Jehova's?quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 18:35 schreef Geytenbeekje het volgende:
Ik heb als kind nooit geloofd in sinterklaas en zwarte piet.
Sommigen zijn vaak door de schoorsteen gegaan en sommigen niet, hoorde ik vanmorgen op radio1, vandaar dat verschil.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 17:27 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Wel raar: eergisteren zouden er enkel roetveegpieten zijn. Gisteren weer bekend gemaakt dat ze toch pikzwart zijn door de schoorsteen. Waarom die switch?
Jajaquote:Op vrijdag 5 oktober 2018 20:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sommigen zijn vaak door de schoorsteen gegaan en sommigen niet, hoorde ik vanmorgen op radio1, vandaar dat verschil.
Op zich een goeie verklaring, toch? Alleen waarom mogen die Pieten gewoon niet elke dag onder de douche, net als de kompels in Limburg na hun shift deden, en dan elkaars ruggen wassen en zo. Is toch een item voor de arbeidsinspectie dan, lijkt me.quote:
Ze mogen van mij elke dag onder de douche hoor.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 20:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Op zich een goeie verklaring, toch? Alleen waarom mogen die Pieten gewoon niet elke dag onder de douche, net als de kompels in Limburg na hun shift deden, en dan elkaars ruggen wassen en zo. Is toch een item voor de arbeidsinspectie dan, lijkt me.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 20:14 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Wel grappig om te lezen die boze witte mensen op Facebook: "ONS feest wordt afgepakt omdat DE BUITENLANDERS zeiken over ZWARTE PIET. DIT IS ONS LAND, ons feest! Zwarte piet hoort zwart!!!!! Waar en wanneer houdt het op?"
Remonstranten, vind ik dan altijd nog wel sympathiek, de rekkelijken of de Arminianen. Nederland had er anders uitgezien als de Nassaus/Oranjes voor de rekkelijken hadden gekozen iig.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 20:34 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ik ben geen Jehova. Reformatorisch
Ja, dan zijn ze Witte Pieten dus.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 20:34 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ze mogen van mij elke dag onder de douche hoor.
Ja, alleen gaat de lol er dan van af.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 20:42 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Dat wil een klein groepje toch graag
Dit is even een ordinaire lokquotequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |