SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Verstandig. Denk dat mensen het over het algemeen eerder te hoog dan te laag inschatten.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 21:53 schreef Mss het volgende:
Ik vind het dus lastig om mijn eigen activiteit in te schatten. Het streven is 2x per week 5km hard te lopen en 1x boksen. Maar de overige dagen is het auto of OV naar de kantoorbaan, vandaar dat ik het op laag heb gezet.
Je weet toch wel hoeveel je er ongeveer in stopt? En voor hoeveel porties? Dan kan je dat makkelijk uitrekenen/delen. Of je voert het als maaltijd in (kan bij veel voedingtrackers) en dan delen door aantal porties, of aantal grammen van de maaltijd ingeven.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 21:55 schreef Mss het volgende:
Naja eerst maar eens beginnen met het tracken van mijn voedselinname op een normale dag.
Is in het begin een enorme kutklus weet ik nog wel van de vorige keer.
Hoe doen jullie dat met avondeten wanneer je gerechten maakt waarbij je vlees en groenten in 1 pan gaan, bijv pasta, curry of chili ofzo?
Ik maak dan een recept met alle ingrediënten en deel het door het aantal porties dat het zou moeten zijn. Beetje grof geschat dus, maar met de ene keer wat meer en de andere keer wat minder, komt het uiteindelijk wel aardig uit.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 21:55 schreef Mss het volgende:
Naja eerst maar eens beginnen met het tracken van mijn voedselinname op een normale dag.
Is in het begin een enorme kutklus weet ik nog wel van de vorige keer.
Hoe doen jullie dat met avondeten wanneer je gerechten maakt waarbij je vlees en groenten in 1 pan gaan, bijv pasta, curry of chili ofzo?
elk tooltje zegt ook weer wat andersquote:Op woensdag 3 oktober 2018 21:53 schreef Sunnythesun het volgende:
WBT verbruik en fitbit: het is maar net wat je in zo'n tool invult qua beweging natuurlijk.
Ik kom nu met gemiddeld 7000 stappen (rust houden is dat tegenwoordig) aan gemiddeld 2200 verbruik. Dat is ook ongeveer wat meestal tools aangeven als onderhoud wanneer ik beweging niet op 'licht actief' of een dergelijke variant zet. Klopt aardig met elkaar dus.
Jawel, maar mijn vriend neemt bijv grotere porties. Dus uit een pan pastasaus haal ik 4 porties, maar die zijn lang niet gelijk aan elkaar.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 21:58 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Je weet toch wel hoeveel je er ongeveer in stopt? En voor hoeveel porties? Dan kan je dat makkelijk uitrekenen/delen. Of je voert het als maaltijd in (kan bij veel voedingtrackers) en dan delen door aantal porties, of aantal grammen van de maaltijd ingeven.
Dat tooltje wat gelinkt werd vorig topic zegt per methode iets anders en de verschillen zijn nogal huge!quote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
elk tooltje zegt ook weer wat andersen gaan meestal alleen uit van hoe vaak je traint, niet hoeveel je verder beweegt.
Ik ga wel van mijn fitbit uit voorlopig
Warme douche, paracetamol en plat.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:25 schreef Cue_ het volgende:
Iemand tips voor als 't ineens in je onderrug schiet?
NSAID (ibuprofen, naproxen, diclofenac - niet allemaal tegelijkquote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:25 schreef Cue_ het volgende:
Iemand tips voor als 't ineens in je onderrug schiet?
Eh nee, stil gaan liggen maakt het erger.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:26 schreef Sunnythesun het volgende:
Warme douche, paracetamol en plat.
Maar ik moet nu eigenlijk gaan slapenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eh nee, stil gaan liggen maakt het erger.
quote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:30 schreef Cue_ het volgende:
Maar ik moet nu eigenlijk gaan slapen
En dat lukt me niet echt lopend hehe.
Sterktequote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:32 schreef Cue_ het volgende:
Gedouched net, en ibu genomen.
Morgen werken, dus vooral zitten![]()
En stukje naar de bus lopen en af en toe naar de wc
Ik deel alles door 2en maar mijn man eet meer.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:04 schreef Mss het volgende:
[..]
Jawel, maar mijn vriend neemt bijv grotere porties. Dus uit een pan pastasaus haal ik 4 porties, maar die zijn lang niet gelijk aan elkaar.
Naproxen!quote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
NSAID (ibuprofen, naproxen, diclofenac - niet allemaal tegelijk) nemen en blijven bewegen
Ja, of Lifesum, MyFitnessPal. Die laatste gebruik ik zelf (handiger ook op desktop vind ik).quote:Op donderdag 4 oktober 2018 06:25 schreef Mss het volgende:
Ik ga het maar eens proberen de komende tijd. Fatsecret was de app toch?
Merkloos is vaak goedkoper, werkt net zo goed.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 07:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb deze:
https://imgur.com/gallery/ckcSBQ1
Gewoon bij de Etos etc.
Hebben die ook Naproxen dan?quote:Op donderdag 4 oktober 2018 08:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Merkloos is vaak goedkoper, werkt net zo goed.
Nsaids zijn wel heftig voor je maag. Een maagbeschermer is aan te raden.
Nice!quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zal de vlgde keer eens kijken. Ik heb nu geen pijn meer.
Naproxen is de stofnaam, Aleve is een merk.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hebben die ook Naproxen dan?
Ik werd iig getriggerd door ‘bij spit’. Toen was ik al om.
Ik zal de vlgde keer eens kijken. Ik heb nu geen pijn meer.
De pijn valt verrassend mee. Ik kan redelijk zitten en lopen gaat sowieso goed.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
hoe is het vandaag met de pijn, Cue? sterkte weer, niet uit elkaar vallen he!
Ik gnorktequote:Op donderdag 4 oktober 2018 08:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ik en mss denken nu allebei gheghe, nsaids
Klopt.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 14:50 schreef Mss het volgende:
Het is of 1 gram en daar 30 porties van of 1/3e van 100 gram.
Het verschilt erg per product wat er is ingevoerd, ik vind het zelf in de app makkelijker producten aanmaken dan op de website, werkte uiteindelijk wel, maar wat een omwegen moet je dan nemen.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 14:50 schreef Mss het volgende:
Ben nu mijn maaltijden voor vandaag aan het invoeren in MFP, maar klopt het dat ik niet zelf portiegroottes aan kan maken? Bijv voor een plak kaas? Het is of 1 gram en daar 30 porties van of 1/3e van 100 gram.
Leuk is dat hč!quote:Op donderdag 4 oktober 2018 14:47 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag voor het eerst gehad dat het iemand opgevallen is dat er wat af is
Zekerquote:
quote:Op donderdag 4 oktober 2018 17:07 schreef Brighteyes het volgende:
Pas vanaf zaterdag op te halen. Kan kiezen uit Hooked on you (m marshmallows), Topped Salted Caramel Brownie, Caramel Chew Chew of Cookie Dough s'Wich Up. Komt wel goed denk ik.![]()
Oopsquote:Op donderdag 4 oktober 2018 16:56 schreef Brighteyes het volgende:
Wat fijn Sarabi!
Ik heb een prijs gewonnen in de postcodeloterij!
Een pot B&J!![]()
Ik niet, en die hoeveelheid kcal moet je ook met een korreltje zout nemenquote:Op donderdag 4 oktober 2018 19:06 schreef Mss het volgende:
Zo, MFP is ingeregeld.
Vandaag gesport dus ineens 600 kcals extra. Maken jullie die ook op dan?
Nopequote:Op donderdag 4 oktober 2018 19:06 schreef Mss het volgende:
Zo, MFP is ingeregeld.
Vandaag gesport dus ineens 600 kcals extra. Maken jullie die ook op dan?
Nee, wat is het?quote:Op donderdag 4 oktober 2018 19:00 schreef emmyemmy2 het volgende:
Kennen jullie Halo Top? Het ligt hier nu in de AH na er heel veel over gelezen te hebben
Jep, het verschil tussen MFP en runkeeper was iets van 50 kcals ofzo.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 19:08 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Ik niet, en die hoeveelheid kcal moet je ook met een korreltje zout nemen
dat denk ik ook wel ja. 6 kilometer hardlopenquote:Op donderdag 4 oktober 2018 20:18 schreef Mss het volgende:
[..]
Jep, het verschil tussen MFP en runkeeper was iets van 50 kcals ofzo.
Maargoed, denk dat 6 km hardlopen voor 550 kcals best kan kloppen met 100 kilo.
Ja dat was me toen echt niet gelukt. Ik moest al aan de beademing na het aantrekken van mijn sportschoenenquote:Op donderdag 4 oktober 2018 20:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat denk ik ook wel ja. 6 kilometer hardlopenals ik dat 5 jaar geleden tegen je had gezegd was je er vast in gebleven
supergoed!
Jij hebt wel een behoorlijke basisconditie inmiddels toch?quote:Op donderdag 4 oktober 2018 21:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb nooit meer dan 6,5 km aan 1 stuk gerend en ga over 9 dagen de 10k op de marathon Eindhoven doen![]()
Iedereen zegt me dat 10k moet kunnen, dus ik vertrouw er maar gewoon op
Dat is wel echt lame dat ze dat niet hebben. Er zijn zo veel mensen die niet (altijd) vlees willen eten. Ik was vorig jaar ook op een event zonder vega eten en dat vond ik echt matig.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 09:49 schreef IJsdraakje het volgende:
Wel lekkere taart hoop ik?
Avondeten gaat hier ook een verrassing worden, meestal hebben we op vrijdag pizza, maar omdat er gisteren bij Joop z'n bedrijfsuitje geen(!) vegetarische opties waren, had 'ie dat gisteren al. Dus ben benieuwd.![]()
Niet zo'n zin in sporten, toch m'n sportspullen maar meegenomen. Afhaken kan altijd nog.
Naja, er waren blijkbaar alleen spareribs en (kip)saté.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 10:11 schreef Mss het volgende:
[..]
Dat is wel echt lame dat ze dat niet hebben. Er zijn zo veel mensen die niet (altijd) vlees willen eten. Ik was vorig jaar ook op een event zonder vega eten en dat vond ik echt matig.
Bij uit eten maak ik er meestal een "snel invoegen" van 1000-1200kcals van, afhankelijk van wat/hoeveel het is. Klopt natuurlijk nooit, maar het houdt m'n eten de rest van de week meestal wel wat rustiger. Drankjes voer ik wel gewoon in, want da's wel te doen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 10:12 schreef Mss het volgende:
Ik ga vanavond uit eten met een groep en volgens mij wordt het een soort shared dining. Geen idee hoe ik dat ga registreren.
ik heb dat zo vaak. Of alleen patat terwijl de rest een hele schotel wegwerkt. En dan van die steelse blikken alsof je moeilijk doet. Ook zo bijzonder. Zo moeilijk is het niet om iets vegetarisch te maken,quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 10:11 schreef Mss het volgende:
[..]
Dat is wel echt lame dat ze dat niet hebben. Er zijn zo veel mensen die niet (altijd) vlees willen eten. Ik was vorig jaar ook op een event zonder vega eten en dat vond ik echt matig.
ik plan hier mijn dag en eigenlijk hou ik me er altijd wel aan. Ik vul ook in wat ik eet op MyFitnessPal en weeg nieuwe dingen altijd af tenzij ik ergens anders eet. Bekende dingen schat ik in. Eens in de zoveel tijd weeg ik alles weer een keer om te peilen of ik wel nog goed inschat.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 11:27 schreef Messina het volgende:
Respect dat jullie zo bij kunnen houden wat jullie eten en drinken. Dat houd ik echt niet vol.
Check.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 13:13 schreef DrSauvignon het volgende:
Als het me een ding geleerd heeft is het wel hoeveel ik kan eten binnen mijn caloriebudget en dat het geen ramp is als ik er overheen ga. Op werkdagen gaat alles heel makkelijk maar de weekenden zijn hier zeer ehm..flexibel Ik eet doordeweeks bewust wat minder en strakker om in het weekend wat meer weg te kunnen stouwen
als ik die weekenden ook strikter zou eten zou ik denk ik al bij mijn doel zijn.
Denk niet dat dat helptquote:Op vrijdag 5 oktober 2018 15:23 schreef LuNaTiC het volgende:
Als ik bijv 200 kwark in de ochtend eet, maak ik er dan 200 gram van
Ja klopt, maar ik merk dat mijn doelen nogal wat verlegd zijn.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 15:39 schreef Stormqueen het volgende:
Maar jij zit toch al zo'n beetje op streef, lunatic?
Ik vind trouwens persoonlijk het invoeren niet veel werk, maar het zit al jarenlang zo in mijn routine ingebakken dat ik het niet meer merk.
Haha nou mijn PT spreek ik vooral online, dus zo iemand heb ik gelukkig niet in mijn nek hijgen. Kan me voorstellen dat sommige mensen dat juist wel fijn vinden, maar dit werkt voor mij wel.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 16:19 schreef Stormqueen het volgende:
Oh ja wat een bijzondere aanpak! Kan me voorstellen dat dat mentaal even schakelen is zo.
Ik zie bij PT's altijd van die mega gespierde glimmende zwarte mannen met teveel energie voor me"KOMOP KOMOP KOMOP DOORRRRRGAAN"!!
die 8 tot 10 weken vind ik iets te ambitieus, dus daar ga ik me niet blind op staren. Als het langer duurt vind ik dat niet erg, ik heb nog genoeg tijd te gaan en ik voel me nu al beter in mn vel dan ooit tevoren. Alles wat er nu nog aan verbetert vind ik al pure winst en ik vind het ook wat waard om de balans te houden qua feestjes, eten en drinken.quote:Je zult ongeveer richting de 80 kg gaan. Dat is het punt waar ik je heen wil brengen. Hoogstwaarschijnlijk vind je op dat punt jezelf te mager, we moeten er echter eerst wel heen. En dan gaan we spiermassa bouwen. Zodat het er ook een stuk beter uit gaat zien en je echt fitter gaat voelen. Dit wil ik in 8 tot 10 weken bereiken en dan massa gaan bouwen.
Dat is mijn plan waar ik nu mee bezig ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |