http://www.formula1-dictionary.net/f1_suppliers.htmlquote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:13 schreef beantherio het volgende:
Een vraagje voor de kenners. Ik las dat Williams (een team met Mercedes-motor) niet de versnellingsbak van Mercedes gebruikt maar hem zelf bouwt. Daardoor vroeg ik me af: hoe gebruikelijk is dat (dat een niet-fabrieksteam zelf een bak maakt) en welke teams bouwen er nog meer hun eigen versnellingsbak? Ik neem aan natuurlijk Mercedes, Ferrari, Renault en dus Williams, maar zijn er nog meer teams die dat doen?
Bijzonder dat STR het zelf doet. Je zou zeggen dat dat qua budget moeilijk voor ze zou zijn. Of levert Honda wel een eigen bak bij z'n motoren?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
McLaren, Red Bull Racing, Toro Rosso. Dus eigenlijk alleen Sauber, Haas en Force India niet.
Bij nader inzien (Wikipedia) wordt de bak voor STR door Red Bull Technologies gemaakt. Zij maken ook de bak voor de Renault motor van Red Bull Racing.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Bijzonder dat STR het zelf doet. Je zou zeggen dat dat qua budget moeilijk voor ze zou zijn. Of levert Honda wel een eigen bak bij z'n motoren?
Bedankt voor de reacties allen!
En ze waren natuurlijk ook niet in contact me Ocon om het stoeltje van Sainz over te nemen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Abiteboul zegt dat ze RIC verloren door aan SAI vast te houden.
https://www.google.com/am(...)rloren-ze-daniel.amp
https://www.gpblog.com/nl(...)eel-frusterend-.html
Bijzonder, want SAI vertrok na RIC en SAI mocht gewoon naar McLaren..
Ze verloren RIC omdat die inmiddels weet dat hij bij RB de kar niet meer kan gaan trekken en dat hij gewooon niet op kan tegen de raw speed van Max. De eerste 2 seizoenen lukte dat nog aaridg, maar Max is inmiddels wat meer ervaren en volgens mij sinds Monaco heeft geen kwalificatie meer achter RIC gestaan. RIC is ook niet gek. Die heeft zn conclusie getrokken en gedahct wegwezen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Abiteboul zegt dat ze RIC verloren door aan SAI vast te houden.
10-0 na Monaco en 5-0 qua podiumplekkenquote:Op donderdag 4 oktober 2018 01:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ze verloren RIC omdat die inmiddels weet dat hij bij RB de kar niet meer kan gaan trekken en dat hij gewooon niet op kan tegen de raw speed van Max. De eerste 2 seizoenen lukte dat nog aaridg, maar Max is inmiddels wat meer ervaren en volgens mij sinds Monaco heeft geen kwalificatie meer achter RIC gestaan. RIC is ook niet gek. Die heeft zn conclusie getrokken en gedahct wegwezen.
Ik bedoel maar. Ricciardo heeft gewoon ingezien dat hij bij RB al gaat die Honda het goed doen weinig kans maakt tegen Max.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 01:47 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
10-0 na Monaco en 5-0 qua podiumplekken
Daar vertelde Olav Mol nog wat over laatst. 10 jaar geleden plusminus werd de koolstofvezel versnellingsbak geïntroduceerd in de F1. Iedereen gebruikt die ondertussen, behalve Williams. Die rijden nog met aluminium of titanium ofzo. Iig, ze zijn bij Williams stronteigenwijs.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:13 schreef beantherio het volgende:
Een vraagje voor de kenners. Ik las dat Williams (een team met Mercedes-motor) niet de versnellingsbak van Mercedes gebruikt maar hem zelf bouwt. Daardoor vroeg ik me af: hoe gebruikelijk is dat (dat een niet-fabrieksteam zelf een bak maakt) en welke teams bouwen er nog meer hun eigen versnellingsbak? Ik neem aan natuurlijk Mercedes, Ferrari, Renault en dus Williams, maar zijn er nog meer teams die dat doen?
twitter:RachelBrookesTV twitterde op donderdag 04-10-2018 om 02:58:03How the @ScuderiaFerrari will look now #winnow #skyf1 - as launched this morning in Suzuka - Phillip Morris initiative #missionwinnow https://t.co/qUb8sV7g1F reageer retweet
Ik heb een paar weken terug de docu over Williams gekeken op Netflix en ik moet zeggen dat ik juist nog minder sympathie voor het team heb gekregen.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 07:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Daar vertelde Olav Mol nog wat over laatst. 10 jaar geleden plusminus werd de koolstofvezel versnellingsbak geïntroduceerd in de F1. Iedereen gebruikt die ondertussen, behalve Williams. Die rijden nog met aluminium of titanium ofzo. Iig, ze zijn bij Williams stronteigenwijs.
Dit dus. Qua rauw talent was Max vanaf binnenkomst in de F1 al beter dan RIC, maar sinds Monaco is hij inmiddels zo gepolijst dat hij RIC in alles ver voorbij is.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 01:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ze verloren RIC omdat die inmiddels weet dat hij bij RB de kar niet meer kan gaan trekken en dat hij gewooon niet op kan tegen de raw speed van Max. De eerste 2 seizoenen lukte dat nog aaridg, maar Max is inmiddels wat meer ervaren en volgens mij sinds Monaco heeft geen kwalificatie meer achter RIC gestaan. RIC is ook niet gek. Die heeft zn conclusie getrokken en gedahct wegwezen.
Je kunt dat positief en negatief uitleggen. Vind het hier negatief klinken, voor mij is het puur realisme dat hij geen tweede viool wil spelen en kiest voor een kleinere kans om wel zelf wereldkampioen te worden.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:11 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dit dus. Qua rauw talent was Max vanaf binnenkomst in de F1 al beter dan RIC, maar sinds Monaco is hij inmiddels zo gepolijst dat hij RIC in alles ver voorbij is.
RIC vind het kennelijk belangrijker om de beste rijder in zijn team te zijn, dan in een team rijden met mogelijk een competitieve auto.
Dat zegt veel over zijn karakter.
Ik bedoel het ook negatief. Bij RBR kan hij volgend jaar, of het jaar daarop wellicht meedoen voor de constructeurtitel. Maar hij kiest voor een team dat al vrijwel kansloos is voor podiumplaatsen, laat staan meer. Het enige wat hij bij Renault kan laten zien is dat hij beter is dan zijn teamgenoot.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:22 schreef XL het volgende:
[..]
Je kunt dat positief en negatief uitleggen. Vind het hier negatief klinken, voor mij is het puur realisme dat hij geen tweede viool wil spelen en kiest voor een kleinere kans om wel zelf wereldkampioen te worden.
Ik verwacht dat zelfs. Hulk is geen pannenkoekquote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:24 schreef habitue het volgende:
Ben heel benieuwd hoe hij het af gaat brengen tegen Hulkenberg volgend seizoen, zou me niets verbazen als hij het moet afleggen..
Mijn dochter van 10 gelooft niet dat hij een Duitser is.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:27 schreef fathank het volgende:
De Hulk is geen koekenbakker inderdaad.
Wisten jullie trouwens dat hij een aardig woordje Nederlands spreekt?
quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:27 schreef fathank het volgende:
De Hulk is geen koekenbakker inderdaad.
Wisten jullie trouwens dat hij een aardig woordje Nederlands spreekt?
Max heeft genoeg mechanische grip toch.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:28 schreef vosss het volgende:
Maargoed, er schijnt dus weer eens een typhoon aan te komen.
lekker wijf?quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:28 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Mijn dochter van 10 gelooft niet dat hij een Duitser is..
So!!!!quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik heb ook nog een die deze maand 20 wordt...
nieuwe livery roepen ze danquote:Op donderdag 4 oktober 2018 08:48 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RachelBrookesTV twitterde op donderdag 04-10-2018 om 02:58:03How the @ScuderiaFerrari will look now #winnow #skyf1 - as launched this morning in Suzuka - Phillip Morris initiative #missionwinnow https://t.co/qUb8sV7g1F reageer retweet
Noemen ze dat een stormquote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:32 schreef vosss het volgende:
Iemand meer info over die storm? Schijnt zaterdag behoorlijk roet in het eten te gaan gooien. Windsnelheden van 260km/u
Hij gaat niet van een topteam naar Sauber. Hij gaat naar een fabrieksteam met een van de hoogste budgetten. Een paar jaar voor een grote regelwijziging. Langetermijn visie!quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:26 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook negatief. Bij RBR kan hij volgend jaar, of het jaar daarop wellicht meedoen voor de constructeurtitel. Maar hij kiest voor een team dat al vrijwel kansloos is voor podiumplaatsen, laat staan meer. Het enige wat hij bij Renault kan laten zien is dat hij beter is dan zijn teamgenoot.
Totaal ambitieloos, wat mij betreft.
Das best veulquote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:32 schreef vosss het volgende:
Iemand meer info over die storm? Schijnt zaterdag behoorlijk roet in het eten te gaan gooien. Windsnelheden van 260km/u
Dat is inmiddels traditie aan het wordenquote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:32 schreef vosss het volgende:
Iemand meer info over die storm? Schijnt zaterdag behoorlijk roet in het eten te gaan gooien. Windsnelheden van 260km/u
Het budget van Renault is, voor zover ik weet, minder dan dat van Red Bull Racing, Mercedes of Ferrari.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:46 schreef XL het volgende:
[..]
Hij gaat niet van een topteam naar Sauber. Hij gaat naar een fabrieksteam met een van de hoogstelaagste budgetten. Een paar jaar voor een grote regelwijziging. Langetermijn visie!
Dit. Bovendien heeft Renault de laatste paar regelwijzigingen niet bepaald aangetoond dat ze er raad mee wisten.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het budget van Renault is, voor zover ik weet, minder dan dat van Red Bull Racing, Mercedes of Ferrari.
Weet je dat zeker? Het is de bedoeling dat Vettel weer dichterbij komt in punten.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 11:49 schreef Rossdale het volgende:
Zolang hij maar grote regenwolken die kant op wappert
Daten met FOK!ers is echt not done.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik heb ook nog een die deze maand 20 wordt...
Beetje lastig te vergelijken, vanwege de klantenteams maar het lijkt meer dan Red Bullquote:Op donderdag 4 oktober 2018 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het budget van Renault is, voor zover ik weet, minder dan dat van Red Bull Racing, Mercedes of Ferrari.
twitter:tgruener twitterde op donderdag 04-10-2018 om 10:30:12Renault & McLaren still waiting for engine oil (Castrol). Shipping had been delayed by the typhoon. Now it seems to be stuck in customs at Tokyo. No running on Friday if it doesn't arrive in time. Red Bull not affected as they are using Exxon/Mobil.#AMuS #JapaneseGP #Suzuka #F1 reageer retweet
Dat is inclusief de ontwikkeling van de motor (Renault Sport France). De ontwikkeling van de auto zelf zit in de UK (Enstone) en is dus een stuk lager dan de meeste teams waaronder STR, McLaren en Williams.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 12:14 schreef XL het volgende:
[..]
Beetje lastig te vergelijken, vanwege de klantenteams maar het lijkt meer dan Red Bull
[ [url=https://thumbor-forbes-com.cdn.ampproject.org/ii/w820/s/thumbor.forbes.com/thumbor/711x498/https://blogs-images.forb(...)width=960]afbeelding[/url] ]
https://www.google.de/amp(...)s-f1s-ten-teams/amp/
wow maar dat zullen ze wel oplossen door iemand met een vaatje te laten vliegenquote:Op donderdag 4 oktober 2018 12:19 schreef sasquatsch het volgende:
twitter:tgruener twitterde op donderdag 04-10-2018 om 10:30:12Renault & McLaren still waiting for engine oil (Castrol). Shipping had been delayed by the typhoon. Now it seems to be stuck in customs at Tokyo. No running on Friday if it doesn't arrive in time. Red Bull not affected as they are using Exxon/Mobil.#AMuS #JapaneseGP #Suzuka #F1 reageer retweet
Die dan ook weer door de douane moet, waar nu de olie opgehouden wordt.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
wow maar dat zullen ze wel oplossen door iemand met vaatje te laten vliegen
Dat zeg ik, lastig te vergelijken. Je kunt het niet los van elkaar zien. Die andere teams betalen van hun "hogere budget" nog voor motoren.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 12:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is inclusief de ontwikkeling van de motor (Renault Sport France). De ontwikkeling van de auto zelf zit in de UK (Enstone) en is dus een stuk lager dan de meeste teams waaronder STR, McLaren en Williams.
gevlogen goederen gaan ook sneller door de douane is mijn ervaring maar in dit geval beter de lokale druk wat opvoerenquote:Op donderdag 4 oktober 2018 12:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die dan ook weer door de douane moet, waar nu de olie opgehouden wordt.
Die kosten zijn ¤18-23 miljoen euro per team voor de motoren.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 12:26 schreef XL het volgende:
[..]
Dat zeg ik, lastig te vergelijken. Je kunt het niet los van elkaar zien. Die andere teams betalen van hun "hogere budget" nog voor motoren.
Iets als dit?quote:Op donderdag 4 oktober 2018 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
gevlogen goederen gaan ook sneller door de douane is mijn ervaring maar in dit geval beter de lokale druk wat opvoeren
waar kan ik die bestellen?quote:
Vind ze wel gaaf. Vooral diegene inclusief lampje aan de achterkant, die voorbij kwam. Die was echt gaaf.quote:
Die is aan het ontgrassen nuquote:
Staat nu binnen. Iemand een idee?quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 04:25 schreef StephanL het volgende:
Gasly op dit moment in fp1 sneller dan beide Renaults, ouch
Maak hem aan!quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 07:38 schreef pmponer het volgende:
ideen zat, maar waarom is er geen live topic?
Brandstofsysteemquote:
2 tiende in de snelle lap en gelijke racepace tov Vettel.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 07:44 schreef Mothzor het volgende:
In afwezigheid van een live topic.
Red Bull komt een hoop tekort op Ferrari. Mercedes komt van een andere planeet in Japan
Opvallend hoeveel Ferrari en Mercedes in die hele korte laatste sector verliezen.
Ze hebben de olie op tijd gekregen, al heeft het ze een nacht doorwerken gekost.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
gevlogen goederen gaan ook sneller door de douane is mijn ervaring maar in dit geval beter de lokale druk wat opvoeren
De nieuwe livery valt me enigszins tegen hoor, ik had verwacht dat ze met “Weltschmerz for President” zouden rijdenquote:Op donderdag 4 oktober 2018 08:48 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RachelBrookesTV twitterde op donderdag 04-10-2018 om 02:58:03How the @ScuderiaFerrari will look now #winnow #skyf1 - as launched this morning in Suzuka - Phillip Morris initiative #missionwinnow https://t.co/qUb8sV7g1F reageer retweet
quote:Carnavalisten in de clinch met Max Verstappen om liedje
Zanggroep De Kloomp uit Meerssen heeft zich de woede van Max Verstappen en diens management op de hals gehaald. Reden is het door De Kloomp geproduceerde nummer 'Max Verstappe'
Het nummer met clip over de Formule 1-ster, met de kernzin 'Wie het de zoon van Jos Verstappen - Max Verstappen, Max Verstappen' was zaterdagmiddag zo'n 1700 keer bekeken op YouTube.
Deadline
De firma Mavic heeft via een merkbewaarder, Merk-Echt, aangedrongen bij De Kloomp om het liedje van YouTube te halen. De door het kamp-Verstappen gestelde deadline was afgelopen donderdag om 17:00 uur, maar daar heeft De Kloomp geen gehoor aan gegeven.
Economisch gewin
"Met dit muzieknummer haakt u aan en lift u mee op de bekendheid en het succes van Max Verstappen. Dit om op gemakkelijke wijze economisch gewin te behalen", zo luidt het statement vanuit de merkbewaarder.
'Niets beters te doen'
Zanger Luc Volders van De Kloomp vindt dat het kamp Verstappen zich niet zo druk moet maken. "Wij vinden het zeer verontrustend dat het management van de heren Verstappen kennelijk niets beters te doen heeft dan het intimideren van amateurmuzikanten", aldus Volders die in het dagelijks leven wethouder in de Gemeente Meerssen is, en onder meer Sport in zijn portefeuille heeft.
Meestal bier
"Wij doen dit uit pure liefhebberij", vervolgt Volders. "Wij hebben nog nooit een cent verdiend met onze liedjes, ook niet via online platforms. We worden niet betaald voor onze live optredens hoewel de organisatie ons meestal wel trakteert op een paar biertjes."
Vrijheid van meningsuiting
In het weerwoord aan de firma Merk-Echt beroept Volders zich op de vrijheid van meningsuiting. "Wie een lied wil maken over een bekende Nederlander of een bekende entertainmentspersonality staat dat vrij", zo stelt hij. Merkbewaker Merk-Echt is zaterdag niet bereikbaar voor een reactie.
https://www.1limburg.nl/c(...)verstappen-om-liedje
Ik heb dat eigenlijk nog weinig mensen horen zeggen, moet je daarvoor naar fok.be ofzo?quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:50 schreef daNpy het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer onze vriend Stoffel Max rijles gaat geven. Vorig jaar werd er doch menige Belg geroepen dat Stoffel wel even ging laten zien wat écht rijden was. Nu het seizoen bijna voorbij is heeft Stoffel al 8 punten gescoord. Ik kan me echter geen enkele scene herinneren waarbij hij het "voordoet" om op 8 punten te komen en Max voorbeeld aan kan nemen?
Iemand?
Nee hoor hier zitten er ook genoegquote:Op zondag 7 oktober 2018 12:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb dat eigenlijk nog weinig mensen horen zeggen, moet je daarvoor naar fok.be ofzo?
En dan blijkt het een trouwe fan te zijn die Max alleen maar met zijn geweldige inhaalrace in Sochi wilde feliciteren.quote:
Prachtig toch. Ik vind het heerlijk, al die zurigheid.quote:Op zondag 7 oktober 2018 13:28 schreef Themeparktommy het volgende:
Nou dat wordt weer 2 weken zeiken over Verstappen, en Vettel maakte alleen maar een foutje...
quote:Op zondag 7 oktober 2018 14:17 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Prachtig toch. Ik vind het heerlijk, al die zurigheid.
Je hebt Jan Lammers horen praten?quote:Op zondag 7 oktober 2018 16:09 schreef fathank het volgende:
Had natuurlijk niks te maken met de kwalificatieblunder van Ferrari
Nee niet gehoord of gezien.quote:Op zondag 7 oktober 2018 16:43 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Je hebt Jan Lammers horen praten?
Die zat weer met raaskal de tijd vol te lullen bij de NOS.
Oh, die koppelde vanmiddag de aanvaring tussen Verstappen en Raikkonen aan de mislukte kwalificatie van Ferrari. Hij bedoelde het wellicht niet zo, maar als je zijn woorden letterlijk opvatte zei hij dat de straf voor Verstappen onterecht was omdat Ferrari al genoeg fouten had gemaakt met de kwalificatie.quote:
quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:45 schreef Ferry_76 het volgende:
Deze tweet is echt al meerdere races in beeld geweest in de cool down room, zelfs als Ricciardo weer eens een prutweekend heeft|:
[ afbeelding ]
15 april 2018... Fia...twitter:ianbellz twitterde op zondag 15-04-2018 om 09:38:29This has been Ricciardo's weekend. From Q1 to the race #F1 reageer retweet
quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:45 schreef Ferry_76 het volgende:
Deze tweet is echt al meerdere races in beeld geweest in de cool down room, zelfs als Ricciardo weer eens een prutweekend heeft|:
[ afbeelding ]
Dan is het daar plots, paf, die eerste overwinning. Met wat ik van Stoffel in de opstapklassen zag weet ik meer dan genoeg: hij heeft het potentieel om wereldkampioen te worden.', is Boutsen positief over zijn landgenoot die volgende week debuteert in zijn thuis Grand Prix op Spa-Francorchamps.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb dat eigenlijk nog weinig mensen horen zeggen, moet je daarvoor naar fok.be ofzo?
Mja, oud-coureurs die een jonge landgenoot een grootse carrière toedichten hebben we hier ook wel voldoende.quote:Op zondag 7 oktober 2018 18:49 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Dan is het daar plots, paf, die eerste overwinning. Met wat ik van Stoffel in de opstapklassen zag weet ik meer dan genoeg: hij heeft het potentieel om wereldkampioen te worden.', is Boutsen positief over zijn landgenoot die volgende week debuteert in zijn thuis Grand Prix op Spa-Francorchamps.
wie is dit en waarom zou zijn mening ook maar van enige interesse kunnen zijn?quote:Op zondag 7 oktober 2018 18:35 schreef vosss het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)deformulier-a2363299
Wilfried heeft ook een mening
Het klopt feitelijk gewoon niet, hij zegt dat het half ernaast is, terwijl de voorwielen elkaar raakten. Dan is het dus meer dan de helft en zou de conclusie moeten zijn dat Verstappen geen recht had op de racelijn.quote:Op zondag 7 oktober 2018 13:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder bedoeld als steekje richting Max.
Zoals ik eerder al zei, als het iemands schuld is dan eerder die van Max. Laten we zeggen 60/40. Maar er zijn geen absolute regels voor. Hij is verder dan de helft, maar minder ver dan ernaast. Nergens staat wat er in zo'n situatie moet gebeuren, sterker nog, zelfs dit zijn al ongeschreven regels.
Wel een regel is dat er duidelijk een hoofdschuldige moet zijn. Dat is in dit geval niet duidelijk genoeg, oftewel race incident.
Half erlangs zegt 'ie (hier), dat is wat anders dan half ernaast.quote:Op zondag 7 oktober 2018 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Even hier verder:
[..]
Het klopt feitelijk gewoon niet, hij zegt dat het half ernaast is, terwijl de voorwielen elkaar raakten. Dan is het dus meer dan de helft en zou de conclusie moeten zijn dat Verstappen geen recht had op de racelijn.
Maar wat er vooral niet klopt is dat Whiting zijn mening komt geven. Die heeft niet de beslissing genomen, dat waren de stewards. Whiting neemt de beslissing over SC en VSC, en moet die uitleggen. Dus die moeten die beslissing uitleggen en moeten zich daarbij op regels baseren. Je ontkomt niet helemaal aan interpretatiekwesties, maar dat is geen excuus om met een natte vinger in je neus in de ruimte te lullen. Je moet het wel zoveel mogelijk objectiveren. In dit geval dus op basis van meer dan half ernaast. Dan kun je best besluiten dat in dit geval meer dan half ernaast niet gengoeg was bijvoorbeeld vanwege de aard van de bocht, maar dan moet je dat uitleggen. Dan heb je voor de volgende keer een nog helderder criterium.
Hetzelfde voor de straffen. Raikkonen kreeg een dubbel zo hoge straf vanwege per ongeluk ondersturen tegen de achterkant van Hamilton aan. Verstappen ging opzettelijk weer de baan op terwijl het niet veilig was, waarom zou dat lichter bestraft moeten worden? Leg het maar uit. Vervolgens veroorzaakt hij daarmee een aanrijding met schade, nog steeds maar 5 seconden, de lichtste straf, leg maar uit. Daar bovenop ontkent hij schuld, terwijl bij Hamilton nou juist het toegeven van wat niet te ontkennen was een reden vormde om hem geen straf te geven. Leg bij elke beslissing maar uit hoe de houding van de coureur meespeelt.
Het kan echt veel objectiever, maar dat willen ze niet. Charlie en de stewards willen namelijk heel veel speelruimte om wedstrijden te kunnen beinvloeden en om beslissingen te nemen die goed vallen bij de media. Maar dat gaat wel ten koste van de sport en je krijgt er alleen maar meer incidenten van. Als duidelijk is dat je 5 seconden krijgt als je geen voorrang verleent bij het weer de baan oprijden en een S&G wanneer je iemand raakt dan is het afgelopen daarmee. Als duidelijk is welke coureur wanneer recht heeft op de racelijn en welke straf erop staat dan passen coureurs zich wel. Juist dan krijg je 'echt racen'.
quote:Op zondag 7 oktober 2018 20:08 schreef Sunri5e het volgende:
Nog geen Notebook online te vinden of wel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een realistische mogelijkheid.quote:Op zondag 7 oktober 2018 20:55 schreef Goudenvis het volgende:
Als Hamilton in Austin 8 punten meer dan Vettel scoort is ie kampioen
Zou ontzettend laag zijn van Ferrari. Gun het Hamilton en Mercedes van harte, hij heeft zo goed gereden dit seizoen en Mercedes blinkte in alles uit t.o.v. Ferrari.quote:Op zondag 7 oktober 2018 21:03 schreef CrashO het volgende:
Kimi kan natuurlijk in de eerste bocht Hamilton eraf kegelen
Zolang jij eigen rechtertje spelen afdoet als "een beetje wheelbangen, daar kunnen ze wel tegen" hoef je het woord objectiviteit echt niet in je mond te nemen. Het wordt steeds gekker met je gezoek naar oorzaken dat Vettel weer naast de titel grijpt en wiens schuld dat wel niet is (behalve van Vettel/Ferrari zelf natuurlijk).quote:
Vooral in wisselvallige weersomstandigheden blonk Hamilton uit en maakte men bij Ferrari rijdersfouten en tactische blunders.quote:Op zondag 7 oktober 2018 21:07 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Zou ontzettend laag zijn van Ferrari. Gun het Hamilton en Mercedes van harte, hij heeft zo goed gereden dit seizoen en Mercedes blinkte in alles uit t.o.v. Ferrari.
Kimi liet gister Vettel niet eens voorbijquote:Op zondag 7 oktober 2018 21:03 schreef CrashO het volgende:
Kimi kan natuurlijk in de eerste bocht Hamilton eraf kegelen
Kimi kan moeilijk 40 sec ergens stil gaan staan.quote:Op maandag 8 oktober 2018 06:46 schreef XL het volgende:
[..]
Kimi liet gister Vettel niet eens voorbij
Wat een kul verzin je allemaal toch weer. Er was geen ruimte en het enige dat vreemd is aan die situatie, is dat Vettel geen penalty heeft gekregen voor 'causing a collision'.quote:Op zondag 7 oktober 2018 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Even hier verder:
Het klopt feitelijk gewoon niet, hij zegt dat het half ernaast is, terwijl de voorwielen elkaar raakten. Dan is het dus meer dan de helft en zou de conclusie moeten zijn dat Verstappen geen recht had op de racelijn.
flauwekul, kijk maar eens de inhaalactie van Max op Vettel in Brazilie 2016 terug, (eigenlijk de eerste poging van max) daar doet Vettel exact hetzelfde (wat hij overigens altijd doet), hij knijpt Max helemaal af en Max is daar in ieder geval zo verstandig om even in te houden en passeert Vettel bij de volgende poging volledig op magistrale wijze.quote:Op zondag 7 oktober 2018 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Even hier verder:
[..]
Het klopt feitelijk gewoon niet, hij zegt dat het half ernaast is, terwijl de voorwielen elkaar raakten. Dan is het dus meer dan de helft en zou de conclusie moeten zijn dat Verstappen geen recht had op de racelijn.
Die C spec trekt het niet op hoog gelegen circuits zo ver ik weet.quote:Op maandag 8 oktober 2018 07:57 schreef SnowOokami het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom RBR de laatste races met de B-spec gaat uitrijden terwijl Austin en Abu Dhabi toch redelijke power circuits zijn... of mis ik nu iets?
Verstappen was trouwens wel bloed snel vorig jaar @ Austin.
'quote:Op maandag 8 oktober 2018 08:32 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
flauwekul, kijk maar eens de inhaalactie van Max op Vettel in Brazilie 2016 terug, (eigenlijk de eerste poging van max) daar doet Vettel exact hetzelfde (wat hij overigens altijd doet), hij knijpt Max helemaal af en Max is daar in ieder geval zo verstandig om even in te houden en passeert Vettel bij de volgende poging volledig op magistrale wijze.
Keurig verwoord.quote:Op maandag 8 oktober 2018 09:32 schreef habitue het volgende:
https://www.f1today.net/n(...)-ruimte-moeten-geven
Rai krabbelt al wat terug
Ik ben niet degene die aparte regels voor Verstappen verzint.quote:Op maandag 8 oktober 2018 07:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat een kul verzin je allemaal toch weer. Er was geen ruimte en het enige dat vreemd is aan die situatie, is dat Vettel geen penalty heeft gekregen voor 'causing a collision'.
Nou doe je de bijdrage van Verstappen aan de titelstrijd tekort. Niet zijn eigen titelstrijd natuurlijk, die had hij na een paar races al om zeep geholpen, maar hij heeft Vettel toch een punt of 20 gekost met zijn puberale gedrag.quote:Anyway, weer heeft Vettel het kampioenschap verprutst, omdat hij onder druk dit soort stomme dingen doet.
Zoals ik al zei: je praat poep. Vettel fucked up en hij moet ophouden met zeuren. Als de FIA echt objectief was, dan had hij een penalty gekregen voor 'causing a collision'.quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die aparte regels voor Verstappen verzint.
[..]
Nou doe je de bijdrage van Verstappen aan de titelstrijd tekort. Niet zijn eigen titelstrijd natuurlijk, die had hij na een paar races al om zeep geholpen, maar hij heeft Vettel toch een punt of 20 gekost met zijn puberale gedrag.
Het wordt nog lachen mocht Verstappen ooit nog zelf een kans op de titel maken en er dan zo'n brokkenpiloot in de weg rijdt die denkt dat de regels niet voor hem gelden.
Topshow dit.quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die aparte regels voor Verstappen verzint.
[..]
Nou doe je de bijdrage van Verstappen aan de titelstrijd tekort. Niet zijn eigen titelstrijd natuurlijk, die had hij na een paar races al om zeep geholpen, maar hij heeft Vettel toch een punt of 20 gekost met zijn puberale gedrag.
Het wordt nog lachen mocht Verstappen ooit nog zelf een kans op de titel maken en er dan zo'n brokkenpiloot in de weg rijdt die denkt dat de regels niet voor hem gelden.
Vettel bijvoorbeeld...quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Het wordt nog lachen mocht Verstappen ooit nog zelf een kans op de titel maken en er dan zo'n brokkenpiloot in de weg rijdt die denkt dat de regels niet voor hem gelden.
Volgens mij hebben ze de B specifiek voor Mex en Bra. Niet gehoord dat ze die ook in de VS en VAE gebruiken.quote:Op maandag 8 oktober 2018 07:57 schreef SnowOokami het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom RBR de laatste races met de B-spec gaat uitrijden terwijl Austin en Abu Dhabi toch redelijke power circuits zijn... of mis ik nu iets?
Verstappen was trouwens wel bloed snel vorig jaar @ Austin.
En waar zijn die andere 47 punten gebleven? Ook niet de schuld van VET of Fer?quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die aparte regels voor Verstappen verzint.
[..]
Nou doe je de bijdrage van Verstappen aan de titelstrijd tekort. Niet zijn eigen titelstrijd natuurlijk, die had hij na een paar races al om zeep geholpen, maar hij heeft Vettel toch een punt of 20 gekost met zijn puberale gedrag.
Het wordt nog lachen mocht Verstappen ooit nog zelf een kans op de titel maken en er dan zo'n brokkenpiloot in de weg rijdt die denkt dat de regels niet voor hem gelden.
Vettel (Ferrari) heeft zelf veel meer punten vergooid dan dat Verstappen hem gekost heeft. Dus dat hij het kampioenschap verliest ligt niet aan Verstappen maar heeft hij toch echt aan zichzelf te wijten.quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die aparte regels voor Verstappen verzint.
[..]
Nou doe je de bijdrage van Verstappen aan de titelstrijd tekort. Niet zijn eigen titelstrijd natuurlijk, die had hij na een paar races al om zeep geholpen, maar hij heeft Vettel toch een punt of 20 gekost met zijn puberale gedrag.
Het wordt nog lachen mocht Verstappen ooit nog zelf een kans op de titel maken en er dan zo'n brokkenpiloot in de weg rijdt die denkt dat de regels niet voor hem gelden.
aan de ene kant ben ik wel blij dat die fuck up van Max in China uiteindelijk geen consequenties heeft gehad voor het kampioenschap van Vettel.quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:32 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
En waar zijn die andere 47 punten gebleven? Ook niet de schuld van VET of Fer?
Ik vind het prima dat je er zo over denkt. Maar je moet dan wel ophouden te doen alsof iedereen gekleurd naar de wereld kijkt en jij niet. Je ziet echt alles door een steeds sterkere Pro-Vettel bril, overgoten met een anti-Hamilton saus.quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die aparte regels voor Verstappen verzint.
[..]
Nou doe je de bijdrage van Verstappen aan de titelstrijd tekort. Niet zijn eigen titelstrijd natuurlijk, die had hij na een paar races al om zeep geholpen, maar hij heeft Vettel toch een punt of 20 gekost met zijn puberale gedrag.
Het wordt nog lachen mocht Verstappen ooit nog zelf een kans op de titel maken en er dan zo'n brokkenpiloot in de weg rijdt die denkt dat de regels niet voor hem gelden.
en uiteindelijk heeft Ferrari het ook niet goed genoeg gedaan qua management en we zullen nooit weten wat ze voor foefje in de powerunit hadden wat er overduidelijk niet meer is de laatste racesquote:Op maandag 8 oktober 2018 10:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vettel (Ferrari) heeft zelf veel meer punten vergooid dan dat Verstappen hem gekost heeft. Dus dat hij het kampioenschap verliest ligt niet aan Verstappen maar heeft hij toch echt aan zichzelf te wijten.
Zie hier het effect van het kijken door een rode ferrari bril. Iedere situatie kun je wel richting 1 persoon goed pratenquote:Op maandag 8 oktober 2018 10:21 schreef habitue het volgende:
Max probeert de binnenkant van de bocht in China bij Vettel: Weltscherz: "Natuurlijk is dit Max zijn fout, geen ruimte daar."
Vettel probeert de binnenkant van de bocht in Suzuka bij Max (bij een veel snellere bocht ook nog) Weltschmerz: "Max moet hier ruimte geven."
dat laatste vond ik geen onzin, is trouwens een automatisch gevolg van die tijdstrafquote:Op maandag 8 oktober 2018 10:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Zie hier het effect van het kijken door een rode ferrari bril. Iedere situatie kun je wel richting 1 persoon goed praten
Het was gewoon oliedom van Vettel om daar een move te doen aangezien er daarna een lang recht stuk aankomt zonder DRS en daarna nog een lang recht stuk mét DRS. Wat mij betreft verder een race-incident
Verder wel weer een giller dat Max een strafpunt heeft gekregen voor die actie op Raikkonen, Wat een onzin
100% gelijk.....quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die aparte regels voor Verstappen verzint.
quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
100% gelijk.....
.
.
.
Dat doe je voor Vettel.
De FIA wil zich niet bemoeien met het kampioenschapsgevecht, echter door Vettel en Hamilton niet te bestraffen waar ze dat bij andere rijders wel zouden doen beinvloeden ze JUIST het kampioenschapsgevecht.quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: je praat poep. Vettel fucked up en hij moet ophouden met zeuren. Als de FIA echt objectief was, dan had hij een penalty gekregen voor 'causing a collision'.
Het een is een gevolg van het ander. Wat mij betreft was straf niet nodig, zeker niet als ik zie wat er wel onbestraft blijft in de openingsrondes (wat ik prima vind), maar als je hem geeft hoort het punt er bij,quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Verder wel weer een giller dat Max een strafpunt heeft gekregen voor die actie op Raikkonen, Wat een onzin
Ok, wist niet dat dat aan elkaar gekoppeld is. Ik vind een strafpunt voor zoiets gewoon onzin, wordt veel te makkelijk met strafpunten gegooidquote:Op maandag 8 oktober 2018 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat laatste vond ik geen onzin, is trouwens een automatisch gevolg van die tijdstraf
Als Ferrari de snelste auto heeft, waarom qualificeren ze dan nauwelijks op één en twee?quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:13 schreef Fir3fly het volgende:
Ja jongens, Ferrari heeft eigenlijk de snelste auto maar we weten allemaal dat Italianen geen team kunnen runnen dus wint Mercedes alle races terwijl die auto helemaal niet zo snel is. Wat zijn we toch allemaal zo slim dat we dat gewoon weten.
Dat is de hamvraag he.quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:16 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Als Ferrari de snelste auto heeft, waarom qualificeren ze dan nauwelijks op één en twee?
quote:
twitter:karunchandhok twitterde op zondag 07-10-2018 om 14:33:51Been looking at my Quali form guide. Something certainly changed in the Ferrari since Monza. Only 0.006% separated the two teams across the season on Saturday night in Monza. If we look at just the past three races, that gap has become 1.084% to Mercedes’ advantage. 🤔🤔 reageer retweet
Precies. Maar dat antwoord is nogal saai dus moeten er allemaal dingen verzonnen worden om de drama te vergroten.quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:22 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Misschien omdat ze toch niet het snelst zijn. Objectief bekeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |