Die film vind ik geniaal. Ook een film die vooral om de gesprekken gaat. Erg goede humor ook. Je moet er van houden denk ik. Net als Lady bird die ik gisteren gezien heb.quote:Op vrijdag 14 december 2018 09:00 schreef EasyLife het volgende:
Under the Silver Lake (2018) - IMDb
Het doet en het probeert, maar het gaat niet, ben wel benieuwd wat deze schrijver nog zal brengen, maar het lijkt allemaal te geforceerd. Het wil graag een Mulholland Drive ofzo zijn heb ik het idee.
With a:
5.17 (by http://jdx.nl/movierate.php)
Zet hem op mijn lijst.quote:Op zaterdag 8 december 2018 17:02 schreef EP3 het volgende:
Leave No Trace (2018) - IMDb
[ afbeelding ]
Het leven van n vader en zijn dertienjarige dochter die zich hebben teruggetrokken in een immens park dat grenst aan de stad Portland ( Oregon ) wordt bij ontdekking voorgoed overhoop gegooid.
Heb je dat weleens? Dat je n film ziet die je om onduidelijke redenen in je diepste wezen weet te raken? Zo eentje die je bij je nekvel grijpt en je door n emotionele achtbaan van frustatie, woede, angst, medeleven en intense genegenheid sleurt?
Waarbij je je aan het eind van de rit naakt en weerloos voelt? Dat je iets tastbaars hebt gezien? Een écht verhaal?
Je weet wel; dat je achterblijft met n hartverscheurende leegte. Omdat je deze mensen nu persoonlijk kent en niets liever wil dan ze omhelzen. Nooit meer loslaten. En dat dat niet kan.
Nee? Ik wel.
9/10
Wanneer is het géén moment voor deze film?quote:Op zaterdag 15 december 2018 23:05 schreef Wiebeldak het volgende:
Amélie (2001) - IMDb
[ afbeelding ]
Deze film heb ik al een tijdje in mijn bezit maar ik had hem nog niet gezien omdat ik het juiste moment ervoor nog niet gevonden had. Sommige films hebben zo een moment nodig. Ik weet niet hoe ik dat uit kan leggen maar wat een heerlijke film. De humor en vooral de manier waarop alles gefilmd is is echt geniaal.
Die ga ik ws ergens deze week nog bekijken.quote:Op zaterdag 15 december 2018 23:27 schreef V. het volgende:
Is van de maker van Winter's Bone zag ik net in de trailer. Iemand die gezien? Zo'n beetje het debuut van Jennifer Lawrence (oscarnominatie), ook een geweldige film.
Grimmig maar tof.
Dat wist ik sinds vanavond nog niet.quote:Op zondag 16 december 2018 01:12 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Wanneer is het géén moment voor deze film?
Ik weet niet hoe Muriel de tand des tijds heeft doorstaan, maar destijds heb ik blauw gelegen in de bios.quote:
Ik vond hem vooral veel te lang.quote:Op dinsdag 6 november 2018 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Gister voor het eerst The Dark Knight gezien. Ik weet dat hij enorm geprezen wordt, maar ik vond hem wat tegenvallen. Heath Ledger deed het fantastisch en uiteindelijk heb ik me prima weten te vermaken, maar wat betreft het plot vond ik de eerste eigenlijk iets beter. Iets logischer. Vooral het character van Harvey Dent vond ik raar neergezet. Had een beetje moeite om zijn motivaties te begrijpen. Helemaal op het eind. Daarnaast talloze scenes die gewoon niet logisch over kwamen, of dat je het idee had dat je de scene te vroeg verliet of zo. Recast van Rachel vond ik ook jammer, ik prefereerde Katie Holmes. Al met al wel gewoon een 7,5, want vermakelijk was de film wel. Benieuwd naar de derde.
Gräns (2018) - IMDbquote:Op maandag 12 november 2018 12:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Gräns
[ afbeelding ]
Erg bijzondere film over een vrouw die bij de duane werkt en daar feilloos mensen uitpikt die iets op hun geweten hebben. Dit gat gewoon zijn gang totdat ze iemand tegenkomt die ze niet kan plaatsen, er is iets aan die man maar ze weet niet wat... Dit ontvouwt zich in een bijzondere verwikkeling waarin de vrouw ontdekt waarom ze is zoals ze is. Deze film is bijhoorlijk WTF het volgt wel een beetje bekendere films die behoorlijk WTF zijn maar die hebben allemaal nog een grappige inslag. Die grappige inslag ontbreekt bij deze film waardoor het vooral vervreemdend is. Toch geeft het een beetje inzage in de mens, maar niet zoals bijvoorbeeld the lobster doet. Ik vond het vooral een hele bijzondere film, wel een film die voor een specifiek publiek is.
Leuke film voor een zondagmiddag. Ik vond het allemaal wat te gladjes terwijl Antonia behoorlijk wat leed te verwerken kreeg. Je voelde dat niet. Bijna alles gleed van haar af.quote:Biopic over de eerste succesvolle vrouwelijke dirigent ter wereld: Antonia Brico. Antonia Brico wordt in 1902 als Wilhemina Wolthius in Rotterdam geboren, maar verhuist in 1908 met haar adoptieouders naar Californië. Na een muzikale opleiding in de VS vertrekt ze in 1927 naar het conservatorium in Berlijn, waar ze als eerste Amerikaanse in 1929 afstudeert. In 1930 debuteert ze als eerste vrouwelijke dirigente voor het Berlijns Filharmonisch Orkest; in 1938 is ze de eerste vrouw die voor het New York Filharmonisch Orkest staat. Haar bewogen leven staat ook verder, met succes, in het teken van het veroveren van een plaats en die te behouden, in de door mannen gedomineerde dirigentenwereld.
O ja, van de regisseur van Office Space. Met Terry Crews. Moet ik binnenkort maar weer eens kijken.quote:
Slecht hè ! Ik had er best wel verwachtingen bij maar helaas. Jammer genoeg niet eerst jouw post gelezenquote:Op maandag 10 december 2018 20:41 schreef Mr.Noodle het volgende:
The Predator (2018) - dacht leuk voor wat popcornvermaak, maar manmanman wat is deze film tenenkrommend slecht, de hele franchise is een grote parodie van zichzelf geworden, alsof iemand een blik Muppets over de film gegooid heeft..
Echt een kakofonie van slechte grappen en absoluut niet aan te raden voor Predator-fans..
2.0/10
De film duurt 2 uur en ik kan me voorstellen dat sommigen het een te trage film vinden, maar ik hou wel van films die ongehaast zijn. En net als bij Nobody Knows zit je aan het einde wel te denken: "Hoe nu verder?" De kinderen in de film acteren trouwens fantastisch. Klein menselijk leed tot in de puntjes verzorgd. Traantjes wegpinken. Niet mijn film van het jaar, maar zeker wel in mijn top 3 van 2018.quote:A Japanese couple stuck with part-time jobs and hence inadequate incomes avail themselves of the fruits of shoplifting to make ends meet. They are not alone in this behaviour. The younger and the older of the household are in on the act. The unusual routine is about to change from care-free and matter-of-fact to something more dramatic, however, as the couple open their doors to a beleaguered young girl. The reasons for the family's habit and their motivations come under the microscope.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze film is echt een aanrader als je van de wat meer 'vreemde' films of series houd. Ook deed mij dit denken aan de vrij recente serie van Netflix, Maniac.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2018 23:38:00 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer ga ik er niet over spoilen. Gewoon een dikke aanrader !![]()
![]()
IMDb score ; 7,3
Me score ; 8+
Eergisteren naar deze IJslandse film geweest. Een heerlijke droogkomische film die de moeite waard is. Ook is op een geweldige manier de muziek erin verwerkt. En wat is IJsland toch een mooi land.quote:Halla (Halldóra Geirharðsdóttir) is een vijftigjarige, onafhankelijke vrouw. Ze leeft een rustig bestaan in Reykjavik en werkt er als koordirigent. Maar achter de schermen van deze ogenschijnlijk vredige routine, leidt Halla een dubbelleven als radicale milieuactivist. In haar eentje verklaart ze de oorlog aan de lokale aluminiumindustrie om de prachtige IJslandse hooglanden te beschermen. Omgedoopt tot ‘de Bergvrouw’ voert Halla in het geheim gevaarlijke sabotageacties uit, mét resultaat. Maar net op het moment dat ze haar grootste en meest gedurfde operatie op touw zet, ontvangt ze een onverwachte brief: haar aanvraag voor het adopteren van een kind wordt eindelijk ingewilligd. Terwijl Halla zich klaarmaakt om haar rol als beschermer van Moeder Aarde te verruilen voor het echte moederschap, besluit ze nog één laatste genadeklap uit te delen aan de aluminiumindustrie. En dat blijft niet zonder gevolgen.
Eergisteren naar deze film geweest (quote:Op maandag 31 december 2018 11:20 schreef UIO_AMS het volgende:
Woman At War
[ afbeelding ]
[..]
Eergisteren naar deze IJslandse film geweest. Een heerlijke droogkomische film die de moeite waard is. Ook is op een geweldige manier de muziek erin verwerkt. En wat is IJsland toch een mooi land.
IMDB: 7,6
Ik: 8,2
Tja, ben het eens met de zinsnede 'adembenemende, beeldschone Schotse Hooglanden', maar voor de rest vond ik het een beetje tegenvallen. Af en toe erg overgeacteerd met hier en daar onduidelijkheden in de continuïteit van het verhaal, maar wat het ergste was, was de muziek op de dramatische momenten in de film. Erg irritant.quote:De geliefde Britse actrice Sheila Hancock speelt de tachtigjarige Edith Moore (Edie), een bittere, eigenwijze Engelse dame. Na de dood van haar dominante man George en door de steeds slechter wordende relatie met haar dochter, besluit ze haar jeugddroom na te jagen. Ze vertrekt halsoverkop naar de Schotse Hooglanden om daar een berg te beklimmen. Onderweg ontmoet ze Jonny, een jonge man die haar helpt met het aanschaffen van de juiste uitrusting en die haar traint om de berg te kunnen beklimmen. Ze kletsen, ruziën, maken lol en onthullen steeds meer over hun leven aan elkaar.
Edie is een heerlijk avontuurlijke feelgood film vol humor, die zich afspeelt in de adembenemende, beeldschone Schotse Hooglanden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |