abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182203755
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 02:40 schreef Doublepain het volgende:
Rot op met deze neppe kk shit
Hopelijk is het gewoon waar :)
Zonder wrijving geen glans
pi_182203779
Ik vind in principe dat je moreel gezien iemand die aan het beweren is verkracht te zijn, moet geloven (let op, moreel niet juridisch uiteraard). Maar als je dan meldt dat je het zo laat als je een flink geldbedrag krijgt, heb je de twijfel toch een beetje tegen je.
pi_182203790
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Geen noodzaak voor afgunst. De één telt zijn geld de ander zijn posts, jullie hebben het allebei goed.
  zaterdag 29 september 2018 @ 13:34:04 #105
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_182203875
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:23 schreef theunderdog het volgende:
Ik vind in principe dat je moreel gezien iemand die aan het beweren is verkracht te zijn, moet geloven (let op, moreel niet juridisch uiteraard).
Ik vind dat een lastig verhaal. Zelfs zonder enig bewijs of veroordeling kan het leven van degene die beschuldigd wordt gigantisch naar de kloten gaan.
pi_182203908
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

bizar
  Moderator zaterdag 29 september 2018 @ 13:37:13 #107
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_182203913
Een mod die hoopt dat een vrouw verkracht is :')
Het moet godverdomme niet gekker worden hier _O-
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_182204029
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
Blijft altijd tricky dit soort zaken, aan de ene kant is het makkelijk om te denken dat die vrouw alleen maar geld wil maar we kennen nu ook genoeg voorbeelden van mensen met macht en status die het misbruiken en zichzelf alles toe-eigenen.
Juridisch moet het natuurlijk uitgezocht worden. Maar moreel: waarom zou je een zak geld willen? je wil toch een verkrachter achter de tralies hebben? om bijvoorbeeld ook te voorkomen dat hij nog meer slachtoffers maakt?
pi_182204048
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:34 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik vind dat een lastig verhaal. Zelfs zonder enig bewijs of veroordeling kan het leven van degene die beschuldigd wordt gigantisch naar de kloten gaan.
In het geval van C ronaldo zal dat wel meevallen. Maar inderdaad. Misschien moeten media überhaupt eens gaan nadenken of het verstandig is om met zulke publicaties te komen als er geen veroordeling heeft plaatsgevonden.
  Forum Admin zaterdag 29 september 2018 @ 13:53:11 #110
35723 crew  GGMM
pi_182204077
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

In het geval van C ronaldo zal dat wel meevallen. Maar inderdaad. Misschien moeten media überhaupt eens gaan nadenken of het verstandig is om met zulke publicaties te komen als er geen veroordeling heeft plaatsgevonden.
Ja, laten we vanaf nu alleen maar verslag doen van misdaad nadat de veroordeling heeft plaatsgevonden. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_182204109
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Juridisch moet het natuurlijk uitgezocht worden. Maar moreel: waarom zou je een zak geld willen? je wil toch een verkrachter achter de tralies hebben? om bijvoorbeeld ook te voorkomen dat hij nog meer slachtoffers maakt?
Als je denkt op juridische gronden toch geen kans te maken om hem veroordeeld te krijgen en je hebt geldnood dan snap ik wel dat je dit uiteindelijk toch maar aanpakt omdat mensjes toch afhankelijk zijn van geld. Het menselijk brein werkt complex en is niet altijd rationeel op dit soort gebieden.
Oh.
pi_182204132
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Als je denkt op juridische gronden toch geen kans te maken om hem veroordeeld te krijgen en je hebt geldnood dan snap ik wel dat je dit uiteindelijk toch maar aanpakt omdat mensjes toch afhankelijk zijn van geld. Het menselijk brein werkt complex en is niet altijd rationeel op dit soort gebieden.
Je weet toch wel dat je niets van hem gaat krijgen, als je juridisch niet kan bewijzen dat je het geld verdiend?
pi_182204145
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je weet toch wel dat je niets van hem gaat krijgen, als je juridisch niet kan bewijzen dat je het geld verdiend?
Dat bedrag is niet zo groot voor hem, en Ronaldo deed dat meer om eventuele geruchten en aanvallen op zijn imago vroeg in de kiem te smoren.
Oh.
pi_182204218
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:20 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Het regent inmiddels aangiftes of aantijgingen van seksueel misbruik van minstens 10 jaar geleden. Ik ga niet stelling nemen tegen de mensen die de aantijgingen doen, maar het is inmiddels doodvermoeiend om rond elk bekend persoon zo'n artikel te zien. Neem die zaak rond die opperrechter. Iets van 36 jaar geleden, maar nu wordt die vent opperrechter: "HEY HIJ HEEFT ME VERKRACHT". Echt, waarom 36 jaar later? Vast omdat het een taboe is? Zit wat in, maar toch is het een beetje odd.
In dit geval kwam zij al snel met haar aanklacht. Het zou in juni 2009 hebben plaatsgevonden en er wordt geschreven over een verklaring van Ronaldo aan de advocaat van september 2009.
pi_182204230
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:57 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat bedrag is niet zo groot voor hem, en Ronaldo deed dat meer om eventuele geruchten en aanvallen op zijn imago vroeg in de kiem te smoren.
C ronaldo heeft een ego. Die gaat voor nog geen 5 euro op de knietjes . En gelijk heeft hij (als hij onschuldig is). Kom nou..
pi_182204293
quote:

[..]

'hopelijk'

lol
pi_182204326
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 14:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

C ronaldo heeft een ego.
Daarom geeft hij om een brandschoon imago.
Oh.
  zaterdag 29 september 2018 @ 14:14:17 #118
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_182204334
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:55 schreef PiyeReloaded het volgende:
Als je geld aanneemt om het stil te houden, heb je dan niet de moele plicht om het stil te houden, of het geld terug te geven?
Als het waar is? Fuck no, geen enkele morele schuld bij een verkrachter.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_182204351
Ronaldo is de enige man die wel een #metoo kan gebruiken vanwege zijn nichterige imago, ik zou het niet vreemd vinden als er niks van waar is of vooropgezet. Ik heb zijn in zijn jaren Robin van Perse weleens in een disco gezien, de vrouwen boden zich heel gewillig aan. Hij kon ze zo uitkiezen, ik denk dat zoiets bij Ronaldo hetzelfde gaat, lijkt mij sterk dat hij tegen haar wil in een meid moet verkrachten om zijn behoefte te voorzien.
pi_182204355
Kuthoer, eerst een paar ton aannemen en dan jaren later als het geld op is alsnog een een lulverhaaltje ophangen om nog een keer goedkoop te scoren. Jammer joh, had je destijds maar meteen naar de politie moeten gaan om aangifte te doen, zoals ieder normaal mens zou doen die zojuist verkracht is. Als je geldproblemen hebt dan ga je je kut maar verkopen achter het centraal station van Lissabon, dan doe je tenminste nog wat nuttigs.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 29 september 2018 @ 14:20:12 #121
459912 FlippingCoin
pi_182204413
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 14:15 schreef Hathor het volgende:
Kuthoer, eerst een paar ton aannemen en dan jaren later als het geld op is alsnog een een lulverhaaltje ophangen om nog een keer goedkoop te scoren. Jammer joh, had je destijds maar meteen naar de politie moeten gaan om aangifte te doen, zoals ieder normaal mens zou doen die zojuist verkracht is. Als je geldproblemen hebt dan ga je je kut maar verkopen achter het centraal station van Lissabon, dan doe je tenminste nog wat nuttigs.
Jij snapt er geen zak van. Lang niet iedereen stapt na een zedenzaak na de politie.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_182204432
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 14:13 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Daarom geeft hij om een brandschoon imago.
Je denkt niet echt na. Als hij dit geld gewoon geeft aan deze vrouw, dan geeft hij zijn schuld toe. Als je dat doet om er vanaf te zijn (terwijl je onschuldig bent) werk je je eigen imago nogal tegen.

Als je je imago goed wil houden, dan dien je er alles aan te doen om te bewijzen dat deze dame uit haar duim loopt te zuigen.
pi_182204541
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 14:15 schreef ConnerJohn het volgende:
Ronaldo is de enige man die wel een #metoo kan gebruiken vanwege zijn nichterige imago, ik zou het niet vreemd vinden als er niks van waar is of vooropgezet. Ik heb zijn in zijn jaren Robin van Perse weleens in een disco gezien, de vrouwen boden zich heel gewillig aan. Hij kon ze zo uitkiezen, ik denk dat zoiets bij Ronaldo hetzelfde gaat, lijkt mij sterk dat hij tegen haar wil in een meid moet verkrachten om zijn behoefte te voorzien.
Je moet eens de biografie lezen van bekende sporters zoals bv een Magic Johnson. Als die met de Lakers een uitwedstrijd speelden, stonden er de avond voor de wedstrijd in de lobby van het hotel hele rijen opgedirkte sletten die zich letterlijk aanbieden voor een potje rollebollen. Geen wonder dat die later HIV heeft opgelopen, die heeft zich jarenlang een slag in de rondte liggen neuken met honderden wijven in steden kriskras door de VS. Of een Wilt Chamberlain die gewoon openlijk zegt dat ie met meer dan 1000 verschillende vrouwen sex heeft gehad. Bij zulk soort verhalen zou je al snel denken aan grootspraak, maar reken er maar op dat er geen woord van verzonnen is. Vrouwen, of althans veel vrouwen, hebben er letterlijk alles voor over om zich te laten uitwonen door een bekende sporter, of dat het dan een voetballer, een basketballer, of tennisser is, is van ondergeschikt belang. Dan moet je als getrouwde kerel wel heel erg sterk in je schoenen staan om steeds maar weer nee te zeggen tegen al fraais wat zich dag in dag uit voor je voeten werpt, en velen zijn dat niet. Denk eens aan hoe Boris Becker te grazen is genomen, die werd afgezogen en dat wijf spuugt dat kwakkie achteraf in een condoom, bewaart het in de vriezer, en 9 maanden later wordt Boris geconfronteerd met een vrouw die claimt zwanger te zijn van hem. Doei Boris, betalen voor de rest van je leven. :') Of een Sean Kemp, die gewoon alimentatie moet betalen aan 9 verschillende wijven. Dan heb je het echt voor elkaar. _O-
pi_182204571
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 14:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jij snapt er geen zak van. Lang niet iedereen stapt na een zedenzaak na de politie.
Dat weet ik, maar als je het pas doet na 8 of 9 jaar is het gewoon een lulverhaal en gaat het maar om een ding, geld. Net zoals al die wijven die nu ineens naar voren komen met verhaaltjes over Sex met Trump 20 jaar of langer geleden.
  zaterdag 29 september 2018 @ 14:34:30 #125
459912 FlippingCoin
pi_182204587
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 14:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar als je het pas doet na 8 of 9 jaar is het gewoon een lulverhaal en gaat het maar om een ding, geld. Net zoals al die wijven die nu ineens naar voren komen met verhaaltjes over Sex met Trump 20 jaar of langer geleden.
Nee dat is echt veel te simpel, of het waar is geen idee, komen we misschien nooit achter.
pi_182204617
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 14:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee dat is echt veel te simpel, of het waar is geen idee, komen we misschien nooit achter.
Haar grote fout is in ieder geval geweest dat ze indertijd dat geld heeft aangenomen.
  zaterdag 29 september 2018 @ 14:40:55 #127
459912 FlippingCoin
pi_182204700
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 14:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Haar grote fout is in ieder geval geweest dat ze indertijd dat geld heeft aangenomen.
Een zaak beginnen over verkrachting is niet zomaar iets, zeker niet bij een bekendheid als Ronaldo.
pi_182204818
Ook de verdere uitleg dat hij zogenaamd op een vroege vragenlijst zou hebben toegegeven dat ze steeds nee , nee ,nee zei en hij doorging terwijl in dezelfde alinea staat dat hij wordt bijgestaan door een legertje advocaten...Totaal ongeloofwaardig.
pi_182205152
Hoe kan een type auto sowieso iemand verkrachten?
  zaterdag 29 september 2018 @ 15:27:06 #130
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182205474
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 14:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als het waar is? Fuck no, geen enkele morele schuld bij een verkrachter.
Een morele verplichting, niet een schuld aan je verkrachter.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 14:15 schreef ConnerJohn het volgende:
Verkrachting is niet voorbehouden aan mensen die geen chicks kunnen scoren.
  zaterdag 29 september 2018 @ 15:29:17 #131
459912 FlippingCoin
pi_182205504
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 15:27 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

[..]

Een morele verplichting om te zwijgen over een verkrachting? Dus met maar genoeg geld kan je de Dutroux uithangen of zo?

Бо эҳтиром Flip.
  zaterdag 29 september 2018 @ 15:39:40 #132
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182205669
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 september 2018 15:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Een morele verplichting om te zwijgen over een verkrachting? Dus met maar genoeg geld kan je de Dutroux uithangen of zo?

Бо эҳтиром Flip.
Persoonlijk ben ik sowieso geen voorstander van geld aannemen, om over zoiets te zwijgen. Alleen, als je het dan aanneemt, moet je dan niet de afspraak verbreken als het geld op is. Geef dan het geld terug.
  zaterdag 29 september 2018 @ 15:42:28 #133
459912 FlippingCoin
pi_182205712
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 15:39 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik sowieso geen voorstander van geld aannemen, om over zoiets te zwijgen. Alleen, als je het dan aanneemt, moet je dan niet de afspraak verbreken als het geld op is. Geef dan het geld terug.
Nou dat zie ik totaal anders, wanneer iemand jou zo iets heeft aangedaan hoef je geen enkele gemaakte of te maken afspraak na te komen met zo iemand.

С уважением Flip.
pi_182205762
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 15:27 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

[..]

Klopt, maar in dit geval was het ongeloofwaardig dat ze niet wist wat de bedoelingen van Ronaldo waren. Ze komt hem tegen in een club, hebben een praatje maar ze heeft zogenaamd niet veel interesse in hem, ze geeft wel haar telefoonnummer aan hem. Dan krijgt ze later op de avond een sms of ze naar de lobby van een hotel komt. Boven in de kamer zitten er mensen in het bubbelbad/zwembad en Ronaldo vraagt of ze er ook in komt en dat wil ze. Zou ze werkelijk zo naïef zijn dat ze geen idee had waar dit naar toe ging? Dan doet Ronaldo aandringen en wijst ze hem af maar om van het gezeur af te zijn en om weg te komen besluit ze hem te zoenen....
  zaterdag 29 september 2018 @ 15:48:12 #135
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182205801
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 september 2018 15:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou dat zie ik totaal anders, wanneer iemand jou zo iets heeft aangedaan hoef je geen enkele gemaakte of te maken afspraak na te komen met zo iemand.

С уважением Flip.
Je moraliteit wordt pas echt getest in extreme situaties.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 15:46 schreef ConnerJohn het volgende:

[..]

Klopt, maar in dit geval was het ongeloofwaardig dat ze niet wist wat de bedoelingen van Ronaldo waren. Ze komt hem tegen in een club, hebben een praatje maar ze heeft zogenaamd niet veel interesse in hem, ze geeft wel haar telefoonnummer aan hem. Dan krijgt ze later op de avond een sms of ze naar de lobby van een hotel komt. Boven in de kamer zitten er mensen in het bubbelbad/zwembad en Ronaldo vraagt of ze er ook in komt en dat wil ze. Zou ze werkelijk zo naïef zijn dat ze geen idee had waar dit naar toe ging? Dan doet Ronaldo aandringen en wijst ze hem af maar om van het gezeur af te zijn en om weg te komen besluit ze hem te zoenen....
Verkrachting is ook niet toegestaan als je al hebt laten doorschemeren dat je graag seks wil. :P
pi_182205814
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 september 2018 15:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

С уважением Flip.
Dan moet je hem gelijk aanklagen en schadevergoeding eisen, anders verlies je geloofwaardigheid.
  zaterdag 29 september 2018 @ 16:03:53 #137
459912 FlippingCoin
pi_182206015
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 15:48 schreef ConnerJohn het volgende:

[..]

Dan moet je hem gelijk aanklagen en schadevergoeding eisen, anders verlies je geloofwaardigheid.
Zoals ik schreef, direct aanklagen is voor veel slachtoffers veel te veel, zeker in een situatie met een zeer bekend iemand.

Vriendelike groete Flip.
pi_182206049
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zoals ik schreef, direct aanklagen is voor veel slachtoffers veel te veel, zeker in een situatie met een zeer bekend iemand.

Vriendelike groete Flip.
Ze had er ook geen moeite mee om naar zijn hotelkamer te gaan en in bad te stappen, het ligt er allemaal net iets te dik op. Dit stinkt gewoon naar een golddigger.
pi_182206057
quote:
Als je geld aanneemt om het stil te houden, heb je dan niet de moele plicht om het stil te houden, of het geld terug te geven?
Nee. Hooguit de juridische plicht om het stil te houden.

Als ze een morele plicht zou hebben, dan zou dat juist eerder zijn dat ze aangifte doet, met de hoop dat bij een vervolging andere vrouwen dus niet ook zijn slachtoffer kunnen worden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182206103
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 14:15 schreef Hathor het volgende:
quote:
The next day, Mayorga goes to the police and shows them at the University Medical Center.
Lees anders post NWS / CR7 beschuldigd van verkrachting: vrouw start rechtszaak even.
pi_182206155
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Vriendelike groete Flip.
Direct aanklagen is teveel maar geen problemen hebben met een maanden lange juridische strijd tussen advocaten. En het hele punt van de schadevergoeding is toch dat er een dreiging richting Ronaldo is dat je naar de politie stapt? Dan vind ik slachtoffers die jarenlang niks durven te zeggen en pas later met beschuldigingen komen een stuk geloofwaardiger dan deze dame die hem volgens eigen zeggen een lesje wilde leren.
  zaterdag 29 september 2018 @ 16:23:53 #142
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182206267
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:07 schreef probeer het volgende:

[..]

Als ze een morele plicht zou hebben, dan zou dat juist eerder zijn dat ze aangifte doet, met de hoop dat bij een vervolging andere vrouwen dus niet ook zijn slachtoffer kunnen worden.
Aha en die $375.000 shopgeld is een extraatje voor Rowan Hoed?
pi_182206305
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:23 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Shopgeld :')

Ben jij ook zo'n verongelijkte boze man die alle vrouwen manipulatieve hoeren vindt die per definitie liegen over verkrachtingen? Want anders kan ik dit soort opmerkingen echt niet plaatsen.

Therapeuten zijn niet gratis. Mogelijk inkomstenverlies door een inmiddels aangetoonde depressie en PTSS is ook niet gratis.
pi_182206452
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:07 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat zijn (mogelijke) juridische consequentie in zo’n geval?
pi_182206495
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:35 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat zijn (mogelijke) juridische consequentie in zo’n geval?
Geen flauw idee, ben een leek op dat gebied. Hij zou haar aan kunnen klagen voor contractbreuk, en dan wellicht zijn geld terug eisen?

Lijkt me alleen zeer sterk dat hij dat gaat doen, mocht hij strafrechtelijk veroordeeld worden. "verkrachter klaagt slachtoffer aan" is geen mooie krantenkop.
  zaterdag 29 september 2018 @ 16:58:55 #146
459912 FlippingCoin
pi_182206759
quote:

[..]

Daarmee zet je die vrouw even weg als hoer. :{

мэндчилсэн Flip.
  zaterdag 29 september 2018 @ 17:05:08 #147
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182206835
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:27 schreef probeer het volgende:

[..]

Shopgeld :')

Ben jij ook zo'n verongelijkte boze man die alle vrouwen manipulatieve hoeren vindt die per definitie liegen over verkrachtingen? Want anders kan ik dit soort opmerkingen echt niet plaatsen.

Therapeuten zijn niet gratis. Mogelijk inkomstenverlies door een inmiddels aangetoonde depressie en PTSS is ook niet gratis.
Zo zou ik mijzelf nou niet direct typeren nee.

Feit is dat ze een keuze heeft gemaakt, om niet te streven naar een veroordeling, maar akkoord te gaan met een geldbedrag. Naar haar redenering daarachter kunnen we slechts raden. Ik zal direct erkennen dat het een zware kluif kan zijn om je recht te halen in verkrachtingszaken en dat zo'n bedrag dan verleidelijk kan zijn.

Maar uiteindelijk maak je in het leven keuzes en die keuzes hebben een effect. Eerst gaan voor het geld en dan denken dat in een tijd waarin anderen hun gram komen halen er misschien toch nog meer in zit, is niet zuiver.

quote:
16s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Daarmee zet je die vrouw even weg als hoer. :{

мэндчилсэн Flip.
Nee hoor, een hoer gaat vooraf akkoord met geld om seks te hebben. Deze vrouw heeft haar pijn laten afkopen en besluit daarna dat ze toch meer pijn had dan het geldbedrag heeft vergoed. Dat kan, is vervelend, maar ja, dat is ook niet hoe het werkt.
  zaterdag 29 september 2018 @ 18:07:42 #148
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182207794
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:20 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Het regent inmiddels aangiftes of aantijgingen van seksueel misbruik van minstens 10 jaar geleden. Ik ga niet stelling nemen tegen de mensen die de aantijgingen doen, maar het is inmiddels doodvermoeiend om rond elk bekend persoon zo'n artikel te zien. Neem die zaak rond die opperrechter. Iets van 36 jaar geleden, maar nu wordt die vent opperrechter: "HEY HIJ HEEFT ME VERKRACHT". Echt, waarom 36 jaar later? Vast omdat het een taboe is? Zit wat in, maar toch is het een beetje odd.
Laat je eerst verkrachten, wacht een paar jaar en beschouw dan even rustig wat het met je heeft gedaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 29 september 2018 @ 18:10:35 #149
Why is all the rum gone?
pi_182207857
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 17:05 schreef PiyeReloaded het volgende:

Nee hoor, een hoer gaat vooraf akkoord met geld om seks te hebben. Deze vrouw heeft haar pijn laten afkopen en besluit daarna dat ze toch meer pijn had dan het geldbedrag heeft vergoed. Dat kan, is vervelend, maar ja, dat is ook niet hoe het werkt.
Oh, er is een protocol voor verkrachtingen? Doe toch normaal, man, met je 'dat is niet hoe het werkt'.

Hetzelfde advies voor jou als voor Masterminded: laat je eerst verkrachten, wacht een paar jaar en beschouw dan even rustig wat het met je heeft gedaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 29 september 2018 @ 18:11:55 #150
Why is all the rum gone?
pi_182207881
quote:

[..]

Toont alleen maar aan dat Ronaldo een sukkel is.
pi_182208041
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Geen flauw idee, ben een leek op dat gebied. Hij zou haar aan kunnen klagen voor contractbreuk, en dan wellicht zijn geld terug eisen?

Lijkt me alleen zeer sterk dat hij dat gaat doen, mocht hij strafrechtelijk veroordeeld worden. "verkrachter klaagt slachtoffer aan" is geen mooie krantenkop.
Als hij strafrechtelijk veroordeeld wordt zal hij ook wel grotere problemen hebben dan die 3 ton. :P
  zaterdag 29 september 2018 @ 18:58:43 #152
459912 FlippingCoin
pi_182208695
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

Als hij strafrechtelijk veroordeeld wordt zal hij ook wel grotere problemen hebben dan die 3 ton. :P
Dat sowieso.
  zaterdag 29 september 2018 @ 19:13:20 #153
Why is all the rum gone?
pi_182208971
quote:

[..]

Hoe rationeel denk jij, als je een paar uur, dagen of weken geleden verkracht bent?
pi_182208994
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hoe rationeel denk jij, als je een paar uur, dagen of weken geleden verkracht bent?
Het gaat hier juist om akelig koud-rationalisme.
pi_182209043
Als ze echt verkracht is, is dat natuurlijk ernstig. Maar ga dan gelijk naar de rechter en neem niet eerst het geld aan om jaren later te gaan zeuren :Z
  zaterdag 29 september 2018 @ 19:18:11 #156
Why is all the rum gone?
pi_182209060
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het gaat hier juist om akelig koud-rationalisme.
Oh, je was er bij?
  zaterdag 29 september 2018 @ 19:18:31 #157
Why is all the rum gone?
pi_182209068
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:17 schreef FL_Freak het volgende:
Als ze echt verkracht is, is dat natuurlijk ernstig. Maar ga dan gelijk naar de rechter en neem niet eerst het geld aan om jaren later te gaan zeuren :Z
Je spreekt uit ervaring?
  zaterdag 29 september 2018 @ 19:21:04 #158
432997 Ven1972
Man met humor
pi_182209110
Niet alleen dat CR7 met vrouwen deed, maar ook seks met paar mannen, dus denk ik niet dat hij homo is. maar biseksueel! Zo wel kan hij ook met zijn vrienden geneukt hebben.. Hij heeft wel een vriendin... maar ook heeft hij kinderen met andere vrouwen waarmee hij verkering heeft gehad.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_182209112
Hoer is uit op een nieuwe zak geld , opgetieft met dit soort '' slachtoffers''
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_182209124
Klopt niks van. Als ie al iemand verkracht heeft zou het een vent zijn
pi_182209163
Wanneer worden deze nieuwe generatie golddoggers eens keihard aangepakt ?

Misschien kunnen de moslims in deze topic ons van tips voorzien :D
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 29 september 2018 @ 19:26:08 #162
Why is all the rum gone?
pi_182209178
quote:
18s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:21 schreef Ali_boo het volgende:
Hoer is uit op een nieuwe zak geld , opgetieft met dit soort '' slachtoffers''
Spoken like a true moron. :)
pi_182209327
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Spoken like a true moron. :)
Kan er verder weinig aan doen als je werkelijk zo naief bent om dit soort ''vrouwen'' te geloven
  zaterdag 29 september 2018 @ 19:33:55 #164
Why is all the rum gone?
pi_182209367
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:31 schreef Ali_boo het volgende:

Kan er verder weinig aan doen als je werkelijk zo naief bent om dit soort ''vrouwen'' te geloven
Je bent in ieder geval consistent. :)
pi_182209452
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je bent in ieder geval consistent. :)
Hoeveel levens moeten er verwoest worden voordat er een lampje bij jouw gaat branden ?
  zaterdag 29 september 2018 @ 19:46:39 #166
Why is all the rum gone?
pi_182209639
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:38 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Hoeveel levens moeten er verwoest worden voordat er een lampje bij jouw gaat branden ?
Van vrouwen, bedoel je? Ik hoop geen enkel leven.

Het is overigens 'bij jou'.

'Jouw' is een bezittelijk voornaamwoord.
pi_182209993
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Van vrouwen, bedoel je?

Nee joh idioot, van mannen natuurlijk !

Is idioot wel goed gespeld ? :*
  zaterdag 29 september 2018 @ 20:01:02 #168
Why is all the rum gone?
pi_182210069
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:58 schreef Ali_boo het volgende:

Nee joh idioot, van mannen natuurlijk !
Kwestie van keuzes en consequenties. Als jij een vrouw verkracht, dan heb ik er geen enkele moeite mee dat jouw (nu wel met een 'w') leven verwoest wordt.
pi_182210853
'CR7' :?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2018 20:34:27 ]
  Forum Admin zaterdag 29 september 2018 @ 20:36:17 #170
35723 crew  GGMM
pi_182210898
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 september 2018 20:33 schreef Treinhomo het volgende:
'CR7' :?
Dit topic stond eerst in VBL, waar iedereen weet wie dat is, maar helaas vond Drizzt het nodig dit topic naar NWS te verplaatsen, wat een hoop verwarring veroorzaakt.

Maar CR7 staat voor Cristiano Ronaldo. (7 is zijn rugnummer)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_182211596
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 20:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Kwestie van keuzes en consequenties. Als jij een vrouw verkracht, dan heb ik er geen enkele moeite mee dat jouw (nu wel met een 'w') leven verwoest wordt.
Kan je werkelijk spreken van verkrachting als je 3 ton meekrijgt

Voor dat soort bedragen laat ik me graag misbruiken O-)
  zaterdag 29 september 2018 @ 21:53:29 #172
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182212427
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 14:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je moet eens de biografie lezen van bekende sporters zoals bv een Magic Johnson. Als die met de Lakers een uitwedstrijd speelden, stonden er de avond voor de wedstrijd in de lobby van het hotel hele rijen opgedirkte sletten die zich letterlijk aanbieden voor een potje rollebollen. Geen wonder dat die later HIV heeft opgelopen, die heeft zich jarenlang een slag in de rondte liggen neuken met honderden wijven in steden kriskras door de VS. Of een Wilt Chamberlain die gewoon openlijk zegt dat ie met meer dan 1000 verschillende vrouwen sex heeft gehad. Bij zulk soort verhalen zou je al snel denken aan grootspraak, maar reken er maar op dat er geen woord van verzonnen is. Vrouwen, of althans veel vrouwen, hebben er letterlijk alles voor over om zich te laten uitwonen door een bekende sporter, of dat het dan een voetballer, een basketballer, of tennisser is, is van ondergeschikt belang. Dan moet je als getrouwde kerel wel heel erg sterk in je schoenen staan om steeds maar weer nee te zeggen tegen al fraais wat zich dag in dag uit voor je voeten werpt, en velen zijn dat niet. Denk eens aan hoe Boris Becker te grazen is genomen, die werd afgezogen en dat wijf spuugt dat kwakkie achteraf in een condoom, bewaart het in de vriezer, en 9 maanden later wordt Boris geconfronteerd met een vrouw die claimt zwanger te zijn van hem. Doei Boris, betalen voor de rest van je leven. :') Of een Sean Kemp, die gewoon alimentatie moet betalen aan 9 verschillende wijven. Dan heb je het echt voor elkaar. _O-
Ten eerste, snap je het verschil tussen vrijwillig en verkrachting werkelijk niet?
Ten tweede, je weet dat Boris al jaren geleden heeft toegegeven dat hij gewoon zijn kwakkie in haar doos heeft gespoten? Dat dat hele verhaal lulkoek was?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 29 september 2018 @ 21:56:20 #173
Why is all the rum gone?
pi_182212497
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:12 schreef Ali_boo het volgende:

Kan je werkelijk spreken van verkrachting als je 3 ton meekrijgt
Dat geld heeft er verder natuurlijk niets mee te maken; verkrachting is verkrachting.
  zaterdag 29 september 2018 @ 21:56:45 #174
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182212509
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ze had er ook geen moeite mee om naar zijn hotelkamer te gaan en in bad te stappen, het ligt er allemaal net iets te dik op. Dit stinkt gewoon naar een golddigger.
Ze was daar niet alleen he? Ook niet in dat bubbelbad, ook daar zaten meer mensen in badkleding. Het verhaal is dat zij badkleding aan ging doen.

Het was een (klein) feestje, geen 1 op 1 iets.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182212867
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als het slachtoffer geld als genoegdoening accepteert, verlies je ook elk recht op andere genoegdoening.
Dat is nog maar de vraag. Zo een afkoopsom met geheimhoudingsovereenkomst komt voor het slachtoffer vaak tot stand onder zware psychische druk. Het is zelden een weloverwogen en geheel vrijwillige rationele beslissing.
  zaterdag 29 september 2018 @ 22:26:39 #176
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182213292
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als het slachtoffer geld als genoegdoening accepteert, verlies je ook elk recht op andere genoegdoening.
Staat dat ergens vast ofzo?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 29 september 2018 @ 23:11:11 #177
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182215020
quote:

[..]

Weet je wel hoeveel paar schoenen en tassen je kan kopen voor die flinke zak geld?
pi_182220400
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 14:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Blijkbaar houdt zo'n mondje-dicht contract geen stand in een rechtszaak. Dat wetende kun je gerust dat geld aannemen (het is bewijs op zich) en dat geld meteen gebruiken voor een rechtszaak.
Zou er echt een rechter zijn die zou zeggen: "ja maar mevrouw, u heeft dat geld aangenomen om uw mond dicht te houden, wat doet u hier?"
Hij zou wèl kunnen zeggen; "u dient dat geld nu terug te geven".
Racist
pi_182220555
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:28 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Ik wil niet bot overkomen, maar zo'n trauma lijkt me lastig om 30 jaar weg te stoppen?
Dan zijn er ook nog eens mensen zoals jij, die zulke vrouwen bij voorbaat voor geldbeluste liegende hoeren uitmaken. Weer een obstakel erbij om aangifte te doen.
  zondag 30 september 2018 @ 09:02:11 #180
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182220571
Een aantal ‘mannen’ in dit topic is wel van een erg bedenkelijk allooi.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182220840
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 08:42 schreef Toga het volgende:

[..]

Blijkbaar houdt zo'n mondje-dicht contract geen stand in een rechtszaak. Dat wetende kun je gerust dat geld aannemen (het is bewijs op zich) en dat geld meteen gebruiken voor een rechtszaak.
Zou er echt een rechter zijn die zou zeggen: "ja maar mevrouw, u heeft dat geld aangenomen om uw mond dicht te houden, wat doet u hier?"
Hij zou wèl kunnen zeggen; "u dient dat geld nu terug te geven".
strafzaken is overheid tegen de dader he. Dat contract tussen dader en slachtoffer doet er dan niet toe.
  zondag 30 september 2018 @ 12:19:22 #182
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182224167
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh, er is een protocol voor verkrachtingen? Doe toch normaal, man, met je 'dat is niet hoe het werkt'.

Hetzelfde advies voor jou als voor Masterminded: laat je eerst verkrachten, wacht een paar jaar en beschouw dan even rustig wat het met je heeft gedaan.
Als je je laat verkrachten is het geen verkrachting maar een rollenspel.

Verder is er wel een protocol voor schikkingen en dat is waar het hier om gaat.
pi_182224274
quote:
15s.gif Op zondag 30 september 2018 09:02 schreef Copycat het volgende:
Verklaar je nader?
  zondag 30 september 2018 @ 12:31:46 #184
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_182224379
quote:
10s.gif Op zondag 30 september 2018 09:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

strafzaken is overheid tegen de dader he. Dat contract tussen dader en slachtoffer doet er dan niet toe.
Ik neem aan dat een geheimhoudingsconctract wat betreft een misdaad ook privaatrechtelijk niet rechtsgeldig is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_182224459
quote:
Triest he.

En bij ieder die zo reageert denk ik 'goh .. ja, dat past precies bij je'.
pi_182224463
quote:
Meh, lijkt me niet. Maar er valt niks te bewijzen dus waar gaat dit allemaal over?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182224515
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:50 schreef Windhapper het volgende:
Ronaldo heeft dus zelf gezegd dat zij meerdere malen "Nee" en "Stop" heeft geroepen en dat hij achteraf excuses gemaakt heeft?
Klinkt op zich wel als verkrachting.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2018 12:39:38 ]
pi_182224522
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 12:19 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Als je je laat verkrachten is het geen verkrachting maar een rollenspel.

:D :D :D

Jij bent echt van het padje af.
pi_182224524
http://www.spiegel.de/media/media-43488.pdf

quote:
VIII.
That defendant Cristiano Ronaldo offered plaintiff clothing she could wear in the hot tub,
plaintiff accepted, followed Cristiano Ronaldo into a room where he provided her athletic shorts
and a T-shirt, and directed her to a bathroom to change her clothing.

IX.
That while changing her clothing Cristiano Ronaldo entered the bathroom, exposed his erect
penis and asked the plaintiff to perform fellatio.

X.
That plaintiff refused and stated she wanted to leave the hotel suite.

XI.
That upon leaving the bathroom, Cristiano Ronaldo pulled the plaintiff into a bedroom and
onto a bed and attempted to engage in sexual intercourse.

XII.
That plaintiff refused to engage in sexual intercourse and covered herself in an attempt to
prevent sexual penetration.

XIII.
That Cristiano Ronaldo turned plaintiff onto her side and while screaming “no, no, no” she
was sodomized by Cristiano Ronaldo

XIV.
That the sexual assault byCristiano Ronaldo caused plaintiff to suffer severe emotional and
bodilyinjuries including but not limited to anal contusions, posttraumatic stress disorder, and major
depression.

XV.
That during the sexual assault, the plaintiff experienced emotional shock characterized by
passivity in response to the real and perceived threat to her life and well-being by Cristiano
Ronaldo.

XVI.
That when Cristiano Ronaldo completed the sexual assault of the plaintiff , he allowed her
to leave the bedroom stating he was sorry, he was usually a gentleman
:{
Feyenoord Rotterdam
pi_182224578
De reacties in dit topic zijn trouwens ook weer een prachtig argument om er niet mee naar buiten te treden en het lekker weg te stoppen.

De tering zeg.
pi_182225198
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 12:43 schreef Myrr het volgende:
De reacties in dit topic zijn trouwens ook weer een prachtig argument om er niet mee naar buiten te treden en het lekker weg te stoppen.

De tering zeg.
Welke precies?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182225228
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 12:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik neem aan dat een geheimhoudingsconctract wat betreft een misdaad ook privaatrechtelijk niet rechtsgeldig is.
klopt. In Nederland in ieder geval niet.
pi_182225562
quote:
Teleurstellen veel nog..
pi_182225614
Kun je ook wel aan dat hoofd zien, pretty boy die homo latent is en dan zich juist aan vrouwen gaat vergrijpen omdat hij ze haat, klassiek voorbeeld.
  Moderator zondag 30 september 2018 @ 13:32:00 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182225817
dus homo's haten vrouwen?

volgens mij vinden ze ze alleen niet lekker
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 30 september 2018 @ 13:48:43 #196
459912 FlippingCoin
pi_182226312
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 12:43 schreef Myrr het volgende:

De tering zeg.
Krijg je met al die vrouwenhatende zolderrukkers hier.
pi_182226986
Huh? Moet een hoax zijn.
Christiano is toch homo?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182228775
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 13:32 schreef sp3c het volgende:
dus homo's haten vrouwen?

volgens mij vinden ze ze alleen niet lekker
Nee, maar je hebt homo's die het een of ander hebben meegemaakt en vrouwen haten, het is een klassieke combinatie bij bepaald soort psychopaten.
  zondag 30 september 2018 @ 16:06:13 #199
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182230158
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 02:40 schreef Doublepain het volgende:
Rot op met deze neppe kk shit
Lol alsof je zelf beledigd wordt. Ronaldo geeft het notabene zelf toe.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 30 september 2018 @ 16:07:57 #200
Why is all the rum gone?
pi_182230237
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 12:19 schreef PiyeReloaded het volgende:

Tuurlijk, joh.

8)7
  zondag 30 september 2018 @ 16:14:32 #201
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182230480
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 15:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Nee, maar je hebt homo's die het een of ander hebben meegemaakt en vrouwen haten, het is een klassieke combinatie bij bepaald soort psychopaten.
Ja’
Zo heb je ook hetero’s die het een en ander hebben meegemaakt en daardoor mannen haten. Klassieke combinatie bij een bepaald soort psychopaten. .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator zondag 30 september 2018 @ 16:30:06 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182231111
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 15:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

zal wel meevallen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')