zwarte mensen kunnen ook gewoon roetvegen op hun gezicht schilderenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zwarte mensen mogen dus geen piet meer zijn.
Als die net zoveel subsidie en zendtijd krijgen als het gewone Sinterklaasjournaal dan zullen ze dat zeker doen. Er bestaan al jaren allerlei Sinterklaasjournaals op lokale zenders en online. Die hebben bijna altijd alleen zwarte pieten. Maar hun mogelijkheden worden beperkt door hun budget. Daar heeft het Sinterklaasjournaal van de NTR geen last van. Ongeacht de kijkcijfers hoeven zij zich niet druk te maken om hun budget.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Lijkt me bij uitstek iets voor WNL.![]()
Het Sinterklaasjournaal voor rechts Nederland.
Die doen maar witte vegen op hun gezichtquote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zwarte mensen mogen dus geen piet meer zijn.
Ik denk dat het wel gewoon beter bekeken zal worden.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Lijkt me bij uitstek iets voor WNL.![]()
Het Sinterklaasjournaal voor rechts Nederland.
Elke minuut zendtijd die WNL gesubsidieerd krijgt is mij er 1 teveel. Zelden zulke amateuristische bagger gezien.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als die net zoveel subsidie en zendtijd krijgen als het gewone Sinterklaasjournaal dan zullen ze dat zeker doen. Er bestaan al jaren allerlei Sinterklaasjournaals op lokale zenders en online. Die hebben bijna altijd alleen zwarte pieten. Maar hun mogelijkheden worden beperkt door hun budget. Daar heeft het Sinterklaasjournaal van de NTR geen last van. Ongeacht de kijkcijfers hoeven zij zich niet druk te maken om hun budget.
Vrijdag 30 november, Hoogstraat Rotterdamquote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:51 schreef MMaRsu het volgende:
Leuk man Krampus!! Dat is een prachtige traditie waar we in Nederland alleen nog maar van mogen dromen!
Zijn die dan zichtbaar op tv?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
zwarte mensen kunnen ook gewoon roetvegen op hun gezicht schilderen
voor mensen met een kleurentv wel lijkt mequote:
Waarom? Een meerderheid van de ouders heeft een voorkeur voor een intocht en Sinterklaasjournaal met zwarte pieten. Dat het nationale Sinterklaasjournaal en de nationale intocht zwarte piet in de ban hebben gedaan zou je inderdaad politiek correct kunnen noemen, maar een alternatief aanbieden heeft weinig met politiek te maken.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Elke minuut zendtijd die WNL gesubsidieerd krijgt is mij er 1 teveel. Zelden zulke amateuristische bagger gezien.
Hoe dan ook lijkt de ironie van een politiek georiënteerd (sinterklaas)journaal jou een beetje te ontgaan.
Ok, ik zou het niet weten. Die zogenaamde roetvegen zien er niet uit.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
voor mensen met een kleurentv wel lijkt me
Ik heb nog een zwart-wit tv met 3 knoppenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
voor mensen met een kleurentv wel lijkt me
Racistquote:Op woensdag 3 oktober 2018 16:00 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Ik heb nog een zwart-wit tv met 3 knoppen
dan zie je het verschil tussen zwarte piet en roetveegpiet ook niet dus ben jij de winnaar hierquote:Op woensdag 3 oktober 2018 16:00 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Ik heb nog een zwart-wit tv met 3 knoppen
quote:
Deze intocht is toch bedoeld als politieke boodschap. De boodschap is ZP=okeee.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En bij de intocht die Eerdmans organiseert gaan ze echt niet met Leefbaar vlaggen lopen. Die intocht is er gewoon voor iedereen die graag een intocht met zwarte pieten willen zonder politieke boodschap.
Nee, de roetvegenpiet is niet politiek gemotiveerdquote:Op woensdag 3 oktober 2018 16:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Deze intocht is toch bedoeld als politieke boodschap. De boodschap is ZP=okeee.
Dat kan een politieke partij wil vinden, maar het zo demonstratief tonen is een boodschap willen brengen.
Staat ook haaks op hoe de stille meerderheid er werkelijk over denkt natuurlijk. De 'maatschappelijke ontwikkeling' die zij denken te zien, zijn alleen dat groepje schreeuwers van de antipieten. De rest ziet graag alleen ZP maar schreeuwt weinig.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:47 schreef Montagui het volgende:
[..]Wat een lachertje. Verandering gaat niet hand in hand met traditie. Traditie staat namelijk juist haaks op Verandering. Het heet niet voor niets Traditie. Verandering wordt je nu juist door de strot geduwd!
Wanneer traditie veranderd, veranderd ie geleidelijk.
Maar goed, de NTR moet het uiteindelijk zelf weten hoe ze hun Sint intocht op TV willen opvoeren. Niemand is gedwongen om te kijken. Hecht je aan traditie dan kijkt je kind niet naar de TV en gaat ie naar de lokale traditionele optocht. Is ook een stuk gezonder, lekker in de buitenlucht pepernoten vangen van zwart geschminkt Pieten ipv voor de buis naar een slap aftreksel met schoorsteenvegers te kijken.
Het is een reactie op de raadsvragen die GroenLinks, NIDA en de PvdA hebben gesteld en die willen dat ieder burgerinitiatief met zwarte pieten verboden word. Zij hebben het 'kinderfeest' daarmee gepolitiseerd.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 16:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Deze intocht is toch bedoeld als politieke boodschap. De boodschap is ZP=okeee.
Dat kan een politieke partij wil vinden, maar het zo demonstratief tonen is een boodschap willen brengen.
quote:Op woensdag 3 oktober 2018 16:08 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Nee, de roetvegenpiet is niet politiek gemotiveerd
Hier begaan zij dus wel de fout. Door dit standpunt in te nemen, mengen ze zich dus wel in de discussie en zijn ze nu wel een actieve deelnemer daar in.quote:De omroep beklemtoont „de maatschappelijke ontwikkelingen in onze programma’s te weerspiegelen; niet om ze te sturen of om er standpunten over in te nemen. Wij zijn geen actieve deelnemer in de Pietendiscussie.”
Weet je wel wat marxisme isquote:Op woensdag 26 september 2018 15:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik heb allang geaccepteerd dat Marxisten bezig zijn in hoog tempo onze beschaving af te breken. Het gebeurt op zoveel manieren, via zoveel geniepige routes. Het enige wat ik nog heb is mijn haat, en mijn stemrecht. En de hoop dat genoeg andere mensen op een gegeven moment zeggen: STOP.
Het is niet Joost die gemeenteraadsvragen over dit onderwerp stelt en wil dat de gemeente burgerinitiatieven gaat verbieden omdat ze verkeerde kleur pieten gebruiken.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 16:22 schreef richolio het volgende:
Zou joost zich niet bezig houden met belangrijke zaken
"Alles wat Vader Aardbei niet leuk vindt". Het is voor hem een beetje een algemene term; net zoals extreem links graag iedereen nazi noemt.quote:
Die kon helaas wederom niet doorgaan.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:52 schreef capricia het volgende:
Ik stel voor om tijdens de nationale intocht op TV op een andere zender een cursus ‘omgaan met teleurstellingen’ uit te zenden.
Dit lijkt me geen compromis, dit is gewoon 'weg met die racistische symboliek'.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als compromis voor beide kampen hebben ze maar iedere zwarte piet verwijderd?
Dan zouden ze het lef moeten hebben om dat zo te zeggen. Nu geven ze aan zich niet in de discussie te willen mengen. De lafaardsquote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit lijkt me geen compromis, dit is gewoon 'weg met die racistische symboliek'.
Leuk verzonnen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit lijkt me geen compromis, dit is gewoon 'weg met die racistische symboliek'.
Ze sluiten zich aan bij de veranderende maatschappelijke opvattingen daarover.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zouden ze het lef moeten hebben om dat zo te zeggen. Nu geven ze aan zich niet in de discussie te willen mengen. De lafaards
Bronnetje erbij of is dat weer te veel gevraagd?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ze sluiten zich aan bij de veranderende maatschappelijke opvattingen daarover.
Reality check: nee, Zwarte Piet liefhebbers zijn in tegenstelling wat hier op FOK vaak wordt beweerd *niet* in de meerderheid.
Alles wat jij me vraagt is teveel gevraagd.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bronnetje erbij of is dat weer te veel gevraagd?
Voor mij dan ? Ik ken alleen de poll van eind 2017 toen 68% ofzo nog wilde dat zwarte piet zwart bleef. Ik acht het niet onmogelijk dat dat inmiddels met een kleine 20% gedaald is - maar een bron is leuk.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Alles wat jij me vraagt is teveel gevraagd.
Het is maar net welke poll je bekijkt. Bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:29 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Voor mij dan ? Ik ken alleen de poll van eind 2017 toen 68% ofzo nog wilde dat zwarte piet zwart bleef. Ik acht het niet onmogelijk dat dat inmiddels met een kleine 20% gedaald is - maar een bron is leuk.
Dat betwijfel ik ten sterkste. Ken ook genoeg mensen met een kleurtje die gewoon pro zwarte piet zijn. Dit zijn wel Indiers en Sri Lankanen maar dan nog.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ze sluiten zich aan bij de veranderende maatschappelijke opvattingen daarover.
Reality check: nee, Zwarte Piet liefhebbers zijn in tegenstelling wat hier op FOK vaak wordt beweerd *niet* in de meerderheid.
Is dat gelukkig of is dat triest ? Vorig jaar idd een item "uit de provincie" op tv waarin men trots verklaarde dat ze nog de echte zwarte Piet hadden - inclusief oorringen, dikke lippen en dommig namaaksurinaams accent.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:55 schreef Bottendaal het volgende:
Alle jankpietjes weer blij dat de nationale optocht nu alleen met roetveegpieten is, gelukkig heerst die stemming grotendeels in de randstad en is men in de provincie grotendeels pro piet
Tsja. Logisch. Als ik een poll in de Bijlmer houd is de kans groot dat een meerderheid anti-Piet is. Houd ik dezelfde poll onder LPFstemmers zijn er waarschijnlijk alleen voorstanders.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is maar net welke poll je bekijkt.
Ja in dat geval moet ik je gelijk gevenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:58 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Is dat gelukkig of is dat triest ? Vorig jaar idd een item "uit de provincie" op tv waarin men trots verklaarde dat ze nog de echte zwarte Piet hadden - inclusief oorringen, dikke lippen en dommig namaaksurinaams accent.
Als je dat ziet kan je moeilijk blijven ontkennen dat er wel sprake is van enige racistische stereotypering.
Hoezo? Dat is gewoon de traditie waar men zich dan extra aan vastklampt.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:58 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Is dat gelukkig of is dat triest ? Vorig jaar idd een item "uit de provincie" op tv waarin men trots verklaarde dat ze nog de echte zwarte Piet hadden - inclusief oorringen, dikke lippen en dommig namaaksurinaams accent.
Als je dat ziet kan je moeilijk blijven ontkennen dat er wel sprake is van enige racistische stereotypering.
Welke traditie ? Honderd jaar terug liep er geen Piet met de Sint mee in de provincie hoor - dat hebben ze overgenomen uit de zo gehate randstad.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 19:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoezo? Dat is gewoon de traditie waar men zich dan extra aan vastklampt.
Wie heeft het over honderd jaar? Dat verzin je zelf.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 19:08 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Welke traditie ? Honderd jaar terug liep er geen Piet met de Sint mee in de provincie hoor - dat hebben ze overgenomen uit de zo gehate randstad.
Ipsos in opdracht van nos vorig jaar zat nog op de 80% voorstanders van ZP. RTL nieuws liet eenzelfde getal zien in hun uitzendingen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is maar net welke poll je bekijkt. Bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
https://www.duic.nl/algem(...)sinterklaas-utrecht/
Nederlanders zijn vooral hopeloos verdeeld over dit onderwerp. Dus ik zou zeggen: prima om het te gaan veranderen, anders gaat deze jaarlijkse discussie nog decennia door.
Zal je verbazen, at5 en powned in Amsterdamse poort vorig jaar vroegen het aan willekeurige voorbijgangers: meerderheid voor zp en vaak zelfs keihard tegen de antipietenbrigade. Het leeft daar niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 19:03 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Tsja. Logisch. Als ik een poll in de Bijlmer houd is de kans groot dat een meerderheid anti-Piet is. Houd ik dezelfde poll onder LPFstemmers zijn er waarschijnlijk alleen voorstanders.
Maar dat zegt allebei niets. Je moet je steekproefpopulatie wel zuiver trekken.
Het grootste aandeel van de anti-beweging is dan ook blankquote:Op woensdag 3 oktober 2018 19:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal je verbazen, at5 en powned in Amsterdamse poort vorig jaar vroegen het aan willekeurige voorbijgangers: meerderheid voor zp en vaak zelfs keihard tegen de antipietenbrigade. Het leeft daar niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |