Het is niet Joost die gemeenteraadsvragen over dit onderwerp stelt en wil dat de gemeente burgerinitiatieven gaat verbieden omdat ze verkeerde kleur pieten gebruiken.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 16:22 schreef richolio het volgende:
Zou joost zich niet bezig houden met belangrijke zaken
"Alles wat Vader Aardbei niet leuk vindt". Het is voor hem een beetje een algemene term; net zoals extreem links graag iedereen nazi noemt.quote:
Die kon helaas wederom niet doorgaan.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:52 schreef capricia het volgende:
Ik stel voor om tijdens de nationale intocht op TV op een andere zender een cursus ‘omgaan met teleurstellingen’ uit te zenden.
Dit lijkt me geen compromis, dit is gewoon 'weg met die racistische symboliek'.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als compromis voor beide kampen hebben ze maar iedere zwarte piet verwijderd?
Dan zouden ze het lef moeten hebben om dat zo te zeggen. Nu geven ze aan zich niet in de discussie te willen mengen. De lafaardsquote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit lijkt me geen compromis, dit is gewoon 'weg met die racistische symboliek'.
Leuk verzonnen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit lijkt me geen compromis, dit is gewoon 'weg met die racistische symboliek'.
Ze sluiten zich aan bij de veranderende maatschappelijke opvattingen daarover.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zouden ze het lef moeten hebben om dat zo te zeggen. Nu geven ze aan zich niet in de discussie te willen mengen. De lafaards
Bronnetje erbij of is dat weer te veel gevraagd?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ze sluiten zich aan bij de veranderende maatschappelijke opvattingen daarover.
Reality check: nee, Zwarte Piet liefhebbers zijn in tegenstelling wat hier op FOK vaak wordt beweerd *niet* in de meerderheid.
Alles wat jij me vraagt is teveel gevraagd.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bronnetje erbij of is dat weer te veel gevraagd?
Voor mij dan ? Ik ken alleen de poll van eind 2017 toen 68% ofzo nog wilde dat zwarte piet zwart bleef. Ik acht het niet onmogelijk dat dat inmiddels met een kleine 20% gedaald is - maar een bron is leuk.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Alles wat jij me vraagt is teveel gevraagd.
Het is maar net welke poll je bekijkt. Bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:29 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Voor mij dan ? Ik ken alleen de poll van eind 2017 toen 68% ofzo nog wilde dat zwarte piet zwart bleef. Ik acht het niet onmogelijk dat dat inmiddels met een kleine 20% gedaald is - maar een bron is leuk.
Dat betwijfel ik ten sterkste. Ken ook genoeg mensen met een kleurtje die gewoon pro zwarte piet zijn. Dit zijn wel Indiers en Sri Lankanen maar dan nog.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ze sluiten zich aan bij de veranderende maatschappelijke opvattingen daarover.
Reality check: nee, Zwarte Piet liefhebbers zijn in tegenstelling wat hier op FOK vaak wordt beweerd *niet* in de meerderheid.
Is dat gelukkig of is dat triest ? Vorig jaar idd een item "uit de provincie" op tv waarin men trots verklaarde dat ze nog de echte zwarte Piet hadden - inclusief oorringen, dikke lippen en dommig namaaksurinaams accent.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:55 schreef Bottendaal het volgende:
Alle jankpietjes weer blij dat de nationale optocht nu alleen met roetveegpieten is, gelukkig heerst die stemming grotendeels in de randstad en is men in de provincie grotendeels pro piet
Tsja. Logisch. Als ik een poll in de Bijlmer houd is de kans groot dat een meerderheid anti-Piet is. Houd ik dezelfde poll onder LPFstemmers zijn er waarschijnlijk alleen voorstanders.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is maar net welke poll je bekijkt.
Ja in dat geval moet ik je gelijk gevenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:58 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Is dat gelukkig of is dat triest ? Vorig jaar idd een item "uit de provincie" op tv waarin men trots verklaarde dat ze nog de echte zwarte Piet hadden - inclusief oorringen, dikke lippen en dommig namaaksurinaams accent.
Als je dat ziet kan je moeilijk blijven ontkennen dat er wel sprake is van enige racistische stereotypering.
Hoezo? Dat is gewoon de traditie waar men zich dan extra aan vastklampt.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:58 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Is dat gelukkig of is dat triest ? Vorig jaar idd een item "uit de provincie" op tv waarin men trots verklaarde dat ze nog de echte zwarte Piet hadden - inclusief oorringen, dikke lippen en dommig namaaksurinaams accent.
Als je dat ziet kan je moeilijk blijven ontkennen dat er wel sprake is van enige racistische stereotypering.
Welke traditie ? Honderd jaar terug liep er geen Piet met de Sint mee in de provincie hoor - dat hebben ze overgenomen uit de zo gehate randstad.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 19:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoezo? Dat is gewoon de traditie waar men zich dan extra aan vastklampt.
Wie heeft het over honderd jaar? Dat verzin je zelf.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 19:08 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Welke traditie ? Honderd jaar terug liep er geen Piet met de Sint mee in de provincie hoor - dat hebben ze overgenomen uit de zo gehate randstad.
Ipsos in opdracht van nos vorig jaar zat nog op de 80% voorstanders van ZP. RTL nieuws liet eenzelfde getal zien in hun uitzendingen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is maar net welke poll je bekijkt. Bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
https://www.duic.nl/algem(...)sinterklaas-utrecht/
Nederlanders zijn vooral hopeloos verdeeld over dit onderwerp. Dus ik zou zeggen: prima om het te gaan veranderen, anders gaat deze jaarlijkse discussie nog decennia door.
Zal je verbazen, at5 en powned in Amsterdamse poort vorig jaar vroegen het aan willekeurige voorbijgangers: meerderheid voor zp en vaak zelfs keihard tegen de antipietenbrigade. Het leeft daar niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 19:03 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Tsja. Logisch. Als ik een poll in de Bijlmer houd is de kans groot dat een meerderheid anti-Piet is. Houd ik dezelfde poll onder LPFstemmers zijn er waarschijnlijk alleen voorstanders.
Maar dat zegt allebei niets. Je moet je steekproefpopulatie wel zuiver trekken.
Het grootste aandeel van de anti-beweging is dan ook blankquote:Op woensdag 3 oktober 2018 19:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal je verbazen, at5 en powned in Amsterdamse poort vorig jaar vroegen het aan willekeurige voorbijgangers: meerderheid voor zp en vaak zelfs keihard tegen de antipietenbrigade. Het leeft daar niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |