Ryan3 | zaterdag 22 september 2018 @ 18:43 |
bron
Een bakfiets. Dat belooft niet veel goeds.
| |
Ryan3 | zaterdag 22 september 2018 @ 18:45 |
Dit wordt net gepost op twitter:
Technisch mankement, verkeerde materiaal van een veer? | |
matspontius | zaterdag 22 september 2018 @ 18:45 |
Zo maar het 1e vb wat op komt bij de zoekfunctie. https://www.volkskrant.nl(...)d-na-crash~be9f771a/ Specifiek voor de betweter bedoeld .. | |
GereDathan | zaterdag 22 september 2018 @ 19:25 |
Zet jezelf toch niet zo voor schut zeg. Ze houden wel 100 van de 1248 vliegtuigen aan de grond Ja hoor, het is ZEER GEBRUIKELIJK (jouw woorden!) om na een ongeluk alles aan de grond te houden. Zoek nog even verder zou ik zeggen, succes en fijne avond! | |
Klepper272 | zaterdag 22 september 2018 @ 21:19 |
De enige die zichzelf voor schut zet ben jij, beterweter. | |
AchJa | zaterdag 22 september 2018 @ 21:50 |
1248??? | |
Speekselklier | zaterdag 22 september 2018 @ 21:59 |
rusland. maar dat is dan ook een land waar de veiligheid voor de burger boven alles gaat. ik denk dat we in ons specifieke geval ook alle treinen en spoorwegovergangen moet bevriezen. Eerst alles controleren en over een maand of 5 allles voorzichtig moeten opstarten. [ Bericht 10% gewijzigd door Speekselklier op 22-09-2018 23:41:45 ] | |
Toga | zaterdag 22 september 2018 @ 22:45 |
Er zijn 1248 An-12's gebouwd.. | |
OEM | zaterdag 22 september 2018 @ 23:20 |
Ik denk dat de roeptoeters hier nog iets te emotioneel zijn om in te zien dat je gelijk hebt. Of ze zijn gewoon te stom om het te begrijpen. Maar kudo's dat je het nog probeert. | |
AchJa | zaterdag 22 september 2018 @ 23:47 |
Want die vliegen ook allemaal in Russische dienst ofzo... | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 september 2018 @ 00:12 |
3 verkeerde aannames in dit stukje: niet alle 3500 worden voor vervoer van kinderen gebruikt, er zijn er niet al 7 jaar 3500 op de weg, jij hebt geen idee hoeveel dodelijke slachtoffers er vallen door taxibusjes die schoolkinderen vervoeren. M.a.w. je hebt geen enkele manier om e.a.a in perspectief te zetten. Rationeel is dit: de stint is een voertuig dat, indien gebruikt voor kindervervoer, een totaal gewicht van 670kgs kan bereiken. Daar mag je mee op stap zonder enige vorm van een rijvaardigheidsbewijs. Daarnaast mogen er tien kinderen in. Als jij een voertuig wil besturen, dat geschikt is voor het vervoer van meer dan 8 passagiers, mag je niet eens met een rijbewijs B op stap, maar heb je minimaal rijbewijs D1 nodig. Dus de rationele vraag is niet 'Moeten we de stint voor personenvervoer van de weg halen?', de rationele vraag is 'Hoe is het in godsnaam mogelijk dat dit is toegestaan?'. Ps. Ben jij toevallig de eigenaar van het bedrijf dat die dingen bouwt? Want je fanatisme is opvallend. Je pedante gedrag ook. [ Bericht 1% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 23-09-2018 05:37:38 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 september 2018 @ 00:27 |
Zeker. Hij had gezopen en er was niets mis met zijn cruise control. Daarom mocht hij een jaar niet rijden. In die analogie zou je de stint ook een jaar van de weg moeten halen. Ook niet aan mensenlevens, lijkt het. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 september 2018 @ 00:44 |
Hoeveel doden zijn er gevallen bij die eerste brand? Maar een vliegtuig met een stint vergelijken is natuurlijk totale bullshit. Als de certificatie van een stint op hetzelfde niveau zou liggen als dat van een commercial airliner, zou de stint niet bestaan. | |
matspontius | zondag 23 september 2018 @ 02:13 |
Die hautaine en betweterige toon van je begint me aardig de keel uit te hangen. Je zit hier alleen om je gelijk te halen? Dit is maar 1 voorbeeld, de rest kun jezelf opzoeken. Feit is dat als de oorzaak van het ongeluk een defect aan de Stint is, al deze voertuigen stil gezet zullen worden ter controle. Nu al hebben vele kdv dit gedaan om geen risico te lopen. Dan kun je wel blijven blaten dat dit onzin is maar dat is een logische maatregel ... | |
Toga | zondag 23 september 2018 @ 08:02 |
Hier kan ik me helemaal in vinden, Openbare weg (vrachtwagens, brommers etc.), herintredende moeders met (hoogstens) rijbewijs B, kinderen los in een bak. Leuk voor op de camping maar op de openbare weg MOET het een keer misgaan, en dan gaat het ook verschrikkelijk mis. | |
Idisrom | zondag 23 september 2018 @ 08:58 |
Dat er nu 3500 Stints zijn, wil inderdaad niet zeggen dat zij allemaal voor kinderdagverblijfvervoer gebruikt worden. Want waarschijnlijk is pas de laatste jaren het aantal Stints bij de KDV´s zo gegroeid, maar dan blijven er nog steeds veel Stints over die ergens anders gebruikt worden. PS: ik had tot vorige week nog nooit van een Stint gehoord, laat staan gezien. Maar ja, ik woon dan ook in een uithoek van Friesland. | |
Fer | zondag 23 september 2018 @ 09:36 |
De postnl bus wordt hier ook leeggehaald door iemand op zo’n stint. Rijdt hem eronder, bus open en door naar de volgende, ideaal. | |
GereDathan | zondag 23 september 2018 @ 09:39 |
Goedzo knul. Lag dat dus aan de auto of cruisecontrol? Inderdaad. Je hebt hem. | |
GereDathan | zondag 23 september 2018 @ 09:40 |
Ik ben trots op, je begint het te snappen. Als er een defect aan de Stint is, dan zullen er maatregelen komen. Net als in de luchtvaart. Dat is heeeel iets anders dan je bewering dat alles direct stilgezet moet worden en dat dit in de luchtvaart ZEER gebruikelijk is. | |
GereDathan | zondag 23 september 2018 @ 09:42 |
Ho ho ho, ik ben niet degene die vliegtuigen met stints ging vergelijken! Ik vecht er al posts lang voor om dat vooral niet te doen enerzijds en anderzijds om aan te geven dat er in de luchtvaart ook niet direct alles grounded wordt. Blij dat je mijn punt eindelijk begint te snappen, jammer dat het zo lang moest duren. | |
Fer | zondag 23 september 2018 @ 09:49 |
Het niet hebben van een rijbewijs voor een stint, vind ik vergelijkbaar met Truus die nu met haar B kindertjes mag vervoeren in een Fiat Ducato van 6m en 3000kg. Het zijn dezelfde risico’s | |
GereDathan | zondag 23 september 2018 @ 09:55 |
Mee eens. Ik pleit, zie eerdere posts, voor een bewijs net als voor vorkheftrucks. | |
GereDathan | zondag 23 september 2018 @ 09:59 |
Dat is toch niet belangrijk? Want dat was mijn vraag niet. Het is blijkbaar bijzonder moeilijk te bevatten, zal ik het nog eens op rijtje zetten: 1 er wordt gezegd dat alle Stints aan de kant gezet moeten worden tot er duidelijkheid is 2 vervolgens wordt er beweerd dat punt 1 in de luchtvaart zeer gebruikelijk is 3 ik vraag 1 voorbeeld waarbij alle vliegtuigen van een model na een crash aan de grond zijn gehouden En het zal misschien verbazen, maar dat voorbeeld heb ik nog steeds niet gezien. | |
Leandra | zondag 23 september 2018 @ 10:00 |
Jongens echt.... moet het nou een wedstrijdje worden wie de grootste heeft? | |
GereDathan | zondag 23 september 2018 @ 10:02 |
Je preekt voor mijn parochie met je rationele vraag, jammer dat je hem zo moet inpakken met domme opmerkingen dat ik niet om levens zou geven of bij Stint zou werken. Maar het goede nieuws is, je begint het te begrijpen waar ik op doel. | |
GereDathan | zondag 23 september 2018 @ 10:03 |
Nee, mensen moeten geen dom gelul het internet op slingeren zonder concrete bronnen of voorbeelden. Enkel omdat ze een onderbuikgevoel hebben dat de Stint een machine is die op dagelijkse basis tientallen slachtoffers veroorzaakt. | |
Leandra | zondag 23 september 2018 @ 10:12 |
Okay, dan ga je gewoon hier door met je respectloze geneuzel ipv een topic te openen over de veiligheid van Stints. | |
AchJa | zondag 23 september 2018 @ 10:29 |
Het is anders niet zo heel lang zoeken hoor: https://www.businessinsid(...)ounded-planes-2013-1 https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T | |
AchJa | zondag 23 september 2018 @ 10:35 |
Zoals hier eerder ook al werd geopperd lijkt het me niet meer dan logisch om even van het vervoer van kinderen af te zien todat men duidelijkheid heeft omtrent de oorzaak. | |
OEM | zondag 23 september 2018 @ 12:38 |
"Ik zie een artikel met in de title 787 en grounding, dit is het bewijs!" De 787 is nooit gecrashed en kan dus nooit na een crash geground zijn. De grounding van de 787 is pas 7 dagen na het eerste incident van kracht geworden. Los hiervan: iedereen die denkt dat de paar voorbeelden die genoemd worden (787, DC10, An24, Concorde ) bewijzen dat dit zeer gebruikelijk is in de luchtvaart: • ga tellen hoeveel crashes er zijn geweest (hint: heel veel) • ga tellen hoeveel groundings er zijn geweest (hint: heel weinig) • ga in het woordenboek opzoeken wat 'gebruikelijk' betekent • laat je emoties even voor wat het is, en kijk objectief naar wat je gevonden hebt | |
AchJa | zondag 23 september 2018 @ 13:31 |
Hij vroeg om 1 enkel voorbeeld en dat heeft hij gekregen... Wat jij er verder allemaal bij verzint doet niet zoveel terzake he. | |
OEM | zondag 23 september 2018 @ 14:51 |
787 is nooit gecrashed. Nieuwe poging graag. Nu wel een goed voorbeeld graag. | |
AchJa | zondag 23 september 2018 @ 15:05 |
Het voorbeeld dekt de lading ruim. Derhalve | |
GereDathan | zondag 23 september 2018 @ 16:23 |
Helaas, 787 heb ik al eerder ontkracht. De rest was ook allemaal NA onderzoek. | |
GereDathan | zondag 23 september 2018 @ 16:25 |
We kunnen de kinderen toch moeilijk een maand binnen gaan houden nu? Er is nog zoiets als leerplicht en een werkgever. Dat wordt echt lastig allemaal. | |
Klepper272 | zondag 23 september 2018 @ 16:30 |
Dan gaan ze maar lopen of regelen iets anders. | |
Blik | zondag 23 september 2018 @ 16:39 |
Zou ik als ouder niet mee akkoord gaan, ik betaal voor bso en een dergelijk incident is voor mij niet genoeg reden om dan het vervoer tussen school en bso dan maar af te schaffen. Ondernemersrisico noem je dat. Als ze dan zonodig de stints willen stilzetten dan verzinnen ze maar wat anders | |
AchJa | zondag 23 september 2018 @ 17:04 |
Hoe ging het toen die stints nog niet gebruikt werden? | |
AchJa | zondag 23 september 2018 @ 17:06 |
Wat jij wil joh... Verder lekkere discussie ook in dit topic... | |
AchJa | zondag 23 september 2018 @ 17:07 |
Denken in oplossingen lijkt wel rocketscience idd... | |
T-D | zondag 23 september 2018 @ 17:11 |
Gewoon lopen. | |
OEM | zondag 23 september 2018 @ 17:19 |
Nee. 787 is nooit gecrashed. Nieuwe poging graag. Nu wel een goed voorbeeld graag. | |
AchJa | zondag 23 september 2018 @ 17:39 |
Bij de 787 had men een probleem (noodlanding) vervolgens is de hele vloot aan de grond gezet en is men het gaan uitzoeken... Dat jij dat verder niet zo goed snapt is niet mijn probleem... Het crashen ansich is helemaal niet relevant of wel dan?
[ Bericht 4% gewijzigd door NanKing op 23-09-2018 17:44:10 (quote verwijderd) ] | |
NanKing | zondag 23 september 2018 @ 17:46 |
Paar posts zijn weg. Houdt het een beetje fatsoenlijk hier. Of iets wel of niet ontopic is in een topic als dit heb ik zelf liever ook niet in het topic zelf. Het is een natuurlijk verloop dat er op een gegeven moment wat andere onderwerpen aanegsneden worden maar laat het niet overheersen of alleen nog daar over posten. | |
GereDathan | zondag 23 september 2018 @ 17:48 |
Dat is ook vervoer. En volgens AchJa mogen er sowieso geen kinderen meer vervoerd worden, dus hoe doen de ouders dat dan? Nee, lastige oplossing. Niet werkbaar denk ik. | |
T-D | zondag 23 september 2018 @ 17:49 |
Ik denk dat hij specifiek het vervoer in een bakfiets bedoeld. | |
OEM | zondag 23 september 2018 @ 17:59 |
Er wordt gevraagd naar een voorbeeld voor een grouding direct na een crash. En jij komt met een voorbeeld van 7 dagen na een incident.... Maar vooral blijven volhouden dat ik het niet snap Misschien moet je eens reageren zonder al die emoties in je lijf. Homo. | |
AchJa | zondag 23 september 2018 @ 18:03 |
Ook jij snapt best dat ik het over het vervoer in zo'n stint had. | |
AchJa | zondag 23 september 2018 @ 18:03 |
Emoties zegt ie... | |
OEM | zondag 23 september 2018 @ 18:04 |
Heb je nog een relevant voorbeeld of blijft het hierbij? | |
AchJa | zondag 23 september 2018 @ 18:08 |
Ik voel er eerlijk gezegd niet zoveel voor om op scheldende emotionele figuren te reageren... Ook jij snapt best wat er bedoeld wordt maar je doet gewoon alsof. | |
OEM | zondag 23 september 2018 @ 18:09 |
Heb je nou nog een voorbeeld van een grounding direct na een crash zoals gevraagd is, of blijf je eromheen ouwehoeren? | |
AchJa | zondag 23 september 2018 @ 18:24 |
Dit wordt mijn laatste antwoord omtrent dit geouwehoer: Russia grounds entire fleet of TU-154 plane after crash kills 92 people Marine Corps orders all of its aircraft grounded following deadly crashes US Marines ground aircraft for 24 hours following crashes T-6s at Randolph remain grounded after crash Maar nu zal er wel weer eoa autistenantwoord komen dat het niet de complete voorraad die gefabriceerd is betreft oid... Maar goed, je snapt de essentie wel denk ik toch? | |
OEM | zondag 23 september 2018 @ 18:27 |
Succes met al je voorbeelden van groundings, al dan niet direct na een crash, 'zeer gebruikelijk' zal het nooit worden. | |
AchJa | zondag 23 september 2018 @ 18:40 |
Anyway:
| |
OEM | zondag 23 september 2018 @ 18:43 |
Tja, cijfers liegen niet, zelfs jij snapt dat blijkbaar. Niet dat je het durft toe te geven, maar toch. | |
Speekselklier | zondag 23 september 2018 @ 19:05 |
Kom op zeg er heeft een ongeluk plaatsgevonden met een fiets. Nu hebben we het al een dag over 'grounden' of het een vliegtuig is. Als we echt alles waar ooit een ongeluk mee heeft gebeurt niet meer gebruiken totdat we een tweede ongeluk 100% kunnen uitsluiten zaten we nu nog onder steen zonder vuur. Het leven zit vol risico. Soms gaat er wat mis. | |
AchJa | zondag 23 september 2018 @ 19:39 |
En stint die dwars door de spoorbomen stuitert noem ik toch wel net iets meer dan een "ongeluk". Dus laat ze eerst maar eens uitzoeken wat er daadwerkelijk gebeurd is. | |
Speekselklier | zondag 23 september 2018 @ 19:49 |
Het toch echt gewoon een ongeluk totdat we meer weten. Tot die tijd hoeven we de boel echt niet plat te gooien. Het zal me echt verbazen als er maandag weer een bolderkar onder de trein ligt. Daar waar vliegtuigen aan de grond worden gehouden is die angst er waarschijnlijk wel. | |
AchJa | zondag 23 september 2018 @ 19:58 |
Laten we nou niet net doen alsof zo'n stint een dusdanig belangrijke maatschappelijke functie heeft dat we absoluut niet even zonder kunnen hangende het onderzoek... En het interesseert me verder geen fluit dat individuen dat apparaat nu blijven gebruiken om pakketjes en pizza's te bezorgen ofzo. Maar het lijkt me toch niet meer dan logisch dat je het vervoer van kinderen even opschort. | |
Blik | zondag 23 september 2018 @ 20:05 |
Taxibusjes schijnbaar, lopen is nog vele malen gevaarlijker en soms qua afstamd niet te doen. Probeer maar eens 10 kids in het gareel te houden | |
Speekselklier | zondag 23 september 2018 @ 20:08 |
Ik vind het absoluut niet kunnen dat je als 16-harige op deze manier 10 kinderen mag vervoeren. Ik vind dat daar iets aan moet veranderen. Maar ik erger me ook groen en geel aan politici die op elk bericht in de krant reageren dat er direct maatregelen moeten worden genomen zonder een oorzaak uit te zoeken en consequenties te bekijken. En dat is nu wel wat jij verwacht. | |
raptorix | zondag 23 september 2018 @ 20:41 |
Deden ze dat maar, ik woon zelf in een wijk met belachelijk veel bezorgers, de stints worden met name gebruikt voor pakketjes en idd soms voor kinderen, echter de pizza's worden bezorgt door die meest snelle elektrische fietsen, knallen met 45 kilometer per uur over het fietspad, het is wachten op doden. | |
AchJa | zondag 23 september 2018 @ 21:02 |
Dan gaan ze for the time being maar even terug naar de taxibus. Dat hoef je mij niet uit te leggen. Aan de andere kant de ouders kunnen de kinderen ook gewoon brengen toch? Of is dat zelfs al een ouderwetse gedachte? | |
AchJa | zondag 23 september 2018 @ 21:14 |
Nee. Juist omdat we de oorzaak niet weten moet dat eerst uitgezocht worden voordat we weer 10 kinderen in zo'n bak gaan vervoeren. Of zeg ik nou echt iets heel geks? | |
Blik | zondag 23 september 2018 @ 21:22 |
En hoe moeten alle bso’s opeens aan taxibusjes komen? Of denk je dat die gewoon zomaar beschikbaar zijn? En ik gok dat 90% van het vervoer plaatsvindt na schooltijd, niet ervoor. Beetje lastig voor ouders die werken in een anders stad | |
KingRadler | zondag 23 september 2018 @ 21:27 |
Onderzoek naar invloed straling op ramp-Stint. Komen ze nu pas mee... | |
Physsic | zondag 23 september 2018 @ 21:40 |
Als zo’n stint inderdaad maar beperkt (of helemaal niet) aan verschillende (veiligheids)normen is gekeurd, zal dat wat betreft EMC-normen niet anders zijn. | |
Eix | zondag 23 september 2018 @ 21:49 |
Ja nou. Als je een fiets met terugtrap-rem hebt en de ketting vliegt eraf dan kun je niet remmen. En toch gebruiken we dit soort fietsen al sinds jaar en dag. Ook met kinderzitjes achterop. Ondanks dat ik denk dagelijks wel ergens in dit land een ketting van een fiets af loopt. Nu krampachtig in een reflex schieten en als ouder je kind met de auto naar school brengen maakt de leefomgeving rond die school echt niet veiliger. Anderzijds ik zou zo'n stint dan weer niet gebruiken als de route via een doorgaande drukke weg loopt. Het is relatief, situatie afhankelijk. Ik fiets ook niet de Cauberg naar beneden met enkel een terugtrap-rem. Ik zie het probleem niet dat een opvang zo'n Stint blijft gebruiken. Vermits het een route is ingericht voor langzaam verkeer. En dat ding uiteraard geen historie van mankementen heeft. | |
AchJa | zondag 23 september 2018 @ 21:53 |
Op de fiets heb je hooguit 2 kinderen bij je en daarbij heb ik nog nooit een fietser dwars door een spoor- danwel slagboom zien fietsen. Daarbij zet je je poten aan de grond en je staat stil of je gooit je fiets gewoon dwars. Maar goed, schijnbaar zijn dat soort verschillen moeilijk te begrijpen ofzo. | |
MakkieR | zondag 23 september 2018 @ 21:57 |
Misschien een gekke vraag maar waarom wordt eigenlijk een stint of een bakfiets gebruikt. Ik dacht dat het kind gewoon op het dagverblijf bleef. Gaan ze dan met de kinderen erop uit ofzo? Of worden de kinderen van het verblijf naar school gebracht. Of misschien van huis opgehaald naar het kinderdagverblijf. | |
Physsic | zondag 23 september 2018 @ 22:09 |
Als ik het goed heb begrepen was dit voorschoolse opvang en moesten de kinderen nog naar school gebracht worden. Edit: staat gewoon in de OP. | |
Eix | zondag 23 september 2018 @ 22:15 |
Tot afgelopen week had ik ook nog nooit gehoord van een stint. Laat staan dat daarmee dit soort vreselijke ongevallen met regelmaat voorkomen. Dus dat lijkt mij ook niet het geval. En dat is nu juist het punt: De kans dat een incident zich voordoet waarbij de samenloop van omstandigheden zodanig is dat dit resulteert in dit soort vreselijke ongevallen is in mijn beleving echt nihil. Ik vind het hardstikke goed dat men kritisch is naar die dingen. Sterker nog, het zou onverantwoordelijk zijn om daar niet bij stil te staan. Maar in een reflex grijpen naar in potentie veel gevaarlijkere alternatieven lijkt mij juist averechts. Lijkt mij niets mis met op basis van een rationele afweging (route? mankementen?) af te wegen of het gebruik veilig is. Moet ik nu ook afronden met een persoonlijke aanval dat 'dit blijkbaar moeilijk te begrijpen is ofzo'? | |
MakkieR | zondag 23 september 2018 @ 22:16 |
Er is een hoop veranderd met de tijd, dacht dat de ouders hun kinderen gewoon naar school brachten, dat hoeft blijkbaar dus ook al niet meer. | |
Kamelenteen | zondag 23 september 2018 @ 22:29 |
Hoef je je geen zorgen over te maken. Zijn ze ongetwijfeld al mee bezig | |
Kamelenteen | zondag 23 september 2018 @ 22:31 |
Vind ik niet logisch. Waarom zou je? Die dingen rijden al jaren rond, en opeens zouden ze onveilig zijn na een enkel ongeluk? | |
Kamelenteen | zondag 23 september 2018 @ 22:31 |
Ging vroeger heel goed op de basisschool. Hand in hand in groepjes van 2. Begeleider ervoor, begeleider erachter gingen we toen naar de gymzaal | |
Kamelenteen | zondag 23 september 2018 @ 22:33 |
true. Die fietser zigzaggen gewoon LANGS de bomen. | |
Kamelenteen | zondag 23 september 2018 @ 22:39 |
Papa en mama moeten tegenwoordig werken omdat dr anders geen dak boven dr hoofd hebben. En omdat papa en mama natuurlijk wel een mooi huis moeten hebben voor de buitenwereld. | |
Kamelenteen | zondag 23 september 2018 @ 22:40 |
Oeps, iets teveel reacties | |
Krollie | zondag 23 september 2018 @ 23:04 |
Ik vind het echt heel lang duren | |
Blik | zondag 23 september 2018 @ 23:09 |
Niet iedereen heeft de luxe om 9u te kunnen beginnen met werken, soms werken ouders in ploegendiensten en heb je weinig keuze dan ze naar de voorschoolse opvang te brengen. En dan heb je na school, en dat is de grootste stroom, ook nog het vervoer van school naar bso toe | |
Cherni | zondag 23 september 2018 @ 23:10 |
https://www.nrc.nl/nieuws(...)000-euro-op-a1740833 Onderzoek mbt elektromagnetische beïnvloeding nabij overwegen na meerdere meldingen van storingen. Ook door de sporen lopen diverse signalen. Toch benieuwd wat uit dat onderzoek komt. En bovenleiding wekt een magnetisch veld op in de buurt van een trein. [ Bericht 10% gewijzigd door Cherni op 23-09-2018 23:19:19 ] | |
Physsic | zondag 23 september 2018 @ 23:13 |
Nou, kennelijk zijn er meer meldingen gedaan van “storingen” nabij spoorwegen/spoorwegovergangen. | |
Kamelenteen | zondag 23 september 2018 @ 23:14 |
Je bedoelt dat de spoorwegovergangen dus mogelijk storingen veroorzaken? Dat zou wel erg slecht zijn.. | |
Butjekef | zondag 23 september 2018 @ 23:15 |
Houd toch eens op met die eeuwige dooddoener. | |
Physsic | zondag 23 september 2018 @ 23:16 |
Jazeker, dat is wat nu onderzocht wordt. Edit: Oh, dacht dat hier al een link geplaatst was, maar Cherni is blijkbaar de eerste. | |
Kamelenteen | zondag 23 september 2018 @ 23:17 |
Wou je het ontkennen dan? Maar, idd, in Friesland en Groningen ofzo kun je vast nog wel ergens op 1 inkomen een huis kopen. Dus helemaal op gaat die dooddoener niet. | |
Cherni | zondag 23 september 2018 @ 23:23 |
Als een Stint een CE markering heeft zou die daar tegen moeten kunnen als je het mij vraagt. Een electrotechnicus zou hier meer over kunnen vertellen. | |
Nintex | zondag 23 september 2018 @ 23:55 |
Perfect toch. Je zet de koters in een badkuip op wielen en laat ze lekker onbeschermd vooraan zitten. Terwijl de juf of leidster niet hoeft te trappen en dus energie over heeft om gezellig onderweg te appen en/of te tinderen. Het symbool van zo'n milieuvriendelijke en duurzame bakfiets incluis de kleine wondertjes is voldoende bescherming tegen de 'grote boze wereld'. Jammer dat ze vergeten was dat er een stuur op zo'n ding zit en niet de berm instuurde, maar rechtdoor door de spoorbomen knalde. Je remt immers pas op het laatste moment als de spoorbomen dichtgaan en knalt dan in blinde paniek op een trein. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 24 september 2018 @ 00:07 |
En wat is je punt dan precies, junior? Of heb je je ondertussen in zoveel bochten gewrongen, dat je zelf het spoor kwijt bent. Daar heeft het wel alle schijn van, namelijk. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 24 september 2018 @ 00:12 |
Ik predik precies het tegenovergestelde, krullebol. Maar misschien is je kennis van de Nederlandse taal niet voldoende om dat in te zien. Je bent in ieder geval wel aardig door je verhaal heen. Logisch. Je argumenten waren vanaf het begin al bullshit. | |
liesje1979 | maandag 24 september 2018 @ 01:26 |
Nee dat kan niet. Je hebt beide handen aan het stuur nodig. De stint biedt veel voordelen, scholen die buiten loopafstand liggen worden bereikbaar waardoor die kinderen ook opgehaald kunnen worden, Je kan leuke uitstapjes maken met de kinderen. Natuurlijk kon dat voorheen ook, maar dan deden we het met het openbaar vervoer. Daarbij ligt de leidster kindratio vrij hoog omdat het toch een stuk risicovoller is. Een stint vergelijken met een scooter, is niet realistisch, Een stint kan maximaal 17 kilometer per uur. Ik word regelmatig door fietsers ingehaald. Alleen een stint is veel zwaarder dan een fietser en ramt daardoor door zo'n slagboom. Als uit onderzoek blijkt dat het een technisch mankement is, dan moet dit worden aangepast en tot die tijd moeten we er niet mee willen rijden. Maar ik vind niet dat we tot die tijd niet mogen rijden, maar ik weet nog niet welke stelling de stichting waar ik voor werk heeft ingenomen. Dat je geen rijbewijs nodig hebt voor een stint vind ik niet heel gek, je hebt immers met dezelfde verkeersregels te maken als een fietser? Ik denk dat het de grootste angst is van iedereen die dit werk doet, de angst dat er een kind komt te overlijden tijdens jouw dienst. Wat een dramatisch ongeval, vreselijk. Heb er verder geen woorden voor, wat een hel voor alle betrokkenen. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 24 september 2018 @ 01:44 |
Voorschoolse opvang is er voor ouders die niet hun kinderen naar school kunnen brengen. Niet iedereen heeft de luxe dat werktijden kunnen worden aangepast aan de schooltijden. [ Bericht 28% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 24-09-2018 01:53:03 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 24 september 2018 @ 01:49 |
Welke 'in potentie veel gevaarlijkere alternatieven' doel jij op? Ben het overigens eens met AchJa dat personenvervoer met stints per direkt niet meer toegestaan mag worden. Sterker nog, ik vind het onbegrijpelijk dat het ooit is goedgekeurd, zonder enige vorm van rijvaardigheidsbewijs van de bestuurder. | |
liesje1979 | maandag 24 september 2018 @ 01:52 |
Wat precies moeten we leren dan, voor dat rijvaardigheidsbewijs? | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 24 september 2018 @ 01:56 |
Nou, bijvoorbeeld het beheersen van het voertuig en aanvullende regels over het transport van personen/kinderen. Als jij 10 kinderen in een busje wilt vervoeren, mag je dat niet eens met een rijbewijs B, maar moet je ook minimaal D1 hebben. Nu mag je op stap met een voertuig, dat een beladen gewicht van 670kgs kan halen, met 10 kinderen er in, zonder wat voor bewijs van rijvaardigheid dan ook. Ik vind dat persoonlijk onbegrijpelijk. Ben ook helemaal niet verbaasd dat het op zo'n gruwelijke manier mis kon gaan. | |
liesje1979 | maandag 24 september 2018 @ 02:19 |
Als dat ding opeens niet meer kon remmen had je dat met geen enkel rijbewijs kunnen voorkomen lijkt me. Je kan op twee manieren remmen. Door de handrem in te knijpen rem je heel snel. Zelf rem ik meestal door "het gas" langzaam los te laten. ik heb minstens 1000 km met zo'n ding gereden. Nog nooit heeft zich een onveilige situatie voorgedaan. Ik houd me gewoon aan de verkeersregels, Het is echt niet zo ingewikkeld zo'n ding besturen. | |
MakkieR | maandag 24 september 2018 @ 02:20 |
Wil je beweren dat jouw ouders of grootouders vroeger niet hebben gewerkt? laat ze dat maar niet horen. Als ouders kun je zelf toch ook wel het een of ander organiseren met andere ouders. Bijvoorbeeld rouleren tussen een groep ouders wie de kinderen naar school brengt door middel van een rooster. En een beetje op leeftijd kan het kind gewoon de fiets zelf pakken. Ik zat al vanaf mijn 5e verjaardag op de fiets en dan reed ik samen met mijn grote broer naar school toe. Kinderen zijn nu ook wel heel erg over beschermd, het zijn net kleine prinsesjes. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 24 september 2018 @ 02:53 |
| |
Speekselklier | maandag 24 september 2018 @ 03:06 |
als eenmaal auto hebt gereden is een vrachtwagen ook niet zo moeilijk meer. Rijbewijzen c en d dan ook afschaffen? | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 24 september 2018 @ 03:22 |
Dit klinkt een beetje als 'het is mij niet overkomen, dus het zal allemaal wel meevallen'. Er zijn wel 4 kinderen dood. En de wereld kan best een tijdje zonder de stint voor personenvervoer. Dan gebeurt er niks ergs. | |
Kamelenteen | maandag 24 september 2018 @ 05:18 |
Zeker hebben mijn ouders vroeger gewerkt. Wat gespaard en uiteindelijk een huis gekocht. Tot er kindertjes kwamen, toen stopte mijn moeder met werken om voor ons, de kinderen, te zorgen. Inmiddels zijn we heel wat jaren verder en is dat huis afbetaald. En dat allemaal op 1 inkomen; dat van mn vader. Dat kon toen nog gewoon, een huis kopen op een inkomen. Inmiddels is dat wel anders. De huizen zijn fors duurder, dus moet je haast wel met 2 man werken om de hypotheek te betalen. Of een van de twee moet ruim boven modaal verdienen. Dan heb ik het dus over een doodnormale eengezinswoning in de randstad. Laten we zeggen dat je daar min. 250k voor neer mag leggen. Voor jonge stellen alleen maar mogelijk als beide werken en dat doen de papa's en mama's van nu dan ook. En de koters gaan dus naar de kinderopvang :/ al dan niet gesubsidieerd door de (r)overheid middels kinderopvangtoeslag. Dus ja, papa en mama moeten tegenwoordig werken om dat dak boven dr hoofd te betalen. Tenzij papa en mama een sociale huurwoning hebben. Dan is het nog wel te doen om rond te komen met het inkomen van een ouder. Natuurlijk kan een klein kind naar school fietsen, maar dan moet die school wel een beetje in de buurt liggen. En iemand hebben om mee te fietsen want een kind van 4 op zn fietsje met zijwieltjes laat je niet 10 straten en kruispunten oversteken zonder begeleiding. Rouleren van ouders met wie de kindjes naar school kunnen fietsen klinkt leuk, maar waarom zou je als dr ook een VSO is? Dat was er trouwens toen ik nog een kleine kamelenteen nog niet volgens mij. [ Bericht 18% gewijzigd door Kamelenteen op 24-09-2018 05:33:36 ] | |
T-D | maandag 24 september 2018 @ 05:38 |
Andere ouders inzetten om jouw kind naar school te brengen zou ik nooit doen. | |
Kamelenteen | maandag 24 september 2018 @ 05:41 |
De wereld kan ook best een tijdje zonder treinen voor personenvervoer. Dan gebeurt er ook niets. Met de trein tenminste, maar als iedereen die normaal de trein zou pakken, nu de auto pakt is de kans dat er meer autoongelukken gebeuren weer fors groter. Wat zal er gevaarlijker zijn: 4 kleutertjes op dr fiets met zijwieltjes die allemaal onder leiding van mama op pad gaan, of die ene stint met 4 kinderen. Ik denk dat die 4 kindertjes op dr fietsje 0statistisch gezien een grotere kans hebben bij een ongeluk betrokken te raken dan die 4 kindjes in de stint. | |
Kamelenteen | maandag 24 september 2018 @ 05:42 |
Waarom niet? Mogen jouw kinderen ook niet bij de buurtkindjes spelen? Wel raar dat je je kindje wel aan de school toevertrouwt, maar niet aan andere ouders. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 24 september 2018 @ 05:48 |
Dan heb jij toch een andere definitie van 'niets' dan ik. Als er met onmiddelijke ingang geen treinen meer rijden, wordt vervoer binnen Nederland een chaos. Ze worden met de auto gebracht. Maar ten behoeve van de discussie: kom maar met de cijfers. | |
Kamelenteen | maandag 24 september 2018 @ 05:57 |
Er zal geen stint meer op een trein botsen in ieder geval Of andersom. Geen behoefte om cijfers te zoeken. Geen idee waar enzo Maar dan worden ze met de auto gebracht. Die kan ook pech krijgen net op de spoorwegovergang. Of door een andere auto aangereden worden op hoge snelheid. Kunnen kindjes ook gewond door raken. Cijfers heb ik niet, Daarom schreef ik ook: 'ik denk..". Ik denk dat een stint met 4 kleuters veiliger is dan 4 mama's met een fietsende kleuter naast zich. | |
T-D | maandag 24 september 2018 @ 05:58 |
Ik denk eerlijk gezegd dat er maar weinig ouders zitten te wachten op 9 kindjes van andere ouders die om 7.00-7.15 op de stoep staan, ook niet als dat maar een keer per week is. Dan is er nog het logistieke probleem want hoe krijg je zoveel kinderen op tijd op school als ze op verschillende locaties naar school moeten? | |
Kamelenteen | maandag 24 september 2018 @ 06:03 |
Nah, die kindjes moeten naar school. 9 andere kindjes is wat veel, maar dr gaan altijd mama's en papa's naar school die dr kindjes wegbregen in de auto. Daar kan best nog 1 of 2 kindjes bij dan. Maar het wordt wel vervelend als papa en mama al om 7.00u op de stoep staan terwijl de wekker 3 kwartier later pas staat. Daar moet je dan wel zin in hebben. Mij ging het er meer om dat je -zo las ik het tenminste- al bij voorbaat niet wilt dat een ander jouw knid naar school zou brengne. Zelf niet als het je directe buurvrouw bijv. is wiens kinderen op dezelfde school zitten en die dr kinderen wel zelf naar school brengt. | |
T-D | maandag 24 september 2018 @ 06:06 |
Dan ook niet, want dat houdt in dat de buurvrouw dagelijks op jouw kind moet passen, niet alleen voor school maar ook na schooltijd. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 24 september 2018 @ 06:06 |
Dat effect bereik je makkelijker door de stint (voor personenvervoer) te verbieden. Kan allemaal, maar auto's zijn toch even een klappie steviger dan zo'n plastic badkuip op wielen. Om even wat perspectief toe te voegen: in 2017 zijn er 16 kinderen (0-14jr) omgekomen in het verkeer. Met dit ongeluk in Oss zijn het er vier op 1 dag. | |
Kamelenteen | maandag 24 september 2018 @ 06:08 |
En wat is daar het bezwaar van, als de buuf dat niet erg vind en de kindjes lekker met elkaar spelen en dat over en weer gaat. Dus jij ook af en toe haar kind naar school brengt. | |
Kamelenteen | maandag 24 september 2018 @ 06:12 |
Ik heb geen idee hoe die stint precies is geraakt en waar de kindjes gevonden zijn. Wel zag ik de stint opgetakeld worden en die badkuip zag er nog best goed uit eigenlijk? Kreukelzone van een auto zal wel wat beter zijn, dat dan weer wel. | |
T-D | maandag 24 september 2018 @ 06:15 |
Een dag vrij nemen om de kinderen van een ander naar school te brengen gaat me een beetje te ver. Bovendien moet ook de manier van opvoeden beiden ouders liggen. En ik zou niet kunnen verwachten dat de buurvrouw gratis op mijn kind past, en kan de buurvrouw mij een VOG laten zien? Is haar huis brandveilig? Is haar auto in orde? Heeft ze genoeg autozitjes? Hoe is haar rijstijl? | |
Kamelenteen | maandag 24 september 2018 @ 06:16 |
En de jaren daarvoor 0, Dus die statistieken zeggen niet zoveel. Hoeveel kinderen zijn er dat jaar met letsel in het ziekenhuis beland op weg naar school? Door aanrijdingen, door vapartijtjes, door een defect aan dr fiets? | |
Kamelenteen | maandag 24 september 2018 @ 06:20 |
Daar ging de discussie niet om. Het ging erom dat jij je kinderen niet door een ander naar school zou laten brengen. Te voorzichtig en angstig zijn met alles is ook niet goed En je geeft je kind natuurlijk niet zomaar met iedereen mee. Tegelijkertijd, je vertrouwd je kind wel aan een school toe, waarvan je de lerareren verder ook niet of hooguit oppervlakking kent. Zelfde geldt voor de zwemles, sport, verenigingen, enz. | |
T-D | maandag 24 september 2018 @ 06:24 |
Heb jij zelf kinderen? Je kinderen aan school toevertrouwen kan door leerplicht nou eenmaal niet anders. Maar ook dan kies je een school waar jij je ook prettig bij voelt. | |
Kamelenteen | maandag 24 september 2018 @ 06:30 |
Nee, geen kinderen. Ging mij erom dat je er moeite mee lijkt te hebben je kinderen aan anderen toe te vertrouwen. Zelfs voor kleine dingen als bijv naar school laten brengen door de buren die ook kinderen hebben in dezelfde leeftijd. Geen idee hoe een school kiezen gaat eigenlijk. Hebben basisssholen ook open dagen, zoals middelbare scholen dat hebben? Voor zover ik me herinner, was dat er nooit en werd er eigenlijk meer naar de onderwijsvorm gekeken voor de basisschool. | |
ContraCourant | maandag 24 september 2018 @ 06:33 |
Mwah... zou nog vies tegenvallen in t verkeer. Zo'n veredelde bestelbus misschien. | |
T-D | maandag 24 september 2018 @ 06:36 |
En dat is vreemd omdat? Ik heb je al een heleboel valide redenen gegeven waarom ik daar nooit aan zou beginnen. En over dat je kind aan school toevertrouwen, jij zou wel je kind aan de buurvrouw toevertrouwen of aan een clubje ouders dat rouleert om de kinderen naar en van school te rijden en ook nog op ze moeten passen? Ik niet. Basisscholen hebben ook gewoon open dagen en er zijn genoeg vormen van onderwijs waar je naar kunt kijken. Bijvoorbeeld Jenaplan, Montessori,vrije school enzovoort enzovoort. Ook zijn er geregeld contactmomenten met de leerkrachten tijdens de schoolperiode. | |
KingRadler | maandag 24 september 2018 @ 07:41 |
Hoe zit het dan met een Tesla of een Electrische fiets hebben die geen last van straling. | |
Loekie1 | maandag 24 september 2018 @ 07:48 |
Waarom de kinderen niet even laten uitstappen voor een spoorwegovergang? Voor hetzelfde geld blijf je met de hele bak steken op het spoor, daar moet je ook niet aan denken. | |
T-D | maandag 24 september 2018 @ 07:50 |
En dan laten lopen terwijl de leidster die stint over het spoor duwt? Slecht idee. | |
Kamelenteen | maandag 24 september 2018 @ 07:50 |
Je hebt een aantal redenen gegeven. Ik vind die niet allemaal even valide. Sommige zelfs vergezocht. Als dat zo uitkomt, het kind vind het leuk, de ouders akkoord zijn bevonden en geen bezwaar hebben, dan zou ik daar geen moeite mee hebben. Zou niet weten waarom, mijn kind zal tzt ookg ewoon bij vriendejs en vriendinnetjes over de vloer mogen en daar hoef k dan echt niet elke keer bij te zijn. Zie het dan ook niet als oppassen, maar gewoon elkaar helpen. Toen ik vroeger nog jong was, sportte ik met een buurmeisje en tevens klasgenootje. Mijn vader bracht ons weg en haalde ons op. Naar school gingen we op de fiets, toen werd dat nog gedaan. Tegenwoordig pakt men daar de auto voor want 1km fietsen of lopen is teveel moeite lijkt het wel. Maar als ik met de auto gebracht zou worden en de ouders van mn buurmeisje (tevens klasgenoot) zouden vragen of haar dochter ook naar school zouden kunnen brengen, zou dat geen probleem zijn geweest. En dan komt echt de vraag niet op of er een VOG is, hoe de rijstijl is, enz. Je gaat er vanuit dat ouders verantwoording dragen en bovendien ken je die ouders wel een beetje. Tenzij.. je dus geen contact hebt ermee omdat je je kind bij het kinderdagverblijf of voorschoolse opvang dumpt.. Vroeger, toen pasten mensen nog op elkaars kinderen. Leuk die contacten met de docenten tijdens de schoolperiode, maar daar heb je weinig aan als je de schoolkeuze maakt. Dan is het nog steeds maar afwachten of je verwachtingen kloppen qua opvoeding, strengheid, enz van de docenten. Maar, het is wat je zegt: onder de schoolplicht kom je niet zo makkelijk uit dus daar heb je weinig keuze. [ Bericht 9% gewijzigd door Kamelenteen op 24-09-2018 07:55:49 ] | |
Loekie1 | maandag 24 september 2018 @ 07:51 |
Nee, de leidster rijdt dan alleen dat ding eroverheen. Stel je voor dat de accu opeens leeg is midden op een spoorwegovergang. Een leidster alleen is zo weggesprongen, maar tien kinderen snel losmaken en eruit halen is andere koek. | |
T-D | maandag 24 september 2018 @ 07:53 |
En je ouders zouden het geen probleem vinden als je buurmeisje elke dag al om 7.00 wordt gebracht? En dat allemaal gratis? Tegenwoordig zijn we kennelijk zuiniger op onze kinderen. | |
T-D | maandag 24 september 2018 @ 07:54 |
Kinderen van 4 jaar tussen auto's en fietsers door laten lopen? Nee. | |
Kamelenteen | maandag 24 september 2018 @ 07:55 |
En dan heb je X kleutertjes die moederziel alleen rond het spoor staan te wachten op de juf die de stint naar de overkant rijdt. Geen optie. | |
Loekie1 | maandag 24 september 2018 @ 08:01 |
Nee, die lopen gewoon naast de juf met de bakfiets, op het voetpadgedeelte. Het gaat erom dat kindertjes snel weg kunnen van een spoorwegovergang als er iets misgaat en niet vastzitten in een bak. | |
T-D | maandag 24 september 2018 @ 08:06 |
En dan met riempjes vasthouden ofzo?. | |
Kamelenteen | maandag 24 september 2018 @ 08:12 |
Gaat het nu alleen nog maar om het tijdstip, of om het uit handen geven van kinderen? Ik weet het niet, maar ik denk dat mn ouders dat geen probleem zouden hebben gevonden, die zouden het geen probleem vinden om haar naar school te brengen dan. Immers, daar moesten ze toch naartoe om ons te brengen. In overleg is dr een hoop mogelijk en helemaal als je gewoon goed met elkaar omgaat. En ja, gratis. Waarom moet alles in geld uitgedrukt worden? Ik zou me doodschamen als ik geld zou vragen of zou aannemen omdat er een buurtkindje komt spelen of mee rijdt als ik mn koter naar school zou brengen . Ik ben dan ook geen commerciele kinderopvang. Als mijn ouders vroeger dringend weg moesten, was een telefoontje voldoende en gingen we gewoon even naar kennissen. Kennissen die we nu nog steeds hebben, dik 30+ jaar later. Ontmoet bij school, op het schoolplein. En ja, als we een keertje niet tussendoor naar huis konden, waren we daar gewoon welkom. Nu, dik 30 jaar later, zijn dat nog steeds kennissen waar we mee omgaan en over de vloer komen En nee, daar is geen cent voor betaald. Zo ging dat vroeger. | |
Mr.Ping | maandag 24 september 2018 @ 08:16 |
Ik vraag me af waarom ze het stuur niet heeft omgegooid. Ze had blijkbaar tijd om te roepen dat de remmen niet werkten, dus dan maar in de berm tegen een hek of een boom zou ik denken! Of dacht ze in paniek dat zo'n spoorboom sterk genoeg was? | |
Kamelenteen | maandag 24 september 2018 @ 08:16 |
Hoe groot acht jij de kans dat een stint net op dat moment tot stilstand komt? Neem aan dat je bijv. bij een lege accu al direct merkt dat ie leeg aan het raken is. Omdat ie bijv. niet meer op gang wilt komen Onzin dus. Kun je beter even afstappen om nogmaals te kijken of er geen trein aankomt voordat ze alsnog oversteekt met het ding. Of gewoon even de gsm aanslingeren om treinenradar te bekijken naar aankomende treinen. Nee, doe dat laatste maar niet. | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 08:19 |
Heel goed punt! Sommigen zijn hier alleen om hun eigen gelijk te halen - frustratie en compenseer gedrag ..... | |
T-D | maandag 24 september 2018 @ 08:19 |
Ik zal je niet tegenhouden als jij jouw hypothetische kinderen bij de buurvrouw wil onderbrengen, ik kies liever voor de zekerheid van een BSO. | |
Kamelenteen | maandag 24 september 2018 @ 08:19 |
Ik denk dat ze gewoon geen tijd had daarvoor. Paniek.. niet weten wat te doen en je bent al door de spoorboom heen. De tijd tikte gewoon door. | |
Kamelenteen | maandag 24 september 2018 @ 08:20 |
Welke zekerheid? | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 08:22 |
Ik denk dat het ook in een split second gebeurd is. Vraag me af of de kinderen überhaupt wel hebben doorgehad wat ze te wachten stond - hoop eigenlijk van niet. Ze heeft volgens mij nog uit alle macht geprobeerd de kinderen uit de bak te krijgen maar dat was natuurlijk niet te doen aangezien ze gordels om hadden ..... | |
T-D | maandag 24 september 2018 @ 08:23 |
Dat mijn kind daar terecht kan voor de uren die we afgesproken en betaald hebben. Als jouw buurvrouw een dag ziek is of haar kinderen zijn ziek heb jij ook een probleem. En wat als je meerdere kinderen in de basisschool leeftijd hebt? Allemaal maar naar de buurvrouw? | |
T-D | maandag 24 september 2018 @ 08:25 |
Verkeerde gequote. Ik hoop ook dat het zo snel en onverwacht mogelijk is gegaan. | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 08:26 |
Het schijnt dat een Stint bij een andere KDV 2x op een spoor is komen stil te staan - ze gaan nu onderzoeken of het iets met magnetische straling bij het spoor te maken kan hebben | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 08:37 |
Ik stond vanmorgen op het station en er kwam een trein langs denderen - dacht gelijk aan afgelopen donderdag. Wat een enorme klap moet dat zijn geweest .... | |
Kamelenteen | maandag 24 september 2018 @ 08:37 |
Oh, die zekerheid. Ja, daar kun je wel vanuit gaan. Mag tenminste hopen dat die vervanging regelen als er iemand ziek is. Ik dacht eerder dat je nu weer doelde op veiligheid en argumenten die je eerder noemde om vooral je kinderen niet aan anderen uit handen te geven. Misschien denk ik te simpel, maar dat tweede kind mag dan met dezelfde buuf mee Mits zij dat goed vind en geen bezwaar vind. Maar eigenlijk hoop ik dan dat zodra die kinderen er zijn, dat ik ze zelf naar school kan brengen en mn vrouw ze dan kan ophalen. Zoiets. Dus in het geval dat ik ze om 7.00u weg moet brengen naar de VSO, ga ik liever even met mn baas praten of ik niet een uurtje later kan beginnen. | |
T-D | maandag 24 september 2018 @ 08:51 |
Veiligheid speelt voor mij wel mee, en je vergeet voor het gemak even dat niet iedereen buren met kinderen in dezelfde leeftijd heeft die ook nog eens naar dezelfde school gaan en dat niet alle bazen zo welwillend zijn om je pas om 9.00 te laten beginnen. En vergeet vooral na schooltijd niet. De meeste banen vallen niet echt binnen schooltijd, en wat te denken van die shitload aan vakanties en ATV dagen? En dan nog steeds denken dat je makkelijk je kinderen gratis bij de buurvrouw kunt dumpen. | |
Blik | maandag 24 september 2018 @ 08:59 |
Dus dan voor 10 kinderen de gordels losmaken en dan ze weer in de bak doen aan de overkant en de gordeltjes vast doen. Eer je met stap 1 klaar bent komt de volgende trein alweer langs Veel te omslachtig, en ook niet zonder gevaren. Kinderen rennen zo onder die balk heen | |
Mr.Ping | maandag 24 september 2018 @ 09:03 |
Daarom moet je deze juffen trainen hoe ze met paniek moeten omgaan. Net als een slipcursus voor de auto, daar moet je ook direct sturen en niet gaan gillen naar omstanders dat je geen grip hebt. De scholen besparen veel door het vervoer zelf te regelen, dan kan er wel een cursus vanaf. | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 09:03 |
Wie gaat er nou vanuit dat zo'n bak op het spoor stil komt te staan? Lekker realistisch, dan kun je dit voor elk stoplicht ook gaan doen. Dit is een catastrofale samenloop van omstandigheden geweest met verschrikkelijke gevolgen .... | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 09:07 |
Jij was erbij en weet wat er precies gebeurd is? Dat ze adequate training moeten hebben ben ik helemaal met je eens, maar of dit de situatie had kunnen voorkomen? Een stopknop op zo'n voertuig had volgens mij in deze situatie de zaak nog kunnen redden. Waarom ze dat ding op latere versies hebben verwijderd is mij een compleet raadsel .. | |
Loekie1 | maandag 24 september 2018 @ 09:08 |
Zoiets zou je toch meteen melden en meteen alle gebruikers waarschuwen? | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 09:09 |
Inderdaad, maar je weet toch hoe deze maatschappij in elkaar zit? Men dempt de put pas nadat het kalf verdronken is ..... | |
Blik | maandag 24 september 2018 @ 09:11 |
Goede vergelijking, om je rijbewijs te halen hoef je geen slipcursus te doen, dus waar wil je met die vergelijking naartoe? Ik heb n.a.v. het drama een mail van onze BSO ontvangen (grote organisatie in Utrecht). De BSO waar mijn zoon zit heeft geen stint, maar andere BSO's wel. Iedereen die op een stint gaat rijden moet eerst een rijvaardigheidscursus doen bij de BSO, anders mogen ze er niet op rijden. Ondanks dat ze heel tevreden zijn over de stints gaan ze wel wachten op de uitkomsten van het onderzoek, en laten de stints voorlopig staan. Wat ze aan alternatief vervoer doen weet ik niet, aangezien het niet voor mijn BSO van toepassing is | |
Blik | maandag 24 september 2018 @ 09:15 |
Even los van dit voorbeeld, waarvan ik vind dat dit inderdaad gemeld had moeten worden. We hoeven ook niet alle risico's compleet in te dammen. Tegenwoordig moet alles aan 10.000 eisen voldoen, 5 keurmerken hebben en 100% veilig zijn. Daarvan is ondertussen al aangetoond dat dat helemaal niet zo positief is, al die speeltuinen die supervielig zijn, kinderen die op kdv niet meer mogen spelen op een boomstronk omdat ze er vanaf kunnen vallen, etc.. Een beetje risico nemen kan af en toe helemaal geen kwaad (maar dan moet het uiteraard geen doden tot gevolg hebben) | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 09:18 |
Helemaal mee eens, daar ontwikkelen ze ook goed door, vallen hoort erbij. Dit had natuurlijk nooit mogen gebeuren. wat de oorzaak ook is; Stint en/of bestuurder Stint .... | |
Cherni | maandag 24 september 2018 @ 09:29 |
Dan zou Je nog geen kinderfeestje kunnen organiseren. Ongelukken gebeuren helaas nu eenmaal. En dit ongeluk is inderdaad bizar. Maar er lopen diverse onderzoeken. Hoop dat daar de oorzaak uit voort komt. | |
Eix | maandag 24 september 2018 @ 10:01 |
De auto. Taxibusjes. Als je de voertuig-veiligheid beschouwt zijn die uiteraard vele malen veiliger. Maar - gechargeerd - in een tank je kind naar school brengen draagt niet bij aan de leefomgeving. Als je soms de verkeerschaos ziet rond scholen, drama. Gehaaste ouders die hun kind wel snel-snel brengen met de auto want het regent. Maar amper geduld in het verkeer. Terwijl ook hun kind uiteindelijk bij die school moet leren oversteken. De crux zit wat mij betreft dan ook in de afweging waar je zo'n stint inzet: want inderdaad, zo'n stint stelt qua veiligheid voor de inzittenden natuurlijk weinig voor. Badkuip op wielen. Dus zou je die ook alleen in stedelijke omgeving moeten inzetten die daarop is ingericht. Dus niet: Een typisch lintdorp dat bestaat uit een doorgaande weg met constant vrachtverkeer. Wel: omgeving met vrijliggende fietspaden en routes via rustige wegen. Toch vraag ik me af wat een rijbewijs oplost. Ik zie je punt dat het onbegrijpelijk is dat jan en alleman zo'n ding mag besturen. Maar anderzijds verwacht ik dat een opvang niet de maandagochtend-stagiair wel even 10 kinderen laat rondbrengen. Dat lijkt me onverantwoord. Is dat het geval? Als je dan weer ziet hoe mensen met rijbewijs dan weer brokken maken. Of ronduit domme dingen doen. Dan vraag ik me af of een rijbewijs ook echt helpt. | |
Leandra | maandag 24 september 2018 @ 10:08 |
Al even afgezien van het feit dat deze mevrouw waarschijnlijk gewoon een autorijbewijs had, dus verkeersinzicht en het bedienen van een motorvoertuig zouden haar niet vreemd moeten zijn. Dat voertuigbeheersing van dit type voertuig meer aandacht verdient dan een rondje op het schoolplein lijkt me wel duidelijk. Overigens woon ik vlakbij een school waar de kinderen en masse met taxibusjes gebracht worden, en ik geef mijn kind liever mee aan een willekeurige ouder uit zijn klas dan aan die chauffeurs van die taxibusjes, mijn god wat een totale nitwits zitten daarbij, die verkeersveiligheid voor de kinderen en het overige verkeer niet in hun prioriteiten top 10 hebben staan. Zo snel mogelijk weer thuis zijn wel. | |
SacreCoeur | maandag 24 september 2018 @ 10:11 |
Klopt, in Baarn. Was volgens mij al wel langer bekend? | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 10:12 |
Vreemd toch dat hier toch geen actie op ondernomen is? | |
SacreCoeur | maandag 24 september 2018 @ 10:14 |
Zeker. 2x zou wel erg toevallig zijn. | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 10:16 |
Ik las toch echt dat dit 2x was voorgekomen - Stint bleef stilstaan op het spoor. Zo'n bizar ongeval had dus al eerder kunnen gebeuren ... | |
SacreCoeur | maandag 24 september 2018 @ 10:18 |
Ja klopt. Inderdaad 2x eerder op een spoor in Baarn. Maar misschien omdat het 2x dezelfde stint betrof ze geen actie hebben ondernomen? | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 10:33 |
Maar dat is toch wel in te schatten als nalatigheid? Als dit eenzelfde oorzaak zou hebben als de Stint in Oss, had dit ongeluk dus voorkomen kunnen worden | |
Speekselklier | maandag 24 september 2018 @ 10:42 |
het was een reactie op iemand die zei dat als je kan fietsen je ook een stient kan besturen. | |
miss_sly | maandag 24 september 2018 @ 10:42 |
Feitelijk zal de stagiair op een kinderdagverblijf ook zelden 16 jaar zijn. Overigens vind ik de manier waarop in dit topic heel neerbuigend wordt gedaan over de mensen die op een kdv werken, zoals de jonge stagiaires en herintredende Huisvrouwtjes en sowieso eigenlijk onkundige vrouwtjes tenenkrommend. | |
Leandra | maandag 24 september 2018 @ 10:44 |
Het zijn dan ook vooral reacties van mensen die geen flauw idee hebben. | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 10:57 |
Da s niet helemaal waar. Ik heb 2 dochters op een KDV verblijf en heb wel degelijk zeer jonge medewerkers z'on Stint zien besturen. Dat ging op zijn zachts gezegd niet heel erg soepel - was gelukkig maar een korte afstand. Daarnaast komen niet alle medewerkers even professioneel over maar dat kan natuurlijk toeval zijn .... | |
ContraCourant | maandag 24 september 2018 @ 11:00 |
Ja daar was het een reactie op. | |
hooibaal | maandag 24 september 2018 @ 11:06 |
Stint levert voorlopig geen nieuwe bakfietsen meer af en gaat in alle al rondrijdende stints 'preventief' onderdelen vervangen. Oftewel, die weten zelf ook wel dat er iets niet goed is aan die dingen. | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 11:13 |
Dat hadden ze dan beter eerder kunnen aanpakken. Ik voorzie het einde van de Stint als blijkt dat dit de oorzaak is en dat die oorzaken al eerder gesignaleerd zijn. Sterker nog, ik denk dat het bedrijf dan ernstige nalatigheid aan zijn broek krijgt ..... | |
Cherni | maandag 24 september 2018 @ 11:13 |
Als ze een CE markering hebben mits daar natuurlijk niet mee gerommeld is moet de software en elektrische app. zo zijn gemaakt dat het niet andere app. kan beïnvloeden of beïnvloedbaar is. Er loopt nu schijnbaar een onderzoek naar magnetische beïnvloeding. En rondom sporen lopen veel signalen etc. Ik weet daar het fijne niet van en ik ben zeer benieuwd wat uit dat onderzoek komt. | |
Jor_Dii | maandag 24 september 2018 @ 11:14 |
Dit is nieuw voor mij. | |
hooibaal | maandag 24 september 2018 @ 11:15 |
Ja, precies. Een bedrijf dat schuldig is aan 4 dode kinderen kan de deuren wel sluiten. | |
Messina | maandag 24 september 2018 @ 11:23 |
We zouden geen vliegtuigen, auto's en fietsen meer hebben als we alles na één incident maar laten verdwijnen. | |
SuperNeger | maandag 24 september 2018 @ 11:24 |
Ik heb gehoord dat er een terugroepactie is en ze al die dingen gaan controleren. Het zijn er zowat 4000 in Nederland | |
Mr.Ping | maandag 24 september 2018 @ 11:27 |
Ik vind dat ze er netjes mee omgaan. De remmen hebben in het verleden wel gewerkt, dus als het slijtage is dan is de eigenaar/school verantwoordelijk over het voertuig. We weten niet hoe oud de kar was en hoe het onderhoud is geweest. | |
Cherni | maandag 24 september 2018 @ 11:27 |
Het is wel vreemd dat dit pas na het ongeluk ter sprake komt. Als dat al eerder het geval was mag je op zijn minst verwachten dat de problemen ook bekend zijn of worden gemaakt bij de fabrikant. Als die problemen niet gelijk bij de fabrikant terecht komen dan gebeurt er niets totdat het echt te laat is. | |
hooibaal | maandag 24 september 2018 @ 11:30 |
Dat je weet dat je apparaat gebreken vertoont, en dan pas actie gaat ondernemen als er een paar kinderen een trein gekopt hebben noem jij netjes? Dat hele mediaoffensief van die fietsenboer is alleen maar om het te laten lijken alsof het netjes is en de reputatie van zijn bedrijf te redden. Dat ligt er nogal dik bovenop, vind je niet? | |
hooibaal | maandag 24 september 2018 @ 11:30 |
Tja, zo'n terugroepactie kost nogal wat. Dat gaat zo'n bedrijf natuurlijk niet doen tenzij het niet anders kan. De winst gaat voor alles. | |
Nattekat | maandag 24 september 2018 @ 11:31 |
Dat ding heeft niet eens remmen nodig om tot stilstand te komen, de motor remt hard genoeg af. Het is 100% zeker dat er gas gegeven werd. | |
Messina | maandag 24 september 2018 @ 11:33 |
Als ze er überhaupt vanaf wisten. | |
Cherni | maandag 24 september 2018 @ 11:34 |
Dat weet je niet. Hebben de mensen in Baarn gelijk melding gemaakt bij de fabrikant? Of doen ze dat nu pas nadat er een vreselijk ongeluk heeft plaats gevonden? Laten we hopen dat uit onderzoeken een en al duidelijk word. | |
hooibaal | maandag 24 september 2018 @ 11:34 |
Als ze weten dat dat ding goed is, waarom gaan ze dan bij een paarduizend van die dingen onderdelen lopen vervangen? | |
Cherni | maandag 24 september 2018 @ 11:35 |
Preventief zou kunnen. | |
Mr.Ping | maandag 24 september 2018 @ 11:36 |
Wisten ze dat er iets mis was? | |
hooibaal | maandag 24 september 2018 @ 11:37 |
Als het goed is hoef je het ook niet 'preventief' te vervangen. Waarom zit er eigenlijk geen APK op die dingen? | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 11:39 |
Een oorzaak moet gevonden worden aangezien er vele Stints rondrijden. Als dit een mankement aan het voertuig is en dat was al bekend bij de fabrikant dan kunnen ze de borst nat maken. Kan me niet voorstelen dat zo'n KDV dit niet meld bij de fabrikant ... [ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 24-09-2018 12:01:36 ] | |
Toga | maandag 24 september 2018 @ 11:41 |
Die gedachte had ik ook, een reactiesnelheid van niks, Je zet te eerste die bak niet zo dicht bij de spoorbomen (je houdt wat afstand wegens lawaai en wat de wind van zo'n trein meesleurt), je remt dus al eerder af wat je ruimte geeft om te remmen EN te sturen. Die bellen rinkelen al meer dan een minuut voordat de trein komt. | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 11:46 |
Jij was erbij en weet precies wat er gebeurd is? Verder ken je de omgeving perfect? | |
Mr.Ping | maandag 24 september 2018 @ 11:49 |
Je kan niet altijd aan de buitenlant zien of iets goed is. Metaalmoeheid van een veertje is bijvoorbeeld alleen met microscoop te zien, dan kan je beter zo'n dingetje van een paar centen vervangen. | |
Toga | maandag 24 september 2018 @ 11:51 |
"Mijn gedachten" staat niet gelijk aan "de feiten", maar HAD de bestuurder afstand gehouden EN kordaat opgetreden, had ze niet op het spoor HOEVEN belanden. Ik zie het als "geen afstand houden" op de snelweg, verminder je de ruimte om te reageren loop je risico's | |
daNpy | maandag 24 september 2018 @ 11:54 |
Stond ze nou stil of sloeg het ding een stuk vóór de spoorbomen op hol? Of faalden de remmen, waar je pas achter komt als het feitelijk al te laat is. | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 11:54 |
Je moet niet zo dom lullen als je er zelf niet bij was. Er kan van alles gebeurd zijn, dat gaat het onderzoek uitwijzen. Zeggen hoe het moet vanachter je eigen PC is natuurlijk erg makkelijk. We weten allemaal wat we wel en niet moeten doen in zo'n situatie totdat zo'n situatie werkelijk optreedt | |
Messina | maandag 24 september 2018 @ 11:55 |
Ja, en als de trein vertraging had gehad, een ouder 5 minuten te laat was verschenen, er een olifant op het fietspad had gestaan... Kansloos om zo te denken. | |
Leandra | maandag 24 september 2018 @ 11:57 |
Je weet helemaal niet wat er gebeurd is. | |
Toga | maandag 24 september 2018 @ 12:03 |
Ik zou zo'n kreng om te beginnen niet dicht voor de spoorbomen of oversteekplaats neerzetten. Een metertje of 3 geeft me al ruimte om het stuur om te gooien. Het geval kan "op hol geslagen" zijn maar heeft dan óók nog handremmen èn een stuur. Ergens lijkt het er op dat de bestuurder in paniek beide opties niet voldoende heeft toegepast. Als het topic alleen over de uiteindelijke feiten moet gaan, laten we dan met z'n allen stil zijn tot het onderzoek klaar is, ik zie jullie over een maand of twee wel weer. | |
Toga | maandag 24 september 2018 @ 12:05 |
Nee, de opties die ik gaf zie ik als verplichte handelingen van een verantwoorde bestuurder van ELK voertuig, heeft niets met toeval te maken. | |
T-D | maandag 24 september 2018 @ 12:16 |
Ik denk dat het best lastig gaat om die bak gevuld met 5 kinderen zomaar om te gooien. En de paniek vind ik ook heel begrijpelijk. En ik vind het ook niet zo prettig om de bestuurster nu de schuld te geven. Daar heeft niemand iets aan | |
Mr.Ping | maandag 24 september 2018 @ 12:18 |
Feit is dat ze volgens omstandes heeft geroepen dat ze niet kon remmen. In die tijd kan je ook de berm insturen, maar in paniek doet men rare dingen. Daarom is een verplichte cursus voor het vervoeren van kinderen geen overbodige luxe. Men zal daar moeten leren hoe je in een noodsituatie moet reageren. Dit voertuig is als snorbrommertje door de mazen van de wet gegaan en zal opnieuw beoordeeld moeten worden. | |
Physsic | maandag 24 september 2018 @ 12:24 |
Maar je weet toch niet of ze op dat moment wel kon sturen? Of gaat dat mechanisch bij die dingen? | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 12:25 |
Als die dingen nog gebruikt gaan worden een noodstop aanbrengen. Dat had in deze situatie waarschijnlijk dit drama kunnen voorkomen ..... | |
Toga | maandag 24 september 2018 @ 12:26 |
Ik twijfel niet aan een gebrek aan het voertuig, de bestuurder zal niet moedwillig de gas(?)hendel gedraaid hebben (tenzij ze een epileptische aanval had o.i.d.). De eerdergenoemde gebroken veer is neem ik aan de veer die de gashendel doet terugkomen als je 'm loslaat. Je zou de hendel dan met de hand moeten terugdraaien maar daar denk je uiteraard niet aan in paniek. Knijpend in de rem zou je zelfs de hendel verder open kunnen draaien. Of de handremmen sterk genoeg zijn om het voertuig in de stand "vol gas" te kunnen stoppen weet ik niet. | |
daNpy | maandag 24 september 2018 @ 12:30 |
Lol jij snapt het echt niet. Ooit in een voertuig gezeten dat op het gas ging/hield? Dan zijn die 3 meter ook met 10kmh zo om. | |
Copycat | maandag 24 september 2018 @ 12:32 |
Al die uitmuntende stuurlui ... | |
Toga | maandag 24 september 2018 @ 12:33 |
Verdomd, DEZE Stint heeft een noodknop...De Stint van het ongeval heeft die niet (volgens de foto in topicreeks #5) (een een rijles neemt ongeveer 1 minuut in beslag) [ Bericht 7% gewijzigd door Toga op 24-09-2018 12:41:17 ] | |
hooibaal | maandag 24 september 2018 @ 12:36 |
Maar er zijn vier kinderen dood, en dan wordt er logischerwijs gezocht naar de schuldige. Dat is óf (de fabrikant van) het apparaat, of degene die het ding bestuurde. Veel meer smaken hebben we niet. Alhoewel degene die besloten heeft dat deze dingen zonder specifieke keuring en rijbewijs de weg op mogen zich ook nog wel even achter de oren mag krabben. | |
Toga | maandag 24 september 2018 @ 12:43 |
Ik hou het op een combinatie van de twee. | |
RedFever007 | maandag 24 september 2018 @ 12:50 |
ik lees op de site van de stint helemaal niets over het ongeluk | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 13:03 |
Op de eerste versie van de Stint zat wel een noodstop, bij de latere versies hebben ze deze weggelaten. God mag weten waarom? | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 13:05 |
[ Bericht 100% gewijzigd door matspontius op 24-09-2018 13:06:13 ] | |
Mr.Ping | maandag 24 september 2018 @ 13:07 |
Dit krijg je dus als je door een willekeurige andere gebruiker les krijgt. De noodknop is voor nood bij het falen van het apparaat, niet als je hard moet remmen voor een overstekend kind want daar is een rem voor. Of zou deze mevrouw in haar auto ook het contact uitzetten als ze hard moet remmen? | |
RedFever007 | maandag 24 september 2018 @ 13:07 |
kostenbesparing? | |
Leandra | maandag 24 september 2018 @ 13:07 |
Ik gok dat zo'n rode knop een onweerstaanbare aantrekkingskracht op 6-jarige jongetjes heeft en de aanwezigheid meer gevaarlijke situaties heeft veroorzaakt dan het ontbreken. | |
hooibaal | maandag 24 september 2018 @ 13:07 |
Waarschijnlijk. Veiligheid is leuk, maar het mag geen geld kosten. | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 13:08 |
Wat zal dat aan kosten besparen? Ik denk dat deze fabrikant het de komende tijd heel zwaar gaat krijgen ... | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 13:11 |
Elk apparaat dat uit zichzelf kan gaan bewegen dient toch een noodstop te hebben? Of zie ik dat verkeerd? Volgens mij is dit een mega blunder van de fabrikant geweest. In paniek raken is een hele normale reactie maar in zo'n situatie kan iedereen toch nog op de nood knop rammen, lijkt mij. Dat was nu niet mogelijk ... | |
RedFever007 | maandag 24 september 2018 @ 13:12 |
Mhaw niet zoveel denk ik maar alle kleine beetjes helpen om kosten te besparen en winst te maken ik zag dat ze ook andere takken van het bedrijfsleven bedienen. Zal nog wel een markt voor blijven gok ik. Op het kindervervoer zal het wel lastig worden inderdaad | |
hooibaal | maandag 24 september 2018 @ 13:12 |
Natuurlijk moet dat, maar als een bedrijf geld kan besparen op dingen die heel normaal zijn zullen ze dat echt niet laten. Alleen werkt het nu een keer tegen ze. | |
Klepper272 | maandag 24 september 2018 @ 13:16 |
Tja, kwestie van opvoeden. Maar dat schijnt tegenwoordig bijna geheel uitbesteed te worden aan zogenaamde professionals. ... | |
Toga | maandag 24 september 2018 @ 13:17 |
Ik had gelezen dat deze "overbodig" was; als je de gashendel loslaat (om de noodknop in te drukken) remt de Stint vanzelf al af (TENZIJ de gashendelveer gebroken is). En als de huidige kinderen hun tengeltjes niet van de knop kunnen afhouden moeten ze hun handen erafhakken, is het beter om een voetpedaal als noodstop aan te brengen | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 13:18 |
https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op maandag 24 september 2018 13:07 schreef Leandra het volgende: [..] Ik gok dat zo'n rode knop een onweerstaanbare aantrekkingskracht op 6-jarige jongetjes heeft en de aanwezigheid meer gevaarlijke situaties heeft veroorzaakt dan het ontbreken. [/quote] Wat is daar gevaarlijk aan? Het voertuig komt dan langzaam tot stilstand ... | |
Toga | maandag 24 september 2018 @ 13:19 |
Ben je niet ander geslacht vergeten? | |
Klepper272 | maandag 24 september 2018 @ 13:20 |
Tja, ik kan mij genoeg situaties voorstellen waar dat gevaar kan opleveren. Ongewenst tot stilstand komen bij het oversteken van een drukke weg. Of oversteken van een spoorwegovergang. | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 13:21 |
Onzin, dat ding gewoon plaatsen waar alleen de bestuurder erbij kan .... | |
stavromulabeta | maandag 24 september 2018 @ 13:29 |
Mijn auto heeft geen noodknop, en de electrische fiets van mijn moeder ook niet. Net zo min als mijn keukenmixer of grasmaaier | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 13:30 |
En je punt is? | |
Mr.Ping | maandag 24 september 2018 @ 14:52 |
De noodknop in het filmpje zit op veel machines zoals grote printers en persen . Beter is om een dodemansknop op een voertuig te zetten mocht het gas blijven hangen en de bestuurder eraf valt. Maar een noodknop is nooit gemaak om hard te remmen! | |
daNpy | maandag 24 september 2018 @ 14:55 |
Maar als het goed is gaat hij dan wel volle patat in de rem en niet "langzaam remmen". | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 15:18 |
Dat was in dit geval toch ook niet nodig. Langzaam afremmen was voldoende geweest. Aangezien de bestuurder al merkte dat remmen niet ging. Nood knop indrukken en dan langzaam afremmen. Was ze voor de slagboom tot stilstand gekomen lijkt me. Ligt er natuurlijk wel aan op welk moment ze merkte dat remmen niet ging. Is de bak eigenlijk onder de slagboom doorgeschoten, tot aan het stuurgedeelte, of heeft de bak de slagboom geknakt? | |
r_one | maandag 24 september 2018 @ 15:27 |
Mijn motor wel: Als je toch al 2 wipschakelaars op het stuur van een Stint monteert (zie filmpje), kan deze er ook nog wel bij. | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 15:31 |
En dan gewoon zo dat de kinderen er niet bij kunnen .... Had veel uitgemaakt in deze situatie .. | |
Mr.Ping | maandag 24 september 2018 @ 15:35 |
De motor stopt meteen, maar dan moet je eerst het stuur loslaten en met 1 hand de noodstop maken. Dit kost volgens mij meer tijd en je flikkert zo van dat ding af door de zwaartekracht. Als de remnen niet werken heb je geen andere keus, maar bij een plots overstekend kind kan je beter gewoon remmen. | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 15:37 |
Hoezo met 1 hand? Dat doe je gewoon met je duim lijkt mij zo ....... Daarbij is het toch een stroomonderbreker zodat de motor niet ongecontroleerd verder rijdt. Een noodstop waarbij de motor abrupt stilstaat lijkt me levensgevaarlijk voor de motorrijder ... | |
Mr.Ping | maandag 24 september 2018 @ 15:56 |
Ik had het over die bolderkar in het filmpje. [ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Ping op 24-09-2018 16:03:12 ] | |
r_one | maandag 24 september 2018 @ 16:03 |
Duimschakelaar | |
Blik | maandag 24 september 2018 @ 16:21 |
Weer zo’n lekkere dooddoener en verkapte aanval op iedereen die een kind naar een kdv of bso brengt. Jij hebt geen kinderen zeker? | |
GGMM | maandag 24 september 2018 @ 16:23 |
kond | |
winterapfel | maandag 24 september 2018 @ 16:26 |
Zojuist mailing van onze BSO gehad.
| |
Klepper272 | maandag 24 september 2018 @ 17:05 |
Ik was niet op de hoogte van het feit dat een mening hebben over deze maatschappelijke ontwikkeling niet toegestaan is voor personen zonder kinderen. | |
20100 | maandag 24 september 2018 @ 17:19 |
gewoon kinderen verbieden, perfecte oplossing en zijn we binnen enkele decennia ook verlost van het overbevolkings probleem waar de aarde onder lijdt | |
Fer | maandag 24 september 2018 @ 17:25 |
Mijn auto heeft ook geen noodstop. Ik kan de handrem aantrekken of contact uitdraaien, meer smaken hebben we niet. Een motoronderbreking als je de mechanische rem inknijpt, zal misschien zinvol zijn. | |
Blik | maandag 24 september 2018 @ 18:53 |
Enige vorm van empathie mag anders best. En iedere ouder die zijn kind 1 of meer dagen naar kdv/bso brengt aan de digitale schandpaal nagelen vind ik, zeker gezien het drama wat ontstaan is, gewoon echt niet kunnen. Daarnaast voegen dit soort opmerkingen echt helemaal niks toe aan de discussie. Tenzij jij betere alternatieven hebt voor ouders die ook gewoon een normale hypotheek moeten betalen. Maar die heb je niet, het zijn alleen wat loze kreten | |
Blik | maandag 24 september 2018 @ 18:54 |
Klopt, dan hebben we over 100 jaar uberhaupt geen mensheid meer en hoeven we ons nergens zorgen over te maken. Bril-fucking-jant | |
Kamelenteen | maandag 24 september 2018 @ 18:59 |
Ik lees dat als: onze stints hebben achterstallig onderhoud en voldoen niet meer aan de veiligheidseisen die de fabrikant heeft opgesteld Dat hadden ze al eerder moeten constateren denk ik dan :/ | |
winterapfel | maandag 24 september 2018 @ 20:14 |
Ik lees precies hetzelfde! | |
quirina | maandag 24 september 2018 @ 20:14 |
Zo lees ik dat ook. | |
matspontius | maandag 24 september 2018 @ 21:40 |
Dit riekt steeds meer naar nalatigheid. En dat hebben gvd 4 kleine kinderen met de dood moeten bekopen. Als dit echt de oorzaak is kan de eigenaar beter onderduiken want dan zijn de rapen gaar .... | |
Speekselklier | dinsdag 25 september 2018 @ 00:11 |
behalve kundige bestuurders zou een apk niet zo gek zijn dus. | |
matspontius | dinsdag 25 september 2018 @ 09:00 |
En een soort van stroomonderbreker, alleen toegankelijk voor de bestuurder. Als deze voertuigen überhaupt nog de weg op gaan zijn dit inderdaad 3 richtlijnen die opgevolgd moeten worden ... | |
T-D | dinsdag 25 september 2018 @ 09:05 |
Geknakt. | |
Blik | dinsdag 25 september 2018 @ 09:39 |
Het lijkt erop dat de stints behandeld worden als een fiets, en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn met dergelijk vervoer. Dat moet gewoon regelmatig een onderhoudsbeurt krijgen en regelmatig een check-up krijgen | |
Leandra | dinsdag 25 september 2018 @ 09:52 |
En zelfs dan heeft niet iedere fiets hetzelfde onderhoud nodig; mijn elektrische fiets heeft echt vaker een onderhoudsbeurt nodig dan een gewone ouderwetse fiets. Alleen al vanwege de remmen bijvoorbeeld. | |
matspontius | dinsdag 25 september 2018 @ 10:02 |
Dat is dus bij vele Stints blijkbaar niet gebeurd. Bij sommige Stints wel, deze KDV hadden het onderhoud in eigen beheer begrijp ik. Vreemd om bij een voertuig, dat meerdere kleine kinderen vervoerd op de openbare weg, geen toezicht te houden op de veiligheid .... | |
Physsic | dinsdag 25 september 2018 @ 12:05 |
Deze onderzoeker vindt de stint op meerdere punten onveilig: https://www.telegraaf.nl/(...)lig-gebruik-hem-niet Ik kan me niet helemaal vinden in alle punten.. | |
Blik | dinsdag 25 september 2018 @ 12:23 |
Toen die de stint ging vergelijken met een vliegtuig en een containerschip was ik wel klaar. Aangezien die eerst de slimme meters heeft onderzocht toen het een hot-topic was en nu dit, is dit een gevalletje sensatie zoeken. Lekker achteraf met het vingertje wijzen, je rot schrikken en schande roepen. | |
daNpy | dinsdag 25 september 2018 @ 12:38 |
Wat een zwets onderzoek. Jammer dat zo iemand een degelijk onderzoek weer ondermijnt... | |
daNpy | dinsdag 25 september 2018 @ 12:41 |
Auto bestuurders die met ca 1500kg onderweg zijn hebben ook geen notie van veiligheid. Zowel ten aanzien van weggedrag (ahum telefoon in de hand) als onderhoud ("apk is toch onderhoud?"). Ik blijf erbij dat bij de typegoedkeuring voor dit voertuig niet is nagedacht over de consequenties. | |
ThePlaneteer | dinsdag 25 september 2018 @ 12:47 |
Sarcasme herkennen is niet jouw sterkste punt of wel? | |
RedFever007 | dinsdag 25 september 2018 @ 12:59 |
Dat zou een zegen voor de aarde zijn | |
matspontius | dinsdag 25 september 2018 @ 13:11 |
Dat ben ik volledig met je eens. Het indirecte gevolg hiervan zijn wel 4 dode kleintjes en een heleboel getraumatiseerde mensen .... | |
madeliefff | dinsdag 25 september 2018 @ 13:33 |
Is al bekend of die bestuurster en het kindje al buiten levensgevaar zijn? | |
Blik | dinsdag 25 september 2018 @ 13:34 |
Wie weet was die user wel bloedserieus, kan ik niet aflezen uit een reactie zonder emotions. Niveau aan reacties is toch al bedroevend te noemen in sommige gevallen, dus zou zomaar kunnen dat die serieus is | |
Blik | dinsdag 25 september 2018 @ 13:35 |
Was volgens mij op de dag zelf al dat ze stabiel waren, maar zeker weten doe ik dat niet | |
Loekie1 | dinsdag 25 september 2018 @ 13:47 |
Waarom heet het een Stint? Lijkt op Sint? Connotatie met speelgoed? Op Youtube stond een filmpje waarin de Stint werd aangeprezen door een kinderstemmetje. Die video doet het niet meer. Voor een heftruck heb je een certificaat nodig, zou voor dit ook zinvol zijn. | |
matspontius | dinsdag 25 september 2018 @ 13:48 |
Of ze ook geestelijk stabiel zijn is maar de vraag. Onvoorstelbaar hoe beiden zich zullen voelen nadat ze te horen krijgen wat de gevolgen zijn geweest. Vraag me af of ze dit al weten? Als meisje van 11 je 2 zusjes in 1 klap verliezen, als verantwoordelijk leidster 4 kleine kinderen de dood in zien gaan ... | |
Blik | dinsdag 25 september 2018 @ 13:49 |
Ja, die worden mentaal gezien nooit meer de oude. Hopelijk houden ze er niks ernstigs aan over | |
matspontius | dinsdag 25 september 2018 @ 13:51 |
Waarschijnlijk lichamelijk wel, zeker de leidster (had toch 1 of beide benen verloren?). Mentaal zijn deze 2 volledig geknakt vermoed ik ... | |
Krollie | dinsdag 25 september 2018 @ 14:50 |
Wat hebben de overlevenden precies voor verwondingen? | |
Krollie | dinsdag 25 september 2018 @ 14:52 |
11 jaar is geen kindJE meer | |
matspontius | dinsdag 25 september 2018 @ 14:53 |
Meisje van 11 in ieder geval vele botbreuken, dacht ik? De leidster had toch 1 of beide benen verloren? Die is vermoedelijk op het spoor gaan staan om die kinderen uit die bak te krijgen ..... [ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 25-09-2018 14:59:43 ] | |
Jor_Dii | dinsdag 25 september 2018 @ 14:56 |
Je presenteert het nu als feiten. Van alles wat hierboven staat is niets vastgesteld of in de media bevestigd. | |
matspontius | dinsdag 25 september 2018 @ 14:57 |
Ik zet er toch een vraagteken bij of niet? | |
Jor_Dii | dinsdag 25 september 2018 @ 14:59 |
Onderzoeksraad nog 'enkele weken' zoet met verkennend onderzoek spoordrama Oss https://www.bd.nl/oss/ond(...)rdrama-oss~a2a0acaa/ | |
matspontius | dinsdag 25 september 2018 @ 15:00 |
Dus? | |
Physsic | dinsdag 25 september 2018 @ 15:38 |
Een andere getuige gaf aan dat de leidster trillend op een muurtje zat toen hij aan kwam lopen, dus ik weet niet hoe betrouwbaar die informatie is dat ze haar benen is verloren. | |
T-D | dinsdag 25 september 2018 @ 15:40 |
Dan is ze niet zwaargewond? | |
Physsic | dinsdag 25 september 2018 @ 15:42 |
Zwaargewond is nog steeds mogelijk natuurlijk. | |
Physsic | dinsdag 25 september 2018 @ 15:43 |
Ik vind het juist begrijpelijk (en verstandig) dat de bestuurder in dit geval achter het voertuig staat en niet ervoor. Maar misschien zie ik iets over het hoofd. | |
Defcon55 | dinsdag 25 september 2018 @ 15:51 |
Tuurlijk, kinderen als kreukelzone niets mis mee. | |
Blik | dinsdag 25 september 2018 @ 15:51 |
Idd, overzicht over de kinderen lijkt me in dit geval juist een must. Maar een autistische techneut zal dat wel niet begrijpen | |
Blik | dinsdag 25 september 2018 @ 15:52 |
niet weten of de kinderen achter je uit de bak klimmen lijkt me een groter probleem | |
Defcon55 | dinsdag 25 september 2018 @ 15:52 |
Ik voel me aangesproken | |
Defcon55 | dinsdag 25 september 2018 @ 15:53 |
Eigenlijk wel mee eens, maar heel die stint is een gewoon een gaar onveilig ontwerp. Segway met een plastic bak vol koters eraan, dat het niet vaker mis gaat is verbazingwekkend. | |
Knurft-Zork3 | dinsdag 25 september 2018 @ 15:57 |
In het buitenland schrikken ze zich ook altijd een ongeluk als ze dit zien, je kind als airbag: | |
Kamelenteen | dinsdag 25 september 2018 @ 15:57 |
Met max 17km/u. Hoe denk je over kinderwagens? Of bakfietsen? | |
Blik | dinsdag 25 september 2018 @ 16:01 |
Wellicht dat het best wel veiliger kan, bijvoorbeeld een rolbeugel ofzo erbij, dodemansknop of iets anders erbij, etc. Doorontwikkeling van producten is vrij normaal, dus dat kan in deze ook gewoon gebeuren. Maar in principe kan alleen echt wat enorms fout gaan als er een botsing is met een voertuig dat harder gaat (zoals dus vorige week gebeurde). De maximum-snelheid is in principe laag, dus een botsing tegen bijvoorbeeld een boom zal niet teveel letsel veroorzaken. Punt is eigenlijk dat alternatieven niet perse beter/veiliger zijn | |
Defcon55 | dinsdag 25 september 2018 @ 16:03 |
Bakfietsen zitten volgens mij maar max 2 kinderen in dus lijkt me een stuk veiliger dan zo'n overvolle plastic bak. Al heb je natuurlijk gelijk dat de kinderen ook daar de kreukelzone vormen. | |
Kamelenteen | dinsdag 25 september 2018 @ 16:04 |
Nee, die rept over 2 personen..Alsof dr veel toezicht nodig is voor die kinderen in die bak Zn opmerking is over de rol of kooiconstructie vind ik wel terecht. | |
Fer | dinsdag 25 september 2018 @ 16:47 |
Enige schokkende is (als het echt zo is) dat je de handgrepen moet loslaten voor een noodstop en dat de knijprem niet sterk genoeg is. Een plastic bak met 2 boutjes, zulke plastic gaatjes kunnen uitlubberen als die bak veel beweegt, tordeert. | |
Blik | dinsdag 25 september 2018 @ 17:07 |
Er mogen er 4 in een Babboe, en dan kan er ook nog 1 achterop. Dan heb je 1 kind minder dan in de verongelukte stint | |
borbit | dinsdag 25 september 2018 @ 17:21 |
Sowieso erg rare besparing. Lijkt mij dat die opgevoerde bakfietsen puur gebruikt worden omdat het goedkoper is als een normaal busje en een rijbewijs voor het personeel. Logisch. Maar kunnen we dan niet beter pakjes bezorgen met de "stint" en de kinderen (wat toch vrij kostbare lading is) met busjes? | |
Sunshine1982 | dinsdag 25 september 2018 @ 18:36 |
Het kind en begeleidster zijn buiten levensgevaar. | |
T-D | dinsdag 25 september 2018 @ 18:43 |
Gelukkig maar, hopelijk kan de leidster uitleggen wat er is gebeurd. | |
Fer | dinsdag 25 september 2018 @ 18:48 |
Er zijn genoeg bezwaren tegen busjes. Geeft extra verkeer rond de school, in/uitstappen is vaak ook niet op de ideale plek. Soms moeten ze oversteken. Kinderen zitten ook zonder kinderzitjes erin. Chauffeurs zijn onbekend met de kinderen, geen pedagische opleiding. Trouwens zie ik hier steeds meer stints en e-bakfietsen voor stadsdistributie. DHL, PostNL, AH onder andere. | |
Kamelenteen | dinsdag 25 september 2018 @ 18:55 |
Goedkoper en praktischer waarschijnlijk. Zullen we moeders en vaders ook verbieden kinderen naar school te brengen op de fiets? Zullen we fietsen ook gaan verbieden als er geen kooiconstructie omheen zit? Zullen we voor iedereen die toch op de fiets stapt, fietshelmen verplichten en beschermende kleding? Of zullen we maar gewoon kinderopvang verbieden, Hoeft er niet meer onnodig met al die kinderen gezeuld te worden en worden ze tenminste opgevoed door een papa en mama die dr kinderen belangrijker vinden dan dr carriere en zal dr ook nooit meer een ongeval plaatsvinden als papa of mama dr koter weg brengt naar de kinderopvang. [ Bericht 2% gewijzigd door Kamelenteen op 25-09-2018 19:37:41 ] | |
Physsic | dinsdag 25 september 2018 @ 19:00 |
Ook als de kinderen ‘achterin’ zitten zijn ze natuurlijk onderdeel van de kreukelzone. Dat er niets van stevigheid in die stint zit was wel en goed punt. | |
T-D | dinsdag 25 september 2018 @ 19:05 |
Tegenwoordig hebben veel scholen een kiss&ride zone. | |
Fer | dinsdag 25 september 2018 @ 19:59 |
Kom toch nog regelmatig dit tegen, daarnaast doet de BSO nog een overdracht, daar is een kiss & ride niet voor. | |
Speekselklier | dinsdag 25 september 2018 @ 20:03 |
kreukelzone is in relatie tot een trein niet echt intetessant. | |
matspontius | dinsdag 25 september 2018 @ 22:36 |
Stevigheid maakt niets uit bij een botsing met een voertuig op volle snelheid zoals een trein, vrachtauto/auto. Beter is niet in zo'n situatie te geraken .. | |
funnywell | dinsdag 25 september 2018 @ 22:42 |
Wordt gewoon tijd dat er gewoon 1 ouder gaat werken, de helft oprot van de snelweg en dat we weer normaal naar ons werk kunnen rijden. Kon 10 jaar terug, maarja nu mag de overheid je kroos opvoeden, wat ze graag doen want t moeten allemaal EU gutmenschen worden. Vooral niet zelf nadenken dat is een vereiste. |