Als die dingen nog gebruikt gaan worden een noodstop aanbrengen. Dat had in deze situatie waarschijnlijk dit drama kunnen voorkomen .....quote:Op maandag 24 september 2018 12:18 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Feit is dat ze volgens omstandes heeft geroepen dat ze niet kon remmen. In die tijd kan je ook de berm insturen, maar in paniek doet men rare dingen.
Daarom is een verplichte cursus voor het vervoeren van kinderen geen overbodige luxe. Men zal daar moeten leren hoe je in een noodsituatie moet reageren.
Dit voertuig is als snorbrommertje door de mazen van de wet gegaan en zal opnieuw beoordeeld moeten worden.
Ik twijfel niet aan een gebrek aan het voertuig, de bestuurder zal niet moedwillig de gas(?)hendel gedraaid hebben (tenzij ze een epileptische aanval had o.i.d.).quote:Op maandag 24 september 2018 12:18 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Feit is dat ze volgens omstandes heeft geroepen dat ze niet kon remmen. In die tijd kan je ook de berm insturen, maar in paniek doet men rare dingen.
Daarom is een verplichte cursus voor het vervoeren van kinderen geen overbodige luxe. Men zal daar moeten leren hoe je in een noodsituatie moet reageren.
Dit voertuig is als snorbrommertje door de mazen van de wet gegaan en zal opnieuw beoordeeld moeten worden.
Lol jij snapt het echt niet. Ooit in een voertuig gezeten dat op het gas ging/hield? Dan zijn die 3 meter ook met 10kmh zo om.quote:Op maandag 24 september 2018 12:03 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik zou zo'n kreng om te beginnen niet dicht voor de spoorbomen of oversteekplaats neerzetten. Een metertje of 3 geeft me al ruimte om het stuur om te gooien.
Het geval kan "op hol geslagen" zijn maar heeft dan óók nog handremmen èn een stuur. Ergens lijkt het er op dat de bestuurder in paniek beide opties niet voldoende heeft toegepast.
Als het topic alleen over de uiteindelijke feiten moet gaan, laten we dan met z'n allen stil zijn tot het onderzoek klaar is, ik zie jullie over een maand of twee wel weer.
Maar er zijn vier kinderen dood, en dan wordt er logischerwijs gezocht naar de schuldige. Dat is óf (de fabrikant van) het apparaat, of degene die het ding bestuurde. Veel meer smaken hebben we niet.quote:Op maandag 24 september 2018 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet wat er gebeurd is.
Ik hou het op een combinatie van de twee.quote:Op maandag 24 september 2018 12:36 schreef hooibaal het volgende:
[..]Veel meer smaken hebben we niet.
Op de eerste versie van de Stint zat wel een noodstop, bij de latere versies hebben ze deze weggelaten. God mag weten waarom?quote:Op maandag 24 september 2018 12:33 schreef Toga het volgende:
Verdomd, DEZE Stint heeft een noodknop...De Stint van het ongeval heeft die niet (volgens de foto in topicreeks #5)
(een een rijles neemt ongeveer 1 minuut in beslag)
Dit krijg je dus als je door een willekeurige andere gebruiker les krijgt.quote:Op maandag 24 september 2018 12:33 schreef Toga het volgende:
Verdomd, DEZE Stint heeft een noodknop...De Stint van het ongeval heeft die niet (volgens de foto in topicreeks #5)
(een een rijles neemt ongeveer 1 minuut in beslag)
kostenbesparing?quote:Op maandag 24 september 2018 13:03 schreef matspontius het volgende:
[..]
Op de eerste versie van de Stint zat wel een noodstop, bij de latere versies hebben ze deze weggelaten. God mag weten waarom?
Ik gok dat zo'n rode knop een onweerstaanbare aantrekkingskracht op 6-jarige jongetjes heeft en de aanwezigheid meer gevaarlijke situaties heeft veroorzaakt dan het ontbreken.quote:Op maandag 24 september 2018 13:03 schreef matspontius het volgende:
[..]
Op de eerste versie van de Stint zat wel een noodstop, bij de latere versies hebben ze deze weggelaten. God mag weten waarom? Waarom hebben ze deze wegelaten?
Waarschijnlijk. Veiligheid is leuk, maar het mag geen geld kosten.quote:
Wat zal dat aan kosten besparen? Ik denk dat deze fabrikant het de komende tijd heel zwaar gaat krijgen ...quote:
Elk apparaat dat uit zichzelf kan gaan bewegen dient toch een noodstop te hebben? Of zie ik dat verkeerd? Volgens mij is dit een mega blunder van de fabrikant geweest. In paniek raken is een hele normale reactie maar in zo'n situatie kan iedereen toch nog op de nood knop rammen, lijkt mij. Dat was nu niet mogelijk ...quote:Op maandag 24 september 2018 13:07 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waarschijnlijk. Veiligheid is leuk, maar het mag geen geld kosten.
Mhaw niet zoveel denk ik maar alle kleine beetjes helpen om kosten te besparen en winst te makenquote:Op maandag 24 september 2018 13:08 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat zal dat aan kosten besparen? Ik denk dat deze fabrikant het de komende tijd heel zwaar gaat krijgen ...
Natuurlijk moet dat, maar als een bedrijf geld kan besparen op dingen die heel normaal zijn zullen ze dat echt niet laten. Alleen werkt het nu een keer tegen ze.quote:Op maandag 24 september 2018 13:11 schreef matspontius het volgende:
[..]
Elk apparaat dat uit zichzelf kan gaan bewegen dient toch een noodstop te hebben? Of zie ik dat verkeerd? Volgens mij is dit een mega blunder van de fabrikant geweest. In paniek raken is een hele normale reactie maar in zo'n situatie kan iedereen toch nog op de nood knop rammen likt mij. Dat was nu niet mogelijk ...
Tja, kwestie van opvoeden.quote:Op maandag 24 september 2018 13:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik gok dat zo'n rode knop een onweerstaanbare aantrekkingskracht op 6-jarige jongetjes heeft en de aanwezigheid meer gevaarlijke situaties heeft veroorzaakt dan het ontbreken.
Ik had gelezen dat deze "overbodig" was; als je de gashendel loslaat (om de noodknop in te drukken) remt de Stint vanzelf al af (TENZIJ de gashendelveer gebroken is).quote:Op maandag 24 september 2018 13:03 schreef matspontius het volgende:
[..]
Op de eerste versie van de Stint zat wel een noodstop, bij de latere versies hebben ze deze weggelaten. God mag weten waarom?
Ben je niet ander geslacht vergeten?quote:Op maandag 24 september 2018 13:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik gok dat zo'n rode knop een onweerstaanbare aantrekkingskracht op 6-jarige jongetjes heeft en de aanwezigheid meer gevaarlijke situaties heeft veroorzaakt dan het ontbreken.
Tja, ik kan mij genoeg situaties voorstellen waar dat gevaar kan opleveren.quote:Op maandag 24 september 2018 13:18 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat is daar gevaarlijk aan? Het voertuig komt dan langzaam tot stilstand ...
[..]
Wat is daar gevaarlijk aan? Het voertuig komt dan langzaam tot stilstand ...
Onzin, dat ding gewoon plaatsen waar alleen de bestuurder erbij kan ....quote:Op maandag 24 september 2018 13:20 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Tja, ik kan mij genoeg situaties voorstellen waar dat gevaar kan opleveren.
Ongewenst tot stilstand koen bij het oversteken van een drukke weg.
Of oversteken van een spoorwegovergang.
Mijn auto heeft geen noodknop, en de electrische fiets van mijn moeder ook niet. Net zo min als mijn keukenmixer of grasmaaierquote:Op maandag 24 september 2018 13:11 schreef matspontius het volgende:
[..]
Elk apparaat dat uit zichzelf kan gaan bewegen dient toch een noodstop te hebben? Of zie ik dat verkeerd? Volgens mij is dit een mega blunder van de fabrikant geweest. In paniek raken is een hele normale reactie maar in zo'n situatie kan iedereen toch nog op de nood knop rammen, lijkt mij. Dat was nu niet mogelijk ...
En je punt is?quote:Op maandag 24 september 2018 13:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Mijn auto heeft geen noodknop, en de electrische fiets van mijn moeder ook niet. Net zo min als mijn keukenmixer of grasmaaier
Maar als het goed is gaat hij dan wel volle patat in de rem en niet "langzaam remmen".quote:Op maandag 24 september 2018 14:52 schreef Mr.Ping het volgende:
De noodknop in het filmpje zit op veel machines zoals grote printers en persen . Beter is om een dodemansknop op een voertuig te zetten mocht het gas blijven hangen en de bestuurder eraf valt.
Maar een noodknop is nooit gemaak om hard te remmen!
Dat was in dit geval toch ook niet nodig. Langzaam afremmen was voldoende geweest. Aangezien de bestuurder al merkte dat remmen niet ging. Nood knop indrukken en dan langzaam afremmen. Was ze voor de slagboom tot stilstand gekomen lijkt me. Ligt er natuurlijk wel aan op welk moment ze merkte dat remmen niet ging.quote:Op maandag 24 september 2018 14:52 schreef Mr.Ping het volgende:
De noodknop in het filmpje zit op veel machines zoals grote printers en persen . Beter is om een dodemansknop op een voertuig te zetten mocht het gas blijven hangen en de bestuurder eraf valt.
Maar een noodknop is nooit gemaak om hard te remmen!
Mijn motor wel:quote:Op maandag 24 september 2018 13:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Mijn auto heeft geen noodknop, en de electrische fiets van mijn moeder ook niet. Net zo min als mijn keukenmixer of grasmaaier
En dan gewoon zo dat de kinderen er niet bij kunnen .... Had veel uitgemaakt in deze situatie ..quote:Op maandag 24 september 2018 15:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Mijn motor wel:
[ afbeelding ]
Als je toch al 2 wipschakelaars op het stuur van een Stint monteert (zie filmpje), kan deze er ook nog wel bij.
De motor stopt meteen, maar dan moet je eerst het stuur loslaten en met 1 hand de noodstop maken. Dit kost volgens mij meer tijd en je flikkert zo van dat ding af door de zwaartekracht.quote:Op maandag 24 september 2018 14:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar als het goed is gaat hij dan wel volle patat in de rem en niet "langzaam remmen".
Hoezo met 1 hand? Dat doe je gewoon met je duim lijkt mij zo ....... Daarbij is het toch een stroomonderbreker zodat de motor niet ongecontroleerd verder rijdt. Een noodstop waarbij de motor abrupt stilstaat lijkt me levensgevaarlijk voor de motorrijder ...quote:Op maandag 24 september 2018 15:35 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
De motor stopt meteen, maar dan moet je eerst het stuur loslaten en met 1 hand de noodstop maken. Dit kost volgens mij meer tijd en je flikkert zo van dat ding af door de zwaartekracht.
Als de remnen niet werken heb je geen andere keus, maar bij een plots overstekend kind kan je beter gewoon remmen.
Ik had het over die bolderkar in het filmpje.quote:Op maandag 24 september 2018 15:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoezo met 1 hand? Dat doe je gewoon met je duim lijkt mij zo ....... Daarbij is het toch een stroomonderbreker zodat de motor niet ongecontroleerd verder rijdt. Een noodstop waarbij de motor abrupt stilstaat lijkt me levensgevaarlijk voor de motorrijder ...
Weer zo’n lekkere dooddoener en verkapte aanval op iedereen die een kind naar een kdv of bso brengt. Jij hebt geen kinderen zeker?quote:Op maandag 24 september 2018 13:16 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Tja, kwestie van opvoeden.
Maar dat schijnt tegenwoordig bijna geheel uitbesteed te worden aan zogenaamde professionals. ...
kondquote:Op maandag 24 september 2018 16:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Weer zo’n lekkere dooddoener en verkapte aanval op iedereen die een kond naar een kdv of bso brengt. Jij hebt geen kinderen zeker?
quote:Beste ouders en verzorgers, Vanmorgen informeerden wij u dat wij alle Stints vandaag controleren op basis van de kwaliteits- en veiligheidschecklist van de leverancier. Inmiddels is dit gebeurd. Op basis van onze bevindingen hebben wij besloten om uit voorzorg voorlopig te stoppen met het gebruik van Stints. Over onze bevindingen treden wij in overleg met de leverancier. Wij zijn bezig met het organiseren van alternatieven vanaf vanmiddag. Over hoe dit bij uw kindercentrum op de korte termijn is geregeld - indien en voor zover dat voor u en uw kind(eren) van toepassing is - ontvangt u vandaag nader bericht van de leidinggevende van uw kindercentrum. Wij houden u op de hoogte.
Ik was niet op de hoogte van het feit dat een mening hebben over deze maatschappelijke ontwikkeling niet toegestaan is voor personen zonder kinderen.quote:Op maandag 24 september 2018 16:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Weer zo’n lekkere dooddoener en verkapte aanval op iedereen die een kind naar een kdv of bso brengt. Jij hebt geen kinderen zeker?
Mijn auto heeft ook geen noodstop. Ik kan de handrem aantrekken of contact uitdraaien, meer smaken hebben we niet.quote:Op maandag 24 september 2018 13:11 schreef matspontius het volgende:
[..]
Elk apparaat dat uit zichzelf kan gaan bewegen dient toch een noodstop te hebben? Of zie ik dat verkeerd? Volgens mij is dit een mega blunder van de fabrikant geweest. In paniek raken is een hele normale reactie maar in zo'n situatie kan iedereen toch nog op de nood knop rammen, lijkt mij. Dat was nu niet mogelijk ...
Enige vorm van empathie mag anders best. En iedere ouder die zijn kind 1 of meer dagen naar kdv/bso brengt aan de digitale schandpaal nagelen vind ik, zeker gezien het drama wat ontstaan is, gewoon echt niet kunnen. Daarnaast voegen dit soort opmerkingen echt helemaal niks toe aan de discussie.quote:Op maandag 24 september 2018 17:05 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ik was niet op de hoogte van het feit dat een mening hebben over deze maatschappelijke ontwikkeling niet toegestaan is voor personen zonder kinderen.
Klopt, dan hebben we over 100 jaar uberhaupt geen mensheid meer en hoeven we ons nergens zorgen over te maken. Bril-fucking-jantquote:Op maandag 24 september 2018 17:19 schreef 20100 het volgende:
gewoon kinderen verbieden, perfecte oplossing en zijn we binnen enkele decennia ook verlost van het overbevolkings probleem waar de aarde onder lijdt
Ik lees dat als: onze stints hebben achterstallig onderhoud en voldoen niet meer aan de veiligheidseisen die de fabrikant heeft opgesteldquote:Op maandag 24 september 2018 16:26 schreef winterapfel het volgende:
Zojuist mailing van onze BSO gehad.
[..]
Ik lees precies hetzelfde!quote:Op maandag 24 september 2018 18:59 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ik lees dat als: onze stints hebben achterstallig onderhoud en voldoen niet meer aan de veiligheidseisen die de fabrikant heeft opgesteld
Dat hadden ze al eerder moeten constateren denk ik dan :/
Zo lees ik dat ook.quote:Op maandag 24 september 2018 18:59 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ik lees dat als: onze stints hebben achterstallig onderhoud en voldoen niet meer aan de veiligheidseisen die de fabrikant heeft opgesteld
Dat hadden ze al eerder moeten constateren denk ik dan :/
Dit riekt steeds meer naar nalatigheid. En dat hebben gvd 4 kleine kinderen met de dood moeten bekopen. Als dit echt de oorzaak is kan de eigenaar beter onderduiken want dan zijn de rapen gaar ....quote:
En een soort van stroomonderbreker, alleen toegankelijk voor de bestuurder. Als deze voertuigen überhaupt nog de weg op gaan zijn dit inderdaad 3 richtlijnen die opgevolgd moeten worden ...quote:Op dinsdag 25 september 2018 00:11 schreef Speekselklier het volgende:
behalve kundige bestuurders zou een apk niet zo gek zijn dus.
Geknakt.quote:Op maandag 24 september 2018 15:18 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat was in dit geval toch ook niet nodig. Langzaam afremmen was voldoende geweest. Aangezien de bestuurder al merkte dat remmen niet ging. Nood knop indrukken en dan langzaam afremmen. Was ze voor de slagboom tot stilstand gekomen lijkt me. Ligt er natuurlijk wel aan op welk moment ze merkte dat remmen niet ging.
Is de bak eigenlijk onder de slagboom doorgeschoten, tot aan het stuurgedeelte, of heeft de bak de slagboom geknakt?
Het lijkt erop dat de stints behandeld worden als een fiets, en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn met dergelijk vervoer. Dat moet gewoon regelmatig een onderhoudsbeurt krijgen en regelmatig een check-up krijgenquote:Op maandag 24 september 2018 21:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit riekt steeds meer naar nalatigheid. En dat hebben gvd 4 kleine kinderen met de dood moeten bekopen. Als dit echt de oorzaak is kan de eigenaar beter onderduiken want dan zijn de rapen gaar ....
En zelfs dan heeft niet iedere fiets hetzelfde onderhoud nodig; mijn elektrische fiets heeft echt vaker een onderhoudsbeurt nodig dan een gewone ouderwetse fiets.quote:Op dinsdag 25 september 2018 09:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de stints behandeld worden als een fiets, en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn met dergelijk vervoer. Dat moet gewoon regelmatig een onderhoudsbeurt krijgen en regelmatig een check-up krijgen
Dat is dus bij vele Stints blijkbaar niet gebeurd. Bij sommige Stints wel, deze KDV hadden het onderhoud in eigen beheer begrijp ik. Vreemd om bij een voertuig, dat meerdere kleine kinderen vervoerd op de openbare weg, geen toezicht te houden op de veiligheid ....quote:Op dinsdag 25 september 2018 09:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de stints behandeld worden als een fiets, en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn met dergelijk vervoer. Dat moet gewoon regelmatig een onderhoudsbeurt krijgen en regelmatig een check-up krijgen
Toen die de stint ging vergelijken met een vliegtuig en een containerschip was ik wel klaar. Aangezien die eerst de slimme meters heeft onderzocht toen het een hot-topic was en nu dit, is dit een gevalletje sensatie zoeken. Lekker achteraf met het vingertje wijzen, je rot schrikken en schande roepen.quote:Op dinsdag 25 september 2018 12:05 schreef Physsic het volgende:
Deze onderzoeker vindt de stint op meerdere punten onveilig:
https://www.telegraaf.nl/(...)lig-gebruik-hem-niet
Ik kan me niet helemaal vinden in alle punten..
Wat een zwets onderzoek. Jammer dat zo iemand een degelijk onderzoek weer ondermijnt...quote:Op dinsdag 25 september 2018 12:05 schreef Physsic het volgende:
Deze onderzoeker vindt de stint op meerdere punten onveilig:
https://www.telegraaf.nl/(...)lig-gebruik-hem-niet
Ik kan me niet helemaal vinden in alle punten..
Auto bestuurders die met ca 1500kg onderweg zijn hebben ook geen notie van veiligheid. Zowel ten aanzien van weggedrag (ahum telefoon in de hand) als onderhoud ("apk is toch onderhoud?").quote:Op dinsdag 25 september 2018 10:02 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is dus bij vele Stints blijkbaar niet gebeurd. Bij sommige Stints wel, deze KDV hadden het onderhoud in eigen beheer begrijp ik. Vreemd om bij een voertuig, dat meerdere kleine kinderen vervoerd op de openbare weg, geen toezicht te houden op de veiligheid ....
Sarcasme herkennen is niet jouw sterkste punt of wel?quote:Op maandag 24 september 2018 18:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Klopt, dan hebben we over 100 jaar uberhaupt geen mensheid meer en hoeven we ons nergens zorgen over te maken. Bril-fucking-jant
Dat zou een zegen voor de aarde zijnquote:Op maandag 24 september 2018 18:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Klopt, dan hebben we over 100 jaar uberhaupt geen mensheid meer en hoeven we ons nergens zorgen over te maken. Bril-fucking-jant
Dat ben ik volledig met je eens. Het indirecte gevolg hiervan zijn wel 4 dode kleintjes en een heleboel getraumatiseerde mensen ....quote:Op dinsdag 25 september 2018 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Auto bestuurders die met ca 1500kg onderweg zijn hebben ook geen notie van veiligheid. Zowel ten aanzien van weggedrag (ahum telefoon in de hand) als onderhoud ("apk is toch onderhoud?").
Ik blijf erbij dat bij de typegoedkeuring voor dit voertuig niet is nagedacht over de consequenties.
Wie weet was die user wel bloedserieus, kan ik niet aflezen uit een reactie zonder emotions. Niveau aan reacties is toch al bedroevend te noemen in sommige gevallen, dus zou zomaar kunnen dat die serieus isquote:Op dinsdag 25 september 2018 12:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Sarcasme herkennen is niet jouw sterkste punt of wel?
Was volgens mij op de dag zelf al dat ze stabiel waren, maar zeker weten doe ik dat nietquote:Op dinsdag 25 september 2018 13:33 schreef madeliefff het volgende:
Is al bekend of die bestuurster en het kindje al buiten levensgevaar zijn?
Of ze ook geestelijk stabiel zijn is maar de vraag. Onvoorstelbaar hoe beiden zich zullen voelen nadat ze te horen krijgen wat de gevolgen zijn geweest. Vraag me af of ze dit al weten? Als meisje van 11 je 2 zusjes in 1 klap verliezen, als verantwoordelijk leidster 4 kleine kinderen de dood in zien gaan ...quote:Op dinsdag 25 september 2018 13:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Was volgens mij op de dag zelf al dat ze stabiel waren, maar zeker weten doe ik dat niet
Ja, die worden mentaal gezien nooit meer de oude. Hopelijk houden ze er niks ernstigs aan overquote:Op dinsdag 25 september 2018 13:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Of ze ook geestelijk stabiel zijn is maar de vraag. Onvoorstelbaar hoe beiden zich zullen voelen nadat ze te horen krijgen wat de gevolgen zijn geweest. Vraag me af of ze dit al weten? Als meisje van 11 je 2 zusjes in 1 klap verliezen, als verantwoordelijk leidster 4 kleine kinderen de dood in zien gaan ...
Waarschijnlijk lichamelijk wel, zeker de leidster (had toch 1 of beide benen verloren?). Mentaal zijn deze 2 volledig geknakt vermoed ik ...quote:Op dinsdag 25 september 2018 13:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, die worden mentaal gezien nooit meer de oude. Hopelijk houden ze er niks ernstigs aan over
11 jaar is geen kindJE meerquote:Op dinsdag 25 september 2018 13:33 schreef madeliefff het volgende:
Is al bekend of die bestuurster en het kindje al buiten levensgevaar zijn?
Meisje van 11 in ieder geval vele botbreuken, dacht ik? De leidster had toch 1 of beide benen verloren? Die is vermoedelijk op het spoor gaan staan om die kinderen uit die bak te krijgen .....quote:Op dinsdag 25 september 2018 14:50 schreef Krollie het volgende:
Wat hebben de overlevenden precies voor verwondingen?
Je presenteert het nu als feiten. Van alles wat hierboven staat is niets vastgesteld of in de media bevestigd.quote:Op dinsdag 25 september 2018 14:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
Meisje van 11 in ieder geval vele botbreuken. De leidster had toch 1 of beide benen verloren? Die is vermoedelijk op het spoor gaan staan om die kinderen uit die bak te krijgen .....
Ik zet er toch een vraagteken bij of niet?quote:Op dinsdag 25 september 2018 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je presenteert het nu als feiten. Van alles wat hierboven staat is niets vastgesteld of in de media bevestigd.
Dus?quote:Op dinsdag 25 september 2018 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Onderzoeksraad nog 'enkele weken' zoet met verkennend onderzoek spoordrama Oss
https://www.bd.nl/oss/ond(...)rdrama-oss~a2a0acaa/
Een andere getuige gaf aan dat de leidster trillend op een muurtje zat toen hij aan kwam lopen, dus ik weet niet hoe betrouwbaar die informatie is dat ze haar benen is verloren.quote:Op dinsdag 25 september 2018 13:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waarschijnlijk lichamelijk wel, zeker de leidster (had toch 1 of beide benen verloren?). Mentaal zijn deze 2 volledig geknakt vermoed ik ...
Dan is ze niet zwaargewond?quote:Op dinsdag 25 september 2018 15:38 schreef Physsic het volgende:
[..]
Een andere getuige gaf aan dat de leidster trillend op een muurtje zat toen hij aan kwam lopen, dus ik weet niet hoe betrouwbaar die informatie is dat ze haar benen is verloren.
Ik vind het juist begrijpelijk (en verstandig) dat de bestuurder in dit geval achter het voertuig staat en niet ervoor. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.quote:Op dinsdag 25 september 2018 12:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Toen die de stint ging vergelijken met een vliegtuig en een containerschip was ik wel klaar. Aangezien die eerst de slimme meters heeft onderzocht toen het een hot-topic was en nu dit, is dit een gevalletje sensatie zoeken. Lekker achteraf met het vingertje wijzen, je rot schrikken en schande roepen.
Tuurlijk, kinderen als kreukelzone niets mis mee.quote:Op dinsdag 25 september 2018 15:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vind het juist begrijpelijk (en verstandig) dat de bestuurder in dit geval achter het voertuig staat en niet ervoor. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Idd, overzicht over de kinderen lijkt me in dit geval juist een must. Maar een autistische techneut zal dat wel niet begrijpenquote:Op dinsdag 25 september 2018 15:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vind het juist begrijpelijk (en verstandig) dat de bestuurder in dit geval achter het voertuig staat en niet ervoor. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
niet weten of de kinderen achter je uit de bak klimmen lijkt me een groter probleemquote:Op dinsdag 25 september 2018 15:51 schreef Defcon55 het volgende:
[..]
Tuurlijk, kinderen als kreukelzone niets mis mee.
Ik voel me aangesprokenquote:Op dinsdag 25 september 2018 15:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Idd, overzicht over de kinderen lijkt me in dit geval juist een must. Maar een autistische techneut zal dat wel niet begrijpen
Eigenlijk wel mee eens, maar heel die stint is een gewoon een gaar onveilig ontwerp. Segway met een plastic bak vol koters eraan, dat het niet vaker mis gaat is verbazingwekkend.quote:Op dinsdag 25 september 2018 15:52 schreef Blik het volgende:
[..]
niet weten of de kinderen achter je uit de bak klimmen lijkt me een groter probleem
In het buitenland schrikken ze zich ook altijd een ongeluk als ze dit zien, je kind als airbag:quote:Op dinsdag 25 september 2018 15:51 schreef Defcon55 het volgende:
[..]
Tuurlijk, kinderen als kreukelzone niets mis mee.
Met max 17km/u.quote:Op dinsdag 25 september 2018 15:51 schreef Defcon55 het volgende:
[..]
Tuurlijk, kinderen als kreukelzone niets mis mee.
Wellicht dat het best wel veiliger kan, bijvoorbeeld een rolbeugel ofzo erbij, dodemansknop of iets anders erbij, etc. Doorontwikkeling van producten is vrij normaal, dus dat kan in deze ook gewoon gebeuren. Maar in principe kan alleen echt wat enorms fout gaan als er een botsing is met een voertuig dat harder gaat (zoals dus vorige week gebeurde). De maximum-snelheid is in principe laag, dus een botsing tegen bijvoorbeeld een boom zal niet teveel letsel veroorzaken.quote:Op dinsdag 25 september 2018 15:53 schreef Defcon55 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel mee eens, maar heel die stint is een gewoon een gaar onveilig ontwerp. Segway met een plastic bak vol koters eraan, dat het niet vaker mis gaat is verbazingwekkend.
Bakfietsen zitten volgens mij maar max 2 kinderen in dus lijkt me een stuk veiliger dan zo'n overvolle plastic bak. Al heb je natuurlijk gelijk dat de kinderen ook daar de kreukelzone vormen.quote:Op dinsdag 25 september 2018 15:57 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Met max 17km/u.
Hoe denk je over kinderwagens? Of bakfietsen?
Nee, die rept over 2 personen..Alsof dr veel toezicht nodig is voor die kinderen in die bakquote:Op dinsdag 25 september 2018 15:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Idd, overzicht over de kinderen lijkt me in dit geval juist een must. Maar een autistische techneut zal dat wel niet begrijpen
Er mogen er 4 in een Babboe, en dan kan er ook nog 1 achterop. Dan heb je 1 kind minder dan in de verongelukte stintquote:Op dinsdag 25 september 2018 16:03 schreef Defcon55 het volgende:
[..]
Bakfietsen zitten volgens mij maar max 2 kinderen in dus lijkt me een stuk veiliger dan zo'n overvolle plastic bak. Al heb je natuurlijk gelijk dat de kinderen ook daar de kreukelzone vormen.
Sowieso erg rare besparing. Lijkt mij dat die opgevoerde bakfietsen puur gebruikt worden omdat het goedkoper is als een normaal busje en een rijbewijs voor het personeel. Logisch.quote:Op zondag 23 september 2018 00:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
3 verkeerde aannames in dit stukje: niet alle 3500 worden voor vervoer van kinderen gebruikt, er zijn er niet al 7 jaar 3500 op de weg, jij hebt geen idee hoeveel dodelijke slachtoffers er vallen door taxibusjes die schoolkinderen vervoeren. M.a.w. je hebt geen enkele manier om e.a.a in perspectief te zetten.
[..]
Rationeel is dit: de stint is een voertuig dat, indien gebruikt voor kindervervoer, een totaal gewicht van 670kgs kan bereiken. Daar mag je mee op stap zonder enige vorm van een rijvaardigheidsbewijs. Daarnaast mogen er tien kinderen in. Als jij een voertuig wil besturen, dat geschikt is voor het vervoer van meer dan 8 passagiers, mag je niet eens met een rijbewijs B op stap, maar heb je minimaal rijbewijs D1 nodig.
Dus de rationele vraag is niet 'Moeten we de stint voor personenvervoer van de weg halen?', de rationele vraag is 'Hoe is het in godsnaam mogelijk dat dit is toegestaan?'.
Ps. Ben jij toevallig de eigenaar van het bedrijf dat die dingen bouwt? Want je fanatisme is opvallend. Je pedante gedrag ook.
Gelukkig maar, hopelijk kan de leidster uitleggen wat er is gebeurd.quote:Op dinsdag 25 september 2018 18:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het kind en begeleidster zijn buiten levensgevaar.
Er zijn genoeg bezwaren tegen busjes. Geeft extra verkeer rond de school, in/uitstappen is vaak ook niet op de ideale plek. Soms moeten ze oversteken. Kinderen zitten ook zonder kinderzitjes erin. Chauffeurs zijn onbekend met de kinderen, geen pedagische opleiding.quote:Op dinsdag 25 september 2018 17:21 schreef borbit het volgende:
[..]
Sowieso erg rare besparing. Lijkt mij dat die opgevoerde bakfietsen puur gebruikt worden omdat het goedkoper is als een normaal busje en een rijbewijs voor het personeel. Logisch.
Maar kunnen we dan niet beter pakjes bezorgen met de "stint" en de kinderen (wat toch vrij kostbare lading is) met busjes?
Goedkoper en praktischer waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 25 september 2018 17:21 schreef borbit het volgende:
Maar kunnen we dan niet beter pakjes bezorgen met de "stint" en de kinderen (wat toch vrij kostbare lading is) met busjes?
Ook als de kinderen ‘achterin’ zitten zijn ze natuurlijk onderdeel van de kreukelzone.quote:Op dinsdag 25 september 2018 15:52 schreef Blik het volgende:
[..]
niet weten of de kinderen achter je uit de bak klimmen lijkt me een groter probleem
Tegenwoordig hebben veel scholen een kiss&ride zone.quote:Op dinsdag 25 september 2018 18:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Er zijn genoeg bezwaren tegen busjes. Geeft extra verkeer rond de school, in/uitstappen is vaak ook niet op de ideale plek. Soms moeten ze oversteken. Kinderen zitten ook zonder kinderzitjes erin. Chauffeurs zijn onbekend met de kinderen, geen pedagische opleiding.
Trouwens zie ik hier steeds meer stints en e-bakfietsen voor stadsdistributie. DHL, PostNL, AH onder andere.
Kom toch nog regelmatig dit tegen, daarnaast doet de BSO nog een overdracht, daar is een kiss & ride niet voor.quote:Op dinsdag 25 september 2018 19:05 schreef T-D het volgende:
[..]
Tegenwoordig hebben veel scholen een kiss&ride zone.
kreukelzone is in relatie tot een trein niet echt intetessant.quote:Op dinsdag 25 september 2018 19:00 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ook als de kinderen ‘achterin’ zitten zijn ze natuurlijk onderdeel van de kreukelzone.
Dat er niets van stevigheid in die stint zit was wel en goed punt.
Stevigheid maakt niets uit bij een botsing met een voertuig op volle snelheid zoals een trein, vrachtauto/auto. Beter is niet in zo'n situatie te geraken ..quote:Op dinsdag 25 september 2018 19:00 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ook als de kinderen ‘achterin’ zitten zijn ze natuurlijk onderdeel van de kreukelzone.
Dat er niets van stevigheid in die stint zit was wel en goed punt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |