Ja en wat betreft er in slapen; overdag slaapt mini-ToT sowieso niet vaak langer dan een uurtje dus was dat voor ons ook een prima oplossing. Maar voor mensen met een baby die overdag wél een paar uur achter elkaar kan slapen is het misschien idd wat minder verstandig?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 08:25 schreef Aure het volgende:
Volgens mij is de richtlijn niet langer dan 2 uur achter elkaar in de maxi cosi, dus je kan hem makkelijk ook voor af en toe een boodschap gebruiken.
Fotoshoot? CDs met kinderliedjes, boeken zijn nooit weg vind ik. Of anders een mini elekteische gitaar pf honkytonkpianoquote:Op vrijdag 31 mei 2019 08:33 schreef bloempjuh het volgende:
Spoedvraag: babyneef wordt morgen 1 (hoera enzo). Het huis van zijn papa en mama stroomt al over van de babyrotzooi. Wat kun je een eenjarige geven voor zijn verjaardag, waar de ouders ook een beetje blij van worden?
Mijn lief's suggestie was 'een drumstel'. Goed plan, maar daar is écht geen ruimte voor in hun huis. 😉
Heb je een Op=Op winkel in de buurt?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 08:33 schreef bloempjuh het volgende:
Spoedvraag: babyneef wordt morgen 1 (hoera enzo). Het huis van zijn papa en mama stroomt al over van de babyrotzooi. Wat kun je een eenjarige geven voor zijn verjaardag, waar de ouders ook een beetje blij van worden?
Mijn lief's suggestie was 'een drumstel'. Goed plan, maar daar is écht geen ruimte voor in hun huis. 😉
Een mooi prentenboekquote:Op vrijdag 31 mei 2019 08:33 schreef bloempjuh het volgende:
Toen ons kleintje 8 maanden was zaten wij wel op 3 of vierquote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:33 schreef Helsinki het volgende:
Onze baby is 8 maanden oud en krijgt flesvoeding. We gebruiken hiervoor een fase 2 speen en dan doet hij er tussen de 10 en de 15 min. over. Mijn partner zegt dat we nu wel op 3 over kunnen stappen: geprobeerd en de fles is dan na 5 minuten leeg en het joch verslikt zich (maar dat was bij 2 ook even, alsof ie dan nog heel hard werkt en dus te veel binnen krijgt). Ik denk dat we dus beter bij 2 kunnen blijven, of is het wel de bedoeling om naar 3 en de volgende spenen te gaan? (Hij krijgt geen pap dus die voor een papfles hoeft dan niet).
quote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:44 schreef Aure het volgende:
Jip drinkt zijn melk met bijna een jaar nog steeds uit een newbornspeenHij wordt woest als we de grotere speen er op doen
Je moet doen wat je goed lijkt, hier zijn geen regels voor en ieder kind is anders. Nou geef ik nog bv dus wel anders maar mijn kleine van 10 maanden drinkt nog uit een newborn speen als hij afgekolfde melk krijgt.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:33 schreef Helsinki het volgende:
Onze baby is 8 maanden oud en krijgt flesvoeding. We gebruiken hiervoor een fase 2 speen en dan doet hij er tussen de 10 en de 15 min. over. Mijn partner zegt dat we nu wel op 3 over kunnen stappen: geprobeerd en de fles is dan na 5 minuten leeg en het joch verslikt zich (maar dat was bij 2 ook even, alsof ie dan nog heel hard werkt en dus te veel binnen krijgt). Ik denk dat we dus beter bij 2 kunnen blijven, of is het wel de bedoeling om naar 3 en de volgende spenen te gaan? (Hij krijgt geen pap dus die voor een papfles hoeft dan niet).
Mijn oudste heeft altijd uit de fase 1 speen gedronken. Als het verder goed gaat zou ik het niet veranderen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:33 schreef Helsinki het volgende:
Pluseinz.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 10:42 schreef tombolafan het volgende:
Mijn 2 jarige krijgt nog 1-2 keer per dag een fles als bedritueel en die heeft nog steeds een 0 of 1 speen
Ha, ik dacht al 'ik zal er wel bij zetten dat ik de maxi cosi van plan ben om vooral als autostoeltje te gebruiken en dus in de auto te laten zitten, want anders krijg ik vast een preek over dat het geen geschikte slaapplek is' maar zelfs dat was niet duidelijk genoegquote:Op vrijdag 31 mei 2019 07:37 schreef Wolken het volgende:
[..]
Een Maxi Cosi is geen geschikte slaapplek ivm kans op verstikking indien deze niet in de auto staat dus daar zal je dan als ik jou was sowieso iets anders op verzinnen. In de auto staat de Maxi Cosi nog wat gekanteld maar als je de Maxi Cosi op de grond of een tafel zet zit je kindje ineengezakt waardoor het kan stikken. Ik zal even gaan kijken naar een link hierover.
https://www.dagelijksesta(...)zitje-dit-is-waarom/
https://www.babybytes.nl/(...)tostoel-waarschuwing
quote:Op vrijdag 31 mei 2019 08:33 schreef bloempjuh het volgende:
Oh, die is mooiquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn nichtje krijgt deze unit voor haar 1e verjaardag van mij. Maar ik zie dat je al wat gevonden hebt inmiddels. Boeken zijn ook altijd tof.
Laat maar, geen moeite in stekenquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:16 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Ha, ik dacht al 'ik zal er wel bij zetten dat ik de maxi cosi van plan ben om vooral als autostoeltje te gebruiken en dus in de auto te laten zitten, want anders krijg ik vast een preek over dat het geen geschikte slaapplek is' maar zelfs dat was niet duidelijk genoeg![]()
@:all: ik heb vanochtend uitgeprobeerd hoe het zou zitten met schapenvachtje en zitverkleiner, en dat kan overduidelijk niet. Dus in eerste instantie gebruik ik alleen de zitverkleiner. Op latere leeftijd, als de riempjes ook een gaatje ruimer kunnen, past het schapenvachtje er goed in (het is inderdaad een schapenvachtje speciaal op maat voor de maxicosi, en neemt dus niet meer ruimte in dan wanneer je een dekentje of voetenzak gebruikt). Dank voor het meedenken!
Toen we T in de maxi cosi zetten in het ziekenhuis besloten we direct maar het zitgedeelte van de verkleiner eruit te halen, want daar was ‘ie te groot voorquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:16 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Ha, ik dacht al 'ik zal er wel bij zetten dat ik de maxi cosi van plan ben om vooral als autostoeltje te gebruiken en dus in de auto te laten zitten, want anders krijg ik vast een preek over dat het geen geschikte slaapplek is' maar zelfs dat was niet duidelijk genoeg![]()
@:all: ik heb vanochtend uitgeprobeerd hoe het zou zitten met schapenvachtje en zitverkleiner, en dat kan overduidelijk niet. Dus in eerste instantie gebruik ik alleen de zitverkleiner. Op latere leeftijd, als de riempjes ook een gaatje ruimer kunnen, past het schapenvachtje er goed in (het is inderdaad een schapenvachtje speciaal op maat voor de maxicosi, en neemt dus niet meer ruimte in dan wanneer je een dekentje of voetenzak gebruikt). Dank voor het meedenken!
https://m2.ikea.com/nl/nl(...)edsets-lakens-18692/quote:Op maandag 10 juni 2019 22:45 schreef Lemijn het volgende:
We mochten dit toch ook als peuters voor dummies beschouwen? Ik voel me nogal dum want ik zie op de site van ikea wel een peuterdekbed maar niet de bijbehorende overtrekken. Ligt dat aan mij? En zo nee, wat adviseren jullie als leverancier?
Ik ben ook wel in voor een poll:
A ik houd mijn kind zo lang mogelijk in het ledikant en ga dan over op eenpersoonsbed
B ik koop zo'n kek peuterbed want ze zijn handig dan dondert je kind niet uit het grote bed/over de reling van het ledikant/insert andere goede reden
Deze vraag wordt ingegeven door een terugval in de slaapgewoontes van mijn bijna-peuter, ik heb altijd gedacht dat ik op een dag gewoon een zijkant van het ledikant afsloop maar Jacob heeft de goede gewoonte om zijn gezicht in de spijlen te boren als hij slaapt dus mij lijkt dat hij dan straks eruit kukelt.
Misschien zon anti uitrolhekje ertegen als tussenoplossing (bij ledikant minus zijkant)?quote:Op maandag 10 juni 2019 22:45 schreef Lemijn het volgende:
We mochten dit toch ook als peuters voor dummies beschouwen? Ik voel me nogal dum want ik zie op de site van ikea wel een peuterdekbed maar niet de bijbehorende overtrekken. Ligt dat aan mij? En zo nee, wat adviseren jullie als leverancier?
Ik ben ook wel in voor een poll:
A ik houd mijn kind zo lang mogelijk in het ledikant en ga dan over op eenpersoonsbed
B ik koop zo'n kek peuterbed want ze zijn handig dan dondert je kind niet uit het grote bed/over de reling van het ledikant/insert andere goede reden
Deze vraag wordt ingegeven door een terugval in de slaapgewoontes van mijn bijna-peuter, ik heb altijd gedacht dat ik op een dag gewoon een zijkant van het ledikant afsloop maar Jacob heeft de goede gewoonte om zijn gezicht in de spijlen te boren als hij slaapt dus mij lijkt dat hij dan straks eruit kukelt.
ze hebben ze dus wel, zie mijn linkquote:Op maandag 10 juni 2019 22:55 schreef pinquit het volgende:
Peuterbed maar wel met normaal formaat dekbed gewoon wat verder ingestopt
Wat raar van ikea trouwens. Wist niet dat ze überhaupt peuterdekbedden hadden, zijn ze nieuw?
Dank!quote:Op maandag 10 juni 2019 22:53 schreef tombolafan het volgende:
[..]
https://m2.ikea.com/nl/nl(...)edsets-lakens-18692/
Hier idd eerst de zijkant van t bedje gehad en toen een tijdje een dik dekbed ernaast gelegd tegen het uit bed vallen. Nooit gebeurd
Nee, zo heet de categorie wel maar het zijn peuterkussens voor vanaf 24 maanden.quote:
Dit overweeg ik misschien als hij er vaak uitvalt. Zo’n bedhekje van Ikea is 112 cm geloof ik en het bed zelf 120 cm, dus er blijft niet zo’n mooi stuk over aan het voeteneind maar hij kan eroverheen klimmen natuurlijk.quote:Op maandag 10 juni 2019 22:55 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Misschien zon anti uitrolhekje ertegen als tussenoplossing (bij ledikant minus zijkant)?
Dit hebben wij ook ja, peuterbed met gewoon dekbed.quote:Op maandag 10 juni 2019 22:55 schreef pinquit het volgende:
Peuterbed maar wel met normaal formaat dekbed gewoon wat verder ingestopt
Wat raar van ikea trouwens. Wist niet dat ze überhaupt peuterdekbedden hadden, zijn ze nieuw?
Ik snap dit niet. Eenpersoons is 140x200 en peuterdekbed is 110x125. Dat lijkt me ongeveer de helft?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 00:01 schreef Burdie het volgende:
Team eenpersoonsdekbed in peuterbed.
Scheelt qua formaat niet eens gek veel, maar qua prijs des te meer.
Vroeger heette dat formaat gewoon een babydekbed, maar babydekbedjes zijn tegenwoordig zo ongewenst dat ze het niet meer zo noemen.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 07:54 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik snap dit niet. Eenpersoons is 140x200 en peuterdekbed is 110x125. Dat lijkt me ongeveer de helft?
Je hebt gelijk, dat wist ik eigenlijk wel toen ik op invoeren kliktequote:Op dinsdag 11 juni 2019 08:10 schreef Elleska het volgende:
Het verschil zit hem volgens mij in een peuterdekbed voor een ledikant en een peuterdekbed voor een peuterbed/juniorbed?
110x125 is voor in een ledikant.
120x150 voor een peuterbed/juniorbed.
140x200 voor een 1persoonsbed.
Hier is het plan om de gulliver die we als cosleeper hebben gebruikt straks als peuterbed te gebruiken.
quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:09 schreef watmoetikkiezen het volgende:
mijne ontsnapte met 2 jaar..
en hupste met slaapzakje aan de trap af met haar armen vol popjes. Dat was niet zo n strak plan.
120x150, die 20cm in de breedte merk je niet en de overtollige 50cm in de lengte, sla je zo onder het matras.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 07:54 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik snap dit niet. Eenpersoons is 140x200 en peuterdekbed is 110x125. Dat lijkt me ongeveer de helft?
Nee, het drama was het in bed leggen. Mijn kinderen zijn geen klimmers, dus die kon ik in het ledikant leggen en weglopen en dan sliepen ze binnen een half uur. Met een peuterbed waren we tot middernacht de peuter aan het terugleggenquote:Op dinsdag 11 juni 2019 11:09 schreef Lemijn het volgende:
Ik snap het. Maar binnenkort kom ik dus berichten over hoe de Ikea-printjes er in het echt uitzien want die zijn 13 euro.
@:Stormqueen, je kind rond z’n tweede verjaardag uit het ledikant willen halen is wel een stereotype fout bij eerste kinderen denk ik he?. Ik ben eraan toe om minder te hoeven tillen. Maar als het binnenkort weer gewoon goed gaat hier met slapen zal ik me inhouden.
Even uit interesse: ging je van prima nachten naar om 5 uur ‘s ochtends spelen met Mauw, of?
Dat is ook precies mijn credo.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 08:51 schreef Stormqueen het volgende:
Mauw heb ik met 2 jaar in zo'n peuterbed proberen te krijgen. Dankzij die ervaring hou ik Noud zeker tot zijn vierde verjaardag in het ledikant.
Mijn credo: "Zolang ze niet klagen of ontsnappen, laat ze in hun kooi!"
Ik heb er ook wel van geleerd de eerste keer.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 08:51 schreef Stormqueen het volgende:
Mauw heb ik met 2 jaar in zo'n peuterbed proberen te krijgen. Dankzij die ervaring hou ik Noud zeker tot zijn vierde verjaardag in het ledikant.
Mijn credo: "Zolang ze niet klagen of ontsnappen, laat ze in hun kooi!"
Helemaal niksquote:Op dinsdag 11 juni 2019 11:51 schreef Lemijn het volgende:
Ik snap inmiddels wel de charme van een peuterbed, maar wat is dan weer een juniorbed? Voegt dat nog iets toe in plaats van een gewoon eenpersoonsbed?
Ik ben zo'n helder licht dat pas achteraf gaat nadenken over praktische zaken, had ik geweten dat het problemen op zou leveren met beddengoed dan was ik meteen voor een eenpersoonsbed gegaanquote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:49 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind het wel verfrissend dat je het deelt, hoe de kekheid het won van het praktische. Foto van het juniorbed om het af te maken?
Leuk Schanu! Is je peuter er blij mee? Dat maakt misschien iets goedquote:Op dinsdag 11 juni 2019 13:40 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ik ben zo'n helder licht dat pas achteraf gaat nadenken over praktische zaken, had ik geweten dat het problemen op zou leveren met beddengoed dan was ik meteen voor een eenpersoonsbed gegaan
Dit is em:
[ afbeelding ]
Hier was het ook met beide zijkanten er nog in aan de kleine kant. Maar een regulier ledikant is kleiner dus wellicht bevalt het jullie daarom beter.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 14:37 schreef Lemijn het volgende:
Ja klopt ik had zin om door te pakken in plaats van te slapen blijkbaar gisteravond. Ik snap wel je bezwaar FF maar ik zie het als volgende stap in het ledikant, als er een zijkant uit gaat. Als dat werkt, slaan we het peuterbed over en kan hij hierna in een eenpersoonsbed met een gewoon eenpersoons dekbed. En in het ledikant lijkt me dat kleine formaat juist wel handig toch?
Overigens hebben wij geloof ik het slechte slapen weer doorbroken en als dat zo blijft dan blijft alles nog even in de kast hoor. Never change a winning team, tenslotte. Ik onderdruk maar gewoon mijn behoefte om hem onder een dekbed te zien liggen
. Slaapzak aan en dan neus in de spijlen drukken blijft dus nog even...
Ja hartstikke blij en dat maakt alles goedquote:Op dinsdag 11 juni 2019 14:38 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Leuk Schanu! Is je peuter er blij mee? Dat maakt misschien iets goed.
Ik niet maar mijn moeder wel, dus goeie tipquote:Op dinsdag 11 juni 2019 15:20 schreef ingee het volgende:
Voor het beddengoed hadden wij trouwens geen zoekwerk, want oma naaide alles, inclusief bijpassende poppenslaapzak.
Als je minimaal in staat bent tot het naaien van rechte lijnen (ik niet) dan is dat ook nog een optie.
Hier dus ook BabyDan Flex, heel tevreden mee! Besteld bij pinkorblue.nl (die hebben vaak kortingsacties).quote:Op zondag 26 augustus 2018 14:22 schreef ViviRAWRS het volgende:
Update: dit hekje past perfect!
Het lijkt wel custom made, de badkamerdeur kan ook nog gewoon open:
Buda bedankt voor het idee om het hekje verder van de trap af te plaatsen, en Quoi bedankt voor de tip van dit specifieke hekje vanwege de schuine muren.
N klom / viel uit het ledikant met 19 maanden. Toen dus de zijkant eruit gehaald en vervangen voor de vikare uitvalsbescherming van Ikea (90 cm). Dat ging helemaal prima! Met haar 120 ledikant blijft er 30 cm over om zelf in en uit te klimmen wat ze ook al vanaf de eerste dag zonder zijkant doet. Als ze wakker wordt komt ze in 99% van de gevallen naar onze kamer toe gelopen, til ik haar in ons bed en slapen we allemaal verder.quote:Op maandag 10 juni 2019 23:05 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dit overweeg ik misschien als hij er vaak uitvalt. Zo’n bedhekje van Ikea is 112 cm geloof ik en het bed zelf 120 cm, dus er blijft niet zo’n mooi stuk over aan het voeteneind maar hij kan eroverheen klimmen natuurlijk.
@:pinquit wordt dat geen gepropte boel dus?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |