abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juni 2019 @ 12:49:18 #226
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187368472
Ik vind het wel verfrissend dat je het deelt, hoe de kekheid het won van het praktische ^O^ . Foto van het juniorbed om het af te maken?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187369169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:49 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind het wel verfrissend dat je het deelt, hoe de kekheid het won van het praktische ^O^ . Foto van het juniorbed om het af te maken?
Ik ben zo'n helder licht dat pas achteraf gaat nadenken over praktische zaken, had ik geweten dat het problemen op zou leveren met beddengoed dan was ik meteen voor een eenpersoonsbed gegaan :')

Dit is em:
pi_187369571
Je hebt al besteld zie ik Lemijn, maar als tip voor de anderen: neem van Ikea niet het kleinste dekbed (1,15 bij 1,30 ofzo). Peuter heeft een juniorbed (omgebouwd groot uitgevallen ledikant) maar lag met zo'n minideken steeds grotendeels zonder deken of met voeten er onderuit. Plus dat het altijd zoeken was wat nou de lange en wat de brede kant was. Nu heeft hij al een tijdje een gewoon 1-persoonsdekbed, wat dan voor zijn juniorbed weer net een maatje te groot is, maar daar slaapt hij wel veel beter en warmer onder.

Bij de meiden twijfel ik wat te doen. We hebben 1 mini peuterdekbed dus die kan gebruikt worden, maar dan moet ik er voor dat ene jaartje gebruik toch nog een bij kopen of een andere maat die langer mee gaat, maar dan moet ik nog meer hoezen kopen in weer een andere maat. En de een een mini dekentje en de ander een gewone vind ik dan weer niet eerlijk plus dat zij voorlopig ook nog in hun juniorledikant blijven en daarvoor is een gewone deken echt te groot (met beide zijkanten er nog in dan, met die eruit zou het prima gaan). Mijn schoonzusje heeft al hun kleine beddengoed al weggedaan.

Juniorledikant is overigens 140x70. Erg onhandig bij het kopen van hoezen, maar erg fijn dat ze van 0 tot ruim 6 jaar ongeveer mee kunnen.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 14:37:11 #229
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187369912
Ja klopt ik had zin om door te pakken in plaats van te slapen blijkbaar gisteravond oO< . Ik snap wel je bezwaar FF maar ik zie het als volgende stap in het ledikant, als er een zijkant uit gaat. Als dat werkt, slaan we het peuterbed over en kan hij hierna in een eenpersoonsbed met een gewoon eenpersoons dekbed. En in het ledikant lijkt me dat kleine formaat juist wel handig toch?

Overigens hebben wij geloof ik het slechte slapen weer doorbroken en als dat zo blijft dan blijft alles nog even in de kast hoor :') . Never change a winning team, tenslotte. Ik onderdruk maar gewoon mijn behoefte om hem onder een dekbed te zien liggen :@ . Slaapzak aan en dan neus in de spijlen drukken blijft dus nog even...
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 11 juni 2019 @ 14:38:14 #230
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187369927
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:40 schreef Schanu het volgende:

[..]

Ik ben zo'n helder licht dat pas achteraf gaat nadenken over praktische zaken, had ik geweten dat het problemen op zou leveren met beddengoed dan was ik meteen voor een eenpersoonsbed gegaan :')

Dit is em:
[ afbeelding ]
Leuk Schanu! Is je peuter er blij mee? Dat maakt misschien iets goed *O* .
pi_187370014
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:37 schreef Lemijn het volgende:
Ja klopt ik had zin om door te pakken in plaats van te slapen blijkbaar gisteravond oO< . Ik snap wel je bezwaar FF maar ik zie het als volgende stap in het ledikant, als er een zijkant uit gaat. Als dat werkt, slaan we het peuterbed over en kan hij hierna in een eenpersoonsbed met een gewoon eenpersoons dekbed. En in het ledikant lijkt me dat kleine formaat juist wel handig toch?

Overigens hebben wij geloof ik het slechte slapen weer doorbroken en als dat zo blijft dan blijft alles nog even in de kast hoor :') . Never change a winning team, tenslotte. Ik onderdruk maar gewoon mijn behoefte om hem onder een dekbed te zien liggen :@ . Slaapzak aan en dan neus in de spijlen drukken blijft dus nog even...
Hier was het ook met beide zijkanten er nog in aan de kleine kant. Maar een regulier ledikant is kleiner dus wellicht bevalt het jullie daarom beter.

Slaapt Jacob in een slaapzak of onder een dekentje? In het eerste geval raad ik wel aan om er binnenkort mee te gaan oefenen omdat het vanwege de temperatuur niet zo erg is als hij niet onder de deken slaapt. Als je dat gaat oefenen als het koud wordt is het wat minder fijn als hij niet onder een dekbed slaapt. Peuter hier had wel even nodig om daar aan te wennen en er daadwerkelijk onder te gaan slapen. Maar de zomer duurt gelukkig nog een tijdje!
  dinsdag 11 juni 2019 @ 14:52:32 #232
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187370155
Alleen slaapzak. Goeie tip om sowieso voor het najaar te gaan wisselen.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 15:03:32 #233
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_187370401
Hier hebben we een 140*70 ledikant omgebouwd tot peuterbed.

We zijn echter gestart door dochter eerst in het ledikant te laten wennen aan een dekbed (150*120). Ze lag met slaapzak altijd door het hele bed en ook graag tegen de spijlen aan te slapen. Na een tijdje onder een dekbed ging ze vanzelf stil liggen in het midden van het dekbed. Daarna hebben we het bed omgebouwd en was ze dus eigenlijk al gewoon gewend aan onder een dekbed slapen.

Vervolgens kwam het niet in haar op dat ze haar bed uit kon, dus als haar knuffel uit bed was gevallen volgde er ‘s nachts een luid MAAAAAMAAAAAAAAAA waarna ik dat ding dus mocht pakken en weer teruggeven :') 8)7

Inmiddels komt ze ‘s ochtends wel uit bed om onder aan de trap naar zolder te schreeuwen dat ze wakker is. Maar ze raapt nog steeds geen tut of knuffel van de grond ‘s nachts :P
pi_187370522
Lemijn ik hoor komend jaar graag of het ikea dekbedje bevalt in een gewoon ledikant (al dan niet met zijkant eruit).

ik verwacht niet dat we L tot 4jaar in een ledikant met zijkant kunnen laten slapen. Hij trekt zichzelf al een heel eind bij de rand omhoog. We zijn alvast begonnen om zijn toekomstige slaapkamertje leeg te trekken. Mocht het echt gevaarlijk worden dan kan hij daar slapen met een zijkant uit het ledikant zodat hij geen gevaarlijke toeren hoeft uit te halen.
pi_187370684
Voor het beddengoed hadden wij trouwens geen zoekwerk, want oma naaide alles, inclusief bijpassende poppenslaapzak.
Als je minimaal in staat bent tot het naaien van rechte lijnen (ik niet) dan is dat ook nog een optie.
pi_187371343
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:38 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Leuk Schanu! Is je peuter er blij mee? Dat maakt misschien iets goed *O* .
Ja hartstikke blij en dat maakt alles goed O+
  dinsdag 11 juni 2019 @ 15:55:19 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187371391
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 15:20 schreef ingee het volgende:
Voor het beddengoed hadden wij trouwens geen zoekwerk, want oma naaide alles, inclusief bijpassende poppenslaapzak.
Als je minimaal in staat bent tot het naaien van rechte lijnen (ik niet) dan is dat ook nog een optie.
Ik niet maar mijn moeder wel, dus goeie tip ^O^ .
  dinsdag 11 juni 2019 @ 23:58:22 #238
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187381042
Ik weet niet meer of hier een apart topic voor is (kon niets vinden).

Maar wij moeten boven echt een traphek.
Totale lengte is 224 en we moeten 2 deurtjes, naar beneden & naar zolder.
Nu heb ik de BabyDan flex gezien, 2 deurtjes van 72cm, paneel 72cm en dan 2x 4cm muurbevestiging en ik kom precies op de 224.

Perfect eigenlijk, maar vroeg me af of er nog andere opties zijn om prijzen te vergelijken.
Ik heb ook geen idee of 135 euro wat het gehele systeem kost bij traphekje.nl (iemand ervaring met deze site?) een beetje redelijk is.
  Manager PR/Moderator woensdag 12 juni 2019 @ 07:01:39 #239
269689 crew  Viv
pi_187382871
@SacreCoeur
Toen ik een traphekje zocht heb ik ook dit topic gebruikt, zie deze post en dan naar boven scrollen voor ervaringen van mensen hier:
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:22 schreef ViviRAWRS het volgende:
Update: dit hekje past perfect!

Het lijkt wel custom made, de badkamerdeur kan ook nog gewoon open:

Buda bedankt voor het idee om het hekje verder van de trap af te plaatsen, en Quoi bedankt voor de tip van dit specifieke hekje vanwege de schuine muren. O+
Hier dus ook BabyDan Flex, heel tevreden mee! Besteld bij pinkorblue.nl (die hebben vaak kortingsacties).
pi_187382915
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 23:05 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dit overweeg ik misschien als hij er vaak uitvalt. Zo’n bedhekje van Ikea is 112 cm geloof ik en het bed zelf 120 cm, dus er blijft niet zo’n mooi stuk over aan het voeteneind maar hij kan eroverheen klimmen natuurlijk.

@:pinquit wordt dat geen gepropte boel dus?
N klom / viel uit het ledikant met 19 maanden. Toen dus de zijkant eruit gehaald en vervangen voor de vikare uitvalsbescherming van Ikea (90 cm). Dat ging helemaal prima! Met haar 120 ledikant blijft er 30 cm over om zelf in en uit te klimmen wat ze ook al vanaf de eerste dag zonder zijkant doet. Als ze wakker wordt komt ze in 99% van de gevallen naar onze kamer toe gelopen, til ik haar in ons bed en slapen we allemaal verder.
Traphekje boven is nu dus altijd dicht als ze in bed ligt / überhaupt boven is.
  woensdag 12 juni 2019 @ 08:22:18 #241
298315 SacreCoeur
pi_187383217
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 07:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:SacreCoeur

Zie je, dacht al dat ik ergens iets had gelezen :P

Nou dat wordt lekker meer dan 100 uitgeven aan een hekje alleen voor de eerste verdieping :')
Zat al naar losse elementen te kijken en dat is elke keer net iets duurder dan het setje van traphekje.nl.
Wat was jij kwijt? 80 ofzo?

Ik zit echt met het 2 deurtjes probleem wat het zo duur maakt.
Er is geen ruimte om het verder te plaatsen in de gang.
  woensdag 12 juni 2019 @ 08:24:54 #242
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187383239
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:22 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zie je, dacht al dat ik ergens iets had gelezen :P

Nou dat wordt lekker meer dan 100 uitgeven aan een hekje alleen voor de eerste verdieping :')
Zat al naar losse elementen te kijken en dat is elke keer net iets duurder dan het setje van traphekje.nl.
Wat was jij kwijt? 80 ofzo?
FYI: Wij hebben een prachtige babydan flex over als we gaan verhuizen over een maandje ;) Mag best tegen Fok discount weg.
  woensdag 12 juni 2019 @ 08:27:37 #243
298315 SacreCoeur
pi_187383259
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:24 schreef Quoi het volgende:

[..]

FYI: Wij hebben een prachtige babydan flex over als we gaan verhuizen over een maandje ;) Mag best tegen Fok discount weg.
3x72? waarvan 2 deurtjes :D
  woensdag 12 juni 2019 @ 08:37:27 #244
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187383306
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:27 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

3x72? waarvan 2 deurtjes :D
3x72 waarvan 1 deurtje.
  woensdag 12 juni 2019 @ 08:46:55 #245
298315 SacreCoeur
pi_187383373
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:37 schreef Quoi het volgende:

[..]

3x72 waarvan 1 deurtje.
;( dan kan mijn dochter niet meer naar haar slaapkamer haha.
Als ik incidenteel eens naar zolder moest zou ik het misschien gewoon met èèn deurtje doen wss.
  Manager PR/Moderator woensdag 12 juni 2019 @ 08:55:55 #246
269689 crew  Viv
pi_187383436
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:46 schreef SacreCoeur het volgende:
Als ik incidenteel eens naar zolder moest zou ik het misschien gewoon met èèn deurtje doen wss.
Kun je dan niet de set van Quoi overnemen en één hekje vervangen door een extra deurtje?

Ik heb ¤67 betaald trouwens, maar het dubbele had ik er ook voor over gehad, het is zo fijn als ze boven kunnen rondscharrelen zonder steeds op te hoeven letten. O+
  woensdag 12 juni 2019 @ 09:01:35 #247
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187383486
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:46 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Kan je niet die van qoui nemen en dan n extra deurtje bijkopen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 12 juni 2019 @ 09:01:36 #248
298315 SacreCoeur
pi_187383487
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:55 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Kun je dan niet de set van Quoi overnemen en één hekje vervangen door een extra deurtje?

Ik heb ¤67 betaald trouwens, maar het dubbele had ik er ook voor over gehad, het is zo fijn als ze boven kunnen rondscharrelen zonder steeds op te hoeven letten. O+
Ja, dan kan ook nog.
Ligt er wel aan welke regio Quoi woont en aan de vraagprijs.
Anders ben ik het misschien weer kwijt aan benzine :D

Ja, het lijkt mij ook zo ontzettend fijn.
Hij speelt sowieso graag boven op zijn kamer en lijkt mij ook makkelijk als ik nog even aankleden ben ofzo.
  woensdag 12 juni 2019 @ 09:20:33 #249
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187383607
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 09:01 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, dan kan ook nog.
Ligt er wel aan welke regio Quoi woont en aan de vraagprijs.
Anders ben ik het misschien weer kwijt aan benzine :D

Ja, het lijkt mij ook zo ontzettend fijn.
Hij speelt sowieso graag boven op zijn kamer en lijkt mij ook makkelijk als ik nog even aankleden ben ofzo.
Denk er maar ff over na en DM me maar als je iets wil weten. Ik ga ‘m komende maand nog niet actief verkopen via marktplaats oidz.
pi_187648759
Binnenkort heb ik een babyshower en nu wil ik diegene een pakketje geven met een aantal handige dingen die je misschien nog niet van tevoren in huis hebt gehaald, maar die wel fijn zijn om te gebruiken als het moment daar is. Denk aan bijv een tube tepelzalf, dentinox, luuf oid. Jullie nog geniale ideeën hiervoor? Het is haar eerste baby :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')