FlyingEagle | donderdag 20 september 2018 @ 17:23 |
bron
Een bakfiets. Dat belooft niet veel goeds.
| |
Whiskers2009 | donderdag 20 september 2018 @ 17:24 |
Omroep Brabant zet eea op een rij: http://www.omroepbrabant.(...)ordrama+in+Oss+.aspx | |
Stoney3K | donderdag 20 september 2018 @ 17:24 |
Als je stilstaat en je blijft met je tengels van alle knoppen af, dan moet er geen reden zijn waardoor het ding uit zichzelf de rem los laat en gaat rijden. | |
SuperNeger | donderdag 20 september 2018 @ 17:26 |
kon ze niet sturen of dat ding om duwen? Of stond ze echt tegen de spoorboom aan? Wel super triest als dit het geval was. Dus onoplettendheid is heirbij uitgesloten? | |
platenbaas | donderdag 20 september 2018 @ 17:26 |
Helemaal mee eens. Maar het is nu eenmaal een feit dat elektronische apparaten niet voor 100% te vertrouwen zijn. | |
SuperNeger | donderdag 20 september 2018 @ 17:26 |
Volgens mij gaan we heel weinig van die dingen zien nu, geen ouder meer die z'n kind meegeeft met die karretjes als dit kan gebeuren | |
Ryan3 | donderdag 20 september 2018 @ 17:27 |
Psychologisch effect idd. | |
Whiskers2009 | donderdag 20 september 2018 @ 17:27 |
Van het gezin dat 3 kinderen heeft die betrokken zijn bij het ongeval zijn er dus 2 overleden en is er 1 zwaargewond. Er was verwarring over (veroorzaakt door omroep Brabant zelf), daarom nog even uitgelicht. | |
Fer | donderdag 20 september 2018 @ 17:27 |
Wat ik ervan zie is, dat zo’n ding een stuk langzamer gaat dan een echte bakfiets of een electrische fietstaxi (dat zijn pas moordwapens, met 2 dikke Amerikanen erop en een gestoorde Oostblokker op de pedalen). Bestuurder staat en heeft goed zicht. | |
Windhapper | donderdag 20 september 2018 @ 17:27 |
| |
Whiskers2009 | donderdag 20 september 2018 @ 17:28 |
We weten nog niks. Gewoon het onderzoek afwachten dus. | |
Whiskers2009 | donderdag 20 september 2018 @ 17:28 |
We weten nog niks.. | |
Glider76 | donderdag 20 september 2018 @ 17:28 |
Er zit volgens mij geen mechanische rem op. Iets wat geheel onafhankelijk van de elektriek werkt zoals op een electrische fiets. Bij gasgeven komt de electrische rem vrij en gaat dan rijden. Bij gas loslaten wordt de rem weer geactiveerd. Bij kortsluiting in de gashendel gaan er dan rare dingen gebeuren. En geen mechanische remhendels zoals op een fietsstuur, welke je instictief zonder nadenken dan keihard kan inknijpen. | |
Stoney3K | donderdag 20 september 2018 @ 17:29 |
Wat denk je dan? Dat NS even een dag van nationale rouw afkondigt en het treinverkeer landelijk stil legt tot iedereen een kaarsje deelt op zijn social media? | |
Marsenal | donderdag 20 september 2018 @ 17:30 |
Ik kreeg een mailtje van het kdv dat op de routes voor de kinderen geen spoorwegovergangen zitten en als ik vragen had over de veiligheid en gebruik van de stints ik kon bellen of mailen. Maar die dingen zijn dus gewoon weer de weg op gegaan vandaag, kinderen moeten gewoon verplaatst worden natuurlijk. | |
summer2bird | donderdag 20 september 2018 @ 17:31 |
Veilig verkeer Nederland over de Stint: https://kijknaar.tv/aflev(...)tuntelen-op-de-stint | |
IShootPeople | donderdag 20 september 2018 @ 17:31 |
Nogal gevaarlijk ding dus.. Daar vervoer je toch geen kinderen in.. een veredelde MOP | |
Blik | donderdag 20 september 2018 @ 17:35 |
Hij kent dat hele apparaat niet... | |
Dj_Day-V | donderdag 20 september 2018 @ 17:35 |
Echt 2 minuten van mijn huis. Reed er net langs | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 17:35 |
1 begeleider (en ook nog in verwachting, geloof ik) die 10 kinderen uit zo'n bakje moet halen (gordels losmaken, etc) in een noodgeval. Dat is een valide reden anders dan psychologisch, om e.e.a. nog een keer nader te bekijken. | |
SuperNeger | donderdag 20 september 2018 @ 17:35 |
voeg er tenminste een dodemanskoord aan toe ofzo | |
Speekselklier | donderdag 20 september 2018 @ 17:35 |
ah dus niet de Stint is gevaarlijk maar de spoorwegovergang. | |
FlyingEagle | donderdag 20 september 2018 @ 17:36 |
Vind die informatie onder filmpjes wel erg overdreven, wat hij ook zegt gewoon je verstand gebruiken. | |
SuperNeger | donderdag 20 september 2018 @ 17:36 |
zitten die kinderen ook met riemen vast? wtf ja dat is al helemaal gevaarlijk mocht je te water komen | |
summer2bird | donderdag 20 september 2018 @ 17:36 |
Hij zegt ook dat hij lessen (oid) geeft om ermee te leren omgaan met zo'n Stint. Ik vraag me af of er ook mensen mee rijden die geen les hebben gehad. | |
Blik | donderdag 20 september 2018 @ 17:37 |
Ik heb er ook geen problemen mee, vanwege een freak-accident hoeven ze zich niet aan te passen. Alternatieven zijn net zo gevaarlijk danwel gevaarlijker | |
Whiskers2009 | donderdag 20 september 2018 @ 17:37 |
Er is nergens bevestigd dat ze zwanger was en er zaten 5 kinderen in de stint. Zonder gordels zou ook levensgevaarlijk zijn. In meer gevallen. | |
summer2bird | donderdag 20 september 2018 @ 17:37 |
Dit plaatje ook: " Als zo'n ding in diep water beland en de kinderen zitten met gordeltjes vast | |
Marsenal | donderdag 20 september 2018 @ 17:38 |
Nou, dat is wat de ouders vanuit de onderbuik hier in eerste instantie willen weten ja, moeten ze ook over een spoorweg. Verder is er al jarenlang hier in de oudercommisie discussie over de manieren van vervoer, de stints zijn altijd door de keuring gekomen, ook de risicoinventarisaties die gemaakt worden met de onderbuik. Ik heb begrepen dat het kdv weinig reacties heeft gehad. | |
Blik | donderdag 20 september 2018 @ 17:38 |
Ben je nu serieus? En als ze tegen een boom aan botsen zeg je dat het levensgevaarlijk is, zo zonder gordels... | |
SuperNeger | donderdag 20 september 2018 @ 17:38 |
Ja dit is echt een nachtmerrie | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 17:38 |
Ach, mensen roepen wel vaker dingen terwijl ze niks weten. Dat het invloed gaat hebben op het gebruik van die bakjes, is zo goed als een feit. | |
SuperNeger | donderdag 20 september 2018 @ 17:39 |
Zo'n ding kan toch maar 5km per uur ofzo? | |
Whiskers2009 | donderdag 20 september 2018 @ 17:39 |
En nog gevaarlijker zonder gordels in de meeste andere gevallen. Incl kinderen die gaan keten en zich door de bak gaan bewegen. | |
FlyingEagle | donderdag 20 september 2018 @ 17:39 |
Begrijp het gevoel, maar 'als' ik met de auto in het water terecht kom met drie kinderen op de achterbank, zitten ze ook vast onder het water. | |
niepleuje | donderdag 20 september 2018 @ 17:39 |
Maximaal 17 km/u. | |
SuperNeger | donderdag 20 september 2018 @ 17:40 |
Dat is eerder aan slechte opvoeding te verwijten | |
Fer | donderdag 20 september 2018 @ 17:40 |
Ik zie een gewone handrem zoals van een fiets/brommer en een remkabel. | |
Whiskers2009 | donderdag 20 september 2018 @ 17:40 |
En ik gooi hem er nog maar eens in: wacht het onderzoek af. Mogelijk heeft de stint er niet mee te maken. We weten nog helemaal niets. | |
SuperNeger | donderdag 20 september 2018 @ 17:40 |
Oh ja dat is wel hard ja, dan moet je idd wel gordels hebben of een flink luchtkussen | |
SuperNeger | donderdag 20 september 2018 @ 17:40 |
Kan ook de koppeling zijn | |
Leandra | donderdag 20 september 2018 @ 17:40 |
In nog lastigere gordels meestal... Al even afgezien van het feit dat het vrij kunnen bewegen in zo'n bakje, of het uit het bakje vliegen bij een noodstop in de meeste gevallen (vandaag niet) een veel groter risico zou zijn. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 17:41 |
Kun je nagaan, als het er tien waren geweest. Bij 15km/h? Leg eens uit? | |
V. | donderdag 20 september 2018 @ 17:41 |
De klapjosti van deze tweet dan... | |
Windhapper | donderdag 20 september 2018 @ 17:41 |
Ik dacht gewoon eventjes aan die ouders die zo dadelijk wellicht vanuit het rouwcentrum op weg naar huis voor diezelfde spoorwegovergang staan te wachten. Uit heel die tekst raakte die zin me eigenlijk het meeste, "en weer door!" Maar leuke grap man. | |
Whiskers2009 | donderdag 20 september 2018 @ 17:41 |
Exact. | |
Ryan3 | donderdag 20 september 2018 @ 17:41 |
Ja, dat is toch wel een groot risico. Ik neig ertoe over om het niet te gebruiken als vervoersmiddel voor kinderen. Maar wel voor andere doeleinden, pakjes wegbrengen e.d. in de binnenstad, post etc. Maar wel met een certificering, dus eendaagse cursus theorie en praktijk, onder te brengen bij de branche die de hef-/reachtruck-certificering verzorgt. [ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 20-09-2018 17:54:28 ] | |
FlyingEagle | donderdag 20 september 2018 @ 17:41 |
Zullen we deze klapjosti gewoon geen aandacht geven, dus ook het delen van de afbeelding gewoon niet doen. | |
Whiskers2009 | donderdag 20 september 2018 @ 17:42 |
Echt hoor.. | |
Marsenal | donderdag 20 september 2018 @ 17:42 |
Tja, iedereen kan een accountje aanmaken, ook verstandelijk beperkten | |
Fer | donderdag 20 september 2018 @ 17:42 |
Tuurlijk niet.. | |
V. | donderdag 20 september 2018 @ 17:42 |
Integendeel. Keihard met zijn bakkes in de nationale schijnwerpers. | |
SuperNeger | donderdag 20 september 2018 @ 17:43 |
Als zo'n ding zo hard kan dan moeten ze gordels hebben maar dan moet er een limiet komen van hoeveel kinderen je per begeleider mag hebben want je kan idd moeilijk in een noodsituatie 10 kinderen tijdig bevrijden. Of die dingen langzamer laten rijden en zonder gordel | |
Ryan3 | donderdag 20 september 2018 @ 17:44 |
Dan heb je de grootste gekken nog niet eens gequote, die gaan er vanuit dat dit een hoax is... | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 17:44 |
Natuurlijk heeft de stint er mee te maken. Daar zaten de kinderen namelijk in. | |
Fer | donderdag 20 september 2018 @ 17:45 |
Overigens, als ik zie hoeveel moeite taxi-busjes nu met “wij zoeken collega’s” achterop rijden, denk ik dat het niveau van de chauffeurs ook niet veel beter/veiliger wordt. | |
Whiskers2009 | donderdag 20 september 2018 @ 17:45 |
Dus kan het niet gebeuren? En er zijn niet tig andere gevallen waarin je ze liever wel in de gordel hebt? Het gekrijs over de vermeende onveiligheid van dit ding was hier nog vele malen groter geweest als die dingen geen gordel hadden.. Maar het is niet goed of het deugt niet terwijl niemand hier weet wat er precies gebeurt is of die stint wel de oorzaak is van eea | |
Glider76 | donderdag 20 september 2018 @ 17:46 |
inderdaad, dat ding nog nooit eerder gezien. Maar na wat filmpjes te hebben bekeken over de werking en bediening is mij niet duidelijk hoe je moet remmen in geval van kortsluiting en het ding dus gas blijft geven terwijl je de gashendel los laat. | |
V. | donderdag 20 september 2018 @ 17:46 |
Zelfs al is dit een hoax, dan is dit geen hoax. Je bent hoe dan ook gestoord als je zoiets in de openbaarheid flikkert. Smeer jezelf dan in met pindakaas, pak je lul vast alsof het een microfoon is en ga daarin dit soort onzin blèren. | |
Blik | donderdag 20 september 2018 @ 17:46 |
Dus als er een ongeluk met een auto gebeurt is het de schuld van de auto? | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 17:46 |
Als dan die gordel niet om hadden gehad, overleven ze de klap op het water vermoedelijk niet eens. Of ze raken bewusteloos. Dat gaat met 15km/h niet gebeuren. | |
Ryan3 | donderdag 20 september 2018 @ 17:47 |
Ik denk toch dat sommige van die lui psychiatrische patiënten zijn hoor. | |
SuperNeger | donderdag 20 september 2018 @ 17:47 |
Dat zou al helemaal verboden moeten worden. Die vrijwillige kinderen/bejaarden taxichauffeurs. Heb je ook geen opleiding voor nodig want je krijgt er niet voor betaald. Maar de enige manier waar je de chauffeur aan herkent i.p.v. de bejaarden die achterin zitten is aan de kleding die ze dragen. Ze rijden waarschijnlijk hetzelfde ook als je soms ziet hoe ze die dingen parkeren tijdens het laden en lossen. Dan heb je echt zoiets van is dit je eerste keer rijden in een busje of zo. | |
Blik | donderdag 20 september 2018 @ 17:47 |
Er zit toch een noodknop op? | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 17:47 |
Noem er eens 3 dan? | |
SuperNeger | donderdag 20 september 2018 @ 17:48 |
Een gordel heb je meestal nodig voor botsingen en zo. Maar met 5km per uur is dat niet zo nodig. Rij je richting de 20km per uur dan is het wel logischer. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 17:48 |
Ik heb nergens het woord 'schuld' gebruikt. Jij hebt echt een issue met lezen. | |
Whiskers2009 | donderdag 20 september 2018 @ 17:48 |
| |
Kamelenteen | donderdag 20 september 2018 @ 17:48 |
Vermoed dat die gordel geen verplichting is en naar eigen keuze gebruikt zal worden. Voor een klein kind lijkt het me wel een fijn idee die vast te zetten zodat ze dr niet al rijdend uit kunnen klimmen als het ding bijv. voor het spoor staat te wachten. Voor een kind van 11 hoeft dat niet, maar als je dr kleine ondernemende kleuters erin hebt die niet stilzitten.. | |
SuperNeger | donderdag 20 september 2018 @ 17:49 |
Ja die gordels kunnen ook zijn om die kinderen op hun plek te houden zodat ze niet gaan staan wat iemand zojuist al zei. Maar dan kan je beter niet het water inrijden nee Sowieso moeten die dingen gewoon extra handremmen hebben en een dodemanskoord | |
Whiskers2009 | donderdag 20 september 2018 @ 17:50 |
Maar goed, ik geef het op. Een beetje redelijkheid en terughoudendheid tot het onderzoek is afgerond kan hier kennelijk niet verwacht worden. Vechten tegen de bierkaai... | |
Blik | donderdag 20 september 2018 @ 17:50 |
De belangrijkste lijkt mij dat kinderen niet zelfstandig kunnen opstaan en uit de bak kunnen vallen. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 17:51 |
Ok, dat is 1.... | |
Blik | donderdag 20 september 2018 @ 17:51 |
Dan ‘ligt’ het aan de auto :’) | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 17:51 |
Ah, gelukkig. Je bent er zelf achter gekomen dat dat een no-brainer was. | |
SuperNeger | donderdag 20 september 2018 @ 17:51 |
Kunnen ze die bak niet gewoon hoger maken/overdekken oja maar dan krijg je weer opsluitingsproblemen ben je net zo ver van huis als met gordels | |
Blik | donderdag 20 september 2018 @ 17:52 |
Bij een botsing, bij een abrupte stuurbeweging Nu jij 3 waarom gordels niet handig zijn | |
Speekselklier | donderdag 20 september 2018 @ 17:52 |
Een kind van 11 gaat toch niet naar de voorschoolse opvang? die kunnen gewoon lopen. | |
Blik | donderdag 20 september 2018 @ 17:52 |
Dat is handig bij te water gaan? | |
Evertjan | donderdag 20 september 2018 @ 17:53 |
moet ook wel een beetje meewarig mijn hoofd schudden als ik al die reacties lees van mensen die gelijk deze bakfietsen wil verbieden. | |
Blik | donderdag 20 september 2018 @ 17:53 |
Ik kap er ook mee, zelfde reden als whiskers | |
SuperNeger | donderdag 20 september 2018 @ 17:53 |
Wel als je hem helemaal waterdicht maakt. Maar dan moet je ook weer een zuurstoftoevoer hebben. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 17:54 |
Nee, heb ik niet gezegd. | |
MissButterflyy | donderdag 20 september 2018 @ 17:55 |
Ik kan me wel voorstellen dat je als medewerker van een kinderdagverblijf even geen zin hebt zo’n ding te gebruiken, zeker als je ook spoorlijnen over moet, brrrr. | |
Evertjan | donderdag 20 september 2018 @ 17:56 |
is maar goed dat deze mensen niet hun zin hebben gekregen bij de 1e dodelijke auto-ongelukken rond 1900. Anders reden wij nu nog met paard en wagen door de straten | |
Fer | donderdag 20 september 2018 @ 17:57 |
Pay peanuts, get monkey’s. Waarom denk je dat ze mensen zoeken, nu de economie aantrekt, zijn de meeste gauw ergens anders gaan werken. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 17:58 |
Zoals met een trein, bedoel je? Bij 15 km/h. En ik heb, geloof ik, al 10+ reacties gezien in deze thread, van mensen die zeggen dat je met een stint geen abrupte stuurbewegingen kunt maken. Jouw kinderen dragen ook gordels op de fiets? Want dat gaat ook heel hard. | |
SuperNeger | donderdag 20 september 2018 @ 17:59 |
ze krijgen er niet eens een pinda voor dan zouden ze professioneel bezig zijn en dat mag niet zonder vergunning | |
Kamelenteen | donderdag 20 september 2018 @ 17:59 |
Toch was er een slachtoffertje van 11 in dit ongeval. Normaal zou je zeggen dat die gewoon lekker zelf mag fietsen, maar als ie samen met zn broertjes en zusjes op pad is.. Ik zie zo'n karretje primair als makkelijk vervoersmiddel voor meerdere kinderen. Of die dan 11, 5 of 3 zijn maakt dan niet uit. Zelfs al zet je dr een paar volwassenen in. | |
Ryan3 | donderdag 20 september 2018 @ 17:59 |
Je bedoelt er is gelukkig verder nooit meer nagedacht over veiligheid mbt dat vervoersmiddel? | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 17:59 |
Dat hebben ze wel. Daarom zijn auto's in 2018 zo veilig. | |
Pinnenmutske | donderdag 20 september 2018 @ 18:00 |
vreselijk | |
niepleuje | donderdag 20 september 2018 @ 18:01 |
Pierre Curie vond ook de dood doordat hij werd overreden door paard en wagen. Niets is veilig. | |
KreKkeR | donderdag 20 september 2018 @ 18:01 |
Vraag is natuurlijk in hoeverre dit soort karretjes een verbetering/vooruitgang zijn. Maar goed, die vraag zal in 1900 wellicht ook gesteld zijn mbt de auto. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 18:02 |
En het is ook een valide vraag. | |
Marsenal | donderdag 20 september 2018 @ 18:02 |
Ik houd ook op met hier reageren ja, wat een gelul in de ruimte toch steeds | |
naiipajiiau | donderdag 20 september 2018 @ 18:02 |
In 1900 was er niet zoveel verkeer als nu. Laat staan treinen die een flinke topsnelheid halen... | |
Patrice_Consigny | donderdag 20 september 2018 @ 18:03 |
Met de kennis van nu kun je wel strengere eisen stellen aan een nieuwe categorie voertuigen, juist omdat je vanaf 0 begint. | |
KreKkeR | donderdag 20 september 2018 @ 18:03 |
Ja oke, maar er is een groot verschil tussen willen verbieden en willen verbeteren (veiliger maken). | |
Ryan3 | donderdag 20 september 2018 @ 18:04 |
Uiteraard is dat een valide vraag, ik snap die hele redenering niet dat je niet iets kunt of mag opmerken over de veiligheid van tot aan 10 kinderen in zo'n kar. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 18:05 |
Je hebt gelijk; mensen die allemaal stellingen over veiligheid lanceren, zonder enige onderbouwing. Of 'de stint heeft er niets mee te maken'. Je snapt gewoon niet waarom ze het doen. | |
JK | donderdag 20 september 2018 @ 18:05 |
Nope. Dat zal nu vast wel er op komen. | |
Ryan3 | donderdag 20 september 2018 @ 18:06 |
Je kunt best een tijdelijk moratorium voor het vervoer van kinderen afkondigen tot er meer nagedacht is over allerlei veiligheidsaspecten hoor. Pakjes rondbrengen of andere dingen ermee doen is wat anders. Maar ook dan zou ik zeggen ontwikkel er minimaal een eendaagse verplichte cursus voor. | |
FlyingEagle | donderdag 20 september 2018 @ 18:07 |
Bron? Op het oude model zit er wel één, op het nieuwe model kan ik het niet goed zien. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 18:07 |
De roep om verbieden, hoor je nu, omdat dit verschrikkelijke drama zich net heeft afgespeeld. Uiteindelijk zal het er op uitdraaien, dat er aanvullende regelgeving komt. En misschien technische modificaties. | |
Speekselklier | donderdag 20 september 2018 @ 18:07 |
ik denk dat een voertuig als dit wel veilig kan zijn, maar behandel hem wettelijk als bromfiets. Verplicht goede remmen, maximaal gewicht (dus max. kinderen minder dan 10 zijn) en een rijbewijs AM. | |
SuperNeger | donderdag 20 september 2018 @ 18:08 |
Ja precies het concept van die dingen is handig maar dat je 10 kinderen erin ziet is altijd al iets wat ik een beetje een vreemd gezicht vond. | |
Ryan3 | donderdag 20 september 2018 @ 18:09 |
Ja, dat is wel veel, ook niet altijd handig om zoveel kinderen in de gaten te houden en tegelijkertijd het verkeer te peilen en het apparaat te beheersen. | |
Straatcommando. | donderdag 20 september 2018 @ 18:11 |
Hou het redelijk aub. | |
Ryan3 | donderdag 20 september 2018 @ 18:14 |
Eens. Overigens moet je het nummertje van dit deel even aanpassen, gap, is deeltje 6, dacht ik, ipv 7. | |
Straatcommando. | donderdag 20 september 2018 @ 18:15 |
Is ook niet gereekst zie ik. | |
Ryan3 | donderdag 20 september 2018 @ 18:15 |
O, deel 2 wel dacht ik, die opende ik vanmorgen... Of was dat 3 trouwens? | |
Fer | donderdag 20 september 2018 @ 18:15 |
Het alternatief is een Fiat Ducato van 2m breed en 6m lang, met achter het stuur iemand met een B rijbewijs en 2 jaar rijervaring in een Twingo, die zich rondom een school voortbeweegt, langs dubbelgeparkeerde auto’s, fietsers en spelende kinderen. | |
Straatcommando. | donderdag 20 september 2018 @ 18:16 |
Mobiel is dat niet te doen, dus ff wachten tot een collegamod dat even rechrzet. | |
Ryan3 | donderdag 20 september 2018 @ 18:17 |
Moge duidelijk zijn dat het idee van dit soort vervoersmiddelen op zich wel okee is. Ook in binnensteden bijv. | |
Ryan3 | donderdag 20 september 2018 @ 18:17 |
Kee. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 18:17 |
Twee kinderen van 4, een van 6 en een van 8. Godverdomme! | |
Weltschmerz | donderdag 20 september 2018 @ 18:18 |
Inderdaad. Zo'n stopknop waar je van bovenaf op moet slaan is natuurlijk totaal ongeschikt voor reflexmatige bediening. Daarnaast weten we van gashendels ook dat die nog weleens ongewild geactiveerd worden door bestuurders die de controle kwijt zijn en zich vast willen grijpen. Dat bedieningspaneel uit het filmpje lijkt helemaal nergens op. Gewoon twee knijpremmen die schijfremmen bedienen en die bij hard aanknijpen de stroom onderbreken, begeleiders die ermee geoefend hebben en het is een prima vervoersoplossing. Maar hij is natuurlijk weer ontworpen door een of andere software-engineer die denkt dat alles met software moet omdat hij niet verder kan kijken dan zijn eigen vakgebied. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 18:18 |
Je probeert de suggestie te wekken dat dat gevaarlijker is, maar dat is ook alleen maar een aanname, toch? | |
_Arual_ | donderdag 20 september 2018 @ 18:18 |
Ik heb er gewoon buikpijn van. Het is zo hartverscheurend en bijna niet te bevatten, zo akelig om dan ook nog die voor mij bekende omgeving te zien. En die begeleidster, wat een horror. Geen woorden voor. Ik zei straks tegen een collega, als ik in haar schoenen had gestaan en gemerkt had dat er geen redden meer aan was, was ik waarschijnlijk lijdzaam op het spoor blijven staan. Want hoe ga je hier ooit overheen komen? | |
sp3c | donderdag 20 september 2018 @ 18:18 |
volgens mij klopt het gewoon Topicreeks: Doden en zwaargewonden bij aanrijding tussen trein en bakfiets bij OSS | |
ContraCourant | donderdag 20 september 2018 @ 18:24 |
Sorry maar je bent niet wijs als je denkt dat dit soor rotzooi veilig de weg op kan. Maar goed, alles is leuk dus vooral meer en meer en meer. Alle schuld leg je gewoon civielrechtelijk bij de ander. Heb je er nog dubbel lol van ook. | |
SacreCoeur | donderdag 20 september 2018 @ 18:24 |
Volgens RTLnieuws zit er op de versie die nu gebruikt wordt geen noodknop, maar hij zou direct moeten stoppen als je de sleutel eruit zou trekken. | |
Leandra | donderdag 20 september 2018 @ 18:26 |
Dan moet je de sleutel dus eigenlijk met een koord aan je pols hebben. | |
Straatcommando. | donderdag 20 september 2018 @ 18:27 |
Vreemd, dit topic is bij mij niet gereekst. Edit nu wel Kay | |
Spanky78 | donderdag 20 september 2018 @ 18:27 |
De nachtmerrie van iedereen die zijn kinderen achterlaat bij de BSO in de ochtend. Kolere, ik moest echt even slikken toen ik dit nieuws vanochtend hoorde. | |
Klepper272 | donderdag 20 september 2018 @ 18:32 |
Beter een noodstop die vergelijkbaar is met een speedboot. | |
Weltschmerz | donderdag 20 september 2018 @ 18:32 |
Los van of het de oorzaak is, hoe achterlijk moet je zijn om het zo te ontwerpen? | |
SacreCoeur | donderdag 20 september 2018 @ 18:32 |
Dan nog... lijkt mij dat je nog eerst een draai moet maken? | |
habitue | donderdag 20 september 2018 @ 18:34 |
Wat enorm idioot. Wie bedenkt zoiets doms. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 18:36 |
Waarom heeft het RDW dat goedgekeurd? | |
Ryan3 | donderdag 20 september 2018 @ 18:37 |
Ja, als iets ingrijpends verandert aan het ontwerp dan zouden ze de boel moeten herkeuren, lijkt me. | |
Leandra | donderdag 20 september 2018 @ 18:40 |
Dat ligt eraan wat voor sleutel en wat voor slot het is, maar in de meeste gevallen idd wel. | |
AchJa | donderdag 20 september 2018 @ 18:41 |
Prima dat je het onderzoek wil afwachten maar aan wat voor alternatief scenario zit je dan te denken? Opzet? | |
Leandra | donderdag 20 september 2018 @ 18:41 |
De vraag is nog maar of hij ook niet hoort te stoppen zodra je het gas loslaat. En of dat wel werkte zoals het hoort te werken. | |
sp3c | donderdag 20 september 2018 @ 18:41 |
als ik moet gokken zou ik zeggen dat de gebruikers daar zelf om vragen omdat de knop te vaak per ongeluk werd geraakt | |
Leandra | donderdag 20 september 2018 @ 18:42 |
Volgens mij wil iemand die stelt dat je het onderzoek moet afwachten nog helemaal geen scenario bedenken, al dan niet alternatief. | |
AchJa | donderdag 20 september 2018 @ 18:43 |
Bewezen werkende techniek zal wel weer lame en niet hip genoeg bevonden zijn door de constructeurs/ fabrikanten ofzo. | |
SacreCoeur | donderdag 20 september 2018 @ 18:43 |
De algehele bediening zou precies hetzelfde zijn als een brommer. | |
Blik | donderdag 20 september 2018 @ 18:44 |
Ja, en jij zit continu een beetje te trollen met dat gordels niet veiliger zijn en dat we beter kinderen in taxibusjes kunnen vervoeren. Om het een beetje in perspectief te plaatsen | |
habitue | donderdag 20 september 2018 @ 18:45 |
Heeft het RDW hier sowieso wat mee te maken? Je hebt helemaal geen bewijs of iets nodig om dat ding te besturen. | |
Leandra | donderdag 20 september 2018 @ 18:45 |
Dan zou je dus gas moeten geven door aan de handle te draaien.... en als je dat niet doet zou hij uit zichzelf geen vaart kunnen maken, wellicht wel indien heuvelafwaarts. | |
AchJa | donderdag 20 september 2018 @ 18:46 |
Dat snap ik. Maar als je dat apparaat ansich buiten beschouwing gaat laten waarop gehint wordt dan blijven er niet zoveel alternatieven over. | |
Blik | donderdag 20 september 2018 @ 18:46 |
Moet zoiets niet een typegoedkeuring krijgen en getest zijn door een bepaalde instantie? Fietsen worden ook gekeurd toch? | |
Leandra | donderdag 20 september 2018 @ 18:48 |
Volgens mij wordt nog niets buiten beschouwing gelaten, maar kan het net zo goed een defect aan het apparaat zijn geweest, terwijl het nu vooral lijkt te gaan over de manier waarop je remt en gas geeft met dit apparaat, en dat lijkt me niet erg zinvol zolang niet bekend is wat er gebeurd is. | |
SacreCoeur | donderdag 20 september 2018 @ 18:48 |
Klopt, werd ook gezegd. Gas is draaien rechts, remmen knijpen links & bij nood sleutel eruit oid. En ik las ergens hier iets over 30, maar ze gaan 17. Al zie ik ze hier wel eens& voor mijn gevoel gaan ze dan echt super hard maar dat zal wel aan mij liggen dan. | |
Weltschmerz | donderdag 20 september 2018 @ 18:48 |
We moeten natuurlijk van al die regeltjes af. | |
habitue | donderdag 20 september 2018 @ 18:49 |
Volgens mij niet. Je hebt wel via Veilig Verkeer Nederland overal fietskeuringen eens per jaar waar je vrijwillig heen kunt. | |
Leandra | donderdag 20 september 2018 @ 18:50 |
Nee ze hebben een actieradius van 30 km... En ik denk dat het lijkt alsof ze hard gaan omdat je iemand stilstaand langs ziet komen, als je die persoon zou zien fietsen (beweging zou zien maken) oogt dat al heel anders. Je kunt ze met de fiets gewoon bijhouden, met gemak. | |
Tocadisco | donderdag 20 september 2018 @ 18:50 |
Gewoon een kwestie van ermee leren omgaan, bij motoren is het ook niet zo dat iedereen massaal op zijn bek gaat omdat ze per ongeluk op de dodemansknop drukken. | |
AchJa | donderdag 20 september 2018 @ 18:52 |
Als het een defect is ligt het dus aan dat apparaat. Daarom vroeg ik ook wat voor alternatieven Whiskers in gedachten had als ze dat apparaat gaat uitsluiten. Lijkt me een redelijk legitieme vraag. | |
Leandra | donderdag 20 september 2018 @ 18:53 |
Met het verschil dat er dan niemand voor je zit die met zijn tengeltjes op die mooie rooie knop zou kunnen drukken. Ik denk dat je dat soort karren verdomd goed moet inrichten qua kinderen als je dat soort dingen wilt voorkomen. | |
polderturk | donderdag 20 september 2018 @ 18:53 |
Iedere keer als ik hieraan denk moet ik slikken. Het is al een tijd geleden dat ik zo verdrietig ben geweest. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 18:54 |
Van de site van de fabrikant: In 2012 is dit voertuig gekeurd door de RDW en de SWOV (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) en is toelating tot de openbare weg verkregen in de categorie ‘bijzondere bromfiets’ door de minister van Infrastructuur en Milieu (destijds Melanie Schultz van Haegen). | |
SacreCoeur | donderdag 20 september 2018 @ 18:54 |
Ze racen hier anders de fietsers wel voorbij Ben laatst bijna van mijn sokken gereden door zo'n geval... ze stopte te laat bij een zebra. Maar oké, voegt verder niets toe aan dit topic natuurlijk. | |
Leandra | donderdag 20 september 2018 @ 18:54 |
Misschien gingen de spoorbomen wel te laat dicht.... ik zeg niet dat het zo is, maar als je alternatieve scenario's wilt hebben dan is dat er al een. | |
sp3c | donderdag 20 september 2018 @ 18:55 |
ja dat is met alles maar ik gok dat dat de reden is klant = koning, geld = geld | |
Loekie1 | donderdag 20 september 2018 @ 18:55 |
Ik denk dat hij bedoelde: een draai maken met de kar zelf als je een spoorweg wilt ontwijken. | |
habitue | donderdag 20 september 2018 @ 18:58 |
Okay, | |
Leandra | donderdag 20 september 2018 @ 18:59 |
Ik denk dat zij dat helemaal niet bedoelde, maar dat geeft niet. | |
PsychoWappie | donderdag 20 september 2018 @ 19:07 |
Ben nu bij de plaats van het ongeval waar zo ook een herdenking is. Ken die mensen niet maar het is heel moeilijk je groot te houden tussen al het verdriet hier | |
Krollie | donderdag 20 september 2018 @ 19:15 |
Duurt wel lang zeg. Ik wil het weten | |
Krollie | donderdag 20 september 2018 @ 19:18 |
Je hebt nu eenmaal kinderen erbij zitten die door onvolgroeide hersentjes nog niet doorhebben wat voor domme dingen er kunnen gebeuren als ze inene gaan staan. Of overboord kukelen. Kinderen zijn nogal beweeglijk. | |
Krollie | donderdag 20 september 2018 @ 19:19 |
Ga er dan niet heen of ga weg | |
Loekie1 | donderdag 20 september 2018 @ 19:20 |
Enorme bloemenzee: Inwoners van Oss verzamelen zich donderdagavond massaal bij station Oss West. Op de plaats waar in de ochtend het tragische ongeval gebeurde is een heuse bloemenzee gecreëerd. https://www.ad.nl/dossier(...)zee-groeit~a1a4ba15/ | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 19:20 |
Voor kleine kindjes (laten we zeggen, tot 4 jaar) zijn de randen zo hoog, dat er zo maar uit kukelen een niet zo realitisch scenario is. En met oudere kinderen kun je daar afspraken over maken. | |
Leandra | donderdag 20 september 2018 @ 19:25 |
En als ze zich niet aan zo'n afspraak houden is het hun eigen schuld? Je kunt dat risico als begeleider simpelweg niet nemen. | |
Spanky78 | donderdag 20 september 2018 @ 19:26 |
Ik had het vanochtend in de auto al zwaar toen ik het hoorde. Had net mijn kinderen naar school gebracht. | |
Klepper272 | donderdag 20 september 2018 @ 19:27 |
Ee slim kind van 4 kan zelf de gordel losmaken. | |
Leandra | donderdag 20 september 2018 @ 19:29 |
Wat geen reden is kinderen niet meer in een gordel te zetten, en al helemaal niet met het "je kunt afspraken met ze maken" argument. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 19:29 |
In mijn beleving, met mijn eigen kinderen en kinderen van anderen, hebben ze best goed door dat deelnemen aan het verkeer toch wel een beetje een dingetje is. Ik denk dat de kans op een 'uit-de-bak-kukel' scenario, erg klein is. | |
Leandra | donderdag 20 september 2018 @ 19:30 |
Met sommige kinderen wel, met mijn jongste zou ik me daar ook niet druk om maken, maar je hebt ook van die stuiterballen die nergens gevaar in zien. | |
SuperNeger | donderdag 20 september 2018 @ 19:31 |
niet in een stresssituatie hoor zoals in water etc | |
Klepper272 | donderdag 20 september 2018 @ 19:32 |
Dat bedoelde ik niet, gaat er meer om dat kinderen tijdens het rijden gaan opstaan of uit dat ding klimmen en zo een onveilige situatie creëren. | |
Loekie1 | donderdag 20 september 2018 @ 19:32 |
Verlichting zit heel laag? Vraag betreft :kindertransport met een electro kar door school of opvang.Bestuurder staat achterop, kinderen(6) voorop in een bak. Wat zegt de wetgeving?. Valt dit niet onder taxivervoer?.Is het voertuig gekeurd?.Heeft bestuurder aantoonbare opleiding of papieren nodig?. Na een (bijna) confrontatie met zo'n rijdende ballenbak , wil ik deze ervaring voor een ieder trachten te besparen. Wat was het geval?, in een regen situatie is door opspattend water de verlichting achterop slecht zichtbaar. De verlichting is aangebracht op 15 a 20 cm boven rijbaanoppervlakte. Ook hierdoor is het inschatten van onderlinge afstand even wennen. Daar een ongeval met deze vorm van vervoer grote gevolgen kan hebben ,heeft mij doen besluiten deze vraag bij mijn ANWB voor te leggen. https://www.anwb.nl/exper(...)et-het-aan-wetgeving | |
Lord_Vetinari | donderdag 20 september 2018 @ 19:35 |
buurman 😊 | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 19:36 |
Als je geen afspraken met ze kunt maken, waarom er dan vanuit gaan dat ze hun gordel vast laten zitten? Hoe je het wendt of keert, ergens in het scenario zullen ze moeten luisteren. | |
Blik | donderdag 20 september 2018 @ 19:37 |
Dat gebeurt sowieso als je ze niet vastzet. Meisjes van 6-7 luisteren misschien, maar jongens zijn veel speleriger en gaan sowieso staan. Wil je niet hebben in een stint Overigens kan een kind van 4 die gordels echt niet losmaken. Is geen vliegtuiggordel volgens mij | |
Loekie1 | donderdag 20 september 2018 @ 19:37 |
Het ding schijnt richtingaanwijzers te hebben. Kan voor verwarring zorgen want je gaat uit van dat iemand op een fietsvervoermiddel, zijn hand uitsteekt. https://www.kliknieuws.nl(...)ijzondere-bromfiets- Dit gaat allemaal niet over het ongeluk maar het is wel goed het vervoermiddel eens goed onder de loep te nemen. | |
Salina | donderdag 20 september 2018 @ 19:38 |
De stints zouden gevaarlijk zijn volgens VVN, maar niet zozeer vanwege de apparaten zelf, maar vanwege de gebruikers: iedereen boven de 16 jaar mag een stint besturen, rijbewijs of niet. Dus een stint die ruim 220 kilo weegt exclusief lading (10 kinderen) die in totaal vele honderden kilo's weegt, kan gewoon bestuurd worden na een korte rij-cursus door iemand zonder autorijbewijs. Ik vind het echt verschrikkelijk voor alle betrokkenen, maar ik hou heel stilletjes alvast een klein beetje rekening met een menselijke fout van de bestuurster. Uiteraard kan er ook sprake zijn geweest van een mechanisch defect, maar gezien bovenstaande lijkt me dat net iets minder voor de hand liggend. Uiteraard zullen we het onderzoek af moeten wachten. Overigens las ik elders al de terechte opmerking dat "normaal gesproken", als je 10 kinderen in een busje vervoerd, je toch echt een flink rijbewijs dient te hebben. Je bent daarnaast ook gewoon zo verantwoordelijk voor die mensenlevens. Dat ze daar eens mee beginnen? Overigens rijdt de PostNL hier ook rond in die dingen, op het fietspad. Als je pech hebt wijken ze amper voor je uit. Lekker dan, als fietser. | |
Mr.Ping | donderdag 20 september 2018 @ 19:38 |
Dus als de bestuurder van zijn platform valt dan rijdt zo'n ding zonder dodemansknop door? Zo'n kar met kinderen weegt al snel 500 kilo! | |
Klepper272 | donderdag 20 september 2018 @ 19:39 |
Tja, met twee handen sturen lijkt mij veiliger, Wat is wijsheid ? | |
Drekkoning | donderdag 20 september 2018 @ 19:39 |
Het is geen fiets | |
Blik | donderdag 20 september 2018 @ 19:40 |
Volgens mij gelijk als scooter, hendel los is geen gas meer | |
Kamelenteen | donderdag 20 september 2018 @ 19:42 |
Als de koe verdronken is, dempt men de put. VVN had als ze die dingen echt gevaarlijk vond al een paar jaar eerder aan de bel moeten trekken. Dat hebben ze nagelaten, dus nu is het gewoon -wat mij betreft- weer goedkoop scoren voor hen. | |
KreKkeR | donderdag 20 september 2018 @ 19:43 |
In plaats van "told-you-so's" lijkt het mij inderdaad wenselijker om nu te kijken naar hoe we dit soort gevaren in de toekomst kunnen voorkomen. | |
Weltschmerz | donderdag 20 september 2018 @ 19:45 |
Nee, jij hebt net als velen tegenwoordig een verkeerde manier van denken over veililgheid. Gordels, helmen, rolbeugels, allemaal dingen die vaak een klein beetje zouden kunnen helpen als er wat misgaat (maar soms ook een extra gevaar kunnen vormen). Allemaal passieve veiligheid, dan kunnen mensen als het misgaat roepen dat ze er alles aan gedaan hebben, maar dat is niet waar. Je moet vertrouwen op de bekwaamheid van mensen om ongelukken te voorkomen. Dat is ook heel makkelijk bij dergelijke lage snelheden. Maar dan moet je ze wel een apparaat geven dat instinctief te bedienen is. | |
Leandra | donderdag 20 september 2018 @ 19:45 |
Ja, en zo kunnen we alles wel afhouden. Als ze eerst de gordel nog los moeten maken voor ze gaan staan kun je dat zien, en een kind dat zich niet aan die regels kan houden zet je dus zo dichtbij mogelijk. | |
Leandra | donderdag 20 september 2018 @ 19:49 |
Het zou werkelijk van de zotte zijn als kinderdagverblijven kinderen in zo'n bakje zouden mogen vervoeren zonder gordels. Dan vliegen ze er bij een noodstop al uit. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 19:50 |
Gaat niet om afhouden, gaat er om wat het 'most likely scenario' is. Ik ben er gewoon niet van overtuigd, dat de gordels in dat bakje bijdragen aan de veiligheid. | |
Leandra | donderdag 20 september 2018 @ 19:51 |
Dat kinderen eruit vallen tijdens een noodstop of door speels gedrag is iig een grotere kans dan dat dat ding te water raakt en ze dan niet meer uit de gordels kunnen komen. | |
Blik | donderdag 20 september 2018 @ 19:52 |
Afspraken maken met een kind over wel/niet staan is echt onmogelijk. Die kinderen zijn hartstikke druk, komen net van school. En in een kinderstoel doe je toch ook een gordel om | |
Fer | donderdag 20 september 2018 @ 19:53 |
Iemand die zijn oven moet nakijken denk ik. | |
Klepper272 | donderdag 20 september 2018 @ 19:55 |
Ogen * | |
SOG | donderdag 20 september 2018 @ 19:57 |
wat dacht je van een bakfiets met trappers? Of 2 tweedehands nissan leafs? Nee het moet zo goedkoop mogelijk terwijl een kind bij een bso bakken met geld kost. | |
Fer | donderdag 20 september 2018 @ 19:57 |
Nee, ik geef antwoord op de vraag of dit een verbetering is van het alternatief. Dat vind ik wel, misschien zijn er verbeteringen mogelijk, maar het lijkt mij beter/veiliger dan een taxibusje. En dan kijk ik niet alleen naar de veiligheid van de inzittenden. | |
Blik | donderdag 20 september 2018 @ 19:59 |
Een nissan leaf betekent dat je 3 leidsters moet laten rondrijden, die zijn er op een bso vaak helemaal niet Bakfiets met trappers hetzelfde probleem | |
Harvest89 | donderdag 20 september 2018 @ 20:04 |
Moet zo'n bakfiets of stint nu echt verboden worden? We slaan er een beetje mee door. Het is natuurlijk gruwelijk wat er vanmorgen is gebeurd, maar hoeveel ongelukken gebeuren er nou echt met die dingen? | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 20:06 |
Of niet op tijd uit het bakje zijn als er een trein aankomt? Overigens is dat van jou een aanname. Dat ga je niet met cijfers kunnen onderbouwen. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 20:09 |
Want in de winter, in de regen, een voertuig met slechte verlichting laat/niet zien ligt aan iemands ogen? Ik vind dat deze schrijver wel een goed punt heeft. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 20:10 |
Lijkt me logisch dat ze even niet gebruikt worden, totdat bekend is wat er gebeurd is. Veel scholen geven dat zelf ook al aan, als ik de media mag geloven. | |
PsychoWappie | donderdag 20 september 2018 @ 20:12 |
Ja was heftig.... vanmorgen toen ik op de fiets al die kant op moest, moest ik al slikken ook inderdaad. | |
Kamelenteen | donderdag 20 september 2018 @ 20:26 |
Maar doen ze dat omdat ze ze onveilig achten, of puur voor de buitenwereld? Snap het, maar anderzijds is het ook wel weer overdreven. Dr rijden dr al een paar jaar enkele duizenden dagelijks rond zonder incidenten, en dan zouden ze na een enkel zeer noodlottig ongeval onveilig zijn? Nah, zal wel meevallen. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 20:30 |
Omdat ze met kinderen geen risico's willen nemen? Zonder ernstige incidenten. Er zullen ongetwijfeld incidenten geweest zijn. Stel dat jij zo'n ding hebt en er is twee weken geleden 'iets geks' mee gebeurd, waarvoor je toen je schouders ophaalde? Dan denk je nu wel even na, toch? En terecht. En het is een relatief nieuw concept. Eerst weten wat er nou precies gebeurd is, is wel verstandig, denk ik. | |
Zwansen | donderdag 20 september 2018 @ 20:31 |
Hier ook. Noem het hypocriet, overdreven, etc. maar ik heb me in tijden niet zo naar gevoeld na het horen van een nieuwsbericht. Heb er de hele dag een naar gevoel van gehad. | |
Spanky78 | donderdag 20 september 2018 @ 20:36 |
Ik ook hoor. Maakt me niet uit hoe anderen dat noemen. Ik kwam net uit een kleuterklas vol met onschuldige jonge kindjes die lekker gingen spelen. Er zijn er vandaag 4 die nooit aankwamen en 1 die nooit meer de onschuld verloren heeft vermoed ik. | |
AchJa | donderdag 20 september 2018 @ 20:37 |
Het is ook een enorm triest geval... | |
Glazenmaker | donderdag 20 september 2018 @ 20:38 |
Hoe heeft dit topic 6 kunnen halen? | |
stavromulabeta | donderdag 20 september 2018 @ 20:42 |
En vooral: Had dit ongeluk niet ook met een willekeurig ander voertuig kunnen gebeuren? | |
Stoney3K | donderdag 20 september 2018 @ 20:42 |
Ik heb het idee dat dit vervoersmiddel bedacht is door één of andere industrieel ontwerper die dacht met een start-up een mooi hip karretje op de markt te kunnen zetten. Of ze echt engineers in dienst hebben die verstand hebben van functionele veiligheid durf ik ergens nogal te betwijfelen. ^^^^ Dit. Hoe komt het dat de RDW dit ding toegelaten heeft op de openbare weg? Want het is geen 'fiets met trapondersteuning' maar een zonder hulp rijdend, elektrisch aangedreven voertuig. Er zou dus gewoon een blauwe plaat op moeten. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 20:46 |
Zelfs al was het vanuit een ideologisch oogpunt, uiteindelijk draait het altijd weer om de florijnen. | |
Maverick_tfd | donderdag 20 september 2018 @ 20:49 |
Er bestaat niet zoiets als geen risico nemen. | |
Mansjester | donderdag 20 september 2018 @ 20:50 |
Waarom is er zoveel aandacht voor 1 verkeersongeluk | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 20:51 |
Is een zegswijze. | |
Montagui | donderdag 20 september 2018 @ 20:52 |
Empathie is niet iedereen gegeven. | |
Stoney3K | donderdag 20 september 2018 @ 20:52 |
Dat is tegenwoordig normaal. Als er mensen dood blijven wordt dat in de media gelijk een hele week lang opgeklopt en moeten er 6 herdenkingen, 3 stille tochten en 294.000 kaarsjes op social media worden georganiseerd. En natuurlijk moeten we ons na 5 jaar nog deze tragische dag waar Nederland in diepe rouw is nog herinneren. Onzin, het ongeval op de A2 waar 3 kinderen dood blijven door toedoen van een te hard rijdende leaserijder haalt het nieuws niet... terwijl dit nog wekenlang landelijk nieuws is en straks een politiek kernpunt wordt? | |
stavromulabeta | donderdag 20 september 2018 @ 20:53 |
Een scootmobiel heeft toch ook geen kentekenplaat? In feite is dit niet meer of minder dan een meerpersoonsscootmobiel. | |
Maverick_tfd | donderdag 20 september 2018 @ 20:54 |
Dat kan wel zijn, maar het slaat in dit geval echt nergens op. | |
Stoney3K | donderdag 20 september 2018 @ 20:54 |
Naar mijn weten is een scootmobiel ook niet bedoeld om meerdere personen te vervoeren. Al helemaal geen kinderen. In een bak. Bovendien gaat een scootmobiel veel langzamer en mag die gezien worden als voetganger. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 20:54 |
4 kinderen dood. | |
stavromulabeta | donderdag 20 september 2018 @ 20:55 |
Waarschijnlijk omdat dit erger wordt gevonden dan 4 kinderen dood in 4 onafhankelijke botsingen met een boom langs de provinciale weg. Want dat is waar in dit land de echte risico's zitten. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 20:55 |
Het is zo. | |
Weltschmerz | donderdag 20 september 2018 @ 20:56 |
Het gaat om kinderen in een leeftijdsgroep die nog erg kwetsbaar zijn, terwijl ze door de ouders uit handen zijn gegeven. Dan lijkt mij de hoogste categorie veiligheidseisen van toepassing. Ze moeten zeker niet verboden worden, maar niet kunnen remmen zonder de elektriciteit en die moeten uitschakelen door de sleutel eruit te trekken kan natuurlijk niet. Er zijn nog niet veel ongelukken mee gebeurd, maar ze zijn er ook nog niet zo lang. | |
daNpy | donderdag 20 september 2018 @ 20:56 |
Het is een bak met kinderen erin. Wat voor functionele veiligheid verwacht jij? Stoelen? Gordels? Airbags? Rolbeugel? En wat gaat een of meerdere van bovenstaande middelen doen aan een trein die over een houten plastic bak heen rijdt [ Bericht 1% gewijzigd door daNpy op 20-09-2018 21:07:35 ] | |
#ANONIEM | donderdag 20 september 2018 @ 20:57 |
Daar zijn ze dan ook hard mee bezig om dat op te lossen, er is voor volgend jaar nog 50 miljoen uitgetrokken om vangrails te plaatsen en bomen te kappen. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2018 20:57:35 ] | |
Maverick_tfd | donderdag 20 september 2018 @ 20:58 |
Oké bedankt Henk. | |
Stoney3K | donderdag 20 september 2018 @ 20:59 |
Om te beginnen mechanische remmen die ook werken als er geen accu in zit. (Je weet wel, van die knijpers met een kabel.) En een noodstop die alles afschakelt als de bestuurder het stuur los laat, afstapt of er af valt. Het liefste ook nog een gashendel die fatsoenlijk is uitgevoerd zodat je een defect kan opmerken en je niet als een idioot er vandoor gaat. Dat soort dingen zijn in de industriële automatisering heel normaal. Maar ja, het kost geld... | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 20:59 |
Dat zal de ouders van deze kinderen aan hun anus oxideren, denk ik. Wat denk jij? Er vallen gemiddeld in Nederland per dag 1,7 doden in het verkeer. Dan is 4 kinderen in 1 ongeval toch net iets heftiger. | |
quirina | donderdag 20 september 2018 @ 21:00 |
Ze zijn er wel een poos hoor! Maar je ziet er nu veel meer kinderdagverblijven mee omdat een Stint goedkoper is dan bso-bussen laten rijden. | |
Maverick_tfd | donderdag 20 september 2018 @ 21:00 |
Het geeft niet echt de indruk van safety by design inderdaad. Bijvoorbeeld ook geen noodknop. | |
#ANONIEM | donderdag 20 september 2018 @ 21:00 |
Een noodstop dit er als het goed is ook op, net als wanneer je de sleutel er uit haalt klapt hij ineens op de rem. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2018 21:00:44 ] | |
daNpy | donderdag 20 september 2018 @ 21:02 |
Dan liever, zoals Weltschmerz al zei, een dodemans knop die het voertuig automatisch tot stilstand brengt als de bestuurder het stuur los laat, afstapt of er af valt. Tevens remmen die sterker zijn als het vermogen van het voertuig, zoals in veel voertuigen en enkel door de dodemansknop dus "los" laten. | |
QWARQTAARTJE | donderdag 20 september 2018 @ 21:02 |
Dat gaat lastig als je aan het fietsen bent denk ik... | |
Cherni | donderdag 20 september 2018 @ 21:02 |
Ik ben niet thuis in dit soort vervoersmiddelen, maar zit daar geen mechanische rem op? Dat zou je toch wel verwachten. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 21:02 |
Een kill-switch, bijvoorbeeld. Zodat hij niet op het spoor terecht was gekomen (er even van uitgaande dat de geruchten dat het karretje niet wilde stoppen, kloppen). | |
#ANONIEM | donderdag 20 september 2018 @ 21:03 |
Fietsen | |
#ANONIEM | donderdag 20 september 2018 @ 21:03 |
Zit er dus ook op, maar zoiets gebeurt in een fractie, je moet die beslissing nemen in een paar tellen. | |
QWARQTAARTJE | donderdag 20 september 2018 @ 21:03 |
Nou ja als je op de fiets zit. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 21:03 |
Graag gedaan, Truus. | |
daNpy | donderdag 20 september 2018 @ 21:04 |
Van hun eigen website. | |
#ANONIEM | donderdag 20 september 2018 @ 21:04 |
Als je op de fiets zit heb je een bel, niet dat die trein daar voor stopt, maar heb ook geen idee wat je er mee wil zeggen eigenlijk. | |
Stoney3K | donderdag 20 september 2018 @ 21:04 |
In paniek het stuur los laten of de remhendels inknijpen zou al meer dan genoeg moeten zijn. | |
Maverick_tfd | donderdag 20 september 2018 @ 21:05 |
Of gewoon een mechanische verbreking van het elektrische circuit: een noodstop. In dat geval maakt je verhouding tussen rem en aandrijving minder uit. | |
QWARQTAARTJE | donderdag 20 september 2018 @ 21:05 |
Als je op de fiets zit is het lastig om de sleutels van je fiets af te halen. | |
#ANONIEM | donderdag 20 september 2018 @ 21:05 |
Dat zou ook zo moeten zijn begreep ik van radio 1, maar nogmaals, je moet dan die beslissing wel maken in een panieksituatie... | |
la_perle_rouge | donderdag 20 september 2018 @ 21:05 |
Ik ook, hoe zwaar moet dit voor de ouders en andere familie dan wel niet zijn. Als je zelf (klein)kinderen hebt, en je probeert je voor te stellen dat jou zoiets overkomt, dan denk ik dat ik zelf ook niet verder zou willen leven, of een hele tijd ergens onder de dekens niets meer van de wereld aan zou kunnen. Een donderslag bij heldere hemel, en dan wordt je hart eruit gerukt. Zonet per ongeluk in de reclame voor Ronald MacDonaldhuizen gevallen (zag pas aan het eind dat het daar over ging) en moest huilen. Dat je kind zoiets overkomt, en dat jij het niet hebt kunnen troosten, dat je het nooit meer kan troosten. En dat de wereld zo vol is met dingen die je aan je kind zullen herinneren. Gisteren om deze tijd waren ze er nog,lachten, zongen, speelden, wilden misschien niet naar bed vanmorgen een uur of 14 , 15 geleden heb je ze gezond naar de opvang gebracht, en een paar uur later was hun leven, en het jouwe zoals je het altijd gekend hebt, binnen enkele seconden volkomen aan gruzelementen geslagen. Gewoon door het noodlot, door domme pech, is iets fout gegaan wat al tientallen keren goed is gegaan. Zo erg, zo erg. Daar zijn gewoon geen woorden voor. | |
#ANONIEM | donderdag 20 september 2018 @ 21:05 |
Bij NOS journaal (ja was op sportschool hoor) zeiden ze om 20:00 dat één meisje van 11 in t ziekenhuis ligt en dr twee zusjes heeft verloren. Dus wellicht heeft een gezin nog een dochter over Maar dat was hier vast al gepost? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2018 21:07:06 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 21:05 |
Ik heb begrepen dat die er bij de nieuwere modellen niet meer is? En een volwassene kan makkelijk binnen een seconde reageren. Mits je wat ervaring hebt. | |
#ANONIEM | donderdag 20 september 2018 @ 21:05 |
Oke. | |
Stoney3K | donderdag 20 september 2018 @ 21:06 |
In dat geval is het "noodstop" circuit dat ze gebruiken dus alles behalve fail-safe. Als de schakelaar blijft hangen ben je dan gewoon de sjaak. | |
#ANONIEM | donderdag 20 september 2018 @ 21:06 |
Dat zal dus inderdaad moeten blijken uit het onderzoek, maar die functie zit er wel op dus. | |
QWARQTAARTJE | donderdag 20 september 2018 @ 21:07 |
Ja klopt. Een vader en moeder hebben 2 kinderen moeten verliezen plus dat een kind van hen in het zieknhuis ligt zwaargewond is. | |
daNpy | donderdag 20 september 2018 @ 21:08 |
Dat doet die dodemansknop idd. | |
stavromulabeta | donderdag 20 september 2018 @ 21:09 |
Tot nu toe komt de enige melding dat er iets met de remmen zou zijn van een getuige die de bestuurster iets over niet kunnen remmen hoorde roepen. Als de remmen een structureel probleem zouden zijn, zou je ondertussen wel veel meer meldingen verwachten. Dan waren er al lang stints ergens in sloten of tegen auto's aangereden. Dat het eerste probleem precies op het verkeerde moment juist bij een spoorwegovergang gebeurt, is natuurlijk mogelijk. Maar de kans is extreem klein. Ik denk dan eerder aan een bestuurderfout in combinatie met stress omdat de slagbomen dicht gaan. Daarnaast kun je je ook afvragen of mechanische remmen wel zoveel veiliger zijn. Het zou mij niet verbazen dat wanneer je de mean-time-between-failures uitrekent, mechanische remmen dramatisch veel slechter blijken te presteren dan electrische. Dat zie je wel vaker in systemen terug: minder bewegende delen is een hogere beschikbaarheid. | |
QWARQTAARTJE | donderdag 20 september 2018 @ 21:10 |
Maar ze is tussen spoorbomen gekomen ? | |
Weltschmerz | donderdag 20 september 2018 @ 21:11 |
Er zijn er een stuk of 8000 in Nederland, met 3 doden en 2 zwaargewonden heeft het ding sinds vandaag hele slechte veiligheidsstatistieken. Zeker per reizigerskilometer. Ik vind ze ook een goed idee, ik snap alleen niet hoe je ze zo onveilig kunt ontwerpen. | |
Maverick_tfd | donderdag 20 september 2018 @ 21:11 |
Klopt, maar minder electronica en software ook. | |
quirina | donderdag 20 september 2018 @ 21:11 |
Er is nog niet bekend of het een technisch mankement was. Getuigen kregen de indruk van wel. Het kan net zo goed een menselijke fout zijn. Alles gaat onderzocht worden en hopelijk komen ze snel met de uitkomst. Want ik kan me voorstellen dat ouders heel erg bezorgd zijn nu en niet meer willen dat hun kinderen in een Stint stappen. Gelukkig hebben veel kinderdagverblijven er voor gekozen de Stint voorlopig niet meer te gebruiken tot er duidelijkheid is over de veiligheid hoorde ik net op het nieuws. | |
Stoney3K | donderdag 20 september 2018 @ 21:12 |
Als het om een menselijke fout gaat duurt het denk ik niet lang voordat de RDW dat ding als bromfiets klassificeert en er gewoon een kenteken, verzekering en rijbewijs voor gaat eisen (zoals het hoort). | |
#ANONIEM | donderdag 20 september 2018 @ 21:12 |
Daar rij je met de fiets nog doorheen, daar zijn ze immers ook voor gemaakt. | |
Cherni | donderdag 20 september 2018 @ 21:13 |
Mechanisch zoals remhandels knijp je altijd wel in, in een reflex. | |
QWARQTAARTJE | donderdag 20 september 2018 @ 21:13 |
Ik vind het sowieso gevaarlijke dingen. in A`foort gebruiken ze ook maar als je ziet hoe hard ze nog gaan. | |
bianconeri | donderdag 20 september 2018 @ 21:13 |
Wat een heisa ook weer, ook echt Nederland... Direct om 1 geval, terwijl die dingen al heel lang in gebruik zijn gaat iedereen ineens stoppen met het gebruik van die bakken. Alsof we dat ook doen als weer eens een computer kapot gaat, of een auto. Hoort bij mechanische dingen, helaas dit met zeer trieste gevolgen. Heel erg ongeluk dit, echt niet te beseffen voor de nabestaanden. Maar ik word gewoon misselijk van hoe heel Nederland er ineens bij betrokken moet worden. Al die bekende personen die je hoort zeggen dat ze er ziek van zijn, misselijk, huilen blah blah. | |
Stoney3K | donderdag 20 september 2018 @ 21:14 |
Dat vind ik dus ook: Waarom zou de reactie van één of andere BN'er uit een realityserie hier ook maar een beetje relevant zijn? | |
QWARQTAARTJE | donderdag 20 september 2018 @ 21:15 |
Heb je wel een punt. Ik zei nog tegen mijn ouders; Elke dag vermoordt men christenen in vervolgde landen om wille van hun geloof maar daar hoor je bijna nooit | |
stavromulabeta | donderdag 20 september 2018 @ 21:15 |
Op basis van 1 gebeurtenis? Tot gisteren met 0 doden en 0 gewonden zo'n beetje het veiligste voertuig ter aarde, sinds vandaag zo'n beetje het onveiligste? Niet dat ik wil beweren dat die dingen wel of niet veilig zijn. Maar op basis van 1 gebeurtenis kun je gewoon geen zinvolle statistiek bedrijven. | |
QWARQTAARTJE | donderdag 20 september 2018 @ 21:15 |
En als het allemaal volwassenen waren was het ook heel anders geweest, niet minder erg tuurlijk | |
quirina | donderdag 20 september 2018 @ 21:16 |
Dat was mijn gedachte ook. | |
daNpy | donderdag 20 september 2018 @ 21:16 |
Sowieso dat die dingen niet verzekerd zijn? Je zou er door aangereden worden, hoe wordt dat opgelost? Deze dingen zijn, itt bijvoorbeeld landbouwvoertuigen, puur bedoeld voor het openbaar verkeer. Je zou zeggen dat de politiek daar niet zo maar een uitzondering voor had gemaakt. Ze kunnen volgens de website ook ingezet worden (in andere vormen) voor strooiwerkzaamheden, post en pakket bezorging, straat/weg onderhoud etc. Dat zijn potentieel een heleboel onverzekerde voertuigen op de weg. | |
habitue | donderdag 20 september 2018 @ 21:18 |
Je kunt wel degelijk veiligheidsrisico''s vaststellen op basis van 1 gebeurtenis, zelfs al voor die gebeurtenis. En een noodstop op een logische plek lijkt me daar wel 1 van. | |
bianconeri | donderdag 20 september 2018 @ 21:18 |
Nou ja uberhaupt, voelt meer als een verplichting dat ze wel verdrietig en misselijk moet zijn want anders klopt het niet. Wat heeft de rest van Nederland nou met dat ongeluk te maken? Niets. Hoe erg het ook is. Dat misplaatste plaatsvervangende verdriet en alles bah. Zo kun je wel meer noemen. Als iets in het Westen aan de hand is dan staat het direct op NOS.nl, exact hetzelfde of erger in het Noorden en geen kip die er naar kraait. Zo kun je wel 100 dingen noemen. | |
Dven | donderdag 20 september 2018 @ 21:18 |
Rustig maar kereltje, dat gebeurt in ieder land van niet al te immense grootte | |
QWARQTAARTJE | donderdag 20 september 2018 @ 21:19 |
Daar heb je helemaal gelijk in | |
quirina | donderdag 20 september 2018 @ 21:20 |
https://stintum.com/docum(...)zekering-ontwikkeld/ | |
Stoney3K | donderdag 20 september 2018 @ 21:21 |
En waarom moet dat allemaal speciaal, in plaats van gewoon een Europese typegoedkeuring voor een baksnorfiets? | |
quirina | donderdag 20 september 2018 @ 21:22 |
Ja, en de kindertjes in Afrika hebben ook nog steeds honger. En dat is ook erg. Elke seconde sterft er eentje. Maar dat is ook niet elke dag in het nieuws. | |
Drekkoning | donderdag 20 september 2018 @ 21:24 |
Is ook een vrij standaard reactie om niet toe te hoeven geven dat er soms ongelukken gebeuren. Niet alles is te managen, analyseren. Niet overal heeft iemand schuld. Dat is soms best lastig om te accepteren, zo blijkt. | |
Hedera | donderdag 20 september 2018 @ 21:24 |
De treinmachinist komt dit ook nooit meer te boven. Wat tragedie voor iedereen zeg. | |
QWARQTAARTJE | donderdag 20 september 2018 @ 21:25 |
Ook voor de mensen die het zagen gebeuren, daar zaten ook kinderen bij meen ik. | |
quirina | donderdag 20 september 2018 @ 21:25 |
Hoorde ook op t nieuws dat de trein die de Stint heeft aangereden een camera heeft en dat die beelden onderzocht worden. | |
Krollie | donderdag 20 september 2018 @ 21:25 |
En zul je als begeleider de overmacht moeten hebben op de kinderen zodat ze luisteren. | |
Kamelenteen | donderdag 20 september 2018 @ 21:25 |
En dat is de enige reden waarom ik het snap. Maar anderzijds denk ik dus: als het ding verder goed functioneert, je nooit gekke dingen hebt gehad en je geen gekke routes ermee rijdt maar bijv. gewoon over fietspaden rijdt. Waarom zou je dan toch dat ding buiten gebruik stellen door een ongeval. Ze rijden al een paar jaar rond, hebben een goedkeuring, enz. Als je er klachten mee had of gekke dingen, had je het ding al buiten gebruik gesteld. Persoonlijk denk ik dat de reactie -hoewel begrijpelijk- iets overtrokken is. Ik neem aan dat het ding voor het op de markt kwam ook al uitvoerig getest is. Als je nu zegt: we laten dat ding eerst volledig nalopen door de fabrikant op werking kan ik daar wel inkomen. Vraag me af wat het alternatief is voor de diverse gebruikers? Als je bijv. 6 kinderen moet vervoeren, kan dat ook niet in 1 auto.. en in een normale bakfiets ook niet. | |
Krollie | donderdag 20 september 2018 @ 21:27 |
Welnee | |
Stoney3K | donderdag 20 september 2018 @ 21:27 |
Dan ben je dus aan het proberen om dingen te goedkoop te doen terwijl dat eigenlijk niet mag. Volgens mij noemen we dat concurrentievervalsing. | |
stavromulabeta | donderdag 20 september 2018 @ 21:28 |
Risico's, ja. Die kun je zelfs zonder gebeurtenis inventariseren. Maar statistiek: nee. Tenzij je het hele systeem in FMECA's gaat vatten, maar dat doe je doorgaans alleen maar bij kerncentrales, raketten of verkeersvliegtuigen. En als er dan ook nog eens menselijk falen bij komt kijken, kun je het wel vergeten. | |
QWARQTAARTJE | donderdag 20 september 2018 @ 21:29 |
Nadeel van de vrije markt waar de overheid nauwelijks grip op heeft. | |
Blik | donderdag 20 september 2018 @ 21:34 |
Enige alternatief zou een busje zijn, want auto’s en bijv normale bakfietsen gaat gewoon niet omdat je dan opeens 3 of leidsters moet hebben voor het vervoer. Deze stints zijn juist ontworpen omdat ze veiliger zouden zijn rondom scholen en in het verkeer. Ik vraag me ook af of deze discussie zo door zou blijven gaan als er bijvoorbeeld ‘maar’ 1 kind in had gezeten. Of bijvoorbeeld dat alleen de leidster zwaargewond zou zijn geweest omdat het op de terugweg gebeurde zonder kinderen | |
QWARQTAARTJE | donderdag 20 september 2018 @ 21:36 |
Hoe het gebeurd is+ locatie+ wie er in zitten+vervoermiddel maken allemaal het plaatje, en vanuit dat plaatje gaan mensen zaken beredeneren, hoe minder van dat plaatje hoe minder druk men zich over maakt denk ik. | |
sp3c | donderdag 20 september 2018 @ 21:40 |
lijkt me dat men sowieso op onderzoek uitgaat als zo'n karretje zonder direct aanwijsbare reden het spoor oprolt als dan blijkt dat het een technisch probleem is dan gebeurt er echt wel wat hoor, maakt niet uit of er dan 1, 4 of 12 kinderen of dat het ding met alleen een zwerfhond erin aan het rollen is geraakt dat wij het erover hebben is idd vooral vanwege de dode kinderen en het feit dat de ouders ze aan de opvang hebben toevertrouwd maakt het alleen maar tragischer | |
Eenskijken | donderdag 20 september 2018 @ 21:42 |
wel apart, heb nog nooit zo'n ding gezien, of van gehoord uberhaupt.. is dit misschien iets zuidelijks? dat voornamelijk in brabant/limburg voorkomt? hier in amsterdam heb je wel langwerpige bakfietsen, maar niet dit soort grote 'bakken' voor zover ik weet. | |
QWARQTAARTJE | donderdag 20 september 2018 @ 21:44 |
in A´foort heb je ze ook | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 21:44 |
Dat is goed, maar ook niet zaligmakend. Zo zit de mens niet in elkaar. "Het is allemaal goedgekeurd, dus het zal allemaal wel ok zijn. En af en toe een hapering betekent vast niets". Ik ging een keer naar de garage met mijn auto, omdat ik vond dat mijn rempedaal niet lekker voelde. Auto remde prima, maar de tegendruk van het pedaal was net iets anders dan gebruikelijk. Ik weet niet meer wat het was (is al weer lang geleden), maar het was niets ernstigs en zo weer opgelost. Op de brug naast mijn auto, stond een auto waar van de linkervoorrem, de linkerremschijf volledig weg was. Gewoon echt weg. De remblokken gingen dus langs het metaal dat tussen de twee schijven zit. De monteur liet me dat zien en zei :"En U komt langs omdat uw rempedaal iets anders aanvoelt". Veel mensen zijn daar best onnadenkend in, zal ook een bepaalde mate van (al dan niet misplaats) vertrouwen zijn, "Het maakt een gek geluidje maar werkt allemaal nog dus het zal wel goed zijn". En nu, nu er een ernstig ongeluk is gebeurd, nu tellen die haperingen en geluidjes, die altijd genegeerd zijn, ineens wel mee. | |
Loekie1 | donderdag 20 september 2018 @ 21:44 |
Remweg bij 15 km per uur is 3,5 meter. https://stintum.com/product/bso/ | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 september 2018 @ 21:45 |
Dit is de eerste keer dat je het eindelijk goed zegt; ze 'zouden' veiliger zijn. Niemand die zeker weet of het zo is. | |
#ANONIEM | donderdag 20 september 2018 @ 21:47 |
Dat zegt niks natuurlijk, als ik ineens mijn remblokken verlies is mijn remweg ook wat langer. Om maar eens even iets te zeggen. | |
Majoraan | donderdag 20 september 2018 @ 21:49 |
Bij bijvoorbeeld crossmotoren heb je een bandje om je arm pols die in contact staat met de knop. Zodra je valt of je arm omhoog doet activeer je de dodemansknop / startonderbreker [ Bericht 3% gewijzigd door Majoraan op 20-09-2018 21:55:21 ] | |
Kamelenteen | donderdag 20 september 2018 @ 21:51 |
Dr zijn er een paar duizend van verkocht, begreep ik. Die rijden overal rond waar er meer meerdere kinderen verplaatst moeten worden. In de stad, op het platteland. Overal waar kinderen verplaatst moeten worden. | |
daNpy | donderdag 20 september 2018 @ 21:52 |
Ik lees nergens dat hij verplicht is (zoals WAM) maar enkel dat je hem aan kan vragen. | |
daNpy | donderdag 20 september 2018 @ 21:54 |
Ze hebben bij uitzondering een speciale "goedkeuring" gekregen idd. Geen normale type goedkeuring met allerlei plichten, zo lees ik het althans. | |
daNpy | donderdag 20 september 2018 @ 21:56 |
Ja zonder dat de motor blijft duwen, met een volle of lege bak? | |
daNpy | donderdag 20 september 2018 @ 21:56 |
Daar zit (bij geventileerde schijven) lucht. En bij vast schijven: niets, die zijn immers weg, volgens jouw verhaal. /offtopic |