abonnement Unibet Coolblue
pi_181988450


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Betaaldata:


Emolumententabel:


Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, voormalig teamcoach. Nu coach van dit topic })
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

pi_181991653
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 09:13 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Gisteren naar een bijeenkomst geweest van de FNV waar ze uitleg gaven over de staking en waar je vragen kon stellen.
Vrijdag gewoon je eigen dienst draaien.
Ze kunnen je niet verplichten de tassen van donderdag te bezorgen
wat ze wel kunnen doen(tis maar een idee)dit er za tussen laten zetten,
hoe dan ook ze zullen er alles aan doen,om het tegen te werken.
pi_181992709
Gefeliciteerd nieuwe collega!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181996367
Ik ben nu officieel #antitegenbeweging. Die facebookpagina is ronduit gênant te noemen.
Voorbeeld:
quote:
“Laten we facebook met muziek vullen om de eentonigheid van selfies, politiek en blabla te breken.
Elke persoon die dit bericht leuk vindt, krijgt een letter van het alfabet toegewezen. De opdracht is vervolgens om een muziekvideo te plaatsen op je eigen tijdlijn waarvan de muzikant of band begint met deze letter - samen met deze korte tekst ...” Marion, ik geef jou de T van #Tegenbeweging
Gewoon nee! :N

Ik vind het prima dat mensen op zoek gaan naar een lichtpuntje in het zwarte gat genaamd PostNL, maar de positiviteit daar is om onpasselijk van te worden.
pi_181996957
Ik hoorde het fabeltje dat postbezorgers op donderdag sowieso vrij zijn :')
pi_181998823
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 23:52 schreef Rafierafie het volgende:
Ik ben nu officieel #antitegenbeweging. Die facebookpagina is ronduit gênant te noemen.
Voorbeeld:

[..]

Gewoon nee! :N

Ik vind het prima dat mensen op zoek gaan naar een lichtpuntje in het zwarte gat genaamd PostNL, maar de positiviteit daar is om onpasselijk van te worden.
vandaar ook de titel :)
pi_181999364
Als je tegen beweging bent heb je het verkeerde vak gekozen ;)

(best triest als er inhoudelijk niks positiefs te melden valt...)

[ Bericht 19% gewijzigd door diesnelle op 19-09-2018 08:45:32 ]
pi_181999590
Bedankt Ophaling! Zal het lezen.

P.s. Wij kregen gisteren (dinsdag) bericht dat er post van Sandd tussen zat en dat we die moesten bezorgen.

Ben benieuwd of we vrijdag dat bericht ook krijgen. Ik had inderdaad best behoorlijk wat Sandd post ertussen zitten.

Zou Sandd uit wanhoop ons een opdracht hebben gegeven? Mij hadden ze laatst gebeld of ik alsjeblieeeft mijn oude wijk weer terug wilde nemen. Ze zitten behoorlijk omhoog. Heb daarvoor bedankt. :+
pi_181999677
Sandd :r
pi_181999908
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 08:55 schreef Globetrottertje het volgende:

Zou Sandd uit wanhoop ons een opdracht hebben gegeven? Mij hadden ze laatst gebeld of ik alsjeblieeeft mijn oude wijk weer terug wilde nemen. Ze zitten behoorlijk omhoog. Heb daarvoor bedankt. :+
Ik heb me in het bel-me-niet-register-ook-niet-als-laatste-hoop laten zetten.
pi_181999964
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 08:30 schreef diesnelle het volgende:
Als je tegen beweging bent heb je het verkeerde vak gekozen ;)

(best triest als er inhoudelijk niks positiefs te melden valt...)
Ik ben tegen beweging en anti lopen. ;)

Wat ik ook bezwaarlijk vind aan die tegenbeweging (naast dat gespam met hashtags) is dat ze pretenderen het complete en genuanceerde verhaal te vertellen, terwijl alleen al uit hun naam blijkt dat dit absoluut niet zo is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182000011
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:20 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ik heb me in het bel-me-niet-register-ook-niet-als-laatste-hoop laten zetten.
Ik zag dat je niet in het quote-me-niet-register staat.
Heb je wel eens overwogen om terug te komen bij PostNL? We zijn namelijk hard op zoek naar collega's die weinig zelfrespect hebben en niet bang zijn voor de citruspers. ;)
pi_182003090
Ik heb hier vandaag stapels post van SANDD ertussen zitten. Als ik voor een adres alleen post van SANDD heb, moet ik het dan ook half uur de bus laten hangen?
pi_182003482
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:26 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik zag dat je niet in het quote-me-niet-register staat.
Heb je wel eens overwogen om terug te komen bij PostNL? We zijn namelijk hard op zoek naar collega's die weinig zelfrespect hebben en niet bang zijn voor de citruspers. ;)
Ja hoor, ik overweeg het regelmatig, maar het antwoord blijft nee zolang PostNL je meteen voor drie maanden wil claimen. Ondanks dat ik perfect in het team pas qua voorwaarden die jij omschrijft ;), geven ze de voorkeur aan ongeoefend kantoorpersoneel, dat het wél voor een dagje mag doen. Prima, nee hebben ze en mogen ze houden. Ik ben minstens zo gelukkig met vrijwilligerswerk, waar geen dag voorbij gaat zonder uitingen van waardering en respect. En zo loop ik toch mijn rondjes :)
pi_182004980
De post van Sandd had ik er gisteren bij zitten.

Geen probleem. Kom maar lekker op! :P

[ Bericht 99% gewijzigd door Globetrottertje op 19-09-2018 14:02:49 ]
pi_182006180
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 10:03 schreef Globetrottertje het volgende:
Als ik zo naar dat plaatje kijk denk ik dat de kar met post gestolen en gedumpt is. Vanwege de inhoud van de enveloppen en doosjes.

Als het een bezorger was, dan wordt hij wel herkend op de foto. En ze kunnen aan het rooster zien wie daar in die wijk op die dag gelopen heeft.

Ben benieuwd of er nog een aanvulling op dat 'artikel' komt. Een reactie van Postnl of zoiets.

Bezorger heeft geen Postnl kleding aan. Zelfs geen hesje. Vandaar dat ik denk dat de kar gestolen is.

Bij ons krijgen zelfs de zomerhulpen een hesje. Of iets te leen.
Wat is dat PostNL kleding?

quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 11:26 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dat ben je wel verplicht
Valt ook wel weer mee
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182007618
Bij ons wordt er niets van gezegd als iemand geen Postnl kleding aan heeft, maar zelf heb ik het wel aan i.v.m. herkenbaarheid.

Niets meer gehoord over die kar en die goof die post dumpte. Iemand op FB schreef dat het een 'vriend' was die wel vaker 'hielp.'
pi_182008190
Goh...

quote:
Het FNV rapport concludeert dat alle methodes, met vest of op de arm, met of zonder combibundel, verhoogde gezondheidsrisico's met zich meebrengen. Dit onderzoek voldoet echter niet aan belangrijke eisen voor goed onderzoek, namelijk controleerbaarheid en representativiteit. Daarom zijn de conclusies onbetrouwbaar.
Van wie zou dit af komen?

Het uitgebreide antwoord heb ik nog niet gelezen :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182008492
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:09 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Ik heb hier vandaag stapels post van SANDD ertussen zitten. Als ik voor een adres alleen post van SANDD heb, moet ik het dan ook half uur de bus laten hangen?
Ik heb een handig ezelsbruggetje om te onthouden wat ik met post van Sandd moet doen.

quote:
Heeft u poststukken van Sandd?
Steek ze ritueel in brand!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182008760
In de media wordt er wel gesproken over een landelijke staking en dat post en pakjes een dag later komen. Hopelijk gaat niemand vragen waarom ik niet staak :X

Krijg ik net dit:

quote:
Beste collega,

Morgen, donderdag 20 september, is een gewone werkdag. Dit laten we je weten, omdat er misschien onduidelijkheid is ontstaan door berichten in de media.
Ook morgen collecteren, sorteren, voorbereiden en bezorgen we gewoon de post.
De dienstverlening aan onze klanten zullen we zoals altijd zo goed mogelijk verzorgen.

Met vriendelijke groet,

Resi Becker
Directeur Mail NL
:P

[ Bericht 56% gewijzigd door VixenFromHell op 19-09-2018 17:07:17 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 19 september 2018 @ 17:52:04 #22
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_182009688
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 16:55 schreef VixenFromHell het volgende:
In de media wordt er wel gesproken over een landelijke staking en dat post en pakjes een dag later komen. Hopelijk gaat niemand vragen waarom ik niet staak :X

Krijg ik net dit:

[..]

:P
ook het bericht net geregen
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_182012957
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 16:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb een handig ezelsbruggetje om te onthouden wat ik met post van Sandd moet doen.

[..]

Het is toch zo dan Sandd aan PostNL moet betalen wanneer PostNL herstelpost van Sandd verwerkt?

In dat geval:
Steek Sanddpost snel / in de bus van PostNL / en vang 'n cent / van de concurrent.

Een hoekje van de Sanddpost kun je uiteraard in de fik steken, zolang het stuk maar herkenbaar
blijft als Sanddpost.
pi_182013476
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 14:33 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Wat is dat PostNL kleding?
Bij ons in de stad valt op dat sommige zwervers en junks rondlopen in een PostNL jas.
Hoe zouden ze aan zo'n jas gekomen zijn? Dagje bij PostNL gewerkt?
pi_182013610
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:34 schreef blijevis het volgende:

[..]

Bij ons in de stad valt op dat sommige zwervers en junks rondlopen in een PostNL jas.
Hoe zouden ze aan zo'n jas gekomen zijn? Dagje bij PostNL gewerkt?
Ik zag zelfs in Roemenië een zwerver met een tnt post jas.
pi_182014194
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 16:55 schreef VixenFromHell het volgende:
In de media wordt er wel gesproken over een landelijke staking en dat post en pakjes een dag later komen. Hopelijk gaat niemand vragen waarom ik niet staak :X

Krijg ik net dit:

[Resi Becker: De dienstverlening aan onze klanten zullen we zoals altijd zo goed mogelijk verzorgen.]
Heeft Resi Becker niet gemerkt dat de dienstverlening aan onze klanten is verslechterd sinds de invoering van de codeerregel?

[ Bericht 6% gewijzigd door blijevis op 19-09-2018 21:43:11 ]
pi_182015898
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 21:03 schreef blijevis het volgende:

[..]

Heeft Resi Becker niet gemerkt dat de dienstverlening aan onze klanten is verslechterd sinds de invoering van de codeerregel?
Dat stukje viel me ook meteen op. Als de kwaliteit die we op dit moment leveren zo goed mogelijk is, is dat toch wel heel treurig eigenlijk.
Hier krijgen ze niet eens meer alle wijken weg op doordeweekse dagen, terwijl er nauwelijks nog iemand met verlof is en er recentelijk nieuwe mensen zijn aangenomen. Het aantal wijken dat op maandag wordt bezorgd neemt met de week toe. Ondertussen worden er nog steeds collega's vanaf mijn stad naar een ander gebied gestuurd om daar aan het werk te gaan in de bezorging.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 september 2018 @ 22:15:49 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182016129
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 21:03 schreef blijevis het volgende:

[..]

Heeft Resi Becker niet gemerkt dat de dienstverlening aan onze klanten is verslechterd sinds de invoering van de codeerregel?
Tsja, je kunt de hele dag naar een foto van een tropisch paradijs kijken en constateren dat het daar prachtig is en de zon er iedere dag schijnt. Maar dan weet je niet hoe het weer in Nederland is, tot je een keer buiten komt en ziet dat het stortregent
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182016496
Per vandaag is de combibundel weer terug op de daldagen hier. Helemaal kut dus!
Eerst wordt de combibundel ingevoerd op alle vijf (tegenwoordig zes) de werkdagen. Dan komt men tot de conclusie dat de combibundel op daldagen kut is, waarop de combibundel op daldagen weer verdwijnt. Waarom ze hebben besloten om hem opnieuw op alle dagen in te voeren is mij een raadsel.

En ook kut:

Prop dat allemaal maar eens in je postvest! 8)7
Waarom dan die AH herfstgids (volgens mij is dat wat die van 65 gram is) niet op donderdag?

[ Bericht 25% gewijzigd door Rafierafie op 19-09-2018 23:28:01 ]
pi_182019087
Ik heb er 1 van Hudson 102g :{
pi_182019633
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:28 schreef Rafierafie het volgende:
Per vandaag is de combibundel weer terug op de daldagen hier. Helemaal kut dus!
Eerst wordt de combibundel ingevoerd op alle vijf (tegenwoordig zes) de werkdagen. Dan komt men tot de conclusie dat de combibundel op daldagen kut is, waarop de combibundel op daldagen weer verdwijnt. Waarom ze hebben besloten om hem opnieuw op alle dagen in te voeren is mij een raadsel.

En ook kut:
[ afbeelding ]
Prop dat allemaal maar eens in je postvest! 8)7
Waarom dan die AH herfstgids (volgens mij is dat wat die van 65 gram is) niet op donderdag?
Op een daldag een combibundel :') Dan knal ik alles op het depot wel even door elkaar.
pi_182020530
Wij krijgen vandaag de post erbij van degenen die staken. Ik heb er ook een wijk bij en nog een met hah ook. Gelukkig wel een wijk die erg ruim staat en veel flats heeft.

Maar dat is dan toch stakingsbreken?
pi_182021142
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 08:02 schreef Globetrottertje het volgende:
Wij krijgen vandaag de post erbij van degenen die staken. Ik heb er ook een wijk bij en nog een met hah ook. Gelukkig wel een wijk die erg ruim staat en veel flats heeft.

Maar dat is dan toch stakingsbreken?
Nee, het zou staking breken zijn als jij die wijken zou gaan lopen terwijl je anders niet voor PostNL loopt. Het inhuren van uitzendkrachten om de wijken van stakers weg te krijgen is dan ook verboden.
De wijken van stakers zijn wel besmet werk waarvan je je moet afvragen of je die wel wil weglopen. Als je dat toch doet word je waarschijnlijk bestempeld als onderkruiper.
Niet verboden dus, maar wel ongewenst.
pi_182021321
Aha! Nou.. ik heb geweigerd en uitgelegd dat ik genoeg had aan mijn eigen beide wijken. Heb even een mailtje gestuurd voor negen uur en ik kreeg net gelukkig een melding dat ze het goed begreep dat ik het niet wilde doen.

Morgen is een daldag. Dan moet de staker hem morgen er maar bij doen.
pi_182022261
Terecht dat je geweigerd hebt. Al hoop ik dat de stakers morgen ook weigeren om het dan alsnog weg te brengen, dat die post weg komt is niet hun probleem als ik het goed begreep ;)

Hier is gemeld dat alle post gewoon normaal op tijd aangeleverd gaat worden, dus waarschijnlijk ook geen/weinig stakers bij voorbereiden.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182022318
Wanneer de werknemers weigeren om besmet werk te verrichten valt dat onder de bescherming van artikel 6 lid 4 van het Europees Sociaal Handvest. Zij mogen daarvan op geen enkele wijze negatieve consequenties ondervinden.

Gewoon weigeren. Postnl probeert van alles om er maar wat uit te draaien.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_182026762
Bij ons heeft er zowel bij voorbereiden als bij bezorgen vrijwel niemand gestaakt.
pi_182028036
De post was er wel een heel stuk vroeger en het was erg weinig bij ons. Ik zou 10 scanpakjes hebben, maar de helft zat ook niet in de tas.
Al met al om kwart over elf begonnen en om twee uur was ik alweer thuis.
Ik had twee lopen en die ene van de staker is open blijven staan vandaag, samen met nog vijf andere lopen.

Bij ons hebben drie mensen gestaakt. Een van ons depot en twee van een ander depot in de buurt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Globetrottertje op 20-09-2018 16:06:36 ]
pi_182028692
Wij hadden een tiental rouwbrieven voor dik twintig wijken. Verder was er gewoon geen aanvoer. Was ook al duidelijk dat 90% hier staakte, dus waarschijnlijk is daar op ingespeeld door postnl. Naar huis fietsend andere postbezorgers gepolst, en de meeste hadden minder post, meer zoals een daldag.
Inderdaad regio Nijmegen, ons depot staakten 10 van de 12.
pi_182028726
@Bezorgertje, jij zit in regio Nijmegen toch?
Ik zit in Arnhem-Zuid.
pi_182029760
Hier ging de post een uur later en alleen machine post.

En nu ga ik op vakantie ;)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_182029869
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:56 schreef V__L_N het volgende:
Hier ging de post een uur later en alleen machine post.

En nu ga ik op vakantie ;)
Fijne vakantie!!!
pi_182029951
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:06 schreef Bezorgertje het volgende:
Wij hadden een tiental rouwbrieven voor dik twintig wijken. Verder was er gewoon geen aanvoer. Was ook al duidelijk dat 90% hier staakte, dus waarschijnlijk is daar op ingespeeld door postnl. Naar huis fietsend andere postbezorgers gepolst, en de meeste hadden minder post, meer zoals een daldag.
Inderdaad regio Nijmegen, ons depot staakten 10 van de 12.
Volgens PostNL geen gevolgen voor de klanten hoor: https://mijnpostnl.mijnpo(...)sopdrielocaties.aspx

Man man wat een communicatie ook weer. Dat bericht gisteravond was ook alleen maar bedoeld om onzekere mensen toch te laten gaan werken. Mensen die zeggen: "maar er was toch geen staking meer..." :')
pi_182032375
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:06 schreef Bezorgertje het volgende:
Wij hadden een tiental rouwbrieven voor dik twintig wijken. Verder was er gewoon geen aanvoer. Was ook al duidelijk dat 90% hier staakte, dus waarschijnlijk is daar op ingespeeld door postnl. Naar huis fietsend andere postbezorgers gepolst, en de meeste hadden minder post, meer zoals een daldag.
Inderdaad regio Nijmegen, ons depot staakten 10 van de 12.
LEUGENS! Volgens Resi Becker heeft de staking geen gevolgen gehad voor de klanten, dus het bestaat NIET dat er post is blijven staan. :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182033748
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

LEUGENS! Volgens Resi Becker heeft de staking geen gevolgen gehad voor de klanten, dus het bestaat NIET dat er post is blijven staan. :(
er komt nog wel veel meer,maar dan op strategische dagen,en dan toch nog volk wat wijken wegloopt(welke zijn blijven staan),heb er alweer genoeg over gelezen her en der.
pi_182035588
quote:
Ik blijf het belangrijk vinden om met collega’s in gesprek te zijn over de veranderingen binnen ons bedrijf. Ook roepen we FNV op om, net als de andere bonden, constructief met ons te overleggen over de veranderingen.
Welk gesprek heeft ze het over? Dit hele combiverhaal heeft meer weg van een monoloog. Er is aan iedereen in pilotland behalve in een halfbakken online onderzoekje nooit gevraagd hoe het nu eigenlijk ging met de combibundel.
En dat net als de andere bonden constructief overleggen betekent niets meer dan je er als bond zijnde maar bij neer te leggen dat die combimeuk er toch wel komt. De stoomwals is namelijk toch al opgestookt.

Bericht over de staking op nu.nl.
pi_182035916
Ik zat vandaag te loeren naar een postbezorger. En ik zag dat alle pakketjes in een aparte tas zitten. Pleuren ze die allemaal bij elkaar en moet je zelf maar uitzoeken en onthouden bij welk adres? Of zit er wel enigsinds logica in? :P
pi_182035986
Probleem is volgens mij ook dat veel bezorgers geen idee hebben wat de combibundel nou precies inhoud. Doordat er veel nooit in de voorbereiding komen weten ze ook niet wat nu de rode en wat nou de blauw post is. Vervolgens geloven ze de praatjes van de post dan wel.

Ik heb ook geen idee hoe de mensen die zeggen nauwelijks extra tijd nodig hebben hun werk deden voor de combibundel/vest. Nu is het fietsneerzetten, bundel pakken en lopen maar. Dan is het vest goed zetten, post erin zetten, en beginnen met lopen. Vervolgens ga je ook nog bij elke deur stilstaan. Ik heb dan ook het idee dat de snelle mensen het meest geraakt zullen worden door dit systeem.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 september 2018 @ 22:03:57 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182036255
Precies. Als je het goed deed was je in principe altijd in beweging en met het postvest loop je pas weg op het moment dat je normaal al bijna halverwege de ronde bent
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 september 2018 @ 22:13:01 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182036426
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:52 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ik zat vandaag te loeren naar een postbezorger. En ik zag dat alle pakketjes in een aparte tas zitten. Pleuren ze die allemaal bij elkaar en moet je zelf maar uitzoeken en onthouden bij welk adres? Of zit er wel enigsinds logica in? :P
officieel moeten de pakjes op volgorde liggen en op de bundel waarbij het pakje hoort moet een roze kaart zitten.

ikzelf had een hekel aan die dingen, omdat ik zelf eerst alle pakjes wilde zien voordat ik ze ging bezorgen. dan kon ik de boel wat beter indelen.

Heb wel eens gehad dat ik twee volle tassen pakjes had en waarbij alles door elkaar zat. Ben toen op het depot een kwartier bezig geweest om alles goed te leggen en alles flink in te dikken, zodat ik de wijk in een keer mee kon nemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182036453
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:55 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Probleem is volgens mij ook dat veel bezorgers geen idee hebben wat de combibundel nou precies inhoud. Doordat er veel nooit in de voorbereiding komen weten ze ook niet wat nu de rode en wat nou de blauw post is. Vervolgens geloven ze de praatjes van de post dan wel.

Ik heb ook geen idee hoe de mensen die zeggen nauwelijks extra tijd nodig hebben hun werk deden voor de combibundel/vest. Nu is het fietsneerzetten, bundel pakken en lopen maar. Dan is het vest goed zetten, post erin zetten, en beginnen met lopen. Vervolgens ga je ook nog bij elke deur stilstaan. Ik heb dan ook het idee dat de snelle mensen het meest geraakt zullen worden door dit systeem.
Simpele oplossing: niet het vest gebruiken. Dat is sowieso mijn advies aan iedereen.
Voor mij is het nu: fiets neerzetten, bundels pakken en lopen maar, ondanks dat ik met de combibundel werk.
Alle toekomstige vestweigeraars raad ik wel aan om te vragen om een oranje scheidingskaart. Die zet je tussen de twee bundels in zodat je niet iedere keer je vinger tussen de bundels hoeft te houden. Dat scheelt flink in de belasting van je pols en hand.
pi_182036529
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:14 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Simpele oplossing: niet het vest gebruiken. Dat is sowieso mijn advies aan iedereen.
Voor mij is het nu: fiets neerzetten, bundels pakken en lopen maar, ondanks dat ik met de combibundel werk.
Alle toekomstige vestweigeraars raad ik wel aan om te vragen om een oranje scheidingskaart. Die zet je tussen de twee bundels in zodat je niet iedere keer je vinger tussen de bundels hoeft te houden. Dat scheelt flink in de belasting van je pols en hand.
Dat had ik ook al bedacht. Een bundel op je arm, ander in je hand.

Maar het ging me er vooral om dat ik niet kan begrijpen hoe mensen die zeggen het vest te gebruiken nauwelijks langer bezig zijn. Dat kan alleen maar betekenen dat je voor het combibundel gebeuren je werk nou niet echt optimaal deed.
pi_182036820
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:52 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ik zat vandaag te loeren naar een postbezorger. En ik zag dat alle pakketjes in een aparte tas zitten. Pleuren ze die allemaal bij elkaar en moet je zelf maar uitzoeken en onthouden bij welk adres? Of zit er wel enigsinds logica in? :P
Ze horen op volgorde te zitten, maar ik ga daar nooit van uit, ook loop ik een wijk niet altijd op de officiële volgorde. Ik zet de pakjes op mijn volgorde in de voortas (hopelijk past alles), en pluk zoveel als mogelijk de roze kaartjes van de bundels.
pi_182036974
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:18 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Dat had ik ook al bedacht. Een bundel op je arm, ander in je hand.

Maar het ging me er vooral om dat ik niet kan begrijpen hoe mensen die zeggen het vest te gebruiken nauwelijks langer bezig zijn. Dat kan alleen maar betekenen dat je voor het combibundel gebeuren je werk nou niet echt optimaal deed.
Een op de arm en de ander in de hand gaat niet werken. Ik heb gewoon beide bundels op de arm met een vinger ertussen om ze gescheiden te houden. Sinds deze week heb ik zo'n oranje scheidingskaart die mijn vinger vervangt ;)

Ik ben het met je eens dat als je het vest correct gebruikt (kleine rondjes, stilstaan, terugrijden voor alle pakjes die je niet in dat kolereding kwijt kon omdat dat achterlijke netje veel te klein is voor meer dan een pakje) je hoe dan ook veel langer bezig zal zijn.
pi_182037013
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:14 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Simpele oplossing: niet het vest gebruiken. Dat is sowieso mijn advies aan iedereen.
Voor mij is het nu: fiets neerzetten, bundels pakken en lopen maar, ondanks dat ik met de combibundel werk.
Alle toekomstige vestweigeraars raad ik wel aan om te vragen om een oranje scheidingskaart. Die zet je tussen de twee bundels in zodat je niet iedere keer je vinger tussen de bundels hoeft te houden. Dat scheelt flink in de belasting van je pols en hand.
En vervolgens red je het makkelijk binnen de voorgestelde looptijd, zodat men bij het invoeren van de combibundel in een nieuw gebied op jouw gebied kan wijzen en zeggen dat het bezorgen van de combibundel in de praktijk nauwelijks meer tijd kost dan de oude methode. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182037036
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:30 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]

Ze horen op volgorde te zitten, maar ik ga daar nooit van uit, ook loop ik een wijk niet altijd op de officiële volgorde. Ik zet de pakjes op mijn volgorde in de voortas (hopelijk past alles), en pluk zoveel als mogelijk de roze kaartjes van de bundels.
Hier hebben de voorbereiders instructie gekregen om de pakjes op volgorde van straat te bundelen. Volgorde van huisnummer is niet van belang.
Roze kaarten heb ik al meer dan een jaar niet meer gezien. Dat kostte teveel tijd binnen. :')
pi_182037110
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:18 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Dat had ik ook al bedacht. Een bundel op je arm, ander in je hand.

Maar het ging me er vooral om dat ik niet kan begrijpen hoe mensen die zeggen het vest te gebruiken nauwelijks langer bezig zijn. Dat kan alleen maar betekenen dat je voor het combibundel gebeuren je werk nou niet echt optimaal deed.
Ik kan 3 redenen bedenken waarom mensen met de combibundel nauwelijks meer tijd kwijt zijn dan met het oude systeem:
1) Ze werken niet met het vest, maar met de post op de arm, zodat je nog steeds de post lopend pakt.
2) Ze werken wel met het vest, maar pakken de post, in weerwil van de instructies, toch al lopend.
3) Ze pakken de post conform de instructie uit stilstand, maar deden dit bij de oude methode ook al zo.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182037122
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En vervolgens red je het makkelijk binnen de voorgestelde looptijd, zodat men bij het invoeren van de combibundel in een nieuw gebied op jouw gebied kan wijzen en zeggen dat het bezorgen van de combibundel in de praktijk nauwelijks meer tijd kost dan de oude methode. ;)
Met een tot drie minuten extra per wijk per dag moet je het sowieso toch makkelijk kunnen redden? _O-
pi_182037170
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:44 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Met een tot drie minuten extra per wijk per dag moet je het sowieso toch makkelijk kunnen redden? _O-
En reken maar dat ze die minuut in januari weer van je terug willen hebben. Met rente.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182037589
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En reken maar dat ze die minuut in januari weer van je terug willen hebben. Met rente.
Ik vind het toch ook opmerkelijk dat er in de pilotfase geen seconde bij is gekomen en nu krijg ik er opeens een schamel minuutje bij. Terwijl als er gekort wordt, gaat dat altijd in stappen van vijf minuten.

Gezien de volumedaling van tien procent per nanoseconde verwacht ik inderdaad dat ze in januari weer de kaasschaaf voor extra dikke plakken tevoorschijn halen.
Het valt me mee dat ze dit jaar niet met het verhaal van "de tijden worden dit jaar in september niet bijgesteld omdat we zo geweldig zijn" zijn aan komen zetten.
pi_182038640
Ook weer zo'n mooie quote van Resi, over de invoering van de combibundel:
quote:
De veranderingen binnen ons bedrijf zijn nodig door de krimp van het postvolume. Dit volume neemt jaarlijks af met ruim 10 procent. Door onze processen aan te passen kunnen we collega’s zo lang mogelijk aan het werk houden in de komende jaren.
Door een paar honderd banen in de voorbereiding te schrappen kunnen we collega's zo lang mogelijk aan het werk houden?
Ze houden je bij PostNL aan het werk zolang ze je niet kunnen missen, maar geen seconde langer.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 september 2018 @ 00:05:07 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182038723
Ik weet nog wel een manier om wat kosten te besparen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182038743
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 september 2018 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
Ik weet nog wel een manier om wat kosten te besparen :P
Vertel!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 september 2018 @ 00:08:58 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182038788
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 00:06 schreef blijevis het volgende:

[..]

Vertel!
Resi Becker overhevelen naar de bezorging tegen bezorgersloon uiteraard.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 21 september 2018 @ 00:49:42 #65
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_182039325
Iets waar ik al lang nieuwgierig naar ben, maar nooit een antwoord op heb kunnen vinden:

Enkele jaren geleden stond op de retourstickers als een van de opties die je kon aankruisen
als reden retour: "Vertrokken/onbewoond".
Het is een veel voorkomende reden voor retour sturen: de geadresseerde woont niet meer op een bepaald adres en het pand staat leeg, of als er nieuwe bewoners zijn dan hebben die te kennen gegeven geen prijs te stellen op post voor de oude bewoners.

PostNL heeft destijds besloten om de "Vertrokken/onbewoond" optie te schrappen, maar ik heb nooit begrepen waarom.
Sindsdien moet je als bezorger in dit soort gevallen "Onvolledig/foutief adres" aankruisen, maar dat is eigenlijk onzinnig want het adres is op zich volledig en correct, alleen de genoemde bewoner woont er niet meer.

Weet iemand die al langer bij de post werkt waarom de optie "Vertrokken/onbewoond" destijds is geschrapt?

Tegenwoordig speelt iets soortgelijks: in de notulen van een recente OR vergadering werd onlangs genoemd dat men in de PostNL app de opties "basistijd" (normtijd staat te krap) en "reistijd" (rijden naar depot voor de volgende wijk, als je meer dan een wijk op een dag hebt) wil schrappen als reden voor bijplussen; uitgerekend redenen die vaak van toepassing zijn.

Is hier sprake van struisvogelpolitiek? Wil men de zaken die het vaakst misgaan het liefst onzichtbaar maken?
pi_182040040
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 01:07 schreef blijevis het volgende:
Iets waar ik al lang nieuwgierig naar ben, maar nooit een antwoord op heb kunnen vinden:

Enkele jaren geleden stond op de retourstickers als een van de opties die je kon aankruisen
als reden retour: "Vertrokken/onbewoond".
Het is een veel voorkomende reden voor retour sturen: de geadresseerde woont niet meer op een bepaald adres en het pand staat leeg, of als er nieuwe bewoners zijn dan hebben die te kennen gegeven geen prijs te stellen op post voor de oude bewoners.

Sindsdien moet je als bezorger in dit soort gevallen "Onvolledig/foutief adres" aankruisen, maar dat is eigenlijk onzinnig want het adres is op zich volledig en correct, alleen de genoemde bewoner woont er niet meer.
Hier hebben ze verteld dat je 'geweigerd' moet kiezen. De toen genoemde reden is dat wij op adres bezorgen en niet op naam. Dat iemand vertrokken is betekent niet dat je de post niet kan bestellen. Maar als iemand de post teruggeeft of terug in de bus gooit met de mededeling dat de geadresseerde er niet meer woont, heeft hij de post geweigerd.
Zelf schrijf ik er nog soms 'vertrokken' bij als ik denk dat dat het duidelijker maakt, maar dat willen ze vast eigenlijk niet hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door bmp80 op 21-09-2018 04:50:09 ]
pi_182041006
Ik zet er op de sticker soms ook even extra uitleg bij als er iets bijzonders is. Zo heb ik gemiddeld eenmaal in de week post voor een pand dat dichtgespijkerd is. Ik kruis dan maar aan "brievenbus opgeheven" en zet er in het deel van de herstelsticker waar nog plek is "pand leeg" bij. Vaak komt post van die afzender dan ook niet meer terug.

Het mag vast niet, maar het is dan iets duidelijker voor de afzender.
pi_182041274
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 00:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Resi Becker overhevelen naar de bezorging tegen bezorgersloon uiteraard.
complete schoonmaak bovenin,is dat kwartaalverlies ook weer positief,en langzamerhand beneden in wat bijtrekken,iedereen weer happy
pi_182041296
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 00:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Resi Becker overhevelen naar de bezorging tegen bezorgersloon uiteraard.
nieuws van vorig jaar,

https://www.telegraaf.nl/(...)at-achteruit-in-loon

gewoon exorbitante bedragen, 3500/4000 netto pm is meer dan zat,de gewone pbz heeft soms van armoe geen ontlasting :)
pi_182042409
quote:
quote:
In de kleine gemeentes zal dit eventueel wel kunnen, maar hier in Amsterdam absoluut niet.
Uhm... wat? En de relevante verschillen tussen Amsterdam en de kleine gemeente zijn?
pi_182042503
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:11 schreef Rafierafie het volgende:

[..]


[..]

Uhm... wat? En de relevante verschillen tussen Amsterdam en de kleine gemeente zijn?
het is gewoon per loop verschillend, een stadscentrum met veel trappen en beperkte bewegingsvrijheid spreekt mij ook niet aan met dat k-vest. Dat vest is voor mij een grens, ik ga daar niet mee lopen/fietsen en desnoods ergens anders die 600 euro verdienen. (En nu achter mijn meeruren aan die niet zijn uitbetaald).
pi_182042567
Inderdaad Bezorgertje.

Hier in Arnhem (zeker in Noord) heb je ook wijken met trappetjes naar boven naar de voordeur.

Je hebt wijken in soorten en maten.

Ik denk dat een combibundel alleen misschien niet zoveel uitmaakt in wijken met veel flats met de brievenbussen beneden aan de buitenmuur.

Maar voor de rest maakt het niet uit waar je zit. Denk ik.
pi_182042749
Extra werkdruk door de combibundel is eenvoudig op te lossen. Gewoon de tijd die je extra kwijt bent bijplussen, en als je op een gegeven moment merkt dat je structureel boven je contracturen uit komt, bezwaar maken op het rooster en eisen dat er een wijk(je) vanaf wordt gehaald. En als je eind december nog steeds structureel boven de voorgerekende tijden uit komt (die beruchte 0,9 seconde stilstaan per bezocht afgiftepunt), dan bezwaar maken op de voorgestelde nieuwe basistijden voor 2019 van jouw loop.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182043189
En weer vakantie afgekeurd, zo kom ik dus nooit aan de 4 weken die ik op mag nemen :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182043460
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:01 schreef Nick-GizMo het volgende:
En weer vakantie afgekeurd, zo kom ik dus nooit aan de 4 weken die ik op mag nemen :')
Heb je het niet in november aangevraagd?
pi_182043503
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:17 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Heb je het niet in november aangevraagd?
Ja voor feb wel, dat was 6 dagen. Maar goed ik weet niet een jaar van te voren wanneer ik vrije dagen nodig heb :P
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182043550
Ik weet ook niet een jaar van te voren wanneer ik enkele dagen vrij wil.
Als ik vrij wilde kon dat gewoon in samenspraak met de Teamleider, een week van te voren...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_182043711
Hier keuren ze in principe alles af, tenzij je in november aanvraagt en december buiten beschouwing laat of een voor de admi goede reden opgeeft.

Maar ja, ik weet ook niet wanneer ik vrij nodig heb van te voren. En aan een zomervakantie denk ik ook nog niet in november. Is ook lastig. Ik heb met meer mensen rekening te houden.
pi_182043808
Lekkere procedure :') Keur alles maar af.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_182044342
Ik heb onlangs geleerd van de or dat dat niet mag. Als ze afkeuren moeten ze je een alternatief voorstellen.
Dus stuur ze een mail en zeg welke data ze al hebben afgekeurd. Vervolgens eis je een alternatieve datum. Doen ze dat niet mail je je tl dat ze je je recht op vakantie onthouden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:27:59 #82
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_182044390
Mijn complimenten voor PostNL omdat ze netjes aan de deur bezorgen als mijn pakketje niet in de brievenbus past (redelijk smal want appartementsblok)

:*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_182044518
Heel fijn dat mensen in een app kunnen zien welke post ze gaan ontvangen. Jammer dat ze dan aan mij gaan vragen waarom het er niet bij zat :{

Als ik iets extra's op wil nemen qua vakantie en geen voorkeur heb voor bepaalde weken, dan mail ik maar gewoon wat hen uit komt in die en die periode. Zo kon ik iig mijn komende 2 weekjes plannen, ipv steeds aanvraag -> afgekeurd. Nieuwe aanvraag -> afgekeurd. Dat is wel heel irritant inderdaad. Tegenwoordig kunnen ze iig een reden laten zien in het systeem, maar ze mogen niet zomaar alles weigeren omdat ze een bezettingsprobleem hebben. Het meeste geef ik nu maar gewoon in november door, verdeel ik alles een beetje leuk over het jaar. Ben iig niet afhankelijk van de vakanties van een partner of kinderen, dat scheelt :P

Baal ook nog steeds van mijn ene dag die vorig jaar al afgekeurd was, had me voor genomen om te onderhandelen als ze me zouden bellen voor extra werk, maar dat is nog niet gebeurd :')
Afgekeurd omdat ik alleen die zaterdag wilde, en anderen wilden de hele week. En ze komen me ook niet tegemoet met een kleinere dienst want ik moet die collega's vervangen dus moet ik veel :(
Vind het nog steeds zuur, dit is van ons depot iig het enige dat afgekeurd werd, de rest kon opgelost worden. Help ze regelmatig uit de brand maar toen ik wat wilde was het gewoon keihard nee.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182045020
De reden was iig : omdat het niet kan :')

Maar wel bellen of je extra kan lopen vandaag :W
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182045457
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:04 schreef Nick-GizMo het volgende:
De reden was iig : omdat het niet kan :')

Maar wel bellen of je extra kan lopen vandaag :W
Op kantoor vinden ze dat een hele valide reden en ergeren ze zich aan jouw beroerde werkhouding tov collegae en bedrijf nu. :+
pi_182045991
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:29 schreef lololo het volgende:

[..]

Op kantoor vinden ze dat een hele valide reden en ergeren ze zich aan jouw beroerde werkhouding tov collegae en bedrijf nu. :+
Laat die emoticon maar weg.
pi_182046352
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:08 schreef ripe72 het volgende:

[..]

Laat die emoticon maar weg.
Ja, ik weet het... Ze zouden nog iets van een punt hebben als het geen voortdurende situatie was. Ik heb er 14-15 jaar gewerkt en op korte periodes na is het altijd drama geweest met bezetting en verlof aanvragen, gecombineerd met het steeds maar inspelen op je loyaliteitsgevoel om iets extra's te doen.

En van wat ik hier lees en van oud-collega's hoor is er in de 2 jaar dat ik pleite ben niet veel veranderd.
pi_182046641
Het hangt er ook maar net vanaf welke Teamleider je hebt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_182046841
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:27 schreef sararaats het volgende:
Mijn complimenten voor PostNL omdat ze netjes aan de deur bezorgen als mijn pakketje niet in de brievenbus past (redelijk smal want appartementsblok)

:*
Dankuwel! En graag gedaan!

Toevallig had ik ook een pakje erbij zitten met iets van een balletje (katten of hondenspeeltje) dat niet ging passen bij een appartementenblok. Aangebeld en ben naar eerste etage gegaan. De ontvangster was ook blij.

Dit is altijd leuk om te horen.
pi_182048001
Er is een huis in mijn wijk met een brievenbus waar nog net een dubbel gevouwen ansichtkaart doorheen kan. Natuurlijk had ik een brief ter grootte van een A4-tje die ik niet doormidden kon vouwen.

Ik aanbellen om die brief te bezorgen en wat te zeggen van die veel te kleine brievenbus.
Zegt de man die open doet: "Dit huis staat er al sinds 1955. Ik kan er niks aan doen. Ik kan niks verbouwen. Misschien dat de post er iets aan moet doen."

Lolwat? Je hoeft toch niet te verbouwen om een grotere brievenbus op te hangen? En sinds wanneer is het de post z'n fout als hij een te kleine brievenbus heeft?

Die man mag zijn post voortaan ophalen bij de drogist :W
pi_182048366
Wanneer word je werkrooster vernieuwd via de werkapp van postnl? :*
pi_182048815
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:34 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Wanneer word je werkrooster vernieuwd via de werkapp van postnl? :*
als je voorbereider bent op vrijdag na 14:00, als postbezorger op donderdag na ik geloof 18:00. Als je 2 contracten hebt werkt er maar 1 van de 2 roosters in de app.
pi_182049492
Alle post weggewaaid hier, lekker snel klaar :+
pi_182049984
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:55 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

als je voorbereider bent op vrijdag na 14:00, als postbezorger op donderdag na ik geloof 18:00. Als je 2 contracten hebt werkt er maar 1 van de 2 roosters in de app.
Oh apart. Heb 2 contracten. Een voor voorbereider en een voor bezorger. Begin a.s dinsdag maar op het rooster ( zowel app als op de site) staat geen dienst. :{

Misschien werkt het pas nadat je je eerste werkdag?
pi_182050027
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:58 schreef Rijstwafel77 het volgende:

[..]

Oh apart. Heb 2 contracten. Een voor voorbereider en een voor bezorger. Begin a.s dinsdag maar op het rooster ( zowel app als op de site) staat geen dienst. :{

Misschien werkt het pas nadat je je eerste werkdag?
ja, volgens mij werkt die app soms pas vanaf week 2. Als je een contract voor bezorgen hebt werkt de app waarschijnlijk alleen voor bezorgen. Vrij kut natuurlijk als je alleen op de zaterdag bezorgt, want dan had je meer gehad aan het rooster van voorbereiden.
pi_182050236
Geen optie om aan je tweede contract een ander e-mailadres te koppelen? Dan kan je in ieder geval via de computer controleren of je uren wel kloppen.
pi_182050922
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Geen optie om aan je tweede contract een ander e-mailadres te koppelen? Dan kan je in ieder geval via de computer controleren of je uren wel kloppen.
volgens mij werkt dat niet, omdat beide contracten wel gewoon in 1 account staan.
pi_182051112
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:58 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Dankuwel! En graag gedaan!

Toevallig had ik ook een pakje erbij zitten met iets van een balletje (katten of hondenspeeltje) dat niet ging passen bij een appartementenblok. Aangebeld en ben naar eerste etage gegaan. De ontvangster was ook blij.

Dit is altijd leuk om te horen.
Inderdaad leuk om te horen. Ik heb er ook schijt aan dat je eigenlijk je fiets niet uit het oog mag verliezen, is gewoon soms niet haalbaar. Een beetje service kweekt ook weer goodwill bij de klant.
pi_182051145
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:32 schreef Thomas-sama het volgende:
Alle post weggewaaid hier, lekker snel klaar :+
Vanochtend naar voorbereiden rijden en terug naar depot in andere plaats ging nooit zo snel, de windrichting was precies op het goede moment gedraaid en had hem bijna vol mee :D Geen last van gehad bij het bezorgen op de standaard "windtunnel-brievenbussen" bij wat flatjes na dan.
pi_182051845
Ik heb een flat met 8 verdiepingen op de ronde. Brievenbussen op elke verdieping in een hal hoor. Maar ik had een pakket op de bovenste verdieping dat niet paste, dus moest de gallerij op. Huisnummer aan het einde. :+

Harde wind en kkkkoud!! Mensen ook nog niet thuis. Buurvrouw wel en wilde wel aannemen.

Maar dat was guur op die gallerij zeg!

Voor de rest weinig last van de wind. Had trouwens ook wind mee naar depot en van depot naar wijken. Alleen niet terug naar huis. Moet dijk over om naar huis te fietsen. Maar ach. Is maar wen minuutje of tien fietsen.
pi_182052815
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Geen optie om aan je tweede contract een ander e-mailadres te koppelen? Dan kan je in ieder geval via de computer controleren of je uren wel kloppen.
Ga er even achteraan bij de TC.. maar beide contracten staan op 1 account. Vrij kut dan als er maar een rooster weergegeven wordt. Stel ik ga starten met lopen met mijn wijk, dan kan ik het wel via die app doorgeven, ook al staat het rooster alleen van voorbereiden in de app staat en niet mijn rooster als postbezorger? :Y
pi_182053000
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:45 schreef Rijstwafel77 het volgende:

[..]

Ga er even achteraan bij de TC.. maar beide contracten staan op 1 account. Vrij kut dan als er maar een rooster weergegeven wordt. Stel ik ga starten met lopen met mijn wijk, dan kan ik het wel via die app doorgeven, ook al staat het rooster alleen van voorbereiden in de app staat en niet mijn rooster als postbezorger? :Y
nee, dat kan niet. Maar normaalgesproken krijg je dus ook gewoon alleen het rooster van bezorgen in je app, want ja, je hebt die app nodig voor de start/stop knop bij bezorgen en voor het scannen. Dus voor voorbereiden moet je het dan of iedere keer vragen, of ze moeten op jouw vestiging nog wel elke keer een actueel rooster ophangen.
Ik vond het in ieder geval zwaar kut, en het was wel 1 van de redenen dat ik geen zin meer had in bezorgen.
Heb wel gevraagd of er geen mogelijkheid was om beide in de app te krijgen, maar dat kon niet en er waren ook geen plannen om er iets aan te gaan doen, want ja, dat was te duur.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 september 2018 @ 20:02:28 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182053183
Zoiets moet toch voor minder dan 10 elektrische bakfietsen te fixen zijn?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182053203
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
Zoiets moet toch voor minder dan 10 elektrische bakfietsen te fixen zijn?
het bespaart geen tijd dus is het niet interessant.
pi_182053359
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het hangt er ook maar net vanaf welke Teamleider je hebt.
vaak moet je ook een beetje dealen,helpt echt
pi_182053428
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:11 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Er is een huis in mijn wijk met een brievenbus waar nog net een dubbel gevouwen ansichtkaart doorheen kan. Natuurlijk had ik een brief ter grootte van een A4-tje die ik niet doormidden kon vouwen.

Ik aanbellen om die brief te bezorgen en wat te zeggen van die veel te kleine brievenbus.
Zegt de man die open doet: "Dit huis staat er al sinds 1955. Ik kan er niks aan doen. Ik kan niks verbouwen. Misschien dat de post er iets aan moet doen."

Lolwat? Je hoeft toch niet te verbouwen om een grotere brievenbus op te hangen? En sinds wanneer is het de post z'n fout als hij een te kleine brievenbus heeft?

Die man mag zijn post voortaan ophalen bij de drogist :W
dit moeten ze nu als taak in de app zetten,geen daken maar brievenbussen,gewoon landelijk
en dan iedereen die niet voldoet een brief sturen met een laatste waarschuwing.
qua ergenis staat dit wel op nr 1(of zit ik fout) ?
pi_182053438
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:03 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

het bespaart geen tijd dus is het niet interessant.
Als zaterdagbesteller kon je het eerste jaar helemaal niet in die app. Er zijn toen weleens wijken blijven staan omdat ik of mijn collega helemaal niet wist dat die wijken op ons rooster stonden :')

Het niet kunnen zien van de uren in de voorbereiding lijkt me vooral irritant omdat je dan alleen je loonstrookje nog als controlemiddel hebt.
  vrijdag 21 september 2018 @ 20:31:45 #108
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182053975
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Lekkere procedure :') Keur alles maar af.
Mag ook helemaal niet. Als jij vrij vraagt, dan ben je gewoon vrij. Allereerst keuren ze met een klik op de knop af zonder daar ook maar een reden voor te geven, dat kun je bij voorbaat al negeren. Als ze geen onderbouwde reden geven, is je verlofaanvraag goedgekeurd. Punt.

Ze claimen dan vaak dat er al te veel mensen vrij zijn, met een beroep op het zogenoemd zwaarwegend bedrijfsbelang, in de wet 'gewichtige redenen' genoemd. Van zwaarwegendheid is vrijwel zeker geen sprake. Het gaat om simpele werkzaamheden waar het bedrijf ettelijke werknemers van in dienst heeft die die werkzaamheden kunnen uitvoeren en waar het bedrijf zonder al te veel moeite werknemers voor bij zou kunnen zoeken.

Dat PostNL het aantal werknemers krap houdt met als gevolg dat mensen geen vrij kunnen nemen, is geen zwaarwegend bedrijfsbelang, maar een zwaarwegende bedrijfskeuze.
pi_182056227
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:31 schreef Zelva het volgende:

[..]

Mag ook helemaal niet. Als jij vrij vraagt, dan ben je gewoon vrij. Allereerst keuren ze met een klik op de knop af zonder daar ook maar een reden voor te geven, dat kun je bij voorbaat al negeren. Als ze geen onderbouwde reden geven, is je verlofaanvraag goedgekeurd. Punt.

Ze claimen dan vaak dat er al te veel mensen vrij zijn, met een beroep op het zogenoemd zwaarwegend bedrijfsbelang, in de wet 'gewichtige redenen' genoemd. Van zwaarwegendheid is vrijwel zeker geen sprake. Het gaat om simpele werkzaamheden waar het bedrijf ettelijke werknemers van in dienst heeft die die werkzaamheden kunnen uitvoeren en waar het bedrijf zonder al te veel moeite werknemers voor bij zou kunnen zoeken.

Dat PostNL het aantal werknemers krap houdt met als gevolg dat mensen geen vrij kunnen nemen, is geen zwaarwegend bedrijfsbelang, maar een zwaarwegende bedrijfskeuze.
PostNL houdt het aantal werknemers niet krap. Er is gewoonweg geen hond die dit werk nog wil doen. Mensen lopen weg en er komt niemand voor terug. Er blijven vrijwel overal in het land inmiddels dagelijks wijken staan.
De mensen die er nog wel werken zitten aan hun grens wat het aantal lopen betreft, dus die zijn steeds minder bereid om er nóg een wijk bij te nemen.

Bij ons zijn ze nog al laks met het bekijken van verlofaanvragen. Het gebeurt dus geregeld dat ze niet binnen twee weken reageren en dan is je aanvraag dus automatisch goedgekeurd.
  vrijdag 21 september 2018 @ 22:35:39 #110
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182056392
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:24 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

PostNL houdt het aantal werknemers niet krap. Er is gewoonweg geen hond die dit werk nog wil doen. Mensen lopen weg en er komt niemand voor terug. Er blijven vrijwel overal in het land inmiddels dagelijks wijken staan.
Dat niemand dit werk (meer) wil doen, blijft nog steeds een bedrijfskeuze. Dat er mensen weglopen zegt al genoeg.
pi_182056617
Het loopt wel allemaal lekker door elkaar..

Ik krijg 2 verschillende mails om mijn gegevens aan te aanvullen zodat ze het contract ik orde kunnen maken. Ik heb ze beide ingevuld ( dat moest volgens het HR ivm 2 verschillende contracten die ik ga krijgen)

Maar nu heb ik dus gisteren een e-mail ontvangen met de instructies om je 2 platformen te installeren waarmee je aan de slag gaat.

En nu ontvang ik opnieuw een e-mail met hetzelfde verhaal ( account aanmaken, 2 platforms blablabla)

[ Bericht 2% gewijzigd door Rijstwafel77 op 21-09-2018 23:03:38 ]
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:02:57 #112
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_182056763
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:53 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Het loopt wel allemaal lekker door elkaar..

Ik krijg 2 verschillende mails om mijn gegevens aan te aanvullen zodat ze het contract ik orde kunnen maken. Ik heb ze beide ingevuld ( dat moest volgens het HR ivm 2 verschillende contracten die ik ga krijgen)

Maar nu heb ik dus gisteren een e-mail ontvangen met de instructies om je 2 platformen te installeren waarmee je aan de slag gaat.

En nu ontvang ik opnieuw een e-mail met hetzelfde verhaal ( accont aanmaken, 2 platforms blablabla)
Dit is het postnl inwijdingsritueel. Als je dit overleeft ben je voor eeuwig lid van het broederschap... O+
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_182056999
Bezorgde postbezorgers bieden manifest aan

Wat schiet wie dan ook hier nu mee op? Het is slechts een signaal aan de leiding dat ze gewoon lekker kunnen doorgaan met huidige beleid (wat dat ook mag inhouden). Wij postbezorgers slikken het toch wel zolang we een aantal kritische noten mogen plaatsen waar uiteindelijk toch weinig mee gebeurt.
pi_182060336
Lekkere collega's hebben we toch. Zag ook een reactie van iemand die het Postvest en combibundel nog liever gister als vandaag zag komen. Want ja, ze had last van haar rug. Dan kan ik haar roep om het vest nog begrijpen. Maar de combibundel gaat dat probleem echt niet verhelpen.
pi_182060472
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:02 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Dit is het postnl inwijdingsritueel. Als je dit overleeft ben je voor eeuwig lid van het broederschap... O+
@Rijstwafel77, DieSnelle kan je ook nog wel het e.e.a. vertellen. 8)7 Die wordt 's nachts af en toe nog gillend wakker. Ze liep in Noord, en ik kan haar in Zuid horen. _O-

@Rafierafie, ik kon mijn ogen niet geloven toen ik dat gisteren las. Stelletje matennaaiers. :(
pi_182061169
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:16 schreef Rafierafie het volgende:
Bezorgde postbezorgers bieden manifest aan

Wat schiet wie dan ook hier nu mee op? Het is slechts een signaal aan de leiding dat ze gewoon lekker kunnen doorgaan met huidige beleid (wat dat ook mag inhouden). Wij postbezorgers slikken het toch wel zolang we een aantal kritische noten mogen plaatsen waar uiteindelijk toch weinig mee gebeurt.
heb het idee dat die gasten tegen een molenwiek aangelopen zijn
pi_182061227
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:53 schreef Rijstwafel77 het volgende:

En nu ontvang ik opnieuw een e-mail met hetzelfde verhaal ( account aanmaken, 2 platforms blablabla)
Wen er maar aan (kan nog zeker een maand duren, dit gedoe) ;)

Wel goed dat ze je mailadres al meteen goed gespeld hebben. Anders moet je zelf een fout mailadres aanmaken om je contract te kunnen ontvangen.
pi_182061370
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 08:31 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

heb het idee dat die gasten tegen een molenwiek aangelopen zijn
Dat komt door dat geval van voren. Dan zie je niet waar je loopt. _O_
pi_182061428
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:16 schreef Rafierafie het volgende:
Bezorgde postbezorgers bieden manifest aan

Wat schiet wie dan ook hier nu mee op? Het is slechts een signaal aan de leiding dat ze gewoon lekker kunnen doorgaan met huidige beleid (wat dat ook mag inhouden). Wij postbezorgers slikken het toch wel zolang we een aantal kritische noten mogen plaatsen waar uiteindelijk toch weinig mee gebeurt.
Heel naar clubje :r
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182061459
quote:
Facebook: Wat ben je aan het doen?
***: Wat GA ik doen, dat is een veel leukere vraag.

Deze morgen ga ik met mijn medebewegers naar Den Haag om het manifest van Tegenbeweging Postnl aan te bieden aan de directie van PostNL.

De shitload aan negativiteit in de media en tegenstand vanuit het FNV kamp verandert niets aan het feit dat ik er trots op ben voor een bedrijf te werken waarin iedereen - jong en oud, hoog en laag geschoold, met beperking en zonder, hetero en lgbt - een eerlijke en gelijkwaardige kans krijgt.

Ik kan af en toe best mopperen over gebrekkige informatievoorziening, implementatieblunders of het gedoe op de werkvloer vanwege de zoveelste verandering, maar ik geef het je te doen: vanuit een spagaat het moderne leven bijbenen ;)

Dus ga ik vandaag op stap om PostNL te laten merken dat wij - postbezorgers - zeker niet van plan zijn om alles maar zoetjes over ons kant te laten gaan, maar dat wij wel gezamenlijk er het beste van willen maken!
Oh oh oh, dit vrouwtje gelooft nog in sprookjes :') _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182062742
Ja bah die tegenbeweging. Ga er verder ook maar even geen woorden meer aan vuil maken :P

Ik zit ondertussen weer te wachten op bericht dat mijn post gebracht is. De vorige keer kreeg ik om kwart over 11 een telefoontje, maar hoorde dat het al om half 11 gebracht was. Toen ik om half 12 op depot kwam, werd ook net de rest vd post gebracht, omdat de chauffeur niet meer hoefde te wachten tot half 1 :')

Hierna gelukkig weer 2 weken vrij en daarna hopelijk kleinere diensten.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182064314
Even een vraagje hier. Hoeveel tassen hebben jullie nou gemiddeld te bezorgen op een zaterdag. Zelf heb ik 2 nieuwbouw wijken, waarbij het vaak voorkomt dat ik voor de één 7 tassen heb en de ander 5, waardoor ik vaak laat klaar ben. Maar vroeg me dus af of dat aan mij ligt of niet.
pi_182064539
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:23 schreef Debby2755 het volgende:
Even een vraagje hier. Hoeveel tassen hebben jullie nou gemiddeld te bezorgen op een zaterdag. Zelf heb ik 2 nieuwbouw wijken, waarbij het vaak voorkomt dat ik voor de één 7 tassen heb en de ander 5, waardoor ik vaak laat klaar ben. Maar vroeg me dus af of dat aan mij ligt of niet.
Heb je het dan over tassen inclusief hah? Want dat zijn vaak al 2 of 3 tassen, dus dan kom je met post erbij voor veel wijken ook wel al snel aan 5 tassen.
pi_182065196
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Geen optie om aan je tweede contract een ander e-mailadres te koppelen? Dan kan je in ieder geval via de computer controleren of je uren wel kloppen.
Ga ik even vragen aan mijn teamcoach. Lijkt mij wel handig om een overzicht te hebben van de aantal uren die ik gewerkt heb. :s)
pi_182065648
De optie "minder gewerkte tijd" is uit de app verdwenen.
:+
pi_182065652
Op het moment is het volgens mij helemaal kapot. Mijn voorbereidingsuren staan niet in de app, maar zijn wel te zien via de computer....
pi_182065732
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:16 schreef Rafierafie het volgende:
Bezorgde postbezorgers bieden manifest aan

Wat schiet wie dan ook hier nu mee op? Het is slechts een signaal aan de leiding dat ze gewoon lekker kunnen doorgaan met huidige beleid (wat dat ook mag inhouden). Wij postbezorgers slikken het toch wel zolang we een aantal kritische noten mogen plaatsen waar uiteindelijk toch weinig mee gebeurt.
Zijn ze trouwens op eigen kosten naar Den Haag gegaan? Wel buiten hun werktijd mag ik hopen.
pi_182065763
Ze hebben waarschijnlijk die tijd gemind. Zou mij niets verbazen. 8)7

Stelletje mafneuzen zijn het.
pi_182065796
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:05 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Oh oh oh, dit vrouwtje gelooft nog in sprookjes :') _O-
Ze staat er wel een beetje naïef in zullen we maar zeggen.
pi_182065842
Ze is een beetje een muts. ~:)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 september 2018 @ 16:04:30 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182066032
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:35 schreef lololo het volgende:

[..]

Ze staat er wel een beetje naïef in zullen we maar zeggen.
een beetje maar?

Ben inmiddels gestopt bij dit bedrijf en ik had verwacht dat ik het werk zou missen, maar dat blijkt helemaal niet het geval te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182066364
Vanavond in Kassa aandacht aan de hoeveelheid klachten bij PostNL. (Nee hoor, 'wij herkennen de problemen niet, alles gaat prima')
pi_182066611
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:31 schreef diesnelle het volgende:
Vanavond in Kassa aandacht aan de hoeveelheid klachten bij PostNL. (Nee hoor, 'wij herkennen de problemen niet, alles gaat prima')
Popcorn klaar zet
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182066841
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:31 schreef diesnelle het volgende:
Vanavond in Kassa aandacht aan de hoeveelheid klachten bij PostNL. (Nee hoor, 'wij herkennen de problemen niet, alles gaat prima')
Zo had ik laatst een pakketje moeten ontvangen tussen 10:30-12:30 is 'ie er al om 9:10.
pi_182066979
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 17:11 schreef Nober het volgende:

[..]

Zo had ik laatst een pakketje moeten ontvangen tussen 10:30-12:30 is 'ie er al om 9:10.
die tijden zijn dan ook altijd een indicatie, geen garantie.
pi_182067089
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 17:11 schreef Nober het volgende:

[..]

Zo had ik laatst een pakketje moeten ontvangen tussen 10:30-12:30 is 'ie er al om 9:10.
Ik had pas dat er in de app stond dat de chauffeur tussen 16.00 en 19.00 uur zou komen. Kom ik om 13.30 thuis, ligt er zo'n niet thuis-briefje. Ik weet dat die tijdvakken slechts indicaties zijn, maar als chauffeurs geregeld uren eerder of later komen is het zelfs als indicatie tamelijk waardeloos.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182067728
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 17:22 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

die tijden zijn dan ook altijd een indicatie, geen garantie.
Je mag al blij zijn dát er af en toe iemand in de straat komt om een niet-thuisbriefje in je bus te doen.
pi_182068494
Fout gegaan met eerder leveren,geen bericht en iemand kwam met mijn 'vroege' wijk aan toen we de rest al aan het uitladen waren. Uiteindelijk weer pas na half 1 weg en weer ruim na zessen pas klaar :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182068521
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:40 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Heb je het dan over tassen inclusief hah? Want dat zijn vaak al 2 of 3 tassen, dus dan kom je met post erbij voor veel wijken ook wel al snel aan 5 tassen.
Inclusies hah. 5 vind ik nog wel prima. Maar 7 is echt heel idioot in mijn ogen. Moest 2 keer extra naar depot fietsen. Alleen daardoor al uur extra gewerkt
pi_182068626
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:23 schreef Debby2755 het volgende:
Even een vraagje hier. Hoeveel tassen hebben jullie nou gemiddeld te bezorgen op een zaterdag. Zelf heb ik 2 nieuwbouw wijken, waarbij het vaak voorkomt dat ik voor de één 7 tassen heb en de ander 5, waardoor ik vaak laat klaar ben. Maar vroeg me dus af of dat aan mij ligt of niet.
maar wat voor tassen, als je 7 hoge stampvol heb je heeel veel, 7 lage zijn ongeveer 3,5 /4 hoge
pi_182068633
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 08:54 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Dat komt door dat geval van voren. Dan zie je niet waar je loopt. _O_
ja helemaal goed :)
pi_182068653
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:18 schreef Globetrottertje het volgende:
De optie "minder gewerkte tijd" is uit de app verdwenen.
:+
daar kom je niet meer aan :)
pi_182068677
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

een beetje maar?

Ben inmiddels gestopt bij dit bedrijf en ik had verwacht dat ik het werk zou missen, maar dat blijkt helemaal niet het geval te zijn
ontwenningsverschijnselen duren maar kort :)
pi_182068739
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:09 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

maar wat voor tassen, als je 7 hoge stampvol heb je heeel veel, 7 lage zijn ongeveer 3,5 /4 hoge
Nee waren echt 7 die helemaal vol waren.
pi_182068789
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:16 schreef Debby2755 het volgende:

[..]

Nee waren echt 7 die helemaal vol waren.
ja dat begrijp ik,je hebt 2 soorten oranje tassen,heel lang de gewone(lage) en sinds een tijdje ook die extra hoge(kan meer in) als je die laatste hebt dan is het een hoop
pi_182068826
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:20 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ja dat begrijp ik,je hebt 2 soorten oranje tassen,heel lang de gewone(lage) en sinds een tijdje ook die extra hoge(kan meer in) als je die laatste hebt dan is het een hoop
Oh dat zou ik niet weten. Ik werk hier nog niet zo lang en wij hebben eigenlijk maar 1 soort tas op het depot.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 september 2018 @ 19:29:16 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182068984
Je hebt vol en je hebt postbodevol. Bij dat laatste is de fiets ramvol en spaar je een trip richting depot uit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182069095
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt vol en je hebt postbodevol. Bij dat laatste is de fiets ramvol en spaar je een trip richting depot uit
Altijd leuk toen het nog echt gezellig was in de voorbereiding. Eigenlijk veel te veel post hebben en je dan bedenken dat alle auto's al vertrokken zijn :7
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 september 2018 @ 19:41:43 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182069158
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Altijd leuk toen het nog echt gezellig was in de voorbereiding. Eigenlijk veel te veel post hebben en je dan bedenken dat alle auto's al vertrokken zijn :7
daar heb ik vaak wel een oplossing voor gevonden. Zeker als je meerdere wijken had en hier geen rekening mee gehouden werd. Juist doordat je de mensen kent en ze ruim tijd geeft om het op het depot te bezorgen kon je nog veel gedaan krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182069245
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daar heb ik vaak wel een oplossing voor gevonden. Zeker als je meerdere wijken had en hier geen rekening mee gehouden werd. Juist doordat je de mensen kent en ze ruim tijd geeft om het op het depot te bezorgen kon je nog veel gedaan krijgen.
Oh ja. Het kon altijd nog wel. Maar liever je fiets laten stijgeren dan ergens moeten wachten hè :P
pi_182069264
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:31 schreef diesnelle het volgende:
Vanavond in Kassa aandacht aan de hoeveelheid klachten bij PostNL. (Nee hoor, 'wij herkennen de problemen niet, alles gaat prima')
https://www.telegraaf.nl/(...)pakketjes-in-kliko-s
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 september 2018 @ 19:53:46 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182069403
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Oh ja. Het kon altijd nog wel. Maar liever je fiets laten stijgeren dan ergens moeten wachten hè :P
Zo gek als sommige collega's heb ik het nooit gedaan, maar als ik bij moest laden dan mikte ik het wel zodanig uit dat ik er pas langs hoefde als de post op het depot geleverd was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182070955
quote:
Waarom is er bij de pakketdienst geen #tegenbeweging? Je weet wel, zij die niet onder grote druk, vrijwillig deels in hun eigen tijd en voor een zo laag mogelijk loon rijden.

Vandaag heb ik in een keer 11 tassen meegenomen. De hele boel gereduceerd tot 7 tassen, twee in de fietstassen, een op de bagagedrager en de overige vier in mijn fietskar. ^O^
pi_182070982
Uhmm... mijn rooster voor volgende week klopt niet of is nog niet actief in de app omdat dinsdag pas mijn eerste werkdag is bij postnl.

Er staat nu bij elke dag geen dienst maar dat klopt dus niet want ik begin volgende week ( di, do, za).

Nu staat er wel onderaan de app dat ik mijn rooster moet bevestigen of bezwaar indienen.

Vraag mij af of ik nu bevestigen of bezwaar indienen? Of even niks doen en even zo laten zoals het is? :*

[ Bericht 3% gewijzigd door Rijstwafel77 op 22-09-2018 21:33:48 ]
pi_182071015
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:24 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Uhmm... mijn rooster voor volgende week klopt nog niet of is nog niet actief in de app omdat dinsdag pas mijn eerste werkdag is bij postnl.

Er staat nu bij elke dag geen dienst maar dat klopt dus niet want ik begin volgende week ( di, do, za). Nu staat er wel onderaan rooster bevestigen of bezwaar indienen. Moet ik nu bevestigen of bezwaar indienen? Of even laten zoals het is? :*
Al geprobeerd handmatig te verversen?
In de app dus even het rooster naar beneden trekken totdat ie verandert van "pijltje omlaag trek om te verversen" naar "pijltje omhoog trek om te verversen"
En anders kun je altijd kijken op de pc op mijnwerk.postnl.nl Misschien dat daar iets meer te vinden is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Rafierafie op 22-09-2018 21:36:39 ]
pi_182071211
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:26 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Al geprobeerd handmatig te verversen?
In de app dus even het rooster naar beneden trekken totdat ie verandert van "pijltje omlaag trek om te verversen" naar "pijltje omhoog trek om te verversen"
En anders kun je altijd kijken op de pc op mijnwerk.postnl.nl Misschien dat daar iets meer te vinden is.
Zowel verversen als het bekijken op de PC maakt geen verschil helaas.
pi_182071358
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:38 schreef Rijstwafel77 het volgende:

[..]

Zowel verversen als het bekijken op de PC maakt geen verschil helaas.
In dat geval neem ik aan dat je in het systeem nog niet bent ingeroosterd. Dan zou ik het gewoon even laten voor wat het is.
Als je wordt ingewerkt is het goed mogelijk dat ze je vooraf niet zoals normaal inplannen. Het is goed mogelijk dat er dan later in de week pas iets in je rooster verschijnt. Ik zou me er niet al te druk over maken als ik jou was.
Ik neem aan dat je weet hoe laat en waar je dinsdag wordt verwacht? Veel meer hoef je op dit moment niet te weten.

Dit is nou PostNL. Welkom! ;)
pi_182071566
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:22 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Waarom is er bij de pakketdienst geen #tegenbeweging? Je weet wel, zij die niet onder grote druk, vrijwillig deels in hun eigen tijd en voor een zo laag mogelijk loon rijden.

Vandaag heb ik in een keer 11 tassen meegenomen. De hele boel gereduceerd tot 7 tassen, twee in de fietstassen, een op de bagagedrager en de overige vier in mijn fietskar. ^O^
absurd aantal 11 ,er waren meerdere berichten te lezen dat de post sterk teruggelopen was,oh nee toen ontwaakten we :)
pi_182071880
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:54 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

absurd aantal 11 ,er waren meerdere berichten te lezen dat de post sterk teruggelopen was,oh nee toen ontwaakten we :)
Nou ja, 7 daarvan waren hah.

Kom net tot de ontdekking dat ik sinds half april 2017 al bijna 1800 pakjes heb gescand. :o
pi_182072882
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:54 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

absurd aantal 11 ,er waren meerdere berichten te lezen dat de post sterk teruggelopen was,oh nee toen ontwaakten we :)
als je heel vaak zegt dat de post aan het teruglopen is, dan gaan mensen het vanzelf een keer geloven
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182077225
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 23:05 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

als je heel vaak zegt dat de post aan het teruglopen is, dan gaan mensen het vanzelf een keer geloven
jij wilt beweren dat de hoeveelheid post niet terugloopt?
Het is toch vrij duidelijk dat het terugloopt, vind het ook altijd nogal domme opmerkingen als we dan een keer een hele drukke dag hebben en je hoort collega's "ja, en dan zeggen ze dat de hoeveelheid post terugloopt."
Ja, want 1 keer een hele drukke dag betekent inderdaad dat de hoeveelheid helemaal niet terugloopt :') .
We hebben wel steeds meer pakjes, en die nemen natuurlijk meer ruimte in, maar puur qua aantal stuks post is het duidelijk heel wat minder dan toen ik begon.
pi_182077889
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 08:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

jij wilt beweren dat de hoeveelheid post niet terugloopt?
Het is toch vrij duidelijk dat het terugloopt, vind het ook altijd nogal domme opmerkingen als we dan een keer een hele drukke dag hebben en je hoort collega's "ja, en dan zeggen ze dat de hoeveelheid post terugloopt."
Ja, want 1 keer een hele drukke dag betekent inderdaad dat de hoeveelheid helemaal niet terugloopt :') .
We hebben wel steeds meer pakjes, en die nemen natuurlijk meer ruimte in, maar puur qua aantal stuks post is het duidelijk heel wat minder dan toen ik begon.
Het is minder ja, maar hier doet bv cycloon de gemeentepost, sandd de ns en veel andere reclame, en rijdt er ook nog een scooter van van straaten rond die ook brievenbussen vult. Dus het is ook versplinterd.

Op ons depot is vrijdag een bezorger bestolen van fiets en post. Stond er een tiental meters vandaan toen de dief er zo opsprong en wegfietste. Het bizarre is dat ik uit de verhalen op whatsapp vernam dat het best vaak voorkomt, en dat je bij niet op slot niet op vergoeding hoeft te rekenen. Zit zelf te denken om mijn fiets te chippen nu. De fiets van die bezorger was overigens in zo'n staat dat ik vermoed dat het om de post ging.
Iemand anders anti-diefstal tips?
pi_182078325
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 08:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

jij wilt beweren dat de hoeveelheid post niet terugloopt?
Het is toch vrij duidelijk dat het terugloopt, vind het ook altijd nogal domme opmerkingen als we dan een keer een hele drukke dag hebben en je hoort collega's "ja, en dan zeggen ze dat de hoeveelheid post terugloopt."
Ja, want 1 keer een hele drukke dag betekent inderdaad dat de hoeveelheid helemaal niet terugloopt :') .
We hebben wel steeds meer pakjes, en die nemen natuurlijk meer ruimte in, maar puur qua aantal stuks post is het duidelijk heel wat minder dan toen ik begon.
Dat is een beetje het Trump-argument. Global warming bestaat niet, want het heeft gisteren gesneeuwd. Natuurlijk loopt de post terug, en hard ook. In 2003 had een gemiddelde ochtendwijk doordeweeks 2 tot 3 volle rode bakken, en op zaterdag 4. Nu is het op didoza driekwart bak en op daldagen een stapeltje van een paar cm. En komt 2 tot 3 rode bakken alleen nog met Kerst voor. Maar die daling is zo geleidelijk geweest, dat het eigenlijk alleen opvalt als je er heel bewust bij stil staat. Daarnaast is het zo dat veel mensen die roepen dat het wel mee valt hier pas een paar jaar werken, en dan zie je inderdaad nauwelijks een afname aan post, maar wel heel veel Chinezen er bij. En in de voorbereiding staan ze met veel minder mensen dan vroeger, zodat je het wel vaak drukker hebt, ook al is er minder post. Daar komt ook nog bij dat ze met de codeerregel de A en de B-wijken bij elkaar in 1 bak gooien, dus als je dan 6 volle blauwe bakken hebt lijkt het best wat. Maar dan heb je eigenlijk maar 2 blauwe bakken post per wijk, en nog twee bakken met pakjes. En met 1 zo'n schoenendoos is een bak snel gevuld.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182078875
Hier roepen ze ook vaak dat het druk is. Ze schijnen alleen het indikken vergeten te zijn.
pi_182079228
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 09:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is een beetje het Trump-argument. Global warming bestaat niet, want het heeft gisteren gesneeuwd. Natuurlijk loopt de post terug, en hard ook. In 2003 had een gemiddelde ochtendwijk doordeweeks 2 tot 3 volle rode bakken, en op zaterdag 4. Nu is het op didoza driekwart bak en op daldagen een stapeltje van een paar cm. En komt 2 tot 3 rode bakken alleen nog met Kerst voor. Maar die daling is zo geleidelijk geweest, dat het eigenlijk alleen opvalt als je er heel bewust bij stil staat. Daarnaast is het zo dat veel mensen die roepen dat het wel mee valt hier pas een paar jaar werken, en dan zie je inderdaad nauwelijks een afname aan post, maar wel heel veel Chinezen er bij. En in de voorbereiding staan ze met veel minder mensen dan vroeger, zodat je het wel vaak drukker hebt, ook al is er minder post. Daar komt ook nog bij dat ze met de codeerregel de A en de B-wijken bij elkaar in 1 bak gooien, dus als je dan 6 volle blauwe bakken hebt lijkt het best wat. Maar dan heb je eigenlijk maar 2 blauwe bakken post per wijk, en nog twee bakken met pakjes. En met 1 zo'n schoenendoos is een bak snel gevuld.
Bij ons zijn het juist de postbodes die roepen "en dan zeggen ze dat de post afneemt", niet de mensen die er pas een paar jaar werken.
pi_182080749
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 10:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier roepen ze ook vaak dat het druk is. Ze schijnen alleen het indikken vergeten te zijn.
Ik kan me nog de tijd herinneren dat je meestal maar 6 afgiftepunten per vakje had. Dan kon je het makkelijk tussen je vingers zetten. Wijken met veel afgiftepunten werden in 2-en gesplitst, dan had je een doordraaikast. Toen kwam de HSM en moesten er per se 15 adressen in een vakje. Met flats ging dat wel, maar bij bedrijvenwijken was het ondoenlijk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182080850
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:09 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

vaak moet je ook een beetje dealen,helpt echt
Wat ik soms deed is vrij vragen en dan een extra wijk lopen.. iedereen geholpen..
Soms was het ook helemaal niet nodig, maar als je elkaar zo kan helpen is het prima.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_182080893
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 09:35 schreef Bezorgertje het volgende:

Iemand anders anti-diefstal tips?
Gewoon je fiets op slot zetten een optie ?
Ja ik weet dat het arbeidsintensief is, maar beter dat dan de fiets weg.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_182080915
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:31 schreef Zelva het volgende:

[..]

Mag ook helemaal niet. Als jij vrij vraagt, dan ben je gewoon vrij. Allereerst keuren ze met een klik op de knop af zonder daar ook maar een reden voor te geven, dat kun je bij voorbaat al negeren. Als ze geen onderbouwde reden geven, is je verlofaanvraag goedgekeurd. Punt.

Ze claimen dan vaak dat er al te veel mensen vrij zijn, met een beroep op het zogenoemd zwaarwegend bedrijfsbelang, in de wet 'gewichtige redenen' genoemd. Van zwaarwegendheid is vrijwel zeker geen sprake. Het gaat om simpele werkzaamheden waar het bedrijf ettelijke werknemers van in dienst heeft die die werkzaamheden kunnen uitvoeren en waar het bedrijf zonder al te veel moeite werknemers voor bij zou kunnen zoeken.

Dat PostNL het aantal werknemers krap houdt met als gevolg dat mensen geen vrij kunnen nemen, is geen zwaarwegend bedrijfsbelang, maar een zwaarwegende bedrijfskeuze.
Mee eens :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_182081735
Ik wil eigenlijk geen woorden vuil maken aan deze club, maar aangezien ze in de TT genoemd worden, toch nog even. Want de tegenbeweging en hun aanhang noemt zichzelf "een bezorgde groep postbezorgers", maar hoe onafhankelijk is deze groep van de OR en van de vakbond BVPP? Zo zie ik een grote foto op hun Facebookpagina staan, met daarop een prominent lid van zowel OR als BVPP, met de toch wel provocatieve kop "aan de slag op een stakingsdag". Ik geef toe dat ik op die dag ook gewoon aan de slag was, maar om dat nou je stakende collega's op deze toch wel wat demonstratieve manier onder de neus te wrijven?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182082631
Uit een Facebookbericht van de andere kant:
quote:
PostNL had geen hinder ondervonden; alle post was donderdag bezorgd...

Daarom hebben alle wijken twee keer zoveel post als op een normale zaterdag en zit de post van donderdag erbij...

#stakenloont #lekkerplussen #nostalgischevolume
Op een enkele locatie zal dit zo zijn geweest. In het hele land zeer zeker niet.
En #lekkerplussen? Ik geef toch echt de voorkeur aan een werkdag waarop ik niet #lekker hoef te plussen. Ik heb liever dat er een realistische tijd op mijn rooster staat, zodat ik van tevoren kan inschatten hoe laat ik weer thuis ben in plaats van een uur uitloop op een dag.
Is dit nu de strijd der hekjes geworden? Hou toch op. :N
pi_182083150
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 14:06 schreef Rafierafie het volgende:
Uit een Facebookbericht van de andere kant:

[..]

Op een enkele locatie zal dit zo zijn geweest. In het hele land zeer zeker niet.
En #lekkerplussen? Ik geef toch echt de voorkeur aan een werkdag waarop ik niet #lekker hoef te plussen. Ik heb liever dat er een realistische tijd op mijn rooster staat, zodat ik van tevoren kan inschatten hoe laat ik weer thuis ben in plaats van een uur uitloop op een dag.
Is dit nu de strijd der hekjes geworden? Hou toch op. :N
Volgens PostNL heeft de staking geen gevolgen gehad voor de klanten en hebben wij gewoon dezelfde kwaliteit geleverd als altijd. Dat klopt. Er zijn wijken blijven staan, maar er blijven tegenwoordig bijna wekelijks wel wijken staan, dus in die zin heeft de staking inderdaad geen invloed gehad.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182083421
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 14:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgens PostNL heeft de staking geen gevolgen gehad voor de klanten en hebben wij gewoon dezelfde kwaliteit geleverd als altijd. Dat klopt. Er zijn wijken blijven staan, maar er blijven tegenwoordig bijna wekelijks wel wijken staan, dus in die zin heeft de staking inderdaad geen invloed gehad.
Er blijven hier zelfs dagelijks verscheidene wijken staan.En dat terwijl de vakantieperiode nu wel voorbij is. Er wordt hier al vele maanden iedere maandag gelopen.
Als er hier al gestaakt zou zijn, zouden die extra wijken die daardoor zijn blijven staan inderdaad niet eens zijn opgevallen.
Ik heb ook nog nergens een plan gezien om het schreeuwend tekort aan bezorgers op te lossen. Als we zo blijven doorsukkelen, lopen er alleen maar meer en meer mensen weg. Ik zit niet in de positie om te vertrekken, anders had ik in de afgelopen weken waarschijnlijk mijn ontslag ingediend. Ik ben het in ieder geval goed zat inmiddels. Hoe kan iemand nog oprecht zeggen trots te zijn om voor dit bedrijf te werken?
pi_182085461
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 09:35 schreef Bezorgertje het volgende:
Iemand anders anti-diefstal tips?
tracker inbouwen kosten weinig
pi_182085524
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:31 schreef diesnelle het volgende:
Vanavond in Kassa aandacht aan de hoeveelheid klachten bij PostNL. (Nee hoor, 'wij herkennen de problemen niet, alles gaat prima')
die kerel kon amper z n verhaal vertellen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 september 2018 @ 16:50:44 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182085615
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 16:47 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

die kerel kon amper z n verhaal vertellen.
Op sommige digen had hij geen antwoord en ik miste eigenlijk de vraag over wat ze er aan gingen doen om te voorkomen dat pakjes overal en nergens achtergelaten werden. Dit omdat de subco's niet betaald worden bij niet afleveren en of ze iets aan die prikkel zouden gaan doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182107327
Even een waarschuwing. We hebben de melding dat we "mijnwerk" app moeten updaten, maar als je dat doet, kun je niet meer met je pin inloggen. Ik in ieder geval ook niet na verwijderen en opnieuw installeren. De playstore van Android staat vol met klachten. Ik ben dus niet de enige. :?
pi_182110427
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 17:30 schreef Globetrottertje het volgende:
Even een waarschuwing. We hebben de melding dat we "mijnwerk" app moeten updaten, maar als je dat doet, kun je niet meer met je pin inloggen. Ik in ieder geval ook niet na verwijderen en opnieuw installeren. De playstore van Android staat vol met klachten. Ik ben dus niet de enige. :?
Inderdaad, auto update en niks meer inloggen. Morgen twee nieuwe wijken dus ben benieuwd.
Als het morgenvroeg nog niet gerepareerd is maar even de TC contacten.
pi_182111457
Morgen eerste werkdag. Zin in, wel spannend maar komt goed! :s)
pi_182111722
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 20:29 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Morgen eerste werkdag. Zin in, wel spannend maar komt goed! :s)
Succes morgen!

Ben stiekum heel benieuwd hoe het bevalt. Dus als je wilt laten weten hoe het gegaan is.. dan graag! :)
pi_182112213
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:07 schreef Rafierafie het volgende:

Kom net tot de ontdekking dat ik sinds half april 2017 al bijna 1800 pakjes heb gescand. :o
Hoe zie je dat?
pi_182113303
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 20:38 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Succes morgen!

Ben stiekum heel benieuwd hoe het bevalt. Dus als je wilt laten weten hoe het gegaan is.. dan graag! :)
Doe ik! :Y
pi_182115947
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 17:30 schreef Globetrottertje het volgende:
Even een waarschuwing. We hebben de melding dat we "mijnwerk" app moeten updaten, maar als je dat doet, kun je niet meer met je pin inloggen. Ik in ieder geval ook niet na verwijderen en opnieuw installeren. De playstore van Android staat vol met klachten. Ik ben dus niet de enige. :?
Automatische update hier. Dat wordt morgen dus ouderwets een dagje niet scannen gok ik.
pi_182116077
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 17:30 schreef Globetrottertje het volgende:
Even een waarschuwing. We hebben de melding dat we "mijnwerk" app moeten updaten, maar als je dat doet, kun je niet meer met je pin inloggen. Ik in ieder geval ook niet na verwijderen en opnieuw installeren. De playstore van Android staat vol met klachten. Ik ben dus niet de enige. :?
Dit bericht lees ik net 5 minuten te laat. Damn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182117036
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 17:30 schreef Globetrottertje het volgende:
Even een waarschuwing. We hebben de melding dat we "mijnwerk" app moeten updaten, maar als je dat doet, kun je niet meer met je pin inloggen. Ik in ieder geval ook niet na verwijderen en opnieuw installeren. De playstore van Android staat vol met klachten. Ik ben dus niet de enige. :?
Als je op "pincode vergeten?" klikt en dan uitlogt, kan je opnieuw inloggen en een nieuwe pincode maken. Zo kom je wel in de app.
pi_182118877
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 20:55 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Hoe zie je dat?
salesforce
pi_182119095
Waar zie je dat in Salesforce?
pi_182119212
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 01:26 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:

[..]

Als je op "pincode vergeten?" klikt en dan uitlogt, kan je opnieuw inloggen en een nieuwe pincode maken. Zo kom je wel in de app.
Tot het moment dat je opnieuw moet inloggen. Dan krijg je weer dezelfde foutmelding.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182119834
Sturen ze hier net een bericht via mijnwerk dat je niet kunt inloggen.
Hoe moet iemand die niet weet hoe je moet inloggen dat lezen? |:(
pi_182120014
Ik zag het. Ik had het bericht via de website op pc gelezen.
pi_182121148
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 17:30 schreef Globetrottertje het volgende:
Even een waarschuwing. We hebben de melding dat we "mijnwerk" app moeten updaten, maar als je dat doet, kun je niet meer met je pin inloggen. Ik in ieder geval ook niet na verwijderen en opnieuw installeren. De playstore van Android staat vol met klachten. Ik ben dus niet de enige. :?
Ik moet hier vaker meelezen en niet pas als ik niet meer kan inloggen zo te zien :')
pi_182121604
Nou, app dus verwijderen en opnieuw downloaden/installeren. Wel even zorgen dat je telefoon niet de oude gegevens/instellingen vd app weer gebruikt (bij mijn telefoon stond dit aan iig). :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182122369
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 11:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Nou, app dus verwijderen en opnieuw downloaden/installeren. Wel even zorgen dat je telefoon niet de oude gegevens/instellingen vd app weer gebruikt (bij mijn telefoon stond dit aan iig). :P
En als-ie het weer doet meteen de tijd (die je ermee bezig bent geweest) plussen!
pi_182122477
Eerste werkdagje zit erop! Leuk werk hoor, dat voorbereiden, de tijd vloog voorbij! *)

In het begin was de persoon van wie we opleiding kregen vrij relaxed.

Maar toen de tijd begon de dringen en de tassen weg moesten.... man man.. er werd aardig kortaf gereageerd met alleen ja of nee. Een leerling naast mij maakte veel fouten en dan hoorde je de persoon die ons inwerkte “ aggg hij doet alles fout”

Of je hoorde een collega roepen tegen de collega die ons inwerkte: “ volgende keer sneller he”..

Is dit normaal joh? Moest er ff aan wennen. :{

Maar verder ging t top! Paar foutjes, maar verder niet veel op of aanmerkingen van de persoon die ons inwerkte.
pi_182123658
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:31 schreef Rijstwafel77 het volgende:

Is dit normaal joh? Moest er ff aan wennen. :{

Maar verder ging t top! Paar foutjes, maar verder niet veel op of aanmerkingen van de persoon die ons inwerkte.
Mooi zo, de kop is er af en die van jou zit er nog op ;) Ik weet niet hoe het binnen werkt, maar ik hoor wel vaker over gestress, ik denk dat het moet wennen.
pi_182124684
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:31 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Eerste werkdagje zit erop! Leuk werk hoor, dat voorbereiden, de tijd vloog voorbij! *)

In het begin was de persoon van wie we opleiding kregen vrij relaxed.

Maar toen de tijd begon de dringen en de tassen weg moesten.... man man.. er werd aardig kortaf gereageerd met alleen ja of nee. Een leerling naast mij maakte veel fouten en dan hoorde je de persoon die ons inwerkte “ aggg hij doet alles fout”

Of je hoorde een collega roepen tegen de collega die ons inwerkte: “ volgende keer sneller he”..

Is dit normaal joh? Moest er ff aan wennen. :{

Maar verder ging t top! Paar foutjes, maar verder niet veel op of aanmerkingen van de persoon die ons inwerkte.
Dat is normaal ja, de werkdruk is erg hoog omdat de afvoertijden gehaald moeten worden. Als een auto om 9 uur moet vertrekken gaat ie ook om 09:00 en niet om 09:05. Dus als er dan iets niet klaar is moeten ze een extra rit regelen wat weer allemaal extra geld kost en dus staat de druk er flink op en staan ze geregeld in je nek te hijgen dat die wijk klaar moet.
pi_182125040
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:31 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Eerste werkdagje zit erop! Leuk werk hoor, dat voorbereiden, de tijd vloog voorbij! *)

In het begin was de persoon van wie we opleiding kregen vrij relaxed.

Maar toen de tijd begon de dringen en de tassen weg moesten.... man man.. er werd aardig kortaf gereageerd met alleen ja of nee. Een leerling naast mij maakte veel fouten en dan hoorde je de persoon die ons inwerkte “ aggg hij doet alles fout”

Of je hoorde een collega roepen tegen de collega die ons inwerkte: “ volgende keer sneller he”..

Is dit normaal joh? Moest er ff aan wennen. :{

Maar verder ging t top! Paar foutjes, maar verder niet veel op of aanmerkingen van de persoon die ons inwerkte.
Ja, als de tijdsdruk er eenmaal opkomt dan krijg je dat. Dat was iig toen ik er nog werkte heel normaal. En zo te lezen nu nog steeds.

Ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar bij ons was inwerken van nieuwe voorbereiders ook gewoon het heel even kort voordoen en dan 'als je vragen hebt vraag maar aan Pietje of Miepje die naast je zit'.

Is ook niet eens lullig bedoeld van ze waarschijnlijk. Zij hebben ook een takenpakket wat af moet en het 'inwerken' moet er gewoon bij.
pi_182125497
Rijstwafel, fijn dat het in ieder geval goed ging bij jou. Heb je ook al een wijk weggelopen? En mag je die wijk doen die je graag wilde?

Ik had vandaag bij een wijk (een inval ivm zieke collega) een voorbereider die de Max en andere tv bladen met de open kant naar rechts had gezet. Pakt lastig. Ik heb dat nog nooit gehad in ieder geval. Wel dat ze grote enveloppen een halve slag draaien met de goede kant naar beneden. Lastig adres lezen zo.

Nu was het adres ook links onderaan en het blader deel zat rechts.

Maar goed. Al met al maar 13 minuutjes uitloop. Mijn twee andere wijken waren weer zoals anders gezet. En dat was verder prima.
pi_182126892
[quote]1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 15:59 schreef Globetrottertje het volgende:
Rijstwafel, fijn dat het in ieder geval goed ging bij jou. Heb je ook al een wijk weggelopen? En mag je die wijk doen die je graag wilde?

Volgende week zaterdag ga ik voor de eerste keer een wijk lopen. Ik word nog gebeld om welke wijk het precies gaat.

Ik heb nu aangegeven dat ik interesse heb in de wijk die op de site stond van postNL bij de vacatures.

Maar heb ook aangeven dat mijn voorkeur het meest uitgaat naar een wijk, dichterbij mijn woonadres is.

Ze gaan nu dus kijken of er een wijk is die dichtbij mijn huisadres is dan de wijk van de vacature. Zo niet, dan wordt het de wijk van de vacature.

Ze zouden mij bellen, nog niks gehoord. Wachten duurt lang, vooral als je heeeeel nieuwschierig bent.

Ingewikkeld verhaal.. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Rijstwafel77 op 25-09-2018 17:16:25 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 september 2018 @ 17:48:32 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182127616
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:16 schreef Rafierafie het volgende:
Sturen ze hier net een bericht via mijnwerk dat je niet kunt inloggen.
Hoe moet iemand die niet weet hoe je moet inloggen dat lezen? |:(
Dat had je van te voren moeten weten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182127809
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb. Maar heb nu 2 x de werkapp op mijn telefoon met in 1 app mijn werkrooster als voorbereider en in 1 app mijn werkrooster als postbezorger! *)
pi_182128038
Yes!! *O*

Zie. Er kan ook best weleens iets bij Postnl goed gaan.

@DieSnelle, kom je weer bij ons werken? 8-)
pi_182128104
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:58 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb. Maar heb nu 2 x de werkapp op mijn telefoon met in 1 app mijn werkrooster als voorbereider en in 1 app mijn werkrooster als postbezorger! *)
Klasse! Nooit gedacht dat zoiets zou lukken.

Nog meer goed nieuws: de gestolen fiets van een collega is teruggevonden. Stond bij een coffeeshop met de sleutel er nog in! Voortas en post ontbraken, grote posttassen zaten er nog wel op.
pi_182128853
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:58 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb. Maar heb nu 2 x de werkapp op mijn telefoon met in 1 app mijn werkrooster als voorbereider en in 1 app mijn werkrooster als postbezorger! *)
Hoe kun je nou 2x de app op je telefoon hebben? Als je 'm geïnstalleerd hebt en dan nog een keer naar de appstore gaat, dan staat er toch dat íe al geïnstalleerd is?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182129353
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182129607
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:58 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb. Maar heb nu 2 x de werkapp op mijn telefoon met in 1 app mijn werkrooster als voorbereider en in 1 app mijn werkrooster als postbezorger! *)
Wauw, ik wou dat dat mij gelukt was toen ik dat nog allebei deed. Had me veel gedoe bespaard.
pi_182131525
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 19:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoe kun je nou 2x de app op je telefoon hebben? Als je 'm geïnstalleerd hebt en dan nog een keer naar de appstore gaat, dan staat er toch dat íe al geïnstalleerd is?
Ik heb echt geen idee, wist ik het maar! 8)7
pi_182133093
In de nieuwsbrief hier wist men te vertellen dat er collega's zijn die spierpijn krijgen door het postvest. Daarachter de opmerking "spierpijn is niet blijvend". :')
En je mag niet na een dag al concluderen dat het postvest een kutding is. Bovendien is het belangrijk om meldingen te blijven maken over slechte voorbereiding of problemen met de combibundel zodat ze er niets mee kunnen blijven doen.

Hier was het vandaag in ene flink druk, omdat alles wat dik en zwaar was en deze week mee moest, er vandaag bij gepleurd is. Tassen waren niet te tillen. Die Linda blijft ook maar uitdijen. ;)
pi_182134298
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 21:16 schreef Rijstwafel77 het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee, wist ik het maar! 8)7
Maar heb je dan ook 2 verschillende accounts met 2 verschillende e-mailadressen aangemaakt? En staat er ook 2x een icoontje op je telefoonscherm?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 25 september 2018 @ 23:38:23 #212
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_182134845
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:14 schreef Rafierafie het volgende:
In de nieuwsbrief hier wist men te vertellen dat er collega's zijn die spierpijn krijgen door het postvest. Daarachter de opmerking "spierpijn is niet blijvend". :')
En je mag niet na een dag al concluderen dat het postvest een kutding is. Bovendien is het belangrijk om meldingen te blijven maken over slechte voorbereiding of problemen met de combibundel zodat ze er niets mee kunnen blijven doen.
Het niveau stijgt. |:(
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_182136397
quote:
Op ons depot is vrijdag een bezorger bestolen van fiets en post. Stond er een tiental meters vandaan toen de dief er zo opsprong en wegfietste. Het bizarre is dat ik uit de verhalen op whatsapp vernam dat het best vaak voorkomt, en dat je bij niet op slot niet op vergoeding hoeft te rekenen. Zit zelf te denken om mijn fiets te chippen nu. De fiets van die bezorger was overigens in zo'n staat dat ik vermoed dat het om de post ging.
Iemand anders anti-diefstal tips?
anti-diefstal tip: zet je fiets in het zicht van mensen die duidelijk thuis zijn,
en geef hun hun post het laatst, vlak voor je je fiets verplaatst
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_182136569
Of bestel alleen in goede buurten, dan kun je de fiets rustig laten staan en dan is hij er nog als je terugkomt.
pi_182138246
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 03:52 schreef bmp80 het volgende:
Of bestel alleen in goede buurten, dan kun je de fiets rustig laten staan en dan is hij er nog als je terugkomt.
Wat versta je onder een goede buurt?

Een collega is zijn fiets kwijtgeraakt in een villawijk, de fiets stond (niet op slot) voor de deur van een tandartspraktijk. De collega was daar even naar binnen gelopen om een pakje af te geven. Toen hij na een minuut weer buiten kwam was de fiets weg.
De posttassen (met inhoud) zijn later die dag in een plantsoentje 200 meter verderop teruggevonden door een deftige dame uit de villawijk die haar hondje aan het uitlaten was, de fiets is niet meer teruggevonden.
pi_182142962


Plaatste de FNV op facebook (hopelijk werkt dit).. moet ik hier uit opmaken dat deze regio's in de genoemde periode gaan starten met de combibundel? Kan ik natuurlijk beter aan de FNV vragen maar heb niet zoveel zin om dat nu zo op facebook te zetten :P

Hoe lang van te voren zouden/moesten ze ook alweer melden dat je ging starten?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182143311
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 08:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

jij wilt beweren dat de hoeveelheid post niet terugloopt?
Het is toch vrij duidelijk dat het terugloopt, vind het ook altijd nogal domme opmerkingen als we dan een keer een hele drukke dag hebben en je hoort collega's "ja, en dan zeggen ze dat de hoeveelheid post terugloopt."
Ja, want 1 keer een hele drukke dag betekent inderdaad dat de hoeveelheid helemaal niet terugloopt :') .
We hebben wel steeds meer pakjes, en die nemen natuurlijk meer ruimte in, maar puur qua aantal stuks post is het duidelijk heel wat minder dan toen ik begon.
Denk toch wel dat er een verschil per regio of stad is. Kijk dat er minder post is ook wel logisch, maar overdrijven is ook een vak

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 14:47 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Er blijven hier zelfs dagelijks verscheidene wijken staan.En dat terwijl de vakantieperiode nu wel voorbij is. Er wordt hier al vele maanden iedere maandag gelopen.
Als er hier al gestaakt zou zijn, zouden die extra wijken die daardoor zijn blijven staan inderdaad niet eens zijn opgevallen.
Ik heb ook nog nergens een plan gezien om het schreeuwend tekort aan bezorgers op te lossen. Als we zo blijven doorsukkelen, lopen er alleen maar meer en meer mensen weg. Ik zit niet in de positie om te vertrekken, anders had ik in de afgelopen weken waarschijnlijk mijn ontslag ingediend. Ik ben het in ieder geval goed zat inmiddels. Hoe kan iemand nog oprecht zeggen trots te zijn om voor dit bedrijf te werken?
500 stafleden gingen meehelpen toch?
Afgelopen zaterdag hier 30 wijken open _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182143388
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:48 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]

Plaatste de FNV op facebook (hopelijk werkt dit).. moet ik hier uit opmaken dat deze regio's in de genoemde periode gaan starten met de combibundel? Kan ik natuurlijk beter aan de FNV vragen maar heb niet zoveel zin om dat nu zo op facebook te zetten :P

Hoe lang van te voren zouden/moesten ze ook alweer melden dat je ging starten?
Zijn dit niet de plekken die al begonnen zijn? aangezien er "Afgeronde trajecten" staat
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182143418
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:15 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Zijn dit niet de plekken die al begonnen zijn? aangezien er "Afgeronde trajecten" staat
Dat zou je wel denken ja, maar mijn plaats staat erbij en wij zijn nog niet begonnen. Ook nog niets gehoord over wanneer we gaan starten. Dus vandaar de verwarring..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182143449
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:17 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Dat zou je wel denken ja, maar mijn plaats staat erbij en wij zijn nog niet begonnen. Ook nog niets gehoord over wanneer we gaan starten. Dus vandaar de verwarring..
Nou tussen 7 sep en 22 okt ga je er mee beginnen :P
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182143468
Lekker druk vandaag. Had meer weg van een piekdag dan een daldag. Ik blijf het totaal absurd vinden dat er zo makkelijk met de post wordt geschoven naar een daldag zonder de bezorgers te informeren. Er zijn er bij die 4 of meer wijken lopen. En voor je het weet ben je op een dag als vandaag dan 2 uur of meer langer bezig.
pi_182143477
Dat vrees ik dus ook ja :') maar dacht ooit gelezen te hebben dat het een X aantal weken van te voren bekend gemaakt moest zijn :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182143518
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:18 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Lekker druk vandaag. Had meer weg van een piekdag dan een daldag. Ik blijf het totaal absurd vinden dat er zo makkelijk met de post wordt geschoven naar een daldag zonder de bezorgers te informeren. Er zijn er bij die 4 of meer wijken lopen. En voor je het weet ben je op een dag als vandaag dan 2 uur of meer langer bezig.
Hier zijn zulke dingen ook wel eens gebeurd omdat een bepaalde klant in de ochtend heel vroeg nog aan kwam met een partij die nog per se die dag mee moest. Was iets van de gemeente en ook nog zowat huis aan huis :X
Soms informeren ze hier wel.. dan krijg je een smsje dat het drukker is dan normaal, kort voordat je moet starten :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182143777
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:20 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Hier zijn zulke dingen ook wel eens gebeurd omdat een bepaalde klant in de ochtend heel vroeg nog aan kwam met een partij die nog per se die dag mee moest. Was iets van de gemeente en ook nog zowat huis aan huis :X
Soms informeren ze hier wel.. dan krijg je een smsje dat het drukker is dan normaal, kort voordat je moet starten :')
Mjah hier kon de voorbereiding het gewoon niet aan. Dit hele systeem is niet gebouwd op een spontane piek in het volume.
pi_182144206
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:48 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]

Plaatste de FNV op facebook (hopelijk werkt dit).. moet ik hier uit opmaken dat deze regio's in de genoemde periode gaan starten met de combibundel? Kan ik natuurlijk beter aan de FNV vragen maar heb niet zoveel zin om dat nu zo op facebook te zetten :P

Hoe lang van te voren zouden/moesten ze ook alweer melden dat je ging starten?
Ja, dat klopt wel ja, wij gaan 22 oktober beginnen. We horen er eigenlijk vrijwel niks over qua wat het voor ons gaat betekenen, hoe de teams worden ingedeeld etc. we weten alleen dat we 22 oktober beginnen.
pi_182144358
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 15:59 schreef Globetrottertje het volgende:
Rijstwafel, fijn dat het in ieder geval goed ging bij jou. Heb je ook al een wijk weggelopen? En mag je die wijk doen die je graag wilde?

Ik had vandaag bij een wijk (een inval ivm zieke collega) een voorbereider die de Max en andere tv bladen met de open kant naar rechts had gezet. Pakt lastig. Ik heb dat nog nooit gehad in ieder geval. Wel dat ze grote enveloppen een halve slag draaien met de goede kant naar beneden. Lastig adres lezen zo.

Nu was het adres ook links onderaan en het blader deel zat rechts.

Maar goed. Al met al maar 13 minuutjes uitloop. Mijn twee andere wijken waren weer zoals anders gezet. En dat was verder prima.
heeft puur te maken met de codeerregel, die printen ze lukraak op stukken dus elke nieuwe voorbereider kikt niet meer hoe iets neer gezet wordt, net zoiets als dat grote dtukken niet meer achter hoeven..... t wordt erger en erger gewoon
pi_182144364
Handig als het hier ook de 22e wordt. Die week zijn er meerdere mensen met vakantie en ben ik waarschijnlijk doordeweeks de enige beschikbare flexibele van ons depot :'). Ik houd er rekening mee dat ik zeker in het begin er een stuk langer over ga doen en wil dan dus kleinere diensten, maar daar zijn ze het vd planning dan waarschijnlijk niet mee eens..

Maar er is dus bij ons uberhaupt nog niet eens verteld wanneer we gaan starten :{
Dan doel ik dus wel op de bezorgers, wat er binnen eventueel besproken is weet ik niet.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182144438
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Handig als het hier ook de 22e wordt. Die week zijn er meerdere mensen met vakantie en ben ik waarschijnlijk doordeweeks de enige beschikbare flexibele van ons depot :'). Ik houd er rekening mee dat ik zeker in het begin er een stuk langer over ga doen en wil dan dus kleinere diensten, maar daar zijn ze het vd planning dan waarschijnlijk niet mee eens..

Maar er is dus bij ons uberhaupt nog niet eens verteld wanneer we gaan starten :{
Dan doel ik dus wel op de bezorgers, wat er binnen eventueel besproken is weet ik niet.
jij spreekt verder nooit voorbereiders?
pi_182144487
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Handig als het hier ook de 22e wordt. Die week zijn er meerdere mensen met vakantie en ben ik waarschijnlijk doordeweeks de enige beschikbare flexibele van ons depot :'). Ik houd er rekening mee dat ik zeker in het begin er een stuk langer over ga doen en wil dan dus kleinere diensten, maar daar zijn ze het vd planning dan waarschijnlijk niet mee eens..

Maar er is dus bij ons uberhaupt nog niet eens verteld wanneer we gaan starten :{
Dan doel ik dus wel op de bezorgers, wat er binnen eventueel besproken is weet ik niet.
Misschien beginnen ze bij jullie gewoon nog niet? Want bij ons hebben ze de afgelopen weken wel al diverse wijken via de combimethode gezet zodat mensen vast wat konden wennen in aanloop naar de echte invoering.
pi_182144600
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:13 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Misschien beginnen ze bij jullie gewoon nog niet? Want bij ons hebben ze de afgelopen weken wel al diverse wijken via de combimethode gezet zodat mensen vast wat konden wennen in aanloop naar de echte invoering.
Misschien was het de bedoeling maar loopt alles nog niet op schema of zo, kan natuurlijk dat ze nog niet beginnen. Als ik dat lijstje zie zou het iig wel de bedoeling geweest zijn dan. Nou ja, hij komt er natuurlijk toch wel :P maar liever niet precies in zo'n week dat er veel vrij zijn.

En nee, ik heb de laatste tijd niet echt meer gesproken met mensen die ook binnen werken ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182144670
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:19 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Misschien was het de bedoeling maar loopt alles nog niet op schema of zo, kan natuurlijk dat ze nog niet beginnen. Als ik dat lijstje zie zou het iig wel de bedoeling geweest zijn dan. Nou ja, hij komt er natuurlijk toch wel :P maar liever niet precies in zo'n week dat er veel vrij zijn.

En nee, ik heb de laatste tijd niet echt meer gesproken met mensen die ook binnen werken ;)
ach bij ons kwam de codeeerregel laat en meerdere keren uitstel en daar werd ook waardeloos over gecommunicieerd, mij verbaast niks meer

we hebben a;l een hele tijd een dreiging dat het pand moet sluiten, maar ook dat verloopt allemaal waardeloos! investeren gaan ze niet meer doen, ruimte in nieuwegein is er nog niet etc etc, misschien toch maar weer terug de It in ;)
pi_182144704
Volgens mij beginnen ze regio Arnhem, Nijmegen het eerste kwartaal 2019 met de combibundel.

Is een paar maanden geleden tijdens een werkoverleg verteld.

Maar ja.. wanneer in het eerste kwartaal? Begin? Eind?
pi_182144773
Er blijven ook hier nu wel steeds veel wijken staan, maar dat was voor zover ik begrepen had iig geen reden meer om de invoering uit te stellen :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182144877
Ik vraag me af hoe synchroon het rood en blauw gaat lopen met die combibundel. Aangezien dat indikken al zonder overleg is gegaan zal het wel een zooitje worden. Zo splitsen ze hier bijvoorbeeld vrolijk bundel 3 omdat die veel en veel te groot is. Nu is dat opzich prima, maar het splitsen gebeurd op de gekste plekken. En om het helemaal leuk te maken flikkeren ze ook nog een stukje van bundel 3 bij bundel 2. Ook echt 1 adres ofzo. Alsof ze alleen maar naar hun liniaal kijken en maar random wat dingen gaan samenvoegen.

Hierover had ik in augustus ook een melding gemaakt. Kreeg ik vandaag reactie op :')
pi_182145105
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:33 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Alsof ze alleen maar naar hun liniaal kijken en maar random wat dingen gaan samenvoegen.
volgens mij was dat ook de opdracht ja, dus ka je zomaar gelijk hebben (en opleiding krijgen mensen binnen ook niet meer) ((als ik zie wat er gestuurd wordt naar een curator heeft die elke week wel 12x de linda)
pi_182145218
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:27 schreef VixenFromHell het volgende:
Er blijven ook hier nu wel steeds veel wijken staan, maar dat was voor zover ik begrepen had iig geen reden meer om de invoering uit te stellen :P
Klopt. De bezettingsproblemen mogen alleen niet groter worden door de invoering van de combibundel. De eis van de OR was dat de bezetting op orde moest zijn, maar daarin is PostNL niet meegegaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182145810
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 13:48 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]

Plaatste de FNV op facebook (hopelijk werkt dit).. moet ik hier uit opmaken dat deze regio's in de genoemde periode gaan starten met de combibundel? Kan ik natuurlijk beter aan de FNV vragen maar heb niet zoveel zin om dat nu zo op facebook te zetten :P

Hoe lang van te voren zouden/moesten ze ook alweer melden dat je ging starten?
Bleiswijk heeft al de combibundel. In ieder geval gedeeltelijk.

Denk dat dit nog een oude lijst is trouwens.
pi_182148082
Mijn gebied staat ook op die lijst. Maar hier wordt het nog niet ingevoerd. Eerst moet de boel nog verhuizen. Een stuk van ons gebied dat op een andere locatie wordt voorbereid is vorige week begonnen.

Eerst 23 oktober verhuizen... Dan gaat onze aanlevertijd op piekdagen van 13.00 uur naar 9.00 uur *O* (En daarna krijgen we die klote combibundel, maar dat zien we dan wel weer)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_182148267
Jippie, wie wil mag de maandag voor de kerst ook werken. Met een soort kerstbonus ook nog, ongekend.
pi_182148506
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:58 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, dat klopt wel ja, wij gaan 22 oktober beginnen. We horen er eigenlijk vrijwel niks over qua wat het voor ons gaat betekenen, hoe de teams worden ingedeeld etc. we weten alleen dat we 22 oktober beginnen.
kun je vanaf 22okt nog een of meerdere wijken bezorgen
pi_182148530
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Klopt. De bezettingsproblemen mogen alleen niet groter worden door de invoering van de combibundel. De eis van de OR was dat de bezetting op orde moest zijn, maar daarin is PostNL niet meegegaan.
die zullen wel toenemen gezien de mensen buiten de doelgroep pleitte gaan :)
pi_182148595
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:11 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

die zullen wel toenemen gezien de mensen buiten de doelgroep pleitte gaan :)
Maar bewijs maar eens dat die mensen zijn weggegaan vanwege de combibundel en niet om een andere reden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 september 2018 @ 18:16:25 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182148603
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:15 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Zijn dit niet de plekken die al begonnen zijn? aangezien er "Afgeronde trajecten" staat
Niet helemaal. Afgerond kan ook zijn als in: de voorbereidingen zijn gedaan, WTR is bekend en gaan met die kangoeroes.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182149911
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef Bezorgertje het volgende:
Jippie, wie wil mag de maandag voor de kerst ook werken. Met een soort kerstbonus ook nog, ongekend.
Hier hadden ze het over 1 uur per wijk die je loopt. Lijkt me nogal gek aangezien je dan beter allemaal kleine wijkjes kan gaan lopen. Vraag me af hoeveel mensen ze gaan vinden, gezien die bonus verwachten ze niet dat er nog veel mensen voor te porren zijn. Zelf heb ik ook geen behoefte om nu opeens klaar te staan voor het bedrijf.
pi_182150003
Ik mag morgen weer! *O*
pi_182150128
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef Bezorgertje het volgende:
Jippie, wie wil mag de maandag voor de kerst ook werken. Met een soort kerstbonus ook nog, ongekend.
Waar staat dit? Of is het een gerucht?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_182151607
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:32 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Waar staat dit? Of is het een gerucht?
Op het "prikbordnieuws", wat dat ook is. En geen gerucht, aan alle bezorgers hier gestuurd. Met de voorwaarden zoals hierboven beschreven. Extra uur per wijk.
pi_182153001
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:40 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Op het "prikbordnieuws", wat dat ook is. En geen gerucht, aan alle bezorgers hier gestuurd. Met de voorwaarden zoals hierboven beschreven. Extra uur per wijk.
Nou, dan wil ik nog wel twee piepkleine wijkjes doen van een uur elk. Maar meer ook niet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182153851
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Handig als het hier ook de 22e wordt. Die week zijn er meerdere mensen met vakantie en ben ik waarschijnlijk doordeweeks de enige beschikbare flexibele van ons depot :'). Ik houd er rekening mee dat ik zeker in het begin er een stuk langer over ga doen en wil dan dus kleinere diensten, maar daar zijn ze het vd planning dan waarschijnlijk niet mee eens..

Maar er is dus bij ons uberhaupt nog niet eens verteld wanneer we gaan starten :{
Dan doel ik dus wel op de bezorgers, wat er binnen eventueel besproken is weet ik niet.
als je het kan lijden en als er meer zijn die het kunnen doen(dus financieel geen probleem) moet je gewoon je contract terug zetten naar max 5 uur(worden ze gek) :)
pi_182156211
PostNL heeft op MijnWerk een reactie geplaatst op de uitzending van Kassa:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)zendingvankassa.aspx
Een quote hieruit:
quote:
Kassa kreeg 4.000 reacties op hun enquête. Hieruit blijkt dat 35 procent niet tevreden is over de bezorging. [...]
De cijfers van Kassa komen niet overeen met onze eigen klachtenregistratie. Over alle pakketten die wij bezorgen, ontvangen we over 0,05 procent een klacht.
Dat laatste percentage lijkt me onwaarschijnlijk: 0.05 procent is een factor 0.0005 ofwel 1 klacht per 2000 bezorgpogingen, terwiijl Kassa uit zou komen op 700 klachten per 2000 bezorgpogingen..
Of zou de woordvoerder van PostNL "een factor 0.05, ofwel 5%" bedoelen, dus 1 klacht op 20 bezorgpogingen?
Lijkt me nog steeds aan de lage kant, maar wel een stuk waarschijnlijker dan 1 op 2000.
pi_182156438
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 23:35 schreef blijevis het volgende:
PostNL heeft op MijnWerk een reactie geplaatst op de uitzending van Kassa:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)zendingvankassa.aspx
Een quote hieruit:

[..]

Dat laatste percentage lijkt me onwaarschijnlijk: 0.05 procent is een factor 0.0005 ofwel 1 klacht per 2000 bezorgpogingen, terwiijl Kassa uit zou komen op 700 klachten per 2000 bezorgpogingen..
Of zou de woordvoerder van PostNL "een factor 0.05, ofwel 5%" bedoelen, dus 1 klacht op 20 bezorgpogingen?
Lijkt me nog steeds aan de lage kant, maar wel een stuk waarschijnlijker dan 1 op 2000.
omdat mensen die tevreden zijn een stuk minder snel naar kassa gaan janken.
pi_182158432
Misschien bedoelen ze dat je een uur extra betaald krijgt per wijk als Kerstbonus.

Hier nog niets gezien of gehoord.
pi_182159285
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 07:21 schreef Globetrottertje het volgende:
Misschien bedoelen ze dat je een uur extra betaald krijgt per wijk als Kerstbonus.

Hier nog niets gezien of gehoord.
Ik heb er ook nog niets over gelezen. Kerstbonus hier zal wel iets als "twee halen, een betalen" zijn.
Het is eindelijk weer een jaar waarin de kerst voor ons op de goede dagen valt. Ik ben dan echt absoluut niet van plan om daar weer een dag van in te leveren. Ik blijf erbij dat maandag geen werkdag is.
pi_182159474
quote:
10s.gif Op woensdag 26 september 2018 23:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

omdat mensen die tevreden zijn een stuk minder snel naar kassa gaan janken.
Ja, tevreden mensen dienen geen klacht in. Dat is logisch. Maar dat geldt ook voor de klachten die PostNL ontvangt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182159705
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 09:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, tevreden mensen dienen geen klacht in. Dat is logisch. Maar dat geldt ook voor de klachten die PostNL ontvangt.
alleen, is je steekproef bij Postnl een heel stuk groter.
pi_182160727
Zie het bericht volgens mij niet meer staan bij de FNV, misschien dan toch oude/foute info :P

Hier ook nog niets gezien over een kerstbonus. Niet dat ik dan op maandag wil gaan werken ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182160783
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nou, dan wil ik nog wel twee piepkleine wijkjes doen van een uur elk. Maar meer ook niet.
Wijken zijn tussen de 2 en 2.5 uur. En voor elke wijk die je loopt krijg je een uur extra.

Vandaag nog 23 wijken open hier _O- :W
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182161370
2e werkdag, en vandaag weggestuurd omdat ik nog teveel fouten maakte.. werd continu afgezeken, geen duidelijke uitleg, zuchtten als ik een fout maakte en niet uitleggen wat ik fout deed. Als ik iets niet begreep en uitleg vroeg kreeg ik het antwoord “ wat denk je zelf?”

Boos worden omdat je geen pen bij je hebt, of hem kwijt bent. Uiteindelijk kreeg ik een pen van de persoon die opleiding gaf, vergat hem terug te geven.. en dan niet even netjes vragen “ mag ik hem terug?” maar nee, dan zeggen ze daar “ pen terug”...

Het doet mij best verdriet over de manier waarop er met mij om is gegaan en baal ervan dat ze niet gewoon even rekening kunnen houden met iemand met autisme. Als je aangeeft dat het daarom niet snel genoeg is gegaan.. :'(
pi_182161576
Je bedoeld dat ze je ontslagen hebben in je proeftijd na 1 dag? Sukkels...
Binnen is de werkdruk heel hoog en dat heeft tol op iedereen. Ook de mensen die je moeten inwerken.

Mare je gaat van de week nog bezorgen? Dat is wel een fijner werkje. Meestal kan je na 2x zelf indelen hoe je bezorgd, als het maar in de juist bus valt. Buiten is het personeelstekort ook gigantisch. Dus als je een beetje handig bent mis je die uren binnen niet eens.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_182162058
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:44 schreef Rijstwafel77 het volgende:
2e werkdag, en vandaag weggestuurd omdat ik nog teveel fouten maakte.. werd continu afgezeken, geen duidelijke uitleg, zuchtten als ik een fout maakte en niet uitleggen wat ik fout deed. Als ik iets niet begreep en uitleg vroeg kreeg ik het antwoord “ wat denk je zelf?”

Boos worden omdat je geen pen bij je hebt, of hem kwijt bent. Uiteindelijk kreeg ik een pen van de persoon die opleiding gaf, vergat hem terug te geven.. en dan niet even netjes vragen “ mag ik hem terug?” maar nee, dan zeggen ze daar “ pen terug”...

Het doet mij best verdriet over de manier waarop er met mij om is gegaan en baal ervan dat ze niet gewoon even rekening kunnen houden met iemand met autisme. Als je aangeeft dat het daarom niet snel genoeg is gegaan.. :'(
Jammer, op onze vestiging heb je een speciaal opleidingsteam waar ze echt de tijd voor je hebben. In mijn team is het meestal gezellig, dus echt vervelend dat je van die rare collega's hebt. Als ik zo'n nare ervaring had gehad toen ik begon, had ik de eerste week niet afgemaakt hoor. En ik was allesbehalve snel hoor. Ze bekijken het even.
pi_182163891
Ik wou het heel graag snappen. Maar dat gaat niet als de persoon die de opleiding geeft te weinig geduld heeft om het uit te leggen, en daarom alles maar afsnauwt, zucht en zichtbaar laat zien dat ik het niet goed doe. En paniek uitbreekt omdat ik mijn pen kwijt ben.. en moeilijk doet om haar eigen pen te geven.. alles werkt op tijd en dat kost toch ook allemaal tijd? Alles wel controleert, klachtenlijst opstelt maar niet met mij samen controleert geen terugkoppeling geeft. |:(
pi_182163911
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:57 schreef V__L_N het volgende:
Je bedoeld dat ze je ontslagen hebben in je proeftijd na 1 dag? Sukkels...
Binnen is de werkdruk heel hoog en dat heeft tol op iedereen. Ook de mensen die je moeten inwerken.

Mare je gaat van de week nog bezorgen? Dat is wel een fijner werkje. Meestal kan je na 2x zelf indelen hoe je bezorgd, als het maar in de juist bus valt. Buiten is het personeelstekort ook gigantisch. Dus als je een beetje handig bent mis je die uren binnen niet eens.
Dit was mijn 2e werkdag, in mijn maand proeftijd.
pi_182164939
Van collega gehoord dat er idd een lijst op depot ligt voor wie wil werken 24-12, begrijp dat je ook aan moet geven als je niet kan/wil. Begreep dat je ook alleen je eigen wijk(en) mag doen.
Edit: begrijp nu dat je alleen in kan vullen dat je niet kan, dus als je niks invult gaan ze er vanuit dat je kan/wil waarschijnlijk 8)7

Lijst hangt er nog t/m volgende week zaterdag, ik heb dan nog vakantie 8-) heb ook geen eigen wijken. Moeten ze niet flikken om me tzt dan gewoon in te gaan roosteren :W

@Rijstwafel: Schandalig hoe ze daar met je omgegaan zijn :N zou daar echt niet willen werken als dat zo gaat :X

[ Bericht 16% gewijzigd door VixenFromHell op 27-09-2018 15:15:38 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182165050
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:44 schreef Rijstwafel77 het volgende:

Het doet mij best verdriet over de manier waarop er met mij om is gegaan en baal ervan dat ze niet gewoon even rekening kunnen houden met iemand met autisme. Als je aangeeft dat het daarom niet snel genoeg is gegaan.. :'(
Wat vervelend, Rijstwafel77, je was zo gemotiveerd.... Heb je bij je sollicitatie aangegeven dat je een autistische stoornis hebt? (Dat het daarom wat langer kan duren en dat degene die je inwerkt daar rekening mee kan houden?) Wat een horken!

Ga je wel bezorgen? Het lijkt me dat dat dan beter bij je past, omdat je minder afhankelijk bent van anderen, lekker je eigen gang kunt gaan. Misschien kan je meer bezorguren krijgen?
pi_182165126
Rijstwafel, wat balen zeg! Wat een minkukels!

Het is toch normaal dat je in het begin fouten maakt? En ook normaal dat iemand die je op moet leiden, je ook alle tijd en aandacht geeft. Ik zou ervoor gezorgd hebben dat ik bij de nieuwe mensen bleef staan totdat ze het volledig onder de knie hadden. Dan moet er maar even een extra kracht komen die mijn werk even zolang doet. Maar ik zou een nieuweling nooit afkatten. Die minkukel heeft het zelf ook moeten leren ooit. :(

Ik neem aan dat je wel gewoon mag gaan bezorgen he? Misschien kun je wel wat meer gaan bezorgen?

Ben je lekker in de buitenlucht zonder dat er iemand in je nek hijgt. Wij hebben best wel mensen met een vorm van autisme, asperger etc. En die vinden het werk heerlijk en ze doen het hartstikke goed en secuur.

Vind het heel rot voor je. Gun je een leuk team. Ik hoop dat je op een tof depot terechtkomt!
pi_182165204
Vanochtend werd het briefje opgehangen op ons depot met de vraag of we de maandag voor Kerst willen werken. We mogen ons inschrijven.

Het gaat inderdaad om wijken van maximaal 2 a 2 1/2 uur en je krijgt per wijk een uur extra uitbetaald. Hier werd niet gesproken over dat je alleen je vaste wijk mocht doen.

Ik ga mij er maar niet op inschrijven. Was eigenlijk net blij dat we wat langer vrij hebben omdat Kerst zo gunstig valt dit jaar. Oud en Nieuw en Nieuwjaarsdag ook trouwens.

Misschien dat we een paar dagen er tussenuit gaan. Kan nu mooi.
:P
pi_182165401
Krijgen voorbereiders ook een tijdsbonus dan als ze hun vrije maandag opofferen?
pi_182165506
Ja wil net zeggen. Voorbereiders moeten dan natuurlijk ook aan de slag.
pi_182165526
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:35 schreef gelestipjes het volgende:
Krijgen voorbereiders ook een tijdsbonus dan als ze hun vrije maandag opofferen?
Mag hopen van wel en anders is er wellicht ook gewoon niks te bezorgen :P
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:25 schreef Globetrottertje het volgende:

Het gaat inderdaad om wijken van maximaal 2 a 2 1/2 uur en je krijgt per wijk een uur extra uitbetaald. Hier werd niet gesproken over dat je alleen je vaste wijk mocht doen.
:P
Knap dat die maximale tijd van de wijken nu al weten. Ze weten waarschijnlijk nog helemaal niet hoe veel post er dan exact is/zal blijven staan op zaterdag. Op piekdagen hebben we hier enkele wijken die een stuk groter zijn dan twee uur.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:09 schreef VixenFromHell het volgende:
V
Edit: begrijp nu dat je alleen in kan vullen dat je niet kan, dus als je niks invult gaan ze er vanuit dat je kan/wil waarschijnlijk 8)7

Ze kunnen je echt niks maken als je niks invult hoor. De uren van die dag worden zelfs niet gebruikt om je eventuele min uren mee te compenseren. Dus gewoon niet komen opdagen mocht je wel een wijk op je rooster zien ;)
pi_182165811
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:35 schreef gelestipjes het volgende:
Krijgen voorbereiders ook een tijdsbonus dan als ze hun vrije maandag opofferen?
Als ik het goed begrijp krijg je die dag een toeslag van 40%.
pi_182166228
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2018 09:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

alleen, is je steekproef bij Postnl een heel stuk groter.
Nergens in het artikel staat hoe groot de steekproef is van het eigen klanttevredenheidsonderzoek van PostNL. Kassa heeft een enquête gehouden onder 4000 huishoudens. Nederland telt 8 miljoen huishoudens. Dat betekent dat de steekproef van voldoende grootte is, want dan heb je een foutmarge van iets meer dan 2% bij een betrouwbaarheidsniveau van maar liefst 99%!

PostNL vergelijkt dit met de eigen klachtenregistratie, maar dat is appels en peren. Bij het onderzoek van Kassa gaat het om mensen die actief benaderd zijn door Kassa, dus daar zullen tevreden en ontevreden mensen bij zitten. In het geval van PostNL gaat het om mensen die uit zichzelf (!) bij PostNL een klacht neerleggen. Dat kan je dus niet met elkaar vergelijken, want dan ga je er dus eigenlijk vanuit dat iedereen die niet klaagt bij PostNL een tevreden klant is.

PostNL heeft het in het eigen artikel ook over hun eigen klanttevredenheidsonderzoek, waarbij klanten PostNL gemiddeld een 8,5 geven. Dat zou dus veel beter met het Kassa-onderzoek te vergelijken zijn, ware het niet dat PostNL niet bekend maakt hoeveel mensen zij nu precies enquêteren. Ik weet wel dat het onderzoeksbureau dat door PostNL wordt ingehuurd om de kwaliteit van de hah-bezorging te testen, van zeer kleine steekproeven gebruik maakt. In ons dorp van 12.000 huishoudens zitten bij mijn weten slechts 3 respondenten, dus dat is volstrekt onbetrouwbaar. Maar ja, hoe groter de steekproef hoe duurder.

Natuurlijk blijft het lastig vergelijken, omdat je eigenlijk ook moet kijken naar hoe bijv. de vraagstellingen van het onderzoek gesteld zijn, en op welke wijze de resultaten zijn verwerkt en geïnterpreteerd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182166382
Overigens is Kassa niet de enige die een forse stijging van het aantal klachten constateert: https://www.logistiekprof(...)aan-onder-grote-druk
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182167542
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:44 schreef Rijstwafel77 het volgende:
2e werkdag, en vandaag weggestuurd omdat ik nog teveel fouten maakte.. werd continu afgezeken, geen duidelijke uitleg, zuchtten als ik een fout maakte en niet uitleggen wat ik fout deed. Als ik iets niet begreep en uitleg vroeg kreeg ik het antwoord “ wat denk je zelf?”

Boos worden omdat je geen pen bij je hebt, of hem kwijt bent. Uiteindelijk kreeg ik een pen van de persoon die opleiding gaf, vergat hem terug te geven.. en dan niet even netjes vragen “ mag ik hem terug?” maar nee, dan zeggen ze daar “ pen terug”...

Het doet mij best verdriet over de manier waarop er met mij om is gegaan en baal ervan dat ze niet gewoon even rekening kunnen houden met iemand met autisme. Als je aangeeft dat het daarom niet snel genoeg is gegaan.. :'(
Schrale troost: ook voor mensen zonder autisme is het binnen niet fijn werken.

Je contract als bezorger is wel nog gewoon van kracht? Dat werk is over het algemeen wat minder stressvol: er is minder tijdsdruk, en geen hijgende TC in je nek.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 september 2018 @ 17:40:51 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182167665
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Schrale troost: ook voor mensen zonder autisme is het binnen niet fijn werken.
klopt, maar als je een vaste aanstelling hebt is het allemaal net even wat makkelijker praten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 27 september 2018 @ 17:56:37 #275
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_182167925
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:44 schreef Rijstwafel77 het volgende:
2e werkdag, en vandaag weggestuurd omdat ik nog teveel fouten maakte.. werd continu afgezeken, geen duidelijke uitleg, zuchtten als ik een fout maakte en niet uitleggen wat ik fout deed. Als ik iets niet begreep en uitleg vroeg kreeg ik het antwoord “ wat denk je zelf?”

Boos worden omdat je geen pen bij je hebt, of hem kwijt bent. Uiteindelijk kreeg ik een pen van de persoon die opleiding gaf, vergat hem terug te geven.. en dan niet even netjes vragen “ mag ik hem terug?” maar nee, dan zeggen ze daar “ pen terug”...

Het doet mij best verdriet over de manier waarop er met mij om is gegaan en baal ervan dat ze niet gewoon even rekening kunnen houden met iemand met autisme. Als je aangeeft dat het daarom niet snel genoeg is gegaan.. :'(
Ik zou als ik jou was nog wel een mailtje sturen naar de "toekomstig teamcoach" of anders naar de medewerker die je heeft aangenomen, over de manier waarop jij behandeld bent. Er zijn geen honderden mensen die überhaupt willen komen werken en daarnaast is het gewoon duur om mensen aan te nemen (administratie, maar ook het inwerken).

Ze hebben (hadden?) juist speciaal opleiders in dienst om te voorkomen dat mensen in het diepe gegooid worden en gierend gek werden. Als ik je verhaal zo hoor, heb je geen opleiding gehad van zo'n opleider, maar van een postbode/voorbereider die met jou opgescheept werd (niks persoonlijks). Een opleider weet prima dat de afvoertijden niet gehaald worden met iemand die de eerste/tweede dag werkt, dus die lost dat gewoon op met teamcoach/postverdeler, maar die zit er niet over te stressen. En als jij wat fout doet, is dat 80% diens schuld en is zuchten en bijdehand doen niet erg constructief. Het is volkomen logisch dat je fouten maakt, daarom zit er iemand naast om je daarop te wijzen, zodat je het beter kan doen.

Ik bedoel het trouwens niet als strohalm om je baan alsnog te krijgen, want ik weet niet hoe geschikt je daadwerkelijk bent en of opleiding door een ander wel voldoende is om je op niveau te krijgen. En ik heb hier ook wel mensen na de eerste dag al weggestuurd zien worden omdat ze het duidelijk niet in de vingers hebben. Dat is ronduit lullig, maar niet onterecht.

Maar als jij vindt dat wie jou heeft ingewerkt, er een potje van gemaakt heeft, dan moet je er achteraan mailen dat je de gang van zaken belachelijk en/of teleurstellend vindt.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_182168569
POLers worden bij ons eindelijk weer ingezet! vandaag wer 4 mensen in opleiding en nog een tijd met de man staan kletsen die dat vandaag gedaan heeft (ook teveel stress om failissementen en doorzendservice uit te leggen naar ik begreep), maar ik heb ook meegemaakt dat mensen omdat ze de enige sollicitant waren met ernstig mensen te kort zo op de vloer geplempt werden en ik op 25 kasten als enige postverdeler sta (waar we vroeger mn zn twee waren) ik dat echt niet kan bij houden dan *denk dat van die mensen er 1 over is ook! max
pi_182169353
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:25 schreef Globetrottertje het volgende:
Vanochtend werd het briefje opgehangen op ons depot met de vraag of we de maandag voor Kerst willen werken. We mogen ons inschrijven.

Het gaat inderdaad om wijken van maximaal 2 a 2 1/2 uur en je krijgt per wijk een uur extra uitbetaald. Hier werd niet gesproken over dat je alleen je vaste wijk mocht doen.

Ik ga mij er maar niet op inschrijven. Was eigenlijk net blij dat we wat langer vrij hebben omdat Kerst zo gunstig valt dit jaar. Oud en Nieuw en Nieuwjaarsdag ook trouwens.

Misschien dat we een paar dagen er tussenuit gaan. Kan nu mooi.
:P
het mag wat kosten :)
pi_182173906
Van Indeed:
quote:
Goede werksfeer fijne collega's
Post bezorger (huidige medewerker) – Winterswijk – 31 augustus 2018
Post NL is een ontzettend goed bedrijf om voor te werken!

Ze denken met je mee in verschillende situaties.

Ook de vrijheid die dit werk met zich meebrengt ervaar ik als zeer positief!
Pluspunten
Veel vrijheid naast het werk
Het enige waar deze persoon slechts matig positief over is, zijn de doorgroeimogelijkheden met een waardering van maar drie van de vijf sterren.

Op mijn depot hing vanochtend ook een intekenlijst voor december. Hoe moet ik nu al weten op welke dagen ik extra kan werken? Ik kan daar nu nog helemaal niets zinnigs over zeggen. Ik zie tegen die tijd wel weer wat ze op mijn rooster zetten en dan keur ik het goed, of niet.
pi_182174096
Ik krijg als het goed is nog een foto van de lijst hier, vind het erg apart dat je je af moet melden ipv aanmelden, zo hoort het imo gewoon niet :N edit: ok begrijp nu dat alle namen al op de lijst staan en dat je aan moet vinken of je je eigen wijk wil doen, extra wijken (dat mocht dus toch wel), of dat je niet kan.

Al kunnen ze me idd weinig maken, maar ik vind de gang van zaken zo niet erg netjes.

[ Bericht 18% gewijzigd door VixenFromHell op 27-09-2018 22:29:18 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182174398
Ik heb niets vernomen over wat er gebeurt als je niets aangeeft over 24 december. Je moeten afmelden daarvoor kan toch niet de bedoeling zijn?
Mocht het zo zijn dat je ongewild wordt ingepland, kun je toch bezwaar maken op je rooster?
pi_182174551
Ja dat zou ik dan ook zeker doen. Best kans dat ze wel bellen of mailen naar degenen die niks ingevuld hebben, maar ze willen dus wel dat je iets doorgeeft. Ipv dat je alleen doorgeeft als je wel bereid bent om die dag te werken.. zullen wel door hebben dat er dan weinig respons komt :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182174951
Bedankt voor alle toffe reacties. Ben erg moe, dus reageer morgen even wat uitgebreider. Maar is het normaal dat je een sorteertest moet doen tijdens je sollicitatie? Die heb ik niet gehad alleen uitleg en een keer een brief in het juiste vak mikken :{
pi_182175227
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 22:53 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Bedankt voor alle toffe reacties. Ben erg moe, dus reageer morgen even wat uitgebreider. Maar is het normaal dat je een sorteertest moet doen tijdens je sollicitatie? Die heb ik niet gehad alleen uitleg en een keer een brief in het juiste vak mikken :{
Zo zie je maar dat er niet alleen onplezierige figuren bij dit bedrijf werken. ;)
Ik werk zelf alleen buiten dus ik heb weinig zicht op de procedures binnen, maar mijn vermoeden is dat er voor een echte sorteertest ook te weinig tijd was.
pi_182178182
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 22:53 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Bedankt voor alle toffe reacties. Ben erg moe, dus reageer morgen even wat uitgebreider. Maar is het normaal dat je een sorteertest moet doen tijdens je sollicitatie? Die heb ik niet gehad alleen uitleg en een keer een brief in het juiste vak mikken :{
Volgens mij is dat gewoon min of meer de test hoor, wat snelle uitleg en iets in het vakje gooien. Het is geen uitgebreide toets of zo.
Die test was vooral bedoeld om te kijken of mensen in ieder geval het verschil tussen even en oneven wisten, en of ze snapten wat doorlopend was. Maar met de codeerregel hoef je dat allemaal niet meer te weten, en dus is er ook weinig meer over om nog te testen.

[ Bericht 12% gewijzigd door gelestipjes op 28-09-2018 05:01:08 ]
  vrijdag 28 september 2018 @ 05:38:30 #285
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_182178247
Er was altijd een test op een kasttrainer op een beeldscherm, maar dat was vooral om de ergste dyslectici en analfabeten eruit te pikken. Een echte praktijktest werd niet gedaan.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_182178580
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 05:38 schreef Bebop het volgende:
Er was altijd een test op een kasttrainer op een beeldscherm, maar dat was vooral om de ergste dyslectici en analfabeten eruit te pikken. Een echte praktijktest werd niet gedaan.
ik herinner me zoiets op papier, kreeg je een minuut om een x tal adressen op een kast in te tekenen, zo van brief a adres zus en zo welk vakje van de kast zou je die stoppen, behoorlijk amateuristisch wel
pi_182178865
Bij ons staan de namen niet al op de lijst. Je mag je gewoon inschrijven voor de maandag. Is volledig vrijwillig.
pi_182179988
Volgende week 7 stuks hah. }:|
pi_182180270
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:15 schreef Rafierafie het volgende:
Volgende week 7 stuks hah. }:|
da's best intens...
pi_182180547
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

da's best intens...
Gelukkig worden de looptijden er realistisch op aangepast ;) had vorige week door die herfstgids al meer dan een uur uitloop. 7 stuks lijkt me gewoon zwaar irritant..
pi_182180624
7 stuks.. wow! :o

(Ik ga gauw kijken wat er bij mij staat).

Gaat lagguh worden als we straks allemaal aan de combibundel en ongevallenbuidel moeten.
:X

[ Bericht 28% gewijzigd door Globetrottertje op 28-09-2018 09:59:00 ]
pi_182180689
Laatste dag morgen. Einde van een tijdperk ;(
pi_182180714
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:57 schreef Yreal het volgende:
Laatste dag morgen. Einde van een tijdperk ;(
Heb je ander werk gevonden?
pi_182181065
Hier sinds een paar maanden elke keer 4 tot 6 folders. Daarvoor was het altijd 1 tot 3 met als hoge uutzondering een keer 4. Hoop elke week weer dat het er weer een keer minder zijn.
pi_182181200
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:59 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Heb je ander werk gevonden?
yes, al had ik daarvoor al opgezegd.
pi_182181247
wat een hoerige update :r
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182182351
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:17 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Wat vervelend, Rijstwafel77, je was zo gemotiveerd.... Heb je bij je sollicitatie aangegeven dat je een autistische stoornis hebt? (Dat het daarom wat langer kan duren en dat degene die je inwerkt daar rekening mee kan houden?) Wat een horken!

Ga je wel bezorgen? Het lijkt me dat dat dan beter bij je past, omdat je minder afhankelijk bent van anderen, lekker je eigen gang kunt gaan. Misschien kan je meer bezorguren krijgen?
Ik heb tijdens mijn sollicitatie aangegeven dat ik epilepsie had en dat daardoor mijn ziekteverzuim iets hoger zou kunnen liggen dan bij een "normaal iemand". Was volgens mijn TC geen probleem, een directe collega van hem had het ook en dat ging allemaal goed. Denk dat ik me 4-5 keer heb afgemeld (in 2 jaar) nadat ik 's nachts een aanval gehad had, dan sta ik compleet strak van de spierpijn en ben ik heel erg in de war (en is post lopen echt geen optie). Of ik dan niet later op de dag nog effe 2 wijken kon weglopen......
Van collega's hoorde ik dat TC op het depot gezegd heeft dat ie niet op de hoogte was van het feit dat ik epilepsie had, terwijl ik dus 1000% zeker ben dat ik het bij mijn sollicitatie heb aangegeven.

Vorige week weer controle gehad bij de neuroloog en daar ook meteen 2 folders over epilepsie en de risico's meegenomen, dan kan ik die bij hem in zijn handen drukken, dan heb ik gedaan wat ik kon. Of ie ze dan leest is niet aan mij, maar heeft ie in elk geval informatie over hoe en wat. Maar zeggen dat ie het niet wist stuit mij echt zo zwaar tegen de borst.... Ik weet dat ik dat soort dingen bij een sollicitatie moet aangeven, dus doe ik dat ook netjes. Als er dan gezegd word "geen probleem" en je gaat dit soort dingen verkondigen, dan wordt ik echt ontzettend pissig.
Ik kan hem wel een link sturen naar de site van het epilepsiefonds of mijn (gespecialiseerde) behandelaar, maar dan kan ie leuk zeggen dat ie het bekeken heeft en zo, met die folders met ik wat meer een poot om op te staan.
pi_182182749
FNV heeft een 'alarmcentrale PostNL' geopend. https://fnv.nl/alarmcentralepostnl
pi_182186422
Ik had ook een app dat ging spoken. Ik had op het depot wijk 1 aangezet en ging tassen pakken. Had het nog even met iemand over volgende week en pakte mijn mobiel erbij. Zie ik dat de app op pauze staat. Ik zet hem weer gewoon aan en fiets weg.

Wijk 1 normaal afgerond. Zet wijk 2 aan en begin aan de ronde en ergens aan het einde moest ik voor een pakje naar de retailer dus scan met mijn device en pak mijn mobiel erbij om met de hand naar retailer te zetten. Zie ik dat wijk 2 al op gereed staat, 7 minuten voor de eindtijd. En wijk 3 staat al vijf minuten aan. Ik had wijk 2 niet stop gezet en wijk 3 niet aan. En een pakje van wijk 3 stond op "niet in tas" Die heb ik maar gauw met het device gescanned en wijk 2 maar 7 minuten mintijd gegeven en ben daarna met wijk 3 begonnen en na afloop van wijk3 naar retailer die tussen wijk 2 en 3 zit. En op wijk 3 maar geplust met reden naar retailer.

Ik heb wel vaker gemerkt dat mijn lopen ineens op "gepauzeerd" staan, maar nog nooit al op "gereed" en andere wijk al aan.

Zou het kunnen dat mijn scherm gevoelig is of ligt het aan de app. Of.. Postnl die op afstand..?? Nee dat zal toch niet?
pi_182186481
Allemachtig wat een boel scanpakjes vandaag,maar liefst 32 stuks.
pi_182188966
Ja ik had er ook heel veel. Meer dan normaal en ook veel scanbrieven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')