abonnement Unibet Coolblue
pi_181979945
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*





Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_181979970
Oké, ik heb voor het eerst ooit een nieuw deel geopend :') is het zo goed? :D
pi_181979998
Dit was in ieder geval mijn laatste post

Duman is U. alweer 6 maanden :D Wat een schatje O+

Rena fantastische foto O+ Broccoli is het enkge wat M. ab-so-luut niet lust :')

Kris wat een blij ei! O+

Spees mooi ventje heb je daar afgebakken! O+

Wat betreft opvoedstijl, ook hier vinden mijn ouders wel dat ie even mag huilen. Ik vind van niet en dat weten ze :Y Mijn moeder heeft ons allemaal borstvoeding gegeven en vond het wel heel jammer dat het bij mij niet lukte, maar ik vind het zelf ook nog steeds jammer.

Mijn BFD bijdrage:
In Vaals, M. ligt met z’n voeten in Duitsland, lichaam in Nederland en hoofd in België :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij lijkt hier weer rood haar te hebben, in zonlicht is het blond en in ander licht weer wat donkerblond. Ben benieuwd wat het gaat worden! :P
pi_181980041
Jentin, dat arme kindje ;( Mijn moederhart huilt er zelfs van en ik ken ze niet eens, onbegrijpelijk dat je je kind zo kan laten huilen.

Maar zoiets en toch ook weer helemaal anders ja, al zal dat het er niet duidelijker op maken denk ik, haha.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fleur, jouw knappe M O+ J heeft ook heel lang rossig haar gehad, N nu ook. Dat kwam/komt bij hun beide doordat ze donker zijn geboren en uiteindelijk blond werden. J is nu ook blond (alhoewel in bepaald licht nog steeds rossig), maar zal neem ik aan uiteindelijk donker worden (aangezien ik donker haar heb en de donor ook, al is mijn haar de 1e 10 jaar ook blond geweest). Benieuwd welke kant het opgaat voor jou M, ik vind rood haar altijd wel heel mooi O+
pi_181980058
Bedankt voor de complimenten over mijn bolle punker O+ Ik ben ook zo verliefd op haar O+ *;

Oh Schanu, heel herkenbaar over wat je schrijft over die opvoedstijl, wij hebben vrienden met een baby die 5 dagen jonger is dan C en ik moet me soms ook echt inhouden als ze bepaalde dingen vertellen over hoe zij dingen aanpakken :@ Merk wel dat ik nu C wat ouder wordt het iets makkelijker kan inslikken. En wat schandalig van die kraamvisite :o Hier gelukkig geen ervaring mee, heb eigenlijk ook niet overdreven veel kraamvisite gehad gelukkig :@

Ik ben zelf ook een flesvoedingsbaby, omdat mijn moeder bij mijn broer geen goed advies heeft gehad is ze er toen helemaal niet meer aan begonnen bij de volgende keren, ze heeft wel eens gezegd dat ze dat toch wel heel jammer vind dat dat zo gelopen is. Advies toen was toch al heel snel KV als de BV niet goed liep. Over laten huilen weet ik eigenlijk niet, ik weet wel dat ik overdag heel veel huilde dus ik zal ook best wel wat alleen gehuild hebben want ze had al 3 kleine kinderen toen ik kwam :+ Hier huilt ze niet zo veel meer dus als ze huilt is er echt wat aan de hand en pak ik haar gelijk!

Duman, laat U hem eens lekker in zijn vinger bijten, dan leert oomlief het wel af :P ;) Hier is het net een tijgertje als ze je vinger te pakken krijgt :9

Och Kris, ik vind het zo naar voor jullie dat hij zo vaak wakker wordt, wat een ellende :{ Maar wat een hunk heb je daar zeg O+

Jentin, wat gaat het idioot snel he die groeiende baby’s :o En ik ben ook zo’n sociale imbeciel hoor, als er van hier binnenkort een keer een meet is heb ik waarschijnlijk ook al weken van tevoren de zenuwen :@

Spees_eend, die van jou is wel heel leuk zeg O+ Prachtig die grote kijkers :D Ook voor jou duim ik voor betere slaaptijden ^O^

Fleur, wat een geweldige foto op het drielandenpunt! Hij lijkt het er wel naar zijn zin te hebben ;)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 18 september 2018 @ 10:55:51 #6
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181980090
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 10:34 schreef Jentin het volgende:

Ik herken ook wat je zegt. Ik heb laatst superongemakkelijk zitten eten met mensen hier thuis, terwijl hun zoontje van 4 maanden echt de longen uit z’n lijf lag te krijsen boven. ‘Dat is een slaapjengeltje,’ zeiden ze. Zelfs zonder babyfoon klonk het keihard beneden, alsof je naast het bed stond. ‘Lekker laten, hij valt vanzelf in slaap. Hij is uitgenast hoor, want als je erheen gaat, is ie meteen stil.’ En ze bleven rustig zitten en door eten. Ventje bleef krijsen. Ik werd er zelf echt beroerd van (nog zwanger, dus horrrrmonen :Y)). Zelfs mijn zoontje zei: ‘Misschien heeft de baby nog dorst?’ Na twintig minuten zei één van de twee: ‘Hm, misschien heeft ie toch nog trek.’ ‘Ik denk het ook,’ zei de ander, en vervolgens bleven ze allebei zitten. Uiteindelijk gingen ze hem toch halen: kereltje zag zowat donkerpaars, helemaal betraand en heeft nog een kwartier nagesnikt. Het enige wat er gezegd werd was: ‘Zie je? Stil. Hij is slim, hoor.’

Ieder moet het op zijn manier doen en ik weet dat zij mij een enorm trutje vinden met mijn kinderen, maar ik merk wel dat hun aanpak zó ver af staat van wat voor mij goed voelt, dat het ergens wringt.

Zoiets of is het totaal iets anders en heb ik heel veel getypt om een plank volledig mis te slaan :+ ?
Jeetje...

Ik denk wel dat ik er iets van had gezegd (ook al mag? je dat eigenlijk niet doen).
Maar ik herken het wel.

Hier laatst ook 3 kleine kinderen & het was best laat en de kinderen werden druk/vervelend (begrijpelijk)... dus op een gegeven moment doet 1 de tuindeur open en ze rennen alle 3 in het donker de achtertuin in waar een groot zwembad staat en een vijver :') ouders een kwartier lang ruzie maken wie ze nou naar binnen gaat halen (uiteindelijk is mijn vriend maar gegaan).

En inderdaad ook dat de jongste een 'jankerd' is en laten huilen.

O ja en de oudste is een 'bitchje' want ze vroeg of papa haar wou helpen met haar jasje & dit kon ze best zelf. :r
pi_181980102
Oh Jentin, heb even teruggelezen over dat kindje bij je vrienden, maar dat zou ik ook heel slecht trekken hoor :'( Ik vind het grenzen aan kindermishandeling als ik even hard mag zijn. :{ Dat ze ook niet snappen waarom hij stil is als ze er heen gaan, hij heeft gewoon behoefte aan zijn ouders -O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181980119
Oh Jentin ik heb ook even teruggelezen. Krijg er gewoon kippenvel van, wat verschrikkelijk. :'(
pi_181980150
Schanu grappig om te lezen van de haarkleur bij J! Ik denk dat M. ook wel donker gaat worden, ik ben blond maar vriend heeft echt heel donkerbruin haar.
  dinsdag 18 september 2018 @ 11:10:46 #10
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181980277
Hier ook benieuwd wat de haarkleur zal worden. Ik ben donkerblond, mijn vriend bruin & dochter blond (donker bij geboorte) en zoon is vanaf geboorte zo super licht :D zelfs zijn wenkies.

Oogkleur vond ik ook spannend. Ik heb blauw, vriend groen/blauw, dochter groen/blauw en zoon mijn kleur blauw en denk dat dit niet meer zal veranderen.
pi_181980283
Oh rena die brocollifoto heerlijk O+
En heule grote mooie ogen bij de baby van Spees O+
De drielandenfoto is tof! O+ ik zou zoiets nou nooit bedenken. Leuk!

Jentin bah een kindje zo laten huilen zou mijn moederhart ook zeer doen. Soms snap ik het ook niet hoe mensen dat dan bedenken.

Oh en kinderen alleen in donker bij water laten vind ik ook not done. Kinderen en water sowieso brrr. Ik durf ook niet alleen met 3 kindjes te zwemmen ondanks dat 1 zwemdiploma’s heeft.
pi_181980399
Ik zal zo stoppen met het spammen met mijn kind, maar het filmpje van het broccoli snoepen is ook zo schattig, ze gaat er echt helemaal in op :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181981477
Jentin, daar zou ik me ook heel ongemakkelijk bij voelen, wat sneu!

Rena, blijf maar komen met die spam hoor, wat lief!

Over verschillende opvoedstijlen, mijn ouders hadden wel een draagzak, borstvoeding lukte niet dus kunstvoeding maar "je bent ook goed terecht gekomen". Dat laatste moet er altijd even bijgezegd worden, ondanks dat ik geen oordeel heb over het geven van kunstvoeding maar ik denk dat mijn moeder het idee heeft dat ze zich moet verdedigen of zo.
Gisteren kregen we een fotootje van de fruithap waar, aldus mijn moeder, liga doorheen zat. Bij de oudste waren we best strikt met de regel 'tot 1 jaar geen suiker' maar ik vond het zo sneu om er iets van te zeggen, zowel mijn moeder als M stonden zo blij op de foto :') En daarnaast heeft mijn moeder al genoeg zorgen om mijn zus:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181981776
SC, die kinderen in het donker bij het water, gevaarlijk gewoon :o

Rena, die video O+

OT,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181982057
Dank voor je reactie, Schanu.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181982371
Ik vind jullie nogal hard zonder te weten wat er speelt.
Het is ook niet hoe ik erin sta, maar kan me best verplaatsen in iemand die het allemaal wat minder trekt. Het is ook nogal wat, he?
De tijden klinken perfect, maar hoe slaapt de baby daarna? Hoe slaapt de moeder? Kan ze na die voeding haar slaap nog vatten of is ze om 3 uur elke dag wakker?

Ze loopt ook niet zomaar bij de psych en die adviseert niet zomaar om de baby even ergens anders te laten slapen. Ze zal daar vast niet bespreken dat ze zulke koude voeten heeft 's nachts. Wie weet loopt ze wel met de gedachte de baby uit het raam te willen gooien, weten wij veel?

Als iemand hier op het forum er doorheen zit bij een enkele nachtvoeding, komt er heel veel gekusjekroel 'het is ook zwaar :* ' Ik zie niet waarom het bij haar anders zou zijn.

Mijn advies: steun haar. Ze zal dit zelf ook niet zo hebben gewild.
"Kom op, je hebt een gezonde baby." is zó'n dooddoener.
pi_181982379
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rena, je broccolimonster O+

Supertoffe drielandenfoto zag ik!

Mijn moeder zegt iedere keer dat ze erg graag bv wilde geven, maar dat het niet ging, omdat haar voeding niet goed was. Uit wat ze vertelt, maak ik op dat ze gewoon zeer slecht is voorgelicht toentertijd. Regeldagen etc. zeggen haar bijvoorbeeld niks. Ik zeg haar dat echter nooit, het voelt als een soort betweterige trap na en ze heeft er echt verdriet van gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jentin op 18-09-2018 13:42:13 ]
pi_181982549
Ik lees net pas je hele verhaal Jentin, jeetje....dat doet pijn ja. En erg lastig lijkt mij.

Ik word er nu vooral heel moe van dat we vaak te horen krijgen 'Ik ben zooooo blij dat we geen baby meer hebben'. Leuk voor je, wat moet ik met deze opmerking?

Sowieso vind ik het lastig om allerlei ongevraagde adviezen te krijgen. Meestal luister ik niet, soms ga ik er tegenin. Zo weet ik nog een discussie met mijn schoonzus over B, hoe we hem door moesten laten slapen. Terwijl hij al weken doorsliep, van 19:00 tot 06:00 om precies te zijn, bizar als ik er op terugkijk. Ze bleef doorgaan....en ik maar zeggen 'Hoeveel langer moet B volgens jou in hemelsnaam slapen?' En ze zei toen 'je bent gewoon moe van het korte slapen en hebt een kort lontje'

Mijn schoonzus heeft er niets van geleerd overigens want ze bemoeit zich nog steeds met alles. Zo moeten we B op ADHD laten testen, is B zielig omdat hij zoveel alleen speelt en moeten we 's avonds niet met J op de bank zitten. Dat horen we allemaal via via want tegen mij zegt ze het niet meer _O-

Heel eerlijk gezegd vind ik dat het lastigste aan het ouderschap, dat het hebben van kinderen een vrijbrief is om kritiek, advies en gezeur over je heen te krijgen.
pi_181983264
Skittles,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181983470
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181983585
Jentin,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181984096
Spees, wat een leukerd. En mooi pak ook! Waar is dat van? Kan me voorstellen dat iedere twee uur een beetje begint op te breken. Hopelijk vindt O binnenkort uit dat iets langer slapen ook heus heel tof is.

Rena, je heerlijke broccolikind O+ !

Verder zag ik nog een drielandenkind en een half-jaar-baby van Duman. En verder zeef....

Ohja, Jentin, pijnlijk verhaal wel. Laten huilen, ik kan het niet. En heel soms huilt baby of peuter even terwijl ik een poepbroek van de ander verschoon maar dat vind ik al heel naar.

OIT:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181984132
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 14:16 schreef Malteser het volgende:
Spees, wat een leukerd. En mooi pak ook! Waar is dat van? Kan me voorstellen dat iedere twee uur een beetje begint op te breken. Hopelijk vindt O binnenkort uit dat iets langer slapen ook heus heel tof is.

Rena, je heerlijke broccolikind O+ !

Verder zag ik nog een drielandenkind en een half-jaar-baby van Duman. En verder zeef....

Ohja, Jentin, pijnlijk verhaal wel. Laten huilen, ik kan het niet. En heel soms huilt baby of peuter even terwijl ik een poepbroek van de ander verschoon maar dat vind ik al heel naar.

OIT:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Elk uur zelfs ;(, elke twee uur zou ik voor tekenen hahaha, toch apart hoe je je grenzen telkens verlegt he.

Het pak is van kik kid!

Hoe gaat het met de uitslag bij jouw baby? Of heb ik dat nou verkeerd onthouden?
pi_181984397
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 12:50 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Dank voor je reactie, Schanu.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181984504
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 14:19 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Elk uur zelfs ;(, elke twee uur zou ik voor tekenen hahaha, toch apart hoe je je grenzen telkens verlegt he.

Het pak is van kik kid!

Hoe gaat het met de uitslag bij jouw baby? Of heb ik dat nou verkeerd onthouden?
Oh damn, elk uur ;( Dat is heel pittig!
Dat pak is briljant!

Mijn baby gaat goed. De uitslag is weer iets minder erg dan dit weekend. Het is nooit helemaal weg maar nu wel weer aanzienlijk verbeterd.
pi_181985156
Mijn BFD bijdrage, alle foto's die ik vandaag van de opvang heb gekregen :') (volgens mij hebben ze het niet zo druk vandaag :D )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181985398
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 13:46 schreef Schanu het volgende:
Jentin,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aure, wat een lieve foto’s!

Een baby die elk uur komt, of elke twee uur, en dan nog overeind staan _O_

Exode, jouw schoonzus :') Ik heb er een die gewoon zegt: ‘Dat is niet zo,’ als ik vertel dat mijn baby op een bepaalde manier reageert of iets doet. Dan zeg ik: ‘Ze had een regeldag.’ En dan: ‘Nee hoor, want dat is bij 10 weken en ze is pas 9,5 week.’ Ok, zeg jij dat even tegen haar?
En ook iemand hier die bij elke vorm van baby-ongemak zegt: ‘Dan moet je d’r een papfles geven.’ Joe, goed hoor ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door Jentin op 18-09-2018 15:15:33 ]
pi_181985510
Pf ja dat vind ik ook knap hoor. Ik had laatst zo'n nacht met elke 2 uur wakker en ik was echt een zombie de dag erna. En dat was uiteindelijk maar één nacht.
pi_181985517
Ah Aure wat lief!!
En wat een fijne foto's Spees :)

In de spoiler de nieuwe favoriete houding van J, wat is dat ding naast me toch? Het beweegt zelfs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181985572
Hahaha, ‘Wats deze magie? :o
pi_181986041
Leuk Venco dat ze al zo vlot is met praten! Ik denk weleens een “papa” te horen, soms zelfs op momenten dat het relevant zou kunnen zijn. Verder lijkt het op “die/dat”. Kat lijkt hij uit te spreken als “ka!”.
Vooral met etenstijd vindt hij het heerlijk om te brabbelen, dan lees ik meestal ook een sprookje voor. :)

Wat naar om te lezen dat je ouders je lieten huilen. Heb je zelf het idee dat je ontwikkeling nou anders is dan als ze het niet gedaan hadden?
Voor zover ik weet lieten mijn ouders me niet huilen, ik kreeg borstvoeding tot derde zwangerschap en een draagzak waar mijn moeder door het nekkussen volgens mij nauwelijks overheen kon kijken. :D Desondanks ben ik flink ontspoord met in ieder geval de verdere opvoeding. ;)

Mijn man vraagt zich door Banaan zijn aanhankelijke gedrag af of we hem niet teveel verwennen door steeds te knuffelen. Aangezien hij aan ons wil kunnen plakken en hij anders huilt, zijn we het erover eens dat het nog niet om verwennen gaat. Dat hij huilt is nou nog geen keuze of manipulatie.
Ik blijf bij mijn uitspraak “Banaan is niet moeilijk maar heeft een hoop wensen.” O+

Duman jouw schoonfamilie klinkt vreselijk. :(

Wat een nachten Aventura. Zeker als je gewend bent aan doorslapen.

Kris jouw nachten zijn hels. Ik snap dat het frustreert. Hij slaapt nog op jullie kamer toch? Gaat je man dan weleens apart liggen zodat hij een nachtje door kan slapen? Wij hebben dat pas ingevoerd en gelukkig komt het zelden voor. Mede dankzij de katten die het héél gezellig vonden dat hij op de bank kwam liggen. :D

Wat fijn Aure dat jullie nachten weer beter gaan!
Leuk al die foto’s. O+

Wat een lekker meisje toch Rena. O+

Jeetje Jentin wat vliegt de tijd. Ik snap dat je er tegenop ziet. :*
Wat een vreselijk verhaal van je visite. Dat is echt akelig.

Schanu wat een post. _O_
Mijn schoonmoeder (tweede keer) was mijn slechtste kraambezoek. Ik had Banaan vast, hamburgervorm van mijn borst maken, mijn man moest melk bijdruppelen zodat hij misschien zou happen, en zij maar lachen. Toen ze daarna begon over tepelhoedjes, die ik echt niet wou, was ik er zo klaar mee. Uiteindelijk ging Banaan toch drinken met tepelhoedjes maar dat terzijde. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spees wat een heerlijk koppie. :D

Geniet er lekker van Fleur. :)

Wat lief Exode, O+

OIT ik vind het lastig er wat van te zeggen. Mijn zus had ook veel extra tijd nodig van mijn moeder omdat ze het slecht trok en had blijkbaar last van postnatale depressie, maar dat wist ik toen niet. Toen vond ik het dus ook maar gek. Zij vindt het trouwens ook maar raar dat ik mijn moeder niet wekelijks nodig heb. ;) Het advies van de huisarts past er in ieder geval bij.

[ Bericht 1% gewijzigd door PKM op 18-09-2018 18:04:46 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181986220
Ah exode die handjes! O+

Aure die vermaakt zich wel op kdv denk ik!

OIT: ik zou inderdaad bedenken dat iedereen het anders ervaart. De combi van advies klinkt in mijn ogen alsof er meer aan de hand is. En dan denk ik richting een ppd of burnout. Wil natuurlijk niks aanpraten en kan het nav deze info niet beoordelen maar onderschat niet wat het kan doen. Ondanks baby die het volgens de boekjes doet!

Ik wilde een bfd doen! Maar het lukt me niet en 4 kinderen in huis momenteel dus even zo: https://instagram.com/p/Bn3ph-gCXfp/
  dinsdag 18 september 2018 @ 16:19:36 #33
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181986690
Prikjes gingen goed! had me wel een uur in de tijd vergist :') maar ach.
Hij huilde heel even en het was zo over, viel in slaap in de kinderwagen & nu verder tukken in zijn wieg.

65cm / 8kg baby (raadsel waarom die dikzak niet meer in 68 past).

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:10 schreef Jentin het volgende:

[..]

Een baby die elk uur komt, of elke twee uur, en dan nog overeind staan _O_

Ik zou al schommelen als ik èèn nachtvoeding moest doen /oudwijf
Laat staan elk uur, dus zeker _O_
pi_181986696
Skittles & de rest,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181987152
Aure wat een lieve Boebababy heb je daar ;) O+

Sacre, mooie stats en fijn dat de prikjes goed gingen :Y

J van Exode die schattig gefascineerd is door dat gekke ding aan het eind van haar armpje :D O+ Moet zeggen dat ik het jammer vind dat het me hier nooit echt is opgevallen wanneer C haar handjes ontdekt heeft, ze doet er inmiddels van alles mee. En wat een leuk shirtje heeft J aan trouwens!

PKM, wat zeg je dat mooi over Banaan en zijn wensen, en het is toch ook mooi en super bijzonder om daar aan te kunnen voldoen als zijn ouders? Niemand anders kan hem dat geven, ik vind dat soms zo mooi om te beseffen hoe sterk die band is tussen ouders en kind, niemand kan troost bieden zoals papa en mama dat doen O+

OIT :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181988934
OIT, lastig is zo’n situatie. Ik denk dat het enige wat zou kunnen helpen is inzicht krijgen in haar ervaringen, dus erover praten. Misschien snap je haar kant van het verhaal dan beter. En anders weet je ook dat je er weinig mee kunt waarschijnlijk.

Mijn ouders zijn ooit vergeten de babyfoon aan te zetten toen ik een baby was en toen heb ik dus een uur liggen brullen :') mijn stembanden zijn op zich wel goed getraind denk ik.

Wat een lieve en mooie baby’s hier weer!
Voor ons is dit de een na laatste bijdrage :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181988995
Das helemaal geen baby meer lesage!

Oit, lastige situatie. Kan me voorstellen dat je zus zich beter voordoet dan dat ze zich voelt. Mijn zus heeft twee weken na mij een kindje gekregen en vind haar keuzes soms ook vreemd. Maar goed, dat zal ze ook van mijn keuzes vinden en we proberen heel duidelijk elkaar wederzijds te respecteren. Ik zou er dan ook zeker niets van zeggen, maar wellicht vragen hoe je haar kunt ondersteunen.
pi_181989104
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 13:08 schreef exode het volgende:

Heel eerlijk gezegd vind ik dat het lastigste aan het ouderschap, dat het hebben van kinderen een vrijbrief is om kritiek, advies en gezeur over je heen te krijgen.
Moest ik bij A ook erg aan wennen. Iedereen heeft ineens een mening over een heel belangrijk onderdeel van je leven en ze vinden allemaal dat ze gelijk hebben.

Mijn man en ik hadden eens geld gespaard voor een andere auto want wij hadden zomaar een klein ford Ka’tje van 2001 zonder airco en was een 3deurs.
Mijn zus vond eigenlijk dat we van dat geld A naar de crèche hadden moeten doen! :X Want dat was goed voor zijn ontwikkeling.
Of ons overtuigen dat A naar zwemles moest en dat dit wel heel belangrijk was.
Of dat A alleen maar met mij van de glijbaan wou en niet met haar vond ze ook nogal hangerig van hem en dat is niet goed. Het kind was 3! :?
Etc etc. En zij heeft niets eens kinderen en die wilt ze ook niet. Dus het is ook nog eens een stukje geheel onervaren psychologie van de koude grond en een bemoeizucht van hier tot ginder.
Getver.

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 18-09-2018 18:53:08 ]
  dinsdag 18 september 2018 @ 19:53:55 #39
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181990897
LeSage, neeeeee, je een-na-laatste BFD :o Ik vind dat heel confronterend :X Wel een knapperd hoor O+

Jentin, ik was niet bijgelezen, maar door een aantal reacties had ik even je post teruggezocht. Mijn hart breekt bij het lezen. Ik vind het harteloos overkomen van die ouders :@

DUMAN, U. ook al 6 maanden. Stop. De. Tijd!

Venco, wat heerlijk zo iemand die alles beter weten, wat moet je toch zonder die mensen die voor je beslissen wat te doen ;)
Vreselijk }:|

Mijn kleine popje (ontkenningsfase, zien jullie het), is al een kleine week een beetje aan het mopperen en miepen :{. Hij wil zelfs niet slapen. Vanmiddag ben ik samen met hem in het grote bed gaan liggen en hij heeft er uiteindelijk een half uurtje geslapen. Maar hij werd wakker met 39,0 graden :o Van de week had hij ook al verhoging. Ondanks dat hij wel wat meer moppert, is hij over het algemeen wel goed gehumeurd, gelukkig.
's Avonds naar bed brengen is ook opeens omgeslagen. 10,5 maand lang geen problemen mee, maar deze week huilt/schreeuwt hij elke keer heel dramatisch. Zou het toch verlatingsangst zijn o.i.d. Als ik met hem in het grote bed ga liggen, valt hij meestal wel snel in slaap, dus hij is wel echt moe.

En omdat het BFD is:

Ik probeer foto's te maken voor een uitnodiging :')




En hier dan een mooi portretje O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_181991130
Oh LadyS O+ O+ O+ Wow!

Het wordt wel confronterend dat steeds meer kindjes bijna 1 worden, jullie waren ook weer niet zo lang voor mij uitgerekend :o

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met Pitbull van twist gaat trouwens, lees je nog mee twist? :D :W
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181991322
LadyS, die foto’s :D wel een knap portret O+ O+
Ik ben nog in keiharde ontkenning over zijn verjaardag hoor! (niet in een laatste plaats omdat ik 2 dagen eerder 30 word :X )

Rena, ook de jouwe wordt een keertje 1. Maar nu nog langes niet hoor :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181991505
Kindjes die 1 worden is een mythe, toch? O-)
Ik kan me zo voorstellen dat Banaan altijd mijn 'kleintje' blijft, ook als hij me ver voorbij groeit en een baard heeft. *;

Wat een knapperd LadyS! O+

LeSage wat gaat hij hard! :D

Vandaag liet ik Banaan eens los toen hij zich aan mijn handen optrok en hij bleef zowaar een tel, misschien twee overeind. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181991798
1 jaar. Doe even normaal. :{w

Wel leuke foto’s zie ik voorbij komen. *O*
  dinsdag 18 september 2018 @ 20:31:46 #44
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_181992035
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:14 schreef Aure het volgende:
Pf ja dat vind ik ook knap hoor. Ik had laatst zo'n nacht met elke 2 uur wakker en ik was echt een zombie de dag erna. En dat was uiteindelijk maar één nacht.
ik heb dat nu een wee, elke 2 tot 4 uur wakker en ik ben nergens meer toe in staat. Klungel maar aan op werk en vergeet dingen. Was sportdag vergeten en inloopochtend voor de oudste. Hij heeft tot de pauze gehuild... Dat het maar snel voorbij is deze periode. Hoe lang kan een mens dit aan?
  dinsdag 18 september 2018 @ 20:38:28 #45
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_181992260
Ik moest hard lachen om het filmpje van Rena en de fotoshoot van LadyS 😂
pi_181992276
Wat een super lieve foto's weer O+ Exode, mag ik vragen waar je dat shirtje van hebt?

Spees, heeft de kleine op het begin nou wel beter geslapen of is dit van het begin al zo?

In mijn babyboek staat een foto van mijn hoogzwangere moeder met een glas wijn in de ene hand en een sigaret in de ander. Ik gebruik het nog wel eens als excuus dat ik zo klein ben gebleven ;)
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_181992290
LadyS hahaha, wat een hilarische foto's!
Venco mijn schoonzus heeft 2 kinderen en ik sta absoluut niet achter hun opvoeding, maar dat zal ik niet hardop zeggen. Hun kinderen, hun opvoeding. Maar er zijn momenten dat ik best gemeen wil antwoorden op wederom kritiek, dan tel ik tot 10 of 100 en is het weer klaar.

Wolken volgens mij heeft mijn vrouw die bij de Primark in Londen gekocht.

Mijn vrouw heeft wederom een blaasontsteking, zo sneu, ze heeft echt pijn :'( 3e keer in 9 maanden tijd dus de huisarts gaat het verder onderzoeken dit keer met kweekjes etc.
pi_181992904
Door een huilende baby verder even geen tijd om bij te lezen/te reageren, maar even vanuit onze ervaring een tip/nadenkertje...

Misschien iets waar jullie al láng bij stil hebben gestaan. :+

Voor de (jonge) moeders waar de baby (binnenkort) voor het eerst naar de KDV gaat; denk aan het aanvragen van de KinderOpvangToeslag! Wij hebben deze week de eerste factuur gekregen voor kinderopvang (Want, UD begin augustus, met marge doorgegeven..) De KOT moeten we nog aanvragen, dus we moeten waarschijnlijk 2,5-3 maand voorschieten.

Wacht hier op de accountant, want inkomen is/gaat veranderen i.v.m. anders verdelen van werk/inkomen van mij en m'n vrouw. Dus wacht nog op m'n financiële gegevens.. Niet aan gedacht dat eerder te regelen/eerder door te geven wanneer S. geboren is (en we dus 'pas' eind oktober KDV willen... :P )
pi_181993174
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:39 schreef Wolken het volgende:
Wat een super lieve foto's weer O+ Exode, mag ik vragen waar je dat shirtje van hebt?

Spees, heeft de kleine op het begin nou wel beter geslapen of is dit van het begin al zo?

In mijn babyboek staat een foto van mijn hoogzwangere moeder met een glas wijn in de ene hand en een sigaret in de ander. Ik gebruik het nog wel eens als excuus dat ik zo klein ben gebleven ;)
Hij heeft eigenlijk vanaf het begin behoorlijk crappy nachten gehad. Meestal elk uur, soms om de twee uur. We hebben 1 of 2 nachten gehad waar hij 3 uur ertussen liet geloof ik.

Moet zeggen dat ik nog vrij aardig overeind sta hoor, al ben ik wel moe. Maar mijn wederhelft neemt hem meestal vanaf een uur of 6 mee naar beneden zodat ik nog even een uur echt diep kan slapen, en in het weekend kan dat zelfs tot 9u ofzo. Dan zorg ik dat ik een flesje melk kolf dat hij kan geven.

Die foto van je moeder _O- ik ben benieuwd waar onze kinderen zich over verbazen als zij over 30 jaar onze foto's zien :+
pi_181993276
Wat heftig, spees. Sterkte!

Ik voelde me vanavond super moeder. Was de hele middag en avond alleen thuis met beide monsters. Om half 8 lachen ze allebei gevoed en wel in bed, draaide de vaatwasser en stond de vuilnis op straat, en zat ik op de bank... De hele avond voor mezelf, zo lekker. Ivm slechte nachten lig ik al in bed, maar toch.
pi_181993576
Hoi! Ik kom hier rustig binnenschuifelen met een 8 dagen jonge baby O+. We zitten op een behoorlijk roze wolk, deze ervaring is zoveel beter dan bij nr 1 (prematuur) en kleine zus is zo’n makkelijk en tevreden meisje O+.

Het valt me alleen een beetje tegen hoe moe ik nog ben (.. pas bevallen, korte nachten en een drukke peuter in huis, wat verwacht ik eigenlijk ook? :P).

Ik vind het bijzonder om te ervaren hoeveel makkelijker we erin staan bij Nr 2 maar anderzijds weer net zoveel zorgen hebben (zal peuter geen ziekte overbrengen op baby, ademt ze nog wel checken enz) en op sommige vlakken gewoon weer hetzelfde gezeik opnieuw ervaren (omgeving die meer gefixeerd is dan jijzelf op wel/niet borstvoeding geven, ongevraagd goedbedoelde adviezen of stomme opmerkingen - Bemoei.Je.Er.Niet.Mee argh). Vast allemaal heel herkenbaar en daarom zo fijn om hier een beetje lief en leed te kunnen delen ;).

SPOILER: plaatje erbij
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu even rustig inlezen/bijlezen en mooie foto’s bekijken van jullie kindjes O+.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181994108
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:48 schreef Songeur het volgende:

Ik wilde een bfd doen! Maar het lukt me niet en 4 kinderen in huis momenteel dus even zo: https://instagram.com/p/Bn3ph-gCXfp/
Ahw! En je instastory O+ ik heb je meteen gevolgd op Instagram trouwens O-)
pi_181994121
En welkom Feyre! Wat een prachtige baby heb je daar O+
pi_181994723
O+ O+ voor al jullie baby’s! Goeie BFD editie! *O* Zal morgen proberen om op iedereen te reageren!

Ik heb je ook brutaal gevolgd songeur O-)

Welkom Feyre :W Wat een mooi meisje O+
pi_181995688
Exode, beterschap voor je vrouw! Ik prijs mezelf gelukkig dat ik het nog nooit gehad heb, schijnt heel naar te zijn.

Feyre, welkom hier! *O* Wat een frummeltje heb je daar zeg O+

Ons meisje was weer moe van haar oppasdag bij oma, maar ze hebben zoveel pret samen O+ Morgen gaan we voor het eerst grote zus uit school halen, die komt gezellig bij ons en blijft ook slapen :) Donderdagochtend moet ik haar ook weer naar school brengen, hopelijk dat me dat lukt op tijd met baby er bij :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181995777
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 22:00 schreef Aure het volgende:

[..]

Ahw! En je instastory O+ ik heb je meteen gevolgd op Instagram trouwens O-)
+1 :Y
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181995812
M. heeft net een uur gekrijst, echt ontroostbaar. Ik vermoed tandjes en nadat een flesje en knuffelen echt niets deden hebben we een zetpil gegeven. Nu gelukkig eindelijk in slaap. Ik kon wel mee janken ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181996147
Oh LeSage, het is zo naar als je je baby niet getroost krijgt. :* voor je en voor je M. Hopelijk helpt de zetpil de hele nacht.

Weer mooie foto’s voorbij zien komen. S. heeft een paar sticker-dagen achter de rug dus ik heb alles mobiel gelezen/gezien maar reageren is dan vaak wat lastiger. Veel baby’s die bijna geen baby meer zijn, een mooie foto van (ik dacht) kleine J die haar hand ontdekt, een hilarische fotoshoot van een bijna 1-jarige (dit levert wel de leukste foto’s op), C. met haar heerlijke toet aan de broccoli, vrolijke kdv foto’s van de kleine van... (Aude?), nog een kleine uk met schattige reeën ogen en een super leuk pak aan, U alweer 6 maanden dn lekker op vakantie en de rest heeft mijn zeef-brein niet meer opgeslagen :@

Ongevraagde adviezen krijgen wij ook. Tot nu toe lukt het me om het langs me heen te laten gaan en er niet op te reageren. Krijg ze voornamelijk van m’n ouders en ik weet dat ze het goed bedoelen maar opmerkingen als ‘ze is nu al verpest/verwend’ als ik haar pak omdat ze ligt te huilen hoef ik niet.

Onze BFD-bijdrage:
De kleine Houdini lag vannacht ondersteboven in haar bedje. Dus vanaf nu geen leuke lakentjes/dekentjes meer in haar bed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En 2 zomerse plaatjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 19 september 2018 @ 07:17:43 #59
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181998806
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:10 schreef LeSage het volgende:
LadyS, die foto’s :D wel een knap portret O+ O+
Ik ben nog in keiharde ontkenning over zijn verjaardag hoor! (niet in een laatste plaats omdat ik 2 dagen eerder 30 word :X )

Nou, ik word over een half jaar 40 ;( Jij bent nog een jonge blom :P
30 worden vond ik toendertijd ook een hele toestand hoor, want het klonk zo volwassen en oud en zo voelde ik me helemaal niet. Nu nog steeds niet trouwens
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 19 september 2018 @ 07:21:09 #60
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181998819
En welkom Feyre!

La Sage. hoe is de nacht verder gegaan? Hier gelukkig ging het slapen van M.ilan goed, nadat ik hier gisteren geklaagd heb, dus ik hoop dat de fok!-wet ook bij jou zijn werk heeft gedaan :*

Takkie, lakentjes en zo kun je inderdaad opbergen :D
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_181998834
Hele nacht doorgeslapen *O* en nu nog!

Ik voel me ook nog gewoon 18. Totdat ik ga praten met een echte 18-jarige, dan voel ik me oud enzo ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 19 september 2018 @ 07:33:30 #62
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181998895
Zie klagen op Fok! helpt :D Wat fijn dat hij toch lekker geslapen heeft *O*

Hier hetzelfde, ik voel me helemaal niet ouder geworden. Maar heb veel jonge collega's (18-22 jr ofzo) op FB en als ik dan die posts en tags zie over zuipen, uitgaan en feesten voel ik me ook heel oud haha. En het feit dat ik een dochter in 3Havo heb en eentje in de brugklas maakt het er niet beter op :P
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_181998947
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 07:23 schreef LeSage het volgende:
Hele nacht doorgeslapen *O* en nu nog!

Ik voel me ook nog gewoon 18. Totdat ik ga praten met een echte 18-jarige, dan voel ik me oud enzo ;(
Dit inderdaad. Een paar weken voordat ik met verlof ging moest ik een uitzendkracht inwerken: geboortejaar: 1998. -O-
Bijna de helft jonger dan mij (ik ben van 1985).
pi_181998978
3 havo al :o dat is serieus groot!

Ik had laatst een collegaatje die uit 2000 komt. Toen begon ik op de middelbare school _O-

Ach nou ja, als ik de jeugd van tegenwoordig zie heb ik niet het idee dat het leven leuker is dan in mijn jeugd, dus eigenlijk is het wel goed zo :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181999297
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 07:23 schreef LeSage het volgende:
Hele nacht doorgeslapen *O* en nu nog!

Ik voel me ook nog gewoon 18. Totdat ik ga praten met een echte 18-jarige, dan voel ik me oud enzo ;(
Oh erg he, in mijn hoofd ben ik ook nog jong, tot mijn neefjes van 10 het over het speelgoed en de rages van nu hebben en mij duidelijk oud vinden als ik geen idee heb waar ze het over hebben _O- Sowieso dat ze al 10 zijn vind ik niet te bevatten, voor mijn gevoel zijn ze er net.

Fijn dat hij gewoon lekker geslapen heeft!

Takkie, wat een heerlijk meisje heb je daar O+ Ik mis de plakbaby fase soms wel want nu heeft ze daar bijna geen tijd meer voor :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181999332
Oh ja Takkie O+ Wij noemen dat thuis een Olvarit-baby. Die zou zo op een potje kunnen, zo’n mooi gaaf babysnoetje!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181999333
Hi Feyre, welkom met je mooierd O+
Rena, ik heb het ooit als kind gehad, pijn doet het inderdaad. Ze heeft het 1 keer gehad tijdens de zwangerschap (op Oudjaarsdag in Noorwegen....) en toen J er net was en ze nog borstvoeding gaf. Daarvoor nog nooit. En nu dus weer, ze is nu ook buisjes aan het inleveren voor verder onderzoek.
Ah Takkie, die foto met de zonnebril.

Ik had vannacht daarom ook de nachtvoeding, J heeft om 20:00 een fles gehad en is meteen in slaap gevallen, om 05:00 werd ik wakker van haar gesmak. Ze was in haar slaap haar hele puckababy aan het opeten maar wakker werd ze niet. Dus ze heeft slapend de fles op om 05:00. _O-
pi_181999846
Aure, wat een leuke foto's en wat moet het fijn zijn om te zien dat het goed gaat op het kdv!

Die (schoon)zussen die ik hier lees :o Ik heb gelukkig de liefste schoonzus van de wereld, ze is zo onwijs leuk met onze meiden en wil altijd oppassen als het moet. Ze heeft onze oudste tijdens de bevalling van de jongste nog opgehaald, die dag had ze speciaal vrij gevraagd omdat het onze uitgerekende datum was en ik de dag ervoor was gestript. Een schat is het.

Exode, J en haar handjes O+ En wat naar dat je vrouw weer een blaasontsteking heeft! Goed dat de dokter het nader gaat onderzoeken. Hopelijk is ze snel weer opgeknapt!

PKM, ik vind het een mooie beschrijving, dat Banaan veel wensen heeft O+ En jouw schoonmoeder tijdens het kraambezoek, wat verschrikkelijk :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat knap dat Banaan zichzelf staande heeft weten te houden!!

Songuer, heerlijke foto!

SC, wat fijn dat de prikjes goed gingen en yay voor de goede stats!

LeSage, je enalaatste foto bijdrage :o Wat een knapperdje heb je daar O+ En wat vervelend dat hij zo ontroostbaar was, die tandjes kunnen zoveel ellende met zich meebrengen :( Hopelijk gaat het vandaag beter!

LadyS, wat een schitterende foto!! En dat omslagpunt met naar bed brengen hebben wij met onze dreumes ook gehad rond die tijd. Daarvoor was slapen geen probleem, maar opeens was het brullen met het naar bed brengen. De keren dat het naar bed brengen goed ging, werd ze vervolgens binnen een uur alsnog brullend wakker. We weten tot op heden nog steeds niet wat het was, het heeft meer dan een half jaar geduurd voor het weer goed ging en tot die tijd sliep ze praktisch elke nacht weer tussen ons in omdat dat de enige manier was waarop ze wel sliep.

Aventura, jouw nachten ;( Ik hoop dat ze snel beter worden want inderdaad, dat houdt geen mens vol zo'n lange tijd achter elkaar. Helemaal niet als je dan ook nog op je werk moet functioneren.

Wolken, jouw moeder met een glas wijn terwijl hoogzwanger :') Vroeger was alles beter :+

Jagar, dat klinkt ook echt als een supermoeder, diepe buiging voor jou! Hopelijk heb je een keer een goede nacht gehad?

Feyre, wat een mooi meisje O+ Welkom en gefeliciteerd! Fijn om te lezen dat je aan het genieten bent van je roze wolk. En heel herkenbaar, het enerzijds makkelijker zijn omdat het een 2e is en anderzijds met exact dezelfde zorgen worstelen als bij de 1e. Wat mij vooral opvalt is dat het bij de 2e nu zo verschrikkelijk veel sneller lijkt te gaan dan het bij de 1e ging. Het voelt soms alsof ik amper tijd heb om even stil te staan en te genieten van het moment en van mijn baby.

Rena, wat fijn dat het goed is gegaan met de oppasdag bij oma. En leuk dat grote zus vandaag komt slapen, heel veel plezier samen!

Takkie, wat een mooi en klein moppie O+

Oud voelen, check! Toen een collega heel hard riep dat 30 worden vreselijk was omdat je dan zo oud bent, wat door 3/4e van de groep ook nog uitdrukkelijk werd beaamd, voelde ik mij wel goed bejaard met mijn 34 jaar :')

In een ander topic las ik over onduidelijkheid als de namen van kinderen worden afgekort naar enkel de beginletter, en aangezien mijn dochters inderdaad beiden een beginletter hebben die ik hier vaker terug zie komen, heb ik besloten beide op het forum vanaf nu een werknaam te geven.
Dreumes J zal vanaf heden Jewel heten, de Engelse variant van de betekenis van haar naam. Baby N heet vanaf heden Vlokje, gelet op de betekenis sneeuw :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanu op 20-09-2018 08:48:46 ]
pi_181999871
Fijn van de goede nacht, LeSage! *O* En Exode ook al!

Welkom Feyre, wat een knapperd heb je daar!
pi_182000431
Goede nachten *O*

Hier semi goede nacht. Om 2 uur en om 6 uur wakker, goed te doen! Hij ligt nu ook alweer een uur in zijn bed O+
pi_182000659
Yay voor alle goede nachten! Hier ook prima: 21.00-3.30 en om 8.00 moest ik haar wekken om broer naar school te brengen. Gisteren deed ze ook 21.00-8.00 Fijn zo, maar nog steeds ga ik uit van tijdelijke mazzel.

Ik wilde S. hier introduceren met de werknaam van tijdens de zwangerschap (Sam), maar dat was net ten tijde van Pinquits Sam en dat vond ik niet zo netjes dan. Maar elke andere werknaam voelt nep, dus is ‘t toch nog even S. :)

Oud voelen... elke illusie die ik had over jong zijn, is geknakt door mijn werk met pubers :+

LadyS, knappe kerel heb je daar!

Goede stats, SC!

Welkom, Feyre!
pi_182000789
Hier was het 22, 23.30, 02, 04 en om zes wakker. En nu proberen voor dutje nr 2, want het eerste dutje was een fijn half uur. Als hij nu niet snel in slaap valt moet ik naar heel vroeg weg om de oudste op te halen van school zodat O kan slapen in de draagzak. Op het moment ben ik O zo zat, ik heb geen seconde pauze.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 19 september 2018 @ 10:14:56 #73
74056 crew  ToT
pi_182000819
Vooruit, ook maar ff een foto hier dan! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij krijgt vrijwel altijd de borst, maar als hij echt moe is, zuigt hij niet sterk genoeg aan de tepel. Ook heeft hij vaak na de borst nog steeds flink veel honger en voeden we hem bij. :)
pi_182000854
Och, ToT, wat is Matthijs een moppie! Die haartjes O+

Jagär, kan me zó goed voorstellen dat je even toe bent aan pauze :{
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 19 september 2018 @ 10:18:01 #75
74056 crew  ToT
pi_182000861
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:17 schreef Jentin het volgende:
Och, ToT, wat is Matthijs een moppie! Die haartjes O+

Jagär, kan me zó goed voorstellen dat je even toe bent aan pauze :{
Haha, echt wel he! :D
Overigens, die oogjes; is te zien dat hij een Aziatische achtergrond heeft, of hebben jonge baby's wel meer deze vorm van ogen? Ik meen er toch wel wat Aziatisch in te zien. :)
pi_182000883
Aaaaaah ToT, wat een mooie foto en wat een haar O+
Pffff Jagar dat jij nog overeind staat, ik hoop zo ontzettend dat het snel beter gaat!
pi_182001200
ToT, wat een knapperdje en wat een prachtige haren idd O+ Qua ogen, lastig te zien op de foto maar zoals ik het vanaf de zijkant kan zien lijkt het wel een beetje op de vorm ogen die Vlokje ook heeft. En daar zit niets Aziatisch in :')

Jagar, wat een verschrikkelijke nacht. Ik snap dat je het helemaal zat bent, ik zou niet graag in jouw schoenen willen staan :N Hopelijk gaat het vandaag verder goed met de slaapjes en kom jij wat meer aan je rust toe :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanu op 20-09-2018 08:49:04 ]
  woensdag 19 september 2018 @ 10:46:28 #78
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_182001288
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier was het 22, 23.30, 02, 04 en om zes wakker. En nu proberen voor dutje nr 2, want het eerste dutje was een fijn half uur. Als hij nu niet snel in slaap valt moet ik naar heel vroeg weg om de oudste op te halen van school zodat O kan slapen in de draagzak. Op het moment ben ik O zo zat, ik heb geen seconde pauze.
wat erg, ik had dit afgelopen week en toen werd ik al knettergek.

Kan je niet kolven en of bijvoeden met kv? En of wat schepjes rijstebloem of pap? Geef vervolgens de voeding aan je vent en boek een hotel of ga in de logeerkamer liggen. Ik heb een beetje 't idee dat je baby te weinig binnenkrijgt/dat jullie zijn verzand in een stramien dat onderbroken moet worden. Volgens mij kan je baby allang langere slaapjes maken. Maar doet hij het niet en daar zal echt een reden voor zijn. Het is hoe dan ook niet verboden om eens totaal aan jezelf te denken nu.
pi_182001567
Ooooh ToT dat handje. O+ O+

Wij hadden ook best een goeie nacht, een nachtvoeding en eentje rond een uur of zes. Ik had zelf wat moeite om weer te slapen. :s)

Banaan heeft trouwens al weken de neiging om zijn handje op mijn borst te doen bij het voeden. Liefst met nagels. Maakt niet uit hoe kort ik ze knip, er zijn toch nog steeds nagels. ;( Hij doet het ook op de borst waarmee ik op dat moment aan het voeden ben. Of de andere, als hij erbij kan. Als ik probeer om het handje weg te halen dan stopt hij met drinken (en hij is al zo moeilijk om aan het drinken te krijgen). Of we doen een soort vingergevecht, tot hij alsnog loslaat. Of 's avonds maak ik mijn man blij, mag hij mijn borst beschermen tegen het handje. ;)
's Nachts doet hij het ook trouwens. En in bad pakt hij graag eerst de tepel met zijn handje om dan te drinken.
Ik ga maar eens actiever proberen wat hem afleid want ik vind dit veel minder leuk dan hij. :s)

Hij helpt trouwens ook met kleertjes aantrekken. Hij trekt shirtjes/rompers naar beneden zodat het over zijn hoofd gaat. En hij begint een klein beetje zijn armpjes uit te steken in zijn mouwen. Handig. :Y

De lampen zijn nou briljant, vooral sinds hij de afstandsbediening ontdekt heeft. Hij vindt het heel mooi, dat aan/uit, vooral als de lamp een tijd aan is geweest en nagloeit. Sindsdien zoekt hij ook in de kamer vaker de lamp met zijn ogen.
Vorige week was het minder leuk, toen ik hem aan het aankleden was. Hij had de afstandsbediening, zette de lamp uit, liet de afstandsbediening vallen en ging dan huilen omdat hij hem niet meer kon vinden in het donker. Zeven keer ofzo. _O-

Na bijna de hele week ochtenddutjes van een half uur, slaapt hij nou al een uur. *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182001968
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:46 schreef Aventura het volgende:

[..]

wat erg, ik had dit afgelopen week en toen werd ik al knettergek.

Kan je niet kolven en of bijvoeden met kv? En of wat schepjes rijstebloem of pap? Geef vervolgens de voeding aan je vent en boek een hotel of ga in de logeerkamer liggen. Ik heb een beetje 't idee dat je baby te weinig binnenkrijgt/dat jullie zijn verzand in een stramien dat onderbroken moet worden. Volgens mij kan je baby allang langere slaapjes maken. Maar doet hij het niet en daar zal echt een reden voor zijn. Het is hoe dan ook niet verboden om eens totaal aan jezelf te denken nu.
Weet je, het zijn niet eens de nachten die me opbreken. De duutser is verhuisd naar een luchtbed en ik val vaak tijdens een voeding weer in slaap. Dat valt wel mee. Plus, ook na een fles kunstvoeding slaapt hij maar kort. Gelukkig hoef ik nog niet uw werken overdag..

Wat me opbreekt zijn de dagen en de korte dutjes. Ik ben vaak een half uur bezig om hem in slaap te krijgen en dan slaapt hij een half uur tot 45 minuten. Ik krijg zo helemaal niets voor elkaar thuis, behalve een beetje huishouden. Die stomme korte slaapjes icm school van peuter die ver weg zit (dik half uur wandelen) maakt dat ik vaak twee uur voor school einde weg ga zodat O tenminste in de draagzak kan slapen. Ik wandel vaak tien km per dag... Hartstikke gezond natuurlijk.
pi_182003051
Jemig Jagar, het klinkt hartstikke vermoeiend en zwaar. Heb je overdag iemand in de buurt die O niet even kan overnemen? Dan heb jij even je handen vrij, al is het maar een uurtje...

ToT, wat een lief mannetje O+ . Qua ogen; ik vind mijn dochtertje vergelijkbare oogjes hebben, maar zij heeft niks aziatisch in zich..

En begrijp ik goed dat dinsdag hier fotodag is? :o Dan doe ik maar even een inhaalfoto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens doet H. het goed. ‘S nachts slapen was de
eerste 14 dagen lastig. de enige plek waar ze sliep
was tussen ons in, maar dan slaap ik dus zelf niet. Bang dat man op haar rolt of zijn deken over haar heen trekt etc. Dus nu hebben we een co-sleeper en dat gaat prima! Ligt ze lekker dicht bij me, maar toch veilig op haar eigen plekje. Ik wou dat ik bij W. al zo’n ding had gehad.
pi_182003191
PKM, dat klinkt niet echt als een prettige manier om borstvoeding te geven idd :o En wat fijn dat Banaan helpt met aankleden!

Jagar, wat erg dat zowel de dagen als de nachten zo slecht gaan. Ik zou graag tips willen geven, maar helaas heb ik die niet. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat als hij zo moeilijk in slaap komt en vervolgens zo kort slaapt, hij de slaap misschien niet of minder nodig heeft? Maar als hij wel vermoeidheidssignalen geeft is het natuurlijk een heel ander verhaal en ik vermoed dat dat wel het geval zal zijn. Ik blijf voor je duimen dat het snel voor je betert, want dit is zo niet vol te houden voor jou.

Sillie, wat een mooi meisje! O+ En fijn dat het slapen nu goed gaat! Wij hebben er ook 1 aangeschaft voor Vlokje en ben er nu ze 16 weken is nog steeds heel blij mee. Voor Jewel hadden we alleen een gewone wieg en die sliep dus inderdaad in haar babynestje tussen ons in. Achteraf gezien stom dat we niet toen al een cosleeper hadden gekocht :+

Ik heb net de huisarts gebeld voor de uitslag van de heupecho van Vlokje en deze was goed, geen heypdysplasie *O* Gingen we al niet van uit, maar toch fijn om dat nu met zekerheid te weten.

Ps. N wordt toch Vlokje, naar de betekenis van haar naam (sneeuw). Dreumes J wordt dan Jewel, omdat haar naam Juweel betekent.

[ Bericht 10% gewijzigd door Schanu op 20-09-2018 08:49:35 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 19 september 2018 @ 13:32:16 #83
74056 crew  ToT
pi_182004809
Haha, bedankt voor de reacties! :D

De kraamzorg vertelde net trouwens iets wat bij de "pretecho" ook al gezegd werd; hij is waarschijnlijk ouder dan volgens de berekeningen. Het kan heel goed zijn dat hij in de 41e of misschien zelfs in de 42e week geboren is i.p.v. keurig op tijd.
De placenta was helemaal opgebruikt, hij heeft een volle haarbos, heeft lange slanke benen en dunne vingers (geen mollige babypootjes), heeft een enorm droog huidje (hij is stevig aan het vervellen) en zijn nageltjes zijn best lang. Ook lijkt hij eerder 50 cm te zijn dan de 48 cm die opgeschreven is en dat hij nu al 3200 gram is (sinds gisteren 80 gram aangekomen) is ook best wel fors.

Wat de oogjes betreft; de kraamzorg zei net idd ook al het zelfde dat de vorm gewoon vrij normaal is voor een Nederlandse baby. :) Niet dat me dat veel uit maakt overigens, maar ik was gewoon nieuwsgierig! :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 19 september 2018 @ 14:14:16 #84
74056 crew  ToT
pi_182005773
Okee okee, toch ff 2 extra foto's! ;)

Hij ligt hier lekker zijn middagdutje te doen. De dekentjes zijn echt even te warm met dit weer, dus dan maar ff zo! :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb hem toch even omgedraaid want hij tilde zijn hoofdje af en toe even op, dus leek het me dat hij niet erg comfortabel lag. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door ToT op 19-09-2018 14:23:53 ]
pi_182006077
ToT, die foto's O+ Wat lijkt mijn Vlokje dan opeens groot als ik weer een pasgeborene zie, terwijl ik haar met haar 16 weken toch ook best nog wel baby vind :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Schanu op 20-09-2018 08:49:46 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 19 september 2018 @ 14:37:47 #86
74056 crew  ToT
pi_182006275
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 14:29 schreef Schanu het volgende:
ToT, die foto's O+ Wat lijkt mijn Sneeuwwitje dan opeens groot als ik weer een pasgeborene zie, terwijl ik haar met haar 16 weken toch ook best nog wel baby vind :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hehehe ja we zijn echt super blij met onze mini-ToT! :D


@ jouw verhaal; zelf heb ik ook AD geslikt, Wellbutrin. (Eerst een andere soort gehad die echt niet beviel.)
Ik ben arbeidsongeschikt verklaard wat mij enorm veel rust gaf, aangezien verreweg de meeste spanningen en problemen door werk kwamen. Ik voelde me snel een stuk beter en dacht ook dat het aan de veranderde situatie kwam, maar mijn therapeut raadde me toch aan om de AD wel te blijven slikken; don't change a winning team.
Mijn verbeterde gemoedstoestand was nog erg pril en om dan meteen van de AD af te gaan, zou er voor kunnen zorgen dat ik weer terug naar af zou gaan bij de eerste stevige tegenslag of zo.
Na verloop van tijd mocht ik de dosering wel halveren (van 300 naar 150 mg), maar die zou ik van hem wel door moeten blijven slikken.
Ik ben er uiteindelijk op eigen houtje mee gestopt omdat ik ook een geweldige relatie kreeg; met de vrouw met wie ik nu getrouwd ben en een geweldige baby heb gekregen! O+

Als jij je nu goed/stabiel voelt, hou deze AD dan nog ff. Er zullen ongetwijfeld nog wel moeilijkere momenten op je pad komen waarbij je met soms misschien even niet meer ziet zitten. Dan kan de AD je er net even genoeg mee ondersteunen om er doorheen te komen. (Tenzij je stevige bijwerkingen ondervindt, natuurlijk.)
pi_182006586
Bedankt voor het delen van je ervaring ToT!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 19 september 2018 @ 15:02:28 #88
74056 crew  ToT
pi_182006744
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 14:53 schreef Schanu het volgende:
Bedankt voor het delen van je ervaring ToT!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die urenvermindering is geen verrotte timing; rust in je hoofd is gewoon fijn, of het nou door de meds komt of door die urenvermindering, het is gewoon het resultaat dat telt.
Om je echt minder down te voelen is 3 weken aan medicijnen slikken idd we erg kort, het is niet zo als bloeddrukverlagers of paracetamol of whatever waarbij je snelle resultaten ziet. (Geen idee of bloeddrukverlagers überhaupt snel werken; ik kon ff geen ander voorbeeld verzinnen! _O- :') )

Heftig reageren bij stress enzo heb ik ook nog wel steeds, daar baal ik wel goed van. Da's voor mij in ieder geval wel het teken dat het voor mij verstandig is om thuis te blijven. Thuis heb ik vooralsnog de minste stress en ik denk wel dat je langzaam maar zeker wel in de spanningen die een gezin met zich meebrengen meegroeit en daar aan went. :)

Anyway, mocht de somberheid blijven, trek dan sowieso wel aan de bel. Rust in het hoofd is al heel fijn natuurlijk, maar da's niet waar je die meds voor slikt.
Wat voor soort AD heb je eigenlijk?
Verder kun je die vagen misschien beter in R&P stellen; daar heb je een topic er over lopen waar veel mensen met ervaring er over discussiëren.
pi_182006816
Jagar, vermoeiend dat O zo slecht slaapt! Wanneer moet je weer werken eigenlijk?
pi_182006870
ToT
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 19 september 2018 @ 15:09:46 #91
74056 crew  ToT
pi_182006890
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 15:08 schreef Schanu het volgende:
ToT
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^ No prob!
Zelf heb ik er eentje gehad met vrijwel diezelfde naam, maar mij beviel die totaal niet.

Succes! :)
pi_182007090
Pff, Jägar, je hoopt toch dat er nu snel eens verbetering in gaat komen..

We hebben hier een nacht 'doorgeslapen'! Om 01:00 sliep onze dame en pas tegen 05:00 weer wakker! Vier uur slaap! *O* Wel dinsdag van 12u tot 01u wakker geweest, dus we hadden ook wel wat vermoeidheid verwacht. :@

Straks naar de chiro/osteopaat. Kijken of hij iets te zeggen heeft...
pi_182008260
ToT en Sillie wat een schatjes O+

Hoop dat de osteopaat wat voor jullie kan betekenen NJ!

Jagar ik hoop dat er snel verbetering komt bij jullie.

Pkm dat lijkt me ook niet fijn voeden..

Ik zal ook eens een werknaam voor M. bedenken :Y

Hier is het nieuwe trucje bij vermoeidheid gaan staan in bed 8)7 Dat maakt het slapen en wegleggen best lastig :')
pi_182008848
NJ, hoe ging het bij de osteopaat/chiro?

De werknaam van B was hummel, voor J hadden we niet echt een werknaam, nou ja B noemde haar altijd zusje dus dat is wel wat blijven hangen.
Grappige is dat B haar nu steeds J.uul noemt en die neiging hebben wij ook wel. Bij B hebben we helemaal geen neiging tot afkorten terwijl die een langere naam heeft (B.e.n.j.a.m.i.n)
pi_182010179
We zijn er weer. Madam ligt voor het eerst al langer dan 5 minuten stil in de hangloose in de box. O+

Of het verband houdt met de osteopaat: geen idee. Duidelijk was direct dat er heel veel spanning in ons kleine meisje zit. Voornamelijk rondom/in haar nek. Behoorlijk aan het overstrekken maar ook gewoon veel spierspanning. Of hij iets kan betekenen voor ons weet hij nog niet, komende week weer terug, met 1-2 behandelingen geven ze aan wel meer te weten. Waarschijnlijk is de spanning in de nek wel de oorzaak dat ze niet graag op haar rug ligt ofwel op onze armen slaapt. Ze wil een beetje kunnen overstrekken en kan dat dan niet.. Dus ja, proberen spanning weg te krijgen en als dit niet werk zoeken naar andere dingen als verborgen reflux o.i.d.

Uiteindelijk nog niet echt wijzer dus, maar geen slechte ervaring. Heel lief, zacht.. En ze heeft van de 20 minuten behandeling maar 5-10 minuten gehuild. :+
pi_182011074
Even afwachten dus NJ!

Tot zover mijn geen televisie beleid :')
pi_182011671
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:03 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Even afwachten dus NJ!

Tot zover mijn geen televisie beleid :')
[ afbeelding ]
Als je dan toch je beleid overboord gooit, dan ook maar gelijk kijken naar een goede voetbalclub? ;)
Goed bezig! :D
pi_182012870
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:32 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Als je dan toch je beleid overboord gooit, dan ook maar gelijk kijken naar een goede voetbalclub? ;)
Goed bezig! :D
Ik had al 1 Ajax-fan in huis, daar komt volgens mij vrij snel een tweede bij :+
pi_182013403
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:14 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Ik had al 1 Ajax-fan in huis, daar komt volgens mij vrij snel een tweede bij :+
Hier idem denk ik zo ;)
  woensdag 19 september 2018 @ 20:58:48 #100
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182014086
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:03 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Even afwachten dus NJ!

Tot zover mijn geen televisie beleid :')
[ afbeelding ]
:D


M. (Ik zal me nog eens beraden over een bijnaam, ik noem hem vaak Poppie :@, misschien hier ook maar doen) heeft diarree, maar ook koorts, gisteren ruim 39 en de meest recente meting is 38,6. Op af en toe een volle luier :r en soms wat jengelig na, oogt hij verre van ziek. Nu lees ik dat je voor een kind onder de 2 jaar altijd onmiddellijk een arts of huisartsenpost moet benaderen bij de combi van koorts en diarree.
Is dat nu echt nodig? Nee toch? :o
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182014780
Had iemand het over ontroostbaar krijsen? Gister al, vannacht, vanochtend en nu weer. En ik wilde eigenlijk al slapen. Nu moet ik zometeen eerst nog de was ophangen, brood etc klaarmaken, mijn tas inpakken en nog een traktatie maken voor morgen. Ik voorzie hele sloten koffie in mijn nabije toekomst. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Nanuke op 19-09-2018 21:43:49 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 19 september 2018 @ 21:45:55 #102
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182015348
Nanuke, wat sneu... heb je enig idee waar het vandaan komt?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182015470
Ik denk iets van kiezen. Hij is weer erg op zijn handen aan het kauwen. Maar hij trekt ook veel met z'n oren, dus als t morgen niet beter is ga ik die denk ik laten nakijken op ontsteking. Voor de zekerheid, want oren trekken schijnt ook met kiezen krijgen te maken kunnen hebben. Het blijft altijd een gok met die kleintjes natuurlijk.

Hmm. Volgens mij kan ik nu daadwerkelijk bezig met de voorbereidingen voor morgen. Wat fijn.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182015574
Belle, hele goede opvoeding :) J heeft al menig wedstrijd van Ajax meegekeken in haar prille leven. *O*
pi_182015647
Komt hier dan de rel, jongens? Feyenoord boven alles, mensen })
  woensdag 19 september 2018 @ 22:18:22 #106
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182016193
Voetbal is stom :{w

Succes Nanuke, ik hoop dat hij nu blijft slapen!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182016724
PSV O+ Herinnert me er aan dat we Mijmpie nog moeten inschrijven voor de Phoxyclub. Shirt met naam is dus al wel in huis :D

Ah ja, ik gebruik als bijnaam Mijmpie, bedacht door zijn grote broer. Eigenlijk veel fijner, die bijnamen inderdaad. Grote broer zal dan Jijjij moeten worden, want zo noemt hij zichzelf _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182016759
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 21:56 schreef Jentin het volgende:
Komt hier dan de rel, jongens? Feyenoord boven alles, mensen })
Wanneer spelen die Europees ;)

Onze buren zijn voor Feyenoord. B is al meerdere keren met Feyenoord shirt of pet thuisgekomen als hij daar had 'gechillt', dat vind ik wel echt humor.

Ben benieuwd vannacht, J heeft om 19:00 een halve fles op...meer wilde ze niet. Vanmiddag van 1 fles ook de helft laten staan. Ik zet in op minstens 2 flessen nog voor 07:00.
pi_182016776
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:18 schreef LadyS het volgende:
Voetbal is stom :{w
Dit dus! Mijn man vindt het wel leuk om te zien als hij de kans krijgt maar is godzijdank niet fanatiek.

Morgen bijlezen, was een leuke dag met bonusdochter erbij, maar wel vermoeiend omdat ik niks gewend ben :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 19 september 2018 @ 22:41:55 #110
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182016790
Wat lief, Mijmpie O+
Is hij nu wel goed gaan slapen trouwens?

Exode, wie weet slaapt ze toch nog goed, ik ga voor je duimen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 19 september 2018 @ 22:43:19 #111
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182016809
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:41 schreef rena het volgende:

[..]

Dit dus! Mijn man vindt het wel leuk om te zien als hij de kans krijgt maar is godzijdank niet fanatiek.

Morgen bijlezen, was een leuke dag met bonusdochter erbij, maar wel vermoeiend omdat ik niks gewend ben :')
Ik vind EK en WK op zich wel leuk, maar dat is dan meer vanwege het zuipen en samen kijken in de kroeg dan het voetbal zelf. B:)B
Maar goed, eerst maar kijken wanneer ze weer meedoen :{w
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182016912
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:41 schreef LadyS het volgende:
Wat lief, Mijmpie O+
Is hij nu wel goed gaan slapen trouwens?

Exode, wie weet slaapt ze toch nog goed, ik ga voor je duimen
Goed gaan slapen, maar tussendoor een paar keer wakker (geschreeuwd door Jijjij }:| ).
Bij jou?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 19 september 2018 @ 23:08:09 #113
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182017223
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:49 schreef LeSage het volgende:

[..]

Goed gaan slapen, maar tussendoor een paar keer wakker (geschreeuwd door Jijjij }:| ).
Bij jou?
Hier gelukkig ook. Wel veel later dan normaal, het was tegen 21.30 dat hij naar bed ging. Normaal slaapt hij tussen 19.00 een 20.00 uur, maar hij was gewoon nog lief aan het spelen. Hij was een keertje nog even wakker, maar ik hoefde niet eens naar boven, zo snel was het weer stil
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182019351
Nanuke, wat sneu voor Dirk. Hopelijk maakt ie een goede nacht!

Wat heb je gedaan, Rena, dat je zo moe bent? (Je hebt het vast verteld :@)

Phi ( *) ) sliep weer om 20.00 ongeveer en kwam net om 4.00 Nu hopen dat ze weer lekker gaat slapen, dat herinslapen gaat wat moeizamer de laatste tijd. Ach, in deze tijd ga ik dan altijd van die wanhoopstopics lurken in R&P :+ (oh, en de puppytopics van Miss Isis in F&F, dikke tip :P)

Ik maak morgen straks m’n debuut als sponsorloopstempelmoeder (3x woordwaarde) op school _O- Hopelijk werkt Phi ook mee en hoef ik niet al voedend dertigduizend stempels te zetten.
  donderdag 20 september 2018 @ 05:06:18 #115
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182019425
:W Jentin
Hier ook wakker. Pop (dat wordt zijn naam denk ik) werd wakker net wakker en gloeide helemaal, dus toch maar weer getemperatuurd: 38,7.
Nu zit hij naast me in bed gezellig te kletsen en alles onder de snot te smeren }:|, dus last heeft hij er niet erg van..

Lekker dat Phi zo lang geslapen heeft, dan is dat moeizamere inslapen ook minder erg
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182019997
Jentin, ik moest alleen voor 2 kinderen zorgen en dat ben ik nog niet helemaal gewend _O- Vooral de aandacht verdelen als ze er allebei zijn :o

LadyS, wat sneu van de koorts, gelukkig dat hij er geen last van heeft. Misschien tandjes?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182020164
Ik lom uit een FC Twente nouja, euh nu is het niks en Heracles regio. Ajax leeft vooral in huis :P

Succes vandaag Jentin!

Wij hebben hier spooknachten. Mischien kies ik wel voor Casper als werknaam :'). Die nachten leveren wel een beetje frictie op in de relatie want we zijn allebei moe. Aangezien we de fles allebei kunnen geven weiger ik de ‘nachtdienst’ altijd alleen te doen o|O
pi_182020188
Wij hadden echt iets raars vannacht. Jip :+ werd rond 2 uur wakker en spuugde toen in 4 grote golven echt zijn gehele laatste voeding (van 22.30u) er uit :? Alles was echt doorweekt. We hebben hem voor de zekerheid getemperatuurd maar dat was gewoon netjes 36.8. Hij wilde niet drinken en sliep vervolgens gewoon verder tot een half uur geleden :? Hij spuugt altijd wel een beetje en sinds 2 dagen spuugt hij ook wat vaker, maar dit was echt veeeeeel. Nouja we houden het maar in de gaten.
pi_182020221
Nanuke, hoe is het nu? Ik dacht meteen aan oortjes toen ik je bericht las.

Onze kinderen hebben al vanaf het begin bijnamen hier. Twix en Mars. Ik loop altijd voorop met dat soort dingen :+ .
Grapje dames en heren.

Mijn baby dronk altijd rond 22.00 uur de laatste voeding en sliep dan door tot de volgende ochtend. We wilden langzaamaan proberen de 22.00 uur te gaan vervroegen.
Leg ik Mars gisteren even weg om het bedritueel met Twix te doen, is Mars in slaap gevallen (zonder voeding dus). Besloten hem dan toch maar even te laten liggen, hij zou nog wel komen voor de late avondvoeding.
Nou, hij slaapt nog. :o Dus project ‘vroeger naar bed’ is afgerond.
Daarmee is de kolf wel mijn beste vriend want dat klok rond slapen trekken mijn borsten nog niet.
pi_182020362
Malteser, jij trendsetter ;) En *O* voor het vroeger naar bed gaan en zolang slapen, lekker zeg! Zo lekker om je avonden weer ‘vrij’ te hebben.

LBF, hoop dat de spooknachten snel over zijn! Wordt hij heel vaak wakker en/of is hij lang wakker? Misschien van tevoren afspreken hoe jullie de shifts gaan verdelen?

Amber (dat wordt de werknaam van M. Nu ik erover nadenk verschilt het maar 1 letter met haar echte naam ook :D) kwam voor maar twee voedingen vannacht, een stuk beter dan voorgaande weken. Heerlijk! Vandaag weer naar de opvang, man en ik hebben allebei vrij en gaan lekker koffie drinken, krantje lezen, op kraamvisite, naar het bos en als afsluiter biertjes drinken. Zin in!

Werknaam van peuter wordt Roy, wat dan weer niks met zijn eigen naam te maken heeft.
  donderdag 20 september 2018 @ 07:51:43 #121
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182020414
Malteser :o dat is makkelijk gegaan, haha. Nu hopen dat het geen eenmalig iets is ;)

Aure, lekker klusje midden in de nacht, gelukkig heeft hij er niet veel last van :)

Pop is nu tetterend weer wakker. Dus nog steeds goed gehumeurd O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182020630
Wow, wat goed, Malteser!
pi_182020695
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 07:51 schreef LadyS het volgende:
Malteser :o dat is makkelijk gegaan, haha. Nu hopen dat het geen eenmalig iets is ;)

Aure, lekker klusje midden in de nacht, gelukkig heeft hij er niet veel last van :)

Pop is nu tetterend weer wakker. Dus nog steeds goed gehumeurd O+
We gaan het zien. Ergens fijn om weer wat eigen tijd in de avond te hebben maar stiekem vind ik de één-op-één aandacht ook heerlijk.
Overdag gaat Mars toch mee in het ritme en programma van Twix. En ‘s avonds had ik dan gewoon nog lekker even mijn knuffeluurtjes met Mars. O+

Want dat is het nadeel. Hij is zó makkelijk (en zijn broer vraagt echt heel veel aandacht) dat je hem soms een soort van ‘vergeet’. In de box, op het speelkleed, in de newbornset, die goedzak vindt alles prima. En dat je dan na een uur denkt: “ohja, nu zal ik eens even met jou spelen/knuffelen.” :@
  donderdag 20 september 2018 @ 08:39:21 #124
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182020818
Oooh, dat is wel herkenbaar, hoor. Die van mij is ook zo makkelijk. Huilde nooit als hij wakker werd bijvoorbeeld. Is makkelijk voor ons, maar ik moest er soms inderdaad echt bewust aan denken om hem ook aandacht te geven. Nu hij wat ouder is, is dat weer anders. Hij is nog steeds makkelijk, maar door zijn gezellige geklets bijvoorbeeld, trekt hij vanzelf de aandacht een beetje naar zich toe, zeg maar.

Hij had trouwens net zoooo'n vieze luier, het rook echt niet gezond. En het zag er ook echt raar uit :r.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182020931
NJ, hopelijk heeft de osteopaat geholpen en blijft het helpen. Dat ze daarna rustig(er) kon liggen is al een heel hoopvol teken! :)

Fleur, die foto _O-

LadyS, ik ben er niet mee bekend dat je meteen de HA moet bellen bij een combi van diarree en koorts, Vlokje heeft altijd diarree dus dat zou in haar geval behoorlijk wat HA bezoekjes kunnen betekenen :') Ik denk dat je het zelf het beste in kan schatten, als jij je ongerust maakt is het altijd goed om even te bellen, al is het maar om advies in te winnen en zodat de huisarts de afweging kan maken of het nodig is om langs te komen. Beter een keer teveel gaan dan te weinig, met die kleintjes weet je het nooit!

Nanuke, wat sneu, ik hoop dat hij nu wat rustiger is en dat je een goede nacht hebt gehad?

Voetbal, ik kijk alleen bij een WK of een EK :')

Jentin, succes met de sponsorloop!! Hopelijk werkt Phi inderdaad een beetje mee :)

Fleur, wat vervelend van de nachten! En groot gelijk dat je die niet in je eentje op je wil nemen. Heb ik hier ervaring mee en dat zorgt echt voor veel frustratie, ook dat soort dingen hoor je samen te doen.

Aure, jeetje wat een schrik dat Jip opeens zoveel spuugde. Hopelijk was het verkeerd gevallen en dus eenmalig.

Malteser, wat super dat Mars zonder avondfles in slaap is gevallen en door heeft geslapen! *O*

OT, hoera voor beter wordende nachten! En vandaag lekker een dagje voor jullie samen, heel veel plezier en lekker uitrusten!

Ik haalde gisteren de meiden op bij mijn schoonouders. Waar de terugweg normaliter 20 minuutjes duurt, kwamen we nu in een file terecht en was ik bijna een uur onderweg. Vlokje al die tijd hysterisch huilen want uiteraard was het voor haar net etenstijd. Jewel ging gezellig meedoen en riep voortdurend dat ze moest poepen (terwijl ze gewoon een luier om had, maar dat krijg je met een dreumes die je zindelijk probeert te krijgen. Eigen schuld }:| ). Na 20 keer zonder succes Rock-a-bye-baby te hebben gezonden, één van de weinige kinderliedjes waar ik Vlokje het snelst stil mee kreeg, ben ik spontaan mee gaan huilen. Het leukste autoritje ooit :')
pi_182021058
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 07:19 schreef Malteser het volgende:
Nanuke, hoe is het nu? Ik dacht meteen aan oortjes toen ik je bericht las.
Maar dat is ook het gekke, hij heeft geen koorts, is overdag verder tevreden en drinkt en eet gewoon prima. Het is puur met het naar bed gaan en de rust moeten vinden dat het opkomt. Dat hadden we ook toen hij vier tanden in 1 keer kreeg, maar of hij is harder gaan krijsen of er lijkt toch meer dwars te zitten. Ik ben dus benieuwd hoe het op t kdv gaat vandaag.

Ik kan me goed voorstellen dat het heel dubbel voelt. Aan de ene kant fijn dat je niet 2 heel veel aandacht opeisende kinderen hebt, maar kan me voorstellen dat je de ene dan ook makkelijker "vergeet". :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182021062
Malteser wat een nacht! :D

Oh Schanu wat een autorit! En herkenbaar van dat zingen _O- en jouw dreumes :D

Nou we hebben vanochtend afgesproken dat we de nachten om en om gaan doen. Want mijn vriend blijft nu dus gewoon liggen bij een huilende baby en wordt chagrijnig wanneer ik m aanspoor dat hij er ook wel een keer uit mag gaan.

Was sowieso leuk vanochtend. Na een spooknacht een tot in de slaapzak doorgelekte baby en 10 min. na het verschonen een verse poepluier :') En na even nadenken is M. in het vervolg nu definitief Casper :7

[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 20-09-2018 11:29:58 ]
pi_182022347
Mars *O* wat een nacht _O_

Schanu, je autorit :X van dat mee willen huilen snap ik wel!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182022854
Dat klinkt echt naar Shanu.....pfff zal je altijd zien dat het dan extra druk is.

J kwam om 01:00 en 05:00 dus toch extra door die halve fles. Mijn vrouw begint nu ook met grotere flessen, na een fles van 165 mm is ze onrustig, echt zo van 'Is dit echt alles??'

Verder is ze zo vrolijk en gezellig, ze beweegt veel en is zo alert O+ Gisteren zat ze in de wipstoel en had B zijn radio aangezet en ging met zijn muziek instrumenten heel wild voor J dansen. J met grote ogen als een razende met haar armen en benen bewegen. Makkelijk hoor zo'n inhouse entertainment team.
Overdag slaapt ze nog steeds kort, steeds 45 minuten en dan echt klaarwakker zijn. Maar ja ze is vrolijk en slaapt dus 's avonds en 's nachts goed.
pi_182022920
Schanu, ik zou ook mee gaan janken :'(

Mars, wat een held *O* Fijn zeg, Malteser!

LBF, goeie deal zo. Wij zijn dat ook zo gaan doen na een tijdje met veel gefrustreerd gezucht en agressief-demonstratief gegooi met het dekbed ‘s nachts (toen oudste over was op de fles). Superduidelijk. En bij echte schijtnachten (vier/vijf/zes keer eruit) ging ik dan heus ook wel eens als het niet mijn beurt was, en andersom ook, maar verder zorgde het voor veel rust en vrede in huis ^O^

Gek, die spuugsessie van Jip! Misschien zat er iets dwars, meestal is het dan ook gelijk klaar als het eruit is. Lekker is anders :P

Ik heb ook zo’n baby die ik rustig vergeet. Gister lag ze meer dan een uur wakker te chillen in een wipper, terwijl ik een treinbaan bouwde met haar broer, kookte, de vaatwasser uitruimde.. en dan ligt ze daar gewoon een beetje te kijken en met haar handjes te spelen en te kletsen. En dan denk ik idd ook: ‘Nou kind, ik zal ook eens met jou kroelen,’ maar zelf meldt ze zich niet en lijkt intens tevreden (niet altijd, uiteraad :+ )

Net de sponsorloop: groot succes. Phi lag bij mij naast de stempelpost in de wagenbak en heeft drie kwartier liggen pruttelen en bellen blazen en lachen en gewoon lekker gelegen. Ik vergat echt bijna dat ze er stond :D En m’n grote was zooooo helemaal gelukkig dat ik er was O+

Herkenbaar, die korte tukjes, exode. Maar ook hier dus goede nachten dus ik vind het best :)
pi_182023442
Nanuke, ik hoop dat het goed gaat op het kdv vandaag!

En Fleur, wat een nacht en ochtend met ook nog een doorgelekte luier erbij :+ Maar goed dat je op je strepen bent gaan staan en een duidelijke afspraak hebt gemaakt voor de taakverdeling 's nachts!

Exode, wat goed dat J grotere flessen begint te drinken! En heerlijk om de leuke interactie tussen B en J te lezen O+

Jentin, fijn dat het goed ging bij de sponsorloop en knappe Phi dat ze zo rustig is geweest. Heerlijk zo'n rustige baby als je er nog kids boven hebt. Vlokje is juist vaak zo onrustig dat de aandacht richting Jewel eronder lijdt, dat vind ik soms best moeilijk omdat ik bang ben dat er daardoor alsnog jaloezie gaat ontstaan bij Jewel die ook al richting de 2 jaar gaat en alles dus steeds beter beseft. Ik merk ook dat ze zich steeds minder goed alleen kan/wil vermaken sinds de geboorte van Vlokje en ik zou graag elke minuut van de dag met haar willen samenspelen, maar dat is gewoonweg niet (meer) mogelijk. :{
pi_182023613
Fleur, wat waardeloos van de slechte nachten van jullie Casper!

Spugende Jip, wat sneu -O- Kan ook zijn dat de voeding niet lekker gevallen is en er verder niks aan de hand is. Hadden we hier pas ook een keertje.

Malteser, ik krijg altijd trek van jouw naam en die van je kinderen ;) Lekker dat Mars zo een nacht doorsliep!

OIT, klinkt goed zo’n dagje, geniet er van!

LadyS, toch een soort virusje misschien als hij ook zo’n rare luier had?

Oh Schanu, wat een terugreis :o Ik zou ook gaan huilen denk ik -O-

Jentin, wat leuk dat de sponsorloop zo goed ging, mooi om dan je grote te zien stralen *;

Ik heb net mijn baby een extra dikke knuffel gegeven na het nieuws vanuit Oss, ik ben er helemaal naar van ;(
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182023656
Oh jongens, al die nieuwe namen, ik vind het nu al verwarrend! Lemijn heeft een ware revolutie ontketend hier :+ Maar ja, moet nu wel mee doen uiteraard, dus vanaf heden heet B hier Kees
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Mars is goed bezig zeg! Benieuwd of hij het vanavond weer kan.

Nanuke, hopelijk gaat het op de opvang goed vandaag. Blijven af en toe toch raadsels, die baby's van ons.

Fleur, gedoe zo die nachten. Fijn dat jullie de nachten hebben kunnen verdelen. Hier hebben we al de hele vakantie het ritme dat ik de nachtvoeding(en) doe, en dat mijn vriend de ochtend shift pakt. Dan slaap ik nog lekker een uur of 2 heerlijk door. Vriend blij, want hekel aan nachtvoedingen (hij ligt vaak nog heel lang wakker daarna), en ik blij, want uitslapen _O_ ).

Schanu, je autorit :o Dat is ook wel echt ellendig, ik was ook mee gaan huilen denk ik.

Exode, ideaal zo'n baby entertainer! Jammer van het korte slapen overdag. Van Jagar klinkt dat ook wel heel pittig zeg B heeft dat ook een maand ofzo gedaan denk ik. Dan waren we ook een half uur bezig en dan sliep hij 30 of 45 minuten. Dat vond ik ook zo ellendig, je bent dan echt de hele dag bezig zonder rust. En overdag meeslapen is daarmee ook onmogelijk. Hier ging het samen met z'n oorontstekingen, toen dat beter ging kon hij ineens ook langer slapen overdag.

Jentin, dat klinkt heel leuk! Fijn dat het zo'n succes was en beide kinderen helemaal happy waren!

Hier zijn we begonnen aan de laatste vakantie dagen ;( We hebben het echt heerlijk hier, lekker veel buiten, leuke uitstapjes, maar ook heel chill in en om ons huisje. Kees slaapt meestal ook super, overdag telkens 2 tot 3 uur, en 's avonds zonder gedoe gaan slapen. Vannacht was dan weer matig. Ik ging rond 23.30 slapen, 00.00 uur wakker, want Kees had enorme honger. Flesje gegeven, terug in bed en Kees begon enorm te huilen. Bleek hij z'n halve bed ondergespuugd te hebben. Dus alles verschonen, inclusief hemzelf. En toen klaarwakkere baby uiteraard, dus ben nog tot 2 uur wakker geweest voordat hij weer sliep. Toen om 5.30 gevoed en vervolgens heb ik tot 10.30 uur ( :D ) uitgeslapen. En zit nu nog met een kopje koffie heerlijk buiten op onze Franse veranda terwijl B alweer lekker ligt te slapen. Het leven is best goed :s)
pi_182024938
Ik probeer dus steeds mee te posten en dat lukt dan een dag ofzo en dan kan ik het al niet meer bijhouden haha.

Ik las een helse autorit, goeie nacht van mars en een zieke baby bij nanuke.

Maare door al die nieuwe bijnamen ben ik het spoor helemaal bijster hoor :P

Hier gaat alles lekker. Mini moest ik vanochtend wakker maken om 07.45 omdat ik anders te laat bij school zou zijn. Ze slaapt heel veel momenteel maar denk dat het kruipen en verkouden zijn ook gewoon veel energie kost.

Nu hang ik lekker met peuter op de bank. Ben van slag door het ongeluk in Oss. Brrr
pi_182024975
Bijnamen: ik heb kinderen van A tot Z.
Oudste is A en Z is de laatste. :P
pi_182025258
Ik zal wel proberen te werken met Spook(je), mits dat nog niets gebruikt wordt hier, past wel bij de nachten en de onrust die ze ons brengt. :D

Zojuist terug van het CB. Onze baby weegt intussen een 4,5 kilo, in lengte niets toegenomen.
Geen opvallende zaken aan haar uiterlijk, hartslag, ademhaling o.i.d.

Voor nu houden we het er maar op dat ons spookje gewoon heel heel erg graag bij ons wil zijn en dat we haar op de een of andere manier moeten gaan leren alleen in slaap te vallen en alleen te slapen..
pi_182025288
Ik noem allebei mijn kinderen aapie, of mijnheer *insert achternaam* tegen B als hij niet luistert. B wil ineens binkie genoemd worden of Batman en soms Spiderman. En als hij voetbalt is hij Obanana (keeper van Ajax heet Onana).
J is dus aapie, dotje of Juul.
pi_182025557
Wij hebben het thuis tegen elkaar over ‘de keizer’ als we het over zoon hebben; hij is in zijn tweede en derde naam vernoemd naar een Romeinse keizer (niet Juul }:| ) Opa’s en oma’s noemen ‘m ook zo, hij is er nog niet walgelijk arrogant van :+ Phi noem ik vaak beertje en boze koala als ze moppert (geen idee waar dat van komt :@)

4,5 kg alweer, NJ! En jullie spookje leert ook heus wel alleen slapen :) Jullie zijn gewoon heel leuk voor een baby *)

Songeur, lekker dat ze zo goed slaapt!

Venco, met je alfabetkinders. Ik zou je oudste Alfa noemen en je jongste Betje :+ (Ja, ik maak ‘m gewoon :'))

Schanu, lastig dat die balans er nog niet zo is tussen Vlokje en Jewel. Moeilijk te accepteren dat je gewoon niet meer 100% volledig beschikbaar kan zijn voor Jewel. Als Vlokje ouder wordt en wat meer zelfvoorzienend qua entertainment, komt het vast goed :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Jentin op 20-09-2018 13:23:50 (‘Is vernoemt’, ik schaam me diep.) ]
pi_182025577
Kunnen we anders niet de baby wiki updaten met de werknamen erbij? :)

Peuter is bij mij Kaatje en de kleine is tot nu toe Zusje, maar die moet nog een betere werknaam krijgen :P.

Verder nog te moe en jullie gaan te snel voor me om aan te haken haha, dus ik ga weer terug in semi lurkstand :+ .
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_182025658
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 13:23 schreef Jentin het volgende:
4,5 kg alweer, NJ! En jullie spookje leert ook heus wel alleen slapen :) Jullie zijn gewoon heel leuk voor een baby *)
Iets bovengemiddeld volgens het CB, maar dat zegt nu natuurlijk nog niets. :P Verklaart wel dat ze toch echt zwaarder aanvoelt nu!

Ik denk het, haha. Uitdaging is vooral proberen de spanning die wij voelen als ze heel erg overstuur is los te gaan laten.. Die spanning zal ze natuurlijk voelen en dan gaan spoken. :+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 september 2018 @ 14:27:50 #141
74056 crew  ToT
pi_182026734
_O- Kinderliedjes van vroeger! :D
Holle Bolle Gijs dronk 7 tonnen bier.
Tegenwoordig zouden ze het melk laten zijn, of vruchtensap of whatever! :P

Verder gaat het met Mini-ToT echt prrrima! *O*
Hij is nu een weekje oud en is sinds gisteren 140 gram aangekomen! :o
  donderdag 20 september 2018 @ 14:48:13 #142
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182027050
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 11:36 schreef rena het volgende:

LadyS, toch een soort virusje misschien als hij ook zo’n rare luier had?

We hebben toch maar de HA gebeld en de assistente zei ook zoiets ja.
Hij heeft vanmorgen van 10.00-13.00 geslapen en had daarna 36,5 ofzo. Maar hij was wel weer klammig. Snap er niks van
We moeten de huisarts straks nog even terugbellen, de assistente wilde wel even overleggen met de arts, misschien omdat hij toch en dag of 3 al af en aan koorts heeft. Hij is nu wel een middagje naar het kdv, dus ben benieuwd hoe dat gaat :)

Schanu, wat erg die autorit, ik zou daar ook van moeten huilen hoor :'(
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182027887
Ook maar even hier:

quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 15:02 schreef minilot het volgende:
In CUL wordt mijn O.tto al sinds mijn zwangerschap Günther genoemd, na een potje naam-van-de-beeb-raden. Ik heb dat tot dusver niet in OUD doorgevoerd, misschien toch maar eens doen. :7

Thuis noemen we 'm overigens vaak Ridder Speklap. 8-)
Günther dus. :7

Drukke week, nauwelijks online, maar jullie en jullie beebs zijn uiteraard de liefsten! O+ :*

Updates Günther: schuifelt erg stabiel met één hand los rondjes om de salontafel. Rolt gericht een bal naar je toe als -ie tegenover je zit. We proberen klappen en zwaaien voor elkaar te krijgen, maar dat levert consistent dit gezicht op: }:|
Doet duidelijk alleen waar -ie zelf zin in heeft :+

Slapen gaat nog steeds best ruk, alleen maar tussenin (op zich wel gezellig :9) en een keer of drie à vier per nacht wakker (minder gezellig :)). Borstvoeding momenteel uitdagend: bijt vaak en ik heb een bloeduitstorting in mijn linkerboob omdat -ie er laatst keihard in kneep. :X Maar verder zo wanstaltig lief en enthousiast en bij vlagen hilarisch dat alles direct vergeven is O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_182027920
Schanu, brrr! Ooit eens zo in de auto gezeten van Calais naar huis, alledrie moeten brullen na zinloos schor gezongen ;( Je was vast heel blij toen je thuis was!
Let me see you stripped down to the bone
pi_182028059
Ridder Speklap is best een geweldige bijnaam, weet alleen niet of hij hem nog leuk vind als hij 16 is :P Hier noem ik haar vaak Donna Dikbil 8-) Moet dan toch maar eens gaan nadenken over een bijnaam voor hier.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182028298
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:34 schreef rena het volgende:
Ridder Speklap is best een geweldige bijnaam, weet alleen niet of hij hem nog leuk vind als hij 16 is :P Hier noem ik haar vaak Donna Dikbil 8-)
:D!
Dat klinkt wel als een gaaf (en bourgondisch!) setje O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_182028427
Haha, dat is het tegenovergestelde van Mijmpie. Die kijkt :D als je hem probeert te laten klappen. En vervolgens doet ie er niets mee. Zo van: ‘Knap kunstje hoor, mama. Maar ik doe niet zo debiel.’

De avonturen van Ridder Speklap en Donna Dikbil O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182028501
Günther had gisteren overigens zijn eerste playdate, met het zoontje van een meisje waar ik ooit wat mee had. Was leuk! Kleine dude was al helemaal twee, flink verschil met de mijnes, maar niettemin lol gehad. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar..
..staan ze allebei te hupsen in het ledikant van de knul, zeg ik tegen Günther: 'Kijk, die naast je is al zó groot dat -ie gewoon zo uit zijn bed zou kunnen klimmen'.
Je zag zowat onmiddellijk een gloeilampje aan gaan in het brein van het ventje waar we op visite waren en hij klom zo -hop- het ledikant uit. Ik kijk om naar zijn verschrikte moeder die verklaarde dat -ie dat nog nooit eerder had gedaan.
Oeps. :X
Ik heb nog niet durven navragen hoe vaak het joch dat afgelopen nacht heeft uitgeprobeerd. :@
Let me see you stripped down to the bone
pi_182028511
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:52 schreef LeSage het volgende:
Haha, dat is het tegenovergestelde van Mijmpie. Die kijkt :D als je hem probeert te laten klappen. En vervolgens doet ie er niets mee. Zo van: ‘Knap kunstje hoor, mama. Maar ik doe niet zo debiel.’

Hehe, ach! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_182028695
Mini _O- Per ongeluk andermans kind op slechte ideeen brengen :D

LeSage, Mijmpie klinkt wel heel lief en lekker bijdehand ;) *;

Hier doet Donna (ik ga haar maar zo noemen denk ik :D ) sinds vandaag haar armpjes omhoog als je hieperdepiep hoera doet, en het is echt vreselijk schattig :D O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182029831
Haha Mini, die moeder zal blij met je zijn geweest _O-
En wat betreft de updates van Günther, Kees kijkt ongeveer hetzelfde als we klappen. Zwaaien doet hij wel. Kon hij eerder al, maar dan alleen toevallig. Daarna een hele tijd niet en nu is het weer terug in de geüpdate versie: terugzwaaien. Ook zwaait hij de hele tijd naar objecten :+ We noemen hem tegenwoordig Koning Kees, als hij prinsheerlijk bij 1 van ons zit en naar alles en iedereen aan het zwaaien is O+
pi_182029881
Schanu :* dat klinkt verschrikkelijk zeg.

En Malteser gewoon een hele goede nacht, beter!

Beterschap lady :*

Haha mini :D maar geslaagde date Dus! Fijn!

Jip heeft een beetje verhoging en ook niet zoveel gedronken vandaag, maar 150cc en normaal gesproken drinkt ie wel ongeveer 270cc. Dus nu ik weer thuis ben laat ik hem maar wat vaker kleine beetjes bij mij drinken. Hij heeft vanochtend toen ik de deur uit ging nog over mij heen gekotst :') maar daarna niet meer. Nu ligt ie tegen mij aan te slapen, want hangerig. Echt een klein mupke is het dan opeens weer. Niet dat ie nou al zo groot is trouwens :+
pi_182030682
Banaan lijkt het gebaar voor kat te snappen, hij kijkt dan waar de kat is. :)
Zwaaien heb ik een keer gezien, handen klappen vindt hij hilarisch maar zonder dat hij zelf een poging wil wagen. Beng beng blijft favoriet, dan slaan we allebei ergens op. ;) Of 'pom pom pom', dan tikt hij met zijn voetje op de stoel of zijn andere been. O+

Mini, oeps.
Dat knijpen, brrr. Mijn borsten jeuken de laatste tijd steeds door die kleine nageltjes die wondjes maken. Ook een keer een dag gehad dat het voelde alsof mijn tepel tussen de bankschroef hadden gezeten.
Echt, mensen die beweren dat borstvoeding zo'n lekker rustmomentje is voor mama en baby. :')

Beterschap voor alle zieke baby's, wat zijn het er veel! :*

Al die nieuwe namen! _O- Wel makkelijker wanneer ik er eenmaal aan gewend ben denk ik.

NJ jouw Spookje en jullie komen er wel. :)

Banaan lag voor zijn derde dut want we moeten straks nog weg. Het koste een half uur om hem en zijn friemelhandjes in slaap te krijgen. :')

Hij begint trouwens zelf te stappen als hij je handen vast heeft. Waar is mijn kleine baby? :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 20 september 2018 @ 18:14:12 #154
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182031397
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:06 schreef rena het volgende:

Hier doet Donna (ik ga haar maar zo noemen denk ik :D ) sinds vandaag haar armpjes omhoog als je hieperdepiep hoera doet, en het is echt vreselijk schattig :D O+
Moet ik gelijk denken aan DonnaRush :D :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 september 2018 @ 22:25:21 #155
74056 crew  ToT
pi_182036696
_O- Een week oud en de flessen zijn gewoon niet aan te slepen, naast de borstvoeding! :') WTF!
We mochten al overstappen naar 80 ml per fles en we houden het nog even op 30 - 40 m per fles
Maar dan NOG zit je snel aan 3 flesjes per keer, NAAST de borstvoeding die hij net ervoor gehad heeft.
pi_182036934
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:25 schreef ToT het volgende:
_O- Een week oud en de flessen zijn gewoon niet aan te slepen, naast de borstvoeding! :') WTF!
We mochten al overstappen naar 80 ml per fles en we houden het nog even op 30 - 40 m per fles
Maar dan NOG zit je snel aan 3 flesjes per keer, NAAST de borstvoeding die hij net ervoor gehad heeft.
3 flesjes per keer? Dus 90-120 ml kunstvoeding naast de borstvoeding? En dat dan 6-8 keer per dag ofzo?
pi_182036957
Ik ben geen expert, ToT, dus ik zeg dit met enige terughoudendheid, maar help je zo niet de bv om zeep? Als je lief te weinig produceert, lijkt de oplossing me om vaker/langer aan te leggen, niet om steeds meer kv te geven. Of kolft ze er dan naast? Of is bv überhaupt niet het doel, dat kan uiteraard ook :)

Edit: als iemand met meer kennis mijn opmerking onderuit kan halen, dan graag, hè!
pi_182036988
@Pannenkoekenmix:
Hoe vindt jullie kat Banaan?
Ik ben zo benieuwd wanneer onze kat en spookje op elkaar gaan reageren.. Nu zit de kat heel erg graag in dezelfde ruimte als de baby (Vooral als wij er zelf ook bij zijn). Maar als ons spook te dichtbij komt wil de kat toch echt weg. :P

@Aure:
Ahw, beterschap. Hopelijk houdt hij het een beetje binnen...
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 september 2018 @ 22:40:07 #159
74056 crew  ToT
pi_182037018
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:36 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

3 flesjes per keer? Dus 90-120 ml kunstvoeding naast de borstvoeding? En dat dan 6-8 keer per dag ofzo?
Niet helemaal, soms heeft hij aan 60 ml naast de borstvoeding wel genoeg. En 's nachts is zijn eetlust wel minder, dan drinkt hij amper uit de borst.

Maar goed dan ook; hij komt enorm veel aan. (140 gram in 1 dag en zonet zei ik tegen mijn vrouw dat hij ondertussen toch zwaarder aanvoelt, en dat vond zij ook. Geen idee hoeveel hij op dit moment weegt.)
De kraamzorg en de verloskundige zeiden dat het niets is om zorgen over te maken; hij slobbert het allemaal op en spuugt het verder niet uit dus zijn maagje raakt niet te vol, en zijn ontlasting blijft een gezonde kleur houden. Als het groen zou worden, zou het duiden op dat hij wel te veel krijgt.

Maar we zijn gewoon echt stomverbaasd hier...
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 september 2018 @ 22:41:28 #160
74056 crew  ToT
pi_182037059
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:37 schreef Jentin het volgende:
Ik ben geen expert, ToT, dus ik zeg dit met enige terughoudendheid, maar help je zo niet de bv om zeep? Als je lief te weinig produceert, lijkt de oplossing me om vaker/langer aan te leggen, niet om steeds meer kv te geven. Of kolft ze er dan naast? Of is bv überhaupt niet het doel, dat kan uiteraard ook :)

Edit: als iemand met meer kennis mijn opmerking onderuit kan halen, dan graag, hè!
Kolven doet ze alleen als de melk er echt uit loopt en hij nog ligt te slapen / niet wakker genoeg is om van de borst te drinken. :) Soms kolft ze 1 borst als de melk er echt uit loopt en hij aan de andere borst zit.
pi_182037143
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Niet helemaal, soms heeft hij aan 60 ml naast de borstvoeding wel genoeg. En 's nachts is zijn eetlust wel minder, dan drinkt hij amper uit de borst.

Maar goed dan ook; hij komt enorm veel aan. (140 gram in 1 dag en zonet zei ik tegen mijn vrouw dat hij ondertussen toch zwaarder aanvoelt, en dat vond zij ook. Geen idee hoeveel hij op dit moment weegt.)
De kraamzorg en de verloskundige zeiden dat het niets is om zorgen over te maken; hij slobbert het allemaal op en spuugt het verder niet uit dus zijn maagje raakt niet te vol, en zijn ontlasting blijft een gezonde kleur houden. Als het groen zou worden, zou het duiden op dat hij wel te veel krijgt.

Maar we zijn gewoon echt stomverbaasd hier...
't verbaast mij ook, vooral dat het niet uit zou maken? Wij werden (wel met compleet andere aantallen) al gewaarschuwd voor 'overvoeden' met de kunstvoeding i.v.m. de nieren.. Misschien dat dat anders is als het naast de borstvoeding is, ik weet het niet. Als ze zeggen dat je het zo goed doet moet je daar ook op kunnen vertrouwen natuurlijk.

Jullie hebben nu nog kraamzorg? Dan is het zeker ook nog wel alles noteren qua voeding?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 september 2018 @ 22:46:18 #162
74056 crew  ToT
pi_182037177
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:45 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

't verbaast mij ook, vooral dat het niet uit zou maken? Wij werden (wel met compleet andere aantallen) al gewaarschuwd voor 'overvoeden' met de kunstvoeding i.v.m. de nieren.. Misschien dat dat anders is als het naast de borstvoeding is, ik weet het niet. Als ze zeggen dat je het zo goed doet moet je daar ook op kunnen vertrouwen natuurlijk.

Jullie hebben nu nog kraamzorg? Dan is het zeker ook nog wel alles noteren qua voeding?
De kraamzorg is vandaag voor het laatst geweest. We hebben idd alles genoteerd. :)
Maar overvoeden is slecht voor de nieren dus? Okee, dat ga ik even googlen dan, thanks voor de informatie! :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 september 2018 @ 22:52:05 #163
74056 crew  ToT
pi_182037318
Jezus, hij zit weer te houden en zoekt bij mijn vrouw weer de borst. (Ze heeft haar shirt aan dus dat gaat 'm niet lukken).
Ik ben nu een fopspeen aan het uitkoken en geef hem die maar zo.

Ondertussen heb ik idd wat gelezen over overvoeden en de impact ervan op de ingewanden. Dat wil je ook niet hebben, nee.
pi_182037329
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Kolven doet ze alleen als de melk er echt uit loopt en hij nog ligt te slapen / niet wakker genoeg is om van de borst te drinken. :) Soms kolft ze 1 borst als de melk er echt uit loopt en hij aan de andere borst zit.
ik denk dat het goed is om contact op te nemen met een lactatiekundige (een IBCLC lactatiekundige is gecertificeerd) als het de bedoeling is om borstvoeding te blijven geven.
pi_182037336
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:46 schreef ToT het volgende:

[..]

De kraamzorg is vandaag voor het laatst geweest. We hebben idd alles genoteerd. :)
Maar overvoeden is slecht voor de nieren dus? Okee, dat ga ik even googlen dan, thanks voor de informatie! :)
Ze kreeg hier op een gegeven moment 10-12x per dag 100 ml kunstvoeding, dit zou volgens het consultatiebureau echt te veel zijn. We moesten dan minder vaak grotere hoeveelheden geven zodat ze meer zou slapen en dan minder per dag zou drinken..

Ik lees online dingen over de hoeveelheid vocht (maximaal een liter), dingen over het melkpoeder (een maximaal aantal schepjes per dag..) maar word er niet echt wijzer van..

Als je twijfelt of het niet te veel is zou ik het gewoon aan de verloskundige/consultatiebureau voorleggen. Die zien natuurlijk ook je baby en kunnen het het beste inschatten lijkt me..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 september 2018 @ 22:53:20 #166
74056 crew  ToT
pi_182037353
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:52 schreef Elleska het volgende:

[..]

ik denk dat het goed is om contact op te nemen met een lactatiekundige (een IBCLC lactatiekundige is gecertificeerd) als het de bedoeling is om borstvoeding te blijven geven.
We zullen ff kijken wat we kunnen vinden! :Y
Sowieso hebben we woensdag een gesprek met de wijkzuster. Die zal hem ook wel weer gaan wegen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 september 2018 @ 22:55:33 #167
74056 crew  ToT
pi_182037413
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:52 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ze kreeg hier op een gegeven moment 10-12x per dag 100 ml kunstvoeding, dit zou volgens het consultatiebureau echt te veel zijn. We moesten dan minder vaak grotere hoeveelheden geven zodat ze meer zou slapen en dan minder per dag zou drinken..

Ik lees online dingen over de hoeveelheid vocht (maximaal een liter), dingen over het melkpoeder (een maximaal aantal schepjes per dag..) maar word er niet echt wijzer van..

Als je twijfelt of het niet te veel is zou ik het gewoon aan de verloskundige/consultatiebureau voorleggen. Die zien natuurlijk ook je baby en kunnen het het beste inschatten lijkt me..
Ja de verloskundige is vandaag geweest en die vond het allemaal prima zo, terwijl een andere verloskundige eergisteren juist een tegenstander van überhaupt bijvoeden was.

Die hoeveelheden die je hier noemt zijn wel hoger dan wat wij onze 7-dagen oude baby geven, en wat ik op de verpakking van de melkpoeder zie is ook allemaal wel duidelijk meer dan wat we geven. Het is sowieso een forse jongen, maar voor zijn leeftijd zou hij veel minder moeten hebben.
pi_182037415
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:52 schreef ToT het volgende:
Jezus, hij zit weer te houden en zoekt bij mijn vrouw weer de borst. (Ze heeft haar shirt aan dus dat gaat 'm niet lukken).
Ik ben nu een fopspeen aan het uitkoken en geef hem die maar zo.

Ondertussen heb ik idd wat gelezen over overvoeden en de impact ervan op de ingewanden. Dat wil je ook niet hebben, nee.
waarom niet gewoon aanleggen als hij de borst zoekt? savonds clusteren is heel normaal.
vrouw lekker op de bank installeren, tv aan of iets te lezen ofzo, voorzie haar van drinken en eten zodat ze de kleine kan voeden.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 september 2018 @ 22:56:59 #169
74056 crew  ToT
pi_182037454
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:55 schreef Elleska het volgende:

[..]

waarom niet gewoon aanleggen als hij de borst zoekt? savonds clusteren is heel normaal.
vrouw lekker op de bank installeren, tv aan of iets te lezen ofzo, voorzie haar van drinken en eten zodat ze de kleine kan voeden.
Hij heeft net al beide borsten gehad (eentje gewoon en eentje via kolven en dan in de fles), en daarnaast dus nog bijvoeding.
Het doet allemaal ook aardig pijn bij mijn vrouw als hij zo blijft drinken.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 september 2018 @ 23:03:00 #170
74056 crew  ToT
pi_182037569
De fopspeen lijkt te helpen! :)

Ondertussen even verder gekeken en als je PUUR naar de kunstvoeding kijkt en negeert dat hij ook borstvoeding krijgt, zit hij nog net niet aan wat "normaal" zou zijn voor zijn lichaamsgewicht.
Tel je het allemaal bij elkaar op, dan zit hij er wel overheen, maar ik denk niet echt schrikbarend veel.
We hadden ook te horen gekregen dat je borstvoeding er niet bij op zou moeten tellen omdat-ie dat eigenlijk onbeperkt zou mogen hebben.

Okee, toch weer ff wat minder ongerust nu. :)
pi_182037580
het idee van clusteren is dat ze steeds weer drinken en telkens wisselen van borst. om gek van te worden maar het heeft een doel namelijk de melkproductie omhoog krijgen (waardoor er dus geen bijvoeding nodig is).

pijn is sowieso niet de bedoeling. ook daarvoor kan je het beste een lactatiekundige inschakelen die kan meekijken bij het aanleggen. verloskundige, consultatiebureau, wijkzuster weten vaak wel het een en ander maar het is niet hun specialisme waardoor er ook regelmatig adviezen worden gegeven die onjuist zijn.
pi_182037643
Kunstvoeding kan je te veel geven, en dat is slecht voor de nieren. Borstvoeding mag onbeperkt. Hoe het zit met de combi weet ik niet zo goed, maar bij Js rekende ik een goede bv-sessie als 1 kV-sessie.
Maar toen was hij wel al 4 maanden.

Ik hou het gewoon bij Li qua naam ;) al noem ik haar hier thuis ook wel hammie (ze heeft heerlijks hamsterwangetjes).

Fijn van de goede slapers hier en :* voor de slechte slapers. De nachten in de eerste anderhalf jaar van Ow waren verschrikkelijk. We konden bijna niet meer functioneren door het weinige aantal uren slaap. Heel stom, maar het ging hier veel beter toen we het slechte slapen eindelijk konden accepteren. Duidelijke afspraken tussen manlief en mij, Netflix en eerlijk zijn tegen elkaar. We waren (zijn) een team :) Op dit moment ook trouwens! Ik moet natuurlijk de bv geven en doe de luier, manlief valt in als Li niet meteen in slaap valt.

Hier gaat verder alles prima. We zitten nu wel in een soort ritme (goed verhaal hoor bv op verzoek willen geven, maar “hoe dan”)! ‘S nachts komt ze 1/2 of 3x. Verder is ze belachelijk chill, vermaakt zichzelf en huilt alleen als er echt iets is. Ze is zo gemakkelijk en al zo alert voor 3 weken!!

[ Bericht 3% gewijzigd door Loj op 21-09-2018 02:50:01 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 september 2018 @ 23:07:38 #173
74056 crew  ToT
pi_182037656
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:04 schreef Elleska het volgende:
het idee van clusteren is dat ze steeds weer drinken en telkens wisselen van borst. om gek van te worden maar het heeft een doel namelijk de melkproductie omhoog krijgen (waardoor er dus geen bijvoeding nodig is).

pijn is sowieso niet de bedoeling. ook daarvoor kan je het beste een lactatiekundige inschakelen die kan meekijken bij het aanleggen. verloskundige, consultatiebureau, wijkzuster weten vaak wel het een en ander maar het is niet hun specialisme waardoor er ook regelmatig adviezen worden gegeven die onjuist zijn.
Ja we kregen al de tip om hem te laten beginnen met de borst waarmee hij geëindigd was omdat baby's bij de 2e borst al wat slaperiger worden en minder hard zuigen. Door met die 2e borst te beginnen, wordt die meer gestimuleerd om extra melk te produceren en heb je ook minder pijnklachten. :)
Maar het is misschien idd wel een goed idee om een specialist op dit gebied om raad te vragen, ja. :)
pi_182037805
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:07 schreef Loj het volgende:
Kunstvoeding kan je te veel geven, en dat is slecht voor de nieren. Borstvoeding mag onbeperkt. Hoe het zit met de combi weet ik niet zo goed, maar bij Js rekende ik een goede bv-sessie als 1 kV-sessie.
Maar toen was hij wel al 4 maanden.

Ik hou het gewoon bij Li qua naam ;) al noem ik haar hier thuis ook wel hammie (ze heeft heerlijks hamsterwangetjes).

Fijn van de goede slapers hier en voor de slechte slapers. De nachten in de eerste anderhalf jaar van Ow waren verschrikkelijk. We konden bijna niet meer functioneren door het weinige aantal uren slaap. Heel stom, maar het ging hier veel beter toen we het slechte slapen eindelijk konden accepteren. Duidelijke afspraken tussen manlief en mij, Netflix en eerlijk zijn tegen elkaar. We waren (zijn) een team :) Op dit moment ook trouwens! Ik moet natuurlijk de bv geven en doe de luier, manlief valt in als Li niet meteen in slaap valt.

Hier gaat verder alles prima. We zitten nu wel in een soort ritme (goed verhaal hoor bv op verzoek willen geven, maar “hoe dan”)! ‘S nachts komt ze 1/2 of 3x. Verder is ze belachelijk chill, vermaakt zichzelf en huilt alleen als er echt iets is. Ze is zo gemakkelijk en al zi o alert voor 3 weken!!
Anderhalf jaar... Help. :P Ik merk hier dat ik toch ook slechter functioneer zonder slaap dan gedacht.. M'n vrouw slaapt nu en ik zit dichtbij de baby zodat als er geluid komt ik haar direct kan troosten/helpen zodat m'n vrouw niet wakker wordt. Maar vind het wel lastig. Zij heeft echt even rust nodig... Maar mijn wekker staat ook weer op 06:00 en als de nacht eventueel onrustig wordt heb ik een werkdag van 12 uur + op maar een paar uur slaap. :@ Op dagen dat ik zoveel moet werken probeert m'n vrouw dus het meeste te pakken, het werk moet uiteraard toch doorgaan, maar ja, zij kan natuurlijk a) niet alles alleen en b) haar werk begint over 5,5 week ook alweer..

Ben vooral dus nog heel erg zoekende hoe we het gaan verdelen als we allebei weer werken, maar wil er ook nog niet te veel bij stilstaan, want ze kan nog zoveel veranderen in die tijd..
pi_182038261
ToT: het is sowieso meer voor het bv topic, maar hoe jullie voeden is echt niet goed voor de bv op langere termijn. Sowieso wordt de vraag en aanbod niet gelijk gesteld door kv erbij te gebruiken. Jullie kindje vraagt veel meer dan het aanbod is. Dit zal dus steeds blijven als de borsten niet voldoende gestimuleerd worden om het aanbod te verhogen en er maar kv bij wordt gegeven.
Om het aanbod te stimuleren gaat jullie kindje clusteren. Dus urenlang (vooral in de avonden) steeds aan de borst willen. Dit is o.a. om de productie te verhogen, maar ook bijvoorbeeld prikkelverwerking. Door het gebruik van een fopspeen (of uiteindelijk weer een fles kv) zorg je er dus voor dat de productie niet omhoog gaat terwijl de vraag wel weer meer is.

Wat Elleska ook al aangeeft is dat pijn er niet bij hoort. Pijn bij het aanhappen mag in het begin omdat de tepels ook moeten wennen aan het voeden. Als het pijnlijk blijft dan gaat er ergens toch iets niet helemaal lekker met het aanhappen. Als jullie er echt voor willen gaan is een lactatiekundige ook een goede. Mijn ervaring is dat het cb etc. er te weinig kaas van hebben gegeten om goed advies te geven.

[ Bericht 52% gewijzigd door coccinelle op 20-09-2018 23:55:04 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 00:00:21 #176
74056 crew  ToT
pi_182038638
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:37 schreef coccinelle het volgende:
ToT: het is sowieso meer voor het bv topic, maar hoe jullie voeden is echt niet goed voor de bv op langere termijn. Sowieso wordt de vraag en aanbod niet gelijk gesteld door kv erbij te gebruiken. Jullie kindje vraagt veel meer dan het aanbod is. Dit zal dus steeds blijven als de borsten niet voldoende gestimuleerd worden om het aanbod te verhogen en er maar kv bij wordt gegeven.
Om het aanbod te stimuleren gaat jullie kindje clusteren. Dus urenlang (vooral in de avonden) steeds aan de borst willen. Dit is o.a. om de productie te verhogen, maar ook bijvoorbeeld prikkelverwerking. Door het gebruik van een fopspeen (of uiteindelijk weer een fles kv) zorg je er dus voor dat de productie niet omhoog gaat terwijl de vraag wel weer meer is.

Wat Elleska ook al aangeeft is dat pijn er niet bij hoort. Pijn bij het aanhappen mag in het begin omdat de tepels ook moeten wennen aan het voeden. Als het pijnlijk blijft dan gaat er ergens toch iets niet helemaal lekker met het aanhappen. Als jullie er echt voor willen gaan is een lactatiekundige ook een goede. Mijn ervaring is dat het cb etc. er te weinig kaas van hebben gegeten om goed advies te geven.
Bedankt voor de uitleg! :Y Ik zal het hier bespreken. Ik denk wel dat het verstandig is om er idd een expert over te raadplegen! :)
Ik zal ook het borstvoedingstopic bekijken. Ik zie dat er diverse linkjes in staan en dat er ook 2 gratis helplijnen vermeld zijn.
  vrijdag 21 september 2018 @ 00:00:35 #177
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182038643
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:55 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja de verloskundige is vandaag geweest en die vond het allemaal prima zo, terwijl een andere verloskundige eergisteren juist een tegenstander van überhaupt bijvoeden was.

Die hoeveelheden die je hier noemt zijn wel hoger dan wat wij onze 7-dagen oude baby geven, en wat ik op de verpakking van de melkpoeder zie is ook allemaal wel duidelijk meer dan wat we geven. Het is sowieso een forse jongen, maar voor zijn leeftijd zou hij veel minder moeten hebben.
Je moet naar gewicht kijken bij KV.
150 op 1. Weet niet wat hij weegt maar zeg 5kg, dan doe je 5x150.

De mijne blijft nu al tijden hangen en dat mag ook :P
Hij zit vanaf 6kg op 4x210 en weegt nu inmiddels 8kg & ze mogen daar weer op blijven hangen tot 6 maanden.

Hij drinkt wel tussendoor water & komt dan wss toch aan zijn max/soms net iets eronder.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 00:05:24 #178
74056 crew  ToT
pi_182038732
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 00:00 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Je moet naar gewicht kijken bij KV.
150 op 1. Weet niet wat hij weegt maar zeg 5kg, dan doe je 5x150.

De mijne blijft nu al tijden hangen en dat mag ook :P
Hij zit vanaf 6kg op 4x210 en weegt nu inmiddels 8kg & ze mogen daar weer op blijven hangen tot 6 maanden.

Hij drinkt wel tussendoor water & komt dan wss toch aan zijn max/soms net iets eronder.
Vanmorgen zat hij op 3400 gram. 7 dagen oud, zijn geboortegewicht was 3070 gram. :) Eerst 80 gram verloren, volgende dag 10 gram, toen een dag niet gewogen en de dag erop zat hij al 50 gram boven zijn geboortegewicht.
pi_182039239
Thanks, cocci, voor de uitgebreide toelichting. Het is dus niet gek als hij zo blijft zoeken, ToT, maar de truc is dus blijven aanleggen, ook al denk je: ‘Wát?! Hoe dan?! Je bent er net af!’ en voelen de borsten leeg aan. Phi ligt soms ‘s avonds een half uur aan de borst en wil dan na een half uur weer of zelfs direct aan de andere. Heel normaal dus en nodig dat je eraan toegeeft en die vraag niet onderdrukt met flesjes en spenen. Lees op borstvoeding.com over ‘clusteren’ bijvoorbeeld.

Rot dat je vrouw zo’n pijn heeft! Hebben jullie al purelan in huis en/of Rite Aid pads? Dat zijn hydrogel compressen voor op de tepels: koelt en verzacht enorm. Hemels vond ik die O+
pi_182040011
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 23:15 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Anderhalf jaar... Help. :P Ik merk hier dat ik toch ook slechter functioneer zonder slaap dan gedacht.. M'n vrouw slaapt nu en ik zit dichtbij de baby zodat als er geluid komt ik haar direct kan troosten/helpen zodat m'n vrouw niet wakker wordt. Maar vind het wel lastig. Zij heeft echt even rust nodig... Maar mijn wekker staat ook weer op 06:00 en als de nacht eventueel onrustig wordt heb ik een werkdag van 12 uur + op maar een paar uur slaap. :@ Op dagen dat ik zoveel moet werken probeert m'n vrouw dus het meeste te pakken, het werk moet uiteraard toch doorgaan, maar ja, zij kan natuurlijk a) niet alles alleen en b) haar werk begint over 5,5 week ook alweer..

Ben vooral dus nog heel erg zoekende hoe we het gaan verdelen als we allebei weer werken, maar wil er ook nog niet te veel bij stilstaan, want ze kan nog zoveel veranderen in die tijd..
Wij verdeelden de nacht in lange blokken. Van 21.00-2.00 was manlief verantwoordelijk en van 2.00-7.00 ik. Dan hadden we toch allebei minstens 4 a 5 uur slaap gehad achter elkaar. Dat was fijner dan de hazenslaapjes van 45 min. Dat deden we eerst namelijk, afwisselen om +/- het uur, maar dan deden we tussendoor maar kleine slaapjes waardoor we niet echt uitgerust waren.

En idd er kan nog zoveel veranderen. Ow sliep ook opeens door! Dus hou vertrouwen ;) Wij zitten nu al aan kind 3 en hadden bij Js veel minder slaapproblemen. :*
Wees vooral ook eerlijk tegen elkaar. We hadden allebei wel eens dagen/nachten dat we het echt niet trokken, dan nam de ander het gewoon over.

En waarschijnlijk denk je nu: grrr loj, lekker makkelijk, hoe dan :( :* ;)
  vrijdag 21 september 2018 @ 07:50:48 #181
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182041453
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2018 00:05 schreef ToT het volgende:

[..]

Vanmorgen zat hij op 3400 gram. 7 dagen oud, zijn geboortegewicht was 3070 gram. :) Eerst 80 gram verloren, volgende dag 10 gram, toen een dag niet gewogen en de dag erop zat hij al 50 gram boven zijn geboortegewicht.
Doet ie goed!

Maar dan zou hij in principe niet meer mogen dan 450 KV.
Geen idee hoe het verder zit in combinatie met BV, maar ik vind het raar dat dat niet zou tellen.
pi_182041835
NJ wat Loj zegt en er kan nog veel gebeuren in 4,5 week.

Casper gebruikt mij nu als klimpaal. Mijn borst- en sleutelbeen zijn vanochtend overleden geloof ik :')

Ik wou de wikinaam van M. veranderen maar ik kan niet inloggen met mijn inloggegevens. Kan dat kloppen of gaat er hier iets mis? Als iemand anders er wel in kan en wat gaat aanpassen dan mag M. Casper worden O-)
pi_182042081
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:38 schreef NicolasJoy het volgende:
@Pannenkoekenmix:
Hoe vindt jullie kat Banaan?
Ik ben zo benieuwd wanneer onze kat en spookje op elkaar gaan reageren.. Nu zit de kat heel erg graag in dezelfde ruimte als de baby (Vooral als wij er zelf ook bij zijn). Maar als ons spook te dichtbij komt wil de kat toch echt weg. :P
We hebben er twee. De een is niet geamuseerd en zoekt zijn veilige plekje in de box. Wordt die toch nog door iemand gebruikt.
Pas kwam Banaan weer eens kattenbrokjes pakken maar de kat zat nog te eten. Die haalde toch even zachtjes uit. Boeide Banaan niets. :P

De andere kat verblijft sinds de verhuizing liever op zolder, ;(

Gisteren waren we ergens op bezoek met drie katten. Hij kon zowaar even hardhandig aaien. Daarna begon hij te huilen zodra hij de kat zag. En nog harder als ik hem er weghaalde. Aanraken kon makkelijk maar leek niet te zijn wat hij wou maar ik snapte er niets van. Achteraf vermoed ik dat hij wou dat de kat zou wegrennen net als de onze. :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182042681
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 03:28 schreef Loj het volgende:

[..]

Wij verdeelden de nacht in lange blokken. Van 21.00-2.00 was manlief verantwoordelijk en van 2.00-7.00 ik. Dan hadden we toch allebei minstens 4 a 5 uur slaap gehad achter elkaar.
O+ Dit onthou ik even voor wanneer Günther besluit het vier à vijf keer wakker worden per nacht nog een poosje vol te houden. :7 ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_182042684
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:14 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Moet ik gelijk denken aan DonnaRush :D :P
Oh ja 8)7 Ik bedenk nog wel wat :P

Fleur, pijnlijk he die klimmers, hier zette ze van de week ook heel hard af op mijn borstbeen. En maar lachen als ik auw zeg :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 09:39:04 #186
74056 crew  ToT
pi_182042788
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 00:54 schreef Jentin het volgende:
Thanks, cocci, voor de uitgebreide toelichting. Het is dus niet gek als hij zo blijft zoeken, ToT, maar de truc is dus blijven aanleggen, ook al denk je: ‘Wát?! Hoe dan?! Je bent er net af!’ en voelen de borsten leeg aan. Phi ligt soms ‘s avonds een half uur aan de borst en wil dan na een half uur weer of zelfs direct aan de andere. Heel normaal dus en nodig dat je eraan toegeeft en die vraag niet onderdrukt met flesjes en spenen. Lees op borstvoeding.com over ‘clusteren’ bijvoorbeeld.

Rot dat je vrouw zo’n pijn heeft! Hebben jullie al purelan in huis en/of Rite Aid pads? Dat zijn hydrogel compressen voor op de tepels: koelt en verzacht enorm. Hemels vond ik die O+
Yup, we hebben beiden in huis en die gebruikt ze ook. :)
De pijn is we minder dan in het begin.
Thanks voor de tip, ik zal kijken ne ik overleg met mijn vrouw! ^O^
pi_182042805
Nog even een tip voor de iets oudere beebs.. Ik stopte vanmorgen elastiekjes tussen de pagina's van een stel kartonnen boekjes - perfect voor oefenen met pagina's omslaan:




Het is voor de rug van een boekje niet best, dus ik deed het alleen bij boeken die tegenvielen of heel goedkoop zijn (zoals de Hema-woordboekjes van een euro), maar het werkt als een tiet! Günther heeft een half uur zitten bladeren en kirren. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_182042876
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:32 schreef minilot het volgende:

[..]

O+ Dit onthou ik even voor wanneer Günther besluit het vier à vijf keer wakker worden per nacht nog een poosje vol te houden. :7 ^O^
Tot die tijd koffie boks? c_/

Mijn nog geen vijf maanden baby tijgert. Op de gladde houten vloer lukt het hem nog niet, maar op de bank kwam hij een meter vooruit om de afstandsbediening te pakken :o
pi_182042937
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Mijn nog geen vijf maanden baby tijgert. Op de gladde houten vloer lukt het hem nog niet, maar op de bank kwam hij een meter vooruit om de afstandsbediening te pakken :o
Rappe dude, gaaf! O+
Is het huis nog gebabyproofd sinds T. (gefeliciteerd nog!) of moet het opnieuw? :)

Koffieboks. Al heeft Günther tot -ie zes maanden was keurig één nachtvoeding per nacht gehoeven, dus ik vind dat ik nog niet mag klagen ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door minilot op 21-09-2018 09:53:48 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_182042998
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:47 schreef minilot het volgende:

[..]

Rappe dude, gaaf! O+
Is het huis nog gebabyproofd sinds T. (gefeliciteerd nog) of moet het opnieuw? :)
We zijn verhuisd sinds T zo'n mormel was (dank!) en in dit huis hebben we honderd duizend stopcontacten op baby hoogte. Die moeten nog afgeplakt worden. Nu hebben als Belgische stopcontacten een aarde pin, dus dat is stom, dan kan er niet zo'n draaiende bescherming op. Verder hebben we eigenlijk nooit veel gebabyproofd...
pi_182043138
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:50 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

We zijn verhuisd sinds T zo'n mormel was (dank!) en in dit huis hebben we honderd duizend stopcontacten op baby hoogte. Die moeten nog afgeplakt worden. Nu hebben als Belgische stopcontacten een aarde pin, dus dat is stom, dan kan er niet zo'n draaiende bescherming op. Verder hebben we eigenlijk nooit veel gebabyproofd...
Oh ja, verhuisd! Ik was het even vergeten :)

Hier ook niet veel aangepast hoor, maar de al te giftige gatenplanten bij elkaar in een hoek gezet met iets ervoor, stopcontacten beveiligd en zware volle boekenkasten aan de muur bevestigd. Günther kan zich in de woonkamer nu prima bezeren, maar zaken die 'm al te makkelijk fataal zouden worden zijn wel verholpen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_182043155
Jägar, wat knap *O*

Hoe weten trouwens sommige moeders zo goed hoeveel tandjes er doorkomen bij hun baby? Ik heb vanmorgen weer geprobeerd te kijken maar mag absoluut niet in haar mondje kijken, dus ik heb eigenlijk geen idee wat er aankomt :?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182043162
Oh ja, alle kasten staan ook aan de muur inderdaad. Dat is voor T ook nog wel van belang...
  vrijdag 21 september 2018 @ 10:02:28 #194
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182043215
Mini, wat een goed idee! Ga ik hier zeker gebruiken!

Tot, alles is al gezegd idd. Als jullie graag bv willen blijven geven, denk ik dat je het inderdaad iets anders moet aanpakken met advies van een lactatiekundige. Succes!

Jagar, wat een vlotte!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182043575
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:58 schreef rena het volgende:
Jägar, wat knap *O*

Hoe weten trouwens sommige moeders zo goed hoeveel tandjes er doorkomen bij hun baby? Ik heb vanmorgen weer geprobeerd te kijken maar mag absoluut niet in haar mondje kijken, dus ik heb eigenlijk geen idee wat er aankomt :?
Kietelen, kind lacht heel hard met mond wijd open, even snel spieken :7

Of, kind bezeert zich, huilt heel hard met mond ver open, even spieken. Maar das wel wat zieliger :P
pi_182043851
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:58 schreef rena het volgende:
Jägar, wat knap *O*

Hoe weten trouwens sommige moeders zo goed hoeveel tandjes er doorkomen bij hun baby? Ik heb vanmorgen weer geprobeerd te kijken maar mag absoluut niet in haar mondje kijken, dus ik heb eigenlijk geen idee wat er aankomt :?
Op de kop houden: automatisch mondje open, snel spieken. Als baby blijft lachen na weer rechtop houden: met vinger erlangs om te voelen hoever ze al zijn. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_182044465
Ik kon bij T ook nooit onthouden hoeveel tanden hij had. Nu weet ik nog steeds niet of hij nu nog kiezen niet krijgen of niet :@

Kiek mijn kleine grote nu:
pi_182044612
Haha Nanuke, ook mijn methode, maar ik wist niet of dat hier door de beugel kan. Maar op schoot dus, met hoofd achterover bungelen. En dan heeeuuuul snel.

Snelle beeb, Jagar :o

Vanmorgen de kinderen bij het kdv gebracht en ik hoef pas om 5 te werken. Al die rust O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:51:24 #199
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182044783
Knap hoor Jagar! en wat snel!

Mijnes is anti buik :') hij kan rollen, maar doet dat niet graag en schuift liever op zijn rug.
Mijn dochter had dat ook al & heeft ook nooit gekropen.
pi_182045330
Jagar O+
pi_182045523
Hij wordt snel groot Jagar. O+

Rena ik laat Banaan zijn mondje opendoen door er tegen te blazen. Dat vindt hij zo mooi dat zijn mondje open valt. Geen idee trouwens of er tanden aan komen, ik doe het als ik denk dat hij iets in zijn mond heeft wat eruit moet. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182045782
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:25 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Kietelen, kind lacht heel hard met mond wijd open, even snel spieken :7

Of, kind bezeert zich, huilt heel hard met mond ver open, even spieken. Maar das wel wat zieliger :P
Ze heeft een minimondje dus zo ver gaat de mond niet open haha, en de tweede was geen optie :P Uiteindelijk heb ik met mijn vinger kunnen voelen en ik voel bovenin een duidelijk scherp puntje *)

Jagar, wat een lieve foto O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182045802
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:34 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Hij wordt snel groot Jagar. O+

Rena ik laat Banaan zijn mondje opendoen door er tegen te blazen. Dat vindt hij zo mooi dat zijn mondje open valt. Geen idee trouwens of er tanden aan komen, ik doe het als ik denk dat hij iets in zijn mond heeft wat eruit moet. ;)
Oh dat is ook wel een goede tip, ga ik vanmiddag eens proberen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182045916
Of gewoon even je vinger in hun mond met gevaar voor eigen leven. Ben er zo ook wel eens achter gekomen dat er op meer plekken tanden zaten dan ik van tevoren wist :')
pi_182046795
Jagar, zoooooo en wel goed om gewoon meteen naar de afstandsbediening te gaan. _O-

J slaapt nu voor de 2e dag makkelijker in overdag en langer. Vanochtend 1,5 uur en nu ook al 1,5 en nog steeds in diepe slaap. Hopelijk blijft dat zo :D
Ze is wel enorm bezig met op haar knuistjes zuigen en knabbelen op haar vingers. Haar grote broer had bij 4 maanden al 2 tanden....zou het?!
Ze is morgen alweer 12 weken.....echt, hoe dan? 12 weken, ik vind dat echt al oud klinken :@
pi_182046972
mini goede tip van de boekjes. die moet ik onthouden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Tot die tijd koffie boks? c_/

Mijn nog geen vijf maanden baby tijgert. Op de gladde houten vloer lukt het hem nog niet, maar op de bank kwam hij een meter vooruit om de afstandsbediening te pakken :o
vooruit zelfs :o
hier gaat het tijgeren achteruit tot grote frustratie van L.

voor de stopcontactbeveiliging. ik heb schuif ipv draaibeveiligers. hebben ze zoiets niet voor belgie?
pi_182048886
Wat gaat het snel he exode! Ik ben ook steeds zo verbaasd. Jip is vandaag 16 weken O+ (ik moest dit wel even opzoeken want ik ben al overgestapt op "hij is 3.5 maand/bijna 4 maanden" en nu vergeet ik het aantal weken steeds :') )

Hij heeft niet meer gespuugd *O* wel nog gekke poepluiers en hij slaapt echt enorm veel, maar wakker is ie best vrolijk dus volgens mij is dat waar ie last van had alweer een beetje over aan het gaan :)
pi_182050615
Ah gelukkig Aure, er heerst hier (wij alle4 gelukkig nog niet) ook een nare buikgriep, misschien is dat het?

Oh en bedankt allemaal voor de Tiny love tips! J heeft nu de kleinere meeneemversie en het is een HIT!
pi_182050878
Volgens mij is Tiny Love de pindakaas van deze generatie: wie is er niet groot mee geworden :+ Fijn dat ie zo goed bevalt.
pi_182051334
Hulpvraag; hoe krijg je ooit eten op tafel met een huilende baby en een vervelende peuter rond etenstijd? Echt, wat een drama 8)7
pi_182051461
Televisie _O_ O+ voor peuter en Tiny Love ( :+ ) voor baby. Of baby in de doek. Of fuck alles en thuisbezorgd.nl :Y)
pi_182051603
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:32 schreef Jentin het volgende:
Televisie _O_ O+ voor peuter en Tiny Love ( :+ ) voor baby. Of baby in de doek. Of fuck alles en thuisbezorgd.nl :Y)
Peuter heeft de televisie gesloopt want hij dacht kennelijk dat het een touchscreen was ( 8)7 ) en eh. Ik weet niet wat een Tiny Love is? :@
pi_182051740
Tiny Love O+

Iets anders bewegends/hypnotiserends voor peuter?

Maar zonder dollen, pittig hoor. Ik sta ook wel eens te koken met baby op m’n arm en op de achtergrond kleuter: ‘Mamamamamamamamamamamammamamamamama’-repeat keer een miljoen :')
pi_182053120
Hier inderdaad standaard televisie voor peuter terwijl ik aan het koken berg. Om 17.15 Beethoven we z'n speelgoed op te ruimen, om 17.30 gaat de televisie aan en om 18.15 eten we. Baby of in box over de Tiny love inderdaad of in de draagdoek. Of op z'n buik op de grond in de keuken want dat is ook tha bomb. Maar dan moet ik zo oppassen dat ik niet over hem struikel :{
pi_182053360
Goeie update Jagar! *O*

Fijn dat Jip weer de oude is Aure!

Mijn moeder stuurde dit vanmiddag! :D Morgen gaat ie naar de kapper :P


En hij was 5 minuten geleden aan het kruipen :D
pi_182053395
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier inderdaad standaard televisie voor peuter terwijl ik aan het koken berg. Om 17.15 Beethoven we z'n speelgoed op te ruimen, om 17.30 gaat de televisie aan en om 18.15 eten we. Baby of in box over de Tiny love inderdaad of in de draagdoek. Of op z'n buik op de grond in de keuken want dat is ook tha bomb. Maar dan moet ik zo oppassen dat ik niet over hem struikel :{
Maar durf jij echt te koken met baby in doek? Ik vind dat doodeng... :X
pi_182053518
Hier peuter voor de tv met een soepstengel oid. En baby toen ze mini was in de box onder een mobiel, later onder een babygym en tegenwoordig in de kinderstoel voor de tv naast peuter... Of baby in bed, dat scenario kwam eigenlijk nog het vaakst voor en was stiekem wel erg handig...
pi_182053595
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:10 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Maar durf jij echt te koken met baby in doek? Ik vind dat doodeng... :X
Waarom? Dingen in het water gooien doe ik met beleid en met baby weggedraaid. Beetje in pannen roeren geen probleem. Alleen de oven vind ik lastig.
  vrijdag 21 september 2018 @ 20:21:53 #219
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182053734
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:10 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Maar durf jij echt te koken met baby in doek? Ik vind dat doodeng... :X
Dat doe ik ook hoor :Y, maar wel alleen met de achterste gaspitten

Jagar, wat tof dat Beethoven zijn spullen komt opruimen :D

Ik was vandaag naar het CB, mijn 1 maand oude baby is al 59 cm en 5170 gram :o. Niet vreemd dus dat hij al in 62-pakjes past. Het was alleen wel de bedoeling dat hij als laatste baby heel lang klein zou blijven }:|

Verder zijn we vandaag door de cb-arts doorgestuurd naar de huisarts ivm o.a. de longen en de onrust die zij ook constateerde, en na een aantal onderzoeken heeft de huisarts ons weer doorgestuurd naar de kinderarts. Hij klinkt astmatisch en ze verdenken hem van verborgen reflux. Arm jochie -O-. Een verklaring voor al zijn gekreun en gestrek en gepiep en doorwaakte nachten zou dan weer wel heel fijn zijn.

Hij lacht wel wanneer je naar hem fluit O+ kleine Helmut Lotti O+
pi_182054598
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Waarom? Dingen in het water gooien doe ik met beleid en met baby weggedraaid. Beetje in pannen roeren geen probleem. Alleen de oven vind ik lastig.
Gaat inderdaad prima maar als je met gas kookt, snap ik dat het wellicht wat enger is.
Oven doe ik gewoon open maar ook dan is de baby netjes weggedraaid. Afgieten doe ik trouwens niet met haar in de draagdoek. :)
pi_182055988
Met koken heb ik dan weer geen last, dan is het man zijn tijd. Vooraf al afgesproken en bevalt nog steeds prima. De keukendeur gaat dicht en dat is dan echt even rust. Als L een huildag heeft ga ik natuurlijk niet uitgebreid staan koken maar juist bij een huildag is die paar min rust heerlijk.
pi_182056329
@Loj
Die 4-5 uur voelt eigenlijk wel als 'minimum' inderdaad om een beetje te functioneren. Wel een idee de nacht zo te verdelen.. Ik houd hoop! Vandaag alweer 5 weken, dus die 12weken/3maanden komt vanzelf dichterbij, wie weet wat dat brengt! Kan me alleen nog totaal niet voorstellen dat ik ooit meer kinderen wil. :P Qua niet trekken: dat voel ik nu nét te vaak nog, dus daar probeer ik ook juist niet te veel aan toe te geven..

@Pannenkoekenmix:
Haha, hele gebeurtenis zo met de katten dan. :P Vooralsnog vlucht ze hier dus vooral nog weg als ze te dichtbij komt, maar wel continu in dezelfde kamer willen zijn om te kijken.. :P

--

Vandaag nog weer contact gehad met het CB (verpleegkundige). M'n vriendin was alleen thuis van 6-20 ongeveer en had het even niet meer.. Tegen 14u wordt Spookje onrustig en dit stopt pas tegen 21u. In die tijd slaapt ze gewoon níet. Ze is te troosten bij ons, maar in bed is het huilen-huilen-huilen..

Stomme is ook dat als ze zo huilt en je komt de kamer binnen.. Dan begint ze te lachen. Manipulatief spook. :9
pi_182056492
Wat knap Fleur *O*

Koken = tv kijken/iPad kijken voor peuter. Even rust. Baby parkeer ik meestal in zijn tripp trapp met de rauwe groenten die ik aan het snijden ben. En eten is leven, dus dan komt het wel goed.

Mijm moet iedere keer huilen als papa hem ophaalt van het kdv. Hele dag fijn gespeeld, maar zodra hij papa ziet moet hij brullen van opluchting O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182060618
NJ, klinkt als een zware dag voor je vriendin. Ik voel me een beetje een kapotte plaat :') , maar als ze zo moet huilen in bed en niet bij jullie, hou haar dan bij je. Is een draagdoek of draagzak een idee misschien? Dan beperkt het je veel minder dat ze steeds bij je is. Phi was in de eerste weken ‘s avonds vaak alleen stil als ik haar vasthield en liep. Op de bank zitten of samen liggen was brullen, ik moest blijven lopen. In bed leggen betekende ook dikke huils. Dus tja, dan maar lopenlopenlopen :Y) Volgens mij zijn er meer hier die dat hadden. Supervermoeiend vond ik dat, maar minder vermoeiend dan steeds vergeefs proberen haar op bed te leggen.
Verder manipuleert ze niet, dat kan ze nog helemaal niet. Ze is blij dat je er bent, dat is iets anders.

LeSage, wat aandoenlijk van Mijm
O+

Ai, Spees, wat sneu voor O :{ Dubbel inderdaad: je wil natuurlijk liever niet dat hij iets heeft, maar aan de andere kant kun je het dan wel aanpakken en kan iedereen zich dan beter gaan voelen. Wat een beer is het O+ Hopelijk geen al te uitgebreide garderobe in 56 :+ ?

Belle, wat knap! Ze worden dan zo rap groot ineens.

Phi pakt de laatste tijd de fles ineens heel goed. Als ik even wat langer weg moet, kan iedereen een fles geven en die drinkt ze (vrijwel) helemaal leeg. Flesjes van 120/4, dus kleintjes, maar ze doet het daar zeker een uur of drie/vier op, dus groot zat kennelijk. Technisch gezien kan ik dus gaan afbouwen, geloof ik, maar het komt maar niet van de grond. Ik keek er zo naar uit en nu het lijkt te kunnen, doe ik het niet. Niet eens bewust, overigens, maar ze drinkt maar een keer of 5/6 per dag en ‘s nachts slaapt ze. Daardoor voelt het minder belastend dan mijn oudste die op deze leeftijd 10-12 keer per dag kwam en ook veel langzamer dronk. En het gaat zo goed met alles, dat ik een soort ‘never change a winning team’-gevoel heb :P Maar goed, ik val een beetje in herhaling met m’n bv-gedoetje, sorry :')
  zaterdag 22 september 2018 @ 08:16:11 #225
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182060964
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:23 schreef silliegirl het volgende:
Hulpvraag; hoe krijg je ooit eten op tafel met een huilende baby en een vervelende peuter rond etenstijd? Echt, wat een drama 8)7
Eten van te voren maken als ze slapen? :P
Doe ik wel is.

Maar mijn baby heeft zo'n ritme dat hij rond etenstijd altijd slaapt.
pi_182061322
Pfff hoe krijgt ze het weer voor elkaar....ik had nachtdienst. Met mijn goede gedrag om 04:00 eruit om fles te geven, poept ze de hele boel onder en valt nadat ik alles geboend en verschoond had weer in slaap. Fles bleef vol staan.

En niet veel later werd B wakker want zijn bed was zeiknat, hij was door zijn luier gelekt.

Koffie!

En inderdaad jentin, ook hier moesten we lopen lopen lopen. NJ bij ons lag de piek op 7 weken daarna ging het steeds beter. Elke dag net wat minder onrustig en net wat minder huilen. Nu is ze 12 weken en huilt amper meer en slaapt ook 's avonds in haar eigen bed.

Eten koken is altijd met tv hier, J ligt dan in de box, zit in de wipstoel of ligt op bed. B kijkt Netflix en eet ondertussen komkommer en paprika.
Verder koken we vaak dingen die makkelijk in de vriezer kunnen. Op drukke dagen halen we dat uit de vriezer ipv koken. Vooral als mijn vrouw weer gaat werken een oplossing.

[ Bericht 46% gewijzigd door exode op 22-09-2018 08:54:26 ]
pi_182061442
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 08:16 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Maar mijn baby heeft zo'n ritme dat hij rond etenstijd altijd slaapt.
Fixed that for you :+

Exode c_/
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:28:19 #228
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182061712
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:03 schreef Jentin het volgende:

[..]

Fixed that for you :+

Exode c_/
:D Is wel zo
pi_182062357
NJ: Ons Wuppie is overdag ook het liefst bij iemand. Ze is nu bijna 7 weken en slaapt overdag hooguit 1.5 uur in de wandelwagen. De overige tijd wordt ze vastgehouden of in de draagzak. Dan slaapt ze ook wel maar kan ze niet weggelegd worden. Afgelopen week heeft ze alle nachten doorgeslapen in de co-sleeper.
Maar als ik haar overdag steeds weer in haar bedje zou leggen dan zou ze ook continu huilen. Ze heeft de nabijheid en geborgenheid echt nog nodig en als eerste kindje kan dit ook nog.
Iedereen doet het op z’n eigen manier en doe vooral wat voor jullie goed voelt. Maar als S wegleggen in bed huilen oplevert, waarom dat dan toch steeds doen?

Koken doet vriend eigenlijk altijd en als hij avonddienst heeft eet ik vaak bij m’n schoonouders. Maar dat komt ook wel door bovenstaande. Zodra ik wat meer m’n handen vrij heb mik ik vast ook wel weer eens wat in de pannen. Ik ben redelijk onhandig dus zou het niet durven met wuppie in de draagzak. Hoe vaak ik wel niet met een hoogzwangere buik te dicht bij het fornuis of oven heb gestaan :')
pi_182062507
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:30 schreef NicolasJoy het volgende:
@Loj
Die 4-5 uur voelt eigenlijk wel als 'minimum' inderdaad om een beetje te functioneren. Wel een idee de nacht zo te verdelen.. Ik houd hoop! Vandaag alweer 5 weken, dus die 12weken/3maanden komt vanzelf dichterbij, wie weet wat dat brengt! Kan me alleen nog totaal niet voorstellen dat ik ooit meer kinderen wil. :P Qua niet trekken: dat voel ik nu nét te vaak nog, dus daar probeer ik ook juist niet te veel aan toe te geven..

@Pannenkoekenmix:
Haha, hele gebeurtenis zo met de katten dan. :P Vooralsnog vlucht ze hier dus vooral nog weg als ze te dichtbij komt, maar wel continu in dezelfde kamer willen zijn om te kijken.. :P

--

Vandaag nog weer contact gehad met het CB (verpleegkundige). M'n vriendin was alleen thuis van 6-20 ongeveer en had het even niet meer.. Tegen 14u wordt Spookje onrustig en dit stopt pas tegen 21u. In die tijd slaapt ze gewoon níet. Ze is te troosten bij ons, maar in bed is het huilen-huilen-huilen..

Stomme is ook dat als ze zo huilt en je komt de kamer binnen.. Dan begint ze te lachen. Manipulatief spook. :9
Dat is niet manipulatief, dat komt omdat ze huilt omdat ze bij jullie wil zijn, en dan ziet je ze jullie dus lacht ze.

Manipuleren kunnen baby’s helemaal niet.

Weet niet of ze borst of fles krijgt, maar alle baby’s kunnen clustergedrag vertonen, vaak in de avond. Melba deed dat ook van een uur of vijf tot elf s avonds. 14-21 is nog redelijk werkbaar. Het beste werkt toch echt kindje gewoon bij je houden.

Hoe oud is ze? Ik ben op een gegeven moment met een week of... 8, omdat ik het zelf niet meer trok (ook omdat mijn tepels zo stuk gingen) wel gaan slaaptrainen overdag. Niet door te laten huilen maar door gewoon elke keer na 60/90/120 minuten wakker hem in bed te leggen.

SPOILER: uitleg
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens werkte dit alleen overdag, die huiluurtjes in de avond bleven nog wel een poosje, vooral aandacht inhalen en bij ons willen zijn, maar dat was toen ook minder zwaar. Naar bed voor de langere nachtslaapjes ging heel lang tegelijk met ons rond elf uur ofzo. Was pas met ruim een half jaar denk ik dat dat wat eerder werd.

Ik had een post partum depressie dus ik vond het toen allemaal heel moeilijk, maar dat betere slapen overdag heeft me wel geholpen een klein beetje meer te genieten van hem. En ook om de avonden wat meer te accepteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door kwakz0r op 22-09-2018 12:04:04 ]
Kwak
pi_182062986
Door dat ‘winning team’ gevoel krijgt Mijm ook gewoon nog een fles rond 22.00/22.30. Met terrorpeuter (qua slapen) durf ik niets aan te passen bij mijn slapende baby :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182063719
LeSage; als het werkt zou ik er ook niets aan veranderen. Voor je het weet ontdekt je baby dat ‘s nachts om 3 uur drinken ook heel leuk is :P
pi_182065526
Zou ik ook niks aan veranderen inderdaad LeSage. Mijnes maakt het niet uit, elke nacht om 02:30 meldt ie zich weer :')

Pittige nacht exode! :O

Casper (ik kan nog niet aan z’n werknaam wennen :')) was erg onrustig afgelopen nacht. Dus ik kon ook wel koffie gebruiken, laat ik mijn kopje vallen }:| :{w

Casper is vandaag voor t eerst naar de kapper geweest, hij vond het maar matig en ik op een gegeven moment ook :+ En nu is ie logeren bij opa en oma want wij zijn een nachtje weg met de raad van 11 van onze carnavalsvereniging. Veel slaap gaan we ook nu niet krijgen denk ik :P
pi_182065614
Rena is het gelukt met in haar mondje kijken?

Leuk Exode, ik ben benieuwd wanneer de tandjes komen. :D
Banaan kwijlt op het moment zo hard dat hij eigenlijk elke keer voor het slapen gaan een kledingwissel krijgt. Veel meer dan toen hij nog echt klein was. Ik verwacht dus ook wel meer tandjes binnen nu en een maand.

Aure fijn dat het beter lijkt te gaan. :)

Sillie, mijn man heeft heel lang gekookt, dat was hij toch al gewend omdat ik steeds zo misselijk was tijdens de zwangerschap. :p Nou kook ik graag af en toe weer en kan hij dan even tijd hebben met Banaan. Met draagzak koken vind ik eng trouwens, dat doe ik dus niet. Maar goed, dan gaat hij bij mijn voeten, onder het gasstel, zitten, dat is geen verbetering.
Iets snijden met Banaan op mijn buik vind ik ook griezelig, vooral voor mijn eigen vingers. Rugdragen vond ik nog niet lekker laatste keer.

Ik moest pas iets uit de oven pakken, keukentrapje erbij gepakt, ging Banaan natuurlijk op mijn keukentrappetje klimmen. Ook niet veilig. :N

LeSage, zit Mijmpie dan niet heel lang in de TrippTrapp? Ik ga het misschien ook eens proberen als het nodig is. :)

Wat goed Fleur! :D
Ik vind Casper echt een fantastische naam. O+

Spees wat vervelend die vermoedens van astma. Aan de andere kant wel fijn dat er misschien een verklaring is voor het onrustige gedrag, dan kun je er tenminste wat mee. :*

NJ zulke kleine baby’s kunnen je nog niet manipuleren. Die willen gewoon papa/mama bij zich, instinctief, zodat ze veilig zijn.

Jentin als het nog fijn is zo met de borstvoeding dan zou ik het ook lekker zo laten. :)

Banaan ging vandaag zelf staan! We doen het weleens als spelletje, kijken hoelang hij op eigen benen kan staan tot hij naar voren of achteren valt (wel opvangen natuurlijk anders is het spelletje gelijk niet leuk meer). Vanochtend trok hij zich op aan mijn benen en ging toen heel even zelf los staan. O+ O+ O+

Gezocht: Kleine baby. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 22 september 2018 @ 15:23:38 #235
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182065689
Ruilen? Geef mij maar een grote baby :o :+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_182065926
-O- @ manipulatiesuggestie, zo werken kleine babietjes inderdaad niet!

Zooo. :O Met nacht waarin Günther maar liefst zeven keer wakker werd nu onderweg naar de Efteling voor theatervoorstelling en daarna eten en drankjes met mijn beste vriend. Ik hoop dat ik wakker blijf! :D Er zowaar wel aan gedacht om mijn kolf mee te nemen, phew :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_182065980
Als ik ga koken terwijl echtgenoot niet thuis is, barricadeer ik de toegang tot de keuken met een op z'n kant liggende eetkamerstoel. :')
Günther kan zich vooralsnog prima een tijd zelf vermaken op de grond in de woonkamer (geen tv of andere schermpjes tot nu toe), dus da's wel makkelijk. :) Ik geniet er maar gewoon van dat -ie zo goed in z'n eentje kan spelen zolang het nog duurt. Komt ongetwijfeld verandering in :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_182066417
Zelfstaanapplausje voor Banaan! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_182066721
Wat knap van banaan!

En een :* voor mini. 7 keer wakker :o veel plezier vanavond, hopelijk lukt het je om wakker te blijven ;)

Nou exode je hebt gelijk, Jip heeft dus last van buikgriep... Zijn oma (die afgelopen week heeft opgepast) en ik hebben er nu ook last van :'( Gelukkig is Jip er dus wel vrij prima onder inmiddels, alleen nog frequent komende vieze stinkende diarreeluiers (echt een gierput is er niks bij). Dus ik leg hem wel wat vaker aan dan normaal, zodat hij wel voldoende vocht binnen houdt. Maar vooralsnog is hij eigenlijk heel vrolijk, dus ik ga er van uit dat het wel goed komt. Beetje jammer dat ik mezelf zo belabberd voel... -O-
pi_182069330
Beterschap Autre. Ziek zijn met baby zou echt verboden moeten worden. :*

PKM, Mijm zit dan wel even in zijn stoel, maar hij kan inmiddels zo goed zitten dat ik niet denk dat dat nog zo schadelijk is. Voorheen lag hij ook wel in de babyinzet.
Oh ja, en op vrije dagen ovenschotels of vriezergerechten in grotere hoeveelheid, voor op werkdagen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182070181
Ah nee Aure dat is echt naar. 1 lichtpuntje, ik begreep dat dit virus bij volwassenen niet lang duurt.

We zijn vanmiddag bij de Ikea geweest, J heeft alleen 2 hazenslaapjes van 15 minuten gedaan verder was ze veel te druk met rondkijken. En nu is ze oververmoeid...pfff, geen land mee te bezeilen. Vanochtend wel 2 uur in bed geslapen en na thuiskomst van Ikea 45 minuten in bed maar toch overprikkeld denk ik. We hadden haar nu mee in de maxicosi, volgende x de kinderwagen, dan ziet ze minder en valt makkelijker in slaap.
pi_182071052
LeSage ik maak me ook geen zorgen om het rugje van Banaan met langer zitten, ik vind het knap dat Mijm zoveel geduld heeft. :)

Beterschap Aure. :*

Ik had het straks met schoonmoeder over Banaan en dat hij de auto niet zo leuk vindt omdat hij niet stil wil zitten. "Dan zet je hem toch gewoon op schoot?" zei ze. Volgens haar was dat niet alleen vroeger heel normaal maar zie je het tegenwoordig ook nog vaak. :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 21:46:13 #243
382129 crew  Donna
pi_182071373
:Y :Y :Y :X
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 21:46:54 #244
382129 crew  Donna
pi_182071390
We hebben vandaag een kinderstoel gekocht. Ze zat ZO trots aan tafel vanavond!
pi_182076860
Pannenkoek, die opmerking van je schoonmoeder! :|W rijdt banaan weleens met haar mee in de auto?

Donna, ze lijkt vast ineens heel groot zo!

Aure beterschap! Fijn dat het met Jip weer beter gaat!

Mini vannacht hopelijk wat minder vaak wakker geweest! Gisteravond leuke theatervoorstelling gehad?

Labellefleur, last geworden vannacht? ;) hoe laat halen jullie Casper op? Hopelijk voor die tijd nog even bijslapen!
pi_182077734
Beterschap, Aure!

Nouk :W Hoe gaat het daar? Ze worden echt weer groot, hoor :P

Over autorijden: ik parkeerde van de week bij de super naast een auto waar drie kinderen alleen in zaten. De oudste was een jaar of 7 en de kleinste een baby. Alledrie zonder stoeltje of verhoger en de baby lag bij de oudste los op schoot (en kon duidelijk nog niet zelf zitten). 8)7
pi_182079000
Gezellig Donna. :D

Takkie mijn schoonmoeder rijdt geen auto. Ik heb er gelijk aan herinnerd dat ook zij niet in onze auto mag zonder dat ze haar gordel omdoet. :P

Nouk ruilen wil ik niet, ben toch gehecht geraakt aan Banaan. ;)

Mini hopelijk was vannacht een betere. Anders c_/

Nou Jentin, en ik maar denken dat mijn schoonmoeder gek geworden is. _O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182079336
Yeah Donna, dat is zo gezellig he samen aan tafel :) Welke stoel heb je gekocht?
Hoe was het theater Mini? Wat een leuk uitje :)
Wat is daar raar aan Jentin? ;) Echt hoe bedenk je het he.

J heeft nog steeds een raar ritme, alhoewel vannacht niet echt meetelt. Ze was zo overstuur tot een uur of 21:00, haar manier om te zeggen 'de ikea is stom' denk ik. Om 21:00 fles en tot 04:00 geslapen, weer fles en tot 09:00 geslapen. Ja klinkt leuk 12 uur slaap met 1 fles ertussen maar dat ritme mag van mij echt heel snel naar 19:00 tot 07:00 met 1 a 2 flessen ertussen. Ik klaag over luxe geloof ik maar met B die naar school moet etc is het gewoon niet zo handig allemaal van J. :@
En verder knijpen we echt in onze handjes, ze slaapt nu overdag ook al een paar dagen goed en makkelijk. Hopelijk is dat een voorbode voor hoe relaxt ze is.

Brengt me op de slaapvraag van vandaag ;) Ze slaapt nu nog in een puckababy piep, daar groeit ze binnen nu en 2 weken uit, wellicht eerder. We hebben de Puckababy mini al klaarliggen MAAR B bereikte de mini middenin de zomer. Nu gaan we richting kouuuuu en naaaat. We leggen er 's nachts een deken over maar ik vraag me af of dat genoeg blijft dus we kijken nu al naar warme slaapzakken. We wonen in een jaren 30 hoekhuis en zij ligt op de hoek zeg maar. Het is daar nu al gedaald naar 17 graden (overdag!)
Hebben jullie ervaring met de 4 seizoenen puckababy? Is die in de winter warm genoeg en in de zomer ook behaagelijk? Zo koud als het in de winter in haar kamer is, zo warm is het daar in de zomer. Hij is pas vanaf 6 maanden zie ik, dus we moeten dan wel 3 maanden overbruggen met de mini, warme pyjama en deken.
pi_182079429
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 11:05 schreef exode het volgende:
Yeah Donna, dat is zo gezellig he samen aan tafel :) Welke stoel heb je gekocht?
Hoe was het theater Mini? Wat een leuk uitje :)
Wat is daar raar aan Jentin? ;) Echt hoe bedenk je het he.

J heeft nog steeds een raar ritme, alhoewel vannacht niet echt meetelt. Ze was zo overstuur tot een uur of 21:00, haar manier om te zeggen 'de ikea is stom' denk ik. Om 21:00 fles en tot 04:00 geslapen, weer fles en tot 09:00 geslapen. Ja klinkt leuk 12 uur slaap met 1 fles ertussen maar dat ritme mag van mij echt heel snel naar 19:00 tot 07:00 met 1 a 2 flessen ertussen. Ik klaag over luxe geloof ik maar met B die naar school moet etc is het gewoon niet zo handig allemaal van J. :@
En verder knijpen we echt in onze handjes, ze slaapt nu overdag ook al een paar dagen goed en makkelijk. Hopelijk is dat een voorbode voor hoe relaxt ze is.

Brengt me op de slaapvraag van vandaag ;) Ze slaapt nu nog in een puckababy piep, daar groeit ze binnen nu en 2 weken uit, wellicht eerder. We hebben de Puckababy mini al klaarliggen MAAR B bereikte de mini middenin de zomer. Nu gaan we richting kouuuuu en naaaat. We leggen er 's nachts een deken over maar ik vraag me af of dat genoeg blijft dus we kijken nu al naar warme slaapzakken. We wonen in een jaren 30 hoekhuis en zij ligt op de hoek zeg maar. Het is daar nu al gedaald naar 17 graden (overdag!)
Hebben jullie ervaring met de 4 seizoenen puckababy? Is die in de winter warm genoeg en in de zomer ook behaagelijk? Zo koud als het in de winter in haar kamer is, zo warm is het daar in de zomer. Hij is pas vanaf 6 maanden zie ik, dus we moeten dan wel 3 maanden overbruggen met de mini, warme pyjama en deken.
Hoi! Ik had (of heb eigenlijk, want hij past nog steeds) voor W. De puckababy 4 seizoenen slaapzak. Wij wonen in een 2-onder-1-kap uit 1880, dus over kou en warmte kunnen we meepraten :P .
Maar hier voldeed die slaapzak prima! In de winter gebruik je de volledige zak, die is dan dik en lekker warm. Je kan hem ook uit elkaar halen. In de zomer gebruik je dan enkel de “buitenzak”, die is van dun katoen en je kan de mouwen daar ook nog afhalen. De binnenzak gebruikte ik voor de herfst/lente, die is dikker en van teddy stof. Die 2 gecombineerd maken dus de winterzak.
Ik ben er fan van, voor H. schaf ik er tzt ook weer 1 aan.

Oh! W. is trouwens van november dus die sliep zo tussen februari en mei in de Piep. Ik deed hem dan tijdens koude nachten een lange mouwen romper, pyama en sokjes aan. Dan de piep aan en dan nog een dekentje. Ging prima!
pi_182079563
Sillie, thanks! Ik lees wel dat ie best groot is voor een baby van 6 maanden, klopt dat? J is middenin de winter 6 maanden.
pi_182079624
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 11:16 schreef exode het volgende:
Sillie, thanks! Ik lees wel dat ie best groot is voor een baby van 6 maanden, klopt dat? J is middenin de winter 6 maanden.
Hij is dan ruim inderdaad, maar ik vond dat bij W. wel prima. Je slaat de zak dan om aan de onderkant en zet dat vast met drukknoopjes zodat hij korter is. De hals is was wat wijd, maar door dat korter maken kon W. toch al niet zo ver naar beneden zakken dat hij de hals over zn gezicht zou krijgen zeg maar. Zo wijd viel het trouwens ook niet. En een vriendin van mij had, omdat ze daar wel bang voor was, in het boord even 2 steekjes gezet om het wat smaller te maken. Dat ging ook prima. Die haal je dan simpel ook weer los als je kind groeit.
pi_182079669
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 11:21 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hij is dan ruim inderdaad, maar ik vond dat bij W. wel prima. Je slaat de zak dan om aan de onderkant en zet dat vast met drukknoopjes zodat hij korter is. De hals is was wat wijd, maar door dat korter maken kon W. toch al niet zo ver naar beneden zakken dat hij de hals over zn gezicht zou krijgen zeg maar. Zo wijd viel het trouwens ook niet. En een vriendin van mij had, omdat ze daar wel bang voor was, in het boord even 2 steekjes gezet om het wat smaller te maken. Dat ging ook prima. Die haal je dan simpel ook weer los als je kind groeit.
Dank je wel Sillie! We kunnen het eventueel nog even overbruggen als we hem toch wat te groot vinden met 1 van de auto winterslaapzakken van B. Vindt J vast niet erg :D
pi_182079947
Wij hebben ook de Puckababy 4 seasons vanaf 6 maand in gebruik. Ik ben er ontzettend blij mee! Fijne soepele stof en de wintervariant is lekker warm. Ondanks duur nog geen moment spijt
  zondag 23 september 2018 @ 11:50:49 #254
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182080060
Ik heb hem lekker met de 20% korting gekocht afgelopen week :P voor over een tijdje.
Hij ligt nu in de mini cotton jersey + dekentje.

Ik vind de puckababy's tot nu toe erg groot vallen :D
We hebben de piep ook een maand langer gebruikt (de mini vond ik toen echt nog te groot).
En ik denk met de 4 seasons hetzelfde.
pi_182080714
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 11:50 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb hem lekker met de 20% korting gekocht afgelopen week :P voor over een tijdje.
Hij ligt nu in de mini cotton jersey + dekentje.

Ik vind de puckababy's tot nu toe erg groot vallen :D
We hebben de piep ook een maand langer gebruikt (de mini vond ik toen echt nog te groot).
En ik denk met de 4 seasons hetzelfde.
W. wordt 3 in november en past er dus nog prima in, dus dat gaat hier ook op. je kunt ze vaak wel langer doorgebruiken dan aangegeven.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 12:41:19 #256
74056 crew  ToT
pi_182081016
Mini-ToT heeft een heel droog huidje.
Mag je baby-olie op het gezichtje smeren, of beter niet voor de oogjes? :@
pi_182081269
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 12:41 schreef ToT het volgende:
Mini-ToT heeft een heel droog huidje.
Mag je baby-olie op het gezichtje smeren, of beter niet voor de oogjes? :@
Olie zonder parfum kan prima! Bv jojobaolie, kokosolie, of bv bepanthen zalf (werkte bij onze zoon fantastisch!).
pi_182081283
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 12:41 schreef ToT het volgende:
Mini-ToT heeft een heel droog huidje.
Mag je baby-olie op het gezichtje smeren, of beter niet voor de oogjes? :@
Ik zou geen geparfumeerde babyolie doen nee. Als je echt iets wil smeren zou ik of bepanthen babyzalf doen (ja, dat kan ook dun op het gezichtje). Of, dat gebruik ik, witte malva creme van Weleda. Dat is heel neutraal.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 12:55:04 #259
74056 crew  ToT
pi_182081293
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 12:53 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Olie zonder parfum kan prima! Bv jojobaolie, kokosolie, of bv bepanthen zalf (werkte bij onze zoon fantastisch!).
Thanks! :D
Wij hebben hier Natusan intensive care baby oil. Dat heeft wel een geurtje.
Bepanthen hebben we wel in huis! :Y Dat kan geen kwaad bij de oogjes in de buurt?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 23 september 2018 @ 12:55:29 #260
74056 crew  ToT
pi_182081298
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 12:54 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik zou geen geparfumeerde babyolie doen nee. Als je echt iets wil smeren zou ik of bepanthen babyzalf doen (ja, dat kan ook dun op het gezichtje). Of, dat gebruik ik, witte malva creme van Weleda. Dat is heel neutraal.
^O^ Bepanthen wordt het dus, thx! :D
pi_182081478
Ik wilde net zeggen idd, bepanthen of weleda. Met die laatste hier ook hele goede ervaring :)

Hier even een kort bericht, helaas gisteravond vanuit het niets hevig overgeven en diarree maar geen koorts. Wel warm en koud en goed beroerd. Vrouwlief sinds vannacht ook opeens buikpijn (en die kan niet tegen ziek zijn dus dat is zoiets als een zieke vent in huis hebben :')) maar geen vervanging voor haar werk kunnen regelen dus die heeft de pech gewoon te moeten werken. Kindjes zijn net opgehaald door lieve schoonmama dus ik duik mijn bed in en hoop meteen wat verloren slaap van de afgelopen maanden in te kunnen halen _O_
  zondag 23 september 2018 @ 13:20:30 #262
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182081768
Weleda gezichtjes creme inderdaad, werkt super goed & ruikt lekker.
Ik heb de calendula versie.
pi_182083870
Op alles: Weleda, dat gebruikten we bij B omdat ie echt op alles reageerde en nu bij J ook, ook al lijkt zij een veel makkelijkere huid te hebben. De weer en windbalsem van Weleda wordt nu ook weer handig met het gure weer. Beschermt de wangen tegen wind.

Overigens als je bij babyproducten wel graag een geurtje hebt, is Petit & Jolie ook een aanrader. Is een Utrechts merk en wij vinden het erg fijn spul. Bij J gebruiken we het nog niet want die ruikt al fijn :P maar als we met badolie gaan werken, wordt het Petit & Jolie.
Zelfs B reageert er niet op en die jongen heeft van alles zo'n beetje uitslag.
  zondag 23 september 2018 @ 15:38:12 #264
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_182084282
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 11:50 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb hem lekker met de 20% korting gekocht afgelopen week :P voor over een tijdje.
Hij ligt nu in de mini cotton jersey + dekentje.

Ik vind de puckababy's tot nu toe erg groot vallen :D
We hebben de piep ook een maand langer gebruikt (de mini vond ik toen echt nog te groot).
En ik denk met de 4 seasons hetzelfde.
Hier bij de eerste de 4 seasons nieuw gekocht en vanaf 6 maanden in gebruik. Met 2 jaar moest ze er afscheid van nemen want hij ging door naar haar kleine zusje :P Zij kreeg er wel een heel tof dekbed voor terug ^O^

Al is het zomerdeel wel een beetje lelijk aan het worden, bovenaan komen wat gaatjes waar de rits erin verwerkt zit. Beetje jammer, maar hij kan hopelijk nog wel ff mee.
pi_182084379
Hier ook de calendula gezichtscrème van weleda. En verder heb ik de complete lijn van zarqa baby O+ daar zit ook een crème bij maar die gebruik ik vooral voor zijn benen en armen. Het is ongeparfumeerd maar ruikt wel lekker O+
  zondag 23 september 2018 @ 16:33:51 #266
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182085256
Voor in badje gebruik ik het liefst natusan (wissel af met de groene en paarse).
Rook laatst aan Naïf en dat heeft ook wel een fijne geur, dus die ga ik binnenkort halen.

Vond Naïf eerst te duur, maar ik doe al sinds de geboorte met zo'n flesje Natusan :D dus dan kan dat wel.

quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 15:38 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Hier bij de eerste de 4 seasons nieuw gekocht en vanaf 6 maanden in gebruik. Met 2 jaar moest ze er afscheid van nemen want hij ging door naar haar kleine zusje :P Zij kreeg er wel een heel tof dekbed voor terug ^O^

Al is het zomerdeel wel een beetje lelijk aan het worden, bovenaan komen wat gaatjes waar de rits erin verwerkt zit. Beetje jammer, maar hij kan hopelijk nog wel ff mee.
Wij hebben ook een piep in tencel stof gebruikt afgelopen periode & die ging ook sneller achteruit dan de jersey variant :P
pi_182089797
Vandaag kwam mijn oude mentorklas op bezoek, soort mini-reünie bij mij thuis. Heerlijk, zo’n bank vol pubers (ze deden afgelopen jaar examen) en ik word er altijd een beetje mooshy van als ik bedenk dat mijnese ook zo groot gaan worden :) Ze waren ook superlief voor Phi.

Geen verstand van Pucka-units. Wat is het voordeel van zo’n ding tov een gewone Hema-slaapzak?

Ik smeer sudo indien nodig, maar dat is vrijwel nooit. In bad gaat wat ik gekregen heb met de babyshower en kraamvisites en dat is vooral veel Zwitsal. Mijn kinders lijken niet erg moeilijk qua huid, dus prima. Olie gebruik ik alleen voor massages bij Phi (ooit zo’n cursus babymassage gedaan, nog steeds profijt van!)

NJ, hopelijk een betere dag gehad vandaag?
pi_182090238
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 19:47 schreef Jentin het volgende:
Geen verstand van Pucka-units. Wat is het voordeel van zo’n ding tov een gewone Hema-slaapzak?
Kan je 4 seizoenen gebruiken en vanaf 6 maanden tot 2,5 jaar. Wij hadden voor B ook Hema slaapzakken, maar daar groeien ze uit en zijn maar voor 1 seizoen geschikt. Kortom je koopt 1 dure slaapzak in plaats van meerdere goedkopere.
  zondag 23 september 2018 @ 20:17:30 #269
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_182090305
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 20:13 schreef exode het volgende:

[..]

Kan je 4 seizoenen gebruiken en vanaf 6 maanden tot 2,5 jaar. Wij hadden voor B ook Hema slaapzakken, maar daar groeien ze uit en zijn maar voor 1 seizoen geschikt. Kortom je koopt 1 dure slaapzak in plaats van meerdere goedkopere.
Dit idd. En het zomerdeel heeft afritsbare mouwen en bij het herfstdeel kunnen optioneel wantjes eraan gemaakt worden. En het kunnen combineren van die 2 delen tot een hele warme slaapzak hoor ik vaak als voordeel, al is het bij ons in huis warm genoeg dat alleen het herfstdeel in de winter voldoende warm is.
  zondag 23 september 2018 @ 20:17:48 #270
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182090313
Hoi!

Ik weet dat ze groter worden, weet nog steeds niet waar de tijd is gebleven tussen de geboorte van Emma (en de wanhoop die ik toen ook voelde!) en nu, 27 mnd later. Het gaat op zich goed hoor, maar ik ben nogal veel alleen met die 2 (dus ik sta altijd ‘aan’) omdat man in Zeeland werkt en daar dus overnacht een paar nachten in de week. Daarnaast zijn wij een nieuw huis aan het bouwen en gaan we over 5wk (dan al, :X ) verhuizen.. Rusten, wat is dat? :') Dus ik lees alle perikelen mee, maar post nauwelijks. En ik ben gewoon geen baby-mama. Ik kan niet wachten op meer interactie, op het begrijpen van de gebruiksaanwijzing en gewoon dat het makkelijker wordt.. Tot die tijd zuchten en doorgaan en zo nu en dan mijn man verrot schelden dat ie me niet begrijpt :+

PKM; begrijpelijk hoor, dat je niet wil ruilen :P

Ik ben gisteren voor het eerst begonnen met de puckababy piep te gebruiken en dat vindt ie geloof ik wel prima. Twijfel of ik overstap naar de mini als de piep te klein is (wat al bijna lijkt te zijn), of op de ‘gewone’ slaapzak van puckababy. De 4 seizoenen heb ik ook, fijn ding! Omdat ons huis prima geïsoleerd(kamer is 21-22 graden doorgaans) is heb ik nooit de volledige zak gebruikt bij Emma, alleen de herfst-zak in de winter.

Ben ook benieuwd hoe t ging bij NJ vandaag!

Ooh ja hier alvast begonnen met slaaptraining, hij ligt nu op bed en ga overdag ook bij vermoeidheidssignalen dat maar doen.. Hopelijk gaan we elkaar dan snel beter begrijpen!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_182090417
Ik doe eigenlijk vooral niet teveel aan Li haar droge huidje. Dat lost zichzelf wel op toch :) Ik smeer alleen heel dun met neutral :)
En vooral niet dagelijks in bad! (Maar nu heb ik al twee jongens die qua huid echt niet dagelijks in bad moeten :)

Wanneer gingen de puistjes ook al weer weg bij baby’s ;)

Morgen mag ik Li showen op het cb :) ik ga morgen trouwens daar natuurlijk ook de volgende vraag stellen, maar herkennen jullie kreunende baby’s i.p.v. huilende baby’s bij krampjes. Ik vind dat kreunen best eng klinken en heb gewoon liever een huilende baby ;)
Valt trouwens nog best wel mee hoor, na de voeding wat krampjes en binnen 15 min is het weer over. Ze heeft (vermoed ik) ook wel echt wat last van verborgen reflux..
  zondag 23 september 2018 @ 20:28:10 #272
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182090494
Ik smeer ook nauwelijks trouwens, de billen alleen bij roodheid. Op Daan zn hoofd zat wat baby-acne, dacht ik. Maar toen merkte mijn vader op dat het wel erg droog was.. waarschijnlijk eczeem. ;( Ben nu dagelijks aan het smeren met droge-huid zalf van dr Leenarts en sindsdien echt opgeknapt..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_182090623
Kennen jullie de nieuwe lijn van Zwitsal al? Zwitsal naturals! Dat ruikt ook echt lekker, maar niet zo sterk geparfumeerd als de “normale” Zwitsal. Ik ben er fan van.
En verder is het Rituals baby-spul ook lekker, maar wel prijzig. Gelukkig kregen we dat als kraamcadeau, kunnen we nog even mee vooruit O+
pi_182090758
Ritualsbaby stuff O+ Dat ken ik niet!
Slingert Google aan!

Ik haat trouwens Zwitsal ;) ik heb zo’n flesje Zwitsal luchtje gekregen... geen idee wat ik ermee ga doen _O-
  zondag 23 september 2018 @ 20:45:46 #275
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182090885
De geur van Rituals vervliegt zo snel :'(
pi_182091211
Hi Nouk! :W Klinkt wel als een drukke periode zo veel alleen met en baby (en peuter) en een huis bouwen en verhuizen!

Ik gebruik vanalles :') Zwitsal (ik hou wel van de geur O+), Galenco (fijn spul, waren 10 reisverpakkingen voor ¤1, is nooit weg), Kruidvat, Naïf en heb nog 2 flessen ongeopend liggen van Lief! Van de Tiny Rituals heb ik een mist, spray ik in z’n ledikant en in de klerenkast O+ Had ik al gezegd dat ik bijna zelf een drogisterij kan beginnen? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 23-09-2018 21:04:19 ]
pi_182091808
Ik heb hier een cadeaudoosje Rituals baby liggen. Ik vind het niet lekker ruiken...dus als iemand uit de regio 030 het wilt hebben: gratis op te halen.
  zondag 23 september 2018 @ 21:26:22 #278
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182091946
Tip voor mensen die iets zo neutraal mogelijks (qua geur en extra stoffen) op hun baby willen smeren: cetomacrogolcreme. Te koop bij iedere drogist. Is gewoon witte creme met niks. Maar goed, ik overdrijf daar misschien wat in. Ik was ook nooit zijn haar, zodat hij naar zichzelf blijft ruiken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 23 september 2018 @ 21:27:38 #279
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182091985
Ooh ja, en ik vergeet te vermelden dat 2 dagen na de geboorte van Daan m’n schoonvader ongeneeslijk ziek is verklaard met nog 6 mnd te leven ;( Dus m’n man is, als hij thuis is, ook vooral daarmee ‘bezig’..

Ik gebruik ook van alles bij Emma (ondanks eczeem als baby), Daan gaat nauwelijks in bad ook ivm té droge huid. Vooral vette badolie, heb nu iets van schoonzus gekregen van balneum.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_182092183
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 20:24 schreef Loj het volgende:

Morgen mag ik Li showen op het cb :) ik ga morgen trouwens daar natuurlijk ook de volgende vraag stellen, maar herkennen jullie kreunende baby’s i.p.v. huilende baby’s bij krampjes. Ik vind dat kreunen best eng klinken en heb gewoon liever een huilende baby ;)
Valt trouwens nog best wel mee hoor, na de voeding wat krampjes en binnen 15 min is het weer over. Ze heeft (vermoed ik) ook wel echt wat last van verborgen reflux..
Jip kreunde ook heel erg in het begin, maar dat was opeens over. Ik weet niet meer precies wanneer, ik denk na 6 tot 8 weken ofzo. Ik vond het ook eng, maar opeens was het weg :? Nu kreunt ie eigenlijk nooit meer.
pi_182092330
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 21:36 schreef Aure het volgende:

[..]

Jip kreunde ook heel erg in het begin, maar dat was opeens over. Ik weet niet meer precies wanneer, ik denk na 6 tot 8 weken ofzo. Ik vond het ook eng, maar opeens was het weg :? Nu kreunt ie eigenlijk nooit meer.
Ja, vind het zo eng klinken, maar het is ook weer echt kreunen i.p.v. huilen en het duurt nooit lang.
6-8 weken klinkt ook als het moment dat de krampjes meestal afnemen.. hopelijk hier dan ook :)
pi_182092368
Als jongere baby ging Casper ook bijna nooit in bad i.v.m. een vrij droge huid. Nu hij overal in huis kruipt en regelmatig onder eten zit gaat hij wel bijna dagelijks even in bad voor hij naar bed gaat.

Sowieso dweil ik sinds een tijgerende en kruipende baby bijna dagelijks, mijn vloer weet niet wat m overkomt :') Ik moet nog steeds een beetje wennen aan een baby wat vies kan en mag worden :@

[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 23-09-2018 21:54:09 ]
pi_182092987
C gaat 1 tot 2 keer in de week in bad, ze wordt toch nog niet zo vies en heeft ook een droog huidje. Ik gebruik Neutral shampoo, dus ze houdt lekker haar eigen geurtje O+

Nouk, wat een heftig nieuws van je schoonvader :{ Sterkte!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182093595
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 21:26 schreef Lemijn het volgende:
Tip voor mensen die iets zo neutraal mogelijks (qua geur en extra stoffen) op hun baby willen smeren: cetomacrogolcreme. Te koop bij iedere drogist. Is gewoon witte creme met niks. Maar goed, ik overdrijf daar misschien wat in. Ik was ook nooit zijn haar, zodat hij naar zichzelf blijft ruiken.
Gebruik ik hier tegenwoordig ook. Kees had een enorme eczeem aanval door (denk ik) z'n laatste antibiotica kuur en dit was het enige wat echt goed hielp. Die van de Kruidvat smeert ook prima, die gebruik ik momenteel voor z'n hele lichaam.
pi_182096247
Sterkte Nouk! Dat is heftiger zo bij! :*

En als de hapjes straks starten gaan we inderdaad wel
Even tijdelijk dagelijks in bad/douche _O-

Mag ik even een O+ momentje delen: Li wil het allerliefste slapen met mijn hand vast O+

[ Bericht 8% gewijzigd door Loj op 24-09-2018 06:08:58 ]
pi_182096322
Ohh wat zoet Loj O+

Jip ligt allang weer te tukken na een voeding maar nu lig ik zelf nog wakker :')
pi_182096388
Hoi! Vraagje, hoe strict is die om de zoveel uur voeding moeten geven regel bij newborns (vs voeden op verzoek)?

Als ik onze 2 weken oude baby ‘s nachts even lekker bij me pak zodra ze een beetje geluid begint te maken, valt ze vaak weer meteen in slaap bij me. Als ik opsta en de fles aanbiedt dan drinkt ze wel, maar als ik blijf liggen dan slapen we beide gewoon door en meldt ze zich pas ergens in de ochtend. Hoeveel honger heeft ze dan echt ‘s nachts? Ik snap dat ze heerlijk bij me ligt maar als ze echt honger heeft dan meldt ze zich meestal wel. (Normaliter begint ze dan wel te zoeken en probeert ze ergens aan te happen). Dat doet ze nu dus al een aantal dagen niet ‘s nachts als ze bij me ligt.

Overdag meldt ze zich om de 3,5 - 4 uur, dan komen we op 6 voedingen met genoeg melk op 24u als je rekent met 150cc x lichaamsgewicht formule (ze krijgt borstvoeding uit een flesje).

Maar gezien haar leeftijd (2 weken); moet ik ze dan toch actief de fles geven en maar wakker maken ‘s nachts of kan ik gewoon wachten tot ze zich zelf meldt?
pi_182096493
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 04:26 schreef Loj het volgende:
Sterkte Nouk! Dat is heftiger zo bij! :*

En als de hapjes straks starten gaan we inderdaad wel
Even tijdelijk dagelijks in bad/douche -O_

Mag ik even een O+ momentje delen: Li wil het allerliefste slapen met mijn hand vast O+
Nachtvoeding boks :+
Wat ontzettend schattig van Li O+ En ook een beetje onhandig of niet? O-)

-edit- ook nachtvoeding boks met Aure (ik lig nu ook wakker ja!) en hetzusjevan :+
Groeit je baby goed en goede plas- en poepluiers? Dan zou ik mn baby lekker laten liggen als ze niet zelf voor een voeding komt. Ik vertrouw erop dat mijn baby komt wanneer hij honger heeft, maar dat is 1x 5 uur geweest en verder altijd ergens tussen de 1 en 4 uur.

Ik kom ook voorzichtig om het hoekje kijken met mijn 2,5 week oude baby :W
Weet nog niet hoeveel ik echt mee ga posten, maar lees in ieder geval wel mee met al jullie schatjes :) Was Spook al in gebruik als nick? Voor ons nachtbrakertje O+ wat niet voor 2en slaapt en dan gerust nog 2x komt voor 7 uur.
Verder is hij de leukste, liefste en mooiste, maar een beetje slaap ik ook leuk. Overdag slaapt hij wel super goed en ook alleen en hij groeit gelukkig wel goed op mijn borstvoeding.
Zijn nieuwst feature is poepen zo gauw zn luier af gaat trouwens :7

Is er iemand bekend met hoofdpijn in de kraam/ontzwangertijd? In de afgelopen weken al 5 dagen echt verschrikkelijke hoofdpijn gehad inclusief misselijk (migraine achtig) en ik word er niet echt een leuker mens/mama op zeg maar. Paracetamol doet er niks tegen en ik probeer echt te letten op genoeg drinken. Zo gauw ik eet voel ik mij iets beter, maar meestal keert het daarna keihard terug :{ Krijg het er ook niet uitgeslapen en dan ineens is het over na zoveel uur/dagen. Iemand een goede tip in combi met borstvoeding?

Nouk dat klinkt echt heel pittig!

[ Bericht 4% gewijzigd door Fuchsia_roze op 24-09-2018 05:04:51 ]
pi_182096576
Hetzusjevan, als ze goed groeit zou ik haar niet wakker maken maar gewoon zelf laten komen.

Fuchs volgend mij dwaalt hier al een spookje rond ja. Ik geloof die van NJ.

Balen van de hoofdpijn trouwens, ik heb er in lichte mate last van gehad maar voor mij werkte paracetamol wel. Geen tips hier dus helaas.. :*
pi_182097006
Fuchs, ik had dat ook in de kraamweek. Overlegd met de vk en toen mocht ik ibuprofen (in lage dosering). Hielp meteen en ik voelde me weer mens.
pi_182097319
Nouk, wat heftig zeg :*

Allemaal nieuwe baby’s weer hier O+ Ik kan nog niet geloven dat ik er donderdag geen meer heb :{ we moeten alleen nog een cadeautje bedenken :@ zou zo’n kruiptunnel nog leuk zijn?

Ik lig nog even in ons bed met 2 duttende kinderen O+ Die liggen dan de hele tijd tegen elkaar aan, dan smelt je toch?
Mijm heeft bijna de hele nacht bij ons gelegen, lijkt alsof hij ook last heeft van ontsteking in keel/mond, want ik zie wat blaasjes. Vandaag maar even naar de huisarts.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182097655
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 07:28 schreef LeSage het volgende:
Nouk, wat heftig zeg :*

Allemaal nieuwe baby’s weer hier O+ Ik kan nog niet geloven dat ik er donderdag geen meer heb :{ we moeten alleen nog een cadeautje bedenken :@ zou zo’n kruiptunnel nog leuk zijn?

Ik lig nog even in ons bed met 2 duttende kinderen O+ Die liggen dan de hele tijd tegen elkaar aan, dan smelt je toch?
Mijm heeft bijna de hele nacht bij ons gelegen, lijkt alsof hij ook last heeft van ontsteking in keel/mond, want ik zie wat blaasjes. Vandaag maar even naar de huisarts.
Die vindt mijn driejarige nog steeds leuk! Al twee jaar een hit hier. Soms wordt er even minder mee gedaan en leg ik ‘m even weg maar als ik ‘m dan na een tijdje voor de dag haal, is het opnieuw een hit. Ook buiten op het gras en zo.

Oh, en ik mag nooit meer Rupsje Nooitgenoeg voorlezen zonder dat ik me verkleed als rups (lees: zelf dus die tunnel om me heen heb).
pi_182097674
Kan ik mijn baby nog inruilen? De laatste drie nachten zijn nog beroerder dan normaal, hij slaapt vanaf 22 uur stukjes van een half uur hier en een half uur daar. Ik vind het echt niet meer zo leuk. Nu gaan we proberen samen nog even een dutje te doen..
pi_182098109
Oh Jagar, dat klinkt helemaal niet goed :{ :* Is er niet iemand in je omgeving die een nachtje kan oppassen zodat jullie even kunnen bijtanken? Huilt hij ook veel ‘s nachts of is hij gewoon wakker? Was je al bij de HA geweest met hem om een lichamelijke oorzaak uit te sluiten? Ik ben niet altijd even up to date hier :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182098250
Opgekrabbeld en weer aan het werk, dus tijd voor een inhaalpost :')

Elliebell, je laatste vakantiedagen alweer, ben je ondertussen alweer thuis? Het klinkt wel heerlijk en ik hoop dat jullie lekker zijn uitgerust!

Minilot, die speeldate van Gunther die vanaf nu waarschijnlijk elke nacht uit zijn ledikant gaat klimmen _O- :')

PKM, wat goed dat Banaan al zo goed begint te stappen!

Loj, wat heerlijk dat Li het zo goed doet en zo'n rustige baby is O+ Succes vandaag bij het CB, hopelijk goede stats! En ik herken het kreunen, dat doet Vlokje 's nachts ook vaak bij krampjes en/of andere ongemakken. Klinkt inderdaad vervelend! En dat slapen met hand vasthouden, zo schattig O+ Vlokje heeft dat nog steeds het liefst, wel met als gevolg dat als ze 's nachts weer onrustig is ik dus met mijn arm over de wieg heen hang zodat ze mijn hand vast kan houden. Comfortabel is anders :') Alleen daarom al zou ik de wieg weer als cosleeper willen gebruiken, maar ik ben zo bang dat ze dan nooit in een eigen bedje zal leren slapen.

Jagar, zo snel al tijgeren, wat een snellerd heb je daar!! :o En even een digitale knuffel voor je enorm slechte nachten :*

Babyproof maken van de woonkamer, meer dan stopcontactbeveiliging hebben wij niet. Ik had keurig tijdens de zwangerschap van Jewel alle hoeken van de tafels en het tv dressoir afgeplakt met daarvoor bestemde hoekbeschermers. Maar toen Jewel oud genoeg was om erbij te komen, trok ze ze er zo vanaf en stak ze in haar mondje. De afweging tussen stoten tegen een hoek of stikken in de beveiliging was makkelijk gemaakt, dus heb alles er meteen afgetrokken en dat is altijd goed gegaan! Benieuwd of dat met Vlokje nu ook goed blijft gaan :X (het enige waar Jewel zich echt áltijd aan stoot, of we nou thuis zijn of bij anderen, zijn tuintafels... En dan niet 1 keer, maar gerust 4 keer aan dezelfde punt :|W )

Qua tandjes, hier nog zo één die kind gewoon even speels achterover 'gooit' om snel in het mondje te kunnen kijken :X Verder met gevaar voor eigen vingers in het mondje voelen. Dat laatste durf ik nu echter niet meer bij Jewel want zodra ze haar kaken in mijn vinger heeft geboord laat ze niet meer lost (pitbull zou een betere bijnaam zijn geweest), dus ik twijfel al een tijdje of er weer nieuwe kiesjes doorkomen.

Exode, wat fijn dat J zo goed slaapt! Die vuistjes zijn heel erg herkenbaar. Ik dacht eerst ook dat er heel snel tandjes aan zaten te komen, maar we hadden laatst vriendinnen over de vloer die het herkenden van hun dochter. Wat blijkt nu, Vlokje haalt de speen uit haar mond en steekt dan haar handje erin als ze onwel is en moet spugen, op die manier probeert ze het zelf op gang te brengen. Ik heb de link nooit gelegd maar nu ik erop ben gaan letten klopt het inderdaad dat ze bijna altijd gaat spugen nadat ze haar vuistje in haar mond heeft gedaan, en als ze niet spuugt wordt ze heel erg onrustig en zit het haar dus duidelijk wel dwars. Wellicht dat het ook zoiets kan zijn bij J? Daarnaast kan het ook gewoon zuigbehoefte zijn, of de fase dat ze alles in hun mondje stoppen natuurlijk :)

Etenstijddramas, check! Vlokje in de draagzak durf ik persoonlijk niet meer nadat ze bijna hete vetspetters op zich had gekregen tijdens het koken :X Wat ik meestal doe is of Vlokje erbij in de kinderstoel, of op het speelkleed, of in de bounceroo voor babytv (vooral dat laatste is een regelrechte hit). Jewel heeft de fase dat ze overal bij wil helpen dus die heeft haar eigen kookschort en staat er vaak op een stoel naast om te 'helpen' (wat vooral inhoudt dat ze alles wat ze lekker vindt van het aanrecht gapt om op te eten :')).

Spees, wat een goede stats! *O* En wat sneu van de verborgen reflux, dat is zo zielig voor die kleintjes. Vlokje heeft ook reflux, spuugt de hele dag door. Ze zeggen dat het ongecompliceerd is en dat ze er dus geen last van heeft, maar als ik merk hoe onrustig ze ervan wordt dan kan ik mij niet voorstellen dat dat zo is. Volgens mij kunnen ze zich er heel rot door voelen, arme kleintjes :{

Jentin, wat goed dat Phi al zo goed drinkt uit de fles! Maar ik snap wel dat het afbouwen van het bij jou drinken je nog wat tegenstaat, naast het feit dat het een winning team is, kan het ook gewoon heel fijn zijn om borstvoeding te geven O+

Fleur, Caspers eerste kapperservaring, wat leuk!!

Aure, hoe gaat het nu met Jip en met jou? Hopelijk voelen jullie je weer (wat) beter!

Donna, wat heerlijk he zo'n kinderstoel, kan ze lekker deel uitmaken van het avondetenritueel enzo O+

Nouk, wat verschrikkelijk van je schoonvader, dat moet heel zwaar voor jullie zijn. Heel erg veel sterkte! :*

Zusjevan, ik denk dat als je baby goed groeit en lekker verder slaapt bij jou, het geen kwaad kan dat ze 's nachts geen flesje krijgt. Ik zou verwachten dat ze wel gaat huilen als ze echt honger heeft (althans, die van mij slaapt dan echt niet zomaar verder :')).

Fuchsia, welkom! Spook wordt zelfs al tweemaal gebruikt, voor de baby van NJ en voor de dreumes van Goodv.s.Evil :) Die hoofdpijn klinkt erg vervelend, ben je daar verder bekend mee of is dit nieuw voor je? Het zou misschien hormonale hoofdpijn kunnen zijn? Ik zou er anders even contact over opnemen met de huisarts zodat je er misschien wat voor kan krijgen, het is al zwaar genoeg met een pasgeborene in huis zonder ook nog eens migraines daar bovenop!

LeSage, wat vervelend van Mijm, ik hoop dat de ontsteking meevalt of dat het iets heel onschuldigs is. Succes bij de huisarts vandaag!

Mijn vlokje spuugt meer dan ooit de laatste dagen, ik kan haar met gemak 4 keer op een dag omkleden omdat ze weer helemaal nat is maar heb haar nu maar non stop een slab om. Daar tegenover staat dat de afgelopen 2 nachten best heel goed gingen omdat ze opeens veel minder onrustig was! Hopelijk zet die ontwikkeling zich voort, ik ben benieuwd :)
  maandag 24 september 2018 @ 09:41:07 #296
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182098311
Hier ook gister een beetje gespuugd (kon gelijk de hele maxi cosi wassen :P ) maar wel heel vrolijk verder. Na het spugen gelijk 4 uurtjes plat :D dus hij zal wel een beetje grieperig zijn.

Verder een beetje verkouden & nog steeds geen nacht wakker :D vraag me soms af of hij stuk is.
pi_182098431
Hoooi Fuchsia en welkom!
LeSage, bijna een dreumes *O* Wat gaat het snel he zo'n eerste jaar!
Jagar :* Jeetje als ik iemand een relaxte nacht gun, ben jij het wel.

Bij ons ging de nacht wat J betreft heel goed, van 22:00 tot 06:30 :D Helaas werd B wel 2x wakker en is mijn vrouw gewoon echt ziek nu.
Uit de urine blijkt het toch geen blaasontsteking te zijn. Maar ze voelt zich echt niet lekker. Vorige week huilde ze van de buikpijn. Vandaag weer naar huisarts en weer urine op kweek. Ik heb steeds meer een vermoeden dat het iets te maken heeft met of haar baarmoeder of het feit dat ze lang met gebroken vliezen heeft gelopen.
pi_182099348
Wat veel kleine baby's weer ineens! O+

LeSage, Banaan vindt de speeltunnel helemaal fantastisch. De katten ook trouwens.
Wat lief trouwens dat ze zo tegen elkaar aan liggen. Beterschap voor Mijm. :*

Nanuke hoe gaat het? Je man is ondertussen weer thuis toch? :)

Malteser ik moest lachen om je Rupsje gooit genoeg verhaal. :D Ik wil er ook weleens doorheen kruipen, maar dan trek je hem inderdaad aan als een rups. Banaan komt er dan ook natuurlijk bij in zitten, dan zitten we aardig klem. Doe ik dus alleen nog als mijn man ook thuis is voor een redding. :s)

Jagar. c_/

Wat sneu Schanu dat spugen. :*

Wat zwaar Nouk en helemaal met de ziekte van je schoonvader erbij. :*
Ik vond de periode met kleine Banaan ook loodzwaar hoor. En alles omtrent de verhuizing ook. Dat je dat nou bij elkaar hebt, plus je peuter, _O_ dat je nog staat.

Wij hebben het gisteren ook gehad over een tweede. Zodra Banaan geboren was wist ik, ik wil er nog een. O+ O+ O+ Daarna kwam het gehuil, de uren onrust en de slapeloze nachten en was ik er niet meer zo zeker van. Het idee van een baby in combinatie met Banaan krijg ik het soms best benauwd van. :@
We gaan over een maand (eerst foliumzuur) toch proberen, omdat het ons leuk lijkt als het leeftijdsverschil niet zo groot is. Ik heb geen cyclus nu dus het lijkt me voorlopig een kansloze missie. >:)

Banaan sliep gisteravond trouwens van acht tot we naar bed kwamen (elf uur) helemaal zelf. Drie uur zonder Banaan, dat is in negen maanden nog nooit voorgekomen. *O* *O* *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182100118
Oh wat spannend PKM, een tweede *O* En wat lekker dat hij gisteravond jullie een rustig avondje gaf, hoe ging de nacht? :)

Ik kom net bij de tandarts vandaan met een verwijzing voor de kaakchirurg, verstandskiezen moeten er nu toch uit :{ Ik ben al zo’n held met dat soort dingen, heb maar gelijk de afspraak gemaakt. En toch ben ik sinds de bevalling en de galblaasoperatie wel wat nuchterder geworden met medische dingen, misschien valt het mee en misschien valt het tegen, ik zie het wel :+

C begint nu ook langzaam naar voren te tijgeren, ze wordt steeds mobieler maar optrekken tot zitten en staan zoals sommige jongere kindjes hier doet ze nog niet, die luiaard :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182101161
PKM, spannend hoor, hopelijk gaat het snel, krijg je een poffertje, of een aardbei, of een kiwi. :) Go for it! ^O^

Mijn vrouw moet naar de gynaecoloog, de eierstokken zijn pijnlijk en er zit nergens een ontsteking blijkt nu uit de onderzoeken.
Ze heeft om J te krijgen uiteindelijk hormonen moeten spuiten en ze heeft dus meer dan 48 uur gebroken vliezen gehad. De huisarts weet ook niet zo goed waar de pijn nu vandaan komt, dus dan maar doorverwijzen.
Hopelijk kan ze deze week nog terecht, ze voelt zich beroerd en heeft continu buikpijn. Met pcm wel te doen gelukkig.

Ah rena, tijgeren, zet al je spullen maar weg ;)
pi_182101170
Gooi ik hem ook meteen dicht! :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')