Kris, wat een mooie vrolijkerd
Rena, jouw kleine broccoli snoeperd
Malteser, helaas is kraamvisite niet altijd even snaps

Bij mijn dreumes kwamen een nicht en haar man op kraamvisite, om 19.00 uur ingepland en om 20.00 zou de buurvrouw komen met haar tienerzoon. Dus wij dachten, mooi geregeld, die wisselen elkaar mooi af. Maar ze bleken het erg goed met elkaar te kunnen vinden en uiteindelijk ben ik met een huilende baby boven gaan zitten om borstvoeding te kunnen geven, en heb daar een potje mee zitten janken. Toen ik te lang boven bleef is het kwartje ergens kennelijk gevallen en heeft vrouwlief de hele meute het huis uit gezet, toen was het al ruimschoots 22.00 uur geweest

Eén van mijn slechtste kraamvisite-ervaringen

(naast mensen die onaangekondigd meekomen met kraamvisite, ouders die na de bevalling om 14.00 uur waren uitgenodigd maar om 13.15 uur al kwamen omdat 'ze niet meer konden wachten' terwijl wij nog aan het bijkomen waren van de bevallinghectiek en zelf even tijd met ons kind wilden, mensen die je baby willen vasthouden en vervolgens niet meer willen teruggeven als het huilt omdat 'ik zelf ook kinderen heb en dus ervaring', etc.

)
NJ, wat vervelend die slechte nachten en krampjes. Ik hoop echt dat het snel minder en beter wordt! Hopelijk is het een periode waar jullie even doorheen moeten en is er niet meer aan de hand, ik ben benieuwd wat de kinderarts zegt! En fijn dat het dragen helpt

Venco, wat goed dat ze al wat woordjes kan!! Ik herken het wtf moment, haha, onze dreumes was 8 maanden toen ze opeens steeds 'aaien' ging zeggen. Had ze opgepikt van een vriendinnetje die ruim een jaar was op dat moment en steeds aaien zei terwijl ze J aaide. Zo schattig, maar dan is je baby opeens ook zo snel geen baby meer
ToT, ik ben bekend met Dunstan en heb er zelf best veel aan. Sinds ik weet waar ik op moet letten kan ik de huiltjes vaak goed uit elkaar halen en dat helpt soms echt met het uitvogelen wat er aan de hand is. Al lijkt het soms ook behoorlijk op elkaar of huilt ze op een manier die ik nergens onder kan scharen.
Duman, U alweer 6 maanden
SC, succes met de prikjes vandaag, hopelijk heeft hij er geen last van bovenop de tandjes en de verkoudheid. Beterschap voor het arme schaapje!
Exode, wat goed dat J haar handjes heeft ontdekt
Klein speelgoed wat in de keeltjes terecht kan komen, oei wat snap ik de schrik. Ik krijg al kippenvel bij het lezen van de verhalen hier en het doet beseffen dat een ongeluk echt in een heel klein hoekje zit. Met een dreumes van bijna 2 die met de regelmaat van de klok speelgoed laat slingeren, en schoonouders die wekelijks een dag oppassen waar ook kinderen van 4 tot en met 10 rondlopen met hun speelgoed, heb ik ook de angst dat als N gaat kruipen ze misschien verkeerde dingen in haar handen kan krijgen die ze in haar mondje stopt. Doodeng, maar meer dan heel goed opruimen en opletten kan je niet denk ik
Jentin, ik heb geen ervaringen met tongriempjes of lipbandjes. Ik hoop dat dat het niet is als het inderdaad een ingrijpende behandeling is, maar wat zielig dat ze zoveel krampjes lijkt te hebben. En ik snap dat je er tegenop ziet om weer te werken, ik hoop dat het heel snel gaat wennen! Voor nu kan je hopelijk nog even extra genieten van die laatste weken helemaal samen.
Aure, die pasfoto
Schoonmoeders die het beter denken te weten en andere wijzes van opvoeden vergeleken bij vroeger, zo pijnlijk herkenbaar! Ik ben totaal niet van het laten huilen, maar mijn schoonmoeder heeft bij J regelmatig de opmerking gemaakt dat ik haar te snel uit de box haalde of uit bed haalde als ze huilde. Ook zou ik te voorzichtig zijn qua eten, toen ik haar vroeg om de druiven doormidden te snijden ipv in zijn geheel aan J te geven toen ze nog maar 18 maanden was... Want 'ze kauwde heel goed' dus waarom ik me druk maakte. Zucht. (Schoon)moeders....
Ik zit op mijn werk pc dus helaas geen foto's voor BFD, maar geniet van alle andere mooie foto's hier!