Oftewel, TUI treft geen blaam, de VS treft geen blaam, dus ieder dient zijn eigen schade te dragen.quote:Op zondag 16 september 2018 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die hebben gewoon de vrijheid te weigeren wie ze willen weigeren, dat is geen blaam, en dat risico loop je als je naar de VS reist, maar dat risico is wel met factor 10 vergroot als je zonder retourticket naar de VS reist.
Als je Schiphol mijdt vanwege beveiligingspersoneel vind ik dat idd dubieus, zeker als je stelt wel weer vanaf Schiphol te gaan vliegen als dat beveiligingspersoneel vervangen is door CT-scans.quote:Op zondag 16 september 2018 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schiphol mijden is dubieus? Echt? Ik vind het een vreselijk vliegveld en vlieg er nooit van, maar via Düsseldorf, FMO of Köln Bonn, desnoods Eindhoven
Yes, precheck.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:29 schreef FredvZ het volgende:
Dat was geen beveiliger maar een beambte van de Amerikaanse grensbewaking. Blijkbaar vonden ze je verdacht omdat je (wéér) een enkeltje had gekocht en je schijnbaar ook nog eens de verkeerde antwoorden op de vragen hebt gegeven.
Doe eens een scan/foto/link.quote:Op maandag 17 september 2018 17:58 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
In ieder geval kan ik TuiFly aansprakelijk stellen omdat hun documenten niet in orde waren.
Er staat bij aankomst.
TUI bedoelt waarschijnlijk bij aankomst op de luchthaven danquote:
Daar was ik dus ook benieuwd naar .... de contextquote:Op maandag 17 september 2018 20:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
TUI bedoelt waarschijnlijk bij aankomst op de luchthaven dan
Iets zegt mij dat TS geen Hollander is......quote:Op maandag 17 september 2018 18:16 schreef Spanky78 het volgende:
Yes, precheck.
Volgende keer retour boeken en nadenken over wat je tegen zo iemand moet zeggen. De botte Hollander uithangen werkt niet.
Volgens mij is hij een Nederlander die in België woont.quote:Op dinsdag 18 september 2018 02:35 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat TS geen Hollander is......
Krom taalgebruik af en toe bijvoorbeeld.
Met de ESTA-aanvraag teken je expliciet ervoor om aan deze willekeur onderworpen te worden zonder mogelijkheid van een rechtsgang ja.quote:Op zondag 16 september 2018 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die hebben gewoon de vrijheid te weigeren wie ze willen weigeren,
Waar staat dat in de voorwaarden? als ik op aankomst zoek vind ik niets over documenten in de tuifly voorwaardenquote:Op maandag 17 september 2018 17:58 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
In ieder geval kan ik TuiFly aansprakelijk stellen omdat hun documenten niet in orde waren.
Er staat bij aankomst.
Vliegtuig heeft Internet dus daar ook mogelijk on-line te bestellen.
Als je niet tekent, dan kom je sowieso het land niet in.quote:Op dinsdag 18 september 2018 07:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Met de ESTA-aanvraag teken je expliciet ervoor om aan deze willekeur onderworpen te worden zonder mogelijkheid van een rechtsgang ja.
Hoezo niet? Je kan toch ook een regulier visum aanvragen?quote:Op dinsdag 18 september 2018 08:31 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als je niet tekent, dan kom je sowieso het land niet in.
Zal een zware dobber worden.quote:Op maandag 17 september 2018 19:17 schreef Fe2O3 het volgende:
Pareltje dit. TS moet en zal gelijk halen
ESTA is nodig voor het reizen die kant op. Het visum proces is nog een keer daarnaast.quote:Op dinsdag 18 september 2018 08:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo niet? Je kan toch ook een regulier visum aanvragen?
Volgens mij kun je gewoon een B-1 of B-2 visum aanvragen, zonder ESTA. Het kost alleen veel meer geld en je moet naar de ambassade voor een interview.quote:Op dinsdag 18 september 2018 09:45 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
ESTA is nodig voor het reizen die kant op. Het visum proces is nog een keer daarnaast.
Inderdaadquote:Op dinsdag 18 september 2018 09:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij kun je gewoon een B-1 of B-2 visum aanvragen, zonder ESTA. Het kost alleen veel meer geld en je moet naar de ambassade voor een interview.
https://www.cbp.gov/trave(...)tronic-system-travelquote:If you already have a B1/B2 or any other valid visa and you are traveling for the purpose in which it was issued, you do not need to apply for an ESTA authorization.
Kortom, zonder esta kom je er niet in. Tenzij je een ‘zwaarder’ visum aanvraagt. Omslachtiger , duurder en trager. Derhalve geen relevant alternatief.quote:Op dinsdag 18 september 2018 14:13 schreef miro86 het volgende:
[..]
Inderdaad
[..]
https://www.cbp.gov/trave(...)tronic-system-travel
Kortom, zonder esta kom je erin. Mits je een zwaarder visum aanvraagt. Omslachtiger , duurder en trager. Derhalve een relevant alternatief als je niet aan de ESTA voorwaarden wilt of kunt voldoen.quote:Op dinsdag 18 september 2018 15:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kortom, zonder esta kom je er niet in. Tenzij je een ‘zwaarder’ visum aanvraagt. Omslachtiger , duurder en trager. Derhalve geen relevant alternatief.
Tenzijquote:Op dinsdag 18 september 2018 15:33 schreef miro86 het volgende:
[..]
Kortom, zonder esta kom je erin. Mits je een zwaarder visum aanvraagt. Omslachtiger , duurder en trager. Derhalve een relevant alternatief als je niet aan de ESTA voorwaarden wilt of kunt voldoen.
Helemaal gelijk! Over een subtiele verandering in de zin heen gelezenquote:
Als jij nou eens uitlegt waarom je niet direct een retourticket hebt geboekt, zonder in herhaling te vallen dat dit niet nodig is en je dit ook in t vliegtuig kan boeken blablabla.quote:Op maandag 17 september 2018 17:58 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
...
Groet en alvast bedankt voor de suggesties en info
Rudolf
Precies dit.quote:Op woensdag 19 september 2018 08:06 schreef Twiitch het volgende:
Nooit bijdehand gaan doen tegen dat soort mensen, die kunnen jou veel harder naaien dan andersom. Gewoon slikken en ja en amen zeggen.
Nou, nou. Iets aardiger mag ook wel, hoor.quote:
Tja, moreel kan je voor jezelf wel gelijk hebben, maar of je het gaat krijgen betwijfel ik. Dat zullen ze gooien op dat de voorwaarden algemeen zijn en dat de US check niet op elke luchthaven gebeurt etc.quote:Op maandag 17 september 2018 17:58 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
2 jaar geleden ben ik gereisd zonder retourticket.
Waarschijnlijk zijn de documenten van Tuifly niet aangepast aan de nieuwe situatie.
Er staat bij aankomst.
Spanky78 zegt "Nee, tenzij"; ik zeg "Ja mits", maar qua inhoud is het helemaal gelijk.quote:Op woensdag 19 september 2018 00:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Helemaal gelijk! Over een subtiele verandering in de zin heen gelezenDie post heeft nu dus evenveel waarde als de claim van TS bij TUI
Ik snap hem wel, ik had alleen over de 'niet' in de eerste zin heen gelezen. Vandaar de verwarringquote:Op woensdag 19 september 2018 12:42 schreef miro86 het volgende:
[..]
Spanky78 zegt "Nee, tenzij"; ik zeg "Ja mits", maar qua inhoud is het helemaal gelijk.
In de ticket die je kooptquote:Op dinsdag 18 september 2018 08:23 schreef rood_wit_blauw het volgende:
[..]
Waar staat dat in de voorwaarden? als ik op aankomst zoek vind ik niets over documenten in de tuifly voorwaarden
Pics van het ticket?quote:Op woensdag 19 september 2018 18:55 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
[..]
In de ticket die je koopt
Creditnota is voor de net gekochte retourticket (mastercard).quote:Op zondag 16 september 2018 13:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS heeft zelfs een creditnota voor de ticket gekregen, maar hij vindt dat hij recht heeft op nog ¤ 600 compensatie.
Geen flauw idee waarom.... want voor ¤ 600 heb je ongeveer 4 nachten een hotel in een stad als NY (tenzij je in een of andere pauperhut gaat slapen), en dat je dan ook nog een deel van je tijd zou moeten besteden aan het boeken van een retourticket is wel heel vaag.
http://media.tuicontent.n(...)ing%20261%202004.pdfquote:j) „instapweigering”: weigering om passagiers op een vlucht te vervoeren, hoewel zij zich voor instappen hebben gemeld volgens de voorwaarden van artikel 3, lid 2, zonder dat de instapweigering is gebaseerd op redelijke gronden zoals redenen die te maken hebben met gezondheid, veiligheid of beveiliging, of ontoereikende reisdocumenten;
Toch handig als je die ticket 9 uur later kunt annuleren...quote:Op woensdag 19 september 2018 20:05 schreef laziness het volgende:
Het blijft bizar dat je prima online in het vliegtuig een ticket voor terug wil boeken (tegen een flink tarief gok ik) ipv dat je meteen een retourtje had geboekt.
Ooh annuleren. Dat was niet eens in me opgekomenquote:Op woensdag 19 september 2018 20:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toch handig als je die ticket 9 uur later kunt annuleren...
Nee, de beambte deed moeilijk omdat je geen terugticket had. Hij/zij wordt argwanend en denkt dat je in de VS wil blijven. Ook als je dan ineens alsnog een ticket koopt kun je dat beeld niet zomaar veranderen.quote:Op woensdag 19 september 2018 19:18 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
[..]
Door toedoen van die beambte is uiteindelijk de inchecktijd verstreken.
Betalen met een creditcard icm een retourdatum die over een paar weken/maanden is is wel een heel makkelijke optie.quote:Op woensdag 19 september 2018 20:09 schreef laziness het volgende:
[..]
Ooh annuleren. Dat was niet eens in me opgekomen
quote:Op woensdag 19 september 2018 18:55 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
[..]
In de ticket die je koopt
quote:Op woensdag 19 september 2018 19:18 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Volgens de voorwaarden vermeld in HUN ticket had ik toegelaten moeten worden.
* r_one wacht ...quote:
Dat is voor de Amerikaanse grensbewaker natuurlijk ook totaal niet geloofwaardig.quote:Op woensdag 19 september 2018 20:05 schreef laziness het volgende:
Het blijft bizar dat je prima online in het vliegtuig een ticket voor terug wil boeken (tegen een flink tarief gok ik) ipv dat je meteen een retourtje had geboekt.
Artikel 2j definities:quote:Op woensdag 19 september 2018 19:29 schreef Fer het volgende:
[..]
http://media.tuicontent.n(...)ing%20261%202004.pdf
quote:Op woensdag 19 september 2018 20:33 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Dit staat er:
TUI FLY : (E28300)
Bij aankomst in de Verenigde Staten dient men in het bezit
te zijn van een terugticket.
[..]
* r_one wacht ...![]()
Enige vraag is of een advies van een officiele Amerikaanse instantie, bevoegd met zaken over de toegang/immigratie tot het land redelijk genoeg is.quote:Op woensdag 19 september 2018 20:55 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
[..]
Artikel 2j definities:
„instapweigering”: weigering om passagiers op een vlucht te
vervoeren, hoewel zij zich voor instappen hebben gemeld
volgens de voorwaarden van artikel 3, lid 2, zonder dat de
instapweigering is gebaseerd op redelijke gronden zoals
redenen die te maken hebben met gezondheid, veiligheid of
beveiliging, of ontoereikende reisdocumenten;
Artikel 2 lid 3 daar voldoen wij aan.
De vraag is wat in artikel 2j redelijk is.
Is het redelijk dat een beambte door blijft vragen tot de tijd verstrekenen is.
De regels stellen impliciet dat 45 minuut voor incheck voldoende zou moeten zijn.
Los van dit alles er is altijd nog de mogelijkheid tot een gang naar de reguliere rechtbank.
Dit artikel geeft alleen de minimum rechten weer.
Maar waarschijnlijk kies ik voor de klachtencomissie omdat die gratis is.
Waarschijnlijk gaat die 600 euro compensatie volgens dit EU recht (minimum rechten)
niet lukken
Verder is het probleemm veroorzaakt voor incorrecte informatie
vermeld in de ticket van TuiFly.
Zij zijn daarvoor naar mijn mening aansprakelijk.
Bedankt voor de info.
Ik had deze ooit een keer gelezen.
ECHTER punt 2 begint met:quote:VERENIGDE STATEN (USA)
Alle Belgische reizigers, ook kinderen onder de 12 jaar, die naar de USA reizen, dienen in het bezit te zijn van een internationaal paspoort dat geldig is tot de terugreisdatum.
Bij aankomst dienen Belgen steeds een ticket voor de terugreis voor te leggen.
Daarom twee vragen:quote:a) Vereiste documenten voor passagiers van Belgische nationaliteit (onder voorbehoud van wijzigingen)
Gelieve steeds contact op te nemen met de respectievelijke ambassade of het consulaat voor up to date info betreffende correcte reisformaliteiten.
Ja. De beamte had ook gewoon kunnen zeggen dat hij je kop lelijk vindt en je daarom niet naar de VS laat reizen. Daar teken je voor als je een ESTA aanvraagt. Daar is TuiFly natuurlijk niet voor aansprakelijk.quote:Op woensdag 19 september 2018 20:55 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
[..]
Zullen we anders gewoon bij punt 1 (Algemeen) beginnen?quote:Op woensdag 19 september 2018 21:15 schreef simonblue het volgende:
De voorwaarden van Tuifly.be staan op:
https://www.tuifly.be/nl/(...)701601058.1536949262
Bij punt 2. Belgische onderdanen staat bij Verenigde staten inderdaad onder andere:
[..]
ECHTER punt 2 begint met:
[..]
Daarom twee vragen:
- Ben je een Belgisch onderdaan ?
- Heb je contact opgenomen met de ambassade of consulaat of dit inderdaad up to date info was?
Indien een van de twee met nee is beantwoord, ben ik benieuwd waar je de voorwaarden vandaan hebt.
Dus als je naar de VS wilt, en Homeland Security zegt dat je er niet in komt, dan heb je gewoon pech.quote:[Iedere passagier] dient tevens te bewijzen in regel te zijn met de reisformaliteiten die vereist zijn in het land van herkomst en door de immigratiedienst en andere overheidsinstanties van het land van de met Tui Airlines NV geboekte eindbestemming [...]
Alle kosten die voortvloeien uit het niet naleven van de voorschriften vallen ten laste van de passagier.
quote:
We hebben niks aan een quote zonder de context.quote:
En als je dat in de VS overkomt mag je je retourticket omboeken naar de eerste terugvlucht.quote:Op woensdag 19 september 2018 22:32 schreef Light het volgende:
[..]
Zullen we anders gewoon bij punt 1 (Algemeen) beginnen?
[..]
Dus als je naar de VS wilt, en Homeland Security zegt dat je er niet in komt, dan heb je gewoon pech.
Lees eens goed wat er staat...quote:Op woensdag 19 september 2018 19:18 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
?
Volgens consumentenrecht heb ik niks met ICT homeland security te maken.
Belgische recht zal niet anders zijn is via eu recht ingevoerd.
Ik kan TuiFly aansprakelijk stellen als verkoper van het product.
Af zij kunnen of willen de schade verhalen op ICT dat is hun probleem.
Hij steekt z'n kop in het zand voor het feit dat de grenscontrole tegenwoordig al op Zaventem gebeurt.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:07 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lees eens goed wat er staat...
TSA Home Security is belast met de grenscontrole van de USA, net zoals de KMAR dat in Nederland is.
Als die mensen zeggen dat je het land niet in komt, kom je het land niet in.
En dat is wat er bij jou is gebeurd, de toegang tot de VS is je ontzegt en daarom mocht je niet mee.
Helaas kan of wil je niet dit begrijpen en gezien je reacties in dit topic wil je ook helemaal niet luisteren.
Je bent zelf verplicht je te informeren over hoe je een land in komt. Het feit dat hier tig mensen in dit topic het je zo voorleggen zegt genoeg.quote:Op woensdag 19 september 2018 20:55 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
[..]
Artikel 2j definities:
„instapweigering”: weigering om passagiers op een vlucht te
vervoeren, hoewel zij zich voor instappen hebben gemeld
volgens de voorwaarden van artikel 3, lid 2, zonder dat de
instapweigering is gebaseerd op redelijke gronden zoals
redenen die te maken hebben met gezondheid, veiligheid of
beveiliging, of ontoereikende reisdocumenten;
Artikel 2 lid 3 daar voldoen wij aan.
De vraag is wat in artikel 2j redelijk is.
De regels stellen impliciet dat 45 minuut voor incheck voldoende zou moeten zijn.
Los van dit alles er is altijd nog de mogelijkheid tot een gang naar de reguliere rechtbank.
Dit artikel geeft alleen de minimum rechten weer.
Maar waarschijnlijk kies ik voor de klachtencomissie omdat die gratis is.
Waarschijnlijk gaat die 600 euro compensatie volgens dit EU recht (minimum rechten)
niet lukken
Verder is het probleemm veroorzaakt voor incorrecte informatie
vermeld in de ticket van TuiFly.
Zij zijn daarvoor naar mijn mening aansprakelijk.
Bedankt voor de info.
Ik had deze ooit een keer gelezen.
Ze zijn niet soepeler, maar ze pikken de grootste risico’s er daar al uit.quote:Op donderdag 20 september 2018 18:44 schreef Leandra het volgende:
Als ze Homeland Security hier in Europa al een controle laten doen (waardoor de controle in de VS soepeler zou zijn) dan zou het best eens kunnen zijn dat men dat al als aankomstmoment ziet.
Lijkt me ook een stuk prettiger om het hier te horen dan dat je eerst 8 uur vliegt en dan krijgt te horen flikker maar op.quote:Op donderdag 20 september 2018 18:44 schreef Leandra het volgende:
Als ze Homeland Security hier in Europa al een controle laten doen (waardoor de controle in de VS soepeler zou zijn) dan zou het best eens kunnen zijn dat men dat al als aankomstmoment ziet.
Je hebt ook een geldige overeenkomst met de United States of America. Die ben jij niet tijdig nagekomen.quote:Op zondag 23 september 2018 13:46 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:.
Ik heb een geldige overeenkomst met ze.
QFTquote:En nog net op tijd terug bij de incheck.
Dat ook ja.quote:Op zondag 23 september 2018 14:21 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Lijkt me ook een stuk prettiger om het hier te horen dan dat je eerst 8 uur vliegt en dan krijgt te horen flikker maar op.
Zolang TS alleen maar leest wat hij wil lezen is de discussie sowieso zinloos.quote:Op zondag 23 september 2018 14:31 schreef Fer het volgende:
Ik geeft het op.
Zolang TS niet ziet dat de beambte een vertegenwoordiger is van de Amerikaanse douane/veiligheidsdienst en totaal los staat van Tuy is verdere discussie zinloos.
Als ik de TS was zou ik over een aantal weken een update in het topic zetten en aangeven dat ik mijn geld teruggekregen had en excuses van Trump gekregen.quote:Op zondag 23 september 2018 14:34 schreef qltel het volgende:
[..]
Zolang TS alleen maar leest wat hij wil lezen is de discussie sowieso zinloos.
Iemand die regelmatig zonder retourticket naar de USA is gevlogen zou toch moeten weten dat je vóór de douane geen gebruik mag maken van je mobiele telefoon bij aankomst én de loketten voor verkoop van tickets zich bevinden in het openbare gedeelte van het vliegveld, dus voor de aankomende reiziger ná de douane?quote:Op zondag 23 september 2018 13:46 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Iemand schreef dat er bij aankomst geen mogelijkheid bestond een ticket te kopen.
Dat is dus niet juist.
Ook al is er geen locket Internet en mobiele telefonie bestaat in de 21 eeuw.
Los daarvan in een vliegveld als Miami zijn er waarschijnlijk wel locketen.
Los van de hele discussie met TS is dit natuurlijk volstrekte info. Je mag in de rij bij immigration geen gebruik maken van je telefoon, maar tot je daar bent kun je vanaf het moment dat het vliegtuig geland al gebruik maken van je mobiele telefoon.quote:Op zondag 23 september 2018 15:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Iemand die regelmatig zonder retourticket naar de USA is gevlogen zou toch moeten weten dat je vóór de douane geen gebruik mag maken van je mobiele telefoon bij aankomst...
Moet je wel het geluk hebben dat je telefoon in die paar minuten verbinding heeft kunnen maken met een Amerikaans netwerk, je een zoekopdracht hebt kunnen doen én het hele boekingsproces hebt kunnen doorlopen.quote:Op zondag 23 september 2018 15:47 schreef manifold het volgende:
[..]
Los van de hele discussie met TS is dit natuurlijk volstrekte info. Je mag in de rij bij immigration geen gebruik maken van je telefoon, maar tot je daar bent kun je vanaf het moment dat het vliegtuig geland al gebruik maken van je mobiele telefoon.
Wie was precies de tante? De Tui medewerker of de beveiligingsbeambte?quote:Op zondag 23 september 2018 13:46 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
We leven wel in de 21 eeuw waar mobiele telefoons en Internet bestaat.
Dus mogelijk een ticket te kopen onderweg of bij aankomst.
Af zelfs een derde.
Schijnbaar is de wetgeving nog niet aangepast.
Iemand schreef dat er bij aankomst geen mogelijkheid bestond een ticket te kopen.
Dat is dus niet juist.
Ook al is er geen locket Internet en mobiele telefonie bestaat in de 21 eeuw.
Los daarvan in een vliegveld als Miami zijn er waarschijnlijk wel locketen.
Nergens staat in de TuiFly documenten dat bij vertrek ik al een retourticket moet hebben
Er staat bij aankomst wat eigenlijk de oude situatie is van van voor 2018.
Dat hun voorwaarden niet aangepast zijn is niet mijn probleem.
Ik heb een geldige overeenkomst met ze.
Los daarvan we hebben in brussel alsnog een retourticket gekocht.
En nog net op tijd terug bij de incheck.
Maar die tante bleef toen doorvragen en uitendelijk mochten we van haar niet meer inchecken
niet met reden veiligheid maar inchecktijd verstrkeken.
Wat voor haar makkelijker was.
(Beter safe dan sorry principe)
.
beveiligingsbeambte in dienst van homeland security. In brussel sinds 1 jan 2018 controleert de amerikaanse douane op brussel airport in plaats van de usa. Tuiyfly heeft zijn documenten daarvoor nog niet aangepastquote:Op zondag 23 september 2018 16:23 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Wie was precies de tante? De Tui medewerker of de beveiligingsbeambte?
En hoe verklaar je dan Bij aankomst dienen Belgen steeds een ticket voor de terugreis voor te leggen.quote:Op zondag 30 september 2018 12:26 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
[..]
beveiligingsbeambte in dienst van homeland security. In brussel sinds 1 jan 2018 controleert de amerikaanse douane op brussel airport in plaats van de usa. Tuiyfly heeft zijn documenten daarvoor nog niet aangepast
Dat is leuk die voorwaarden.quote:Op woensdag 19 september 2018 21:15 schreef simonblue het volgende:
De voorwaarden van Tuifly.be staan op:
[url=http://https://www.tuifly.be/nl/(...)701601058.1536949262[/url]
Bij punt 2. Belgische onderdanen staat bij Verenigde staten inderdaad onder andere:
[..]
ECHTER punt 2 begint met:
[..]
Daarom twee vragen:
- Ben je een Belgisch onderdaan ?
- Heb je contact opgenomen met de ambassade of consulaat of dit inderdaad up to date info was?
Indien een van de twee met nee is beantwoord, ben ik benieuwd waar je de voorwaarden vandaan hebt.
Niet alleen dat maar hoeveel percent van de passagiers bellen hun ambassade op om te CONTROLEREN of de informatie verstrekt door hun vliegtuigmaatschappy wel correct is.quote:Op zondag 30 september 2018 12:45 schreef Basp1 het volgende:
Dus omdat je niet op de website kon is tui schuldig, zelf naar de voorwaarden vragen als deze niet bereikbaar waren was teveel gevraagd, want dan kun je de schuld niet in andermans schoenen schuiven.
Je probleem is vooral ontstaan omdat jij doet alsof je tussen inchecken en de douane in de VS nog wel even een ticket voor de terugreis zou kopen.quote:Op zondag 30 september 2018 12:54 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
[..]
Niet alleen dat maar hoeveel percent van de passagiers bellen hun ambassade op om te CONTROLEREN of de informatie verstrekt door hun vliegtuigmaatschappy wel correct is.
Heeft u ooit wel eens gebeld met de ambasadde om dit te doen.?
Ik denk dat niemand dit doet. Dus deze algemene voorwaarde houd geen stand in een rechtbank.
Niemand?quote:Op zondag 30 september 2018 12:54 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
[..]
Niet alleen dat maar hoeveel percent van de passagiers bellen hun ambassade op om te CONTROLEREN of de informatie verstrekt door hun vliegtuigmaatschappy wel correct is.
Ik denk dat niemand dit doet. Dus deze algemene voorwaarde houd geen stand in een rechtbank.
Of je gedragen zoals TS zich hier gedraagtquote:Op zondag 30 september 2018 13:22 schreef jitzzzze het volgende:
En nee, daar hoeft hij geen bijzonder goede reden voor te hebben. Het niet kunnen tonen van een retourticket is al genoeg.
quote:Op zondag 30 september 2018 13:27 schreef flipsen het volgende:
[..]
Of je gedragen zoals TS zich hier gedraagt
Hij heeft wel gelijk hoor.quote:
De algemene voorwaarden zijn van toepassing op het product waar deze betrekking op hebben, in dit geval de reis.quote:Op zondag 30 september 2018 12:54 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
[..]
Dit, en moeilijk en vervelend doen tegen een Amerikaanse douanier gaat niet helpen, maar gezien TS dacht dat hij door een beveiligingsbeambte geweigerd werd zal hij ook nog wel even flink uit de hoogte hebben gedaan, want het beveiligingsbedrijf dat op Schiphol werkt vindt hij zo irritant dat hij om die reden niet eens vanaf Schiphol vliegt....quote:Op zondag 30 september 2018 13:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk hoor.
Met je ESTA-aanvraag geef je het recht op om tegen een beslissing van de grensbeamte bezwaar te maken. Als je dan moeilijk gaat doen dan zegt die grensbeamte gewoon "nee" en dan heb je verder geen poot om op te staan.
Heb je sowieso niet, als ze je niet binnen willen hebben kun je de klere krijgen. Het zijn Amerikanen, geen sociaal-democratische Europeanen.quote:Op zondag 30 september 2018 13:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk hoor.
Met je ESTA-aanvraag geef je het recht op om tegen een beslissing van de grensbeamte bezwaar te maken. Als je dan moeilijk gaat doen dan zegt die grensbeamte gewoon "nee" en dan heb je verder geen poot om op te staan.
Als-ie niet horen wil, moet-ie maar voelen.quote:
Ik gok (want ik heb de tui voorwaarden niet gelezen) dat er ook wat in staat dat de passagier zelf er zorg voor moet dragen dat aan alle voorwaarden (zoals visum of een retourticket) van het ontvangende land voldaan is en dat ze er niks aan kunnen doen indien een land bepaalt dat je er niet in mag.quote:Op zondag 30 september 2018 15:22 schreef Rewimo het volgende:
TS wil simpelweg niet horen dat het niet de schuld van TUI is dat hij niet mee mocht. En dus klampt hij zich uit alle macht aan de voorwaarden van TUI vast.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |