Ik snap er de ballen ook niet van.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:20 schreef Deshain het volgende:
Dus in begrijpbaar Nederlands:
Je wil inchecken maar de beveiliging houdt je op waardoor je te laat met inchecken bent en niet meer mee kan?
Dan is het geen denied boarding en ben je gewoon te laat.
quote:7. Inscheping
De reizigers moeten zich tijdig aanmelden voor de inscheping. Tenzij anders vermeld is dit uiterlijk twee uur voor de vertrektijd.
(3 uur voor lange afstandsreizen). De reizigers moeten zich voldoende tijd op voorhand aanbieden aan de inschepingbalie om alle formaliteiten en procedures voorafgaand aan het vertrek te vervullen. Onder geen enkele omstandigheid wordt aan de reizigers toelating gegeven zich na de vermelde tijd aan te bieden voor de inscheping.
Indien een reiziger zich niet tijdig aanmeldt aan de inschepingbalie heeft de vervoerder het recht om de voor hem/haar gereserveerde plaats te annuleren. De vlucht zal onder geen enkele omstandigheid vertraagd worden.
TUI Airlines Belgium NV of haar partnermaatschappij kan op geen enkele wijze verantwoordelijk gesteld worden voor verliezen of kosten die het gevolg zijn van het niet nakomen van bovenstaande verplichting door de reiziger.
quote:8.1 Recht om het vervoer te weigeren
TUI Airlines Belgium NV of haar partnermaatschappij mag weigeren een reiziger en/of zijn/haar bagage te vervoeren indien één of meer van de volgende situaties zich, al dan niet voorafgaand aan de vlucht, voordoet, heeft voorgedaan, of waarschijnlijk zal voordoen:
a) naar het redelijke oordeel van de vervoerder is de weigering om te vervoeren noodzakelijk om te voldoen aan toepasselijke wetten, voorschriften of instructies van een staat of land van waaruit, waarheen, of waarover gevlogen wordt;
f) immigratie- en/of douaneautoriteiten en/of enige andere officiële instantie hebben/heeft de vervoerder (mondeling of schriftelijk) geïnformeerd dat het de passagier niet is toegestaan om te reizen:
p) de passagier heeft de instructies en bepalingen voor de veiligheid en/of beveiliging, gegeven door of namens de vervoerder of enige bevoegde officiële instantie of beveiligingsorganisatie, niet nageleefd;
In al deze gevallen (de opsomming is niet limitatief) behoudt de vervoerder zich het recht voor om te weigeren om de passagier (verder) te vervoeren, en de reservering te annuleren zonder terugbetaling van het ticket.
Maar de USA heeft ongetwijfeld de regel dat je een retourticket moet hebben (of een ander ticket waarmee je binne zoveel tijd het land verlaat). En de luchtvaartmaatschappij is de lul als je het land niet binnenkomt, dan moeten zij namelijk voor je vlucht terug naar BRU zorgen en daar hebben ze weinig zin in natuurlijk. Vandaar dat er redelijk streng wordt gecontroleerd tegenwoordig. Volgens mij heb je weinig kans, maar vraag het anders ook eens hier: TRV / Vragen over vliegen #57 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)quote:In de documenten van de vliegtuigmaatschappy staat dat men een retourticket
kan vragen bij AANKOMST (in usa.) DUS niet bij VERTREK.
En dus valt TUI niets te verwijten en hoeven ze niet te lappenquote:Op vrijdag 14 september 2018 21:50 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Zij verbood het niet de tuifly medewerkers
En hoe had tuifly dit ooit kunnen voorkomen in jou ogen?quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:50 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Van de beveiligingsbeambte mochten we uiteindelijk niet inchecken.
Zij verbood het niet de tuifly medewerkers
Tijden... Wat staat er op je parkeerticket, hoe laat ging de vlucht?quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:50 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Wij waren op tijd.
Ook na het aanschaffen van de retorurticket.
Wij voldeden aan alle vereisten gesteld in de ticket.
De beveiligingsbeambte hield ons (met opzet op) bij de incheckbalie.
Incheckbalie wilde wel inchecken maar de beveiligingsbeambte verbood het.
Het was dus niet tuifly die wilde wel inchecken maar de beveiligingsbeamte.
Van de beveiligingsbeambte mochten we uiteindelijk niet inchecken.
Zij verbood het niet de tuifly medewerkers
En als je auto er kort genoeg staat dat parkeergeld betalen goedkoper is dan 2x een taxi.... waarom koop je dan in hemelsnaam geen retourticket?quote:Op vrijdag 14 september 2018 22:37 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Tijden... Wat staat er op je parkeerticket, hoe laat ging de vlucht?
Dan valt er toch niks te claimen bij TUI?quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:53 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
voor alle duidelijkheid wij waren niet te laat.
uiteindelijk was het de beveiligingsbeambte die toegang weigerde.
onder andere, anders krijg je hem niet eensquote:Op zaterdag 15 september 2018 05:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Een retourticket is gewoon een voorwaarde van het verkrijgen van een visum.
Dit.quote:Op zaterdag 15 september 2018 04:44 schreef KillemWieft het volgende:
Als je naar de VS vliegt heb je gewoon een retourticket nodig. Dat ze er in Brussel al een probleem van maken ipv pas in de VS is alleen maar goed anders vlieg je voor niks naar de VS aangezien de kans groot is dat ze je daar op de eerstvolgende vlucht terug naar Brussel zetten.
Ach welnee, je hebt gewoon een retourticket nodig.quote:Op zaterdag 15 september 2018 05:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wellicht dat je naam op een of andere lijst stond.
Die verkapte tsa figuren kicken er op om dit soort dingen te doen, algemeen bekend.
Als je ze al verkeerd aankijkt gaan ze al moeilijk doen.
Esta is toch meerdere jaren geldig?quote:Op zaterdag 15 september 2018 10:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach welnee, je hebt gewoon een retourticket nodig.
Wat had je qua verblijfsduur ingevuld op de Esta-aanvraag TS?
[quote]quote:Op vrijdag 14 september 2018 23:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan valt er toch niks te claimen bij TUI?
Jawel volgens nieuw burgerlijk wetboek.
Daarin is bepaald dat de consument de verkoper aansprakelijk kan stellen.
Het is dan aan de verkoper om de schade te verhalen op de derde.
Dus als je een bedorven product koopt.
Kan je de verkoper rechtstreeks aansprakelijk stellen.
Deze moet dan de vergoede schade verhalen op zijn leverancier.
Dus in principe heeft de koper alleen te maken met de verkoper (TuiFly)
TuiFly heeft een ondeugdelijk product verkocht.
Heb je aan de persoon die je verbood in te checken niet gevraagd waarom je niet mocht inchecken?
Twee jaar, of tot je een nieuw paspoort hebt. Ze vragen maar om één verblijfplaats bij de aanvraag, dus je vult het hotel van je eerste nacht in en je zit goed. Verblijfsduur wordt volgens mij niet specifiek gevraagd, zolang het maar niet meer dan 90 dagen is zit je goed.quote:
Mwah, ik vraag me wel af wanneer de laatste keer dan was, want zonder retourticket vliegen is al heel lang een probleem, maar sinds Trump zeker.quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:11 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat TS vaker naar de VS reist. Wellicht op een eerder afgegeven ESTA.
Waarom zou je dat niet doen?quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:12 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Maar TS, waarom had je nou geen retourticket vooraf geregeld?
Wacht, nu vind je dat Tui je ook al geen enkele reis had mogen verkopen?quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:16 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Esta hadden we ook.
Los van dit alles volgens consumentenrecht heb ik niks met die beambte te maken.
TuiFly heeft een ondeugdelijk product verkocht.
Ik heb alleen met TuiFly te maken als consument.
TuiFly moet de geleden schade vergoeden en die verhalen op de werkgever van de beambte.
1: In hun documenten staat nog steeds retourticket nodig bij aankomst.
2: We waren op tijd met alle geldige documenten bij de incheck balie.
Consumentenrecht.
Als ik een bedorven product koop kan ik de winkelier hiervoor aansprakelijk stellen.
(De fabrikant kan ook)
Los van de schuldvraag de winkelier dient mij de schade te vergoeden.
En dient deze te verhalen op de fabrikant.
Ook al heeft de winkelier hier geen schuld.
Dat is toendertijd ten gevolge van europese regelgeving ingevoerd in het nieuw burgelijk wetboek.
Waarom zou je dat niet doen?quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:18 schreef denattedweil het volgende:
[..]
had je nou geen retourticket vooraf geregeld?
Als je het allemaal al weet, wat loop je hier dan te janken? Los het dan op.quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:16 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Esta hadden we ook.
Los van dit alles volgens consumentenrecht heb ik niks met die beambte te maken.
TuiFly heeft een ondeugdelijk product verkocht.
Ik heb alleen met TuiFly te maken als consument.
TuiFly moet de geleden schade vergoeden en die verhalen op de werkgever van de beambte.
1: In hun documenten staat nog steeds retourticket nodig bij aankomst.
2: We waren op tijd met alle geldige documenten bij de incheck balie.
Consumentenrecht.
Als ik een bedorven product koop kan ik de winkelier hiervoor aansprakelijk stellen.
(De fabrikant kan ook)
Los van de schuldvraag de winkelier dient mij de schade te vergoeden.
En dient deze te verhalen op de fabrikant.
Ook al heeft de winkelier hier geen schuld.
Dat is toendertijd ten gevolge van europese regelgeving ingevoerd in het nieuw burgelijk wetboek.
Of dat je niet zelf een doorreis hebt geregeldquote:Op zaterdag 15 september 2018 11:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wacht, nu vind je dat Tui je ook al geen enkele reis had mogen verkopen?
Ze moeten in hun glazen bol zien dat jij niet over een Amerikaanse verblijfsvergunning beschikt?
Van Tui mocht je toch boarden? Alleen van de beambte niet.quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:16 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Esta hadden we ook.
Los van dit alles volgens consumentenrecht heb ik niks met die beambte te maken.
TuiFly heeft een ondeugdelijk product verkocht.
Ik heb alleen met TuiFly te maken als consument.
TuiFly moet de geleden schade vergoeden en die verhalen op de werkgever van de beambte.
1: In hun documenten staat nog steeds retourticket nodig bij aankomst.
2: We waren op tijd met alle geldige documenten bij de incheck balie.
Consumentenrecht.
Als ik een bedorven product koop kan ik de winkelier hiervoor aansprakelijk stellen.
(De fabrikant kan ook)
Los van de schuldvraag de winkelier dient mij de schade te vergoeden.
En dient deze te verhalen op de fabrikant.
Ook al heeft de winkelier hier geen schuld.
Dat is toendertijd ten gevolge van europese regelgeving ingevoerd in het nieuw burgelijk wetboek.
Dat kan ook nog.quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Of dat je niet zelf een doorreis hebt geregeld
Dus eigenlijk bevat dit topic geen vraag maar is het een uitleg waarom jij gelijk hebt en niet TuiFly? Kan je dat dan niet beter aan hen uitleggen in plaats van aan ons, wij gaan zeker niet betalen..quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:16 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Esta hadden we ook.
Los van dit alles volgens consumentenrecht heb ik niks met die beambte te maken.
TuiFly heeft een ondeugdelijk product verkocht.
Ik heb alleen met TuiFly te maken als consument.
TuiFly moet de geleden schade vergoeden en die verhalen op de werkgever van de beambte.
1: In hun documenten staat nog steeds retourticket nodig bij aankomst.
2: We waren op tijd met alle geldige documenten bij de incheck balie.
Consumentenrecht.
Als ik een bedorven product koop kan ik de winkelier hiervoor aansprakelijk stellen.
(De fabrikant kan ook)
Los van de schuldvraag de winkelier dient mij de schade te vergoeden.
En dient deze te verhalen op de fabrikant.
Ook al heeft de winkelier hier geen schuld.
Dat is toendertijd ten gevolge van europese regelgeving ingevoerd in het nieuw burgelijk wetboek.
Het vliegtuig is nooit opgestegen?quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:16 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
TuiFly heeft een ondeugdelijk product verkocht.
Zal in eerste instantie vast iets zijn van niet aannemelijk kunnen maken dat hij op moment x ook weer Amerika uitging.quote:Op zaterdag 15 september 2018 13:35 schreef jitzzzze het volgende:
Vergeef mijn onwetendheid, maar ik begrijp nog steeds niet waarom TS geweigerd is bij de gate? Wellicht kan TS daar wat over uitweiden zonder weer in emoties te vervallen als "de beveiliging deed het expres".
De Amerikaanse beambten die hier in Europa die voorselectie maken zullen er idd wel geen vertrouwen in hebben gehad dat hij ook weer terug zou gaan, ook niet na het alsnog boeken van een terugvlucht.quote:Op zaterdag 15 september 2018 13:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zal in eerste instantie vast iets zijn van niet aannemelijk kunnen maken dat hij op moment x ook weer Amerika uitging.
Dat daarna het misloopt kan weer andere redenen hebben.
En waarom vertaal jij dat als: bij aankomst kun je een retourticket kopen?quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:16 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
1: In hun documenten staat nog steeds retourticket nodig bij aankomst.
3. Sinds wanneer is de United States de fabrikant van een TUI-ticket?quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:16 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Esta hadden we ook.
Los van dit alles volgens consumentenrecht heb ik niks met die beambte te maken.
TuiFly heeft een ondeugdelijk product verkocht.
Ik heb alleen met TuiFly te maken als consument.
TuiFly moet de geleden schade vergoeden en die verhalen op de werkgever van de beambte.
1: In hun documenten staat nog steeds retourticket nodig bij aankomst.
2: We waren op tijd met alle geldige documenten bij de incheck balie.
Consumentenrecht.
Als ik een bedorven product koop kan ik de winkelier hiervoor aansprakelijk stellen.
(De fabrikant kan ook)
Los van de schuldvraag de winkelier dient mij de schade te vergoeden.
En dient deze te verhalen op de fabrikant.
Ook al heeft de winkelier hier geen schuld.
Dat is toendertijd ten gevolge van europese regelgeving ingevoerd in het nieuw burgelijk wetboek.
Tenzij in de voorwaarden staat, dat ze het product mogen vernietigen, als een bepaalde instantie vind, dat het product in jouw handen een gevaar is.quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:16 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Esta hadden we ook.
Los van dit alles volgens consumentenrecht heb ik niks met die beambte te maken.
TuiFly heeft een ondeugdelijk product verkocht.
Ik heb alleen met TuiFly te maken als consument.
TuiFly moet de geleden schade vergoeden en die verhalen op de werkgever van de beambte.
1: In hun documenten staat nog steeds retourticket nodig bij aankomst.
2: We waren op tijd met alle geldige documenten bij de incheck balie.
Consumentenrecht.
Als ik een bedorven product koop kan ik de winkelier hiervoor aansprakelijk stellen.
(De fabrikant kan ook)
Los van de schuldvraag de winkelier dient mij de schade te vergoeden.
En dient deze te verhalen op de fabrikant.
Ook al heeft de winkelier hier geen schuld.
Dat is toendertijd ten gevolge van europese regelgeving ingevoerd in het nieuw burgelijk wetboek.
Nee hoor, wees gerust.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:12 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Een heel juridisch geklooi om mijn geld terug te krijgen.
Enkele tickets zijn een "red flag" bij immigratiediensten, dan lijkt het net alsof je niet de intentie hebt om terug te keren naar de bestemming.quote:Op zaterdag 15 september 2018 13:35 schreef jitzzzze het volgende:
Vergeef mijn onwetendheid, maar ik begrijp nog steeds niet waarom TS geweigerd is bij de gate? Wellicht kan TS daar wat over uitweiden zonder weer in emoties te vervallen als "de beveiliging deed het expres".
Dat weet ik, echter komt TS niet verder dan "De beveiliging deed het expres". Dat is zo ongeloofwaardig dat er wat anders aan de hand moet zijn; welk voordeel kan een beveiligingsbeambte er nou bij hebben om TS dusdanig te vertragen dat hij zijn vlucht gaat missen?quote:Op zaterdag 15 september 2018 17:45 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Enkele tickets zijn een "red flag" bij immigratiediensten, dan lijkt het net alsof je niet de intentie hebt om terug te keren naar de bestemming.
Als je daar woont en na lange tijd weer terug keert is het geen issue, maar op een toeristen visum is dat erg verdacht
En niet alleen in de VS.....
Misschien is TS getint sommige mensen doen dat hoorquote:Op zaterdag 15 september 2018 17:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat weet ik, echter komt TS niet verder dan "De beveiliging deed het expres". Dat is zo ongeloofwaardig dat er wat anders aan de hand moet zijn; welk voordeel kan een beveiligingsbeambte er nou bij hebben om TS dusdanig te vertragen dat hij zijn vlucht gaat missen?
Kan je eens een tijdlijn plaatsen met hoe het is gegaan van aankomst tot niet meer kunnen inchecken en wat het onderwerp was waarover ze door bleven vragen...quote:
TS vertelt niet het hele verhaalquote:Op zaterdag 15 september 2018 17:48 schreef jitzzzze het volgende:
Dat weet ik, echter komt TS niet verder dan "De beveiliging deed het expres". Dat is zo ongeloofwaardig dat er wat anders aan de hand moet zijn; welk voordeel kan een beveiligingsbeambte er nou bij hebben om TS dusdanig te vertragen dat hij zijn vlucht gaat missen?
Volgens mij is het verhaal met "ik had geen retourticket" wel compleet hoor.... dan kun je schijnheilig alsnog een retourticket gaan kopen, maar dan ben je al te laat, die had je moeten hebben voor je je bij de beambte meldde.quote:Op zaterdag 15 september 2018 18:38 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
TS vertelt niet het hele verhaal
Dat zie je wel vaker in WGR als niet iedereen meehuilt met je verhaal
Dit is eigenlijk de enige vraag die idd van belang is.quote:Op zaterdag 15 september 2018 18:45 schreef bluemoon23 het volgende:
Nouja sommige zaken missen in de OP als:
Wat was het doel van de reis, vakantie ?
Hoe lang wilde hij in de VS blijven ?
Waarom kocht hij een enkel en geen retour ? (retour is vaak net zo duur)
Nee, dít is de enige vraag die van belang is:quote:Op zaterdag 15 september 2018 18:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk de enige vraag die idd van belang is.
quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:28 schreef Tobiel het volgende:
[..]
Als je het allemaal al weet, wat loop je hier dan te janken?
Aparter is dat er security staat bij de in check?quote:Op vrijdag 14 september 2018 22:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dus jij wil hier beweren dat de beveiligingsbeambte jou express ophield zodat jij jouw vlucht zou missen?
Ik had de security ook bij de wachtrij voor het inchecken. Volgens mij redelijk standaard.quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Aparter is dat er security staat bij de in check?
Ik ben vorig jaar geweigerd omdat ik een 0 had ingevuld op mijn esta ipv een o. Kwam gelukkig nog wel goed. Maar kwas beveiliging tegen bij de gate/security niet de in check.
Wanneer zijn jullie 2 jaar gevlogen zonder retourticket?quote:Op zondag 16 september 2018 11:41 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
2 jaar zijn we gevlogen zonder retour ticket en zonder problemen door de douane gekomen.
Waarom open je dan een topic met een vraag in WGR in plaats van gewoon een tirade in KLB?quote:Op zondag 16 september 2018 11:41 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Ondanks dat een hoop andere mensen hier anders over denken.
De algemene opvatting is gewoon niet correct en te kort door de bocht
Groet Radwanski
Hoe wil jij bij aankomst een retourticket hebben als je die bij vertrek niet hebt?quote:Op zondag 16 september 2018 11:41 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
..Zij schreven ook nog retourticket bij aankomst niet bij vertrek...
Leuk maar in tuifly documenten staat bij aankomst.quote:Op zondag 16 september 2018 12:02 schreef Fer het volgende:
Tui kon het product niet leveren, omdat je toestemming van de Amerikaanse authoriteiten hebt om te vliegen. Ze treffen dus geen blaam.
Misschien heeft TS de vraag over het hoofd gezien, maar dit lijkt me wel doorslaggevend.quote:Op zondag 16 september 2018 11:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
Waarom had je eigenlijk geen retour ticket en wat was het doel van je bezoek?
Nogmaals, dat is niet aan Tui, je probleem is veroorzaakt door controleur van de Amerikanen, niet iemand van Tui.quote:Op zondag 16 september 2018 12:16 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
[..]
Leuk maar in tuifly documenten staat bij aankomst.
1: ticket kan men onderweg ook kopen internet in vliegtuig.
2: een derde kan ticket kopen als onderweg.
3: voor men de douane passeert (aankomst?) kan men ticket kopen.
bijvoorbeeld in transitzone. de vraag wat men verstaat oner aankomst:
Ooit een keer een dov moeten betalen bij aankomst op schiphol voor iemand.
dov doorlating onder voorbehoud (borg)
(Of een retourticket moeten kopen wat toen niet praktisch was)
(Die is met ander vervoermiddel terug gegaan.)
Deze kreeg ik terug toen die de grens weer terug passeerde.
In vs zal niet anders zijn.. ..
Geen idee wat de plaats van aankomst was in Amerika, maar ik ken behoorlijk wat internationale vliegvelden in USA waar je zeker geen ticket kan kopen vóór je door de immigration bent en ná de immigration wacht nog altijd de douane waar jij met je bagage langs moet. Maar immigration is de key hier. En wees nou maar blij dat ze je er in Brussel tussen uit visten ipv in Amerika, want dan had je wel eens linea recta teruggstuurd kunnen worden.quote:Op zondag 16 september 2018 12:16 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
[..]
Leuk maar in tuifly documenten staat bij aankomst.
1: ticket kan men onderweg ook kopen internet in vliegtuig.
2: een derde kan ticket kopen als onderweg.
3: voor men de douane passeert (aankomst?) kan men ticket kopen.
bijvoorbeeld in transitzone. de vraag wat men verstaat oner aankomst:
Ooit een keer een dov moeten betalen bij aankomst op schiphol voor iemand.
dov doorlating onder voorbehoud (borg)
(Of een retourticket moeten kopen wat toen niet praktisch was)
(Die is met ander vervoermiddel terug gegaan.)
Deze kreeg ik terug toen die de grens weer terug passeerde.
In vs zal niet anders zijn.. ..
Ik denk dat deze info wel klopt. Lees de link van Leandra anders even.quote:Op zondag 16 september 2018 11:41 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
maar van ict homeland security.
Wat mij vreemd lijkt wat zoeken die mensen bij daar ver van de VS grens.
Ik denk dat deze info niet klopt (Brussel airport niet schiphol)
Dan heb je theoretisch wel een probleem. Lees de link van Leandra anders even.quote:Dus als men drie uur van tevoren op het vliegveld bent en dan 15 minuten voor sluit naar de incheck gaat moet men theoretisch geen probleem hebben.
Tsja ... daarmee wordt het jouw probleem, door je desinteresse.quote:Iets dat mij niet interesseert. Ook 15 minuut voordat de incheck sluit is op tijd.
Anders lees je mijn eerdere post even.quote:Dus Tuifly al dan niet door hun schuld heeft een ondeugdelijk product geleverd..
Volgens consumenten recht zijn zij aansprakelijk voor de schade.
Groet R1quote:Groet Radwanski
Dat is nog niet zeker, maar Tui kon er zeker niks aan doen, dus die hoeven geen geld terug te geven.quote:Op zondag 16 september 2018 13:23 schreef jitzzzze het volgende:
Nog steeds blijkt uit niets dat iemand anders dan TS schuld heeft aan deze situatie.
TS heeft zelfs een creditnota voor de ticket gekregen, maar hij vindt dat hij recht heeft op nog ¤ 600 compensatie.quote:Op zondag 16 september 2018 13:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat is nog niet zeker, maar Tui kon er zeker niks aan doen, dus die hoeven geen geld terug te geven.
Fer verwijt Tui ook niets.quote:Op zondag 16 september 2018 13:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS heeft zelfs een creditnota voor de ticket gekregen, maar hij vindt dat hij recht heeft op nog ¤ 600 compensatie.
Geen flauw idee waarom.... want voor ¤ 600 heb je ongeveer 4 nachten een hotel in een stad als NY (tenzij je in een of andere pauperhut gaat slapen), en dat je dan ook nog een deel van je tijd zou moeten besteden aan het boeken van een retourticket is wel heel vaag.
Dan ben je zelf toch gewoon een domme Belg. Wat was je van plan dan? Na de douane en voor instappen nog even zoeken voor een ticket?quote:Retourticket volgens documenten tuifly nodig bij AANKOMST.
Ik weet het, maar het gaat ook niet om de ticketkosten, want daar heeft hij een creditnota voor gekregen, het gaat om dat overige bedrag waar TS recht op meent te hebben.quote:
Hij heeft toch alleen credit gekregen voor zijn retourticket, niet het heenticketquote:Op zondag 16 september 2018 13:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet het, maar het gaat ook niet om de ticketkosten, want daar heeft hij een creditnota voor gekregen, het gaat om dat overige bedrag waar TS recht op meent te hebben.
Maar goed, een hotel had je natuurlijk ook kunnen boeken met een mogelijkheid tot heel laat anuleren.
Ik zit de OP nog even te lezen, maar kennelijk heeft TS een reden om niet vanaf Schiphol te vliegen, en dat maakt eea ook nogal dubieus.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:12 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
P.S. het gaat wel om Brussel airport (Belgen dus).
Ben ik blij dat ze binnenkort op amsterdam airport procheck security personeel gaan afschaffen. Kan ik in ieder geval vanaf daar gaan vliegen.
Ook daarvan zegt Fer dat TUI er zeker niks aan kon doen.quote:Op zondag 16 september 2018 13:43 schreef Leandra het volgende:
het gaat om dat overige bedrag waar TS recht op meent te hebben.
Oh ja, dat is dan dus niet werkelijk een retourticket maar een enkele reis voor de terugreis.quote:Op zondag 16 september 2018 13:44 schreef Adames het volgende:
[..]
Hij heeft toch alleen credit gekregen voor zijn retourticket, niet het heenticket
dat begrijp ik er uit, maar het is inderdaad niet het duidelijkste verhaalquote:Op zondag 16 september 2018 13:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh ja, dat is dan dus niet werkelijk een retourticket maar een enkele reis voor de terugreis.
Dus TUI treft geen blaam, dat TS blaam treft is nog niet zeker (aldus Fer), houden we over the United States of Americaquote:
Schiphol mijden is dubieus? Echt? Ik vind het een vreselijk vliegveld en vlieg er nooit van, maar via Düsseldorf, FMO of Köln Bonn, desnoods Eindhovenquote:Op zondag 16 september 2018 13:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zit de OP nog even te lezen, maar kennelijk heeft TS een reden om niet vanaf Schiphol te vliegen, en dat maakt eea ook nogal dubieus.
Want als je luchthaven A ontwijkt vanwege bepaald beveligingspersoneel dan kan het natuurlijk prima zijn dat ze op luchthaven B ook een goede reden hebben je te weigeren.
Al even afgezien van het feit dat het zonder retourticket boarden vragen om problemen is.
Die hebben gewoon de vrijheid te weigeren wie ze willen weigeren, dat is geen blaam, en dat risico loop je als je naar de VS reist, maar dat risico is wel met factor 10 vergroot als je zonder retourticket naar de VS reist.quote:Op zondag 16 september 2018 13:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Dus TUI treft geen blaam, dat TS blaam treft is nog niet zeker (aldus Fer), houden we over the United States of America
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |