Ik snap er de ballen ook niet van.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:20 schreef Deshain het volgende:
Dus in begrijpbaar Nederlands:
Je wil inchecken maar de beveiliging houdt je op waardoor je te laat met inchecken bent en niet meer mee kan?
Dan is het geen denied boarding en ben je gewoon te laat.
quote:7. Inscheping
De reizigers moeten zich tijdig aanmelden voor de inscheping. Tenzij anders vermeld is dit uiterlijk twee uur voor de vertrektijd.
(3 uur voor lange afstandsreizen). De reizigers moeten zich voldoende tijd op voorhand aanbieden aan de inschepingbalie om alle formaliteiten en procedures voorafgaand aan het vertrek te vervullen. Onder geen enkele omstandigheid wordt aan de reizigers toelating gegeven zich na de vermelde tijd aan te bieden voor de inscheping.
Indien een reiziger zich niet tijdig aanmeldt aan de inschepingbalie heeft de vervoerder het recht om de voor hem/haar gereserveerde plaats te annuleren. De vlucht zal onder geen enkele omstandigheid vertraagd worden.
TUI Airlines Belgium NV of haar partnermaatschappij kan op geen enkele wijze verantwoordelijk gesteld worden voor verliezen of kosten die het gevolg zijn van het niet nakomen van bovenstaande verplichting door de reiziger.
quote:8.1 Recht om het vervoer te weigeren
TUI Airlines Belgium NV of haar partnermaatschappij mag weigeren een reiziger en/of zijn/haar bagage te vervoeren indien één of meer van de volgende situaties zich, al dan niet voorafgaand aan de vlucht, voordoet, heeft voorgedaan, of waarschijnlijk zal voordoen:
a) naar het redelijke oordeel van de vervoerder is de weigering om te vervoeren noodzakelijk om te voldoen aan toepasselijke wetten, voorschriften of instructies van een staat of land van waaruit, waarheen, of waarover gevlogen wordt;
f) immigratie- en/of douaneautoriteiten en/of enige andere officiële instantie hebben/heeft de vervoerder (mondeling of schriftelijk) geïnformeerd dat het de passagier niet is toegestaan om te reizen:
p) de passagier heeft de instructies en bepalingen voor de veiligheid en/of beveiliging, gegeven door of namens de vervoerder of enige bevoegde officiële instantie of beveiligingsorganisatie, niet nageleefd;
In al deze gevallen (de opsomming is niet limitatief) behoudt de vervoerder zich het recht voor om te weigeren om de passagier (verder) te vervoeren, en de reservering te annuleren zonder terugbetaling van het ticket.
Maar de USA heeft ongetwijfeld de regel dat je een retourticket moet hebben (of een ander ticket waarmee je binne zoveel tijd het land verlaat). En de luchtvaartmaatschappij is de lul als je het land niet binnenkomt, dan moeten zij namelijk voor je vlucht terug naar BRU zorgen en daar hebben ze weinig zin in natuurlijk. Vandaar dat er redelijk streng wordt gecontroleerd tegenwoordig. Volgens mij heb je weinig kans, maar vraag het anders ook eens hier: TRV / Vragen over vliegen #57 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)quote:In de documenten van de vliegtuigmaatschappy staat dat men een retourticket
kan vragen bij AANKOMST (in usa.) DUS niet bij VERTREK.
En dus valt TUI niets te verwijten en hoeven ze niet te lappenquote:Op vrijdag 14 september 2018 21:50 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Zij verbood het niet de tuifly medewerkers
En hoe had tuifly dit ooit kunnen voorkomen in jou ogen?quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:50 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Van de beveiligingsbeambte mochten we uiteindelijk niet inchecken.
Zij verbood het niet de tuifly medewerkers
Tijden... Wat staat er op je parkeerticket, hoe laat ging de vlucht?quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:50 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Wij waren op tijd.
Ook na het aanschaffen van de retorurticket.
Wij voldeden aan alle vereisten gesteld in de ticket.
De beveiligingsbeambte hield ons (met opzet op) bij de incheckbalie.
Incheckbalie wilde wel inchecken maar de beveiligingsbeambte verbood het.
Het was dus niet tuifly die wilde wel inchecken maar de beveiligingsbeamte.
Van de beveiligingsbeambte mochten we uiteindelijk niet inchecken.
Zij verbood het niet de tuifly medewerkers
En als je auto er kort genoeg staat dat parkeergeld betalen goedkoper is dan 2x een taxi.... waarom koop je dan in hemelsnaam geen retourticket?quote:Op vrijdag 14 september 2018 22:37 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Tijden... Wat staat er op je parkeerticket, hoe laat ging de vlucht?
Dan valt er toch niks te claimen bij TUI?quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:53 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
voor alle duidelijkheid wij waren niet te laat.
uiteindelijk was het de beveiligingsbeambte die toegang weigerde.
onder andere, anders krijg je hem niet eensquote:Op zaterdag 15 september 2018 05:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Een retourticket is gewoon een voorwaarde van het verkrijgen van een visum.
Dit.quote:Op zaterdag 15 september 2018 04:44 schreef KillemWieft het volgende:
Als je naar de VS vliegt heb je gewoon een retourticket nodig. Dat ze er in Brussel al een probleem van maken ipv pas in de VS is alleen maar goed anders vlieg je voor niks naar de VS aangezien de kans groot is dat ze je daar op de eerstvolgende vlucht terug naar Brussel zetten.
Ach welnee, je hebt gewoon een retourticket nodig.quote:Op zaterdag 15 september 2018 05:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wellicht dat je naam op een of andere lijst stond.
Die verkapte tsa figuren kicken er op om dit soort dingen te doen, algemeen bekend.
Als je ze al verkeerd aankijkt gaan ze al moeilijk doen.
Esta is toch meerdere jaren geldig?quote:Op zaterdag 15 september 2018 10:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach welnee, je hebt gewoon een retourticket nodig.
Wat had je qua verblijfsduur ingevuld op de Esta-aanvraag TS?
[quote]quote:Op vrijdag 14 september 2018 23:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan valt er toch niks te claimen bij TUI?
Jawel volgens nieuw burgerlijk wetboek.
Daarin is bepaald dat de consument de verkoper aansprakelijk kan stellen.
Het is dan aan de verkoper om de schade te verhalen op de derde.
Dus als je een bedorven product koopt.
Kan je de verkoper rechtstreeks aansprakelijk stellen.
Deze moet dan de vergoede schade verhalen op zijn leverancier.
Dus in principe heeft de koper alleen te maken met de verkoper (TuiFly)
TuiFly heeft een ondeugdelijk product verkocht.
Heb je aan de persoon die je verbood in te checken niet gevraagd waarom je niet mocht inchecken?
Twee jaar, of tot je een nieuw paspoort hebt. Ze vragen maar om één verblijfplaats bij de aanvraag, dus je vult het hotel van je eerste nacht in en je zit goed. Verblijfsduur wordt volgens mij niet specifiek gevraagd, zolang het maar niet meer dan 90 dagen is zit je goed.quote:
Mwah, ik vraag me wel af wanneer de laatste keer dan was, want zonder retourticket vliegen is al heel lang een probleem, maar sinds Trump zeker.quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:11 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat TS vaker naar de VS reist. Wellicht op een eerder afgegeven ESTA.
Waarom zou je dat niet doen?quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:12 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Maar TS, waarom had je nou geen retourticket vooraf geregeld?
Wacht, nu vind je dat Tui je ook al geen enkele reis had mogen verkopen?quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:16 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Esta hadden we ook.
Los van dit alles volgens consumentenrecht heb ik niks met die beambte te maken.
TuiFly heeft een ondeugdelijk product verkocht.
Ik heb alleen met TuiFly te maken als consument.
TuiFly moet de geleden schade vergoeden en die verhalen op de werkgever van de beambte.
1: In hun documenten staat nog steeds retourticket nodig bij aankomst.
2: We waren op tijd met alle geldige documenten bij de incheck balie.
Consumentenrecht.
Als ik een bedorven product koop kan ik de winkelier hiervoor aansprakelijk stellen.
(De fabrikant kan ook)
Los van de schuldvraag de winkelier dient mij de schade te vergoeden.
En dient deze te verhalen op de fabrikant.
Ook al heeft de winkelier hier geen schuld.
Dat is toendertijd ten gevolge van europese regelgeving ingevoerd in het nieuw burgelijk wetboek.
Waarom zou je dat niet doen?quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:18 schreef denattedweil het volgende:
[..]
had je nou geen retourticket vooraf geregeld?
Als je het allemaal al weet, wat loop je hier dan te janken? Los het dan op.quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:16 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Esta hadden we ook.
Los van dit alles volgens consumentenrecht heb ik niks met die beambte te maken.
TuiFly heeft een ondeugdelijk product verkocht.
Ik heb alleen met TuiFly te maken als consument.
TuiFly moet de geleden schade vergoeden en die verhalen op de werkgever van de beambte.
1: In hun documenten staat nog steeds retourticket nodig bij aankomst.
2: We waren op tijd met alle geldige documenten bij de incheck balie.
Consumentenrecht.
Als ik een bedorven product koop kan ik de winkelier hiervoor aansprakelijk stellen.
(De fabrikant kan ook)
Los van de schuldvraag de winkelier dient mij de schade te vergoeden.
En dient deze te verhalen op de fabrikant.
Ook al heeft de winkelier hier geen schuld.
Dat is toendertijd ten gevolge van europese regelgeving ingevoerd in het nieuw burgelijk wetboek.
Of dat je niet zelf een doorreis hebt geregeldquote:Op zaterdag 15 september 2018 11:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wacht, nu vind je dat Tui je ook al geen enkele reis had mogen verkopen?
Ze moeten in hun glazen bol zien dat jij niet over een Amerikaanse verblijfsvergunning beschikt?
Van Tui mocht je toch boarden? Alleen van de beambte niet.quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:16 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Esta hadden we ook.
Los van dit alles volgens consumentenrecht heb ik niks met die beambte te maken.
TuiFly heeft een ondeugdelijk product verkocht.
Ik heb alleen met TuiFly te maken als consument.
TuiFly moet de geleden schade vergoeden en die verhalen op de werkgever van de beambte.
1: In hun documenten staat nog steeds retourticket nodig bij aankomst.
2: We waren op tijd met alle geldige documenten bij de incheck balie.
Consumentenrecht.
Als ik een bedorven product koop kan ik de winkelier hiervoor aansprakelijk stellen.
(De fabrikant kan ook)
Los van de schuldvraag de winkelier dient mij de schade te vergoeden.
En dient deze te verhalen op de fabrikant.
Ook al heeft de winkelier hier geen schuld.
Dat is toendertijd ten gevolge van europese regelgeving ingevoerd in het nieuw burgelijk wetboek.
Dat kan ook nog.quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Of dat je niet zelf een doorreis hebt geregeld
Dus eigenlijk bevat dit topic geen vraag maar is het een uitleg waarom jij gelijk hebt en niet TuiFly? Kan je dat dan niet beter aan hen uitleggen in plaats van aan ons, wij gaan zeker niet betalen..quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:16 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Esta hadden we ook.
Los van dit alles volgens consumentenrecht heb ik niks met die beambte te maken.
TuiFly heeft een ondeugdelijk product verkocht.
Ik heb alleen met TuiFly te maken als consument.
TuiFly moet de geleden schade vergoeden en die verhalen op de werkgever van de beambte.
1: In hun documenten staat nog steeds retourticket nodig bij aankomst.
2: We waren op tijd met alle geldige documenten bij de incheck balie.
Consumentenrecht.
Als ik een bedorven product koop kan ik de winkelier hiervoor aansprakelijk stellen.
(De fabrikant kan ook)
Los van de schuldvraag de winkelier dient mij de schade te vergoeden.
En dient deze te verhalen op de fabrikant.
Ook al heeft de winkelier hier geen schuld.
Dat is toendertijd ten gevolge van europese regelgeving ingevoerd in het nieuw burgelijk wetboek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |