SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Via de verschillende opties op de website van Radio49: Beluisteren, Firewalled of Windows Media Player.
Heb je een iOS (Apple) of Android tablet of telefoon?
Dan kun je onze eigen Radio49 app (Apple/iOS/Android) gratis downloaden via iTunes of de Google Play
Store.
Heb je de Nobex radio app, beschikbaar voor Apple/iOS en Android?
Dan kan je in de app zoeken naar Radio49 en op die manier inschakelen.
Mobiel luisteren kan verder o.a. via de apps TuneIn (Apple/iOS/Android), XiiaLive (Apple/iOS/Android),
VLC (Apple/iOS/Android) of Clementine (Apple/iOS/Windows/Linux).
Installeer één van deze apps, start 'm en voeg dan de link http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192 toe.
Opslaan, stream starten en klaar!
Voor alle andere toepassingen, dit is de algemene mobiele luisterlink:
http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's."Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
#teamalshetmaargeengrolschjupilerofbavariaisquote:
Doet er nog iemand aan gebrande audio-cd's dan?quote:Op donderdag 13 september 2018 22:19 schreef MadMaster het volgende:
Pfff, of je even een audio CD voor iemand wil branden.
Hoe ging dat ook al weer?
Twee uur later is het dan toch gelukt...
quote:Op donderdag 13 september 2018 22:19 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je nog geen slaap hebt, dan krijg je het wel van dit nummer. Jeetje
vooral doorgaanquote:Op donderdag 13 september 2018 22:19 schreef MadMaster het volgende:
Pfff, of je even een audio CD voor iemand wil branden.
Hoe ging dat ook al weer?
Twee uur later is het dan toch gelukt...
Ja, voor een afscheid van iemand mocht iedereen een song kiezen die dan op CD gebrand moest worden.quote:Op donderdag 13 september 2018 22:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Doet er nog iemand aan gebrande audio-cd's dan?
dan had die iemand toch een hoesje voor de USB stick kunnen makenquote:Op donderdag 13 september 2018 22:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, voor een afscheid van iemand mocht iedereen een song kiezen die dan op CD gebrand moest worden.
Ik had een USB stick met MP3's voorgesteld, maar iemand wilde er per se een hoesje bij kunnen maken...
#teamlustalleswel #behalveabsinthquote:Op donderdag 13 september 2018 22:19 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
#teamalshetmaargeengrolschjupilerofbavariais
Ik wil graag een medeklinker kopen.quote:Op donderdag 13 september 2018 22:22 schreef MTheBassman het volgende:
Dit nummer is gesponsord door de letter a.
dus jij drinkt wel bocht als Dommelsch of Oranjeboom?quote:Op donderdag 13 september 2018 22:19 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
#teamalshetmaargeengrolschjupilerofbavariais
Dit. Of doe de USB stick in een mooi doosje en zet wat videoboodschappen op de USB stick.quote:Op donderdag 13 september 2018 22:22 schreef just me het volgende:
[..]
dan had die iemand toch een hoesje voor de USB stick kunnen maken
Oh ja, die bestaan ook nog. Die zijn ook echt niet te zuipen.quote:Op donderdag 13 september 2018 22:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
dus jij drinkt wel bocht als Dommelsch of Oranjeboom?
Mijn lokale discotheek schonk aangelengde Oranjeboom. De teringquote:Op donderdag 13 september 2018 22:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
dus jij drinkt wel bocht als Dommelsch of Oranjeboom?
volume +++++++++++++++quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedankt voor het luisteren en waarschijnlijk wel tot morgenavond
I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html
quote:Op donderdag 13 september 2018 22:28 schreef peaceman het volgende:
Playlist:BedanktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedankt voor het luisteren en waarschijnlijk wel tot morgenavond![]()
![]()
toepasselijke afsluiter vind je niet?quote:
Whehe idd!quote:Op donderdag 13 september 2018 22:30 schreef peaceman het volgende:
[..]
toepasselijke afsluiter vind je niet?
dat dusquote:Op donderdag 13 september 2018 22:30 schreef Doedezemaar het volgende:
Veel plezier in Noorwegen, spijkerbroek
Dank u!quote:Op donderdag 13 september 2018 22:30 schreef Doedezemaar het volgende:
geen betere plek dan dicht bij papa of mamaquote:Op donderdag 13 september 2018 22:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehe idd!
Ja ik zat net uiteraard weer een hele tijd bij vrouw en kind boven.
Kleine begint een beetje te sputteren, maar in onze armen is-ie rustig!
Ja, maar dan moest dat doosje ook nog zelf gefröbeld worden...quote:Op donderdag 13 september 2018 22:22 schreef just me het volgende:
[..]
dan had die iemand toch een hoesje voor de USB stick kunnen maken
Ik geloof er geen donder van dat we die hier gaan krijgen, maar het zelfde gewenst!quote:Op donderdag 13 september 2018 22:31 schreef just me het volgende:
ik ga ook afsluiten
rustige nacht iedereen
Gaat lukkenquote:Op donderdag 13 september 2018 22:31 schreef peaceman het volgende:
Veel plezier in Norway Spijkerbroek!
Succes vannacht!quote:Op donderdag 13 september 2018 22:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik geloof er geen donder van dat we die hier gaan krijgen, maar het zelfde gewenst!
Is het al zover?quote:Op donderdag 13 september 2018 22:30 schreef Doedezemaar het volgende:
quote:Op donderdag 13 september 2018 22:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Succes vannacht!
En doe niet zoals mijn broer+vrouw. Die kwamen thuis met de baby, zeiden tegen elkaar dat ze nog zoveel moesten doen, dus ze stoven beide een kant op, waarna ze weer terug renden en tegen elkaar zeiden dat het misschien toch wel verstandig was dat één van hen bij de baby bleef
Lijkt wel op zorg willen ontlopen.. eerderquote:Op donderdag 13 september 2018 22:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Succes vannacht!
En doe niet zoals mijn broer+vrouw. Die kwamen thuis met de baby, zeiden tegen elkaar dat ze nog zoveel moesten doen, dus ze stoven beide een kant op, waarna ze weer terug renden en tegen elkaar zeiden dat het misschien toch wel verstandig was dat één van hen bij de baby bleef
Succes vannachtquote:Op donderdag 13 september 2018 22:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik geloof er geen donder van dat we die hier gaan krijgen, maar het zelfde gewenst!
quote:Op vrijdag 14 september 2018 06:42 schreef livelink het volgende:
Ik ben wel toe aan het weekend. Al dat werken is niet goed voor een mens.
Niet zeuren.quote:
quote:Op vrijdag 14 september 2018 07:14 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Niet zeuren.
Gewoon op dit tempo aan de slag, dan komt alles goed.
Haha, we zijn er al 4 verder.quote:Op vrijdag 14 september 2018 09:25 schreef naatje_1 het volgende:
Mogge ToT, eerste poepluier overleefd?
Tot nu toe doet zij de luiers en maak ik de flesjes indien nodig, en wissel ik de kleertjes en doe diverse andere dingen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 09:38 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ben jij de klos of zij?OF wisselen jullie af?
Ah, mooi, is het wel al genieten, of is het nu vooral een uitputtingsslag?quote:Op vrijdag 14 september 2018 09:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Tot nu toe doet zij de luiers en maak ik de flesjes indien nodig, en wissel ik de kleertjes en doe diverse andere dingen.
De hele week al wat ziekjes maar vandaag heeft het echt toegeslagen...quote:Op vrijdag 14 september 2018 09:49 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Moggùh. Wat is er aan de hand?
Oeh, dat is minder leuk nieuws.quote:Op vrijdag 14 september 2018 09:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
De hele week al wat ziekjes maar vandaag heeft het echt toegeslagen...
En gister te horen gekregen dat een collega vrij plotseling is overleden.
Sterkte!quote:Op vrijdag 14 september 2018 09:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Papaquote:Op vrijdag 14 september 2018 09:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Tot nu toe doet zij de luiers en maak ik de flesjes indien nodig, en wissel ik de kleertjes en doe diverse andere dingen.
quote:Op vrijdag 14 september 2018 09:38 schreef ToT het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 september 2018 09:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het 's nachts opstaan is wel vervelend, maar verder is het zeer zeker geweldig!quote:Op vrijdag 14 september 2018 09:40 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ah, mooi, is het wel al genieten, of is het nu vooral een uitputtingsslag?
quote:Op vrijdag 14 september 2018 10:59 schreef Carooltje79 het volgende:
[..]
Papavan harte gefeliciteerd
![]()
(en mama natuurlijk ook
)
Zeker!quote:
quote:Op vrijdag 14 september 2018 09:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Beterschap en sterkte!quote:Op vrijdag 14 september 2018 09:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Heerlijke plaatquote:Op vrijdag 14 september 2018 12:50 schreef peaceman het volgende:
Hebben jullie de heerlijke nieuwe plaat van Nothing but thieves al gehoord?![]()
Ah beterschap en veel sterktequote:Op vrijdag 14 september 2018 09:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Gecondoleerd en beterschap Brother.quote:Op vrijdag 14 september 2018 09:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Twentse klootzakken?quote:Op vrijdag 14 september 2018 14:18 schreef Diaan73 het volgende:
Voor een beetje vrolijke noot en lekkere trek, doe ik vandaag wat lekkers bij de thee/koffie. Tast toe!
[ afbeelding ]
In huize MadMaster hebben we over kinderen prima afspraken kunnen maken...quote:Op vrijdag 14 september 2018 14:42 schreef peaceman het volgende:
Kinderen en afspraken.... geen goede combi
quote:Op vrijdag 14 september 2018 14:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In huize MadMaster hebben we over kinderen prima afspraken kunnen maken...
Ah, het woordje 'met' had ik nergens kunnen ontdekken...quote:Op vrijdag 14 september 2018 14:58 schreef peaceman het volgende:
[..]![]()
Dat is dan ook over en niet met. Dat gaat meestal prima.
ik ging er vanuit dat ik dat niet uit hoefde te leggen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 15:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, het woordje 'met' had ik nergens kunnen ontdekken...
1 of 12 kan zonder "met" ook een dilemma zijnquote:Op vrijdag 14 september 2018 15:05 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik ging er vanuit dat ik dat niet uit hoefde te leggen.
Zonder met?quote:Op vrijdag 14 september 2018 15:12 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
1 of 12 kan zonder "met" ook een dilemma zijn
Vind je het erg als ik je niet begrijp?quote:Op vrijdag 14 september 2018 15:13 schreef Rafeiro het volgende:
en voor "1" en "12" kan elk nummer ingevoerd worden
quote:Op vrijdag 14 september 2018 15:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zonder met?
[..]
Vind je het erg als ik je niet begrijp?
Ik snap hem net zoveel als jou Maddy!quote:Op vrijdag 14 september 2018 17:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, Sjarretel, leg het maar eens uit...
Dan zijn we Madgezellen...quote:Op vrijdag 14 september 2018 17:37 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]
Ik snap hem net zoveel als jou Maddy!
Ik zit bij de friettent... tussen de luidruchtige bouwvakker mannen met een pintje... hatsjee.quote:
Patatje met zonder mayonaise...quote:Op vrijdag 14 september 2018 17:43 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]
Ik zit bij de friettent... tussen de luidruchtige bouwvakker mannen met een pintje... hatsjee.
Fijn weekend
Kleintje stoofvleesquote:Op vrijdag 14 september 2018 17:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Patatje met zonder mayonaise...
zelfgemaakt is lekker, maar je treft ook nog wel eens snackbars die vieze zooi uit blik verkopen. ‘Onze’ snackbar vroeger maakte het zelf, net als zijn pindasausquote:Op vrijdag 14 september 2018 17:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit begrepen, maar enjoy!
kan idd binnenkort wel weer ff een showtje draaienquote:Op vrijdag 14 september 2018 18:26 schreef ToT het volgende:
[..]Kerel!
Wanneer kom je weer eens draaien?
quote:Op vrijdag 14 september 2018 19:06 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
kan idd binnenkort wel weer ff een showtje draaien
quote:
Yup, hij heeft er weer zin in.quote:Op vrijdag 14 september 2018 19:48 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
Hee, je iPod gaat weer aan vanavond zie ik
Mooi, ik heb wel zin in vrolijke muziek.quote:
tja ik weet niet of ie daar zin in heeft... maar dat merken we vanzelfquote:Op vrijdag 14 september 2018 19:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Mooi, ik heb wel zin in vrolijke muziek.
Hij begint wel vrolijkquote:Op vrijdag 14 september 2018 19:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Mooi, ik heb wel zin in vrolijke muziek.
Hey Mr. Bassman... heb je je top 1000 weer open staan om dingen aan toe te voegen?quote:
Altijdquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:02 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hey Mr. Bassman... heb je je top 1000 weer open staan om dingen aan toe te voegen?
quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:03 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Altijd
Ik probeer het tempo een beetje op te schroeven, heb iets van 40 nummers toegevoegd laatste drie dagen. Bijna 500 nu.
quote:
quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:00 schreef peaceman het volgende:
C-Mon & Kypski - Make My Day (feat Pete Philly)
je bent weer aan het turven?quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:05 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Lekker 2e nummer hoor.
brother.
Die tekstquote:
haat en liefde zitten dicht bij elkaarquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:05 schreef livelink het volgende:
[..]
Die tekst![]()
I think you're just great
Except when you breathe or walk or talk
You need to leave this earth
als ik zelf zou kiezen zou ik met gemak meer halen, maar ja ik kies vanavond niet.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:06 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Uiteraard.Max was 6 op rij.
En toch...quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
als ik zelf zou kiezen zou ik met gemak meer halen, maar ja ik kies vanavond niet.
Nee, niet echt, lijkt eerder wat erger te zijn. Denk dat ik er wat eerder aan toe had moeten geven.quote:
griep?quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, niet echt, lijkt eerder wat erger te zijn. Denk dat ik er wat eerder aan toe had moeten geven.
quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:09 schreef livelink het volgende:
Ik hoor er Talking about Depression in
Ja, denk het wel.quote:
Jakkes. Beterschap!quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, denk het wel.
Volgens mij was het in de aanbieding want ik heb er ook gratis een zware verkoudheid bij gekregen.
Het 1e nummer telde gelukkig voor 10quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:10 schreef peaceman het volgende:
[..]tja.. dan wordt het ook lastig om vrolijke muziek te draaien
beterschap!quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, denk het wel.
Volgens mij was het in de aanbieding want ik heb er ook gratis een zware verkoudheid bij gekregen.
Klote. En je eten smaakt dan naar niets. Verkoudheid zou verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, denk het wel.
Dank je.quote:
Thanksquote:
Och, met mijn kookkunsten is dat alleen maar een voordeelquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:13 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Klote. En je eten smaakt dan naar niets. Verkoudheid zou verboden moeten worden.
quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Thanks
[..]
Och, met mijn kookkunsten is dat alleen maar een voordeel
quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:14 schreef peaceman het volgende:
Schreeuw het van je af Livelink:
The Isley Brothers - Shout! (Parts I & II)
hij kan prima koken, dus hij liegt.quote:
Is dat zo?quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
hij kan prima koken, dus hij liegt.
ow jee.. gecondoleerd..quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:18 schreef livelink het volgende:
Shit, er komt net een lijkenwagen voorrijden voor de deur van de buren. Mijn buurvrouw is overleden.
Ik ga afsluiten
Pffff, sterkte!quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:18 schreef livelink het volgende:
Shit, er komt net een lijkenwagen voorrijden voor de deur van de buren. Mijn buurvrouw is overleden.
Ik ga afsluiten
quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:18 schreef livelink het volgende:
Ik ga afsluiten
quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:18 schreef livelink het volgende:
Ik ga afsluiten
Sterktequote:Op vrijdag 14 september 2018 20:18 schreef livelink het volgende:
Ik ga afsluiten
Damn. Gecondoleerd.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:18 schreef livelink het volgende:
Ik ga afsluiten
sssstquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
hij kan prima koken, dus hij liegt.
Ik luister eigenlijk niet zo naar the Smithsquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:22 schreef peaceman het volgende:
Zeg TheBassman, deze staat toch zeker wel in je top 1000?
hahaha je moet erin zetten wat je zelf wilt natuurlijk....quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:24 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ik luister eigenlijk niet zo naar the Smiths
Deze wil ik er best wel inzetten, maar dan gaat ie wel laag staan.
Oh ik vind deze wel waardig voor de lijst hoor, het is een prima nummer. Soms vergeet ik domweg dat bepaalde nummers bestaan.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
hahaha je moet erin zetten wat je zelf wilt natuurlijk....
Bij mij heeft het overigens tot laat in de jaren 90 geduurd voordat ik The Smiths een klein beetje begon te waarderen.
toen ik begon met lijsten maken (meer dan 100), ben ik eerst eens gaan kijken op de verschillende sites naar jaarlijsten en top 100 allertijden, top 2000. Dan kom je vaak al een heel eind.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:26 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Oh ik vind deze wel waardig voor de lijst hoor, het is een prima nummer. Soms vergeet ik domweg dat bepaalde nummers bestaan.
Ze kunnen dus ook leuke liedjes maken.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:26 schreef peaceman het volgende:
Is Ook Schitterend - Altijd Wel Iemand
quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:29 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ze kunnen dus ook leuke liedjes maken.
Das wel een goeie inderdaad. Maar eens een keertje de top 2000 lijsten bekijken.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
toen ik begon met lijsten maken (meer dan 100), ben ik eerst eens gaan kijken op de verschillende sites naar jaarlijsten en top 100 allertijden, top 2000. Dan kom je vaak al een heel eind.
schrijf maar op je notitieblok... is het niet voor je lijst van dit jaar, dan misschien volgend jaar.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:32 schreef MTheBassman het volgende:
Heerlijk relaxt nummer dit overigens
Al toegevoegd op nummer 351quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:33 schreef peaceman het volgende:
[..]
schrijf maar op je notitieblok... is het niet voor je lijst van dit jaar, dan misschien volgend jaar.
Sterktequote:Op vrijdag 14 september 2018 20:18 schreef livelink het volgende:
Ik ga afsluiten
ik betwijfel eigenlijk of ie bij mij de lijst gehaald heeftquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:34 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Al toegevoegd op nummer 351
Maar die gaat wel wat zakken omdat ik natuurlijk nog niet klaar ben
Ik trek die hoge stem bij Portishead niet echt, terwijl de muziek zo mooi is.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:32 schreef peaceman het volgende:
Lucky, ben je tot 6 gekomen of heb je weer bij 1 moeten beginnen?
Het blijft een levenswerkquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:34 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Al toegevoegd op nummer 351
Maar die gaat wel wat zakken omdat ik natuurlijk nog niet klaar ben
Heer 11.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:35 schreef Elfletterig het volgende:
Goedenavond, trouwens. Ik ga zo inschakelen.
ik ben groot fan en was er iets eerder bij, maar wel nadat ze al gestopt waren volgens mijquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
hahaha je moet erin zetten wat je zelf wilt natuurlijk....
Bij mij heeft het overigens tot laat in de jaren 90 geduurd voordat ik The Smiths een klein beetje begon te waarderen.
oh dat heb ik ook elke keer weer. echt dat je denkt: hoe heb ik die nou kunnen vergeten de laatste 15 jaarquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het blijft een levenswerkIk wil binnenkort ook een nieuwe editie maken. En daarin gaat een nummer dat een halve eeuw oud is gewoon heel hoog binnenkomen. Vorige keren over het hoofd gezien; zo blijf je altijd bezig.
ze zijn eind jaren 80 zo'n beetje gestopt toch?quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ik ben groot fan en was er iets eerder bij, maar wel nadat ze al gestopt waren volgens mij
Mijn oudste nummer op de lijst is uit 1933quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het blijft een levenswerkIk wil binnenkort ook een nieuwe editie maken. En daarin gaat een nummer dat een halve eeuw oud is gewoon heel hoog binnenkomen. Vorige keren over het hoofd gezien; zo blijf je altijd bezig.
87 volgens mij. Bij Joy Division was ik er ook wat te laat bijquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:37 schreef peaceman het volgende:
[..]
ze zijn eind jaren 80 zo'n beetje gestopt toch?
Welke is dat?quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:40 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Mijn oudste nummer op de lijst is uit 1933
Oh jezus, dit nummer takes me back
1933? Robert Johnson?quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:40 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Mijn oudste nummer op de lijst is uit 1933
Oh jezus, dit nummer takes me back
ja ik ook. al ben ik daar niet zo lyrisch over als de meeste mensen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:41 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
87 volgens mij. Bij Joy Division was ik er ook wat te laat bij
In mijn geval gaat het om een nummer waarvan ik overtuigd was dat -ie er gewoon hoog in stond, tot ik erachter kwam dat -ie er überhaupt niet in staatquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:37 schreef peaceman het volgende:
[..]
oh dat heb ik ook elke keer weer. echt dat je denkt: hoe heb ik die nou kunnen vergeten de laatste 15 jaar
Het is een bijzonder nummer. Het is een nummer geschreven door een Hongaarse componist. Het heet Gloomy Sunday, ook wel bekend als het Hongaarse zelfmoordlied, omdat er veel verbanden zijn gevonden tussen bepaalde zelfmoordgevallen en de muziek/.tekst v/d muziek. Op zichzelf vind ik het een best mooi nummer met helaas een negatieve status door het hierboven genoemde.quote:
oh ja dat gebeurt ook inderdaadquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In mijn geval gaat het om een nummer waarvan ik overtuigd was dat -ie er gewoon hoog in stond, tot ik erachter kwam dat -ie er überhaupt niet in staat
Dank je.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:44 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Het is een bijzonder nummer. Het is een nummer geschreven door een Hongaarse componist. Het heet Gloomy Sunday, ook wel bekend als het Hongaarse zelfmoordlied, omdat er veel verbanden zijn gevonden tussen bepaalde zelfmoordgevallen en de muziek/.tekst v/d muziek. Op zichzelf vind ik het een best mooi nummer met helaas een negatieve status door het hierboven genoemde.
One Direction behoort niet tot mijn lijst van nostalgiequote:
Ken de versie van Billie Holiday, die is inderdaad best mooi.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:44 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Het is een bijzonder nummer. Het is een nummer geschreven door een Hongaarse componist. Het heet Gloomy Sunday, ook wel bekend als het Hongaarse zelfmoordlied, omdat er veel verbanden zijn gevonden tussen bepaalde zelfmoordgevallen en de muziek/.tekst v/d muziek. Op zichzelf vind ik het een best mooi nummer met helaas een negatieve status door het hierboven genoemde.
Goed aangekomen dus?quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:47 schreef spijkerbroek het volgende:
Meeluisterend via de wifi van hostel. Met onderbrekingen dus. Ondertussen etende.
Die ken ik van Billie Holidayquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:44 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Eej! Eet smakelijk en veel plezier daar.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:47 schreef spijkerbroek het volgende:
Meeluisterend via de wifi van hostel. Met onderbrekingen dus. Ondertussen etende.
H e i h t d a ?quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:47 schreef spijkerbroek het volgende:
Nee ik ben in Bayern. Denk ik. Ik hoorde net in de stad Anton aus Tirol schallen uit een grote tent met Oktoberfest erop.quote:
quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ken de versie van Billie Holiday, die is inderdaad best mooi.
Originele componist heet dus Reszö seress. Die heeft al veel meer dat 'depressieve' dan Billie Holiday naar mijn mening.quote:
Nou Billie is ook niet van de feest uitvoeringen hoor..quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:49 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
[..]
Originele componist heet dus Reszö seress. Die heeft al veel meer dat 'depressieve' dan Billie Holiday naar mijn mening.
dat is wel opvallend, omdat je vaak dingen vergeten bent als het op muziek aankomt.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:53 schreef MTheBassman het volgende:
Zelfs de solo komt me wel heeel bekend voor...
Conclusie, het is niet Zen én nog gestolen ook.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:53 schreef MTheBassman het volgende:
Zelfs de solo komt me wel heeel bekend voor...
Bassmoeder is een groot fan van Neil Young, ik ken Rockin in the Free World helemaal uit mijn hoofd en die solo had echt ongeveer dezelfde kwaliteiten net met dat nummer.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:53 schreef peaceman het volgende:
[..]
dat is wel opvallend, omdat je vaak dingen vergeten bent als het op muziek aankomt.
je wilt toch niet zeggen dat je dat nummer van Bush (of uberhaupt een nummer van Bush) voor het eerste hoorde?quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Graag even veranderen naar: Bush - Everything Stolen.
Jawel hoor, dat wil ik best zeggen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
je wilt toch niet zeggen dat je dat nummer van Bush (of uberhaupt een nummer van Bush) voor het eerste hoorde?
quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:57 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat wil ik best zeggen.
Lees anders de tekst van het nummer eensquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
en dit een geweldig nummerquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Eén van de weinige Nederlandse bands die je nog interessant kunt noemen.
Zingt ie niet:quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
De Staat ookquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ooh, dan is het oké. Hoorde je het wel goed met die gammele verbinding daar?quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zingt ie niet:
Everything zen
Everything zen
I don't think so
?
Nu doe je toch redelijk wat bandjes te kort hoor.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ken het liedjequote:Op vrijdag 14 september 2018 20:58 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ooh, dan is het oké. Hoorde je het wel goed met die gammele verbinding daar?
Prachtig gezicht hoe mensen uit hun dak gaan bij concerten die Doe Maar van vroeger kenden.quote:
Focus tourt nog steeds...quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:02 schreef MTheBassman het volgende:
Helaas spelen die niet meer, maar de beste Nederlandse acts vind ik toch Focus, Cuby and the Blizzards en Ekseption
hey madquote:Op vrijdag 14 september 2018 21:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Focus tourt nog steeds...
En hallo!
quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Focus tourt nog steeds...
En hallo!
Nou, ik had geen flauw benul dat hij deze zongquote:
Alleen Thijs van Leer is nog over van de originele bezetting...quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:07 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ah excuus, dacht dat die ook wel klaar waren.
Klopt, daar ben ik er eentje van.quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:00 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Prachtig gezicht hoe mensen uit hun dak gaan bij concerten die Doe Maar van vroeger kenden.
Staat er een kudde volwassenen te genieten en mee te swingen.
Ik ga niet weer dat verhaal over de pre-popi-periode van Doe Maar herhalen, maar dit jaar gaan we ze weer bezoeken in Carré...quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:10 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Klopt, daar ben ik er eentje van.Vorig jaar september in Scheveningen. Dit jaar in november in Enschede
![]()
![]()
Op het hoogtepunt van hun roem mocht ik niet naar de concerten, maar was ik wel een groot fan. Moet dat een beetje inhalen.
Weer wat geleerd danquote:Op vrijdag 14 september 2018 21:07 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ah excuus, dacht dat die ook wel klaar waren.
[..]
Nou, ik had geen flauw benul dat hij deze zong
De anders dan andere muziekstijl en de sterke maatschappelijke teksten maakte het boeiend.quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:12 schreef MTheBassman het volgende:
Doe Maar is ook wel echt een geweldige band
quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ga niet weer dat verhaal over de pre-popi-periode van Doe Maar herhalen, maar dit jaar gaan we ze weer bezoeken in Carré...
Ja hele vernieuwende muziekstijlen wat betreft die bands.quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De anders dan andere muziekstijl en de streke maatschappelijke teksten maakte het boeiend.
Net als het Klein Orkest en Het Goede Doel trouwens...
Ja, zoiets...quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:13 schreef Diaan73 het volgende:
[..]Ja jullie in december hè? Wij een weekje eerder.
Het waren de eersten die Nederlandstalige teksten fatsoenlijk op muziek wisten te plakken c.q. andersom...quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:14 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ja hele vernieuwende muziekstijlen wat betreft die bands.
geen dank en proost!quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:16 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik ga nog ff een uurtje naar de bar beneden. Bedankt, wie er dan ook draait
Hier ook fan. Ben er nog steeds niet uit wiens stem mooier klinkt, van Ernst, of Henny.quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:10 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Klopt, daar ben ik er eentje van.Vorig jaar september in Scheveningen. Dit jaar in november in Enschede
![]()
![]()
Op het hoogtepunt van hun roem mocht ik niet naar de concerten, maar was ik wel een groot fan. Moet dat een beetje inhalen.
Die van Joost...quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:17 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Hier ook fan. Ben er nog steeds niet uit wiens stem mooier klinkt, van Ernst, of Henny.
Henny is in elk geval leuker bij de concerten.quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:17 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Hier ook fan. Ben er nog steeds niet uit wiens stem mooier klinkt, van Ernst, of Henny.
Ben benieuwdquote:Op vrijdag 14 september 2018 21:16 schreef peaceman het volgende:
ik smokkel straks stiekem even een nummer in de playlist die nog helemaal niet op de iPod staat, maar ik heb gewoon zin om die te draaien en 11, die nog maar een paar weken uit.
Ik vind het maar een chagerijnige man geworden...quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Henny is in elk geval leuker bij de concerten.
oh echt?quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vind het maar een chagerijnige man geworden...
Ja, hij doet het praatje, maar het is niet meer spontaan zoals vroeger.quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
oh echt?
Bij de concerten is hij juist degene die de sfeer er een beetje inbrengt.
Moest wel lachen dat hij zo bitter reageerde omdat één of andere journalist over het hele oeuvre van Doe Maar had gezegd dat het reggae deuntjes waren met sinterklaas rijmpjes eronder.quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vind het maar een chagerijnige man geworden...
Sorry, maar met die zaken hou ik me niet bezig bij mannenbands...quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:20 schreef Diaan73 het volgende:
Henny is in de loop der jaren wel knapper worden en eigenlijk helemaal niet zo'n chagrijnige man. Ernst is daarentegen echt oud geworden, terwijl hij vroeger de knappe man was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |