#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 10:31 |
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Singapore | |
ondeugend | dinsdag 11 september 2018 @ 10:34 |
Zijn we live? | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 10:38 |
| |
Themeparktommy | dinsdag 11 september 2018 @ 10:55 |
#SILLYSEASON | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 10:57 |
Heeft er iemand een up to date tabel? Wat mist er nou nog? | |
sasquatsch | dinsdag 11 september 2018 @ 11:00 |
F1 / Silly Season 2019 #2 | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 11:03 |
Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas Ferrari: Sebastian Vettel, Charles Leclerc Red Bull: Max Verstappen, Pierre Gasly Renault: Nico Hulkenberg, Daniel Ricciardo McLaren: Carlos Sainz, Lando Norris Sauber: Kimi Raikkonen, TBC Force India: TBC, TBC Williams: TBC, TBC Toro Rosso: TBC, TBC Haas: TBC, TBC [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2018 11:06:56 ] | |
Tinos85 | dinsdag 11 september 2018 @ 11:05 |
Nog 2 jaar bij Sauber. Aparte stap. Ik ben benieuwd. | |
sasquatsch | dinsdag 11 september 2018 @ 11:07 |
Al aangepast zie ik | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 11:19 |
Bedankt! | |
Nattekat | dinsdag 11 september 2018 @ 11:24 |
Zoals het hoort Op die achterlijke 10 minuten die het tegenovergestelde hebben bereikt na dan. | |
Rockefellow | dinsdag 11 september 2018 @ 11:34 |
Leuke ontwikkeling. Ik ben benieuwd of Leclerc het Vettel moeilijk mag/gaat maken. | |
Red_85 | dinsdag 11 september 2018 @ 11:59 |
He? Je zou toch denken dat hij gewoon zou stoppen. Schijnbaar vind hij F1 dus gewoon echt leuk. Anders ga je niet op je 38ste nog voor een veel minder team rijden. | |
SnowOokami | dinsdag 11 september 2018 @ 12:14 |
Heb ik iets gemist? Kimi naar Sauber? | |
Lange_Lans | dinsdag 11 september 2018 @ 12:22 |
Dat lijkt me wel. Maar zal ook aan de stalorders liggen hoe hij zich gaat gedragen. | |
XL | dinsdag 11 september 2018 @ 12:22 |
Dat straalt hij toch ook iedere race uit! | |
Lange_Lans | dinsdag 11 september 2018 @ 12:23 |
Waarom is Bull bij Red Bull niet vetgedrukt? | |
vosss | dinsdag 11 september 2018 @ 12:25 |
Alle reacties in dit topic horen thuis in het silly season topic. | |
SnowOokami | dinsdag 11 september 2018 @ 12:25 |
| |
opreis | dinsdag 11 september 2018 @ 12:29 |
Nog een hoop stoeltjes te vullen. Voorlopig hebben we volgend jaar 1 nieuwe rookie en Alonso die niet rijdt volgend jaar, dus in principe zou iedereen een stoeltje moeten kunnen vinden | |
vosss | dinsdag 11 september 2018 @ 12:30 |
Die blijft geniaal | |
XL | dinsdag 11 september 2018 @ 12:30 |
Simpel En dan nog de spelvreugde als je hem op de teamradio hoort!! | |
Fir3fly | dinsdag 11 september 2018 @ 12:51 |
Kimi terug bij Sauber. Leuk. | |
Mexicanobakker | dinsdag 11 september 2018 @ 13:12 |
Wat moet Kimi bij Sauber? Stuur die man aub met pensioen | |
nogeenoudebekende | dinsdag 11 september 2018 @ 13:15 |
Zal wel een dealtje zijn met Sauber omdat ze met dat vermeende contract van LEC in hun maag zaten. Gok ik. En daarbij gun ik het Kimi wel, het is geen uitgerangeerde Mansell die niet meer in de wagen paste. . | |
potjecreme | dinsdag 11 september 2018 @ 13:18 |
Wat een stap voor Ferrari. Daar kan Mercedes wat van leren. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 11 september 2018 @ 13:24 |
Extra pijnlijk voor Ricciardo. Al valt natuurlijk niet uit te sluiten dat een bange Vettel daar een stokje voor heeft gestoken. | |
Weltschmerz | dinsdag 11 september 2018 @ 13:27 |
| |
Fir3fly | dinsdag 11 september 2018 @ 13:28 |
Wat ? | |
Nattekat | dinsdag 11 september 2018 @ 13:33 |
Dat Ferrari de meest logische keus (talent uit hun eigen jongerenprogramma) voor een oudje laat gaan? | |
Whiskers2009 | dinsdag 11 september 2018 @ 13:37 |
Ricciardo was nooit een optie... Dus Vettel heeft daar ook geen stokje voor gestoken. | |
TAV74 | dinsdag 11 september 2018 @ 13:37 |
Los van de kwalificatie "bang" is het niet zo'n rare gedachte, voor Hamilton geldt hetzelfde. Denk dat ze beide de uitgesproken nummer 1 rijder willen zijn. | |
Tarado | dinsdag 11 september 2018 @ 13:37 |
dat is misschien nog wel pijnlijker voor hem | |
sasquatsch | dinsdag 11 september 2018 @ 13:38 |
Mede eigenaar worden volgens de geruchten. | |
Whiskers2009 | dinsdag 11 september 2018 @ 13:39 |
Toch krijgt hij Leclerc naast zich... | |
Whiskers2009 | dinsdag 11 september 2018 @ 13:39 |
Eens. | |
TAV74 | dinsdag 11 september 2018 @ 13:41 |
Denk dat Leclerc wel een perspectief krijgt als toekomstig no. 1 en in ruil daarvoor nog wel tweede rijder wil zijn in zijn eerste jaar. | |
Sjemmert | dinsdag 11 september 2018 @ 13:58 |
Wat een silly season tot nu toe Ferrari dat voor jong talent gaat Blij voor Leclerc ! Die jongen maakt ook een bliksem carrière zo. Denk dat Vettel hem nog wel de baas gaat zijn in het begin maar ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor Leclerc aan kan haken of Vettel zelfs gaat verslaan. Charles heeft nu goede kaarten in handen en zou zomaar eens WK kunnen worden voordat Max een kans krijgt. Ook wel blij dat Kimi niet gelijk vertrekt en nog even een paar seizoenen vrij kan racen in een redelijk goede Sauber. Zou het jammer vinden als hij zijn carrière moest eindigen als de bitch van Vettel/Ferrari. | |
KillerBee4ever | dinsdag 11 september 2018 @ 14:09 |
Ferrari heeft iig een nieuwe bitch voor Vettel gevonden | |
Nattekat | dinsdag 11 september 2018 @ 14:10 |
Leclerc gaat Vettel verslaan | |
potjecreme | dinsdag 11 september 2018 @ 14:18 |
Wie zou dat niet willen zijn. Wordt net gedaan alsof dat iets heel vies is. | |
TagForce | dinsdag 11 september 2018 @ 14:23 |
Bull is nog niet bevestigd. | |
KillerBee4ever | dinsdag 11 september 2018 @ 14:25 |
Ik geef toe, het zou mooi zijn , maar ik vrees voor drama queen scenes gedurende het hele volgende seizoen Eerlijk gezegd moet ik ook nog zien of Ferrari bereid is om de handen af te trekken van Vettel en Leclerc zijn gang te laten gaan (mocht Leclerc het in 2019 echt waar maken, maar dit valt nog te bezien, gezien zijn missers tot nu toe in het huidige seizoen). | |
Nattekat | dinsdag 11 september 2018 @ 14:26 |
Alsof Vettel geen missers maakt. | |
Sjemmert | dinsdag 11 september 2018 @ 14:26 |
Mwah denk dat Ferrari in Leclerc wel een potentiële #1 rijder ziet voor de toekomst. Het gaat de vraag zijn of hij dat waar kan maken en wat er dan met Vettel gebeurt. | |
KillerBee4ever | dinsdag 11 september 2018 @ 14:27 |
Zeg ik ook niet, zeer waarschijnlijk verknalt hij ook opnieuw hiermee zijn kans op het WK. Nou ja, het wordt iig dan een mooi stel samen | |
Red_85 | dinsdag 11 september 2018 @ 14:31 |
M'n water.. wat doe je. Hij is emotioneel gezien nog vlakker dan James Wade die officieel aan de Lithium zit. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 11 september 2018 @ 15:25 |
Jongste wereldkampioen ooit worden is nog wat verder weg voor Max. | |
Donderkonijn | dinsdag 11 september 2018 @ 16:14 |
Leclerc versus Max, Vettel, Hamilton, Bottas en Gasly.... we gaan zien of die laatste 2 het waar kunnen maken. | |
Sinister-D- | dinsdag 11 september 2018 @ 16:40 |
dat was idd ook mijn eerste gedachte. Dat er handje-klap is gedaan, en dat zijn loon "gewoon" betaald wordt vanuit Maranello. Maar dan verdiend ie het eigenlijk nog niet om als Ferrari's laatste WK 2* de deur gewezen worden | |
nogeenoudebekende | dinsdag 11 september 2018 @ 16:48 |
Niet mijn idee maar het kan tevens zo zijn dat ze op deze manier Kimi achter de hand hebben mocht LEC door de mand vallen. | |
Fir3fly | dinsdag 11 september 2018 @ 17:32 |
Hij heeft meer dan genoeg kansen gehad. | |
Asschen_sukar | dinsdag 11 september 2018 @ 17:45 |
Bizarre move zeg, kimi naar Sauber | |
Tinos85 | dinsdag 11 september 2018 @ 18:12 |
Wel benieuwd deze laatste races. Zal Kimi nog aan de kant gaan voor Vettel? | |
Weltschmerz | dinsdag 11 september 2018 @ 18:28 |
Vettel heeft gezegd dat hij niks in te brengen heeft maar dat hij graag wil dat Raikkonen blijft omdat hij prettig met hem samenwerkt. Ferrari heeft zojuist aangetoond dat wat Vettel zei waar is. Net zoals Vettel ook heeft gezegd dat Raikkonen tegen hem mag racen, en ook daarvan heeft Ferrari recentelijk laten zien dat hij de waarheid sprak. Ook heeft hij tav Ricciardo gezegd dat hij niks in te brengen heeft maar dat hij daar niks tegen heeft, en dat zou dan niet waar zijn? Al die domme verzinsels over Vettel de hele tijd. Het enige waar hij bang voor hoeft te zijn is dat andere teams een aanzienlijk snellere auto hebben of dat hij een auto krijgt met een wegligging waar hij niks mee kan zoals in 2014, want dan heeft hij zelfs aan Ricciardo een flinke kluif. Dat rampjaar voor Vettel doet het natuurlijk leuk bij de Hamilton marketing machine, maar als Mercedes hem alleen overwoog als goedkope tweede rijder dan is dat omdat zij ook wel weten hoe de verhoudingen werkelijk liggen. Het idee dat Ricciardo een topper is komt alleen maar omdat men graat vergeet dat Vettel in een auto met een balans naar zijn zin zomaar een halve seconde sneller is dan in een auto die hem niet goed aanvoelt. Als het volgend seizoen net zo dicht bij elkaar ligt als dit jaar dan pakt Raikkonenen gewoon niet genoeg punten van Hamilton af. Leclerc is waarschijnlijk een tikje sneller dan Raikkonen, misschien ook niet, maar het lijkt een heel groot talent en het is de gok waard. Misschien is hij wel net zo snel als Vettel, dan kan hij mooi even een jaartje de kunst afkijken terwijl Vettel de titel haalt. Heel misschien is hij zelfs wel sneller dan Vettel, dan zit je sowieso goed. Haal je Ricciardo, dan kan Vettel ook aan de wat minder snuggere kijkers laten zien dat hij veel beter is dan Ricciardo. Maar daar heeft Ferrari niks aan, sterker nog, die krijgen dan de verzinsels dat Ricciardo benadeeld wordt, want zo zijn de niet zo snuggere kijkers. | |
Monolith | dinsdag 11 september 2018 @ 18:30 |
En zolang RIC niet bij Ferrari rijdt kunnen mensen lekker gratuit claimen dat zij met hun unieke race-inzicht zien dat hij nooit in de buurt zou komen bij Vettel als ze beiden bij het huidige Ferrari zouden rijden. | |
Fer | dinsdag 11 september 2018 @ 18:32 |
Er zullen bij Ferrari inmiddels wel wat Vettel critici zijn en waarschijnlijk Leclerc gepushed hebben om die duitsers eens echt goed te kunnen meten. | |
tja77 | dinsdag 11 september 2018 @ 18:35 |
Potverdorie, alles goed onder die eierdop? Wat een treurige reactie. | |
Fir3fly | dinsdag 11 september 2018 @ 18:35 |
Tjonge jonge . | |
daNpy | dinsdag 11 september 2018 @ 18:38 |
Noem Vettel en er zitten er 2 op het puntje van hun stoel Grappig dat ze zelf letterlijk typen dat Vettel niet zo goed is dat hij in een slechte auto toch snel is, of deze naar zijn hand kan zetten, maar hij is wel de beste | |
XL | dinsdag 11 september 2018 @ 18:58 |
Frustrerender is het ontkennen van het rampjaar tegen Ricciardo als eerlijk vergelijkingsmateriaal. Vervolgens wel aangeven dat in de huidige auto, op basis van niks, Vettel wel sneller zou zijn dan Ricciardo. | |
Monolith | dinsdag 11 september 2018 @ 19:00 |
Ben overigens wel benieuwd naar Leclerc. In mijn ogen is de enorme hype toch wel wat getemperd. Deels door pech, maar toch ook wel door minder presteren dan in het midden van het seizoen. Ik neem aan dat Ferrari nog wel even enige aanpassing zal vergen, maar hopelijk levert het snel een mooie strijd met Vettel op. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 11 september 2018 @ 19:04 |
Volgens Peter Windsor niet, althans niet voordat hij meer wins heeft dan Häkkinen. https://www.gpblog.com/nl(...)bastian-vettel-.html | |
Whiskers2009 | dinsdag 11 september 2018 @ 19:19 |
Waarom zou RIC sneller zijn? Om dat ene jaar bij RBR toen Vettel naar Ferrari wou? De glans is er wel af gegaan bij RIC sinds Max in de RBR zit. | |
XL | dinsdag 11 september 2018 @ 19:24 |
Je gaat niet een seizoen tanken om naar Ferrari te kunnen. RIC is gewoon sneller, fors was het verschil ook. Dat Max nog sneller is. Tja. Dat is geen geheim, daarom verkiest Red Bull hem boven RIC en daarom gaat RIC nu weg. Die heeft slechts een fractie snellere auto nodig om Max te verslaan. | |
Weltschmerz | dinsdag 11 september 2018 @ 19:26 |
Dat is wat Vettel doet, de auto naar zijn hand zetten, de auto sneller krijgen en er dan heel hard mee gaan. Zo leek RBR ooit een topteam, toen Ricciardo hem versloeg niet meer. Vettel heeft de Ferrari inmiddels wel goed staan. Wat heeft Ricciardo verder laten zien dan qua snelheid behalve Vettel niet zo heel ruim verslaan in diens rampjaar? Dat lijkt me niet waarschijnlijk, hij heeft dat in 3,5 jaar samen maar 1 keer gedaan omdat hij op een andere tactiek zat. Dus de kans dat hij er in die 7 races nog een keer voor zit is niet zo erg groot. Zeker als Ferrari daar twijfels over heeft en hem dus niet met strategie voor Vettel zet. | |
XL | dinsdag 11 september 2018 @ 19:32 |
Ricciardo, altijd sneller dan zijn teamgenoten. Tot dit seizoen. Bovendien was hij wel veel sneller dan Vettel. Hij versloeg Vettel met een groter verschil dan Vettel zijn andere teamgenoten versloeg. | |
potjecreme | dinsdag 11 september 2018 @ 19:35 |
En de ontkenning dat Raikkonen niet als 2de rijder wordt gebruikt. | |
Fir3fly | dinsdag 11 september 2018 @ 19:40 |
Hahahaha | |
Monolith | dinsdag 11 september 2018 @ 20:05 |
Dit is natuurlijk geen weerwoord op hetgeen er staat, maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al wel begrepen. | |
Fir3fly | dinsdag 11 september 2018 @ 20:06 |
Of dat hij beter zou zijn dan Vettel, wat nog veel onwaarschijnlijker is. | |
XL | dinsdag 11 september 2018 @ 20:13 |
Geef dan 1 plausibele verklaring waarom het niet zo is? Je realiseert je dat kamp Ricciardo met argumenten komt en jij alleen dom lacht? | |
ShaoliN | dinsdag 11 september 2018 @ 20:13 |
Ik denk dat er 6/7 coureurs op de huidige grid zijn die het beter gedaan zouden hebben dan Vettel de afgelopen 2 jaar. Hij is bloedsnel, maar wat heeft hij bizar veel onnodige fouten gemaakt en kampioenschappen weggegooid. | |
Fir3fly | dinsdag 11 september 2018 @ 20:14 |
Tja, dan heb je nogal weinig inzicht. Vettel is de enige die het Hamilton moeilijk heeft kunnen maken. En als je Alonso zegt: die heeft z'n kans gehad in 2012 maar maakte te veel fouten. [ Bericht 6% gewijzigd door Fir3fly op 11-09-2018 20:23:21 ] | |
XL | dinsdag 11 september 2018 @ 20:19 |
De enige ook met een auto die sneller is dan Hamiltons auto | |
Fir3fly | dinsdag 11 september 2018 @ 20:23 |
Alleen op sommige circuits en alleen dit jaar. Kimi heeft dezelfde auto, overigens. Is er iemand die suggereert dat Hamilton niet het beste uit de Mercedes haalt? | |
Fer | dinsdag 11 september 2018 @ 20:38 |
Ik denk dat Vettel wel het maximale uit de Ferrari haalt en hij heeft een enorme vastberadenheid en agressie om zijn doel te bereiken. Uitstekend kwalificatiebeest ook. Maar die onhandige acties onder druk, bij de starts. Het kost hem teveel punten. | |
ShaoliN | dinsdag 11 september 2018 @ 20:45 |
Vettel is ook de enige met het materiaal. Momenteel zelfs aanzienlijk beter dan dat van Hamilton. Toch heeft hij 30 punten minder. Stomme fouten, te vaak. Als je dat mist heb je waaschijnlijk geen zicht. | |
ShaoliN | dinsdag 11 september 2018 @ 20:46 |
Precies. | |
Fir3fly | dinsdag 11 september 2018 @ 20:47 |
De Mercedes is beter dan de Ferrari op de meeste circuits. En Vettel heeft een paar fouten gemaakt dit seizoen, dat klopt. Maar dat geldt ook voor Hamilton, beiden zijn niet perfect geweest tot nu toe. Het gat is voornamelijk ontstaan door Vettel's crash in Duitsland, dus als hij daardoor het kampioenschap verliest kun je hem dat kwalijk nemen. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 11 september 2018 @ 21:03 |
Sinds twee races... | |
Donderkonijn | dinsdag 11 september 2018 @ 21:06 |
Die vat ik even niet. Max boort Riccardio dik op pure snelheid, in gelijkwaardige auto's. Hoe bedoel je, een fractie snellere auto. | |
daNpy | dinsdag 11 september 2018 @ 21:07 |
Ric is juist beter gaan presteren met Max in het team, in 2015 stond hij achter Kvyat aan het eind van het seizoen. Hij is echter niet sneller als Max. | |
daNpy | dinsdag 11 september 2018 @ 21:09 |
Huh?
| |
Weltschmerz | dinsdag 11 september 2018 @ 21:27 |
Het is een weerwoord op 'gratuit'. Het gaat er niet om dat het geen zwak punt van Vettel zou zijn dat hij zo gevoelig is voor de balans, het gaat erom dat als hij dat probleem gedeeltelijk of helemaal uit de weg heeft, hij 3 tienden tot meer dan een halve seconde aan snelheid wint. Tegenover Raikkonen heeft hij beide kanten duidelijk laten zien, toen was Raikkonen zomaar een half seizoen aan hem gewaagd, en daarna was het gewoon weer respectabele afstand. Tegen Ricciardo heeft hij maar een kant laten zien, maar dat is geen reden om te doen alsof dat het hele plaatje is. Behalve de fouten was Hamilton ook gewoon te vaak langzamer of nauwelijks sneller dan Bottas. Vettel heeft het een stukje beter gedaan tov Raikkonen. Vettels grootste fout was in Baku. Die toonde ook aan dat hij en Ferrari mentaal niet goed bezig zijn met het winnen van de titel, en dat zijn ze nog steeds niet. Ze gaan voor de fair play award, de Flandrien van het jaar en de amusementsprijs (in de categorie leedvermaak), maar ze laten zich piepelen voor het kampioenschap. | |
XL | dinsdag 11 september 2018 @ 21:37 |
Het verschil in de wk stand is minimaal, daarbij had RIC echt heel veel motorpech. RIC versloeg max vorig jaar vrij simpel in de stand. Eens op het kwalificatiegat. Achter Max blijven rijden is einde carriere, dus RIC moest wel wat gaan doen. Renault is een logische stap, als naar boven stappen niet kan | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2018 @ 21:45 |
Dat was dus vorig jaar andersom | |
daNpy | dinsdag 11 september 2018 @ 22:21 |
Mweh Verstappen werd ook nog een paar keer door wat anderen van de baan gerost. Verstappen tikte ook Ric eruit maar het aantal DNFs van Verstappen is hoger vlgs mij. | |
Monolith | dinsdag 11 september 2018 @ 22:53 |
Natuurlijk is het gratuit want het enige bewijs dat er geleverd kan worden is een onderling duel bij Ferrari en dat gaat er niet meer van komen. | |
Whiskers2009 | woensdag 12 september 2018 @ 07:00 |
Ik ontken nergens dat Max RIC omhoog gestuwd heeft en andersom. De stelling is dat de glans van RIC er (langzaam) afgegaan is sinds Max bij RBR rijdt (en er nu helemaal af is nu Max consequent zowel in Q als race sneller is). | |
Mothzor | woensdag 12 september 2018 @ 10:43 |
Verschillende media melden dat Mick Schumacher in beeld zou zijn bij Torro Rosso. Nu maakt hij op dit moment best wel indruk, maar aan het begin van het seizoen was het niet veel. Neemt niet weg dat graag weer een zekere M. Schumacher op de grid zou zien. Mooie exposure voor Torro Rosso ook. | |
THEFXR | woensdag 12 september 2018 @ 11:04 |
hoeoud is hij, na max is een Hoe oud is hij? | |
nogeenoudebekende | woensdag 12 september 2018 @ 11:09 |
Hij is van 99 als ik mij niet vergis. | |
XL | woensdag 12 september 2018 @ 11:23 |
Dan bij Max in het team en Benetton als naam sponsor | |
Tarado | woensdag 12 september 2018 @ 12:28 |
| |
Donderkonijn | woensdag 12 september 2018 @ 15:54 |
Vorig jaar had Max die pech, dus wat is je punt? Let maar op eind seizoen, als de boel heel blijft en er geen rare dingen zoals onzinstraffen geburen ( Connely) zit er een giga gat tussen Max en Ricc. Max is gewoon sneller en heeft meer ballen en race inzicht. Bovendien zit hij nu al op de helft vande wins die Ricc had in zijn hele carriere, en qua podiumplekken zal het niet eens zo heel veel meer schelen. Ricc is trouwens al een keer een seizoen zoek gereden door Kvyat als je aan scoreboardjournalistiek doet. | |
Blijepeen | woensdag 12 september 2018 @ 15:59 |
Kan me herinneren van een programma of artikel dat Jos Verstappen heeft aangegeven dat hij niet erg onder de indruk is/was van Mick Schumacher. Ging volgens mij over toen hij en Max in de karts nog zaten. | |
Sinister-D- | woensdag 12 september 2018 @ 16:23 |
iets verteld me dat Jos niet geheel objectief naar vergelijkingen tussen Max en anderen kijkt. | |
Tarado | woensdag 12 september 2018 @ 16:24 |
Jos vond zichzelf ook beter dan Michael | |
sasquatsch | woensdag 12 september 2018 @ 16:37 |
Tot ruim een maand geleden was het inderdaad nog niet indrukwekkend wat Mick Schumacher liet zien. Echter sinds Spa eind juli is hij constant bij de voorsten te vinden. Dat is wel opvallend. | |
opgebaarde | woensdag 12 september 2018 @ 16:43 |
Je doet zelf ook een beetje aan scoreboard journalistiek. Vorig jaar is Max 4 keer uitgevallen met mechanische pech en Ricciardo 5 keer. Wel heeft Verstappen 4 keer met een incident slecht gescoord of uitgevallen en Ricciardo maar één keer (Hongarije, crash met Verstappen). | |
Whiskers2009 | woensdag 12 september 2018 @ 18:26 |
Klopt. Er was tot voor kort weinig indrukwekkends aan wat Mick presteerde. Dus dat niemand onder de indruk was is niet verbazingwekkend. | |
JayHovah | woensdag 12 september 2018 @ 18:48 |
Was het niet dat Max pas met z’n driedubbele zege op Spa een contract kreeg bij Red Bull? En dan bedoel ik niet het Toro Rosso zitje... | |
Sinister-D- | woensdag 12 september 2018 @ 19:25 |
nee, het waren de regen races op de Norisring die bij Marko de doorslag gaven. | |
Whiskers2009 | woensdag 12 september 2018 @ 19:43 |
Staat mij ook bij ja | |
ShaoliN | woensdag 12 september 2018 @ 20:00 |
Ik vind het schrijnend hoe het hele team van Ferrari het zovaak op belangrijke momenten laat afweten. Ze hebben 2 goede coureurs, naar mijn mening de beste auto maar door zoveel knulligheid toch het kampioenschap niet pakken. | |
potjecreme | woensdag 12 september 2018 @ 20:03 |
Parijs is nog ver hoor mensen. | |
BeamofLight | woensdag 12 september 2018 @ 20:03 |
welke fouten? Die fake-Hamilton-komt binnen? Sowieso is bottas een betere 2e coureur ( lees: ja papa Lewis ik zal alles doen om me ergste cijferen en je te helpen) dan RAI | |
Smacked_Actor | woensdag 12 september 2018 @ 20:04 |
https://www.motorsport.co(...)eved/3174871/?nrt=54 | |
ShaoliN | woensdag 12 september 2018 @ 20:06 |
Te vaak blunderen met de strategie. Zowel in quali als in de race. | |
BeamofLight | woensdag 12 september 2018 @ 20:06 |
serieuze vraag van mij hoor. Onderbuikgevoel van me geeft je gelijk, maar heb je voorbeelden ? | |
ShaoliN | woensdag 12 september 2018 @ 20:16 |
Zeer recentelijk de quali op Spa waarbij Mercedes met Hamilton toch weer beter met de regen omgaat. Quali monza waar hun eerste rijder de tow mist waardoor rijder 2 op pole komt. Die wordt in de race eigenlijk te vroeg naar binnen gehaald. En hun eerste rijder neemt onnodig weer net iets veel te risico. Er lijkt elke race wel iets. | |
Bonobo11 | woensdag 12 september 2018 @ 20:45 |
Daar hintte dit artikel ook naar https://www.skysports.com(...)ian-vettels-mistakes | |
Wombcat | woensdag 12 september 2018 @ 20:56 |
Die pitstop van Raikkonen op Monza was wel degelijk logisch. Als ze het niet hadden gedaan, was Mercedes als eerste gestopt en had Hamilton de undercut gehad, voor Kimi op de baan gekomen en had gewonnen. | |
ShaoliN | woensdag 12 september 2018 @ 20:59 |
Dat betwijfel ik. Hamilton had dan ook tegen zijn bandenslijtage aangelopen. Te vaak is er een situatie waarbij Ferrari denkt te moeten reageren en de uitkomst altijd richting Mercedes valt. Dat Sky artikel verwoord idd trouwens mooi wat ook mijn gevoel is bij Ferrari dit moment. | |
Peterselieman | woensdag 12 september 2018 @ 21:02 |
Dat betekent dat Mercedes het tactisch slim speelt | |
Fir3fly | woensdag 12 september 2018 @ 21:03 |
Dat lijkt me niet, aangezien de Mercedes veel minder slijtage had dan de Ferrari. | |
ShaoliN | woensdag 12 september 2018 @ 21:04 |
Ja dat doen ze zeker. Daar ligt Ferrari gewoon achter. | |
Wombcat | woensdag 12 september 2018 @ 21:04 |
Ik betwijfel dat niet. Ondanks dat Hamilton praktisch onder de achtervleugel van Raikkonen zat, kon hij lang genoeg doorrijden en een goed tempo onderhouden. Raikkonen zat ook teveel te pushen na zijn stop. | |
Peterselieman | woensdag 12 september 2018 @ 21:06 |
Behalve eerder dit seizoen een keer toen ze Vettel lang door lieten rijden in de hoop op een SC of VSC die er ook kwam. Vettel kwam toen voor de deur van Hammie weer naar buiten | |
ShaoliN | woensdag 12 september 2018 @ 21:06 |
Misschien wel. Maar dan is het wederom een fout van Ferrari met behoorlijke gevolgen. | |
Wombcat | woensdag 12 september 2018 @ 21:07 |
Raikkonen was gewoon niet snel genoeg. | |
BeamofLight | woensdag 12 september 2018 @ 22:16 |
Denk dat Bottas de key-factor is Mercedes heeft een spits en een perfecte assist-gever Ferarri denkt te vaak een extra aanvaller in te brengen die in de weg loopt of ook wil scoren | |
potjecreme | woensdag 12 september 2018 @ 22:33 |
Er zijn 2 wereld kampioenschappen hè. Dus tuurlijk moeten beide goed scoren. Verder komt het toch ook wel vaak voor dat Raikkonen een extra stop moet maken en Vettel niet. | |
Donderkonijn | donderdag 13 september 2018 @ 00:24 |
Hoe is extrapoleren scoreboardjournalistiek, leg uit... | |
#ANONIEM | donderdag 13 september 2018 @ 01:08 |
Honda is lekker bezig. Dat wordt nog wel wat. | |
Tarado | donderdag 13 september 2018 @ 13:46 |
Ferrari heeft #2 driver uitgevonden, dat het niet goed uitpakt heeft eerder met verkeerd management te maken dan met de rijders in kwestie | |
Fir3fly | donderdag 13 september 2018 @ 13:56 |
Nog steeds heel dom om Raikkonen voor Vettel te laten in Oostenrijk. | |
vosss | donderdag 13 september 2018 @ 14:26 |
Er gaat wel meer mis bij Ferrari en dat verklaart wellicht ook gedeeltelijk de fouten die Vettel maakt. Die raakt nogal gefrustreerd daardoor en met een beetje overcompenseren om het gefaal van zn team goed te maken dan zijn de fouten snel gemaakt natuurlijk. | |
nogeenoudebekende | donderdag 13 september 2018 @ 15:48 |
Kimi. | |
ShaoliN | donderdag 13 september 2018 @ 17:48 |
Idd nog zo’n dingetje | |
Gezicht | donderdag 13 september 2018 @ 18:06 |
STR Honda is gewoon het hele jaar aan het sandbaggen, volgend jaar alleen maar RBR Honda en STR Honda podiums jatog | |
Fer | donderdag 13 september 2018 @ 18:24 |
Honda heeft geen update in Spa, maar het lijkt erop dat de Canada-motor iedere race een beetje opgevoerd wordt om te testen. Het vermogen in Spa en Monza was heel behoorlijk, ook in de race zelf. Ze hebben bij Torro Rosso minder druk en kunnen nieuwe motoren eerst detuned proberen en dan rustig opbouwen. Ook tof om te lezen dat ze het ontwikkelen van de hybride laad/ontlaad strategie nu onder de knie hebben. En niet zoals Alonso vorig jaar, die bedacht om Pouhon volgas te nemen en zo geen ERS boost meer kreeg op het laatste stuk. | |
Fir3fly | donderdag 13 september 2018 @ 18:39 |
Hoe kom je daar bij? Gasly startte als 9e maar werd door letterlijk iedereen achter hem ingehaald tijdens de race. | |
JayHovah | donderdag 13 september 2018 @ 18:47 |
Kimi was in vorm met de persconferentie:
| |
daNpy | donderdag 13 september 2018 @ 18:48 |
| |
Asschen_sukar | donderdag 13 september 2018 @ 18:55 |
Alleen al daarom blijft hij een van mn favorieten. Niks mis mee om die domme persvragen met dit soort antwoorden te beantwoorden. | |
#ANONIEM | donderdag 13 september 2018 @ 19:12 |
Wat is dat ook voor ontzettende kut vraag dan. Van Louis Dekker zeker? | |
opgebaarde | donderdag 13 september 2018 @ 19:15 |
Nou an sich lijkt me de vraag terecht als de vraag wat meer context gekregen had. Want elke fan vroeg zich afgelopen dinsdag af: waarom gaat hij toch nog twee jaar door en dan ook nog eens bij een team die in de achterhoede knokt | |
Asschen_sukar | donderdag 13 september 2018 @ 19:17 |
De man wil gewoon racen, of dat nou bij Ferrari is of bij nota bene z'n oude team Sauber. En zo slecht doen die het op dit moment nou ook weer niet, ze weten soms aardig mee te doen in het middenveld. | |
nogeenoudebekende | donderdag 13 september 2018 @ 19:20 |
Of hij Seb gaat helpen met de titel... 'ik kan maar in een auto rijden'. | |
JayHovah | donderdag 13 september 2018 @ 19:24 |
Geloof het niet maar het was de eerste vraag van de FIA zelf... Louis Dekker moet er eerst nog zelf achterkomend dat Alfa Romeo en Sauber geen twee verschillende teams zijn. | |
ESF1Gamer | donderdag 13 september 2018 @ 19:40 |
Louis Dekker is nog erger dan Jack | |
Peterselieman | donderdag 13 september 2018 @ 19:42 |
Ook erger dan Rob Kamphues of Jayjay Boske? | |
XL | donderdag 13 september 2018 @ 19:47 |
Louis Dekker zou ook op een andere manier Max in de vraag betrekken | |
Bonobo11 | donderdag 13 september 2018 @ 20:17 |
Met beeld https://www.instagram.com/p/Bnqst5-hVVg/?hl=nl | |
Yashaaaaa | donderdag 13 september 2018 @ 20:48 |
XL | donderdag 13 september 2018 @ 21:04 |
Hamilton daarnaast kan zijn lachen ook niet verbergen | |
opgebaarde | vrijdag 14 september 2018 @ 00:34 |
De begrijpt iedereen. Nu. Niemand zag dit aankomen of had een scenario als dit bedacht | |
Asschen_sukar | vrijdag 14 september 2018 @ 06:17 |
Mee eens, maar dan is zo'n vraag stellen toch nog steeds een beetje overbodig? | |
sasquatsch | vrijdag 14 september 2018 @ 08:30 |
Een ruil met Leclerc ging als gerucht al langer rond. | |
lord_bono | vrijdag 14 september 2018 @ 12:36 |
https://www.formula1.com/(...)p1eUumW8qUG0S8k.html | |
vosss | vrijdag 14 september 2018 @ 12:39 |
Ik kwam liters | |
Whiskers2009 | vrijdag 14 september 2018 @ 12:44 |
Waarom tekenen ze RIC in een RBR? En met een gele camera? | |
opreis | vrijdag 14 september 2018 @ 12:47 |
Wat maakt het uit? | |
vosss | vrijdag 14 september 2018 @ 12:50 |
Geen idee, maar vettel heeft zn contract verlengd in elk geval!!! | |
Whiskers2009 | vrijdag 14 september 2018 @ 12:55 |
En ook een gele camera... | |
Sjemmert | vrijdag 14 september 2018 @ 13:26 |
https://www.f1today.net/n(...)razicht-in-singapore Ferrari aan het cheaten ? Trollen ? Of moet die koeling gewoon persee daar zitten ? | |
Whiskers2009 | vrijdag 14 september 2018 @ 13:28 |
Het doel is het zicht op stuur en monitor verbergen. Koelzak mocht niet. Dan maar een fan in beeld Lijkt me geen cheaten. | |
Sjemmert | vrijdag 14 september 2018 @ 13:31 |
Ligt eraan wat ze willen verbergen op het stuur denk. Vreemd is het wel en geeft zo wel voer voor de conspiracy theorist. | |
vosss | vrijdag 14 september 2018 @ 13:35 |
Leclerc is eerste coureur tegen die tijd | |
Whiskers2009 | vrijdag 14 september 2018 @ 13:35 |
Waarom? Ze willen gewoon niet dat er meegeken wordt op het stuur of de monitors. Ze zijn bang dat dat via de camera kan. Dus zorgen ze dat de camera eea niet in beeld kan krijgen. That's all. De FIA mag gewoon controleren verder. | |
vosss | vrijdag 14 september 2018 @ 13:40 |
Als een F1 team wil dat hun concurrenten iets niet zien, dan ga er maar blind vanuit dat ze er voordeel uit halen. Dat kan een maas in de wet zijn of een grijs gebied zo je wil, maar dat kan net zo goed iets zijn wat volstrekt legaal is en waar hun concurrenten niet aan gedacht hebben. En het kan ook volkomen illegaal zijn. In elk geval doet een team dergelijke moeite om iets niet te laten zien niet voor niets. Daar zit gewoon wat achter en daar is niets #conspiracy aan. | |
nogeenoudebekende | vrijdag 14 september 2018 @ 13:41 |
Alleen Ferrari doet het en krijgt er keer op keer een waarschuwing voor. Er is dus wel degelijk een probleem. | |
Whiskers2009 | vrijdag 14 september 2018 @ 13:45 |
Ach, men zet ook vaak zat schermen neer of gooit een doek over de wagen. Ik zie geen aanleiding om te denken dat er iets illegaals gaande is. En de conspiracy komt op het conto van Sjemmert | |
vosss | vrijdag 14 september 2018 @ 13:45 |
Het enige probleem wat Ferrari heeft is dat er veel te veel spaghettivreters werken. There; I said it. | |
Whiskers2009 | vrijdag 14 september 2018 @ 13:46 |
1 waarschuwing. Mbt de koelzak op de camera. Die is weg | |
vosss | vrijdag 14 september 2018 @ 13:47 |
Omdat men om eerder genoemde redenen niet wil dat hun concurrenten iets zien. | |
sasquatsch | vrijdag 14 september 2018 @ 13:49 |
Dat wil niet zeggen dat het illegaal is aangezien de FIA gewoon mag en kan controleren. | |
vosss | vrijdag 14 september 2018 @ 13:52 |
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat als een F1 iéts verbergt dat dat dan is omdat ze niet willen dat de concurrentie iets ziet. | |
sasquatsch | vrijdag 14 september 2018 @ 13:54 |
Ik las het als reactie op het tweede deel van de post | |
Red_85 | vrijdag 14 september 2018 @ 14:17 |
Concept 1 is ook wel de combi tussen elegant en agressief. De halo is hierin ook veel minder lelijk verwerkt dan in de huidige auto's. Laat maar komen. | |
Sjemmert | vrijdag 14 september 2018 @ 14:25 |
Imo moet de FIA hier gewoon streng zijn en duidelijk zijn dat het onboard camerabeeld ten alle tijden vrij moet zijn. Dat ze geheimzinnig willen doen met schermen en doeken vind ik verder prima maar die onboard beelden zijn voor de TV en een groot onderdeel van de show. | |
Whiskers2009 | vrijdag 14 september 2018 @ 14:27 |
Ze verbergen die alleen in de pits he? Niet tijdens het rijden... | |
Sjemmert | vrijdag 14 september 2018 @ 14:28 |
Ahh oke my bad in dat geval heb ik er al een stuk minder moeite mee | |
Wombcat | vrijdag 14 september 2018 @ 16:32 |
Zou ook wat zijn als tijdens het rijden ook die koelzak erover hadden. | |
King_Merc | vrijdag 14 september 2018 @ 21:52 |
Heb het idee dat ze iets anders verbergen, dit leidt daarvan af. Iedereen kan toch de auto en stuurtje zien na de Q en de race? Om een soort game of thrones referentie bij te halen, Robb Stark offerde 1 leger op, (waarvan de lannisters dachten dat het hun echte leger was ) terwijl het echte leger ervoor zorgde dat ze Jaime te pakken kregen | |
Whiskers2009 | vrijdag 14 september 2018 @ 22:22 |
Ik ben niet degene due dat niet door had he? | |
Peterselieman | vrijdag 14 september 2018 @ 23:06 |
Leuke teaser met Max in het F1 Café op Ziggo. Haalt zo meteen ff hard uit naar Renault in een interview met Olav | |
PSVCL | vrijdag 14 september 2018 @ 23:31 |
Peterselieman | vrijdag 14 september 2018 @ 23:32 |
Hij kan een boek schrijven over het amateurisme bij Renault. Dus daar is achter de schermen veel meer gebeurd dan dat bekend is | |
maniack28 | vrijdag 14 september 2018 @ 23:36 |
Wolff is boos over Ocon situatie. Hij had gewoon Bottas moeten opdonderen... | |
Nattekat | vrijdag 14 september 2018 @ 23:36 |
Wat gemist? | |
maniack28 | vrijdag 14 september 2018 @ 23:44 |
https://www.skysports.com(...)hurting-esteban-ocon | |
Nattekat | vrijdag 14 september 2018 @ 23:56 |
Dat andere | |
maniack28 | zaterdag 15 september 2018 @ 00:00 |
Niet gezien Haha... | |
Peterselieman | zaterdag 15 september 2018 @ 00:04 |
het zijn maar een paar zinnen van Max, maar er zit bij RB een hoop onvrede over Renault | |
THEFXR | zaterdag 15 september 2018 @ 02:06 |
Gruj0 | zondag 16 september 2018 @ 00:17 |
NASCAR driver | |
mikieu | zondag 16 september 2018 @ 08:06 |
01. Alonso 0.381s (0.842s) 02. Leclerc 0.379s (0.619s) 03. Verstappen 0.26s (0.662s) 04. Gasly 0.22s (0.195s) 05. Vettel 0.17s (0.166s) 06. Hulkenberg 0.148s (0.266s) 07. Hamilton 0.145s (0.687s) 08. Sirotkin 0.09s (0.071s) 09. Grosjean 0.06s (0.959s) 10. Perez 0s (0.38s) Gemiddelde verschil in kwalificatie, degene waar een van de coureurs niet meedeed zijn hierin niet meegenomen. | |
tja77 | zondag 16 september 2018 @ 08:36 |
Verschil met “kwalificatiebeest” Ricciardo is toch wel erg indrukwekkend. | |
vosss | zondag 16 september 2018 @ 08:46 |
Is tussen haakjes het gemiddelde of wat niet tussen haakjes? =edit= Tussen haakjes is dit weekend en zonder haakjes is gemmidelde neem ik aan? [ Bericht 5% gewijzigd door vosss op 16-09-2018 08:55:31 ] | |
vosss | zondag 16 september 2018 @ 08:48 |
Zeker als je bedenkt dat Max de sterkste teamgenoot heeft. Imo dan. | |
vosss | zondag 16 september 2018 @ 08:54 |
Overigens zet dit lijstje een Hamilton ook wel even op zn plaats. We weten allemaal dat Bottas niet je van het is, maar lewis zit er maar anderhalf tienden voor. Idem met Vettel. Ik durf gerust te stellen dat Max in zowel de Ferrari als de Mercedes gewoon dik kampioen zou zijn geworden dit jaar | |
Tarado | zondag 16 september 2018 @ 09:17 |
| |
mikieu | zondag 16 september 2018 @ 09:18 |
Ja exact je edit, had dit even ergens vandaan gekopieerd, kopje was weggevallen. | |
Peterselieman | zondag 16 september 2018 @ 09:47 |
Ik vermoed dat dit wel het geval geweest zou zijn ja. | |
daNpy | zondag 16 september 2018 @ 10:05 |
De meest gelijkwaardige iig denk ik? | |
vosss | zondag 16 september 2018 @ 10:07 |
Nouja volgens deze data dus kennelijk niet. Maar als je ziet dat Alonso tegenover een Stoffel staat, Lewis tegenover een Bottas, Gasly tegenover een Hartley, Leclerc tegenover een Ericsson etc, dan denk ik wel dat de sterkste teamgenoot van alllen in dit rijtje de teamgenoot van Max is. | |
daNpy | zondag 16 september 2018 @ 10:10 |
Ja dat dachten we wel | |
Nattekat | zondag 16 september 2018 @ 15:18 |
| |
Nattekat | zondag 16 september 2018 @ 15:29 |
| |
Whiskers2009 | zondag 16 september 2018 @ 17:18 |
Max terug naar de B-spec https://www.gpblog.com/nl(...)en-aan-in-sochi.html En dus gridstraf [ Bericht 5% gewijzigd door Whiskers2009 op 16-09-2018 17:36:19 ] | |
Whiskers2009 | zondag 16 september 2018 @ 17:34 |
Max veel problemen tijdens de race: https://racingnews365.nl/(...)-helemaal-nergens-op | |
#ANONIEM | maandag 17 september 2018 @ 09:48 |
Onboard bij Perez wanneer die SIR eraf tikt 1/4 speed 1/2 speed full speed Zo kijkende naar die onderste , in real-time. Heb ik niet het idee dat het een hele bewuste bomb was Checo. Meer een derp moment. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2018 09:49:14 ] | |
fathank | maandag 17 september 2018 @ 10:01 |
Vettel structureel 3 tienden sneller dan z'n teamgenoot. | |
DeeBee | maandag 17 september 2018 @ 10:26 |
Alleen als de set-up van de auto meewerkt, hij is een Pietje precies daarmee! | |
Nattekat | maandag 17 september 2018 @ 10:47 |
Hij rijdt weg van de muur terwijl er overduidelijk een voorvleugel zichtbaar is. Ja dag. | |
THEFXR | maandag 17 september 2018 @ 11:23 |
dat is de topcam, niet zijn spiegel | |
tja77 | maandag 17 september 2018 @ 11:27 |
Gifgod Is die laatste full speed ja? Het oogt nog vrij traag. | |
Nattekat | maandag 17 september 2018 @ 11:34 |
Hij kan nog z'n hoofd naar links draaien. Hij wist gewoon dat Sirotkin daar zat, het is niet te verdedigen. En het 'ik zag hem niet'-smoesje werkt maar één keer per race. | |
THEFXR | maandag 17 september 2018 @ 11:35 |
daar zit die band/rand voor, die ze eruit halen als ze uitstappen | |
Nattekat | maandag 17 september 2018 @ 11:41 |
Hij wist dat hij dat zat, klaar. Als hij dat niet wist heeft hij helemaal niets te zoeken in die wagen en mag hij volgend jaar vanaf de zijlijn kijken hoe Ocon het wel kan. Ik riep het nog een minuut of twee voor het gebeurde, dat dit in tranen ging eindigen. | |
THEFXR | maandag 17 september 2018 @ 11:55 |
| |
Nattekat | maandag 17 september 2018 @ 12:11 |
En ik zei nergens dat Perez bewust een crash veroorzaakte. Ik zei dat hij gewoon een ongelofelijk achterlijke actie deed. | |
mikieu | maandag 17 september 2018 @ 12:50 |
Toto dreigt te stoppen met motoren leveren als RPFI Ocon vervangt voor Stroll, iets dat natuurlijk gebeurt. Dat betekent dat Mercedes motoren over heeft, iets voor RB? | |
Asschen_sukar | maandag 17 september 2018 @ 12:52 |
Dat zou toch wel een heerlijke actie zijn En dan Williams als B team een beetje boosten zodat ze uiteindelijk boven RPFI uitkomen (Never gonna happen, maar ik mag dromen toch ) | |
Tarado | maandag 17 september 2018 @ 13:01 |
bron? | |
theclansman | maandag 17 september 2018 @ 13:16 |
Red Bull team principal Christian Horner has confirmed that Max Verstappen is likely to take a grid penalty for the Russian Grand Prix in two weeks' time. The Dutchman suffered from a series of issues in Singapore last weekend with his 'spec C' engine. Red Bull fitted the upgraded engine to Verstappen's car in Monza, but are the only Renault powered team to run it. Renault admitted prior to the weekend in Italy that the upgrades have improved the top speed which comes at the cost of reliability. https://www.f1today.net/en/news/f1/241396/engine-penalty-likely-for-verstappen-in-sochi | |
Nattekat | maandag 17 september 2018 @ 13:19 |
Toto | |
potjecreme | maandag 17 september 2018 @ 13:22 |
Heb jij een bron gezien? | |
#ANONIEM | maandag 17 september 2018 @ 13:24 |
Mijn google Fu kan niks vinden over dat toto verhaal, behalve wat gare blogjes met 5 subscribers | |
Tarado | maandag 17 september 2018 @ 13:25 |
wat doet hij het goed met z'n protege's, niet dus | |
TAV74 | maandag 17 september 2018 @ 13:27 |
Die Toto die Ocon ook gewoon in een Mercedes had kunnen zetten bedoel je? | |
Tarado | maandag 17 september 2018 @ 13:29 |
over 2018 zou hij (Mercedes) misschien nog wel wat te zeggen kunnen hebben omdat FI korting krijgt op de motoren vanwege Ocon maar als Stroll & co volgend jaar gewoon de volle mep betalen maken ze echt wel zelf uit wie er in de auto's zitten | |
Nattekat | maandag 17 september 2018 @ 13:32 |
Deze ene keer wel. En hij kan er niks aan doen dat Stroll een ongelofelijke !@#$ is | |
Tarado | maandag 17 september 2018 @ 13:37 |
welke deze keer, voorlopig is het een broodje aap verhaal | |
Nattekat | maandag 17 september 2018 @ 13:37 |
Die Toto die anders een prima presterende (toen nog) eruit moest gooien. | |
TAV74 | maandag 17 september 2018 @ 13:58 |
Je gaat voor potentiële top of degelijke middelmaat. Bottas is op F1 niveau nooit meer dan middelmaat geweest imo, geen materiaal voor een topteam. Denk nog steeds dat het aantrekken van Bottas koudwatervrees was na het seizoen waarin Hamilton en Rosberg elkaar dwars zaten. | |
opgebaarde | maandag 17 september 2018 @ 14:02 |
Mercedes had nauwelijks keus nadat Rosberg ineens zijn pensioen aankondigde. Bottas was toen een prima keus en hij heeft begin dit jaar goed gereden. Zijn prestaties vallen nu enorm tegen en/of Hamilton is meer dan briljant. Maar gisteren, Haas. Wat is daar gebeurd? Hoezo reed Grosjean rond als veldopvulling, reed geloof ik hele tijd voor Alonso en wordt ineens 15de.... Huh ik heb wat gemist hoop ik | |
#ANONIEM | maandag 17 september 2018 @ 14:07 |
5sec penal omdat hij zat te slapen met blauwe vlaggen en zat de hele race al ergens achterin [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2018 14:09:05 ] | |
Sinister-D- | maandag 17 september 2018 @ 14:26 |
https://www.f1today.net/n(...)vervangt-door-stroll Saward is doorgaans wel goed ingelicht, maar voor de rest idd niets over terug te vinden elders zoals aangehaald. | |
Gezicht | maandag 17 september 2018 @ 14:34 |
Zou wel goud zijn | |
Parafernalia | maandag 17 september 2018 @ 14:37 |
Ik ben vrij F1 n00b, kan iemand mij uitleggen waarom Vettel niet meer achter Jos aanging in de laatste ronden? Hij lag een paar seconden achter en heeft toch een betere auto? Het is bekend dat Max nogal eens uitvalt, ook de auto heeft soms kuren. Waarom hem dan weg laten rijden? Max kan toch ook een fout maken? Dat ie 'm niet inhaalt snap ik wellicht nog, maar waarom dit? | |
#ANONIEM | maandag 17 september 2018 @ 14:39 |
Vettel moest banden sparen, anders haalde hij het eind niet. | |
#ANONIEM | maandag 17 september 2018 @ 14:39 |
Jos doet weer mee in de F1 en een halve minuut is een paar seconden? Obvious troll is obvious. [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2018 14:40:11 ] | |
Red_85 | maandag 17 september 2018 @ 14:40 |
Omdat Vettel dan buiten het circuit zou moeten raken. En sowieso niet in Singapore aanwezig was geweest, want Jos' ex was daar. | |
Parafernalia | maandag 17 september 2018 @ 14:40 |
Max bedoel ik. En Vettel lag veel dichterbij dan 30 sec (ik keek ook wel eens in de tijd van Jos) | |
Parafernalia | maandag 17 september 2018 @ 14:41 |
Oke...maar waarom wisselde hij dan al zo vroeg van banden...ik snap die tactieken nog niet echt geloof ik | |
#ANONIEM | maandag 17 september 2018 @ 14:41 |
Halve minuut bij de finish. En vettel reedt tegen het einde al haast 40 laps op Ultra's, die waren gewoon volledig op. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2018 14:41:55 ] | |
Parafernalia | maandag 17 september 2018 @ 14:42 |
ik heb het niet over het einde ik bedoel juist waarom liet hij Max wegrijden edit: ah ok, banden op dus maar klopte dan de tactiek van Vettel en zijn team niet? | |
#ANONIEM | maandag 17 september 2018 @ 14:43 |
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2018 14:43:45 ] | |
Parafernalia | maandag 17 september 2018 @ 14:44 |
ja god, pak m beet 2e deel van de race.. | |
Bonobo11 | maandag 17 september 2018 @ 14:45 |
Ferrari snapt de tactieken ook niet | |
opgebaarde | maandag 17 september 2018 @ 14:47 |
Vettel maakte een vroege pitsstop met als doel Hamilton en "Jos" in te halen en bij Hamilton ook een twee stopper te forceren. Maar Jos en Hamilton reden hun eigen wedstrijd en bleven op de 1 stop. Vettel zijn banden konden het einde van de wedstrijd eigenlijk niet halen, maar als hij nogmaals zou stoppen dan zou hij op P6 terecht komen en een P3 absoluut niet redden. Dus hij werd gedwongen om door te rijden, en hij had het geluk dat Bottas niet kan rijden en zodoende liet hij de laatste 20 ronden al lopen en was P3 absoluut het beste resultaat wat mogelijk was. Eigenlijk heel knap van hem na die vroege pitsstop. En als Jos regelmatig uitvalt. Dan was het voor Vettel toch absoluut niet nodig om toch te pushen zoals jij oppert? | |
IJsdraakje | maandag 17 september 2018 @ 14:48 |
Hij gooit het zelf op nadeel hebben van starten op hypersofts. Van z'n facebook: Niet dat het erg goed te vergelijken valt, HUL is op P10 gestart en gefinisht en de andere waren de Force India's. Om de concurrentie ook naar een stop te dwingen, want verse banden-voordeel. Het was alleen een derp van Ferrari omdat de rest voor softs ging die langer goed bleven dan de ultra's, ondanks dat ze volgens Pirelli een flink tragere rondetijd zouden hebben. | |
Parafernalia | maandag 17 september 2018 @ 14:49 |
Nou ja, er kan ook iets misgaan met de auto maar dat ie wel kan doorrijden, of hij maakt een klein stuurfoutje, weet ik het..hij is nog jong en onervaren. Maar goed het lag dus aan z'n banden. | |
opgebaarde | maandag 17 september 2018 @ 14:54 |
Vettel moest iets proberen en forceren voor het kampioenschap. Jammer voor hem dat Redbull en Mercedes niet hapte plus een beetje gek omdat "Jos" twee verse setjes ultras had en hij maar één | |
Parafernalia | maandag 17 september 2018 @ 14:56 |
Aha ok, beetje een wanhoopspoging dus | |
opgebaarde | maandag 17 september 2018 @ 14:59 |
Jong is hij, maar onervaren zeker niet. Hij rijdt al vier jaar in de F1 Inderdaad de banden. Sowieso vreet de Ferrari (en Mercedes) meer band dan Redbull. | |
#ANONIEM | maandag 17 september 2018 @ 15:04 |
En nog steeds kon Vettel 46 van de 61 laps op een Ultra Soft rijden Tijd voor een mega ultra hyper soft [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2018 15:05:16 ] | |
Parafernalia | maandag 17 september 2018 @ 15:05 |
Hoe kan dat eigenlijk? | |
Fir3fly | maandag 17 september 2018 @ 15:07 |
Dat verschilt per circuit en die vraag zal niemand hier kunnen beantwoorden. | |
opgebaarde | maandag 17 september 2018 @ 15:13 |
Ja wtf, 46 ronden en qua rondetijden dicht bij de soft zitten. Bijzonder jammer | |
Gezicht | maandag 17 september 2018 @ 15:24 |
Naar het schijnt is Verstappen ook meester in het bandjes sparen. | |
Tarado | maandag 17 september 2018 @ 15:26 |
dat is hij zeker maar het gaat dus om dit jaar tussentijds wisselen, wat ik eerder meldde daar zou Mercedes nog wel wat invloed op kunnen hebben ivm de kortingen vanwege Ocon | |
opreis | maandag 17 september 2018 @ 15:37 |
Zou niet zo moeten zijn natuurlijk. Denk niet dat ze dat kunnen maken als motorleveranciers. Dan kunnen ferrari, renault en honda hetzelfde doen. | |
theclansman | maandag 17 september 2018 @ 16:13 |
Kunnen ze best doen als er nog geen contracten voor 2019 of er staat iets vermeld dat ze een rijder bij hun kunnen stallen. Mogen ze best zeggen als je dat doet heb je geen contract voor 2019. kan racing point mooi de 2 vrije motoren van renault overnemen | |
THEFXR | maandag 17 september 2018 @ 17:14 |
nee, 15 mei was de sluitingsdatum van de FIA, daarna moeten ze de motoren leveren. | |
SiGNe | maandag 17 september 2018 @ 18:10 |
De Red Bull heeft een kortere wielbasis dan Mercedes en Ferrari en heeft daardoor meer grip in de bochten en dat scheelt in de slijtage. Overigens wel raar dat Vettel zo lang met de Ultrasofts kon rijden, volgens Pirelli zouden ze hoogstens 15 ronden meegaan. Natuurlijk was er even een safetycar, dan rijdt men minder hard en dat verlengt de levensduur van de banden maar 31 ronden meer is wel erg overdreven! Per circuit verschillen de compounds van de banden overigens ook, de Ultrasoft die op Singapore gebruikt is is een andere compound dan de Ultrasoft die over 2 weken op Sochi gebruikt wordt. Volgend jaar zullen er overigens nog maar 3 type banden zijn, Soft, Medium en Hard maar die compounds verschillen ook per circuit. Elke race is er dus een andere softband. Bij elke race zijn alle drie de types beschikbaar | |
Sometimes | maandag 17 september 2018 @ 18:24 |
Bij de safety car reed Vettel nog op de Hypersofts. | |
THEFXR | maandag 17 september 2018 @ 18:25 |
daar kan je als team niks mee, dan moet je dus in de VT's uitvinden hoe de performance ervoor staat. Het lijkt mij ook extra moeilijk voor de fabrikant om zoveel types te maken. | |
Rossdale | maandag 17 september 2018 @ 19:10 |
Kan volgens mij niet eens, termijn om te bepalen welke motor je volgend jaar gebruikt is al verstreken. Dus dan heeft FI er in 2020 pas last van | |
sasquatsch | maandag 17 september 2018 @ 20:10 |
De safetycar was in het begin toen Vettel nog op hypers reed. En die gingen maar 15 ronden mee, de ultra's veel langer. Al was het niet verwacht dat de ultra's het zo lang zouden uithouden. En dat bleek wel want Vettel verloor veel tijd aan het eind van de race. En de compounds zijn wel hetzelfde, behalve op de drie circuits waar ze de dunnere versie gebruikten tegen oververhitting (Spanje, Groot-Brittannië en Frankrijk?). En volgend jaar gebruiken ze imho dezelfde compounds alleen noemen ze die elke race hard, medium en soft om het voor de leek begrijpelijk te houden. | |
daNpy | maandag 17 september 2018 @ 20:12 |
Achter de schermen weten de teams echt wel wel gradatie de banden hebben. Echter, om het voor de kijkers uit Trump nation niet te moeilijk te maken beperken ze de 'keuze' tot 3. Wat wel slecht is van Pirelli is dat er 40 ronden gereden kan worden op een band waar 15 voor wordt afgegeven. Natuurlijk is die 15 rondjes gebaseerd op volle polle rijden en dat deed Vettel duidelijk niet. Maar 40 rondjes is gewoon raar. De banden moeten ook gewoon klappen als ze op zijn, anders kun je (dus) met de zachtste band een race rijden en dat betekend dat de band niet zacht genoeg is. | |
sasquatsch | maandag 17 september 2018 @ 20:14 |
Dit jaar. Omdat FI korting krijgt voor de motoren omdat Ocon rijdt. Mercedes kan dus eisen dat Ocon rijdt. Of FI moet het contract met Ocon gaan afkopen. En dat kan flink wat gaan kosten. | |
Tinos85 | maandag 17 september 2018 @ 20:14 |
Je haalt de hyper en de ultra door elkaar. De hyper zou maar 15 rondjes meegaan | |
Fer | maandag 17 september 2018 @ 20:34 |
Hij had de pech of Ferrari maakte de fout, dat hij na de stop achter Perez de baan op kwam en deze moest inhalen. Dit kostte tijd, zonder Perez had Vettel op de verse banden een paar snelle ronden kunnen rijden en zo voor Hamilton kunnen komen. Dit heet een undercut. Maar helaas mislukt. | |
daNpy | maandag 17 september 2018 @ 20:37 |
Ook de ultra soft gaat veel te lang mee dus Wat is er ultra aan een hele race op 1 band kunnen doen? Wat moet je dan nog met soft en supersoft? | |
sasquatsch | maandag 17 september 2018 @ 20:41 |
Het is wel duidelijk dat dat niet het geval was, anders had hij aan het eind geen 30s verloren op Hamilton en Verstappen. Zijn banden waren toen echt op. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 17 september 2018 @ 20:58 |
Bij Ricciardo niet. | |
Blik | maandag 17 september 2018 @ 21:01 |
Hamilton ging ook gewoon direct erna naar binnen, dus de undercut was slechts 1 rondje | |
Ferdii | maandag 17 september 2018 @ 21:07 |
hij heeft vanaf het moment dat verstappen weer voor hem kwam op de ultra's geen verschil kunnen maken in rondetijden tov de softs van verstappen. waarschijnelijk omdat hij toen al direct wist dat door de mislukte undercut het maar de vraag was of hij de race wel kon uitrijden en mogelijk 5/6de zou worden bij een extra stop. Moest dus van begin af gaan sparen | |
daNpy | maandag 17 september 2018 @ 21:12 |
Ja dat is meestal omdat het verdedigende team meteen pareert. In 2 rondjes moet je dus het verschil maken. | |
Rossdale | maandag 17 september 2018 @ 21:19 |
Probleem voor Ocon zit hem toch vooral in een zitje voor 2019? Dit jaar rijdt hij wel uit lijkt me | |
daNpy | maandag 17 september 2018 @ 21:28 |
Niet als het aan Perez ligt | |
ShaoliN | maandag 17 september 2018 @ 21:33 |
Aan de ene kant kan ik het wel waarderen dat Mercedes dat verwende kutjong Stroll dwars zit. Andere kant denk ik, wat zeikt Mercedes nou als ze zelf een drol van een 2e coureur hebben. Maarja alles om hun diva tevreden te houden. | |
ShaoliN | maandag 17 september 2018 @ 21:35 |
Perez had trouwens wel achterlijke acties, maar hij was dit weekend wel gewoon weer consequent sneller dan “mega talent” Ocon. | |
TjjWester | maandag 17 september 2018 @ 21:55 |
Ik hoorde dat er in 2021 een compleet nieuw model formule 1 auto moet komen, nu vroeg ik mij af wie heeft het huidige design ontworpen? | |
SnowOokami | maandag 17 september 2018 @ 21:56 |
In welk opzicht? | |
daNpy | maandag 17 september 2018 @ 21:58 |
De ontwerpers van de teams, volgens de regels die door de FIA opgelegd zijn. | |
TjjWester | maandag 17 september 2018 @ 22:00 |
Het gaat om het basismodel, dat is voor iedereen hetzelfde. | |
mikieu | maandag 17 september 2018 @ 22:01 |
http://dailyautosport.com(...)saw-into-the-future/ En de kinderen he, die willen hem boven het bed. | |
daNpy | maandag 17 september 2018 @ 22:01 |
4 wielen en aearodynamisch zo effectief mogelijk? | |
TjjWester | maandag 17 september 2018 @ 22:02 |
De nieuwe eigenaren van de formule 1 vinden dat het huidige model te veel nadelen kent en hebben of gaan met de FIA een akkoord bereiken over het laten ontwerpen van een compleet nieuw basismodel, waar de teams dan weer mee aan de slag kunnen. | |
SiGNe | maandag 17 september 2018 @ 22:14 |
Dat basismodel ontstaat doordat bijv de achtervleugel max x hoog mag zijn en y breed, dat de air intake max x cm² groot mag zijn en dat de vloer een bepaalde verhouding moet hebben. Als iedereen binnen die regels blijft komt er bij iedereen ongeveer dezelfde vorm uit. | |
TjjWester | maandag 17 september 2018 @ 22:18 |
Nee het basismodel ontstaat doordat iemand de opdracht krijgt een basismodel te ontwerpen en dat vervolgens in regels wordt omgezet. Het schijnt dat er 3 basismodellen zijn ontworpen in de eerste fase https://www.autobahn.eu/1(...)eptracers-voor-2021/ al sluit dit nog niet aan op de belofte van een volledig nieuw ontwerp. | |
sasquatsch | maandag 17 september 2018 @ 22:49 |
Het gaat juist over dit jaar en de mogelijke vroegtijdige wissel met Stroll. | |
VacaLoca | maandag 17 september 2018 @ 23:48 |
Ricciardo twee podiums dit seizoen, twee keer overwinning. Waarbij dat vooral in China natuurlijk Max had moeten zijn. Blijft zonde. Monaco blijft ook zonde, wellicht z'n eerste pole geweest ook. Maar Max dus al 6 podiums Singapore 2de Monza 5de - Maar gefinisht als derde en ik vond het geen tijdstraf Spa 3de Hongarije - Dnf danzij Renault. Kon anders meedoen om p3 Duitsland 4e Engeland - Dnf brake-by-wire probleem, anders 5de wss Oostenrijk 1ste Frankrijk 2e Canada 3e Monaco 9e zonder foutje in kwali minstens 2e anders Spanje 3e Baku - Dnf anders 4e China - 5e wat dus sws 1e had moeten zijn Bahréin - ongelukkige Dnf, anders podium Australië - 6e soit Al met al verdient ie het derde te eindigen in klassement. Troeft steeds Bottas en Kimi af in een mindere auto. | |
Nattekat | maandag 17 september 2018 @ 23:49 |
Ricciardo heeft anders wel echt een gigantische partij pech gehad. | |
VacaLoca | maandag 17 september 2018 @ 23:53 |
Noem een race waarin ie de meerdere was van Max.. Hooguit Monaco wat eigenlijk in Kwali beslist werd. In normale omstandigheden is het gemiddeld over seizoen Max, Kimi, Bottas, Ricciardo | |
Nattekat | maandag 17 september 2018 @ 23:56 |
Ik zeg niet dat hij het automatisch meer verdiend, maar bij gelijke hoeveelheid pech zou hij nog boven Max staan. Al is dat verschil nu niet zo heel erg groot meer. | |
#ANONIEM | maandag 17 september 2018 @ 23:56 |
Australië, China [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2018 23:56:48 ] | |
sasquatsch | dinsdag 18 september 2018 @ 00:02 |
Niet zonder fouten van Max. Daar profiteerde Ricciardo zoals gewoonlijk weer van. | |
Nattekat | dinsdag 18 september 2018 @ 00:05 |
Fouten die hij zelf gemaakt heeft. | |
XL | dinsdag 18 september 2018 @ 06:37 |
Beetje makkelijk en lui van RIC om steeds van fouten van anderen te profiteren! | |
BadderHaring | dinsdag 18 september 2018 @ 07:54 |
Ik denk dat RIC inmiddels gewoon accepteert dat hij nooit WK zal worden omdat hij helemaal niet bij de beste 3/4 rijders op de grid hoort. Zijn teamgenoot duidelijk wel, dus de hele discussie wie beter is, Max of Ric is daarmee totaal onzinnig. Max is hem op alle fronten voorbij, nu ook mentaal. | |
XL | dinsdag 18 september 2018 @ 08:48 |
Het heeft er momenteel alle schijn van dat je slechter kan zijn dan Max en toch top 3 bent. Misschien ook top 2. | |
BadderHaring | dinsdag 18 september 2018 @ 08:56 |
Dan nog schat ik rijders als Hamilton, Vettel en Alonso hoger in dan RIC. RIC is niveautje Bottas. Net iets erboven misschien. | |
daNpy | dinsdag 18 september 2018 @ 09:11 |
En ligt dat aan de coureur of iets anders? | |
XL | dinsdag 18 september 2018 @ 09:22 |
Denk eerder dat Vettel niveautje Bottas is dan RIC. Alonso in principe sterk, maar presteert wel ver onder de maat van zijn budget. Ligt zoiets alleen aan het team? Geef hem het nadeel van de twijfel, het beste lijkt eraf. |