ik heb het niet over het einde ik bedoel juist waarom liet hij Max wegrijdenquote:Op maandag 17 september 2018 14:41 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Halve minuut bij de finish. En vettel reedt tegen het einde al haast 40 laps op Ultra's, die waren gewoon volledig op.
quote:Op maandag 17 september 2018 14:42 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
ik heb het niet over het einde
quote:
ja god, pak m beet 2e deel van de race..quote:
Ferrari snapt de tactieken ook nietquote:Op maandag 17 september 2018 14:41 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Oke...maar waarom wisselde hij dan al zo vroeg van banden...ik snap die tactieken nog niet echt geloof ik
Vettel maakte een vroege pitsstop met als doel Hamilton en "Jos" in te halen en bij Hamilton ook een twee stopper te forceren.quote:Op maandag 17 september 2018 14:37 schreef Parafernalia het volgende:
Ik ben vrij F1 n00b, kan iemand mij uitleggen waarom Vettel niet meer achter Jos aanging in de laatste ronden? Hij lag een paar seconden achter en heeft toch een betere auto?
Het is bekend dat Max nogal eens uitvalt, ook de auto heeft soms kuren. Waarom hem dan weg laten rijden? Max kan toch ook een fout maken?
Dat ie 'm niet inhaalt snap ik wellicht nog, maar waarom dit?
Hij gooit het zelf op nadeel hebben van starten op hypersofts.quote:Op maandag 17 september 2018 14:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mercedes had nauwelijks keus nadat Rosberg ineens zijn pensioen aankondigde. Bottas was toen een prima keus en hij heeft begin dit jaar goed gereden. Zijn prestaties vallen nu enorm tegen en/of Hamilton is meer dan briljant.
Maar gisteren, Haas. Wat is daar gebeurd? Hoezo reed Grosjean rond als veldopvulling, reed geloof ik hele tijd voor Alonso en wordt ineens 15de.... Huh ik heb wat gemist hoop ik
Niet dat het erg goed te vergelijken valt, HUL is op P10 gestart en gefinisht en de andere waren de Force India's.quote:I think it was a frustrating race for everyone who qualified between seventh and 10th on the hypersofts.
It was such a poor tire in the race. We did 10 laps and they completely went, while the ultrasofts did, I don’t know how many laps, 40? So, it’s almost better not to qualify in the top-10.
Maybe we need to think about that a little bit because I felt like I pushed really hard in qualifying and in the race every single lap. I did the best I could but, in the end, I had no chance of being in the top-10.
I’m sorry if I blocked anyone, it was not my intention. I believe I did my best. I was fighting with Sergey (Sirotkin), who was doing a little bit of go-kart racing out there. I couldn’t really slow down. Pierre (Gasly) was on my gearbox and Sergey was on my front wing. I passed him, then as soon as I passed him, I let Lewis (Hamilton) by.”
Om de concurrentie ook naar een stop te dwingen, want verse banden-voordeel. Het was alleen een derp van Ferrari omdat de rest voor softs ging die langer goed bleven dan de ultra's, ondanks dat ze volgens Pirelli een flink tragere rondetijd zouden hebben.quote:Op maandag 17 september 2018 14:41 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Oke...maar waarom wisselde hij dan al zo vroeg van banden...ik snap die tactieken nog niet echt geloof ik
Nou ja, er kan ook iets misgaan met de auto maar dat ie wel kan doorrijden, of hij maakt een klein stuurfoutje, weet ik het..hij is nog jong en onervaren.quote:Op maandag 17 september 2018 14:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vettel maakte een vroege pitsstop met als doel Hamilton en "Jos" in te halen en bij Hamilton ook een twee stopper te forceren.
Maar Jos en Hamilton reden hun eigen wedstrijd en bleven op de 1 stop.
Vettel zijn banden konden het einde van de wedstrijd eigenlijk niet halen, maar als hij nogmaals zou stoppen dan zou hij op P6 terecht komen en een P3 absoluut niet redden. Dus hij werd gedwongen om door te rijden, en hij had het geluk dat Bottas niet kan rijden en zodoende liet hij de laatste 20 ronden al lopen en was P3 absoluut het beste resultaat wat mogelijk was. Eigenlijk heel knap van hem na die vroege pitsstop.
En als Jos regelmatig uitvalt. Dan was het voor Vettel toch absoluut niet nodig om toch te pushen zoals jij oppert?
Vettel moest iets proberen en forceren voor het kampioenschap. Jammer voor hem dat Redbull en Mercedes niet hapte plus een beetje gek omdat "Jos" twee verse setjes ultras had en hij maar éénquote:Op maandag 17 september 2018 14:42 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
ik heb het niet over het einde ik bedoel juist waarom liet hij Max wegrijden
edit: ah ok, banden op dus
maar klopte dan de tactiek van Vettel en zijn team niet?
Aha ok, beetje een wanhoopspoging dusquote:Op maandag 17 september 2018 14:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vettel moest iets proberen en forceren voor het kampioenschap. Jammer voor hem dat Redbull en Mercedes niet hapte plus een beetje gek omdat "Jos" twee verse setjes ultras had en hij maar één
Jong is hij, maar onervaren zeker niet. Hij rijdt al vier jaar in de F1quote:Op maandag 17 september 2018 14:49 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Nou ja, er kan ook iets misgaan met de auto maar dat ie wel kan doorrijden, of hij maakt een klein stuurfoutje, weet ik het..hij is nog jong en onervaren.
Maar goed het lag dus aan z'n banden.
En nog steeds kon Vettel 46 van de 61 laps op een Ultra Soft rijdenquote:Op maandag 17 september 2018 14:59 schreef opgebaarde het volgende:
Sowieso vreet de Ferrari (en Mercedes) meer band dan Redbull.
Hoe kan dat eigenlijk?quote:Op maandag 17 september 2018 14:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Inderdaad de banden. Sowieso vreet de Ferrari (en Mercedes) meer band dan Redbull.
Dat verschilt per circuit en die vraag zal niemand hier kunnen beantwoorden.quote:
Ja wtf, 46 ronden en qua rondetijden dicht bij de soft zitten. Bijzonder jammerquote:Op maandag 17 september 2018 15:04 schreef CrashO het volgende:
[..]
En nog steeds kon Vettel 46 van de 61 laps op een Ultra Soft rijden
Tijd voor een mega ultra hyper soft
Naar het schijnt is Verstappen ook meester in het bandjes sparen.quote:Op maandag 17 september 2018 14:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jong is hij, maar onervaren zeker niet. Hij rijdt al vier jaar in de F1
Inderdaad de banden. Sowieso vreet de Ferrari (en Mercedes) meer band dan Redbull.
dat is hij zeker maar het gaat dus om dit jaar tussentijds wisselen, wat ik eerder meldde daar zou Mercedes nog wel wat invloed op kunnen hebben ivm de kortingen vanwege Oconquote:Op maandag 17 september 2018 14:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
https://www.f1today.net/n(...)vervangt-door-stroll
Saward is doorgaans wel goed ingelicht, maar voor de rest idd niets over terug te vinden elders zoals aangehaald.
Kunnen ze best doen als er nog geen contracten voor 2019 of er staat iets vermeld dat ze een rijder bij hun kunnen stallen. Mogen ze best zeggen als je dat doet heb je geen contract voor 2019. kan racing point mooi de 2 vrije motoren van renault overnemenquote:Op maandag 17 september 2018 15:37 schreef opreis het volgende:
Zou niet zo moeten zijn natuurlijk. Denk niet dat ze dat kunnen maken als motorleveranciers. Dan kunnen ferrari, renault en honda hetzelfde doen.
nee, 15 mei was de sluitingsdatum van de FIA, daarna moeten ze de motoren leveren.quote:Op maandag 17 september 2018 16:13 schreef theclansman het volgende:
[..]
Kunnen ze best doen als er nog geen contracten voor 2019 of er staat iets vermeld dat ze een rijder bij hun kunnen stallen. Mogen ze best zeggen als je dat doet heb je geen contract voor 2019. kan racing point mooi de 2 vrije motoren van renault overnemen
De Red Bull heeft een kortere wielbasis dan Mercedes en Ferrari en heeft daardoor meer grip in de bochten en dat scheelt in de slijtage.quote:
Bij de safety car reed Vettel nog op de Hypersofts.quote:Op maandag 17 september 2018 18:10 schreef SiGNe het volgende:
Overigens wel raar dat Vettel zo lang met de Ultrasofts kon rijden, volgens Pirelli zouden ze hoogstens 15 ronden meegaan.
Natuurlijk was er even een safetycar, dan rijdt men minder hard en dat verlengt de levensduur van de banden maar 31 ronden meer is wel erg overdreven!
daar kan je als team niks mee, dan moet je dus in de VT's uitvinden hoe de performance ervoor staat.quote:Op maandag 17 september 2018 18:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De Red Bull heeft een kortere wielbasis dan Mercedes en Ferrari en heeft daardoor meer grip in de bochten en dat scheelt in de slijtage.
Overigens wel raar dat Vettel zo lang met de Ultrasofts kon rijden, volgens Pirelli zouden ze hoogstens 15 ronden meegaan.
Natuurlijk was er even een safetycar, dan rijdt men minder hard en dat verlengt de levensduur van de banden maar 31 ronden meer is wel erg overdreven!
Per circuit verschillen de compounds van de banden overigens ook, de Ultrasoft die op Singapore gebruikt is is een andere compound dan de Ultrasoft die over 2 weken op Sochi gebruikt wordt.
Volgend jaar zullen er overigens nog maar 3 type banden zijn, Soft, Medium en Hard maar die compounds verschillen ook per circuit.
Elke race is er dus een andere softband.
Bij elke race zijn alle drie de types beschikbaar
Kan volgens mij niet eens, termijn om te bepalen welke motor je volgend jaar gebruikt is al verstreken. Dus dan heeft FI er in 2020 pas last vanquote:Op maandag 17 september 2018 12:50 schreef mikieu het volgende:
Toto dreigt te stoppen met motoren leveren als RPFI Ocon vervangt voor Stroll, iets dat natuurlijk gebeurt. Dat betekent dat Mercedes motoren over heeft, iets voor RB?
De safetycar was in het begin toen Vettel nog op hypers reed. En die gingen maar 15 ronden mee, de ultra's veel langer. Al was het niet verwacht dat de ultra's het zo lang zouden uithouden. En dat bleek wel want Vettel verloor veel tijd aan het eind van de race.quote:Op maandag 17 september 2018 18:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De Red Bull heeft een kortere wielbasis dan Mercedes en Ferrari en heeft daardoor meer grip in de bochten en dat scheelt in de slijtage.
Overigens wel raar dat Vettel zo lang met de Ultrasofts kon rijden, volgens Pirelli zouden ze hoogstens 15 ronden meegaan.
Natuurlijk was er even een safetycar, dan rijdt men minder hard en dat verlengt de levensduur van de banden maar 31 ronden meer is wel erg overdreven!
Per circuit verschillen de compounds van de banden overigens ook, de Ultrasoft die op Singapore gebruikt is is een andere compound dan de Ultrasoft die over 2 weken op Sochi gebruikt wordt.
Volgend jaar zullen er overigens nog maar 3 type banden zijn, Soft, Medium en Hard maar die compounds verschillen ook per circuit.
Elke race is er dus een andere softband.
Bij elke race zijn alle drie de types beschikbaar
Achter de schermen weten de teams echt wel wel gradatie de banden hebben. Echter, om het voor de kijkers uit Trump nation niet te moeilijk te maken beperken ze de 'keuze' tot 3.quote:Op maandag 17 september 2018 18:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daar kan je als team niks mee, dan moet je dus in de VT's uitvinden hoe de performance ervoor staat.
Het lijkt mij ook extra moeilijk voor de fabrikant om zoveel types te maken.
Dit jaar. Omdat FI korting krijgt voor de motoren omdat Ocon rijdt. Mercedes kan dus eisen dat Ocon rijdt. Of FI moet het contract met Ocon gaan afkopen. En dat kan flink wat gaan kosten.quote:Op maandag 17 september 2018 19:10 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Kan volgens mij niet eens, termijn om te bepalen welke motor je volgend jaar gebruikt is al verstreken. Dus dan heeft FI er in 2020 pas last van
Je haalt de hyper en de ultra door elkaar. De hyper zou maar 15 rondjes meegaanquote:Op maandag 17 september 2018 20:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Achter de schermen weten de teams echt wel wel gradatie de banden hebben. Echter, om het voor de kijkers uit Trump nation niet te moeilijk te maken beperken ze de 'keuze' tot 3.
Wat wel slecht is van Pirelli is dat er 40 ronden gereden kan worden op een band waar 15 voor wordt afgegeven. Natuurlijk is die 15 rondjes gebaseerd op volle polle rijden en dat deed Vettel duidelijk niet. Maar 40 rondjes is gewoon raar. De banden moeten ook gewoon klappen als ze op zijn, anders kun je (dus) met de zachtste band een race rijden en dat betekend dat de band niet zacht genoeg is.
Hij had de pech of Ferrari maakte de fout, dat hij na de stop achter Perez de baan op kwam en deze moest inhalen. Dit kostte tijd, zonder Perez had Vettel op de verse banden een paar snelle ronden kunnen rijden en zo voor Hamilton kunnen komen. Dit heet een undercut.quote:Op maandag 17 september 2018 14:56 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Aha ok, beetje een wanhoopspoging dus
Ook de ultra soft gaat veel te lang mee dus Wat is er ultra aan een hele race op 1 band kunnen doen? Wat moet je dan nog met soft en supersoft?quote:Op maandag 17 september 2018 20:14 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Je haalt de hyper en de ultra door elkaar. De hyper zou maar 15 rondjes meegaan
Het is wel duidelijk dat dat niet het geval was, anders had hij aan het eind geen 30s verloren op Hamilton en Verstappen. Zijn banden waren toen echt op.quote:Op maandag 17 september 2018 20:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook de ultra soft gaat veel te lang mee dus Wat is er ultra aan een hele race op 1 band kunnen doen? Wat moet je dan nog met soft en supersoft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |