Vettel structureel 3 tienden sneller dan z'n teamgenoot.quote:Op zondag 16 september 2018 08:06 schreef mikieu het volgende:
01. Alonso 0.381s (0.842s)
02. Leclerc 0.379s (0.619s)
03. Verstappen 0.26s (0.662s)
04. Gasly 0.22s (0.195s)
05. Vettel 0.17s (0.166s)
06. Hulkenberg 0.148s (0.266s)
07. Hamilton 0.145s (0.687s)
08. Sirotkin 0.09s (0.071s)
09. Grosjean 0.06s (0.959s)
10. Perez 0s (0.38s)
Gemiddelde verschil in kwalificatie, degene waar een van de coureurs niet meedeed zijn hierin niet meegenomen.
Alleen als de set-up van de auto meewerkt, hij is een Pietje precies daarmee!quote:Op maandag 17 september 2018 10:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Vettel structureel 3 tienden sneller dan z'n teamgenoot.
Hij rijdt weg van de muur terwijl er overduidelijk een voorvleugel zichtbaar is. Ja dag.quote:Op maandag 17 september 2018 09:48 schreef CrashO het volgende:
Onboard bij Perez wanneer die SIR eraf tikt![]()
[ afbeelding ]
1/4 speed
[ afbeelding ]
1/2 speed
[ afbeelding ]
full speed
Zo kijkende naar die onderste , in real-time. Heb ik niet het idee dat het een hele bewuste bomb was Checo. Meer een derp moment.
dat is de topcam, niet zijn spiegelquote:Op maandag 17 september 2018 10:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij rijdt weg van de muur terwijl er overduidelijk een voorvleugel zichtbaar is. Ja dag.
Gifgodquote:Op maandag 17 september 2018 09:48 schreef CrashO het volgende:
Onboard bij Perez wanneer die SIR eraf tikt![]()
[ afbeelding ]
1/4 speed
[ afbeelding ]
1/2 speed
[ afbeelding ]
full speed
Zo kijkende naar die onderste , in real-time. Heb ik niet het idee dat het een hele bewuste bomb was Checo. Meer een derp moment.
Hij kan nog z'n hoofd naar links draaien.quote:Op maandag 17 september 2018 11:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is de topcam, niet zijn spiegel
daar zit die band/rand voor, die ze eruit halen als ze uitstappenquote:Op maandag 17 september 2018 11:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij kan nog z'n hoofd naar links draaien.
Hij wist gewoon dat Sirotkin daar zat, het is niet te verdedigen. En het 'ik zag hem niet'-smoesje werkt maar één keer per race.
Hij wist dat hij dat zat, klaar. Als hij dat niet wist heeft hij helemaal niets te zoeken in die wagen en mag hij volgend jaar vanaf de zijlijn kijken hoe Ocon het wel kan.quote:Op maandag 17 september 2018 11:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daar zit die band/rand voor, die ze eruit halen als ze uitstappen
quote:Op maandag 17 september 2018 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij wist dat hij dat zat, klaar. Als hij dat niet wist heeft hij helemaal niets te zoeken in die wagen en mag hij volgend jaar vanaf de zijlijn kijken hoe Ocon het wel kan.
Ik riep het nog een minuut of twee voor het gebeurde, dat dit in tranen ging eindigen.
quote:Ondanks dat de 'beelden voor zich spreken' wil Charlie Whiting niet geloven dat Sergio Perez bewust op Sergej Sirotkin instuurde tijdens de Grand Prix van Singapore. 'Het is moeilijk te geloven dat hij bewust op hem in reed', citeert RaceFans.net de wedstrijdleider.
'Ik heb nog niet met hem gesproken en de stewards ook niet', zegt hij nog meer. 'Hij probeerde Sirotkin in te halen en leek gefrustreerd. Ik denk gewoon dat hij onderschat heeft hoe ver hij voor Sirotkin zat. Je zag hoe close ze waren in de bochten 14, 15, 16 en 17. Ik denk dat hij een verkeerde inschatting maakte.'
En ik zei nergens dat Perez bewust een crash veroorzaakte. Ik zei dat hij gewoon een ongelofelijk achterlijke actie deed.quote:
Dat zou toch wel een heerlijke actie zijnquote:Op maandag 17 september 2018 12:50 schreef mikieu het volgende:
Toto dreigt te stoppen met motoren leveren als RPFI Ocon vervangt voor Stroll, iets dat natuurlijk gebeurt. Dat betekent dat Mercedes motoren over heeft, iets voor RB?
bron?quote:Op maandag 17 september 2018 12:50 schreef mikieu het volgende:
Toto dreigt te stoppen met motoren leveren als RPFI Ocon vervangt voor Stroll, iets dat natuurlijk gebeurt. Dat betekent dat Mercedes motoren over heeft, iets voor RB?
Totoquote:Op maandag 17 september 2018 12:50 schreef mikieu het volgende:
Toto dreigt te stoppen met motoren leveren als RPFI Ocon vervangt voor Stroll, iets dat natuurlijk gebeurt. Dat betekent dat Mercedes motoren over heeft, iets voor RB?
Die Toto die Ocon ook gewoon in een Mercedes had kunnen zetten bedoel je?quote:
over 2018 zou hij (Mercedes) misschien nog wel wat te zeggen kunnen hebben omdat FI korting krijgt op de motoren vanwege Ocon maar als Stroll & co volgend jaar gewoon de volle mep betalen maken ze echt wel zelf uit wie er in de auto's zittenquote:Op maandag 17 september 2018 13:24 schreef CrashO het volgende:
Mijn google Fu kan niks vinden over dat toto verhaal, behalve wat gare blogjes met 5 subscribers
Deze ene keer wel. En hij kan er niks aan doen dat Stroll een ongelofelijke !@#$ isquote:Op maandag 17 september 2018 13:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat doet hij het goed met z'n protege's, niet dus
welke deze keer, voorlopig is het een broodje aap verhaalquote:Op maandag 17 september 2018 13:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze ene keer wel. En hij kan er niks aan doen dat Stroll een ongelofelijke !@#$ is
Die Toto die anders een prima presterende (toen nog) eruit moest gooien.quote:Op maandag 17 september 2018 13:27 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Die Toto die Ocon ook gewoon in een Mercedes had kunnen zetten bedoel je?
Je gaat voor potentiële top of degelijke middelmaat. Bottas is op F1 niveau nooit meer dan middelmaat geweest imo, geen materiaal voor een topteam. Denk nog steeds dat het aantrekken van Bottas koudwatervrees was na het seizoen waarin Hamilton en Rosberg elkaar dwars zaten.quote:Op maandag 17 september 2018 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die Toto die anders een prima presterende (toen nog) eruit moest gooien.
Mercedes had nauwelijks keus nadat Rosberg ineens zijn pensioen aankondigde. Bottas was toen een prima keus en hij heeft begin dit jaar goed gereden. Zijn prestaties vallen nu enorm tegen en/of Hamilton is meer dan briljant.quote:Op maandag 17 september 2018 13:58 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Je gaat voor potentiële top of degelijke middelmaat. Bottas is op F1 niveau nooit meer dan middelmaat geweest imo, geen materiaal voor een topteam. Denk nog steeds dat het aantrekken van Bottas koudwatervrees was na het seizoen waarin Hamilton en Rosberg elkaar dwars zaten.
5sec penal omdat hij zat te slapen met blauwe vlaggen en zat de hele race al ergens achterinquote:Op maandag 17 september 2018 14:02 schreef opgebaarde het volgende:
Hoezo reed Grosjean rond als veldopvulling, reed geloof ik hele tijd voor Alonso en wordt ineens 15de.... Huh ik heb wat gemist hoop ik
https://www.f1today.net/n(...)vervangt-door-strollquote:
Vettel moest banden sparen, anders haalde hij het eind niet.quote:Op maandag 17 september 2018 14:37 schreef Parafernalia het volgende:
Ik ben vrij F1 n00b, kan iemand mij uitleggen waarom Vettel niet meer achter Jos aanging in de laatste ronden? Hij lag een paar seconden achter en heeft toch een betere auto?
Het is bekend dat Max nogal eens uitvalt, ook de auto heeft soms kuren. Waarom hem dan weg laten rijden? Max kan toch ook een fout maken?
Dat ie 'm niet inhaalt snap ik wellicht nog, maar waarom dit?
Omdat Vettel dan buiten het circuit zou moeten raken. En sowieso niet in Singapore aanwezig was geweest, want Jos' ex was daar.quote:Op maandag 17 september 2018 14:37 schreef Parafernalia het volgende:
Ik ben vrij F1 n00b, kan iemand mij uitleggen waarom Vettel niet meer achter Jos aanging in de laatste ronden? Hij lag een paar seconden achter en heeft toch een betere auto?
Het is bekend dat Max nogal eens uitvalt, ook de auto heeft soms kuren. Waarom hem dan weg laten rijden? Max kan toch ook een fout maken?
Dat ie 'm niet inhaalt snap ik wellicht nog, maar waarom dit?
Max bedoel ik. En Vettel lag veel dichterbij dan 30 secquote:Op maandag 17 september 2018 14:39 schreef CrashO het volgende:
Jos doet weer mee in de F1 en een halve minuut is een paar seconden?
Obvious troll is obvious.
Oke...maar waarom wisselde hij dan al zo vroeg van banden...ik snap die tactieken nog niet echt geloof ikquote:Op maandag 17 september 2018 14:39 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Vettel moest banden sparen, anders haalde hij het eind niet.
quote:Op maandag 17 september 2018 14:40 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Max bedoel ik. En Vettel lag veel dichterbij dan 30 sec
ik heb het niet over het eindequote:Op maandag 17 september 2018 14:41 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Halve minuut bij de finish. En vettel reedt tegen het einde al haast 40 laps op Ultra's, die waren gewoon volledig op.
quote:Op maandag 17 september 2018 14:42 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
ik heb het niet over het einde
quote:
Ferrari snapt de tactieken ook nietquote:Op maandag 17 september 2018 14:41 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Oke...maar waarom wisselde hij dan al zo vroeg van banden...ik snap die tactieken nog niet echt geloof ik
Vettel maakte een vroege pitsstop met als doel Hamilton en "Jos" in te halen en bij Hamilton ook een twee stopper te forceren.quote:Op maandag 17 september 2018 14:37 schreef Parafernalia het volgende:
Ik ben vrij F1 n00b, kan iemand mij uitleggen waarom Vettel niet meer achter Jos aanging in de laatste ronden? Hij lag een paar seconden achter en heeft toch een betere auto?
Het is bekend dat Max nogal eens uitvalt, ook de auto heeft soms kuren. Waarom hem dan weg laten rijden? Max kan toch ook een fout maken?
Dat ie 'm niet inhaalt snap ik wellicht nog, maar waarom dit?
Hij gooit het zelf op nadeel hebben van starten op hypersofts.quote:Op maandag 17 september 2018 14:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mercedes had nauwelijks keus nadat Rosberg ineens zijn pensioen aankondigde. Bottas was toen een prima keus en hij heeft begin dit jaar goed gereden. Zijn prestaties vallen nu enorm tegen en/of Hamilton is meer dan briljant.
Maar gisteren, Haas. Wat is daar gebeurd? Hoezo reed Grosjean rond als veldopvulling, reed geloof ik hele tijd voor Alonso en wordt ineens 15de.... Huh ik heb wat gemist hoop ik
Niet dat het erg goed te vergelijken valt, HUL is op P10 gestart en gefinisht en de andere waren de Force India's.quote:I think it was a frustrating race for everyone who qualified between seventh and 10th on the hypersofts.
It was such a poor tire in the race. We did 10 laps and they completely went, while the ultrasofts did, I don’t know how many laps, 40? So, it’s almost better not to qualify in the top-10.
Maybe we need to think about that a little bit because I felt like I pushed really hard in qualifying and in the race every single lap. I did the best I could but, in the end, I had no chance of being in the top-10.
I’m sorry if I blocked anyone, it was not my intention. I believe I did my best. I was fighting with Sergey (Sirotkin), who was doing a little bit of go-kart racing out there. I couldn’t really slow down. Pierre (Gasly) was on my gearbox and Sergey was on my front wing. I passed him, then as soon as I passed him, I let Lewis (Hamilton) by.”
Om de concurrentie ook naar een stop te dwingen, want verse banden-voordeel. Het was alleen een derp van Ferrari omdat de rest voor softs ging die langer goed bleven dan de ultra's, ondanks dat ze volgens Pirelli een flink tragere rondetijd zouden hebben.quote:Op maandag 17 september 2018 14:41 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Oke...maar waarom wisselde hij dan al zo vroeg van banden...ik snap die tactieken nog niet echt geloof ik
Nou ja, er kan ook iets misgaan met de auto maar dat ie wel kan doorrijden, of hij maakt een klein stuurfoutje, weet ik het..hij is nog jong en onervaren.quote:Op maandag 17 september 2018 14:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vettel maakte een vroege pitsstop met als doel Hamilton en "Jos" in te halen en bij Hamilton ook een twee stopper te forceren.
Maar Jos en Hamilton reden hun eigen wedstrijd en bleven op de 1 stop.
Vettel zijn banden konden het einde van de wedstrijd eigenlijk niet halen, maar als hij nogmaals zou stoppen dan zou hij op P6 terecht komen en een P3 absoluut niet redden. Dus hij werd gedwongen om door te rijden, en hij had het geluk dat Bottas niet kan rijden en zodoende liet hij de laatste 20 ronden al lopen en was P3 absoluut het beste resultaat wat mogelijk was. Eigenlijk heel knap van hem na die vroege pitsstop.
En als Jos regelmatig uitvalt. Dan was het voor Vettel toch absoluut niet nodig om toch te pushen zoals jij oppert?
Vettel moest iets proberen en forceren voor het kampioenschap. Jammer voor hem dat Redbull en Mercedes niet hapte plus een beetje gek omdat "Jos" twee verse setjes ultras had en hij maar éénquote:Op maandag 17 september 2018 14:42 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
ik heb het niet over het eindeik bedoel juist waarom liet hij Max wegrijden
edit: ah ok, banden op dus
maar klopte dan de tactiek van Vettel en zijn team niet?
Aha ok, beetje een wanhoopspoging dusquote:Op maandag 17 september 2018 14:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vettel moest iets proberen en forceren voor het kampioenschap. Jammer voor hem dat Redbull en Mercedes niet hapte plus een beetje gek omdat "Jos" twee verse setjes ultras had en hij maar één
Jong is hij, maar onervaren zeker niet. Hij rijdt al vier jaar in de F1quote:Op maandag 17 september 2018 14:49 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Nou ja, er kan ook iets misgaan met de auto maar dat ie wel kan doorrijden, of hij maakt een klein stuurfoutje, weet ik het..hij is nog jong en onervaren.
Maar goed het lag dus aan z'n banden.
En nog steeds kon Vettel 46 van de 61 laps op een Ultra Soft rijdenquote:Op maandag 17 september 2018 14:59 schreef opgebaarde het volgende:
Sowieso vreet de Ferrari (en Mercedes) meer band dan Redbull.
Hoe kan dat eigenlijk?quote:Op maandag 17 september 2018 14:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Inderdaad de banden. Sowieso vreet de Ferrari (en Mercedes) meer band dan Redbull.
Dat verschilt per circuit en die vraag zal niemand hier kunnen beantwoorden.quote:
Ja wtf, 46 ronden en qua rondetijden dicht bij de soft zitten. Bijzonder jammerquote:Op maandag 17 september 2018 15:04 schreef CrashO het volgende:
[..]
En nog steeds kon Vettel 46 van de 61 laps op een Ultra Soft rijden
Tijd voor een mega ultra hyper soft
Naar het schijnt is Verstappen ook meester in het bandjes sparen.quote:Op maandag 17 september 2018 14:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jong is hij, maar onervaren zeker niet. Hij rijdt al vier jaar in de F1
Inderdaad de banden. Sowieso vreet de Ferrari (en Mercedes) meer band dan Redbull.
dat is hij zeker maar het gaat dus om dit jaar tussentijds wisselen, wat ik eerder meldde daar zou Mercedes nog wel wat invloed op kunnen hebben ivm de kortingen vanwege Oconquote:Op maandag 17 september 2018 14:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
https://www.f1today.net/n(...)vervangt-door-stroll
Saward is doorgaans wel goed ingelicht, maar voor de rest idd niets over terug te vinden elders zoals aangehaald.
Kunnen ze best doen als er nog geen contracten voor 2019 of er staat iets vermeld dat ze een rijder bij hun kunnen stallen. Mogen ze best zeggen als je dat doet heb je geen contract voor 2019. kan racing point mooi de 2 vrije motoren van renault overnemenquote:Op maandag 17 september 2018 15:37 schreef opreis het volgende:
Zou niet zo moeten zijn natuurlijk. Denk niet dat ze dat kunnen maken als motorleveranciers. Dan kunnen ferrari, renault en honda hetzelfde doen.
nee, 15 mei was de sluitingsdatum van de FIA, daarna moeten ze de motoren leveren.quote:Op maandag 17 september 2018 16:13 schreef theclansman het volgende:
[..]
Kunnen ze best doen als er nog geen contracten voor 2019 of er staat iets vermeld dat ze een rijder bij hun kunnen stallen. Mogen ze best zeggen als je dat doet heb je geen contract voor 2019. kan racing point mooi de 2 vrije motoren van renault overnemen
De Red Bull heeft een kortere wielbasis dan Mercedes en Ferrari en heeft daardoor meer grip in de bochten en dat scheelt in de slijtage.quote:
Bij de safety car reed Vettel nog op de Hypersofts.quote:Op maandag 17 september 2018 18:10 schreef SiGNe het volgende:
Overigens wel raar dat Vettel zo lang met de Ultrasofts kon rijden, volgens Pirelli zouden ze hoogstens 15 ronden meegaan.
Natuurlijk was er even een safetycar, dan rijdt men minder hard en dat verlengt de levensduur van de banden maar 31 ronden meer is wel erg overdreven!
daar kan je als team niks mee, dan moet je dus in de VT's uitvinden hoe de performance ervoor staat.quote:Op maandag 17 september 2018 18:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De Red Bull heeft een kortere wielbasis dan Mercedes en Ferrari en heeft daardoor meer grip in de bochten en dat scheelt in de slijtage.
Overigens wel raar dat Vettel zo lang met de Ultrasofts kon rijden, volgens Pirelli zouden ze hoogstens 15 ronden meegaan.
Natuurlijk was er even een safetycar, dan rijdt men minder hard en dat verlengt de levensduur van de banden maar 31 ronden meer is wel erg overdreven!
Per circuit verschillen de compounds van de banden overigens ook, de Ultrasoft die op Singapore gebruikt is is een andere compound dan de Ultrasoft die over 2 weken op Sochi gebruikt wordt.
Volgend jaar zullen er overigens nog maar 3 type banden zijn, Soft, Medium en Hard maar die compounds verschillen ook per circuit.
Elke race is er dus een andere softband.
Bij elke race zijn alle drie de types beschikbaar
Kan volgens mij niet eens, termijn om te bepalen welke motor je volgend jaar gebruikt is al verstreken. Dus dan heeft FI er in 2020 pas last vanquote:Op maandag 17 september 2018 12:50 schreef mikieu het volgende:
Toto dreigt te stoppen met motoren leveren als RPFI Ocon vervangt voor Stroll, iets dat natuurlijk gebeurt. Dat betekent dat Mercedes motoren over heeft, iets voor RB?
De safetycar was in het begin toen Vettel nog op hypers reed. En die gingen maar 15 ronden mee, de ultra's veel langer. Al was het niet verwacht dat de ultra's het zo lang zouden uithouden. En dat bleek wel want Vettel verloor veel tijd aan het eind van de race.quote:Op maandag 17 september 2018 18:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De Red Bull heeft een kortere wielbasis dan Mercedes en Ferrari en heeft daardoor meer grip in de bochten en dat scheelt in de slijtage.
Overigens wel raar dat Vettel zo lang met de Ultrasofts kon rijden, volgens Pirelli zouden ze hoogstens 15 ronden meegaan.
Natuurlijk was er even een safetycar, dan rijdt men minder hard en dat verlengt de levensduur van de banden maar 31 ronden meer is wel erg overdreven!
Per circuit verschillen de compounds van de banden overigens ook, de Ultrasoft die op Singapore gebruikt is is een andere compound dan de Ultrasoft die over 2 weken op Sochi gebruikt wordt.
Volgend jaar zullen er overigens nog maar 3 type banden zijn, Soft, Medium en Hard maar die compounds verschillen ook per circuit.
Elke race is er dus een andere softband.
Bij elke race zijn alle drie de types beschikbaar
Achter de schermen weten de teams echt wel wel gradatie de banden hebben. Echter, om het voor de kijkers uit Trump nation niet te moeilijk te maken beperken ze de 'keuze' tot 3.quote:Op maandag 17 september 2018 18:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daar kan je als team niks mee, dan moet je dus in de VT's uitvinden hoe de performance ervoor staat.
Het lijkt mij ook extra moeilijk voor de fabrikant om zoveel types te maken.
Dit jaar. Omdat FI korting krijgt voor de motoren omdat Ocon rijdt. Mercedes kan dus eisen dat Ocon rijdt. Of FI moet het contract met Ocon gaan afkopen. En dat kan flink wat gaan kosten.quote:Op maandag 17 september 2018 19:10 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Kan volgens mij niet eens, termijn om te bepalen welke motor je volgend jaar gebruikt is al verstreken. Dus dan heeft FI er in 2020 pas last van
Je haalt de hyper en de ultra door elkaar. De hyper zou maar 15 rondjes meegaanquote:Op maandag 17 september 2018 20:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Achter de schermen weten de teams echt wel wel gradatie de banden hebben. Echter, om het voor de kijkers uit Trump nation niet te moeilijk te maken beperken ze de 'keuze' tot 3.
Wat wel slecht is van Pirelli is dat er 40 ronden gereden kan worden op een band waar 15 voor wordt afgegeven. Natuurlijk is die 15 rondjes gebaseerd op volle polle rijden en dat deed Vettel duidelijk niet. Maar 40 rondjes is gewoon raar. De banden moeten ook gewoon klappen als ze op zijn, anders kun je (dus) met de zachtste band een race rijden en dat betekend dat de band niet zacht genoeg is.
Hij had de pech of Ferrari maakte de fout, dat hij na de stop achter Perez de baan op kwam en deze moest inhalen. Dit kostte tijd, zonder Perez had Vettel op de verse banden een paar snelle ronden kunnen rijden en zo voor Hamilton kunnen komen. Dit heet een undercut.quote:Op maandag 17 september 2018 14:56 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Aha ok, beetje een wanhoopspoging dus
Ook de ultra soft gaat veel te lang mee dusquote:Op maandag 17 september 2018 20:14 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Je haalt de hyper en de ultra door elkaar. De hyper zou maar 15 rondjes meegaan
Het is wel duidelijk dat dat niet het geval was, anders had hij aan het eind geen 30s verloren op Hamilton en Verstappen. Zijn banden waren toen echt op.quote:Op maandag 17 september 2018 20:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook de ultra soft gaat veel te lang mee dusWat is er ultra aan een hele race op 1 band kunnen doen? Wat moet je dan nog met soft en supersoft?
Bij Ricciardo niet.quote:Op maandag 17 september 2018 20:10 schreef sasquatsch het volgende:
De safetycar was in het begin toen Vettel nog op hypers reed. En die gingen maar 15 ronden mee,
Hamilton ging ook gewoon direct erna naar binnen, dus de undercut was slechts 1 rondjequote:Op maandag 17 september 2018 20:34 schreef Fer het volgende:
[..]
Hij had de pech of Ferrari maakte de fout, dat hij na de stop achter Perez de baan op kwam en deze moest inhalen. Dit kostte tijd, zonder Perez had Vettel op de verse banden een paar snelle ronden kunnen rijden en zo voor Hamilton kunnen komen. Dit heet een undercut.
Maar helaas mislukt.
hij heeft vanaf het moment dat verstappen weer voor hem kwam op de ultra's geen verschil kunnen maken in rondetijden tov de softs van verstappen. waarschijnelijk omdat hij toen al direct wist dat door de mislukte undercut het maar de vraag was of hij de race wel kon uitrijden en mogelijk 5/6de zou worden bij een extra stop. Moest dus van begin af gaan sparenquote:Op maandag 17 september 2018 20:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat dat niet het geval was, anders had hij aan het eind geen 30s verloren op Hamilton en Verstappen. Zijn banden waren toen echt op.
Ja dat is meestal omdat het verdedigende team meteen pareert. In 2 rondjes moet je dus het verschil maken.quote:Op maandag 17 september 2018 21:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Hamilton ging ook gewoon direct erna naar binnen, dus de undercut was slechts 1 rondje
Probleem voor Ocon zit hem toch vooral in een zitje voor 2019?quote:Op maandag 17 september 2018 20:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit jaar. Omdat FI korting krijgt voor de motoren omdat Ocon rijdt. Mercedes kan dus eisen dat Ocon rijdt. Of FI moet het contract met Ocon gaan afkopen. En dat kan flink wat gaan kosten.
Niet als het aan Perez ligtquote:Op maandag 17 september 2018 21:19 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Probleem voor Ocon zit hem toch vooral in een zitje voor 2019?
Dit jaar rijdt hij wel uit lijkt me
In welk opzicht?quote:Op maandag 17 september 2018 21:55 schreef TjjWester het volgende:
Ik hoorde dat er in 2021 een compleet nieuw model formule 1 auto moet komen, nu vroeg ik mij af wie heeft het huidige design ontworpen?
De ontwerpers van de teams, volgens de regels die door de FIA opgelegd zijn.quote:Op maandag 17 september 2018 21:55 schreef TjjWester het volgende:
Ik hoorde dat er in 2021 een compleet nieuw model formule 1 auto moet komen, nu vroeg ik mij af wie heeft het huidige design ontworpen?
Het gaat om het basismodel, dat is voor iedereen hetzelfde.quote:Op maandag 17 september 2018 21:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
De ontwerpers van de teams, volgens de regels die door de FIA opgelegd zijn.
4 wielen en aearodynamisch zo effectief mogelijk?quote:Op maandag 17 september 2018 22:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het gaat om het basismodel, dat is voor iedereen hetzelfde.
De nieuwe eigenaren van de formule 1 vinden dat het huidige model te veel nadelen kent en hebben of gaan met de FIA een akkoord bereiken over het laten ontwerpen van een compleet nieuw basismodel, waar de teams dan weer mee aan de slag kunnen.quote:
Dat basismodel ontstaat doordat bijv de achtervleugel max x hoog mag zijn en y breed, dat de air intake max x cm² groot mag zijn en dat de vloer een bepaalde verhouding moet hebben.quote:Op maandag 17 september 2018 22:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De nieuwe eigenaren van de formule 1 vinden dat het huidige model te veel nadelen kent en hebben of gaan met de FIA een akkoord bereiken over het laten ontwerpen van een compleet nieuw basismodel, waar de teams dan weer mee aan de slag kunnen.
Nee het basismodel ontstaat doordat iemand de opdracht krijgt een basismodel te ontwerpen en dat vervolgens in regels wordt omgezet.quote:Op maandag 17 september 2018 22:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat basismodel ontstaat doordat bijv de achtervleugel max x hoog mag zijn en y breed, dat de air intake max x cm² groot mag zijn en dat de vloer een bepaalde verhouding moet hebben.
Als iedereen binnen die regels blijft komt er bij iedereen ongeveer dezelfde vorm uit.
Het gaat juist over dit jaar en de mogelijke vroegtijdige wissel met Stroll.quote:Op maandag 17 september 2018 21:19 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Probleem voor Ocon zit hem toch vooral in een zitje voor 2019?
Dit jaar rijdt hij wel uit lijkt me
Noem een race waarin ie de meerdere was van Max.. Hooguit Monaco wat eigenlijk in Kwali beslist werd.quote:Op maandag 17 september 2018 23:49 schreef Nattekat het volgende:
Ricciardo heeft anders wel echt een gigantische partij pech gehad.
Ik zeg niet dat hij het automatisch meer verdiend, maar bij gelijke hoeveelheid pech zou hij nog boven Max staan. Al is dat verschil nu niet zo heel erg groot meer.quote:Op maandag 17 september 2018 23:53 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Noem een race waarin ie de meerdere was van Max.. Hooguit Monaco wat eigenlijk in Kwali beslist werd.
In normale omstandigheden is het gemiddeld over seizoen Max, Kimi, Bottas, Ricciardo
Australië, Chinaquote:Op maandag 17 september 2018 23:53 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Noem een race waarin ie de meerdere was van Max.. Hooguit Monaco wat eigenlijk in Kwali beslist werd.
Niet zonder fouten van Max.quote:
Fouten die hij zelf gemaakt heeft.quote:Op dinsdag 18 september 2018 00:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet zonder fouten van Max.
Daar profiteerde Ricciardo zoals gewoonlijk weer van.
Beetje makkelijk en lui van RIC om steeds van fouten van anderen te profiteren!quote:Op dinsdag 18 september 2018 00:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fouten die hij zelf gemaakt heeft.
Het heeft er momenteel alle schijn van dat je slechter kan zijn dan Max en toch top 3 bent. Misschien ook top 2.quote:Op dinsdag 18 september 2018 07:54 schreef BadderHaring het volgende:
Ik denk dat RIC inmiddels gewoon accepteert dat hij nooit WK zal worden omdat hij helemaal niet bij de beste 3/4 rijders op de grid hoort.
Zijn teamgenoot duidelijk wel, dus de hele discussie wie beter is, Max of Ric is daarmee totaal onzinnig. Max is hem op alle fronten voorbij, nu ook mentaal.
Dan nog schat ik rijders als Hamilton, Vettel en Alonso hoger in dan RIC.quote:Op dinsdag 18 september 2018 08:48 schreef XL het volgende:
[..]
Het heeft er momenteel alle schijn van dat je slechter kan zijn dan Max en toch top 3 bent. Misschien ook top 2.
En ligt dat aan de coureur of iets anders?quote:Op dinsdag 18 september 2018 08:48 schreef XL het volgende:
[..]
Het heeft er momenteel alle schijn van dat je slechter kan zijn dan Max en toch top 3 bent. Misschien ook top 2.
Denk eerder dat Vettel niveautje Bottas is dan RIC.quote:Op dinsdag 18 september 2018 08:56 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dan nog schat ik rijders als Hamilton, Vettel en Alonso hoger in dan RIC.
RIC is niveautje Bottas. Net iets erboven misschien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |