abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181777390
Deeltje


quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:20 schreef Koettie het volgende:
[ afbeelding ]

Sinds enkele maanden zijn kamerplanten mijn nieuwe hobby geworden. Afgezien van dat een goed verzorgde plant erg mooi is zijn er ook aanwijzingen dat ze positief bijdragen aan het welzijn van de mens. Sindsdien is het een grote uitdaging om mijn planten zo groot, gezond en oud mogelijk op te laten groeien. Het kiezen van de juiste potten, substraat en voedingsstoffen maakt het mogelijk dat mijn planten gezonder zijn dan ooit tevoren.

De Sansevieria is de plant waarmee het voor mij is begonnen. Voornamelijk door de NASA paper waarin wordt beweerd dat de Sansevieria een bijdrage kan leveren aan de luchtkwaliteit. Op dit moment heb ik in en om het huis of op kweek ongeveer 20 varianten staan. Daarnaast ben ik bijzonder geïnteresseerd in cactussen, exotische planten en kweek ik graag minder reguliere soorten uit zaad of stekjes. In mijn koffer zijn regelmatig stekjes te vinden van planten die ik op een vakantietrip ben tegengekomen.

Ondanks dat het voor mij een leuke en groeiende hobby is hoor ik regelmatig dat mensen problemen hebben met het gezond houden van een kamerplant. Op dit forum ben ik enkele topics tegengekomen, maar geen algemene topics over kamerplanten. Misschien dat dit topic een bijdrage kan leveren aan het succes van de kamerplant.

Ik ben benieuwd welke planten FOK!kers in hun huiskamer hebben staan. Hoe gaat de verzorging je af en zijn er planten die je misschien nog erg graag zou willen hebben? Tegen welke problemen loop je aan? Met een beetje tijd energie en kennis is het bijzonder eenvoudig om het huis op te fleuren met mooie planten! :)

[afbeelding ]
^ Cleistocactus Colademononis.
Met artsy Stratski foto’s



De ontmaagdende liefdesmonsjes van Stratotanker en Koettie


Planten op fles van Koettie


Achterkamer botanisme van Sjaakspark


Regenplanten van _Hestia_


Lavaplanten van BasNijmegen


Compacte hartjes en duizenden vragen van bloempje-moi


Aangemoedigd door de groepsmascotte Owlivia:


En verder!
pi_181777404
Deze wil ik!



[ Bericht 57% gewijzigd door bloempje-moi op 08-09-2018 20:03:09 ]
pi_181777988
Deeltje 8 en een foto in de OP :D
Website: Sneaker-forum.nl
  Moderator zaterdag 8 september 2018 @ 19:37:20 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_181777990
Titel aangepast :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181778713
Weer heerlijk meekijken en lezen. Genoten van serie 7.
pi_181778750
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Deze wil ik!

[ afbeelding ]
Waar vul je hem?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181778916
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:06 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Waar vul je hem?
Ik denk dat je de spraykop er wel af kunt draaien, zoals bij een gewone plantenspuit.
pi_181783193
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Deze wil ik!

[ afbeelding ]
Ziet eruit alsof het ontworpen is door een vrouw. :7

De OP! O+ Deel 8 alweer! Dit topic gaat FOK! slopen. _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2018 22:29:27 ]
pi_181783851
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 22:29 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ziet eruit alsof het ontworpen is door een vrouw. :7
Die zijn toch meestal praktischer ingesteld, dan de flauwekulgieterspuit doet vermoeden. :)

Ik kwam vandaag langs een paradijsvogelbloem bij de bloemist in de etalage. Wat een prachtige plant met dat lepelvormige blad. O+
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181784814
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 22:46 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Die zijn toch meestal praktischer ingesteld, dan de flauwekulgieterspuit doet vermoeden. :)

Ik kwam vandaag langs een paradijsvogelbloem bij de bloemist in de etalage. Wat een prachtige plant met dat lepelvormige blad. O+
Die moest ik even googlen. Prachtig inderdaad!
pi_181785872
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 22:46 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Die zijn toch meestal praktischer ingesteld, dan de flauwekulgieterspuit doet vermoeden. :)

Ik kwam vandaag langs een paradijsvogelbloem bij de bloemist in de etalage. Wat een prachtige plant met dat lepelvormige blad. O+
Ik heb ook even geGoogled maar idd wat een mooie plant O+

Credits voor de OP bloempje-moi! ^O^

Ik zit ook in een internationale Houseplant lovers groep op FB. Was vandaag een "ga topless met je planten op de foto"-dag. Het is dat ik gisteren al naar de bios ben geweest en popcorn heb gehad, wat een reacties en rellen _O-
pi_181791169
Mijn nieuwe Alocasia regent een beetje, voor dat echte Amazone-gevoel. Toch iets te enthousiast geweest met mijn gieter gisteren.
pi_181791666
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 22:46 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Die zijn toch meestal praktischer ingesteld, dan de flauwekulgieterspuit doet vermoeden. :)

Ja daarom. Ziet er toch super praktisch uit. :P

Ik kwam laatst deze op mijn tijdlijn tegen. Zal ik dan toch? O+

pi_181791787
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 09:40 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ja daarom. Ziet er toch super praktisch uit. :P

Ik kwam laatst deze op mijn tijdlijn tegen. Zal ik dan toch? O+

[ afbeelding ]
Dat is die Hema-pot waar je zo op zat af te geven! Maar hey, dat kattenpotje kan zomaar eens een echte chick magnet zijn. ;-)
pi_181791819
Bijna al m'n pannenkoekski's hangen slap, zelfs de oma-plant deels -O- Heb ik ze verzopen? Ik moet er ook weer stekjes uithalen maar weet niet meer waar ik die krengen moet laten, vrees dat die veel energie/voedingsstoffen opvreten.
Tap tap tap
pi_181791917
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Deze wil ik!

[ afbeelding ]
Dit is echt het onhandigste wat ik ooit zag. :+
pi_181792518
Hallo Hallo,

Vanmorgen zag ik dat een van mijn stekjes (in één dag) plots een nieuw blad heeft gekregen. Volgens mij is het een Alocasia soort, maar ik weet niet welke. Iemand idee wat dit voor een stekje is?



Daarnaast ben ik ook al een tijdje bezig om de Vleermuis bloem (Tacca Chantrieri) te laten ontkiemen en groeien. In één van de potjes groeit nu (heel langzaam) een plantje, maar ik weet niet zeker of dit de Tacca is. Ik had per ongelijk de verkeerde potgrond gebruikt, waardoor het ook onkruid kan zijn..... |:(

Dit is de plant in het potje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik op Google zoek naar de Tacca Chantrieri, dan is het blad meer ovaal. Echter zie ik wel een soortgelijke nerf. Iemand die de doorslag kan geven?
Website: Sneaker-forum.nl
pi_181792526
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 09:53 schreef Koettie het volgende:

[..]

Dit is echt het onhandigste wat ik ooit zag. :+
Wat zijn jullie allemaal negatief over mijn toffe Olifantenspraygieter. :{w

Kijk nou toch wat dit kleine olifantje allemaal te bieden heeft:
pi_181792606
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 22:29 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ziet eruit alsof het ontworpen is door een vrouw. :7

De OP! O+ Deel 8 alweer! Dit topic gaat FOK! slopen. _O_
Ik denk eerder door een man die denkt dat vrouwen dit willen...
Ik zou hem niet willen doe mij maar eentje met voldoende waterinhoud en smalle hals om makkelijk bij de plant te komen.
pi_181793579
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:28 schreef BasNijmegen het volgende:

Dit is de plant in het potje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik op Google zoek naar de Tacca Chantrieri, dan is het blad meer ovaal.


Echter zie ik wel een soortgelijke nerf. Iemand die de doorslag kan geven?
Een begonia? Maar dat lijkt wel wat ver gezocht....
pi_181794288
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:28 schreef BasNijmegen het volgende:
Hallo Hallo,

Vanmorgen zag ik dat een van mijn stekjes (in één dag) plots een nieuw blad heeft gekregen. Volgens mij is het een Alocasia soort, maar ik weet niet welke. Iemand idee wat dit voor een stekje is?

[ afbeelding ]

Daarnaast ben ik ook al een tijdje bezig om de Vleermuis bloem (Tacca Chantrieri) te laten ontkiemen en groeien. In één van de potjes groeit nu (heel langzaam) een plantje, maar ik weet niet zeker of dit de Tacca is. Ik had per ongelijk de verkeerde potgrond gebruikt, waardoor het ook onkruid kan zijn..... |:(

Dit is de plant in het potje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik op Google zoek naar de Tacca Chantrieri, dan is het blad meer ovaal. Echter zie ik wel een soortgelijke nerf. Iemand die de doorslag kan geven?
Het stekje heeft streepjes op de steel. Kan het een Zebrina zijn?
Ik heb mijn Alocasia stekje ook nog niet geïdentificeerd. Maar het piepblaadje van drie weken geleden is nu al een heel mooi blad.
pi_181794358
Zo staan m'n pannenkoekjes er nu dus bij ;(


Tap tap tap
  Spellchecker zondag 9 september 2018 @ 12:11:45 #23
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181795177
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:03 schreef CherryLips het volgende:
Zo staan m'n pannenkoekjes er nu dus bij ;(


[ afbeelding ]
Povertjes. :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Spellchecker zondag 9 september 2018 @ 12:46:35 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181795235
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:44 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Povertjes. :{
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181795297
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:46 schreef maily het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Spellchecker zondag 9 september 2018 @ 12:54:08 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181795370
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:49 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke, verder ontopic ;)
pi_181795383
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:03 schreef CherryLips het volgende:
Zo staan m'n pannenkoekjes er nu dus bij ;(


[ afbeelding ]
Ai... ;( Ik heb wel een paar blaadjes die er zo uit zien, maar dit is sneuiig. Zou het kunnen dat ze er binnenkort af gaan vallen? Dat is een normaal pannenkoekproces.
Heb je iets aan de omgeving veranderd? Ik zou voorlopig in ieder geval geen water geven en even de grond laten opdrogen.
pi_181795541
Mijn pannekoekjes zien er niet veel beter uit, toen ik ze kocht waren ze ook zo en daarna hebben ze, met liefde en water er een week of drie goed bijgestaan en nu zien ze er dus weer zielig uit
pi_181795581
Ze deden het juist hartstikke goed, de moederplant en de stekjes. En nu hebben de stekjes ook stekjes. Onkruid is het. Maar ze ontploften gewoon steeds. En de laatste twee weken gaan ze slap hangen.

(had een foto op FB gezet van iets, stond een stukje pannenkoekplant op, kreeg meteen de melding dat m'n planten water nodig hadden :') bemoei je er even mee)
Tap tap tap
pi_181795705
Dit is de stam van dichtbij, met allemaal groene blaadjes.

Tap tap tap
pi_181796127
Het zou kunnen dat je de grond niet voldoende hebt laten drogen tussen het bewateren. Hangende bladeren is een teken dat de plant water nodig heeft. Als de grond vochtig is, is het een teken dat de wortels aan het rotten zijn. We gaan de zomer uit en dan kan de plant met wat minder water toe, dus dan moet je ook wat minder water geven.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181796387
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 13:38 schreef Jordy-B het volgende:
Het zou kunnen dat je de grond niet voldoende hebt laten drogen tussen het bewateren. Hangende bladeren is een teken dat de plant water nodig heeft. Als de grond vochtig is, is het een teken dat de wortels aan het rotten zijn. We gaan de zomer uit en dan kan de plant met wat minder water toe, dus dan moet je ook wat minder water geven.
Daar ben ik dus ook bang voor. Maar bovenin komen gewoon weer blij nieuwe blaadjes en de beebjes die er nog bij zitten doen het ook goed.
En ik heb veertig stekjes ofzo dus zo'n grote ramp is het niet als er eentje het loodje legt. Ik dacht dat die dingen alles konden hebben.
Tap tap tap
pi_181796511
Het meeste vocht zit onderin. Daarom moet je je vinger ook twee kootjes diep in de grond steken om te voelen of het tijd is voor water. De poffertjes hebben de worteltjes niet zo diep als de pannenkoek en hebben dus minder last van overmatig bewateren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181797723




Alle gehandicapte monsters in een potje! Twee spint vrij, die staan in de huiskamer en drie met (of mogelijk met) spint in de studeerkamer. Gekleurde monsters ♥

Koffie gedaan met straboski, was gezellig. Veel plantpraat en koffie.
pi_181798061
Effe niet opletten bij de Monstera en een blad kon niet uitrollen en is nu half afgestorven :'(

Nu twijfelend of ik hem er gewoon af moet halen als basis voor een stek :D
pi_181798295
Hoppa, vanmiddag gezellig met Koettie zitten koffieleuten. Elkaar lekker even een aantal uurtjes met onze verslaving zitten enablen haha. Zelfs nog een Monstera Deliciosa en een Epipremnum 'Neon' gekregen! En wat zijn ze mooi! Dank je wel. O+ Prachtig groot blad en die 'neon' is echt een kleurenknallertje. Zo leuk, de volgende keer bij mij! :Y



quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:28 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Wat zijn jullie allemaal negatief over mijn toffe Olifantenspraygieter. :{w

Kijk nou toch wat dit kleine olifantje allemaal te bieden heeft:
[ afbeelding ]
Hahaha, degelijk ding zeg! _O-

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 16:22:49 ]
pi_181798454
Eens kijken of mijn groen goed overkomt. Tinypic draait ze alle kanten op 😳


Kan iemand mij vertellen wat het is? Ben het kaartje kwijt.

Mijn olifantspoot, overleeft het al 8 jaar bij mij😄
pi_181798596

Rijtje lepelplanten
Mijn Ikea monster, compleet met Ikeapot.

En de laatste in de woonkamer, de palm voor een tropisch tintje.


En verstopt op de venster bank een slapende kat. 😍
pi_181798639
Heb niet veel planten zoals jullie. Ik ben voor grote planten gegaan, al zijn de lepelplanten uit zichzelf zo groot geworden. Had de kleintjes gekocht maar ja. Mijn groene vingers konden deze goed groot krijgen.
pi_181798714
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 16:29 schreef Charlie_Brown het volgende:
Eens kijken of mijn groen goed overkomt. Tinypic draait ze alle kanten op 😳

[ afbeelding ]
Kan iemand mij vertellen wat het is? Ben het kaartje kwijt.
Een Croton. Vermoedelijk de meest voorkomende variant: Petra (Codiaeum Variegatum 'Petra')

Ik denk niet dat het ligt aan tinypic. Heb je een iphone?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181798775
Heb een Iphone. Maar gek genoeg zet hij ze in het forum wel goed.
Dankje, ik wist dat de bont Petra heette maar zijn officiele naam was kwijt.
pi_181798793
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 09:40 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ja daarom. Ziet er toch super praktisch uit. :P

Ik kwam laatst deze op mijn tijdlijn tegen. Zal ik dan toch? O+

[ afbeelding ]
Het is nog een flinke pot ook. Ik zeg Doen! 🖒


[ Bericht 0% gewijzigd door bloempje-moi op 09-09-2018 17:42:26 ]
pi_181798906
Ik zeg doen

pi_181799104
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 16:55 schreef sjaakspark het volgende:
Ik zeg doen

[ afbeelding ]
Doen!
Heeft de Hema ze nog in de winkel. Ik zoek nog wat leuks in de slaapkamer
pi_181799276
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 16:55 schreef sjaakspark het volgende:
Ik zeg doen

[ afbeelding ]
:D O+
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 17:07 schreef Charlie_Brown het volgende:

[..]

Doen!
Heeft de Hema ze nog in de winkel. Ik zoek nog wat leuks in de slaapkamer
Mijn foto is net gemaakt. Zaandam had er in ieder geval nog één.
pi_181799348
In Groningen waren er vorige week nog wel.
pi_181799479
Dinsdag maar even door de Hema. Morgen gaat niet lukken.
Anders maar bij onze nieuwe Casa kijken voor potten. De Lidl heeft donderdag verschillende varens in de aanbieding. Daar moet wel een mooie pot bij😉
pi_181800787
O+


Ik ben echt een sucker voor potje op pootjes. Zo'n spijt dat ik niet meer potjes bij de Zusjes Groen heb gekocht. Ik zit er zelfs aan te denken om een keramiekklasje te doen om mijn eigen potjes te maken.
pi_181801130
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 16:46 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Het is nog een flinke pot ook. Ik zeg Doen! 🖒
[ afbeelding ]
Ja even nadenken nog. Moet nog een beetje wennen aan deze stijl zeg maar. 😇

quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 16:55 schreef sjaakspark het volgende:
Ik zeg doen

[ afbeelding ]
Filosofisch potje zeg. Zet gewoon even een hele boom op.

quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 17:07 schreef Charlie_Brown het volgende:

[..]

Doen!
Heeft de Hema ze nog in de winkel. Ik zoek nog wat leuks in de slaapkamer
Ik zoek ook nog wat leuks voor op de slaapkamer.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 18:56:37 ]
pi_181801396

Hier ook een nieuwe pot :7 In Amersfoort hadden ze bij de gezusters groen ook nog genoeg potjes op pootjes.
Tap tap tap
pi_181801404
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 18:55 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ja even nadenken nog. Moet nog een beetje wennen aan deze stijl zeg maar.
Yolo!
Misschien is dit meer jouw smaak?


quote:
Ik zoek ook nog wat leuks voor op de slaapkamer.
🙈

[ Bericht 10% gewijzigd door bloempje-moi op 09-09-2018 20:12:06 ]
pi_181801518
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 19:08 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Hier ook een nieuwe pot :7 In Amersfoort hadden ze bij de gezusters groen ook nog genoeg potjes op pootjes.
Ah top! Morgen even langs in Amsterdam. Misschien heb ik een kans.

Kijk die Network shinen!
pi_181806182
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 19:09 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Yolo!
Misschien is dit meer jouw smaak?
[ afbeelding ]

[..]

Nee joh, da's veel te ruig voor mij. Ik ben een hele degelijke jongen hoor.

quote:
🙈
Heb je tips?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 22:06:38 ]
pi_181806700
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 22:06 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Nee joh, da's veel te ruig voor mij. Ik ben een hele degelijke jongen hoor.

[..]

Heb je tips?
Zoiets?

pi_181807351
quote:
1s.gif [b]Op zondag 9 september 2018 22:06 schreef Stratotanker

Heb je tips?
Zoek je een cactus of een pot?
Een Vrouwentong misschien?

[ Bericht 5% gewijzigd door bloempje-moi op 09-09-2018 22:47:37 ]
  Spellchecker zondag 9 september 2018 @ 22:41:22 #57
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181808114
Dames toch. :7 Plantjes maar weer.

Chamaecereus silvestrii

pi_181811386
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 23:16 schreef Stratotanker het volgende:
Dames toch. :7 Plantjes maar weer.

Chamaecereus silvestrii

[ afbeelding ]
Onze posts waren volledig plantgerelateerd. :{w

Vandaag weer op potjesjacht! *O*
pi_181811425
Net even m'n spint rondje gedaan. Zag geen spint, denk ik? Wel andere beestjes. Ik denk trips larven. :')

Ik ga even huilen in een hoekje.
pi_181811491
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 08:04 schreef Koettie het volgende:
Net even m'n spint rondje gedaan. Zag geen spint, denk ik? Wel andere beestjes. Ik denk trips larven. :')

Ik ga even huilen in een hoekje.
Wat een ellende. Denk je dat het begonnen is bij één besmette plant? Of misschien vanuit de tuin?

De dag nadat bij mij de kachel vorig jaar voor het eerst aanging, zaten de planten op de vensterbank direct onder de beestjes. Ik ben doodsbang voor mijn planten dit jaar, aangezien ik er nu zo'n 60 meer in de huiskamer heb staan.
pi_181811525
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 08:12 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Wat een ellende. Denk je dat het begonnen is bij één besmette plant? Of misschien vanuit de tuin?

De dag nadat bij mij de kachel vorig jaar voor het eerst aanging, zaten de planten op de vensterbank direct onder de beestjes. Ik ben doodsbang voor mijn planten dit jaar, aangezien ik er nu zo'n 60 meer in de huiskamer heb staan.
Geen idee. Ik controleer nieuwe planten wel, maar goed als 't goed verstopt zit zie je het toch niet. Achja.. Spint is iig weg nu, heb niets zien lopen behalve hele kleine andere beestjes. Nog niet veel gelukkig.

Hoe ging het vorig jaar, planten nog kunnen redden?
  Spellchecker maandag 10 september 2018 @ 08:21:42 #63
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181811529
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 08:12 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Wat een ellende. Denk je dat het begonnen is bij één besmette plant? Of misschien vanuit de tuin?

De dag nadat bij mij de kachel vorig jaar voor het eerst aanging, zaten de planten op de vensterbank direct onder de beestjes. Ik ben doodsbang voor mijn planten dit jaar, aangezien ik er nu zo'n 60 meer in de huiskamer heb staan.
Kun je niet heeeeeeeeeel geleidelijk aan de temperatuur heel voorzichtig opvoeren? :@
pi_181811640
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 08:20 schreef Koettie het volgende:

[..]

Geen idee. Ik controleer nieuwe planten wel, maar goed als 't goed verstopt zit zie je het toch niet. Achja.. Spint is iig weg nu, heb niets zien lopen behalve hele kleine andere beestjes. Nog niet veel gelukkig.

Hoe ging het vorig jaar, planten nog kunnen redden?
Nee, die planten waren niet meer te redden. Maar dat kwam ook enigszins doordat ik afwasmiddel gebruikte ipv groene zeep. _O- Aldoende leert men, zullen we maar zeggen. O-)

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 08:21 schreef maily het volgende:

[..]

Kun je niet heeeeeeeeeel geleidelijk aan de temperatuur heel voorzichtig opvoeren? :@
Vooralsnog is het niet nodig geweest. Ik heb altijd in oude en koude huizen gewoond, dus ik kan tegen een stootje. Maar voorzichtig opbouwen is een goede optie. Ze moeten ook gewoon niet miepen hoor.
pi_181816648
De graslelie op mijn werk is zo mishandeld dat hij van ellende is gaan bloeien.
pi_181823076
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 14:23 schreef bloempje-moi het volgende:
De graslelie op mijn werk is zo mishandeld dat hij van ellende is gaan bloeien.
[ afbeelding ]
ojee ik mishandel ze ook dus. Hier bloeien ze regelmatig wist niet dat het door slechte verzorging komt.
pi_181823303
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 19:44 schreef sjaakspark het volgende:

[..]

ojee ik mishandel ze ook dus. Hier bloeien ze regelmatig wist niet dat het door slechte verzorging komt.
Ik ook niet hoor, maar ik kan mij ook niet voorstellen dat iemand die plant ooit water of aandacht geeft. Bloemetjes waren voor mij in ieder geval nieuw. Ik heb meteen een extra stekje meegenomen. :)
  Spellchecker maandag 10 september 2018 @ 19:58:44 #68
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181823468
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 19:44 schreef sjaakspark het volgende:

[..]

ojee ik mishandel ze ook dus. Hier bloeien ze regelmatig wist niet dat het door slechte verzorging komt.
Hier ook, maar die staan op de vensterbank en zitten regelmatig tussen de gordijnen .... ook vaak met bloemetjes en al :D :@
Keisterke planten :Y
pi_181825950
Pfff wil nieuwe plant en is alleeen meer verkrijgbaar vanuit Thailand en duuuuur. En moet overgevlogen worden dus niet echt milieu bewust plantje maar zo mooi. En duur.

Also mijn Graslelie is echt een lelijk ding. Zie soms van die hele mooie volle en mijne is echt te lelijk :+
pi_181826044
Ik heb net een Xerosicyos danguyi – Silver Dollar Plant gekocht. Impulsaankoopje, ik vond het zo'n leuk plantje. 😍

pi_181826148
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 21:27 schreef Koettie het volgende:
Pfff wil nieuwe plant en is alleeen meer verkrijgbaar vanuit Thailand en duuuuur. En moet overgevlogen worden dus niet echt milieu bewust plantje maar zo mooi. En duur.

Also mijn Graslelie is echt een lelijk ding. Zie soms van die hele mooie volle en mijne is echt te lelijk :+
Wat voor exotisch exemplaar is dan dan wel niet? Klinkt spannend.

Mijn graslelies zijn ook nog sneue sprietjes. In mijn nieuwe Sostere Grene potje 😎
pi_181826641
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 21:35 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Wat voor exotisch exemplaar is dan dan wel niet? Klinkt spannend.

Mijn graslelies zijn ook nog sneue sprietjes. In mijn nieuwe Sostere Grene potje 😎
[ afbeelding ]


monstera deliciosa thai constellatie. M'n nieuwe liefde!!
pi_181826659
Dubbel
pi_181826789
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 21:56 schreef Koettie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

monstera deliciosa thai constellatie. M'n nieuwe liefde!!
Impressive! Durf je dat vanuit Thailand? Straks arriveert er een gekneust en uitgedroogd hoopje plant.
pi_181826847
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 21:31 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik heb net een Xerosicyos danguyi – Silver Dollar Plant gekocht. Impulsaankoopje, ik vond het zo'n leuk plantje. 😍

[ afbeelding ]
Woww die is leuk! Waar heb je die vandaan? Leuk ding!
pi_181826872
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 22:01 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Impressive! Durf je dat vanuit Thailand? Straks arriveert er een gekneust en uitgedroogd hoopje plant.
Haha nee. Heb wel vertrouwen in de verkoper maar het is echt heel duur, rond de 100 euro en voelt niet chill om 'm te laten overvliegen. Te decadent voor m'n principes.
pi_181826950
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 22:02 schreef Koettie het volgende:

[..]

Woww die is leuk! Waar heb je die vandaan? Leuk ding!
Ik was ook meteen verkocht. Een stekje, dus geen idee wat je krijgt. Nog twee in voorraad:
https://www.cactusplaza.c(...)dollar-plant-stekken
pi_181827055
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 22:06 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik was ook meteen verkocht. Een stekje, dus geen idee wat je krijgt. Nog twee in voorraad:
https://www.cactusplaza.c(...)dollar-plant-stekken
Zo pretty! Doet me denken aan Dischidia nummularia! Maar vetplant, dus gaat niet werken hier. :P
pi_181827360
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 22:03 schreef Koettie het volgende:

[..]

Haha nee. Heb wel vertrouwen in de verkoper maar het is echt heel duur, rond de 100 euro en voelt niet chill om 'm te laten overvliegen. Te decadent voor m'n principes.
Dat wordt een vakantie Thailand boeken. 😉
pi_181827692
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 22:20 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Dat wordt een vakantie Thailand boeken. 😉
Haha, I wish. Maar doe niet aan vliegen dus kijk wel gewoon foto's.
pi_181834953
OK laat maar heb 'm besteld😅
pi_181835232
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:46 schreef Koettie het volgende:
OK laat maar heb 'm besteld😅
:o En daar gingen de principes. Je kunt er niets aan doen, een verslaving is een ziekte. ;)
pi_181835280
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:04 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

:o En daar gingen de principes. Je kunt er niets aan doen, een verslaving is een ziekte. ;)
Jaaa. Even weesgroetjes doen en een goed doel steunen en dan kan ik weer doorleven. :P

Ben zoooo benieuwd! Moet een lange reis maken dus 50/50 dat ie goed aankomt en omg ben zo nieuwsgierig.
pi_181835380
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:08 schreef Koettie het volgende:

[..]

Jaaa. Even weesgroetjes doen en een goed doel steunen en dan kan ik weer doorleven. :P

Ben zoooo benieuwd! Moet een lange reis maken dus 50/50 dat ie goed aankomt en omg ben zo nieuwsgierig.
Extra boompje in de tuin planten. Heb je weer een excuus om een extra plant te kopen. ;)

Ik zag gisteren een dikke egel door mijn plantsoen rennen. O+ Hij schoot onder de bosjes en kan verder alle kanten op. Kan deze het gewoon overleven als het kouder wordt, of moet ik met schoteltjes drank en spijs aan de gang?
pi_181835467
OMG Koettie hij is wel heel gaaf ja, maar damn wat een prijs en dan ook nog uit Thailand laten overvliegen :o
Ik hoop maar dat hij goed overkomt dan!

Bloempje-moi wat een schattig plantje idd O+
pi_181835675
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:15 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Extra boompje in de tuin planten. Heb je weer een excuus om een extra plant te kopen. ;)

Ik zag gisteren een dikke egel door mijn plantsoen rennen. O+ Hij schoot onder de bosjes en kan verder alle kanten op. Kan deze het gewoon overleven als het kouder wordt, of moet ik met schoteltjes drank en spijs aan de gang?
Nee joh, egeltjes redden zich wel! Je kan altijd een bakje Kattenvoer neerzetten (met vlees, geen vis) en een bakje water. Rond novemeber/december gaan ze in winterslaap en dan moeten ze dik zijn. Je kan overwegen een egel huisje neer te zetten, maar dat is misschien niet zo handig midden in een plantsoen. Rende hij overdag rond? Dat is wel apart, meestal doen ze dat niet. Zag ie er goed uit verder? (check topic pleeg-egel!)
pi_181835688
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:23 schreef _Hestia_ het volgende:
OMG Koettie hij is wel heel gaaf ja, maar damn wat een prijs en dan ook nog uit Thailand laten overvliegen :o
Ik hoop maar dat hij goed overkomt dan!

Bloempje-moi wat een schattig plantje idd O+
Goedkopere site gevonden godzijdank dus stuk goedkoper. Maar goed, eens zien hoe ie aankomt. Zal wel week of twee duren denk ik.
pi_181835790
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:38 schreef Koettie het volgende:

[..]

Goedkopere site gevonden godzijdank dus stuk goedkoper. Maar goed, eens zien hoe ie aankomt. Zal wel week of twee duren denk ik.
Oh dat scheelt. Spannend hoor! :o
pi_181835891
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:38 schreef Koettie het volgende:

[..]

Goedkopere site gevonden godzijdank dus stuk goedkoper. Maar goed, eens zien hoe ie aankomt. Zal wel week of twee duren denk ik.
Verwacht je dan een ingezwachteld babystekje? Daar willen wij wel foto's van uiteraard. Nog niets gehoord van cactusplaza over mijn Silver Dollar Vine. *ongeduldig met voet op de grond tapt*
pi_181836041
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:52 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Verwacht je dan een ingezwachteld babystekje? Daar willen wij wel foto's van uiteraard. Nog niets gehoord van cactusplaza over mijn Silver Dollar Vine. *ongeduldig met voet op de grond tapt*
Zijn wel planten, geen stekje. Die zou de reis ook niet overleven. Zijn plantjes die uit de pot gehaald zijn (je betaalt per gram :+) en dan in licht materiaal gezet worden, plastic erom en dan ik kranten. En dan maar duimen. Ik ga zeker foto's maken!
pi_181837145
Ik ontving dit kaartje van vrienden die een paar dagen in Londen zijn. 😍


quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 22:09 schreef Koettie het volgende:

[..]

Maar vetplant, dus gaat niet werken hier. :P
Hoezo eigenlijk niet?

[ Bericht 31% gewijzigd door bloempje-moi op 11-09-2018 14:55:09 ]
  Spellchecker dinsdag 11 september 2018 @ 14:49:39 #92
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181837742
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:19 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik ontving het dit kaartje van vrienden die een paar dagen in Londen zijn. 😍
[ afbeelding ]

_O_
pi_181837848
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:19 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik ontving dit kaartje van vrienden die een paar dagen in Londen zijn. 😍
[ afbeelding ]

[..]

Hoezo eigenlijk niet?

Heb te weinig licht in huis. Alles wat licht moet staat al in de vensterbank dus die is vol. :P

Die kaart is zo leuk!! 😍
pi_181839407
Ik heb een groot keukenraam, volop licht en geen zonlicht. Perfect voor prachtige hangplanten dus. Maar ik kan niet beslissen hoe ik planten voor mijn raam ga hangen. Haken in het plafond is eenvoudig, maar niet heel mooi en niet flexibel. Ik ben nogal van het schuiven van plantjes, zodat ik steeds een nieuwe combinatie kan maken.
Nu zag ik dit bij IKEA. Zal dit sterk genoeg zin om planten aan op te hangen?
pi_181839471
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:28 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik heb een groot keukenraam, volop licht en geen zonlicht. Perfect voor prachtige hangplanten dus. Maar ik kan niet beslissen hoe ik planten voor mijn raam ga hangen. Haken in het plafond is eenvoudig, maar niet heel mooi en niet flexibel. Ik ben nogal van het schuiven van plantjes, zodat ik steeds een nieuwe combinatie kan maken.
Nu zag ik dit bij IKEA. Zal dit sterk genoeg zin om planten aan op te hangen?
[ afbeelding ]
Staat vaak een maximaal gewicht bij. Wilde ooit zo'n schilderij hanger doen en die kon tot max 6 kilo. Kan je niet beter een gordijnrailing ophangen?
pi_181839679
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:33 schreef Koettie het volgende:

[..]

Staat vaak een maximaal gewicht bij. Wilde ooit zo'n schilderij hanger doen en die kon tot max 6 kilo. Kan je niet beter een gordijnrailing ophangen?
Kan, maar deze IKEA-oplossing was oneindig veel goedkoper. Maar de maximale belasting is 5kg. Daar zit je met een paar planten al snel aan natuurlijk.
pi_181839815
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:45 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Kan, maar deze IKEA-oplossing was oneindig veel goedkoper. Maar de maximale belasting is 5kg. Daar zit je met een paar planten al snel aan natuurlijk.
zelfs met een lichtgewicht gordijn gaat het al meteen doorhangen, geen optie voor planten
pi_181839865
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:45 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Kan, maar deze IKEA-oplossing was oneindig veel goedkoper. Maar de maximale belasting is 5kg. Daar zit je met een paar planten al snel aan natuurlijk.
Vooral als je ze allemaal een slok water geeft. :P
pi_181840177
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:53 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

zelfs met een lichtgewicht gordijn gaat het al meteen doorhangen, geen optie voor planten
Hier was ik al bang voor. ;(
pi_181841770
Een gordijnroede zou wel kunnen (afhankelijk van hoe stevig je het in het plafond kan hangen, als in: niet alleen in gipsplaten), maar dat ziet er niet uit aan het plafond.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181842394
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 18:22 schreef Jordy-B het volgende:
Een gordijnroede zou wel kunnen (afhankelijk van hoe stevig je het in het plafond kan hangen, als in: niet alleen in gipsplaten), maar dat ziet er niet uit aan het plafond.
Er zijn wel mooie oplossingen hoor, van RVS bijvoorbeeld, maar die zijn al snel 80 euro voor een roede en twee steunen. Dan draai ik toch maar wat haken in het plafond. Ik zat ook nog aan een hangende plank te denken, waar ik potjes op kan zetten en onder aan kan hangen, maar dat schommelt denk ik te veel.

Frustrerend dat ik er niet uitkom, want het is zo'n mooie plek voor plantjes.

Andere vraag: een van de bladeren van de pas aangekochte Alocasia hangt naar beneden gebogen. Meer water lijkt mij geen goed idee, aangezien de grond prima vochtig is en er flink gedruppeld wordt. Is dit normaal? Die bladeren horen toch fier rechtop te staan?
pi_181858533
Mensen. Ik heb mijn eerste grote plant ooit gekocht. O+ En het is geen cactus, dus het is meteen een test of ik planten in leven kan houden. :') Hij was maar 7 euro. Dus dat durfde ik wel aan. Ultieme tips voor de verzorging zijn altijd welkom.



Ook nog dit kleine vriendje meegenomen, want ik had nog geen cactusje in deze vorm.



De zoektocht naar een plant voor de woonkamer gaat overigens nog door. Maar misschien eerst maar afwachten of het een poosje goed gaat met deze.

Ik zag trouwens in de supermarkt de olifantsoor. Echt supertof met die zebra stelen. O+

  Spellchecker woensdag 12 september 2018 @ 14:17:09 #103
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181858575
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:15 schreef Myraela het volgende:
Mensen. Ik heb mijn eerste grote plant ooit gekocht. O+ En het is geen cactus, dus het is meteen een test of ik planten in leven kan houden. :') Hij was maar 7 euro. Dus dat durfde ik wel aan. Ultieme tips voor de verzorging zijn altijd welkom.

[ afbeelding ]

Ook nog dit kleine vriendje meegenomen, want ik had nog geen cactusje in deze vorm.

[ afbeelding ]

De zoektocht naar een plant voor de woonkamer gaat overigens nog door. Maar misschien eerst maar afwachten of het een poosje goed gaat met deze.

Ik zag trouwens in de supermarkt de olifantsoor. Echt supertof met die zebra stelen. O+

[ afbeelding ]
Boe je bent nu ook officieel besmet :D
pi_181858704
Ze hadden bij de plantenhal trouwens ook van die potjes met een waterreservoir voor twee euro. Ik heb er daar een paar van, maar dan van Rosti Mepal. En met die potjes hou ik m'n basilicumplantjes van de supermarkt echt maanden in leven.

Niet de mooiste oplossing, maar misschien nog wel een keer handig.

pi_181858722
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:34 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Zamioculcas dacht ik ook aan, maar dat is geen groot en rond blad. Monstera is ook geen optie, want die kan ook druppelen. Een Ficus Lyrata? Zo naast de tv is veel licht, maar schijnt de zon ook lang binnen?

Mijn nieuwste aanwinst is net een kunstplant.

Ik heb er net eentje opgepikt bij de Lidl...

Hij staat in een potje waar ik voorheen een nepplant in had staan :P
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181859100
Die olifantsoor met gestreepte steel druppelt als een gek! Je bent gewaarschuwd :P
Tap tap tap
pi_181859627
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:24 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik heb er net eentje opgepikt bij de Lidl...

Hij staat in een potje waar ik voorheen een nepplant in had staan :P
Ik kijk nog steeds regelmatig vol verwondering naar die plant. Niet eens omdat ik het zo'n mooie plant vind, maar die tekening fascineert mij mateloos.
pi_181859652
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:51 schreef CherryLips het volgende:
Die olifantsoor met gestreepte steel druppelt als een gek! Je bent gewaarschuwd :P
Alle Olifantsoren. Oi, het lijkt wel een lekkende kraan zeg.

Ik heb overigens toch haken gekocht voor in het plafond. Ik zag bij de Hornbach crèmekleurige, dus die vallen minder op. Nu nog het lef om ze erin te boren en ready to shop!!
pi_181859700
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:51 schreef CherryLips het volgende:
Die olifantsoor met gestreepte steel druppelt als een gek! Je bent gewaarschuwd :P
Oh, die dus nooit kopen. :D Thanks! Al schijnt die gatenplant ook te lekken, toch? Daarom maar op de studeerkamer, die vloer kan het wel hebben.
pi_181859862
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:31 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh, die dus nooit kopen. :D Thanks! Al schijnt die gatenplant ook te lekken, toch? Daarom maar op de studeerkamer, die vloer kan het wel hebben.
Ja die ook, maar een stuk minder. RIP m'n houten vloer.
Tap tap tap
pi_181860126
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:51 schreef CherryLips het volgende:
Die olifantsoor met gestreepte steel druppelt als een gek! Je bent gewaarschuwd :P
wat lekt hij dan? Geen honing lijkt me want geen bloemmetjes
pi_181860137
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

wat lekt hij dan? Geen honing lijkt me want geen bloemmetjes
Sapvocht ofzo. Het lijkt op water maar laat ergere vlekken achter.
Tap tap tap
pi_181860199
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

wat lekt hij dan? Geen honing lijkt me want geen bloemmetjes
Dat heet guttatie.
Guttatie is het verschijnsel dat planten vocht met daarin opgeloste stoffen 'uitzweten'. De wortels van een plant nemen water en mineralen uit de bodem op. De opname en verdamping zijn meestal in evenwicht. Maar soms is de worteldruk van de plant zo hoog en de mogelijkheid van verdamping door het blad onvoldoende, zodat er door de nerven via de waterporiën (hydathoden) vocht naar buiten wordt geperst wat vochtdruppels aan de randen van het blad tot gevolg heeft.

Guttatie treedt vooral net na zonsopkomst op als de activiteit van de plant toeneemt en de luchtvochtigheid nog hoog is. Op dit moment is de concentratie aan mineralen in de plant relatief groot wat resulteert in een grotere osmotische druk en bijgevolg neemt de plant meer water op. Later verdampen de druppels en blijven de in het vocht opgeloste stoffen (mineralen) als witte vlekjes op de bladpunten achter.

Gejat van Wikipedia.
pi_181860596
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:57 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Dat heet guttatie.

^O^
Leerzaam is Fok! soms :)
pi_181860937
Vaak is dat wel te sturen door gewoon minder water te geven. Minder water is minder hoge worteldruk en minder uitscheiding. Mijn monsters druppelen niet
pi_181863633
De bladeren van mijn Stippenbegonia zijn al vanaf moment van aankoop verfrommeld. Is dit normaal? Er komt een witte bloem, er komt ergens een nieuw blad maar in de gekreukte bladeren zit geen beweging. Overal op internet zie ik prachtige rechte bladeren.

pi_181864355
Lekken olifantsoren ook als je ze minimaal water geeft en ze in een droge (cv, soms maar 30% luchtvochtigheid) woonkamer staan. Van de winter komt er een luchtbevochtiger!
Mijn monstera heeft in elk geval nog niet gelekt of doet dat dan weer niet?
pi_181864600
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:40 schreef Charlie_Brown het volgende:
Lekken olifantsoren ook als je ze minimaal water geeft en ze in een droge (cv, soms maar 30% luchtvochtigheid) woonkamer staan. Van de winter komt er een luchtbevochtiger!
Mijn monstera heeft in elk geval nog niet gelekt of doet dat dan weer niet?
Mijn Monstera lekt nauwelijks en mijn Alocasia als een gieter. Die moet misschien ook nog even acclimatiseren in mijn huis, maar beide planten staan in dezelfde kamer met een hoge luchtvochtigheid (gemiddeld 70%). Zal dus ook wel aan de plant, de pot en het watergift liggen. Maar als je echt geen enkele druppel op je vloer wilt, zou ik het niet avonturen.

[ Bericht 7% gewijzigd door bloempje-moi op 12-09-2018 19:05:17 ]
pi_181864753
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:40 schreef Charlie_Brown het volgende:
Lekken olifantsoren ook als je ze minimaal water geeft en ze in een droge (cv, soms maar 30% luchtvochtigheid) woonkamer staan. Van de winter komt er een luchtbevochtiger!
Mijn monstera heeft in elk geval nog niet gelekt of doet dat dan weer niet?
Hm, ze hebben best wat water nodig, weet niet of ze het dan overleven!
pi_181864982
De Polly lekt een stuk minder en m'n mini silver dragon ook amper, maar dat is een baby.
De monstera lekt soms. Maar hij staat nu op laminaat en dan zie ik het niet eens.
Tap tap tap
  woensdag 12 september 2018 @ 19:48:33 #121
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_181865638
Ik heb nog nooit een plant zien lekken. Weet niet of dat iets over de planten of over mij zegt :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_181866004
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2018 19:48 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb nog nooit een plant zien lekken. Weet niet of dat iets over de planten of over mij zegt :')
Hangt er ook van af wat voor planten je hebt. De meeste planten doen dit niet.
pi_181866133
Ik kende het ook niet, totdat ik mijn banaan (musa) neerzette, water gaf en het water gewoon langs de bladrand zag parelen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181866761
Guttatie wordt zoals gezegd inderdaad bepaald door worteldruk en luchtvochtigheid. Het is een teken van een plant met een gezond pompend wortelgestel. Een hoge luchtvochtigheid zorgt ervoor dat de lucht niet voldoende water(damp) op kan nemen. Het gevolg is druppels aan de bladeren. Veel tropische planten vertonen dit.

Voor de vloer is het vervelend. Maar als ik later een grote jongen ben betegel ik daarom de woonkamer en plaats in iedere hoek een putje. Dan kunnen de planten het water de vloer op pompen en kan ik desgewenst een Karcher door de ruimte heen trekken.

Over pompende zaken gesproken. Monstera deliciosa 'borsigiana' Variegata, met op de achtergrond een Powersoft K6 5kW versterker in reparatie. Pompt ook .. maar dan je oren aan gort. Hatseflats.



[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2018 21:34:53 ]
pi_181869397
Jeej m'n zebra alokaasje doet het dus goed :D
Tap tap tap
pi_181874251
Mijn grote alocasia geeft zijn kleine zusje water.
pi_181874360
Cute. O+
pi_181875679
Omg wat een toffe foto! :D Ik ga die compositie echt een een keer ongegeneerd van je jatten hoor. :D
pi_181875939
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:34 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn grote alocasia geeft zijn kleine zusje water.
[ afbeelding ]
Slim gebruik van water! 😁
pi_181875984
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:34 schreef Stratotanker het volgende:
Omg wat een toffe foto! :D Ik ga die compositie echt een een keer ongegeneerd van je jatten hoor. :D
Gheghe, ga je gang. Het zou zo maar kunnen gebeuren dat ik er vanmiddag ook nog een heb waarin Grote Kaas de ZZ Black Raven water geeft. Best een puik watering system zo. Moet ik onthouden als ik op vakantie ga. ^O^
pi_181876203
Voor de Instagrammers: ik vond dit. https://www.instagram.com/plantsandcollecting/
Er zitten leuke ideeen tussen maar dit is toch zelfs voor mij wel een stap te ver hoor....
pi_181880609
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:16 schreef bloempje-moi het volgende:
Voor de Instagrammers: ik vond dit. https://www.instagram.com/plantsandcollecting/
Er zitten leuke ideeen tussen maar dit is toch zelfs voor mij wel een stap te ver hoor....
Haha, goooooals. Ik ga volgen, leuk!

Heb dinsdag gemaakt voor m'n ware liefde thai Costallation maar nog niets gehoord, huilen. Even achteraan mailen! Ik wil m'n hebbennnnn.
pi_181880673
Gekke Monstera. Ik was een week weg en dacht dat ie eigenlijk wel af kon met een goeie sloot water voor vertrek. Vond ie niet helemaal geweldig, veel bladeren die omkrullen. Maar wat ie dan wel doet? Twee(!) nieuwe bladeren maken. Hoe dan? :D.
pi_181880766
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 15:39 schreef Koettie het volgende:

[..]

Haha, goooooals. Ik ga volgen, leuk!

Heb dinsdag gemaakt voor m'n ware liefde thai Costallation maar nog niets gehoord, huilen. Even achteraan mailen! Ik wil m'n hebbennnnn.
Deze moet nog steeds uit Thailand komen? Misschien spreken ze geen Engels? ;)

Mijn Silver Dollar Vine komt morgen *O* En ik ga morgen maar weer eens langs mijn plantenwinkeltje om te snuffelen. Ik heb vooral hangplanten nodig. Alle hangplanten die ik momenteel heb, zijn nog te klein om echt op te hangen.
pi_181880951
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 15:48 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Deze moet nog steeds uit Thailand komen? Misschien spreken ze geen Engels? ;)

Mijn Silver Dollar Vine komt morgen *O* En ik ga morgen maar weer eens langs mijn plantenwinkeltje om te snuffelen. Ik heb vooral hangplanten nodig. Alle hangplanten die ik momenteel heb, zijn nog te klein om echt op te hangen.
Nou, ze moeten me eerst terugmailen. Heb nog niet officieel besteld. Het is een vlaam dus kan gelukkig in het Nederlands. Maar moest even via de mail ivm meer verzendkosten dan hij standaard aangeeft.

Hangplanten! *O* Neem een Pothus Neon! Die is cute
pi_181881023
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 15:59 schreef Koettie het volgende:
Pothus Neon
Ik hou echt heel erg van die planten. Ik heb er nu drie, plus twee stekjes. Een vriendin heeft er twee op haar werkkamer staan die ruim twee meter lang is. O+
De Neon heb ik nog niet. Ik zal eens kijken. :Y

Ik zie ook een hele mooie op Araflora, maar die heeft meteen 12,50 verzendkosten. ;(

Mijn plantenwinkel heeft het Chinees lantaarntje en de erwtenplant vaak gemixt in een hangpotje. Dat heeft ook een leuk effect. O+

[ Bericht 10% gewijzigd door bloempje-moi op 13-09-2018 16:24:11 ]
pi_181881662
Ik vermoord het Chinese lantaarntje en de erwtenplant. Het is te droog in huis ofzo, ik snap het niet.
Tap tap tap
pi_181882016
Ik word wel een beetje verdrietig van jullie mislukte vetplantenverhalen. Fingers crossed dat het hier wel werkt.
pi_181882150
Holy shit! Er staat een Monstera Variegata met twee witte bladeren op marktplaats die is gereserveerd met een bod van 231 euro. :o
Dan maar gewoon een groene heur...
pi_181882541
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:01 schreef bloempje-moi het volgende:
Holy shit! Er staat een Monstera Variegata met twee witte bladeren op marktplaats die is gereserveerd met een bod van 231 euro. :o
Dan maar gewoon een groene heur...
:') :') :') :') :')
pi_181893785
Ik blijf echt slecht gaan op al niet naamsverandering. De Philodendron goeldii heet nu thaumatophyllum spruceanum. Hoe moet ik dat onthouden. En uitspreken :+
pi_181893811
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:01 schreef bloempje-moi het volgende:
Holy shit! Er staat een Monstera Variegata met twee witte bladeren op marktplaats die is gereserveerd met een bod van 231 euro. :o
Dan maar gewoon een groene heur...
"Wegens niet ophalen, opnieuw in de verkoop "

:')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181893840
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 16:37 schreef CherryLips het volgende:
Ik vermoord het Chinese lantaarntje en de erwtenplant. Het is te droog in huis ofzo, ik snap het niet.
Het seizoen komt ten einde, dus hij gaat het wat rustiger aan doen. Mijn eigen lantaarnplantje heeft nog wel nieuwe uitlopers en bloeit volop, maar het blad blijft heel klein. Ik vermoed dat het tijd wordt voor een groter bakje of een beetje wortelsnoei, maar krijg dat potje maar eens uit dat geinige, gemacrameede harnasje.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181894023
De Erwtjesplant heb ik opgegeven, die doet het buiten in de zomer goed en binnen snel dood. Geen idee waarom, te donker? Heb nog wel een Chinees lantarenplantje, die doet het vooralsnog wel.
pi_181894472
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:59 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Gheghe, ga je gang. Het zou zo maar kunnen gebeuren dat ik er vanmiddag ook nog een heb waarin Grote Kaas de ZZ Black Raven water geeft. Best een puik watering system zo. Moet ik onthouden als ik op vakantie ga. ^O^
Haha nou ik ben benieuwd! Ik heb ondertussen al enkele problemen met betrekking tot een staged-shot getackeld. Zo kwam ik er gisteravond achter dat guttatie lastig te simuleren is wegens een gebrek een oppervlaktespanning en viscositeit van het water.

Met andere woorden .. even simpelweg waterdruppels aanbrengen met een pipet werkte niet helemaal. Geen probleem, voor alles is een oplossing. Ik denk dat ik gisteravond die eerste was die moedwillig behangplaksel aan een blad van een Monstera heeft gesmeerd dusss. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2018 07:49:29 ]
pi_181894716
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:43 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Haha nou ik ben benieuwd! Ik heb ondertussen al enkele problemen met betrekking tot een staged-shot getackeld. Zo kwam ik er gisteravond achter dat guttatie lastig te simuleren is wegens een gebrek een oppervlaktespanning en viscositeit van het water.

Met andere woorden .. even simpelweg waterdruppels aanbrengen met een pipet werkte niet helemaal. Geen probleem, voor alles is een oplossing. Ik denk dat ik gisteravond die eerste was die moedwillig behangplaksel aan een blad van een Monstera heeft gesmeerd dusss. :7
:D Wat?! Hier gaat alles gelukkig een stuk eenvoudiger. Harmonie en mooie composities komen nou eenmaal vanzelf in het huis van een kunsthistoricus.
Kaas is wel een ochtenddruiper heb ik gemerkt. Misschien eerder je bed uit?
Hier is Kaas en zijn kleine zusje nog een keer. Je kunt hier goed het watering system in werking zien.


Maar Kaas is niet eenkennig en heel gul, en deelt net zo gemakkelijk uit aan overige leden van de familie.
pi_181894730
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 06:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

"Wegens niet ophalen, opnieuw in de verkoop "

:')
:') Je verwacht het niet.

Hoe zit het nu eigenlijk met die Monstera Variegata's? Als je een stek met blad koopt met maar een beetje wit, is dat dan een indicatie hoe de andere bladeren er uit komen te zien? Of kan een plant die uit zo'n blad groeit ook ineens een volledig wit blad krijgen? Valt dat te beïnvloeden?
pi_181894797
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 06:51 schreef Koettie het volgende:
De Erwtjesplant heb ik opgegeven, die doet het buiten in de zomer goed en binnen snel dood. Geen idee waarom, te donker? Heb nog wel een Chinees lantarenplantje, die doet het vooralsnog wel.
Mijn lantaarnplantje leek het goed te doen maar pleurde ineens uit de pot :') helemaal naar de klote bovenop.
Tap tap tap
pi_181895232
Tap tap tap
pi_181895352
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 16:03 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik zie ook een hele mooie op Araflora, maar die heeft meteen 12,50 verzendkosten. ;(
Je kan bij sites als Araflora even een blik werpen op de beursagenda, al kom je dan wel meer in hun reptielen en amfibieëndoelgroep. Ze hadden vorig jaar een schitterende stand op Vivarium, de beurs voor al het leven achter glas, dus vissen, koralen, insecten, amfibieën, reptielen en al dan niet tropische planten... Alleen dan ben je dan wel ¤12,50 kwijt voor het toegangskaartje :P
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181895729
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:09 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

:D Wat?! Hier gaat alles gelukkig een stuk eenvoudiger. Harmonie en mooie composities komen nou eenmaal vanzelf in het huis van een kunsthistoricus.
Kaas is wel een ochtenddruiper heb ik gemerkt. Misschien eerder je bed uit?
Hier is Kaas en zijn kleine zusje nog een keer. Je kunt hier goed het watering system in werking zien.
[ afbeelding ]

Maar Kaas is niet eenkennig en heel gul, en deelt net zo gemakkelijk uit aan overige leden van de familie.
[ afbeelding ]
Ja maar mijn planten zijn maar matig incontinent, dus moet even helpen. :+

pi_181895849
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:31 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je kan bij sites als Araflora even een blik werpen op de beursagenda, al kom je dan wel meer in hun reptielen en amfibieëndoelgroep. Ze hadden vorig jaar een schitterende stand op Vivarium, de beurs voor al het leven achter glas, dus vissen, koralen, insecten, amfibieën, reptielen en al dan niet tropische planten... Alleen dan ben je dan wel ¤12,50 kwijt voor het toegangskaartje :P
En reiskosten. En frustratie dat je veel te mooie dingen ziet die je niet mee kunt nemen in de bus naar huis. :D Ik denk er gewoon nog even over na. 12,50 verzendkosten is wel best veel, zeker voor een plantje van 8 euro... :(
pi_181895868
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:58 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ja maar mijn planten zijn maar matig incontinent, dus moet even helpen. :+

[ afbeelding ]
Deze heb je er net ingedipt en boven het glaasje gehangen? ;)
pi_181896218
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:06 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

En reiskosten. En frustratie dat je veel te mooie dingen ziet die je niet mee kunt nemen in de bus naar huis. :D Ik denk er gewoon nog even over na. 12,50 verzendkosten is wel best veel, zeker voor een plantje van 8 euro... :(
Dan moet je meer plantjes kopen, zodat je de verzendkosten in het niet vallen. :+
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181896412
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:07 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Deze heb je er net ingedipt en boven het glaasje gehangen? ;)
Ja. Maar met de ontdekking van een behangplaksel gutterende theelepel zou ik ook tevreden zijn hoor. :+
pi_181897931
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:41 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ja. Maar met de ontdekking van een behangplaksel gutterende theelepel zou ik ook tevreden zijn hoor. :+
.... Zit je nou m'n kostbare stekjes te besmeren??? Pff
pi_181898705
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:20 schreef Koettie het volgende:

[..]

.... Zit je nou m'n kostbare stekjes te besmeren??? Pff
Ja. Nee. Misschien. :+

Mid-air testshot. 8-)

pi_181898969
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:16 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ja. Nee. Misschien. :+

Mid-air testshot. 8-)

[ afbeelding ]
pi_181899983
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:16 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ja. Nee. Misschien. :+

Mid-air testshot. 8-)

[ afbeelding ]
Prachtig hoor! En zo lekker spontaan ook. ;)

Mijn Silver Dollar Vine zou komen, maar Post.nl is al geweest met veel te veel kleding van Zalando. En daar zat geen plant tussen. Ik hoop maar dat er straks nog een ander mannetje komt.

Hoe is het met je Thaise liefde, Koettie?
pi_181900555
Done. O+

pi_181901376
quote:
Die heb ik ook! :D Sowieso een fan van potjes op pootjes. Ik heb ook deze kleintjes van de action. En laatst bij de action een zwart onderzettertje (?) op pootjes gekocht voor een los potje.

pi_181902623
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 15:19 schreef Stratotanker het volgende:
Done. O+

[ afbeelding ]
Wat gebruik jij eigenlijk voor substraat? Is het een poreuze vochtvervoerder, of alleen als afdekking?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181902707
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Die heb ik ook! :D Sowieso een fan van potjes op pootjes. Ik heb ook deze kleintjes van de action. En laatst bij de action een zwart onderzettertje (?) op pootjes gekocht voor een los potje.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Die rechter is van de Action? Die is heel leuk! Morgen weer even kijken. Ik koop mij momenteel scheel aan potjes. Tijd voor meer plantjes O+

Mijn Xerosicyos danguyi is gearriveerd *O* Beetje gebutst, maar dat komt vast goed.



quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 15:19 schreef Stratotanker het volgende:
Done. O+

[ afbeelding ]
O+

[ Bericht 19% gewijzigd door bloempje-moi op 14-09-2018 17:21:33 ]
pi_181903033
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:14 schreef bloempje-moi het volgende:
Die rechter is van de Action? Die is heel leuk! Morgen weer even kijken. Ik koop mij momenteel scheel aan potjes. Tijd voor meer plantjes O+
Yes! Maar wel van twee maanden terug, weet niet of ze die nog hebben.
pi_181909461
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Die heb ik ook! :D Sowieso een fan van potjes op pootjes. Ik heb ook deze kleintjes van de action. En laatst bij de action een zwart onderzettertje (?) op pootjes gekocht voor een los potje.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Dat potje van de action hadden ze hier niet, ben in twee vestigingen geweest. Ik heb wel laatst zo'n lage plantenstandaard gekocht bij action, in het wit.
Potjes op pootjes zijn geweldig. Heb een grote blauwe van Elho en een paar kleintjes van de Sostrene Grene. En m'n lama-potje natuurlijk.
Tap tap tap
pi_181910157
Potjes op pootjes doen tegenwoordig ook wel met mij. Heeft toch meer sjeu dan normale potten. Afgelopen week heb ik in de avond een paar leleke bruine IKEA potten wit geschilderd. Maar wat een werk blijft dat altijd zeg .. nog een laagje .. nog een laagje .. even schuren .. nog een laagje. Ik hoop dat ze zondag eindelijk uitgehard zijn en mijn Monsters erin kunnen. O+

Vorige week ook wat andere plantjes geruild voor een 5 jaar oude Monstera. Die Monstera heb ik meteen even voorzien van wat voedingsstoffen, want hij was wat vaal en gelig. Super tof om te zien hoe zo'n plant dan in een paar dagen helemaal bijtrekt en zelfs veel groener wordt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:11 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Wat gebruik jij eigenlijk voor substraat? Is het een poreuze vochtvervoerder, of alleen als afdekking?
Foetsie-bah, grind en als het zwaar wordt boomschors. Alles gezeefd en 1:1:1.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:14 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Die rechter is van de Action? Die is heel leuk! Morgen weer even kijken. Ik koop mij momenteel scheel aan potjes. Tijd voor meer plantjes O+

Mijn Xerosicyos danguyi is gearriveerd *O* Beetje gebutst, maar dat komt vast goed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[..]

O+
Leuk! Vind het zelf altijd erg interessant om stekjes overal vandaan te bestellen. Vandaag heb ik mijn C. silvestrii 'arlequin' binnen gekregen. Die kwam van een verkoper op eBay. Inclusief de lokale krant van Valencia, ben meteen weer helemaal op de hoogte van de toestand daar. Zag zelfs nog een contact ad van een Spaanse chick. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2018 23:16:44 ]
pi_181917178
M'n goeldii is ook een tintje groener sinds ik die voeding van je geef Strabo, lekker spul dus.
Net mail ontvangen, m'n plant komt eraan! Vind 't beetje spannend, hopelijk komt ie goed aan!

[ Bericht 39% gewijzigd door Koettie op 15-09-2018 12:00:56 ]
pi_181917837
Klinkt als wonderspul dus!

Ik bedacht mij ineens tijdens het sporten vanmorgen dat ik nog nooit in de Hortus Botanicus ben geweest. Daar ga ik dit weekend maar eens een kijkje nemen. Een of andere instagrammer met een kip uit Brooklyn is nu in de Botanische tuin Zuidas en post foto's van allerlei vreemde cactussen. Misschien ook nog wel eens leuk om te kijken.
pi_181917969
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 11:21 schreef Koettie het volgende:
M'n goeldii is ook een tintje groener sinds ik die voeding van je geef Strabo, lekker spul dus.
Net mail ontvangen, m'n plant komt eraan! Vind 't beetje spannend, hopelijk komt ie goed aan!
Ja tof he! Komt door de Magnesium. Dat is de reden waarom het in twee verschillende flessen zit. De Calcium en Magnesium componenten kunnen samen heel slecht gemengd worden, want dan krijg je namelijk gips. Ik ben nog steeds flabbergasted dat normale tuincentrum voeding dit niet bevat. Magnesium is essentieel voor een efficiënte opname van voedingsstoffen en ontwikkeling van bladgroenkorrels. Geen magnesium en de plant neemt niets op, ondanks dat de grond vol met voedingsstoffen zit. Het is een van de redenen waarom huiskamerplanten - zonder erg - eigenlijk altijd langzaam doodgaan ongeacht het niveau van verzorging. Je kan het thuis ook gewoon zelf doen. Een theelepel bitterzout/epsomzout (drogist) op 10L gietwater. Planten trekken daar enorm van bij.

Spannend joh! Ga voor je duimen. Je zou zomaar een van de eerste kunnen zijn met een M. deliciosa 'thai constellation'! 8-)
pi_181918124
Leuke potten komen hier voorbij zeg O+
Ik heb vooral veel lidcactussen.
Maar ook een stippenbegonia, pannenkoekenplant, zwarte zamioculcas en nog wat vleeseters.

Zie altijd zoveel leuke planten voorbij komen hier die ik wil hebben. :o alleen weinig plaats en ben bang dan ik ze dan weer verwaarloos omdat ik bij sommige niet weet hoe ik ze goed verzorg.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_181918337
Ik moet nog even op zoek naar grote potten voor mijn 3 nieuwe Sansevieria's
pi_181918372
Kleine potjes vinden is geen probleem. Ik kom wekelijks met terug uit de kringloopwinkel met een lading leuke potjes. Maar ik merk dat het moeilijker is om leuke grote potten te vinden, vanaf 20cm. Of ze zijn meteen heel duur.

Ik moet misschien ook maar een aan de Sjansjes. Ze zijn wel mooi hoor, vooral die potten met één groot blad. O+
pi_181918453
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Kleine potjes vinden is geen probleem. Ik kom wekelijks met terug uit de kringloopwinkel met een lading leuke potjes. Maar ik merk dat het moeilijker is om leuke grote potten te vinden, vanaf 20cm. Of ze zijn meteen heel duur.

Ik moet misschien ook maar een aan de Sjansjes. Ze zijn wel mooi hoor, vooral die potten met één groot blad. O+
ik vind dat dus ook lastig. Vandaar dat ik nu ook mis greep. En ik kom er achter dat ik te veel planten heb... Het staat vol :@
pi_181918519
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:51 schreef Miniem het volgende:
Leuke potten komen hier voorbij zeg O+
Ik heb vooral veel lidcactussen.
Maar ook een stippenbegonia, pannenkoekenplant, zwarte zamioculcas en nog wat vleeseters.

Zie altijd zoveel leuke planten voorbij komen hier die ik wil hebben. :o alleen weinig plaats en ben bang dan ik ze dan weer verwaarloos omdat ik bij sommige niet weet hoe ik ze goed verzorg.
Ik vermoord er zo nu en dan ook nog weleens eentje hoor :@
Tap tap tap
pi_181918546
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Kleine potjes vinden is geen probleem. Ik kom wekelijks met terug uit de kringloopwinkel met een lading leuke potjes. Maar ik merk dat het moeilijker is om leuke grote potten te vinden, vanaf 20cm. Of ze zijn meteen heel duur.

Ik moet misschien ook maar een aan de Sjansjes. Ze zijn wel mooi hoor, vooral die potten met één groot blad. O+
Ik heb een tijd plastic buitenpotten van Elho enzo gebruikt voor binnen omdat ik geen fatsoenlijke grote potten kon vinden. M'n monstera staat in een grote pot van de kringloop, was eigenlijk niet echt m'n smaak maar hij was 50 cent en eigenlijk is ie perfect.
Bij de Ikea hebben ze grote witte.
En m'n orbi staat in een Elho op een rekje, is ook een grote.
Tap tap tap
pi_181919951
Wat is dit?
pi_181920924
Ik heb hier idd grote witte van de IKEA staan voor een andere plant. Alleen kom ik bijna niet bij de IKEA want dan moet ik naar Zwolle/duiven/Amersfoort dus tja... Ga er alleen heen als ik echt wat moet hebben
pi_181921211
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:03 schreef Goitske het volgende:
Ik heb hier idd grote witte van de IKEA staan voor een andere plant. Alleen kom ik bijna niet bij de IKEA want dan moet ik naar Zwolle/duiven/Amersfoort dus tja... Ga er alleen heen als ik echt wat moet hebben
Ze bezorgen ook :+
Doe ik regelmatig, kost maar een paar euro (geloof dat zelfs per 1 juli nog meer verlaagd is naar 2,99 ofzo)
pi_181921235
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:20 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ze bezorgen ook :+
Doe ik regelmatig, kost maar een paar euro (geloof dat zelfs per 1 juli nog meer verlaagd is naar 2,99 ofzo)
dat wilde ik ook net komen melden, ik vind het ideaal, Ikea is niet meer vlak om de hoek
pi_181921276
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:21 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

dat wilde ik ook net komen melden, ik vind het ideaal, Ikea is niet meer vlak om de hoek
Ja ik vind het ideaal, heb geen auto, is niet in de buurt (woon in dezelfde plaats als Goitske) en ze bezorgen gewoon op 4 hoog ^O^
pi_181921306
Bij Loods 5 hebben ze ook heel veel leuke potjes :D

En deze goddelijk toffe dingen, vond ¤399 beetje veel :'( (Dit was de duurste, goedkoopste rond de ¤100 maar die was iniminie)

pi_181921333
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:26 schreef Studiotje het volgende:
Bij Loods 5 hebben ze ook heel veel leuke potjes :D

En deze goddelijk toffe dingen, vond ¤399 beetje veel :'( (Dit was de duurste, goedkoopste rond de ¤100 maar die was iniminie)

[ afbeelding ]
Oeh loods 5 zit geloof ik ook in Amersfoort tegenwoordig, dat is nog te rijden :P
Tap tap tap
pi_181921352
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:28 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Oeh loods 5 zit geloof ik ook in Amersfoort tegenwoordig, dat is nog te rijden :P
Yep, op de weg richting IKEA. :P Als je bij IKEA denkt dat je lang rondloopt, dan ben je effe zoet bij hun. Ik ben er 3,5 uur bezig geweest vandaag :@
pi_181921489
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:26 schreef Studiotje het volgende:
Bij Loods 5 hebben ze ook heel veel leuke potjes :D

En deze goddelijk toffe dingen, vond ¤399 beetje veel :'( (Dit was de duurste, goedkoopste rond de ¤100 maar die was iniminie)

[ afbeelding ]
Ja zooo duur. Echt gekkenhuis joh.
pi_181922319
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:39 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ja zooo duur. Echt gekkenhuis joh.
Jaaaaa, maar die plantjes er in zijn zo niet boeiend, maar toch zo duur :'(
pi_181922550
Hier staat zo'n grote glazen fles buiten in de voortuin van mensen die hun huis aan het verbouwen zijn. Ik kan niet goed inschatten of die nog onderdeel gaat uitmaken van het interieur of uiteindelijk in de glasbak belandt. Durf het niet te vragen....

En *O* *O* *O* *O*
De plant die ik bij Araflora wilde bestellen stond vandaag voor heel veel minder geld en geen verzendkosten bij de Hortus Botanicus in Amsterdam. Er stond weer eens geen naam op het kaartje, maar volgens de website van Araflora is het de 'Epipremnum pinnatum 'Araflora liner''. Die hebben gewoon hun naam erop gezet.



Volgens de app is het de Golden Pothos, maar die heb ik ook en heeft toch een andere tekening en een ander blad.
pi_181922613
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:40 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ja tof he! Komt door de Magnesium. Dat is de reden waarom het in twee verschillende flessen zit. De Calcium en Magnesium componenten kunnen samen heel slecht gemengd worden, want dan krijg je namelijk gips. Ik ben nog steeds flabbergasted dat normale tuincentrum voeding dit niet bevat. Magnesium is essentieel voor een efficiënte opname van voedingsstoffen en ontwikkeling van bladgroenkorrels. Geen magnesium en de plant neemt niets op, ondanks dat de grond vol met voedingsstoffen zit. Het is een van de redenen waarom huiskamerplanten - zonder erg - eigenlijk altijd langzaam doodgaan ongeacht het niveau van verzorging. Je kan het thuis ook gewoon zelf doen. Een theelepel bitterzout/epsomzout (drogist) op 10L gietwater. Planten trekken daar enorm van bij.

Spannend joh! Ga voor je duimen. Je zou zomaar een van de eerste kunnen zijn met een M. deliciosa 'thai constellation'! 8-)
Helaas. Miss Variegata heeft die eer blijkbaar.
https://www.instagram.com/p/Bnvvab8iecG/?taken-by=plantsbysan
pi_181925403
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:54 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Helaas. Miss Variegata heeft die eer blijkbaar.
https://www.instagram.com/p/Bnvvab8iecG/?taken-by=plantsbysan
Haha ja zag het al. Maar zo mooi!
pi_181925548
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 20:12 schreef Koettie het volgende:

[..]

Haha ja zag het al. Maar zo mooi!
Ik zag voor mij in de Hortus vandaag, dat jouw huiskamer er over een jaar of drie zo uitziet: ;)
pi_181925773
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 20:19 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik zag voor mij in de Hortus vandaag, dat jouw huiskamer er over een jaar of drie zo uitziet: ;)
[ afbeelding ]
Dat hoop ik wel. Zo mooi. Was net nog alles aan het sproeien, alles staat er zo mooi bij <3
Moet wel even iets gaan inschikken met de verwarming. Zou een luchtbevochtiger dat genoeg counteren? Denk het niet echt he?
pi_181925866
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:24 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja ik vind het ideaal, heb geen auto, is niet in de buurt (woon in dezelfde plaats als Goitske) en ze bezorgen gewoon op 4 hoog ^O^
ik heb wel kasten enzo laten komen hoefde ik zelf niet te slepen
Kleine dingen haal ik altijd gewoon Maja dat is 1 a 2x per jaar dat ik er kom. Bezorgen is de moeite waard idd

Ik heb nog gedacht zal ik toch een gekleurde pot doen maar alles is wit in huis qua potten
pi_181925926
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 20:31 schreef Goitske het volgende:

[..]

ik heb wel kasten enzo laten komen hoefde ik zelf niet te slepen
Kleine dingen haal ik altijd gewoon Maja dat is 1 a 2x per jaar dat ik er kom. Bezorgen is de moeite waard idd

Ik heb nog gedacht zal ik toch een gekleurde pot doen maar alles is wit in huis qua potten
Ja ik bestel dus ook gewoon kleine dingen. Pas nog zo'n bordenstapelaar gekocht bijv.
Maar dan is alleen wit idd wel mooier denk ik.
pi_181925961
Vanochtend hingen de bloemen naar beneden, maar na wat water staan ze weer mooi rechtop O+



* _Hestia_ doet ook een poging een artistieke foto te maken :@
Misschien kan Strato les gaan geven ;)

Er zitten er ook nog een paar helemaal dicht, misschien wel leuk om een timelapse te maken dat ze open gaan O+

[ Bericht 5% gewijzigd door _Hestia_ op 15-09-2018 20:53:22 ]
pi_181927077
Het is ook veel nabewerking. Ik heb de kleurbalans neutraal gezet. +0,45 EV overbelicht, contrast +20, highlights -30, shadows -30, whites +28, blacks +3, saturatie -20 en hem een medium contrast tone curve meegegeven. Een kleine ruisreductie en een diagonale gradientfilter, maar dat moet je smaak zijn. Met Adobe Lightroom kan je dit zelf doen. Ik vind dat je een prachtige foto hebt gemaakt, goed gedaan! Ben benieuwd naar je timelapse!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2018 21:25:42 ]
pi_181927102
Ehh... mijn Peyote was toch wel uitgebloeid dacht ik, maar nu is ie doodleuk een tweede zaaddoos aan het maken. :o
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181927253
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:17 schreef Stratotanker het volgende:
Het is ook veel nabewerking. Ik heb de kleurbalans neutraal gezet. +0,45 EV overbelicht, contrast +20, highlights -30, shadows -30, whites +28, blacks +3, saturatie -20 en hem een medium contrast tone curve meegegeven. Een kleine ruisreductie en een diagonale gradientfilter, maar dat moet je smaak zijn. Met Adobe Lightroom kan je dit zelf doen. Ik vind dat je een prachtige foto hebt gemaakt, goed gedaan! Ben benieuwd naar je timelapse!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankje O+
Ik ben nog aan het sparen voor Lightroom, dus het was nu gewoon een foto met mn telefooncamera en een standaard filtertje. Met nabewerken kun je idd nog meer bereiken. Ik vond het al heel wat dat ik het net vanuit zo'n hoek gefotografeerd had dat die bloem in zn geheel voor het groene blad uitkwam :D
pi_181941914
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:24 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Dankje O+
Ik ben nog aan het sparen voor Lightroom, dus het was nu gewoon een foto met mn telefooncamera en een standaard filtertje. Met nabewerken kun je idd nog meer bereiken. Ik vond het al heel wat dat ik het net vanuit zo'n hoek gefotografeerd had dat die bloem in zn geheel voor het groene blad uitkwam :D
Ooo, ik vrees dat ik dan je filter weer helemaal teruggedraaid heb. :+ Dat had je goed gezien inderdaad. Viel mij ook op, mooi gedaan!

Zo vanmorgen even de eerste Monster verpot. #duurstepotgrondooit Helemaal blij mee. Nu nog even de Monster die ik van Koettie heb gekregen. Heb namelijk twee van deze geschilderde potten. :7

pi_181941933
Kan iemand mij een leuke boek aanraden over hoe kamerplanten en/of balkonplanten te verzorgen?
Nosce te ipsum.
pi_181941994
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 14:57 schreef AlexanderC het volgende:
Kan iemand mij een leuke boek aanraden over hoe kamerplanten en/of balkonplanten te verzorgen?
Alles van Rob Herwig. Voor een euro bij de kringloop. De kwaliteit van zijn boeken is eigenlijk gewoon absurd. Ik verbaas mezelf er steeds weer over.
pi_181942061
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 23:16 schreef Stratotanker het volgende:
Foetsie-bah, grind en als het zwaar wordt boomschors. Alles gezeefd en 1:1:1
Foetsie-bah? Goh. Ik vind het enorm mooi substraat.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181942116
Lidl heeft komende week minicactussen, 4 voor ¤3
pi_181942172
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:05 schreef bloempje-moi het volgende:
Wat is dit?
[ afbeelding ]
Aglaonema. Vermoedelijk "Siam"
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181942189
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 14:57 schreef AlexanderC het volgende:
Kan iemand mij een leuke boek aanraden over hoe kamerplanten en/of balkonplanten te verzorgen?
Die boeken van Rob Herwig ken ik niet, dank voor die tip. Daar heb je inhoudelijk vast meer aan dan de boeken zoals Het Plantenlab en Urban Jungle. Die staan vol met mooie foto's en tekeningen, en hebben voldoende algemene tips, maar het blijft een beetje Jip en Janneke.
pi_181942280
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 15:09 schreef Jordy-B het volgende:
Aglaonema. Vermoedelijk "Siam"
Yes! Leuke plant, maar ik was hem vergeten zodra ik mijn O+ Epipremnum pinnatum 'Araflora liner' O+ tegenkwam.
Misschien hebben ze deze nog staan bij mijn volgende bezoek. Aankomende week of zo. Ik zag in het winkeltje van de Hortus ook allemaal prachtige botanische platen die nu in mijn hoofd zitten.
  Spellchecker zondag 16 september 2018 @ 15:36:01 #205
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181942855
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 15:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Lidl heeft komende week minicactussen, 4 voor ¤3
Moet ik daar weeeeeeeeeeer heen .....
pi_181942913
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 15:36 schreef maily het volgende:

[..]

Moet ik daar weeeeeeeeeeer heen ..... [ afbeelding ]
Met beugel om op te hangen. O+
  Spellchecker zondag 16 september 2018 @ 15:44:41 #207
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Spellchecker zondag 16 september 2018 @ 15:46:51 #208
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181943092
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 15:38 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Met beugel om op te hangen. O+
[ afbeelding ]
Leuk om er een slinger van te maken :D
pi_181943425
Straboski. Ik wil testen of die shit van jou zo goed is als je zegt. Wil je voor mij bij onze volgende koffie ronde ook zo'n mix maken? Ga ik een van de bonte monsters daarin zetten en dan eens kijken hoe dat gaat. Ben nieuwsgierig of je dat echt gaat zien.
pi_181943582
quote:
Die laatste advertentie is van dezelfde man die ook 230 euro bood op die witte variegata. Monstera Addicts. ;-)
pi_181943606
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 16:09 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Die laatste advertentie is van dezelfde man die ook 230 euro bood op die witte variegata. Monstera Addicts. ;-)
Hij heeft wel vaker hele mooie. Ben daar ooit een keer bijna heengegaan, ruim 100 km maar helaas was de plant al verkocht :p
pi_181948582
Nieuw plantentafeltje. 😍


[ Bericht 11% gewijzigd door bloempje-moi op 16-09-2018 20:17:09 ]
  Spellchecker zondag 16 september 2018 @ 20:38:02 #214
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181951946
Ik ben toch wel fan van de Peperomia watermelon. Die met grote bladeren dus, niet die kleintjes. Niet eenvoudig te vinden blijkt, alleen hier: https://orchideeen-shop.nl/peperomia-argyreia.html

Maar: 'blijft compact'. Ik durf niet meer. 😂 Wat denken jullie? Is dit wel een fatsoenlijke plant?
pi_181952069
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 15:15 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Yes! Leuke plant, maar ik was hem vergeten zodra ik mijn O+ Epipremnum pinnatum 'Araflora liner' O+ tegenkwam.
Ik mag graag Googelen, maar ik had geen tijd. :D
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 15:44 schreef maily het volgende:
Bij de Gamma gezien:

[ afbeelding ]
Oh, ik wist niet dat Gamma tegenwoordig D&M in het assortiment heeft. Ik wist sowieso niet dat het weer redelijk normaal verkrijgbaar was in Nederland. :)

Ik vind dat D&M ook onwijs mooie gewone plantenpotten heeft.

[ Bericht 33% gewijzigd door Jordy-B op 16-09-2018 22:26:40 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181952317
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 22:03 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik ben toch wel fan van de Peperomia watermelon. Die met grote bladeren dus, niet die kleintjes. Niet eenvoudig te vinden blijkt, alleen hier: https://orchideeen-shop.nl/peperomia-argyreia.html

Maar: 'blijft compact'. Ik durf niet meer. 😂 Wat denken jullie? Is dit wel een fatsoenlijke plant?
Die heb ik. Is volgens mij meer een bodembedekker ofzo. In de Bush in burgers zoo groeien ze ook als een soort waterval over de grond. Zo mooi is die van mij niet, hij werd een beetje lomp en verwilderd. Maar hij had vrij veel last van de warmte en er lagen regelmatig prima bladeren ineens op de grond. Met als resultaat dat hij nu minder lelijk is en er lieve kleine nieuwe blaadjes groeien O+
Ik heb hem vorig jaar gewoon bij intratuin gekocht.




[ Bericht 2% gewijzigd door CherryLips op 16-09-2018 22:39:49 ]
Tap tap tap
pi_181958390
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 22:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die heb ik. Is volgens mij meer een bodembedekker ofzo. In de Bush in burgers zoo groeien ze ook als een soort waterval over de grond. Zo mooi is die van mij niet, hij werd een beetje lomp en verwilderd. Maar hij had vrij veel last van de warmte en er lagen regelmatig prima bladeren ineens op de grond. Met als resultaat dat hij nu minder lelijk is en er lieve kleine nieuwe blaadjes groeien O+
Ik heb hem vorig jaar gewoon bij intratuin gekocht.


[ afbeelding ]
Is toch geen bodembedekker? Ziet er mooi uit! <3
Ik begrijp die website van orchideeenshop niet goed. Ik kan niet inschatten wat voor planten je krijgt als je daar besteld. De Maranta die ik daar kocht wat al best groot, maar toen ik hem verpotte bleken er nauwelijks wortels aan te zitten. Geen stevige kluit maar wat losse draadjes. Misschien dat dat bij die plant hoort, maar ik vond het toch vreemd. Ze hebben wel bijzondere exemplaren overigens. O+

Ik kwam dit net tegen. Ik krijg het er benauwd van. #freetheplants

pi_181958552
Ik wil een marimo :@ Ik heb er al eentje, een piepkleine in een magneetje, meegenomen van vakantie in Azië, maar nu zag ik ook een plaatje van een grote in een soort aquariumpje O+



edit: even gegoogled, het is gewoon een aquariumplant :')
Tap tap tap
pi_181958884
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 10:06 schreef CherryLips het volgende:
Ik wil een marimo :@ Ik heb er al eentje, een piepkleine in een magneetje, meegenomen van vakantie in Azië, maar nu zag ik ook een plaatje van een grote in een soort aquariumpje O+

[ afbeelding ]

edit: even gegoogled, het is gewoon een aquariumplant :')
Een beplant aquarium kan een schitterend plantenschilderij vormen. Is natuurlijk wel een andere tak van sport, maar het blijven planten en hebben soortgelijke behandeling nodig. Alleen komt er wat meer bij kijken in gebieden als filtratie en moet je de voedingsstoffen goed in de gaten houden en aquariumplanten groeien hard (!) dus je moet de kunst van het snoeien ook onder de knie krijgen.

Wij Nederlanders hebben een wereldwijd bekende variant van aquariuminrichting. Waar de rest van de wereld vaak stenen of hout gebruiken om structuur te geven, is de "Dutch tank" alleen gevuld met planten. Dat is waar de moeilijkheidsgraad ligt, want alle planten groeien anders en je wil ze allemaal onder de duim houden om het resultaat te behalen wat je voor ogen hebt.

Een voorbeeldje:
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181958913
Aquarium begin ik niet meer aan hoor :D Veel te warm hier in huis, te veel gedoe.
Tap tap tap
pi_181959334
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 10:24 schreef CherryLips het volgende:
Aquarium begin ik niet meer aan hoor :D Veel te warm hier in huis, te veel gedoe.
hee, het houdt de luchtvochtigheid wel mooi hoog.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181960309
mijn bananenplant doet het harstikke goed en groeit nu al zo hard dat ik hem moet verpotten. De twee stekken zijn helaas overleden. Ik geef hem elke dag een regenbuitje door met de miststand van mijn sproeifles de bladeren een beetje nat te spuiten.

Maar ik zag nu dat de bodem een beetje schimmelt. Internet zegt dat ik hem dan alleen van onderaf water moet geven. Maar ik weet zeker dat hij het zo goed doet door zijn dagelijkse douche. Arme plant. Los ik dit op met het verpotten?
pi_181960485
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 10:22 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Een beplant aquarium kan een schitterend plantenschilderij vormen. Is natuurlijk wel een andere tak van sport, maar het blijven planten en hebben soortgelijke behandeling nodig. Alleen komt er wat meer bij kijken in gebieden als filtratie en moet je de voedingsstoffen goed in de gaten houden en aquariumplanten groeien hard (!) dus je moet de kunst van het snoeien ook onder de knie krijgen.

Wij Nederlanders hebben een wereldwijd bekende variant van aquariuminrichting. Waar de rest van de wereld vaak stenen of hout gebruiken om structuur te geven, is de "Dutch tank" alleen gevuld met planten. Dat is waar de moeilijkheidsgraad ligt, want alle planten groeien anders en je wil ze allemaal onder de duim houden om het resultaat te behalen wat je voor ogen hebt.

Een voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Ik vind dit altijd erg tof. Helaas heb ik sterk het gevoel dat een kerel van mijn leeftijd zichzelf beter met andere zaken bezig kan houden dan deze hobbies haha. Ik meen dat ik in het verleden weleens wat gezien heb van de 'Japanse stijl'. Zij knikkeren er gewoon halve boomstammen in die nog een meter boven het wateroppervlak uitsteken. Ahh well, misschien ooit. Eerst plantjes. :7

quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 15:10 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Die boeken van Rob Herwig ken ik niet, dank voor die tip. Daar heb je inhoudelijk vast meer aan dan de boeken zoals Het Plantenlab en Urban Jungle. Die staan vol met mooie foto's en tekeningen, en hebben voldoende algemene tips, maar het blijft een beetje Jip en Janneke.
Ik ken de Plantenlab en Urban Jungle boeken niet, maar heb al snel het idee dat het quick cashcows zijn. Rob Herwig is echt een Nederlands plantenfenomeen waar we trots op mogen zijn. Bekijk maar eens zijn wiki pagina. Hij heeft zeer veel kwalitatief hoogstaand werk geproduceerd. Ergens vind ik het jammer dat zijn naam niet bekender is. Vooral nu huiskamerplanten weer helemaal hip schijnen te zijn. Hij heeft ook een Youtube kanaal waar hij wel eens wat op post.

quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 16:01 schreef Koettie het volgende:
Straboski. Ik wil testen of die shit van jou zo goed is als je zegt. Wil je voor mij bij onze volgende koffie ronde ook zo'n mix maken? Ga ik een van de bonte monsters daarin zetten en dan eens kijken hoe dat gaat. Ben nieuwsgierig of je dat echt gaat zien.
Maar natuurlijk werkt die shit zo goed. Helemaal in combinatie met je plantenvoeding. :7 Er zit wel nogal wat handwerk in. Dus ik stel voor dat ik de ingredienten en tools meeneem, lekker in het zonnetje in de tuin met een bakkie pleur ga zitten en dat jij dan op aanwijzing van mij op de knietjes die meuk gaat zeven. Jij de workout, ik de personal trainer hehe. :7

En het ziet er nog mooi uit ook! O+ Met minimaal 33% kwalitatief hoogwaardig biologisch materiaal.


[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2018 11:49:26 ]
  Spellchecker maandag 17 september 2018 @ 12:48:41 #225
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181961491
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 15:38 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Met beugel om op te hangen. O+
[ afbeelding ]
Ik ben nog aan het denken hoe ik die ga gebruiken .....

Iemand ideetjes? :@
pi_181961743
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 12:48 schreef maily het volgende:

[..]

Ik ben nog aan het denken hoe ik die ga gebruiken .....

Iemand ideetjes? :@
Aan een tak, slinger, of onderaan een plank?
  Spellchecker maandag 17 september 2018 @ 13:05:30 #227
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181961774
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 13:04 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Aan een tak, slinger, of onderaan een plank?
Hmm .... ik denk er nog even over na. En hoop dat ze er morgen nog hebben :P
pi_181962339
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 13:05 schreef maily het volgende:

[..]

Hmm .... ik denk er nog even over na. En hoop dat ze er morgen nog hebben :P
Tja, wat kun je er anders mee? Van touw een soort hanger maken zodat je ze onder elkaar kan hangen. Of je verpot ze, of sloopt de beugels eraf. :7
  Spellchecker maandag 17 september 2018 @ 15:09:56 #229
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181963746
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 13:42 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Tja, wat kun je er anders mee? Van touw een soort hanger maken zodat je ze onder elkaar kan hangen. Of je verpot ze, of sloopt de beugels eraf. :7
Denk dat ik al iets gevonden heb .... en verpotten is niet zo lekker he, met al die stekels :D
pi_181963898
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 12:48 schreef maily het volgende:

[..]

Ik ben nog aan het denken hoe ik die ga gebruiken .....

Iemand ideetjes? :@
Ik wil er 8 aan het rooster in de studeerkamer hangen. Maar ik zit mezelf in te houden. Het zou wel tof zijn. :@ Hieraan, hij is 3 meter breed, dus ruimte zat. Maar ik heb al zoveel cactusjes.

pi_181963918
Ik wil die gatenplant trouwens een beetje in model gaan brengen, maar weet eigenlijk niet zo goed hoe. Hij groeit nu een beetje lomp in de breedte, terwijl ik hem in de hoogte en een beetje vol wil hebben. Heb nu met een touwtje dat bovenste blad vastgehangen, maar dat lijkt me niet de beste oplossing. :')
  Spellchecker maandag 17 september 2018 @ 15:23:56 #232
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181963933
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:21 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik wil er 8 aan het rooster in de studeerkamer hangen. Maar ik zit mezelf in te houden. Het zou wel tof zijn. :@ Hieraan, hij is 3 meter breed, dus ruimte zat. Maar ik heb al zoveel cactusjes.

[ afbeelding ]
Zou kunnen maar beter hangen ze iets van de wand af.
pi_181963974
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:22 schreef Myraela het volgende:
Ik wil die gatenplant trouwens een beetje in model gaan brengen, maar weet eigenlijk niet zo goed hoe. Hij groeit nu een beetje lomp in de breedte, terwijl ik hem in de hoogte en een beetje vol wil hebben. Heb nu met een touwtje dat bovenste blad vastgehangen, maar dat lijkt me niet de beste oplossing. :')
Ik zie veel mensen de monstera aan een mosstok binden. Je kan hem dan nog verplaatsen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181964186
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:23 schreef maily het volgende:
Zou kunnen maar beter hangen ze iets van de wand af.
Misschien een stomme vraag, maar waarom precies?

Anders misschien alleen degene halen die niet echt breed groeien? Als ik ze al ga halen. Ik mag niet. Wil wel. Mag niet. Moet het niet doen. Ga het wel doen. Je kent het wel.
pi_181964227
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Misschien een stomme vraag, maar waarom precies?

Anders misschien alleen degene halen die niet echt breed groeien? Als ik ze al ga halen. Ik mag niet. Wil wel. Mag niet. Moet het niet doen. Ga het wel doen. Je kent het wel.
Ga lopend of op de fiets, en zie het als beloning voor lichaamsbeweging. En je mag altijd iets kopen waar je blij van wordt. Als je van drie euro blij kan worden joh, no brainer! Er zijn ergere verslavingen.

Zo praat ik al mijn aankopen goed. O-)

Mijn gevonden stekje van het erwtenplantje krijgt een nieuw erwtje. O+ O+

[ Bericht 12% gewijzigd door bloempje-moi op 17-09-2018 15:50:46 ]
  Spellchecker maandag 17 september 2018 @ 15:50:55 #236
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181964323
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Misschien een stomme vraag, maar waarom precies?

Anders misschien alleen degene halen die niet echt breed groeien? Als ik ze al ga halen. Ik mag niet. Wil wel. Mag niet. Moet het niet doen. Ga het wel doen. Je kent het wel.
Anders hangen ze scheef ... ;)
pi_181964630
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 20:12 schreef Koettie het volgende:

[..]

Haha ja zag het al. Maar zo mooi!
Is het nu deze?
https://www.instagram.com/p/Bn08ufCHYnK/?taken-by=houseplantclub
Prachtig! Maar je kunt ondertussen wel je tuin bij de huis betrekken voor al die monsters. Wat een ding! })
pi_181966072
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 15:50 schreef maily het volgende:

[..]

Anders hangen ze scheef ... ;)
Ik verwachtte een planttechnische reden, maar dit had ik zelf inderdaad ook wel kunnen bedenken. :D Valt wel mee overigens, de hangertjes zijn best stevig. Dus ik kan ze recht hangen.

Tot ieders verbazing heb ik ze toch gekocht. Wel een tegenvallertje dat de houdertjes felle kleurtjes hebben.



De zwarte mogen zwart blijven. De andere ga ik omwikkelen met een soort riet-touw. En dan nog even andere zwarte klemmetjes kopen, want het is echt een overdaad aan wasknijpers nu. :') En nog even een net tweede laagje wit doen.


  Spellchecker maandag 17 september 2018 @ 17:53:13 #239
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181966312
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2018 17:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik verwachtte een planttechnische reden, maar dit had ik zelf inderdaad ook wel kunnen bedenken. :D Valt wel mee overigens, de hangertjes zijn best stevig. Dus ik kan ze recht hangen.

Tot ieders verbazing heb ik ze toch gekocht. Wel een tegenvallertje dat de houdertjes felle kleurtjes hebben.

[ afbeelding ]

De zwarte mogen zwart blijven. De andere ga ik omwikkelen met een soort riet-touw. En dan nog even andere zwarte klemmetjes kopen, want het is echt een overdaad aan wasknijpers nu. :') En nog even een net tweede laagje wit doen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk gedaan!
pi_181967081
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2018 17:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik verwachtte een planttechnische reden, maar dit had ik zelf inderdaad ook wel kunnen bedenken. :D Valt wel mee overigens, de hangertjes zijn best stevig. Dus ik kan ze recht hangen.

Tot ieders verbazing heb ik ze toch gekocht. Wel een tegenvallertje dat de houdertjes felle kleurtjes hebben.

[ afbeelding ]

De zwarte mogen zwart blijven. De andere ga ik omwikkelen met een soort riet-touw. En dan nog even andere zwarte klemmetjes kopen, want het is echt een overdaad aan wasknijpers nu. :') En nog even een net tweede laagje wit doen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk hoor! Die beschildering op de potjes ook. :Y
pi_181967455
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 11:42 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd erg tof. Helaas heb ik sterk het gevoel dat een kerel van mijn leeftijd zichzelf beter met andere zaken bezig kan houden dan deze hobbies haha. Ik meen dat ik in het verleden weleens wat gezien heb van de 'Japanse stijl'. Zij knikkeren er gewoon halve boomstammen in die nog een meter boven het wateroppervlak uitsteken. Ahh well, misschien ooit. Eerst plantjes. :7

[..]

Ik ken de Plantenlab en Urban Jungle boeken niet, maar heb al snel het idee dat het quick cashcows zijn. Rob Herwig is echt een Nederlands plantenfenomeen waar we trots op mogen zijn. Bekijk maar eens zijn wiki pagina. Hij heeft zeer veel kwalitatief hoogstaand werk geproduceerd. Ergens vind ik het jammer dat zijn naam niet bekender is. Vooral nu huiskamerplanten weer helemaal hip schijnen te zijn. Hij heeft ook een Youtube kanaal waar hij wel eens wat op post.

[..]

Maar natuurlijk werkt die shit zo goed. Helemaal in combinatie met je plantenvoeding. :7 Er zit wel nogal wat handwerk in. Dus ik stel voor dat ik de ingredienten en tools meeneem, lekker in het zonnetje in de tuin met een bakkie pleur ga zitten en dat jij dan op aanwijzing van mij op de knietjes die meuk gaat zeven. Jij de workout, ik de personal trainer hehe. :7

En het ziet er nog mooi uit ook! O+ Met minimaal 33% kwalitatief hoogwaardig biologisch materiaal.
[ afbeelding ]
Deal, dat vind ik een heel goed plan! Ben heel benieuwd, stel je voor dat m'n planten er nog mooier van worden. Dat kan toch niet!!! 😍
pi_181967536
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 16:06 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Is het nu deze?
https://www.instagram.com/p/Bn08ufCHYnK/?taken-by=houseplantclub
Prachtig! Maar je kunt ondertussen wel je tuin bij de huis betrekken voor al die monsters. Wat een ding! })
Dit wil ik zooo graag zou echt m'n nier verkopen voor deze. Zo mooi.
En cool die cactussen, staat echt heel leuk!
Gister kwam er een vriend van m'n vrind langs en die was super enthousiast en nu gaan we samen plantjes shoppen met de auto binnenkort en hij wil een plantenmuur dus of ik daarmee wil helpen. Super tof. En alsof de duivel ermee speelt..
Was vandaag eerste dag stage aan 't lopen en moest ff naar andere locatie en daar hing dit.

pi_181967853
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 18:50 schreef Koettie het volgende:

Was vandaag eerste dag stage aan 't lopen en moest ff naar andere locatie en daar hing dit.

[ afbeelding ]
Dat is F* tof.

Maar als het Karoo's zijn, dan schat ik zo dat er 12x4=48 elementen hangen. 48x¤65=¤3,120 en dan moet je nog een bewateringssysteem en ook zit er dan nog geen plant in. :o
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181968010
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 19:07 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat is F* tof.

Maar als het Karoo's zijn, dan schat ik zo dat er 12x4=48 elementen hangen. 48x¤65=¤3,120 en dan moet je nog een bewateringssysteem en ook zit er dan nog geen plant in. :o
Denk geen karoo's maar van die grote goten aan de muur waar je zo'n grote bak in kan zetten. Wordt top zwaar dus wel echt dingetje met ophangen maar echt prachtig. Zagen er ook echt goed uit allemaal. En die monsters zijn amazingg.


Zoiets.
https://www.eigenhuisentuin.nl/item/een-duurzame-plantenwand

[ Bericht 10% gewijzigd door Koettie op 17-09-2018 19:22:03 ]
pi_181970365
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 18:45 schreef Koettie het volgende:

[..]

Deal, dat vind ik een heel goed plan! Ben heel benieuwd, stel je voor dat m'n planten er nog mooier van worden. Dat kan toch niet!!! 😍
Hahaha, sinds wanneer gebruik jij zoveel uitroeptekens? _O- Ze worden er niet perse mooier van, maar het wordt wel makkelijker om ze goed te onderhouden. Natuurlijk help ik je gewoon. :*
pi_181970612
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 21:03 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Hahaha, sinds wanneer gebruik jij zoveel uitroeptekens? _O- Ze worden er niet perse mooier van, maar het wordt wel makkelijker om ze goed te onderhouden. Natuurlijk help ik je gewoon. :*
Sinds ik een overdosis planten gehad heb vandaag. Ben helemaal enthousiast. :P
pi_181970787
Woei, net een Pothos Neon en N'Joy gescoord. 💪
pi_181977919
De opdracht was in 10 minuten een ochtendfoto. Gewoon even een vluggertje zeg maar. Nogal opgefuckt en dat kan beter, maar dit is het resultaat. Rhaphidophora tetrasperma als stekje van Koettie gekregen.



[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2018 08:18:22 ]
pi_181981901
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:17 schreef Stratotanker het volgende:
Rhaphidophora tetrasperma als stekje van Koettie gekregen.

[ afbeelding ]
hij zei sperma.Hihihi

:@
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181987778
Bij Action hebben deze standaard, met een glazen windlicht erin voor 2,50 ofzo. Eigen potje erin en voila: plant op poten.




[ Bericht 29% gewijzigd door bloempje-moi op 18-09-2018 22:59:46 ]
pi_181996627
Woop!

Ebay had me een spammailtje gestuurd, en normaal negeer ik dat, maar dit was tien euro korting zonder minimumafname. dus ik heb voor tien euro aan stekjes besteld voor enkel de verzendkosten. :P
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181996649
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:21 schreef bloempje-moi het volgende:
Bij Action hebben deze standaard, met een glazen windlicht erin voor 2,50 ofzo. Eigen potje erin en voila: plant op poten.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vroeg jij je vanmiddag niet af of je een plantje ook in glas kan planten?

Ja dat kan prima, maar potgrond in glas ziet er niet uit en wordt vaak groen door mos of alg (maar zelden op een visueel aantrekkelijke manier). Substraat zoals Stratotanker dat gebruikt, kan prima. Of bijvoorbeeld een orchidee, omdat die bijna geen substraat gebruikt. Of een plantje dat droog staat, zodat er geen alg/mos op de potgrond groeit, zoals een cactus. Ik heb mijn cactussen in glas staan, met een drainagelaag.



Dit is niet van mij hoor, maar gewoon even een voorbeeld over dat het een prima mogelijkheid is.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181998948
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 00:34 schreef Jordy-B het volgende:
Substraat zoals Stratotanker dat gebruikt, kan prima.
Dat dacht ik ook, maar het blijkt anders te zijn. Ik had een half jaar geleden een cilinder met het substaat gevuld zodat ik kan bekijken hoe het vochttransport tussen gietbeurten verloopt. Naast dat effect kwam ik nog tot een andere ontdekking. Er groeien wel degelijk mossen en algen. Deze groei wordt zelfs versterkt door zonlicht. Ik wilde het substraat gebruiken in grote glazen potten zodat de wortels mooi zichtbaar blijven, maar naar verloop van tijd raakt het ook begroeid. Vermoedelijk door sporen in leidingwater. Misschien staat het wel interessant met wortels erin. Een andere optie is bewateren met een 1% H2O2 oplossing, maar dat lijkt mij wat veel poeha.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2018 07:43:03 ]
pi_181999388
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 00:34 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Vroeg jij je vanmiddag niet af of je een plantje ook in glas kan planten?

Ja dat kan prima, maar potgrond in glas ziet er niet uit en wordt vaak groen door mos of alg (maar zelden op een visueel aantrekkelijke manier). Substraat zoals Stratotanker dat gebruikt, kan prima. Of bijvoorbeeld een orchidee, omdat die bijna geen substraat gebruikt. Of een plantje dat droog staat, zodat er geen alg/mos op de potgrond groeit, zoals een cactus. Ik heb mijn cactussen in glas staan, met een drainagelaag.

[ afbeelding ]

Dit is niet van mij hoor, maar gewoon even een voorbeeld over dat het een prima mogelijkheid is.
Inderdaad. Dank, ik had niet eens aan groene meuk gedacht. Ik dacht eerder dat dat niet goed was omdat er bijvoorbeeld licht bij de wortels kon komen oid.

Wat heb je allemaal gekocht? Gisteren had ik ook weer een aanval: een Anthurium clarinervium, een Hoya cumingiana en een Lycopodium phlegmarioides zijn on the way. *O*

Dr. Stratski: mijn Calathea Zebrina voelt zich echt niet lekker. Kleine blaadjes die in de avond raar naar beneden gebogen staan. En de grote bladeren worden geel en kan ik er steeds uitknippen. Deze plant staat op Seramis, en ik durf hem niet goed terug te zetten op potgrond. Weet jij een middeltje waardoor zij weer groot en sterk wordt?
pi_182000035
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 08:32 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Dr. Stratski: mijn Calathea Zebrina voelt zich echt niet lekker. Kleine blaadjes die in de avond raar naar beneden gebogen staan. En de grote bladeren worden geel en kan ik er steeds uitknippen. Deze plant staat op Seramis, en ik durf hem niet goed terug te zetten op potgrond. Weet jij een middeltje waardoor zij weer groot en sterk wordt?
Gebruik je wel plantenvoeding? De symptomen duiden namelijk op een gebrek daaraan. Potgrond raakt heel snel uitgeput en moet daardoor eigenlijk ieder half jaar vervangen worden. Seramis bevat sowieso geen nutriënten.
pi_182000092
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:27 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Gebruik je wel plantenvoeding? De symptomen duiden namelijk op een gebrek daaraan. Potgrond raakt heel snel uitgeput en moet daardoor eigenlijk ieder half jaar vervangen worden. Seramis bevat sowieso geen nutriënten.
Ik geef af en toe Seramis voeding ja, maar dat is een keer in de twee gietbeurten. Dat komt neer op ongeveer een keer in de maand een beetje. Ik durf niet vaker te geven, maar dat zou dus wel eens een oplossing kunnen zijn?
Ik vind die Seramis korrels verschrikkelijk, want ik kan totaal niet inschatten wanneer ik weer water moet geven. Dat bijgeleverde metertje vertrouw ik niet zo. Zodra er rode vlekjes op het scherm komen, moet mijn Calathea volgens mij allang weer water hebben.
pi_182000443
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:32 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik geef af en toe Seramis voeding ja, maar dat is een keer in de twee gietbeurten. Dat komt neer op ongeveer een keer in de maand een beetje. Ik durf niet vaker te geven, maar dat zou dus wel eens een oplossing kunnen zijn?
Ik vind die Seramis korrels verschrikkelijk, want ik kan totaal niet inschatten wanneer ik weer water moet geven. Dat bijgeleverde metertje vertrouw ik niet zo. Zodra er rode vlekjes op het scherm komen, moet mijn Calathea volgens mij allang weer water hebben.
Lastig, want ik kan niet zien hoe ver het is. Seramis plantenvoeding is geen complete plantenvoeding. Alhoewel een plant het er lang mee uit kan houden - ook mede dankzij de oude potgrond kluit waar nutrienten uit onttrokken worden - zal de plant nooit langdurig blijven floreren.

Het Seramis idee is goed, jammer dat ze adviseren om de plant met kluit en al in het substraat te plaatsen. Dat haalt de effectiveit van het systeem grotendeels weg. Het is nu een gecombineerd systeem van potgrond en kleikorrel. Dat doet elkaar teniet of is minimaal inefficiënt. Zonde, want Seramis is erg prijzig.

De metertjes werken in theorie goed. Ze zijn ook bijzonder vernuftig (en opmerkelijk eenvoudig) ontworpen wat mij betreft. In de praktijk blijft het luchtfietsen. Voornamelijk door de oorzaken die ik hierboven heb aangehaald.

Probeer anders bij de eerstvolgende gietbeurt even een theelepel epsomzout/bitterzout (Mg) in een emmer gietwater te doen. Magnesium bepaalt de beschikbaarheid en opname van andere voedingsstoffen. Geen magnesium in de grond, geen opname van nutriënten. Seramis plantenvoeding bevat geen magnesium. Onder andere daarom zal een plant met dat systeem nooit kunnen (blijven) floreren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2018 10:00:59 ]
pi_182000757
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:50 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Lastig, want ik kan niet zien hoe ver het is. Seramis plantenvoeding is geen complete plantenvoeding. Alhoewel een plant het er lang mee uit kan houden - ook mede dankzij de oude potgrond kluit waar nutrienten uit onttrokken worden - zal de plant nooit langdurig blijven floreren.

Het Seramis idee is goed, jammer dat ze adviseren om de plant met kluit en al in het substraat te plaatsen. Dat haalt de effectiveit van het systeem grotendeels weg. Het is nu een gecombineerd systeem van potgrond en kleikorrel. Dat doet elkaar teniet of is minimaal inefficiënt. Zonde, want Seramis is erg prijzig.

De metertjes werken in theorie goed. Ze zijn ook bijzonder vernuftig (en opmerkelijk eenvoudig) ontworpen wat mij betreft. In de praktijk blijft het luchtfietsen. Voornamelijk door de oorzaken die ik hierboven heb aangehaald.

Probeer anders bij de eerstvolgende gietbeurt even een theelepel epsomzout/bitterzout (Mg) in een emmer gietwater te doen. Magnesium bepaalt de beschikbaarheid en opname van andere voedingsstoffen. Geen magnesium in de grond, geen opname van nutriënten. Seramis plantenvoeding bevat geen magnesium. Onder andere daarom zal een plant met dat systeem nooit kunnen (blijven) floreren.
Daar had je het eerder over ja. Ik ga zo de stad in en dan scoor ik een pot. Dit kan bij iedere plant worden gegoten, ook als deze in potgrond staan? En kan dit bij iedere gietbeurt of een keer in de maand oid?
pi_182003778
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:09 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Daar had je het eerder over ja. Ik ga zo de stad in en dan scoor ik een pot. Dit kan bij iedere plant worden gegoten, ook als deze in potgrond staan? En kan dit bij iedere gietbeurt of een keer in de maand oid?
Klopt. Eens per maand is prima. Je kan het ook gewoon af en toe vergeten. Het leuke van af en toe vergeten is dat je het resultaat dan periodiek in je planten terugziet. Ze worden namelijk veel groener doordat ze efficiënter voeding opnemen en bladgroenkorrels produceren. De exacte getallen kan ik je ook geven, maar zolang je geen doelen nastreeft heeft het geen zin om jezelf daar zorgen over te maken. De aanwezigheid is het belangrijkste. Wel gelijktijdig even voedingsstoffen toevoegen zoals staat aangegeven op de verpakking.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2018 12:42:42 ]
pi_182004289
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 08:32 schreef bloempje-moi het volgende:
Wat heb je allemaal gekocht? Gisteren had ik ook weer een aanval: een Anthurium clarinervium, een Hoya cumingiana en een Lycopodium phlegmarioides zijn on the way. *O*
Ik had een tientje op te maken, dus niet veel bijzonders hoor:

Callisia ‘Rosato’


Schlumbergera x Buckleyi


Philodendron hederaceum ‘Brasil’
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182004389
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 07:41 schreef Stratotanker het volgende:
Dat dacht ik ook, maar het blijkt anders te zijn
Nou ja, ik heb bij sommige bakkies een drainagelaag waar je tegenaan kijkt, maar die bestaat uit split, dus dat houdt geen vocht vast zoals de foetsie-bah die jij gebruikt, waardoor het minder interessant is voor mos.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182005157
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:41 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Klopt. Eens per maand is prima. Je kan het ook gewoon af en toe vergeten. Het leuke van af en toe vergeten is dat je het resultaat dan periodiek in je planten terugziet. Ze worden namelijk veel groener doordat ze efficiënter voeding opnemen en bladgroenkorrels produceren. De exacte getallen kan ik je ook geven, maar zolang je geen doelen nastreeft heeft het geen zin om jezelf daar zorgen over te maken. De aanwezigheid is het belangrijkste. Wel gelijktijdig even voedingsstoffen toevoegen zoals staat aangegeven op de verpakking.
Top! Ik heb een pot gekocht, dus eventjes wachten tot de volgende gietbeurt. Ik ben benieuwd of ik verschil zie.

Ik kocht net bij de plantenwinkel twee potjes, en ik kreeg er een cactus bij. Geen idee wat het is, maar wat een superlelluk ding/ Ik weet nog niet of ik hem bij de familie voeg.

pi_182017463
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 13:48 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Top! Ik heb een pot gekocht, dus eventjes wachten tot de volgende gietbeurt. Ik ben benieuwd of ik verschil zie.

Ik kocht net bij de plantenwinkel twee potjes, en ik kreeg er een cactus bij. Geen idee wat het is, maar wat een superlelluk ding/ Ik weet nog niet of ik hem bij de familie voeg.

[ afbeelding ]
Als ze toch in Seramis staan kan je natuurlijk altijd even de wortels controleren. Gaat erg makkelijk daarmee.

Ach ja, potjes. Soms schilder ik op een avond gewoon een hele rits. Is dat ook weer netjes. :)

Mooie Brasil Jordy-B! Die wil ik ook nog hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2018 23:23:46 ]
pi_182019275
Als het goed is, worden ze het vandaag al bezorgd, dus ik zal eens kijken hoe de kwaliteit is.

Maar je kan ze dus vinden bij cuttingsNL op ebay, waar er ¤3,65 voor gevraagd wordt. (die ebay me dus cadeau gedaan heeft, dus check de spambox als je een ebay-account hebt. Ik ben vast niet de enige die gratis geld gekregen heeft).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182020422
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:23 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Als ze toch in Seramis staan kan je natuurlijk altijd even de wortels controleren. Gaat erg makkelijk daarmee.

Ach ja, potjes. Soms schilder ik op een avond gewoon een hele rits. Is dat ook weer netjes. :)

Mooie Brasil Jordy-B! Die wil ik ook nog hebben.
Bij Ranzijn momenteel de Brasil en allerlei soorten Pothos (Neon, N'Joy, Golden en Pictus): 3 voor 6 euro. Flinke planten ook al.
Ik dacht dat de philodendron Brasil ook een pothos was. Ik snap het verschil niet zo goed. Verwarrend soms al die verschillende namen.

[ Bericht 9% gewijzigd door bloempje-moi op 20-09-2018 08:50:37 ]
pi_182036983
Dank ik ga daar even kijken. Die namen zijn voor mij ook niet duidelijk. Iedere keer als ik het denk te weten blijkt het weer anders. Misschien kan Koettie daar een lichtje op schijnen.

Hai! 🙋‍♂️


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2018 22:41:08 ]
  donderdag 20 september 2018 @ 22:49:45 #267
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_182037261
Ik haalde gister een dorre tak uit mijn palm en zag beestjes onderaan :o

Nu bleken er best veel heeeeel kleine witte beestjes te krioelen op de bodem. Geen idee wat precies, en internet was ook niet eenduidig qua antwoord. Heb dus maar gewoon bij Intratuin spul gehaald tegen luis en spint en nu zie ik niets meer gelukkig.

Had gisteravond wel overal jeuk :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_182037865
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:23 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Mooie Brasil Jordy-B! Die wil ik ook nog hebben.
Het bleek letterlijk het stekje van de foto te zijn. :D

Alles netjes verpakt, handgeschreven namen erbij en een handgeschreven "veel plezier ermee". Dat waardeer ik. :)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182040189
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik haalde gister een dorre tak uit mijn palm en zag beestjes onderaan :o

Nu bleken er best veel heeeeel kleine witte beestjes te krioelen op de bodem. Geen idee wat precies, en internet was ook niet eenduidig qua antwoord. Heb dus maar gewoon bij Intratuin spul gehaald tegen luis en spint en nu zie ik niets meer gelukkig.

Had gisteravond wel overal jeuk :')
is moeilijk te zien als ze zo klein zijn hé! Vind dat echt irritant :+ Hopelijk blijft het weg.

Heb hier de beestjes redelijk onder controle. Zie er soms een maar niet zoveel meer. Als ik weer dagje tijd heb alles weer sproeien. Zag gister wel opeens luis in m'n philodendron xanadu :') Waar dat nou opeens vandaan komt..
pi_182041529
Ik zie ook geen spint meer in de calathea O+
Tap tap tap
  vrijdag 21 september 2018 @ 08:23:44 #271
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_182041788
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 05:00 schreef Koettie het volgende:

Waar dat nou opeens vandaan komt..
Naja, dat verbaasde mij ook. Komen ze via het raam binnen gewaaid ofzo :?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_182041888
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:38 schreef Stratotanker het volgende:
Dank ik ga daar even kijken. Die namen zijn voor mij ook niet duidelijk. Iedere keer als ik het denk te weten blijkt het weer anders. Misschien kan Koettie daar een lichtje op schijnen.

Hai! 🙋‍♂️
[ afbeelding ]
Ranzijn in Zaandam had deze afgelopen week in ieder geval. Ook kleine rubberplanten en varens 3 voor 3 euro. Anders geef je maar een gil, heb ik weer een smoes om die kant op te hobbelen. O-)

De kwekers doen ook hun best om het ingewikkeld te maken, want de Philidendron Brasil is natuurlijk gewoon de Epipremnum pinnatum 'Araflora liner' die Araflora aanbiedt. Daarom dacht ik ook dat dit een Scinsapsus was.


Mijn Babykaas krijgt een baby. Oh, dat klinkt raar. Maar *O* Ik hoop dat ik er ooit achter kom wat voor Alocasia het is.

Gisteren zag ik bij de Hornbach anti-beestjes staafjes voor in de potgrond. Zou dit helpen? Of is het schadelijk voor de planten?

[ Bericht 22% gewijzigd door bloempje-moi op 21-09-2018 08:37:54 ]
pi_182041967
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:23 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Naja, dat verbaasde mij ook. Komen ze via het raam binnen gewaaid ofzo :?
Ging de kachel al aan?
Hier stikt het ineens van de rouwmugjes. Ze zoemen om alle planten heen momenteel.
  vrijdag 21 september 2018 @ 08:43:19 #274
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_182042012
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:38 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ging de kachel al aan?
Hier stikt het ineens van de rouwmugjes. Ze zoemen om alle planten heen momenteel.
Haha nee, de verwarming gaat pas aan als het buiten vriest.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_182044996
Hier ook nog geen verwarming aangehad. En de xanadu heeft wel buiten gestaan dus die luis is misschien niet zo raar maar staat inmiddels alweer paar weken binnen en vorige week zag ik nog niets! Zo raar.
  Spellchecker vrijdag 21 september 2018 @ 12:26:10 #276
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182045413
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:02 schreef Koettie het volgende:
Hier ook nog geen verwarming aangehad. En de xanadu heeft wel buiten gestaan dus die luis is misschien niet zo raar maar staat inmiddels alweer paar weken binnen en vorige week zag ik nog niets! Zo raar.
Buitenluis :s)
pi_182046305
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:26 schreef maily het volgende:

[..]

Buitenluis :s)
Maar hoeee. Ik controleer m'n planten twee keer per week ofzo sinds ik beestjes heb gehad. En tot gister was er niets!
pi_182046782
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:26 schreef Koettie het volgende:

[..]

Maar hoeee. Ik controleer m'n planten twee keer per week ofzo sinds ik beestjes heb gehad. En tot gister was er niets!
Eitjes
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182048004
Op aanraden van BasNijmegen ben ik even langs Bleshyou gelopen. Wat een leuke winkel 😍 Ik liep natuurlijk met een Maranta de deur uit. En kocht verderop nog twee grote potten voor 6euro. 👍🏻
pi_182049359
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:54 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Eitjes
:( pff
pi_182049374
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Op aanraden van BasNijmegen ben ik even langs Bleshyou gelopen. Wat een leuke winkel 😍 Ik liep natuurlijk met een Maranta de deur uit. En kocht verderop nog twee grote potten voor 6euro. 👍🏻
Welke winkel zat 'verderop'? :P
Tap tap tap
pi_182049419
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Op aanraden van BasNijmegen ben ik even langs Bleshyou gelopen. Wat een leuke winkel 😍 Ik liep natuurlijk met een Maranta de deur uit. En kocht verderop nog twee grote potten voor 6euro. 👍🏻
Gaaf! Heb je die potten bij die bloemenwinkel (J. Otten) in dezelfde straat gekocht?
Website: Sneaker-forum.nl
pi_182049434
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Welke winkel zat 'verderop'? :P
All about living. Dure zaak, ik denk dat deze potten het goedkoopste item in het gebouw waren. Niet heel spectaculair hoor, mat mosgroen.
pi_182049456
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:28 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

All about living. Dure zaak, ik denk dat deze potten het goedkoopste item in het gebouw waren. Niet heel spectaculair hoor, mat mosgroen.
Ah op de grote markt in de oude V&D. Die zaak heeft nu opheffingsverkoop.
Goeie tip. Ga ik er zo ook even heen :D Het zijn bijna mijn overburen.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_182049467
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:28 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Gaaf! Heb je die potten bij die bloemenwinkel (J. Otten) in dezelfde straat gekocht?
Nee, All about living. Bleshyou had ook mooie potten, maar duur en toch wat aan de kleine kant. Leuk dat je er een blaadje meekrijgt met info over je plant. Ik ben de komende maanden vaak in Museum Het Valkhof dus ik loop vast vaker binnen!
pi_182049544
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:30 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Ah op de grote markt in de oude V&D. Die zaak heeft nu opheffingsverkoop.
Goeie tip. Ga ik er zo ook even heen :D Het zijn bijna mijn overburen.
Ze hadden nog 1 zo'n groene pot, met een nepcactus erin. Verder was alles nog steeds belachelijk duur.

Is Bleshyou nou zo goedkoop? Dit was toch een behoorlijke maranta voor 4,95. Voor een fysieke plantenwinkel is dat niet duur.

[ Bericht 7% gewijzigd door bloempje-moi op 21-09-2018 16:48:10 ]
pi_182050005
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:35 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ze hadden nog 1 zo'n groene pot, met een nepcactus erin. Verder was alles nog steeds belachelijk duur.

Is Bleshyou nou zo goedkoop? Dit was toch een behoorlijke maranta voor 4,95. Voor een fysieke plantenwinkel is dat niet duur.
Bleshyou is niet duur idd.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_182050069
O nu wil ik er ook naartoe. Speciaal voor een plant.
Tap tap tap
pi_182050654
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:03 schreef CherryLips het volgende:
O nu wil ik er ook naartoe. Speciaal voor een plant.
Het is echt een aanrader. Het is een planten/kledingwinkel zonder poespas. Planken met planten in leuke potten. 👍🏻

Maranta plankje, gezegend door Bert en Ernie, Boeddha, de Triniteit en Bacchus.


[ Bericht 13% gewijzigd door bloempje-moi op 21-09-2018 19:29:18 ]
pi_182065290
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 14:56 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ooo, ik vrees dat ik dan je filter weer helemaal teruggedraaid heb. :+ Dat had je goed gezien inderdaad. Viel mij ook op, mooi gedaan!

Zo vanmorgen even de eerste Monster verpot. #duurstepotgrondooit Helemaal blij mee. Nu nog even de Monster die ik van Koettie heb gekregen. Heb namelijk twee van deze geschilderde potten. :7

[ afbeelding ]
Net even uitgerekend hoeveel ik ongeveer kwijt ben aan deze grond. Met 12,50e per 10l is het duurder dan de gemiddelde 2e per 10l zakken bij de Aldi. Maar goed, het is verder op geen enkele manier met elkaar te vergelijken natuurlijk.
pi_182065354
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:38 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Net even uitgerekend hoeveel ik ongeveer kwijt ben aan deze grond. Met 12,50e per 10l is het duurder dan de gemiddelde 2e per 10l zakken bij de Aldi. Maar goed, het is verder op geen enkele manier met elkaar te vergelijken natuurlijk.
Dat is niet goedkoop idd. Daar gaat m'n idee dat als het bevalt alles over te zetten in straboski mix :+

Wil er overigens wel gewoon voor betalen hoor, daar niet van. Ben super benieuwd.
Maar mn 100+ plantjes overzetten is dan niet haalbaar :p
pi_182065574
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:45 schreef Koettie het volgende:

[..]

Dat is niet goedkoop idd. Daar gaat m'n idee dat als het bevalt alles over te zetten in straboski mix :+

Wil er overigens wel gewoon voor betalen hoor, daar niet van. Ben super benieuwd.
Maar mn 100+ plantjes overzetten is dan niet haalbaar :p
Ik betaal momenteel de hoofdprijs voor boomschors. Het is voor decoratieve doeleinden bedoeld en daarmee erg duur. Dus of ik vind binnenkort een andere leverancier, of ik koop gewoon een schredder.

Want ik wil dat over een paar jaar jouw deliciosa natuurlijk net zo gezond is als deze van Henri Matisse. O+



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2018 15:10:47 ]
pi_182065786
Maar rot boomschors niet helemaal weg na een tijdje ook? En waar haal je het en moet het nog speciale zijn? Zie bij gamma al 40l voor 5 euro ofzo.
pi_182066007
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:38 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Net even uitgerekend hoeveel ik ongeveer kwijt ben aan deze grond. Met 12,50e per 10l is het duurder dan de gemiddelde 2e per 10l zakken bij de Aldi. Maar goed, het is verder op geen enkele manier met elkaar te vergelijken natuurlijk.
Je koopt er geen seramis voor.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182067851
Iemand tips voor de verzorging van een (zwarte) zamioculcas? Hoeveel keer per week water? Eenmaal? Licht?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_182067994
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:13 schreef Miniem het volgende:
Iemand tips voor de verzorging van een (zwarte) zamioculcas? Hoeveel keer per week water? Eenmaal? Licht?
Weinig licht, weinig water. Het watergebruik verschilt wat per standplaats, maar hij heeft echt maar weinig water nodig. De kweker van de Zamioculcas Raven adviseert 100ml water per twee weken in de zomer en 100ml per maand in de winter.

De groene Zamioculcas mag 200ml over dezelfde periode.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182068522
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:21 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Weinig licht, weinig water. Het watergebruik verschilt wat per standplaats, maar hij heeft echt maar weinig water nodig. De kweker van de Zamioculcas Raven adviseert 100ml water per twee weken in de zomer en 100ml per maand in de winter.

De groene Zamioculcas mag 200ml over dezelfde periode.
Echt? Nooit geweten dat de zwarte een andere behandeling nodig heeft.
pi_182068597
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:02 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Echt? Nooit geweten dat de zwarte een andere behandeling nodig heeft.
Dat wist ik ook niet, maar Van Winden uit Erica zegt dat.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182070184
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:21 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Weinig licht, weinig water. Het watergebruik verschilt wat per standplaats, maar hij heeft echt maar weinig water nodig. De kweker van de Zamioculcas Raven adviseert 100ml water per twee weken in de zomer en 100ml per maand in de winter.

De groene Zamioculcas mag 200ml over dezelfde periode.
Hmm oke, ff kijken hoeveel 100ml ongeveer is.
Volgens mij geef ik hem teveel :+
Hij staat in de vensterbank voor het raam aan de oost kant, verplaatsen dus?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_182076938
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 20:35 schreef Miniem het volgende:

[..]

Hmm oke, ff kijken hoeveel 100ml ongeveer is.
Volgens mij geef ik hem teveel :+
Hij staat in de vensterbank voor het raam aan de oost kant, verplaatsen dus?
Ja. Hij houdt niet van direct zonlicht en omdat hij anders dan dat niet erg kieskeurig is, is hij erg geschikt voor een wat donkerdere hoek.

100 ml is twee borrelglaasjes of een klein koffiekopje.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182077481
The End
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')