abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181996627
Woop!

Ebay had me een spammailtje gestuurd, en normaal negeer ik dat, maar dit was tien euro korting zonder minimumafname. dus ik heb voor tien euro aan stekjes besteld voor enkel de verzendkosten. :P
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181996649
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:21 schreef bloempje-moi het volgende:
Bij Action hebben deze standaard, met een glazen windlicht erin voor 2,50 ofzo. Eigen potje erin en voila: plant op poten.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vroeg jij je vanmiddag niet af of je een plantje ook in glas kan planten?

Ja dat kan prima, maar potgrond in glas ziet er niet uit en wordt vaak groen door mos of alg (maar zelden op een visueel aantrekkelijke manier). Substraat zoals Stratotanker dat gebruikt, kan prima. Of bijvoorbeeld een orchidee, omdat die bijna geen substraat gebruikt. Of een plantje dat droog staat, zodat er geen alg/mos op de potgrond groeit, zoals een cactus. Ik heb mijn cactussen in glas staan, met een drainagelaag.

Dit is niet van mij hoor, maar gewoon even een voorbeeld over dat het een prima mogelijkheid is.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181998948
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 00:34 schreef Jordy-B het volgende:
Substraat zoals Stratotanker dat gebruikt, kan prima.
Dat dacht ik ook, maar het blijkt anders te zijn. Ik had een half jaar geleden een cilinder met het substaat gevuld zodat ik kan bekijken hoe het vochttransport tussen gietbeurten verloopt. Naast dat effect kwam ik nog tot een andere ontdekking. Er groeien wel degelijk mossen en algen. Deze groei wordt zelfs versterkt door zonlicht. Ik wilde het substraat gebruiken in grote glazen potten zodat de wortels mooi zichtbaar blijven, maar naar verloop van tijd raakt het ook begroeid. Vermoedelijk door sporen in leidingwater. Misschien staat het wel interessant met wortels erin. Een andere optie is bewateren met een 1% H2O2 oplossing, maar dat lijkt mij wat veel poeha.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2018 07:43:03 ]
pi_181999388
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 00:34 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Vroeg jij je vanmiddag niet af of je een plantje ook in glas kan planten?

Ja dat kan prima, maar potgrond in glas ziet er niet uit en wordt vaak groen door mos of alg (maar zelden op een visueel aantrekkelijke manier). Substraat zoals Stratotanker dat gebruikt, kan prima. Of bijvoorbeeld een orchidee, omdat die bijna geen substraat gebruikt. Of een plantje dat droog staat, zodat er geen alg/mos op de potgrond groeit, zoals een cactus. Ik heb mijn cactussen in glas staan, met een drainagelaag.

[ afbeelding ]

Dit is niet van mij hoor, maar gewoon even een voorbeeld over dat het een prima mogelijkheid is.
Inderdaad. Dank, ik had niet eens aan groene meuk gedacht. Ik dacht eerder dat dat niet goed was omdat er bijvoorbeeld licht bij de wortels kon komen oid.

Wat heb je allemaal gekocht? Gisteren had ik ook weer een aanval: een Anthurium clarinervium, een Hoya cumingiana en een Lycopodium phlegmarioides zijn on the way. *O*

Dr. Stratski: mijn Calathea Zebrina voelt zich echt niet lekker. Kleine blaadjes die in de avond raar naar beneden gebogen staan. En de grote bladeren worden geel en kan ik er steeds uitknippen. Deze plant staat op Seramis, en ik durf hem niet goed terug te zetten op potgrond. Weet jij een middeltje waardoor zij weer groot en sterk wordt?
pi_182000035
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 08:32 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Dr. Stratski: mijn Calathea Zebrina voelt zich echt niet lekker. Kleine blaadjes die in de avond raar naar beneden gebogen staan. En de grote bladeren worden geel en kan ik er steeds uitknippen. Deze plant staat op Seramis, en ik durf hem niet goed terug te zetten op potgrond. Weet jij een middeltje waardoor zij weer groot en sterk wordt?
Gebruik je wel plantenvoeding? De symptomen duiden namelijk op een gebrek daaraan. Potgrond raakt heel snel uitgeput en moet daardoor eigenlijk ieder half jaar vervangen worden. Seramis bevat sowieso geen nutriënten.
pi_182000092
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:27 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Gebruik je wel plantenvoeding? De symptomen duiden namelijk op een gebrek daaraan. Potgrond raakt heel snel uitgeput en moet daardoor eigenlijk ieder half jaar vervangen worden. Seramis bevat sowieso geen nutriënten.
Ik geef af en toe Seramis voeding ja, maar dat is een keer in de twee gietbeurten. Dat komt neer op ongeveer een keer in de maand een beetje. Ik durf niet vaker te geven, maar dat zou dus wel eens een oplossing kunnen zijn?
Ik vind die Seramis korrels verschrikkelijk, want ik kan totaal niet inschatten wanneer ik weer water moet geven. Dat bijgeleverde metertje vertrouw ik niet zo. Zodra er rode vlekjes op het scherm komen, moet mijn Calathea volgens mij allang weer water hebben.
pi_182000443
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:32 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik geef af en toe Seramis voeding ja, maar dat is een keer in de twee gietbeurten. Dat komt neer op ongeveer een keer in de maand een beetje. Ik durf niet vaker te geven, maar dat zou dus wel eens een oplossing kunnen zijn?
Ik vind die Seramis korrels verschrikkelijk, want ik kan totaal niet inschatten wanneer ik weer water moet geven. Dat bijgeleverde metertje vertrouw ik niet zo. Zodra er rode vlekjes op het scherm komen, moet mijn Calathea volgens mij allang weer water hebben.
Lastig, want ik kan niet zien hoe ver het is. Seramis plantenvoeding is geen complete plantenvoeding. Alhoewel een plant het er lang mee uit kan houden - ook mede dankzij de oude potgrond kluit waar nutrienten uit onttrokken worden - zal de plant nooit langdurig blijven floreren.

Het Seramis idee is goed, jammer dat ze adviseren om de plant met kluit en al in het substraat te plaatsen. Dat haalt de effectiveit van het systeem grotendeels weg. Het is nu een gecombineerd systeem van potgrond en kleikorrel. Dat doet elkaar teniet of is minimaal inefficiënt. Zonde, want Seramis is erg prijzig.

De metertjes werken in theorie goed. Ze zijn ook bijzonder vernuftig (en opmerkelijk eenvoudig) ontworpen wat mij betreft. In de praktijk blijft het luchtfietsen. Voornamelijk door de oorzaken die ik hierboven heb aangehaald.

Probeer anders bij de eerstvolgende gietbeurt even een theelepel epsomzout/bitterzout (Mg) in een emmer gietwater te doen. Magnesium bepaalt de beschikbaarheid en opname van andere voedingsstoffen. Geen magnesium in de grond, geen opname van nutriënten. Seramis plantenvoeding bevat geen magnesium. Onder andere daarom zal een plant met dat systeem nooit kunnen (blijven) floreren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2018 10:00:59 ]
pi_182000757
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:50 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Lastig, want ik kan niet zien hoe ver het is. Seramis plantenvoeding is geen complete plantenvoeding. Alhoewel een plant het er lang mee uit kan houden - ook mede dankzij de oude potgrond kluit waar nutrienten uit onttrokken worden - zal de plant nooit langdurig blijven floreren.

Het Seramis idee is goed, jammer dat ze adviseren om de plant met kluit en al in het substraat te plaatsen. Dat haalt de effectiveit van het systeem grotendeels weg. Het is nu een gecombineerd systeem van potgrond en kleikorrel. Dat doet elkaar teniet of is minimaal inefficiënt. Zonde, want Seramis is erg prijzig.

De metertjes werken in theorie goed. Ze zijn ook bijzonder vernuftig (en opmerkelijk eenvoudig) ontworpen wat mij betreft. In de praktijk blijft het luchtfietsen. Voornamelijk door de oorzaken die ik hierboven heb aangehaald.

Probeer anders bij de eerstvolgende gietbeurt even een theelepel epsomzout/bitterzout (Mg) in een emmer gietwater te doen. Magnesium bepaalt de beschikbaarheid en opname van andere voedingsstoffen. Geen magnesium in de grond, geen opname van nutriënten. Seramis plantenvoeding bevat geen magnesium. Onder andere daarom zal een plant met dat systeem nooit kunnen (blijven) floreren.
Daar had je het eerder over ja. Ik ga zo de stad in en dan scoor ik een pot. Dit kan bij iedere plant worden gegoten, ook als deze in potgrond staan? En kan dit bij iedere gietbeurt of een keer in de maand oid?
pi_182003778
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:09 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Daar had je het eerder over ja. Ik ga zo de stad in en dan scoor ik een pot. Dit kan bij iedere plant worden gegoten, ook als deze in potgrond staan? En kan dit bij iedere gietbeurt of een keer in de maand oid?
Klopt. Eens per maand is prima. Je kan het ook gewoon af en toe vergeten. Het leuke van af en toe vergeten is dat je het resultaat dan periodiek in je planten terugziet. Ze worden namelijk veel groener doordat ze efficiënter voeding opnemen en bladgroenkorrels produceren. De exacte getallen kan ik je ook geven, maar zolang je geen doelen nastreeft heeft het geen zin om jezelf daar zorgen over te maken. De aanwezigheid is het belangrijkste. Wel gelijktijdig even voedingsstoffen toevoegen zoals staat aangegeven op de verpakking.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2018 12:42:42 ]
pi_182004289
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 08:32 schreef bloempje-moi het volgende:
Wat heb je allemaal gekocht? Gisteren had ik ook weer een aanval: een Anthurium clarinervium, een Hoya cumingiana en een Lycopodium phlegmarioides zijn on the way. *O*
Ik had een tientje op te maken, dus niet veel bijzonders hoor:

Callisia ‘Rosato’

Schlumbergera x Buckleyi

Philodendron hederaceum ‘Brasil’
pi_182004389
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 07:41 schreef Stratotanker het volgende:
Dat dacht ik ook, maar het blijkt anders te zijn
Nou ja, ik heb bij sommige bakkies een drainagelaag waar je tegenaan kijkt, maar die bestaat uit split, dus dat houdt geen vocht vast zoals de foetsie-bah die jij gebruikt, waardoor het minder interessant is voor mos.
pi_182005157
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:41 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Klopt. Eens per maand is prima. Je kan het ook gewoon af en toe vergeten. Het leuke van af en toe vergeten is dat je het resultaat dan periodiek in je planten terugziet. Ze worden namelijk veel groener doordat ze efficiënter voeding opnemen en bladgroenkorrels produceren. De exacte getallen kan ik je ook geven, maar zolang je geen doelen nastreeft heeft het geen zin om jezelf daar zorgen over te maken. De aanwezigheid is het belangrijkste. Wel gelijktijdig even voedingsstoffen toevoegen zoals staat aangegeven op de verpakking.
Top! Ik heb een pot gekocht, dus eventjes wachten tot de volgende gietbeurt. Ik ben benieuwd of ik verschil zie.

Ik kocht net bij de plantenwinkel twee potjes, en ik kreeg er een cactus bij. Geen idee wat het is, maar wat een superlelluk ding/ Ik weet nog niet of ik hem bij de familie voeg.

pi_182017463
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 13:48 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Top! Ik heb een pot gekocht, dus eventjes wachten tot de volgende gietbeurt. Ik ben benieuwd of ik verschil zie.

Ik kocht net bij de plantenwinkel twee potjes, en ik kreeg er een cactus bij. Geen idee wat het is, maar wat een superlelluk ding/ Ik weet nog niet of ik hem bij de familie voeg.

[ afbeelding ]
Als ze toch in Seramis staan kan je natuurlijk altijd even de wortels controleren. Gaat erg makkelijk daarmee.

Ach ja, potjes. Soms schilder ik op een avond gewoon een hele rits. Is dat ook weer netjes. :)

Mooie Brasil Jordy-B! Die wil ik ook nog hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2018 23:23:46 ]
pi_182019275
Als het goed is, worden ze het vandaag al bezorgd, dus ik zal eens kijken hoe de kwaliteit is.

Maar je kan ze dus vinden bij cuttingsNL op ebay, waar er ¤3,65 voor gevraagd wordt. (die ebay me dus cadeau gedaan heeft, dus check de spambox als je een ebay-account hebt. Ik ben vast niet de enige die gratis geld gekregen heeft).
pi_182020422
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:23 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Als ze toch in Seramis staan kan je natuurlijk altijd even de wortels controleren. Gaat erg makkelijk daarmee.

Ach ja, potjes. Soms schilder ik op een avond gewoon een hele rits. Is dat ook weer netjes. :)

Bij Ranzijn momenteel de Brasil en allerlei soorten Pothos (Neon, N'Joy, Golden en Pictus): 3 voor 6 euro. Flinke planten ook al.
Ik dacht dat de philodendron Brasil ook een pothos was. Ik snap het verschil niet zo goed. Verwarrend soms al die verschillende namen.

[ Bericht 9% gewijzigd door bloempje-moi op 20-09-2018 08:50:37 ]
pi_182036983
Dank ik ga daar even kijken. Die namen zijn voor mij ook niet duidelijk. Iedere keer als ik het denk te weten blijkt het weer anders. Misschien kan Koettie daar een lichtje op schijnen.

Hai! 🙋‍♂️

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2018 22:41:08 ]
  donderdag 20 september 2018 @ 22:49:45 #267
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_182037261
Ik haalde gister een dorre tak uit mijn palm en zag beestjes onderaan :o

Nu bleken er best veel heeeeel kleine witte beestjes te krioelen op de bodem. Geen idee wat precies, en internet was ook niet eenduidig qua antwoord. Heb dus maar gewoon bij Intratuin spul gehaald tegen luis en spint en nu zie ik niets meer gelukkig.

Had gisteravond wel overal jeuk :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_182037865
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:23 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Het bleek letterlijk het stekje van de foto te zijn. :D

Alles netjes verpakt, handgeschreven namen erbij en een handgeschreven "veel plezier ermee". Dat waardeer ik. :)
pi_182040189
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik haalde gister een dorre tak uit mijn palm en zag beestjes onderaan :o

Nu bleken er best veel heeeeel kleine witte beestjes te krioelen op de bodem. Geen idee wat precies, en internet was ook niet eenduidig qua antwoord. Heb dus maar gewoon bij Intratuin spul gehaald tegen luis en spint en nu zie ik niets meer gelukkig.

Had gisteravond wel overal jeuk :')
is moeilijk te zien als ze zo klein zijn hé! Vind dat echt irritant :+ Hopelijk blijft het weg.

Heb hier de beestjes redelijk onder controle. Zie er soms een maar niet zoveel meer. Als ik weer dagje tijd heb alles weer sproeien. Zag gister wel opeens luis in m'n philodendron xanadu :') Waar dat nou opeens vandaan komt..
pi_182041529
Ik zie ook geen spint meer in de calathea O+
Tap tap tap
  vrijdag 21 september 2018 @ 08:23:44 #271
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_182041788
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 05:00 schreef Koettie het volgende:

Waar dat nou opeens vandaan komt..
Naja, dat verbaasde mij ook. Komen ze via het raam binnen gewaaid ofzo :?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_182041888
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:38 schreef Stratotanker het volgende:
Dank ik ga daar even kijken. Die namen zijn voor mij ook niet duidelijk. Iedere keer als ik het denk te weten blijkt het weer anders. Misschien kan Koettie daar een lichtje op schijnen.

Hai! 🙋‍♂️
[ afbeelding ]
Ranzijn in Zaandam had deze afgelopen week in ieder geval. Ook kleine rubberplanten en varens 3 voor 3 euro. Anders geef je maar een gil, heb ik weer een smoes om die kant op te hobbelen. O-)

De kwekers doen ook hun best om het ingewikkeld te maken, want de Philidendron Brasil is natuurlijk gewoon de Epipremnum pinnatum 'Araflora liner' die Araflora aanbiedt. Daarom dacht ik ook dat dit een Scinsapsus was.

Mijn Babykaas krijgt een baby. Oh, dat klinkt raar. Maar *O* Ik hoop dat ik er ooit achter kom wat voor Alocasia het is.

Gisteren zag ik bij de Hornbach anti-beestjes staafjes voor in de potgrond. Zou dit helpen? Of is het schadelijk voor de planten?

[ Bericht 22% gewijzigd door bloempje-moi op 21-09-2018 08:37:54 ]
pi_182041967
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:23 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Naja, dat verbaasde mij ook. Komen ze via het raam binnen gewaaid ofzo :?
Ging de kachel al aan?
Hier stikt het ineens van de rouwmugjes. Ze zoemen om alle planten heen momenteel.
  vrijdag 21 september 2018 @ 08:43:19 #274
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_182042012
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:38 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ging de kachel al aan?
Hier stikt het ineens van de rouwmugjes. Ze zoemen om alle planten heen momenteel.
Haha nee, de verwarming gaat pas aan als het buiten vriest.
pi_182044996
Hier ook nog geen verwarming aangehad. En de xanadu heeft wel buiten gestaan dus die luis is misschien niet zo raar maar staat inmiddels alweer paar weken binnen en vorige week zag ik nog niets! Zo raar.
  Spellchecker vrijdag 21 september 2018 @ 12:26:10 #276
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182045413
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:02 schreef Koettie het volgende:
Hier ook nog geen verwarming aangehad. En de xanadu heeft wel buiten gestaan dus die luis is misschien niet zo raar maar staat inmiddels alweer paar weken binnen en vorige week zag ik nog niets! Zo raar.
Buitenluis :s)
pi_182046305
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:26 schreef maily het volgende:

[..]

Buitenluis :s)
Maar hoeee. Ik controleer m'n planten twee keer per week ofzo sinds ik beestjes heb gehad. En tot gister was er niets!
pi_182046782
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:26 schreef Koettie het volgende:

[..]

Maar hoeee. Ik controleer m'n planten twee keer per week ofzo sinds ik beestjes heb gehad. En tot gister was er niets!
Eitjes
pi_182048004
Op aanraden van BasNijmegen ben ik even langs Bleshyou gelopen. Wat een leuke winkel 😍 Ik liep natuurlijk met een Maranta de deur uit. En kocht verderop nog twee grote potten voor 6euro. 👍🏻
pi_182049359
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:54 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Eitjes
:( pff
pi_182049374
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Op aanraden van BasNijmegen ben ik even langs Bleshyou gelopen. Wat een leuke winkel 😍 Ik liep natuurlijk met een Maranta de deur uit. En kocht verderop nog twee grote potten voor 6euro. 👍🏻
Welke winkel zat 'verderop'? :P
Tap tap tap
pi_182049419
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Gaaf! Heb je die potten bij die bloemenwinkel (J. Otten) in dezelfde straat gekocht?
pi_182049434
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Welke winkel zat 'verderop'? :P
All about living. Dure zaak, ik denk dat deze potten het goedkoopste item in het gebouw waren. Niet heel spectaculair hoor, mat mosgroen.
pi_182049456
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:28 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

All about living. Dure zaak, ik denk dat deze potten het goedkoopste item in het gebouw waren. Niet heel spectaculair hoor, mat mosgroen.
Ah op de grote markt in de oude V&D. Die zaak heeft nu opheffingsverkoop.
Goeie tip. Ga ik er zo ook even heen :D Het zijn bijna mijn overburen.
pi_182049467
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:28 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Gaaf! Heb je die potten bij die bloemenwinkel (J. Otten) in dezelfde straat gekocht?
Nee, All about living. Bleshyou had ook mooie potten, maar duur en toch wat aan de kleine kant. Leuk dat je er een blaadje meekrijgt met info over je plant. Ik ben de komende maanden vaak in Museum Het Valkhof dus ik loop vast vaker binnen!
pi_182049544
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:30 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Ah op de grote markt in de oude V&D. Die zaak heeft nu opheffingsverkoop.
Goeie tip. Ga ik er zo ook even heen :D Het zijn bijna mijn overburen.
Ze hadden nog 1 zo'n groene pot, met een nepcactus erin. Verder was alles nog steeds belachelijk duur.

Is Bleshyou nou zo goedkoop? Dit was toch een behoorlijke maranta voor 4,95. Voor een fysieke plantenwinkel is dat niet duur.

[ Bericht 7% gewijzigd door bloempje-moi op 21-09-2018 16:48:10 ]
pi_182050005
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:35 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ze hadden nog 1 zo'n groene pot, met een nepcactus erin. Verder was alles nog steeds belachelijk duur.

Is Bleshyou nou zo goedkoop? Dit was toch een behoorlijke maranta voor 4,95. Voor een fysieke plantenwinkel is dat niet duur.
Bleshyou is niet duur idd.
pi_182050069
O nu wil ik er ook naartoe. Speciaal voor een plant.
Tap tap tap
pi_182050654
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:03 schreef CherryLips het volgende:
O nu wil ik er ook naartoe. Speciaal voor een plant.
Het is echt een aanrader. Het is een planten/kledingwinkel zonder poespas. Planken met planten in leuke potten. 👍🏻

Maranta plankje, gezegend door Bert en Ernie, Boeddha, de Triniteit en Bacchus.

[ Bericht 13% gewijzigd door bloempje-moi op 21-09-2018 19:29:18 ]
pi_182065290
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 14:56 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ooo, ik vrees dat ik dan je filter weer helemaal teruggedraaid heb. :+ Dat had je goed gezien inderdaad. Viel mij ook op, mooi gedaan!

Zo vanmorgen even de eerste Monster verpot. #duurstepotgrondooit Helemaal blij mee. Nu nog even de Monster die ik van Koettie heb gekregen. Heb namelijk twee van deze geschilderde potten. :7

[ afbeelding ]
Net even uitgerekend hoeveel ik ongeveer kwijt ben aan deze grond. Met 12,50e per 10l is het duurder dan de gemiddelde 2e per 10l zakken bij de Aldi. Maar goed, het is verder op geen enkele manier met elkaar te vergelijken natuurlijk.
pi_182065354
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:38 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Net even uitgerekend hoeveel ik ongeveer kwijt ben aan deze grond. Met 12,50e per 10l is het duurder dan de gemiddelde 2e per 10l zakken bij de Aldi. Maar goed, het is verder op geen enkele manier met elkaar te vergelijken natuurlijk.
Dat is niet goedkoop idd. Daar gaat m'n idee dat als het bevalt alles over te zetten in straboski mix :+

Wil er overigens wel gewoon voor betalen hoor, daar niet van. Ben super benieuwd.
Maar mn 100+ plantjes overzetten is dan niet haalbaar :p
pi_182065574
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:45 schreef Koettie het volgende:

[..]

Dat is niet goedkoop idd. Daar gaat m'n idee dat als het bevalt alles over te zetten in straboski mix :+

Wil er overigens wel gewoon voor betalen hoor, daar niet van. Ben super benieuwd.
Maar mn 100+ plantjes overzetten is dan niet haalbaar :p
Ik betaal momenteel de hoofdprijs voor boomschors. Het is voor decoratieve doeleinden bedoeld en daarmee erg duur. Dus of ik vind binnenkort een andere leverancier, of ik koop gewoon een schredder.

Want ik wil dat over een paar jaar jouw deliciosa natuurlijk net zo gezond is als deze van Henri Matisse. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2018 15:10:47 ]
pi_182065786
Maar rot boomschors niet helemaal weg na een tijdje ook? En waar haal je het en moet het nog speciale zijn? Zie bij gamma al 40l voor 5 euro ofzo.
pi_182066007
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:38 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Je koopt er geen seramis voor.
pi_182067851
Iemand tips voor de verzorging van een (zwarte) zamioculcas? Hoeveel keer per week water? Eenmaal? Licht?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_182067994
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:13 schreef Miniem het volgende:
Iemand tips voor de verzorging van een (zwarte) zamioculcas? Hoeveel keer per week water? Eenmaal? Licht?
Weinig licht, weinig water. Het watergebruik verschilt wat per standplaats, maar hij heeft echt maar weinig water nodig. De kweker van de Zamioculcas Raven adviseert 100ml water per twee weken in de zomer en 100ml per maand in de winter.

De groene Zamioculcas mag 200ml over dezelfde periode.
pi_182068522
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:21 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Weinig licht, weinig water. Het watergebruik verschilt wat per standplaats, maar hij heeft echt maar weinig water nodig. De kweker van de Zamioculcas Raven adviseert 100ml water per twee weken in de zomer en 100ml per maand in de winter.

Echt? Nooit geweten dat de zwarte een andere behandeling nodig heeft.
pi_182068597
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:02 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Echt? Nooit geweten dat de zwarte een andere behandeling nodig heeft.
Dat wist ik ook niet, maar Van Winden uit Erica zegt dat.
pi_182070184
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:21 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Hmm oke, ff kijken hoeveel 100ml ongeveer is.
Volgens mij geef ik hem teveel :+
Hij staat in de vensterbank voor het raam aan de oost kant, verplaatsen dus?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_182076938
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 20:35 schreef Miniem het volgende:

[..]

Hmm oke, ff kijken hoeveel 100ml ongeveer is.
Volgens mij geef ik hem teveel :+
Hij staat in de vensterbank voor het raam aan de oost kant, verplaatsen dus?
Ja. Hij houdt niet van direct zonlicht en omdat hij anders dan dat niet erg kieskeurig is, is hij erg geschikt voor een wat donkerdere hoek.

100 ml is twee borrelglaasjes of een klein koffiekopje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')