Allemaal aannames in het kader van hij doet/kijkt raar zo anders dan ik, dat mag je denken maar hoort in een onderzoek geen leidende rol te spelen. Hooguit wat aandacht trekken, zoals wij allemaal onze bijzonderheden hebben.quote:Op donderdag 6 september 2018 08:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
blijf ik inderdaad ook bijzonder vinden, de begrafenis van je moeder missen. Toen hij vertrok was ze al naar een verzorgingshuis.
54 jaar mee onder één dak geleefd...
Niettemin is het op het minst opmerkelijk dat hij heeft aangegeven in februari een bepaalde hike te gaan maken. Hem ook maakt tot bijna het eindpunt, om dan uiteindelijk teruggevonden te worden 180 graden de andere kant op.quote:Op donderdag 6 september 2018 14:34 schreef Vallon het volgende:
Enne omtrent het vluchten, lul je gewoon de media na, Uit niets blijkt dat Jos B gevlucht is, laat staan waarvoor.
huh?quote:Op donderdag 6 september 2018 14:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Allemaal aannames in het kader van hij doet/kijkt raar zo anders dan ik, dat mag je denken maar hoort in een onderzoek geen leidende rol te spelen. Hooguit wat aandacht trekken, zoals wij allemaal onze bijzonderheden hebben.
Kan zijn dat hij wat anders bedacht had, bijvoorbeeld na de dood van z'n moeder of what-ever.quote:Op donderdag 6 september 2018 14:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niettemin is het op het minst opmerkelijk dat hij heeft aangegeven in februari een bepaalde hike te gaan maken. Hem ook maakt tot bijna het eindpunt, om dan uiteindelijk teruggevonden te worden 180 graden de andere kant op.
Je mag natuurlijk (graag zelfs) een mening hebben waar je kennelijk geen reactie op wil hebben. Excuses dan.quote:Op donderdag 6 september 2018 14:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
huh?
Je reageert op een post waarin ik aangeef iets opmerkelijks te vinden. Waar is die aanname dan?
Begrijpend lezen is niet echt jouw sterke punt, is het wel?quote:Op donderdag 6 september 2018 14:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je loopt over van ingenomen overwegingen !!!!
Verdiep je in DNA. DNA kan van mens tot mens, dieren en spullen worden overgedragen op andere mensen en hun spullen etc.etc.. Veel mensen, jij ook, verwarren dat DNA onomstotelijk de aanwezigheid aantoont van een donor. Donor hoef echter geen dader te zijn, hoe hard een agent ook schreeuwt.
Jij kan vast ook bedenken hoe jouw DNA ergens terecht allemaal kan of zou kunnen komen, of niet ?
Het is dan aan het recherche team om al die mogelijkheden onderbouwd uit te kunnen sluiten en niet door een eigen mening te verkondigen (van wij maken geen fouten, toon dat dan maar aan). Tot op op moment dat je niet zeker bent van een bewijs, is er simpelweg geen verdachte, hooguit een spoor.
Enne omtrent het vluchten, lul je gewoon de media na, Uit niets blijkt dat Jos B gevlucht is, laat staan waarvoor.
Kan, maar dat is ook een aanname. Wat dan verder ook wel frappant is is dat hij als vermist is opgegeven. Als hij dit vaker zou doen dan haalt de familie de schouders op, in de trant van -'typisch Jos', maar de familie heeft wel actie ondernomen. Lijkt me ook niet 'zomaar'.quote:Op donderdag 6 september 2018 14:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kan zijn dat hij wat anders bedacht had, bijvoorbeeld na de dood van z'n moeder of what-ever.
Zover ik begrepen, is hij vrij om te gaan en staan waar hij wil. Net zoals je zelf mag weten dat je morgen ergens anders boodschappen gaat doen. Mensen kunnen dan vragen waarom wat verder aan jou is.
Rest my case. Je ontkent het nergens...... maar je vindt het wel logisch, zelfs behoorlijk.quote:Op donderdag 6 september 2018 15:11 schreef AToontje87 het volgende:
Ik ontken toch nergens dat DNA niet via via op een plek kan komen? Dat dat zo is lijkt me behoorlijk logisch.
Wauw, ik ben gewoon compleet flabbergasted... weer lees je totaal niet wat er nou eigenlijk geschreven staat.quote:Op donderdag 6 september 2018 15:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Rest my case. Je ontkent het nergens...... maar je vindt het wel logisch, zelfs behoorlijk.
Vertel waarom is dat logisch ?
Dat Jos B de dader is of verdacht wordt omdat zijn DNA daar is aangetroffen ?
Ik sluit aan bij een eerder opmerking dat het OM een case kan hebben gefabriceerd. Niet ongebruikelijk overigens.quote:Op donderdag 6 september 2018 15:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Kan, maar dat is ook een aanname. Wat dan verder ook wel frappant is is dat hij als vermist is opgegeven. Als hij dit vaker zou doen dan haalt de familie de schouders op, in de trant van -'typisch Jos', maar de familie heeft wel actie ondernomen. Lijkt me ook niet 'zomaar'.
Niet geïrriteerd worden. Ik las (je) wellicht wat anders in mijn enthousiasme.quote:Op donderdag 6 september 2018 15:42 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Wauw, ik ben gewoon compleet flabbergasted... weer lees je totaal niet wat er nou eigenlijk geschreven staat.
Er was ook een Privejet vanuit Barcelona zag ik onderweg naar Schiphol vanuit Barcelonaquote:Op donderdag 6 september 2018 16:36 schreef Vallon het volgende:
Kan dit het vliegtuig zijn...... het zit op de (vlieg)snelweg van Barcelona naar Eindhoven....
[ afbeelding ]
Ding is rond 16u00 (onze tijd = 14uu UTC) opgestegen.
Hmm en dan naar de gevangenis in Grave.quote:Op donderdag 6 september 2018 16:49 schreef Nober het volgende:
Zal wel in Volkel landen, klein en zuidelijk en militairen die pang pang kunnen roepen als hij het op een lopen zet.
En jij maar meelezen... Wie is hier nu debiel?quote:Op donderdag 6 september 2018 17:08 schreef Byzantynixschii het volgende:
Gaan ze proberen uit te vinden welk vliegtuig Jos vervoert.![]()
Dit topic wordt met de dag achterlijker.
Is je drankfles weer leeg ofzo, oma?quote:Op donderdag 6 september 2018 17:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En jij maar meelezen... Wie is hier nu debiel?
Is toch leuk om rechercheurtje te spelen... overigens dood spoor ... het verdacht gespotte vliegtuig passeerde Aachen (ongeveer) en ging rechtsaf om de post rond te brengen op Brunswick@Wolfsburg en is nu aan het fietsen.quote:Op donderdag 6 september 2018 17:08 schreef Byzantynixschii het volgende:
Gaan ze proberen uit te vinden welk vliegtuig Jos vervoert.![]()
Dit topic wordt met de dag achterlijker.
Nee, het is infantiel en sneu.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Is toch leuk om rechercheurtje te spelen..
Tijd voor een bezoek van onze FOK! knokploeg.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:17 schreef Woonbootjes het volgende:
Jos Brech is in Nederland
https://www.ad.nl/binnenland/jos-brech-is-in-nederland~ad5fc20f/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 september 2018 18:29 schreef superniger het volgende:
[..]
Tijd voor een bezoek van onze FOK! knokploeg.Kapotschoppen die vent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
Leuk gespot.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:28 schreef Woonbootjes het volgende:
https://www.1limburg.nl/n(...)rech-terug-nederland
Bron 1Limburg.nl met aankomst vliegtuig
Nou, lijkt mij dat hij betere opties had..quote:Op donderdag 6 september 2018 18:49 schreef Woonbootjes het volgende:
Jos bijgestaan door Gerald Roethofhttps://www.telegraaf.nl/c/2526920/
Wil je ajb bij alle dingen die je kopieert een linkje zetten met de bron van dat bericht, gewoon in dezelfde post? Laten we voorkomen dat FOK erdoor in de problemen komt. Dank alvast!quote:Op donderdag 6 september 2018 18:11 schreef Woonbootjes het volgende:
Ⓒ ILLUSTRATIE
AMSTERDAM - Jos Brech is terug in Nederland. De Limburger, verdacht van betrokkenheid bij de dood van Nicky Verstappen, is inmiddels op Schiphol geland. Dat bevestigt Peter R. de Vries, de misdaadverslaggever die optreedt als contactpersoon van de familie, aan De Telegraaf.
Eerder op de dag werd hij opgehaald bij de gevangenis Quatre Camins, ten noorden van Barcelona, waarna hij naar luchthaven El-Prat werd gebracht. Daar werd hij gereedgemaakt om, geflankeerd door rechercheurs, de terugreis naar Nederland te aanvaarden.
Ook voor de familie van het destijds 11-jarige jongetje uit Heibloem – in 1998 om het leven gebracht op de Brunssummerheide – is het een spannende dag, nu de verdachte die ruim anderhalve week geleden werd opgepakt nabij het Spaanse dorp Castellterçol vandaag weer voet op Nederlandse bodem zette.
Ⓒ AFP
,,We volgen het uiteraard”, zei Peter R. de Vries eerder vandaag. Ze zijn niet afgereisd naar de luchthaven. ,,We volgen het in een privé-setting.”
BEKIJK OOK:
‘Brech afgevoerd buiten zicht van luchthavenbezoekers’
Brech is ruim een half jaar, zo wordt vermoed, op de vlucht geweest. Nadat hij een lange wandeltocht door moeilijk begaanbaar gebied in de Vogezen maakte, werd er na enige tijd geen spoor meer van hem gevonden. Bezorgde vrienden gaven hem als vermist op, waarna ze een zoektocht organiseerden.
Ⓒ AFP
Die werd geïntensiveerd door justitie nadat duidelijk werd dat er een match was gevonden tussen het dna van Brech, verkregen van een jas die was aangeleverd in verband met zijn vermissing, en het celmateriaal dat bij Nicky Verstappen was aangetroffen.
De argumentatie is redelijk gezocht. Doet mij denken aan de Utrechtse serie-verkrachtingszaak die via een lokfiets diefstal een DNA-verdachte vond en vervolgens op basis van een hele trits van aanvullende feiten werd veroordeeld voor 16jaar.quote:Bron: rechtspraak 06sep18 en bevel tot inbewaringstelling kan alleen worden afgegeven als er meer is dan alleen een verdenking. Er moet sprake zijn van, zoals dat heet, “ernstige bezwaren”. De rechter-commissaris is van oordeel dat er tegen Jos B. ernstige bezwaren bestaan. Het belangrijkste daarbij is de DNA-hit. Wat ook een rol speelt, is dat de verdachte in de nacht van 11 op 12 augustus 1998 in de buurt van de Brunssummerheide is geweest en dat hij over de reden van zijn aanwezigheid toen bij de politie wisselend heeft verklaard.
Naast ernstige bezwaren moeten, om te komen tot een bevel bewaring, ook een of meer in de wet genoemde redenen aanwezig zijn om de verdachte in bewaring te stellen. In deze zaak zijn die wettelijke redenen aanwezig.
Naar het oordeel van de rechter-commissaris was er sprake van vluchtgevaar, van een ernstig strafbaar feit waardoor de rechtsorde ernstig geschokt is en van gevaar voor herhaling. Het vluchtgevaar heeft te maken met het feit dat de verdachte begin dit jaar is verdwenen en zich kennelijk lange tijd onvindbaar kon houden. Het gevaar op herhaling leidt de rechter-commissaris af uit het dossier waaruit naar voren komt dat de verdachte mogelijkerwijs een voorkeur heeft voor jonge jongens. Daarbij moet bij de verdenking van een zedendelict het risico op herhaling altijd heel serieus worden genomen. Dat Jos B. verdacht wordt van feiten waardoor de rechtsorde ernstig is geschokt, zal duidelijk zijn.
Ja Sorry 🤔quote:Op donderdag 6 september 2018 19:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Wil je ajb bij alle dingen die je kopieert een linkje zetten met de bron van dat bericht, gewoon in dezelfde post? Laten we voorkomen dat FOK erdoor in de problemen komt. Dank alvast!
Daarbij verliest een mens per uur ongeveer 600.000 huidschilfers.quote:Op donderdag 6 september 2018 14:34 schreef Vallon het volgende:
DNA kan van mens tot mens, dieren en spullen worden overgedragen op andere mensen en hun spullen etc.
Ook veel haren toch?quote:Op donderdag 6 september 2018 20:08 schreef Za het volgende:
[..]
Daarbij verliest een mens per uur ongeveer 600.000 huidschilfers.
Jos B. fietste volgens de berichtgeving met vaste regelmaat pal langs betreffende plek vanwege het post rondbrengen, en is er staande gehouden.
1 huidschilfer is al genoeg voor een DNA contactspoor.
Wordt zo'n huidschilfer op de binnenkant van ondergoed aangetroffen, dan heb je wat te verklarenquote:Op donderdag 6 september 2018 20:08 schreef Za het volgende:
Naar ik heb begrepen zou het hier gaan om een DNA spoor in een (in -of opgedroogd?) bloedspettertje. Tegenwoordig kan met uit 10-20 cellen al goed DNA halen.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:08 schreef Za het volgende:
[..]
Daarbij verliest een mens per uur ongeveer 600.000 huidschilfers.
Jos B. fietste volgens de berichtgeving met vaste regelmaat pal langs betreffende plek vanwege het post rondbrengen, en is er staande gehouden.
Jos Brech lijkt me niet zo’n handenschudder.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:14 schreef Spectator19 het volgende:
Het fenomeen 'Secondary DNA transfer', oftewel de secundaire overdracht van DNA. Een Amerikaans onderzoek heeft enige tijd geleden aangetoond dat het aannemelijk is dat er DNA kan worden overgedragen wanneer bijvoorbeeld iemand een ander een hand geeft. Als deze persoon vervolgens een moord begaat met een mes, kan het DNA van de andere persoon worden overgedragen op het mes zonder dat hij of zij zelf het mes heeft vastgehouden.
Daar gebruiken ze het dan ook voor.. De bevestiging is middels autosomaal DNA-onderzoek.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Met het huidige DNA onderzoek kan je hooguit een richting aanwijzen.
Vaker gezegd: de wind waait alle kanten op en bij mijn weten kan men (nog) niet vertellen hoe oud een DNA monster is !!! Straks heb je ooit in het hooi gelegen waar iemand ooit gefapt heeft, wat ook geldt voor (ingedroogd) bloed.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Wordt zo'n huidschilfer op de binnenkant van ondergoed aangetroffen, dan heb je wat te verklaren
Het is al eerder voorbij gekomen dat als het bewijs waar het OM mee komt, zogezegd, ‘schreeuwt om uitleg’, het zeker wel aan de verdachte kan worden toegerekend als hij daar geen antwoord op geeft. Ik dacht altijd dat dit alleen invloed kon hebben op de strafmaat, maar het blijkt ook onderdeel te kunnen worden van bewijsconstructie.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kern van DNA-bewijs is dat het OM zal moeten uitsluiten hoe DNA daar niet kan zijn gekomen. Het is niet aan de verdacht om het OM de (on)mogelijkheden uit te leggen.
En wat zegt dat over de verdachte...... die er voordat autosomaal DNA onderzoek gebeurd dus (nog) niet verdacht kan zijn ?quote:Op donderdag 6 september 2018 20:39 schreef Physsic het volgende:
[..]
Daar gebruiken ze het dan ook voor.. De bevestiging is middels autosomaal DNA-onderzoek.
Als dna materiaal zo makkelijk op kleding terecht zou komen, dan kun je veronderstellen dat ieders kleding bedolven is onder vreemd dna. Want het vliegt schijnbaar overal om ons heen.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vaker gezegd: de wind waait alle kanten op en bij mijn weten kan men (nog) niet vertellen hoe oud een DNA monster is !!! Straks heb je ooit in het hooi gelegen waar iemand ooit gefapt heeft, wat ook geldt voor (ingedroogd) bloed.
Kern van DNA-bewijs is dat het OM zal moeten uitsluiten hoe DNA daar niet kan zijn gekomen. Het is niet aan de verdacht om het OM de (on)mogelijkheden uit te leggen.
Dat is ook zo en heb je goed opgemerkt. Je gaat niet meer willen dat iemand niest en vooral boven de pot blijven hangen om je zaakjes te dumpen.quote:Op donderdag 6 september 2018 21:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Als dna materiaal zo makkelijk op kleding terecht zou komen, dan kun je veronderstellen dat ieders kleding bedolven is onder vreemd dna. Want het vliegt schijnbaar overal om ons heen.
Dat is niet waar. Hij is verdachte, dan ben je nog niet schuldig verklaard. Dat kernprincipe staat nog overeind.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat hier gebeurd, begrijpelijk, is zomaar wat rondvissen totdat er een hit is waarna men gericht gaat zoeken. Volgens velen terecht maar het raakt het kernprincipe dat je onschuldig bent totdat je schuld wordt bewezen.
Het is aan de rechter om te oordelen of dat inderdaad onrechtmatig was. Wat users op een forum daar van vinden doet er niet toe.quote:Imho mag je niet zomaar bij mijn zus rondsnuffelen, daar wat DNA van mijn broer te vinden om mij daarmee (al of niet terecht, dat weten we nu nog niet) verdacht te maken dat een manhunt rechtvaardigd.
Ja, ik denk ook dat het OM extra druk op de zaak heeft gezet om verjaring te kunnen stuiten. Zolang daarbij geen sprake is geweest van onrechtmatig handelen lijkt mij dat ook geen probleem?quote:Zelf heb ik het idee dat dit hele circus ook wordt gedaan om de verjaring te kunnen stuiten (OM belang) en om het gebruik van DNA (politiek) bij het publiek verder te rechtvaardigen.
Straks worden de hielprikjes van onze kinderen (Ja, die worden nu bewaard door het consultatie bureau) een onvermoede goudmijn om verdachten te zoeken. Bij voorbaat ben je al een target. Het is goed dat dit (nu nog niet) mag worden gebruikt.
Laat ik ik anders verwoorden. Ik doe een thinking narrow down.quote:Op donderdag 6 september 2018 21:38 schreef Physsic het volgende:
Dat is niet waar. Hij is verdachte, dan ben je nog niet schuldig verklaard. Dat kernprincipe staat nog overeind.
goeie post, ik ben het er gedeeltelijk mee eens, het “schuurt”quote:Op donderdag 6 september 2018 22:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Laat ik ik anders verwoorden. Ik doe een thinking narrow down.
In onze rechtstaat ben je niet verdacht totdat je wel wordt verdacht.
Ik mag er op vertrouwen dat ik als mens niet zomaar, willekeurig, wordt verdacht.
Je wordt pas verdacht wanneer daar (concreet) aanleiding voor is.
Justitie doet (daarvoor) onderzoek met de middelen en voorwaarden die de wet haar biedt.
Pas bij een verdenking (wat Justitie moet toetsen) is het gerechtvaardigd om (gericht) onderzoek op de persoon te doen. Zomaar wat rondvissen of op basis van vooroordelen is imho niet gerechtvaardigd.
Is uitkomst van (ongericht) DNA onderzoek voldoende aanleiding ?
Het OM zal zeggen, hij kwam in 1998 langsfietsen; dan ben je (automatisch) toch verdacht(e) ?
In 2002 & 2009 duidelijk niet, anno 2017 kennelijk (getalsmatig?) ineens wel, ook omdat je wegblijft bij een DNA onderzoek. Te meer reden om (altijd, sws, ver) weg te blijven bij PD's,
NB: wanneer de politie met "slimmigheidjes" poogt de intentie van wetten te omzeilen om zo een dader aan te kunnen houden, zijn zij geen haar beter dan de zg. "crimineel" die zij probeert te vangen. Wanneer de wet kennelijk onvoldoende is, dient de politiek daarin te voorzien.
Op de kleding is niet hetzelfde als onder de kleding.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:32 schreef Gia het volgende:
Wordt zo'n huidschilfer op de binnenkant van ondergoed aangetroffen, dan heb je wat te verklaren
Maar “op de kleding” kan nog steeds gaan over (op) de binnenkant van de kleding.quote:Op donderdag 6 september 2018 23:24 schreef Za het volgende:
[..]
Op de kleding is niet hetzelfde als onder de kleding.
Aan de binnenkant van de onderkleding zou gelijk staan aan op het lichaam gezien het rechtstreeks contact dat iemands lichaam heeft met de binnenkant van de onderkleding.quote:Op donderdag 6 september 2018 23:28 schreef Physsic het volgende:
Maar “op de kleding” kan nog steeds gaan over (op) de binnenkant van de kleding.
Nee hoor, dat hoeft niet.quote:Op donderdag 6 september 2018 23:35 schreef Za het volgende:
[..]
Aan de binnenkant van de onderkleding zou gelijk staan aan op het lichaam gezien het rechtstreeks contact dat iemands lichaam heeft met de binnenkant van de onderkleding.
Dus nee.
Dat klopt niet, het gaat om contact DNA.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:32 schreef Vallon het volgende:
Naar ik heb begrepen zou het hier gaan om een DNA spoor in een (in -of opgedroogd?) bloedspettertje.
1 huidschilfer is voldoende.quote:Tegenwoordig kan met uit 10-20 cellen al goed DNA halen.
Dat heb ik ook gelezen, het is ook zo dat mannen van wie geen enkel verwantschap bekend is toch hetzelfde Y-DNA kunnen dragen.quote:Zover ik nu ben ingelezen gaat het daarbij om statistische mogelijkheden die meer specifiek voor Y-chromosaal (aka mannetjes) DNA zeker niet zonder discussie noch eenduidig zijn.
Mijn Y-DNA kan worden aangetroffen bij 10.000'den andere mannen, ook omdat dit DNA van vader op zoon onveranderlijk wordt overgegeven waarmee dus ook (automatisch) er vele anderen zijn die drager zijn van hetzelfde DNA(gedeelte). Met het huidige DNA onderzoek kan je hooguit een richting aanwijzen.
Ms omdat ik niet weet of hij wel een kindermisbruiker is ?quote:Op donderdag 6 september 2018 23:38 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Waarom willen mensen hier eigenlijk zo graag praten over dat deze kindermisbruiker mogelijk onschuldig is?
Ik zie niemand daar over praten, laat staan graag, kun je misschien wat voorbeelden noemen?quote:Op donderdag 6 september 2018 23:38 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Waarom willen mensen hier eigenlijk zo graag praten over dat deze kindermisbruiker mogelijk onschuldig is?
Mensen willen zorgvuldigheid. En mensen willen voorkomen dat iedereen volop in een tunnelvisie belandt. Dus opperen ze andere mogelijkheden om het blikveld maar een beetje breed te houden totdat de rechter een oordeel heeft geveld. Daarom.quote:Op donderdag 6 september 2018 23:38 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Dus wanneer jij zegt dat er gisteren een wesp op je kleding zat, is het in principe mogelijk dat de wesp eigenlijk aan de binnenkant van je ondergoed zat? OK.quote:
Precies. En om de kans in te schatten dat hij voor het misdrijf veroordeeld wordt.quote:Op donderdag 6 september 2018 23:54 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Mensen willen zorgvuldigheid. En mensen willen voorkomen dat iedereen volop in een tunnelvisie belandt. Dus opperen ze andere mogelijkheden om het blikveld maar een beetje breed te houden totdat de rechter een oordeel heeft geveld. Daarom.
OK.quote:Op donderdag 6 september 2018 23:46 schreef Za het volgende:
[..]Dat klopt niet, het gaat om contact DNA.....
Contact DNA wordt toch meestal gebruikt om personen uit te sluiten als verdachte, niet om een verdachte op te veroordelen vanwege grote kans op false positives?quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
OK.
Ik weet niet hoe exact het OM zich uitdrukt. Wanneer het gaat om contact DNA, krijgt de zaak van mij minpunten. Contact DNA is, nog vager dan gewoon DNA......de truc hierbij is dat je moet gaan "raden" waar een dader (niet persé zijn) DNA heeft achtergelaten door aanraking of plakken van "vastpakken".
In geval van NV bijvoorbeeld door hem uit/aan te kleden of aan te raken. Zg. "touch DNA".
Dit (als dat het is) Contact-DNA is/wordt imho in NL nog een discussie op zichzelf omdat je dit DNA veel moeilijker kan onderwerpen aan een tegenonderzoek, waarom gevraagd kan worden door de verdediging. Sperma, objecten zoals haar etc of een ingetrokken vlek zijn makkelijker te toetsen dan een paar toevallige strijkcellen.....
Sterk..... wanneer dit echt de foto van de situatie is, waar ik even vanuit ga.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:05 schreef Spectator19 het volgende:
Meestal dragen ze toch van die witte pakken ?
[ afbeelding ]
Het lichaam van Verstappen werd gevonden op de Brunsummerheide. Afbeelding: De Limburger/Sanne Linssen
bron
Is dit serieus?quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:05 schreef Spectator19 het volgende:
[ afbeelding ]
Het lichaam van Verstappen werd gevonden op de Brunsummerheide. Afbeelding: De Limburger/Sanne Linssen
bron
de bron stond er al bijquote:Op vrijdag 7 september 2018 00:15 schreef Za het volgende:
[..]
Is dit serieus?
Het was 30 graden meen ik, maar slechts een afzettingslintje en onderzoeksteam in korte broek. Dit moet toch wel een stockphoto zijn?
Iemand?
Ja OK maar soms gebruiken ze gewoon een foto die een bepaalde situatie schetst zonder dat het authentiek beeld uit in dit geval 1998 betreft.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:16 schreef Spectator19 het volgende:
de bron stond er al bij
https://www.limburger.nl/(...)aak-nicky-verstappen
Er zijn inderdaad meer van dergelijke foto’s. In de uitzending van PRdV is daar volgens mij ook een still van te zien, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:05 schreef Spectator19 het volgende:
[ afbeelding ]
bron
We gaan het zien.quote:Op donderdag 6 september 2018 23:56 schreef Za het volgende:
[..]
Dus wanneer jij zegt dat er gisteren een wesp op je kleding zat, is het in principe mogelijk dat de wesp eigenlijk aan de binnenkant van je ondergoed zat? OK.
Ten tijde van de opsporing werd op een van de zenders een clip getoond van een filmpje wat afkomstig zou zijn van zijn kanaal, maar daar zie ik hem alleen maar planten koken als ik langs die ellenlange lijst scroll.quote:
Hij was bushmaster (zo men stelt), overleven van -en in de natuur..... wat best heftig kan zijn.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:31 schreef Za het volgende:
[..]
Ten tijde van de opsporing werd op een van de zenders een clip getoond van een filmpje wat afkomstig zou zijn van zijn kanaal, maar daar zie ik hem alleen maar planten koken als ik langs die ellenlange lijst scroll.
Voor de beeldvorming zou ik graag weten of hij dit soort dingen daadwerkelijk gedaan heeft, of dat het onderdeel was van het media spektakel.
Goede vraag. Op grond van wat er nu bekend is lijkt de kans dat Jos niet bij de dood van Nicky betrokken is geweest mij kleiner dan 1%. Maar het is niet moeilijk om 1%-scenario’s te construeren, weliswaar onwaarschijnlijk en vergezocht maar in theorie mogelijk. Voor wie daar zin in heeft.quote:Op donderdag 6 september 2018 23:38 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
dat is een andere manquote:Op vrijdag 7 september 2018 00:22 schreef Za het volgende:
Kan iemand mij zeggen of die walgelijke beelden van iemand die een gans fileert daadwerkelijk Jos B. betreft? BVD
Het is meer een discussie over hoe sterk de zaak is en niet om zijn onschuld aan te tonen.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:42 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Goede vraag. Op grond van wat er nu bekend is lijkt de kans dat Jos niet bij de dood van Nicky betrokken is geweest mij kleiner dan 1%. Maar het is niet moeilijk om 1%-scenario’s te construeren, weliswaar onwaarschijnlijk en vergezocht maar in theorie mogelijk. Voor wie daar zin in heeft.
Dat lijkt me niet, en verbaasd me ook zo.quote:Op donderdag 6 september 2018 15:58 schreef Vallon het volgende:
De politie zal stellen dat dit voor de DNA-match nimmer noch het geval was/is en zij dat op eigen houtje via parallel verlopend "stamboomonderzoek" bij verwanten toevallig hebben gematcht.
De vraag is gerechtvaardigd op grond van welk gegeven, dat vergaande parallel onderzoek als recht mag nemen ?
Mag je DNA (= dus ook mijn dna) afnemen via/bij familieleden van degene die je verdenkt als "onverdachte" te onderzoeken ?
CSI fan gespot.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:05 schreef Spectator19 het volgende:
Wat is er walgelijk aan het fileren van een gans?quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:22 schreef Za het volgende:
Kan iemand mij zeggen of die walgelijke beelden van iemand die een gans fileert daadwerkelijk Jos B. betreft? BVD
Voor jou misschien niets.quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
Wat is er walgelijk aan het fileren van een gans?
Jij denkt dat die beesten uit zichzelf hun jasje uittrekken voordat ze zichzelf in mooie lapjes uiteen laten vallen op de BBQ?quote:
Jij bent vegetariër? Vlees in de supermarkt groeit ook niet aan een boom. En als ik een zo hoor was er ook nog sprake van bio-vlees. Uiteraard moet het wel zo humaan mogelijk geslacht zijn.quote:
Het is een foto uit deze video op 1:34quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:15 schreef Za het volgende:
[..]
Is dit serieus?
Het was 30 graden meen ik, maar slechts een afzettingslintje en onderzoeksteam in korte broek. Dit moet toch wel een stockphoto zijn?
Iemand?
Lijkt me echt. Zie de paaltjes.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:15 schreef Za het volgende:
[..]
Is dit serieus?
Iemand?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
Je begrijpt zeker wel dat ik niet aanschuif bij een BBQ of aanverwante vleesfestijnen.quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:09 schreef Byzantynixschii het volgende:
Jij denkt dat die beesten uit zichzelf hun jasje uittrekken voordat ze zichzelf in mooie lapjes uiteen laten vallen op de BBQ?
Je hebt geen vrienden?quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:21 schreef Za het volgende:
[..]
Je begrijpt zeker wel dat ik niet aanschuif bij een BBQ of aanverwante vleesfestijnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |