Raar bericht. Wizz Air doet dit al. Zonder priority mag je alleen 1 kleine handbagage meenemen, met priority 1 grote handbagage. Deze zomer nog zelf ervaren (en priority bijgeboekt hiervoor).quote:Op woensdag 10 oktober 2018 20:03 schreef spijkerbroek het volgende:
Ter info:
https://www.nu.nl/economi(...)leid-handbagage.html
Wizz Air volgt Ryanair met nieuw beleid voor handbagage
Gewoon een dochtermaatschappij van SAS. Doet wat lokalere vluchtjes met overheidssubsidie, net als bijvoorbeeld Flybe/Loganair doen in Schotland.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:36 schreef Hojdhopper het volgende:
Iemand ervaring met de maatschappij Wideroe. Ben zelf luchtvaarfan maar heb nog nooit van ze gehoord...
Die hebben voornamelijk kleine propellorvliegtuigen, leuk om mee te vliegenquote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:36 schreef Hojdhopper het volgende:
Iemand ervaring met de maatschappij Wideroe. Ben zelf luchtvaarfan maar heb nog nooit van ze gehoord...
quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:58 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Gewoon een dochtermaatschappij van SAS. Doet wat lokalere vluchtjes met overheidssubsidie, net als bijvoorbeeld Flybe/Loganair doen in Schotland.
Koffie/thee gratis, maar voor de rest Noorse prijzen aan boord.
Thanks, goed om te weten. Ze zijn de enige die een directe vlucht tussen München en Bergen uitvoeren, sjiekhandig!quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die hebben voornamelijk kleine propellorvliegtuigen, leuk om mee te vliegen
Zijn vooral ‘groot’ in Noord-Noorwegen (lees: enige optie als je wil vliegen).
Net alsof je veel keus hebt als je niet wilt vliegenquote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die hebben voornamelijk kleine propellorvliegtuigen, leuk om mee te vliegen
Zijn vooral ‘groot’ in Noord-Noorwegen (lees: enige optie als je wil vliegen).
Maar dat zal dan vast met hun nieuwe embraer 190 zijn. Hoop ik althans, de q400 bakken maken veel herrie.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:49 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
[..]
Thanks, goed om te weten. Ze zijn de enige die een directe vlucht tussen München en Bergen uitvoeren, sjiekhandig!
Fijn een stukje rijden. Over bv vier uur in de auto zitten doen ze niet zo moeilijk daar boven.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net alsof je veel keus hebt als je niet wilt vliegen
Ja, zijn idd hun E190s. Vind die propellortjes wel leuk, in Laos eens met een ATR42 gevlogen, wat een kabaal.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar dat zal dan vast met hun nieuwe embraer 190 zijn. Hoop ik althans, de q400 bakken maken veel herrie.
Ik vlieg de 21e weer met de ATR42. Of de 72, nog niet bekend geloof ik. Wel handig hoor, Mar del Plata - Buenos Aires is 5 uur met de auto, of een uurtje vliegen. Als ik een goeie prijs tegenkom vlieg ik. Gisteren geboekt voor $1338, ofwel 3 tientjes ofzo, enkele reis. Terug met de bus want geen geschikte tijden gevonden, wil ´s nachts nog terug. Bus 5,5 uur in luxe stoel met veel beenruimte voor $400 (tientje)quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:55 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja, zijn idd hun E190s. Vind die propellortjes wel leuk, in Laos eens met een ATR42 gevlogen, wat een kabaal.
Flybe gebruikt Dash 8 regelmatig tussen Amsterdam en London City, echt geen fijn vliegtuig met veel te kleine bagagevakken. Maar goed, het aankomen op London City maakt dan weer alles goed.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:55 schreef Hojdhopper het volgende:
Vind die propellortjes wel leuk, in Laos eens met een ATR42 gevlogen, wat een kabaal
Dan krijg je waarschijnlijk extra checks op het vliegveld. Of hebt ze inmiddels gekregen in jouw geval.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:49 schreef ex het volgende:
Kon trouwens net niet online inchecken bij United (voor morgen dus). Iets met dat ze de documenten willen zien op het vliegveld zelf.
Dat klopt als een bus, de bekende 4 s’n 😉.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 21:18 schreef heite het volgende:
[..]
Dan krijg je waarschijnlijk extra checks op het vliegveld. Of hebt ze inmiddels gekregen in jouw geval.
Ik moest ook even kijken maar het is wel veranderd. Wizzair was meer als Transavia, de kleine handbagage was gegarandeerd mee in de cabine, de wat grotere niet gegarandeerd. Dit was nog niet zo lang van kracht want een jaar terug ofzo was het alleen de kleine handbagage in de cabine. Maar ik heb begin dit jaar vier keer met ze gevlogen waarbij slechts 1x mijn grote handbagage voor de trap het vliegtuig in, alsnog gratis in het ruim moest.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 20:44 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Raar bericht. Wizz Air doet dit al. Zonder priority mag je alleen 1 kleine handbagage meenemen, met priority 1 grote handbagage. Deze zomer nog zelf ervaren (en priority bijgeboekt hiervoor).
Enige wat nieuw is, is dat ze vanaf 1 november een extra service hierop gaan aanbieden: 10 kg checked baggage.
Maar het ANP-nieuwsbericht wat is uitgegaan klopt van geen kant, die doen net alsof het hele beleid van Wizzair op de schop gaat. Dat is niet zo.
Dat laatste moest al. Bij wizz air moet je al jaren betalen voor grote handbagage.quote:Op maandag 15 oktober 2018 01:18 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik moest ook even kijken maar het is wel veranderd. Wizzair was meer als Transavia, de kleine handbagage was gegarandeerd mee in de cabine, de wat grotere niet gegarandeerd. Dit was nog niet zo lang van kracht want een jaar terug ofzo was het alleen de kleine handbagage in de cabine. Maar ik heb begin dit jaar vier keer met ze gevlogen waarbij slechts 1x mijn grote handbagage voor de trap het vliegtuig in, alsnog gratis in het ruim moest.
Nu moet je dus sowieso weer betalen voor grote handbagage, jammer.
Ik betwijfel of in Europa het vliegend publiek dit accepteert, en belangrijker, hoe men dit wil gaan naleven. Want de eerste cabinemedewerker die vertelt dat ik niet iets mag eten of drinken (anders dan alcohol) krijgt het antwoord dat dit om medische redenen noodzakelijk is.quote:Op maandag 15 oktober 2018 15:51 schreef Reageurs het volgende:
Uiteindelijk zal het wel helemaal zoals Aziatische low costs worden.
Dus ook zelf meegenomen eten/drinken verbieden. Maatschappijen als en Scoot zijn er groot mee geworden. Bij de gate een controle of je geen drinken of eten bij je hebt. En uiteraard zijn de prijzen aan boord zoals deze in de duurste clubs in Ibiza zijn. Dus "1 flesje water, dat wordt dan 9 euro alstublieft".
Het cabinepersoneel van Scoot pakt ook gewoon je flesje water af als ze dat zien.quote:Op maandag 15 oktober 2018 20:14 schreef ozzietukker het volgende:
Er is geen luchtvaartmaatschappij, niet in Europa, en ook niet in Azië die zich hieraan wil branden omdat de juridische gevolgen heel groot kunnen zijn als men dit verbied en iemand krijgt medische complicaties.
Pfff, die 82 euro vluchten hadden toch een catch..quote:Op maandag 15 oktober 2018 22:44 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Het cabinepersoneel van Scoot pakt ook gewoon je flesje water af als ze dat zien.
.
Het meest lachwekkend is nog wel de prijzen op hun lange afstandsvluchten. Op de Scoot-vluchten tussen Athene en Singapore is een simpel magnetronmaaltijdje 50S$ oftewel 32 euro.
Overigens is eten en drinken consumeren bij Scoot ook verboden op vluchten die vanuit de EU vertrekken (Berlijn en Athene), dus blijkbaar is er vanuit de EU geen wetgeving die het verbieden van eten en drinken onmogelijk maakt.
En trouwens, ook bij AirAsia is het niet toegestaan: https://support.airasia.c(...)rd-en?language=en_GB (en ook die vertrekken vanuit enkele Europese luchthavens). Net als bij Jetstar, ValuAir, Tiger Airways en Firefly, ook allemaal verbod op eigen eten en drinken.
Dus als het echt juridisch verboden zou zijn, waarom hebben Scoot en Airasia dan dit beleid? Ook op vluchten van en naar de EU.
Nee, dat was dus iets van een jaar niet zoquote:Op maandag 15 oktober 2018 07:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat laatste moest al. Bij wizz air moet je al jaren betalen voor grote handbagage.
Het is juridisch niet verboden om dit beleid te hebben. Je kan als maatschappij van alles in je voorwaarden zetten.quote:Op maandag 15 oktober 2018 22:44 schreef Reageurs het volgende:
Dus als het echt juridisch verboden zou zijn, waarom hebben Scoot en Airasia dan dit beleid? Ook op vluchten van en naar de EU.
Ik vind het wel vreemd dat het Oman Air ticket in eerste instantie geannuleerd werd, dat één van de vluchten van Amsterdam naar Parijs wordt geannuleerd gebeurd wel vaker, er zijn er meerderen vlak achter elkaar en als men zowel heen als terug niet vol zit dan gooit men wel vaker een dergelijke vlucht eruit en kan je eenvoudig worden omgeboekt.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:50 schreef Party_P het volgende:
Vorige maand tickets geboekt van Schiphol --> Colombo via Oman air. Dag erna zag ik na inloggen op de site dat mijn vlucht geannuleerd was, omdat de eerste vlucht van Schiphol naar Parijs (met KLM) niet doorging.
Ik zou mijn geld terug krijgen en na een maand heb ik nu eindelijk mijn geld terug.
Ik ben nu dus op zoek naar nieuwe tickets voor het weekend van 17-18 November. Op Skyscanner zie ik dat Oman Air weer als goedkoopste eruit komt. Als ik kijk naar de reviews van Oman Air scoren ze helemaal niet slecht.
Wat zouden jullie doen?
- Weer boeken met Oman Air, en hopen dat niet weer geannuleerd wordt (hoe groot is kans dat dit 2x gebeurd...?)
- Toch maar ergens anders boeken en dan stuk meer kwijt zijn (> ¤ 100/150 per ticket extra)
Ticket werd er inderdaad uitgegooid, heel apart. Een tweede keer dat mij dit zou overkomen lijkt mij sterk??quote:Op woensdag 17 oktober 2018 21:06 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik vind het wel vreemd dat het Oman Air ticket in eerste instantie geannuleerd werd, dat één van de vluchten van Amsterdam naar Parijs wordt geannuleerd gebeurd wel vaker, er zijn er meerderen vlak achter elkaar en als men zowel heen als terug niet vol zit dan gooit men wel vaker een dergelijke vlucht eruit en kan je eenvoudig worden omgeboekt.
Maar mogelijk dat Oman Air zich niet wil of kan branden aan de codeshare en men dus voor de eenvoudige oplossing kiest om het hele ticket maar te annuleren.
Als de prijs goed is zou ik opzich wel boeken, al moet worden gezegd dat de heenreis op deze manier dus minimaal 2 tussenstops heeft en terug ook, daarnaast is zaterdag vertrekken geen optie, zondag is verstandiger gezien de kortere vluchtduur.
Je zou eventueel ook nog Aeroflut kunnen overwegen omdat je dan maar 1 tussenstop hebt en als je de dagen goed plant is deze totale reisduur ook wat korter.
Vertrek vanaf Dusseldorf of Brussel scheelt niet echt, of zijn door late tijd van terugkomst al minder ideaal als je eventueel met de trein naar deze luchthavens wilt reizen.
Laten sealen in een STEB (Security tamper-evident bag) bij aankoop (en zorgen dat de bon erin zit en zichtbaar is).quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 11:34 schreef polariteit het volgende:
Stel nou dat ik in Taipei een mooi flesje dranj in de duty-free kan kopen, loop ik dan het risico dat ik hem in Parijs in mag leveren omdat het meer dan 100ml is?
Dan kan je beter voor je thuis binnen stapt even langs de lokale slijter lopen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 11:34 schreef polariteit het volgende:
Stel nou dat ik in Taipei een mooi flesje dranj in de duty-free kan kopen, loop ik dan het risico dat ik hem in Parijs in mag leveren omdat het meer dan 100ml is?
OK tnx! Duidelijkquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 11:48 schreef CrashO het volgende:
[..]
Laten sealen in een STEB (Security tamper-evident bag) bij aankoop (en zorgen dat de bon erin zit en zichtbaar is).
Zo'n ding:
[ afbeelding ]
Ja dat weet ik maar ik wil m'n resterende Taiwanese geld opmaken, geen zin om het weer om te wisselen.dan koop ik liever een iets te dure whisky die in Nld amper verkrijgbaar isquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 11:58 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan kan je beter voor je thuis binnen stapt even langs de lokale slijter lopen.
"Duty free" op het vliegveld zijn zo'n beetje de duurste drankwinkels die ik ken. Eigenlijk is alles duur wat je op een vliegveld koopt.
Als je iets wil meenemen uit het vakantieland kan je dat veel beter vóór binnenkomst op het vliegveld kopen en in je ruimbagage doen.
Krijg je wel gelijk overal foldertjes van de AA in je handen geduwd, als je met die tas rondlooptquote:
OH dat geeft niet hoor, de vuurkorf thuis moet ook brandenquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Krijg je wel gelijk overal foldertjes van de AA in je handen geduwd, als je met die tas rondloopt
Zoveel als je wil, wel even bij betalen als je het maximale gewicht van je ticket overschrijd.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 22:38 schreef Aiciu het volgende:
Hoeveel flessen wijn mag je meenemen in ruimbagage?
Betaal in Nederland 16 euro voor een fles en nu 9 dus ik vind het wel de moeite waard.
Wat voor wijn drink je dat het 16 euro per fles kost?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 22:38 schreef Aiciu het volgende:
Hoeveel flessen wijn mag je meenemen in ruimbagage?
Betaal in Nederland 16 euro voor een fles en nu 9 dus ik vind het wel de moeite waard.
https://www.belastingdien(...)men-van-buiten-de-euquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 22:38 schreef Aiciu het volgende:
Hoeveel flessen wijn mag je meenemen in ruimbagage?
Betaal in Nederland 16 euro voor een fles en nu 9 dus ik vind het wel de moeite waard.
Dat tweede is dus waar de vraag over gaat.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 22:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zoveel als je wil, wel even bij betalen als je het maximale gewicht van je ticket overschrijd.
En eventueel moet je nog wat afdragen aan de douane in het land van aankomst als je meer meeneemt dan je belastingvrij mag invoeren in dat land.
Napolitaanse wijn, "Lacryma Christi del Vesuvio". Ligt hier om de hoek, maar in Nederland moeten ze natuurlijk ook de importkosten eruit halen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 22:55 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wat voor wijn drink je dat het 16 euro per fles kost?
Dan gok ik dat je vanuit Italië terug vliegt. Dan mag je van de douane meer wijn meenemen dan je wil dragenquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 23:52 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Napolitaanse wijn, "Lacryma Christi del Vesuvio". Ligt hier om de hoek, maar in Nederland moeten ze natuurlijk ook de importkosten eruit halen.
Nicequote:Op zaterdag 27 oktober 2018 23:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dan gok ik dat je vanuit Italië terug vliegt. Dan mag je van de douane meer wijn meenemen dan je wil dragen
Persoonlijk zou ik denken, okee Oman Air jullie hebben aangegeven onbetrouwbaar te zijn, ik boek hoe dan ook met een ander.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:50 schreef Party_P het volgende:
Vorige maand tickets geboekt van Schiphol --> Colombo via Oman air. Dag erna zag ik na inloggen op de site dat mijn vlucht geannuleerd was, omdat de eerste vlucht van Schiphol naar Parijs (met KLM) niet doorging.
Ik zou mijn geld terug krijgen en na een maand heb ik nu eindelijk mijn geld terug.
Ik ben nu dus op zoek naar nieuwe tickets voor het weekend van 17-18 November. Op Skyscanner zie ik dat Oman Air weer als goedkoopste eruit komt. Als ik kijk naar de reviews van Oman Air scoren ze helemaal niet slecht.
Wat zouden jullie doen?
- Weer boeken met Oman Air, en hopen dat niet weer geannuleerd wordt (hoe groot is kans dat dit 2x gebeurd...?)
- Toch maar ergens anders boeken en dan stuk meer kwijt zijn (> ¤ 100/150 per ticket extra)
1: ja. Ruimbagage zal ook wel kunnen.quote:Op maandag 29 oktober 2018 17:59 schreef ZwarteKater het volgende:
Binnenkort heb ik een hele vroege (6.50u uit mijn hoofd) vlucht richting Praag met KLM; ik had echter twee vragen.
1. Gezien het OV kom ik rond 23:00-01:00 al aan op schiphol. Kan ik dan gelijk al naar de 'airside'? Ik heb ruimbagage mee als het nog wat uitmaakt.
2. Kan ik vanuit de schengen lounches naar de non-schengen en weer terug om eventueel wat te gaan eten in het non-schengen gebied met kennissen die op dat moment ook aanwezig zijn?
Ja gelukkig wel! Volgens mij moet het binnen twee jaar.quote:
Moet de airline nog wel bestaanquote:Op maandag 29 oktober 2018 23:28 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Ja gelukkig wel! Volgens mij moet het binnen twee jaar.
Gelukkig bestaat die nog hahaquote:
Helaas kan ik geen bron vinden, maar uit persoonlijk ervaringen kan ik bevestigen dat je in ieder geval 5 a 6 uur voor vertrek al door de security en eventuele paspoortcontrole kan.quote:Op maandag 29 oktober 2018 17:59 schreef ZwarteKater het volgende:
Binnenkort heb ik een hele vroege (6.50u uit mijn hoofd) vlucht richting Praag met KLM; ik had echter twee vragen.
1. Gezien het OV kom ik rond 23:00-01:00 al aan op schiphol. Kan ik dan gelijk al naar de 'airside'? Ik heb ruimbagage mee als het nog wat uitmaakt.
2. Kan ik vanuit de schengen lounches naar de non-schengen en weer terug om eventueel wat te gaan eten in het non-schengen gebied met kennissen die op dat moment ook aanwezig zijn?
Dat valt juridisch gezien nog maar te bezien. Zou best kunnen dat "Laudamotion" allen nog maar een sticker op een Ryanair toestel is.quote:
Dat zien we dan wel weer. Heb gelukkig wel al iets van onkosten gehad, alleen nog geen eu vergoedingquote:Op woensdag 31 oktober 2018 00:14 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat valt juridisch gezien nog maar te bezien. Zou best kunnen dat "Laudamotion" allen nog maar een sticker op een Ryanair toestel is.
Er zijn hier een aantal die zeggen van wel hoor, maar mijn ervaring is eigenlijk dat de baggage inname pas ongeveer 2,5 uur voor de vlucht open gaat. Die medewerkers gaan daar echt niet al 7 uur voor die tijd zitten (hooguit voor een andere vlucht maar denk niet dat ze aannemen).quote:Op maandag 29 oktober 2018 17:59 schreef ZwarteKater het volgende:
Binnenkort heb ik een hele vroege (6.50u uit mijn hoofd) vlucht richting Praag met KLM; ik had echter twee vragen.
1. Gezien het OV kom ik rond 23:00-01:00 al aan op schiphol. Kan ik dan gelijk al naar de 'airside'? Ik heb ruimbagage mee als het nog wat uitmaakt.
2. Kan ik vanuit de schengen lounches naar de non-schengen en weer terug om eventueel wat te gaan eten in het non-schengen gebied met kennissen die op dat moment ook aanwezig zijn?
klm sluit niet.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er zijn hier een aantal die zeggen van wel hoor, maar mijn ervaring is eigenlijk dat de baggage inname pas ongeveer 2,5 uur voor de vlucht open gaat. Die medewerkers gaan daar echt niet al 7 uur voor die tijd zitten (hooguit voor een andere vlucht maar denk niet dat ze aannemen).
Vloog vorige week nog vanaf Schiphol en toen ging de desk dus zo'n 2,5 uur voor die tijd open voor bagage, ook Europese vlucht.
Ik weet ook niet hoe de nacht mogelijkheden op Schiphol zijn, meeste bekenden van mij boeken even een hotel dan als ze dat hebben. Persoonlijk zou ik zeggen dat je desk misschien eens rond 4 uur open zal gaan.
Van Schengen naar non Schengen.
Ik loop altijd wel veel als ik door beveiliging ben, maar eigenlijk nooit zo gezien waar je van ene kant naar andere kant zou kunnen. Geen idee waar je dat moet doen en of dat wel eens kan.
Je ziet dan met de douane check, en weet niet of dat zo maar even kan.
Maar kom je het niet-Schengen gebied in zonder boardingpass naar een niet-Schengen bestemming?quote:Op donderdag 1 november 2018 22:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
klm sluit niet.
Passage van schengen naar niet schengen is ten hoogte van de d pier.
Ja owke sluit dus niet (had ik wel verwacht op Schiphol). Maar dat houdt niet in dat je constant je bagage kan inleveren.quote:Op donderdag 1 november 2018 22:01 schreef Yreal het volgende:
klm sluit niet.
Passage van schengen naar niet schengen is ten hoogte van de d pier.
Ik denk niet dat ze het heel leuk vinden inderdaad dat je daar gaat komen zonder reden (en nee eten met bekenden valt daar niet onder). Bij douane vragen ze dan ook vaak even naar je bestemming als er extra check is.quote:Op donderdag 1 november 2018 22:24 schreef Tourniquet het volgende:
Maar kom je het niet-Schengen gebied in zonder boardingpass naar een niet-Schengen bestemming?
geen idee eigenlijk. Ik doe het andersom wel vaak op Athene, aangezien de aegean lounge in het schengen gebied staat.quote:Op donderdag 1 november 2018 22:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze het heel leuk vinden inderdaad dat je daar gaat komen zonder reden (en nee eten met bekenden valt daar niet onder). Bij douane vragen ze dan ook vaak even naar je bestemming als er extra check is.
Dat onderscheidt is er met een reden.
Je kunt prima door de security. Let wel, het security filter boven de KLM balies zijn gesloten en je moet naar vertrekhal 3 voor Non Schengen, de aanwezige Marechaussee mannetjes zitten dan in hun kantoor en staan er dan een beetje om de paar mensen die komen te controleren.quote:Op vrijdag 2 november 2018 07:04 schreef XL het volgende:
Ik zou het persoonlijk raar vinden als je op schiphol tussen 23:00 en 04:00 door de security kunt. Er gaan geen vluchten, dus het kost alleen maar zinloze arbeidskrachten.
KLM sluit wel degelijk, ik heb regelmatig een late trein uit Antwerpen, en als je niet voor 21.30 bij de incheckbalies bent kan je mooi het ticket voor een vlucht van de volgende dag niet activeren.quote:
Is niet echt heel raar. Transavia, Corendon en Tui hebben vaak nog wel nachtvluchten of vroege vluchten waardoor passagiers al in de nacht moeten inchecken en dus ook door de securityquote:Op vrijdag 2 november 2018 07:04 schreef XL het volgende:
Ik zou het persoonlijk raar vinden als je op schiphol tussen 23:00 en 04:00 door de security kunt. Er gaan geen vluchten, dus het kost alleen maar zinloze arbeidskrachten.
Laatste vluchten gaan pas na 1e, de eerste alweer rond 4e. Kan je net zo goed gewoon open blijven voor het geval er eens wat vertraagd ofzo.quote:Op vrijdag 2 november 2018 07:04 schreef XL het volgende:
Ik zou het persoonlijk raar vinden als je op schiphol tussen 23:00 en 04:00 door de security kunt. Er gaan geen vluchten, dus het kost alleen maar zinloze arbeidskrachten.
De mogelijkheid op vertraagde of extra vluchten is ook de reden, omdat als je dat niet zou doen je net zoals Dusseldorf de beveiligde zone zal moeten ontruimen omdat mensen anders in een soort gevangenis zitten omdat je er niet uit of in kunt.quote:Op zaterdag 3 november 2018 15:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Laatste vluchten gaan pas na 1e, de eerste alweer rond 4e. Kan je net zo goed gewoon open blijven voor het geval er eens wat vertraagd ofzo.
Vueling is niet happig op betalen van schadevergoedingen. Voor het verhalen van een schadevergoeding conform de EU schaderegeling adviseer ik een claimorganisatie in de arm te nemen, want ik kan je vast garanderen dat hoewel je het zelf zou moeten kunnen, je door Vueling afgescheept gaat worden waarom ze niet hoeven te betalen. Dit geldt trouwens alleen als de vertraging 3 uur of langer is. Bij vertraging vanaf 2 uur tot 3 uur heb je alleen recht op verzorging conform vouchers.quote:Op maandag 5 november 2018 20:54 schreef bianconeri het volgende:
Nou ik ben benieuwd hoe Vueling omgaat met vertragingen. Zo'n 2,5 (en counting) uur vertraging op mijn Europese vlucht.
Kan mijn verbinding naar huis niet meer halen.
Kreeg sowieso 6 euro tegoed hier bij de winkels hier op het vliegveld. Benieuwd echter wat voor regelingen er verder zijn.
Hoe wist je dat ik vanuit Barcelona kwam lol xD.quote:Op maandag 5 november 2018 21:24 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vueling is niet happig op betalen van schadevergoedingen. Voor het verhalen van een schadevergoeding conform de EU schaderegeling adviseer ik een claimorganisatie in de arm te nemen, want ik kan je vast garanderen dat hoewel je het zelf zou moeten kunnen, je door Vueling afgescheept gaat worden waarom ze niet hoeven te betalen. Dit geldt trouwens alleen als de vertraging 3 uur of langer is. Bij vertraging vanaf 2 uur tot 3 uur heb je alleen recht op verzorging conform vouchers.
Ik zie overigens dat Vueling VY8306 uit Barcelona nu gepland staat om aan te komen om 23.22 als je dan nog met openbaar vervoer (trein) nog ergens wilt komen wordt dat lastig inderdaad.
Dat heb ik zelf inmiddels ook 2 x (met andere maatschappijen) meegemaakt maar gelukkig mag ik in dat geval van mijn werkgever de taxi kosten vanaf het punt dat ik echt niet meer verder kan declareren.
Ik zit nu met hetzelfde maar dan Europees, Europees heb je dat recht. Lijkt mij dat er zoiets voor gehele luchtvaart geregeld is.quote:Op dinsdag 6 november 2018 00:52 schreef Shivo het volgende:
Heb je bij een transatlantische vlucht (vanaf Dublin) met > 3 uur vertraging recht op vergoeding?
Heb ik inderdaad gedaan.quote:Op maandag 5 november 2018 22:52 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik zou eerst zelf een claim indienen. Als ze je verzoek afkeuren kun je altijd nog een claimorganisatie inschakelen.
Zeker, Ierland ligt in de EU.quote:Op dinsdag 6 november 2018 00:52 schreef Shivo het volgende:
Heb je bij een transatlantische vlucht (vanaf Dublin) met > 3 uur vertraging recht op vergoeding?
meestal zijn er niet heel veel vluchten die zwaar vertragen.quote:Op maandag 5 november 2018 21:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoe wist je dat ik vanuit Barcelona kwam lol xD.
Maar ik ben nu nog altijd op vliegveld Barcelona dus vertraging zit nu 1 minuut boven de 3 uur. Dus heb recht op elke vergoeding.
Woon echter in zuid oost Groningen haha.
Dus trein sowieso kansloos, en taxi vanaf Schiphol naar daar is echt gigantische afstand haha.
Nooooopquote:Op dinsdag 6 november 2018 05:01 schreef bianconeri het volgende:
Lijkt mij dat er zoiets voor gehele luchtvaart geregeld is.
Die vergoeding kan je trouwens sowieso vergeten. Ze hebben even gas geven om de vertraging in te lopen. Het gaat om 3 uur bij aankomst, niet vertrek. 3.25 bij vertrek is uiteindelijk 2.50 bij aankomst geworden.quote:Op maandag 5 november 2018 21:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoe wist je dat ik vanuit Barcelona kwam lol xD.
Maar ik ben nu nog altijd op vliegveld Barcelona dus vertraging zit nu 1 minuut boven de 3 uur. Dus heb recht op elke vergoeding.
Woon echter in zuid oost Groningen haha.
Dus trein sowieso kansloos, en taxi vanaf Schiphol naar daar is echt gigantische afstand haha.
De hing Vueling en late aankomst op Schiphol voldoen niet veel vluchten aan die criteria.quote:Op maandag 5 november 2018 21:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoe wist je dat ik vanuit Barcelona kwam lol xD.
Maar ik ben nu nog altijd op vliegveld Barcelona dus vertraging zit nu 1 minuut boven de 3 uur. Dus heb recht op elke vergoeding.
Woon echter in zuid oost Groningen haha.
Dus trein sowieso kansloos, en taxi vanaf Schiphol naar daar is echt gigantische afstand haha.
weet jij vast wel.quote:Op dinsdag 6 november 2018 21:52 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De hing Vueling en late aankomst op Schiphol voldoen niet veel vluchten aan die criteria.
Helaas, zoals Yreal ook al aangaf heb je geen recht op de vergoeding, want het gaat niet om de vertraging bij vertrek, het gaat om vertraging bij aankomst. En je kwam om 23.48 aan terwijl dit gepland 21.00 was. Je had wel recht op verzorging maar dat heb je gehad in de vorm van vouchers.
Is trouwens wel zuur dat je in Amsterdam dan niet verder kunt, zeker niet buiten de randstad. Ik heb het geluk dat ik altijd wel in Utrecht met de trein kan komen en dan nog een klein stukje verder is te overzien qua taxikosten. (Als ik het zelf zou moeten betalen trouwens dan regel ik ander vervoer maar dat terzijde).
Vueling gaat trouwens zeker extra gemaakte kosten niet vergoeden, ze zijn het namelijk niet verplicht en dan gaat zo'n lage koste maatschappij dat ook niet doen.
Volgens mij moeten ze je een alternatief bieden (dat wat betreft reistijd, vertrektijd, overstappen et cetera aanmerkelijk waardelozer mag zijn dan het origineel) plus de optie om daar kosteloos vanaf te zien.quote:Op woensdag 7 november 2018 00:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
weet jij vast wel.
Ik had nog wat vluchten staan met Ryanair die nu weg zijn door de sluiting. In principe moeten ze dan toch vervangende vluchten betalen?
Welke verantwoordelijk Ryanair exact heeft hangt af van het tijdstip wanneer e.e.a. gemeld wordt.quote:Op woensdag 7 november 2018 00:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
weet jij vast wel.
Ik had nog wat vluchten staan met Ryanair die nu weg zijn door de sluiting. In principe moeten ze dan toch vervangende vluchten betalen?
ja maar goed, eindhoven Riga is helemaal weg. Dus wat zouden ze me moeten bieden?quote:Op woensdag 7 november 2018 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Welke verantwoordelijk Ryanair exact heeft hangt af van het tijdstip wanneer e.e.a. gemeld wordt.
Wanneer dat tot 14 dagen voor vertrek is dan hoeft Ryanair geen vergoeding te betalen, maar wel een optie van een vervangende vlucht of aanbieden tot terugbetaling van het ticket.
Ryanair of een Wizzair boekt je niet om naar andere maatschappijen dus je zal hun aanbod van een eigen vervangende vlucht kunnen aannemen of afwijzen.
Als dat binnen 2 weken voor vertrek gebeurd, dan heb je, bij een eerder vertrek of latere aankomst dan gepland recht op een vergoeding. (2 uur bij 14 dagen, 1 uur bij 7 dagen).
Een KLM is daar wat beter in, die wil je zelfs nog onderbrengen bij een andere maatschappij.
Eindhoven - Riga met overstap.quote:Op woensdag 7 november 2018 21:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja maar goed, eindhoven Riga is helemaal weg. Dus wat zouden ze me moeten bieden?
quote:Op woensdag 7 november 2018 21:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Eindhoven - Riga met overstap.
Dat heeft Vueling me wel eens proberen te bieden... (alleen dan geen Eindhoven en geen Riga)
Beetje vage zin.quote:Op dinsdag 6 november 2018 21:52 schreef ozzietukker het volgende:
De hing Vueling en late aankomst op Schiphol voldoen niet veel vluchten aan die criteria.
Had ik ook wel verwacht hoor dat aankomsttijd het belangrijkste zou zijn. Had idee dat we wel later dan 23:50 aankwamen maar ja.quote:Helaas, zoals Yreal ook al aangaf heb je geen recht op de vergoeding, want het gaat niet om de vertraging bij vertrek, het gaat om vertraging bij aankomst. En je kwam om 23.48 aan terwijl dit gepland 21.00 was. Je had wel recht op verzorging maar dat heb je gehad in de vorm van vouchers.
Is trouwens wel zuur dat je in Amsterdam dan niet verder kunt, zeker niet buiten de randstad. Ik heb het geluk dat ik altijd wel in Utrecht met de trein kan komen en dan nog een klein stukje verder is te overzien qua taxikosten. (Als ik het zelf zou moeten betalen trouwens dan regel ik ander vervoer maar dat terzijde).
Vueling gaat trouwens zeker extra gemaakte kosten niet vergoeden, ze zijn het namelijk niet verplicht en dan gaat zo'n lage koste maatschappij dat ook niet doen.
Vueling?quote:Op woensdag 7 november 2018 21:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Eindhoven - Riga met overstap.
Dat heeft Vueling me wel eens proberen te bieden... (alleen dan geen Eindhoven en geen Riga)
Yreal vroeg hoe RyanAir hem een alternatief kon bieden voor Eindhoven - Riga nu ze niet meer van Eindhoven naar Riga vliegen.quote:Op woensdag 7 november 2018 22:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vueling?
Hoe bedoel je dat (sws met dat tussen haakjes, beetje vaag).
Vueling vliegt sowieso al niet vanaf Eindhoven en niet naar Riga.
Maar ja er zullen sowieso wel maatschappijen zijn die vanaf Eindhoven met overstap ergens heen gaan, dat heb je altijd met zulke kleine vliegvelden.
Nou ja ik weet niet wat je andere opties waren (al zul je voor dezelfde prijs wel andere opties hebben) maar zo slecht kan dat toch niet zijn? Afhankelijk van overstap natuurlijk.quote:Op woensdag 7 november 2018 22:44 schreef Kansenjongere het volgende:
Yreal vroeg hoe RyanAir hem een alternatief kon bieden voor Eindhoven - Riga nu ze niet meer van Eindhoven naar Riga vliegen.
Ik had een vlucht met Vueling van Amsterdam naar Catania, die opeens werd omgezet in een vlucht van Amsterdam via Barcelona naar Catania. Dat heb ik (allicht) geweigerd.
Overstap vind ik sowieso vrij waardeloos en zeker op zo'n korte vlucht.quote:Op woensdag 7 november 2018 22:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou ja ik weet niet wat je andere opties waren (al zul je voor dezelfde prijs wel andere opties hebben) maar zo slecht kan dat toch niet zijn? Afhankelijk van overstap natuurlijk.
Maar ja Vueling is vaak niet zo heel goedkoop (terwijl het niet eens een high end maatschappij is zoals KLM bv).
Is het natuurlijk ook, binnen Europa zit er vaak dan ook echt belachelijk veel tijd tussen.quote:Op woensdag 7 november 2018 22:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Overstap vind ik sowieso vrij waardeloos en zeker op zo'n korte vlucht.
kan leuk zijn. Groot fan van 23 uurs layovers en programs zoals tap of icelandair enzo hebbenquote:Op donderdag 8 november 2018 08:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is het natuurlijk ook, binnen Europa zit er vaak dan ook echt belachelijk veel tijd tussen.
Maar ach als het niet bijzonder lang was en afhankelijk van andere opties, tja. Moet wat.
Er had moeten staan hint, dan was de zin wel logisch. Ik kan blind typen denk ik altijd, maar het blijkt dat ik dat dus niet foutloos kan.quote:
Naar Utrecht kan je via Duivendrecht om 00:24, via Amsterdam CS 00:41 en dan weer om 02:02, 03:02, 04:02 en 05:02.quote:Op woensdag 7 november 2018 22:37 schreef bianconeri het volgende:
De laatste trein mijn richting op was hetzelfde als richting Utrecht hoor
Ryanair kan je prima Weeze - Riga of Charleroi - Riga bieden. (Of die vluchten bestaan geen idee, maar zo werkt dat met low cost maatschappijen). Of natuurlijk optie 2 geld terug.quote:Op woensdag 7 november 2018 21:44 schreef Yreal het volgende:
ja maar goed, eindhoven Riga is helemaal weg. Dus wat zouden ze me moeten bieden?
Dan is de zin nog best vaag, maar snap wat je bedoelde.quote:Op donderdag 8 november 2018 21:38 schreef ozzietukker het volgende:
Er had moeten staan hint, dan was de zin wel logisch. Ik kan blind typen denk ik altijd, maar het blijkt dat ik dat dus niet foutloos kan.
Toen ik er was ging er geen enkele trein meer weg vanaf Schiphol vrij snel na 12-en.quote:Naar Utrecht kan je via Duivendrecht om 00:24, via Amsterdam CS 00:41 en dan weer om 02:02, 03:02, 04:02 en 05:02.
Al gaat mijn voorkeur nooit uit naar de nachtnet treinen zal ik die optie wel nemen om wat meer in de buurt van mijn huis te geraken.
Kennen ze bij Ryanair niet gewoon standaard systeem online?quote:Op donderdag 8 november 2018 21:42 schreef exelletor het volgende:
Iemand die successvol een EU261 claim bij Ryanair heeft ingediend en zijn werkwijze met mij wil delen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |