Raar bericht. Wizz Air doet dit al. Zonder priority mag je alleen 1 kleine handbagage meenemen, met priority 1 grote handbagage. Deze zomer nog zelf ervaren (en priority bijgeboekt hiervoor).quote:Op woensdag 10 oktober 2018 20:03 schreef spijkerbroek het volgende:
Ter info:
https://www.nu.nl/economi(...)leid-handbagage.html
Wizz Air volgt Ryanair met nieuw beleid voor handbagage
Gewoon een dochtermaatschappij van SAS. Doet wat lokalere vluchtjes met overheidssubsidie, net als bijvoorbeeld Flybe/Loganair doen in Schotland.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:36 schreef Hojdhopper het volgende:
Iemand ervaring met de maatschappij Wideroe. Ben zelf luchtvaarfan maar heb nog nooit van ze gehoord...
Die hebben voornamelijk kleine propellorvliegtuigen, leuk om mee te vliegenquote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:36 schreef Hojdhopper het volgende:
Iemand ervaring met de maatschappij Wideroe. Ben zelf luchtvaarfan maar heb nog nooit van ze gehoord...
quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:58 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Gewoon een dochtermaatschappij van SAS. Doet wat lokalere vluchtjes met overheidssubsidie, net als bijvoorbeeld Flybe/Loganair doen in Schotland.
Koffie/thee gratis, maar voor de rest Noorse prijzen aan boord.
Thanks, goed om te weten. Ze zijn de enige die een directe vlucht tussen München en Bergen uitvoeren, sjiekhandig!quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die hebben voornamelijk kleine propellorvliegtuigen, leuk om mee te vliegen
Zijn vooral ‘groot’ in Noord-Noorwegen (lees: enige optie als je wil vliegen).
Net alsof je veel keus hebt als je niet wilt vliegenquote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die hebben voornamelijk kleine propellorvliegtuigen, leuk om mee te vliegen
Zijn vooral ‘groot’ in Noord-Noorwegen (lees: enige optie als je wil vliegen).
Maar dat zal dan vast met hun nieuwe embraer 190 zijn. Hoop ik althans, de q400 bakken maken veel herrie.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:49 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
[..]
Thanks, goed om te weten. Ze zijn de enige die een directe vlucht tussen München en Bergen uitvoeren, sjiekhandig!
Fijn een stukje rijden. Over bv vier uur in de auto zitten doen ze niet zo moeilijk daar boven.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net alsof je veel keus hebt als je niet wilt vliegen
Ja, zijn idd hun E190s. Vind die propellortjes wel leuk, in Laos eens met een ATR42 gevlogen, wat een kabaal.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar dat zal dan vast met hun nieuwe embraer 190 zijn. Hoop ik althans, de q400 bakken maken veel herrie.
Ik vlieg de 21e weer met de ATR42. Of de 72, nog niet bekend geloof ik. Wel handig hoor, Mar del Plata - Buenos Aires is 5 uur met de auto, of een uurtje vliegen. Als ik een goeie prijs tegenkom vlieg ik. Gisteren geboekt voor $1338, ofwel 3 tientjes ofzo, enkele reis. Terug met de bus want geen geschikte tijden gevonden, wil ´s nachts nog terug. Bus 5,5 uur in luxe stoel met veel beenruimte voor $400 (tientje)quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:55 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja, zijn idd hun E190s. Vind die propellortjes wel leuk, in Laos eens met een ATR42 gevlogen, wat een kabaal.
Flybe gebruikt Dash 8 regelmatig tussen Amsterdam en London City, echt geen fijn vliegtuig met veel te kleine bagagevakken. Maar goed, het aankomen op London City maakt dan weer alles goed.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:55 schreef Hojdhopper het volgende:
Vind die propellortjes wel leuk, in Laos eens met een ATR42 gevlogen, wat een kabaal
Dan krijg je waarschijnlijk extra checks op het vliegveld. Of hebt ze inmiddels gekregen in jouw geval.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:49 schreef ex het volgende:
Kon trouwens net niet online inchecken bij United (voor morgen dus). Iets met dat ze de documenten willen zien op het vliegveld zelf.
Dat klopt als een bus, de bekende 4 s’n 😉.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 21:18 schreef heite het volgende:
[..]
Dan krijg je waarschijnlijk extra checks op het vliegveld. Of hebt ze inmiddels gekregen in jouw geval.
Ik moest ook even kijken maar het is wel veranderd. Wizzair was meer als Transavia, de kleine handbagage was gegarandeerd mee in de cabine, de wat grotere niet gegarandeerd. Dit was nog niet zo lang van kracht want een jaar terug ofzo was het alleen de kleine handbagage in de cabine. Maar ik heb begin dit jaar vier keer met ze gevlogen waarbij slechts 1x mijn grote handbagage voor de trap het vliegtuig in, alsnog gratis in het ruim moest.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 20:44 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Raar bericht. Wizz Air doet dit al. Zonder priority mag je alleen 1 kleine handbagage meenemen, met priority 1 grote handbagage. Deze zomer nog zelf ervaren (en priority bijgeboekt hiervoor).
Enige wat nieuw is, is dat ze vanaf 1 november een extra service hierop gaan aanbieden: 10 kg checked baggage.
Maar het ANP-nieuwsbericht wat is uitgegaan klopt van geen kant, die doen net alsof het hele beleid van Wizzair op de schop gaat. Dat is niet zo.
Dat laatste moest al. Bij wizz air moet je al jaren betalen voor grote handbagage.quote:Op maandag 15 oktober 2018 01:18 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik moest ook even kijken maar het is wel veranderd. Wizzair was meer als Transavia, de kleine handbagage was gegarandeerd mee in de cabine, de wat grotere niet gegarandeerd. Dit was nog niet zo lang van kracht want een jaar terug ofzo was het alleen de kleine handbagage in de cabine. Maar ik heb begin dit jaar vier keer met ze gevlogen waarbij slechts 1x mijn grote handbagage voor de trap het vliegtuig in, alsnog gratis in het ruim moest.
Nu moet je dus sowieso weer betalen voor grote handbagage, jammer.
Ik betwijfel of in Europa het vliegend publiek dit accepteert, en belangrijker, hoe men dit wil gaan naleven. Want de eerste cabinemedewerker die vertelt dat ik niet iets mag eten of drinken (anders dan alcohol) krijgt het antwoord dat dit om medische redenen noodzakelijk is.quote:Op maandag 15 oktober 2018 15:51 schreef Reageurs het volgende:
Uiteindelijk zal het wel helemaal zoals Aziatische low costs worden.
Dus ook zelf meegenomen eten/drinken verbieden. Maatschappijen als en Scoot zijn er groot mee geworden. Bij de gate een controle of je geen drinken of eten bij je hebt. En uiteraard zijn de prijzen aan boord zoals deze in de duurste clubs in Ibiza zijn. Dus "1 flesje water, dat wordt dan 9 euro alstublieft".
Het cabinepersoneel van Scoot pakt ook gewoon je flesje water af als ze dat zien.quote:Op maandag 15 oktober 2018 20:14 schreef ozzietukker het volgende:
Er is geen luchtvaartmaatschappij, niet in Europa, en ook niet in Azië die zich hieraan wil branden omdat de juridische gevolgen heel groot kunnen zijn als men dit verbied en iemand krijgt medische complicaties.
Pfff, die 82 euro vluchten hadden toch een catch..quote:Op maandag 15 oktober 2018 22:44 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Het cabinepersoneel van Scoot pakt ook gewoon je flesje water af als ze dat zien.
.
Het meest lachwekkend is nog wel de prijzen op hun lange afstandsvluchten. Op de Scoot-vluchten tussen Athene en Singapore is een simpel magnetronmaaltijdje 50S$ oftewel 32 euro.
Overigens is eten en drinken consumeren bij Scoot ook verboden op vluchten die vanuit de EU vertrekken (Berlijn en Athene), dus blijkbaar is er vanuit de EU geen wetgeving die het verbieden van eten en drinken onmogelijk maakt.
En trouwens, ook bij AirAsia is het niet toegestaan: https://support.airasia.c(...)rd-en?language=en_GB (en ook die vertrekken vanuit enkele Europese luchthavens). Net als bij Jetstar, ValuAir, Tiger Airways en Firefly, ook allemaal verbod op eigen eten en drinken.
Dus als het echt juridisch verboden zou zijn, waarom hebben Scoot en Airasia dan dit beleid? Ook op vluchten van en naar de EU.
Nee, dat was dus iets van een jaar niet zoquote:Op maandag 15 oktober 2018 07:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat laatste moest al. Bij wizz air moet je al jaren betalen voor grote handbagage.
Het is juridisch niet verboden om dit beleid te hebben. Je kan als maatschappij van alles in je voorwaarden zetten.quote:Op maandag 15 oktober 2018 22:44 schreef Reageurs het volgende:
Dus als het echt juridisch verboden zou zijn, waarom hebben Scoot en Airasia dan dit beleid? Ook op vluchten van en naar de EU.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |