abonnement Unibet Coolblue
pi_182416767
Ik ga zeker ook even contact opnemen met United. ;)
  woensdag 10 oktober 2018 @ 12:49:10 #202
189961 ex
aperture science
pi_182430264
Kon trouwens net niet online inchecken bij United (voor morgen dus). Iets met dat ze de documenten willen zien op het vliegveld zelf.
The cake is a lie!
pi_182438592
Ter info:
https://www.nu.nl/economi(...)leid-handbagage.html
Wizz Air volgt Ryanair met nieuw beleid voor handbagage
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182439627
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 20:03 schreef spijkerbroek het volgende:
Ter info:
https://www.nu.nl/economi(...)leid-handbagage.html
Wizz Air volgt Ryanair met nieuw beleid voor handbagage
Raar bericht. Wizz Air doet dit al. Zonder priority mag je alleen 1 kleine handbagage meenemen, met priority 1 grote handbagage. Deze zomer nog zelf ervaren (en priority bijgeboekt hiervoor).

Enige wat nieuw is, is dat ze vanaf 1 november een extra service hierop gaan aanbieden: 10 kg checked baggage.

Maar het ANP-nieuwsbericht wat is uitgegaan klopt van geen kant, die doen net alsof het hele beleid van Wizzair op de schop gaat. Dat is niet zo.
pi_182452080
Iemand ervaring met de maatschappij Wideroe. Ben zelf luchtvaarfan maar heb nog nooit van ze gehoord...
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_182452490
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:36 schreef Hojdhopper het volgende:
Iemand ervaring met de maatschappij Wideroe. Ben zelf luchtvaarfan maar heb nog nooit van ze gehoord...
Gewoon een dochtermaatschappij van SAS. Doet wat lokalere vluchtjes met overheidssubsidie, net als bijvoorbeeld Flybe/Loganair doen in Schotland.

Koffie/thee gratis, maar voor de rest Noorse prijzen aan boord.
  Moderator donderdag 11 oktober 2018 @ 15:33:03 #207
45833 crew  Fogel
pi_182453056
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:36 schreef Hojdhopper het volgende:
Iemand ervaring met de maatschappij Wideroe. Ben zelf luchtvaarfan maar heb nog nooit van ze gehoord...
Die hebben voornamelijk kleine propellorvliegtuigen, leuk om mee te vliegen :)
Zijn vooral ‘groot’ in Noord-Noorwegen (lees: enige optie als je wil vliegen).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_182453326
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:58 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Gewoon een dochtermaatschappij van SAS. Doet wat lokalere vluchtjes met overheidssubsidie, net als bijvoorbeeld Flybe/Loganair doen in Schotland.

Koffie/thee gratis, maar voor de rest Noorse prijzen aan boord.
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:33 schreef Fogel het volgende:

[..]

Die hebben voornamelijk kleine propellorvliegtuigen, leuk om mee te vliegen :)
Zijn vooral ‘groot’ in Noord-Noorwegen (lees: enige optie als je wil vliegen).
Thanks, goed om te weten. Ze zijn de enige die een directe vlucht tussen München en Bergen uitvoeren, sjiekhandig!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 11 oktober 2018 @ 15:51:01 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182453341
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:33 schreef Fogel het volgende:

[..]

Die hebben voornamelijk kleine propellorvliegtuigen, leuk om mee te vliegen :)
Zijn vooral ‘groot’ in Noord-Noorwegen (lees: enige optie als je wil vliegen).
Net alsof je veel keus hebt als je niet wilt vliegen :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 11 oktober 2018 @ 15:53:56 #210
45833 crew  Fogel
pi_182453386
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:49 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]


[..]

Thanks, goed om te weten. Ze zijn de enige die een directe vlucht tussen München en Bergen uitvoeren, sjiekhandig!
Maar dat zal dan vast met hun nieuwe embraer 190 zijn. Hoop ik althans, de q400 bakken maken veel herrie.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator donderdag 11 oktober 2018 @ 15:54:42 #211
45833 crew  Fogel
pi_182453400
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Net alsof je veel keus hebt als je niet wilt vliegen :D
Fijn een stukje rijden. Over bv vier uur in de auto zitten doen ze niet zo moeilijk daar boven.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_182453404
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:53 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar dat zal dan vast met hun nieuwe embraer 190 zijn. Hoop ik althans, de q400 bakken maken veel herrie.
Ja, zijn idd hun E190s. Vind die propellortjes wel leuk, in Laos eens met een ATR42 gevlogen, wat een kabaal.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:11:16 #213
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_182453635
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:55 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ja, zijn idd hun E190s. Vind die propellortjes wel leuk, in Laos eens met een ATR42 gevlogen, wat een kabaal.
Ik vlieg de 21e weer met de ATR42. Of de 72, nog niet bekend geloof ik. Wel handig hoor, Mar del Plata - Buenos Aires is 5 uur met de auto, of een uurtje vliegen. Als ik een goeie prijs tegenkom vlieg ik. Gisteren geboekt voor $1338, ofwel 3 tientjes ofzo, enkele reis. Terug met de bus want geen geschikte tijden gevonden, wil ´s nachts nog terug. Bus 5,5 uur in luxe stoel met veel beenruimte voor $400 (tientje) :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_182456825
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:55 schreef Hojdhopper het volgende:
Vind die propellortjes wel leuk, in Laos eens met een ATR42 gevlogen, wat een kabaal
Flybe gebruikt Dash 8 regelmatig tussen Amsterdam en London City, echt geen fijn vliegtuig met veel te kleine bagagevakken. Maar goed, het aankomen op London City maakt dan weer alles goed.
pi_182459893
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:49 schreef ex het volgende:
Kon trouwens net niet online inchecken bij United (voor morgen dus). Iets met dat ze de documenten willen zien op het vliegveld zelf.
Dan krijg je waarschijnlijk extra checks op het vliegveld. Of hebt ze inmiddels gekregen in jouw geval.
  zondag 14 oktober 2018 @ 23:20:34 #216
189961 ex
aperture science
pi_182519680
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:18 schreef heite het volgende:

[..]

Dan krijg je waarschijnlijk extra checks op het vliegveld. Of hebt ze inmiddels gekregen in jouw geval.
Dat klopt als een bus, de bekende 4 s’n 😉.
The cake is a lie!
  One tough cookie maandag 15 oktober 2018 @ 01:18:23 #217
169210 liesje1979
pi_182520885
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 20:44 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Raar bericht. Wizz Air doet dit al. Zonder priority mag je alleen 1 kleine handbagage meenemen, met priority 1 grote handbagage. Deze zomer nog zelf ervaren (en priority bijgeboekt hiervoor).

Enige wat nieuw is, is dat ze vanaf 1 november een extra service hierop gaan aanbieden: 10 kg checked baggage.

Maar het ANP-nieuwsbericht wat is uitgegaan klopt van geen kant, die doen net alsof het hele beleid van Wizzair op de schop gaat. Dat is niet zo.
Ik moest ook even kijken maar het is wel veranderd. Wizzair was meer als Transavia, de kleine handbagage was gegarandeerd mee in de cabine, de wat grotere niet gegarandeerd. Dit was nog niet zo lang van kracht want een jaar terug ofzo was het alleen de kleine handbagage in de cabine. Maar ik heb begin dit jaar vier keer met ze gevlogen waarbij slechts 1x mijn grote handbagage voor de trap het vliegtuig in, alsnog gratis in het ruim moest.
Nu moet je dus sowieso weer betalen voor grote handbagage, jammer.
pi_182523221
quote:
11s.gif Op maandag 15 oktober 2018 01:18 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik moest ook even kijken maar het is wel veranderd. Wizzair was meer als Transavia, de kleine handbagage was gegarandeerd mee in de cabine, de wat grotere niet gegarandeerd. Dit was nog niet zo lang van kracht want een jaar terug ofzo was het alleen de kleine handbagage in de cabine. Maar ik heb begin dit jaar vier keer met ze gevlogen waarbij slechts 1x mijn grote handbagage voor de trap het vliegtuig in, alsnog gratis in het ruim moest.
Nu moet je dus sowieso weer betalen voor grote handbagage, jammer.
Dat laatste moest al. Bij wizz air moet je al jaren betalen voor grote handbagage.
pi_182531188
Uiteindelijk zal het wel helemaal zoals Aziatische low costs worden.

Dus ook zelf meegenomen eten/drinken verbieden. Maatschappijen als en Scoot zijn er groot mee geworden. Bij de gate een controle of je geen drinken of eten bij je hebt. En uiteraard zijn de prijzen aan boord zoals deze in de duurste clubs in Ibiza zijn. Dus "1 flesje water, dat wordt dan 9 euro alstublieft".
  maandag 15 oktober 2018 @ 20:14:39 #220
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_182536640
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 15:51 schreef Reageurs het volgende:
Uiteindelijk zal het wel helemaal zoals Aziatische low costs worden.

Dus ook zelf meegenomen eten/drinken verbieden. Maatschappijen als en Scoot zijn er groot mee geworden. Bij de gate een controle of je geen drinken of eten bij je hebt. En uiteraard zijn de prijzen aan boord zoals deze in de duurste clubs in Ibiza zijn. Dus "1 flesje water, dat wordt dan 9 euro alstublieft".
Ik betwijfel of in Europa het vliegend publiek dit accepteert, en belangrijker, hoe men dit wil gaan naleven. Want de eerste cabinemedewerker die vertelt dat ik niet iets mag eten of drinken (anders dan alcohol) krijgt het antwoord dat dit om medische redenen noodzakelijk is.
Er is geen luchtvaartmaatschappij, niet in Europa, en ook niet in Azië die zich hieraan wil branden omdat de juridische gevolgen heel groot kunnen zijn als men dit verbied en iemand krijgt medische complicaties.

Bij Scoot die vliegt vanaf Singapore heb je door de controle aan of nabij de gate in Singapore inderdaad geen mogelijkheid om eigen drinken mee te nemen, hoewel een leeg flesje wel weer kan en bij elke gate zijn waterfonteintjes en het drinken van water zal Scoot niet tegen kunnen gaan.
Men (veiligheidspersoneel of personeel van Scoot) controleert daarnaast niet op aanwezigheid van eten bij het aan boord gaan, want het is niet verboden om het mee te nemen, in de algemene voorwaarden staat dat je het niet mag consumeren, maar daar geldt dan weer voor dat je kan aangeven dat het om medische redenen noodzakelijk is.

Maar Scoot is inderdaad wel een vervelende maatschappij, men annuleert een vlucht op het laatste moment, de reis had geen zin meer en Scoot geeft dan in principe alleen een credit shell welke je binnen 3 maanden moet gebruiken.
Tja dat werkt misschien in Azië zo, maar een credit card uit Europa biedt dan uitkomst, dit valt namelijk toch echt onder goods not deliverd en je krijgt je geld terug.
Wat dat aangaande is een Air Asia heel wat beter.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_182540656
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:14 schreef ozzietukker het volgende:
Er is geen luchtvaartmaatschappij, niet in Europa, en ook niet in Azië die zich hieraan wil branden omdat de juridische gevolgen heel groot kunnen zijn als men dit verbied en iemand krijgt medische complicaties.

Het cabinepersoneel van Scoot pakt ook gewoon je flesje water af als ze dat zien.
.
Het meest lachwekkend is nog wel de prijzen op hun lange afstandsvluchten. Op de Scoot-vluchten tussen Athene en Singapore is een simpel magnetronmaaltijdje 50S$ oftewel 32 euro.

Overigens is eten en drinken consumeren bij Scoot ook verboden op vluchten die vanuit de EU vertrekken (Berlijn en Athene), dus blijkbaar is er vanuit de EU geen wetgeving die het verbieden van eten en drinken onmogelijk maakt.

En trouwens, ook bij AirAsia is het niet toegestaan: https://support.airasia.c(...)rd-en?language=en_GB (en ook die vertrekken vanuit enkele Europese luchthavens). Net als bij Jetstar, ValuAir, Tiger Airways en Firefly, ook allemaal verbod op eigen eten en drinken.

Dus als het echt juridisch verboden zou zijn, waarom hebben Scoot en Airasia dan dit beleid? Ook op vluchten van en naar de EU.

[ Bericht 8% gewijzigd door Reageurs op 15-10-2018 23:30:34 ]
pi_182541584
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:44 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Het cabinepersoneel van Scoot pakt ook gewoon je flesje water af als ze dat zien.
.
Het meest lachwekkend is nog wel de prijzen op hun lange afstandsvluchten. Op de Scoot-vluchten tussen Athene en Singapore is een simpel magnetronmaaltijdje 50S$ oftewel 32 euro.

Overigens is eten en drinken consumeren bij Scoot ook verboden op vluchten die vanuit de EU vertrekken (Berlijn en Athene), dus blijkbaar is er vanuit de EU geen wetgeving die het verbieden van eten en drinken onmogelijk maakt.

En trouwens, ook bij AirAsia is het niet toegestaan: https://support.airasia.c(...)rd-en?language=en_GB (en ook die vertrekken vanuit enkele Europese luchthavens). Net als bij Jetstar, ValuAir, Tiger Airways en Firefly, ook allemaal verbod op eigen eten en drinken.

Dus als het echt juridisch verboden zou zijn, waarom hebben Scoot en Airasia dan dit beleid? Ook op vluchten van en naar de EU.
Pfff, die 82 euro vluchten hadden toch een catch..
pi_182541592
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 07:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat laatste moest al. Bij wizz air moet je al jaren betalen voor grote handbagage.
Nee, dat was dus iets van een jaar niet zo
pi_182541634
Verder

ATR72



_O_

Dash-Q8 _O_



_O_
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:43:10 #225
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_182558042
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:44 schreef Reageurs het volgende:
Dus als het echt juridisch verboden zou zijn, waarom hebben Scoot en Airasia dan dit beleid? Ook op vluchten van en naar de EU.
Het is juridisch niet verboden om dit beleid te hebben. Je kan als maatschappij van alles in je voorwaarden zetten.

Waar het voor de maatschappij juridisch een probleem gaat zijn als ze voedsel / water van een passagier afnemen die zegt dit nodig te hebben in verband met medische redenen, denk bijvoorbeeld aan suikerziekte, wanneer een passagier dat aangeeft en het cabinepersoneel zou dit dan toch doen begeef je je op glad ijs.

Bij Air Asia mag het officieel inderdaad ook niet, maar daar heb ik werkelijk waar nog nooit wat over gehoord, nu ga ik niet uitgebreide maaltijden eten, maar als je een beetje discreet bent, en dat is dan natuurlijk wel weer een beetje het devies, zal het bij Air Asia zeker geen problemen opleveren.
Zelfs bij Tigerairways, tegenwoordig Scoot mocht het flesje water gewoon in mijn bezit blijven en geconsumeerd, niet dat ik heel vaak met Scoot (lees 1x per jaar maximaal) vlieg, maar het was geen probleem. Een flesje water valt ook onder basisbehoefte en ik heb niet het idee dat de opdracht voor het cabinepersoneel is om op flesjes water in te grijpen.

Iets wat in Azië gemeengoed is kan niet zonder meer in Europa, waar het dus niet de norm is, zomaar ingevoerd worden, het wordt dan namelijk de taak van het cabinepersoneel om dit te controleren, en met alle respect, maar een vol Ryanair or Easyjet toestel me Europese passagiers die toch wel wat mondiger zijn dan de Aziatische medemens, dat gaat niet werken.
Vergeet niet dat ook een belangrijk deel is van een veilige vluchtuitvoering is dat passagiers het cabinepersoneel vertrouwt en steunt, een dergelijke maatregel zorgt exact voor het tegenovergestelde.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')