Raar bericht. Wizz Air doet dit al. Zonder priority mag je alleen 1 kleine handbagage meenemen, met priority 1 grote handbagage. Deze zomer nog zelf ervaren (en priority bijgeboekt hiervoor).quote:Op woensdag 10 oktober 2018 20:03 schreef spijkerbroek het volgende:
Ter info:
https://www.nu.nl/economi(...)leid-handbagage.html
Wizz Air volgt Ryanair met nieuw beleid voor handbagage
Gewoon een dochtermaatschappij van SAS. Doet wat lokalere vluchtjes met overheidssubsidie, net als bijvoorbeeld Flybe/Loganair doen in Schotland.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:36 schreef Hojdhopper het volgende:
Iemand ervaring met de maatschappij Wideroe. Ben zelf luchtvaarfan maar heb nog nooit van ze gehoord...
Die hebben voornamelijk kleine propellorvliegtuigen, leuk om mee te vliegenquote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:36 schreef Hojdhopper het volgende:
Iemand ervaring met de maatschappij Wideroe. Ben zelf luchtvaarfan maar heb nog nooit van ze gehoord...
quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:58 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Gewoon een dochtermaatschappij van SAS. Doet wat lokalere vluchtjes met overheidssubsidie, net als bijvoorbeeld Flybe/Loganair doen in Schotland.
Koffie/thee gratis, maar voor de rest Noorse prijzen aan boord.
Thanks, goed om te weten. Ze zijn de enige die een directe vlucht tussen München en Bergen uitvoeren, sjiekhandig!quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die hebben voornamelijk kleine propellorvliegtuigen, leuk om mee te vliegen
Zijn vooral ‘groot’ in Noord-Noorwegen (lees: enige optie als je wil vliegen).
Net alsof je veel keus hebt als je niet wilt vliegenquote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die hebben voornamelijk kleine propellorvliegtuigen, leuk om mee te vliegen
Zijn vooral ‘groot’ in Noord-Noorwegen (lees: enige optie als je wil vliegen).
Maar dat zal dan vast met hun nieuwe embraer 190 zijn. Hoop ik althans, de q400 bakken maken veel herrie.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:49 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
[..]
Thanks, goed om te weten. Ze zijn de enige die een directe vlucht tussen München en Bergen uitvoeren, sjiekhandig!
Fijn een stukje rijden. Over bv vier uur in de auto zitten doen ze niet zo moeilijk daar boven.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net alsof je veel keus hebt als je niet wilt vliegen
Ja, zijn idd hun E190s. Vind die propellortjes wel leuk, in Laos eens met een ATR42 gevlogen, wat een kabaal.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar dat zal dan vast met hun nieuwe embraer 190 zijn. Hoop ik althans, de q400 bakken maken veel herrie.
Ik vlieg de 21e weer met de ATR42. Of de 72, nog niet bekend geloof ik. Wel handig hoor, Mar del Plata - Buenos Aires is 5 uur met de auto, of een uurtje vliegen. Als ik een goeie prijs tegenkom vlieg ik. Gisteren geboekt voor $1338, ofwel 3 tientjes ofzo, enkele reis. Terug met de bus want geen geschikte tijden gevonden, wil ´s nachts nog terug. Bus 5,5 uur in luxe stoel met veel beenruimte voor $400 (tientje)quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:55 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja, zijn idd hun E190s. Vind die propellortjes wel leuk, in Laos eens met een ATR42 gevlogen, wat een kabaal.
Flybe gebruikt Dash 8 regelmatig tussen Amsterdam en London City, echt geen fijn vliegtuig met veel te kleine bagagevakken. Maar goed, het aankomen op London City maakt dan weer alles goed.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:55 schreef Hojdhopper het volgende:
Vind die propellortjes wel leuk, in Laos eens met een ATR42 gevlogen, wat een kabaal
Dan krijg je waarschijnlijk extra checks op het vliegveld. Of hebt ze inmiddels gekregen in jouw geval.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:49 schreef ex het volgende:
Kon trouwens net niet online inchecken bij United (voor morgen dus). Iets met dat ze de documenten willen zien op het vliegveld zelf.
Dat klopt als een bus, de bekende 4 s’n 😉.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 21:18 schreef heite het volgende:
[..]
Dan krijg je waarschijnlijk extra checks op het vliegveld. Of hebt ze inmiddels gekregen in jouw geval.
Ik moest ook even kijken maar het is wel veranderd. Wizzair was meer als Transavia, de kleine handbagage was gegarandeerd mee in de cabine, de wat grotere niet gegarandeerd. Dit was nog niet zo lang van kracht want een jaar terug ofzo was het alleen de kleine handbagage in de cabine. Maar ik heb begin dit jaar vier keer met ze gevlogen waarbij slechts 1x mijn grote handbagage voor de trap het vliegtuig in, alsnog gratis in het ruim moest.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 20:44 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Raar bericht. Wizz Air doet dit al. Zonder priority mag je alleen 1 kleine handbagage meenemen, met priority 1 grote handbagage. Deze zomer nog zelf ervaren (en priority bijgeboekt hiervoor).
Enige wat nieuw is, is dat ze vanaf 1 november een extra service hierop gaan aanbieden: 10 kg checked baggage.
Maar het ANP-nieuwsbericht wat is uitgegaan klopt van geen kant, die doen net alsof het hele beleid van Wizzair op de schop gaat. Dat is niet zo.
Dat laatste moest al. Bij wizz air moet je al jaren betalen voor grote handbagage.quote:Op maandag 15 oktober 2018 01:18 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik moest ook even kijken maar het is wel veranderd. Wizzair was meer als Transavia, de kleine handbagage was gegarandeerd mee in de cabine, de wat grotere niet gegarandeerd. Dit was nog niet zo lang van kracht want een jaar terug ofzo was het alleen de kleine handbagage in de cabine. Maar ik heb begin dit jaar vier keer met ze gevlogen waarbij slechts 1x mijn grote handbagage voor de trap het vliegtuig in, alsnog gratis in het ruim moest.
Nu moet je dus sowieso weer betalen voor grote handbagage, jammer.
Ik betwijfel of in Europa het vliegend publiek dit accepteert, en belangrijker, hoe men dit wil gaan naleven. Want de eerste cabinemedewerker die vertelt dat ik niet iets mag eten of drinken (anders dan alcohol) krijgt het antwoord dat dit om medische redenen noodzakelijk is.quote:Op maandag 15 oktober 2018 15:51 schreef Reageurs het volgende:
Uiteindelijk zal het wel helemaal zoals Aziatische low costs worden.
Dus ook zelf meegenomen eten/drinken verbieden. Maatschappijen als en Scoot zijn er groot mee geworden. Bij de gate een controle of je geen drinken of eten bij je hebt. En uiteraard zijn de prijzen aan boord zoals deze in de duurste clubs in Ibiza zijn. Dus "1 flesje water, dat wordt dan 9 euro alstublieft".
Het cabinepersoneel van Scoot pakt ook gewoon je flesje water af als ze dat zien.quote:Op maandag 15 oktober 2018 20:14 schreef ozzietukker het volgende:
Er is geen luchtvaartmaatschappij, niet in Europa, en ook niet in Azië die zich hieraan wil branden omdat de juridische gevolgen heel groot kunnen zijn als men dit verbied en iemand krijgt medische complicaties.
Pfff, die 82 euro vluchten hadden toch een catch..quote:Op maandag 15 oktober 2018 22:44 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Het cabinepersoneel van Scoot pakt ook gewoon je flesje water af als ze dat zien.
.
Het meest lachwekkend is nog wel de prijzen op hun lange afstandsvluchten. Op de Scoot-vluchten tussen Athene en Singapore is een simpel magnetronmaaltijdje 50S$ oftewel 32 euro.
Overigens is eten en drinken consumeren bij Scoot ook verboden op vluchten die vanuit de EU vertrekken (Berlijn en Athene), dus blijkbaar is er vanuit de EU geen wetgeving die het verbieden van eten en drinken onmogelijk maakt.
En trouwens, ook bij AirAsia is het niet toegestaan: https://support.airasia.c(...)rd-en?language=en_GB (en ook die vertrekken vanuit enkele Europese luchthavens). Net als bij Jetstar, ValuAir, Tiger Airways en Firefly, ook allemaal verbod op eigen eten en drinken.
Dus als het echt juridisch verboden zou zijn, waarom hebben Scoot en Airasia dan dit beleid? Ook op vluchten van en naar de EU.
Nee, dat was dus iets van een jaar niet zoquote:Op maandag 15 oktober 2018 07:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat laatste moest al. Bij wizz air moet je al jaren betalen voor grote handbagage.
Het is juridisch niet verboden om dit beleid te hebben. Je kan als maatschappij van alles in je voorwaarden zetten.quote:Op maandag 15 oktober 2018 22:44 schreef Reageurs het volgende:
Dus als het echt juridisch verboden zou zijn, waarom hebben Scoot en Airasia dan dit beleid? Ook op vluchten van en naar de EU.
Ik vind het wel vreemd dat het Oman Air ticket in eerste instantie geannuleerd werd, dat één van de vluchten van Amsterdam naar Parijs wordt geannuleerd gebeurd wel vaker, er zijn er meerderen vlak achter elkaar en als men zowel heen als terug niet vol zit dan gooit men wel vaker een dergelijke vlucht eruit en kan je eenvoudig worden omgeboekt.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:50 schreef Party_P het volgende:
Vorige maand tickets geboekt van Schiphol --> Colombo via Oman air. Dag erna zag ik na inloggen op de site dat mijn vlucht geannuleerd was, omdat de eerste vlucht van Schiphol naar Parijs (met KLM) niet doorging.
Ik zou mijn geld terug krijgen en na een maand heb ik nu eindelijk mijn geld terug.
Ik ben nu dus op zoek naar nieuwe tickets voor het weekend van 17-18 November. Op Skyscanner zie ik dat Oman Air weer als goedkoopste eruit komt. Als ik kijk naar de reviews van Oman Air scoren ze helemaal niet slecht.
Wat zouden jullie doen?
- Weer boeken met Oman Air, en hopen dat niet weer geannuleerd wordt (hoe groot is kans dat dit 2x gebeurd...?)
- Toch maar ergens anders boeken en dan stuk meer kwijt zijn (> ¤ 100/150 per ticket extra)
Ticket werd er inderdaad uitgegooid, heel apart. Een tweede keer dat mij dit zou overkomen lijkt mij sterk??quote:Op woensdag 17 oktober 2018 21:06 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik vind het wel vreemd dat het Oman Air ticket in eerste instantie geannuleerd werd, dat één van de vluchten van Amsterdam naar Parijs wordt geannuleerd gebeurd wel vaker, er zijn er meerderen vlak achter elkaar en als men zowel heen als terug niet vol zit dan gooit men wel vaker een dergelijke vlucht eruit en kan je eenvoudig worden omgeboekt.
Maar mogelijk dat Oman Air zich niet wil of kan branden aan de codeshare en men dus voor de eenvoudige oplossing kiest om het hele ticket maar te annuleren.
Als de prijs goed is zou ik opzich wel boeken, al moet worden gezegd dat de heenreis op deze manier dus minimaal 2 tussenstops heeft en terug ook, daarnaast is zaterdag vertrekken geen optie, zondag is verstandiger gezien de kortere vluchtduur.
Je zou eventueel ook nog Aeroflut kunnen overwegen omdat je dan maar 1 tussenstop hebt en als je de dagen goed plant is deze totale reisduur ook wat korter.
Vertrek vanaf Dusseldorf of Brussel scheelt niet echt, of zijn door late tijd van terugkomst al minder ideaal als je eventueel met de trein naar deze luchthavens wilt reizen.
Laten sealen in een STEB (Security tamper-evident bag) bij aankoop (en zorgen dat de bon erin zit en zichtbaar is).quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 11:34 schreef polariteit het volgende:
Stel nou dat ik in Taipei een mooi flesje dranj in de duty-free kan kopen, loop ik dan het risico dat ik hem in Parijs in mag leveren omdat het meer dan 100ml is?
Dan kan je beter voor je thuis binnen stapt even langs de lokale slijter lopen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 11:34 schreef polariteit het volgende:
Stel nou dat ik in Taipei een mooi flesje dranj in de duty-free kan kopen, loop ik dan het risico dat ik hem in Parijs in mag leveren omdat het meer dan 100ml is?
OK tnx! Duidelijkquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 11:48 schreef CrashO het volgende:
[..]
Laten sealen in een STEB (Security tamper-evident bag) bij aankoop (en zorgen dat de bon erin zit en zichtbaar is).
Zo'n ding:
[ afbeelding ]
Ja dat weet ik maar ik wil m'n resterende Taiwanese geld opmaken, geen zin om het weer om te wisselen.dan koop ik liever een iets te dure whisky die in Nld amper verkrijgbaar isquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 11:58 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan kan je beter voor je thuis binnen stapt even langs de lokale slijter lopen.
"Duty free" op het vliegveld zijn zo'n beetje de duurste drankwinkels die ik ken. Eigenlijk is alles duur wat je op een vliegveld koopt.
Als je iets wil meenemen uit het vakantieland kan je dat veel beter vóór binnenkomst op het vliegveld kopen en in je ruimbagage doen.
Krijg je wel gelijk overal foldertjes van de AA in je handen geduwd, als je met die tas rondlooptquote:
OH dat geeft niet hoor, de vuurkorf thuis moet ook brandenquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Krijg je wel gelijk overal foldertjes van de AA in je handen geduwd, als je met die tas rondloopt
Zoveel als je wil, wel even bij betalen als je het maximale gewicht van je ticket overschrijd.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 22:38 schreef Aiciu het volgende:
Hoeveel flessen wijn mag je meenemen in ruimbagage?
Betaal in Nederland 16 euro voor een fles en nu 9 dus ik vind het wel de moeite waard.
Wat voor wijn drink je dat het 16 euro per fles kost?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 22:38 schreef Aiciu het volgende:
Hoeveel flessen wijn mag je meenemen in ruimbagage?
Betaal in Nederland 16 euro voor een fles en nu 9 dus ik vind het wel de moeite waard.
https://www.belastingdien(...)men-van-buiten-de-euquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 22:38 schreef Aiciu het volgende:
Hoeveel flessen wijn mag je meenemen in ruimbagage?
Betaal in Nederland 16 euro voor een fles en nu 9 dus ik vind het wel de moeite waard.
Dat tweede is dus waar de vraag over gaat.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 22:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zoveel als je wil, wel even bij betalen als je het maximale gewicht van je ticket overschrijd.
En eventueel moet je nog wat afdragen aan de douane in het land van aankomst als je meer meeneemt dan je belastingvrij mag invoeren in dat land.
Napolitaanse wijn, "Lacryma Christi del Vesuvio". Ligt hier om de hoek, maar in Nederland moeten ze natuurlijk ook de importkosten eruit halen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 22:55 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wat voor wijn drink je dat het 16 euro per fles kost?
Dan gok ik dat je vanuit Italië terug vliegt. Dan mag je van de douane meer wijn meenemen dan je wil dragenquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 23:52 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Napolitaanse wijn, "Lacryma Christi del Vesuvio". Ligt hier om de hoek, maar in Nederland moeten ze natuurlijk ook de importkosten eruit halen.
Nicequote:Op zaterdag 27 oktober 2018 23:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dan gok ik dat je vanuit Italië terug vliegt. Dan mag je van de douane meer wijn meenemen dan je wil dragen
Persoonlijk zou ik denken, okee Oman Air jullie hebben aangegeven onbetrouwbaar te zijn, ik boek hoe dan ook met een ander.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:50 schreef Party_P het volgende:
Vorige maand tickets geboekt van Schiphol --> Colombo via Oman air. Dag erna zag ik na inloggen op de site dat mijn vlucht geannuleerd was, omdat de eerste vlucht van Schiphol naar Parijs (met KLM) niet doorging.
Ik zou mijn geld terug krijgen en na een maand heb ik nu eindelijk mijn geld terug.
Ik ben nu dus op zoek naar nieuwe tickets voor het weekend van 17-18 November. Op Skyscanner zie ik dat Oman Air weer als goedkoopste eruit komt. Als ik kijk naar de reviews van Oman Air scoren ze helemaal niet slecht.
Wat zouden jullie doen?
- Weer boeken met Oman Air, en hopen dat niet weer geannuleerd wordt (hoe groot is kans dat dit 2x gebeurd...?)
- Toch maar ergens anders boeken en dan stuk meer kwijt zijn (> ¤ 100/150 per ticket extra)
1: ja. Ruimbagage zal ook wel kunnen.quote:Op maandag 29 oktober 2018 17:59 schreef ZwarteKater het volgende:
Binnenkort heb ik een hele vroege (6.50u uit mijn hoofd) vlucht richting Praag met KLM; ik had echter twee vragen.
1. Gezien het OV kom ik rond 23:00-01:00 al aan op schiphol. Kan ik dan gelijk al naar de 'airside'? Ik heb ruimbagage mee als het nog wat uitmaakt.
2. Kan ik vanuit de schengen lounches naar de non-schengen en weer terug om eventueel wat te gaan eten in het non-schengen gebied met kennissen die op dat moment ook aanwezig zijn?
Ja gelukkig wel! Volgens mij moet het binnen twee jaar.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |