Heel specifiek dus zelfs.quote:Op maandag 3 september 2018 19:43 schreef Hyperdude het volgende:
Wist niet eens dat daar een melding voor was.
Thnx.quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:30 schreef boegschroef het volgende:
Bij de f11 xenon is het een menu optie, instellingen, verlichting, koplamp en daar zit nog ergens een optie
Heb je zeker model 2012 of nieuwer, met NBT? Ik heb dezelfde keuzes in het CIC menu; alleen "headlights" staat er niet bij. Maar ik hoef dus niks te doen. Dus das weer een probleem aan de kant.quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:52 schreef boegschroef het volgende:
Zoals hier: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=842356 is het bij mij ook. (Even scrollen naar de plaatjes)
Ik maak mij eigenlijk nergens druk om.quote:Op donderdag 6 september 2018 14:46 schreef chiren het volgende:
Ik heb op mijn F20 met xenon ook een een aantal weken lang niets aangepast qua setting of stickers toen ik door de UK reed, geen enkele keer een seintje gehad van een tegenligger die dacht dat ik mijn grootlicht aan had.
Als je er niet meer dan een paar dagen bent zou ik me er niet druk om maken
Die stickers werken dus niet bij niet-ouderwetsche verlichting.quote:Op donderdag 6 september 2018 16:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Kom al jaren met m’n bus in UK en nooit wat gedaan, nooit wat gehoord, nooit naar me geseind, douane en politie hebben er nooit wat van gezegd, etc. 😄 En je kunt altijd die stickers halen, kost geen drol volgens mij.
Ah ok, dacht dat je alsnog wel het verblindende er uit haalt zeg maar. Mocht er toch iemand verblind worden 😄quote:Op donderdag 6 september 2018 17:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die stickers werken dus niet bij niet-ouderwetsche verlichting.
Op die oude koplampen zaten allemaal lijntjes. Zodat je weet waar je die stickers moet plaatsen. Nu is het gewoon een grote lap egaal plastic.quote:Op donderdag 6 september 2018 17:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah ok, dacht dat je alsnog wel het verblindende er uit haalt zeg maar. Mocht er toch iemand verblind worden 😄
Ah joh ik heb ook nog die oude troep 😂 Al was xenon destijds wel al een optie. Niet op de E34 volgens mij, wel op de E32 (wel dezelfde koplampen). Zeer zeldzaam. Al verdwijnen de lijnen daar niet door natuurlijk 😉quote:Op donderdag 6 september 2018 18:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Op die oude koplampen zaten allemaal lijntjes. Zodat je weet waar je die stickers moet plaatsen. Nu is het gewoon een grote lap egaal plastic.
[ afbeelding ]
Leuke autolamp-feitjes voor saaie feestjes.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Headlamp
Veel gas geven = harde boem in de cilinder, maar door lage toeren een massa traagheid wordt dit niet zo snel omgezet in snelheid van de zuiger -> de krukaslagers worden zwaarder belast over een lange(re) tijdspanne dan dat je vol gas geeft bij hogere toeren. De motor heeft in de hogere toeren niet voor niets meer koppel en daaruit vloeiend, ook meer vermogen.quote:
De hedendaagse automaten schakelen juist snel op en draaien derhalve altijd lage toeren (milieu geneuzel enz). Dat is echt waardeloos voor je motor.quote:
Die van mij loopt zo op naar 5500 toeren als je een beetje gas geeft.quote:Op dinsdag 11 september 2018 22:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
De hedendaagse automaten schakelen juist snel op en draaien derhalve altijd lage toeren (milieu geneuzel enz). Dat is echt waardeloos voor je motor.
...
Bij constante snelheid is er an sich weinig aan de hand, maar bij een beetje versnellen wurg je de motor al snel. Moet hij eerst weer terug schakelen en in toeren klimmen, dan pas accelereert ie.quote:Op dinsdag 11 september 2018 22:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die van mij loopt zo op naar 5500 toeren als je een beetje gas geeft.
Bij constante snelheid is de belasting van het blokkie miniem, volgens mij.
Ja dat lijkt leuk voor het milieu maar elke 3 jaar een motor aan stront rijden nemen ze niet mee in de berekeningenquote:Op dinsdag 11 september 2018 22:45 schreef Hyperdude het volgende:
Kantelende zuigers. Zie onderaan nrs. 1 en 2.
[ afbeelding ]
Na 2 ton. Komt door "het moderne rijden" volgens mijn garagist.
32 jaar.quote:Op dinsdag 11 september 2018 23:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja dat lijkt leuk voor het milieu maar elke 3 jaar een motor aan stront rijden nemen ze niet mee in de berekeningen
Toen was modern rijden nog helemaal niet inquote:
Danku!quote:Op dinsdag 11 september 2018 21:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Veel gas geven = harde boem in de cilinder, maar door lage toeren een massa traagheid wordt dit niet zo snel omgezet in snelheid van de zuiger -> de krukaslagers worden zwaarder belast over een lange(re) tijdspanne dan dat je vol gas geeft bij hogere toeren. De motor heeft in de hogere toeren niet voor niets meer koppel en daaruit vloeiend, ook meer vermogen.
Lijkt idd. op accudingetje. Even naar laten kijken. 7 keer starten heb ik nog nooit gehad. Helemaal niet starten wel.quote:Op woensdag 12 september 2018 11:47 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Danku!
Overigens stond ik vandaag met een bijna niet aanspringende motor. Pas na 7x de startknop indrukken sloeg ie aan. Gisteren had ik twee keer drukken nodig. En vorige week weliswaar bij de eerste keer, maar alsnog met moeite. Accu dingetje? Na 50km rijden spring ie zonder problemen aan.
https://airlinegeeks.com/(...)lision-at-paris-cdg/quote:HiFly A380 Grounded Following Collision at Paris-CDG
HiFly’s flagship A380 is making headlines again after it was damaged as it collided with a jet bridge as it was being towed forward at Paris Charles de Gaulle (CDG) last night whilst operating services for Air Austral.
[...]
Tot zover de Duitse kwaliteitquote:Op woensdag 12 september 2018 12:15 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
https://airlinegeeks.com/(...)lision-at-paris-cdg/
Hm, balen wel... vliegt dat ding net, staat ie weer stil.
Die jaartallen, een e39.quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:46 schreef xaban06 het volgende:
Welke BMW zouden jullie rijden als je een youngtimer moest rijden (youngtimer: minimaal 15, maximaal 25 jaar oud). Dus BMW's tussen 1994 en 2004.
Rekening houdend met 20dkm - 30dkm per jaar.
Een 850 CSI natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:46 schreef xaban06 het volgende:
Welke BMW zouden jullie rijden als je een youngtimer moest rijden (youngtimer: minimaal 15, maximaal 25 jaar oud). Dus BMW's tussen 1994 en 2004.
Rekening houdend met 20dkm - 30dkm per jaar.
850quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:46 schreef xaban06 het volgende:
Welke BMW zouden jullie rijden als je een youngtimer moest rijden (youngtimer: minimaal 15, maximaal 25 jaar oud). Dus BMW's tussen 1994 en 2004.
Rekening houdend met 20dkm - 30dkm per jaar.
Dat dusquote:
Een BMW voor de prijs van een Kia bedoel je? Of wat wil je nou?quote:Op zaterdag 15 september 2018 00:07 schreef leolinedance het volgende:
Komt BMW eigenlijk nog eens met een mooie en enigszins betaalbare full-electric?
Met een range van een km of 500 minimaal aub.
Geen i8 prijs. Zeg 60kquote:Op zaterdag 15 september 2018 07:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een BMW voor de prijs van een Kia bedoel je? Of wat wil je nou?
Als je massa adoptie wil, zal je als auto fabrikant toch eens je huidige line-up langzaam aan moeten gaan vervangen voor een electrische variant. Dus ja een 3 serie kost in de basis ongeveer 40k, dat zou de electrische variant daarvan ook moeten kosten.quote:Op zaterdag 15 september 2018 07:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een BMW voor de prijs van een Kia bedoel je? Of wat wil je nou?
Wat zoek je precies? Heb je ruimte nodig? Budget? Brandstof?quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:46 schreef xaban06 het volgende:
Welke BMW zouden jullie rijden als je een youngtimer moest rijden (youngtimer: minimaal 15, maximaal 25 jaar oud). Dus BMW's tussen 1994 en 2004.
Rekening houdend met 20dkm - 30dkm per jaar.
Doe dan ff een foto plaatsen? 😄quote:Op zondag 16 september 2018 13:21 schreef Liftdeur het volgende:
Sinds gisteren eigenaar van een E39 530i uit 2001, echt genieten.
Ruimte: enige eis 4 stoelen; dus geen Z3/Z4, maar mag wel een coupe zijn. Groter mag ook (Touring).quote:Op zaterdag 15 september 2018 22:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Wat zoek je precies? Heb je ruimte nodig? Budget? Brandstof?
Ik rijd een BMW E34 540iA Touring op LPG G3 uit 1994 en ben daar zeer tevreden over. Alle luxe die je nodig hebt, degelijke motor, betaalbaar op LPG. Alleen het onderhoud is uiteraard wel wat duurder dan een E36 316i.
E46 Touring met een 6-cilinder zijn ook heerlijke auto's.
Hmm dat maakt het lijstje inderdaad wel een stuk compacter! Persoonlijk denk ik dat je met de E39 minder problemen hebt dan met z'n opvolger. Qua lekkere diesels kom je dan al gauw uit bij de 530d. Als het wat compacter mag is een E46 330d Touring ook een mooie optie. Vind allebei erg mooie wagens. Ik geloof wel dat de automaten van de diesels destijds niet zo denderend zijn, dus misschien is een handbak de beste optie. De latere 330d had ook een 6-bak en wat meer pk (204), geloof dat dat bij de E39 niet is doorgevoerd. Als het perse een diesel moet zijn, zou het voor mij een late 330d Touring met handbak worden.quote:Op woensdag 19 september 2018 00:29 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ruimte: enige eis 4 stoelen; dus geen Z3/Z4, maar mag wel een coupe zijn. Groter mag ook (Touring).
Budget: Maximaal 10.000 euro, tenzij het echt een nette speciale is (bijvoorbeeld onder de ton gelopen), dan maximaal 15.000 euro.
Brandstof: Diesel
Heb zelf een E46 318i, E46 320TD, E46 325Ti, E46 330dA gereden.
Motorisch voelde de 325Ti het meest 'auto', maar ik wil geen compact en moet een diesel zijn.
Blijft niet heel veel over, wat over blijft is o.a.:
BMW 5-serie E39 - geen ervaring mee, redelijk oud, betrouwbaar?
BMW 5-serie E60 - geen ervaring mee, betrouwbaar?
BMW 6-serie E63 - niet verkrijgbaar in diesel. Benzine zal wel slurpen?
Kan je nog goed slapen vannacht?quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
...
Morgen een offerte laten maken voor het verwijderen van de roest. Ben benieuwd![]()
Neeeee 😭quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan je nog goed slapen vannacht?
Oh oh, is wel iets wat ik op Facebook vaker lees bij de F11 😬quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:21 schreef Hyperdude het volgende:
Zit nu aan de Engelse zuidkust; rest UK is omgewaaid/verzopen, maar hier sunny.
Voor vertrek woensdag was ie door zijn achterpoten gezakt. Luchtvering. Toch maar vertrokken.
Daarna niets meer opgemerkt. Volgens mij wel eens eerder iets gezien, maar loop meestal in een donkere schuur naar de auto. Dus helemaal zeker ben ik niet.
Hij staat nu 36 uur stil in een parkeergarage. Ben benieuwd of ie morgenochtend nog fier overeind staat.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:42 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oh oh, is wel iets wat ik op Facebook vaker lees bij de F11 😬
Ik overleef het wel.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:02 schreef junkiexp het volgende:
Luchtvering is mij bij ook sterven, dure grap helaas![]()
Vandaag nieuwe Brembo schijfjes voor gemonteerd, donderdag naar de APK!
Ben benieuwd, verwacht niet al te veel geks
Thanks altijd spannend.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik overleef het wel.
Succes bij de APK.
Op de F11 fanclub FB pagina?quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:42 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oh oh, is wel iets wat ik op Facebook vaker lees bij de F11 😬
Mooi zo!quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:26 schreef Hyperdude het volgende:
36 uur later...
Staat er normaal bij nu.
En goed bewaakt.
Geen idee, zit in meerdere groepen. Handig voor info en als er dingen te koop komen. Als je wil kan ik al die groepen plaatsen hoor, maar als je op BMW zoekt vind je ze zo.quote:Op zaterdag 22 september 2018 12:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Op de F11 fanclub FB pagina?
Leef al jaren zonder Faceboek.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:42 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oh oh, is wel iets wat ik op Facebook vaker lees bij de F11 😬
Ooh probeer je niet over te halen hoor 😄 Maar voor info zijn de groepen wel handig. Zit er vooral op voor de ‘bedrijfspagina’, plaats zelf ook niet zoveel meer.quote:Op zaterdag 22 september 2018 18:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Leef al jaren zonder Faceboek.![]()
Maar ieder het zijne.![]()
Dan is het goed 🤗quote:Op zaterdag 22 september 2018 20:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ooh probeer je niet over te halen hoor 😄 Maar voor info zijn de groepen wel handig. Zit er vooral op voor de ‘bedrijfspagina’, plaats zelf ook niet zoveel meer.
Jazeker! Maar ik kom (helaas) vooral op de snelwegen. Maar die binnenwegen zijn soms wel raar inderdaad, veel rijstroken en dan opeens een rotonde, dan moet je ook nog voorsorteren. Met een bus met alleen ramen voor is het ook lastig het aankomende verkeer van rechts te zien, dus op tijd stoppen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 22:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan is het goed 🤗
Jij komt toch wel eens in de UK?
Wat een gare wegen. Met al die rotondes met verkeer van rechts.. Zo nu en dan 4 banen, dan weer door iemand zijn achtertuin.
Van Portsmouth naar Exeter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 22 september 2018 23:48 schreef Hyperdude het volgende:
Die weg ben ik, geloof ik, ook langs gekomen.
Foto's moet ik nog maken.![]()
Toscane kan je ook leuk boenderen. Morgen verder langs de kust. Wegdek is hier wel slecht, maar Lotus en MG Midget worden logischer met die smalle weggetjes.quote:Op zaterdag 22 september 2018 23:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]Gezellige weggetjes toch?! Alleen als er een tegenligger aankomt is het wat minder
Je hebt er wel echt mooie glooiende wegen, kan er wel van genieten. Maar 9 van de 10x moet ik naar Londen en na 1829431841927x ken ik de M25 wel
Ben al blij als ik gewoon normaal kan doorrijden.
Wel doen dan he! Zal ik binnenkort ook eens wat foto's van de vakantie bewerken. Heb 4100 probleemloze km's gereden met de 540i, tot aan Toscane toe.
Bij mijn vrij nieuwe auto (helaas geen Beemer maar een MB) ook een bekend euvel. Ik zal laatst bij de sleepservice in de wagen en de beste man wist mij dit te vertellen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:02 schreef junkiexp het volgende:
Luchtvering is mij bij ook stervende, dure grap helaas![]()
Vandaag nieuwe Brembo schijfjes voor gemonteerd, donderdag naar de APK!
Ben benieuwd, verwacht niet al te veel geks
Ja mooi gebied! Ik houd zelf juist van de hoge bergen maar was toch wel erg gecharmeerd van Toscane. Met werk wel paar keer doorheen gereden, maar tot voor kort nooit vakantie gevierd daar. Niet heel veel gereden overigens, was erg heet dus het zwembad was hetgeen waar ik het meeste in zatquote:Op zondag 23 september 2018 00:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Toscane kan je ook leuk boenderen. Morgen verder langs de kust. Wegdek is hier wel slecht, maar Lotus en MG Midget worden logischer met die smalle weggetjes.
Langs de Noorse kust, en in Ierland heb je ook veel van die 1-baans wegen met 2 richtingen. Hoe harder je rijdt, hoe minder kans een tegenligger te treffen.
Komt een goeie bak regen jullie kant op morgen. 90% van die megabui is hier al naar beneden gekomen vandaag.
Heb wel 1 foto gemaakt van BMW met Duits tankje.
Waarom die Vmax niet wat lager nemen? Heb je meer keuze.quote:Op maandag 24 september 2018 22:02 schreef daNpy het volgende:
Edit: Bandenmaat: 205/55/16. Met RFT en Vmax tot 240 (ipv 210) komen alleen Bridgestone DriveGuard Winter en Hankook i*cept evo² (W320B) (Ja en een nokiolo band maar dat zoek ik dus niet).
2 winterbanden? Dus je wilt met twee verschillende merken rijden? Lijkt me geen goed idee. Rij zelf overigens Continental en ben er tevreden over, SportsContacts 5 RFT en WinterContact TS 830P RFT.quote:Op maandag 24 september 2018 22:02 schreef daNpy het volgende:
Komend seizoen is het weer zover, ik mag (2) nieuwe winterbanden uitkiezen. Nu heb ik laatste keer Blizzak LM25 genomen omdat die op de andere as ook zaten, maar daar ben ik niet tevreden mee (te weinig grip met regen, niet de verwachte respons in de sneeuw). Had vroeger Vredestein Snowtracs, daar was ik erg tevreden over maar wel met lichtere en minder krachtige auto's.
Wat prefereren jullie?
Edit: Bandenmaat: 205/55/16. Met RFT en Vmax tot 240 (ipv 210) komen alleen Bridgestone DriveGuard Winter en Hankook i*cept evo² (W320B) (Ja en een nokiolo band maar dat zoek ik dus niet).
Ja het kan allemaal kapot, en ik heb nou niet echt het idee dat het heel veel comfortabeler is dan conventionele vering eigenlijk.quote:Op zondag 23 september 2018 00:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bij mijn vrij nieuwe auto (helaas geen Beemer maar een MB) ook een bekend euvel. Ik zal laatst bij de sleepservice in de wagen en de beste man wist mij dit te vertellen.
Het comfort valt mij eigenlijk ook wat tegen, had er meer van verwacht. Geleidelijke hoogteverschillen worden prettig en soepel opgevangen, maar korte hobbels worden er niet echt beter op.quote:Op dinsdag 25 september 2018 08:36 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja het kan allemaal kapot, en ik heb nou niet echt het idee dat het heel veel comfortabeler is dan conventionele vering eigenlijk.
Maar misschien gaan de onderdelen al wel zo lang mee dat het beste er vanaf is, ik heb de balgen zien zitten onder de auto en die zagen er aardig uitgedroogd uit.
Ten eerste omdat de kans aanwezig is dat ik op een droge dag harder rijdt dan 210 en daarnaast meen ik dat de verzekering wel eens moeilijk kan doen als je auto technisch harder kan dan je banden mogen.quote:Op maandag 24 september 2018 22:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarom die Vmax niet wat lager nemen? Heb je meer keuze.
En harder dan 170 kan in de zomer ook wel.
Had Wintrac op de 330, dat beviel ook wel, maar was geen RFT.
Het is ook niet mijn voorkeur maar ik gooi ze natuurlijk per 2 op dezelfde as.quote:Op maandag 24 september 2018 22:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
2 winterbanden? Dus je wilt met twee verschillende merken rijden? Lijkt me geen goed idee. Rij zelf overigens Continental en ben er tevreden over, SportsContacts 5 RFT en WinterContact TS 830P RFT.
Dat verklaart. Toch wil ik graag run flat omdat er geen reservewiel in de auto ligt/past.quote:Op dinsdag 25 september 2018 06:31 schreef pvdplanet het volgende:
Runflats hebben minder grip op sneeuw dan gewone winterbanden. De band kan minder bewegen en dat gaat ten koste van de eigenschappen die je juist in de sneeuw wilt. De Dunlop Winter Sports 5 komt overal als beste uit de test.
Bedankt, maar dat vind ik geen goede tip.quote:De 830T's kun je goedkoop krijgen met DOT 2014. Prima als deze in 2 a 3 jaar worden opgereden.
Is dat een ZF? Anders zou je het bij ZF in Delfgauw kunnen vragen. Zij spoelen met olie ipv chemicaliën. Mijne ging met de wintetsport een keer in noodloop (1x gehad) en na oliewissel bij ZF nooit meer gehad.quote:Op dinsdag 25 september 2018 11:23 schreef Liftdeur het volgende:
Nu ruim een week mijn E39 in bezit (foto's zal ik zsm even plaatsen).
Auto beviel tot vrijdag heel goed, maar sindsdien is het al een paar keer voorgekomen dat mijn automaat in noodprogramma schiet (getriebe notprogram), hierbij heb ik geloof ik alleen de 3e of 4e versnelling.
Dit is me nu een paar keer overkomen, en als hij het niet doet schakelt de bak zijdezacht. Ik ben dus erg benieuwd wat er mis mee is, het lijkt me niet dat de bak aan zijn einde is.
Zou dit op te lossen zijn met nieuwe olie en een filter? Of denken jullie dat ik beter meteen geld neer kan leggen voor het spoelen van de bak?
De laatste eigenaar heeft geen onderhoud bijgehouden, dus ik heb geen idee wanneer er voor het laatst (of uberhaupt ooit) iets aan de bak is gedaan.
Bedankt voor je bericht, heb je enig idee waar ik kan zien of ik een ZF of GM heb?quote:Op dinsdag 25 september 2018 13:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Is dat een ZF? Anders zou je het bij ZF in Delfgauw kunnen vragen. Zij spoelen met olie ipv chemicaliën. Mijne ging met de wintetsport een keer in noodloop (1x gehad) en na oliewissel bij ZF nooit meer gehad.
Er zijn van die sites waar je je chassisnummer kan intypen, daar zal het ongetwijfeld staan. Even zoeken op VIN decoder BMW ofzo 😄quote:Op dinsdag 25 september 2018 14:09 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Bedankt voor je bericht, heb je enig idee waar ik kan zien of ik een ZF of GM heb?
Thanks, zal gelijk even kijken als ik vrijgelaten ben van het werk.quote:Op dinsdag 25 september 2018 14:42 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Er zijn van die sites waar je je chassisnummer kan intypen, daar zal het ongetwijfeld staan. Even zoeken op VIN decoder BMW ofzo 😄
Vandaag de APK voor de 528 en ze is afgekeurd.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:02 schreef junkiexp het volgende:
Luchtvering is mij bij ook stervende, dure grap helaas![]()
Vandaag nieuwe Brembo schijfjes voor gemonteerd, donderdag naar de APK!
Ben benieuwd, verwacht niet al te veel geks
Een keertje proefgereden met Dunlop winterbanden onder de F30, maakte voor mij te veel lawaai. Familielid had hetzelfde probleem, maar dan onder een F10.quote:Op donderdag 27 september 2018 21:46 schreef daNpy het volgende:
Pff heb nu hetzelfde met onze Arosa; de remleidingen op de achteras zijn verroest. Zijn dure krengen aangezien er een flexibel deel aangeperst zit. Ik probeer ze nog op te schuren en te verven, hopelijk kan dit nog (heb ze zelf nog niet gezien).
Voor de BMW ga ik voor Dunlop winterbanden, wel rft, maar toch snelheidscodering tot 210, omdat er anders gewoon te weinig keuze is in de maat die ik moet hebben.
Ze geven voor deze band 4dB minder aan als de anderen. Dat is een halvering van het geluidsniveau.quote:Op donderdag 27 september 2018 23:37 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Een keertje proefgereden met Dunlop winterbanden onder de F30, maakte voor mij te veel lawaai. Familielid had hetzelfde probleem, maar dan onder een F10.
Je leest er inderdaad veel ervaringen over. Zelf ben ik voor safe gegaan en heb het door ZF laten doen. Zij spoelen met automaatbak olie ipv chemicaliën. Is wel een stuk duurder dan het spoelen. Ik was volgens mij ruim 700 euro kwijt.quote:Op donderdag 27 september 2018 22:24 schreef junkiexp het volgende:
Je krijgt er veel voor terug
Iemand ervaring met spoelen van de automaatbak?
Automaat schakelt opzicht goed, maar af en toe wel een fuckup.
Ik hoor verschillende verhalen, van tevreden mensen en van mensen die niet tevreden zijn.
's Ochtends de eerste rotonde naar rechts checken is een beetje trickyquote:Op zaterdag 22 september 2018 23:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Jazeker! Maar ik kom (helaas) vooral op de snelwegen. Maar die binnenwegen zijn soms wel raar inderdaad, veel rijstroken en dan opeens een rotonde, dan moet je ook nog voorsorteren. Met een bus met alleen ramen voor is het ook lastig het aankomende verkeer van rechts te zien, dus op tijd stoppen.
De binnenwegen vind ik wel leuk en de oude dorpjes. Wegen kunnen inderdaad ergggg smal zijn, wel wat spannende weggetjes gereden met de bus.
Wat is de eindbestemming? De route die je aangeeft niet gereden nog, wel wat noordelijker; via Stonehenge naar Bristol. En door Wales paar keer gereden, Snowdonia is wel een aanrader!
En vind dat de mensen in het verkeer meestal erg vriendelijk zijn, een verademing wat betreft het NL verkeer![]()
Goede reis! Enneeee wel wat foto's plaatsen van de bolide op reis he
Hoeveel kms.?quote:Op donderdag 27 september 2018 22:24 schreef junkiexp het volgende:
Je krijgt er veel voor terug
Iemand ervaring met spoelen van de automaatbak?
Automaat schakelt opzicht goed, maar af en toe wel een fuckup.
Ik hoor verschillende verhalen, van tevreden mensen en van mensen die niet tevreden zijn.
Tweede is wel mooi met de kust! Die velgen zie je niet vaak op een F1#, staan wel netjes!quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
's Ochtends de eerste rotonde naar rechts checken is een beetje tricky
Heb niet echt veel geschikte BMW-foto's gemaakt.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die eerste gaat natuurlijk om het tankje.quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Tweede is wel mooi met de kust! Die velgen zie je niet vaak op een F1#, staan wel netjes!
Ik zag de tank! Maar daar heb ik minder mee dan met de mooi landschapquote:Op vrijdag 28 september 2018 17:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die eerste gaat natuurlijk om het tankje.
Op die wielen heb ik eigenlijk nooit gelet. Winterwheels zijn bijna hetzelfde.
18 Inch, niet te groot, niet te klein. 17 duims kan ook nog, dat wordt wat ielig. Volgens mij.
Blijft een mooie E34![]()
Haha stom he? Heb er geen een van de voorkant gemaakt deze vakantiequote:
Ja daar heb ik ook veel over gelezen, maar ik vind 700 euro best een hoop geld.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik hoor verschillende verhalen, van tevreden mensen en van mensen die niet tevreden zijn.
Je leest er inderdaad veel ervaringen over. Zelf ben ik voor safe gegaan en heb het door ZF laten doen. Zij spoelen met automaatbak olie ipv chemicaliën. Is wel een stuk duurder dan het spoelen. Ik was volgens mij ruim 700 euro kwijt.
Enige waarom ik het had laten doen omdat hij 1x in de noodloop ging op wintersport. Daarna nooit meer gehad. Olie wat er uit kwam was wel oud en pikzwart. Verder merk ik geen verschil, maar het is wel fijn om te weten dat het gedaan is.
Ik zit op 358000 kilometer nu, dus ik denk niet dat het overbodige luxe is.quote:Op vrijdag 28 september 2018 14:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoeveel kms.?![]()
Boven de 150-2 ton is het een goed begin.
Plaatselijke automaatjongens zijn waarschijnlijk stukkie goedkoper dan ZF in Delft.
Ben zelf wel bij ZF geweest. Geen klachten voor en na.
Preventief bij 150000. Zit ik weer een tijdje goed.
Bij 300-350K mag iemand anders mijn "puinhoop" overnemen.
Goede bak, als ie goed is.quote:Op maandag 1 oktober 2018 14:01 schreef Headlong het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens. Sinds maart eigenaar van een 2004 E46 Touring 330d. Auto staat nu op 363.xxx km en lijkt zich nog goed te houden....
- achterruitverwarming repareren, meerdere lijnen zijn onderbroken
- stuur laten herbekleden
wauw, twee keer onder garantie vervangen? dat probleem heeft mijn e46 ook en ik dacht al dat 't zo hoorde. als ik de achterruit verwarming inschakel, valt de radio-ontvangst volledig weg. bij het uitschakelen van de achterruit verwarming is de fm-ontvangst weer terug. de achterruit verwarming werkt wel prima.quote:Op maandag 1 oktober 2018 15:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goede bak, als ie goed is.
Achterruit is bij mijn 330iT 2 keer vervangen door de BMW-garantie omdat de antenne stoorde als de achterruitverwarming aan ging. Heb bij een andere auto ook wel eens een verwarmingsdraadje proberen te fixen met van die speciale verf. Niet zo makkelijk werkend en netjes te krijgen.
Had zelf een stuur waarbij, voor mijn gevoel, de schuimlaag losliet van de metalen ring. Zeer vervelend vond ik dat, je kon de stuurbekleding naar binnen en buiten draaien. Zou ik ook even controleren als de boel toch open ligt, makkelijk te herstellen met wat lijm. Hheb het toen maar zo gelaten want leer was nog prima.
Dit stuur had ik:
[ afbeelding ]
Waardeloze constructie. Bij mijn huidige touring komt het rubber niet meer op de "metaalstrips van de verwarming en antenne.quote:Op maandag 1 oktober 2018 21:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
wauw, twee keer onder garantie vervangen? dat probleem heeft mijn e46 ook en ik dacht al dat 't zo hoorde.
...
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat het rubber niet op de metaalstrips komt? Of heb je inmiddels geen E46 meer?quote:Op maandag 1 oktober 2018 21:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waardeloze constructie. Bij mijn huidige touring komt het rubber niet meer op de "metaalstrips van de verwarming en antenne.
APK OK is wel weer mooi.
Stiksel van stuur heb ik wel eens gefixt. Goede draad en naald en een regenachtige middag is genoeg. Of vraag moeder of oma.
O, sorry voor de onduidelijkheid. Nu F11 Citroën DS.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 08:29 schreef Headlong het volgende:
[..]
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat het rubber niet op de metaalstrips komt? Of heb je inmiddels geen E46 meer?
Je link gaat over AM-ontvangst. Wanneer heb je voor het laatst middengolf-radio geluisterd?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik lees dat na vervanging van de achterruit, de ontvangst met achterruitverwarming wel goed is.
achter de stijl zit een antenneversterker. het probleem kan ook aan deze versterker, of verbinding liggen.
zie
https://forum.e46fanatics(...)id=6244&d=1025142687
De link gaat inderdaad over AM ontvangst. En ja, niemand die nog AM gebruikt. Echter, zou je het eens willen proberen als je wilt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 11:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je link gaat over AM-ontvangst. Wanneer heb je voor het laatst middengolf-radio geluisterd?
Mijn radio-ontvangst opmerkingen gingen over gestoorde FM-ontvangst icm. gebruik achterruitverwarming. 2 verschillende oorzaken, vermoed ik.
Ik heb er weinig boodschap aan wat ze opgeven, voor mij is ervaring belangrijker. Overigens was het bij mij niet zo zeer het geluid tijdens het rijden, maar wel bij het afremmen.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze geven voor deze band 4dB minder aan als de anderen. Dat is een halvering van het geluidsniveau.
Dat geluid is bij winterbanden sowieso hoger (evenals bochtenwerk) vanwege het zachtere rubber en het hogere profiel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 20:39 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ik heb er weinig boodschap aan wat ze opgeven, voor mij is ervaring belangrijker. Overigens was het bij mij niet zo zeer het geluid tijdens het rijden, maar wel bij het afremmen.
Zal eens proberen of ik die AM nog ergens kan vinden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 20:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De link gaat inderdaad over AM ontvangst. En ja, niemand die nog AM gebruikt. Echter, zou je het eens willen proberen als je wilt.
...
Geen last van dus met de continental wintersport waar ik afgelopen twee winterseizoenen mee gereden heb.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 21:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat geluid is bij winterbanden sowieso hoger (evenals bochtenwerk) vanwege het zachtere rubber en het hogere profiel.
Ok, bedankt voor de infoquote:Op dinsdag 2 oktober 2018 21:36 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Geen last van dus met de continental wintersport waar ik afgelopen twee winterseizoenen mee gereden heb.
Stiksel erin gok ikquote:Op woensdag 3 oktober 2018 13:23 schreef TjjWester het volgende:
Ik zat even te spelen met de configurator, nu zie ik dat je bij een M pakket ook M gordels krijg, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Als dat alles is dan zal het mij geen biet uitmaken, ik las op andere plekken dat bmw heeft overwogen om een achtpuntsgordel te gaan leveren.quote:
8 punten? Waar zitten die vast precies?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 13:32 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als dat alles is dan zal het mij geen biet uitmaken, ik las op andere plekken dat bmw heeft overwogen om een achtpuntsgordel te gaan leveren.
Geen idee, ik neem aan dat bmw daarmee het sportieve racegevoel van de M wilde benadrukken. Blij te horen dat het niet geintroduceert is.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 13:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
8 punten? Waar zitten die vast precies?
En dat zal lekker comfortabel zijn, 6 of 5 punts is al klote in een straat auto.
Oja, AMquote:Op vrijdag 5 oktober 2018 14:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
over de FM/AM radio ontvangst:
...
Haha lekker plaatje 😌quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:11 schreef Hyperdude het volgende:
Mazda 6 heeft trouwens dezelfde trekhaak als mijn 5.
[ afbeelding ]
Iedere dag 1 nieuw ding leren.
quote:Op maandag 8 oktober 2018 23:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het koelreservoir is een beruchte bron van lekkage.
Vergeet niet bij het ontluchten om de verwarming helemaal op de warmste stand te zetten en dan aan op snelheid 1. Dan pas gaat het koelsysteem helemaal open.
Als het je koppakking is dan zul je merken dat je koelvloeistof bruin van kleur raakt.
Staar niet blind op de 'snuffel' test, soms is de uitkomst incorrect. Een cilinder lektest of compressiemeting geeft meer zekerheid.
Blijf je twijfelen aan lucht in het systeem, laat de motor dan 10 minuten lopen met de koeldop eraf. Daarna zal aanwezige lucht er uit geperst zijn.
De onderste koelslang is ook vervangen en ik heb de sensor overgezet en die lekt niet zo te zien.quote:Op maandag 8 oktober 2018 23:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Onderste koelslang, heb je die volledig vervangen? zit daar een temperatuur sensor in? de ronde pakking daarvan wil nog weleens gaan lekken.
quote:Op woensdag 10 oktober 2018 14:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik vind de kleurstelling zeer apart. vanaf linksvoor gezien is de auto wit en van rechtsachter is de auto blauw.
Goed bezig jij!quote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:53 schreef Shoarmapatatje het volgende:
Afgelopen weekens eens druk geweest met de E39, zeer grote beurt uitgevoerd.
- Nieuwe olie (Kroon 5W30)
- Beru bougies
- Motor / interieur filter
- Oliefiltertje.
- Reservoir incl leidingen stuurbekrachtiging.
- Leiding carterventilatie.
- ABS - Pomp heatshield gemonteerd.
- Nieuwe MID
- Halogeen naar LED conversie gedaan.
- Lederbehandeling (reinigen, vullen en sealen)
- Stoomreiniging luchthuis, en buizen voor climate control, auto had namelijk lang stil gestaan.
- 2e kabelboom getrokken voor elektrische comfort stoelen.
- Kabelboom getrokken voor automatisch dimmende binnenspiegel incl compas.
- Nieuw schakelmechaniek.
We kunnen de komende tijd weer lekker tuffen over de A12
Ik vind hem erg mooi, dit wordt binnen 2 jaar de opvolger van mijn F30.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:58 schreef Apekoek het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie van het nieuwe model?
Standaard led, upgrade is "laser" led.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 13:09 schreef Apekoek het volgende:
Ik kan alleen niet zien wat de standaard verlichting is op de pauper editie, zonder opties. Dat was eerder nog halogeen verlichting, kan echt niet meer.
3 opties zie ik zelf, eenvoudige led is alleen 2 druppels onder de led lampen, daarna een U vorm en duurste laser optie is angel eyes. In elk geval geen halogeen meer gelukkig.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 12:35 schreef Monsieur-Mouette het volgende:
[..]
Standaard led, upgrade is "laser" led.
Cabrio=druppel...quote:Op donderdag 11 oktober 2018 11:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Vandaag weer even cruise in de E36 cabrio. Startte weer niet, zelfs duwen mocht niet helpen haha. Paar minuten startkabels erop.... en rijdt als een zonnetje![]()
MASTERBAK
Neuh, wat is het?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 19:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
de zevende generatie 3 Serie krijgt als eerste BMW model slagafhankelijke dempers. gaat er een belletje branden bij iemand?
Lekker duidelijk.quote:Première voor slagafhankelijke dempers.
Een nieuw ontwikkeld veer- en dempingssysteem geeft de nieuwe BMW 3 Serie Sedan bijzonder harmonieuze rijeigenschappen. De introductie van de slagafhankelijke demperregeling houdt de carrosserie veel stabieler bij het rijden over oneffenheden en bij een dynamische rijstijl in bochten. Het systeem omvat extra hydraulische demping op de vooras en een compressiebegrenzing op de achteras. Deze werken traploos en het systeem regelt de afstelling van de dempers progressief, afhankelijk van de rijomstandigheden. Zo wordt bij het rijden over lange glooiingen het duiken van de carrosserie voorkomen, wat voor een rustiger rijgedrag zorgt.
Wat betreft het lekken van de leidingen, inderdaad een typisch kwaaltje.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 22:10 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Goed bezig jij!
Ik moet de leidingen van de stuurbekrachtiging ook nog doen, is de leiding vanaf het reservoir naar de pomp een beetje te doen?
Bij mij is alles baggervet omdat het lekt, typisch E39 kwaaltje.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 13:44 schreef Hyperdude het volgende:
kannst nicht mehr mit fahren
https://www.autojunk.nl/2018/10/duitser-blaast-m3-op
Leedvermaak=bestvermaak
quote:Op zondag 16 september 2018 15:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Doe dan ff een foto plaatsen? 😄
Mooie uitvoering! Niet zo een fan van de M5 velgen maar dat is uiteraard persoonlijk. E39 zijn echt fijne wagens en als facelift tijdloos mooi vind ik.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 16:32 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze hadden jullie nog van mij tegoed.
Vind de velgen persoonlijk wel mooi, alleen zijn deze aardig toegetakeld (stoeprandschade) en er zit een vage zwarte rand omheen wat er niet van af te poetsen is, iemand enig idee?quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 17:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Mooie uitvoering! Niet zo een fan van de M5 velgen maar dat is uiteraard persoonlijk. E39 zijn echt fijne wagens en als facelift tijdloos mooi vind ik.
Ja dat viel me ook al op! Is het geen plastidip toevallig? Als het gespoten is zul je ze inderdaad moeten opknappen. Op Youtube staan er wel wat video's om dat goed te doen. Zijn het wel originele? Veel zijn replica's. Officieel horen ze volgens mij ook wat donker te zijn.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 17:54 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Vind de velgen persoonlijk wel mooi, alleen zijn deze aardig toegetakeld (stoeprandschade) en er zit een vage zwarte rand omheen wat er niet van af te poetsen is, iemand enig idee?
Ga denk ik een wintersetje kopen en dan deze in de wintermaanden weer helemaal opknappen.
Die zien er inderdaad goed uit, zal even Marktplaats in de gaten houden komende weken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 18:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja dat viel me ook al op! Is het geen plastidip toevallig? Als het gespoten is zul je ze inderdaad moeten opknappen. Op Youtube staan er wel wat video's om dat goed te doen. Zijn het wel originele? Veel zijn replica's. Officieel horen ze volgens mij ook wat donker te zijn.
Vind zelf deze velgen altijd erg mooi op een E39, misschien is dat wat als wintersetje?
[ afbeelding ]
Leukleukleuk!quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 16:32 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze hadden jullie nog van mij tegoed.
OHJAJOH!!?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
O, sorry voor de onduidelijkheid. Nu F11 Citroën DS.
E46 weggedaan met 362.999
Luchtvering voor 2e keer in 2 weken in elkaar gezakt, na een paar dagen stilstand. Vorige keer na 1 nachtje, daarna niets meer gemerkt. Garage had ik al een afspraak over 2 weken en heeft nu geen leenauto. Diagnose via foon; misschien klep die niet goed afsluit door vuil/defect oid..
5 Touring heeft standaard luchtvering achter om bij belading de auto recht te houden. Kan je niets aan instellen qua hoogte als bestuurder.
En M-tech I! Mijn broer heeft een witte 2-deurs 318i type I gehad, zonder opties (geeneens stuurbekrachtiging). Blijven mooi! Maaaar een 325i Touring in het zwart op 15” BBS zonder M-tech is toch wel mijn favoriet.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
OHJAJOH!!?
Vandaag balgen en ventielblokje vervangen. 45-60 min. werk.
Links was beetje gaar/lek.
[ afbeelding ]
Bonuspic van, bijna, Holy Grail.
[ afbeelding ]
Minder dan 100000 kms. 325i met chroombumpertjes.
Wie neu.
In 1 dag lassen klinkt een bietje te snel. Of niet?quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
En M-tech I! Mijn broer heeft een witte 2-deurs 318i type I gehad, zonder opties (geeneens stuurbekrachtiging). Blijven mooi! Maaaar een 325i Touring in het zwart op 15” BBS zonder M-tech is toch wel mijn favoriet.
En goed bezig geweest!
Van mij niet zoveel nieuws. In januari heb ik een afspraak voor de roest maar wacht nog op de offerte. De eerste offerte die ik ergens anders had opgevraagd vond ik de auto niet waard (3100 euro). Voor 4 plekjes. De volgende kan alles binnen een dag lassen, maar dan moet het nog gespoten worden en de voorruit moet er uit en in. Wil meteen een nieuwe OEM BMW er in, zit nu een after market in.
Beter dan! Leek mij ook altijd wel lastig.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In 1 dag lassen klinkt een bietje te snel. Of niet?
Balgen is trouwens veel minder werk dan bij E39, volgens garage. Dan moet je allemaal meuk aan de binnenkant achterbak weghalen voordat je erbij kan ofzo? Nu gewoon wiel er af en die dingen vernieuwen.
Dat scheelt idd. nogal wat tijd/kosten.quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Beter dan! Leek mij ook altijd wel lastig.
Bij de E34 zitten ze onder de auto. Heb wel nieuwe liggen maar nog niet mee bezig geweest.
Nou die gast doet alleen maar lassen, dus spuiten etc. doet ‘ie niet. Hij werkt daardoor snel. Maar het zijn niet zulke grote en lastige plekken. Hij reserveert er overigens een weekje voor, incl. het raam demonteren en het spuitwerk. Dus mocht het uitlopen dan is dat niet zo erg (behalve voor m’n bankrekening). Maar ik doe ook al wat demontagewerk zodat het hem wat tijd scheelt (deel hemel, a-stijl bekleding en de achterbumper).
ahneequote:Op zondag 4 november 2018 19:41 schreef boegschroef het volgende:
2 dagen op rij een koelvloeistof niveau waarschuwing en 1 liter wegzelfs na een weekend stil staan verdwijnt er 1 liter....ik hoop op een kapotte leiding ofzo maar ik vrees het ergste...
Mtech1. Zo netjes nog.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:58 schreef Hyperdude het volgende:
Bonuspic van, bijna, Holy Grail.
[ afbeelding ]
Minder dan 100000 kms. 325i met chroombumpertjes.
Wie neu.
1e eigenaar.quote:
Ben benieuwd.quote:Op maandag 5 november 2018 12:12 schreef boegschroef het volgende:
Vanmorgen bijgevuld, 30 km verder 'pling' koelvloeistof pijl: te weinig koelvloeistof..... 1,5 liter verdwenen.
Kijk ik net onder mijn wagen op de parkeerplaats, 1 grote plas koelvloeistof. Hopelijk gewoon een leiding aangezien het eruit drupt tijdens stilstand. Als ik google kom ik ook uit op slecht koelleidingen (klemmen) naar de turbo's. Laat ik maar hopen dat het zoiets simpels is.
Op plekken waar je meer dan 50k betaald volgens mijquote:Op maandag 5 november 2018 15:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
1e eigenaar.
Waar vindt je ze nog?
Deze is ook van iemand die niet wil, of hoeft, te verkopen.quote:Op maandag 5 november 2018 15:16 schreef rival het volgende:
[..]
Op plekken waar je meer dan 50k betaald volgens mij
Ja, deze wilde ik weg gaan doen, lijkt wel een protest... net op de brug gezet en gekeken, de hele bodemplaat is zeik nat. Weer bijgevuld, alles gepoetst, ontlucht en een uurtje of 2 laten staan. Geen druppel te zien... morgen maar eens een rondje rijden om te kijken of ik iets zie.quote:Op maandag 5 november 2018 15:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben benieuwd.
Is dit de F11 die je kwijt wilde?
Lekken is beter dan niet lekken.quote:Op maandag 5 november 2018 20:35 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ja, deze wilde ik weg gaan doen, lijkt wel een protest... net op de brug gezet en gekeken, de hele bodemplaat is zeik nat. Weer bijgevuld, alles gepoetst, ontlucht en een uurtje of 2 laten staan. Geen druppel te zien... morgen maar eens een rondje rijden om te kijken of ik iets zie.
Crappy plasticsquote:Op dinsdag 6 november 2018 11:35 schreef boegschroef het volgende: Daarnaast ook maar een ander onderdeel dat afbrak tijdens de demontage. Wat zitten de moderne motoren toch met fragiele onderdelen in elkaar.
...
Actieve motorsteunen?quote:Op dinsdag 6 november 2018 11:57 schreef boegschroef het volgende:
verdere zeur modus: waarom heben de motorsteunen een vacuum motortje? Klote ding kost 40 euro en breeks af als je er naar wijst.
Sommige onderdelen koop je beter nieuw. Of gereviseerd.quote:Op woensdag 7 november 2018 20:29 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ook weer een probleempje met de 540i..
Uit gemak een 2ehandse er in gelepeld zodat ik dezelfde dag weer kon rijden, maar helaas had die dus maar een kort leven in mijn auto.
Ja dat blijkt maar weer! Maar een maat had 'm nog liggen, dus was lekker makkelijk. Inclusief vlotter, dat scheelt ook weer sleutelen (anders moet de vlotter los van de pomp en weer monteren). Maar net een nieuwe besteld. 43,33 euroquote:Op woensdag 7 november 2018 22:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Sommige onderdelen koop je beter nieuw. Of gereviseerd.
Anders blijf je aan de gang.
Maar wat doet dat klote pompje nou?quote:Op donderdag 8 november 2018 08:38 schreef boegschroef het volgende:
Nieuwe buis gemonteerd en hij is weer lekvrij
...
Thnx.quote:Op donderdag 8 november 2018 22:28 schreef boegschroef het volgende:
Die bepaald de stugheid van de motorsteunen... in sportmode word deze bijvoorbeeld stugger waardoor je ook meer trillingen voelt dan comfort mode.
Die ken ik niet. Een verstopte carterventilatie komt vaker voor, geloof ik.quote:Op zaterdag 10 november 2018 01:20 schreef junkiexp het volgende:
De E39 heeft een flink vacuumlek in de carterventilatie, is helaas een klote klus bij een M52.
Bij warme motor is het net een stofzuiger, mensen die op straat lopen kijken zelfs om soms![]()
Nu het kouder is in de ochtend loopt de motor op 4 of 5 poten.
Ga maar een setje bestellen bij de dealer, FEBI enz. schijnt minder van kwaliteit te zijn en het prijsverschil is nihil.
Dat heb ik ook begrepen en wellicht is dat ook het geval.quote:Op zaterdag 10 november 2018 07:57 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Die ken ik niet. Een verstopte carterventilatie komt vaker voor, geloof ik.
-Richard- was altijd wel serieus bezig met een 130i, maar die heb ik al een tijdje niet meer gezien. 135i heeft hier, geloof ik, niemand. Stuur hem ander even een PM ofzo.quote:Op zaterdag 10 november 2018 12:25 schreef Maxco het volgende:
Iemand hier ervaring met potentiële kwaaltjes van de M135i? Twijfel tussen een S3 en de BMW. Tot nu toe 2 Audi's gereden en op zich niet ontevreden. De M135i lijkt mij naast de hogere funfactor tevens wat waardevaster..
😢 Lever ik mijne ook maar in 😂quote:Op maandag 12 november 2018 18:58 schreef Hyperdude het volgende:
Typische LPG-vrekkenbak.
Ding ken zo in de pers.
Just kidding 😎quote:Op maandag 12 november 2018 19:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
130i is wel een stuk anders dan de M135i, ook andere generaties.
[..]
😢 Lever ik mijne ook maar in 😂
I know I know!quote:Op maandag 12 november 2018 19:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Just kidding 😎
Maar wat een uitgewoond hok. Die stabi.
Febi is prima hoor, heb zelf ook vele delen van Febi Bilstein en dat gaat gewoon prima.quote:Op zaterdag 10 november 2018 01:20 schreef junkiexp het volgende:
De E39 heeft een flink vacuumlek in de carterventilatie, is helaas een klote klus bij een M52.
Bij warme motor is het net een stofzuiger, mensen die op straat lopen kijken zelfs om soms![]()
Nu het kouder is in de ochtend loopt de motor op 4 of 5 poten.
Ga maar een setje bestellen bij de dealer, FEBI enz. schijnt minder van kwaliteit te zijn en het prijsverschil is nihil.
Ja hallo, diagnose op afstand is geen diagnose.quote:Op woensdag 21 november 2018 19:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Nou, minder hulp dan ik hoopte 😂 Maar vandaag goed gekeken en de benzinegeur was nu wel erg sterk. Zodoende kunnen herleiden waar het vandaan komt. Op de brug gehad maar we konden de leidingen niet vinden. Dus voor de veiligheid de auto bij een garage achtergelaten zodat hij het kan oplossen. Benzine lekt namelijk bij het blok en ook op de uitlaat.
Bestaan die? 😄quote:Op woensdag 21 november 2018 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
Ga je BMW snøskoters smokkelen?
Best leuke reis, lijkt mij.
Via Sweden, of de boot van Travemünde naar Helsinki?
Maar hoort het dan niet te blijven? En op LPG? Maar nu eerst maar de benzine lekkage oplossen, hopelijk doet ‘ie het dan weer goed en anders moet ik het verder zoeken.quote:Op woensdag 21 november 2018 21:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
schommelen van het toerental kan een vuile luchtmassameter zijn.
Wordt je betaald per uur of per km.?quote:Op woensdag 21 november 2018 21:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
... Ik rijd maar 1200km ofzo en ben wel bijna 4 dagen weg 😬
Gelukkig per uur 😄 Maar deel van de boot wordt als rust gerekend.quote:Op woensdag 21 november 2018 21:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wordt je betaald per uur of per km.?
Van een F11 naar een Mustangquote:Op zondag 25 november 2018 10:58 schreef boegschroef het volgende:
Voor mij is mijn bmw periode voorbij...
En loopt ie nou ook weer netjes?quote:Op maandag 26 november 2018 18:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
V8 is altijd goed! Veel plezier ermee Boegschroef 😎
Vandaag de 540 weer opgehaald (lekte flink wat benzine). Een slangenklem pakte niet goed meer en zat dus niet strak genoeg. Meteen wat leidingen van de klepsmering vervangen want daar waren er een paar van geknakt. Hopelijk was dat het weer voor dit jaar! 😄
Ducttapequote:Op maandag 26 november 2018 19:21 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n E36 cabrio dak lekt bij door voorkanten waar het aansluit op het raam/deur zeg maar. Iemand enig idee hoe ik dit (zo cheap mogelijk) kan fixen?
quote:Op maandag 26 november 2018 19:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ducttape
Meestal kom je niet om vervangen heen als het goed moet.
Soms kan je holle rubbers wat meer volume geven door er een dunner rubber in te schuiven; als je geluk hebt sluit het beter af. Maar het lijkt makkelijker dan het is.
Ja hij startte goed en heb maar klein stukje gereden naar m'n ouders toe. Heb m'n werkbus nu mee dus die staat op mijn eigen parkeerplaats. Als die weer bij de zaak staat maar eens goed testen! Maar ik neem aan dat hij goed werk heeft verrichtquote:Op maandag 26 november 2018 19:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En loopt ie nou ook weer netjes?
Dan kom je goed weg, of niet?
Bedankt.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:06 schreef daNpy het volgende:
Voor is McPherson, dus ik denk dat de hele schokbreker eronder uit moet. Dan beide demperpatronen vervangen en de auto weer uitlijnen.
Als dat alles inclusief is is valt het wel mee. Ik was laatst voor mijn achterschokbrekers ook al 100 euro/stuk kwijt, dat kan goedkoper via internet maar ik had geen zin zelf te kloten (en ik gun de garage waar ik hem breng wat). 3 uur is wellicht wat lang, ook incl uitlijnen. Een uurtje per kant ben je normaal niet bezig, tenzij je nog veel meer los moet halen voor schokdempers eronder uit kunnen, dan loopt de tijd snel op.
Ook nog maar meteen naar dat probleem uit mijn quote laten kijken. Blijkt een kapotte NOx sensor á 500 euro te zijn. Fijn!quote:Op maandag 10 september 2018 13:18 schreef Hojdhopper het volgende:
Sinds een week valt me iets op aan mijn e87 116i.
Laag in de toeren (zo rond de 1300/1400) merk ik dat de auto schokt bij goed gas geven (pedaal helemaal in). Dit gebeurt in alle versnellingen behalve de eerste.
Het is zeg maar niet dat schokkerige wat je wel eens hebt als je echt te laag in je toeren zit (niet genoeg koppel/power). Het is echt één of hooguit twee flinke schokken rond dat toerental.
Het leek mij eerder zoiets alsof hij dan heel kort moment geen brandstof krijgt. Of toch de koppeling?
Lastig uit te leggen en weet ook niet goed hoe ik het anders kan uitleggen. Misschien weet toch iemand in welke hoek ik het moet zoeken, of stelt het niks voor?
Toen mijn NOx-sensor kaduuk ging, waren een paar weken later de kats kaduuk; F11 523i. Hopelijk gaat het bij uw mobiel niet zo.quote:Op woensdag 5 december 2018 10:09 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Bedankt.
[..]
Ook nog maar meteen naar dat probleem uit mijn quote laten kijken. Blijkt een kapotte NOx sensor á 500 euro te zijn. Fijn!
Ja, dat vertelde mijn garageman ook. Snel maar laten vervangen dus, aangezien ik er al sinds september mee rond rij.quote:Op woensdag 5 december 2018 12:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Toen mijn NOx-sensor kaduuk ging, waren een paar weken later de kats kaduuk; F11 523i. Hopelijk gaat het bij uw mobiel niet zo.
Was bij mij garantiewerk. Duur k*tmilieu.![]()
Komt hopelijk goed. September is alweer even geleden.quote:Op woensdag 5 december 2018 17:58 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja, dat vertelde mijn garageman ook. Snel maar laten vervangen dus, aangezien ik er al sinds september mee rond rij.
Zie je hem stationair niet schommelen dan?quote:Op vrijdag 21 december 2018 21:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Zit al een tijdje met een slechte warme start van de 540i. Door drukte op het werk had ik weinig tijd, maar deze week eindelijk kunnen laten uitlezen en daarna is de diagnose gesteld. Door het uitlezen bleek dat het mengsel niet goed is, wat meestal het resultaat is van een vacuüm lek. Vandaag is 'ie aan de rookmachine gegaan en blijkt de carter ventilatie te lekken. Deze is dus besteld en in 2019 zal hij vervangen worden. Hopelijk dan gewoon weer een normale warme start![]()
Maar eerst nog met de lekkage op vakantieHopelijk houdt 'ie het vol!
Juist wel. Alleen bij warme motor schommelde hij na de start (10s-30s). Op LPG is het een stuk minder (als ik 'm dus meteen op LPG start ipv benzine). Het was wel duidelijk dat het iets met het mengsel zou zijn, maar het kon ook een stukke sensor zijn. Maar moest even iemand zoeken die nog E34's kan uitlezenquote:Op zaterdag 22 december 2018 06:55 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Zie je hem stationair niet schommelen dan?
Meestal wel.
Yupp, pakking.. scheuren kan, zie je niet veel..quote:Op woensdag 26 december 2018 11:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
weer het koelvloeistof lampje..
1,5 liter kvs weg.
Luchtbellen verschijnen zodra ik maar een klein beetje gas geef. Stationair geen luchtbelletjes.
Dit lijkt mij een scheurtje of een lekke koppakking. In 2016 was de koppakking vervangen en de cilinderkop gereviseerd.
Oh, en als verassing een lekke band linksachter. Schroef midden in het loopvlak.
Volgens mijn boekje hoef je niet warm na te trekken. 4cil. benzine, toch?quote:Op woensdag 26 december 2018 22:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er was mij verteld dat je de kopbouten niet hoefde na te trekken nadat je de kopbouten eenmaal op het juiste moment had vastgezet. Klopt dat?
Is het de moeite waard om de kopbouten na te trekken op het juiste moment?
Anders is het een scheurtje in het blok, het oppervlak was schoon en in orde bevonden.
Nieuwe kopbouten, schroefdraad met motorolie insmeren.quote:Op woensdag 26 december 2018 23:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja 4 cilinder, 1.9ltr benzine, m43b19
denk je dat je dit na 1500 km nogmaals moet doen?quote:Op donderdag 27 december 2018 07:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nieuwe kopbouten, schroefdraad met motorolie insmeren.
1.30 Nm aantrekken
2.90°verder draaien
3.Nog een keer 90° aandraaien
Ben geen mechatronikerquote:Op donderdag 27 december 2018 08:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
denk je dat je dit na 1500 km nogmaals moet doen?
Denk het ook.quote:Op donderdag 27 december 2018 10:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
...
ik zal nog een compressiemeting laten doen maar het is mij wel duidelijk zo.
248000 km, uit 1999. de cilinderkop is bij het vernieuwen van de koppakking gereviseerd door een gerenommeerd motorenrevisie-bedrijf. motor loopt overigens keurig. vermogen is er zeker nog. het is nu nog een klein gaatje en zal steeds groter worden.quote:Op donderdag 27 december 2018 10:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Denk het ook.
Hoeveel kms.?
Is al beetje een oudje, of niet?
dat is waar. het gaat mij meer om waar het mis gegaan is. de theorie was dat een revisie dit zou oplossen en toch is het probleem keihard terug gekomen. waar zit dat probleem. iets krom getrokken of een scheurtje. dat moet te vinden zijn.quote:Op donderdag 27 december 2018 10:52 schreef Hyperdude het volgende:
Bijna 20 jaar.
Dan kan je niet zoveel meer qua verantwoorde investeringen.
Ben ook wel benieuwd.quote:Op donderdag 27 december 2018 10:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dat is waar. het gaat mij meer om waar het mis gegaan is. de theorie was dat een revisie dit zou oplossen en toch is het probleem keihard terug gekomen. waar zit dat probleem. iets krom getrokken of een scheurtje. dat moet te vinden zijn.
Correct, heb je wel nieuwe bouten gebruikt en een goede momentsleutel?quote:Op woensdag 26 december 2018 22:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er was mij verteld dat je de kopbouten niet hoefde na te trekken nadat je de kopbouten eenmaal op het juiste moment had vastgezet. Klopt dat?
Is het de moeite waard om de kopbouten na te trekken op het juiste moment?
Anders is het een scheurtje in het blok, het oppervlak was schoon en in orde bevonden.
De horror, die rubber bussenquote:Op donderdag 27 december 2018 11:47 schreef pvdplanet het volgende:
Afgelopen weekenden het complete achtergebeuren aangepakt.
Beide naven vervangen, handremkabels, remschoenen, ander subframe met nieuwe Meyle rubbers, polyeruthaan lagers in de draagarmen, nieuwe SKF aandrijfassen.
Het uitpersen van de oude rotzooi was een ellende, maakt het een tijdrovende klus. Kan er weer jaren tegenaan nu.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja ik heb nieuwe originele BMW kopbouten gebruikt van Ekris BMW.quote:Op donderdag 27 december 2018 14:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Correct, heb je wel nieuwe bouten gebruikt en een goede momentsleutel?
Moest je ook in een x aantal graden nadraaien? Na het op moment zetten bedoel ik dan.
Gradenschijf gebruikt?
Hopelijk wordt 2019 iets voorspoediger op autogebied.quote:Op donderdag 27 december 2018 15:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
de lekke band kan helaas niet gerepareerd worden. kan er ook nog wel bij.
pakking van wat? waterpomp? thermostaathuis?quote:Op zondag 30 december 2018 14:22 schreef daNpy het volgende:
Nou, daar staan we dan. Ondanks een lange proefrit zonder opvallendheden is er een koelvloeistof lekkage![]()
Hij lekt dus precies waar ik de pakking vervangen heb... kutzooi. De bouten zijn goed aangedraaid en heb ik om en om een slagje vast gedraaid om de pakking gelijkmatig aan te trekken
Warmtewisselaarquote:Op zondag 30 december 2018 15:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
pakking van wat? waterpomp? thermostaathuis?
Dat metalen ding met die ribbels.quote:Op zondag 30 december 2018 15:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
pakking van wat? waterpomp? thermostaathuis?
Ik hoop het ook voor je.. kun je wel zien aan de peilstok neem ik aan?quote:Op zondag 30 december 2018 16:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Warmtewisselaar
Net op de brug gezet en de plug van de koelvloeistof is eruit geschoten. Dat heb ik dus zelf verneukt (beetje rare constructie)
[ afbeelding ]
Naast dat de auto aan de onderkant vol koelvloeistof zat vond ik ook nog wat bruine olie sporen, dat vond ik wat minder prettig....
Hopelijk is het niet de pakking en zit er nu dus een kvs en olie mix in het carter
Heeft dit blok niet meer.quote:Op zondag 30 december 2018 17:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik hoop het ook voor je.. kun je wel zien aan de peilstok neem ik aan?
quote:Got into my Zed the other day and said to my wife:
'This car hasn't got a Dip Stick'
'Yes it has,' she said looking at me, 'YOU!'
And then the fight started. rofl
Dan aftappen en kijken..quote:Op zondag 30 december 2018 17:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heeft dit blok niet meer.
Vermoed ik.
N52 toch?
Zit er net nieuw inquote:
Das wel jammer.quote:
Ja zijn maar 3 bouten. Heb ze netjes om en om een slag vaster gedraaid... ik hoop dus dat de pakking niet het probleem is.quote:Op zondag 30 december 2018 18:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Das wel jammer.
Warmtewisselaar zit toch maar vast met een paar boutjes, is dat zo kritisch?
Of vermoed je een probleem elders?
Sja, life sucks.. and then you buy a car without a dipstick.quote:
Stand der Technik.quote:Op zondag 30 december 2018 18:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, life sucks.. and then you buy a car without a dipstick.
16 Nm staat hier. Verder niks in TIS.quote:Op zondag 30 december 2018 18:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja zijn maar 3 bouten. Heb ze netjes om en om een slag vaster gedraaid... ik hoop dus dat de pakking niet het probleem is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |