Bestaan die? 😄quote:Op woensdag 21 november 2018 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
Ga je BMW snøskoters smokkelen?
Best leuke reis, lijkt mij.
Via Sweden, of de boot van Travemünde naar Helsinki?
Maar hoort het dan niet te blijven? En op LPG? Maar nu eerst maar de benzine lekkage oplossen, hopelijk doet ‘ie het dan weer goed en anders moet ik het verder zoeken.quote:Op woensdag 21 november 2018 21:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
schommelen van het toerental kan een vuile luchtmassameter zijn.
Wordt je betaald per uur of per km.?quote:Op woensdag 21 november 2018 21:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
... Ik rijd maar 1200km ofzo en ben wel bijna 4 dagen weg 😬
Gelukkig per uur 😄 Maar deel van de boot wordt als rust gerekend.quote:Op woensdag 21 november 2018 21:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wordt je betaald per uur of per km.?
Van een F11 naar een Mustangquote:Op zondag 25 november 2018 10:58 schreef boegschroef het volgende:
Voor mij is mijn bmw periode voorbij...
En loopt ie nou ook weer netjes?quote:Op maandag 26 november 2018 18:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
V8 is altijd goed! Veel plezier ermee Boegschroef 😎
Vandaag de 540 weer opgehaald (lekte flink wat benzine). Een slangenklem pakte niet goed meer en zat dus niet strak genoeg. Meteen wat leidingen van de klepsmering vervangen want daar waren er een paar van geknakt. Hopelijk was dat het weer voor dit jaar! 😄
Ducttapequote:Op maandag 26 november 2018 19:21 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n E36 cabrio dak lekt bij door voorkanten waar het aansluit op het raam/deur zeg maar. Iemand enig idee hoe ik dit (zo cheap mogelijk) kan fixen?
quote:Op maandag 26 november 2018 19:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ducttape
Meestal kom je niet om vervangen heen als het goed moet.
Soms kan je holle rubbers wat meer volume geven door er een dunner rubber in te schuiven; als je geluk hebt sluit het beter af. Maar het lijkt makkelijker dan het is.
Ja hij startte goed en heb maar klein stukje gereden naar m'n ouders toe. Heb m'n werkbus nu mee dus die staat op mijn eigen parkeerplaats. Als die weer bij de zaak staat maar eens goed testen! Maar ik neem aan dat hij goed werk heeft verrichtquote:Op maandag 26 november 2018 19:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En loopt ie nou ook weer netjes?
Dan kom je goed weg, of niet?
Bedankt.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:06 schreef daNpy het volgende:
Voor is McPherson, dus ik denk dat de hele schokbreker eronder uit moet. Dan beide demperpatronen vervangen en de auto weer uitlijnen.
Als dat alles inclusief is is valt het wel mee. Ik was laatst voor mijn achterschokbrekers ook al 100 euro/stuk kwijt, dat kan goedkoper via internet maar ik had geen zin zelf te kloten (en ik gun de garage waar ik hem breng wat). 3 uur is wellicht wat lang, ook incl uitlijnen. Een uurtje per kant ben je normaal niet bezig, tenzij je nog veel meer los moet halen voor schokdempers eronder uit kunnen, dan loopt de tijd snel op.
Ook nog maar meteen naar dat probleem uit mijn quote laten kijken. Blijkt een kapotte NOx sensor á 500 euro te zijn. Fijn!quote:Op maandag 10 september 2018 13:18 schreef Hojdhopper het volgende:
Sinds een week valt me iets op aan mijn e87 116i.
Laag in de toeren (zo rond de 1300/1400) merk ik dat de auto schokt bij goed gas geven (pedaal helemaal in). Dit gebeurt in alle versnellingen behalve de eerste.
Het is zeg maar niet dat schokkerige wat je wel eens hebt als je echt te laag in je toeren zit (niet genoeg koppel/power). Het is echt één of hooguit twee flinke schokken rond dat toerental.
Het leek mij eerder zoiets alsof hij dan heel kort moment geen brandstof krijgt. Of toch de koppeling?
Lastig uit te leggen en weet ook niet goed hoe ik het anders kan uitleggen. Misschien weet toch iemand in welke hoek ik het moet zoeken, of stelt het niks voor?
Toen mijn NOx-sensor kaduuk ging, waren een paar weken later de kats kaduuk; F11 523i. Hopelijk gaat het bij uw mobiel niet zo.quote:Op woensdag 5 december 2018 10:09 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Bedankt.
[..]
Ook nog maar meteen naar dat probleem uit mijn quote laten kijken. Blijkt een kapotte NOx sensor á 500 euro te zijn. Fijn!
Ja, dat vertelde mijn garageman ook. Snel maar laten vervangen dus, aangezien ik er al sinds september mee rond rij.quote:Op woensdag 5 december 2018 12:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Toen mijn NOx-sensor kaduuk ging, waren een paar weken later de kats kaduuk; F11 523i. Hopelijk gaat het bij uw mobiel niet zo.
Was bij mij garantiewerk. Duur k*tmilieu.
Komt hopelijk goed. September is alweer even geleden.quote:Op woensdag 5 december 2018 17:58 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja, dat vertelde mijn garageman ook. Snel maar laten vervangen dus, aangezien ik er al sinds september mee rond rij.
Zie je hem stationair niet schommelen dan?quote:Op vrijdag 21 december 2018 21:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Zit al een tijdje met een slechte warme start van de 540i. Door drukte op het werk had ik weinig tijd, maar deze week eindelijk kunnen laten uitlezen en daarna is de diagnose gesteld. Door het uitlezen bleek dat het mengsel niet goed is, wat meestal het resultaat is van een vacuüm lek. Vandaag is 'ie aan de rookmachine gegaan en blijkt de carter ventilatie te lekken. Deze is dus besteld en in 2019 zal hij vervangen worden. Hopelijk dan gewoon weer een normale warme start
Maar eerst nog met de lekkage op vakantie Hopelijk houdt 'ie het vol!
Juist wel. Alleen bij warme motor schommelde hij na de start (10s-30s). Op LPG is het een stuk minder (als ik 'm dus meteen op LPG start ipv benzine). Het was wel duidelijk dat het iets met het mengsel zou zijn, maar het kon ook een stukke sensor zijn. Maar moest even iemand zoeken die nog E34's kan uitlezenquote:Op zaterdag 22 december 2018 06:55 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Zie je hem stationair niet schommelen dan?
Meestal wel.
Yupp, pakking.. scheuren kan, zie je niet veel..quote:Op woensdag 26 december 2018 11:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
weer het koelvloeistof lampje..
1,5 liter kvs weg.
Luchtbellen verschijnen zodra ik maar een klein beetje gas geef. Stationair geen luchtbelletjes.
Dit lijkt mij een scheurtje of een lekke koppakking. In 2016 was de koppakking vervangen en de cilinderkop gereviseerd.
Oh, en als verassing een lekke band linksachter. Schroef midden in het loopvlak.
Volgens mijn boekje hoef je niet warm na te trekken. 4cil. benzine, toch?quote:Op woensdag 26 december 2018 22:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er was mij verteld dat je de kopbouten niet hoefde na te trekken nadat je de kopbouten eenmaal op het juiste moment had vastgezet. Klopt dat?
Is het de moeite waard om de kopbouten na te trekken op het juiste moment?
Anders is het een scheurtje in het blok, het oppervlak was schoon en in orde bevonden.
Nieuwe kopbouten, schroefdraad met motorolie insmeren.quote:Op woensdag 26 december 2018 23:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja 4 cilinder, 1.9ltr benzine, m43b19
denk je dat je dit na 1500 km nogmaals moet doen?quote:Op donderdag 27 december 2018 07:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nieuwe kopbouten, schroefdraad met motorolie insmeren.
1.30 Nm aantrekken
2.90°verder draaien
3.Nog een keer 90° aandraaien
Ben geen mechatroniker , maar lijkt mij niet dat herhalen hiervan iets toevoegt. Ze hebben niet voor niets een zeer nauwkeurige procedure voorgeschreven. Die nieuwe bouten worden voorgeschreven omdat je ze bij het aandraaien op spanning brengt/uitrekt. Herhalen van de procedure rekt ze nog verder uit. 180° er bij zou zelfs afbrekende, per direct of later, kopbouten kunnen veroorzaken.quote:Op donderdag 27 december 2018 08:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
denk je dat je dit na 1500 km nogmaals moet doen?
Denk het ook.quote:Op donderdag 27 december 2018 10:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
...
ik zal nog een compressiemeting laten doen maar het is mij wel duidelijk zo.
248000 km, uit 1999. de cilinderkop is bij het vernieuwen van de koppakking gereviseerd door een gerenommeerd motorenrevisie-bedrijf. motor loopt overigens keurig. vermogen is er zeker nog. het is nu nog een klein gaatje en zal steeds groter worden.quote:Op donderdag 27 december 2018 10:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Denk het ook.
Hoeveel kms.?
Is al beetje een oudje, of niet?
dat is waar. het gaat mij meer om waar het mis gegaan is. de theorie was dat een revisie dit zou oplossen en toch is het probleem keihard terug gekomen. waar zit dat probleem. iets krom getrokken of een scheurtje. dat moet te vinden zijn.quote:Op donderdag 27 december 2018 10:52 schreef Hyperdude het volgende:
Bijna 20 jaar.
Dan kan je niet zoveel meer qua verantwoorde investeringen.
Ben ook wel benieuwd.quote:Op donderdag 27 december 2018 10:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dat is waar. het gaat mij meer om waar het mis gegaan is. de theorie was dat een revisie dit zou oplossen en toch is het probleem keihard terug gekomen. waar zit dat probleem. iets krom getrokken of een scheurtje. dat moet te vinden zijn.
Correct, heb je wel nieuwe bouten gebruikt en een goede momentsleutel?quote:Op woensdag 26 december 2018 22:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er was mij verteld dat je de kopbouten niet hoefde na te trekken nadat je de kopbouten eenmaal op het juiste moment had vastgezet. Klopt dat?
Is het de moeite waard om de kopbouten na te trekken op het juiste moment?
Anders is het een scheurtje in het blok, het oppervlak was schoon en in orde bevonden.
De horror, die rubber bussenquote:Op donderdag 27 december 2018 11:47 schreef pvdplanet het volgende:
Afgelopen weekenden het complete achtergebeuren aangepakt.
Beide naven vervangen, handremkabels, remschoenen, ander subframe met nieuwe Meyle rubbers, polyeruthaan lagers in de draagarmen, nieuwe SKF aandrijfassen.
Het uitpersen van de oude rotzooi was een ellende, maakt het een tijdrovende klus. Kan er weer jaren tegenaan nu.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja ik heb nieuwe originele BMW kopbouten gebruikt van Ekris BMW.quote:Op donderdag 27 december 2018 14:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Correct, heb je wel nieuwe bouten gebruikt en een goede momentsleutel?
Moest je ook in een x aantal graden nadraaien? Na het op moment zetten bedoel ik dan.
Gradenschijf gebruikt?
Hopelijk wordt 2019 iets voorspoediger op autogebied.quote:Op donderdag 27 december 2018 15:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
de lekke band kan helaas niet gerepareerd worden. kan er ook nog wel bij.
pakking van wat? waterpomp? thermostaathuis?quote:Op zondag 30 december 2018 14:22 schreef daNpy het volgende:
Nou, daar staan we dan. Ondanks een lange proefrit zonder opvallendheden is er een koelvloeistof lekkage
Hij lekt dus precies waar ik de pakking vervangen heb... kutzooi. De bouten zijn goed aangedraaid en heb ik om en om een slagje vast gedraaid om de pakking gelijkmatig aan te trekken
Warmtewisselaarquote:Op zondag 30 december 2018 15:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
pakking van wat? waterpomp? thermostaathuis?
Dat metalen ding met die ribbels.quote:Op zondag 30 december 2018 15:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
pakking van wat? waterpomp? thermostaathuis?
Ik hoop het ook voor je.. kun je wel zien aan de peilstok neem ik aan?quote:Op zondag 30 december 2018 16:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Warmtewisselaar
Net op de brug gezet en de plug van de koelvloeistof is eruit geschoten. Dat heb ik dus zelf verneukt (beetje rare constructie)
[ afbeelding ]
Naast dat de auto aan de onderkant vol koelvloeistof zat vond ik ook nog wat bruine olie sporen, dat vond ik wat minder prettig....
Hopelijk is het niet de pakking en zit er nu dus een kvs en olie mix in het carter
Heeft dit blok niet meer.quote:Op zondag 30 december 2018 17:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik hoop het ook voor je.. kun je wel zien aan de peilstok neem ik aan?
quote:Got into my Zed the other day and said to my wife:
'This car hasn't got a Dip Stick'
'Yes it has,' she said looking at me, 'YOU!'
And then the fight started. rofl
Dan aftappen en kijken..quote:Op zondag 30 december 2018 17:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heeft dit blok niet meer.
Vermoed ik.
N52 toch?
Zit er net nieuw inquote:
Das wel jammer.quote:
Ja zijn maar 3 bouten. Heb ze netjes om en om een slag vaster gedraaid... ik hoop dus dat de pakking niet het probleem is.quote:Op zondag 30 december 2018 18:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Das wel jammer.
Warmtewisselaar zit toch maar vast met een paar boutjes, is dat zo kritisch?
Of vermoed je een probleem elders?
Sja, life sucks.. and then you buy a car without a dipstick.quote:
Stand der Technik.quote:Op zondag 30 december 2018 18:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, life sucks.. and then you buy a car without a dipstick.
16 Nm staat hier. Verder niks in TIS.quote:Op zondag 30 december 2018 18:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja zijn maar 3 bouten. Heb ze netjes om en om een slag vaster gedraaid... ik hoop dus dat de pakking niet het probleem is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |