dat is waar. het gaat mij meer om waar het mis gegaan is. de theorie was dat een revisie dit zou oplossen en toch is het probleem keihard terug gekomen. waar zit dat probleem. iets krom getrokken of een scheurtje. dat moet te vinden zijn.quote:Op donderdag 27 december 2018 10:52 schreef Hyperdude het volgende:
Bijna 20 jaar.
Dan kan je niet zoveel meer qua verantwoorde investeringen.
Ben ook wel benieuwd.quote:Op donderdag 27 december 2018 10:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dat is waar. het gaat mij meer om waar het mis gegaan is. de theorie was dat een revisie dit zou oplossen en toch is het probleem keihard terug gekomen. waar zit dat probleem. iets krom getrokken of een scheurtje. dat moet te vinden zijn.
Correct, heb je wel nieuwe bouten gebruikt en een goede momentsleutel?quote:Op woensdag 26 december 2018 22:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er was mij verteld dat je de kopbouten niet hoefde na te trekken nadat je de kopbouten eenmaal op het juiste moment had vastgezet. Klopt dat?
Is het de moeite waard om de kopbouten na te trekken op het juiste moment?
Anders is het een scheurtje in het blok, het oppervlak was schoon en in orde bevonden.
De horror, die rubber bussenquote:Op donderdag 27 december 2018 11:47 schreef pvdplanet het volgende:
Afgelopen weekenden het complete achtergebeuren aangepakt.
Beide naven vervangen, handremkabels, remschoenen, ander subframe met nieuwe Meyle rubbers, polyeruthaan lagers in de draagarmen, nieuwe SKF aandrijfassen.
Het uitpersen van de oude rotzooi was een ellende, maakt het een tijdrovende klus. Kan er weer jaren tegenaan nu.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja ik heb nieuwe originele BMW kopbouten gebruikt van Ekris BMW.quote:Op donderdag 27 december 2018 14:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Correct, heb je wel nieuwe bouten gebruikt en een goede momentsleutel?
Moest je ook in een x aantal graden nadraaien? Na het op moment zetten bedoel ik dan.
Gradenschijf gebruikt?
Hopelijk wordt 2019 iets voorspoediger op autogebied.quote:Op donderdag 27 december 2018 15:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
de lekke band kan helaas niet gerepareerd worden. kan er ook nog wel bij.
pakking van wat? waterpomp? thermostaathuis?quote:Op zondag 30 december 2018 14:22 schreef daNpy het volgende:
Nou, daar staan we dan. Ondanks een lange proefrit zonder opvallendheden is er een koelvloeistof lekkage
Hij lekt dus precies waar ik de pakking vervangen heb... kutzooi. De bouten zijn goed aangedraaid en heb ik om en om een slagje vast gedraaid om de pakking gelijkmatig aan te trekken
Warmtewisselaarquote:Op zondag 30 december 2018 15:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
pakking van wat? waterpomp? thermostaathuis?
Dat metalen ding met die ribbels.quote:Op zondag 30 december 2018 15:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
pakking van wat? waterpomp? thermostaathuis?
Ik hoop het ook voor je.. kun je wel zien aan de peilstok neem ik aan?quote:Op zondag 30 december 2018 16:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Warmtewisselaar
Net op de brug gezet en de plug van de koelvloeistof is eruit geschoten. Dat heb ik dus zelf verneukt (beetje rare constructie)
[ afbeelding ]
Naast dat de auto aan de onderkant vol koelvloeistof zat vond ik ook nog wat bruine olie sporen, dat vond ik wat minder prettig....
Hopelijk is het niet de pakking en zit er nu dus een kvs en olie mix in het carter
Heeft dit blok niet meer.quote:Op zondag 30 december 2018 17:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik hoop het ook voor je.. kun je wel zien aan de peilstok neem ik aan?
quote:Got into my Zed the other day and said to my wife:
'This car hasn't got a Dip Stick'
'Yes it has,' she said looking at me, 'YOU!'
And then the fight started. rofl
Dan aftappen en kijken..quote:Op zondag 30 december 2018 17:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heeft dit blok niet meer.
Vermoed ik.
N52 toch?
Zit er net nieuw inquote:
Das wel jammer.quote:
Ja zijn maar 3 bouten. Heb ze netjes om en om een slag vaster gedraaid... ik hoop dus dat de pakking niet het probleem is.quote:Op zondag 30 december 2018 18:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Das wel jammer.
Warmtewisselaar zit toch maar vast met een paar boutjes, is dat zo kritisch?
Of vermoed je een probleem elders?
Sja, life sucks.. and then you buy a car without a dipstick.quote:
Stand der Technik.quote:Op zondag 30 december 2018 18:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, life sucks.. and then you buy a car without a dipstick.
16 Nm staat hier. Verder niks in TIS.quote:Op zondag 30 december 2018 18:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja zijn maar 3 bouten. Heb ze netjes om en om een slag vaster gedraaid... ik hoop dus dat de pakking niet het probleem is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |