abonnement Unibet Coolblue
pi_181639947
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*





Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181639967
Klinkt als geen verkeerd ritme Exode!

Waarom slapen babies altijd extra lang als je ergens heen wil? We zouden haar zo even bij mijn schoonouders brengen omdat wij nog even naar Comic Con willen vanmiddag, en inmiddels ligt ze al bijna 1,5 uur te slapen :') Edit; ze was wakker zodra ik deze zin getypt had _O_

Onze kleine rocker;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181640362
@Jagärtrut:
Dat is dan niet na elk dutje, de honger?

@Wolken:
Plannen maken vooral in de brede zin van weer aan het werk gaan en kraamvisite. Ik heb 16 augustus voor het laatst gewerkt en moet op z'n laatst 7 september weer beginnen. Langste vakantie die ik ooit heb gehad.. Maar om het voor m'n vriendin te behappen te maken wil ik eigenlijk van de week weer een paar uurtjes gaan werken i.p.v. direct weer 12-15 uur per dag van huis te zijn. Alleen steeds als we het plan maken dan is ze onrustig of gebeurt er iets waardoor ik toch maar blijf..

Qua kraamvisite plannen we het liefst als ze een beetje wakker wordt/is, dan kunnen we haar nog het beste laten zien. Maar ja, ze slaapt soms amper een uurtje en soms bijna 4 uur. Dus plannen met een baby is inderdaad niet te doen. :P

Maar verder; leuk! Welkom :D

@elliebell
Ahw, balen van de vakantie, maar nog meer naar voor B. .. Toch altijd sneu als je iets moet laten doen met/aan je kindje..

@rena:
Gaat dus niet beter worden, dat lang of kort slapen juist als je het andere wil... :P

Leuke foto! :D
pi_181641347
Wilde het de verloskundige vragen, maar misschien dat jullie hier ook al wel wat tips hebben..

M'n vriendin begon met 56 kilo toen de zwanger bleek te zijn (~ 6 weken zwanger toen). Is toen eerst gewoon aangekomen (tot 60 kilo) maar door stress weer afgevallen tot 55 kilo. Gedurende de rest van de zwangerschap (van maand 4 naar maand 9) is ze van die 55 kilo naar 65-68 kilo gegaan. (Toppunt met dat warme weer, vocht vasthouden natuurlijk). Na de bevalling is ze nu vrij snel afgevallen, vorige week zondag zat ze al op 61 kilo, vanochtend op 57 kilo..

Ze heeft natuurlijk nog wel een 'buikje' van de zwangerschap, maar dat in acht genomen heb ik het idee dat de rest van haar lijf nu dan minder weegt dan voor de zwangerschap.

Valt ze nu niet te snel af? Ze doet er niks voor hoor, maar heeft moeite om haar eten binnen te krijgen (o.a. door de antibiotica voor de borstontsteking) en natuurlijk de stress rondom 'doe ik alles wel goed' van het eerste kindje.
pi_181641552
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 14:03 schreef NicolasJoy het volgende:
Wilde het de verloskundige vragen, maar misschien dat jullie hier ook al wel wat tips hebben..

M'n vriendin begon met 56 kilo toen de zwanger bleek te zijn (~ 6 weken zwanger toen). Is toen eerst gewoon aangekomen (tot 60 kilo) maar door stress weer afgevallen tot 55 kilo. Gedurende de rest van de zwangerschap (van maand 4 naar maand 9) is ze van die 55 kilo naar 65-68 kilo gegaan. (Toppunt met dat warme weer, vocht vasthouden natuurlijk). Na de bevalling is ze nu vrij snel afgevallen, vorige week zondag zat ze al op 61 kilo, vanochtend op 57 kilo..

Ze heeft natuurlijk nog wel een 'buikje' van de zwangerschap, maar dat in acht genomen heb ik het idee dat de rest van haar lijf nu dan minder weegt dan voor de zwangerschap.

Valt ze nu niet te snel af? Ze doet er niks voor hoor, maar heeft moeite om haar eten binnen te krijgen (o.a. door de antibiotica voor de borstontsteking) en natuurlijk de stress rondom 'doe ik alles wel goed' van het eerste kindje.
NJ mijn vrouw viel te veel af bij B. Borstvoeding kost veel energie en vrat mijn vrouw letterlijk op.
Zij is naast het eten van die shakes van Weightwatchers gaan drinken, 2 per dag a 200 kcal.

Maar goed nu met J ging het weer veel te snel.
Houdt vooral haar goed in de gaten. Niet zozeer de kilo's maar energie, gezichtskleur etc.
Mijn vrouw at 's nachts ook 4 boterhammen, ze kon er niet tegenop eten.
pi_181641600
Klinkt wel als vrij veel NJ, maar beetje lastig wat over te zeggen online. Weet dat exodes vrouw ook de ervaring heeft dat ze er bij borstvoeding gewoon niet tegen kan eten, zoveel viel ze af. Maar als je vriendin ook niet goed eet nu, is het de vraag of dat het dan is. Misschien logisch op het moment door de klachten, maar moet niet in hetzelfde tempo blijven doorgaan uiteindelijk.
pi_181641733
Ze is gestopt met de borstvoeding door de borstontsteking en ik weet 90% zeker dat we er ook niet meer mee gaan beginnen. Levert echt te veel fysiek en mentale klachten op..

Maar ik vond het afvallen wel dusdanig snel gaan dat ik me toch afvroeg wat 'normaal' is.. Hoewel dat nu natuurlijk lastig is met die ontsteking erbij. De energie en kleur gaan nog wel, maar ga ik daar meer op letten..
pi_181641790
Maar weer eens een update.
Hier gaat alles prima. Slaapt al een week of 2 door. Groeit goed, heeft nekje al vrijwel sterk, begint wat geluidjes te brabbelen, en doet het eigenlijk prima.

Ben er zelf ook wel aan gewend en heb eigenlijk mijn 'oude leventje' weer opgepakt.
pi_181642070
ik viel in het begin ook hard af en heb hier toen nog gevraagd of het normaal was dat de eetlust weg was. zoals enkelen al voorspelden kwam de eetlust na een paar week weer terug. tot nu toe lukt het met extra eten om iets boven het startgewicht te blijven.

als de ontsteking over is en de eetlust weer terug dan gaat het vast een stuk beter.
pi_181643181
Even in de gaten houden dat je vriendin niet nog meer afvalt, maar terug naar gewicht van voor de zwangerschap vind ik niet alarmerend. :)
Mijn man begon met een halve dag thuis werken, is dat voor jou een optie? En hoe voelt je vriendin zich erbij?
Ik denk dat voor mij het vertrouwen in mijn msma-kwaliteiten pas kwam toen mijn man weer ging werken. Vooral omdat als ik hem voor hulp terug naar huis riep, de problemen bij zijn thuiskomst altijd over waren. :D

Wij gaan straks naar eten op rolletjes, nog nooit gegaan, ik ben benieuwd.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181645131
Blue, fijn dat het zo goed gaat. Genieten jullie ervan?

J is al een paar dagen van de hazenslaapjes, vandaag ook weer. Na 45 minuten wakker en alleen maar lachen, na 30 minuten weer moe en wederom 45 minuten slapen. Gelukkig slaapt ze 's avonds en 's nachts wel goed en lang.
  zondag 2 september 2018 @ 18:05:48 #12
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181646178
Ik was ook voor de zwangerschap slank en woog op het dieptepunt in het eerste jaar -6 kg. Niet tegenop te eten. Ik weet niet hoe iedereen normaal definieert, maar ik zie het zelf wel als een begrijpelijke actie en niet als argument om te stoppen met de borstvoeding (bij mezelf dus hè). In de laatste maanden van het eerste jaar ging het weer de goede kant op.
Overigens kon ik het prima zelf monitoren en hoefde niemand me in de gaten te houden of me aan te spreken op mijn kleur. Maar ook dat is persoonlijk natuurlijk. En de opmerking dat kunstvoeding geen vergif is beantwoorde ik vaak met een tegen-dooddoener maar dat werd niet altijd begrepen :').
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181646743
Ik was ook 14 kilo aangekomen tijdens mn zwangerschap. Woog iets van 76 kg op het eind. :')
Na 6 weken zat ik weer om mn startgewicht en daarna kwam ik weer aan. Ik vreet echt als een beer.

Maar heb deze week al twee keer gehoord dat ik ben afgevallen. B-)
Protège moi de mes désirs.
pi_181650199
Vandaag voor t laatst n baby in bed gelegd ;( heb er zelfs foto's van gemaakt _O- :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181650355
Ahw de kapitein bijna een dreumes! Ik snap wel dat je daar foto's van maakt hoor :D

J. was gister 3 maanden en morgen gaat ie naar de opvang en moet ik werken :o Stop. De. Tijd. :o

Ik heb trouwens geen idee hoeveel ik in totaal ben aangekomen. Toen ik op +16 zat ergens rond de 30 weken ben ik gestopt met wegen. Heb ook geen idee hoeveel ik nu weeg. Iedereen vindt wel dat ik ben afgevallen en dat is geloof ik ook wel zo, maar volgens mij ben ik nog lang niet terug op startgewicht. Misschien toch maar weer een weegschaal kopen :D
  zondag 2 september 2018 @ 21:25:26 #16
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_181651044
Weet iemand of er voor 1x per dag projectiel braken al wat door de huisarts gedaan wordt? Of moet het dan echt elke voeding gebeuren? Ga morgen sowieso bellen maar wellicht weet iemand er iets meer over.. ;(
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_181651216
quote:
5s.gif Op zondag 2 september 2018 21:25 schreef Nouk84 het volgende:
Weet iemand of er voor 1x per dag projectiel braken al wat door de huisarts gedaan wordt? Of moet het dan echt elke voeding gebeuren? Ga morgen sowieso bellen maar wellicht weet iemand er iets meer over.. ;(
ik denk dat 1x zonder verdere symptomen (koorts, heftige diarree, apatisch ect) idd geen reden tot paniek is :* maar volg je gevoel, als je het wilt laten checken dan kan dat altijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door littledrummergirl op 02-09-2018 21:37:27 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181652728
@Blue_note:
Goed te horen. :) Maar slaapt de hele nacht door al zeg?

@Elleska:
Hopen dat het dan met een paar weken inderdaad terug komt.. Nog maar 1-2 dagen antibiotica, dus daarna zal het sowieso wel beter worden!

@Pannenkoekenmix:
Mijn werk leent zich helaas vrijwel niet voor thuiswerk, misschien een uurtje ergens, maar dat deed ik al direct na de bevalling zo'n beetje alweer.. Ik moet eigenlijk vrijdag weer beginnen (7-20) en zaterdag (6-20), maar om ons beiden weer even te laten wennen aan het werk denk ik dat ik de komende dagen maar even een paar uurtjes wat ga doen..

--

Ze is vandaag vrij onrustig weer.. Wel ook redelijk kraamvisite gehad, maar ze heeft vanochtend een uur of drie geslapen, sindsdien is het moeizaam. Veel wat op krampjes lijkt.. Steeds 10-15 minuutjes stil en dan weer huilen. Moet ze vannacht toch moe zijn..
pi_181652928
Alvast gefeliciteerd LDG en Kapitein. *O*

Wat zijn die drie maanden voorbij gevlogen Aure! Succes morgen. :*

Eten op rolletjes was geslaagd. Misschien heeft Banaan wel een eet-update gehad.
Hij trok stukjes van mijn broodje, at stukjes uit mijn hand vanuit draagzak, hapte van mijn vork. En de hoeveelheid lijkt ook ineens wel minstens twee keer zoveel als anders. Kleine schrokop. :D

Hij ging ook buurten bij een ander gezin, in eerste instantie voor de bal, tot hij zag dat daar ook eten was.

Mijn man zei straks dat hij verwacht dat als Banaan loopt hij wel een beetje in de buurt blijft. Na een tweede gezin waar Banaan op
af schoot dacht hij er toch anders over. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181656422
Wow, negen maanden alweer Rena :D En wat een tof shirt!

Welkom Wolken w/

Gefeliciteerd met de kapitein vandaag LDG *O*
pi_181656647
Hiep hiep O+



In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 3 september 2018 @ 07:17:03 #22
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_181656715
Gefeliciteerd met de kleine man ldg! *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_181656744
Rena, goede outfit! M heeft er een matchende trui bij :D

Aura, wat gaat dat hard! Succes morgen op de opvang, heb je er een goed gevoel bij?

LDG, gefeliciteerd *O* Wat een leuke collage zo, het is echt geen baby meer!

Bij ons alles prima na een aantal hectische dagen. We waren allemaal ziek, behalve mijn man. De oudste heeft dit weekend een aantal keren zijn bed ondergekotst, M had donderdag t/m zaterdag koorts en ik had buikgriep. Maar, volgens mij zijn we inmiddels allemaal weer beter *O* Gelukkig maar, want vandaag ga ik een dagje op pad met mijn man ter ere van zijn verjaardag.

M heeft dus geen koorts meer maar ze heeft zo onrustig geslapen! Echt hard schreeuwen af en toe, ze werd wel wat rustiger toen ze bij ons lag maar ook daar wilde ze nauwelijks slapen. Meestal krijg ik haar wel in slaap gevoed maar ook dat lukte niet. Misschien last van haar buik vanwege de hapjes die ze krijgt?
pi_181656851
Gefeliciteerd, Ldg! Een hele kerel is het geworden in zo’n jaar. En het wordt alleen maar leuker voorlopig :D

Aure, succes! Ongestoord plassen :+! Hopelijk heeft J het ook naar z’n zin op de opvang.

Sneu voor M, Olt. Je buikpijntheorie klinkt wel logisch. Fijn dat iedereen weer is opgeknapt.

Mijn baby sliep gister om 21.00 en slaapt nu nog steeds :o Ik sliep zelf natuurlijk ruk (‘Hoor ik haar nou? Doet de babyfoon het wel? Doet ze het nog? Moet ik niet even gaan kijken? Ze zal zo wel komen. Was dat ‘r nou?’ :+) , maar toch yay *O*
pi_181656869
Hieperdepiep hoera voor de kapitein O+ *O*

Aure, stop de tijd inderdaad :o de jouwe is nog maar net geboren hoor.
Wij hebben morgen zo’n opvang mijlpaal, eerst nog een ochtendje oefenen en dan vrijdag meteen een hele dag. Ik vind het best heel spannend wel :')

Wat is je man lekker naïef, PKM _O-

OIT, zo vervelend he, zulke nachten. En zeker als je niet weet waarom.
Wij hadden een feestje zaterdag en opa en oma logeerden bij ons, maar natuurlijk kreeg M. toen last van zijn tand en bleef even 2 uur huilen midden in de nacht ;(

NJ, ik snap dat jullie er beiden tegenop zien, maar mijn ervaring (nu 2x) is dat het uiteindelijk ook alleen prima lukt hoor. Zorg dat je vrouw lekker op de bank kan liggen met een berg kussens en een baby. Ik probeerde dan te zorgen dat ik een groot glas drinken had, wat lekkers te eten en de afstandsbediening en dan knuffelde ik zo de ochtend door. Verwacht die eerste dagen gewoon niets van jezelf, als je de dag allebei heelhuids doorkomt is het al helemaal super :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181656879
LDG, gefeliciteerd met je dreumes :D! Mooie collage O+

Leuke foto rena O+

Succes morgen Aure! :D

Fijn dat jullie weer beter zijn OiT, daf lijkt me zo niet fijn om ziek te zijn en 2 zieke kinderen te hebben!

Wat is dat voor iets pkm? Daf eten op rolletjes? Mooi dat het geslaagd was :)

Ik was zo benieuwd hoe het met M. zou gaan op vakantie. Met mijn familie in 1 huis + vreemde omgeving maar hij is echt de vrolijkste versie van zichzelf O+ Gisteren had hij zoveel lol om alles dat ie hardop lachend in slaap viel :') O+
pi_181656905
Wat LeSage zegt is ook mijn ervaring. En er waren heus wel ook wat moeilijke dagen. Dan was ik blij dat man thuis was. Maar over het algemeen ging het best goed allemaal. Als je maar niet teveel van jezelf verwacht. :) Er komt vanzelf een soort ritme in.

Gefeliciteerd Ldg, wat een leukere is de kapitein toch. Tot over een paar weken!

Pannenkoekenmix, ik geloof dat je man zijn mening wel even moet bijstellen inderdaad. :P

Er wordt hier ineens echt los gestaan. Hij deed het al wel eerder, maar dan meer per ongeluk. En gister liep hij een heel stuk achter zijn eigen kinderwagen. We waren zo verbijsterd dat we er geeneens bewijs van hebben. :') Hij is echt al zo geen baby meer. Verklaard ook gelijk waarom hij geen broodkorsten meer wil. Die zijn natuurlijk voor baby's. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181658003
LDG gefeliciteerd! Wow een dreumes *O* *O* *O*
Zoooooo Jentin!! Dat is lekker.
LaBelleFleur, dat klinkt als een fijne vakantie en wat goed dat het zo goed gaat met M.

J viel al om 18:00 in slaap in bed....dus wij zaten ontvreemd op de bank. Om 21:30 fles en die dronk ze enorm onrustig met hoestpartijen en verslikken. Daarna tot 23:00 bezig geweest om haar rustig te krijgen inclusief enorme poepluier en puckababy onder melk. 04:00 weer wakker voor een fles en toen viel ze wel meteen in slaap.
Na 18:00 is er echt geen peil op de flessen te trekken. Overdag wijkt ze amper af.
We twijfelen nu of we haar toch in een ritme proberen te krijgen door te rekken etc. Bij B deden we dat wel al, maar op 1 of andere manier zijn we er nu nog niet mee begonnen.
Hoe doen anderen dat hier? J is nu 9 weken + 2, mijn vrouw hoeft pas in januari weer te werken overigens dus daar hoeft het niet voor.
pi_181658017
LDG, gefeliciteerd met je kleine grote vent! Wat een leuke foto's O+

Blue, fijn dat het zo goed gaat met de kleine!

Aure, succes met je 1e werkdag! Ik hoop dat het goed gaat, ook op de crèche, altijd spannend zo'n eerste keer.

Olivia, wat sneu voor M dat ze zo onrustig heeft geslapen. Misschien is het nog een nasleep van het feit dat ze ziek is geweest?

Jentin, wat een goede nacht voor je baby!! *O* Ik snap dat het voor jou wat minder goed ging, haha, hopelijk kan je er snel je rust in vinden dat het zo goed gaat zodat jij dan ook lekker kan slapen.

LeSage, succes morgen met de wenochtend, logisch dat je het spannend vindt! Onze dreumes heeft nu haar 1e wenuurtje op de nieuwe crèche, ik zit ook met spanning te wachten tot vrouwlief belt om aan te geven hoe het is gegaan :)

Fleur, M. die hardop lachend in slaap viel, ik smolt even O+

Nanuke, staan en lopen, wat knap en wat gaat dat hard opeens!

Hier gisteravond weer een zielig hoopje baby dat alleen maar huilde, huilde en huilde. We hebben een nogal druk weekend gehad en N gedroeg zich zo voorbeeldig. De onrust is er gisteravond echter, juist toen de rust was teruggekeerd, alsnog uitgekomen. Uiteindelijk is ze huilend op mijn borst in slaap gevallen. De nachten zijn nu ook vrij waardeloos. N huilt niet, maar wordt structureel vanaf een uur of 3 's nachts heel erg onrustig wat de gehele verdere nacht niet meer ophoudt. Heen en weer bewegen met haar hoofdje waardoor ze haar speen steeds kwijt is, schuiven met beentjes en armpjes waardoor ze zichzelf helemaal tegen de hoek van de wieg drukt. Ik doe dus vanaf 3 uur 's nachts enkel nog hazenslaapjes en ben na een week van dat soort nachten toch best nog wel wat vermoeider dan ik al was nu, ook al wist ik niet dat dat mogelijk was :X

Edit: Exode, wij hadden met N ook nog niet toegewerkt naar een ritme. Uiteindelijk is het de kinderarts die aangaf dat N wel een ritme nodig had, dus zoveel mogelijk op vaste tijden voeden en slapen en dergelijke. Om overprikkeling te voorkomen, maar ook om ervoor te zorgen dat er voldoende tijd zat tussen de flesjes zodat haar maagje en darmpjes tot rust konden komen (want bij N zaten we op een gegeven moment weer op om de 2 uur een flesje). Ik had verwacht dat het lastig zou zijn, maar hier werkt het gelukkig goed. N drinkt haar flesjes nu weer beter leeg en krijgt daardoor meer voeding dan toen we op verzoek voedde, ook is ze tussen de flesjes door rustiger.

[ Bericht 12% gewijzigd door Schanu op 03-09-2018 10:03:06 ]
pi_181660196
PKM, ik ben wel benieuwd naar wat eten op rolletjes is, het klinkt leuk! :)

LDG, gefeliciteerd met je kleine grote kapitein ;) O+ Bitterzoet he? Geweldige collage, hij heeft echt een prachtig expressief gezichtje!

Aure, succes met je eerste werkdag! Hopelijk doet J het ook goed op de opvang :)

Nouk, wat LDG zegt; als je het niet vertrouwt gewoon bellen! Die van jou is nog best klein toch?

OIT, fijn dat de ziekenboeg weer opgeknapt is! Buikgriep is zo ellendig :X Gefeliciteerd met je man!

Jentin met een asociaal lang slapende baby :o Heerlijk toch?

NJ, ik schaar me achter wat LeSage zegt, de eerste weken dat ik alleen thuis was met C stond het huishouden en dat soort dingen op een heel laag pitje, het is echt even die fase doorkomen dat ze veel bij je willen zijn :) Je merkt vanzelf dat de balans anders wordt! En genieten van die fase want zo rustig willen ze daarna zelden meer bij je liggen, ik heb tegenwoordig een kleine Rocky Balboa als ik haar vasthoud :’)

Oh Fleur, wat fijn dat de vakantie zo lekker gaat! Lachend in slaap vallen klinkt heel lief O+

Nanuke, wat knap van Dirk! *O*

Oh Schanu, wat sneu toch voor je meisje ;( Wel herkenbaar dat als de rust wederkeert dat de prikkels er uit komen hoor, die van mij is dan al een stukje groter maar heeft dat ook nog best sterk. Pittig van die nachten, hebben we hier ook een tijdje gehad maar is wel weer aardig over gegaan! Hoe gaat het nu eigenlijk tussen jou en je vrouw?

Exode, ik vraag me af of het al mogelijk is bij zo’n kleintje al echt ritme in die avonden te krijgen, bij ons ging dat echt pas beter toen de krampjes voorbij gingen en ze daardoor ‘s avonds meer rust had, ik ben toen langzaam de laatste voeding telkens iets vroeger gaan doen en zo is er ritme in gekomen.

Ik ben vanmorgen even naar het weeguurtje geweest van het CB, was weer prima, 73cm en iets meer dan 10 kilo nu :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181660983
rena, ik vraag het me ook af of het gaat lukken. Maar niet geschoten...de krampjes lijken wel helemaal weg inmiddels.
Ze laat sowieso minstens 3 uur tussen de flessen en vaak al 4 uur. Dus we hebben echt niets te klagen.
Tot 18:00 heeft haar lichaam een eigen ritme gevonden die eigenlijk elke dag hetzelfde is, maar de avonden dus niet terwijl ze een stuk rustiger is nu 's avonds.

Ik denk dat we het nog een week zo aankijken en dan wellicht wat sturen in de avond :) Het is ook omdat het 's avonds natuurlijk al spits is met een kleuter die ook moet eten, douchen, boekje lezen en naar bed.

Goede stats trouwens rena!

Shanu, maar jullie rekken dan dus en hebben elke dag dezelfde tijden wat betreft flesjes?
pi_181661184
*O* voor de goede stats, Rena! Tussen mijn vrouw en mij gaat het hartstikke goed. Het was even de balans terugvinden, die lijkt nu aardig gevonden te zijn. Nachten komen vaak nog wel voor mijn rekening, maar ik word nu eenmaal van iedere kik wakker en zij niet.

Exode, wij rekken inderdaad, in eerste instantie geheel tegen mijn eerdere gevoel en principes in. We hebben niet standaard op dezelfde tijd een flesje, het is meer dat wij er een standaard tijd tussen laten zitten. Bij ons is dat tussen de 3,5 en 4 uur en dat lijkt ze goed vol te houden. Op welke tijden de flesjes gegeven worden wisselt, afhankelijk van een eventueel nachtflesje en daarop volgend de 1e ochtendvoeding waar we de rest van de dag op afstemmen. Maar het blijft ook nog wel wat zoeken, want vrouwlief appte mij vanmorgen bijvoorbeeld dat N extreem veel had gespuugd en waarschijnlijk nu dus honger had. Op zo'n moment ga ik mij niet aan een schema houden en krijgt ze gewoon een extra flesje, ik vind dat er altijd ruimte moet blijven voor aanpassingen als een situatie daar om vraagt.
pi_181661261
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:56 schreef Schanu het volgende:
*O* voor de goede stats, Rena! Tussen mijn vrouw en mij gaat het hartstikke goed. Het was even de balans terugvinden, die lijkt nu aardig gevonden te zijn. Nachten komen vaak nog wel voor mijn rekening, maar ik word nu eenmaal van iedere kik wakker en zij niet.

Exode, wij rekken inderdaad, in eerste instantie geheel tegen mijn eerdere gevoel en principes in. We hebben niet standaard op dezelfde tijd een flesje, het is meer dat wij er een standaard tijd tussen laten zitten. Bij ons is dat tussen de 3,5 en 4 uur en dat lijkt ze goed vol te houden. Op welke tijden de flesjes gegeven worden wisselt, afhankelijk van een eventueel nachtflesje en daarop volgend de 1e ochtendvoeding waar we de rest van de dag op afstemmen. Maar het blijft ook nog wel wat zoeken, want vrouwlief appte mij vanmorgen bijvoorbeeld dat N extreem veel had gespuugd en waarschijnlijk nu dus honger had. Op zo'n moment ga ik mij niet aan een schema houden en krijgt ze gewoon een extra flesje, ik vind dat er altijd ruimte moet blijven voor aanpassingen als een situatie daar om vraagt.
Helder, thanks!
Bij J zit er dus al minstens 3 uur tussen. Minder komt al weken niet voor. Ik weet nog dat we bij B echt op de klok voedde. Maar dat was soms echt een gevecht met rekken maar vooral wakker maken. J wakker maken werkt niet is onze ervaring, dan drinkt ze niet of heel slordig en onrustig.

Nu ik het zo schrijf moeten we het misschien maar zo laten :@
pi_181661388
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:01 schreef exode het volgende:

[..]

Helder, thanks!
Bij J zit er dus al minstens 3 uur tussen. Minder komt al weken niet voor. Ik weet nog dat we bij B echt op de klok voedde. Maar dat was soms echt een gevecht met rekken maar vooral wakker maken. J wakker maken werkt niet is onze ervaring, dan drinkt ze niet of heel slordig en onrustig.

Nu ik het zo schrijf moeten we het misschien maar zo laten :@
Wakker maken doe ik eigenlijk enkel voor de laatste avondvoeding omdat ik anders zeker weet dat ze begin van de nacht komt. Verder laat ik haar zoveel mogelijk slapen en voed ik dus wat later als ze daardoor door een voedingsmoment heen slaapt. Dan schuift het schema wat verder op, maar mijn ervaring is net als bij jou dat ze gewoonweg slechter drinkt als ik haar wakker moet maken voor een voeding.

Als het werkt zoals het nu werkt, dan zou ik het denk ik wel laten zoals het is, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Misschien zou je nog kunnen proberen te rekken van 3 naar 4 uur door eerst naar 3,5 uur tussen 2 flesjes te gaan, dat is wat wij nu ook doen zodat ze ook over kan naar een grotere hoeveelheid per flesje. Maar als dat bij ons niet lukt, ga ik er ook geen doel opzich van maken. Er zal vanzelf wel meer tijd tussen de flesjes gaan zitten en zo niet, dan vind ik het goed zolang het op deze manier werkt :)
  maandag 3 september 2018 @ 13:14:11 #35
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181661497
Wat wij doen is gewoon laten slapen als hij moe is & wakker maken op een vaste tijd s'avonds.
Soms valt hij om 16.00 in slaap, maar dat kan ook 17.00 zijn of 17.30 & dan maak ik hem altijd om 19.00 wakker.

Hier zou rekken juist niet werken.
Hij slaapt nog steeds de nachten door :D dus het zal allemaal wel goed zijn.
pi_181663562
Bedankt voor de felicitaties *O* wij ontbeten met langzalieleven en taart. Zoefzoefdierentuinherrie uitpakken. Daarna n tukkie en zometeen eens kijken of ie madurodam kan waarderen en dan op zoek naar zn favo eten, pannenkoeken of pasta pesto 8)7 :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181663696
Klinkt goed LDG! *) Veel plezier vandaag!

Wat betreft ritme, wij hebben nooit gehad dat hij op vaste tijden flesjes kreeg maar wel dat ie (meestal) 5 flesjes op een dag kreeg op die leeftijd. Inmiddels is dat 4 en soms 3.

Ja het is wel fijn dat M. het hier goed doet! De rest zit een beetje tegen want zojuist is onze auto afgesleept :X Hij heeft vorige week nog een vakantiebeurt gehad :')
pi_181664887
Gefeliciteerd met de kapitein LDG, klinkt als een leuke dag!
pi_181666105
Exode, het komt vast goed, een beetje sturen kun je altijd proberen, je moet soms ook dingen proberen anders weet je nooit of het werkt denk ik.

Fleur; wat balen :o Wat doen jullie nu?

Mijn meisje is zo zoet vandaag, weinig slaapjes vanmiddag maar wel heel zoet aan het spelen en verkennen op haar speelkleed, en ook echt al wat langer achter elkaar :) Ze zat vanmiddag ook al een keer op handen en knieën, heel eventjes maar, maar het begin is er!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181666865
Fijn van de goede nacht nog Jentin! Dat is opeens raar he?

Hopelijk gaat het weer wat beter met N. Schanu :*

Goeie stats nog Rena! *O* En fijn dat je meisje zo tevreden is O+. Morgen kunnen we na heel veel gedoe om 17:00 een huurauto ophalen. Onze auto is een leaseauto via t werk en dat was een heel gedoe tussen ANWB en leasegarage. Nu maar hopen dat ie optijd klaar is voor we naar huis gaan :')
pi_181668236
J ligt wederom te slapen in haar wiegje...wel na 15 minuten tegensputteren maar wow, 2e avond op rij.
Mijn vrouw is de toiletten maar aan het schoonmaken :)
pi_181671336
Gefeliciteerd met je verjaardag kapitein! Leuke collage O+

Lekker hoor, zo lang slapen Jentin!

LeSage, succes met het wenochtendje morgen, komt vast goed :)

Ach Schanu wat vervelend van de nachten zeg. Dat onrustige is inderdaad vervelend, J. heeft het ook een tijdje gehad. Is gelukkig wel weer over gegaan, hopelijk duurt het bij jullie ook niet lang. Fijn dat het tussen jou en je vrouw wel weer lekker loopt O+

Ah dat kruipen duurt misschien niet lang meer dus rena! Leuk! Fijn dat ze zo leuk zelf kan spelen :)

Eerste werkdag ging heel prima, zo'n dag is echt snel om als je gebruik maakt van het voedingsrecht. Ik heb afgesproken dat ik 2 kolfmomenten van een half uur heb (uiteindelijk ben ik per keer maar 20 minuten kwijt inclusief spullen schoonmaken) en dat ik een uur eerder mag stoppen om J. op te halen van de opvang en live te voeden. Het was echt in no time 4 uur.

Bij de opvang ging het gelukkig ook goed. Hij heeft wel één boze hysterische huilbui gehad, waarin niks goed was, maar die heeft ie thuis ook wel eens. Toen ik hem mee naar huis nam, kregen alle leidsters nog een brede glimlach van hem, dus volgens mij zit het wel goed. Ik merk wel dat ik op werk steeds op mijn telefoon kijk om te zien of er al berichtjes zijn in de kinderopvangapp... En dan heel blij worden van elk berichtje, zelfs al bestaan 90% van die berichtjes uit "Slapen" en "Melk (fles)" inclusief tijdstippen en hoeveelheden :') En dat ik dat dan heel trots doorstuur naar mijn vriend "Kijk! Hij heeft 2 uur geslapen en 120cc gedronken!" :D Morgen mag ie weer :+
pi_181671803
Jaaaaaa Aure, wat fijn dat het zo goed ging! Fijn om ook het huis uit te zijn zeg maar?
pi_181672396
Fijn Aure! *O* En herkenbaar van trots zijn op slaapjes etc, op een gegeven moment stuurde ik in mijn verlof wel eens dat ie ‘eindelijk’ weer een poepluier had :') Het was dan ook hoog tijd dat ik weer aan t werk ging :P
pi_181672429
Wow aure, live kunnen volgen wat er op de opvang gebeurt :o _O_ wij mogen al blij zijn als ze de tijd hebben gemaakt om in zn schriftje te schrijven
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181672467
Ja hier ook alleen een schriftje trouwens, die houden ze overigens wel goed bij :)
pi_181672700
Ja zeker fijn om even ergens anders te zijn! En andere mensen om je heen te hebben en om gewoon dingen te doen zonder rekening te houden met je baby :D Ik vond het zelfs leuk om hem weg te brengen, geen traan gelaten :D Maar ik vond het uiteraard ook heel fijn om hem weer op te halen. Zelfs mijn vriend kwam eerder naar huis O+ Dat doet ie echt bijna nooit.

Haha Fleur, ja die berichtjes heb ik ook wel eens gestuurd tijdens mijn verlof. Hilarisch wel eigenlijk.

Hehe ldg, volgens mij hebben ze dit systeem om geen schriftjes bij te hoeven houden. Ze hebben wel gezegd dat het op drukke dagen even kan duren voordat er iets online komt, maar dat ze uiteindelijk wel alle slaapjes en voedingsmomenten toevoegen. Als ze er de tijd voor hebben dan krijg je ook wel eens een foto.

Ik kreeg deze met de opmerking "half aan het slapen":
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij kijkt echt zo boos :D Ze hadden ook nog een foto gemaakt voor op het bord en dat was gelukkig wel met brede lach O+
pi_181672722
Ohja die lelijke slab is van de kinderdagopvang :+
pi_181672955
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 15:53 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Even in de gaten houden dat je vriendin niet nog meer afvalt, maar terug naar gewicht van voor de zwangerschap vind ik niet alarmerend. :)
Mijn man begon met een halve dag thuis werken, is dat voor jou een optie? En hoe voelt je vriendin zich erbij?
Ik denk dat voor mij het vertrouwen in mijn msma-kwaliteiten pas kwam toen mijn man weer ging werken. Vooral omdat als ik hem voor hulp terug naar huis riep, de problemen bij zijn thuiskomst altijd over waren. :D

Wij gaan straks naar eten op rolletjes, nog nooit gegaan, ik ben benieuwd.
Dat was hier ook!
Of jullie wonen in dezelfde stad. _O-
pi_181673139
Aure, ja weer enigzins je eigen ritme is fijn he!
Die foto is wel erg grappig.

Wij zitten ons geestelijk voor te bereiden op de eerste verkoudheid van J. B hoest en niest de hele dag en zit vol snot. Mijn vrouw begint ook al te snotteren.
Go immuunsysteem van J! En eerste verkoudheid van de 100 ;) in het eerste jaar.
pi_181678626
Aure, wat fijn dat de eerste dag goed ging!

BFD van gisteren, deze blik krijg ik als ik Nee tegen haar zeg;
Ik word erg serieus genomen he :') Er liggen overigens geen gevaarlijke spullen daaronder dus ze kan niks geks doen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181678649
gisteren het 4maand bezoek bij het CB gehad. alles weer super. L liet op tafel direct zien hoe goed hij kon rollen en dat matje was ook heel geschikt om je aan vooruit te trekken :o mijn kleine baby :o

stats: 6,54kg en 66,5cm
volgt perfect de CB groeicurve.

nu een plakbaby. toch weer wat verhoging door de prikjes. bij verhoging al paracetamol geven of pas bij koorts?
zal straks ff bijlezen.
pi_181678693
Hahaha rena :D

Schanu, hoe was de eerste dag gegaan gisteren?

Ik heb M. net voor zijn wenochtend weggebracht. Keek niet naar me om en toen ik buiten liep zat hij al tevreden in een stoel te wachten op fruit O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181678735
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:39 schreef Elleska het volgende:
gisteren het 4maand bezoek bij het CB gehad. alles weer super. L liet op tafel direct zien hoe goed hij kon rollen en dat matje was ook heel geschikt om je aan vooruit te trekken :o mijn kleine baby :o

stats: 6,54kg en 66,5cm
volgt perfect de CB groeicurve.

nu een plakbaby. toch weer wat verhoging door de prikjes. bij verhoging al paracetamol geven of pas bij koorts?
zal straks ff bijlezen.

Wij hebben zelf geen PCM gegeven, het moet er toch uit. Het kan ook geen kwaad verder.
Goede stats trouwens!
pi_181678844
BFD van vrolijke J :) Eigenlijk is dit een samenvatting van alle dagen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181679561
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:39 schreef Elleska het volgende:
gisteren het 4maand bezoek bij het CB gehad. alles weer super. L liet op tafel direct zien hoe goed hij kon rollen en dat matje was ook heel geschikt om je aan vooruit te trekken :o mijn kleine baby :o

stats: 6,54kg en 66,5cm
volgt perfect de CB groeicurve.

nu een plakbaby. toch weer wat verhoging door de prikjes. bij verhoging al paracetamol geven of pas bij koorts?
zal straks ff bijlezen.

Ik dacht altijd juist geen paracetamol, tenzij extreme reactie, want het lichaam moet zich juist even afzetten tegen wat het binnen heeft gekregen.
pi_181679565
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 22:13 schreef Cygne het volgende:

[..]

Dat was hier ook!
Of jullie wonen in dezelfde stad. _O-
Veenendaal, voor ons was het een stukje rijden. :)

Voor wie het niet kennen, eten op rolletjes is een festival met foodtrucks. Toch fijn na een jaar praktisch zonder festivals. ;)

Mooie stats van je meisje Rena! *O*
'Nee' is denk ik het eerste woordje dat Banaan snapte en gelijk ook negeerde. ;)

Heerlijk Exode. :D

Wat een ventje al LeSage. O+

Aure wat fijn dat het gelijk zo goed ging. Uiteindelijk ga je vast minder kijken of alles goed gaat, maar voor nu is zo'n app heel fijn lijkt me.

Wij gaan zo naar de huisarts voor blaasjes op Banaan zijn neus, het lijkt me geen krentenbaard. Huilen was trouwens omdat hij mijn telefoon even niet mocht vasthouden. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is ook aan de orde van de dag. Zo kun je dus een tijd de deur niet meer in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*Foto's en tekst verkeerd om. :P
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181679637
BFD *O*

Rena leuk hè? Dat op ontdekkingstocht gaan!

Jij hebt echt al een grote leukerd LeSage :D

Exode wat een vrolijkerd O+

Ik heb weer een aantal vakantiekiekjes

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181679697
Gefeliciteerd LDG! Ohja, dat zoefzoeflawaai komt straks ook weer, de peuter heeft zelf al zo’n kabaal :')

Goede stats bij rena!

Aure, wat fijn dat het weer zo goed gaat! Inderdaad lekker om even vrij te kunnen bewegen en nadenken ;)

Exode, oh joepie, de verkoud die start in augustus tot juni :D

Wij hadden in het weekend weer heel veel spuug! Maar gisteren was het wel weer ok en vanochtend was ze heel vrolijk :) en de nacht was 22.00/01.30/06.30, dus dat was ook prima!
Ze plakt wel graag en veel, maar we gaan wel de goede kant op volgens mij. Morgen weer wegen op t CB :)
pi_181679703
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:32 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Veenendaal, voor ons was het een stukje rijden. :)

Ah zo.
Daar hebben wij ook een poos gewoond. :)
  dinsdag 4 september 2018 @ 10:42:34 #61
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181679753
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik dacht altijd juist geen paracetamol, tenzij extreme reactie, want het lichaam moet zich juist even afzetten tegen wat het binnen heeft gekregen.
Ja klopt, hier was ook advies liever geen paracetamol tenzij hij er echt last van heeft.
pi_181679850
Ondeugend bij Rena :D

Echt een hele kerel sage! Da’s geen baby!

Superblij die J :D

Blokkende Pannenkoek :{w :+

Leuke vakantie LBF? Zo’n guitig koppie is het!

Ik maakte gisteren deze :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181679999
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
This one I call... “guilty”!

Straks even bijlezen. Hele nacht niet geslapen, ben niet vooruit te branden :Z
Protège moi de mes désirs.
pi_181680123
J :D O+ Die geniet wel van het leven zeg!

Lekker vaak de ramen wassen, PKM! Hoe was het bij de huisarts? Ik vind het eerlijk gezegd wel op de blaadjes van krentenbaard lijken. Daarna wordt het dan zo’n korstje. Het is ook zo besmettelijk. Mijn kinderen kregen het van familie die niet in de buurt woont, maar hier hing ook al een waarschuwing bij de speelzaal.

Fleur, jij hebt echt een baby met een karakter in zijn gezicht O+ Die ondeugende snoet is zo heerlijk!

IMA _O- ‘Ga. Van. Me. Af.!’ Dat geknuffel met broers en zussen is wel het summum he?

Wat had ie gedaan, Duman? Die bos haren trouwens :o echt zo gaaf!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181680169
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:39 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Exode, oh joepie, de verkoud die start in augustus tot juni :D
Bij B startte het pas bij 6 maanden door het KDV, maar ja J pikt alles van B nu natuurlijk op.
B heeft in zijn eerste jaar wel alles doorlopen, was ziek met Sinterklaas, dubbele oorontsteking met Kerst, buikgriep met Oud en Nieuw, nog een keer buikgriep met zijn 1e verjaardag en tussendoor alle verkoudheden. Hij hield niet zo van feestjes denk ik.

Ach hij is nu 4,5 jaar en is amper meer ziek. Vrijwel nooit zelfs....afkloppen!! Nu dus zwaar verkouden maar hij maalt daar verder niet echt om. Eet, drinkt en slaapt goed en is vrolijk.

We hebben neusspray en luuf in huis voor J en op de geursteen in haar slaapkamer zit nu eucalyptus ipv lavendel, we zijn voorbereid :@ :D
pi_181680195
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:12 schreef exode het volgende:

[..]

Bij B startte het pas bij 6 maanden door het KDV, maar ja J pikt alles van B nu natuurlijk op.
B heeft in zijn eerste jaar wel alles doorlopen, was ziek met Sinterklaas, dubbele oorontsteking met Kerst, buikgriep met Oud en Nieuw, nog een keer buikgriep met zijn 1e verjaardag en tussendoor alle verkoudheden. Hij hield niet zo van feestjes denk ik.

Ach hij is nu 4,5 jaar en is amper meer ziek. Vrijwel nooit zelfs....afkloppen!! Nu dus zwaar verkouden maar hij maalt daar verder niet echt om. Eet, drinkt en slaapt goed en is vrolijk.

We hebben neusspray en luuf in huis voor J en op de geursteen in haar slaapkamer zit nu eucalyptus ipv lavendel, we zijn voorbereid :@ :D
Oh, dat is wel echt volle bingokaart.. dat hebben we bij M nooit zo gehad, alleen dat permanente gesnotter wel.
pi_181680307
Wij bij S. ook niet, toen ging hij nog niet naar opvang of speelzaal. Sinds de speelzaal is hij altijd wel ergens ziek. En zijn broer uiteraard ook. Vandaag eerste dag opvang en de snottebellen hangen de hele dag :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181680309
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Oh, dat is wel echt volle bingokaart.. dat hebben we bij M nooit zo gehad, alleen dat permanente gesnotter wel.
Hij heeft er alles gewoon in 1x doorheen gejaagd. _O-
pi_181680443
Nog niet bijgelezen maar ik ben wel een keertje op tijd voor BFD!

Gisteren had ik mijn eerste 'echte' werkdag waarbij M. naar de opvang ging voor het eerst een hele dag. Ik heb wel elke week in augustus een dagje gewerkt maar dan was ze lekker bij oma of bij papa.

Ik heb het geluk dat mijn zusje bij de opvang werkt en live updates, foto's en filmpjes krijg O+ Dat maakte het wegbrengen ook ietsje makkelijker.

M. heeft heeeel hard gehuild. Een enorme poepluier geproduceerd en vrolijk gekwebbeld op de opvang dus de eindstand was eigenlijk best goed qua dag.

Thuis heerlijk vrolijk en goed geslapen vannacht O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 21% gewijzigd door VitaBella op 04-09-2018 11:41:31 ]
pi_181680480
Elleska, mooie stats! Leuk altijd als ze daar laten zien wat ze kunnen :D

LeSage, dat is toch helemaal geen baby meer maar een klein peutertje joh :D O+

Exode, wat een prachtig mooi meisje heb je daar O+

PKM, ik ben geen sadist maar ik moest lachen om de foto van driftige banaan :@ Wat een lekker kind, hopelijk valt het mee met zijn huidje, krentenbaard is echt ellende weet ik uit ervaring ;(

Die mooie M van Fleur O+ Ben jij dat op de laatste foto? Zo ja; leuk om de user achter de baby te zien ;) :)

IMA. Wat een geweldige foto, heerlijke expressie van je kleine dame _O- O+

U :D Je kunt nu al zien hoe hij straks als puber kijken zal :P

Vita, fijn dat de eerste dag goed ging en wat handig dat je zusje er werkt :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181680561
Sinds donderdag hier een onrustige S. Na elke voeding bijna 2 uur wakker en meestal niet op haar vrolijkst. En dan om de 3-4 uur willen eten. ‘S nachts kan ze er dan wel ineens 7 uur tussen houden, maar ook dan duurt het na een voeding lang voor ze weer in slaap valt. En ze start zelf haar nacht rond 19.00, dus het is midden in de nacht 2 uur lang krijsen. Dit levert nogal een oververmoeide baby op. Ze lijkt op het moment veel last te hebben van haar buik. Vind het zo sneu voor haar :'(
Maar ik hou mezelf maar voor ‘het is een fase’...

Maar ben dus niet helemaal bijgelezen. Zag wel al mooie foto’s voorbij komen! Een vrolijke J! M van bellefleur lekker op vakantie. Een mooie zussen foto van IMA. Het mooie ventje van Duman. Het heerlijke bekkie van C van Rena, om op te vreten! M van LeSage die niet meer op een baby lijkt. Banaan die voor portier speelt.
BFD is zo leuk! O+

1 van de zeldzame vrolijke momenten van afgelopen dagen vast weten te leggen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181680571
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:45 schreef exode het volgende:

[..]

Wij hebben zelf geen PCM gegeven, het moet er toch uit. Het kan ook geen kwaad verder.
Goede stats trouwens!
uiteindelijk ook geen paracetamol gegeven. ik heb ons op de bank geinstalleerd (met eten, drinken en netflix) en hij is nu na een tijd mopperend drinken in slaap gevallen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik dacht altijd juist geen paracetamol, tenzij extreme reactie, want het lichaam moet zich juist even afzetten tegen wat het binnen heeft gekregen.
dat vroeg ik me dus ook af. bij CB werd mij wel gevraagd of ik kinderparacetamol in huis had maar ik heb niet gevraagd wanneer ik die dan mag geven. ben zelf niet zo snel van de pijnstillers maar met zo'n ukkie vind ik het lastiger in te schatten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:42 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja klopt, hier was ook advies liever geen paracetamol tenzij hij er echt last van heeft.
dankje
pi_181680584
Vergeet ik de foto’s ook gewoon toe te voegen :')
pi_181680611
Takkie, ik zie twee keer dezelfde foto en die is niet echt vrolijk _O-

Edit, nu wel!
pi_181680914
@LaBelleFleur27:
Toevallig herkenbaar! Hier gisteren weer de eerste 'werkdag' gehad, paar uurtjes weer wezen wennen.. Kom ik bij de bedrijfsauto.. Start niet. Accu leeg.. Maar de andere auto gepakt, startkabels erbij, doe de motorkap open en ... ravage. Steenmarter bezig geweest met de isolatie (?) onder de motorkap en de leidingen.. Dus voordat ik voor het eerst weer aan het werk kan mocht ik twee auto's naar de garage regelen..

@Aure:
Klinkt als een fijne ervaring bij de opvang! Fijn zeg! :D

--

Leuke foto's ook allemaal weer! :D <3
pi_181682268
Vlug BFD'tje van afgelopen weekend: O. staart naar de vogels in de tuin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk snel bijleesgelegenheid!
Let me see you stripped down to the bone
pi_181682771
Aure, wat fijn dat het goed ging bij de opvang! En wat een leuke foto O+

Exode, ik hoop dat J de dans ontspringt en niet ziek gaat worden, zo zielig voor die kleintjes altijd. Wat een vrolijk en mooi kind is ze trouwens.

Rena, wat een heerlijk ondeugende blik!

Elleska, *O* voor de goede stats!

Lesage, het ging heel erg goed! N mocht mee maar enkel omdat er geen oppas was, wennen is voor een baby kennelijk niet nodig op een crèche. Maar J heeft zich vermaakt en N heeft alles ondergespuugd,top dus :')
Wat fijn dat het goed ging met M op zijn een ochtend! Dat maakt het ook voor jou zoveel makkelijker. En wat een mooie ventjes!

PKM, ik hoop dat die blaasjes niks ernstigs zijn! En leuke foto's :')

Fleur, duidelijk heerlijk aan het genieten op vakantie O+

IMA,wat een heerlijke foto van de kinderen samen! :') O+

Duman, een schuldbewuste U :') hopelijk krijg je je energie weer een beetje terug vandaag!

Vita,wat fijn dat het goed ging en super handig dat je zusje op de opvang werkt! En wat een vrolijk meisje O+

Takkie, wat naar dat S zo onrustig is. Ik hoop dat het een hele korte fase is. Gelukkig nog wel een mooie lach tussendoor O+

Minilot, wat een mooie foto van de knappe O!

Mijn bijdrage voor BDF, deze week 2 zeldzame leuke fotomomenten van mijn meiden samen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181683146
Wat lijken ze op elkaar Schanu O+

En O'tje van Mini O+ blijft een geweldig leuk ventje
pi_181683483
Leuke foto’s allemaal! Maar minilot, wat een belachelijk prachtig kind hebben jullie O+

Verder moet ik even spuien :( Ik heb van mijn man voor kerst een medaillon gekregen om foto’s van de kinderen in te kunnen doen. Nu leek het me leuk om hun namen ook erin te laten graveren. Haal ik het net op bij de juwelier, hebben ze er godfriedvanbouillon I.Wan in gegraveerd ipv I.Van o|O o|O o|O
pi_181683755
Wat een sukkels Jentin! Zou ik ook van balen zeg. Je man had hem niet toevallig ook bij die juwelier gekocht?
pi_181683774
Oh ik zie nu je foto’s Vita, wat een mooi vrolijk meisje O+

Takkie, wat een schatje is S, ik weet niet of je er in gelooft maar het zou een sprongetje kunnen zijn? Hoe oud is ze nu?

Ik zie een knap O’tje, ligt het aan mij of ogen zijn haartjes wat rossig op deze foto? :)

Schanu, wat een rijkdom heb je daar zeg *;

Jentin, wat stom zeg :o :( Wat gaan ze er aan doen?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181686276
Meloensnoeper;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inclusief gek lachje van moeders :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181686780
Hoi!
Meld!

Sinds vrijdagavond met Li
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is helemaal perfect, lijkt zo erg op haar jongste broertje dat ik haar regelmatig Js noem en is bijzonder goed gelukt al zeg ik zelf :)

Dus, we gaan eens kijken hoe een baby ook al weer werkt O+
pi_181686798
Wat lief, Rena O+

Hoi Loj met Li :W Gaat alles goed? Herstel je zelf goed? En hoe doen je jongens het?

Ik weet niet wat de juwelier gaat doen. Toen ik erover belde, kreeg ik iemand aan de lijn die er wel heel erg van ging stotteren en vroeg of ik wel zeker wist dat ik de goede naam had gezegd. Het is tenslotte heel voor de hand liggend dat je de naam van je eigen zoon even niet weet :{ Op de order staat ook de juiste naam, ik heb ‘m nog staan spellen :') Morgen maar terug en dan maar zien. Ik heb gruwelijk de pest erover in.
pi_181689676
Oei, jentin dat zou ik ook echt niet waarderen. /Understatement van de eeuw. :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 4 september 2018 @ 20:27:52 #86
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181690350
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:44 schreef Loj het volgende:
Hoi!
Meld!

Sinds vrijdagavond met Li
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is helemaal perfect, lijkt zo erg op haar jongste broertje dat ik haar regelmatig Js noem en is bijzonder goed gelukt al zeg ik zelf :)

Dus, we gaan eens kijken hoe een baby ook al weer werkt O+
Precies dit heb ik ook :+, O lijkt ook zo op zijn zus dat ik hem vaak per ongeluk bij haar naam noem _O-

Nogmaals gefeliciteerd!

Jentin wat ontzettend balen zeg... Mag hopen dat ze het snel en netjes oplossen.
pi_181690682
Jaaaa Loj, gefeliciteerd!! Hoe gaat het met je?

Jentin, dat is echt heel stom zeg, hopelijk kan het opgelost worden met een nieuwe ofzo?

Ik had die foto van lachende J natuurlijk niet moeten posten....van 15:45 tot 19:00 gehuild. Het was ook een superonrustige dag voor haar. Op dinsdag moet mijn vrouw B van school halen om 12:00, weer naar school brengen om 13:15, ophalen om 15:15. Daar bovenop naar huisarts met B om 15:40. Dus ik snap haar wel, ze heeft blijkbaar amper geslapen vandaag....

Nu ligt ze gelukkig in haar wiegje te slapen maar wel onrustig dus mijn vrouw zit naast haar.
pi_181692019
Wat shit Jentin :o Hopelijk kunnen ze het nog fixen. Ze regelen het maar toch?

Zal je altijd zien exode.. Sneu dat ze zo overstuur is geweest. Hopelijk gaat ze vannacht toch nog wat rustiger slapen :*

Mini, jouw baby O+ knappe vent zeg!

En Vitaaaa, ik vind jouw baby altijd zo schattig *;

Schanu, mooi stel heb je daar zeg, ze lijken op elkaar!

Rena wat een leuk filmpje!!

Loj, welkom met Li!

En Fleur, jouw M. lijkt me echt een gezellige baby :D Ben jij dat zelf op de onderste foto?

En ik blijf het leuk vinden dat U. al zoveel haar heeft Duman :D Dat vossendekentje hebben wij ook trouwens, fijn ding :P

J. sliep gisteren van 8 uur 's avonds tot 6 uur vanochtend :D Voor het eerst zonder nachtvoeding, ben benieuwd of hij dat vandaag weer doet. Maar hij leek minder moe te zijn na de opvang, hij ging ook met protest zijn wieg in om 8 uur dus ik ben benieuwd.

Ik kreeg vanmiddag deze foto in de opvangapp:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En 20 minuten later deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
pi_181692482
Wat een goede slaap aure, en leuke foto's! Sowieso mooie baby's hier!

Ik merkte dat ik O vandaag niet zo leuk vond, en dat vind ik maar een lastig gevoel. We hadden een belabberde nacht (de derde op rij), een ook overdag gaat het slapen slecht. Vaak ben ik een uur bezig voordat hij slaapt, een dan doet hij een dutje van 45 minuten. Zo staat de hele dag alleen maar in het thema van slaap, een dat wil ik niet. Zeker omdat ik kleuter ook nog aandacht wil geven.

Maar goed, voor de rest is het wel een schatje:
pi_181693708
Ach Aure O+ Ik vind die ontspannen beentjes en armpjes echt zo lief bij baby’s! En wat houdt ie zichzelf goed omhoog op z’n buik! M. heeft er de pest aan om op haar buik te liggen _O- tummytime eindigt hier dan ook altijd in gekrijs :')

Wat vervelend dat slapen zo’n ding was vandaag Jagar, maar het is wel echt een schatje!

Ik ga maar eens naar bed. De afgelopen twee nachten sliep M van 20:30 tot 07:00 maar het blijft natuurlijk geen feest :P

En nu ik het op fok heb geplaatst is het natuurlijk al helemaal vragen om problemen. Morgen weer een opvangdagje dus dan is ze vast weer gesloopt O+
pi_181698248
Nadat J ruim 3 uur had gehuild en gekrijst gisteren heeft ze van 20:00 tot 03:00 geslapen. Ze heeft dus 9 uur lang geen fles op. Kan iemand haar vertellen dat het fijner is als ze die ruk later op de avond begint?

Wat een lieve foto's Aure! Vooral die 2e is echt te lief.
Jagar, jeetje met zo weinig slaap zo'n mooie lach :)
pi_181698462
Oei, waarom moest ze zo huilen Exode?

Klagen hielp hier, 2x 3 uur achter elkaar geslapen. Voor veel mensen niet veel, maar hier een wereld van verschil. Daarna ook nog hier en daar een half uur geslapen. En nu ligt meneer alweer in bed.
  woensdag 5 september 2018 @ 09:04:12 #93
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181698606
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 08:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Oei, waarom moest ze zo huilen Exode?

Klagen hielp hier, 2x 3 uur achter elkaar geslapen. Voor veel mensen niet veel, maar hier een wereld van verschil. Daarna ook nog hier en daar een half uur geslapen. En nu ligt meneer alweer in bed.
Werk jij? :D

Lijkt mij namelijk echt onmogelijk.
pi_181698623
Wat fijn jagar! Hopelijk gaat ie dit vaker doen! Ik vind het knap dat jij het vol houdt op zo weinig slaap... :*

Slaapt ze dan na 3 uur ook nog een tijdje door exode?

Vita, J. vindt op zijn buik liggen thuis ook ellendig, meestal wordt hij na 5 minuten hysterisch. Maar op de opvang gaat het wel heel goed :?

Hij ging gisteravond dus een beetje met protest zijn wieg in om 20.00 uur en werd vanochtend om 7.00 uur pas wakker :o echt mijn tieten stonden op springen :D Hij was overigens rond 3 uur wel een kwartier onrustig, maar sliep uiteindelijk gewoon door. Nu ligt ie naast mij in bed alweer te slapen. Ben wel benieuwd hoe het dan de komende nacht gaat. Dit is mijn vrije dag, dus wel rustiger voor hem dan bij de opvang, maar J. krijgt wel straks nog een vaccinatie. Dus het kan alle kanten op gaan :D
pi_181698642
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:04 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Werk jij? :D

Lijkt mij namelijk echt onmogelijk.
Nee, heb de luxe dat ik een tijd voltijd thuis kan zijn. Ofwel, of dat een luxe is weet ik niet. Zo langzamerhand krijg ik wel weer zin in werken.
pi_181698648
Haha leuke foto van je twee dames IMA, de blik van B. _O-

Vita wat een schatje O+

Jij hebt ook al zo’n schatje Takkie! O+ Hopelijk is ze snel weer rustiger! :*

NJ wat vervelend van de auto! Hopelijk is het nu gemaakt :Y

Wat een heerlijk rustgevende foto van O. mini O+

Rena dat filmpje O+

Oh no Jentin! Hopelijk lossen ze het netjes op!

Welkom Loj :W Hoe is het verder met jullie?

Aure die foto’s zijn echt te lief O+

Das wel een hele leuke foto van O. Jagar! Fijn dat het afgelopen nacht beter ging!

Oh wat vervelend Exode! Hopelijk trekt haar ritme een beetje bij!

Ik weet niet meer wie het vroeg maar dat was ik op de laatste foto ja haha 😅

Ik hoor nu iets met een hondenbak en gegil en een vriend die zegt ‘je hoeft niet altijd je zin te krijgen, soms mag iets niet’ dus ik zal eens kijken wat daar de schade is :') _O-
pi_181698684
Ja hoor Aure, ze valt dan tijdens de fles al in slaap. Om 03:30 lag ze weer diep in slaap in haar bedje. Tot 08:00 vanochtend en nu tukt ze weer. We hebben wat dat betreft echt 0 te klagen.

Jagar, gisteren was een enorm onrustige dag met weinig slaap en steeds kleine hazenslaapjes waar ze uitgehaald moest worden om B van school te halen etc. Ze was gewoon oververmoeid.

Zelf wel beroerd geslapen, ik heb enorme keelpijn, oorpijn etc. B is strontverkouden dus we steken elkaar allemaal aan hier.
pi_181698758
De huisarts wil het nog wel even aankijken, of het uitbreidt of indroogt. Volgens mij dacht hij dat ik spoken zag, tot hij er een lampje bij pakte. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als hij wakker wordt.
Rena die krentenbaard bij je meisje die nog zo jong was, was natuurlijk ook wel echt zielig. -O-
Leuk jouw meisje met die meloen. Hoeveel tandjes heeft ze? Ze eet heel anders dan Banaan.

Mini wat ziet O. er toch altijd goed uit. O+

Aure jouw lekkere slaper. O+

Lieve foto Jagar. O+ Je hoeft hem niet altijd leuk te vinden he, er mag best ruimte voor zijn dat je hem soms wat minder leuk vindt. Sowieso is op weinig slaap alles minder leuk.

Ik las hier laatst over dat borstvoeding soms minder leuk is. Eigenlijk vind ik dat vooral met de ochtendvoeding omdat de ochtend al zo kort is. Banaan doet er een eeuwigheid over 's ochtends, ik blijf hem steeds maar weer terugleggen en dan drinkt hij weer een beetje. Kost zo een half uur. Dan aankleden, mezelf opfrissen etc. is ook zo een half uur. Een half uur bezig met samen aan het ontbijt zitten en die twee uur die hij wakker is, zijn voorbij. :{
Hoe doen anderen dit?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181699028
Ach wat vervelend pkm!

Wat een leuke foto van banaan nog! Zo is het lastig binnenkomen ja :P
pi_181699201
Welkom Loj en Li! :)

Jentin, ik neem aan dat ze er wel wat aan gaan doen, dit kunnen ze toch niet maken?

Och Exode, wat sneu dat ze zo moest huilen ;(

Aure, die slaapfoto op de opvang, wat lief *;

Jagar toch, ik snap best dat je je zo voelt hoor met zulke nachten ;( Ik hoop toch dat O gauw het licht gaat zien en lekker gaat slapen. Hij heeft wel een prachtig stralende lach O+

Vita, ik ben nu wel benieuwd hoe vannacht is gegaan :P

Fleur :D _O- Ik ben heel benieuwd naar de schade nu haha.

PKM, C heeft alleen onder pas 2 tandjes dus ze kluift als het ware de stukjes meloen af haha. Heb wel het idee dat er weer wat aan zit te komen want mevrouw begint weer lekker te kwijlen ineens :9

Heeft banaan er nog plekjes bijgekregen? Ik heb idd nog een beetje een trauma van de SEH met mijn 2 weken oude baby en krentenbaard :o

[ Bericht 4% gewijzigd door rena op 06-09-2018 11:48:20 ]
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181700158
quote:
3s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:17 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik las hier laatst over dat borstvoeding soms minder leuk is. Eigenlijk vind ik dat vooral met de ochtendvoeding omdat de ochtend al zo kort is. Banaan doet er een eeuwigheid over 's ochtends, ik blijf hem steeds maar weer terugleggen en dan drinkt hij weer een beetje. Kost zo een half uur. Dan aankleden, mezelf opfrissen etc. is ook zo een half uur. Een half uur bezig met samen aan het ontbijt zitten en die twee uur die hij wakker is, zijn voorbij. :{
Hoe doen anderen dit?
Op een vrije dag? Ik ga aankleden en opfrissen als hij wakker wordt (15 min). Vaak is hij nog tegen zichzelf aan het kletsen dan. Dan voeden, hem aankleden en naar beneden(20-30 min). Dan mag hij spelen en drink ik koffie. Ongeveer 30 min later gaan we ontbijten. En als hij vlak voor we opstaan nog gedronken heeft, skip ik de ochtendvoeding en gaan we gelijk ontbijten. :)

Hier is eerder het probleem dat de ochtenden te lang duren. Na 2uur wordt Dirk moe, maar wil dan nog niet slapen (proberen eindigt in krijsen). Dan moet ik vaak nog een uur met hangerig kind wat niets goed vind en snel huilt. Daarna slaapt hij zo 2 uur en is de halve dag om voor we wat kunnen gaan doen samen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181700610
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:39 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Op een vrije dag? Ik ga aankleden en opfrissen als hij wakker wordt (15 min). Vaak is hij nog tegen zichzelf aan het kletsen dan. Dan voeden, hem aankleden en naar beneden(20-30 min). Dan mag hij spelen en drink ik koffie. Ongeveer 30 min later gaan we ontbijten. En als hij vlak voor we opstaan nog gedronken heeft, skip ik de ochtendvoeding en gaan we gelijk ontbijten. :)

Hier is eerder het probleem dat de ochtenden te lang duren. Na 2uur wordt Dirk moe, maar wil dan nog niet slapen (proberen eindigt in krijsen). Dan moet ik vaak nog een uur met hangerig kind wat niets goed vind en snel huilt. Daarna slaapt hij zo 2 uur en is de halve dag om voor we wat kunnen gaan doen samen.
Ik ga het eens op die manier proberen, door hem in het ledikant te leggen terwijl ik me opfris. Meestal is hij niet blij als ik uit zicht ben maar wie weet. Hij is bij die ochtendvoeding inderdaad nog heel druk met babbelen en bewegen en heeft dan geen tijd voor melk. Ik babbel en knuffel dan met hem tussen het voeden door maar baal dan van hoeveel tijd dat zo kost. Bedankt voor je tip. :)

Dat uur totdat Dirk in slaap valt is klote. :* Een uur later naar bed helpt zeker niet, dan is hij de rest van de dag te moe?
Sinds we verhuisd zijn is het me nog maar een keer overkomen dat ik een uur moest wachten totdat hij sliep, daarvoor was het vaste prik. Zonneschermen doen hier de truc. :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181700827
Jentin, jeetje wat erg van die medaillon :N Ik hoop dat ze met een gepaste oplossing komen, al vraag ik mij oprecht af hoe ze dit op kunnen lossen anders dan het vergoeden van een nieuwe medaillon en opnieuw (kosteloos) graveren. Is die medaillon nog wel te koop?

Rena, lekker snoepen van meloen, heerlijk filmpje O+

Loj, welkom en gefeliciteerd met Li!

Exode, wat vervelend dat J zo overstuur was, gelukkig heeft ze daarna nog wel een goede nacht gehad. Ik hoop dat jij en B zich snel beter voelen! Vervelend is dat, elkaar aansteken, dan blijf je als gezin zo kwakkelen :N

Aure, wat een heerlijke foto's van J op de opvang, volgens mij red hij zich wel prima daar O+ En wat goed dat hij zo goed heeft geslapen!

Jagar, mooie O O+ En ik snap helemaal dat je je baby soms niet leuk vindt, dat gevoel heb ik ook wel eens. Het IS ook gewoon niet altijd leuk, zeker niet als je zelf oververmoeid bent en je lontje dus kort is. Misschien helpt het als je jezelf toestaat om het moeilijk te vinden, soms te balen, je kind soms achter het behang te willen plakken, en te weten dat je hierin niet de enige bent :*

PKM, herkenbaar dat langzame drinken, hier nog zo eentje die een flesje soms tot meer dan 45 minuten kan rekken. Qua slapen hebben we hier echter nog weinig ritme, soms komt het er op neer dat ze 's ochtends is aangekleed en gevoed en ze daarna meteen weer gaat slapen :') Als het even kan sta ik op voordat N wakker wordt zodat ik mijzelf klaar heb voordat ik haar klaar ga maken en ik dus alle tijd voor haar heb. Dan heb ik tenminste nog het gevoel dat we wat aan de ochtend hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanu op 05-09-2018 11:46:01 ]
pi_181701135
quote:
3s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:07 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

Dat uur totdat Dirk in slaap valt is klote. :* Een uur later naar bed helpt zeker niet, dan is hij de rest van de dag te moe?
Sinds we verhuisd zijn is het me nog maar een keer overkomen dat ik een uur moest wachten totdat hij sliep, daarvoor was het vaste prik. Zonneschermen doen hier de truc. :Y
Dat is ook wel wat ik doe hoor, nog een uur wachten. Maar het is heel frustrerend omdat hij dan eigenlijk wel al te moe is om nog leuk te kunnen spelen. Meestal gaan we dan samen kleine boodschapjes doen, dan kan hij zich vermaken met mensen kijken. Maar dat kan niet altijd en ik heb daar ook niet altijd al zin in. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181701169
Man belt net dat hij waarschijnlijk vanaf morgen al naar t buitenland gaat voor werk. Het zou vanaf maandag 2 weken zijn en we hadden voor zondag nog wat leuks gepland met z'n 3en. Meh. Vind het toch lastiger dan ik vantevoren dacht. :{
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181701279
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:40 schreef Nanuke het volgende:
Man belt net dat hij waarschijnlijk vanaf morgen al naar t buitenland gaat voor werk. Het zou vanaf maandag 2 weken zijn en we hadden voor zondag nog wat leuks gepland met z'n 3en. Meh. Vind het toch lastiger dan ik vantevoren dacht. :{
Ah nee wat balen zeg :N Je hele planning in het water en je emotioneel moeten instellen op morgen afscheid in plaats van maandag. Zijn er mensen in je omgeving die je kunnen helpen als het nodig is? Want je staat er nu best lange tijd 'alleen' voor.
pi_181701401
Schanu dat eerder uit bed wil ik wel maar leidt er dan vaak toe dat Banaan ook wakker wordt. Als ik beweeg dan merk ik bij hem ook beweging. Hij is niet zo'n vaste slaper. :X
Soms lukt het me om stilletjes mijn boek erbij te pakken. Dat wachten totdat hij klaar is met slapen draagt natuurlijk ook niet bij aan een fijne ochtend. Gelukkig worden we meestal samen rond acht uur wakker.
Mijn man was trouwens ook een extreem trage flesdrinker. :D

Nanuke dat klinkt zo als een prima oplossing. Blijft lastig die dutjes.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181702376
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:40 schreef Nanuke het volgende:
Man belt net dat hij waarschijnlijk vanaf morgen al naar t buitenland gaat voor werk. Het zou vanaf maandag 2 weken zijn en we hadden voor zondag nog wat leuks gepland met z'n 3en. Meh. Vind het toch lastiger dan ik vantevoren dacht. :{
Oooh dat is balen. -O- Twee weken is lang. Vanavond met z'n drietjes uit eten nog een optie?

Banaan overwon gisteren de vaatwasser. Weer een vinkje op zijn to-do list. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181704946
Oh shit zeg nanuke. Dat is dan opeens ook wel heel snel, snap dat je het lastig vindt hoor :*

Banaan :D gelukkig houdt de vaatwasser het wel ;)

Vandaag naar het CB geweest, 7035gr en 63.4cm O+ hij kreeg één vaccinatie en moest een paar seconden huilen, daarna nog even een goeie pruillip en vervolgens kon er gelukkig weer een lachje vanaf. Sindsdien wel een tikkeltje hangerig en hij doet veel (korte) slaapjes maar hij is er (nog) niet echt vervelend van. Hopelijk blijft het zo :D
pi_181704990
Banaan :D
pi_181705607
Ideaal Pannenkoek, Banaan kan voortaan mooi de vaatwasser inruimen. ^O^

Ik las over de knappe baby van Aure die naar het kdv geweest is en naar het CB.

En verder mooie foto’s van al die mooie baby’s hier. O+

Welkom Loj met Li. Hoe gaat het?

Nanuke, wat jammer dat je man al eerder moet gaan.

Jentin, die juwelier :( . Ik zou ook niet blij zijn *understatement.

Schanu, jullie tweetal is tof. En het tweetal van IMA ook al.
Hier geen echte toffe foto’s van mijn 2 jongetjes samen, binnenkort maar eens een shoot regelen.

Exode, wat sneu toch dat huilen.

En Jagar nog altijd met geen goed slapende baby. Dat is ook tobben.
Die dutjes overdag hè, is hij dan moe en huilerig? Of vind jij dat hij moet slapen omdat hij een baby is? Want niet iedere baby heeft evenveel slaap nodig. Mars slaapt ook aanzienlijk meer en langer dan Twix destijds overdag.

Hier geen nieuws. Mars is zen, lekker bol en heerlijk en tof en zulks. O+

En op je rug op een kleed liggen is echt iets voor baby’s. Omrollen en je verplaatsen tot op de tegelvloer is veel toffer. Aldus Mars.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181706262
Nooo je baby :o stop de tijd!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_181706671
Hehe, goed zo Mars! *O*

Een knuffel voor Jagar. :*
Hier gaat slapen 's nachts nu een paar weken kut (zelfs knus tussenin is het elke twee uur piepen en tussendoor onafgebroken spartelen - eigen bed is alles bij elkaar krijsen, afgezien van heel soms 's avonds daar een uurtje), maar omdat het hier de eerste zeven maanden hartstikke goed ging trekken we het nog wel. :)

Het is ook niet niks allemaal: forse verlatingsangst + meerdere tanden in verschillende mate van doorbreken + flinke hoeveelheden vast voedsel wegbunkeren + motorisch doorontwikkelen (O. trekt zich de hele godganse dag aan álles op en zet inmiddels stevige, doelbewuste stappen zijwaarts langs tafel en bank met één hand los): dat alles in een lijfje van nog geen acht maanden oud, arm kippetje!

Overdag gelukkig alles puik: twee goeie dutjes (wel altijd na in slaap drinken, maar dat vinden we allebei O+ ) en veel vrolijkheid. ^O^

Volgende week voor het eerst naar dreumesyoga, het vervolg op het babyyogaklasje. Benieuwd! :)

@Rena, net hoe het licht erop valt heeft -ie inderdaad soms iets rossigs :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_181706698
Poehee, succes Nanuke! :*

quote:
3s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:46 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]


Banaan overwon gisteren de vaatwasser. Weer een vinkje op zijn to-do list. :D
[ afbeelding ]
:D O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_181706895
PKM, ochtenden doordeweeks hier:

- rond 06:00 voeding en eventueel schone luier. Terug naar bed.
- tussen 07:30 en 08:30 uit bed, en gedrieën aan tafel ontbijten. Ik en O. in pyjama, mijn man pre-kantoor al aangekleed :)
- ontbijt duurt ongeveer een half uur, dan O. schoonpoetsen, evenals tafel, kinderstoel en de vloer :')
- met O. terug naar boven, hij schone luier en schone kleren. Dan zet ik 'm in zijn ledikantje om te spelen terwijl ik zo snel mogelijk douche + aankleed + optut
- even naar buiten voor een boodschap, bieb, kinderboerderij, koffie met één van de oma's of gewoon een blokje om
- rond half elf á elf uur O. weer terug in bed met behulp van voeding

..en weg is de ochtend.
Let me see you stripped down to the bone
pi_181707035
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:26 schreef rena het volgende:
Meloensnoeper;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heerlijk! O+ :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_181707588
Ach ben ik jouw foto helemaal vergeten Schanu! post-zwangerschapsbrein o|O Maar wat een rijkdom heb je daar! O+

Banaan in de vaatwasser O+

En wat goed van Mars! *O* Leuk pakje heeft ie ook aan!

Mini wat balen van jullie nachten! Hopelijk zit er snel verbetering in.

Hier in Frankrijk slaapt M. wel door dus ik denk dat we hier blijven :')

Vandaag hebben we door de omgeving gereden. M. vond het erg leuk! Hij lijkt overal alleen te zitten maar er staat wel iemand tactisch net uit beeld in de buurt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181707631
Wat een toffe foto's, Fleur! *O* Goed snoetje O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_181707878
Mars! Wat lijkt die lang zeg, Malteser O+

O. Wat doe je? Je bent nog maar een baby hoor! :o

Belle wat een mooie foto's! O+
pi_181708562
Die snelle O van mini. :D
Het schijnt dat mijn zus vroeger ook los stond en stapjes deed met 8,5 maand. Stiekem dacht ik dat mijn moeder het zich misschien verkeerd herinnerde want kan mij dat nog echt niet voorstellen met die leeftijd. :P :@
Z. heeft na 2,5 maand rondgerold te hebben, nu ook het tijgeren ontdekt. Met een hoop ”Gehuuuuuh”’! schuift ze zich krachtig naar haar doelwit. O+
pi_181708608
En toffe foto’s LeBelle! O+ Lekker vakantiegevoel krijg ik erbij.

Sowieso veel leuke foto’s gezien. *O*
pi_181708915
Rena ze sliep van half 9 tot 7! O+

Heb haar een half uur geleden van de opvang gehaald en ze is thuis in slaap gevallen in de maxicosi, dat is echt nog nooit gebeurd :') ze heeft daar ook niet geweldig geslapen dus logisch is het wel.

Belle wat een leuke foto’s! En ik zag een baby vs vaatwasser waarbij baby won :D O+

Aure wat weegt je baby al veel! O+ die van mij werd met 4145 geboren maar weegt nu met 15 weken net 6 kg :D maar ze volgt haar lijntje goed, dus prima.

M. drinkt de laatste tijd erg slecht haar flesjes :( meestal laat ze zo’n 90 over van de 200 en soms zelfs 110. Ze plaatst verder verder wel goed en heeft ook elke dag een poepluier. Hopelijk gaat dat gauw beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door VitaBella op 05-09-2018 18:18:47 ]
pi_181710852
Dank voor alle succeswensen. Het komt vast goed die 2 weken. Mijn schoonouders wonen in de buurt, ik heb het mezelf makkelijk gemaakt met de boodschappen (marley spoon boxen besteld). En als ik het voor elkaar krijg elke dag hem en mezelf in schone kleren te kleden ben ik al tevreden, heb ik besloten. :+ En als man terug is vieren we Dirks verjaardag. :o O+

Malteser, jij bent toch pas sinds gister in dit topic? Hoe kan Mars dan al zo groot zijn? :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181713092
Pinq, echt hè.... het gaat te snel!

BelleFleur, toffe foto’s! O+

Mini, jouwes gaat echt hard.

Over Mars: hij oogt groot/lang is jullie reactie. Dat is hij ook. Hij meet ruim 66 cm en weegt 8,5 kilo. Pak wat hij draagt (Smafolk) is maat 68 en niks te groot :X . Mijn grote, stoere maar stiekem toch nog kleine mannetje O+. Hij is nu net in mijn armen in slaap gevallen en dan is het echt nog een baby van 4,5 maand oud ipv mijn reusje die het zo goed doet.
pi_181713248
Ja leuk om zo nu en dan een foto te zien van Mars! En geweldig pakje O+ als Mars er uit is gegroeid en je het weg wil doen als J. er nog in zou kunnen dan weet je mij te vinden :D O-)
pi_181713315
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:48 schreef Aure het volgende:
Ja leuk om zo nu en dan een foto te zien van Mars! En geweldig pakje O+ als Mars er uit is gegroeid en je het weg wil doen als J. er nog in zou kunnen dan weet je mij te vinden :D O-)
Haha ^O^
pi_181714070
Banaan in de vaatwasser :D
Aure ook al zulke mooie stats!
Fleur, fijne vakantie

quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:42 schreef Malteser het volgende:
Pinq, echt hè.... het gaat te snel!

BelleFleur, toffe foto’s! O+

Mini, jouwes gaat echt hard.

Over Mars: hij oogt groot/lang is jullie reactie. Dat is hij ook. Hij meet ruim 66 cm en weegt 8,5 kilo. Pak wat hij draagt (Smafolk) is maat 68 en niks te groot :X . Mijn grote, stoere maar stiekem toch nog kleine mannetje O+. Hij is nu net in mijn armen in slaap gevallen en dan is het echt nog een baby van 4,5 maand oud ipv mijn reusje die het zo goed doet.
wel grappig L is net zo lang maar lijkt kleiner. misschien omdat hij 2 kilo lichter is?
hij is het trouwens helemaal met mars eens dat op je rug op een kleedje iets is voor baby's.

ik raak verder niet bijgelezen. 2 dagen een plakbaby door de prikjes. de nacht was wel goed, die mag wel blijven *kssst fokwet*
pi_181720505
:O tweede nacht deze week dat M. heel slecht slaapt. Ik zat van 1 tot half 3 met hem op schoot vannacht ;( gelukkig sliep hij heerlijk tot half 7 :')

Jullie kleintjes worden ineens zo groot allemaal
:o gelukkig is er wel weer nieuwe aanwas, met Li van Loj O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181721414
Inderdaad, welkom Loj! Zo'n gupje nog. O+

Nacht hier:
- wakker tot 22:00
- om 22:00 in slaap in eigen ledikant
- om 00:00 wakker van keiharde regenbui (ramen stonden open), ontroostbaar, bij ons in bed genomen
- om 01:30 wakker voor voeding. Daarna terug in ledikant gekregen
- 03:30: brullen. Tussenin genomen. Ik onrustig verder ge(hazen)slapen, en O. diep in slaap maar spartelend/krabbend/meppend :')
- 06:00 wakker voor voeding
- tot 07:30 alledrie nog geslapen. Toen eruit voor ontbijt.

Niet zo dramatisch als de afgelopen paar nachten maar niettemin: koffieieieie! :O
Let me see you stripped down to the bone
pi_181721732
Zo Mini dat klinkt inderdaad pittig!
Elleska hoe gaat het met de plakbaby? Weer een goede nacht?

En ik zie allemaal grote, snelle baby's hier O+

J was gisteren gelukkig weer hartstikke vrolijk en heeft amper gehuild, ze ging mee naar de kapper omdat grote broer geknipt werd. Ze heeft iedereen ingepakt met haar gelach :D
Het avond cq nacht ritme is wel apart nog steeds:
Fles 18:00 halfop, half uur in mijn armen geslapen, 19:00 de rest van de fles op, 01:00 fles en 05:00 fles.
Tussendoor geslapen in haar eigen bedje.
We hebben dus niets te klagen....dat beseffen we maar al te goed.

Maar toch zouden we graag een late avondvoeding hebben, het is een luxe om van die nachtvoeding af te zijn, maar haar lichaam kan het blijkbaar prima handelen, zo lang zonder fles en slapend. We twijfelen nu of we het zo laten en ze vanzelf de tijden omgooit of toch rond 23:00 haar slapend een fles aanbieden. Bij B werkte dat eigenlijk prima, maar J is in alles nogal anders dus of dat nou een goede referentie is.
pi_181721817
:W waarschijnlijk lukt het me niet echt om bij te blijven hier, maar vind het toch leuk om me even te melden met 3 weken jonge Ollie hier *O*

Wij sluiten ons aan bij het rijk der vampiers en koffiedrinkers :O
pi_181721898
Spees *O* *O* *O* *O* Jaaaa, welkom!
pi_181722155
Welkom, Spees! Hoe doet Ollie het en ben je al van de spruw af?

Zware nacht zo, LeSage en mini. Leve koffie!

Exode, ik rommel zelf niet met ritmes, en vertrouw erop dat het vanzelf goedkomt. Ik heb het namelijk wel een paar keer geprobeerd, ook met I., en het heeft me nog nooit opgeleverd wat ik wilde bereiken :+ Maar iedere baby is anders, misschien laat J. zich wel meer sturen.

Elleska, heeft L. nu nog last?

En grote Mars O+

Hier alles ok. Ik heb gewoon een beetje een pechweek (dat medaillon, problemen met schadeherstel auto, een rotte dakkapel waarvan reparatie 2x duurder is dan verwacht, dingen die kapot gaan, zieken, het gaat maar door), maar S. doet het goed. We zitten nu wel in de fase met slaapjes van max. drie kwartier. Ach, wel hendig met op stap gaan :P
  donderdag 6 september 2018 @ 09:50:28 #134
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181722169
De wallen zijn aanwezig hier zie ik :P

Zal maar niet vertellen hoe mijn nachten nog steeds gaan, straks jinx ik iets.
Laten we het er maar op houden dat ik hem nog moet wakker maken, maar eerst mn croissantjes ga eten nu :D

Soms denk ik dat mijn baby kapot is... nu na 4 maanden ook nog steeds geen sprongetje. Of iig niet gemerkt? :') soms twijfel ik wel eens of het allemaal wel goed gaat.. raar he?

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:23 schreef exode het volgende:
Zo Mini dat klinkt inderdaad pittig!
Elleska hoe gaat het met de plakbaby? Weer een goede nacht?

En ik zie allemaal grote, snelle baby's hier O+

J was gisteren gelukkig weer hartstikke vrolijk en heeft amper gehuild, ze ging mee naar de kapper omdat grote broer geknipt werd. Ze heeft iedereen ingepakt met haar gelach :D
Het avond cq nacht ritme is wel apart nog steeds:
Fles 18:00 halfop, half uur in mijn armen geslapen, 19:00 de rest van de fles op, 01:00 fles en 05:00 fles.
Tussendoor geslapen in haar eigen bedje.
We hebben dus niets te klagen....dat beseffen we maar al te goed.

Maar toch zouden we graag een late avondvoeding hebben, het is een luxe om van die nachtvoeding af te zijn, maar haar lichaam kan het blijkbaar prima handelen, zo lang zonder fles en slapend. We twijfelen nu of we het zo laten en ze vanzelf de tijden omgooit of toch rond 23:00 haar slapend een fles aanbieden. Bij B werkte dat eigenlijk prima, maar J is in alles nogal anders dus of dat nou een goede referentie is.
Je kan het altijd proberen toch? en als het niet werkt dan niet.
  donderdag 6 september 2018 @ 09:51:20 #135
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181722187
Hahaha lekker dan Exode, 2 verschillende meningen in 1 seconde :D
pi_181722353
Welkom Loj en Spees!

Wij waren gisteren met B naar het CB. En ik ben echt prima blij met ons CB, allemaal heel relaxed, voor draagdoeken, voeden op verzoek, baby lekker dicht bij je houden, etc. Alleen bij die eerste afspraak ben je bij een kinderarts en dit was ook nog een waarnemer en die vond ik maar bijzonder.

Ze vroeg ons hoe het ging en ik zei dat het op zich prima ging, dat B wel veel had gespuugd en daar last van had, maar dat het nu beter gaat. Toen vroeg ze of ik een sterke toeschietreflex heb (nou, gut, niet extreem of zo, wisselt wel eens). Nouja, dat maakte ook niet uit of ik dat wel of niet had, maar ze kreeg gewoon teveel in één keer binnen, met lucht, en daarom spuugde ze zo. Ik kon het beste voor de voeding eerst wat afkolven en dan beginnen.

Ja, joe, bedankt voor deze grondige analyse van de situatie en het afgewogen advies :')
pi_181722444
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:51 schreef SacreCoeur het volgende:
Hahaha lekker dan Exode, 2 verschillende meningen in 1 seconde :D
:D
Had ook niet de illusie dat hier iemand DE oplossing had ;)

We gaan het gewoon proberen denk ik. B liet zich prima sturen. Wat resulteerde in een jochie dat al vrij snel van 19:00 tot 07:00 sliep met alleen een (slapende) avondfles rond 23:30.

Maar het gevaar is natuurlijk dat je steeds zo vergelijkt. We gaan het zien, werkt het niet, stoppen we weer :P

En het voetlt sowieso al gemiep, want we hebben natuurlijk niet te klagen nu.
  donderdag 6 september 2018 @ 10:12:02 #138
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181722512
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:07 schreef exode het volgende:

[..]

:D
Had ook niet de illusie dat hier iemand DE oplossing had ;)

Haha :D
Als ik iets 'nieuws' wil proberen doe ik dat alleen als ik heel uitgerust ben :') voor de zekerheid.

Maar het enige wat hij volgens mij denkt is :+ je doet maar, joe ik ga slapen.
Dus hij ligt sinds kort gewoon netjes met armen uit de puckababy mini.
pi_181722555
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Haha :D
Als ik iets 'nieuws' wil proberen doe ik dat alleen als ik heel uitgerust ben :') voor de zekerheid.

Maar het enige wat hij volgens mij denkt is :+ je doet maar, joe ik ga slapen.
Dus hij ligt sinds kort gewoon netjes met armen uit de puckababy mini.
Dat is wel een goede ja....en na een goede dag voor J is ook wel handig. We weten dat ze slapend de fles kan drinken wat dat doet ze 's nachts ook. Ze wordt wakker van de honger en slaapt verder zodra ze de fles in haar mond heeft. _O-
pi_181722771
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:49 schreef Jentin het volgende:
Welkom, Spees! Hoe doet Ollie het en ben je al van de spruw af?

Zware nacht zo, LeSage en mini. Leve koffie!

Exode, ik rommel zelf niet met ritmes, en vertrouw erop dat het vanzelf goedkomt. Ik heb het namelijk wel een paar keer geprobeerd, ook met I., en het heeft me nog nooit opgeleverd wat ik wilde bereiken :+ Maar iedere baby is anders, misschien laat J. zich wel meer sturen.

Elleska, heeft L. nu nog last?

En grote Mars O+

Hier alles ok. Ik heb gewoon een beetje een pechweek (dat medaillon, problemen met schadeherstel auto, een rotte dakkapel waarvan reparatie 2x duurder is dan verwacht, dingen die kapot gaan, zieken, het gaat maar door), maar S. doet het goed. We zitten nu wel in de fase met slaapjes van max. drie kwartier. Ach, wel hendig met op stap gaan :P
Wat een ellende in 1 week :o Murphy is a bitch }:|

Ollie doet het op zich heel goed! Hij komt al goed aan en is over het algemeen een heel tevreden baby O+
Zeker overdag is het alleen slapen, drinken of tevreden wakker zijn. S nachts slaapt hij sinds drie nachten de eerste uurtjes tot een uur of 02:00 wel door, daarna is hij wel veel wakker/onrustig.

Ik weet niet zo goed hoe het met de spruw gaat, ik zie wel veel verbetering op zijn tong ten opzichte van een paar dagen geleden, maar heb zelf nog best veel pijn tussen de voedingen door. Van die pijn die zo door je klieren lijkt te trekken, die ik zelf (niet gehinderd door al teveel kennis) zou toeschrijven aan spruw. Wat een gedoe is het allemaal zeg met dat voeden deze keer :')

Nog even een plaatje om hem te introduceren, niet quoten aub :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Spees_Eend op 06-09-2018 22:51:00 ]
pi_181723028
Wat een mooierd, spees! En welkom in het Rijk der vampieren!
pi_181723652
Spees welkom met je mooierd!

c_/ voor mini, dat was niet zo'n fijne nacht.

exode, lekker dat j al zo lange ruk kan slapen maar zou voor je eigen nachtrust idd fijner zijn als die lange ruk wat later begint. geen idee of en hoe je daarin zou kunnen sturen maar zou gewoon proberen om een paar dagen die avondfles slapend te geven.

Jentin, ongeluk komt altijd tegelijk lijkt het wel. hopelijk heb je jullie portie nu gehad.

quote:
Op donderdag 6 september 2018 09:23 schreef exode het volgende:
Elleska hoe gaat het met de plakbaby? Weer een goede nacht?
Prima nacht. Hij was eerder wakker en daardoor een 2e nachtvoeding (22 - 3 - 6 - 8uur). Alles voor de 7uur vind ik nog geen ochtend, ik ben zo geen ochtendmens.
De plakbaby is weer vrolijk :) hij is wel echt overal op aan het kauwen en soms zomaar uit het niets huilen. Misschien toch tandjes?
pi_181723762
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:01 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

Ze vroeg ons hoe het ging en ik zei dat het op zich prima ging, dat B wel veel had gespuugd en daar last van had, maar dat het nu beter gaat. Toen vroeg ze of ik een sterke toeschietreflex heb (nou, gut, niet extreem of zo, wisselt wel eens). Nouja, dat maakte ook niet uit of ik dat wel of niet had, maar ze kreeg gewoon teveel in één keer binnen, met lucht, en daarom spuugde ze zo. Ik kon het beste voor de voeding eerst wat afkolven en dan beginnen.

Ja, joe, bedankt voor deze grondige analyse van de situatie en het afgewogen advies :')
Naja, wat stom! 8)7 Hoe reageerde je? :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_181723817
Ollieieie, hoi! :W Tof, sprekend snoetje en gaaf streeppakje. En die handjes! O+
Welkom!
Let me see you stripped down to the bone
pi_181723853
Wat een lekker menneke, Spees O+ Ik had bij mijn oudste ook spruw, en die pijn inderdaad :X Balen dat het zo hard werken is deze keer!

Fijn dat hij weer vrolijk is, Elleska :)

Raar bezoekje, IMA. Ik doe dan altijd intern een van die pinguins uit Madagascar (de film) na: just smile and wave :')
pi_181723922
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:19 schreef minilot het volgende:

[..]

Naja, wat stom! 8)7 Hoe reageerde je? :*
Ik heb vriendelijk geknikt ;-) Hoe we het nu aanpakken lijkt voor ons wel te werken en het was van mijn kant ook niet echt een vraag om advies. Als ik merk dat het te hard ga dan masseer ik inderdaad wel eens wat weg. Verder lijkt de osteopaat effect te hebben. De ijzertabletten die ik vorige week kreeg hadden alleen niet een bijster goed effect op haar stoelgang en daarmee op het spugen, dus heb nu een ander supplement gehaald dat minder verstoppend schijnt te zijn en drink we wat Roosvicee Laxo bij. En gisteren en vandaag is ze eigenlijk wel weer goed te pas!
pi_181724706
Spees wat een knapperd! Welkom O+

Sacre ik heb hier ook een slaapkop. 11:30 is ze wakker geworden en ze is aan de borst lollig aan 't doen :')

Plaatje bij het praatje niet quoten aub!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMA wat een raar advies joh! 8)7
Gelukkig is ze nu goed te pas met eigen keuzes die je hebt gemaakt! :*
pi_181724814
Spees wat een mooie baby in supertof pakje heb je daar O+
pi_181725090
Nouja, verder geen anti-CB-rant hoor! Verder prima ervaringen, maar deze vrouw ging wel wat snel :')

Mooi Spees! En Bella :D

En zei ik iets over dat het goed ging vandaag? Nee toch? Dat zou dom zijn ivm de fokwet. :+ Al een uur moppers en spuug.
  donderdag 6 september 2018 @ 12:58:12 #150
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181725621
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:01 schreef BellaaElisa het volgende:

Sacre ik heb hier ook een slaapkop. 11:30 is ze wakker geworden en ze is aan de borst lollig aan 't doen :')

Team slaap *O*

Heb hem wakker gemaakt om half 11 & hij ligt nu weer in zn bedje te slapen O+

Hij heeft wel even in die tijd 360cc gedronken :D
pi_181726455
Ik wou nog even terugkomen op alle tips en adviezen gister over het slapen.

@ Malteser: hij is zichtbaar moe. Jengelt, zeurt, is niet meer tevreden. Soms rek ik het, soms probeer ik het te voorkomen door hem eerder naar bed te brengen. Niets werkt.

@ mini: T kon ik ook goed in slaap voeden. Ik zou willen dat dat werkt, het werkt hier nu echt niet. O drinkt sowieso erg weinig vind ik, erg frustrerend. Vaak vind hij aan de borst geen enkele rust, en laat steeds los. Ook in slaap wiegen werkt erg slecht, en gewoon in z’n bed leggen is vaak ook geen optie.

Het is ook shit dat het hier nu zo onrustig is, ze zijn boven op ons dakterras aan het werken, wat betekent dat O niet in z’n eigen bedje kan slapen, maar in een campingbedje beneden slaapt, waar het veel lichter is.

Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen. Vandaag ziet er tot nu toe zo uit qua slaap:

6 uur wakker. Om half zeven was hij weer moe, maar ik moest het echt rekken, want ik moest T klaarmaken voor school.
7.45 zijn we samen weer in bed gekropen. Aan de borst in slaap gevallen, en tot 10.30 geslapen, met steeds wakker worden voor een slokje drinken. Als ik er niet naast gelegen had met de borst had hij misschien 30 minuten geslapen.
11.45 20 minuten in de auto geslapen.

En nu is hij moe en vervelend, maar wil niet aan de borst in slaap vallen, wil niet in bed in slaap vallen en wil niet in slaap gedragen worden. Ik vind het maar moeilijk.

Ik heb zo het gevoel dat we hem elke kans bieden om te slapen, maar hij neemt het niet. En als hij dan altijd gezellig was dan zou ik het prima vinden, maar een continue zeurende baby maakt het leven ook niet fijner. Ik ga maar eens denken wat voor hulp ik kan inschakelen, want ik trek dit icm de slechte nachten niet meer zo heel goed.
pi_181726460
Oeps, dat was een hele monoloog }:|
  donderdag 6 september 2018 @ 13:52:25 #153
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181726526
Heb geen tips, maar wel een :*
Het lijkt me zo ontzettend rot & het verpest echt de leuke babytijd volgens mij.

Wel goed dat je gaat kijken voor hulp oid.
Blijf iig goed voor jezelf zorgen O+
pi_181726722
Hier ook geen tips Jagär. Misschien wel eentje? Hem bij de duutser laten met een flesje melk en jij eens lekker ontspannen?
Wat ik uit je verhaal kan halen is dat je er echt doorheen zit, en dat je goed voor je zelf moet zorgen, je slaapt nu al zolang heel weinig en dat is echt heel erg slecht.

Ik hoop dat jullie snel de juiste hulp zullen vinden!
:* O+
pi_181727557
Die monoloog mag gerust jagar! Geen tips of adviezen hier. Goed dat je gaat kijken voor hulp. Het lijkt me zo ontzettend zwaar op deze manier. :*
pi_181728517
Och Jagar. :*
Had ik maar tips voor je, ik baal echt dat het zo zwaar blijft. Banaan was een soortgelijke baby, denk ik, ik vraag me nou ook weleens af hoe dat moet als een tweede ook zo zou zijn. Dat steeds loslaten was op die leeftijd bij ons toch door teveel afleiding om hem heen.

Welkom Spees en Loj! *O* Verse baby's! *O*

SC grappig dat je je met je makkelijke baby toch zorgen maakt. Volgens mij ben je gewoon een enorme bofkont. :)

Wat een nacht Mini!
Banaan heeft de laatste tijd steeds vaker monologen en lachjes 's nachts. :|W
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181728659
Jagar, wat zwaar zo :{ Een baby vind ik er al behoorlijk inhakken als je nog enigszins kunt slapen, maar zonder zou ik niet weten wat ik met mezelf aanmoet, denk ik. Ik hoop zo voor je dat het snel beter wordt. Hoe ging dat met T, dat was toch ook niet zo’n beste slaper?
Zijn fysieke oorzaken uitgesloten? Pijn in z’n nek of rug door de bevalling, allergie, lipriempje/tongbandje (ivm onrustige drinken)? Kan dat onrustige drinken verband houden met het matige slapen?
Is er nog iets te proberen met een mobile boven z’n bed, of zo’n lichtjesprojector, of zo’n schaap met baarmoedergeluiden, of een ander magisch apparaat? Misschien trap ik allemaal open deuren in, hoor, dan sorry.
pi_181728850
Banaan op de vaatwasser _O- (toen J dat deed, was de vaatwasser een paar dagen later stuk. Ik heb het verband nooit kunnen bewijzen, maar wees gewaarschuwd :') )

Aure, *O* voor de goede stats! Wat een heerlijke grote vent heb je! Volgens mij schelen onze baby's niet zoveel (de mijne is van 31 mei), maar die van mij was vorige week ruim 5700 gram en 61 cm en haar vind ik al groot :X

Een rollende Mars O+

Minilot, herkenbaar dat (opeens) slechte slapen. Mijn dreumes J sliep als baby de 1e drie maanden alleen tussen ons in, toen opeens een half jaar perfect in haar eigen ledikantje en daarna wilde ze opeens weer alleen tussen ons in. Dat was eerst nog wel knus, maar na een paar maanden vocht ze ons bijna letterlijk het bed uit 's nachts, toen was het geen succes meer }:| Uiteindelijk is het hier overgegaan, maar mocht van mij wel wat minder lang duren :')
Maar wat gaat jouw O snel! Dan heeft hij ook enorm veel te verwerken, geen wonder dat hij zo graag weer bij jullie wil zijn.

Fleur, wat een mooie foto's! O+

Venco, wat knap dat Z tijgert! Die kan je nu dus helemaal niet meer uit het oog verliezen ;)

Vita, ik hoop dat M snel weer de flesjes leegdrinkt! Mij is verteld dat zolang ze goed groeit, ze minder mogen drinken. Maar snap dat jij er niet gerust op bent, heel herkenbaar.

Nanuke, fijn dat je schoonouders in de buurt wonen! En ideaal die maaltijdboxen, slim bedacht.

Exode, wat fijn dat J weer een goede dag had. En lastig van die avondfles, ik probeer ook altijd zo laat mogelijk nog een fles te geven en maak N daar desnoods voor wakker (al drinkt ze dan weinig effectief). Maar N ligt altijd bij ons op de arm 's avonds, dus ze wordt toch wakker bij het naar bed gaan omdat we haar dan in de cosleeper leggen. Zodra we haar op bed gaan proberen weg te leggen, denk ik dat ik haar ook niet meer wakker zou maken voor een avondfles als ze diep slaapt. Lastig, dat soort beslissingen..

Spees met de prachtige Ollie O+ Moeilijk, die spruw! Heb jij er ook wel iets voor gekregen? Toen ik borstvoeding gaf aan J, had ze ook spruw. Ik heb toen een goedje gekregen dat ik op mijn tepels moest smeren tegen de spruw, omdat je elkaar anders aan blijft steken. Die spruw kan sowieso hardnekkig zijn, N had het ook en het heeft weken en twee verschillende AB gekost voordat ze er overheen was.

Jagar, ik zou willen dat ik de oplossing voor je had maar het blijft een enorme zoektocht voor je. Voor nu dan ook alleen even een digitale knuffel en de hoop dat het snel beter voor je zal worden, want ik snap heel goed dat jij dit niet trekt :*

Ik kreeg gisterenavond de schrik van mijn leven. N kan zo diep slapen soms, dat ze niet meer lijkt te ademen. Ik legde mijn hand op haar rug en voelde geen beweging (ze lag op haar buik). Toen ik haar handje op tilde viel die heel slap naar beneden en ik voelde niets toen ik mijn vinger onder haar neus hield. Ik schrok me wezenloos, maar toen ik haar uit de wieg optilde begon ze eindelijk te bewegen en bleek er dus niks aan de hand. Vrouwlief en ik hadden het net afgelopen week gehad over proberen N in haar eigen ledikantje weg te leggen, maar de schrik heeft ons doen besluiten om haar voorlopig nog lekker veilig bij ons te houden.

Nog een vraagje trouwens, zijn er meer baby's hier die hele erg kunnen zweten bij het drinken of soms gewoon bij het slapen? N heeft bij het drinken de zweetdruppels op haar hoofdje staan, terwijl haar huidje dan soms echt koud aanvoelt. Als ik haar op de arm heb, raakt mijn mouw vaak ook doorweekt van het zweet op haar achterhoofdje. Ik weet het eerst aan het warme weer, maar daar kan het nu echt niet meer aan liggen. Herken dit ook helemaal niet van mijn andere dochter, die juist heel weinig zweet.
pi_181728999
Goed punt Schanu. :D
We hebben de box maar opgebouwd na een ruime maand zonder. Banaan heeft namelijk nogal interesse voor de gekleurde messen erin. :o
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181729100
Oh Spees_eend, wat een knap kind heb je daar O+ Welkom!

Jagar, heel goed dat je hulp gaat zoeken, is voor de kleine maar ook voor jou goed denk ik :* Als je trouwens het idee hebt ook dat hij weinig drinkt, haalt hij wel voldoende voeding uit de borstvoeding? Dat hij daardoor misschien niet helemaal voldaan is oid en niet lekker kan slapen? Groeit hij verder wel goed?

Schanu, wat schrikken van N :o Ik zou haar dan ook nog lekker een tijdje dichtbij houden ja. Hier trouwens ook zo’n zweetbolletje, vooral haar nek en achterhoofd zijn dan helemaal klam.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181732142
Schanu, we worden er idd allebei voor behandeld. Hij met nystatine en ik met miconazol. Alleen wordt de spruw nu weer erger dus helaas werkt die nystatine niet. Een rondje Google leert dat we bij lange na de enige niet zijn waarbij het niet helpt. Super irritant }:|

Jagar wat slopend zo langdurig zo weinig slaap.. Ik zou zelf ook denk ik mijn wederhelft een aantal nachten inzetten met wat gekolfde flesjes, als baby dat accepteert natuurlijk.
pi_181732343
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Schanu, we worden er idd allebei voor behandeld. Hij met nystatine en ik met miconazol. Alleen wordt de spruw nu weer erger dus helaas werkt die nystatine niet. Een rondje Google leert dat we bij lange na de enige niet zijn waarbij het niet helpt. Super irritant }:|

Jagar wat slopend zo langdurig zo weinig slaap.. Ik zou zelf ook denk ik mijn wederhelft een aantal nachten inzetten met wat gekolfde flesjes, als baby dat accepteert natuurlijk.
Heel herkenbaar, bij N hielp die idd ook niet. Wij hebben uiteindelijk daktarin gekregen. Dat is een dikkere gel dus die moesten we heel goed uitsmeren in het mondje ipv via lepel of spuit geven. Wegens verstikkingsgevaar werd die niet zo vaak voorgeschreven, maar zolang je het goed uitsmeert is er geen gevaar. Die gel hielp bij N meteen, maar nadeel is dat ze er wel misselijk van werd volgens mij want ze ging er meer door spugen :{ dus wij zijn eerder gestopt met de kuur waardoor het weer terugkwam en we de kuur alsnog af moesten maken. Maar sindsdien is ze helemaal van de spruw af gelukkig.
pi_181733048
Schanu jouw baby is maar liefst één dag ouder dan de mijne :D
pi_181735912
Mijn kleine manneke is 23 augustus 1 geworden. Bedankt voor alle tips en de gezelligheid. Tot straks in het dreumes topic O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181737355
Dank voor het warme welkom!

Het is mij nog niet geluk om bij te lezen, het leven is best druk met drie kids ;) Ondanks dat Li echt voorlopig de meest relaxe baby ooit is. Zo relax dat het nooit lang zo kan blijven _O-
Morgen nog 3 uurtjes kraamzorg en dan gaan we het helemaal zelf doen, en heb ik mijn huis terug :D ;)
  donderdag 6 september 2018 @ 22:06:09 #166
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_181737480
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:18 schreef Memoru het volgende:
Mijn kleine manneke is 23 augustus 1 geworden. Bedankt voor alle tips en de gezelligheid. Tot straks in het dreumes topic O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat pakje O+ O+

G. heeft te veel RuPaul gezien.. Ze is een echte drama queen.. Hoofdje achterover en gaan hangen waar ze ook staat om dan vervolgens nep te gaan huilen :')
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_181743858
Gisteren een rampzalige dag.. Continu wakker, overstuur, honger.. Plakbaby. Gisterennacht pas tegen 05:30 in slaap, tot 08:00 ongeveer. Overdag een uurtje bij mij, een half uurtje bij m'n vrouw, een ruim uur bij m'n moeder, maar amper tot niet in het bedje geslapen.

Gisterenavond om 20:30u in bed gelegd, zelf ook maar gaan slapen. Kwam ze om 21:40 alweer. Wel echt hongersignalen, dus nog maar een flesje.. Heel veel onrust erna. Tegen 22:30 in bed gelegd, rond 23u werd het ongeveer stil schatten we in.. Werden we vanochtend tussen 6 en 7 zelf pas wakker, niet eens van de baby. :o

Ze zal dus zeker 7 uur hebben geslapen, misschien wel meer richting de 8.
Onwijs voor onze nachtrust, maar damn, volgende keer toch maar even een wekker zetten halverwege de nacht.. Ze zal wel heel moe zijn geweest van de dag...
pi_181743893
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 07:33 schreef NicolasJoy het volgende:
Gisteren een rampzalige dag.. Continu wakker, overstuur, honger.. Plakbaby. Gisterennacht pas tegen 05:30 in slaap, tot 08:00 ongeveer. Overdag een uurtje bij mij, een half uurtje bij m'n vrouw, een ruim uur bij m'n moeder, maar amper tot niet in het bedje geslapen.

Gisterenavond om 20:30u in bed gelegd, zelf ook maar gaan slapen. Kwam ze om 21:40 alweer. Wel echt hongersignalen, dus nog maar een flesje.. Heel veel onrust erna. Tegen 22:30 in bed gelegd, rond 23u werd het ongeveer stil schatten we in.. Werden we vanochtend tussen 6 en 7 zelf pas wakker, niet eens van de baby. :o

Ze zal dus zeker 7 uur hebben geslapen, misschien wel meer richting de 8.
Onwijs voor onze nachtrust, maar damn, volgende keer toch maar even een wekker zetten halverwege de nacht.. Ze zal wel heel moe zijn geweest van de dag...
Waarom zou je een wekker zetten? :)
Jammer dat je dag zo lastig was. Soms lijkt het alsof helemaal niets helpt hè, en hoe meer je doet, hoe onrustiger zo’n baby lijkt te worden.
Hogere wiskunde. :')
pi_181744035
Ach jagar! Ik hoop dat er iets is wat je kan helpen, dit is niet te doen voor jou! :* Ook aan jezelf blijven denken he!

NJ waarom wakker maken inderdaad? :) Fijn van het doorslapen!

Welkom Spees! Wat een schatje O+ Hopelijk gaat het snel beter met de spruw!

Mini hoe is deze nacht gegaan?

Gefeliciteerd nog memoru! *O*

Iemand nog tips om een constant draaiende baby te verschonen? Hebben die pants nog voordelen t.o.v. gewone luiers? Dit is zeg maar een soort van onmogelijk, het duurt soms 10-15 minuten voor een luier verschoond is :') Aankleden is helemaal ellende. Speeltjes etc helpen niet. Sowieso is op de rug liggen lava, hij krijgt nu soms op handen en voeten de fles :') 8)7

En hij is met z’n verkeerde been uit bed gestapt en met z’n geklim op mij ben ik al een paar uitgetrokken haren verder. Oh en hij heeft deze ochtend al 36 keer z’n hoofd gestoten aan het houten hoofdbord van het bed. Eens kijken of er nu wel een land mee te bezeilen is :') :W met welk behang kon je ook alweer vervelende kinderen vastplakken? :P verder is hij heel lief hoor O+

[ Bericht 2% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 07-09-2018 08:07:22 ]
pi_181744312
Memoru, gefeliciteerd met je knappe dreumes! Tot over 10 maanden :D

Spees wat een knapperd heb je gemaakt, leuk pakje ook O+

Held ben je Loj met 3 kinderen, pffff. Hoe reageren de andere 2? Trots?

NJ ik zou ook geen wekker zetten hoor, ze huilt echt wel als ze honger heeft. Naar zo'n dag zeker als niets lijkt te helpen. Wellicht zit ze net rond een regeldag of een sprong, of allebei. Of was het gewoon zo'n dag. Jammer dat ze bij de geboorte geen handleiding geven.

Ach Jagar wat zou ik graag tips hebben. Goed dat je gaat kijken of je op een andere manier hulp kan krijgen. Heel extreem wellicht maar misschien een slaap poli? Daar hoor ik wel goede verhalen over. Het klinkt zo heftig en onmogelijk vol te houden voor jou.
Hoe is peuter eronder?

J heeft het slaapknopje gevonden, voor overdag. Slaapt ineens best veel, de avonden zijn echter nog steeds om onrustig te zijn. Zo onrustig dat een avondfles er natuurlijk niet ingaat. Niet echt huilen maar gewoon onrustig, niet willen slapen, maar wel moe zijn, bij je willen zijn. We hebben sinds 2 dagen een fijne stoel in haar kamer staan dus daar brengen we nu tijd met haar door 's avonds. Dat lijkt te werken, ze gaat niet echt huilen meer.
Het is natuurlijk geen straf om lekker te knuffelen met je dochter maar toch zou het fijn zijn als de avonden wat relaxter worden.
Nachten gaan wel perfect, 22:00 slapen, 02:00 fles en 07:00 fles vannacht. Daartussen alleen maar slapen. Mijn vrouw is ook weer helemaal up and running, de laatste periode van de zwangerschap was ook heftig door een te lage bloeddruk dus ze danst zo'n beetje rond nu, blij dat ze eindelijk energie heeft.
pi_181744482
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:00 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Iemand nog tips om een constant draaiende baby te verschonen? Hebben die pants nog voordelen t.o.v. gewone luiers? Dit is zeg maar een soort van onmogelijk, het duurt soms 10-15 minuten voor een luier verschoond is :') Aankleden is helemaal ellende. Speeltjes etc helpen niet. Sowieso is op de rug liggen lava, hij krijgt nu soms op handen en voeten de fles :') 8)7

Ik kan ook wel tips gebruiken, kan ze helaas niet uitdelen. :{ Die pants zie ik nog niks in want broekjes aan is ook dramatisch. Mijn jongen heeft acht beentjes ofzo.

Aankleedkussen, hydrofiel, vloer, kleertjes, voet, alles onder de poep. En altijd een bilvormige streep in bed van de billencrème.

Banaan is vooral heel goed in het van buik naar rug draaien waardoor je nooit de kant boven hebt die je nodig hebt. En omdat hij zo vlot wisselt kun je er precies niets mee. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181744711
Misschien een spiegeltje naast het kussen, LBF? Of een muziekje aanzetten of iets boeiends aan het plafond hangen?

Mijn kleintje is alweer 12 weken vandaag :D

NJ, lekker laten slapen, hoor. Ik moet S. nu vaak uit bed plukken, omdat haar broer nu eenmaal naar school moet, maar daarbuiten is mijn heilige mantra echt: ‘Laat. Baby. Slapen.’

Fijn dat het zo lekker gaat met je vrouw, exode. Die onrustige avonden zijn dan weer minder. Herkenbaar wel, ‘s avonds wil ze alleen maar bij mij liggen of ik moet met haar lopen. Papa accepteert ze meestal nog niet. Ze ligt dan ook veel aan de borst. (Maar omdat ze al een paar nachten fantastisch slaapt, vind ik het wel best. Vannacht 21-8 O+ Ik ga er elke avond vanuit dat het eenmalig is, dus het valt steeds weer mee :+ )
pi_181744713
B was ook heel bewegelijk, het enige wat een klein beetje hielp was een spiegel aan de onderkant van de plank. Kon hij naar zichzelf lachen :D en dan heeeel snel verschonen wat ongeveer de helft van de keren goed ging.

Hebben jullie tips voor een box mobiel? Ik zie hele leuke van bijvoorbeeld Nijntje maar die hebben 1 melodietje. Nu denk ik dat we de muziek niet vaak aan hebben, maar met een jongen van 4,5 in huis vrees ik voor een overload aan dat liedje. Hij zet nu ook alle speelgoed van J tegelijk aan als we niet opletten (lees, oud babyspeelgoed van B wat al in de boxzak aan de zijkant zit) En het liefst ook ook nog zijn lopende dino en lopende robot inclusief nogal wat lawaai. En wonderbaarlijk genoeg is J nog steeds niet doof.
pi_181744738
Sowieso de O+ Tiny Love O+ Vier muziekjes, ook nog superrrrrrverantwoord klassiek :') Je hoeft ‘m niet op te draaien, want hij gaat op batterijen. Je kunt ‘m ook laten draaien zónder de muziek _O_ Én er zit een afstandsbediening bij.

Zoveel liefde voor de Tiny Love.
pi_181744802
Oh, dat had ik eerder moeten weten. Ik word helemaal gek van het geluid van het Nijntjemobiel.
Tot wanneer is zo’n mobiel eigenlijk leuk?


Wij gaan vanavond en morgen naar Appelpop. *O* Tref ik straks meer leuke kindjes van hier?
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 7 september 2018 @ 09:25:08 #176
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181744862
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:16 schreef Jentin het volgende:
Sowieso de O+ Tiny Love O+ Vier muziekjes, ook nog superrrrrrverantwoord klassiek :') Je hoeft ‘m niet op te draaien, want hij gaat op batterijen. Je kunt ‘m ook laten draaien zónder de muziek _O_ Én er zit een afstandsbediening bij.

Zoveel liefde voor de Tiny Love.
Echt wel! Die heeft ons al 2,5 baby (O begint het nu leuk te vinden) heel wat uurtjes tevredenheid opgeleverd :+

Team tiny love *O*
pi_181744923
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:00 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Iemand nog tips om een constant draaiende baby te verschonen? Hebben die pants nog voordelen t.o.v. gewone luiers? Dit is zeg maar een soort van onmogelijk, het duurt soms 10-15 minuten voor een luier verschoond is :') Aankleden is helemaal ellende. Speeltjes etc helpen niet. Sowieso is op de rug liggen lava, hij krijgt nu soms op handen en voeten de fles :') 8)7

Went vanzelf. :D Ik heb leren verschonen terwijl hij op z'n knieën zit, of op z'n buik ligt. Romper gaat hetzelfde. Shirt gaat zittend, slaapzak ook, en voor z'n broek laat ik hem staan. Maar ja, dat gaat een stuk makkelijker nu hij dus daadwerkelijk goed kan zitten en staan.

Wat wel helpt als het echt moet is eerst een beetje met hem spelen op het kussen. Voetjes naar z'n neus brengen, beetje kietelen, etc. En dan vlug vlug tussendoor de luier doen. En heel soms werkt het om iets in z'n handen te geven. De kleerhangers blijven soms interessant genoeg, speen/speeltje nooit.

[ Bericht 34% gewijzigd door Nanuke op 07-09-2018 09:36:06 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181744945
Foutje. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181745033
Ik geloof dat het een Tiny Love wordt :D
Wat fijn de tips meteen _O_

Nog even over de pants Belle onze ervaring is dat pants minder plas tegenhouden dan gewone luiers.
pi_181745135
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh, dat had ik eerder moeten weten. Ik word helemaal gek van het geluid van het Nijntjemobiel.
Tot wanneer is zo’n mobiel eigenlijk leuk?


Wij gaan vanavond en morgen naar Appelpop. *O* Tref ik straks meer leuke kindjes van hier?
Laatste keer dat ik er was vond ik het zo afschuwelijk druk :X Ik wil wel volgende week zondag de wagens van het fruitcorso gaan bekijken met C :) Fruitcorso zelf kan ik niet heen ivm werk.

En wat betreft de mobiel, daar wordt hier weinig meer naar omgekeken omdat ze niet graag meer in de box ligt tegenwoordig :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181745248
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:40 schreef rena het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik er was vond ik het zo afschuwelijk druk :X Ik wil wel volgende week zondag de wagens van het fruitcorso gaan bekijken met C :) Fruitcorso zelf kan ik niet heen ivm werk.

En wat betreft de mobiel, daar wordt hier weinig meer naar omgekeken omdat ze niet graag meer in de box ligt tegenwoordig :')
Ik wil er even kort langs met U. Daarna gaat U naar oma en gaan manlief en ik weer terug :+

U probeert de Nijntjes steeds te pakken, maar daar blijft het oom bij.
De box ligt hij wel nog in, maar ligt liever op de grond.

Ah, leuk! Misschien zien we jullie daar. Wij gaan natuurlijk ook naar de praalwagens kijken. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_181745269
Veel plezier op appelpop Duman :)

J. is echt super verkouden, zo sneu. De hele nacht ligt ie te snotteren (en ben ik dus wakker :') ). Hij sliep trouwens alleen door op de opvangdagen. De rest van de week gewoon weer een nachtvoeding, gelukkig is één nachtvoeding heel goed te doen. Ik merk wel dat ik vandaag best moe ben en dan heb ik deze week maar 3 dagen gewerkt :D ik ben dus wel blij met mijn keuze om met 24 uur te beginnen en niet meteen 32 uur te werken.

Oh en dat bewegen tijdens het verschonen... J. kan zijn benen nu al niet stil houden, dus dat wordt nog wat straks.
pi_181745856
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik wil er even kort langs met U. Daarna gaat U naar oma en gaan manlief en ik weer terug :+

U probeert de Nijntjes steeds te pakken, maar daar blijft het oom bij.
De box ligt hij wel nog in, maar ligt liever op de grond.

Ah, leuk! Misschien zien we jullie daar. Wij gaan natuurlijk ook naar de praalwagens kijken. :)
Ik zal mijn ogen ook ophouden, hoewel er waarschijnlijk meer mensen met kinderwagens rondlopen :D

Hier ook liever op de grond dan in de box, ze gaat steeds sneller door de kamer op haar buik :')

Ik heb net eens opgelet bij het verschonen, toen ik haar uit bed ging halen stonk haar hele kamertje naar poep _O- , en C blijft nog aardig goed liggen met afleiding van een knuffeltje of de knisperende verpakking van de billendoekjes :+ Hoop dat dat zo blijft als ik de capriolen van anderen zo lees hier :o

Aure, wat sneu voor J, hopelijk is de verkoudheid gauw weg!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181746072
Niet alle baby’s gaan turnen bij het verschonen, dus er is hoop, Rena :P. Mijn zoon gaat nog steeds languit op z’n bed liggen met z’n handen onder z’n hoofd zodat ik z’n pyjama kan aantrekken. Dat kan ie best zelf, maar hij is nogal makkelijk aangelegd :') Als baby/dreumes/peuter heeft ie ook nooit liggen spartelen. Altijd handjes achter z’n hoofd en chill :D
pi_181746125
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:19 schreef rena het volgende:

[..]

Ik zal mijn ogen ook ophouden, hoewel er waarschijnlijk meer mensen met kinderwagens rondlopen :D
Kinderwagen? Met die drukte? No way! Lekker dragen hier. :)

Beterschap met J, Aure! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_181747134
Hij lijkt verder wel vrolijk te zijn hoor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wel moe ook, want hij ligt nu al vanaf kwart over 9 in zijn eigen bed te slapen O+ Ik heb gewoon normaal kunnen ontbijten en zitten niksen op de bank. Ik ga maar es koffie zetten denk ik c_/
pi_181747149
Beterschap voor J., Aure! :* Komt -ie O. nog even aansteken in de babybios straks? :9 Ik zeg: goed voor de weerstand! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 7 september 2018 @ 11:49:24 #188
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181747507
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh, dat had ik eerder moeten weten. Ik word helemaal gek van het geluid van het Nijntjemobiel.
Tot wanneer is zo’n mobiel eigenlijk leuk?


Wij gaan vanavond en morgen naar Appelpop. *O* Tref ik straks meer leuke kindjes van hier?
Heeeeel misschien morgen.

Volgens mij wonen we dan best bij elkaar in de buurt :P
pi_181747599
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:30 schreef minilot het volgende:
Beterschap voor J., Aure! :* Komt -ie O. nog even aansteken in de babybios straks? :9 Ik zeg: goed voor de weerstand! ^O^
Hij ligt nog te tukken! Ik laat hem lekker liggen denk ik, als hij binnen nu en een kwartier nog wakker wordt dan komen we wel hoor.
pi_181747768
Lekker slapen is beter dan bios :9
Wij intussen al drie kwartier in het OV :O Je herkent ons aan mijn wallen, Aure. ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_181747940
Hij ligt nog steeds te tukken Mini :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181747944


Ik kom vaker klagen. Helemaal zelf in slaap gevallen!
pi_181747966
Jagär O+
pi_181747985
Heerlijk Jagär O+
pi_181748805
Jagär ^O^
pi_181748816
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:49 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Heeeeel misschien morgen.

Volgens mij wonen we dan best bij elkaar in de buurt :P
Waar dan? :9
Protège moi de mes désirs.
pi_181749038
Jagar! *O*

Het blijft een schatje Aure O+

Bedankt voor jullie tips! Ik zal dat eens proberen met het spiegeltje! :Y En herkenbaar van die 8 benen pkm _O-
  vrijdag 7 september 2018 @ 13:32:31 #198
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181749519
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Waar dan? :9
Regio 0183 :P om het een beetje globaal te houden.
Jij ook die richting toch? of ik ben in de war :D
pi_181749567
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:32 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Regio 0183 :P om het een beetje globaal te houden.
Jij ook die richting toch? of ik ben in de war :D
Yes! 0344 hier. :)
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 7 september 2018 @ 13:38:32 #200
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181749635
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:11 schreef Aure het volgende:
Hij ligt nog steeds te tukken Mini :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daar ben ik elke woensdag in de buurt :D
Wat is Nederland dan toch maar klein he.
pi_181749728
Jij mag ook altijd koffie komen drinken hoor Sacre :P Woensdag is mijn vrije dag :D

Slaapt O. nog steeds Jagär?
pi_181750676
J. ligt alweer een uur in bed. Het is bijna alsof ik vandaag Sacre's baby hier heb :D Verder ben ik ultiem van mijn vrije dag aan het genieten door echt niks te doen :D Vandaar dat ik ook veel te veel tijd over heb om hier de hele tijd rond te hangen :')
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:54:03 #203
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181750976
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:37 schreef Aure het volgende:
J. ligt alweer een uur in bed. Het is bijna alsof ik vandaag Sacre's baby hier heb :D Verder ben ik ultiem van mijn vrije dag aan het genieten door echt niks te doen :D Vandaar dat ik ook veel te veel tijd over heb om hier de hele tijd rond te hangen :')
Haha :D teamslaap!

Ik breng gewoon positieve slaap vibes over :+
pi_181750982
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:42 schreef Aure het volgende:
Jij mag ook altijd koffie komen drinken hoor Sacre :P Woensdag is mijn vrije dag :D

Slaapt O. nog steeds Jagär?
haha, hij sliep maar een half uur...

Maar, hij slaapt alweer. Kleuter ophalen...
pi_181750995
Hehe Aure, stom he, dat je eindelijk tijd hebt voor jezelf en je dan gaat FOK!ken terwijl je zooooveel beters te doen hebt. _O-

Ik heb het juist veelste druk om dit topic bij te houden. :'(
As week ga ik een driedaagse cursus volgen, helemaal in Lelystad. 5 uur reistijd per dag. :'(

En daarna heerlijk 3 weken op vakantie! Kan niet wachten.

U. begint tegenwoordig trouwens te huilen als hij ons niet ziet. Of als hij niet bij zn speegoed kan. Of als we iets van hem afpakken, als ‘ie onze telefoon weer te pakken heeft. Beeeetje irritant. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_181751090
Zelfslapende Jagar-O.! _O_ Erg knap ^O^

Aure, dank voor de uitnodiging O+ - maar ben alweer op weg naar huis. Het is ruim een uur met het OV en ik moet zo ook nog naar mijn schoonvader die in het ziekenhuis ligt en aansluitend verjaardag schoonmoeder en daar moet ik een dutje tussen zien te frotten.

Babybios was leuk! *O* Er waren twee andere babyknullen naast mijn O.tto: een Otis en een Oscar. 8)7 Filmhuispubliek - zo klein en nou al in een bubbel! :') :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_181751213
Koter vooralsnog niet zo'n kluizenaar als ik: zat drie minuten na start van de film al op de grond met één van de andere jongetjes, waren ontspannen op elkaar aan het kauwen. :') O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_181751369
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:54 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Haha :D teamslaap!

Ik breng gewoon positieve slaap vibes over :+
Die positieve slaapvibes zijn hier ook wel welkom... Dus als je nog over hebt? :O
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181751926
B zwaait even naar jullie met 2 nieuwe gaatjes in z'n oren :W Ofwel: hij is sinds vanochtend de trotse eigenaar van 2 buisjes in z'n oren :+

Was heel goed gegaan! Wel sneu, zo'n klein mannetje onder zeil zien gaan, maar voor we het wisten tijgerede hij al weer helemaal happy de ziekenhuisvloer over.

Later even bijlezen!
pi_181753797
Volgende keer ben ik er bij hoor mini!

Jammer van het korte slaapje Jagar. Wel hele lieve foto zo in de doek! Mooie doek ook trouwens.

Net even buiten geweest met J. Leg ik hem thuis weer op een kleedje op de grond valt ie in slaap :') dus maar weer in zijn bed gelegd. Ik ben dit niet van hem gewend joh :D
pi_181753855
Verschonen :{ ik doe dat op de grond, zittend en met 1 been over M.’s buik heen :') het is anders een gebed zonder end. En meestal heeft hij geen broek aan, scheelt weer een gevecht.

Jagar, jouw slapende baby O+

Jullie wonen allemaal in het westen? Ik voel me nogal een eenzame Brabander hier ;)

Die bubbel heb ik geloof ik ook, mini. Ik was al heel nieuwsgierig de kaartjes op ons kdv aan het lezen op zoek naar bijzondere namen :9 NIETS. Gewoon, hele normale leuke namen. Ik wilde een leuke inbreng voor het namentopic }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181754068
Memoru, die foto, wat cute! :D En van harte! O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:52 schreef LeSage het volgende:
Die bubbel heb ik geloof ik ook, mini. Ik was al heel nieuwsgierig de kaartjes op ons kdv aan het lezen op zoek naar bijzondere namen :9 NIETS. Gewoon, hele normale leuke namen. Ik wilde een leuke inbreng voor het namentopic }:|
:D !

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:00 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Mini hoe is deze nacht gegaan?
Wakker maar wel vrolijk en gezellig tussen 19:00 en 23:00. Om 23:00 in slaap in ledikantje na een voeding. Om 02:15 wakker, gevoed, wilde niet terug in ledikant dus tussenin genomen en vervolgens min of meer kalm geslapen tot 06:30 en toen weer klaarwakker. Te doen dus :)

En een kus voor je hoofdstoter!
Let me see you stripped down to the bone
pi_181754181
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:57 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Ik kan ook wel tips gebruiken, kan ze helaas niet uitdelen. :{ Die pants zie ik nog niks in want broekjes aan is ook dramatisch. Mijn jongen heeft acht beentjes ofzo.
_O_ Octobanaan!
En echt hè? Heb je één been in een broekspijp en wil je de andere doen, is de eerste er weer uitgefloept. }:| Ik overweeg jurkjes. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_181755073
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:07 schreef minilot het volgende:

[..]

_O_ Octobanaan!
En echt hè? Heb je één been in een broekspijp en wil je de andere doen, is de eerste er weer uitgefloept. }:| Ik overweeg jurkjes. :7
Jurkjes is heel geen slecht idee. :D

Banaan gaf net voor het eerst bewust twee keer een kus. O+ O+ O+

Hij begint ook te oefenen met zwaaien. Zijn gebaar is nou nog heel wijd, maar hij snapt het idee (nog niet het moment). Leuk, want we zijn juist de afgelopen week met gebarentaal begonnen. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181755329
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:32 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Kinderwagen? Met die drukte? No way! Lekker dragen hier. :)

Beterschap met J, Aure! O+
Ik ben geen drager, dus ik wel met de hysterische zachtroze Bugaboo :P Haar het hele stuk tillen begint ze wat te zwaar voor te worden (10 kilo schoon aan de haak nu :9 )
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181755403
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:07 schreef minilot het volgende:

[..]

_O_ Octobanaan!
En echt hè? Heb je één been in een broekspijp en wil je de andere doen, is de eerste er weer uitgefloept. }:| Ik overweeg jurkjes. :7
_O- Maar bij jurkjes moet je in de winter maillootjes aantrekken en die vind ik bijna nog lastiger dan gewone broekjes :') Hier ook zo’n Houdini op het gebied van aankleden, ze heeft er ook een hekel aan. Nu deed van de week mijn moeder het een keer en toen gaf ze geen kick }:|

Memoru, gefeliciteerd met je mooie mannetje O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181755835
LeSage ik woon in het oosten dus ook geen westerling! Maar ik vergeet altijd mee te posten.. lees wel haha

Memoru gefeliciteerd met je knappe dreumes O+

En oooh dat met die benen. Heb ik hier continue. Jurkjes helpen alleen niet. Jurkje over het hoofd en baby draait en zit op haar knieën. Is ook niet makkelijk haha.

A. gaat als een speer. Ze schuift op haar buik de hele kamer door en zit veel op handen en knieën te wiebelen. Ze eet wat mee afentoe. Ik geniet O+
pi_181756035
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:52 schreef LeSage het volgende:

Jullie wonen allemaal in het westen? Ik voel me nogal een eenzame Brabander hier ;)
Volgens mij wel overwegend westen van het land in t topic ja. En Fleur en ik zijn dan de eenzame twentenaren. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181756124
Ik kom uit het midden van het land, minuut of 20 rijden van Utrecht. Wel leuk om te lezen waar iedereen vandaan komt, nu ik wat meer op pad ga met C sta ik best open voor meeten :Y Hoewel ik nieuwe mensen ontmoeten best eng vind :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181756134
Noordoost hier!

En een enorme plakbaby vandaag..
pi_181756448
Haha weinig twentenaren hier inderdaad Nanuke :P

Ik vind meeten ook leuk en ook eng rena! :P
pi_181756592
Team midden Nederland hier, ten noorden van Utrecht.

J heeft een nieuwe feature, geluidjes maken. Ze deed het af en toe al maar nu ineens veel en heel bewust. Hele verhalen :) zo lief! Vandaag was mijn zus hier en J bleef maar 'kletsen'. Gewoon kriebeltjes in mijn buik. Vooral de trotse lach steeds tussendoor.
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:11:26 #223
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_181756852
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:34 schreef rena het volgende:
Ik kom uit het midden van het land, minuut of 20 rijden van Utrecht. Wel leuk om te lezen waar iedereen vandaan komt, nu ik wat meer op pad ga met C sta ik best open voor meeten :Y Hoewel ik nieuwe mensen ontmoeten best eng vind :@
Ik woon vlakbij de plaats waar jouw C geboren is! Ook regio Utrecht dus..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_181756957
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:31 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Volgens mij wel overwegend westen van het land in t topic ja. En Fleur en ik zijn dan de eenzame twentenaren. :P
Ik doe met jullie mee :Y
pi_181757040
Omgeving Leiden hier :W

Ik ben toen ik nog zwanger was van Bikkel naar de draagmeet in Utrecht geweest en dat was echt heel erg leuk! En er was ook een goede opkomst met weinig afhakers.

Eliebell, ik hoop dat de buisjes gaan helpen bij de kleine.

Jager, als ik al kijk naar die foto van slapende baby begin ik ook gelijk te gapen O+ . Het lijkt mij zo relaxed om te dragen. Hoe heb jij geleerd te knopen?

Ik lees wel alles mee maar ik heb nog vaak niet de fut om veel te reageren. Bikkel had vorige week spruw en dat icm slaapgebrek,een veel huilende baby en scheermesjes-schietende borsten maakt dat het lastig is om aan te haken. Baby vind het ook erg fijn om gedragen te worden als hij ergens last van heeft dus er beginnen al bijna slijtageplekken in de woonkamervloer te vormen van het rondjes lopen.

We hadden vandaag de eerste afspraak bij het cb en meneer weegt nu met 4 weken 4910 gram en is 56 cm lang. Hij drinkt iig genoeg en zit bovenin de curve. Vorige week heeft hij een paar dagen minder goed gedronken door de spruw dus ben blij dat hij het zo goed doet.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_181757075
Hier een Zeeuw trouwens. 8-)
pi_181757270
Iemand hier trouwens een goeie tip voor een fijn speelkleed? Zonder boog of geluid ofzo.

Ugh wolken wat rot van de spruw. Dat kan echt flink zeer doen. Fijn dat bikkel wel goed gegroeid is!
pi_181757832
@vencodark (en anderen eigenlijk ook):
Van de kraamhulp, verloskundige, consultatiebureau en al dat soort instanties krijgen we te horen dat ze overdag eigenlijk wel echt elke 4, 's nachts wel uiterlijk na 5 uur voeding moet hebben.. Dus dat we haar dan wakker moet maken. Vandaar de wekker, om te zorgen dat stel ze slaapt een keer door dat we haar zelf kunnen wekken.. Liever niet natuurlijk, maar bijna 8 uur slaap voelt wel als heel erg lang.. Ze is tenslotte wel pas 3 weken.

Ik heb de handleiding van de baby nog altijd niet gevonden inderdaad.. :P Dan denk je soms te hebben gevonden hoe je het het beste kan doen en werkt het de dag erna totaaaaaal niet.

--

Vandaag voor het eerst ~ 12 uur van huis geweest. M'n vriendin heeft het onwijs goed gedaan, ook niet de moeilijkste baby vandaag gelukkig..

07:15 Fles
08:20 - 12:15 slapen (3u50)
12:45 Fles.
13:50 - 17:30 slapen (3u45)
18:00 Fles.
18:30 - ???? slapen.

Dus wel pas drie voedingen.. Maar het valt ons vooral op dat het inslapen zo moeilijk blijft. Het einde van de fles valt ze eigenlijk al zo'n beetje in slaap vandaag.. Maar goed, dan moet ze nog even boeren, liefst eigenlijk nog even knuffelen.. (Volgens de VK bij de eerste slaapsignalen -> naar bed. Maar dat werkt sowieso niet hier). Dan slaapt ze op een gegeven moment eigenlijk bij je, wil je haar in de wieg leggen en ... huilen. Proberen haar dan maar in slaap te laten vallen, maar na 15-20 minuten toch vaak maar wel gepakt, dan is ze ook direct stil.. Dus het idee dat ze dan gewoon bij ons wil zijn. Maar ze huilt toch vaak wel bijna een half uur voor ze zelf in slaap valt.

Hebben jullie dat ook? (Stomme vraag maar á .. ) Is dit normaal?

M'n vriendin leest o.a. ook mee op Viva, maar daar krijg je al heel snel verontwaardigde reacties als je je baby laat huilen.. Dat je eigenlijk na een paar minuten huilen je baby alweer bij je moet pakken.. Vind het zo lastig waar je goed aan doet. :@
pi_181758130
Sorry, NJ, ik ben ook heel erg anti-laten huilen :+ Het voelt niet goed en dus doe ik het niet. Je zegt het zelf: jullie moppie is pas drie weken. Laat haar lekker bij jullie zijn, zeker als ze zo duidelijk aangeeft dat ze dat wil. Ik herken het wel hoor, dat je denkt dat baby helemaal knock out is, maar gillend klaarwakker wordt zodra je hem/haar weglegt. Superfrustrerend, en vermoeiend, maar ja: toch maar weer oppakken en troosten. Repeat x honderdduizend :')
Maar goed, ik ben ook maar gewoon een van de miljoen internetmeninkjes :)

Vwb het wekken:een gezonde, op tijd geboren baby kun je gewoon laten liggen, is mij dan weer verteld. Maar als jij je er niet goed bij voelt, tja, niet doen dan :)

De enige handleiding is, voor mij althans: kijk naar je baby. Hoezo móet je knuffelen als ze lekker wegsukkelt na een fles? Hoezo moet ze in bed slapen als ze daarvan moet huilen?

Komt heus goed, vroeg of laat!

Mooie stats, Wolken!

Team Zeeland hier, want Zeeland O+
pi_181758413
Ik geloof niet dat ik O. in z'n acht maanden ooit langer dan een minuut heb laten huilen en die minuut is dan om bijvoorbeeld mijn broek op te hijsen als ik toevallig net op de wc zat, of om een telefoongesprek af te ronden. :+
Bewust laten huilen zonder erheen te gaan, dat doen we hier in huis absoluut niet en ben blij dat ook mijn man daar vierkant achter staat :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_181758415
@Jentin
Één van de miljoen die ik dan wel ook graag hoor hoor! :9
We zijn gewoon heel erg zoekende.. Zwevend tussen de meningen zoals de jouwe: gewoon weer oppakken en blijven proberen (Hebben we bijvoorbeeld 3 nachten terug gedaan dacht ik.. Zijn we van 20:00 - 05:30 constant bezig geweest. In bed leggen, huilen, oppakken, knuffelen, slapend.. wegleggen, weer huilen en zo voorts en zo voorts.. :P )

Nu dus eens geprobeerd met het laten huilen, maar het voelt ook niet goed..
Dat is weer naar tips van bijvoorbeeld onze ouders en anderen uit 'die generatie'.. Die zeggen echt dat het heel normaal is dat je kindje zich 20-30 minuten in slaap huilt.. Maar pff.
pi_181758703
Tot een maand geleden sliep J. gewoon daar waar hij wilde slapen, op mij, in de draagdoek of in de hangmat. Savonds ging hij dan wel gewoon zijn wieg in en dat ging altijd goed. Een maand geleden zijn we ook slaapjes gaan oefenen in zijn ledikant, vooral voor overdag. Dat gaat een beetje wisselend, soms gaat ie er blij in en slaapt dan na een tijdje vrolijk kirren. Soms huilt hij zichzelf in slaap, maar dat is dan zijn zeurhuiltje en duurt nooit langer dan een paar minuten. Bij zijn hysterische huil ga ik hem direct halen, want daarmee gaat hij niet in slaap vallen. Dat betekent overigens niet dat hij dan geen slaap heeft, vaak valt hij dan op mij in slaap en heeft hij mij kennelijk nodig om in slaap te vallen.

Mijn eigen grens is niet langer dan 10 minuten laten huilen, maar eigenlijk halen we dat nooit. Of hij slaapt al binnen een paar minuten zeurhuilen of hij huilt bijna meteen hysterisch en dan ga ik hem direct halen.

Nu slaapt hij overdag bijna altijd in zijn ledikant. Alleen als hij niet zo lekker is wil hij nog wel eens liever op mij of bij mij liggen en daar geef ik ook gewoon aan toe. Ik probeer hem gewoon zoveel mogelijk te volgen. Snachts slaapt hij nog steeds in zijn wieg naast ons bed. We leggen hem er rond 8 uur in tegenwoordig en dat gaat bijna altijd zonder huilen.

Verder eens met wat Jentin zegt over wakker maken... als ze goed groeit zou ik haar lekker laten slapen. Ze komt vanzelf wel voor een voeding.
  vrijdag 7 september 2018 @ 20:52:38 #233
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181758721
Als ik wegga zeg ik altijd tegen mijn vriend 'niet langer dan 5min laten miepen', maar dat is nog nooit voorgekomen :P

Hij slaapt vrijwel altijd gelijk of is een beetje aan het brabbelen & haalt dan meestal de 3min niet eens.
pi_181758821
Hier is heeeeeeeel nodig naar de wc moeten bijna de enige reden om hem te laten huilen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181758905
S. heeft idd ook zo’n mekkertje, maar dat is geen huilen te noemen. Meer een verontwaardigd mompeltje. Daar ga ik niet op af, want daar valt ze prima mee in slaap en ze wordt alleen maar ongelukkiger als ik met haar ga lopen sjouwen dan, heb ik inmiddels door. Wat Aure zegt: bij serieus hard huilen heeft laten liggen geen zin, ze helpen zichzelf helemaal over de flos. Soms ben ik aan het douchen ofzo en krijgt mijn lief haar even niet stil: dan krijg ik haar daarna zo nasnikkend en met bibberlipje in m’n armen. Geen haar op m’n hoofd die overweegt haar dat bewust/expres aan te doen door haar te laten huilen in bed. En ook hier een man die daar goddank volledig achter staat.

Goed dat je erover nadenkt en geef jezelf daar ook wat tijd voor. Ook jij vindt je eigen manier die werkt voor jou en jullie meisje :)
pi_181759053
't zijn ook veelal meer dat ze dan een keer of 3-5 'huilt'. Niet overstuur, maar wel echt een huil (net als ze tijdens het slapen ook wel eens heeft, bij het wakker worden, maar waarna ze toch weer in slaap valt). Soms is het na die paar huiltjes gewoon direct slapen, maar meestal is met meer á 3-5 huiltjes - 5 minuten stil - 3-5 huiltjes - 5 minuten stil - 3-5 huiltjes - 10 minuten stil - 3-5 huiltjes, 5 minuten stil en dan vervolgens 3 uur lang helemaal stil op gepruttel en slaaphuiltjes na..

Als ze dan écht gaat huilen pakken we haar bijna altijd wel.. Maar ook daarvan krijg je wel 'ns te horen dat je dat dus juist niet moet doen.. Maar ja, ook daarbij verschilt het soms nog enorm. Soms is ze als ze huilt direct stil als je haar oppakt, soms helpt niets (waarschijnlijk krampjes) en huilt ze niet minder bij je.. Maar goed, dan heb ik haar liever toch bij me dan alleen in bed als ze overstuur is.
pi_181759755
Ik laat Bikkel ook echt niet huilen vandaar dat ik zoveel met hem rondloop ;) . Het is hun enige manier van communiceren dus ik denk ( niet dat ik er verstand van heb ) dat Als hij huilt dat er iets is. Hem laten huilen is dus het negeren van zijn ongemak en dat kan ik niet.

Als ik trouwens lees op internet weet een baby tot een maand of 6 niet de link te leggen tussen huilen en opgepakt worden dus kan je ze ook niet "verwennen" .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_181760283
Er zit wel een verschil tussen huilen en huilen wat mij betreft.

B huilde zichzelf standaard in slaap, zo jengelhuiltje. Die lieten we dus gerust 5 minuten jengelen.

J gaat echter binnen 10 seconden van jengelen naar krijsen. Die pakken we dus of op of troosten we in haar bed.

J heeft (morgen 10 weken) nog steeds moeite met in slaap vallen. 1 van ons zit naast haar tot ze zo goed als slaapt. Tenminste overdag, 's nachts valt ze wel zelf in slaap of wordt slapend na de fles in bed gelegd.
pi_181762395
Ik heb N. ook nooit echt bewust lang laten huilen. Eigenlijk alleen onbewust zoals naar de wc gaan, even snel een pan afgieten.
En ook wel een keer dat man en ik het gezellig hadden en ze net even lekker lag te slapen en dan opeens gaat gillen :+ :@
Nja als ze echt heel moe is en een zeurhuiltje heeft laten we haar wel liggen maar nooit langer dan 5 min, en we doen al snel het speentje in haar mond en als ze na 2 min hysterisch word pakken we haar alsnog. :)

Mini wanneer gingen jullie roadtrippen? Wij hebben besloten zondag te gaan :D
pi_181765363
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:33 schreef Songeur het volgende:
Iemand hier trouwens een goeie tip voor een fijn speelkleed? Zonder boog of geluid ofzo.

Ugh wolken wat rot van de spruw. Dat kan echt flink zeer doen. Fijn dat bikkel wel goed gegroeid is!
Tijdens de draagmeet had iemand een mooi groot speelkleed van de Hema waar ze erg blij mee was. Foto zal denk ik nog in het draagmeet topic staan.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 8 september 2018 @ 02:04:49 #241
269689 crew  Viv
pi_181765720
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 20:03 schreef NicolasJoy het volgende:
@vencodark (en anderen eigenlijk ook):
Van de kraamhulp, verloskundige, consultatiebureau en al dat soort instanties krijgen we te horen dat ze overdag eigenlijk wel echt elke 4, 's nachts wel uiterlijk na 5 uur voeding moet hebben.. Dus dat we haar dan wakker moet maken. Vandaar de wekker, om te zorgen dat stel ze slaapt een keer door dat we haar zelf kunnen wekken.. Liever niet natuurlijk, maar bijna 8 uur slaap voelt wel als heel erg lang.. Ze is tenslotte wel pas 3 weken.
Die adviezen gelden op het moment dat je ze krijgt, dus in de kraamweek! ;) Wat dat betreft is ze niet "pas", maar "al" 3 weken, een stuk minder kwetsbaar dan bij 3 dagen of zo. Als ze goed groeit is er echt geen enkel bezwaar om haar zo lang als ze wil te laten slapen. Dat scheelt misschien ook een keer of wat naar-bed-breng-gedoe op een dag. :Y)
pi_181766315
S. slaapt vanaf een week oud ‘s nachts al regelmatig meer dan 7 uur. Ze lijkt het er prima op te doen. Zolang ze goed groeit, alert is en zoveel plast en poept als ze nu doet, ga ik haar echt niet wakker maken. Of het moet zijn omdat ik teveel last krijg van stuwing.
Alleen in slaap vallen lukt haar nog niet en slapend wegleggen blijft een gok. Maar ach, ze is net een maand oud en ik kan (meestal) ook wel erg genieten van een slapende baby op me. (Op dit tijdstip iets minder ;) )

Aanstaande dinsdag voor het eerst naar het cb. Ben benieuwd naar haar gewicht nu. Ze is met 8 dagen voor het laatst gewogen en nu een maand oud.
Haar naveltje is nog steeds elke keer vochtig. wanneer S boos/driftig is geweest dan is haar romper er ook echt vies van. Het is nog niet dichtgegroeid. Nu had de jeugd-vp het eerder over aanstippen. Iemand hier ervaring mee?

Nog een *O* voor de zelfinslaap-vallende O van Jagar! Hopelijk een update die hij vaker ter uitvoering brengt.

S en ik wonen (net) in Brabant. Maar dat zijn er hier inderdaad nog niet zoveel.
pi_181766347
Mijn snipverkouden baby doet er opeens een nachtvoeding bij :Z ach ja ik kan het hem niet kwalijk nemen met zijn gesnotter, maar ik hoop wel dat dit geen gewoonte wordt :D
pi_181766372
Mijn Z. heeft, toen ze misschien 2,5 maand was, eens iets van 20 minuten gehuild ‘s nachts omdat ik behoorlijk aan de diarree op het toilet zat. :')
Ja sorry meid, maar dan kan ik even niets doen. :P Mijn man was beneden op de bank in slaap gevallen en die hoort dus ook niks. }:|

Verder pak ik haar inderdaad wel als ze echt huilt. Dat gejammer bij het in slaap komen is maar een paar minuten en ik hoor meestal wel waar dat naar gaat leiden: slapen of niet slapen.
En tegenwoordig heeft ze ‘s morgens wat issues tussen 7 en 8, dus gaat ze in de draagzak bij me.
Maar tanden poetsen en draagzak gaat niet samen dus dan moet ze weer even in bed wachten, krijg ik ook protest. Maar tanden poetsen moet echt even gebeuren.
Zo probeer ik haar dus wel zoveel mogelijk tegemoet te komen maar soms kan het even niets anders. :)

En NJ: dat advies van elke 4 uur voeding is inderdaad in die eerste week. Daarna, als ze verder goed draait, lekker laten slapen.
Het is echt een luxe dat ze al aardig doorslaapt in de nacht. :)
pi_181766433
Leuk Songeur, nog een tukker! *)

Ik hoop dat de buisjes gaan helpen Ellie :)

Hier ook team niet laten huilen. In slaap jengelen is wel oké en dan weet ik na een aantal minuten net als Venco wel welke kant het opgaat.
pi_181766522
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 05:11 schreef Takkie88 het volgende:

Aanstaande dinsdag voor het eerst naar het cb. Ben benieuwd naar haar gewicht nu. Ze is met 8 dagen voor het laatst gewogen en nu een maand oud.
Haar naveltje is nog steeds elke keer vochtig. wanneer S boos/driftig is geweest dan is haar romper er ook echt vies van. Het is nog niet dichtgegroeid. Nu had de jeugd-vp het eerder over aanstippen. Iemand hier ervaring mee?
Ja, hebben ze bij Twix ook gedaan. Stelt echt niks voor. Zijn naveltje bleef ook nattig. Aanstippen was 2 seconden werk, Twix sliep en heeft er niks van gemerkt en na een dag of twee was het naveltje droog en netjes.
pi_181766550
Takkie, hier is het naveltje ook aangestipt (met zilvernitraat gebeurt dat). Er was een klein granuloom in haar naveltje gegroeid (een stukje wild vlees, misschien zie je het bij S. ook?) Dat bleef een beetje nattig en er bleef inderdaad groen/gele smurrie uit komen. Dat aanstippen is zo gepiept, S. had er totaal geen last van. Ze had wel een paar dagen grijze vlekjes op haar buikje, die krijg je er ook niet af :+ Hier moest het uiteindelijk twee keer, maar nu is het granuloom helemaal weg en heeft ze een keurig en schoon naveltje :)
pi_181766577
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 01:29 schreef Wolken het volgende:

[..]

Tijdens de draagmeet had iemand een mooi groot speelkleed van de Hema waar ze erg blij mee was. Foto zal denk ik nog in het draagmeet topic staan.
Flying Fish :Y

Ik was ook op die meet, vond het meeeega spannend, maar wel heel gezellig uiteindelijk! En heel veel baby’s :9
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181766596
Laten huilen is nu met een 2e overigens ooit onvermijdelijk. Als ik net een poepluier bij peuter aan het verschonen ben bijvoorbeeld. Maar goed, nooit bewust huilen en nooit lang. Een zeurhuiltje (die heeft hij de laatste tijd echt goed ontwikkeld) reageer ik niet altijd op. Die triomfantelijke blik ook als ik hem dan oppak :') maar goed, M. is natuurlijk ook niet meer zo’n kwetsbaar klein hummeltje.

Ik woon echt diep diep Brabant in. Fietsend de Belgische grens over, zeg maar O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181766683
Jentin en Malteser bedankt voor jullie reactie! Goed om te weten dat jullie baby’s er geen last van hadden. Dan moeten we het maar gewoon laten doen. Steeds wanneer het nu in lijkt te drogen heeft ze weer een huildag/driftbui of zoiets en door de kracht die ze dan op haar buik zet gaat het weer open.

Een meet lijkt me erg spannend maar ook leuk! Ik ken eigenlijk niet zoveel mensen, buiten werk om, en al helemaal niet met baby/kind.
Wel ‘fijn’ om te lezen dat ik zeker niet de enige ben die dit soort dingen spannend vind :@
pi_181766754
Hier ook nooit bewust lang laten huilen. Maar inmiddels (bij 10 maanden) heeft L de frustratie-boos huil geperfectioneerd en dan laat ik haar af en toe wel even aanklooien omdat ik ook nog een peuter heb die aandacht nodig heeft. Bij peuter is de frustratie-boos huil ook nog regelmatig aanwezig, meestal ook voorzien van een luide NEEEEEEEE.

Maar toen ze klein waren hebben we ze nooit lang laten huilen. Beiden waren veel beter en sneller getroost als we meteen naar ze toe gingen. Langer laten huilen betekende dat ze helemaal over hun toeren gingen en dan was troosten nog lastiger. Pas toen ze ietsje ouder werden kwam het voor dat dat ze meer gingen jengelen en als we dat onderbraken door ze op te pakken dan werden ze pas echt overstuur want JAAAA MAMA IS ER!! NEEM ME MEE! LAAT ME NIET ACHTER IN DIT BED!!!
Maar zo’n mini baby legt die linkjes nog niet. Dit wil gewoon mama. Of papa.
pi_181767850
Ik ben ook team niet laten huilen! Hoewel ze ook wel eens heeft moeten wachten omdat ik haar broer hielp op het toilet. Net zindelijk enzo. Heel soms moppert ze wel zachtjes een paar minuten voordat ze in slaap valt maar dat is niet écht huilen en zeker niet overstuur.

Wolken thnx voor het kleedtip! Ga eens zoeken bij de hema.

Oh en qua meet. Ik ben toen niet geweest omdat mijn mini nog heel mini was. Maar zou best nog eens een meet doen nu! Wel eng maar wel leuk om al die baby’s en hun mama’s te zien :Y
  zaterdag 8 september 2018 @ 10:17:23 #253
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181767875
Ik heb een XL boxkleed van Jollein voor op de grond, die zijn zo lekker fluffy en zacht O+
En kan makkelijk in de was
pi_181768356
Ik ben ook niet van het laten huilen, jengelen wel, maar ik let altijd wel goed op of het niet omslaat in huilen.

Wolken, ik heb een heel fijn zacht dik boxkleed van Hello little one voor op de grond, ze blijft er inmiddels niet meer op liggen :') , maar die is erg fijn!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181768672
Ik heb 2 grote honden, ik denk dat ik wel weet wie op het kleed op de grond gaan liggen als ze de mogelijkheid krijgen :') . Voorlopig ligt Bikkel overdag nog in zijn hangmat.

Bikkel laten huilen werkt echt niet, dat gaat dan van standje zacht naar volume brandweersirene in 3 seconden en dan loopt hij helemaal rood aan en ben ik bang dat hij niet genoeg lucht meer krijgt.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_181769569
NJ ik doe niet aan laten huilen, ik kan niet tegen het geluid. Je moet doen wat voor jullie goed voelt. En probeer om tot een plan te komen zodat je niet steeds wisselt tussen wel/niet. ;)
Wij troosten ook bij stompzinnige redenen. Zoals wanneer Banaan aan de ene kant van de kamer is, besluit naar de bijkeuken te kruipen, en je doet de deur dicht. Stomme reden maar zijn verdriet is echt. :D

Beterschap voor je uk Aure. :*

Hopelijk zie je snel verbetering met de buisjes Ellie. :)

Hier oostelijk van Utrecht trouwens. Volgende meet kom ik graag weer. w/

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:15 schreef Songeur het volgende:
Ik ben ook team niet laten huilen! Hoewel ze ook wel eens heeft moeten wachten omdat ik haar broer hielp op het toilet. Net zindelijk enzo. Heel soms moppert ze wel zachtjes een paar minuten voordat ze in slaap valt maar dat is niet écht huilen en zeker niet overstuur.

Wolken thnx voor het kleedtip! Ga eens zoeken bij de hema.

Oh en qua meet. Ik ben toen niet geweest omdat mijn mini nog heel mini was. Maar zou best nog eens een meet doen nu! Wel eng maar wel leuk om al die baby’s en hun mama’s te zien :Y
Deze.

Wolken onze kat heeft ook de box geclaimd. Zo'n beetje de plek waar Banaan het minst is op een dag. :D

Banaan is verkouden en heeft zijn eerste echte snotneus. Wat een bende. :o
Zijn niesje tijdens het eten, zagen we alles eruit sproeien. In bed lag hij niet lekker dus kwam hij op me hangen. Ik was daarna overal vochtig.
Samen met de eerste echte drollen in zijn luier, zijn dit toch dagen die ik graag weer vergeet. :Y)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181769605
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 08:15 schreef LeSage het volgende:
Laten huilen is nu met een 2e overigens ooit onvermijdelijk. Als ik net een poepluier bij peuter aan het verschonen ben bijvoorbeeld. Maar goed, nooit bewust huilen en nooit lang. Een zeurhuiltje (die heeft hij de laatste tijd echt goed ontwikkeld) reageer ik niet altijd op. Die triomfantelijke blik ook als ik hem dan oppak :') maar goed, M. is natuurlijk ook niet meer zo’n kwetsbaar klein hummeltje.

Ik woon echt diep diep Brabant in. Fietsend de Belgische grens over, zeg maar O+
:W
pi_181771831
Tiende keer Efteling voor de beeb vandaag. Jubileumpje. :7

Belle, wij rijden de tweede week van oktober naar Slovenië. :) Jullie veel plezier, en hou ons op de hoogte! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_181778508
Ah, ik heb je niet gezien Mini, J. had vandaag zijn eerste keer Efteling. Wel 2 Tula dragende moeders gespot en J. heeft zelf ook lekker liggen tukked in de draagdoek op m'n rug. Maar volgens mij waren de dragende moeders veeeeeeer in de minderheid. :D
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_181782277
M. deed op z’n 8e vermaanddag de sta op en wandel (aan de rand) update in het campingbedje *O* Eerst op zijn knietjes en dan opstaan op de dikke matras die hierin ligt op de laagste stand dus _O_ Echt, waar is mijn baby gebleven? :{w
pi_181782521
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:32 schreef Malteser het volgende:

[..]

:W
Mijn Brabant-bondgenoot O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181782598
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 22:09 schreef LeSage het volgende:

[..]

Mijn Brabant-bondgenoot O+
O+ :*
pi_181790113
Hm, soms is een baby zo ingewikkeld :+ Net hoorde ik haar pruttelen, dus ik ernaartoe. Lag ze een beetje overdwars, bewegend en fanatiek duimend, maar wel echt slapend nog. Ik dacht eigenlijk dat ik moest gaan voeden, maar ja: ze sliep dus nog, zij het wat onrustig. Dus ik legde haar recht en wachtte even en toen zag ik haar kalmeren qua bewegingen en ze duimde zich weer in diepere slaap kennelijk, want ze lag weer helemaal stil en rustig.

Dat duimen maakt het voor mij lastig. Onderdrukt ze daarmee honger en moet ik dat dus ondervangen en haar toch uit bed halen om te voeden of moet ik blij zijn dat ze daarmee kennelijk haar slaap uitbreidt? (Ze heeft toevallig hiervoor al een week doorgeslapen zonder een kik, dus ze doet wel vaker zolang zonder voeding.)

Ik vind het natuurlijk fijn als ze zo lang slaapt, maar voel me nu bijna een soort loedermoeder die te belazerd is om te voeden ofzo, omdat ik even wachtte of ze nog rustiger werd ipv gewoon te voeden :@

Heel verhaal :') Wat vinden jullie?
pi_181790374
Een duim in de mond kan toch ook gewoon zijn om een prettig gevoel? Dat hoeft toch niet altijd een hongersignaal te zijn?

Ik heb woensdag een draagconsult en ben benieuwd. Nu al een lichte voorkeur voor een ftg.

Wat voor een meet willen jullie trouwens? Alleen dit topic of een algemeen OUD meet? Ik heb in het verleden wel vaker meets georganiseerd dus wil er wel even kijken of ik wat op kan starten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_181790386
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 05:07 schreef Jentin het volgende:
Hm, soms is een baby zo ingewikkeld :+ Net hoorde ik haar pruttelen, dus ik ernaartoe. Lag ze een beetje overdwars, bewegend en fanatiek duimend, maar wel echt slapend nog. Ik dacht eigenlijk dat ik moest gaan voeden, maar ja: ze sliep dus nog, zij het wat onrustig. Dus ik legde haar recht en wachtte even en toen zag ik haar kalmeren qua bewegingen en ze duimde zich weer in diepere slaap kennelijk, want ze lag weer helemaal stil en rustig.

Dat duimen maakt het voor mij lastig. Onderdrukt ze daarmee honger en moet ik dat dus ondervangen en haar toch uit bed halen om te voeden of moet ik blij zijn dat ze daarmee kennelijk haar slaap uitbreidt? (Ze heeft toevallig hiervoor al een week doorgeslapen zonder een kik, dus ze doet wel vaker zolang zonder voeding.)

Ik vind het natuurlijk fijn als ze zo lang slaapt, maar voel me nu bijna een soort loedermoeder die te belazerd is om te voeden ofzo, omdat ik even wachtte of ze nog rustiger werd ipv gewoon te voeden :@

Heel verhaal :') Wat vinden jullie?
Ben je gek, bij honger laten ze het wel weten hoor. :Y
Dat duimpje is gewoon heerlijk om mee in slaap te vallen. Z duimt ook regelmatig om lekker te gaan slapen.
Je baby heeft ook gewoon een gezonde zuigbehoefte.
pi_181790447
Denk ik ook Jentin. Als het echt honger is, dan is dat duimpje maar een paar minuten uitstel. Dat was hier met een speen in ieder geval wel.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181790449
Jentin, zolang ze goed groeit/plast/ontwikkeld etc zou ik me er niet druk om maken.

Wolken, ik vind een algemene meet wel leuk, dat was de draagmeet uiteindelijk ook een beetje. Als je hulp nodig hebt met organiseren, bericht maar hoor. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181790523
Thanks, allen. Uiteindelijk meldde ze zich twee uur later pas echt en inderdaad: daar viel niet tegenaan te duimen :+ Stom dat ik daar dan toch ineens onzeker over word.

Leuk, meeten! De groep maakt mij niet uit :)

Benieuwd wat er uit je consult komt, Wolken! Ik heb een Ergobaby, maar die heb ik aan mijn broer geleend om te proberen (zes maanden geleden) en niet meer teruggezien. Ga ‘m toch eens terugvragen, het strand op gaat toch beter zonder wagen, ontdekte ik laatst :+
pi_181790541
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 07:59 schreef Jentin het volgende:
Thanks, allen. Uiteindelijk meldde ze zich twee uur later pas echt en inderdaad: daar viel niet tegenaan te duimen :+ Stom dat ik daar dan toch ineens onzeker over word.

Leuk, meeten! De groep maakt mij niet uit :)

Benieuwd wat er uit je consult komt, Wolken! Ik heb een Ergobaby, maar die heb ik aan mijn broer geleend om te proberen (zes maanden geleden) en niet meer teruggezien. Ga ‘m toch eens terugvragen, het strand op gaat toch beter zonder wagen, ontdekte ik laatst :+
Ik snap je twijfels wel hoor, Jentin. Ik heb die momenten ook gehad. Sta je doodleuk voor niks in die slaapkamer te kijken hoe je baby wel, niet, wel, niet, wel, niet verder slaapt. :P
pi_181791302
Fleur, applausje voor de update! Tof! O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:57 schreef Krisvc het volgende:
Ah, ik heb je niet gezien Mini, J. had vandaag zijn eerste keer Efteling. Wel 2 Tula dragende moeders gespot en J. heeft zelf ook lekker liggen tukked in de draagdoek op m'n rug. Maar volgens mij waren de dragende moeders veeeeeeer in de minderheid. :D
Aiiii, ik was met wagen! :) Hebben jullie een leuke dag gehad? *O*

O. at ongeveer een kilo Sprookjesbosgras ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_181791547
Leuk een meet! Groep maakt me niks uit, en als ik ook ergens bij kan helpen moet je t maar zeggen hoor :Y

Leuke foto mini O+

Jentin ik sluit me aan bij de rest :) Een baby ontcijferen is soms ook een beetje rocket science, ik heb ook regelmatig zo -> :? boven hem gehangen :')
pi_181791815
-Klaagpost weg- :)

[ Bericht 37% gewijzigd door Nanuke op 09-09-2018 10:11:45 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181793210
Goeie update Fleur! :D

Leuk Kris en Mini, Efteling.
Smaakt Sprookjesbosgras beter dan gewoon gras? :P

Jentin baby's zijn ook ingewikkeld. Misschien dat je meisje die week met doorslapen stiekem ook al duimde? ;)

Wolken leuk dat je binnenkort echt gaat dragen. Samenstelling meet geen voorkeur. Als ik je kan helpen hoor ik het wel. :)

Nanuke. :*

Ik was gisteravond twee keer aan een klaagpost begonnen en had hem verwijderd. Banaan werd toen al elke twintig minuten jammerend wakker. Mijn nacht was zo mogelijk nog erger dan ik verwacht had. :{
Banaan bleef tot een uur of twee elke twintig minuten huilend wakker worden want koortsig. Een keertje hysterisch toen we hem een tweede zetpil gaven en zijn pyjama uittrokken. Daarna werd het geleidelijk aan zo'n beetje om de anderhalf uur huilen denk ik.
Vanochtend snottert hij iets minder en lijkt wat minder warm te zijn. En hij lijkt niet zo moe maar man en ik. :z :z :z
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181793807
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 08:02 schreef vencodark het volgende:

[..]
Sta je doodleuk voor niks in die slaapkamer te kijken hoe je baby wel, niet, wel, niet, wel, niet verder slaapt. :P
Ja, precies dit dus :D

Nanuke, ik heb het niet gelezen, maar kusje erop :*

Pkm, wat een rampnacht zo :X Arme banaan en arme jullie. Is er nog ruimte voor een tukkie voor jullie vandaag?

En de Efteling O+ Mijn lief heeft er niks mee, maar ik zou heel graag eens willen met de kinderen. Even wachten tot ze allebei wat groter zijn, dan heb ik er zelf meer lol van. Zo grappig dat O. al tien keer geweest is, ik red dat nog niet eens in m’n hele leven, geloof ik, en de laatste keer is 17 jaar geleden :D
pi_181794431
quote:
3s.gif Op zondag 9 september 2018 11:05 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Goeie update Fleur! :D

Leuk Kris en Mini, Efteling.
Smaakt Sprookjesbosgras beter dan gewoon gras? :P

Jentin baby's zijn ook ingewikkeld. Misschien dat je meisje die week met doorslapen stiekem ook al duimde? ;)

Wolken leuk dat je binnenkort echt gaat dragen. Samenstelling meet geen voorkeur. Als ik je kan helpen hoor ik het wel. :)

Nanuke. :*

Ik was gisteravond twee keer aan een klaagpost begonnen en had hem verwijderd. Banaan werd toen al elke twintig minuten jammerend wakker. Mijn nacht was zo mogelijk nog erger dan ik verwacht had. :{
Banaan bleef tot een uur of twee elke twintig minuten huilend wakker worden want koortsig. Een keertje hysterisch toen we hem een tweede zetpil gaven en zijn pyjama uittrokken. Daarna werd het geleidelijk aan zo'n beetje om de anderhalf uur huilen denk ik.
Vanochtend snottert hij iets minder en lijkt wat minder warm te zijn. En hij lijkt niet zo moe maar man en ik. :z :z :z
He bah, wat kut. Arm jochte, arme jullie! :*

Ik ben ook al 3 keer aan een klaagpost begonnen over het slapen. Man o man, de nachten waren slecht, maar de laatste twee nachten waren dramatisch. Echt ongelofelijk. Maar goed, vier maand slaap regressie. We gaan er nu echt mee aan de slag, want ik nader toch echt langzaam mijn breekpunt. Gelukkig is het weekend, vandaag lekker in en om huis lanterfanten enzo. Misschien straks nog een dutje doen. Nu doen mini en man een dutje, al ruim een uur. Dat is hier veel, de laatste tijd! Ik merk dat ik het O langzaam kwalijk begin te nemen, en dat vind ik maar moeilijk.

Maar goed, hij is ook wel leuk. Rolt nu constant van rug naar buik, en is ook tevreden op z’n buik. Vind het fijn dat langzaam het kleine baby’tje ervan af is. Laat hem maar snel een jaar worden.

Smiley’s van peuter: o|O *; o|O o|O :Y)
pi_181794473
Oh wat vervelend PKM, hoe gaat het nu?
En yeah voor de Efteling! We zijn met B 2x geweest, 2x een succes. Hij was de eerste x al wel 2 jaar overigens.

Ik deed vannacht de nachtvoeding, J kwam om 04:30 en dronk toch een partij onrustig! Tot ik na 10 minuten dacht, uhm...wat voel ik op mijn hand. Luier, romper, puckababy alles zat onder de poep. Dus ik was even bezig vannacht, en J heeft vervolgens van 05:15 tot 09:45 geslapen, zonder Puckababy want de reserve hing beneden op de waslijn.
pi_181795821
:o Even een schrikmoment.. Kregen vandaag de zorgkostenfactuur binnen..

Thank god dat er de zorgverzekering bestaat... De kraamzorg kostte voor de vergoedingen ruim 2800 euro.. Daarvan nu een goede 200 euro voor eigen rekening maar. Maar... Helaas ook juist bij deze factuur de factuur voor mijn SEH opname (á 885 euro eigen risico) en eigen bijdragen van medicijnen. Dat + ook nog onverwachte rekeningen van de VVE van onze vorige woning (nu bijna twee jaar terug verhuisd) maakt dit een pittige maand. :@
pi_181797434
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 12:07 schreef Jag�rtrut het volgende:
vier maand slaap regressie
dat verklaart een hoop
c_/

die 2 goede nachten de afgelopen week kwamen door de prikjes. maargoed ik heb eigenlijk nog weinig te klagen want de eerste paar maand sliep hij prima
pi_181800683
Wij zijn de dag doorgekomen. Een uur slaap in zijn bed en later een uurtje in de draagzak op een rommelmarkt. Banaan lijkt zich ook iets beter te voelen.

Uiteindelijk wel naar huis zodat meneer kon drinken zonder afleidingen. Sommige dingen veranderen niet he. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181810943
Wij zijn alweer toe aan het eerste dutje van vandaag. O is al vanaf vijf wakker -O-
pi_181811061
Pff wat rot jagar.. :*

Hier ook slechtere nachten maar niet zo erg als bij jullie. We hadden J. om 20.00u op bed gelegd, gingen zelf om 22.00 en we hadden een 23.00-01.00-04.30-06.30 schema. Hij valt na wat drinken aan de borst wel steeds weer in slaap, maar slaapt dus niet meer zo lang :? En dat precies nu ik weer aan het werk ben :D gelukkig hebben ze op kantoor koffie c_/ :Z
pi_181811341
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 07:03 schreef Aure het volgende:
Pff wat rot jagar.. :*

Hier ook slechtere nachten maar niet zo erg als bij jullie. We hadden J. om 20.00u op bed gelegd, gingen zelf om 22.00 en we hadden een 23.00-01.00-04.30-06.30 schema. Hij valt na wat drinken aan de borst wel steeds weer in slaap, maar slaapt dus niet meer zo lang :? En dat precies nu ik weer aan het werk ben :D gelukkig hebben ze op kantoor koffie c_/ :Z
Waarschijnlijk juist omdat je weer aan het werk bent?
  maandag 10 september 2018 @ 08:01:07 #283
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181811395
Kan dat niet gewoon wat vaker voorkomen met BV? want je kan natuurlijk niet controleren wat hij overdag drinkt, misschien drinkt hij nu wel minder overdag en daarom ook in de nacht? of zeg ik nu iets stoms? :P

Hier KV en constante hoeveelheden & dat zal er ook wel voor zorgen dat hij doorslaapt.
pi_181811537
Ja dat zou ook heel goed kunnen hoor jagar :) beetje mamabehoefte inhalen.

Hij lijkt eigenlijk continu wel goed en veel te drinken, zowel overdag als snachts. Hij zal het wel nodig hebben :) zal uiteindelijk vast wel weer bijtrekken.
pi_181812149
Elliebel, fijn dat het goed is gegaan met het plaatsen van de buisjes! Ik hoop echt dat het gaat helpen.

Wolken, *O* voor de goede stats bij het 1e CB bezoek! En ik ben benieuwd naar het draagconsult. Ik gebruik ook een ftg, ben er zelf zeer over te spreken :)

Songeur, wij hebben de super mat speelkleed van Tiny Love. Is nogal hysterisch met kleurtjes, maar hij is lekker groot (1,5 bij 1 meter) en dik en kan ook buiten worden gebruikt omdat de onderkant waterdicht is. Plus dat er wat ritseldingen inzitten, een haakje om speelgoed aan te bevestigen, een bijtspeeltje en een spiegeltje, genoeg voor uren speel- en ontdekkingsplezier dus.

Het laten huilen van een baby, ik heb het nooit gekund en zal het ook nooit kunnen, daarin inderdaad wel onderscheid makende tussen huilen en jengelen. Zelfs onze oudste laat ik met haar 22 maanden nog niet graag huilen, al doen we dat nu soms wel als ze moet slapen en ze bijvoorbeeld gaat huilen omdat ze graag wil blijven spelen. Zolang het huilen niet wordt 'gebruikt' om iets gedaan te krijgen, is het een teken dat een kind iets nodig heeft en dat zal ik ze dan nooit ontzeggen. En een huilende baby heeft mijn inziens altijd iets nodig, het is de enige manier waarop ze je iets kunnen vertellen... Wel is het zo dat ik niet altijd meteen kán komen als N huilt, bijvoorbeeld als ik druk ben met J die ook nog te jong is om bepaalde dingen zelf te doen. Het nadeel van 2 kinderen onder de 2 :X

Fleur, knappe M, wat een mooie update!

Jentin, J is ook een duimertje en duimt omdat het haar ontspanning geeft. Ze gebruikt het ook om in slaap te vallen en soms blijft het duimpje er dan in zitten. Is hier dus geen teken van honger, ook niet toen ze nog een baby was.

Minilot, knappe (grasetende) O O+

PKM, wat naar van die slechte nacht(en)! Hoe is het nu met Banaan? En is jullie nacht vannacht beter geweest?

Jagar, ook al zulke dramanachten, ik hoop dat er snel verbetering in komt want ik begrijp volledig dat jij je breekpunt aan het bereiken bent (of al bereikt hebt). Het is ook niet niks...

Exode, ondergepoept worden is al erg maar 's nachts natuurlijk wel een tikkeltje erger :o

Hier nog een deelneemster van de drama-nachten-club, al gelukkig niet zo drama als wat ik bij anderen hier lees. N blijft verschrikkelijk onrustig tijdens de nachten, de afgelopen nachten nog erger dan ervoor. Ze huilt niet, lijkt vaak ook wel te slapen, maar schuift heen en weer, pruttelt, beweegt haar hoofdje heen en weer, verliest doorlopend haar speen en begint dan bijna te huilen als ik de speen niet snel genoeg terug stop. Getwijfeld of we weer moesten beginnen met nachtvoedingen, dat de onrust misschien van honger komt ook al huilt ze verder niet. Een beslissing daaromtrent echter uitgesteld omdat we wilden kijken of de onrust vanzelf af zou nemen, omdat ik ergens ook bang ben dat we N aanwennen dat ze 's nachts de fles blijft krijgen. Vannacht uiteindelijk na ruim 2 uur wakker liggen toch maar een flesje gegeven omdat ik ten einde raad was, daarna leek het 15 minuten goed te gaan en begon de onrust helaas toch weer van voren af aan. Uiteindelijk heb ik haar weer op mijn borst laten slapen, terug naar af want dat was de 1e 8 weken de enige manier waarop ze rustig sliep. Ik hoop dat ze even in een sprongetje zit, want nu met werken erbij kan ik het mij echt niet veroorloven om de hele nacht met N op mijn borst te liggen :N
pi_181815221
J heeft het hele weekend overdag amper geslapen maar was wel supervrolijk overdag. Vandaag is ze alleen thuis met vrouw want ik ben aan het werk en B op school en BSO. Mevrouw slaapt bijna non stop. We krijgen steeds meer door dat ze gewoon niets wilt missen. Ook in de wagen kijkt ze continu rond ipv slapen. B sliep altijd na een meter in de wagen al, J echt niet. Die houdt haar ogen strak open.

's avonds nog steeds onrustig al is ze wel steeds makkelijker te troosten, meestal ligt ze nu 1,5 uur op mij of mijn vrouw en daarna kan je haar wel in bed leggen. Al 3 dagen dat ze zelf voor een late avondfles komt....helaas nog geen invloed op de nachtfles, maar ach, die is gewoon goed te doen.

Jagar jeetje, ik duim zo dat er wat rust komt voor jullie en met name jou. Is er een manier dat je zelf toch extra rust kan pakken?

NJ, wij wachten nog op rekeningen van het AMC etc nav de vele KID en IUI behandelingen. Het AMC kennende komen die 5 jaar later _O-
Je kan zorgkosten ook opvoeren bij je Belastingaangifte he, wie weet kom je in 2018 boven de drempel uit.
Wij hebben in 2018 een zorgverzekering voor mijn vrouw die echt alles wat zwangerschap gerelateerd is vergoed, inclusief alle eigen bijdrages etc. Dat scheelt voor ons een hoop. Even onthouden voor een eventuele 2e.
pi_181815698
Hoi zonder bijles! Wij komen net terug van een lang weekend Centrer Parcs. Geen grote updates bij M, wel twee ondertanden *O*
We hebben ons prima vermaakt, beide kinderen vonden het zwembad geweldig dus daar hebben we de meeste tijd doorgebracht (een zwemband van Freds Swimtrainer is echt een aanrader!)
De nachten waren wel behoorlijk ruk (M. wilde echt niet in het babybedje slapen dus die heeft de nachten naast mij gelegen. Lekker krap, want man en ik lagen op twee een persoonsbedjes met een spleet ertussen).
Bijlees komt nog!
pi_181816277
En hoe is het met de baby’s vandaag? Als ik sommige verhalen van jullie lees, hebben jullie alleen geen baby’s maar dreumessen ;)
Een baby was toch alleen maar slapen en eten ;)

NJ, ik zet mijn wekker nog ondanks dat ik voed op verzoek. Maar voorlopig vind ik 5 uur ertussen meer dan genoeg zolang ze haar geboortegewicht niet voorbij is :)
Laten huilen doe ik ook niet (lees: met 3 kids is dat zo min mogelijk). Zo jong kan je ze nog niet verwennen. Maar iedereen zijn eigen ding :)

Grote speelmat, ik heb een grote rode met frutseldingetjes erop. Geen idee welk merk, maar er zijn op internet genoeg te vinden. Oh en als ze een beetje beginnen te tijgeren, zo’n puzzelmat :)

Team omgeving Rotterdam hier ;)

Efteling O+

Draagconsult! Ik kan niet wachten (start met de storchenwiege). Alleen is ze nog ietsje te klein. Nog een weekje wachten.

Klinkt goed OT... nou het meeste dan ;)

Ik heb toch iets stoms (vind ik van mezelf). De hele week kon ik niet wachten totdat we naar buiten mochten. Baby showen en gewoon buiten zijn O+
Nu moet ik over een kwartiertje kleuter ophalen en zie ik er toch tegenop. Straks allemaal moeders die in de kinderwagen gaan kijken. Bleh, heel stom maar geen zin in “onbekenden” dus ga er maar zo laat mogelijk heen... het liefst zou ik haar in de draagdoek doen, maar ze is nog niet echt heel sterk in temperatuur stabiel houden dus wil haar niet in de wind hebben.. en ik wil weer even met manlief oefenen ;)
Dus... we moeten er maar even doorheen ;)
pi_181816585
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 14:03 schreef Loj het volgende:
Ik heb toch iets stoms (vind ik van mezelf). De hele week kon ik niet wachten totdat we naar buiten mochten. Baby showen en gewoon buiten zijn O+
Nu moet ik over een kwartiertje kleuter ophalen en zie ik er toch tegenop. Straks allemaal moeders die in de kinderwagen gaan kijken. Bleh, heel stom maar geen zin in “onbekenden” dus ga er maar zo laat mogelijk heen... het liefst zou ik haar in de draagdoek doen, maar ze is nog niet echt heel sterk in temperatuur stabiel houden dus wil haar niet in de wind hebben.. en ik wil weer even met manlief oefenen ;)
Dus... we moeten er maar even doorheen ;)
Ooooh wat herkenbaar, en juist helemaal niet stom! Toen ik met J voor de 1e keer naar buiten ging, maakte ik mij er zorgen om dat ze zou gaan huilen. Uiteindelijk zijn we bij een koffietentje belandt en daar gaan zitten, waar IK degene was die spontaan begon te huilen. J lag heerlijk in de wagen te slapen en hield zich juist fantastisch :') Het voelde zo onveilig om haar te 'delen' met de wereld, ik was er op dat moment nog helemaal niet klaar voor om uit onze bubbel te stappen. Het voelde raar beangstigend en ik vond het maar niks, gelukkig trok dat gevoel wel heel snel weg. Bij N heb ik het niet zo ervaren gelukkig, maar nu ik jou lees komt dat gevoel bij mij zo weer boven dus ik snap hoe je je voelt en wilde even zeggen dat het écht niet stom is, juist enorm vervelend voor jou!

Olivia, wat fijn dat het zo goed is gegaan en dat de kinderen het naar hun zin hebben gehad!

Exode, fijn dat J zich steeds makkelijker laat troosten, ik hoop dat dat doorzet en dat de avonden minder onrustig voor jullie worden.

Qua zorgkosten, ook hier inderdaad mijn verzekering erop aangepast dat alles vergoed zou worden wat met de bevalling te maken had, ook een eventuele niet medische ziekenhuisbevalling (wat gelukkig niet nodig was), gewoon om alle opties open te houden. Heel prettig want daardoor achteraf niet geconfronteerd met onvoorziene kosten. Inderdaad een aanrader :)
  maandag 10 september 2018 @ 14:27:12 #290
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181816731
Ik had zelfs nog geld 'over' op de aanvullende verzekering mbt de zwangerschap :D
pi_181816821
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 13:17 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Hoi zonder bijles! Wij komen net terug van een lang weekend Centrer Parcs. Geen grote updates bij M, wel twee ondertanden *O*
We hebben ons prima vermaakt, beide kinderen vonden het zwembad geweldig dus daar hebben we de meeste tijd doorgebracht (een zwemband van Freds Swimtrainer is echt een aanrader!)
De nachten waren wel behoorlijk ruk (M. wilde echt niet in het babybedje slapen dus die heeft de nachten naast mij gelegen. Lekker krap, want man en ik lagen op twee een persoonsbedjes met een spleet ertussen).
Bijlees komt nog!
Oh vreselijk he die bedden -O- Ik vond ze al zo klein, laat staan met een baby er bij :o Ik vind twee ondertanden best een flinke update hoor :D

Hier lijkt het er ook op alsof er meer tanden aankomen, flink veel kwijlen :9~ , op alles bijten wat ze tegenkomt en ik voel een scherp puntje bovenin :) Ben ook aan het oefenen met andere tussendoortjes, vanmiddag heeft ze een half hardgekookt eitje op uit het vuistje en dat ging er in als zoete koek :D

Sterkte voor de dames met de dramanachten :{ :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181818193
SC, hup opmaken dan! :D

Wij hebben gewoon alle opties opgemaakt, fysio, cursus, lactatiedeskundige. Alleen jammer dat het een medische bevalling werd en we het kraamhotel daardoor sowieso 100% vergoed kregen ;)
Normaal hebben wij alleen een basisverzekering met verhoogd eigen risico, nu dus even aangepast voor mijn vrouw. *)
pi_181818252
Balen van alle slechte en onrustige nachten! :* en c_/ voor jullie allemaal! Hier zijn ze redelijk, doorslapen is er niet bij maar ik mag zeker niet klagen vergeleken met jullie.

Fijn dat ze makkelijker te troosten is exode! Wel balen dat de avonden nog steeds onrustig zijn.

Kan het me voorstellen Loj, hopelijk viel het mee!

Hier ook alle zorgkosten/eigen bijdrages van de bevalling en kraamzorg bij de verzekering in. Ik ben sowieso nogal van het oververzekeren geloof ik :')

Fijn dat het goed ging OiT! Hier ook veel spleetbedden gehad in de onderweghotels op vakantie. En als je een 180 bed gewend bent zijn 140 bedden niet fijn :')

Wij zijn bijna thuis van vakantie! M. deed het boven verwachting goed O+ Hij is nu alleen op zo’n leeftijd dat hij wil tijgeren en optrekken aan dingen en niet in de kinderwagen of op schoot wil zitten. Dat maakt het buiten de deur eten of op een terrasje zitten wat lastiger, hij was de laatste dagen wel een beetje een partypooper wat dat betreft :')
pi_181819307
Een serie, mocht je willen weten hoe brainfreeze er bij een baby uitziet omdat mama te laat bedacht had het uit de koelkast te halen :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D :'( :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181819327
_O- Sorry, C.
pi_181819464
Rena :D _O-
pi_181819937
O+ Wat een schatje!
Ik vind je baby zo’n scheetje met dr bolle toetje.
Ik zou als een oma’tje zachtjes in haar wangetjes willen knijpen en koetsiekoe ofzo willen zeggen.
:')
pi_181824816
O+ Rena :D

Welkom thuis Fleur! Dat wordt voortaan op zoek naar de kindvriendelijke restaurantjes ;)

Het viel mee in de school ;) maar fijn dat je het herkende Schanu, het voelde zo stom. Bij de jongens heb ik dat ook nooit gehad, maar toen stond ik ook niet dagelijks op het schoolplein.
Morgen mijn echte vuurdoop en moet ik de ochtend zelf doen (en dan woensdag al bijkomen, want dan staken we ;) )
pi_181825092
Rena O+ O+

Tandjes! O+
Hier al liters kwijl en overal op bijten, maar nog geen tandjes..

U. moet de laatste dagen heel hard huilen als ik niet in de buurt ben... laat ik nou net deze week een opleiding gaan volgen in Lelystad. 2,5 uur heen en 2,5 uur terug reizen. :'( Hopelijk gaat het goed.
Daarna lekker 4 weken vrij waarvan 3 weekjes op vakantie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_181826193
Rena _O- _O-

Fijn dat het meeviel Loj! Komt vast goed morgen :)

Wat een leuke foto van jullie Duman! O+ Flink reizen moet je ook trouwens!

Hier kunnen we de papierbak niet meer even in de hal zetten voor het wegbrengen :') En hij ik vond het grappig toen mijn vriend alles weer in de doos stopte en hij tegelijkertijd alles er weer uit gooide :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M. kan nu zelfstandig tot zit komen dus ik ben me aan het oriënteren op fietsstoeltjes. Heeft iemand tips voor fijne stoeltjes?

[ Bericht 3% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 10-09-2018 21:42:11 ]
pi_181828162
@Exode:
Sowieso dat we dit jaar de zorgkosten kunnen opvoeren dit jaar.. Redelijk wat dingen waarbij er kennenlijk een eigen bijdrage is i.p.v. het eigen risico. Plus wat gekke dingen zelf overkomen kennelijk, dus duur jaar! :P Scheelt dat we daar qua kleine wel rekening mee hebben gehouden.

@Loj:
Geboortegewicht hadden we hier het geluk dat ze op dag 6 ongeveer het gewicht alweer behaald had. Even wat afgevallen in de eerste dagen ( ~ 6%) maar het zat er zo weer aan. Geen idee wat ze nu weegt, maar of m'n spieren worden moe, of ze wordt toch wel zwaarder al! :P

Zijn hier inderdaad vooral nog heel erg zoekende qua troosten/laten huilen.. 't lastige is dat als we haar helemaal niet willen laten huilen ze echt 24/7 bij ons op de nek zit. Ze huilt in onze armen nog minimaal een 3-5 uur per dag en zodra we haar neerleggen ook sowieso. 't is nu soms even testen of ze dan na een paar minuten huilen wel gewoon inslaapt of wat er handig is..

In elk geval in de komende dagen/weken nog weer afspraken staan met de chiropractor, verpleegkundige van het consultatiebureau en eventuele doorverwijzing naar de huilpoli o.i.d.

--

Afgelopen nacht weer van 20u - 6u met een verdrietige baby in de armen gezeten. Samen slapen lukte helaas niet. Om 6u afgegeven aan m'n vriendin te gaan werken en zojuist thuis gekomen bij ... een verdrietige baby.. 't is wat.

Wat een prachtige foto's allemaal! O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')