abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:03:06 #1
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181418190

De Turkse lira is dit jaar sterk onder druk komen te staan, maar belandde vorige week in een vrije val. De geruchten over de invoering van kapitaalcontroles hebben vermoedelijk bijgedragen aan de recente onrust, doordat mensen wellicht nog snel geld wegsluizen voordat dit onmogelijk wordt. De druk houdt een besmettingsgevaar in, want de euro is plotseling gedaald tot onder USD 1,15. Ook maakt de ECB zich naar verluidt zorgen over de exposure van sommige Europese banken aan Turkse entiteiten.


Klassiek geval?
Turkije heeft een groot tekort op de lopende rekening van de betalingsbalans (6% à 7% van het BBP) en een omvangrijke kortlopende schuld. De financieringsbehoefte op korte termijn is dan ook aanzienlijk, waardoor het land afhankelijk is van de instroom van kapitaal. De vrije val van de lira wijst erop dat buitenlandse beleggers op dit moment niet bereid zijn om Turkije te financieren. De inflatie is dit jaar opgelopen naar 15% en zal ongetwijfeld verder stijgen gezien de problemen rond de lira. Dit lijkt allemaal op een klassiek geval van een opkomende economie die in betalingsproblemen raakt. Een dergelijke ontwikkeling draait meestal uit op een verzoek om hulp aan het IMF om een faillissement te voorkomen.

Nee, geen klassiek geval
Turkije is echter geen ‘klassiek geval’. De economie groeit sterk. Dit maakt het makkelijk voor de regering om te beweren dat de problemen het gevolg zijn van één of andere buitenlandse samenzwering. Bovendien zijn, anders dan in veel andere opkomende economieën die in deze situatie belanden, de overheidsfinanciën niet de grootste boosdoener. Het Turkse begrotingstekort is niet buitensporig en ook de overheidsschuld is dat niet. In dit geval komt de Turkse behoefte aan dollarfinanciering voor een groot deel voort uit de private sector.

Ook de politiek is anders dan in het ‘klassieke geval’. Turkije is door zijn ligging van groot geopolitiek belang. Rusland en China zouden, ongetwijfeld, niet aarzelen om te proberen een wig te drijven tussen Turkije en de andere NAVO-landen. Daarnaast zorgen de sancties die de VS heeft opgelegd aan Turkije, ervoor dat de Turkse overheid meer openstaat voor toenaderingspogingen van Rusland en China. En tot slot heeft president Erdogan zichzelf veel macht toegeëigend, onder meer met betrekking tot het economische en monetaire beleid. Dit heeft bijgedragen aan de negatieve opstelling van internationale beleggers.

Wij denken nog steeds dat Turkije zelf uit deze precaire situatie kan komen en op eigen kracht de benodigde financiering kan vinden, maar de kans is aanzienlijk dat het land zich toch moet wenden tot het Internationaal Monetair Fonds (IMF). Onderhandelingen met het IMF zullen ongetwijfeld lastig worden. Het IMF zal hoogstwaarschijnlijk vragen om beleidsaanpassingen waar president Erdogan niets voor voelt.

Hulp bieden
De ontwikkelingen rond Turkije beginnen inmiddels ook gevolgen te krijgen voor andere financiële markten. Valuta’s van andere opkomende landen zijn gedaald en ook de euro is zwakker geworden. Voor deze markten is het dus ook belangrijk dat er enige stabiliteit terugkeert in Turkije. En het lijkt me dat het voor westerse landen belangrijk is dat de invloed van Rusland en China beperkt blijft.
Bron
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:04:11 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181418213
En verder...
:)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:29:12 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181418741
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:47 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Valt wel mee.
Mussolini en Franco hadden weinig last van ze.
Ja Franco was een graadje erger nog dan Erdogan of Maduro nu
en Mussolini ook
en in wit rusland heben we loekasjenko di eook nooit meer weggaat

Democratie is moeilijk te bewaren , daarvoor is een koningshuis die boven de regering staat wel nuttig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181418797
Onder Franco was er geen hongersnood zoals in Venezuela dus tja, och.


Maar goed, 6.09 dit het Turkse papier vs Trump papier nu.
Trump 1
Erdogan 0
pi_181418815
Zo, terug van twee weekjes Turkije. Alle winkelcentra’s zijn vol en maken overuren. Hotels zijn allemaal volgeboekt. Ik heb in tijden niet zo’n toeristenstroom gezien. Natuurlijk geen kaaskop of Duitser te bekennen. (Moderne) toeristen uit Iran, Kuwait, Qatar en natuurlijk Rusland hebben het daar enorm naar hun zin. Het was echt een gekkenhuis in de omgeving van Antalya.

Zelf heb ik ook enorm geprofiteerd van de lage koers. Een paar originele ray-ban brillen, maatpak, 3-paar lederen schoenen, super gave leren rugzak van afgeprijsd van 2000 lira en noem maar op. Volgens mij heb ik voor alles 350 euro uitbesteed. Dat is de prijs van 1 bril bij Pearle.

Wellicht in de herstvakantie weer 🙌🏼
pi_181418879
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:32 schreef RoW_0 het volgende:
Zo, terug van twee weekjes Turkije. Alle winkelcentra’s zijn vol en maken overuren. Hotels zijn allemaal volgeboekt. Ik heb in tijden niet zo’n toeristenstroom gezien. Natuurlijk geen kaaskop of Duitser te bekennen. (Moderne) toeristen uit Iran, Kuwait, Qatar en natuurlijk Rusland hebben het daar enorm naar hun zin. Het was echt een gekkenhuis in de omgeving van Antalya.

Zelf heb ik ook enorm geprofiteerd van de lage koers. Een paar originele ray-ban brillen, maatpak, 3-paar lederen schoenen, super gave leren rugzak van afgeprijsd van 2000 lira en noem maar op.

Wellicht in de herstvakantie weer 🙌🏼
Goed nieuws voor de buitenlandse parasieten inderdaad. De gewone man daar is veel meer verloren dan wat die paar extra toeristen meebrengen. Maar ze zullen je wel dankbaar zijn voor het doekje voor het bloeden. Een echte patrioot. :')
pi_181418894
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:35 schreef Confetti het volgende:

[..]

Goed nieuws voor de buitenlandse parasieten inderdaad. De gewone man daar is veel meer verloren dan wat die paar extra toeristen meebrengen. Maar ze zullen je wel dankbaar zijn voor het doekje voor het bloeden. Een echte patrioot. :')
Wie zegt dat ik een echte patrioot ben dan? :)

Ps: het waren allemaal ook nog eens allemaal (originele) tax-free winkeltjes. Van alles btw terug 😘
pi_181419041
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:36 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik een echte patrioot ben dan? :)

Ps: het waren allemaal ook nog eens allemaal (originele) tax-free winkeltjes. Van alles btw terug 😘
Het was meer een algemene opmerking over veel Turkse Nederlanders. Schijnheilig ultranationalistisch doen maar in hun vuistje lachen dat ze met hun euro's huizen en spullen voor een spotprijs kunnen opkopen nu. Deze mensen kennen geen schaamte.
pi_181419107
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:36 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik een echte patrioot ben dan? :)

Ps: het waren allemaal ook nog eens allemaal (originele) tax-free winkeltjes. Van alles btw terug 😘
Niemand, behalve hijzelf dan idd.

Gevalletje: Ik vermoed dat jij Turks bent, ik heb zo mijn ideeën over Turken ---> Nep patrioot.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:46:28 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181419177
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:32 schreef RoW_0 het volgende:
Zo, terug van twee weekjes Turkije. Alle winkelcentra’s zijn vol en maken overuren. Hotels zijn allemaal volgeboekt. Ik heb in tijden niet zo’n toeristenstroom gezien. Natuurlijk geen kaaskop of Duitser te bekennen. (Moderne) toeristen uit Iran, Kuwait, Qatar en natuurlijk Rusland hebben het daar enorm naar hun zin. Het was echt een gekkenhuis in de omgeving van Antalya.

Zelf heb ik ook enorm geprofiteerd van de lage koers. Een paar originele ray-ban brillen, maatpak, 3-paar lederen schoenen, super gave leren rugzak van afgeprijsd van 2000 lira en noem maar op. Volgens mij heb ik voor alles 350 euro uitbesteed. Dat is de prijs van 1 bril bij Pearle.

Wellicht in de herstvakantie weer 🙌🏼
en Turken verkopen met verlies, want voor de prijs kunnen ze de verkochte goederen nooit terug kopen.
Maar dat kan jou geen biet schelen

Maar volgende keer dat je gaat dan gaan ze de goederen per dag omprijzen . en dan is het voordeel weg
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181419278
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:41 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het was meer een algemene opmerking over veel Turkse Nederlanders. Schijnheilig ultranationalistisch doen maar in hun vuistje lachen dat ze met hun euro's huizen en spullen voor een spotprijs kunnen opkopen nu. Deze mensen kennen geen schaamte.
Is het minder erg als ik zeg dat ik anti-erdogan ben maar ook zojuist eigenaar ben geworden van 645 vierkante meter grond in Antalya nabij vluchthaven? 😂

Dat heet handel. De emoties die jij omschrijft is voor de plebs. Schaamte, trots en wat dan ook houdt je alleen maar tegen. In plaats van huilen heb ik tijdens de crisis in Nederland een pand van 3 verdiepingen aan de Rijn gekocht, langzaam opgeknapt en functioneert nu als hotel.

Kortom het interesseert mij niet allemaal wat een blonde president zegt of een islamitische schaap. Ik kijk naar mijzelf én ik wil méér. Waar ook ter wereld.
pi_181419331
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:49 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Is het minder erg als ik zeg dat ik anti-erdogan ben maar ook zojuist eigenaar ben geworden van 645 vierkante meter grond in Antalya nabij vluchthaven? 😂

Dat heet handel. De emoties die jij omschrijft is voor de plebs. Schaamte, trots en wat dan ook houdt je alleen maar tegen. In plaats van huilen heb ik tijdens de crisis in Nederland een pand van 3 verdiepingen aan de Rijn gekocht, langzaam opgeknapt en functioneert nu als hotel.

Kortom het interesseert mij niet allemaal wat een blonde president zegt of een islamitische schaap. Ik kijk naar mijzelf én ik wil méér.
En het geld voor dat stukje grond in Turkije, waar heb je dat verdiend? Juist ja, in Nederland. En dan ga je dat pompen in de Turkse economie? Echt ingeburgerd ben je :')
pi_181419343
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en Turken verkopen met verlies, want voor de prijs kunnen ze de verkochte goederen nooit terug kopen.
Maar dat kan jou geen biet schelen

Maar volgende keer dat je gaat dan gaan ze de goederen per dag omprijzen . en dan is het voordeel weg

Klopt. En IK heb geprofiteerd


Heerlijk.

quote:
9s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En het geld voor dat stukje grond in Turkije, waar heb je dat verdiend? Juist ja, in Nederland. En dan ga je dat pompen in de Turkse economie? Echt ingeburgerd ben je :')
Verdiend in Nederland door toeristen uit het buitenland 😘
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:52:06 #14
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181419345
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:32 schreef RoW_0 het volgende:
Zo, terug van twee weekjes Turkije. Alle winkelcentra’s zijn vol en maken overuren. Hotels zijn allemaal volgeboekt. Ik heb in tijden niet zo’n toeristenstroom gezien. Natuurlijk geen kaaskop of Duitser te bekennen. (Moderne) toeristen uit Iran, Kuwait, Qatar en natuurlijk Rusland hebben het daar enorm naar hun zin. Het was echt een gekkenhuis in de omgeving van Antalya.

Zelf heb ik ook enorm geprofiteerd van de lage koers. Een paar originele ray-ban brillen, maatpak, 3-paar lederen schoenen, super gave leren rugzak van afgeprijsd van 2000 lira en noem maar op. Volgens mij heb ik voor alles 350 euro uitbesteed. Dat is de prijs van 1 bril bij Pearle.

Wellicht in de herstvakantie weer 🙌🏼
Ah, het is dus allemaal onzin van de Westerse media. Het grootse Turkse volk wordt weer eens ondergewaardeerd, krijgt geen respect van m.n. de kaaskoppen.

Slaap lekker.

:')
pi_181419394
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:52 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Ah, het is dus allemaal onzin van de Westerse media. Het grootse Turkse volk wordt weer eens ondergewaardeerd, krijgt geen respect van m.n. de kaaskoppen.

Slaap lekker.

:')
Gast, the fuck heb jij het over? Hij beaamt toch dat er geen Duitser of Nederlander te bekennen was, wat vrijwel opmerkelijk is in de zomer in fucking Antalya en dat hij alles voor een koopje heeft weten te bemachtigen, damn :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 10:54:28 ]
pi_181419420
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:52 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Ah, het is dus allemaal onzin van de Westerse media. Het grootse Turkse volk wordt weer eens ondergewaardeerd, krijgt geen respect van m.n. de kaaskoppen.

Slaap lekker.

:')
He? Heb jij wel economie gehad op school? Volgens mij begrijp jij het niet helemaal 😂
pi_181419445
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:52 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Klopt. En IK heb geprofiteerd

Heerlijk.

[..]

Verdiend in Nederland door toeristen uit het buitenland 😘
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:56:51 #18
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181419468
Misschien moet Turkije een voorbeeld nemen aan Zuid-Korea..

https://www.nu.nl/buitenl(...)erhoogd-25-jaar.html
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181419537
quote:
Opflikkeren met je allah. 😘
pi_181419546
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:00 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Opflikkeren met je Allah. 😘
Zet maar nu op repeat.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:05:04 #21
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181419654
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:52 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Klopt. En IK heb geprofiteerd

Heerlijk.
ku
[..]

Verdiend in Nederland door toeristen uit het buitenland 😘
kun je beter een stukje grond kopen in plats van nieuwe sokken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:06:41 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181419699
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:52 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Klopt. En IK heb geprofiteerd

Heerlijk.

[..]

Verdiend in Nederland door toeristen uit het buitenland 😘
beter naar een faillement winkel in nederland gaan dan kun je ook goedkoop kopen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181419805
Heerlijk hoe boos ik Nederlandse tokkies en Turkse erdolfers kan maken. Beide groepen waar ik niks mee te maken wil hebben.

De ene groep is boos omdat zij geen vakantie kunnen betalen en denken dat Nederland het beste land ter wereld is en alle andere landen al-le-maal achterlijk zijn. De andere zijn nepturken omdat die bekend staan om hun schijnheiligheid en het aanhouden van de arabische leer. Stelletje verraders.
pi_181419887
Net eckt theehuis :Y
Maar dan zonder rook. :7
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:35:42 #25
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181420337
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:54 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

He? Heb jij wel economie gehad op school? Volgens mij begrijp jij het niet helemaal 😂
Sterker nog, ik ben van huis uit econoom en ben in 1984 met lof afgestudeerd van de EUR. Maar ik vind ook dat de Turken achterlijk bezig zijn. ;)
pi_181420580
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:35 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Sterker nog, ik ben van huis uit econoom en ben in 1984 met lof afgestudeerd van de EUR. Maar ik vind ook dat de Turken achterlijk bezig zijn. ;)
Je gaat offtopic. Ik vertel mijn bevindingen en hij komt met complottheorien 😂 Als afgestudeerd econoom moet je wel kunnen lezen. Groetjes, een jurist.

[ Bericht 1% gewijzigd door RoW_0 op 24-08-2018 11:57:30 ]
pi_181420950
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:49 schreef RoW_0 het volgende:
Is het minder erg als ik zeg dat ik anti-erdogan ben maar ook zojuist eigenaar ben geworden van 645 vierkante meter grond in Antalya nabij vluchthaven? 😂

Dat heet handel. De emoties die jij omschrijft is voor de plebs. Schaamte, trots en wat dan ook houdt je alleen maar tegen. In plaats van huilen heb ik tijdens de crisis in Nederland een pand van 3 verdiepingen aan de Rijn gekocht, langzaam opgeknapt en functioneert nu als hotel.

Kortom het interesseert mij niet allemaal wat een blonde president zegt of een islamitische schaap. Ik kijk naar mijzelf én ik wil méér. Waar ook ter wereld.
Terecht.

Al die rare posts van mensen die proberen te zeggen dat als je nu stuff in Turkije koopt je een parasiet ofzo bent zijn echt tenen krommend.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:09:27 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181421170
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:00 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Terecht.

Al die rare posts van mensen die proberen te zeggen dat als je nu stuff in Turkije koopt je een parasiet ofzo bent zijn echt tenen krommend.
Het is de schuld van de Turkse handelaren zelf als ze zaken verkopen beneden de vervangingswaarde
Dat zullen ze zeer snel afleren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181421232
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:09 schreef michaelmoore het volgende:
Het is de schuld van de Turkse handelaren zelf als ze zaken verkopen beneden de vervangingswaarde
Dat zullen ze zeer snel afleren
Jah. Ze verkopen uit vrije wil. Misschien is het voor handelaren een manier om de Forex winst te kristalliseren. Die producten zijn wsl gekocht toen de lira hoger stond, dus in lira hebben ze minder gekost dan ze nu waard zijn. Dat is natuurlijk een one-off effect want zoals jij ook opmerkt, om die spullen opnieuw in te slaan zullen er nu meer lira's afgetikt moeten worden omdat de lira een stuk lager staat nu. Het lijkt me dat dit zelfs geld voor spullen die binnen Turkije geproduceerd worden omdat grondstoffen en andere components nu ook duurder zijn om in te slaan in lira.

Verder - persoonlijk zou ik nu niet in Turkije investeren omdat ik denk dat dit slechts het begin van een downturn is. Echter, als je je eigen cash riskeert en daar een mooie return mee maakt (en mijn ongelijk bewijst), fair enough!
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:26:34 #30
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181421500
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:46 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Je gaat offtopic. Ik vertel mijn bevindingen en hij komt met complottheorien 😂 Als afgestudeerd econoom moet je wel kunnen lezen. Groetjes, een jurist.
Ok, als jij belooft niks meer te schrijven over 'economie' want jij hebt daar als Turkse kaaskop duidelijk geen kaas van gegeten. :W
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:30:04 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181421559
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:11 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Jah. Ze verkopen uit vrije wil.
Misschien is het voor handelaren een manier om de Forex winst te kristalliseren.
Die producten zijn wsl gekocht toen de lira hoger stond, dus in lira hebben ze minder gekost dan ze nu waard zijn.
Dat is natuurlijk een one-off effect want zoals jij ook opmerkt, om die spullen opnieuw in te slaan zullen er nu meer lira's afgetikt moeten worden omdat de lira een stuk lager staat nu.
Het lijkt me dat dit zelfs geld voor spullen die binnen Turkije geproduceerd worden omdat grondstoffen en andere components nu ook duurder zijn om in te slaan in lira.

De Turkene zijn duidelijk overvallen door de snelle koersdaling van de Lira

en een prijskaartje vervangen van en een nieuwe Mercedes dat doe je niet iedere dag of week
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181421753
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:30 schreef michaelmoore het volgende:

een prijskaartje vervangen dat doe je niet iedere dag of week
De mediamarkt met hun digitale prijskaartjes doen het met een druk op de knop. Zulke digitale prijskaartjes in Turkije gaan verkopen lijkt me een gat in de zakkende markt. Alleen de kaartjes wel al met genoeg 000 uitvoeren. :D
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:45:44 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181421835
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De mediamarkt met hun digitale prijskaartjes doen het met een druk op de knop. Zulke digitale prijskaartjes in Turkije gaan verkopen lijkt me een gat in de zakkende markt. Alleen de kaartjes wel al met genoeg 000 uitvoeren. :D
maar een gedane offerte kun je niet meer aanpassen, tenzij je de verkoopvoorwaarden aanpast

De souvenir verkopers gingen vrij snel over op in prijzen in Euro
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181422008
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar een gedane offerte kun je niet meer aanpassen, tenzij je de verkoopvoorwaarden aanpast

De souvenir verkopers gingen vrij snel over op in prijzen in Euro
De Russen en Iraniërs die er blijkbaar nu op vakantie zijn hebben toch geen euro's. :P
pi_181422051
Komt de softpower nog?
pi_181422086
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:58 schreef vigen98 het volgende:
Komt de softpower nog?
Weet jij wat softpower is en volg je het nieuws?
pi_181422143
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Weet jij wat softpower is en volg je het nieuws?
Ja ik weet wat softpower is. Nou, is het al aan het werken voor Turkije of niet?
pi_181422151
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Weet jij wat softpower is
Nee, wat is het?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_181422170
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja ik weet wat softpower is. Nou, is het al aan het werken voor Turkije of niet?
Ja hoor, behoorlijk. Dan moet de door mij te trekken conclusie zijn dat je het nieuws amper volgt.
pi_181422181
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:04 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Nee, wat is het?
Baklava recepten.
pi_181422185
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja hoor, behoorlijk. Dan moet de door mij te trekken conclusie zijn dat je het nieuws amper volgt.
Oké leg eens uit hoe het werkt? Lijkt erop dat elke diplomateke poging van Turkije richting de VS compleet faalt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 13:07:05 ]
pi_181422202
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:06 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oké leg eens uit hoe het werkt?
Voor we onnodig tijd gaan verspillen, mag ik je even vragen wat jij verstaat onder softpower?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:07:53 #43
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181422219
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De Russen en Iraniërs die er blijkbaar nu op vakantie zijn hebben toch geen euro's. :P
euro is algemeen geaccepteerd , valuta van de buren, je moet ergens in rekenen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181422221
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:06 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oké leg eens uit hoe het werkt? Lijkt erop dat elke diplomateke poging van Turkije richting de VS compleet faalt.
Kan ik hieruit concluderen dat het geschreeuw van Erdogan de softpower is?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:08:06 #45
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181422226
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De mediamarkt met hun digitale prijskaartjes doen het met een druk op de knop. Zulke digitale prijskaartjes in Turkije gaan verkopen lijkt me een gat in de zakkende markt. Alleen de kaartjes wel al met genoeg 000 uitvoeren. :D
Ik vrees dat je zo'n 20 jaar te laat bent. De eerste digitale prijskaartjes in Turkije zag ik bij de hypermarkt Continent die nu Carrefour heet. Digitale prijskaartjes waren in Turkije eerder gemeengoed dan in de rest van Europa vanwege de hoge inflatie.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:09:12 #46
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181422243
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor we onnodig tijd gaan verspillen, mag ik je even vragen wat jij verstaat onder softpower?
Zomaar een gokje: iets waar jij nog niet zo lang geleden mee anderen in het vooruitzicht hebt gesteld dat erdo alle problemen wel ff als sneeuw voor de zon mee zou laten verdwijnen?

How is that working out?
&lt;signature here&gt;.
pi_181422268
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor we onnodig tijd gaan verspillen, mag ik je even vragen wat jij verstaat onder softpower?
Zucht gaan we nu over definities praten... Oké, ik hanteer Nye's concept van softpower. Oké, hoe is Turkije daar succesvol in?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:10:30 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181422273
EURO - TURKSE LIRA - KOERS (EUR - TRY)REALTIMEKOERS
7,0168 TRY -0,0040 TRY -0,06 %
Tijd 13:06
Handelsdatum 24-8-2018
Opening 7,0187
Slot 7,0207
Hoogste 7,095

7 lira voor een euro nu
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181422277
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zomaar een gokje: iets waar jij nog niet zo lang geleden mee anderen in het vooruitzicht hebt gesteld dat erdo alle problemen wel ff als sneeuw voor de zon mee zou laten verdwijnen?

How is that working out?
Ik en Vigen gaan even een gesprek op niveau aan hopelijk, je mag best wel meelezen, misschien pak je er iets van op.
pi_181422329
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik vrees dat je zo'n 20 jaar te laat bent. De eerste digitale prijskaartjes in Turkije zag ik bij de hypermarkt Continent die nu Carrefour heet. Digitale prijskaartjes waren in Turkije eerder gemeengoed dan in de rest van Europa vanwege de hoge inflatie.
In Nederland heb je volgens mij alleen bij de Makro (van supermarkten) digitale prijskaarten.
pi_181422333
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:10 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Zucht gaan we nu over definities praten... Oké, ik hanteer Nye's concept van softpower. Oké, hoe is Turkije daar succesvol in?
Kan je het ook even in je eigen woorden samenvatten wat jij er onder verstaat, zodat ik geen woorden in je mond leg. De claim van de geopperde Turkse softpower zit je al overduidelijk meerdere topics al dwars, dus ik ben bereid met je het gesprek aan te gaan, maar dan wil ik even een goede definitie hebben van wat je er onder verstaat.

Indien mogelijk je volgende reactie meteen in je eigen woorden, zodat ik daarop meteen inhoudelijk kan reageren. Hoeven we het niet meer over definities te hebben, maar heb ik al een definitie van wat jij er onder verstaat. I cant stress enough dat het hopelijk dan ook echt in je eigen woorden is en geen citaat van her en der geplukt svp.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 13:15:23 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:14:52 #52
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181422371
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik en Vigen gaan even een gesprek op niveau aan hopelijk, je mag best wel meelezen, misschien pak je er iets van op.
J/N?
&lt;signature here&gt;.
pi_181422419
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kan je het ook even in je eigen woorden samenvatten wat jij er onder verstaat, zodat ik geen woorden in je mond leg. De claim van de geopperde Turkse softpower zit je al overduidelijk meerdere topics al dwars, dus ik ben bereid met je het gesprek aan te gaan, maar dan wil ik even een goede definitie hebben van wat je er onder verstaat.

Indien mogelijk je volgende reactie meteen in je eigen woorden, zodat ik daarop meteen inhoudelijk kan reageren. Hoeven we het niet meer over definities te hebben, maar heb ik al een definitie van wat jij er onder verstaat.
Ik zit op mijn mobiel dus veel typen heb ik geen zin in dus heb ik maar heel snel de wiki erbij gepakt, daar kan je Nye's concept van softpower ook in vinden.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Soft_power

Soft power is the ability to attract and co-opt, rather than by coercion (hard power), which is using force or giving money as a means of persuasion. Soft power is the ability to shape the preferences of others through appeal and attraction. The current ranked world's greatest "soft" Power is the United Kingdom[1] considered having the most diplomatic and cultural clout. A defining feature of soft power is that it is noncoercive; the currency of soft power is culture, political values, and foreign policies. Recently, the term has also been used in changing and influencing social and public opinion through relatively less transparent channels and lobbying through powerful political and non-political organizations. In 2012, Joseph Nye of Harvard University explained that with soft power, "the best propaganda is not propaganda", further explaining that during the Information Age, "credibility is the scarcest resource."[2]
pi_181422443
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

J/N?
Je stelt soort van dezelfde vraag als Vigen, ik vermoed dat hij bereid is om een gesprek methodisch op gang te zetten dus als je het niet als te erg vindt ( niet dat het wat uitmaakt ) zet ik het gesprek met hem voort. Je mag er best op reageren of meelezen, maar ik hou het even met een onderonsje met hem. Ffkes.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:20:23 #55
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181422498
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:13 schreef Triggershot het volgende:

De claim van de geopperde Turkse softpower zit je al overduidelijk meerdere topics al dwars,
Dwarszitten is wat anders dan schadenfreude over week in week uit iemand wijzen op eerder gedane domme uitspraken, waar ook nooit een inhoudelijk antwoord op komt ;)

Voor de duidelijkheid: who cares over softpower, of niet :z

Maar als jij echt eerder hebt lopen pochen dat erdolf het zo wel ff zou gaan fixen,

Verdien je het wmb gewoon om 3 maal daags de vraag te krijgen "hoe het nou ook alweer zit, met die softpower". En dat is de huidige realiteit, niet? Dit is een interessante reeks. Ik kijk hier dagelijks. En de vraag word je ook zo ongeveer 3 maal daags gesteld :)

Kun je simpel vanaf komen, door slechts te melden dat je erdolf zijn "softpower hebt overschat". ;)

My 2 cents. ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_181422516
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:16 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik zit op mijn mobiel dus veel typen heb ik geen zin in dus heb ik maar heel snel de wiki erbij gepakt, daar kan je Nye's concept van softpower ook in vinden.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Soft_power

Soft power is the ability to attract and co-opt, rather than by coercion (hard power), which is using force or giving money as a means of persuasion. Soft power is the ability to shape the preferences of others through appeal and attraction. The current ranked world's greatest "soft" Power is the United Kingdom[1] considered having the most diplomatic and cultural clout. A defining feature of soft power is that it is noncoercive; the currency of soft power is culture, political values, and foreign policies. Recently, the term has also been used in changing and influencing social and public opinion through relatively less transparent channels and lobbying through powerful political and non-political organizations. In 2012, Joseph Nye of Harvard University explained that with soft power, "the best propaganda is not propaganda", further explaining that during the Information Age, "credibility is the scarcest resource."[2]
Ik ben bekend met Nye's concept en dat is ook waar ik doel op, maar nogmaals wat ik graag zou willen is of jij het even in je eigen woorden wilt samenvatten zodat ik je geen woorden in de mond leg. Jij bleef het in voorgaande topics aankaarten en ik bleef jou middels ad hominems verwijten van het nieuws niet te volgen dan wel de definitie niet te snappen, dus nogmaals svp in je eigen woorden. Meer dan 1 a 2 zinnen heb ik echt niet nodig als je bereid bent iig om de moeite te nemen mij te verlichten met jouw begrip er van.
pi_181422556
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dwarszitten is wat anders dan schadenfreude over week in week uit iemand wijzen op eerder gedane domme uitspraken, waar ook nooit een inhoudelijk antwoord op komt ;)

Voor de duidelijkheid: who cares over softpower, of niet :z

Maar als jij echt eerder hebt lopen pochen dat erdolf het zo wel ff zou gaan fixen,

Verdien je het wmb gewoon om 3 maal daags de vraag te krijgen "hoe het nou ook alweer zit, met die softpower". En dat is de huidige realiteit, niet? Dit is een interessante reeks. Ik kijk hier dagelijks. En de vraag word je ook zo ongeveer 3 maal daags gesteld :)

Kun je simpel vanaf komen, door slechts te melden dat je erdolf zijn "softpower hebt overschat". ;)

My 2 cents. ;)
Iedereen mag de vraag stellen die ze willen, ik ga niks ondernemen om je dat recht te ontnemen of ontmoedigen, maar je vertegenwoordiging van mijn posts gaat al flink mis, maar goed dat doe je misschien niet opzettelijk, ken je intentie en oprechtheid/trollfactor ook niet.

edit: fuck it, wat jij wil. "Ik heb de softpower van Erdogan overschat". Wat zat ik er toch naast! ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 13:27:50 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:26:59 #58
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181422625
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Iedereen mag de vraag stellen die ze willen, ik ga niks ondernemen om je dat recht te ontnemen of ontmoedigen, maar je vertegenwoordiging van mijn posts gaat al flink mis,
Ik stelde je toch ook de vraag of mijn interpretatie correct was? En vroeg daarna, nog simpeler om ja of nee te beantwoorden?

Maar je gaf helemaal geen antwoord ;) :W
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:28:12 #59
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181422646
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:16 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hallo Meneer vigen98 :)

Mag ik u vragen waarom u (ongeveer ;) ) 3 x daags aan Triggy vraagt waar die softpower blijft? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_181422668
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik stelde je toch ook de vraag of mijn interpretatie correct was? En vroeg daarna, nog simpeler om ja of nee te beantwoorden?

Maar je gaf helemaal geen antwoord ;) :W
Wees getroost, ik probeer een methodische gesprek met een overeengekomen definitie tussen mij en Vigen opgang te brengen waar ongetwijfeld een antwoord op jouw vraag komt eenmaal dat er een gesprek gaande is.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:30:39 #61
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181422681
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:23 schreef Triggershot het volgende:

edit: fuck it, wat jij wil. "Ik heb de softpower van Erdogan overschat". Wat zat ik er toch naast! ;)
Maar ik ben niet degene die 3x daags vraagt waar erdo z'n "softpower" toch blijft, hé? ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_181422702
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar ik ben niet degene die 3x daags vraagt waar erdo z'n "softpower" toch blijft, hé? ;)
Nee, jij domineert de laatste paar posts idd. Geen idee wat voor waarde je daar uit wilt halen, maar oke.
pi_181422746
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hallo Meneer vigen98 :)

Mag ik u vragen waarom u (ongeveer ;) ) 3 x daags aan Triggy vraagt waar die softpower blijft? :)
Omdat toen Trump met sancties op turkije had gezet, zei Triggershot meteen, tijd voor Turkijes softpower.

Sinds dat moment tot nu is de lira alleen maar slechter geworden, is de internationale positie van turkije slechter geworden, is de kredietrating naar junk rate gedowngrade, zijn de verhoudingen tussen het westen en Turkije verslechterd. Dit wijst gewoon naar een onsuccesvolle en slappe softpower van Turkije. Je moet je eens afvragen, waar is het voor nodig dat softpower? Aangezien ze militair niks kunnen gaan ze het via hun economische macht ( die ze niet hebben ) en diplomatieke macht hun invloed proberen te vergroten en hun positie te versterken. En sinds Trump de sancties heeft ingevoerd en Triggershot zei dat het tijd was voor Turkijes softpower, is het alleen slechter geworden voor Turkije. Daarom concludeer ik dat de zogenaamde softpower van Turkije gewoon een nothing burger is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 13:35:21 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:35:38 #64
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181422788
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, jij domineert de laatste paar posts idd.
Mijn woorden hebben de waarde die de lezer er aan geeft ;)

quote:
Geen idee wat voor waarde je daar uit wilt halen, maar oke.
Om eerlijk te zijn ben ik ook wel benieuwd?

Want vigen98 heeft het in elk deel van deze topic meermaals gevraagd? Lijkt er op dat hij je er mee zit te pesten, ofzo?

Waar gaat het over? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_181422836
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Mijn woorden hebben de waarde die de lezer er aan geeft ;)

[..]

Om eerlijk te zijn ben ik ook wel benieuwd?
Nofi, maar ik acht het op dit moment vooral als ruis.

quote:
Want vigen98 heeft het in elk deel van deze topic meermaals gevraagd? Lijkt er op dat hij je er mee zit te pesten, ofzo?

Waar gaat het over? :)
Geen idee wat zijn intentie is, ga ik niet over. Ik beoordeel het wel aan de hand van de moeite die hij er eventueel voor wilt doen. Mijn uitnodiging staat, de rest is aan hem. Trollen/pesten mag ben ik zelf ook niet vies van.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 13:38:37 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:46:04 #66
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181423038
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:37 schreef Triggershot het volgende:

Geen idee wat zijn intentie is,
Wat was de aanleiding?
&lt;signature here&gt;.
pi_181423081
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wat was de aanleiding?
Voor wat, vraag je nu mij antwoorden voor hem te geven?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:50:21 #68
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181423123
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor wat, vraag je nu mij antwoorden voor hem te geven?
Daar zou je bv prima op kunnen antwoorden: dit postje. Of: ik zei dat en dat.

Ik verwacht geen doorwrochte analyse van zijn psyche. Ik acht je ook volstrekt niet in staat om die adequaat te kunnen geven 8-)
&lt;signature here&gt;.
pi_181423145
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

Daar zou je bv prima op kunnen antwoorden: dit postje. Of: ik zei dat en dat.

Ik verwacht geen doorwrochte analyse van zijn psyche. Ik acht je ook volstrekt niet in staat om die adequaat te kunnen geven 8-)
Daarom, daarom lijkt mij dus ook een antwoord op de vraag volstrekt onnodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 13:51:45 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:57:07 #70
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181423254
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarom, daarom lijkt mij dus ook een antwoord op de vraag volstrekt onnodig.
Ja, dat jij het er maar liever niet over hebt was me al duidelijk :)
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:01:19 #71
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181423340
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:33 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Omdat toen Trump met sancties op turkije had gezet, zei Triggershot meteen, tijd voor Turkijes softpower.
Beetje wat ik zei, dus :D

quote:
Dit wijst gewoon naar een onsuccesvolle en slappe softpower van Turkije.
Wijst op het simpelweg niet hebben van ;)

quote:
Daarom concludeer ik dat de zogenaamde softpower van Turkije gewoon een nothing burger is.
Ze lijkt het inderdaad niet te hebben nee.

Maar waarom achtervolg je hem er zo lang/veel mee?

Heeft'ie je kwaad gemaakt? ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_181423437
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

Beetje wat ik zei, dus :D

[..]

Wijst op het simpelweg niet hebben van ;)

[..]

Ze lijkt het inderdaad niet te hebben nee.

Maar waarom achtervolg je hem er zo lang/veel mee?

Heeft'ie je kwaad gemaakt? ;)
Nou als hij wilt dat ik stop heb ik voorbeelden nodig dat Turkijes softpower werkt. Hij wilt dat niet doen en wilt liever mijn definitie weten van softpower. Tja.
pi_181423666
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, dat jij het er maar liever niet over hebt was me al duidelijk :)
Oke.
pi_181423681
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:05 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nou als hij wilt dat ik stop heb ik voorbeelden nodig dat Turkijes softpower werkt. Hij wilt dat niet doen en wilt liever mijn definitie weten van softpower. Tja.
Ik wil dat doen, na ik jouw definitie weet van softpower, raar he.
Mijn uitnodiging is afgeslagen begrijp ik?

Zo ja, mooi terug naar trollershot. :7

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 14:18:47 ]
pi_181423715
Turkish softpowerrrrr _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 14:19:16 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:26:38 #76
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181423881
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:19 schreef Triggershot het volgende:
Turkish softpowerrrrr _O_
_O-
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:28:13 #77
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181423911
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:19 schreef Triggershot het volgende:
Turkish softpowerrrrr _O_
There ain't no such thing. 8-)
&lt;signature here&gt;.
pi_181423963
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

There ain't no such thing. 8-)
Ik als middleaged non-Turk-loser zit op mijn vrije vrijdagmiddag Turkije te verdedigen tegen antagonisten. Dude ik ben het fucking bewijs van Turkish softpowerrrrrr. :7
pi_181424021
quote:
Nearly 19 million people — 16 million of them foreigners and the rest Turks living abroad — visited Turkey in the first six months of this year, a 29 percent increase over the same period in 2017, according to the government. Tourism revenue rose by a similar percentage to more than $11 billion.
66,641,666,160.30 TRY in tha pockettttt _O_

Fuck yeaaah :7
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:37:01 #80
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181424078
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

66,641,666,160.30 TRY in tha pockettttt _O_
En als je met je ogen knippert is het meer geworden, hé :)
&lt;signature here&gt;.
pi_181424098
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

En als je met je ogen knippert is het meer geworden, hé :)
Klopt, stromen nog steeds toeristen binnen :Y _O_
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:38:54 #82
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181424119
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt, stromen nog steeds toeristen binnen :Y _O_
Het onvermijdelijke uitstellen?
&lt;signature here&gt;.
pi_181424141
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het onvermijdelijke uitstellen?
Live to fight another day. :7
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:41:12 #84
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181424182
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]
Tourism revenue rose by a similar percentage to more than $11 billion.
66,641,666,160.30 TRY in tha pockettttt _O_

Fuck yeaaah :7
en de lira is hoeveel procent in waarde gedaald?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:44:52 #85
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181424278
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Live to fight another day. :7
Het onvermijdelijke is door het putje gaan. Niet dood gaan, ofzo.

Leuk dat de hoge influx van buitenlandse valuta de façade van een werkende economie overeind houd, maar duurzaam is het allerminst.

Vakantieseizoen is zo goed als voorbij.
&lt;signature here&gt;.
pi_181424380
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het onvermijdelijke is door het putje gaan. Niet dood gaan, ofzo.

Leuk dat de hoge influx van buitenlandse valuta de façade van een werkende economie overeind houd, maar duurzaam is het allerminst.

Vakantieseizoen is zo goed als voorbij.
No worries, Erdobrada heeft net 15 miljard geïmporteerd. :7
Volgende stap is Erdobroer die roept hoe goede vrienden Europa en Turkije eigenlijk wel niet zijn ergens volgende week.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:52:47 #87
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181424479
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

No worries, Erdobrada heeft net 15 miljard geïmporteerd. :7
Volgende stap is Erdobroer die roept hoe goede vrienden Europa en Turkije eigenlijk wel niet zijn ergens volgende week.
Nope. Want die gaan willen dat neefje van erdo ophoepelt bij financiën. And then some.

Gaat zijn Goddelijke Grootheids Sultan erdogan de 0de nooit goed vinden.
&lt;signature here&gt;.
pi_181424623
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nope. Want die gaan willen dat neefje van erdo ophoepelt bij financiën. And then some.

Gaat zijn Goddelijke Grootheids Sultan erdogan de 0de nooit goed vinden.
Schoonzoon.

De meeting staat al gepland broerrrr.

Volgende week gaat Duitsland chillen met Turkiye, niet om te escaleren, maar om te hosselen.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 15:03:24 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:02:09 #89
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181424683
quote:
En dan gaat Heiko ze vertellen dat hij ze "100% steunt".

:')

Maar laat je steun nou niet kunnen eten.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:03:30 #90
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181424708
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Schoonzoon.
Ow, en dat zijn echt 2 verschillende mensen?

Je weet maar nooit hé, bij turken ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_181424723
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

En dan gaat Heiko ze vertellen dat hij ze "100% steunt".

:')

Maar laat je steun nou niet kunnen eten.
Tante Merkel is hierin ook niet geheel belangeloos.

After Trump attack on Russia ties, Merkel eyes Azeri gas


Duitsland is geen mama Theresa. That bitch wanna get laid to met een dikke Turkse durum.
pi_181424752
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ow, en dat zijn echt 2 verschillende mensen?

Je weet maar nooit hé, bij turken ;)
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:07:48 #93
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181424793
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tante Merkel is hierin ook niet geheel belangeloos.

After Trump attack on Russia ties, Merkel eyes Azeri gas
Totaal irrelevant.

Tenzij je wil gaan betogen dat 1 pijplijn het make or break verschil gaat maken.

quote:
Duitsland is geen mama Theresa. That bitch wanna get laid to met een dikke Turkse durum.
:r
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:08:42 #94
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181424803
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kun je wel naar tegen mij doen, maar "hier" trouwen we meestal niet met directe familie.
&lt;signature here&gt;.
pi_181424837
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ow, en dat zijn echt 2 verschillende mensen?

Je weet maar nooit hé, bij turken ;)
Man man, wat probeer je nu te bereiken met dit soort posts?

Het enige dat er gebeurt is dat je nu het risico loopt terecht van racisme beschuldigt te worden. En iedereen die ook kritisch is op Turkije (zoals ik) is dan collateral damage omdat wij ook met dit soort posts geassocieerd worden. Er is genoeg kritiek te leveren op Turkije zonder dit soort posts.
pi_181424871
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Totaal irrelevant.

Tenzij je wil gaan betogen dat 1 pijplijn het make or break verschil gaat maken.
Nieuw vliegveld komt eraan, Bosch gaat in Turkije investeren, Kanaal Istanbul is een ander ambitieus project waaraan gewerkt wordt. We gaan het zien.

quote:
:r
:9~
pi_181424885
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Kun je wel naar tegen mij doen, maar "hier" trouwen we meestal niet met directe familie.
Naar tegen jou, ik lach met je mee. De zieke guys die ik kende die op hun zusjes geilden waren vooral tatta's, maar dat terzijde.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 15:12:20 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:12:01 #98
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181424895
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:10 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Man man, wat probeer je nu te bereiken met dit soort posts?
Tijd verdrijf :)

quote:
Het enige dat er gebeurt is dat je nu het risico loopt terecht van racisme beschuldigt te worden. En iedereen die ook kritisch is op Turkije (zoals ik) is dan collateral damage omdat wij ook met dit soort posts geassocieerd worden.
Ik heb te doen met je.
&lt;signature here&gt;.
pi_181424929
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:12 schreef ExTec het volgende:
Ik heb te doen met je.
En terecht. Ik moet door al die bagger heen scrollen terwijl ik gwn ff wil Schadefreuden op Turkije's problemen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:14:18 #100
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181424941
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nieuw vliegveld komt eraan, Bosch gaat in Turkije investeren, Kanaal Istanbul is een ander ambitieus project waaraan gewerkt wordt. We gaan het zien.
Ja, met infrastructuur kunstmatig je BNP hoog houden zijn ze in China ook heel goed in..

quote:
Gast, smerig :r

Ik ben ff me ogen uitspoelen met chloor, brb.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:14:46 #101
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181424960
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:13 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

En terecht.
Ik loog.
&lt;signature here&gt;.
pi_181425009
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, met infrastructuur kunstmatig je BNP hoog houden zijn ze in China ook heel goed in..

[..]

Gast, smerig :r

Ik ben ff me ogen uitspoelen met chloor, brb.
China is er een wereldeconomie mee geworden.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:17:38 #103
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181425036
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

China is er een wereldeconomie mee geworden.
Die konden ook aan alle andere voorwaarden voor economische groei voldoen :)
&lt;signature here&gt;.
pi_181425046
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Die konden ook aan alle andere voorwaarden voor economische groei voldoen :)
Daarom, Chinese model volgen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:19:21 #105
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181425074
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarom, Chinese model volgen.
Why not.

Wanneer gaat de grote goddelijke hemelse sultan erdo de 0de deliveren?
&lt;signature here&gt;.
pi_181425092
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:19 schreef ExTec het volgende:

[..]

Why not.

Wanneer gaat de grote goddelijke hemelse sultan erdo de 0de deliveren?
Hij doet niet anders.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:20:52 #107
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181425106
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij doet niet anders.
En ff een duik in de afgrond nemen is onderdeel van dat grootse plan? :')
&lt;signature here&gt;.
pi_181425162
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

En ff een duik in de afgrond nemen is onderdeel van dat grootse plan? :')


Soms onvermijdelijk, je er niet bij neerleggen maar vooruitkijken :Y
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:24:20 #109
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181425180
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Soms onvermijdelijk, je er niet bij neerleggen maar vooruitkijken :Y
:|W
&lt;signature here&gt;.
pi_181425226
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

:|W
Op naar de triljoen :9~

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 15:26:36 ]
pi_181425301
quote:
Turkish Economy Grows 7.3% in Q4
The Turkish economy grew by 7.3 percent year-on-year in the fourth quarter of 2017, following an upwardly revised 11.3 percent expansion in the previous three-month period and beating market expectations of 7 percent.
Published on 2018-03-29

Turkey Q3 GDP Growth Strongest in 6 Years
The Turkish economy grew 11.1 percent year-on-year in the third quarter of 2017, accelerating sharply from an upwardly revised 5.4 percent expansion in the previous three-month period and beating market expectations of 10 percent. It was the strongest pace of expansion since the third quarter of 2011, boosted by household consumption, fixed investment, exports and government spending.
Published on 2017-12-11

Turkey GDP Growth Below Expectations in Q2
The Turkish economy advanced 5.1 percent year-on-year in the second quarter of 2017, easing slightly from an upwardly revised 5.2 percent expansion in the previous three months and below market expectations of 5.3 percent. Household consumption and exports slowed and public spending declined. The 2016 growth was revised up to 3.2 percent from 2.9 percent.
Published on 2017-09-11

Turkish Economy Expands 5% in Q1
The Turkish GDP advanced 5 percent year-on-year in the first quarter of 2017, following 3.5 percent growth in the previous period and beating market expectations of a 4 percent rise. The expansion was driven by higher government spending, investment and exports. On a quarterly basis, the economy grew 1.4 percent.
Published on 2017-06-12
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:35:37 #112
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181425409
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als ik je grafiekje moet geloven, kun je ook nog wel dit soort juich berichten vinden, omstreeks '96 en 2004.

Misschien moet je die ook even quoten :)
&lt;signature here&gt;.
pi_181425445
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Als ik je grafiekje moet geloven, kun je ook nog wel dit soort juich berichten vinden, omstreeks '96 en 2004.

Misschien moet je die ook even quoten :)
En ook dit soort dipjes ( in perspectief) vinden. _O_

Je vraag was wanneer Erdo1 gaat leveren. Nou dat doet hij al jaren _O_

Hedde gij da 1000 euri al? 9.gif

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 15:38:35 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:38:45 #114
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181425484
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En ook dit soort dipjes ( in perspectief) vinden. _O_

Je vraag was wanneer Erdo1 gaat leveren. Nou dat doet hij al jaren _O_
Behalve dat hij de boel nu de put inrijd.

Ondanks je grappige poging om het neer proberen te zetten alsof het een plan was oid.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:39:32 #115
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181425505
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:37 schreef Triggershot het volgende:

Hedde gij da 1000 euri al?
Geen idee waar dit over gaat
&lt;signature here&gt;.
pi_181425604
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

Behalve dat hij de boel nu de put inrijd.

Ondanks je grappige poging om het neer proberen te zetten alsof het een plan was oid.
Plan, daarmee doel je dat het de bedoeling was om dat te veroorzaken alsof het gepland was? Neuuh, ik doelde een plan om uit de put te komen net zoals in 2008 toen de crisis uitbrak wat ook voor Turkije een dieptepunt was. :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 15:43:57 ]
pi_181425655
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Geen idee waar dit over gaat
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:45:34 #118
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181425657
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Plan, daarmee doel je dat het de bedoeling was om dat te veroorzaken alsof het gepland was? Neuuh, ik doelde een plan om uit de put te komen net zoals in 2008 toen de crisis uitbrak wat ook voor Turkije een dieptepunt was. :Y
Had die dan niet beter een "plan" kunnen maken om sowieso niet in die put terecht te komen?
&lt;signature here&gt;.
pi_181425707
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

Had die dan niet beter een "plan" kunnen maken om sowieso niet in die put terecht te komen?
Was beter geweest ja, ook voor nu, absoluut. Leren van de fouten dan maar zou ik zeggen, tho in hoeverre dat mogelijk zou zijn geweest in een wereldwijde crisis toentertijd is maar de vraag. Daarnaast lijden zelfs stabiele en grote economieën van de handelsoorlog. Dat Turkije daar resistent voor zou zijn gezien haar afhankelijkheid is een illusie. Ongeacht welke plan je ook hebt, daarom zei ik ook onvermijdelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 15:48:30 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:48:09 #120
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181425708
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Volgens mij is dat niet echt :{w
&lt;signature here&gt;.
pi_181425733
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet echt :{w
Ik heb mijn antwoord.
pi_181425743
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:26 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Ok, als jij belooft niks meer te schrijven over 'economie' want jij hebt daar als Turkse kaaskop duidelijk geen kaas van gegeten. :W
Nogmaals, nooit gedaan. Ik vertel enkel mijn bevindingen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:49:27 #123
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181425744
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:48 schreef Triggershot het volgende:
Daarnaast lijden zelfs stabiele en grote economieën van de handelsoorlog.
Dat is niet de hoofdoorzaak.

Stukje van krugman nogmaals lezen?
&lt;signature here&gt;.
pi_181425761
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:49 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is niet de hoofdoorzaak.

Stukje van krugman nogmaals lezen?
Ik zei ook nergens dat het de hoofdoorzaak was.

Mijn reactie nogmaals lezen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 15:50:13 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:50:18 #125
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181425775
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:49 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Nogmaals, nooit gedaan. Ik vertel enkel mijn bevindingen.
Ok. Zand erover.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:51:50 #126
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181425835
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarom, Chinese model volgen.
Ja, lekker nooit meer zeggen wat je denkt anders ga je naar een strafkamp.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:52:10 #127
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181425850
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:49 schreef Triggershot het volgende:

Mijn reactie nogmaals lezen?
Daar heb je het over de handelsoorlog?
&lt;signature here&gt;.
pi_181425866
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:51 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Ja, lekker nooit meer zeggen wat je denkt anders ga je naar een strafkamp.
De Chinese Turken weten niet beter.
pi_181425971
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Daar heb je het over de handelsoorlog?
O.a. maar bij lange na niet als hoofdoorzaak, als ik een hoofdoorzaak moest benoemen dan is het wel de afhankelijkheid (van andere markten ) van Turkije als opkomende fragiele economie, niet sancties en heffingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 15:56:28 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:02:24 #130
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181426121
Triggershot, die grafiekjes van de groei zijn leuk maar de structurele problemen worden niet aangepakt in Turkije. Hier wat niet-Erdogan gezinde media:

http://theconversation.co(...)s-to-a-crisis-101556

https://www.reuters.com/a(...)charts-idUSKBN1GZ2MK

https://www.irishtimes.co(...)ems-remain-1.3345082

http://time.com/5343999/turkey-erdogan-economic-crisis/
pi_181426188
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:02 schreef Richestorags het volgende:
Triggershot, die grafiekjes van de groei zijn leuk maar de structurele problemen worden niet aangepakt in Turkije. Hier wat niet-Erdogan gezinde media:

http://theconversation.co(...)s-to-a-crisis-101556

https://www.reuters.com/a(...)charts-idUSKBN1GZ2MK

https://www.irishtimes.co(...)ems-remain-1.3345082

http://time.com/5343999/turkey-erdogan-economic-crisis/
Noem je mijn bron nou (indirect) Erdogan gezinde media? Dat er problemen en fragiliteit zit in de Turkse economie is absoluut een feit. De vraag wanneer Erdogan nou gaat leveren is een beetje een non-question, daar dat Erdogan wel degelijk zich heeft ingezet voor de welvaart van het land. Zeker de overgrote gedeelte van zijn carrière is gepaard gegaan met economisch groei. Wat je ook van hem ook verder vindt.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:10:31 #132
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181426334
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Chinese Turken weten niet beter.
Dat is waar. Als Europa maar geen China 2.0 wordt, vind ik alles best.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:14:05 #133
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181426437
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:05 schreef Triggershot het volgende:
De vraag wanneer Erdogan nou gaat leveren is een beetje een non-question, daar dat Erdogan wel degelijk zich heeft ingezet voor de welvaart van het land. Zeker de overgrote gedeelte van zijn carrière is gepaard gegaan met economisch groei. Wat je ook van hem ook verder vindt.
Alsof je een rovershoofdman bedankt, die het buurdorp heeft geplunderd, en als buurdorp verhaal komt halen en jouw dorp vervolgens compleet affikt, dan nog niet meer te vertellen hebt als:

quote:
Ja, maar we waren kortstondig wel heel rijk!
Denk dat een normalere redenering is: joh, hij heeft het klote gedaan. Hij had een andere manier moeten bedenken dan het buurdorp plunderen, want nu zitten we met de gebakken peren.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:15:41 #134
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181426471
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:05 schreef Triggershot het volgende:
Zeker de overgrote gedeelte van zijn carrière is gepaard gegaan met economisch groei. Wat je ook van hem ook verder vindt.
Economische groei zegt echter niets over de vermogenspositie. Die is drastisch gekelderd sinds hij regeert.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181426483
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Noem je mijn bron nou (indirect) Erdogan gezinde media? Dat er problemen en fragiliteit zit in de Turkse economie is absoluut een feit. De vraag wanneer Erdogan nou gaat leveren is een beetje een non-question, daar dat Erdogan wel degelijk zich heeft ingezet voor de welvaart van het land. Zeker de overgrote gedeelte van zijn carrière is gepaard gegaan met economisch groei. Wat je ook van hem ook verder vindt.
Ja dat is helaas niet het complete verhaal. Er is economische groei gecreeërd en als prijs is er een enorme inflatie gevolgd. Niet echt een situatie waar je de beleidsmakers dankbaar voor moet zijn. Absolute GDP is in dollars uitgedrukt zelfs gedaald van 863 naar 851 mio net als de GDP per capita.

Dat zie je ook in de B+ rating die Turkije heeft gekregen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181426543
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

Alsof je een rovershoofdman bedankt, die het buurdorp heeft geplunderd, en als buurdorp verhaal komt halen en jouw dorp vervolgens compleet affikt, dan nog niet meer te vertellen hebt als:

[..]

Denk dat een normalere redenering is: joh, hij heeft het klote gedaan. Hij had een andere manier moeten bedenken dan het buurdorp plunderen, want nu zitten we met de gebakken peren.
Misschien is Turkije wel even kortstondig 'arm'. Ik doe geen uitspraken over de toekomst. Turkije is op dit moment nog steeds overeind. En neemt nu maatregelen om de economie weer een boost te geven. Wat het waard zal zijn moet nog maar blijken, het is ieder geval geen verloren strijd.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:19:45 #137
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181426553
quote:
Staat Ataturk op alle biljetten? :{

Ook saai.
&lt;signature here&gt;.
pi_181426564
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Economische groei zegt echter niets over de vermogenspositie. Die is drastisch gekelderd sinds hij regeert.
De vermogenspositie van?
pi_181426679
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:16 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja dat is helaas niet het complete verhaal. Er is economische groei gecreeërd en als prijs is er een enorme inflatie gevolgd. Niet echt een situatie waar je de beleidsmakers dankbaar voor moet zijn. Absolute GDP is in dollars uitgedrukt zelfs gedaald van 863 naar 851 mio net als de GDP per capita.

Dat zie je ook in de B+ rating die Turkije heeft gekregen.

Sorry, maar ik vind deze post echt bizar. Je hebt het over niet het complete verhaal om vervolgens te beginnen over hoge inflatie heeft gevolgd. Geef dan ook meteen het complete verhaal over de Turkse inflatie sinds Erdogan aan de macht is?



De Turkse capita is in de afgelopen jaren gedaald door meerdere factoren waaronder inderdaad de inflatie en interne onrust.

Dat laat onverlet dat Erdogan voor de overgrote periode van zijn carrière en de Turkse economie heeft laten groeien en de Turkse inflatie heeft bestreden.



Dat de Turkse (Erdogan) maatregelen en groei fragiel zijn is granted. Dat Erdogan niet zou leveren is bullshit.
pi_181426684
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Misschien is Turkije wel even kortstondig 'arm'. Ik doe geen uitspraken over de toekomst. Turkije is op dit moment nog steeds overeind. En neemt nu maatregelen om de economie weer een boost te geven. Wat het waard zal zijn moet nog maar blijken, het is ieder geval geen verloren strijd.
De economie een boost gekregen? Hoe lees jij dat?

http://www.tcmb.gov.tr/wp(...)gesi+Istatistikleri/

- Flink tekort op de lopende rekening
- Externe schulden flink gestegen

Dit betekent ook dat de Turkse bevolking zelf amper profiteert van de economische groei: werkloosheid blijft stijgen, consumentenprijzen stijgen met 15% en
-
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181426695
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:19 schreef ExTec het volgende:

[..]

Staat Ataturk op alle biljetten? :{

Ook saai.
Zelfs Erdo1 heeft daar de ballen niet voor.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:28:39 #142
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181426744
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zelfs Erdo1 heeft daar de ballen niet voor.
Om zichzelf op alle biljetten te zetten?

Raar vergelijk, want ik denk zelf niet dat wijlen Ata er zelf voor gezorgd heeft dat zijn porem op alle biljetten staat. Denk dat anderen dat hebben beslist.
&lt;signature here&gt;.
pi_181426785
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:26 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

De economie een boost gekregen? Hoe lees jij dat?

http://www.tcmb.gov.tr/wp(...)gesi+Istatistikleri/
Que, hoe lees ik dat, hoe lees jij dat zou ik willen vragen?

quote:
En neemt nu maatregelen om de economie weer een boost te geven.
Dat is nogal wat anders dan de economie heeft een boost gekregen.

quote:
- Flink tekort op de lopende rekening
- Externe schulden flink gestegen

Dit betekent ook dat de Turkse bevolking zelf amper profiteert van de economische groei: werkloosheid blijft stijgen, consumentenprijzen stijgen met 15% en
-
Unemployment slips to 9.7 pct in May in Turkey

btw
pi_181426805
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:19 schreef ExTec het volgende:

[..]

Staat Ataturk op alle biljetten? :{

Ook saai.
Hoe hoger de waarde van het biljet, hoe meer aandacht je van Atatürk krijgt.

  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:31:16 #145
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181426810
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De vermogenspositie van?
De overheid en bevolking. Er zijn veel staatsbedrijven verkocht aan buitenlandse partijen waarmee de economie aangejaagd is. Daarmee steeg de kredietwaardigheid maar daarmee ook de schulden. Aan het einde van de rit heb je al het geld verbrast, ben je als land veel bezittingen kwijt en heb je ook nog eens een forse schuld. Dat is ongeveer hetzelfde als je eigen huis als brandhout gebruiken; je hebt het tijdelijk aangenaam warm. Maar zodra je huis opgebrand is, is het kouder dan voorheen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181426811
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

Om zichzelf op alle biljetten te zetten?

Raar vergelijk, want ik denk zelf niet dat wijlen Ata er zelf voor gezorgd heeft dat zijn porem op alle biljetten staat. Denk dat anderen dat hebben beslist.
Ataturk is een nationaal symbool en een stok om mee te slaan. Daar blijf je met je poten van af. Een ieder die dat aandurft zou weleens letterlijk gelyncht kunnen worden door de menigte. Uiteraard door anderen idd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 16:31:40 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:32:11 #147
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181426825
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe hoger de waarde van het biljet, hoe meer aandacht je van Atatürk krijgt.

[ afbeelding ]
Idd. Da's dan wel weer tof gedaan! :)
&lt;signature here&gt;.
pi_181426891
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:31 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De overheid en bevolking. Er zijn veel staatsbedrijven verkocht aan buitenlandse partijen waarmee de economie aangejaagd is. Daarmee steeg de kredietwaardigheid maar daarmee ook de schulden. Aan het einde van de rit heb je al het geld verbrast, ben je als land veel bezittingen kwijt en heb je ook nog eens een forse schuld. Dat is ongeveer hetzelfde als je eigen huis als brandhout gebruiken; je hebt het tijdelijk aangenaam warm. Maar zodra je huis opgebrand is, is het kouder dan voorheen.
De toegenomen schulden komen vooral door Turkse aannemersbedrijven die in het binnen en buitenland grootste projecten hebben aangenomen waar de overheid voor garant staat. Het is dus niet alsof er blindelings maar geld wordt geleend, maar in theorie rendabel terug moet keren. Lees dit eens voor de grap. Laat staan voor de laatste 15 jaar.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 16:37:32 ]
pi_181426991
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe hoger de waarde van het biljet, hoe meer aandacht je van Atatürk krijgt.

[ afbeelding ]
5-10, 20-50, 100-200 zijn het hetzelfde toch?
pi_181427062
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Que, hoe lees ik dat, hoe lees jij dat zou ik willen vragen?

[..]

Dat is nogal wat anders dan de economie heeft een boost gekregen.

[..]

Unemployment slips to 9.7 pct in May in Turkey

btw
Maar je bent het eens dat dit wordt gerealiseerd door enorme leningen? Een kredietgarantiefonds vna 50 miljard is een reden tot oververhitting. De groei in de economie wordt voornamelijk gerealiseerd met buitenlands geleend geld. Dat is op zich niet zo een enorm probleem, maar inmiddels is de buitenlands schuld verdubbeld sinds Erdogan naar de 450 miljard, en 70% (!) is kortlopende schuld. Mocht de lira dan verder dalen dan ontstaat daar natuurlijk een gevaarlijke cocktail.

Nogmaals, de resultaten zijn nu wellicht nog niet zo ernstig, maar dit beleid is onmogelijk vol te houden lijkt mij dan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lees dit eens voor de grap. Laat staan voor de laatste 15 jaar.
Als het GDP in absolute cijfers daalt en het aantal miljonairs stijgt... Dat betekent weinig goeds voor de inkomensgelijkheid. Oftewel de 'normale' Turk profiteert niet eens echt van de groei.

Ook staat er in de bron dat de meeste miljonairs dat zij dankzij/met buitenlandse valuta én massaal het land verlaten :P
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:43:25 #151
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181427137
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De toegenomen schulden komen vooral door Turkse aannemersbedrijven die in het binnen en buitenland grootste projecten hebben aangenomen waar de overheid voor garant staat. Het is dus niet alsof er blindelings maar geld wordt geleend, maar in theorie rendabel terug moet keren.
Dat niet alleen. De bevolking die traditioneel op de pof leeft heeft gezamenlijk ook een forse schuld. De vastgoedmarkt staat al een tijdje op springen en nog wordt er gebouwd voor de leegstand. Het is schier onmogelijk om als overheid hier garant voor te staan. Deze zeepbel gaat klappen en flink ook.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181427216
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:40 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar je bent het eens dat dit wordt gerealiseerd door enorme leningen? Een kredietgarantiefonds vna 50 miljard is een reden tot oververhitting. De groei in de economie wordt voornamelijk gerealiseerd met buitenlands geleend geld. Dat is op zich niet zo een enorm probleem, maar inmiddels is de buitenlands schuld verdubbeld sinds Erdogan naar de 450 miljard, en 70% (!) is kortlopende schuld. Mocht de lira dan verder dalen dan ontstaat daar natuurlijk een gevaarlijke cocktail.

Nogmaals, de resultaten zijn nu wellicht nog niet zo ernstig, maar dit beleid is onmogelijk vol te houden lijkt mij dan.
Onder Erdogan is de GDP bijna verviervoudigd. En het grootste gedeelte van de groei in de schuld zijn de particuliere investeringen inderdaad die zogenaamd moeten bijdragen aan het land dus ook niet zomaar zijn verstrekt en de staat voor garant staat. De overheid heeft voor een zoveel % onderpand van de bedrijven waar zij garant voor staan. Als de particuliere bedrijven dat niet meer kunnen betalen moet de overheid daarvoor dokken, maar de bedrijven mogen hun onderpand dan om te beginnen niet houden. De Zalm strategie van eerst verdienen dan pas uitgeven is ongetwijfeld een stabielere filosofie, maar het is niet alsof Turkije blindelings is gaan lenen. De leningen voor het vliegveld en Kanal Istanbul kan ik bijvoorbeeld alleen maar toejuichen, verder mag er wel wat strakker bovenop gezeten worden om te garanderen dat de particuliere bedrijven niet nalatig zijn idd.
pi_181427233
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Onder Erdogan is de GDP bijna verviervoudigd. En het grootste gedeelte van de groei in de schuld zijn de particuliere investeringen inderdaad die zogenaamd moeten bijdragen aan het land dus ook niet zomaar zijn verstrekt en de staat voor garant staat. De overheid heeft voor een zoveel % onderpand van de bedrijven waar zij garant voor staan. Als de particuliere bedrijven dat niet meer kunnen betalen moet de overheid daarvoor dokken, maar de bedrijven mogen hun onderpand dan om te beginnen niet houden. De Zalm strategie van eerst verdienen dan pas uitgeven is ongetwijfeld een stabielere filosofie, maar het is niet alsof Turkije blindelings is gaan lenen. De leningen voor het vliegveld en Kanal Istanbul kan ik bijvoorbeeld alleen maar toejuichen, verder mag er wel wat strakker bovenop gezeten worden om te garanderen dat de particuliere bedrijven niet nalatig zijn idd.
De toekomst zal het leren, maar feit is dat de beleggers en kredietbeoordelaars wat minder positief zijn dan users op Fok!, en dat is toch wel een belangrijke graadmeter, helemaal gezien de afhankelijkheid vna turkije aan deze groep.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181427272
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als het GDP in absolute cijfers daalt en het aantal miljonairs stijgt... Dat betekent weinig goeds voor de inkomensgelijkheid. Oftewel de 'normale' Turk profiteert niet eens echt van de groei.

Ook staat er in de bron dat de meeste miljonairs dat zij dankzij/met buitenlandse valuta én massaal het land verlaten
Even voor mijn duidelijkheid, heb jij het over de afgelopen jaren waarbij de fragiliteit sterker naar voren komt of Erdogan's carriere van de afgelopen 12-14 jaar? Mijn insteek is namelijk niet om de Turkse status quo rooskleurig neer te zetten als een periode van zekerheid, maar eerder dus een reactie van 'Erdogan heeft wel geleverd'.
pi_181427329
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:43 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat niet alleen. De bevolking die traditioneel op de pof leeft heeft gezamenlijk ook een forse schuld. De vastgoedmarkt staat al een tijdje op springen en nog wordt er gebouwd voor de leegstand. Het is schier onmogelijk om als overheid hier garant voor te staan. Deze zeepbel gaat klappen en flink ook.
Ik ben benieuwd. We gaan het hoe dan ook zien.
pi_181427380
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:47 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

De toekomst zal het leren, maar feit is dat de beleggers en kredietbeoordelaars wat minder positief zijn dan users op Fok!, en dat is toch wel een belangrijke graadmeter, helemaal gezien de afhankelijkheid vna turkije aan deze groep.
Volgens mij ben ik vooralsnog de enige iets-wat optimistische op FOK! op dit moment die het niet helemaal als een verloren strijd ziet :D

En misschien de ABN AMRO dan iets. :7

Erdogan of de ABN zouden mij wel mogen betalen. :(

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 16:57:42 ]
pi_181427482
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Even voor mijn duidelijkheid, heb jij het over de afgelopen jaren waarbij de fragiliteit sterker naar voren komt of Erdogan's carriere van de afgelopen 12-14 jaar? Mijn insteek is namelijk niet om de Turkse status quo rooskleurig neer te zetten als een periode van zekerheid, maar eerder dus een reactie van 'Erdogan heeft wel geleverd'.
Ja wat heeft hij geleverd? Ik ben van mening dat deze Erdoganomics een zekere groei heeft getoond, Ik vind dat echter schijngroei, je ziet het overal ter wereld. Door veel te gaan lenen, lage rentes gaat de omloopsnelheid van het geld vanzelf omhoog en dat leidt tot een hoger GDP.

Door je te erg te fixeren op het GDP (dit is een gevaar voor de complete Eurozone) lijken we andere problemen (enorme schuld icm hoge inflatie) te missen. We maken ons er in NL ook schuldig aan.

Oja en ik ook uiteraard.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181427634
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:57 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja wat heeft hij geleverd? Ik ben van mening dat deze Erdoganomics een zekere groei heeft getoond, Ik vind dat echter schijngroei, je ziet het overal ter wereld. Door veel te gaan lenen, lage rentes gaat de omloopsnelheid van het geld vanzelf omhoog en dat leidt tot een hoger GDP.

Door je te erg te fixeren op het GDP (dit is een gevaar voor de complete Eurozone) lijken we andere problemen (enorme schuld icm hoge inflatie) te missen. We maken ons er in NL ook schuldig aan.
De groei was van een dermate kaliber dat het miljarden in het land heeft gepompt door meerdere investeerders door het hele land in de Erdo-jaren. Niet alleen dat, maar hebben ook Turkse bedrijven meer productiviteit getoond op (inter)nationaal gebied en gewaagd om de markt op te gaan. Je hebt het over hoge inflatie, maar in verhouding tot wat? De 'hoge' inflatie is nog altijd lager dan de pre-Erdogan jaren. Het is niet alsof de inflatie is gestegen met de zogenaamde Erdoganomics. Verre van de inflatie is nog nooit zo laag geweest in Turkije. (Erdo jaren vs niet Erdo jaren)
pi_181427832
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De groei was van een dermate kaliber dat het miljarden in het land heeft gepompt door meerdere investeerders door het hele land in de Erdo-jaren. Niet alleen dat, maar hebben ook Turkse bedrijven meer productiviteit getoond op (inter)nationaal gebied en gewaagd om de markt op te gaan. Je hebt het over hoge inflatie, maar in verhouding tot wat? De 'hoge' inflatie is nog altijd lager dan de pre-Erdogan jaren. Het is niet alsof de inflatie is gestegen met de zogenaamde Erdoganomics. Verre van de inflatie is nog nooit zo laag geweest in Turkije. (Erdo jaren vs niet Erdo jaren)
Shit ik heb weekend dus zit niet meer achter m'n pc.

Maar, de Erdojaren, had erdo meer invloed op 't financiële beleid as president of als premier in jouw ogen? En hoe heeft de zelfstandigheid van de Turkse centrale bank zich in jouw ogen ontwikkeld?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181428041
Het was vroeger kut, de mensen had het ook kut, want ze konden weinig doen/consumeren.

De economie is nu dan wel kut, maar de bevolking consumeert nu wel.
(Al is het met gevolgen van dien, zoals schulden.)

Dat is denk ik het grootste verschil tussen vóór en tijdens Erdogan.

De niet Erdogan-stemmers maken veel grappen tegen/over Erdogan-stemmers over zaken waar Erdogan zo trots op is, waaronder: 'Erdogan heeft wegen gebouwd, dus het is wel okay allemaal'...

Het was voor Erdogan zo kut, dat Erdogan tof kan doen omdat hij wegen heeft gebouwd. En mensen vinden dat zo'n aanwist, omdat er ze er gretig gebruik van maken. Dat is hier in Nederland onvoorstelbaar, dat zoiets aandacht krijgt. Maar het was dus vroeger blijkbaar zo kut, dat de bevolking weinig profijt had van de regeringen. Onder Erdogan is het dan wellicht ook kut, maar hé, ze zien hier en daar verbeteringen waar ze iets aan hebben.

En wat betreft de inflatie: 16% is gewoon slecht. Valt niets aan te ontkennen. Gewoon kut, keihard. Maar, zoals veel in het leven: ook dat is relatief. Kijk eens op http://ekonomiatlasi.com/enflasyon-orani... Voor Erdogan (vanaf 1983) was het altijd boven de 30%; in 1984 was het 50%, 1994 was het 125%, in 1999 was het 69%.

Voor de jongeren die dat niet hebben meegemaakt, is de staat van het huidige Turkije gewoon kut, waarom zou je in godsnaam op Erdogan stemmen, haha. Maar mensen die dat wel hebben meegemaakt en dus wel weten dat het nog veel kutter kan, stemmen op Erdogan, omdat het allemaal minder kut is en ze het dus daadwerkelijk beter hebben.

Er worden veel plaatjes en statistieken en grafiekjes gepost in dit topic; moet je maar voor de grap eens kijken naar de periode vóór Erdogan. Vóór Erdogan was het echt niet zo rooskleurig, hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 17:50:46 ]
pi_181428281
Bovenstaande post is niet bedoeld als steun voor Erdogan, even voor de duidelijkheid. Hij heeft veel fouten gemaakt, en maakt ze nog steeds. Zijn manier van politiek bedrijven vind ik echt helemaal niets. Het is tijd voor iemand anders die veel diplomatischer is en vriendjes kan maken i.p.v. vijanden.

Dat gezegd hebbende: in discussies over Turkije mis ik vooral een terugblik naar hoe het was. Ik bedoel, dat Turkije zijn zaak op bepaalde punten niet in orde heeft is duidelijk.

Dat je aangeeft dat een inflatiecijfer van 16% niet goed is, toppie. Dat dat een zwakke punt is, yes please. Maar om die cijfers dan te koppelen aan Erdogan, om vervolgens te zeggen dat hij het echt echt echt zo enorm kut slecht doet; dan bekijk je het wel alleen van een westers/Nederlands perspectief. Van hoe het eigenlijk hoort te zijn. Wat je dan mist is het Turkse perspectief: 16% is best goed als je het vergelijkt met de afgelopen 40/50 jaar.

Maar goed....

Erdogan moet gewoon de mensen die er verstand van hebben meer zeggenschap geven en zelf wat minder betweterig doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 17:47:34 ]
pi_181428299
Volgens mij beweert er dan ook niemand dat Erdogan het vanaf moment 1 aan het verneuken is of dat hij het nog slechter aan het doen is dan z'n voorgangers.

Ik zeg alleen dat de cijfers minder rooskleurig zijn dan sommigen lijken te zien en men niks geleerd heeft van de liracrisis die enkele overeenkomsten heeft.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:42:26 #163
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181428341
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:26 schreef zarGon het volgende:
Het was vroeger kut, de mensen had het ook kut, want ze konden weinig doen/consumeren.

De economie is nu dan wel kut, maar de bevolking consumeert nu wel.
(Al is het met gevolgen van dien, zoals schulden.)

Dat is denk ik het grootste verschil tussen vóór en tijdens Erdogan.

De niet Erdogan-stemmers maken veel grappen tegen/over Erdogan-stemmers over zaken waar Erdogan zo trots op is, waaronder: 'Erdogan heeft wegen gebouwd, dus het is wel okay allemaal'...

Het was voor Erdogan zo kut, dat Erdogan tof kan doen omdat hij wegen heeft gebouwd. En mensen vinden dat zo'n aanwist, omdat er ze er gretig gebruik van maken. Dat is hier in Nederland onvoorstelbaar, dat zoiets aandacht krijgt. Maar het was dus vroeger blijkbaar zo kut, dat de bevolking weinig profijt had van de regeringen. Onder Erdogan is het dan wellicht ook kut, maar hé, ze zien hier en daar verbeteringen waar ze iets aan hebben.

En wat betreft de inflatie: 16% is gewoon slecht. Valt niets aan te ontkennen. Gewoon kut, keihard. Maar, zoals veel in het leven: ook dat is relatief. Kijk eens op http://ekonomiatlasi.com/enflasyon-orani... Voor Erdogan (t/m 1983) was het altijd boven de 30%; in 1984 was het 50%, 1994 was het 125%, in 1999 was het 69%.

Voor de jongeren die dat niet hebben meegemaakt, is de staat van het huidige Turkije gewoon kut, waarom zou je in godsnaam op Erdogan stemmen, haha. Maar mensen die dat wel hebben meegemaakt en dus wel weten dat het nog veel kutter kan, stemmen op Erdogan, omdat het allemaal minder kut is en ze het dus daadwerkelijk beter hebben.

Er worden veel plaatjes en statistieken en grafiekjes gepost in dit topic; moet je maar voor de grap eens kijken naar de periode vóór Erdogan. Vóór Erdogan was het echt niet zo rooskleurig, hoor.
Waar je ook als Turk op stemt, het is en blijft allemaal kut.
pi_181428523
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:15 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Shit ik heb weekend dus zit niet meer achter m'n pc.

Maar, de Erdojaren, had erdo meer invloed op 't financiële beleid as president of als premier in jouw ogen? En hoe heeft de zelfstandigheid van de Turkse centrale bank zich in jouw ogen ontwikkeld?
Erdogan heeft overduidelijk een uitgesproken mening over hoe de Centrale Bank zou moeten functioneren wat inderdaad niet ten goede uitkomt van het beeld dat de Centrale Bank onafhankelijk zou moeten zijn. Maar het beleid van de Centrale Bank en Erdogan staan vaak dan ook lijnrecht tegenover elkaar. Erdogan is momenteel zoals Zargon zegt wat betweteriger geworden in de afgelopen jaren en is ook meer tegengewerkt gaan worden door verschillende organen (soms op een manier waarvan je denkt, wtf?! en soms wat a figment of his imagination was ) waardoor hij zelf ook minder tolerant is geworden voor alternatieve opvattingen. Juist het idee dat hij wordt tegengewerkt heeft er toe geleid dat hij de teugels strakker is gaan aanhalen wat in vergelijking met toen hij premier was veel strikter is geworden inderdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 17:52:17 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:57:14 #165
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181428649
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Erdogan heeft overduidelijk een uitgesproken mening over hoe de Centrale Bank zou moeten functioneren wat inderdaad niet ten goede uitkomt van het beeld dat de Centrale Bank onafhankelijk zou moeten zijn. Maar het beleid van de Centrale Bank en Erdogan staan vaak dan ook lijnrecht tegenover elkaar. Erdogan is momenteel zoals Zargon zegt wat betweteriger geworden in de afgelopen jaren en is ook meer tegengewerkt gaan worden door verschillende organen (soms op een manier waarvan je denkt, wtf?! en soms wat a figment of his imagination was ) waardoor hij zelf ook minder tolerant is geworden voor alternatieve opvattingen. Juist het idee dat hij wordt tegengewerkt heeft er toe geleid dat hij de teugels strakker is gaan aanhalen wat in vergelijking met toen hij premier was veel strikter is geworden inderdaad.
De vermaarde wetenschapper en topeconoom van het oosten, Erdogan, heeft een nieuwe causaliteit ontdekt in de economie: een hoge rente leidt tot een hoge inflatie en een lage rente leidt tot een lage inflatie. Dus zijn economische politiek is er op gericht om de rente zo laag mogelijk te houden. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Voice_Over op 24-08-2018 21:28:08 ]
pi_181428656
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:42 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Waar je ook als Turk op stemt, het is en blijft allemaal kut.
Niet in Nederland, daar stem je gewoon op DENK 🤔
pi_181428691
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:57 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

De vermaarde wetenschapper en topeconoom van het oosten, Erdogan, heeft een nieuwe causaliteit ontdekt in de economie: een hoge rente leidt tot een hoge inflatie en een lage inflatie leidt tot een lage rente. Dus zijn economische politiek is er op gericht om de rente zo laag mogelijk te houden. :')
Niet iedereen kan een EUR afgestudeerd topeconoom betalen hé.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 17:59:36 ]
pi_181428823
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet iedereen kan een EUR afgestudeerd topeconoom betalen hé.
Erdokhan heeft anders wel een Amerikaanse MBA tot minister gekroond dus :7
Maar dan heb je ook wat :7

Weliswaar geen Wharton MBA, maar toch.
pi_181428918
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:06 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Erdokhan heeft anders wel een Amerikaanse MBA tot minister gekroond dus :7
Maar dan heb je ook wat :7

Weliswaar geen Wharton MBA, maar toch.
Wie zou die wel hebben dan?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181429086
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wie zou die wel hebben dan?
Een Wharton MBA? Veul succesvolle luitjes.
pi_181429206
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:24 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Een Wharton MBA? Veul succesvolle luitjes.
Ach, zelfs Trump heeft er een undergraduate degree gehaald. Veel kan het niet voorstellen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:48:32 #172
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181429546
Dollar Lira blijft rond te 6 schommelen. En lijkt stabiel. Voordat die achtbaanrit uit de markt is verwerkt zijn we minstens 6 mnd verder.
pi_181430058
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, zelfs Trump heeft er een undergraduate degree gehaald. Veel kan het niet voorstellen. :P
Hij is er, na Gulen :P De machtigste man ter wereld mee geworden :7
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:29:26 #174
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181431570
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:26 schreef zarGon het volgende:
Het was vroeger kut, de mensen had het ook kut, want ze konden weinig doen/consumeren.

De economie is nu dan wel kut, maar de bevolking consumeert nu wel.
(Al is het met gevolgen van dien, zoals schulden.)

Dat is denk ik het grootste verschil tussen vóór en tijdens Erdogan.

De niet Erdogan-stemmers maken veel grappen tegen/over Erdogan-stemmers over zaken waar Erdogan zo trots op is, waaronder: 'Erdogan heeft wegen gebouwd, dus het is wel okay allemaal'...

Het was voor Erdogan zo kut, dat Erdogan tof kan doen omdat hij wegen heeft gebouwd. En mensen vinden dat zo'n aanwist, omdat er ze er gretig gebruik van maken. Dat is hier in Nederland onvoorstelbaar, dat zoiets aandacht krijgt. Maar het was dus vroeger blijkbaar zo kut, dat de bevolking weinig profijt had van de regeringen. Onder Erdogan is het dan wellicht ook kut, maar hé, ze zien hier en daar verbeteringen waar ze iets aan hebben.

En wat betreft de inflatie: 16% is gewoon slecht. Valt niets aan te ontkennen. Gewoon kut, keihard. Maar, zoals veel in het leven: ook dat is relatief. Kijk eens op http://ekonomiatlasi.com/enflasyon-orani... Voor Erdogan (vanaf 1983) was het altijd boven de 30%; in 1984 was het 50%, 1994 was het 125%, in 1999 was het 69%.

Voor de jongeren die dat niet hebben meegemaakt, is de staat van het huidige Turkije gewoon kut, waarom zou je in godsnaam op Erdogan stemmen, haha. Maar mensen die dat wel hebben meegemaakt en dus wel weten dat het nog veel kutter kan, stemmen op Erdogan, omdat het allemaal minder kut is en ze het dus daadwerkelijk beter hebben.

Er worden veel plaatjes en statistieken en grafiekjes gepost in dit topic; moet je maar voor de grap eens kijken naar de periode vóór Erdogan. Vóór Erdogan was het echt niet zo rooskleurig, hoor.
Turkije is een middeninkomensland. Niet lang geleden een laag inkomensland. Ik ben benieuwd of ze de volgende stap kunnen zetten naar een hoog inkomensland maar dan moet men zich wel gaan wagen aan nieuwe en toekomstige industrieën (kunstmatige intelligentie, chips, luchtvaart, elektrische en hybride auto's, biotechnologie en dat soort hoogwaardige industrieën). Als ze die mensen niet zelf kunnen opleiden omdat de universiteiten nog gebreken kennen, dan buitenlandse universiteiten, en teruglokken naar Turkije met zakken staatsgeld zodat ze iets kunnen opzetten en R&D natuurlijk. Dan bouw je in ieder geval een basis op.

In ieder geval daar moeten slimme koppen voor bij elkaar gaan zitten en een plan/strategie voor opzetten. Het stemt alleen niet positief dat ik Erdogan daar nooit over hoor praten? Wie weet kun jij wat licht op de zaken laten schijnen, aangezien je wat meer inside info hebt over de handel en wandel in Ankara? Ik volgt Turkije hier en daar, maar nooit wat over gehoord. De meeste landen blijven steken in de middeninkomensval omdat ze de stap naar hoogwaardige industrieën en sectoren niet kunnen maken. Daar is veel geld, goed beleid, goed onderwijs, goede pool talent voor nodig. De enige recente hoogwaardige bedrijven van een middeninkomensland komen nu alleen uit China (Huawei, ZTE). Dat is wat je wil zien om die transformatie langzaam te kunnen maken, maar op grote schaal.

quote:
Huawei

Huawei was founded in 1987 by Ren Zhengfei, a former engineer in the People's Liberation Army. At the time of its establishment, Huawei focused on manufacturing phone switches, but has since expanded its business to include building telecommunications networks, providing operational and consulting services and equipment to enterprises inside and outside of China, and manufacturing communications devices for the consumer market. Huawei has over 170,000 employees as of September 2015, around 76,000 of whom are engaged in research and development (R&D). It has 21 R&D institutes in countries including China, the United States, Canada, the United Kingdom, Pakistan, Finland, France, Belgium, Germany, Colombia, Sweden, Ireland, India, Russia, Israel, and Turkey, and in 2014, the company invested $6.4 billion USD in R&D, up from $5 billion USD in 2013.

Huawei spent a record $13.8 billion (¤11.2 billion) on research and development last year (2017), ranking the Chinese tech giant among the world's top spenders, and projects its budget will rise to as much as $20 billion each year.

The beefed-up spending is likely to fuel fears in the US administration that Chinese companies will spearhead standard-setting in next-generation technologies, including networks. US concerns of snooping and state support - denied by Huawei - have seen the company effectively frozen out of the US market, unable to sell either telecoms kit or even handsets at any scale.
Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Huawei

https://www.irishtimes.co(...)4bn-on-r-d-1.3445620

Hoogwaardig! Dat is waarom de VS tegen het bedrijf zijn. Het is te succesvol voor Amerikaanse smaak. Zeker omdat het land haar eigen gang gaat met politieke systeem en buitenlandse politiek. Hoogwaardige technologie is uiteindelijk ook macht, want het kan uitgerold worden om andere landen te steunen en natuurlijk wie weet militaire toepassingen. Blijven steken in textiel dat is hoe Duitsland, Frankrijk en VS het graag zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jellereppe op 24-08-2018 22:20:00 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:10:42 #175
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181432553
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:12 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Hij is er, na Gulen :P De machtigste man ter wereld mee geworden :7
gulen?/

wis is dat dan
de machtigste man ter wereld?


gewoon ieen turkse sukkeltje
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:10:59 #176
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181432562
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:48 schreef Drugshond het volgende:
Dollar Lira blijft rond te 6 schommelen. En lijkt stabiel. Voordat die achtbaanrit uit de markt is verwerkt zijn we minstens 6 mnd verder.
7 voor een euro nu
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181432700
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

gulen?/

wis is dat dan
de machtigste man ter wereld?


gewoon ieen turkse sukkeltje
De man en ex van Erdokhan die in Turkije zo hamerde op onderwijs.
En met succes, tot in de VS en Somalië aan toe.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:33:33 #178
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181433087
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:29 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Turkije is een middeninkomensland.
Het GDP/capita van Turkije is minder dan 25% van die van Nederland. Turkije is dus nog steeds een laag inkomensland en stelt in economisch opzicht feitelijk geen ruk voor. Je blijft je verbazen over hun grootspraak en ander gelul.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:37:09 #179
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181433196
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:33 schreef Voice_Over het volgende:
Het GDP/capita van Turkije is minder dan 25% van die van Nederland. Turkije is dus nog steeds een laag inkomensland en stelt in economisch opzicht feitelijk geen ruk voor. Je blijft je verbazen over hun grootspraak en ander gelul.
Ik volg de definities van de Wereldbank. Turkije zit precies op het punt dat ze de omschakeling moeten maken van laagwaardige industrieën zoals textiel naar hoogwaardige sectoren anders middeninkomenstrap (10.000 - 12.000).
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:38:37 #180
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181433229
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:37 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Nee, ik volg de definities van de Wereldbank.
Dan is Nederland dus een superrijk land? :')
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:40:12 #181
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181433259
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:38 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Dan is Nederland dus een superrijk land? :')
Een welvarend land. Een superrijk land dan moet je aan Qatar denken maar die hebben een extreem kleine bevolking en enorm veel olie en gas. Iedereen kan rijk worden op die manier. Dat is de reden dat het land weinig tot niks voorstelt op technologisch gebied, want ze zijn niet gegroeid van niks tot iets middels industrie en fabricage.
pi_181433282
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:38 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Dan is Nederland dus een superrijk land? :')
Rijk, ja opzich wel.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:41:49 #183
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181433300
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:40 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Een welvarend land. Een superrijk land dan moet je aan Qatar denken maar die hebben een extreem kleine bevolking en enorm veel olie en gas. Iedereen kan rijk worden op die manier. Dat is de reden dat het land weinig tot niks voorstelt op technologisch gebied, want ze zijn niet gegroeid van niks tot iets middels industrie en fabricage.
Een land (Turkije) waar de inwoners een inkomen hebben dat 1/4 is van die van Nederland is voor mij arm.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:45:19 #184
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181433388
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:41 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Een land (Turkije) waar de inwoners een inkomen hebben dat 1/4 is van die van Nederland is voor mij arm.
Het geld (euro) is meer waard in Turkije. Efficiënt voelt 10.000 E daar aan als iemand in NL met een inkomen van 20.000 - 25.000. Arm, nee, welvarend, nee. Middelmoot.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:58:24 #185
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181435161
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het geld (euro) is meer waard in Turkije. Efficiënt voelt 10.000 E daar aan als iemand in NL met een inkomen van 20.000 - 25.000. Arm, nee, welvarend, nee. Middelmoot.
Het gaat om de buying-power. Pak de Big Mac index er maar bij. Dan staat Turkije gewoon ver onder aan het lijstje. Met andere woorden, dan is Turkije gewoon een relatief arm 2e wereldland.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:22:19 #186
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181435728
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:33 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Het GDP/capita van Turkije is minder dan 25% van die van Nederland. Turkije is dus nog steeds een laag inkomensland en stelt in economisch opzicht feitelijk geen ruk voor. Je blijft je verbazen over hun grootspraak en ander gelul.
klopt

turkije blijft een vasaletje
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:23:24 #187
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181435756
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:41 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Een land (Turkije) waar de inwoners een inkomen hebben dat 1/4 is van die van Nederland is voor mij arm.
ach arm

sukkeltjes, die een idioot als sultan willen

gelijk aan de maduro lovers
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181436407
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:58 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het gaat om de buying-power. Pak de Big Mac index er maar bij. Dan staat Turkije gewoon ver onder aan het lijstje. Met andere woorden, dan is Turkije gewoon een relatief arm 2e wereldland.
Het vergelijk qua koopkracht van de Big Mac index komt ook vooral met het gegeven dat wanneer je van land X naar Y gaat je dat verschil zult waarnemen. Als je van Nederland naar Noorwegen zou gaan is dat prijsverschil je meetlat en hetgeen waar je rekening mee moet houden. Ga je naar Kroatie en heb je geen idee wat je kunt verwachten? Pak de index erbij en je hebt iets van een beeld. Ik zou zo'n index eerder met prijzen van vliegtickets willen zien maar die zijn helaas veel minder statisch. Dus daarom.

Maar buiten het reizen. Als je als inwoner van een willekeurig land een redelijk inkomen hebt zijn het veel randzaken rondom die index die bepalen hoe goed je er kunt leven.

Als we een periode van voor de huidige problemen pakken dan wandelde je in Turkije even door wat straten rondom en kon je zo een lijst met zeer betaalbare huur- of koopwoningen maken. Je stapte zo voor een schijntje in de trein naar plaatsen ver weg en je kocht je waar naar verhouding voordelig op de markt of bij prijsvechters. Je had meer "bang for buck" met een hamburger en friet bij een cafetaria dan een big mac menu bij de Mac; en de studenten hadden baangarantie en maakten nauwelijks studieschulden. Hierdoor kon je eerder een betere start maken en kreeg je geen extra last op je schouders. De studenten werden tussen 2010 en 2014 òok wel als de nieuwe bourgeoisie geclassificeerd. Waar men eerder nog met z'n 8en in een bovenruimte verbleef zag je steeds meer individualisering en clubs en luxere cafe's schoten als paddestoelen uit de grond.

Dus met zo'n momentopname heb je wellicht niet zoveel bewegingsvrijheid als het om de vrijheid van meningsuiting gaat, maar het dagelijkse leven was zo gek nog helemaal niet. Men gaf graag geld uit aan luxere goederen en dat was positief. Je kon er leuk leven en als daar economisch wat goed toezicht op staat in een ieder willekeurig land is dat allemaal prima.

In Turkije is de bubbel inmiddels al gebarsten en het geschetste zal nu waarschijnlijk zeer geleidelijk weer wat verdampen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 25-08-2018 00:01:53 ]
pi_181436941
Mensen die hier niet kunnen rekenen en Turkije arm noemen :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_181437277
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:18 schreef Mathemaat het volgende:
Mensen :')
;)
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:56:55 #192
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181437660
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:18 schreef Mathemaat het volgende:

Turkije arm noemen :')
;)
pi_181444844
quote:
Turkey is in the middle of a debt crisis that goes way beyond the economic sanctions imposed by America. The all-mighty Turkish president, Recep Tayyip Erdogan, believes that concepts like economic orthodoxy and fiscal responsability are Western conspiracies to end with Turkey. This explains why, in the latest three years, the Turkish Central Bank has flooded the market with cheap credit, with almost no interest, and the Turkish Lira has been devaluated until losing two thirds of its value four years ago. Inflation is growing day after day. And there is a real risk for this country to enter in a hyperinflation scenario. This wouldn’t be anything new. Turkish economy used to be famous for their inflation. Nonetheless, in this case, a financial collapse of Turkey would transmit to the rest of Europe pretty quickly. Turkish companies owe more than 300 billion USD to foreign banks. So a Turkish default would mean a gigantic hole to the European financial system. But… how did we get here? In this video, we tell you the story.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:37:23 #194
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181446135
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:18 schreef Mathemaat het volgende:
Mensen die hier niet kunnen rekenen en Turkije arm noemen :')
Reken er maar op dat het straks een stuk minder is dan nu ;)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:13:07 #195
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181447988
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-ban-van-koersval


Allemaal landen van dictators die zonder na denken jou bedrijf afpakken als men dat wilt
quote:
Turkije en Rusland in ban van koersval
Door BERNARD VOGELSANG

Vandaag, 12:11 in FINANCIEEL


De munten van Argentinië, Rusland, Turkije en Venezuela staan deze zomer zwaar onder druk. Naast binnenlandse problemen hebben deze landen ook last van de trend dat beleggers hun kapitaal verplaatsen naar de Verenigde Staten, omdat de rente daar is opgelopen.
quote:
maar hij noemt het een economische oorlog van het westen tegen de Islam
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:55:47 #196
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181448903
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:18 schreef Mathemaat het volgende:
.... Turkije arm noemen :')
Nog even en ze gaan daar aan de bedelstaf.
pi_181449331
Wat ik me afvraag:

Denkt Erdogan nou echt dat de hele wereld tegen Turkije is, of zegt hij dat alleen maar om het volk te misleiden?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:32:02 #198
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181449697
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 17:14 schreef Hallojo het volgende:
Wat ik me afvraag:

Denkt Erdogan nou echt dat de hele wereld tegen Turkije is, of zegt hij dat alleen maar om het volk te misleiden?
Dat laatste.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181449907
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 17:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat laatste.
Mwuah, hij denkt dat echt.
pi_181449938
Ik stem voor 'tussenin'.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2018 17:42:06 ]
pi_181453067
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 17:41 schreef zarGon het volgende:
Ik stem voor 'tussenin'.
Hij denkt dat alleen als hij een slechte nacht gehad heeft.
pi_181453278
Wel leuk om te zien dat je hier in mijn wijk ook gewoon bij de Jumbo en Lidl Ayran kan kopen, zal wel niet in TR geproduceerd zijn.

Wellicht een hype van de toekomst? Arla heeft nu ook bv Kefir dus waarom geen eckte Ayran? Erdokhan is er dol op.
En ik ook :@
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:46:18 #203
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181453552
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 17:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, hij denkt dat echt.
Het kan zijn dat hij na verloop van tijd in zijn eigen verzinsels gelooft maar initieel heeft hij vijanden gecreëerd om zijn eigen falen af te leiden. Hij spreekt al geruime tijd over buitenlandse krachten die Turkije zouden aanvallen. Het was me toen al duidelijk waar hij naar toe wilde. De vervroeging van de verkiezingen was een bevestiging dat hij niet in zijn eigen Erdonomics geloofde.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:52:59 #204
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181453735
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het kan zijn dat hij na verloop van tijd in zijn eigen verzinsels gelooft maar initieel heeft hij vijanden gecreëerd om zijn eigen falen af te leiden. Hij spreekt al geruime tijd over buitenlandse krachten die Turkije zouden aanvallen. Het was me toen al duidelijk waar hij naar toe wilde. De vervroeging van de verkiezingen was een bevestiging dat hij niet in zijn eigen Erdonomics geloofde.
Met welke reden zet hij zijn Erdonomics in dan?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:11:52 #205
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181454211
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Met welke reden zet hij zijn Erdonomics in dan?
Daar kan ik naar gissen. Het kan zijn dat hij bewust richting faillissement aanstuurt om de schulden niet af te lossen. Maar gezien zijn Ottomaanse aspiraties probeert hij de bevolking misschien op te jutten om een oorlog te beginnen. Een bevolking die niets te verliezen heeft is tot veel in staat. Bovendien is dit in lijn met zijn Turkse 'taallessen' in het buitenland waar hij onlangs mee op de proppen kwam. De buitenlandse Turken zijn voor een groot deel Erdofielen die zich makkelijk voor een karretje laten spannen.

Uiteindelijk verwacht ik niet dat zijn wens uitkomt mede omdat de buitenlandse Turken hypocriet zijn. Ze gaan zichzelf echt niet opofferen omdat ze de lusten van de westerse samenleving daarmee op het spel zetten.

Ik weet dat het bovenstaande voor ons een hoog :') :') :') gehalte heeft. Maar die vent is met zijn religie en Ottomaans sentiment behoorlijk van het padje af. Dat was me al in de jaren '90 al duidelijk toen hij burgemeester van Istanbul was.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181454804
Ik had gehoord dat ik ergens Turkijes softpower kon vinden? Waar is die btw?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2018 20:30:20 ]
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:32:28 #207
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181454870
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:30 schreef vigen98 het volgende:
Ik had gehoord dat ik ergens Turkijes softpower kon vinden? Waar is die btw?
De btw is bij de belastingdienst.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:03:43 #208
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181455640
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De btw is bij de belastingdienst.
BTW
, 9% dan zeker
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181455968
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:30 schreef vigen98 het volgende:
Ik had gehoord dat ik ergens Turkijes softpower kon vinden? Waar is die btw?
Turkey=vogel=wit vlees.
Turkey power =white power
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:17:08 #210
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181455994
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:11 schreef ACT-F het volgende:

De buitenlandse Turken zijn voor een groot deel Erdofielen die zich makkelijk voor een karretje laten spannen.
Het zijn slapende cellen die wachten op orders uit Ankara om Europese steden in brand te steken, zoals ze vorig jaar deden in Rotterdam.
pi_181458362
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het kan zijn dat hij na verloop van tijd in zijn eigen verzinsels gelooft maar initieel heeft hij vijanden gecreëerd om zijn eigen falen af te leiden. Hij spreekt al geruime tijd over buitenlandse krachten die Turkije zouden aanvallen. Het was me toen al duidelijk waar hij naar toe wilde. De vervroeging van de verkiezingen was een bevestiging dat hij niet in zijn eigen Erdonomics geloofde.
Nou ja verzinsels. Het is niet alsof hij niet is tegengewerkt. De 'lange arm' van Pennsylvania bijvoorbeeld. :7
pi_181458517
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:17 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Het zijn slapende cellen die wachten op orders uit Ankara om Europese steden in brand te steken, zoals ze vorig jaar deden in Rotterdam.
Je loopt achter.
Erdogan says commitment of all Turks needed to combat attacks on economy
pi_181458563
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 16:13 schreef michaelmoore het volgende:

maar hij noemt het een economische oorlog van het westen tegen de Islam
Handig, want als hij had gezegd "tegen Turkije" had de hele wereld zijn schouders opgehaald, nu kan hij misschien nog geloofsbroeders recruiteren voor een "heilige boycot" tegen het Westen
Racist
pi_181458961
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:51 schreef Toga het volgende:

[..]

Handig, want als hij had gezegd "tegen Turkije" had de hele wereld zijn schouders opgehaald, nu kan hij misschien nog geloofsbroeders recruiteren voor een heilige oorlog.
En het werkt ook nog.

Foreign support for Turkey against US sanctions continues
Qatar announces $15 billion direct investment to support Turkey
Egyptian imam offers wife's jewelry to support Turkey
Lebanese businesspeople come to support of Turkish lira

Pakistanis launch 'Buy Lira' campaign to support Turkey
Businesspeople, Muslim scholars meet to support Turkey
Iraqi cleric urges support for Turkey amid row with US

Imran Khan extends support to Turkey in times of 'severe economic challenges'
Iraqi Turkmens support Turkey amid US row
Syrians of Al-Bab rally in support of Turkey's lira
Indonesia expresses support for Turkey, Erdoğan
Abbas to Erdogan: 'Palestine' supports you
Kuwaitis show solidarity with Turkey, buy Turkish lira
Turkish lira plunge sees Gulf property investors flock to Istanbul
Record turnout for purchase of Turkish lira in Kuwait
Morocco launches campaign to support Turkish lira, boycott US products
Iran to continue cooperating with Turkey
Tunisia party head hails Turkish stand against hegemony
Iraq PM to visit Iran, Turkey as US sanctions bite
Trump’s economic attack on Turkey has only sparked mass support from Muslims


En nog steeds kunnen idioten zich afvragen waar de softpower van Turkije blijft. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2018 23:26:08 ]
  zondag 26 augustus 2018 @ 00:16:51 #215
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181460654
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja verzinsels. Het is niet alsof hij niet is tegengewerkt. De 'lange arm' van Pennsylvania bijvoorbeeld. :7
Daar heb je een punt :+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 26 augustus 2018 @ 05:41:20 #216
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181464142
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 26 augustus 2018 @ 09:06:27 #217
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
  zondag 26 augustus 2018 @ 09:08:04 #218
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181464876
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:11 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Daar kan ik naar gissen. Het kan zijn dat hij bewust richting faillissement aanstuurt om de schulden niet af te lossen. Maar gezien zijn Ottomaanse aspiraties probeert hij de bevolking misschien op te jutten om een oorlog te beginnen. Een bevolking die niets te verliezen heeft is tot veel in staat. Bovendien is dit in lijn met zijn Turkse 'taallessen' in het buitenland waar hij onlangs mee op de proppen kwam. De buitenlandse Turken zijn voor een groot deel Erdofielen die zich makkelijk voor een karretje laten spannen.

Uiteindelijk verwacht ik niet dat zijn wens uitkomt mede omdat de buitenlandse Turken hypocriet zijn. Ze gaan zichzelf echt niet opofferen omdat ze de lusten van de westerse samenleving daarmee op het spel zetten.

Ik weet dat het bovenstaande voor ons een hoog :') :') :') gehalte heeft. Maar die vent is met zijn religie en Ottomaans sentiment behoorlijk van het padje af. Dat was me al in de jaren '90 al duidelijk toen hij burgemeester van Istanbul was.
Ben je zelf Turks? Toen was hij nog niet echt bekend hier lijkt me. Maar zo gek klinkt het niet hoor, wees niet bang :)
  zondag 26 augustus 2018 @ 11:07:24 #219
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181466923
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:11 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Daar kan ik naar gissen. Het kan zijn dat hij bewust richting faillissement aanstuurt om de schulden niet af te lossen. Maar gezien zijn Ottomaanse aspiraties probeert hij de bevolking misschien op te jutten om een oorlog te beginnen. Een bevolking die niets te verliezen heeft is tot veel in staat. Bovendien is dit in lijn met zijn Turkse 'taallessen' in het buitenland waar hij onlangs mee op de proppen kwam. De buitenlandse Turken zijn voor een groot deel Erdofielen die zich makkelijk voor een karretje laten spannen.

Uiteindelijk verwacht ik niet dat zijn wens uitkomt mede omdat de buitenlandse Turken hypocriet zijn. Ze gaan zichzelf echt niet opofferen omdat ze de lusten van de westerse samenleving daarmee op het spel zetten.

Ik weet dat het bovenstaande voor ons een hoog :') :') :') gehalte heeft. Maar die vent is met zijn religie en Ottomaans sentiment behoorlijk van het padje af. Dat was me al in de jaren '90 al duidelijk toen hij burgemeester van Istanbul was.
Hij heeft duidelijk sympathie voor het nazi gedachten goed , hij kan daar de Islam voor gebruiken om landen mee te laten doen met een oorlog om hem baas van Europa en het Midden-Oosten te maken
Ottomaanse sypathien zijn hem niet vreemd

Turkije heeft ie in de pochet en geeft ie nooit meer terug
Dictators geven altijd anderen de schuld voor hun falen

Zeer gevaarlijk mannetje .
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181466978
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2018 05:41 schreef nixxx het volgende:

[..]

Daar heb je het dan, support van de Palestijnen, dan komt het wel goed :D . Het zijn niet allemaal de meest kapitaalkrachtige landen hè? Meer moral support...
Punt is, sinds deze landen hun steun richting Turkije hebben geuit en er daarna nog steeds iedere dag meerdere kritische nieuwsberichten kwam over de lira en de Turkse economie naast ook nog verlagen van de kredietwaarde is de Lira wel van 6.80 dollar gedaald en schommelt nu al twee weken tussen de 5.8 / 6.2 dollar terwijl het daarvoor echt heel erg snel en alleen maar steeg. Erdogan heeft met zijn eigen soft power wel duizenden Turken weten te bewegen om miljoenen dollars in te ruilen en Amerikaanse producten te boycotten. Zowel moreel support geloof ik dat ook de materiële support van al deze groepen Erdogan meer ruimte heeft geboden om weerstand te bieden tegen Amerikaanse sancties. De Amerikaanse economie kapot maken gaat niet lukken, maar overeind blijven kan natuurlijk ook een overwinning zijn. Zeker in de wereld van de Turkse trots en eer.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2018 11:11:41 ]
pi_181467270
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat is meer de verdienste van de Islam, je zou kunnen stellen dat de Islam veel soft power heeft in dit geval. Naast hard power.
Klopt, dat was ook de reden waarom ik uitsluitend de steun van moslimlanden heb neergezet en niet landen zoals China, Rusland en misschien ook Duitsland/Venezuela erbij heb gezet. Daarnaast is het maar de vraag of ieder ander moslimland dezelfde gunfactor als Turkije zou hebben denk ik. Er is een bepaalde voorliefde voor Turkije door de geschiedenis, Turkse series en films die enorm populair zijn en ook Erdogan her en der geliefd is.

De soft power voorbeeld van Nye over de Paus is je wel bekend denk ik?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Normaal heeft Erdogan de meeste hard power in Turkije. Ongeacht wie nu ook achter de staatsgreep mag zitten, de mensen die gehoor gaven aan de oproep van Erdogan die nacht om de straten op te gaan geloofden dat hij op dat moment machteloos was en zijn honderdduizenden Turken de straat op gegaan om het leger te trotseren zonder dwingende middelen van Erdogan. Een week of twee geleden zijn er duizenden Turken naar de GWK's gegaan om hun eigen zuurverdiende dollars in te ruilen voor Turkse lira's na een oproep van Erdogan, weer zonder dwingende middelen. Als Erdogan morgen de AKP verlaat, vervroegde verkiezingen uitroept, een nieuwe partij start en in zijn campagne het leger en zijn eigen oude partij, de AKP, de grond in boort geloof ik nog steeds dat zijn achterban hem trouw blijft. Dat is inderdaad grotendeels door de Islam, de traditionele Turkse waarden en ook omdat hij simpelweg mensen kan bewegen zonder daar afdwingende middelen voor in te zetten. De kracht van Erdogan is dat hij soft power heel goed weet om te zetten in hard power in een land als Turkije.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2018 11:26:40 ]
  zondag 26 augustus 2018 @ 11:55:35 #222
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181467853
quote:
11s.gif Op zondag 26 augustus 2018 11:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt, dat was ook de reden waarom ik uitsluitend de steun van moslimlanden heb neergezet en niet landen zoals China, Rusland en misschien ook Duitsland/Venezuela erbij heb gezet. Daarnaast is het maar de vraag of ieder ander moslimland dezelfde gunfactor als Turkije zou hebben denk ik. Er is een bepaalde voorliefde voor Turkije door de geschiedenis, Turkse series en films die enorm populair zijn en ook Erdogan her en der geliefd is.

De soft power voorbeeld van Nye over de Paus is je wel bekend denk ik?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Normaal heeft Erdogan de meeste hard power in Turkije. Ongeacht wie nu ook achter de staatsgreep mag zitten, de mensen die gehoor gaven aan de oproep van Erdogan die nacht om de straten op te gaan geloofden dat hij op dat moment machteloos was en zijn honderdduizenden Turken de straat op gegaan om het leger te trotseren zonder dwingende middelen van Erdogan. Een week of twee geleden zijn er duizenden Turken naar de GWK's gegaan om hun eigen zuurverdiende dollars in te ruilen voor Turkse lira's na een oproep van Erdogan, weer zonder dwingende middelen. Als Erdogan morgen de AKP verlaat, vervroegde verkiezingen uitroept, een nieuwe partij start en in zijn campagne het leger en zijn eigen oude partij, de AKP, de grond in boort geloof ik nog steeds dat zijn achterban hem trouw blijft. Dat is inderdaad grotendeels door de Islam, de traditionele Turkse waarden en ook omdat hij simpelweg mensen kan bewegen zonder daar afdwingende middelen voor in te zetten. De kracht van Erdogan is dat hij soft power heel goed weet om te zetten in hard power in een land als Turkije.
Ik heb toch liever onze Mark , homo of niet homo , zal me worst zijn
MARK GAAT WEER WEG ALS WIJ DAT WILLEN

Met Alex en Maxima als stille achtervang om machtswellustelingen af te stoppen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181467863
Deze man. :')
pi_181467873
Leuk allemaal hoor dat softpower in Turkije zelf :') Volkomen irrelevant omdat het gaat om het buitenland. Turkije faalt telkens om via hun economische en diplomatieke middelen een oplossing te vinden. Daar gaat het uiteindelijk over. Turkije heeft geen macht om via economische of diplomatieke wegen hun wil te krijgen, duidelijk gefaalde softpower. Of meer eigenlijk een niet bestaande softpower.

We kunnen zien dat bijvoorbeeld de counter sancties die turkije op de Amerikanen heeft gezet 0,0 effect hebben. Het is allemaal mooi voor de bühne maar er gebeurd gewoon niks waarvan je denkt; Wow! Turkije heeft echt iets geflikt internationaal.

Trump tweet letterlijk iets over de sancties en de lira dropt meteen. Dat is pas softpower. Niet die dingen van schreeuwlelijk Erdogan.

Ze hebben gewoon geen macht tegenover de VS en de rest van het westen.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2018 11:59:33 ]
  zondag 26 augustus 2018 @ 11:58:40 #225
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181467911
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 11:56 schreef Triggershot het volgende:
Deze man. :') en zijn vrouw Maxima

Het is net schaken, de koning kan weinig doen, maar is er altijd en staat boven de regering


[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 26-08-2018 12:05:40 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181467990
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 11:56 schreef vigen98 het volgende:
Leuk allemaal hoor dat softpower in Turkije zelf :') Volkomen irrelevant omdat het gaat om het buitenland. Turkije faalt telkens om via hun economische en diplomatieke middelen een oplossing te vinden. Daar gaat het uiteindelijk over. Turkije heeft geen macht om via economische of diplomatieke wegen hun wil te krijgen, duidelijk gefaalde softpower. Of meer eigenlijk een niet bestaande softpower.
Ja, Indonesië, Pakistan, Qatar, Kuwait en Iran zijn allemaal Turkse provincies, for the love of god, zeg dan helemaal niks. :')

Het is Amerika die haar softpower heeft ingezet om Turkije middels economische en diplomatieke middelen te dwingen tot een beslissing wat op dit moment geen enkele vruchten heeft afgeworpen. Het is Turkije die haar softpower inzet om internationaal steun te verzamelen en weerstand te bieden tegen grootmacht VS en daar is Turkije momenteel vrij succesvol in. De echte softpower van Turkije zoals de Turkse Straten en de NAVO basissen, concessies aan de Amerikaanse staat zijn nog niet eens op tafel geweest. For fuck sake man. Ga het nieuws een beetje volgen en begrijp waar je over wilt mee praten. :')
pi_181468060
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 11:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het is net schaken, de koning kan weinig doen, maar is er altijd en staat boven de regering
[ afbeelding ]
Hij is al verloren aan the darkside.





pi_181468105
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, Indonesië, Pakistan, Qatar, Kuwait en Iran zijn allemaal Turkse provincies, for the love of god, zeg dan helemaal niks. :')

Het is Amerika die haar softpower heeft ingezet om Turkije middels economische en diplomatieke middelen te dwingen tot een beslissing wat op dit moment geen enkele vruchten heeft afgeworpen. Het is Turkije die haar softpower inzet om internationaal steun te verzamelen en weerstand te bieden tegen grootmacht VS en daar is Turkije momenteel vrij succesvol in. De echte softpower van Turkije zoals de Turkse Straten en de NAVO basissen, concessies aan de Amerikaanse staat zijn nog niet eens op tafel geweest. For fuck sake man. Ga het nieuws een beetje volgen en begrijp waar je over wilt mee praten. :')
Ja want Qatar, Kuwait, Iran, Pakistan en Indonesië zijn echte powerhouses? :') Volkomen irrelevant. Wat was het doel van Erdogan? De waarde van de lira verhogen via zijn softpower. Is dat gelukt? Nee. Zo simpel is het kan je mooi naar andere shit landen wijzen die Turkije wel leuk vinden maar dat gaat niks aan de situatie veranderen.

Softpower? Mijn reet heeft meer softpower. Internationale steun en leuke woorden van shit landen gaat trouwens ook niks veranderen aangezien je een enorme schuld hebt in euro's en dollars en niet in roepies of wat dan ook :')

Je kan jouw denkwijze vergelijken met Zimbabwe die steun krijgt van andere shit landen of Venezuela die steun krijgt van shit landen die internationaal gezien helemaal niks voorstellen. Dan kan je als een autist zeggen DAT IS SOFTPOWERRRR. Nee, dat is bewijs voor een niet effectieve en zowat niet bestaande softpower.

Zeg nou eens, waren die sancties op Amerika door Turkije een harde klap richting Amerika? Nope. Geen enkele Amerikaan gaat ooit zijn geld in Turkije bewaren. Andersom gebeurd dat wel is. De sancties op Turkse staal dat doet Turkije trouwens ook erg veel pijn. Je kan dit soort dingen ontkennen maar het is de realiteit. Turkije heeft geen softpower het is een tijger zonder tanden. Of beter gezegd een ezel. Kan je mooi samen meegaan met de andere ezels van de wereld maar dat maakt je niet een betere ezel.

Als Turkije echt macht had in de vorm van softpower dan hadden we dat al kunnen merken. Maar praten met Erdogan fans is sowieso hopeloos. Ik ga geen adem en moeite verspillen aan mensen die gewoon niet geholpen willen worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2018 12:20:39 ]
pi_181468359
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:10 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja want Qatar, Kuwait, Iran, Pakistan en Indonesië zijn echte powerhouses? :') Volkomen irrelevant. Wat was het doel van Erdogan? De waarde van de lira verhogen via zijn softpower. Is dat gelukt? Nee. Zo simpel is het kan je mooi naar andere shit landen wijzen die Turkije wel leuk vinden maar dat gaat niks aan de situatie veranderen.

Softpower? Mijn reet heeft meer softpower.
Jij hebt echt compleet geen besef van internationale verhoudingen hé? Qatar heeft al solo 15 miljard in de Turkse economie gepompt na een meeting met Erdogan. Heb je enig idee hoeveel concessies Erdogan aan de EU of de IMF had moeten doen en hoe diep hij door het stof zou moeten gaan om maar een fractie van dat bedrag te krijgen met een hogere rente?

Fuck yeah de lira is gezakt na de internationale steunbetuigingen. Terwijl het alleen maar steeg met een enorme vaart en zelfs 1 dollar de 7 lira had gezien heeft het na de steunbetuigingen en maatregelen die zijn getroffen al twee weken een stabiele koers rond te 6 lira haar positie weten te beschermen terwijl het daarvoor dagelijks met meerdere procenten steeg. De lira heeft zelfs weerstand geboden tegen een verlaging van de kredietwaarde. Als jij denkt dat Erdogan dat in Turkije heeft weten te bewerkstelligen op eigen houtje dan ben jij pas echt een Crypto-Erdofiel ( kijk zo gebruik je het woord crypto wel goed, cryptokoning. ) :')

Bijna een maand na de sancties is de pastoor nog steeds vast en zit Erdogan inmiddels met landen als Rusland, China, Azarbaijan, Irak, Iran en Oekraine te onderhandelen om voortaan de handel in nationale munteenheden te doen en niet meer in Dollars. De sancties tegen Turkije zouden zomaar een blessing in disguise kunnen zijn voor Turkije gezien zelfs het land weer in gesprek heeft gebracht met Duitsland.

Of noeesss, een of ander FOK!user op het internet twijfelt aan de macht van Turkije als softpower :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2018 12:25:29 ]
pi_181468386
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij hebt echt compleet geen besef van internationale verhoudingen hé? Qatar heeft al solo 15 miljard in de Turkse economie gepompt na een meeting met Erdogan. Heb je enig idee hoeveel concessies Erdogan aan de EU of de IMF had moeten doen en hoe diep hij door het stof zou moeten gaan om maar een fractie van dat bedrag te krijgen met een hogere rente?

Fuck yeah de lira is gezakt na de internationale steunbetuigingen. Terwijl het alleen maar steeg met een enorme vaart en zelfs 1 dollar de 7 lira had gezien heeft het na de steunbetuigingen en maatregelen die zijn getroffen al twee weken een stabiele koers rond te 6 lira haar positie weten te beschermen terwijl het daarvoor dagelijks met meerdere procenten steeg. De lira heeft zelfs weerstand geboden tegen een verlaging van de kredietwaarde. Als jij denkt dat Erdogan dat in Turkije heeft weten te bewerkstelligen op eigen houtje dan ben jij pas echt een Crypto-Erdofiel ( kijk zo gebruik je het woord crypto wel goed, cryptokoning. ) :')

Bijna een maand na de sancties is de pastoor nog steeds vast en zit Erdogan inmiddels met landen als Rusland, China, Azarbaijan, Irak, Iran en Oekraine te onderhandelen om voortaan de handel in nationale munteenheden te doen en niet meer in Dollars. De sancties tegen Turkije zouden zomaar een blessing in disguise kunnen zijn voor Turkije gezien zelfs het land weer in gesprek heeft gebracht met Duitsland.

Of noeesss, een of ander FOK!user op het internet twijfelt aan de macht van Turkije als softpower :'(
Ben je een mogool ofzo? Die 15 miljard heeft letterlijk niks gedaan want een dag later bleef de lira dalen.

Waarom reageer ik nog op je :')
pi_181468426
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:25 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ben je een mogool ofzo?
Nou ja historisch gezien zijn Turken inderdaad...
pi_181468481
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:25 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ben je een mogool ofzo? Die 15 miljard heeft letterlijk niks gedaan want een dag later bleef de lira dalen.

Waarom reageer ik nog op je :')
Letterlijk niks gedaan zegtie, de Lira is weer gedaald van de 7 naar de 6 lira en daarop twee weken blijven schommelen. Je hebt echt compleet geen besef van hoeveel schade hierdoor Turkije bespaard is gebleven he? :') Ik denk dat het inderdaad een goede vraag is of iemand een mogool is, maar denk wel dat je het wat dichterbij moet zoeken. :')

Inderdaad, waarom reageer je nog op mij, je hebt compleet geen verstand van zaken O+
  zondag 26 augustus 2018 @ 12:30:29 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181468484
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Letterlijk niks gedaan zegtie, de Lira is weer gedaald van de 7 naar de 6 lira en daarop twee weken blijven schommelen. Je hebt echt compleet geen besef van hoeveel schade hierdoor Turkije bespaard is gebleven he? :') Ik denk dat het inderdaad een goede vraag is of iemand een mogool is, maar denk wel dat je het wat dichterbij moet zoeken. :')

Inderdaad, waarom reageer je nog op mij, je hebt compleet geen verstand van zaken O+
Maandag zakt de lira alweer vrolijk verder, de enige reden dat de lira niet in een keer volledig instort is omdat als de Lira met meer dan 20% zakt, er gelijk allerlei Semi-turken van hier daarheen vliegen om hun euro's daar te brengen in ruil voor tweedehands autos en grond of huizen

Maar maandag gaan we weer lekker verder down,
en het zal steeds sneller gaan ala Venezeuela en Zimbabwe
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181468504
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nou ja historisch gezien zijn Turken inderdaad...
Neven van de Mongolen.
pi_181468529
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maandag zakt de lira alweer vrolijk verder, de enige reden dat de lira niet in een keer volledig instort is omdat als de Lira met meer dan 20% zakt, er gelijk allerlei Semi-turken van hier daarheen vliegen om hun euro's daar te brengen in ruil voor tweedehands autos en grond of huizen

Maar maandag gaan we weer lekker verder down,
en het zal steeds sneller gaan ala Venezeuela en Zimbabwe
Als je nu ook eens meteen de winning numbers van de loterij aan mij doorgeeft heb ik nog tenminste wat aan je posts.
  zondag 26 augustus 2018 @ 12:32:32 #236
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181468532
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je nu ook eens meteen de winning numbers van de loterij aan mij doorgeeft heb ik nog tenminste wat aan je posts.
Maandag verder down
Maandag zakt de lira alweer vrolijk verder, de enige reden dat de lira niet in een keer volledig instort is omdat als de Lira met meer dan 20% zakt, er gelijk allerlei Semi-turken van hier daarheen vliegen om hun euro's daar te brengen in ruil voor tweedehands autos en grond of huizen

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181468567
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maandag verder down
[ afbeelding ]
Heeft niemand jou ooit verteld dat je afbeeldingen niet werken?
Maar goed, DM me je andere voorspellingen maar.
pi_181468626
Afbeelding werkt gewoon hoor. Komt waarschijnlijk door het Turkse internet die hem de feiten wilt censureren.
  zondag 26 augustus 2018 @ 12:37:43 #239
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181468662
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heeft niemand jou ooit verteld dat je afbeeldingen niet werken?
Maar goed, DM me je andere voorspellingen maar.
weet je de achtegrond van valuta dalingen ?/

Een gezonde valuta als euro of dollar heeft 200% in omloop 100 in het land en 100% in dewereld

een vreemde valuta als Lira of Pesos heeft 100% inomloop , alleen binnenslands

Een zieke valuta als Lira of Bolivar heeft slechts 50 % in omloop omdat iedereen er snel vanaf wil en ligt een vloek op

Dat percentage daalt tot 10%
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181468667
Het zal wel de Turkse adblocker zijn.
  zondag 26 augustus 2018 @ 12:38:35 #241
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181468682
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:37 schreef Triggershot het volgende:
Het zal wel de Turkse adblocker zijn.
wikipedia werkt niet meer in Turkije omdat de waarheid over de schoonzoon van Erdo er in staat

Spoedig kunnen ze daar ook niet meer googlen of facebooken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181468757
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wikipedia werkt niet meer in Turkije omdat de waarheid over de schoonzoon van Erdo er in staat

Spoedig kunnen ze daar ook niet meer googlen of facebooken
Kunnen filteren op jouw posts en dat van de Cryptoking zou wel voordelen hebben heurrr.
  zondag 26 augustus 2018 @ 12:47:50 #243
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181468855
quote:
11s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kunnen filteren op jouw posts en dat van de Cryptoking zou wel voordelen hebben heurrr.
Een land zonder koning en koningin is als een schip met een muitende bemanning op zee

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181468899
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Onze bewakers van de democratie
Een land zonder koning en koningen is als een schip met een muitende bemanning op zee
[ afbeelding ]
Ik zou Wimpje iig niet aan het roer willen zien op een schip.
  zondag 26 augustus 2018 @ 12:50:41 #245
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181468921
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zou Wimpje iig niet aan het roer willen zien op een schip.
klopt

staat ie ook niet
hij mag niet eens in de buurt van het roer komen, hij mag er alleen maar naar kijken

Hij staat wel boven de regering, ALTIJD , ook al mag ie niets doen
Maar Beatrix wilde zich nog wel eens met staatszaken bemoeien , dat mag niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181468948
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zou Wimpje iig niet aan het roer willen zien op een schip.
Toevallig een uitstekende zeiler;



:P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2018 12:52:09 ]
pi_181468973
Hopelijk zakt de Lira niet verder en gaat Quatar verder met geld pompen in Turkije. China staat aan de zijlijn als een soort aasgier heb ik het idee, hun Yuan zullen ze duur verkopen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181468980
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt

staat ie ook niet
hij mag niet eens in de buurt van het roer komen
Ik ben echt gezegend met jouw posts, ik leer zoveel van jou.
Dat wikipedia in Turkije niet meer bereikbaar is sinds er informatie over zijn schoonzoon staat.
Wat de Turkse munteenheid morgen gaat doen.
Dat Wimpje ook niet in de buurt van het roer mag komen.

Universiteiten, banken en overheden zouden goud geld aan jou betalen. Ik krijg het allemaal free of charge. O+
pi_181469014
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, Indonesië, Pakistan, Qatar, Kuwait en Iran zijn allemaal Turkse provincies, for the love of god, zeg dan helemaal niks. :')

Het is Amerika die haar softpower heeft ingezet om Turkije middels economische en diplomatieke middelen te dwingen tot een beslissing wat op dit moment geen enkele vruchten heeft afgeworpen. Het is Turkije die haar softpower inzet om internationaal steun te verzamelen en weerstand te bieden tegen grootmacht VS en daar is Turkije momenteel vrij succesvol in. De echte softpower van Turkije zoals de Turkse Straten en de NAVO basissen, concessies aan de Amerikaanse staat zijn nog niet eens op tafel geweest. For fuck sake man. Ga het nieuws een beetje volgen en begrijp waar je over wilt mee praten. :')
Hoe kun je stellen dat Turkije daar succesvol in is, terwijl ze economisch op hun gat zitten?
  zondag 26 augustus 2018 @ 12:55:30 #250
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181469027
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben echt gezegend met jouw posts, ik leer zoveel van jou.
Dat wikipedia in Turkije niet meer bereikbaar is sinds er informatie over zijn schoonzoon staat.
Wat de Turkse munteenheid morgen gaat doen.
Dat Wimpje ook niet in de buurt van het roer mag komen.

Universiteiten, banken en overheden zouden goud geld aan jou betalen. Ik krijg het allemaal free of charge. O+
https://www.parlement.com/id/vh8lnhronvvr/de_koning

lees maar


quote:
Ceremoniële taken
Naast formele taken heeft de Koning vooral een samenbindende rol.

De Koning staat boven de partijen en vertegenwoordigt als het ware de gehele natie.

Hij treedt bij staatsbezoeken op als 'eerste vertegenwoordiger' van ons land.

De Koning legt regelmatig werkbezoeken af om zich zo van allerlei ontwikkelingen in het land op de hoogte te houden.
Daarnaast is hij soms aanwezig bij jubilea van maatschappelijke organisaties of bij belangrijke tentoonstellingen en sociaal-culturele manifestaties.


Bij rampen met een nationaal karakter, zoals in het recente verleden in de Bijlmermeer en in Enschede, toont de Koning(in) belangstelling, om zo uiting te geven aan haar/zijn betrokkenheid.

De Koning ontvangt regelmatig staatshoofden en regeringsleiders van andere landen. Omgekeerd legt hij staatsbezoeken aan andere landen af. Hiermee wordt de band tussen de landen versterkt, wat niet alleen van diplomatiek maar ook van economisch belang is. Nieuwe ambassadeurs van andere landen bieden bij hun aantreden hun geloofsbrieven aan de Koning aan.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181469123
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:51 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Toevallig een uitstekende zeiler;

[ afbeelding ]

:P
Niks vergeleken met Erdogan :7




Piloot, chauffeur, machinist.





Als rodeoking in je ballen getrapt worden en nog steeds genoeg ballen hebben om de VS te trotseren.

Het paard is nooit meer teruggezien...
pi_181469136
Kan die willem shit gewoon lekker in een ander topic?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:03:35 #253
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181469209
quote:
10s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niks vergeleken met Erdogan :7
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Piloot, chauffeur, machinist.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Als rodeoking in je ballen getrapt worden en nog steeds genoeg ballen hebben om de VS te trotseren.

Het paard is nooit meer teruggezien...
Je moet een minister president niet vergelijken met een koning
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181469218
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe kun je stellen dat Turkije daar succesvol in is, terwijl ze economisch op hun gat zitten?
De Turkse economie is al jaren op haar gat. Sinds de aanslagen van 2015, de staatsgreep van 2016 en het referendum van 2017 verkeert de Turkse economie in noodweer. Dat Turkije niet zwicht voor de Amerikaanse druk, overeind blijft en mogelijkerwijs voor eens en altijd haar afhankelijkheid van de dollar kan afnemen en niet geïsoleerd is geraakt in de (moslim)wereld acht ik toch wel vrij succesvol, maar dat mag je ook wel wegzetten als mijn persoonlijke mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2018 13:05:48 ]
  Redactie Frontpage zondag 26 augustus 2018 @ 13:06:35 #255
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181469272
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Turkse economie is al jaren op haar gat. Sinds de aanslagen van 2015, de staatsgreep van 2016 en het referendum van 2017 verkeert de Turkse economie in noodweer. Dat Turkije niet zwicht voor de Amerikaanse druk, overeind blijft en mogelijkerwijs voor eens en altijd haar afhankelijkheid van de dollar van afnemen en niet geïsoleerd is geraakt in de (moslim)wereld acht ik toch wel vrij succesvol, maar dat mag je ook wel wegzetten als mijn persoonlijke mening.
Dit klinkt toch wel een beetje heel erg als 'Turkiye altijd nummer 1' hoor lan.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181469308
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:06 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dit klinkt toch wel een beetje heel erg als 'Turkiye altijd nummer 1' hoor lan.
Lees tussen de regels door lan, ik maak echt geen uitzondering om kritiek op Erdo1 te leveren. Ik geloof alleen wel heilig dat hij op dit moment de enige Turkse leider is die niet onvoorwaardelijk zou zwichten voor de VS.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2018 13:08:44 ]
  Redactie Frontpage zondag 26 augustus 2018 @ 13:09:46 #257
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181469348
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lees tussen de regels door lan, ik maak echt geen uitzondering om kritiek op Erdo1 te leveren. Ik geloof alleen wel heilig dat hij op dit moment de enige Turkse leider is die niet zou zwichten voor de VS.
Ja alleen klinkt dat hele 'niet zwichten voor de VS' een beetje alsof het een enorme strijd is. In werkelijkheid is het vooral Turkije die zich er heel druk om maakt en is het voor de VS meer een beetje bijzaak.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181469395
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:09 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja alleen klinkt dat hele 'niet zwichten voor de VS' een beetje alsof het een enorme strijd is. In werkelijkheid is het vooral Turkije die zich er heel druk om maakt en is het voor de VS meer een beetje bijzaak.
Voor de Turkse beleving is het ook een strijd tussen David en Goliath, een lezing waarvan Erdo1 gretig gebruik van maakt in de moslimwereld en zijn achterban. Zijn uitspraken dat het een aanval op de Islam is heeft sympathie opgewekt. Verder heeft Trump idd wel andere zaken om zich druk over te maken, maar je kunt wel stellen dat hij onder meer juist omdat hij zich druk maakt Turkije gebruikt om steun van de Evangelisten te verkrijgen.
  Redactie Frontpage zondag 26 augustus 2018 @ 13:16:41 #259
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181469509
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor de Turkse beleving is het ook een strijd tussen David en Goliath, een lezing waarvan Erdo1 gretig gebruik van maakt in de moslimwereld en zijn achterban. Zijn uitspraken dat het een aanval op de Islam is heeft sympathie opgewekt. Verder heeft Trump idd wel andere zaken om zich druk over te maken, maar je kunt wel stellen dat hij onder meer juist omdat hij zich druk maakt Turkije gebruikt om steun van de Evangelisten te verkrijgen.
Ja ik weet nog steeds niet of ik het nou sneu of of meelijwekkend moet vinden dat de Turken zo overduidelijk in zo'n clichériedeltje trappen. Gewoon lekker makkelijk wijzen naar de 'grote boze VS', aanmengen met 'ze vinden moslims stom' en je hebt al een halve volksopstand. Die priester maakt volgens mij zich in de VS niemand zich druk om. Trump wil vooral laten zien dat zijn land Amerikanen overal ter wereld wil beschermen, iets dat vrijwel elk 'normaal' land claimt te willen doen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:20:10 #260
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181469584
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:16 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja ik weet nog steeds niet of ik het nou sneu of of meelijwekkend moet vinden dat de Turken zo overduidelijk in zo'n clichériedeltje trappen. Gewoon lekker makkelijk wijzen naar de 'grote boze VS', aanmengen met 'ze vinden moslims stom' en je hebt al een halve volksopstand. Die priester maakt volgens mij zich in de VS niemand zich druk om. Trump wil vooral laten zien dat zijn land Amerikanen overal ter wereld wil beschermen, iets dat vrijwel elk 'normaal' land claimt te willen doen.
Dat doen alle landen die in de shit raken, gelijk de USA de schuld geven van de ellende , heeft ie geleerd van zijn vriend Madura

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181469660
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:16 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja ik weet nog steeds niet of ik het nou sneu of of meelijwekkend moet vinden dat de Turken zo overduidelijk in zo'n clichériedeltje trappen. Gewoon lekker makkelijk wijzen naar de 'grote boze VS', aanmengen met 'ze vinden moslims stom' en je hebt al een halve volksopstand. Die priester maakt volgens mij zich in de VS niemand zich druk om. Trump wil vooral laten zien dat zijn land Amerikanen overal ter wereld wil beschermen, iets dat vrijwel elk 'normaal' land claimt te willen doen.
Beiden doen ze hetzelfde als je het mij vraagt. Op basis van symboolpolitiek de massa's bezigen. Erdogan schreeuwt al jaren over Gulen, bleek dat hij lange tijd niet eens een officieel uitleveringsverzoek had ingediend. De pastoor zit al ruim twee jaar vast, ineens is hij verschenen op het agenda van Trump. Erdogan precies hetzelfde begint weer over de uitlevering van Gulen en om aandacht af te leiden. Het is een effectief politiek middel, dus waarom zou je niet?
  Redactie Frontpage zondag 26 augustus 2018 @ 13:25:42 #262
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181469703
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Beiden doen ze hetzelfde als je het mij vraagt. Op basis van symboolpolitiek de massa's bezigen. Erdogan schreeuwt al jaren over Gulen, bleek dat hij lange tijd niet eens een officieel uitleveringsverzoek had ingediend. De pastoor zit al ruim twee jaar vast, ineens is hij verschenen op het agenda van Trump. Erdogan precies hetzelfde begint weer over de uitlevering van Gulen en om aandacht af te leiden. Het is een effectief politiek middel, dus waarom zou je niet?
Ja eigenlijk is politiek maar een beetje kinderachtig geneuzel, volgens mij heeft Trump die pastoor gewoon onder de aandacht gebracht omdat die dat gezeur om Gulen een beetje zat was :P.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:25:44 #263
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181469704
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Beiden doen ze hetzelfde als je het mij vraagt. Op basis van symboolpolitiek de massa's bezigen. Erdogan schreeuwt al jaren over Gulen, bleek dat hij lange tijd niet eens een officieel uitleveringsverzoek had ingediend. De pastoor zit al ruim twee jaar vast, ineens is hij verschenen op het agenda van Trump. Erdogan precies hetzelfde begint weer over de uitlevering van Gulen en om aandacht af te leiden. Het is een effectief politiek middel, dus waarom zou je niet?
Maar Trump gaat weer weg , dat dan weer wel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181469768
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:25 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja eigenlijk is politiek maar een beetje kinderachtig geneuzel, volgens mij heeft Trump die pastoor gewoon onder de aandacht gebracht omdat die dat gezeur om Gulen een beetje zat was :P.
Ik denk juist meer om de steun van de Evangelisten te vergaren nu hij zelf onder druk staat, als hij het echt zat was had hij wel een ruiltje gedaan. En niet de Amerikaanse rechtsgang als excuus opgeven en tegelijkertijd zeggen dat de Turkse regering de pastoor moet uitleveren. De acties van Trump duwen Turkije alleen maar meer en meer richting Rusland.
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:37:36 #265
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181469994
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik denk juist meer om de steun van de Evangelisten te vergaren nu hij zelf onder druk staat, als hij het echt zat was had hij wel een ruiltje gedaan. En niet de Amerikaanse rechtsgang als excuus opgeven en tegelijkertijd zeggen dat de Turkse regering de pastoor moet uitleveren. De acties van Trump duwen Turkije alleen maar meer en meer richting Rusland.
rusland

rusland is niks, 7 % van de USA in GDP
Jij weet echt niks he

O ik weet het al WIKIPEDIA doet het niet meer in Turkije

https://en.wikipedia.org/(...)ies_by_GDP_(nominal)

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 26-08-2018 13:58:38 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181470025
@LTVDK, doe mij weer eens een abootje cadeau zodat ik bepaalde figuren hier kan negeren.
  Moderator zondag 26 augustus 2018 @ 13:41:37 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181470086
nou doe mij ook maar dan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:42:32 #268
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181470110
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:38 schreef Triggershot het volgende:
@LTVDK, doe mij weer eens een abootje cadeau zodat ik bepaalde figuren hier kan negeren.
je begint op Erdogan te lilken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Redactie Frontpage zondag 26 augustus 2018 @ 13:53:11 #269
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181470378
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik denk juist meer om de steun van de Evangelisten te vergaren nu hij zelf onder druk staat, als hij het echt zat was had hij wel een ruiltje gedaan. En niet de Amerikaanse rechtsgang als excuus opgeven en tegelijkertijd zeggen dat de Turkse regering de pastoor moet uitleveren. De acties van Trump duwen Turkije alleen maar meer en meer richting Rusland.
Volgens mij probeert Erdo dit allemaal gewoon op te blazen om de aandacht af te leiden van de echte problemen. Ik geloof niet dat Rusland nou heel erg op Turkije zit te wachten, eigenlijk zit niemand er op te wachten en krijg je dan vriendjes als Qatar die ook niet meer met de buren om kunnen gaan.

quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:38 schreef Triggershot het volgende:
@LTVDK, doe mij weer eens een abootje cadeau zodat ik bepaalde figuren hier kan negeren.
Kan helaas niet met Lira's betalen hier.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181470491
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:53 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Volgens mij probeert Erdo dit allemaal gewoon op te blazen om de aandacht af te leiden van de echte problemen. Ik geloof niet dat Rusland nou heel erg op Turkije zit te wachten, eigenlijk zit niemand er op te wachten en krijg je dan vriendjes als Qatar die ook niet meer met de buren om kunnen gaan.

Juist niet. Door direct de confrontatie met de VS aan te gaan zijn de problemen juist meer blootgesteld en is er de aandacht op gevestigd. De lezing in Turkije nu is met name of lever al je dollars in of het hele land gaat naar de klote. Misschien dat Rusland Turkije nooit als een gelijkwaardig en betrouwbaar partner zal zien, maar een wig drijven tussen de VS en Turkije is wel iets waar het blij van zou worden.

quote:
Kan helaas niet met Lira's betalen hier.
Pffff.
  Moderator zondag 26 augustus 2018 @ 14:00:39 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181470529
ja maar wat boeit het nu iemand of het wel of niet botert tussen de VS/Rusland en Turkije?

laat ze maar lekker met de Russen spelen als ze denken daar beter van te worden, ik denk dat men daar gauw op terug komt eerlijk gezegd en om het nu te doen om het van de Amerikanen af te pakken zal voor de Russen ook geen heel grote motivator zijn, die zullen er wat voor terug willen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181470573
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:00 schreef sp3c het volgende:
ja maar wat boeit het nu iemand of het wel of niet botert tussen de VS/Rusland en Turkije?

laat ze maar lekker met de Russen spelen als ze denken daar beter van te worden, ik denk dat men daar gauw op terug komt eerlijk gezegd
Maar wat boeit het dat de lira daalt, wat boeit het dat Erdogan president is, verschillende onderwerpen boeien verschillende personen om verschillende redenen.
pi_181470576
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Juist niet. Door direct de confrontatie met de VS aan te gaan zijn de problemen juist meer blootgesteld en is er de aandacht op gevestigd. De lezing in Turkije nu is met name of lever al je dollars in of het hele land gaat naar de klote. Misschien dat Rusland Turkije nooit als een gelijkwaardig en betrouwbaar partner zal zien, maar een wig drijven tussen de VS en Turkije is wel iets waar het blij van zou worden.

[..]

Pffff.
De aandacht is er op gevestigd, maar de oorzaak van de problemen wordt elders gelegd.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181470604
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:02 schreef marsan het volgende:

[..]

De aandacht is er op gevestigd, maar de oorzaak van de problemen wordt elders gelegd.
Niemand heeft Erdogan belooft dat hij hier sterker uit kan komen en nog steeds de steun van de massa's voor zich kan houden. Het uitzetten van de pastoor + "Het Westen is kut en blijft kut" roepen was minder riskant geweest. Ook in het binnenland is er nu een stok om Erdogan mee te slaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2018 14:05:43 ]
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:07:52 #275
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181470655
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar wat boeit het dat de lira daalt, wat boeit het dat Erdogan president is, verschillende onderwerpen boeien verschillende personen om verschillende redenen.
heel dat Turkije boeit me niks

Ik den dat de preffered tradepartner overeenkomst van de EU wordt beëindigd, ze worden toch geen lid meer
Ook het visumvrij reizen moet we niet willen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181470659
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niemand heeft Erdogan belooft dat hij hier sterker uit kan komen en nog steeds de steun van de massa's voor zich kan houden. Het uitzetten van de pastoor + "Het Westen is kut en blijft kut" roepen was minder riskant geweest. Ook in het binnenland is er nu een stok om Erdogan mee te slaan.
Niemand heeft het m idd beloofd.
Zelf heeft hij wss wel een inschatting gemaakt en daarom de verkiezingen vervroegd. Ook al riep hij eerder dat nooit te zullen doen.
Hij zag die economische bui allang hangen en heeft daarom die verkiezingem naar voren getrokken.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181470676
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

heel dat Turkije boeit me niks

Jezus christus rot dan op uit dit topic of stop dan op z'n minst op mij steeds te reageren man met je idiote posts hele tijd. :')
pi_181470735
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:08 schreef marsan het volgende:

[..]

Niemand heeft het m idd beloofd.
Zelf heeft hij wss wel een inschatting gemaakt en daarom de verkiezingen vervroegd. Ook al riep hij eerder dat nooit te zullen doen.
Hij zag die economische bui allang hangen en heeft daarom die verkiezingem naar voren getrokken.
Granted, tho ik geloof er niets van dat hij ze Turkse zwakheden zo publiekelijk op de voorgrond had willen laten treden. De vervroegde verkiezingen hebben hem wat tijd gewonnen om zijn macht te behouden. Als hij de pastoor had uitgezet had hij ook wel wat meer tijd gewonnen.
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:16:29 #279
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181470810
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ben je zelf Turks? Toen was hij nog niet echt bekend hier lijkt me.
:Y

Ik ben elk jaar in İstanbul te vinden omdat mijn familie er woont. Begin jaren '80 was het armoedig en de sfeer bedompt (mede door de staatsgreep van 1980). Autobezit was alleen voor degenen met een gevulde portemonnee, dus we trokken bekijks in de wijk als we opa en oma bezochten. Het verkeer bestond voornamelijk uit taxi's en dolmuş busjes. Verkeerslichten waren er nauwelijks en dat voor een stad met miljoenen inwoners. Maar de mensen redden zich prima met bescheiden middelen. De Turk staat nooit stil en zal altijd de tering naar de nering zetten.

Eind jaren '80 bloeide het behoorlijk op, en dat was terug te zien in het straatbeeld en de huiskamers. Eindelijk was men in staat om die kleurentelevisie aan te schaffen en hoefde de was niet meer met de hand gedaan te worden. De bouwsector draaide op volle toeren wat ik enigszins jammer vond omdat veel laagbouw met tuinen plaats maakte voor appartementen. Wegen werden verbreed om de groei van het verkeer aan te kunnen, én veel meer verkeerslichten (waar geen hond zich aan hield :') ). Tot halverwege jaren '90 was het goed toeven in İstanbul, vooral het liberale karakter was aangenaam. Maar er was een schaduwzijde, want voorspoed trekt gelukszoekers aan, voornamelijk uit het platteland.

Toen kwam Erdoğan...die een heel andere opvatting had over kunst en cultuur. Moskeeën kwamen als paddestoelen uit de grond en binnen een bepaalde straal ervan mocht geen drank verkocht worden. Infrastructuur werd fors uitgebreid om de exodus van het platteland naar de stad het hoofd te bieden. Torenflats werden uit de grond gestampt en wederom was er een infrastructureel probleem. Dat niet alleen, ook de leefbaarheid. Er ontstonden culturele fricties tussen bestaande inwoners en nieuwkomers veelal van het platteland.

Eind jaren '90 waren er diverse religieuze politieke stromingen die door het seculiere leger onder de duim werden gehouden tot het hoogtepunt begin jaren '00. Er dreigde wederom een staatsgreep maar mede onder druk van Europa om de democratie te respecteren kreeg de AKP vrij spel, tot groot afgrijzen van de seculieren en ondergetekende. Ik wist dat dit mis zou gaan omdat Erdoğan tijdens zijn burgemeesterschap al fanatiek was. Hij heeft het voordeel van de twijfel gekregen maar inmiddels weten we allemaal waar we staan. Eigenlijk ook niet, want de oogkleppen zijn nog lang niet bij iedereen eraf. Daar is kennelijk een oorlog voor nodig. Zouden ze achteraf ook zeggen: 'biz bilmiyorduk'? (wir haben es nicht gewusst).
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181470918
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Granted, tho ik geloof er niets van dat hij ze Turkse zwakheden zo publiekelijk op de voorgrond had willen laten treden. De vervroegde verkiezingen hebben hem wat tijd gewonnen om zijn macht te behouden. Als hij de pastoor had uitgezet had hij ook wel wat meer tijd gewonnen.
Klopt. Het had hem beiden wat tijd verschaft, maar de ene optie maakt hem zwak in de ogen van een deel van zn kiezers en en de andere optie geeft hem de optie van het vijandsbeeld.

Geen van beide opties gaan echter in op de daadwerkelijke economische problemen.
Imo zijn die er weldegelijk en een daadwerkelijk plan van aanpak die de problemen structureel aanpakken mis ik.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181470927
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:16 schreef ACT-F het volgende:

[..]

:Y

Ik ben elk jaar in İstanbul te vinden omdat mijn familie er woont. Begin jaren '80 was het armoedig en de sfeer bedompt (mede door de staatsgreep van 1980). Autobezit was alleen voor degenen met een gevulde portemonnee, dus we trokken bekijks in de wijk als we opa en oma bezochten. Het verkeer bestond voornamelijk uit taxi's en dolmuş busjes. Verkeerslichten waren er nauwelijks en dat voor een stad met miljoenen inwoners. Maar de mensen redden zich prima met bescheiden middelen. De Turk staat nooit stil en zal altijd de tering naar de nering zetten.

Eind jaren '80 bloeide het behoorlijk op, en dat was terug te zien in het straatbeeld en de huiskamers. Eindelijk was men in staat om die kleurentelevisie aan te schaffen en hoefde de was niet meer met de hand gedaan te worden. De bouwsector draaide op volle toeren wat ik enigszins jammer vond omdat veel laagbouw met tuinen plaats maakte voor appartementen. Wegen werden verbreed om de groei van het verkeer aan te kunnen, én veel meer verkeerslichten (waar geen hond zich aan hield :') ). Tot halverwege jaren '90 was het goed toeven in İstanbul, vooral het liberale karakter was aangenaam. Maar er was een schaduwzijde, want voorspoed trekt gelukszoekers aan, voornamelijk uit het platteland.

Toen kwam Erdoğan...die een heel andere opvatting had over kunst en cultuur. Moskeeën kwamen als paddestoelen uit de grond en binnen een bepaalde straal ervan mocht geen drank verkocht worden. Infrastructuur werd fors uitgebreid om de exodus van het platteland naar de stad het hoofd te bieden. Torenflats werden uit de grond gestampt en wederom was er een infrastructureel probleem. Dat niet alleen, ook de leefbaarheid. Er ontstonden culturele fricties tussen bestaande inwoners en nieuwkomers veelal van het platteland.

Eind jaren '90 waren er diverse religieuze politieke stromingen die door het seculiere leger onder de duim werden gehouden tot het hoogtepunt begin jaren '00. Er dreigde wederom een staatsgreep maar mede onder druk van Europa om de democratie te respecteren kreeg de AKP vrij spel, tot groot afgrijzen van de seculieren en ondergetekende. Ik wist dat dit mis zou gaan omdat Erdoğan tijdens zijn burgemeesterschap al fanatiek was. Hij heeft het voordeel van de twijfel gekregen maar inmiddels weten we allemaal waar we staan. Eigenlijk ook niet, want de oogkleppen zijn nog lang niet bij iedereen eraf. Daar is kennelijk een oorlog voor nodig. Zouden ze achteraf ook zeggen: 'biz bilmiyorduk'? (wir haben es nicht gewusst).
Je doet Erdogan als burgeusta van Istanbul wel echt te kort. Hij heeft gigantisch veel betekend voor Istanbul.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage zondag 26 augustus 2018 @ 14:22:48 #282
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181470968
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Juist niet. Door direct de confrontatie met de VS aan te gaan zijn de problemen juist meer blootgesteld en is er de aandacht op gevestigd. De lezing in Turkije nu is met name of lever al je dollars in of het hele land gaat naar de klote. Misschien dat Rusland Turkije nooit als een gelijkwaardig en betrouwbaar partner zal zien, maar een wig drijven tussen de VS en Turkije is wel iets waar het blij van zou worden.

[..]

Pffff.
Als je een gat in de ruit hebt kun je er heel lang naar wijzen en roepen wie de schuldige er van is. Dan weet iedereen dat er een gat zit en mogelijk zelfs de dader, maar je zit alsnog op de tocht omdat er een gat in je raam zit.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181471079
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:20 schreef marsan het volgende:

[..]

Klopt. Het had hem beiden wat tijd verschaft, maar de ene optie maakt hem zwak in de ogen van een deel van zn kiezers en en de andere optie geeft hem de optie van het vijandsbeeld.

Geen van beide opties gaan echter in op de daadwerkelijke economische problemen.
Imo zijn die er weldegelijk en een daadwerkelijk plan van aanpak die de problemen structureel aanpakken mis ik.
Ik weet niet of ik het eens met je moet zijn, Erdogan ging echt diep diep diep door het stof richting Poetin om nadat hij maanden Rusland heeft getrotseerd. Heeft weinig invloed gehad op de populariteit van Erdogan. Het was Erdogans intentie vanaf dag 1 al om de pastoor uit te zetten, maar toen er zogenaamd getuigen opdoken tegen de pastoor dat hij was gespot met Gulenisten en de PKK werd hij gearresteerd ging de 'rechtsgang in werking'.

Juist omdat Erdogan's optreden 9/10 keer een investering is voor de korte termijn zou ik eerder zeggen dat hij weinig zat te wachten op de - toegenomen - aandacht op de economie net nadat hij president is geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2018 14:31:25 ]
pi_181471138
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:22 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als je een gat in de ruit hebt kun je er heel lang naar wijzen en roepen wie de schuldige er van is. Dan weet iedereen dat er een gat zit en mogelijk zelfs de dader, maar je zit alsnog op de tocht omdat er een gat in je raam zit.
Qatarese glazenmakers

  Redactie Frontpage zondag 26 augustus 2018 @ 14:31:54 #285
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181471165
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Qatarese glazenmakers

[ afbeelding ]
Jammer wel matglas.

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:32:05 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181471172
quote:
10s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jezus christus rot dan op uit dit topic of stop dan op z'n minst op mij steeds te reageren man met je idiote posts hele tijd. :')
zou ik Turkije wonen dan sloot men mij op
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181471242
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:31 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Jammer wel matglas.

[ afbeelding ]
Collateral damage.
pi_181471253
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zou ik Turkije wonen dan sloot men mij op
In Nederland zou men je ook moeten opsluiten, maar dan vanwege andere redenen. :')
  Redactie Frontpage zondag 26 augustus 2018 @ 14:39:34 #289
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181471350
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Collateral damage.
Waarom haal je Schwarzenegger er nou weer bij?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:41:48 #290
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181471406
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je doet Erdogan als burgeusta van Istanbul wel echt te kort. Hij heeft gigantisch veel betekend voor Istanbul.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals ik in mijn betoog aangaf zijn die investeringen teniet gedaan door stug vol te bouwen. Het verkeer is kutter dan ooit. Het enige goede uit zijn periode is de komst van de ov-chipkaart in 1995 dat vandaag de dag beter werkt dan het gedrocht in Nederland.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181471499
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:41 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Zoals ik in mijn betoog aangaf zijn die investeringen teniet gedaan door stug vol te bouwen. Het verkeer is kutter dan ooit. Het enige goede uit zijn periode is de komst van de ov-chipkaart in 1995 dat vandaag de dag beter werkt dan het gedrocht in Nederland.
En het water en de troep op de straten die jullie Kemalisten niet wilden opruimen.

Fuck it, een anti-Erdogan die iig wel onderstreept dat Erdogan het land aan het op/volbouwen is _O_

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2018 14:47:42 ]
pi_181471529
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:39 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Waarom haal je Schwarzenegger er nou weer bij?
Ish koeltoerrr
  Moderator zondag 26 augustus 2018 @ 15:31:25 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181472953
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar wat boeit het dat de lira daalt, wat boeit het dat Erdogan president is, verschillende onderwerpen boeien verschillende personen om verschillende redenen.
ow zo bedoel ik het niet

het is meer dat het (Turkije in de Russische invloedssfeer oid) steeds zo gebracht wordt als iets wat absoluut en ten alle tijden voorkomen moet worden

waarom?

van mij hoeft het niet hoor, hoe meer zielen hoe meer vreugd enzo maar echt als een dreigement voelt het ook niet terwijl het wel constant zo gebracht wordt ... lekker laten gaan als ze denken daar rijk van te worden, net als de Britsen :W

misschien kunnen die twee zelfs met elkaar gaan mailen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 26 augustus 2018 @ 15:36:42 #294
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181473108
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En het water en de troep op de straten die jullie Kemalisten niet wilden opruimen.

Fuck it, een anti-Erdogan die iig wel onderstreept dat Erdogan het land aan het op/volbouwen is _O_
Hier in deze Kemalistische wijk is het altijd schoon geweest :6 Het zijn eerder de holbewoners uit de binnenlanden die geen enkele beschaving kennen. Juist deze groep is in grote getale als gastarbeider naar het buitenland gegaan -O-

Was dat maar zo. Het is allemaal geconcentreerd in İstanbul. Als er nu eens geïnvesteerd wordt in het platteland...
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181473329
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 15:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow zo bedoel ik het niet

het is meer dat het (Turkije in de Russische invloedssfeer oid) steeds zo gebracht wordt als iets wat absoluut en ten alle tijden voorkomen moet worden

waarom?

van mij hoeft het niet hoor, hoe meer zielen hoe meer vreugd enzo maar echt als een dreigement voelt het ook niet terwijl het wel constant zo gebracht wordt ... lekker laten gaan als ze denken daar rijk van te worden, net als de Britsen :W

misschien kunnen die twee zelfs met elkaar gaan mailen _O-
I dunno, lijkt mij altijd een pro-actief beleid van de VS om de Russische expansie en invloedssferen zo veel mogelijk te bestrijden.
pi_181473398
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 15:36 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Hier in deze Kemalistische wijk is het altijd schoon geweest :6 Het zijn eerder de holbewoners uit de binnenlanden die geen enkele beschaving kennen. Juist deze groep is in grote getale als gastarbeider naar het buitenland gegaan -O-

Was dat maar zo. Het is allemaal geconcentreerd in İstanbul. Als er nu eens geïnvesteerd wordt in het platteland...
Bizar genoeg is het niet alleen de overheid, maar ook de particuliere İnşaat Sanayi blijft zich massaal richten op de grotere steden, waaronder Istanbul het populairst blijft.
  zondag 26 augustus 2018 @ 16:00:55 #297
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181473865
quote:
11s.gif Op zondag 26 augustus 2018 15:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

I dunno, lijkt mij altijd een pro-actief beleid van de VS om de Russische expansie en invloedssferen zo veel mogelijk te bestrijden.
vind ik eigenlijk niet zo erg

De Russen hebben het niet zo op moslims
op zwarten ook niet trouwens

Laat ze maar een beetje rommelen in het midden-oosten , Assad s blij met ze
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181476008
Semih Cetin, een admiraal die door Gulenisten in de gevangenis was gegooid, heeft verklaard dat 90% van de coupplegers die hij kent Gulenist is. Hij heeft vrienden die zeggen dat van de coupplegers die ze kennen 100% Gulenist is.

pi_181476151
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar wat boeit het dat de lira daalt, wat boeit het dat Erdogan president is, verschillende onderwerpen boeien verschillende personen om verschillende redenen.
Zullen we het over het weer hebben daar?

Want daarmee gaat het best wel goed.
pi_181477778
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 17:12 schreef polderturk het volgende:
Semih Cetin, een admiraal die door Gulenisten in de gevangenis was gegooid, heeft verklaard dat 90% van de coupplegers die hij kent Gulenist is. Hij heeft vrienden die zeggen dat van de coupplegers die ze kennen 100% Gulenist is.


Mss kun jij een topic openen voor je filmpjes en plaatjes.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator zondag 26 augustus 2018 @ 22:25:07 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181485030
quote:
11s.gif Op zondag 26 augustus 2018 15:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

I dunno, lijkt mij altijd een pro-actief beleid van de VS om de Russische expansie en invloedssferen zo veel mogelijk te bestrijden.
sure maar vandaag de dag speelt dat feestje zich elders in de wereld af en het moet wel echt heel erg veel slechter gaan met Turkije voor je er echt invloed op uit kunt oefenen

ik denk niet dat iemand Turkije heel erg actief tegen gaat werken als die met de Russen in bed willen kruipen en ik denk niet dat de Russen Turkije er heel erg voor gaan belonen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')