abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:03:06 #1
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181418190

De Turkse lira is dit jaar sterk onder druk komen te staan, maar belandde vorige week in een vrije val. De geruchten over de invoering van kapitaalcontroles hebben vermoedelijk bijgedragen aan de recente onrust, doordat mensen wellicht nog snel geld wegsluizen voordat dit onmogelijk wordt. De druk houdt een besmettingsgevaar in, want de euro is plotseling gedaald tot onder USD 1,15. Ook maakt de ECB zich naar verluidt zorgen over de exposure van sommige Europese banken aan Turkse entiteiten.

Klassiek geval?
Turkije heeft een groot tekort op de lopende rekening van de betalingsbalans (6% à 7% van het BBP) en een omvangrijke kortlopende schuld. De financieringsbehoefte op korte termijn is dan ook aanzienlijk, waardoor het land afhankelijk is van de instroom van kapitaal. De vrije val van de lira wijst erop dat buitenlandse beleggers op dit moment niet bereid zijn om Turkije te financieren. De inflatie is dit jaar opgelopen naar 15% en zal ongetwijfeld verder stijgen gezien de problemen rond de lira. Dit lijkt allemaal op een klassiek geval van een opkomende economie die in betalingsproblemen raakt. Een dergelijke ontwikkeling draait meestal uit op een verzoek om hulp aan het IMF om een faillissement te voorkomen.

Nee, geen klassiek geval
Turkije is echter geen ‘klassiek geval’. De economie groeit sterk. Dit maakt het makkelijk voor de regering om te beweren dat de problemen het gevolg zijn van één of andere buitenlandse samenzwering. Bovendien zijn, anders dan in veel andere opkomende economieën die in deze situatie belanden, de overheidsfinanciën niet de grootste boosdoener. Het Turkse begrotingstekort is niet buitensporig en ook de overheidsschuld is dat niet. In dit geval komt de Turkse behoefte aan dollarfinanciering voor een groot deel voort uit de private sector.

Ook de politiek is anders dan in het ‘klassieke geval’. Turkije is door zijn ligging van groot geopolitiek belang. Rusland en China zouden, ongetwijfeld, niet aarzelen om te proberen een wig te drijven tussen Turkije en de andere NAVO-landen. Daarnaast zorgen de sancties die de VS heeft opgelegd aan Turkije, ervoor dat de Turkse overheid meer openstaat voor toenaderingspogingen van Rusland en China. En tot slot heeft president Erdogan zichzelf veel macht toegeëigend, onder meer met betrekking tot het economische en monetaire beleid. Dit heeft bijgedragen aan de negatieve opstelling van internationale beleggers.

Wij denken nog steeds dat Turkije zelf uit deze precaire situatie kan komen en op eigen kracht de benodigde financiering kan vinden, maar de kans is aanzienlijk dat het land zich toch moet wenden tot het Internationaal Monetair Fonds (IMF). Onderhandelingen met het IMF zullen ongetwijfeld lastig worden. Het IMF zal hoogstwaarschijnlijk vragen om beleidsaanpassingen waar president Erdogan niets voor voelt.

Hulp bieden
De ontwikkelingen rond Turkije beginnen inmiddels ook gevolgen te krijgen voor andere financiële markten. Valuta’s van andere opkomende landen zijn gedaald en ook de euro is zwakker geworden. Voor deze markten is het dus ook belangrijk dat er enige stabiliteit terugkeert in Turkije. En het lijkt me dat het voor westerse landen belangrijk is dat de invloed van Rusland en China beperkt blijft.
Bron
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:04:11 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181418213
En verder...
:)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:29:12 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181418741
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:47 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Valt wel mee.
Mussolini en Franco hadden weinig last van ze.
Ja Franco was een graadje erger nog dan Erdogan of Maduro nu
en Mussolini ook
en in wit rusland heben we loekasjenko di eook nooit meer weggaat

Democratie is moeilijk te bewaren , daarvoor is een koningshuis die boven de regering staat wel nuttig
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_181418797
Onder Franco was er geen hongersnood zoals in Venezuela dus tja, och.

Maar goed, 6.09 dit het Turkse papier vs Trump papier nu.
Trump 1
Erdogan 0
pi_181418815
Zo, terug van twee weekjes Turkije. Alle winkelcentra’s zijn vol en maken overuren. Hotels zijn allemaal volgeboekt. Ik heb in tijden niet zo’n toeristenstroom gezien. Natuurlijk geen kaaskop of Duitser te bekennen. (Moderne) toeristen uit Iran, Kuwait, Qatar en natuurlijk Rusland hebben het daar enorm naar hun zin. Het was echt een gekkenhuis in de omgeving van Antalya.

Zelf heb ik ook enorm geprofiteerd van de lage koers. Een paar originele ray-ban brillen, maatpak, 3-paar lederen schoenen, super gave leren rugzak van afgeprijsd van 2000 lira en noem maar op. Volgens mij heb ik voor alles 350 euro uitbesteed. Dat is de prijs van 1 bril bij Pearle.

Wellicht in de herstvakantie weer 🙌🏼
pi_181418879
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:32 schreef RoW_0 het volgende:
Zo, terug van twee weekjes Turkije. Alle winkelcentra’s zijn vol en maken overuren. Hotels zijn allemaal volgeboekt. Ik heb in tijden niet zo’n toeristenstroom gezien. Natuurlijk geen kaaskop of Duitser te bekennen. (Moderne) toeristen uit Iran, Kuwait, Qatar en natuurlijk Rusland hebben het daar enorm naar hun zin. Het was echt een gekkenhuis in de omgeving van Antalya.

Zelf heb ik ook enorm geprofiteerd van de lage koers. Een paar originele ray-ban brillen, maatpak, 3-paar lederen schoenen, super gave leren rugzak van afgeprijsd van 2000 lira en noem maar op.

Goed nieuws voor de buitenlandse parasieten inderdaad. De gewone man daar is veel meer verloren dan wat die paar extra toeristen meebrengen. Maar ze zullen je wel dankbaar zijn voor het doekje voor het bloeden. Een echte patrioot. :')
pi_181418894
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:35 schreef Confetti het volgende:

[..]

Goed nieuws voor de buitenlandse parasieten inderdaad. De gewone man daar is veel meer verloren dan wat die paar extra toeristen meebrengen. Maar ze zullen je wel dankbaar zijn voor het doekje voor het bloeden. Een echte patrioot. :')
Wie zegt dat ik een echte patrioot ben dan? :)

Ps: het waren allemaal ook nog eens allemaal (originele) tax-free winkeltjes. Van alles btw terug 😘
pi_181419041
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:36 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Ps: het waren allemaal ook nog eens allemaal (originele) tax-free winkeltjes. Van alles btw terug 😘
Het was meer een algemene opmerking over veel Turkse Nederlanders. Schijnheilig ultranationalistisch doen maar in hun vuistje lachen dat ze met hun euro's huizen en spullen voor een spotprijs kunnen opkopen nu. Deze mensen kennen geen schaamte.
pi_181419107
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:36 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Niemand, behalve hijzelf dan idd.

Gevalletje: Ik vermoed dat jij Turks bent, ik heb zo mijn ideeën over Turken ---> Nep patrioot.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:46:28 #10
323876 michaelmoore
pi_181419177
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:32 schreef RoW_0 het volgende:

Zelf heb ik ook enorm geprofiteerd van de lage koers. Een paar originele ray-ban brillen, maatpak, 3-paar lederen schoenen, super gave leren rugzak van afgeprijsd van 2000 lira en noem maar op. Volgens mij heb ik voor alles 350 euro uitbesteed. Dat is de prijs van 1 bril bij Pearle.

en Turken verkopen met verlies, want voor de prijs kunnen ze de verkochte goederen nooit terug kopen.
Maar dat kan jou geen biet schelen

Maar volgende keer dat je gaat dan gaan ze de goederen per dag omprijzen . en dan is het voordeel weg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_181419278
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:41 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het was meer een algemene opmerking over veel Turkse Nederlanders. Schijnheilig ultranationalistisch doen maar in hun vuistje lachen dat ze met hun euro's huizen en spullen voor een spotprijs kunnen opkopen nu. Deze mensen kennen geen schaamte.
Is het minder erg als ik zeg dat ik anti-erdogan ben maar ook zojuist eigenaar ben geworden van 645 vierkante meter grond in Antalya nabij vluchthaven? 😂

Dat heet handel. De emoties die jij omschrijft is voor de plebs. Schaamte, trots en wat dan ook houdt je alleen maar tegen. In plaats van huilen heb ik tijdens de crisis in Nederland een pand van 3 verdiepingen aan de Rijn gekocht, langzaam opgeknapt en functioneert nu als hotel.

Kortom het interesseert mij niet allemaal wat een blonde president zegt of een islamitische schaap. Ik kijk naar mijzelf én ik wil méér. Waar ook ter wereld.
pi_181419331
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:49 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Is het minder erg als ik zeg dat ik anti-erdogan ben maar ook zojuist eigenaar ben geworden van 645 vierkante meter grond in Antalya nabij vluchthaven? 😂

Dat heet handel. De emoties die jij omschrijft is voor de plebs. Schaamte, trots en wat dan ook houdt je alleen maar tegen. In plaats van huilen heb ik tijdens de crisis in Nederland een pand van 3 verdiepingen aan de Rijn gekocht, langzaam opgeknapt en functioneert nu als hotel.

Kortom het interesseert mij niet allemaal wat een blonde president zegt of een islamitische schaap. Ik kijk naar mijzelf én ik wil méér.
En het geld voor dat stukje grond in Turkije, waar heb je dat verdiend? Juist ja, in Nederland. En dan ga je dat pompen in de Turkse economie? Echt ingeburgerd ben je :')
pi_181419343
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en Turken verkopen met verlies, want voor de prijs kunnen ze de verkochte goederen nooit terug kopen.
Maar dat kan jou geen biet schelen

Maar volgende keer dat je gaat dan gaan ze de goederen per dag omprijzen . en dan is het voordeel weg

Klopt. En IK heb geprofiteerd

Heerlijk.

quote:
9s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En het geld voor dat stukje grond in Turkije, waar heb je dat verdiend? Juist ja, in Nederland. En dan ga je dat pompen in de Turkse economie? Echt ingeburgerd ben je :')
Verdiend in Nederland door toeristen uit het buitenland 😘
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:52:06 #14
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181419345
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:32 schreef RoW_0 het volgende:

Ah, het is dus allemaal onzin van de Westerse media. Het grootse Turkse volk wordt weer eens ondergewaardeerd, krijgt geen respect van m.n. de kaaskoppen.

Slaap lekker.

:')
pi_181419394
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:52 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Ah, het is dus allemaal onzin van de Westerse media. Het grootse Turkse volk wordt weer eens ondergewaardeerd, krijgt geen respect van m.n. de kaaskoppen.

Slaap lekker.

Gast, the fuck heb jij het over? Hij beaamt toch dat er geen Duitser of Nederlander te bekennen was, wat vrijwel opmerkelijk is in de zomer in fucking Antalya en dat hij alles voor een koopje heeft weten te bemachtigen, damn :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 10:54:28 ]
pi_181419420
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:52 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Slaap lekker.

He? Heb jij wel economie gehad op school? Volgens mij begrijp jij het niet helemaal 😂
pi_181419445
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:52 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Heerlijk.

[..]

vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:56:51 #18
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181419468
Misschien moet Turkije een voorbeeld nemen aan Zuid-Korea..

https://www.nu.nl/buitenl(...)erhoogd-25-jaar.html
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181419537
quote:
Opflikkeren met je allah. 😘
pi_181419546
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:00 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Opflikkeren met je Allah. 😘
Zet maar nu op repeat.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:05:04 #21
323876 michaelmoore
pi_181419654
quote:

[..]

Heerlijk.
ku
[..]

kun je beter een stukje grond kopen in plats van nieuwe sokken
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:06:41 #22
323876 michaelmoore
pi_181419699
quote:

[..]

Heerlijk.

[..]

beter naar een faillement winkel in nederland gaan dan kun je ook goedkoop kopen
pi_181419805
Heerlijk hoe boos ik Nederlandse tokkies en Turkse erdolfers kan maken. Beide groepen waar ik niks mee te maken wil hebben.

De ene groep is boos omdat zij geen vakantie kunnen betalen en denken dat Nederland het beste land ter wereld is en alle andere landen al-le-maal achterlijk zijn. De andere zijn nepturken omdat die bekend staan om hun schijnheiligheid en het aanhouden van de arabische leer. Stelletje verraders.
pi_181419887
Net eckt theehuis :Y
Maar dan zonder rook. :7
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:35:42 #25
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181420337
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:54 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

He? Heb jij wel economie gehad op school? Volgens mij begrijp jij het niet helemaal 😂
Sterker nog, ik ben van huis uit econoom en ben in 1984 met lof afgestudeerd van de EUR. Maar ik vind ook dat de Turken achterlijk bezig zijn. ;)
pi_181420580
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:35 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Sterker nog, ik ben van huis uit econoom en ben in 1984 met lof afgestudeerd van de EUR. Maar ik vind ook dat de Turken achterlijk bezig zijn. ;)
Je gaat offtopic. Ik vertel mijn bevindingen en hij komt met complottheorien 😂 Als afgestudeerd econoom moet je wel kunnen lezen. Groetjes, een jurist.

[ Bericht 1% gewijzigd door RoW_0 op 24-08-2018 11:57:30 ]
pi_181420950
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:49 schreef RoW_0 het volgende:

Kortom het interesseert mij niet allemaal wat een blonde president zegt of een islamitische schaap. Ik kijk naar mijzelf én ik wil méér. Waar ook ter wereld.
Terecht.

Al die rare posts van mensen die proberen te zeggen dat als je nu stuff in Turkije koopt je een parasiet ofzo bent zijn echt tenen krommend.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:09:27 #28
323876 michaelmoore
pi_181421170
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:00 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Terecht.

Al die rare posts van mensen die proberen te zeggen dat als je nu stuff in Turkije koopt je een parasiet ofzo bent zijn echt tenen krommend.
Het is de schuld van de Turkse handelaren zelf als ze zaken verkopen beneden de vervangingswaarde
Dat zullen ze zeer snel afleren
pi_181421232
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:09 schreef michaelmoore het volgende:
Het is de schuld van de Turkse handelaren zelf als ze zaken verkopen beneden de vervangingswaarde
Dat zullen ze zeer snel afleren
Jah. Ze verkopen uit vrije wil. Misschien is het voor handelaren een manier om de Forex winst te kristalliseren. Die producten zijn wsl gekocht toen de lira hoger stond, dus in lira hebben ze minder gekost dan ze nu waard zijn. Dat is natuurlijk een one-off effect want zoals jij ook opmerkt, om die spullen opnieuw in te slaan zullen er nu meer lira's afgetikt moeten worden omdat de lira een stuk lager staat nu. Het lijkt me dat dit zelfs geld voor spullen die binnen Turkije geproduceerd worden omdat grondstoffen en andere components nu ook duurder zijn om in te slaan in lira.

Verder - persoonlijk zou ik nu niet in Turkije investeren omdat ik denk dat dit slechts het begin van een downturn is. Echter, als je je eigen cash riskeert en daar een mooie return mee maakt (en mijn ongelijk bewijst), fair enough!
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:26:34 #30
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181421500
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:46 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Je gaat offtopic. Ik vertel mijn bevindingen en hij komt met complottheorien 😂 Als afgestudeerd econoom moet je wel kunnen lezen. Groetjes, een jurist.
Ok, als jij belooft niks meer te schrijven over 'economie' want jij hebt daar als Turkse kaaskop duidelijk geen kaas van gegeten. :W
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:30:04 #31
323876 michaelmoore
pi_181421559
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:11 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Jah. Ze verkopen uit vrije wil.
Misschien is het voor handelaren een manier om de Forex winst te kristalliseren.
Die producten zijn wsl gekocht toen de lira hoger stond, dus in lira hebben ze minder gekost dan ze nu waard zijn.
Dat is natuurlijk een one-off effect want zoals jij ook opmerkt, om die spullen opnieuw in te slaan zullen er nu meer lira's afgetikt moeten worden omdat de lira een stuk lager staat nu.
Het lijkt me dat dit zelfs geld voor spullen die binnen Turkije geproduceerd worden omdat grondstoffen en andere components nu ook duurder zijn om in te slaan in lira.

De Turkene zijn duidelijk overvallen door de snelle koersdaling van de Lira

en een prijskaartje vervangen van en een nieuwe Mercedes dat doe je niet iedere dag of week
pi_181421753
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:30 schreef michaelmoore het volgende:

een prijskaartje vervangen dat doe je niet iedere dag of week
De mediamarkt met hun digitale prijskaartjes doen het met een druk op de knop. Zulke digitale prijskaartjes in Turkije gaan verkopen lijkt me een gat in de zakkende markt. Alleen de kaartjes wel al met genoeg 000 uitvoeren. :D
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:45:44 #33
323876 michaelmoore
pi_181421835
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De mediamarkt met hun digitale prijskaartjes doen het met een druk op de knop. Zulke digitale prijskaartjes in Turkije gaan verkopen lijkt me een gat in de zakkende markt. Alleen de kaartjes wel al met genoeg 000 uitvoeren. :D
maar een gedane offerte kun je niet meer aanpassen, tenzij je de verkoopvoorwaarden aanpast

De souvenir verkopers gingen vrij snel over op in prijzen in Euro
pi_181422008
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar een gedane offerte kun je niet meer aanpassen, tenzij je de verkoopvoorwaarden aanpast

De souvenir verkopers gingen vrij snel over op in prijzen in Euro
De Russen en Iraniërs die er blijkbaar nu op vakantie zijn hebben toch geen euro's. :P
pi_181422051
Komt de softpower nog?
pi_181422086
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:58 schreef vigen98 het volgende:
Komt de softpower nog?
Weet jij wat softpower is en volg je het nieuws?
pi_181422143
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Weet jij wat softpower is en volg je het nieuws?
Ja ik weet wat softpower is. Nou, is het al aan het werken voor Turkije of niet?
pi_181422151
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Weet jij wat softpower is
Nee, wat is het?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_181422170
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja ik weet wat softpower is. Nou, is het al aan het werken voor Turkije of niet?
Ja hoor, behoorlijk. Dan moet de door mij te trekken conclusie zijn dat je het nieuws amper volgt.
pi_181422181
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:04 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Nee, wat is het?
Baklava recepten.
pi_181422185
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja hoor, behoorlijk. Dan moet de door mij te trekken conclusie zijn dat je het nieuws amper volgt.
Oké leg eens uit hoe het werkt? Lijkt erop dat elke diplomateke poging van Turkije richting de VS compleet faalt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 13:07:05 ]
pi_181422202
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:06 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oké leg eens uit hoe het werkt?
Voor we onnodig tijd gaan verspillen, mag ik je even vragen wat jij verstaat onder softpower?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:07:53 #43
323876 michaelmoore
pi_181422219
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De Russen en Iraniërs die er blijkbaar nu op vakantie zijn hebben toch geen euro's. :P
euro is algemeen geaccepteerd , valuta van de buren, je moet ergens in rekenen
pi_181422221
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:06 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oké leg eens uit hoe het werkt? Lijkt erop dat elke diplomateke poging van Turkije richting de VS compleet faalt.
Kan ik hieruit concluderen dat het geschreeuw van Erdogan de softpower is?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:08:06 #45
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181422226
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vrees dat je zo'n 20 jaar te laat bent. De eerste digitale prijskaartjes in Turkije zag ik bij de hypermarkt Continent die nu Carrefour heet. Digitale prijskaartjes waren in Turkije eerder gemeengoed dan in de rest van Europa vanwege de hoge inflatie.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:09:12 #46
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_181422243
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor we onnodig tijd gaan verspillen, mag ik je even vragen wat jij verstaat onder softpower?
Zomaar een gokje: iets waar jij nog niet zo lang geleden mee anderen in het vooruitzicht hebt gesteld dat erdo alle problemen wel ff als sneeuw voor de zon mee zou laten verdwijnen?

How is that working out?
pi_181422268
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zucht gaan we nu over definities praten... Oké, ik hanteer Nye's concept van softpower. Oké, hoe is Turkije daar succesvol in?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:10:30 #48
323876 michaelmoore
pi_181422273
EURO - TURKSE LIRA - KOERS (EUR - TRY)REALTIMEKOERS
7,0168 TRY -0,0040 TRY -0,06 %
Tijd 13:06
Handelsdatum 24-8-2018
Opening 7,0187
Slot 7,0207
Hoogste 7,095

7 lira voor een euro nu
pi_181422277
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zomaar een gokje: iets waar jij nog niet zo lang geleden mee anderen in het vooruitzicht hebt gesteld dat erdo alle problemen wel ff als sneeuw voor de zon mee zou laten verdwijnen?

How is that working out?
Ik en Vigen gaan even een gesprek op niveau aan hopelijk, je mag best wel meelezen, misschien pak je er iets van op.
pi_181422329
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik vrees dat je zo'n 20 jaar te laat bent. De eerste digitale prijskaartjes in Turkije zag ik bij de hypermarkt Continent die nu Carrefour heet. Digitale prijskaartjes waren in Turkije eerder gemeengoed dan in de rest van Europa vanwege de hoge inflatie.
In Nederland heb je volgens mij alleen bij de Makro (van supermarkten) digitale prijskaarten.
pi_181422333
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:10 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Zucht gaan we nu over definities praten... Oké, ik hanteer Nye's concept van softpower. Oké, hoe is Turkije daar succesvol in?
Kan je het ook even in je eigen woorden samenvatten wat jij er onder verstaat, zodat ik geen woorden in je mond leg. De claim van de geopperde Turkse softpower zit je al overduidelijk meerdere topics al dwars, dus ik ben bereid met je het gesprek aan te gaan, maar dan wil ik even een goede definitie hebben van wat je er onder verstaat.

Indien mogelijk je volgende reactie meteen in je eigen woorden, zodat ik daarop meteen inhoudelijk kan reageren. Hoeven we het niet meer over definities te hebben, maar heb ik al een definitie van wat jij er onder verstaat. I cant stress enough dat het hopelijk dan ook echt in je eigen woorden is en geen citaat van her en der geplukt svp.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 13:15:23 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:14:52 #52
6484 ExTec
pi_181422371
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik en Vigen gaan even een gesprek op niveau aan hopelijk, je mag best wel meelezen, misschien pak je er iets van op.
J/N?
pi_181422419
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kan je het ook even in je eigen woorden samenvatten wat jij er onder verstaat, zodat ik geen woorden in je mond leg. De claim van de geopperde Turkse softpower zit je al overduidelijk meerdere topics al dwars, dus ik ben bereid met je het gesprek aan te gaan, maar dan wil ik even een goede definitie hebben van wat je er onder verstaat.

Indien mogelijk je volgende reactie meteen in je eigen woorden, zodat ik daarop meteen inhoudelijk kan reageren. Hoeven we het niet meer over definities te hebben, maar heb ik al een definitie van wat jij er onder verstaat.
Ik zit op mijn mobiel dus veel typen heb ik geen zin in dus heb ik maar heel snel de wiki erbij gepakt, daar kan je Nye's concept van softpower ook in vinden.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Soft_power

Soft power is the ability to attract and co-opt, rather than by coercion (hard power), which is using force or giving money as a means of persuasion. Soft power is the ability to shape the preferences of others through appeal and attraction. The current ranked world's greatest "soft" Power is the United Kingdom[1] considered having the most diplomatic and cultural clout. A defining feature of soft power is that it is noncoercive; the currency of soft power is culture, political values, and foreign policies. Recently, the term has also been used in changing and influencing social and public opinion through relatively less transparent channels and lobbying through powerful political and non-political organizations. In 2012, Joseph Nye of Harvard University explained that with soft power, "the best propaganda is not propaganda", further explaining that during the Information Age, "credibility is the scarcest resource."[2]
pi_181422443
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

J/N?
Je stelt soort van dezelfde vraag als Vigen, ik vermoed dat hij bereid is om een gesprek methodisch op gang te zetten dus als je het niet als te erg vindt ( niet dat het wat uitmaakt ) zet ik het gesprek met hem voort. Je mag er best op reageren of meelezen, maar ik hou het even met een onderonsje met hem. Ffkes.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:20:23 #55
6484 ExTec
pi_181422498
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:13 schreef Triggershot het volgende:

De claim van de geopperde Turkse softpower zit je al overduidelijk meerdere topics al dwars,
Dwarszitten is wat anders dan schadenfreude over week in week uit iemand wijzen op eerder gedane domme uitspraken, waar ook nooit een inhoudelijk antwoord op komt ;)

Voor de duidelijkheid: who cares over softpower, of niet :z

Maar als jij echt eerder hebt lopen pochen dat erdolf het zo wel ff zou gaan fixen,

Verdien je het wmb gewoon om 3 maal daags de vraag te krijgen "hoe het nou ook alweer zit, met die softpower". En dat is de huidige realiteit, niet? Dit is een interessante reeks. Ik kijk hier dagelijks. En de vraag word je ook zo ongeveer 3 maal daags gesteld :)

Kun je simpel vanaf komen, door slechts te melden dat je erdolf zijn "softpower hebt overschat". ;)

My 2 cents. ;)
pi_181422516
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:16 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik zit op mijn mobiel dus veel typen heb ik geen zin in dus heb ik maar heel snel de wiki erbij gepakt, daar kan je Nye's concept van softpower ook in vinden.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Soft_power

Soft power is the ability to attract and co-opt, rather than by coercion (hard power), which is using force or giving money as a means of persuasion. Soft power is the ability to shape the preferences of others through appeal and attraction. The current ranked world's greatest "soft" Power is the United Kingdom[1] considered having the most diplomatic and cultural clout. A defining feature of soft power is that it is noncoercive; the currency of soft power is culture, political values, and foreign policies. Recently, the term has also been used in changing and influencing social and public opinion through relatively less transparent channels and lobbying through powerful political and non-political organizations. In 2012, Joseph Nye of Harvard University explained that with soft power, "the best propaganda is not propaganda", further explaining that during the Information Age, "credibility is the scarcest resource."[2]
Ik ben bekend met Nye's concept en dat is ook waar ik doel op, maar nogmaals wat ik graag zou willen is of jij het even in je eigen woorden wilt samenvatten zodat ik je geen woorden in de mond leg. Jij bleef het in voorgaande topics aankaarten en ik bleef jou middels ad hominems verwijten van het nieuws niet te volgen dan wel de definitie niet te snappen, dus nogmaals svp in je eigen woorden. Meer dan 1 a 2 zinnen heb ik echt niet nodig als je bereid bent iig om de moeite te nemen mij te verlichten met jouw begrip er van.
pi_181422556
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dwarszitten is wat anders dan schadenfreude over week in week uit iemand wijzen op eerder gedane domme uitspraken, waar ook nooit een inhoudelijk antwoord op komt ;)

Voor de duidelijkheid: who cares over softpower, of niet :z

Maar als jij echt eerder hebt lopen pochen dat erdolf het zo wel ff zou gaan fixen,

Verdien je het wmb gewoon om 3 maal daags de vraag te krijgen "hoe het nou ook alweer zit, met die softpower". En dat is de huidige realiteit, niet? Dit is een interessante reeks. Ik kijk hier dagelijks. En de vraag word je ook zo ongeveer 3 maal daags gesteld :)

Kun je simpel vanaf komen, door slechts te melden dat je erdolf zijn "softpower hebt overschat". ;)

My 2 cents. ;)
Iedereen mag de vraag stellen die ze willen, ik ga niks ondernemen om je dat recht te ontnemen of ontmoedigen, maar je vertegenwoordiging van mijn posts gaat al flink mis, maar goed dat doe je misschien niet opzettelijk, ken je intentie en oprechtheid/trollfactor ook niet.

edit: fuck it, wat jij wil. "Ik heb de softpower van Erdogan overschat". Wat zat ik er toch naast! ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 13:27:50 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:26:59 #58
6484 ExTec
pi_181422625
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Iedereen mag de vraag stellen die ze willen, ik ga niks ondernemen om je dat recht te ontnemen of ontmoedigen, maar je vertegenwoordiging van mijn posts gaat al flink mis,
Ik stelde je toch ook de vraag of mijn interpretatie correct was? En vroeg daarna, nog simpeler om ja of nee te beantwoorden?

Maar je gaf helemaal geen antwoord ;) :W
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:28:12 #59
6484 ExTec
pi_181422646
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:16 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hallo Meneer vigen98 :)

Mag ik u vragen waarom u (ongeveer ;) ) 3 x daags aan Triggy vraagt waar die softpower blijft? :)
pi_181422668
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik stelde je toch ook de vraag of mijn interpretatie correct was? En vroeg daarna, nog simpeler om ja of nee te beantwoorden?

Maar je gaf helemaal geen antwoord ;) :W
Wees getroost, ik probeer een methodische gesprek met een overeengekomen definitie tussen mij en Vigen opgang te brengen waar ongetwijfeld een antwoord op jouw vraag komt eenmaal dat er een gesprek gaande is.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:30:39 #61
6484 ExTec
pi_181422681
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:23 schreef Triggershot het volgende:

edit: fuck it, wat jij wil. "Ik heb de softpower van Erdogan overschat". Wat zat ik er toch naast! ;)
Maar ik ben niet degene die 3x daags vraagt waar erdo z'n "softpower" toch blijft, hé? ;)
pi_181422702
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar ik ben niet degene die 3x daags vraagt waar erdo z'n "softpower" toch blijft, hé? ;)
Nee, jij domineert de laatste paar posts idd. Geen idee wat voor waarde je daar uit wilt halen, maar oke.
pi_181422746
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hallo Meneer vigen98 :)

Mag ik u vragen waarom u (ongeveer ;) ) 3 x daags aan Triggy vraagt waar die softpower blijft? :)
Omdat toen Trump met sancties op turkije had gezet, zei Triggershot meteen, tijd voor Turkijes softpower.

Sinds dat moment tot nu is de lira alleen maar slechter geworden, is de internationale positie van turkije slechter geworden, is de kredietrating naar junk rate gedowngrade, zijn de verhoudingen tussen het westen en Turkije verslechterd. Dit wijst gewoon naar een onsuccesvolle en slappe softpower van Turkije. Je moet je eens afvragen, waar is het voor nodig dat softpower? Aangezien ze militair niks kunnen gaan ze het via hun economische macht ( die ze niet hebben ) en diplomatieke macht hun invloed proberen te vergroten en hun positie te versterken. En sinds Trump de sancties heeft ingevoerd en Triggershot zei dat het tijd was voor Turkijes softpower, is het alleen slechter geworden voor Turkije. Daarom concludeer ik dat de zogenaamde softpower van Turkije gewoon een nothing burger is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 13:35:21 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:35:38 #64
6484 ExTec
pi_181422788
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, jij domineert de laatste paar posts idd.
Mijn woorden hebben de waarde die de lezer er aan geeft ;)

quote:
Geen idee wat voor waarde je daar uit wilt halen, maar oke.
Om eerlijk te zijn ben ik ook wel benieuwd?

Want vigen98 heeft het in elk deel van deze topic meermaals gevraagd? Lijkt er op dat hij je er mee zit te pesten, ofzo?

Waar gaat het over? :)
pi_181422836
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Mijn woorden hebben de waarde die de lezer er aan geeft ;)

[..]

Om eerlijk te zijn ben ik ook wel benieuwd?
Nofi, maar ik acht het op dit moment vooral als ruis.

quote:
Want vigen98 heeft het in elk deel van deze topic meermaals gevraagd? Lijkt er op dat hij je er mee zit te pesten, ofzo?

Waar gaat het over? :)
Geen idee wat zijn intentie is, ga ik niet over. Ik beoordeel het wel aan de hand van de moeite die hij er eventueel voor wilt doen. Mijn uitnodiging staat, de rest is aan hem. Trollen/pesten mag ben ik zelf ook niet vies van.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 13:38:37 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:46:04 #66
6484 ExTec
pi_181423038
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:37 schreef Triggershot het volgende:

Geen idee wat zijn intentie is,
Wat was de aanleiding?
pi_181423081
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wat was de aanleiding?
Voor wat, vraag je nu mij antwoorden voor hem te geven?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:50:21 #68
6484 ExTec
pi_181423123
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor wat, vraag je nu mij antwoorden voor hem te geven?
Daar zou je bv prima op kunnen antwoorden: dit postje. Of: ik zei dat en dat.

Ik verwacht geen doorwrochte analyse van zijn psyche. Ik acht je ook volstrekt niet in staat om die adequaat te kunnen geven 8-)
pi_181423145
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

Daar zou je bv prima op kunnen antwoorden: dit postje. Of: ik zei dat en dat.

Ik verwacht geen doorwrochte analyse van zijn psyche. Ik acht je ook volstrekt niet in staat om die adequaat te kunnen geven 8-)
Daarom, daarom lijkt mij dus ook een antwoord op de vraag volstrekt onnodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 13:51:45 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:57:07 #70
6484 ExTec
pi_181423254
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarom, daarom lijkt mij dus ook een antwoord op de vraag volstrekt onnodig.
Ja, dat jij het er maar liever niet over hebt was me al duidelijk :)
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:01:19 #71
6484 ExTec
pi_181423340
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:33 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Omdat toen Trump met sancties op turkije had gezet, zei Triggershot meteen, tijd voor Turkijes softpower.
Beetje wat ik zei, dus :D

quote:
Dit wijst gewoon naar een onsuccesvolle en slappe softpower van Turkije.
Wijst op het simpelweg niet hebben van ;)

quote:
Daarom concludeer ik dat de zogenaamde softpower van Turkije gewoon een nothing burger is.
Ze lijkt het inderdaad niet te hebben nee.

Maar waarom achtervolg je hem er zo lang/veel mee?

Heeft'ie je kwaad gemaakt? ;)
pi_181423437
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

Beetje wat ik zei, dus :D

[..]

Wijst op het simpelweg niet hebben van ;)

[..]

Ze lijkt het inderdaad niet te hebben nee.

Maar waarom achtervolg je hem er zo lang/veel mee?

Heeft'ie je kwaad gemaakt? ;)
Nou als hij wilt dat ik stop heb ik voorbeelden nodig dat Turkijes softpower werkt. Hij wilt dat niet doen en wilt liever mijn definitie weten van softpower. Tja.
pi_181423666
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, dat jij het er maar liever niet over hebt was me al duidelijk :)
Oke.
pi_181423681
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:05 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nou als hij wilt dat ik stop heb ik voorbeelden nodig dat Turkijes softpower werkt. Hij wilt dat niet doen en wilt liever mijn definitie weten van softpower. Tja.
Ik wil dat doen, na ik jouw definitie weet van softpower, raar he.
Mijn uitnodiging is afgeslagen begrijp ik?

Zo ja, mooi terug naar trollershot. :7

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 14:18:47 ]
pi_181423715
Turkish softpowerrrrr _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 14:19:16 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:26:38 #76
6484 ExTec
pi_181423881
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:19 schreef Triggershot het volgende:
_O-
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:28:13 #77
6484 ExTec
pi_181423911
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:19 schreef Triggershot het volgende:
There ain't no such thing. 8-)
pi_181423963
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

There ain't no such thing. 8-)
Ik als middleaged non-Turk-loser zit op mijn vrije vrijdagmiddag Turkije te verdedigen tegen antagonisten. Dude ik ben het fucking bewijs van Turkish softpowerrrrrr. :7
pi_181424021
quote:
Nearly 19 million people — 16 million of them foreigners and the rest Turks living abroad — visited Turkey in the first six months of this year, a 29 percent increase over the same period in 2017, according to the government. Tourism revenue rose by a similar percentage to more than $11 billion.
66,641,666,160.30 TRY in tha pockettttt _O_

Fuck yeaaah :7
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:37:01 #80
6484 ExTec
pi_181424078
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En als je met je ogen knippert is het meer geworden, hé :)
pi_181424098
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

En als je met je ogen knippert is het meer geworden, hé :)
Klopt, stromen nog steeds toeristen binnen :Y _O_
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:38:54 #82
6484 ExTec
pi_181424119
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt, stromen nog steeds toeristen binnen :Y _O_
Het onvermijdelijke uitstellen?
pi_181424141
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het onvermijdelijke uitstellen?
Live to fight another day. :7
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:41:12 #84
323876 michaelmoore
pi_181424182
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]
Tourism revenue rose by a similar percentage to more than $11 billion.

Fuck yeaaah :7
en de lira is hoeveel procent in waarde gedaald?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:44:52 #85
6484 ExTec
pi_181424278
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Live to fight another day. :7
Het onvermijdelijke is door het putje gaan. Niet dood gaan, ofzo.

Leuk dat de hoge influx van buitenlandse valuta de façade van een werkende economie overeind houd, maar duurzaam is het allerminst.

Vakantieseizoen is zo goed als voorbij.
pi_181424380
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het onvermijdelijke is door het putje gaan. Niet dood gaan, ofzo.

Leuk dat de hoge influx van buitenlandse valuta de façade van een werkende economie overeind houd, maar duurzaam is het allerminst.

Vakantieseizoen is zo goed als voorbij.
No worries, Erdobrada heeft net 15 miljard geïmporteerd. :7
Volgende stap is Erdobroer die roept hoe goede vrienden Europa en Turkije eigenlijk wel niet zijn ergens volgende week.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:52:47 #87
6484 ExTec
pi_181424479
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

No worries, Erdobrada heeft net 15 miljard geïmporteerd. :7
Volgende stap is Erdobroer die roept hoe goede vrienden Europa en Turkije eigenlijk wel niet zijn ergens volgende week.
Nope. Want die gaan willen dat neefje van erdo ophoepelt bij financiën. And then some.

Gaat zijn Goddelijke Grootheids Sultan erdogan de 0de nooit goed vinden.
pi_181424623
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nope. Want die gaan willen dat neefje van erdo ophoepelt bij financiën. And then some.

Gaat zijn Goddelijke Grootheids Sultan erdogan de 0de nooit goed vinden.
Schoonzoon.

De meeting staat al gepland broerrrr.

Volgende week gaat Duitsland chillen met Turkiye, niet om te escaleren, maar om te hosselen.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 15:03:24 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:02:09 #89
6484 ExTec
pi_181424683
quote:
En dan gaat Heiko ze vertellen dat hij ze "100% steunt".

Maar laat je steun nou niet kunnen eten.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:03:30 #90
6484 ExTec
pi_181424708
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Schoonzoon.
Ow, en dat zijn echt 2 verschillende mensen?

Je weet maar nooit hé, bij turken ;)
pi_181424723
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

En dan gaat Heiko ze vertellen dat hij ze "100% steunt".

Maar laat je steun nou niet kunnen eten.
Tante Merkel is hierin ook niet geheel belangeloos.

After Trump attack on Russia ties, Merkel eyes Azeri gas

Duitsland is geen mama Theresa. That bitch wanna get laid to met een dikke Turkse durum.
pi_181424752
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:07:48 #93
6484 ExTec
pi_181424793
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tante Merkel is hierin ook niet geheel belangeloos.

After Trump attack on Russia ties, Merkel eyes Azeri gas
Totaal irrelevant.

Tenzij je wil gaan betogen dat 1 pijplijn het make or break verschil gaat maken.

quote:
Duitsland is geen mama Theresa. That bitch wanna get laid to met een dikke Turkse durum.
:r
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:08:42 #94
6484 ExTec
pi_181424803
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kun je wel naar tegen mij doen, maar "hier" trouwen we meestal niet met directe familie.
pi_181424837
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Man man, wat probeer je nu te bereiken met dit soort posts?

Het enige dat er gebeurt is dat je nu het risico loopt terecht van racisme beschuldigt te worden. En iedereen die ook kritisch is op Turkije (zoals ik) is dan collateral damage omdat wij ook met dit soort posts geassocieerd worden. Er is genoeg kritiek te leveren op Turkije zonder dit soort posts.
pi_181424871
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Totaal irrelevant.

Tenzij je wil gaan betogen dat 1 pijplijn het make or break verschil gaat maken.
Nieuw vliegveld komt eraan, Bosch gaat in Turkije investeren, Kanaal Istanbul is een ander ambitieus project waaraan gewerkt wordt. We gaan het zien.

quote:
:r
:9~
pi_181424885
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Kun je wel naar tegen mij doen, maar "hier" trouwen we meestal niet met directe familie.
Naar tegen jou, ik lach met je mee. De zieke guys die ik kende die op hun zusjes geilden waren vooral tatta's, maar dat terzijde.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 15:12:20 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:12:01 #98
6484 ExTec
pi_181424895
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:10 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Man man, wat probeer je nu te bereiken met dit soort posts?
Tijd verdrijf :)

quote:
Het enige dat er gebeurt is dat je nu het risico loopt terecht van racisme beschuldigt te worden. En iedereen die ook kritisch is op Turkije (zoals ik) is dan collateral damage omdat wij ook met dit soort posts geassocieerd worden.
Ik heb te doen met je.
pi_181424929
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:12 schreef ExTec het volgende:
Ik heb te doen met je.
En terecht. Ik moet door al die bagger heen scrollen terwijl ik gwn ff wil Schadefreuden op Turkije's problemen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:14:18 #100
6484 ExTec
pi_181424941
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nieuw vliegveld komt eraan, Bosch gaat in Turkije investeren, Kanaal Istanbul is een ander ambitieus project waaraan gewerkt wordt. We gaan het zien.
Ja, met infrastructuur kunstmatig je BNP hoog houden zijn ze in China ook heel goed in..

quote:
Gast, smerig :r

Ik ben ff me ogen uitspoelen met chloor, brb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')