De persconferentie:quote:De politie heeft een verdachte in beeld in de zaak van Nicky Verstappen, die in 1998 tijdens een zomerkamp werd verkracht en om het leven werd gebracht op de Brunssummerheide.
Op een persconferentie maakte de politie bekend dat de verdachte de 55-jarige Jos Brech is. Hij woonde ten tijde van de dood van Nicky bij zijn moeder in het naburige Simpelveld en vertrok oktober vorig jaar naar een chalet in de Franse Vogezen.
Sinds 19 februari heeft niemand nog iets van hem vernomen. In april is hij als vermist opgegeven. Hij had geen partner en geen kinderen en organiseerde survivaltochten in de Vogezen. Hij staat nu op de Europese opsporingslijst.
Brech kwam in beeld door het dna-verwantschapsonderzoek waaraan het afgelopen half jaar ongeveer 15.000 mannen hebben meegedaan. Hij deed daar zelf niet aan mee, maar dna van zijn familieleden leidde naar hem.
Dat leidde tot een match:
De Nederlandse politie is samen met Franse collega's naar het chalet van de verdachte in de Vogezen gegaan, maar daar was hij niet meer. Het chalet is doorzocht en er zijn spullen in beslag genomen, en daar is zijn dna op aangetroffen. Volgens de politie gaf dat 100 procent zekerheid.
Zedendelict
Brech was in het verleden actief bij de scouting en heeft enkele jaren op een peuterspeelzaal gewerkt. In 1985 kwam hij in beeld vanwege een zedendelict, maar die zaak werd geseponeerd. Welk delict dat was, kan de politie niet meer achterhalen. Zijn contactgegevens waren bekend, doordat hij in 1998 na de moord op Nicky Verstappen al door de politie is gehoord.
Op basis van de sporen die zijn gevonden, spreekt de politie van "daderspoor". De politie gaat ervan uit dat Brech in de laatste uren van Verstappen bij hem is geweest. Ook gaat de politie ervan uit dat hij nog leeft en buiten beeld probeert te blijven. Omdat hij door zijn werk overlevingstechnieken in de natuur beheerst, kan het lastig zijn hem op te sporen.
Nicky Verstappen verdween in de nacht van 9 op 10 augustus 1998 tijdens een zomerkamp op de Brunssummerheide. Een dag na zijn vermissing werd hij dood gevonden in de omgeving van het kamp.
De afgelopen jaren werden verscheidene verdachten aangehouden, maar allemaal wegens gebrek aan bewijs weer vrijgelaten.
Brech zelf was op 12 augustus 1998 een passant op de Brunssumerheide. Hij werd naar aanleiding daarvan twee keer gehoord, maar er waren geen aanwijzingen voor betrokkenheid.
Peter R. de Vries
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries, die de familie bijstaat en veel aandacht besteedde aan de verdwijning van Nicky Verstappen, liet vanochtend al op Twitter weten dat er een doorbraak was in de zaak en dat een strijd van twintig jaar wordt beloond. Hij bedankte politie en justitie voor hun vasthoudendheid de afgelopen jaren.
De moeder van Nicky Verstappen nam daarna het woord en richtte zich geëmotioneerd tot Peter R. de Vries. "Zonder jou was het nooit tot een oplossing gekomen. Je was een enorme steun voor ons en stond altijd klaar, ook tijdens je vakanties konden we je altijd bellen", zei ze.
SPOILER: +3 foto's van Jos:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VERMISSING JOS BRECH - DE FEITEN EN VRAGENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Krantenknipsels:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:PeterRdeV twitterde op woensdag 22-08-2018 om 08:31:08BREAKING NEWS: Jaaaa....! Er is - eindelijk - een DOORBRAAK in de zaak van Nicky Verstappen! Hoera! Met de familie zal ik om 12:00 uur op persco van politie/justitie in Maastricht een uitgebreide verklaring afleggen. Een strijd van 20 jaar... wordt toch beloond! Today is the day! https://t.co/Mk0Mb35m2J reageer retweet
![]()
![]()
man man man. Wat een amateurisme.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 05:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Politie waarschuwde al in 2002 voor Jos Brech
https://www.ad.nl/binnenl(...)-jos-brech~aa2e08b5/![]()
En dan nog een heel groot DNA onderzoek gaan doen terwijl je bij deze man allang DNA had kunnen afnemen door al die voorvallen......quote:Politie waarschuwde al in 2002 voor Jos Brech
De politie heeft de Limburgse scouting al in 2002 gewaarschuwd voor het zedenverleden van Jos Brech, nu hoofdverdachte van de moord op Nicky Verstappen in 1998. Brech was, vond de politie, een gevaar voor kinderen bij de scouting en moest daar weg.
Chris van Mersbergen en Victor Schildkamp 24-08-18, 03:00
1
Dat vertelt Frank Peters (63), destijds politierechercheur en al 57 jaar lid van de scouting in Heerlen. ,,Dit is een man die je niet bij de scouting moet willen hebben’’, kreeg Peters in 2002 te horen van een lid van het second opinionteam van de politie, dat de zaak Verstappen opnieuw bekeek. Peters zat in die tijd in een landelijk opvangteam van de scouting, dat in actie kwam bij ernstige gebeurtenissen zoals zedendelicten.
Het verhaal van de oud-rechercheur is opmerkelijk omdat de politie Brech in 2002 liet lopen. Niet alleen was hij in 1985 verdachte geweest in een zedendelict, ook was hij in de nacht nadat het lichaam van Verstappen op de Brunssummerheide was gevonden, vlakbij de plaats delict staande gehouden door twee marechaussees. Brech werd daardoor in 2001 twee keer als getuige gehoord toen het onderzoek nieuw leven werd ingeblazen.
Yolanda Dols, politiewoordvoerster en betrokken bij het onderzoek, erkent dat Brech in 2001 heeft verklaard dat hij al eerder in beeld is geweest voor een zedendelict. Maar dat delict is geseponeerd. Mede daardoor werd hij toen geen verdachte in de zaak-Verstappen.
Brech bekende dat hij op jongens viel
Na de waarschuwing van de politie confronteerde Peters Brech met de informatie. Brech bekende meteen dat hij op jongens viel. Ook onthulde Brech dat hij in het verleden een zedendelict had begaan. Peters: ,,Hij vertelde dat hij aan het fietsen was met zijn fotocamera en twee jongens passeerde. Bij het fotograferen was hij ‘te ver gegaan’, zei hij. Ik weet niet wat hij daar precies mee bedoelde.’’
Over de moord op de 11-jarige Verstappen repte Brech met geen woord. Rechercheur en ervaren scout Peters vroeg niet door. ,,Dat kon ook niet, ik mocht geen onderzoeksinformatie gebruiken in een gesprek dat ik als lid van de scouting voerde. Ik heb vooral hém laten vertellen.’’
Brech bekende volgens Peters ook dat hij op jongens tussen de 10 en 14 jaar viel, de leeftijdscategorie waaraan hij al jaren leiding gaf. Peters verzocht Brech na diens onthulling om zijn lidmaatschap bij de scouting op te zeggen. Dat deed de huidige verdachte in de zaak-Verstappen uiteindelijk in 2002.
Polisie en Justitie zijn fukking amateurs.....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018![]()
quote:'Rare snuiter'
Het second-opinionteam, dat de vastgelopen moordzaak vlot probeerde te trekken, vond het drie jaar later wel nodig Brech als getuige te horen. De Simpelveldenaar vertelde toen dat hij in 1985 was verhoord over een zedendelict met kinderen en dat hij daarna in behandeling was gegaan. Als reden voor zijn nachtelijke fietstocht gaf Brech aan dat hij brieven voor de scouting had bezorgd. Dat had hij ’s nachts gedaan omdat het overdag te warm was. De politie trok die verklaring na bij de scouting. Die omschreef Brech als een rare snuiter, maar bevestigde dat hij de gewoonte had brieven zelf te bezorgen om postzegelkosten te besparen.quote:Ontucht met drie jongens
Uit twee regionale krantenberichten uit 1985, blijkt dat een 22-jarige man uit Simpelveld bekend heeft twee jongens van tien in Wijnandsrade te hebben betast. Ook gaf hij ontucht een jaar eerder met een jongen in Wylre toe. Mogelijk is dat Brech, woonplaats en leeftijd komen overeen met die van Brech destijds, maar het is voor de politie niet meer te achterhalen of het ook om hem gaat. De politie heeft geen informatie kunnen achterhalen omdat de systemen opgeschoond zijn.Kan alleen in Nederlandquote:In 2010 komt de politie voor de derde keer heel dicht in de buurt van de vermoedelijke moordenaar van Nicky. De naam van Brech staat op een lijst van kandidaten bij wie de politie DNA wil afnemen. Die lijst vindt het OM te groot. De DNA-wetgeving destijds schreef voor dat per 5 of 10 personen toestemming nodig was. Justitie brengt het aantal terug tot 107 mannen. Brech kwam voor in het dossier als passant, die categorie - met tientallen namen - is destijds geschrapt. ,,Met de wetenschap van nu een gemiste kans”, erkende de politiechef woensdag.
waar juistitie en politie gewoon lui zijn
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018![]()
En Brech kwam zelf twee keer met informatie over dat eerdere zedendelict.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 05:22 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-jos-brech~aa2e08b5/
Misschien hadden ze met gericht doorvragen wel een bekentenis los kunnen krijgen.![]()
Gaat wel een lekkere beerput open
Als je dat leest, dan is het best wel verbazend dat het 20 jaar en een peperduur dna-onderzoek heeft gekost om eindelijk een verdachte te hebben.
Mja, politie zal ook wel aan regeltjes gebonden zijn enzo maar kloppen doet het niet.![]()
Wat ik niet begrijp is er komt zo veel info naar boven over de verdachte. Dat deze man zelfs onder DNA erg verdacht vind. Wat hebben onderzoekers gedaan al die jaren.![]()
Op een dik salaris zitten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 06:31 schreef KingRadler het volgende:
Wat ik niet begrijp is er komt zo veel info naar boven over de verdachte. Dat deze man zelfs onder DNA erg verdacht vind. Wat hebben onderzoekers gedaan al die jaren.![]()
Die gast zit vast ergens in de bossen in de Ardennen ofzo. Wordt vroeg of laat toch wel gepakt.#KICKOUTZP![]()
Ga is aan het werk johquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 07:12 schreef wollah het volgende:
Die gast zit vast ergens in de bossen in de Ardennen ofzo. Wordt vroeg of laat toch wel gepakt.![]()
Gister weer teveel gezopen dus werd wakker van de dorstquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 07:23 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Wat doe jij dan al wakker man, gek
Jij dan?#KICKOUTZP![]()
Rechercheur verdient toch best goed? Gedragsdeskundigen, ook niet mis.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 07:28 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ja, politie, dat is pas een vetpot.![]()
In de private sector krijg je het dubbele. Laten we niet doen alsof iemand bij de politie gaat omdat het zo dik betaalt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 07:30 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Rechercheur verdient toch best goed? Gedragsdeskundigen, ook niet mis.![]()
quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 07:24 schreef wollah het volgende:
[..]
Gister weer teveel gezopen dus werd wakker van de dorst
Jij dan?
En wark kjel![]()
Echt niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 07:32 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
In de private sector krijg je het dubbele. Laten we niet doen alsof iemand bij de politie gaat omdat het zo dik betaalt.![]()
Waarom wil je dat weten?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 07:47 schreef Loekie1 het volgende:
Weet iemand wie en wat er allemaal in het onderzoeksteam zaten?![]()
Volgens Loekie is 't duidelijk dat er iemand in 't team zit die de dader wil beschermenquote:
"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Ik had al het gevoel dat we naar de volgende ongefundeerde sensationele samenzwering gingen maar wilde het toch even van haarzelf horen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 07:51 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Volgens Loekie is 't duidelijk dat er iemand in 't team zit die de dader wil beschermen![]()
Gelukkig hebben we tegenwoordig de technologie om die speld er snel uit te vissen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 07:58 schreef gynaika het volgende:
Brech is een speld in de hooiberg:
https://www.telegraaf.nl/(...)speld-in-de-hooiberg![]()
Was al gepost.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 08:14 schreef gynaika het volgende:
’Politie waarschuwde in 2002 al voor Brech’:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-2002-al-voor-brechquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 05:22 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-jos-brech~aa2e08b5/![]()
Ja,
Hoe is het mogelijk dat iemand die eerder betrokken was bij een geseponeerde zedenzaak, twee keer is gehoord als getuige in de zaak-Verstappen, dolgraag bij de scouting met kinderen wilde werken en zich aanmeldde bij kinderdagverblijven 20 jaar buiten beeld kon blijven?![]()
Ik heb een enorme hoop sukkels in mijn Facebook die, zoals ik kan zien, denken dat ze die knakker eerder vinden door massaal dat opsporingsbericht te delen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 08:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we tegenwoordig de technologie om die speld er snel uit te vissen.![]()
Dat zelfs Peter R de Vries dit niet is opgevallen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 08:19 schreef gynaika het volgende:
Ja,
Hoe is het mogelijk dat iemand die eerder betrokken was bij een geseponeerde zedenzaak, twee keer is gehoord als getuige in de zaak-Verstappen, dolgraag bij de scouting met kinderen wilde werken en zich aanmeldde bij kinderdagverblijven 20 jaar buiten beeld kon blijven?![]()
Ach ze bedoelen het goed.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 08:19 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik heb een enorme hoop sukkels in mijn Facebook die, zoals ik kan zien, denken dat ze die knakker eerder vinden door massaal dat opsporingsbericht te delen.![]()
Schijnbetrokkenheid noem ik dat. Eng trekje. Bah.quote:
Ik wil ook dat die man gepakt word, maar de meerwaarde om dat bericht te delen is werkelijk 0,0.![]()
Omdat er in 20 jaar tijd nogal wat veranderd is.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 08:19 schreef gynaika het volgende:
Ja,
Hoe is het mogelijk dat iemand die eerder betrokken was bij een geseponeerde zedenzaak, twee keer is gehoord als getuige in de zaak-Verstappen, dolgraag bij de scouting met kinderen wilde werken en zich aanmeldde bij kinderdagverblijven 20 jaar buiten beeld kon blijven?
Ik vind dat argument toch altijd zo’n kwats, sorry hoor.
‘Dolgraag bij de scouting” is toch geen aanleiding om iemand verdachte te laten zijn, dan kun je het hele verenigingsleven wel als verdachte aanmerken.
Dat “zedenfeit” was waarschijnlijk alleen met de kennis van nu interessant. Als er geseponeerd is, dan hadden ze ook niks.Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich![]()
Dat dusquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 08:32 schreef westwoodblvd het volgende:
Wie had gedacht dat rechercheren als alle feiten al bekend zijn zo makkelijk zou zijn?Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich![]()
Dat het geseponeerd is, doet er niet toe. Het moet in je zoektocht naar de kleinste aanknopingspunten meteen een rood vlaggetje zijn icm de aanwezigheid bij de crime scene. Voor een beetje profiler is hij hét profiel, zeker met zijn cliche pedo-hoofd er bij.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 08:32 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Omdat er in 20 jaar tijd nogal wat veranderd is.
Ik vind dat argument toch altijd zo’n kwats, sorry hoor.
‘Dolgraag bij de scouting” is toch geen aanleiding om iemand verdachte te laten zijn, dan kun je het hele verenigingsleven wel als verdachte aanmerken.
Dat “zedenfeit” was waarschijnlijk alleen met de kennis van nu interessant. Als er geseponeerd is, dan hadden ze ook niks.![]()
quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 08:44 schreef Allesreiniger het volgende:
zeker met zijn cliche pedo-hoofd er bij.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Loekie1 is weer wat op het spoorquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 08:04 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Om te zien hoeveel deskundigen erin zaten.![]()
![]()
Ik denk dat hij beide keren tijdens het verhoor onschuldig over kwam. Anders hadden ze hem wel meteen opgepakt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 08:19 schreef gynaika het volgende:
Ja,
Hoe is het mogelijk dat iemand die eerder betrokken was bij een geseponeerde zedenzaak, twee keer is gehoord als getuige in de zaak-Verstappen, dolgraag bij de scouting met kinderen wilde werken en zich aanmeldde bij kinderdagverblijven 20 jaar buiten beeld kon blijven?
Hij werkte gewoon mee met de verhoren en leek ook gewoon mee te willen werken met het dna onderzoek. Zodra hij terug in Nederland zou zijn zou hij langs komen. Kan me voorstellen dat hij dan niet op nr 1 staat als verdachte.If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.![]()
Eens met het feit dat het achteraf makkelijk de koe in de kont kijken is.
Anderzijds is altijd gezegd dat het second opinion onderzoek helemaal niets heeft opgeleverd. Zoals hier eerder stond, er is toen gezegd: “geen enkel vraagteken is een uitroepteken geworden”. Dat vind ik toch moeilijk te rijmen met een passant die uit eigen beweging deelt dat hij een zedenverleden heeft. Die bekentenis leidt er toe dat iemand uit het onderzoek een bevriende rechercheur die ook actief is in de scouting waarschuwt voor Brech... Wellicht stond er toch een kruisje bij zijn naam en kreeg hij daarom al snel uitgebreide aandacht toen hij geen DNA kwam afstaan.
Over het krantenartikel uit 1985 (ik begrijp inmiddels dat er nog een knipsel is, dat de leeftijd van die man meldt, die overeenkomt met de leeftijd van Brech destijds). Ik begrijp dat de systemen geschoond zijn in verband met het sepot en de daarbij horende bewaartermijnen, en dat er op de zoekingang op Brech’s naam niks oplevert. Het artikel uit 1985 geeft een datum waarop het verhoor bij de Rijkspolitie heeft plaatsgevonden. Zou terugzoeken in de logboeken van de Rijkspolitie van die datum niks opleveren? Of zijn die ook vernietigd?![]()
Het verhaal dat hij ‘s nachts brieven rond had gebracht is (deels) nagetrokken. Scouting heeft gezegd: dat is een rare, maar hij brengt wel vaker zelf brieven rond om postzegels te besparen (is an sich niet gek, gebeurde in het verenigingsleven van het Limburgse gat waar ik opgroeide ook veel, vaak ook door rare snuiters). Ik zou hem dan ook de volgende vragen hebben gesteld:quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 08:47 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij beide keren tijdens het verhoor onschuldig over kwam. Anders hadden ze hem wel meteen opgepakt.
Hij werkte gewoon mee met de verhoren en leek ook gewoon mee te willen werken met het dna onderzoek. Zodra hij terug in Nederland zou zijn zou hij langs komen. Kan me voorstellen dat hij dan niet op nr 1 staat als verdachte.
* wat voor brief heb je rondgebracht?
* bij wie?
* voor welk adres moest je op de Brunssumerhei zijn?
Etc.![]()
Feit is dat als notabene de politie de scouting waarschuwt op basis van die verkregen info ze hem ook wel aan een dna testje konden onderwerpen in die jaren er na voor notabene de case waar dit naar voren kwam.![]()
1 activiteitenagenda vanaf 1 Septemberquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:02 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Het verhaal dat hij ‘s nachts brieven rond had gebracht is (deels) nagetrokken. Scouting heeft gezegd: dat is een rare, maar hij brengt wel vaker zelf brieven rond om postzegels te besparen (is an sich niet gek, gebeurde in het verenigingsleven van het Limburgse gat waar ik opgroeide ook veel, vaak ook door rare snuiters). Ik zou hem dan ook de volgende vragen hebben gesteld:
* wat voor brief heb je rondgebracht?
* bij wie?
* voor welk adres moest je op de Brunssumerhei zijn?
Etc.
2 de leden
3 niet want ik ben onderweg naar huis
Klaar, en wat voor inzichten krijg je van deze antwoorden?![]()
lees de vorige topics zelf even doorquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:05 schreef Mariocash het volgende:
Is Loeki hier aanwezig? Ik hoor graag van haar hoe deze man het snelst gevonden kan worden.![]()
Ja, hallo. Wat een werk zeg.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
lees de vorige topics zelf even door
Het is een kleine moeite voor om even je glazen bol erbij te pakken.
En als je die niet kan vinden, dan heb je gelukkig altijd nog de onderbuik bij de hand.![]()
quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 07:51 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Volgens Loekie is 't duidelijk dat er iemand in 't team zit die de dader wil beschermen![]()
ze zouden Loekie1 voor haar eigen bestwil topicbans moeten geven voor dit soort topics.
![]()
Nee want ze heeft veel gepost.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:16 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Ja, hallo. Wat een werk zeg.
Het is een kleine moeite voor om even je glazen bol erbij te pakken.
En als je die niet kan vinden, dan heb je gelukkig altijd nog de onderbuik bij de hand.![]()
En jij, ootje? Het lijkt erop dat jij ook wat op het spoor bent. Heb jij de dader soms in de smiezen? Weet jij meer dan wij?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee want ze heeft veel gepost.![]()
een FB account hebbenquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 08:19 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik heb een enorme hoop sukkels in mijn Facebook die, zoals ik kan zien, denken dat ze die knakker eerder vinden door massaal dat opsporingsbericht te delen.![]()
![]()
https://bushcraft-germany.com/index.php?thread/3356-gesucht-jos-brech-aka-oakleafnl/&pageNo=14
Zijn Duitse Bushcraft vrienden kunnen het nog niet geloven.![]()
quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:24 schreef Momo... het volgende:
https://bushcraft-germany.com/index.php?thread/3356-gesucht-jos-brech-aka-oakleafnl/&pageNo=14
Zijn Duitse Bushcraft vrienden kunnen het nog niet geloven.quote:Nachdem ich die ganze Nacht nicht schlafen konnte, will ich folgendes loswerden.
Jos, wenn du diese Zeilen noch lesen kannst und nicht im Nirwana bist,
biete ich dir gerne meine Hilfe an. Du bist für mich ein Freund!
Du weißt wie du mich kontaktieren kannst.
Gruss
Konrad![]()
![]()
Post 280quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:24 schreef Momo... het volgende:
https://bushcraft-germany(...)stID=89021#post89021![]()
Ziek.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:24 schreef Momo... het volgende:
De rest van die posts hebben ook een hoog "ik geloof het niet, wil eerst zien dat hij berecht word gehalte"![]()
En welke conclusie ga je daar uit trekken? Snap niet hoe dit relevant is. Of heb je aanwijzingen dat de politie iets in de doofpot heeft gestopt? Een samenzwering?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 08:04 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Om te zien hoeveel deskundigen erin zaten.![]()
En jij beschikt over de kennis en vaardigheden dat te beoordelen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 08:04 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Om te zien hoeveel deskundigen erin zaten.
Hou toch op.
Als er alleen maar dorpsveldwachters in het onderzoeksteam zouden zitten dan had Peter R niet al in 1999 moord en brand geroepen?
Als er iemand niet in staat is daar een oordeel over te vellen dan ben jij het.![]()
Ik hoop het anders gaat het snel de strafbare kant op.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Die wil hem gewoon lokken en vangen.![]()
![]()
Doorvragen dan natuurlijk, dus niet klaar...quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
1 activiteitenagenda vanaf 1 September
2 de leden
Klaar, en wat voor inzichten krijg je van deze antwoorden?![]()
quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
En jij beschikt over de kennis en vaardigheden dat te beoordelen?
Hou toch op.
Als er alleen maar dorpsveldwachters in het onderzoeksteam zouden zitten dan had Peter R niet al in 1999 moord en brand geroepen?
Als er iemand niet in staat is daar een oordeel over te vellen dan ben jij het.![]()
![]()
Hij wordt gevonden, houdt zijn mond dicht en justitie kan hem niks maken omdat verkrachting en moord überhaupt niet bewezen is. DNA of geen DNA. Storm in een glas water dit.![]()
In Hollywood zouden ze deze gozer afluisteren en volgen en via die weg Jos pakkenquote:Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Guilty as charged!quote:
Al scroll ik dat alleen 's avonds voor het slapen gaan nog eens door. Rest van de (social media) tijd breng ik door op Twitter.![]()
Dat ze die klapjosti ook maar even preventief gaan ondervragen...quote:
Die Jos gaat niet naar Nirvana, Walhalla of whatever, maar rechtstreeks naar de hel. Zelfs in hun geloven komen mensen die kindermoorden plegen niet weg.![]()
Nee hoor, DNA op een dood lichaampje. Leg dat ff uit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:37 schreef Harmankardon het volgende:
Hij wordt gevonden, houdt zijn mond dicht en justitie kan hem niks maken omdat verkrachting en moord überhaupt niet bewezen is. DNA of geen DNA. Storm in een glas water dit.![]()
Op basis van welk aangetoond strafbaar feit eigenlijk dan?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:07 schreef Allesreiniger het volgende:
Feit is dat als notabene de politie de scouting waarschuwt op basis van die verkregen info ze hem ook wel aan een dna testje konden onderwerpen in die jaren er na voor notabene de case waar dit naar voren kwam.
In 2001 (of 2002, maar lang geleden dus)?Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Hij hoeft niets uit te leggen want zwijgrecht en het staat niet vast dat het dode lichaam vermoord is. Dus in ons strafrechtsysteem gaat dit zonder bekentenis niet leiden tot een veroordeling.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee hoor, DNA op een dood lichaampje. Leg dat ff uit.![]()
Ik denk dat hij gaat bekennen. Als hij gevonden wordt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:49 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Hij hoeft niets uit te leggen want zwijgrecht en het staat niet vast dat het dode lichaam vermoord is. Dus in ons strafrechtsysteem gaat dit zonder bekentenis niet leiden tot een veroordeling.![]()
Hij werd staande gehouden op de kruising tussen de Schinvelderweg en de Heiweg, dat is midden op de Brunssumerheide, een kilometer of zeven ten Oosten van Nuth waar hij scoutingleider was. Simpelveld, waar hij woonde, ligt een kilometer of 10 naar het Zuiden, de Brunssumerheide ligt niet op een logische (fiets)route van Nuth naar Simpelveld, ligt ten Oosten... de plek waar hij werd staande gehouden ligt vlakbij de vindplaats van Nicky en op de route van het kampeerterrein naar de vindplaats.. hij was nogal afgedwaald dus...quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
1 activiteitenagenda vanaf 1 September
2 de leden
Klaar, en wat voor inzichten krijg je van deze antwoorden?
die antwoorden zouden mij er toe leiden door te vragen, zeker als een 30+ alleenstaande scoutingleider die bij zijn moeder woont zojuist uit eigen beweging een zedendelict had toegegeven en hij in het dossier staat omdat hij kilometers buiten de logische route vlakbij de vindplaats van een dood kind werd aangetroffen... jij niet?
[ Bericht 7% gewijzigd door SureD1 op 24-08-2018 10:02:06 ]![]()
Waar - zelfs als hij gevonden wordt is een veroordeling voor -het is niet eens duidelijk wat voor delict- nog lang geen uitgemaakte zaak. Zijn bijdrage lijkt me eerst en vooral van belang voor het compleet maken van het verhaal.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:49 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Hij hoeft niets uit te leggen want zwijgrecht en het staat niet vast dat het dode lichaam vermoord is. Dus in ons strafrechtsysteem gaat dit zonder bekentenis niet leiden tot een veroordeling.
Zo als ik gisteren uitgebreid uit de doeken heb gedaan ben ik er van overtuigd dat de politie meer bewijs heeft op Brech dan ze nu laten zien trouwens...![]()
Dood door schuld? Heb jij je strafrechtkennis van YouTube?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:23 schreef Leandra het volgende:
Ik verwacht ook wel dat ze meer hebben dan nu openbaar is, maar ik ga niet automatisch van een veroordeling voor moord of doodslag uit, zelfs dood door schuld zou lastig kunnen zijn.![]()
Zou toch kunnen? Als er geen opzet is naar het ombrengen maar wel nalatigheid die de dood tot gevolg heeft...quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:27 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dood door schuld? Heb jij je strafrechtkennis van YouTube?
Er is een vermoeden dat Nicky bedwelmd werd, een overdosis of een reactie die dood tot gevolg heeft zou dan zo maar eens in de categorie dood door schuld terecht kunnen komen...![]()
Dan heb je het over voorwaardelijke opzet en dus doodslag.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:37 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Zou toch kunnen? Als er geen opzet is naar het ombrengen maar wel nalatigheid die de dood tot gevolg heeft...
Er is een vermoeden dat Nicky bedwelmd werd, een overdosis of een reactie die dood tot gevolg heeft zou dan zo maar eens in de categorie dood door schuld terecht kunnen komen...![]()
Daar had hij inderdaad niets te zoeken...quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:57 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Hij werd staande gehouden op de kruising tussen de Schinvelderweg en de Heiweg, dat is midden op de Brunssumerheide, een kilometer of zeven ten Oosten van Nuth waar hij scoutingleider was. Simpelveld, waar hij woonde, ligt een kilometer of 10 naar het Zuiden, de Brunssumerheide ligt niet op een logische (fiets)route van Nuth naar Simpelveld, ligt ten Oosten... de plek waar hij werd staande gehouden ligt vlakbij de vindplaats van Nicky en op de route van het kampeerterrein naar de vindplaats.. hij was nogal afgedwaald dus...
die antwoorden zouden mij er toe leiden door te vragen, zeker als een 30+ alleenstaande scoutingleider die bij zijn moeder woont zojuist uit eigen beweging een zedendelict had toegegeven en hij in het dossier staat omdat hij kilometers buiten de logische route vlakbij de vindplaats van een dood kind werd aangetroffen... jij niet?![]()
Nee hoor, alleen als je willens en wetens de geenszins als te verwaarlozen kans accepteert (HR Cicero). Daar is best wel wat voor nodig (HR Porsche arrest)...quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:42 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dan heb je het over voorwaardelijke opzet en dus doodslag.![]()
Het is niet raar als er een adres in Brunssum tussen zit en dan is de heide wel een logische route, zeker om nog ff lekker s nachts af te koelen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:57 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Hij werd staande gehouden op de kruising tussen de Schinvelderweg en de Heiweg, dat is midden op de Brunssumerheide, een kilometer of zeven ten Oosten van Nuth waar hij scoutingleider was. Simpelveld, waar hij woonde, ligt een kilometer of 10 naar het Zuiden, de Brunssumerheide ligt niet op een logische (fiets)route van Nuth naar Simpelveld, ligt ten Oosten... de plek waar hij werd staande gehouden ligt vlakbij de vindplaats van Nicky en op de route van het kampeerterrein naar de vindplaats.. hij was nogal afgedwaald dus...
die antwoorden zouden mij er toe leiden door te vragen, zeker als een 30+ alleenstaande scoutingleider die bij zijn moeder woont zojuist uit eigen beweging een zedendelict had toegegeven en hij in het dossier staat omdat hij kilometers buiten de logische route vlakbij de vindplaats van een dood kind werd aangetroffen... jij niet?
Bij een alleenstaande moeder wonen kan je ook als mantelzorg opvatten. Zo vreemd is dat niet.![]()
Dat is wel raar...quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:49 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het is niet raar als er een adres in Brunssum tussen zit en dan is de heide wel een logische route, zeker om nog ff lekker s nachts af te koelen.
Bij een alleenstaande moeder wonen kan je ook als mantelzorg opvatten. Zo vreemd is dat niet.![]()
Gisteren werd er gevraagd of er meerdere gasten op de camping verbleven, ik heb dat ooit ergens gelezen en zou de link opzoeken.
Er lagen een groep priesters in het bijgebouw.
https://www.google.dk/amp(...)m/amp/?source=images
In de link zit een luchtfoto met de camping en de vindplek van Nicky.
Schuin rechtsboven de onderste rode cirkel (vindplek Nicky) komen twee paden samen, op dat kruispunt is Jos om 00:30 uur aangesproken door de politie. 3,5 uur na de vondst van het lichaampje.![]()
Overal kan een verklaring voor zijn. Mijn vragen hadden dan iig duidelijk gemaakt dàt er een adres in Brunssum tussen zat. Ik gaf maar aan dat ik doorgevraagd zou hebben, ootjekatootje trok het nut van dat doorvragen in twijfel zodat ik iets gedetailleerder uitleg gaf waarom ik door zou vragen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:49 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het is niet raar als er een adres in Brunssum tussen zit en dan is de heide wel een logische route, zeker om nog ff lekker s nachts af te koelen.
Bij een alleenstaande moeder wonen kan je ook als mantelzorg opvatten. Zo vreemd is dat niet.
Er van uitgaan dat er een adres in Brunssum tussen zou zitten dat zijn aanwezigheid daar verklaart zou ik van een rechercheur bijzonder naïef vinden...![]()
Dus Nicky sliep naast de staff tent?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:
Gisteren werd er gevraagd of er meerdere gasten op de camping verbleven, ik heb dat ooit ergens gelezen en zou de link opzoeken.
Er lagen een groep priesters in het bijgebouw.
https://www.google.dk/amp(...)m/amp/?source=images![]()
Raar dat in 2002 gewaarschuwd wordt voor hem in verband met zedendelict en dat dan vervolgens als ie snachts in de buurt van een dood kind staande wordt gehouden dat ie dan vervolgens als passant in de dossiers komt te staan.
Schiet mij maar lek, maar je kan dan toch nu niet roepen van ja met de kennis van nu etc?
Je hebt dan als politie keihard gefaald. Meer kan ik er niet van maken.
En dat die zaken uit 85 niet in de dossiers voorkwamen vanwege sepot doet er niet toe. Je hebt een dood kind en je waarschuwt de scouting voor een rare snuiter met pedoverleden. Hoezo is 1 en 1 niet gewoon 2???De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Ja, die gingen rond 03:00 uur slapen. Hadden nog shoarma laten bezorgen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:02 schreef NoXia het volgende:
[..]
Dus Nicky sliep naast de staff tent?![]()
Dat staande houden was in 98 hè...quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:05 schreef vosss het volgende:
Raar dat in 2002 gewaarschuwd wordt voor hem in verband met zedendelict en dat dan vervolgens als ie snachts in de buurt van een dood kind staande wordt gehouden dat ie dan vervolgens als passant in de dossiers komt te staan.
Schiet mij maar lek, maar je kan dan toch nu niet roepen van ja met de kennis van nu etc?
En dat die zaken uit 85 niet in de dossiers voorkwamen vanwege sepot doet er niet toe. Je hebt een dood kind en je waarschuwt de scouting voor een rare snuiter met pedoverleden. Hoezo is 1 en 1 niet gewoon 2???![]()
In 2002 wisten ze toch dat hij in 98 daar in het dossier terecht is gekomen als passant?
Als ik hier een verkracht dood kind in mn voortuin heb liggen en er komt iemand langs waarvan ik een paar jaar later hoor dat het een pedo is, dan is dat toch verdachte nummero uno???De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
weet ik, het staat er een beetje ongelukkig.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:06 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat staande houden was in 98 hè...De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Onzin want bijna elke kerel in dat kamp had wat. Die kampleider Joos was een uur na de verdwijning van Nicky al op, ging s’ochtends met een grote zak “was” naar huis. Zettende auto in zijn garage, deed die anders nooit. Velen hebben lang vermoed dat hij er iets mee te maken had.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:05 schreef vosss het volgende:
En dat die zaken uit 85 niet in de dossiers voorkwamen vanwege sepot doet er niet toe. Je hebt een dood kind en je waarschuwt de scouting voor een rare snuiter met pedoverleden. Hoezo is 1 en 1 niet gewoon 2???![]()
ow ok, dus pedo's die dat zelf toegeven jaren later èn in de buurt van plaats delict waren destijds verdienen geen enkele verdere aandacht, ook al zit je zaak muurvast?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Onzin want bijna elke kerel in dat kamp had wat. Die kampleider Joos was een uur na de verdwijning van Nicky al op, ging s’ochtends met een grote zak “was” naar huis. Zettende auto in zijn garage, deed die anders nooit. Velen hebben lang vermoed dat hij er iets mee te maken had.
Juist ja.
De politie heeft gefaald en hard ook.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ok voor de rest eens - als een rechercheur van het second opinion team in 2002 een collega rechercheur die in de scouting actief is waarschuwt voor Brech, dan is dat meer dan voldoende voor een kruisje achter zijn naam als verdachte. Des te verbazender dat hij in 2010 van de lijst is gehaald voor een DNA onderzoek...quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:07 schreef vosss het volgende:
[..]
weet ik, het staat er een beetje obgelukkig.![]()
Waar zou die vent uithangen?
Zou hij het nieuws al gehoord hebben?
Zou de omgeving er van weten, de bakkerij waar hij een croissantje ‘s morgens eet?Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.![]()
Die piste Heibloem is nog niet helemaal dicht wat mij betreft. Brech was ook zeer actief in het jeugdwerk. Niet ondenkbaar dat er banden waren, ook al gaat het team naar eigen zeggen niet uit van meer daders...quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Onzin want bijna elke kerel in dat kamp had wat. Die kampleider Joos was een uur na de verdwijning van Nicky al op, ging s’ochtends met een grote zak “was” naar huis. Zettende auto in zijn garage, deed die anders nooit. Velen hebben lang vermoed dat hij er iets mee te maken had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |