Die vraag is toch niet binair te beantwoorden.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
Tja, daar ligt weer een fundamentele vraag onder. Bij wie ligt de verantwoordelijkheid voor minderjarige kinderen - bij de ouders of bij de overheid? Ik denk dat jij en ik een verschillend antwoord hebben op die vraag.
Zegt elke huisarts dan dat je je kinderen niet moet inenten?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:46 schreef Murdera het volgende:
[..]
religie?
Je kan het hooguit een retard cult noemen ofzo. Dit zijn hoger opgeleide mensen die het beter denken te weten dan elke dokter in nederland.
Dat klopt, dan is het de wet. En hoe wordt die wet gehandhaafd? Meestal aan de hand van straffen bij overtredingen, namelijk boetes en celstraffen. Bij deze zie ik het ook nog wel gebeuren dat de kinderen in kwestie tijdelijk uit huis geplaatst worden, maar ik vind het onwaarschijnlijk dat agenten straks een kind uit de armen van een huilende moeder rukken en er een spuit in zetten.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Boetes helpen niet voor de volksgezondheid. Als je vaccinatie wil verplichten omwille van de volksgezondheid dan ontkom je niet aan een verplichte prik.
Ja, ik ook. Maar dat betekent dat het doel wat je met de verplichting hebt dus nooit bereikt gaat worden.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:08 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat klopt, dan is het de wet. En hoe wordt die wet gehandhaafd? Meestal aan de hand van straffen bij overtredingen, namelijk boetes en celstraffen. Bij deze zie ik het ook nog wel gebeuren dat de kinderen in kwestie tijdelijk uit huis geplaatst worden, maar ik vind het onwaarschijnlijk dat agenten straks een kind uit de armen van een huilende moeder rukken en er een spuit in zetten.
Een verplichting betekent in de praktijk nu ook al dat niet letterlijk iedereen dat doet. Er zijn altijd mensen die hoe dan ook iets vertikken. Maar als je het maar genoeg ontmoedigd zal die vaccinatiegraad zeker wel weer naar boven de 95% gaan, wat in feite genoeg is.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Maar dat betekent dat het doel wat je met de verplichting hebt dus nooit bereikt gaat worden.
Gelukkig zijn er genoeg manieren voor handhaving, die we al hebben uitgevonden.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:08 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat klopt, dan is het de wet. En hoe wordt die wet gehandhaafd? Meestal aan de hand van straffen bij overtredingen, namelijk boetes en celstraffen. Bij deze zie ik het ook nog wel gebeuren dat de kinderen in kwestie tijdelijk uit huis geplaatst worden, maar ik vind het onwaarschijnlijk dat agenten straks een kind uit de armen van een huilende moeder rukken en er een spuit in zetten.
Maar hoe dan wel? Vind je het bijvoorbeeld verantwoord dat een kind dat niet is ingeent deelneemt aan het (verplichte!) onderwijs, en dan in de klas zit tussen andere kinderen die daar mogelijk gevaar van ondervinden?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Maar dat betekent dat het doel wat je met de verplichting hebt dus nooit bereikt gaat worden.
Vandaar mijn steun voor het plan voor verplichte openheid en de mogelijkheid voor kdv's om (principieel) ongevaccineerde kinderen te weigeren. Zou jij jouw kind naar een school sturen die oningeënte kinderen aanneemt?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Maar hoe dan wel? Vind je het bijvoorbeeld verantwoord dat een kind dat niet is ingeent deelneemt aan het (verplichte!) onderwijs, en dan in de klas zit tussen andere kinderen die daar mogelijk gevaar van ondervinden?
Ergens ligt een grens van hoeveel verwaarlozing we nog kunnen tolereren. Waar leg jij die?
Bij voorkeur niet nee. Maar dit mag wat mij betreft absoluut geen backdoor worden om kinderen aan de onderwijsplicht te onttrekken.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vandaar mijn steun voor het plan voor verplichte openheid en de mogelijkheid voor kdv's om (principieel) ongevaccineerde kinderen te weigeren. Zou jij jouw kind naar een school sturen die oningeënte kinderen aanneemt?
Wat mij betreft is niet vaccineren kneiterdom, maar geen verwaarlozing. Over het onttrekken aan het onderwijs moet ik nog even nadenken.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bij voorkeur niet nee. Maar dit mag wat mij betreft absoluut geen backdoor worden om kinderen aan de onderwijsplicht te onttrekken.
Ook daar betekent verwaarlozing in extreme gevallen dat het kind letterlijk bij de ouders wordt weggehaald. En wat mij betreft is dat terecht. Wat jou betreft niet?
Dus we zijn het in algemene termen wel met elkaar eens dat verwaarlozing grond kan zijn voor de overheid om in te grijpen. Alleen verschillen wij (mogelijk!) van mening over wanneer er sprake is van verwaarlozing.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat mij betreft is niet vaccineren kneiterdom, maar geen verwaarlozing. Over het onttrekken aan het onderwijs moet ik nog even nadenken.
Ik zou dat zelf uitleggen als het toelaten van verwaarlozing.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:24 schreef Janneke141 het volgende:
Maar je kunt je voorstellen dat er wel degelijk scholen blijven bestaan met een ruimer aannamebeleid. Zowel in de biblebelt als in de Quinoaenclaves in de grote steden.
Ik heb liever dat mensen degelijk worden voorgelicht en gemotiveerd hun kinderen laten vaccineren dan dat het door de strot heen wordt geduwd en op lange termijn alleen maar meer weerstand oproept. Ik vind het geen duurzame oplossing.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het om de gezondheid van kinderen en niet zozeer om de discussie.
Dat wordt al gedaan maar sommige ideeen zijn net een religie, waar je ook mee aankomt het klopt niet, en hetgeen ik geloof klopt wel, en hoef ik niet te bewijzen aan jou. Het is net politiek soms....quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:37 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb liever dat mensen degelijk worden voorgelicht en gemotiveerd hun kinderen laten vaccineren dan dat het door de strot heen wordt geduwd en op lange termijn alleen maar meer weerstand oproept.
Dat is helaas waar.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat wordt al gedaan maar sommige ideeen zijn net een religie, waar je ook mee aankomt het klopt niet, en hetgeen ik geloof klopt wel, en hoef ik niet te bewijzen aan jou. Het is net politiek soms....
Hoe meer je voorlicht, hoe meer er wordt verborgen....![]()
En wat heeft het kind daar aan? Die is dan alleen maar óf ziek, óf een gevaar voor anderen, en heeft ook nog een leerachterstand omdat de ouders de wijsneus uit denken te hangen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 17:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Geen toegang tot opvang en scholen. En dus elke maand een boete van de leerplichtambtenaar.
Die openheid is er gewoon (en kwik zit niet in die vaccins, hooguit een bepaalde kwik-verbinding die totaal onschadelijk is).quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:08 schreef Blik het volgende:
Wellicht moet de overheid en farmaceutische industrie openheid gaan geven over wat er precies allemaal in de vaccinaties zit en dat er bijvoorbeeld geen foute dingen zoals kwik meer inzitten.
Want los van de reli-gekkies is dat volgens mij één van de meest voorkomende argumenten om niet te vaccineren
Sorry, maar voorlichting is echt ruk. Verder dan dat hiermee bepaalde ziektes worden voorkomen komen ze niet. Tevens is het vaak ook niet eens waar, want er zijn vaak vele varianten van een ziekte en de vaccinatie is vaak niet genoeg voor alle variantenquote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat wordt al gedaan maar sommige ideeen zijn net een religie, waar je ook mee aankomt het klopt niet, en hetgeen ik geloof klopt wel, en hoef ik niet te bewijzen aan jou. Het is net politiek soms....
Hoe meer je voorlicht, hoe meer er wordt verborgen....![]()
Dit.Maak dit niet iemand anders tot je speelveld.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:33 schreef de_boswachter het volgende:
Dijkhoff, baas. Gewoon met gestrekt been ingaan richting al die religie gekkies.
Ik krijg geen informatie van het RIVM hoor, alleen een oproep om weer te vaccineren. Verder nul komma nul inhoudquote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:11 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die openheid is er gewoon (en kwik zit niet in die vaccins, hooguit een bepaalde kwik-verbinding die totaal onschadelijk is).
Maar de alternative-facts-platte-aarde figuren doen de moeite niet om dat te lezen of missen de kennis om te weten wat het precies betekent, dus ze gaan af op een of andere BN'er als columniste van de Viva die de klok heeft horen luiden zonder klepel en heel hard wat roept.
Want wat er in de wetenschappelijke literatuur staat, dat is allemaal moeilijk moeilijk, maar wat een celebrity zegt, dat moet wel waarheid zijn!
Zou je er gelukkiger van worden als je een uitgebreid scheikundig verhaal krijgt waar jij (en ik trouwens ook) verder toch geen hol van snappen?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik krijg geen informatie van het RIVM hoor, alleen een oproep om weer te vaccineren. Verder nul komma nul inhoud
Ze gaan ook niet jouw huiswerk maken. Maar als je gewoon zelf even zoekt dan kun je alles vinden wat je er over wil weten.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik krijg geen informatie van het RIVM hoor, alleen een oproep om weer te vaccineren. Verder nul komma nul inhoud
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |