abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:44:25 #51
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_181393468
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:25 schreef SureD1 het volgende:
Ik wierp vannacht de hypothese op dat de politie Brech al op de korrel had voor de DNA match. In dat licht kwam de vraag op welk DNA op welk moment tegen welk DNA gematched mag worden (van Brech werd immers DNA geïsoleerd omdat hij vermist werd). Ik zou dat nazoeken. Wat ik zo vind op de sites van de politie en het NFI sterkt mij in het vermoeden dat Brech al voor de DNA match als verdachte is aangemerkt:

-knip-

Goed verhaal, klinkt aannemelijk.
pi_181393470
Woonde Jos nou in de directe omgeving van waar Nicky is gevonden?
pi_181393473
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:38 schreef NoXia het volgende:

[..]

Jawel, die volgende een uurtje later ;)

[..]

Ah, die had ik dan totaal gemist.... mag ook wel eens in de OP dan, onder een spoiler.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:44:46 #54
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181393475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ze hebben hem toch laten gaan daarin? Die vrijwillige oproep staat hier helemaal los van. Behalve dat hij steeds meer verdenking op zich kreeg omdat hij dat structureel weigerde en later beloofde om na zijn vakantie te doen.

Maar op dat moment wist hij natuurlijk al dat familie wel aan de oproep gehoor had gegeven, dus wist hij dat hij via die weg sowieso het haasje zou zijn (verwantschap).

Hij heeft zich niet voor niets jaren voorbereid op dit moment, toen het echt heet onder de voeten werd eerder dit jaar heeft hij zijn plan ten uitvoer gebracht.
Ik weet niet of dat je op basis van verwantschap van DNA iemand kan en mag veroordelen.
Zo diep zit ik niet in die materie.
pi_181393493
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:25 schreef SureD1 het volgende:
Ik wierp vannacht de hypothese op dat de politie Brech al op de korrel had voor de DNA match. In dat licht kwam de vraag op welk DNA op welk moment tegen welk DNA gematched mag worden (van Brech werd immers DNA geïsoleerd omdat hij vermist werd). Ik zou dat nazoeken. Wat ik zo vind op de sites van de politie en het NFI sterkt mij in het vermoeden dat Brech al voor de DNA match als verdachte is aangemerkt:

Het NFI verzamelt DNA materiaal van vermiste personen om die te toetsen tegen DNA van onbekende stoffelijke overschotten. Van wat ik begrijp wordt DNA van vermisten niet getoetst tegen DNA sporen van openstaande misdrijven. Bovendien valt het mij op dat in de vermissing van Brech snel gehandeld lijkt te zijn, terwijl het om een man ging die vaker weken van de radar verdween. Ook zijn bushcraft vrienden lijken zijn vermissing pas vanaf eind april echt opmerkelijk te vinden maar ook dan blijft het “hij is een volwassen man en maakt zijn eigen keuzes” verhaal duidelijk bestaan. Op zichzelf genomen is zijn vermissing niet als bijzonder dringend of zorgwekkend te kwalificeren.

DNA van onopgeloste misdrijven wordt getoetst tegen DNA van veroordeelden en tegen DNA van verdachten van wie al of niet met hun medewerking DNA is geïsoleerd.

Uit de verklaring van de politie blijkt dat Brech benaderd is voor het autosomaal gedeelte van het grootscheeps DNA onderzoek Nicky Verstappen. Hij is twee keer niet thuis, wat op zichzelf genomen de interesse van het team kan wekken. Maar er komt een verklaring: Jos werkt in de bushbush in het buitenland en is vaak lang weg: geen zorgen in maart komt hij terug en komt hij DNA afstaan. Dat lijkt dus op dat moment “opgelost”.

Eind maart: geen Jos. Sterker nog in april wordt hij als vermist opgegeven. Nu wordt het interessant: er wordt in het kader van zijn vermissingszaak materiaal naar het NFI gestuurd ter isolering van DNA, prima dat is normaal.

Ook het team Nicky Verstappen stuurt materiaal van Brech naar het NFI ter isolering van DNA samen met DNA van twee verre verwanten (die - althans zo begrijp ik dat - niet in het grootschalige verwantschapsonderzoek zaten).

Hoe komt het team aan die spullen? Die komen niet uit het grootschalige DNA onderzoek (waarbij niet tegen de databank sporen zou worden getoetst maar slechts tegen de drie sporen in het dossier Nicky Verstappen), deelname daaraan is namelijk vrijwillig (ok weigeren brengt je op de radar, maar is an sich prima). Het is duidelijk dat Brech niet vrijwillig materiaal heeft afgestaan.

Dat resulteert in mijn ogen in de enige mogelijkheid: Brech werd al voor de DNA match als verdachte aangemerkt waardoor er (onder bevel van een rc) opsporingshandelingen zijn verricht die leiden tot vinden en in beslag nemen van materiaal ter isolatie van DNA. We concludeerden vannacht al dat dat wellicht een huiszoeking was. Ook het feit dat het DNA uit zijn vermissing tegen openstaande sporen werd getoetst sterkt die conclusie: dat is niet normaal in vermissingszaken.

Waar komt die verdenking dan vandaan. Het enige wat tot die conclusie zou kunnen leiden van hetgeen we weten is de combinatie tussen zijn benaderd worden en zijn vermissing, maar dat zou op zichzelf genomen nog op toeval kunnen berusten (al is het aannemelijk dat hij de enige is die en direct benaderd is voor DNA en tegelijkertijd officieel als vermist is opgegeven). Die combinatie had een rc dan moeten leiden tot een redelijk vermoeden van schuld aan het misbruiken/doden van Nicky Verstappen. Dat is flinterdun m.i.

Kort gezegd (tldr I know): het DNA verhaal kan alleen kloppen als Brech al voor de match als verdachte was aangemerkt. Uit wat wij weten kan die verdenking alleen voortkomen uit de combinatie tussen gevraagd worden DNA af te staan en de daaropvolgende vermissing. Dat leidt mij tot de conclusie dat wij stukjes missen en dat er meer bewijs is dat Brech al voor de DNA match als verdachte aanmerkte.

Ik denk niet dat de eerdere zedenzaak niet dat bewijs was - klaarblijkelijk had de Limburgse Hermandad het krantenartikel uit ‘85 gemist en wisten ze oprecht niet meer dan dat er een sepot was voor een zedenzaak.

De politie gaat impliciet uit van de hypothese dat Brech niet alleen weet dat hij in het dossier voorkomt (dat wist hij al sinds 2001 toen hij voor het eerst gehoord werd en misschien al sinds die nacht in augustus 1998 na zijn gesprek met de KMAR) maar ook dat hij wist dat hij een spoor had achter gelaten. De insinuatie is duidelijk dat hij bewust heeft gehandeld om het DNA onderzoek te ontlopen...
Niet zo ver gezocht als op een gegeven moment iemand die DNA moest afstaan van de aardbodem verdwijnt, een zedenverleden heeft en daar vlak in de buurt was destijds. Dan is een en een twee.
pi_181393518
Maargoed de politie moet nu eerst door 300 tips van mongolen heen spitten om te kijken of er heel misschien één bruikbare tussen zit, dus daar zijn ze voorlopig wel even zoet mee.

Wat ik me afvraag is of Jos zelf nu ook zou weten dat hij ontmaskerd is, of dat hij echt geen enkel contact met de buitenwereld heeft. Als hij nog leeft dan. Kan ook zijn dat hij er gewoon vanuit ging dat het op een gegeven moment zou gaan gebeuren toen hij de bush in trok.
pi_181393522
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 00:21 schreef superniger het volgende:
Mensen die nu durven te haten op PeterGOD. _O_
https://www.rtlboulevard.(...)-om-nicky-verstappen
Ik blijf het een walgelijk narcistisch en arrogant mannetje vinden. En deze dader was net zo snel (of eigenlijk langzaam) opgespoord zonder Petertje.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181393526
Rol net mijn bed uit. Hebben ze Jos al gevonden?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_181393531
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik blijf het een walgelijk narcistisch en arrogant mannetje vinden. En deze dader was net zo snel (of eigenlijk langzaam) opgespoord zonder Petertje.
Zonder hem was het al lang in een la gegaan hoor. Mag hem ook niet maar hier moet je hem toch de credits voor geven.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:48:45 #60
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181393533
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, die had ik dan totaal gemist.... mag ook wel eens in de OP dan, onder een spoiler.
Goeie, bij deze toegevoegd aan de OP.
pi_181393545
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:48 schreef superniger het volgende:
Rol net mijn bed uit. Hebben ze Jos al gevonden?
Het is bijna elf uur :')
pi_181393547
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:44 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat je op basis van verwantschap van DNA iemand kan en mag veroordelen.
Zo diep zit ik niet in die materie.
Dat mag niet, dat weet ik zeker.

Maar een rechter kan je ook dwingen, als er genoeg indirect bewijs is zal de rechter daar echt geen moeite mee hebben. Dan wordt er 'onder dwang' wangslijm afgenomen en gebruikt. En dan ben je dus alsnog de sjaak.
pi_181393559
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wel knap dat hij nog wat tranen in zijn ogen geperst kreeg :Y

Maar daar heeft ie dan ook 20 jaar op kunnen en mogen oefenen.
pi_181393578
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:44 schreef Physsic het volgende:
Woonde Jos nou in de directe omgeving van waar Nicky is gevonden?
Ja, Simpelveld. Kilometer of 8 van de plaats delict geloof ik.

Tegenwoordig woont ie in Veendam begreep ik. Ver weg van Simpelveld. Ik vermoed om DNA onderzoek te ontlopen.
pi_181393590
quote:
Uit dit bericht:
quote:
Zo betwijfelt een politiewoordvoerster of de zaak geseponeerd zou zijn bij een bekentenis.
De politiewoordvoerder reageert duidelijk met de kennis van nu; maar destijds was het helemaal niet zo dat er ambtshalve aangifte werd gedaan als iemand bijvoorbeeld ernstig mishandeld was.

Je kon in 1984 met een totaal aan gort geslagen gezicht op het politiebureau zitten nadat je klaar was op de eerste hulp en de politie kon de dader op diezelfde eerste hulp in de boeien hebben geslagen voor jij behandeld werd, maar als je geen aangifte durfde te doen dan deed de politie er verder ook niets meer mee, ongeacht of de dader het bekend had.
En in dit geval hadden de ouders van die kinderen dan aangifte moeten doen, en ik kan me zomaar voorstellen dat men destijds onder het mom van "er is niets echt ergs gebeurd, laten we hem niet met een strafblad opzadelen" geen aangifte heeft gedaan, en dan gebeurde er destijds dus niets mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_181393600
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wel knap dat hij nog wat tranen in zijn ogen geperst kreeg :Y

Maar daar heeft ie dan ook 20 jaar op kunnen en mogen oefenen.
Die tranen zorgen ervoor dat hij twee keer zoveel talkshows af kan lopen en daar ook nog eens 1,5 keer zoveel extra voor kan vragen. Bovendien helpt het ook nog eens met de verkoop van zijn aankomende boek.

En dan heeft Petertje weinig moeite met emotie tonen met de familie van een slachtoffer.
pi_181393634
quote:

[..]

Nou nee, zonder Peter was deze zaak 19 jaar geleden al in een archiefkast beland en er nooit meer uitgekomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_181393679
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Uit dit bericht:

[..]

De politiewoordvoerder reageert duidelijk met de kennis van nu; maar destijds was het helemaal niet zo dat er ambtshalve aangifte werd gedaan als iemand bijvoorbeeld ernstig mishandeld was.

Je kon in 1984 met een totaal aan gort geslagen gezicht op het politiebureau zitten nadat je klaar was op de eerste hulp en de politie kon de dader op diezelfde eerste hulp in de boeien hebben geslagen voor jij behandeld werd, maar als je geen aangifte durfde te doen dan deed de politie er verder ook niets meer mee, ongeacht of de dader het bekend had.
En in dit geval hadden de ouders van die kinderen dan aangifte moeten doen, en ik kan me zomaar voorstellen dat men destijds onder het mom van "er is niets echt ergs gebeurd, laten we hem niet met een strafblad opzadelen" geen aangifte heeft gedaan, en dan gebeurde er destijds dus niets mee.
Ja, het is voornamelijk erg makkelijk om naar de politie in 1985 of 1998 te wijzen. Ik durf wel te zeggen dat ze toen alles gedaan hebben wat er in hun mogelijkheden lag.
Die mogelijkheden zijn anno 2018 ouderwets en beperkt te noemen.

Maar weet je, in 2038 zeggen ze dat ook over een willekeurige moord uit 2018 die dan opgelost wordt.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:58:46 #69
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181393738
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:53 schreef Leandra het volgende:

Nou nee, zonder Peter was deze zaak 19 jaar geleden al in een archiefkast beland en er nooit meer uitgekomen.
Dat kortzichtige gewauwel van zolderkamerhelden moet je gewoon lekker negeren. .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181393753
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan is zijn enige prestatie in deze zaak geweest dat hij genoeg druk op de politie en het NFI wist te leggen dat ze hun capiciteiten vol bleven gebruiken voor deze zaak.

En al die andere zaken waar Peter ook nog bij betrokken is en waar hij ook nog graag een nieuw boek over wil schrijven. Alleen daar zal nooit een dader voor opgepakt worden.

En ondertussen kampen beide onderdelen met zoveel capaciteitsproblemen dat zaken met veel meer kans nooit opgepakt worden.

Prettig voor de nabestaanden van Verstappen, maar minder leuk voor nabestaanden van andere zaken.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:00:23 #71
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181393771
quote:

[..]

Peter is misschien best goed in zijn vak, maar het blijft inderdaad een narcistisch, arrogant klootzakje die altijd in iedere discussie de kant van de bad guys lijkt te kiezen.

Zegt Erdogan dat alle Nederlanders Nazis zijn, dan zegt Peter: ''Nou ja, eigenlijk zit daar wel een kern van waarheid in.''

Hij heeft op TV depressie ooit afgedaan als een ''onzin ziekte'' waar alleen ''verwende blanke first world personen'' aan zouden lijden. Idem dito met burn-out, zit ook allemaal tussen je oren.

Hij ging door het lint omdat hij zijn schoenen uit moest doen voor een security check bij de rechtbank. Want dat is voor normale mensen, niet een grootse superster als Peter R.

Sure, hij heeft bijgedragen aan de Puttense moordzaak, proces tegen Holleeder, en nu dit. Prachtig allemaal. Maar als persoon is hij gewoon echt een kwal, een akelig kereltje.
pi_181393777
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat kortzichtige gewauwel van zolderkamerhelden moet je gewoon lekker negeren. .
Ah, dus als je Peter een naar mannetje vind ben je blijkbaar een zolderkamerheld :')
pi_181393784
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Omdat Brech geen toestemming heeft gegeven om zijn DNA te laten afnemen en te matchen met dat van wat op het slachtoffer gevonden is. Het was immers een vrijwillig DNA onderzoek.
En wat als zijn familie DNA opstuurt? Dat hij niet op kwam dagen en daarom maar zelf een haarborstel met een bos haar opsturen. Mag dat wel?
pi_181393797
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan is zijn enige prestatie in deze zaak geweest dat hij genoeg druk op de politie en het NFI wist te leggen dat ze hun capiciteiten vol bleven gebruiken voor deze zaak.

En al die andere zaken waar Peter ook nog bij betrokken is en waar hij ook nog graag een nieuw boek over wil schrijven. Alleen daar zal nooit een dader voor opgepakt worden.

En ondertussen kampen beide onderdelen met zoveel capaciteitsproblemen dat zaken met veel meer kans nooit opgepakt worden.

Prettig voor de nabestaanden van Verstappen, maar minder leuk voor nabestaanden van andere zaken.
Nogal wiedes. Voor deze krijgt hij de meeste media aandacht. De schoorsteen van Peter R. De Vries B.V. moet wel blijven roken, hè.
pi_181393799
Verslaggever Silvan Schoonhoven bericht vanuit de Vogezen:

https://www.telegraaf.nl/(...)tieme-bushcraft-spel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')