Slaven werden door elk volk ter wereld gehouden met de zwarte bevolking bovenaan en was doodnormaal. Dat er dan 1 volk opstaat en het afschaft is domweg lovenswaardig.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind dat een tamelijk bizarre bewering. Dat is alsof je de joden vraagt de Duitsers te bedanken voor het terugdraaien van de Neurenberg-wetten.
Zie je werkelijk zelf de absurditeit van je opmerking niet in? Slaven zouden hun voormalige 'eigenaren' dankbaar moeten zijn omdat zij door de overheid werden gedwongen hun slaven te bevrijden?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Slaven werden door elk volk ter wereld gehouden met de zwarte bevolking bovenaan en was doodnormaal. Dat er dan 1 volk opstaat en het afschaft is domweg lovenswaardig.
Je vergelijking met de joden en neurenbeurg wetten slaat werkelijk nergens op. Dat zou alleen op gaan als elk volk ter wereld eeuwenlang ook die wetten hadden gehad en de duitsers ze als eerste hadden afgeschaft.
Ik zeg niet eigenaren, ik zeg blanken in het algemeen en ja daar mogen ze dankbaar voor zijn anders waren er wellicht tot op de dag van vandaag nog steeds slaven geweest.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie je werkelijk zelf de absurditeit van je opmerking niet in? Slaven zouden hun voormalige 'eigenaren' dankbaar moeten zijn omdat zij door de overheid werden gedwongen hun slaven te bevrijden?
quote:Dat slavernij in veel culturen gemeengoed was, is geen enkel opzicht een verzachtende omstandigheid.
Je beseft dat hun voormalige eigenaren onderdeel vormden van de groep 'blanken in het algemeen'?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik zeg niet eigenaren, ik zeg blanken in het algemeen en ja daar mogen ze dankbaar voor zijn anders waren er wellicht tot op de dag van vandaag nog steeds slaven geweest.
Je beseft je dat dat los staat van het feit dat het desondanks de blanken waren die de slavernij hebben afgeschaft.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat hun voormalige eigenaren onderdeel vormden van de groep 'blanken in het algemeen'?
Ja, slavernij komt gelukkig alleen onder blanken voor, dat scheeltquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat hun voormalige eigenaren onderdeel vormden van de groep 'blanken in het algemeen'?
Dat beweert toch helemaal niemand?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, slavernij komt gelukkig alleen onder blanken voor, dat scheelt
Je redenering slaat gewoon letterlijk als een lul op een drumstel. Als slachtoffer van slavernij heb je helemaal geen boodschap aan dergelijke generaliseringen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je beseft je dat dat los staat van het feit dat het desondanks de blanken waren die de slavernij hebben afgeschaft.
Je beseft je dat blanken het volk waren die zich het minst inlieten met slavernij ?
Je beseft je dat blanken hun slaven het beste behandelde van alle volken?
Je beseft je dat als zwarten ergens boos op moeten zijn het op hun eigen soort is als het om slavernij aankomt aangezien dat de allergrooste groep slaveneigenaren was?
Nee dat besef je je niet, laat ook maar.
Nee, jij impliceert gelukkig nooit wat, ook dat scheelt ... Altijd heel objectief in je opvattingenquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat beweert toch helemaal niemand?
Heel goed argument en plan. Net zoals presenteren, Nederlands en Engels spreken en lezen, goed luisteren, etc. De kinderen van de toekomst gaan het nog zwaar krijgen maar het is voor hun eigen bestwil.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:56 schreef Molurus het volgende:
Had ik al gezegd dat leren debatteren maar eens onderdeel moet worden van het verplichte onderwijs?
I am Harvest89, and I approve this message.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je mag er bezwaren tegen hebben, je mag er zelfs voor in een hoekje gaan zitten huilen, je mag zelfs je safespace induiken als een echte millenial.
Maar je gaat niet op eigen houtje publiek eigendom vernielen.
Je kan ook dankbaar zijn dat het de blanken zijn geweest die de slavernij hebben afgeschaft.
Dit is echt de wereld op z'n kop.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:39 schreef Metro2005 het volgende:
Je kan ook dankbaar zijn dat het de blanken zijn geweest die de slavernij hebben afgeschaft.
Hoezo zou dat niet kunnen? Is slavernij uitsluitend een blank symptoom, de "zwarte gemeenschap" maakt(e) zich daar niet aan schuldig?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit is echt de wereld op z'n kop.Wat had je dan gedacht? Dat slavernij afgeschaft kon worden door de zwarte gemeenschap? Mijn god zeg.
Dit is echt net zoiets als beweren dat we wetenschap hebben te danken aan het Christendom omdat het Christendom in de recente geschiedenis net ff wat minder intolerant is geweest dan andere religies.
Omdat slaaf zijn niet iets is waar mensen voor kiezen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoezo zou dat niet kunnen? Is slavernij uitsluitend een blank symptoom, de "zwarte gemeenschap" maakt(e) zich daar niet aan schuldig?
quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De nazaten van slaven zijn allang dood, de enige die nu nog leven zijn de nazaten van de nazaten van de nazaten van slaven.
Tevens een eis voor het verkrijgen van toegang tot Internet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:56 schreef Molurus het volgende:
Had ik al gezegd dat leren debatteren maar eens onderdeel moet worden van het verplichte onderwijs?
Ga je nog uitleggen wat de term zwarte "gemeenschap" inhoudt? Want ik vind het een nogal polariserende term.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Omdat slaaf zijn niet iets is waar mensen voor kiezen.![]()
Als ik jou 10 jaar lang elke week in elkaar sla, en ik hou daar na die 10 jaar ineens mee op... zeg je dan ook "wat ben ik Molurus dankbaar"?
Euhm ja dat kon zeker, zwarte mensen hielden namelijk ook slaven, en nog in grotere aantallen dan blanken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit is echt de wereld op z'n kop.Wat had je dan gedacht? Dat slavernij afgeschaft kon worden door de zwarte gemeenschap? Mijn god zeg.
Doel je nu op Barbarije en het Ottomaanse Rijk? Die zou ik eerder lichtgetint of bruin noemen dan zwart.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Euhm ja dat kon zeker, zwarte mensen hielden namelijk ook slaven, en nog in grotere aantallen dan blanken.
Die uiteraard ook maar nee ik bedoel gewoon de negroide bevolking uit Afrika.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Doel je nu op Barbarije en het Ottomaanse Rijk? Die zou ik eerder lichtgetint of bruin noemen dan zwart.
Goed plan, had jij dit maar zelf opgevolgd, dan had je het wel gelaten om mij de maat te nemen. In een inmiddels verwijderd bericht uit NWS-FB pleitte jij er in verbloemde termen voor om rechtse mensen/kiezers tot tweederangsburgers te maken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:56 schreef Molurus het volgende:
We hebben het over Amerika, waar de naweeen van slavernij en diepgeworteld racisme wel iets recenter zijn als dat.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De nazaten van slaven zijn allang dood, de enige die nu nog leven zijn de nazaten van de nazaten van de nazaten van slaven.
Maar dat terzijde, ja natuurlijk zeg ik dat ook tegen hun. Ik ben er trots op dat blanken als eerste de slavernij hebben afgeschaft. Als de zwarte bevolking ergens boos op moet zijn zijn het wel de zwarten en arabieren aangezien die als allerlaatste pas de slavernij hebben afgeschaft.
Geen gekleurden in je land verkleint de kans aanzienlijk dat je racistisch wordt omdat je in de krant leest over de zoveelste overval van een bejaarde, de zoveelste aanranding van een blonde jonge vrouw of de bouw van de zoveelste moskee.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 00:11 schreef Molurus het volgende:
Wat heeft multiculturaliteit te maken met racisme?
quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar ik vind dat mensen zwartepiet moeten afschaffen.
Is dat een mening die het blanke ras aanvalt ?
Als mensen de figuur zwartepiet afschaffen in hun leven... is dat een daad van aanval op het blanke ras ?
quote:Op donderdag 23 augustus 2018 23:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De vraag was niet aan jou gericht, en je mis the pointe ook.
Het ging om dat Oostwoud een aanval op het blanke ras zag van zp-demonstranten die naar Dokkum gingen. Ik vraag om dat toe te spitsen. Is het al een aanval op het blanke ras als mijn mening is dat mensen zp moeten afschaffen ?
Of is het een aanval op het blanke ras als mensen zp verbannen uit hun persoonlijk leven.
Montagui geeft een prima antwoord. Als jij niets met ZP te maken wil hebben, prima, dat staat je vrij. Sluit je op de dag van de intocht en op 5 december thuis op, duik onder de lakens en vervloek die witte duivels nog eens terwijl je uithuilt op je kussen. Geef anderen de vrijheid om wel te genieten van dit mooie folkloristische feestje.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 23:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee. Wat jij vindt en meent moet je zelf weten, als je anderen dan ook maar in hun waarde laat.
Jij vond die dokkumdemonstratie een agressie tegen blankenquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:19 schreef Oostwoud het volgende:
Montagui geeft een prima antwoord. Als jij niets met ZP te maken wil hebben, prima, dat staat je vrij. Sluit je op de dag van de intocht en op 5 december thuis op, duik onder de lakens en vervloek die witte duivels nog eens terwijl je uithuilt op je kussen. Geef anderen de vrijheid om wel te genieten van dit mooie folkloristische feestje.
Dat is de vrije meningsuiting: Een mening hebben, die doelgericht poneren en medestanders zoeken. Een prima traditie van blanke mensen in dit land en veel belangrijker voor de samenleving dan het zwartepiettheater.quote:Zodra een marginale groep mensen, niet meer dan een paar honderd meent voor een heel land te moeten bepalen hoe een feest gevierd wordt en meeschurkende media gaan hierin mee, ja, dan is dit een aanval op een blanke traditie.
Ik geef wel antwoord. Natuurlijk is je mening dat je ZP liever ziet verdwijnen geen agressie. Het wordt agressie als je anderen, als het moet met geweld je mening op wil leggen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij vond die dokkumdemonstratie een agressie tegen blanken
Mijn vraag is aan jou: Als ik tegen ZP ben, is dat ook een agressie ?
Je geeft geen direct antwoord.
[..]
Dat is de vrije meningsuiting: Een mening hebben, die doelgericht poneren en medestanders zoeken. Een prima traditie van blanke mensen in dit land en veel belangrijker voor de samenleving dan het zwartepiettheater.
En dat recht geldt voor 1 individu, 300 individuen, miljoenen burgers.
Jij maakt van een afwijkende mening een rassenkwestie.
Maar in feite vind je ook 1 individu met anti-zp-mening, bezig is met agressie tegen een blanke traditie.?
Met geweld ? bijv door een snelweg te Dokkum blokkeren zodat mensen hun mening niet kunnen uiten in Dokkumquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 15:54 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ik geef wel antwoord. Natuurlijk is je mening dat je ZP liever ziet verdwijnen geen agressie. Het wordt agressie als je anderen, als het moet met geweld je mening op wil leggen.
Je bent mensen aan het verketteren tot terrorist.quote:Op je laatste alinea ga ik niet in. Je negeert doelbewust het cruciale deel waarin duidelijk wordt gemaakt dat het zeer dubieuze, zelfs terroristische groepen zijn die tegen ZP strijden. Zelfs de niet gewelddadige groepen zijn op z'n minst onzuiver bezig:
KOZP wordt net zo goed gevolgd door AIVD hoor. Die Afriye heeft een geschiedenis van verstoring van openbare orde en is daar meermaals voor opgepakt. Wat nou vreedzaam demonstreren?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 16:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Met geweld ? bijv door een snelweg te Dokkum blokkeren zodat mensen hun mening niet kunnen uiten in Dokkum
Als 300 mensen vreedzaam in samenspraak met de gemeente Dokkum aldaar langs de route van ene binnenkomende Turk willen staan. Dan is dat ook geen agressie, maar jij vind van wel
[..]
Je bent mensen aan het verketteren tot terrorist.
Je versluiert de vraag of een anti-zpmening agressie op zich is.
Die "terroristen" van jou waren gewone mensen die vreedzaam langs de route zouden staan.
Oja... en die grauwe-eeuw-eikel, was daar niet bij, die had ruzie met die groep.
Dat is geen excuus om een vreedzame demonstratie als een agressie tegen blanken te beschouwen en tegelijk een wegblokkade goedpraten. als zelfbescherming ter redding van die blanken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 16:12 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
KOZP wordt net zo goed gevolgd door AIVD hoor.
Dat weet hij ook wel hoor. Gewoon laten gaan joh. Sommige mensen hebben gewoon bewust hun moreel kompas weg geflikkerd. En maar huilen over een oorlog tegen de blanke man. Iedere dag weer. Geen argumenten, geen motivatie, slechts miskenningquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 18:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is geen excuus om een vreedzame demonstratie als een agressie tegen blanken te beschouwen en tegelijk een wegblokkade goedpraten. als zelfbescherming ter redding van die blanken.
De agressie tegen een Nederlandse traditie in dit geval , is die wegblokkade die je goedpraat
Komen we daarbij niet terug op het oerpunt van de mensen die het omlaag halen van het standbeeld goedpraten omdat het een moreel juiste daad zou zijn?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 18:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is geen excuus om een vreedzame demonstratie als een agressie tegen blanken te beschouwen en tegelijk een wegblokkade goedpraten. als zelfbescherming ter redding van die blanken.
De agressie tegen een Nederlandse traditie in dit geval , is die wegblokkade die je goedpraat
En dus promoot je eigenrichting en geweld en dit met een racistisch sausje.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 18:38 schreef Oostwoud het volgende:
Ik vind het moreel juist dat die terroristen zijn klemgereden. Waarschijnlijk hadden ze enorm veel onrust gecreëerd wanneer ze in Dokkum zelf waren aangekomen.
Je toont wel aan zelfreflectie te hebben: Barbusse, geneuzel.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 18:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat weet hij ook wel hoor. Gewoon laten gaan joh. Sommige mensen hebben gewoon bewust hun moreel kompas weg geflikkerd. En maar huilen over een oorlog tegen de blanke man. Iedere dag weer. Geen argumenten, geen motivatie, slechts miskenning
Uit voorgaande jaren is gebleken dat Afriye en zijn kornuiten ieder jaar werden opgepakt vanwege het verstoren van de openbare orde. Wat nou rustig?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 18:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En dus promoot je eigenrichting en geweld en dit met een racistisch sausje.
Uit voorgaande jaren is al gebleken dat het rustig en gewoon staan langs de sintroute mogelijk is en de bedoeling van de actievoerders. Jij zit de boel op te fokken met hen af te schilderen als terroristen en agressors van blanken .
Overigens ben ik tegen het slopen van foute monumenten door burgers. Hoe racistisch en koloniaal ook, dat verwijderen is een taak van de bevoegde autoriteiten.
Welja... jij bent zelf een agressor tegen de Nederlandse waarden .quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 19:44 schreef Oostwoud het volgende:
Het zijn terroristen en agressors tegen blanken, ja. Dat eerste is zelfs feitelijk onderbouwd.
Wat een comebackquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 19:33 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Je toont wel aan zelfreflectie te hebben: Barbusse, geneuzel.
Wat de tegenstanders van dit monument willen is toch duidelijk? Ze willen geen verkapte verering van verdedigers van racisme en slavernij. Dat is ook de drijfveer van de betogers laatst.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 19:51 schreef Szikha2 het volgende:
Het gaat bij deze groepen (die erg klein is) om hun politieke macht te tonen want het neerhalen van beelden en monumenten ter nagedachtenis van 1 of ander conferatie soldaat zal de arme zwarte gemeenschap in amerika op geen enkele manier helpen natuurlijk
Molurus is met die Zwarte Piet onzin gekomen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 21:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat een comeback
Serieus, zoveel mensen die schande spreken over een symbool van white surpremacism dat vernield wordt, en er godvergeten zwarte piet erbij moeten halen om hun white anger te rechtvaardigen. Hoe betekenisloos ben je dan zeg
Nee daarom dansen ze ook als een stel zwakzinnige holbewoners naast een omgevallen standbeeld. Omdat ze "iets minder ergenis." hebben...quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 22:13 schreef Bluesdude het volgende:
Het lijkt me niet dat de tegenstanders van dit monument denken dat verwijderen zo veel beter is voor de zwarte gemeenschap. Hooguit minder ergernis voor hen.
Jij komt weer niet verder dan arrogant gebazel ?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 23:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee daarom dansen ze ook als een stel zwakzinnige holbewoners
Het neerhalen van dat standbeeld is natuurlijk ook eigenrichting en geweld. Dus net zo fout?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 18:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En dus promoot je eigenrichting en geweld en dit met een racistisch sausje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |