Slaven werden door elk volk ter wereld gehouden met de zwarte bevolking bovenaan en was doodnormaal. Dat er dan 1 volk opstaat en het afschaft is domweg lovenswaardig.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind dat een tamelijk bizarre bewering. Dat is alsof je de joden vraagt de Duitsers te bedanken voor het terugdraaien van de Neurenberg-wetten.
Zie je werkelijk zelf de absurditeit van je opmerking niet in? Slaven zouden hun voormalige 'eigenaren' dankbaar moeten zijn omdat zij door de overheid werden gedwongen hun slaven te bevrijden?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Slaven werden door elk volk ter wereld gehouden met de zwarte bevolking bovenaan en was doodnormaal. Dat er dan 1 volk opstaat en het afschaft is domweg lovenswaardig.
Je vergelijking met de joden en neurenbeurg wetten slaat werkelijk nergens op. Dat zou alleen op gaan als elk volk ter wereld eeuwenlang ook die wetten hadden gehad en de duitsers ze als eerste hadden afgeschaft.
Ik zeg niet eigenaren, ik zeg blanken in het algemeen en ja daar mogen ze dankbaar voor zijn anders waren er wellicht tot op de dag van vandaag nog steeds slaven geweest.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie je werkelijk zelf de absurditeit van je opmerking niet in? Slaven zouden hun voormalige 'eigenaren' dankbaar moeten zijn omdat zij door de overheid werden gedwongen hun slaven te bevrijden?
quote:Dat slavernij in veel culturen gemeengoed was, is geen enkel opzicht een verzachtende omstandigheid.
Je beseft dat hun voormalige eigenaren onderdeel vormden van de groep 'blanken in het algemeen'?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik zeg niet eigenaren, ik zeg blanken in het algemeen en ja daar mogen ze dankbaar voor zijn anders waren er wellicht tot op de dag van vandaag nog steeds slaven geweest.
Je beseft je dat dat los staat van het feit dat het desondanks de blanken waren die de slavernij hebben afgeschaft.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat hun voormalige eigenaren onderdeel vormden van de groep 'blanken in het algemeen'?
Ja, slavernij komt gelukkig alleen onder blanken voor, dat scheeltquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat hun voormalige eigenaren onderdeel vormden van de groep 'blanken in het algemeen'?
Dat beweert toch helemaal niemand?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, slavernij komt gelukkig alleen onder blanken voor, dat scheelt
Je redenering slaat gewoon letterlijk als een lul op een drumstel. Als slachtoffer van slavernij heb je helemaal geen boodschap aan dergelijke generaliseringen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je beseft je dat dat los staat van het feit dat het desondanks de blanken waren die de slavernij hebben afgeschaft.
Je beseft je dat blanken het volk waren die zich het minst inlieten met slavernij ?
Je beseft je dat blanken hun slaven het beste behandelde van alle volken?
Je beseft je dat als zwarten ergens boos op moeten zijn het op hun eigen soort is als het om slavernij aankomt aangezien dat de allergrooste groep slaveneigenaren was?
Nee dat besef je je niet, laat ook maar.
Nee, jij impliceert gelukkig nooit wat, ook dat scheelt ... Altijd heel objectief in je opvattingenquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat beweert toch helemaal niemand?
Heel goed argument en plan. Net zoals presenteren, Nederlands en Engels spreken en lezen, goed luisteren, etc. De kinderen van de toekomst gaan het nog zwaar krijgen maar het is voor hun eigen bestwil.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:56 schreef Molurus het volgende:
Had ik al gezegd dat leren debatteren maar eens onderdeel moet worden van het verplichte onderwijs?
I am Harvest89, and I approve this message.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je mag er bezwaren tegen hebben, je mag er zelfs voor in een hoekje gaan zitten huilen, je mag zelfs je safespace induiken als een echte millenial.
Maar je gaat niet op eigen houtje publiek eigendom vernielen.
Je kan ook dankbaar zijn dat het de blanken zijn geweest die de slavernij hebben afgeschaft.
Dit is echt de wereld op z'n kop.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:39 schreef Metro2005 het volgende:
Je kan ook dankbaar zijn dat het de blanken zijn geweest die de slavernij hebben afgeschaft.
Hoezo zou dat niet kunnen? Is slavernij uitsluitend een blank symptoom, de "zwarte gemeenschap" maakt(e) zich daar niet aan schuldig?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit is echt de wereld op z'n kop.Wat had je dan gedacht? Dat slavernij afgeschaft kon worden door de zwarte gemeenschap? Mijn god zeg.
Dit is echt net zoiets als beweren dat we wetenschap hebben te danken aan het Christendom omdat het Christendom in de recente geschiedenis net ff wat minder intolerant is geweest dan andere religies.
Omdat slaaf zijn niet iets is waar mensen voor kiezen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoezo zou dat niet kunnen? Is slavernij uitsluitend een blank symptoom, de "zwarte gemeenschap" maakt(e) zich daar niet aan schuldig?
quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De nazaten van slaven zijn allang dood, de enige die nu nog leven zijn de nazaten van de nazaten van de nazaten van slaven.
Tevens een eis voor het verkrijgen van toegang tot Internet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:56 schreef Molurus het volgende:
Had ik al gezegd dat leren debatteren maar eens onderdeel moet worden van het verplichte onderwijs?
Ga je nog uitleggen wat de term zwarte "gemeenschap" inhoudt? Want ik vind het een nogal polariserende term.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Omdat slaaf zijn niet iets is waar mensen voor kiezen.![]()
Als ik jou 10 jaar lang elke week in elkaar sla, en ik hou daar na die 10 jaar ineens mee op... zeg je dan ook "wat ben ik Molurus dankbaar"?
Euhm ja dat kon zeker, zwarte mensen hielden namelijk ook slaven, en nog in grotere aantallen dan blanken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit is echt de wereld op z'n kop.Wat had je dan gedacht? Dat slavernij afgeschaft kon worden door de zwarte gemeenschap? Mijn god zeg.
Doel je nu op Barbarije en het Ottomaanse Rijk? Die zou ik eerder lichtgetint of bruin noemen dan zwart.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Euhm ja dat kon zeker, zwarte mensen hielden namelijk ook slaven, en nog in grotere aantallen dan blanken.
Die uiteraard ook maar nee ik bedoel gewoon de negroide bevolking uit Afrika.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Doel je nu op Barbarije en het Ottomaanse Rijk? Die zou ik eerder lichtgetint of bruin noemen dan zwart.
Goed plan, had jij dit maar zelf opgevolgd, dan had je het wel gelaten om mij de maat te nemen. In een inmiddels verwijderd bericht uit NWS-FB pleitte jij er in verbloemde termen voor om rechtse mensen/kiezers tot tweederangsburgers te maken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:56 schreef Molurus het volgende:
We hebben het over Amerika, waar de naweeen van slavernij en diepgeworteld racisme wel iets recenter zijn als dat.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 09:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De nazaten van slaven zijn allang dood, de enige die nu nog leven zijn de nazaten van de nazaten van de nazaten van slaven.
Maar dat terzijde, ja natuurlijk zeg ik dat ook tegen hun. Ik ben er trots op dat blanken als eerste de slavernij hebben afgeschaft. Als de zwarte bevolking ergens boos op moet zijn zijn het wel de zwarten en arabieren aangezien die als allerlaatste pas de slavernij hebben afgeschaft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |