Valt me op dat veel mensen die betrokken zijn bij deze zaak al overleden zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:11 schreef onlogisch het volgende:
Deze mannen waren eerder in beeld als moordenaar van Nicky
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dus als ze nu iemand zouden hebben is het net een week verjaard?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 09:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dit was een nieuwsbericht van 9 augustus.
Das positief, mocht die nog leven dan kunnen we hem met zijn allen neerknuppelen.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus als ze nu iemand zouden hebben is het net een week verjaard?
Of lees ik nou niet goed.
Sorry maar ik ga niet voor eigen rechter spelen!quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Das positief, mocht die nog leven dan kunnen we hem met zijn allen neerknuppelen.
Dat is best kut voor Joos B.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:11 schreef onlogisch het volgende:
Deze mannen waren eerder in beeld als moordenaar van Nicky
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Moord en doodslag verjaren niet.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij had zich moeten beperken tot waar hij in redelijke mate goed in is. Maken van die realcrime series.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:14 schreef de_boswachter het volgende:
Peter R. de Vries zal daar wel weer zitten met een grijns op z’n gezicht van hier tot aan Tokio, bah. Toch gek dat ik dat vroeger echt een aardige man vond en nu, ondanks dat hij veel voor de familie Verstappen betekend heeft, een enorme uitzuiger vind. Mediageile eikel
Denk dat de bus richting Limburg ook al volgeboekt is.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:28 schreef GGMM het volgende:
[..]
Sorry maar ik ga niet voor eigen rechter spelen!
Of dat er een tip binnen is gekomen die tot een doorbraak heeft geleid.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Das positief, mocht die nog leven dan kunnen we hem met zijn allen neerknuppelen.
Volgens mij is die wet aangepast een x aantal jaar geleden, dagdienst soort zakendoet meerverjaren.
Anders best kans dat de dader zich doodleukheeft gemeld op het bureau afgelopen week.
De ergste misdrijven verjaren niet meer. Denk aan verkrachting, moord en doodslag. Kans is dus groot dat hij of zij alsnog wel ergens voor vervolgd kan worden, mits 'ie natuurlijk nog leeft en ze echt iemand gevonden hebben.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja ik vond het net idd, ik riep te snel. Sorry. En gelukkig maar dat dat zo is.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Moord en doodslag verjaren niet.
Plus, dat kind is al 20 jaar dood, ik wil het niet bagetalliseren maar als de ouders het best vinden, is het prima zo.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:33 schreef Greys het volgende:
Ik vind Peter R vaak een onuitstaanbare oetlul maar dat ie nu op z'n lazer krijgt op Twitter dat "zijn tweet te feestelijk/enthousiast is want er is nog altijd een kind dood ja" vind ik dan wel weer sneu.
Mag die man ajb (terecht) héél blij zijn met een doorbraak.
In het absurde geval de 'ouders het wel best vinden' is het alsnog niet prima zo. Justitie gaat over strafvervolging. Niet de nabestaanden.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:38 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Plus, dat kind is al 20 jaar dood, ik wil het niet bagetalliseren maar als de ouders het best vinden, is het prima zo.
Er is wel een beetje spanningsopbouw, daar leeft Peter wel een beetje voor.![]()
Misschien zit de dader al in de bak voor iets anders, is dat nog een mogelijkheid?
Ik denk dat ie bedoelde dat de ouders Peter R z'n tweet prima vinden qua toon.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:40 schreef Dven het volgende:
[..]
In het absurde geval de 'ouders het wel best vinden' is het alsnog niet prima zo. Justitie gaat over strafvervolging. Niet de nabestaanden.
Het gaat over tweets, niet over strafvervolging.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:40 schreef Dven het volgende:
[..]
In het absurde geval de 'ouders het wel best vinden' is het alsnog niet prima zo. Justitie gaat over strafvervolging. Niet de nabestaanden.
Maar kunnen wel al verjaard zijnquote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar kunnen dat wel zijn hoorquote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als ze in maart 2012 al verjaard waren inderdaad, maar dat is voor de misdrijven die nu niet meer verjaren volgens mij niet het geval.quote:
Bron??quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:48 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Als ze in maart 2012 al verjaard waren inderdaad, maar dat is voor de misdrijven die nu niet meer verjaren volgens mij niet het geval.
Klopt. Dus in feite kunnen moorden gepleegd vanaf ruwweg 1988 niet meer verjaren.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:48 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Als ze in maart 2012 al verjaard waren inderdaad, maar dat is voor de misdrijven die nu niet meer verjaren volgens mij niet het geval.
Toen is de verjaringstermijn voor moord e.d. geschrapt, maar wat op dat moment al was verjaard dat blijft verjaard en wordt niet ineens weer open gegooid.quote:
Kan, maar niet iets 'groots' dan, want volgens mij word er dan tegenwoordig standaard DNA afgenomen.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:38 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Plus, dat kind is al 20 jaar dood, ik wil het niet bagetalliseren maar als de ouders het best vinden, is het prima zo.
Er is wel een beetje spanningsopbouw, daar leeft Peter wel een beetje voor.![]()
Misschien zit de dader al in de bak voor iets anders, is dat nog een mogelijkheid?
Bedankt.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)gstermijn-misdrijven
wordtquote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:53 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Kan, maar niet iets 'groots' dan, want volgens mij word er dan tegenwoordig standaard DNA afgenomen.
wordt*quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:53 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Kan, maar niet iets 'groots' dan, want volgens mij word er dan tegenwoordig standaard DNA afgenomen.
Die wet is overigens op 02-02-2005 door de eerste kamer aangenomen, dus zaken die toen nog niet verjaard waren verjaren ook niet meer.quote:
Wordt*quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:53 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Dit, zal eens tijd worden zeg.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 08:41 schreef Szura het volgende:
Wat zou dat mooi zijn als deze zaak eindelijk is opgelost
De Utrechtse serieverkrachter moest al DNA afstaan na iets 'kleins,' een fietsdiefstal.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:53 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel vaker bij Peter. Hij heeft soms iemand op het oog en die blijft ie zo volgen dat de man/vrouw geen leven meer heeft. Regelmatig zit hij daar helemaal mis mee.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:42 schreef FlipjeHolland het volgende:
Ik kan me de uitzendingen van De Vries nog wel herinneren waar hij de schuld toch wel heel erg in de schoenen van de kampleider probeerde te schuiven. Mocht deze het niet hebben gedaan dan verwacht ik toch wel een excuus van Peter Errrrrr.
2000 euro per stuk innen $$$$$quote:Op woensdag 22 augustus 2018 08:41 schreef MrBadGuy het volgende:
Klinkt goed, hopelijk eindelijk duidelijkheid voor de familie en alle nabestaanden (en hopelijk leeft de dader nog en kan hij zijn straf uitzitten).
Die schijnt er niets mee te maken gehad te hebben, zie boven reactie #90.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:42 schreef FlipjeHolland het volgende:
Ik kan me de uitzendingen van De Vries nog wel herinneren waar hij de schuld toch wel heel erg in de schoenen van de kampleider probeerde te schuiven. Mocht deze het niet hebben gedaan dan verwacht ik toch wel een excuus van Peter Errrrrr.
Gaat het dan niet om het moment van plegen?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die wet is overigens op 02-02-2005 door de eerste kamer aangenomen, dus zaken die toen nog niet verjaard waren verjaren ook niet meer.
quote:Op woensdag 22 augustus 2018 11:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gaat het dan niet om het moment van plegen?
Moord en doodslag als het goed is niet. Maar aangezien de doodsoorzaak nooit is kunnen worden vastgesteld, is dat misschien last te bewijzen.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Marianne Vaatstraquote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:39 schreef GGMM het volgende:
Zat daar ook niet een asielzoekerscentrum in de buurt? Of was dat ergens anders?
Sorry hoor, dat ik niet zo alwetend ben als jij.quote:
Heb het even gecheckt, en het nieuws van de arrestatie was al bekendgemaakt voor de persconferentie: https://www.nu.nl/binnenl(...)rianne-vaatstra.htmlquote:Op woensdag 22 augustus 2018 09:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Was het bij Marianne Vaatstra al wel duidelijk voor de persconferentie?
Als ie niet meer leeft dan kun je nog altijd zijn grafsteen of urn kapot slaanquote:Op woensdag 22 augustus 2018 11:27 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Heb het even gecheckt, en het nieuws van de arrestatie was al bekendgemaakt voor de persconferentie: https://www.nu.nl/binnenl(...)rianne-vaatstra.html
Dan gok ik er toch op dat de dader in dit geval al is overleden, wat toch nog een bittere nasmaak zou geven. Hopelijk leeft hij toch nog en krijgt hij zijn verdiende straf.
Als hij was gearresteerd dan was er ook vast al iets uitgelekt. Dat is nu niet het geval, dus dader is dood.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 11:27 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Heb het even gecheckt, en het nieuws van de arrestatie was al bekendgemaakt voor de persconferentie: https://www.nu.nl/binnenl(...)rianne-vaatstra.html
Dan gok ik er toch op dat de dader in dit geval al is overleden, wat toch nog een bittere nasmaak zou geven. Hopelijk leeft hij toch nog en krijgt hij zijn verdiende straf.
Dat zal hem leren inderdaad!quote:Op woensdag 22 augustus 2018 11:30 schreef grimselman het volgende:
[..]
Als ie niet meer leeft dan kun je nog altijd zijn grafsteen of urn kapot slaan
Tokkie gespotquote:Op woensdag 22 augustus 2018 11:30 schreef grimselman het volgende:
[..]
nou nou nou.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 11:30 schreef grimselman het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 augustus 2018 11:30 schreef Montagui het volgende:
Hoop dat het een échte doorbraak is, en niet dat we naderhand zeggen "oh was dat het".
quote:
Peter tweet idd namens de ouders en hem. Het gaat om de overwinning op de mogelijke dader in een langlopende zaak. Gerechtigheid is altijd iets waarmee nabestaanden iets een beetje kunnen afsluiten.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:33 schreef Greys het volgende:
Ik vind Peter R vaak een onuitstaanbare oetlul maar dat ie nu op z'n lazer krijgt op Twitter dat "zijn tweet te feestelijk/enthousiast is want er is nog altijd een kind dood ja" vind ik dan wel weer sneu.
Jup. Alle reden om blij mee te zijn en JAAAAAAAAA te roepen idd.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 11:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Peter tweet idd namens de ouders en hem. Het gaat om de overwinning op de mogelijke dader in een langlopende zaak. Gerechtigheid is altijd iets waarmee nabestaanden iets een beetje kunnen afsluiten.
quote:Op woensdag 22 augustus 2018 09:49 schreef superniger het volgende:
De persconferentie begint om 12.00 uur en is live te volgen op NPO 1, Radio 1, NOS.nl en de NOS-app
Als het aan Peter ligt wordt dat vanaf morgen ingevoerd.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 11:54 schreef ACT-F het volgende:
De grote doorbraak is dat je vanaf heden naast je vingerafdruk ook je DNA moet afstaan om een paspoort aan te vragen.
Ben je Peter R., kun je het nooit goed doen bij azijnzeikers.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:33 schreef Greys het volgende:
de dood van bin laden is een HOAXquote:Op woensdag 22 augustus 2018 12:00 schreef kapiteintje het volgende:
Het is net of ze Osama Bin Laden hebben gevangen.
Bin Laden was een HOAX, CIA agent dit datquote:Op woensdag 22 augustus 2018 12:01 schreef JanCees het volgende:
[..]
de dood van bin laden is een HOAX
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |