abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181303517
Wie van jullie is helemaal gestopt met social media? Heeft dit jullie iets positiefs opgeleverd en hoe lastig was het?

Ik heb facebook en instagram. Facebook gebruik ik voornamelijk om te zien wat andere posten. En om sommige mensen te spreken. Zelfs post ik eigenlijk meme's en andere onzin. Of als ik op vakantie ben :P

Instagram heb ik 5 foto's geplaatst en voel niet de behoefte om meer te plaatsen. Volg wat grappige accounts en vrienden. Zij plaatsten voornamelijk foto's van eten :') en hun vakantie.

Voegt dus allemaal niet zo veel toe maar voel toch de behoefte om elke keer weer te kijken of er wat nieuws is geplaatst.

Heb trouwens zo'n 10 minuten mijn instagram account tijdelijk gedeactiveerd en wilde net al mijn telefoon pakken om te kijken of al wat nieuws te zien was... :{
pi_181303564
Ik gebruik naast FOK! Facebook omdat ik met een handjevol mensen contact wil houden die ik niet via andere manieren kan bereiken.
pi_181303580
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:17 schreef -Ondskapt- het volgende:
Ik gebruik naast FOK! Facebook omdat ik met een handjevol mensen contact wil houden die ik niet via andere manieren kan bereiken.
Maar verder plaats jezelf niks?
pi_181303620
Nooit aan begonnen en nooit iets aan gemist.
pi_181303639
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:19 schreef Handleiding het volgende:
Je hebt ook nooit dat er in je omgeving over iets wordt gesproken wat op fb ofzo stond en dat je nieuwsgierig raakte?
pi_181303668
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je hebt ook nooit dat er in je omgeving over iets wordt gesproken wat op fb ofzo stond en dat je nieuwsgierig raakte?
ja en dan moet ik altijd beetje lachen. Als ik wil weten wat iemand heeft gedaan vraag ik dat gewoon. :)
pi_181303688
Het meeste wat online wordt geplaatst doet natuurlijk denken dat het altijd zo leuk is allemaal.
pi_181303729
Nooit gehad. Rare bezigheid ook om constant te willen kijken wat je buren en schoonfamilie doen. Twitter vind ik helemaal een raar iets. 'op naar het strand!' uh, oké.
pi_181303730
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:22 schreef Yasmin23 het volgende:
Het meeste wat online wordt geplaatst doet natuurlijk denken dat het altijd zo leuk is allemaal.
ja precies. Misschien ben ik een hork maar mij boeit een terrasfoto met een biertje niet.
pi_181303746
ik heb alleen facebook en plaats zelf nooit wat. Het is alleen wel handig als je eens in contact wilt komen met iemand waar je geen nummer van hebt.
Maar er zijn ook best periodes dat ik wekenlang niet op facebook kom, en dat is ook geen enkel probleem.
pi_181303757
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:23 schreef nickhguitar het volgende:
Nooit gehad. Rare bezigheid ook om constant te willen kijken wat je buren en schoonfamilie doen. Twitter vind ik helemaal een raar iets. 'op naar het strand!' uh, oké.
Twitter heb ik nooit gehad. Snapchat ook niet. En instagram pas sinds een paar maanden omdat iedereen er op zat. Maar het gaat eigenlijk allemaal nergens over.
pi_181303774
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:24 schreef gelestipjes het volgende:
ik heb alleen facebook en plaats zelf nooit wat. Het is alleen wel handig als je eens in contact wilt komen met iemand waar je geen nummer van hebt.
Maar er zijn ook best periodes dat ik wekenlang niet op facebook kom, en dat is ook geen enkel probleem.
Lijkt mij wel rustiggevend dat je niet die constante nieuwsgierigheid hebt. Of drang.
pi_181303955
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Lijkt mij wel rustiggevend dat je niet die constante nieuwsgierigheid hebt. Of drang.
voor mij wel, voor anderen is het blijkbaar belachelijk. Kreeg een keer een geirriteerd berichtje van iemand waarom ik nog steeds niet gereageerd had op haar bericht want ze had het al een week geleden gestuurd en op deze manier zag ze niet in waarom we uberhaupt nog vrienden waren :')

Wat dat betreft is het allemaal wel wat ver doorgeslagen. Mensen die echt constant hun facebook/twitter/insta moeten checken en verwachten dat anderen dat ook doen.
pi_181304005
Ik had FB maar al ruim 1,5jaar geleden opgeruimd en dat is een heeeeerlijk gevoel.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 19 augustus 2018 @ 18:34:08 #15
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_181304006
Ik heb sinds drie jaar of zo weer Facebook. Had vier jaar lang alle social media verwijderd. Was wel verdomd lekker rustig.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_181304012
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:32 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

voor mij wel, voor anderen is het blijkbaar belachelijk. Kreeg een keer een geirriteerd berichtje van iemand waarom ik nog steeds niet gereageerd had op haar bericht want ze had het al een week geleden gestuurd en op deze manier zag ze niet in waarom we uberhaupt nog vrienden waren :')

Wat dat betreft is het allemaal wel wat ver doorgeslagen. Mensen die echt constant hun facebook/twitter/insta moeten checken en verwachten dat anderen dat ook doen.
Had ze je dan niet kunnen bellen/appen voor dat bericht?

Mja ik kijk ook echt heel vaak. Alsof ik hele spannende dingen mis en dan blijkt het gewoon allemaal het zelfde te zijn.

Sommige nieuwtjes vind ik wel leuk. Mensen die bv ouders zijn geworden of gaan trouwen ofzo.
pi_181304019
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:34 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik heb sinds drie jaar of zo weer Facebook. Had vier jaar lang alle social media verwijderd. Was wel verdomd lekker rustig.
En hoezo ben je nu weer actief?
pi_181304028
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:34 schreef Chinless het volgende:
Ik had FB maar al ruim 1,5jaar geleden opgeruimd en dat is een heeeeerlijk gevoel.
Was het lastig om te doen?
pi_181304104
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Had ze je dan niet kunnen bellen/appen voor dat bericht?

Nee, ze had mijn nummer niet. Maar goed, het was ook geen belangrijk bericht of zo. Het was een kennis van vroeger, en behalve af en toe wat berichten via facebook hadden we eigenlijk geen contact.
pi_181304530
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar verder plaats jezelf niks?
Laatste keer dat ik denk wat op Facebook geplaatst heb is zo'n 3-4 jaar geleden. Voorheen keek ik nog wel eens op mijn news feed. Maar die zit bom vol met ads en met videos die gelijk beginnen met afspelen (echt mega irritant), dus daar ook maar mee gestopt. Nu gebruik ik het nog voor messages omdat ik sommige mensen alleen via Facebook spreek. Je mist er echt niets aan in ieder geval.
It All Goes Back in the Box
  zondag 19 augustus 2018 @ 18:56:55 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181304596
Ik ben helemaal gestopt met bijna alle social media. Ik heb geen facebook, instagram en twitter meer. Ik wil eigenlijk ook graag van smartphones af, maar whatsapp is gewoon heel erg handig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181304929
:D

Geloof dat het mij nu 10 minuten is gelukt om niet op facebook te kijken.
pi_181305127
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:10 schreef Yasmin23 het volgende:
:D

Geloof dat het mij nu 10 minuten is gelukt om niet op facebook te kijken.
Knap zeg.
pi_181305158
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:18 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Knap zeg.
Nou niet dus.
  zondag 19 augustus 2018 @ 19:19:58 #25
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_181305179
Was aardig vroeg op FB gekomen. Toen zaten de meeste mensen op hyves (die ik toen had opgezegd). Vervolgens zijn al die “Blingee” sukkeltjes oom op Facebook gekomen. Ik heb facebook verwijderd twee jaren geleden. Ik werd helemaal spuugzat van die aandachtshoeren (zowel mannelijk als vrouwelijk) die daar op zitten. Instagram en twitter lijkt me helemaal super ernstig. Van die IQ lozen die van die “citaten” op hun tijdlijn zetten. Zwangere pensen van vrouwen. Foto’s van “de kidzzzz!”. Selfies van de chickies en vakantiekiekjes van stelletjes die op het strand springen.

Tegenwoordig is het allemaal van: “Kijk eens wat ik doe! Dan kijk ik wat jij aan het doen bent!” Allemaal voor de aandacht en niks origineels of grappigs meer.
Als ik mensen niet accepteerde dan gingen ze zeuren. Als ik mensen van mijn facebook afpleur, gaan ze ook zeuren. Bijna ruzie in de schoonfamilie gehad daardoor :')
Toen ik mijn FB had verwijderd kwamen er zelfs sneutjes die vroegen of ik ze geblocked had.

Wat ik wel mis; geen contact meer met wat minder bekende mensen die niet in de buurt wonen(had zelfs contacten met mensen in Israel) en dat je opeens oude bekenden ziet. Én dat je niet meer uitgenodigd kan worden voor evenementen, dat moet ik nu via vrienden vernemen op Whatsapp.

-edit-

Ik moet wel bekennen dat ik nu dan niet meer op facebook kijk, maar die tijd nu invul door dingen te lezen op 9Gag.

[ Bericht 8% gewijzigd door Rickocum op 19-08-2018 19:25:38 ]
pi_181305191
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou niet dus.
Ik vind je een grote meid.
pi_181305278
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:19 schreef RickoKun het volgende:
Ik heb facebook verwijderd twee jaren geleden. Ik werd helemaal spuugzat van die aandachtshoeren (zowel mannelijk als vrouwelijk) die daar op zitten. Instagram en twitter lijkt me helemaal super ernstig. Van die IQ lozen die van die “citaten” op hun tijdlijn zetten. Zwangere pensen van vrouwen. Foto’s van “de kidzzzz!”. Selfies van de chickies en vakantiekiekjes van stelletjes die op het strand springen.

Tegenwoordig is het allemaal van: “Kijk eens wat ik doe! Dan kijk ik wat jij aan het doen bent!” Allemaal voor de aandacht en niks origineels of grappigs meer.

Wat ik wel mis; geen contact meer met wat minder bekende mensen die niet in de buurt wonen(had zelfs contacten met mensen in Israel) en dat je opeens oude bekenden ziet. Én dat je niet meer uitgenodigd kan worden voor evenementen, dat moet ik nu via vrienden vernemen op Whatsapp.

-edit-

Ik moet wel bekennen dat ik nu dan niet meer op facebook kijk, maar die tijd nu invul door dingen te lezen op 9Gag.
9gag is niet helemaal het zelfde :P
pi_181305291
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:56 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben helemaal gestopt met bijna alle social media. Ik heb geen facebook, instagram en twitter meer. Ik wil eigenlijk ook graag van smartphones af, maar whatsapp is gewoon heel erg handig.
  zondag 19 augustus 2018 @ 19:27:07 #29
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_181305403
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Neeeeee dat is zo. Maar de tijd die ik spendeerde door op FB te kijken, doe ik nu hetzelfde als op 9gag. Dus eigenlijk ben ik er niet echt functioneler van geworden, snap je?
pi_181305479
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:27 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Neeeeee dat is zo. Maar de tijd die ik spendeerde door op FB te kijken, doe ik nu hetzelfde als op 9gag. Dus eigenlijk ben ik er niet echt functioneler van geworden, snap je?
Het gaat mij eigenlijk ook niet om de tijd die er in gestoken wordt maar meer de drang omdat maar te blijven doen.

Instagram is nu denk ik een uur ofzo gedactiveerd en begin mij nu toch wel sterk af te vragen wat er allemaal geplaatst is.
  zondag 19 augustus 2018 @ 19:31:50 #31
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_181305560
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het gaat mij eigenlijk ook niet om de tijd die er in gestoken wordt maar meer de drang omdat maar te blijven doen.

Instagram is nu denk ik een uur ofzo gedactiveerd en begin mij nu toch wel sterk af te vragen wat er allemaal geplaatst is.
Naja, wat mis je nou echt? Het is eerder een bepaald gedrag (verveling?) wat je er toe leidt om daarheen te gaan, niet eens zozeer dat je veel zal missen.
pi_181305622
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:31 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Naja, wat mis je nou echt? Het is eerder een bepaald gedrag (verveling?) wat je er toe leidt om daarheen te gaan, niet eens zozeer dat je veel zal missen.
Ja ik mis niks. Het is idd makkelijk om op momenten dat je niks te doen heb op fb ofzo te kijken.
pi_181306089
Ik heb facebook een paar maanden geleden gewist. Slurpte vooral aandacht en ik kreeg er eigenlijk bijna niks voor terug. Andere sociale media heb ik nooit aan gedaan. Met de mensen waar ik echt mee in contact wil blijven doe ik dat via whatsapp of mail of telefoon. Ik heb ook niet echt behoefte om aan de buitenwereld te tonen wat voor enorm interessant leven ik heb en van anderen hoef ik dat ook meestal niet te zien dus ik mis er verder niks aan. Heerlijk rustig, je houdt er tijd door over.
  zondag 19 augustus 2018 @ 20:18:56 #34
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181306654
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee, goh. Anders kan je net zo goed oo Facebook blijven.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_181306833
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:19 schreef RickoKun het volgende:
door dingen te lezen op 9Gag.
9gag is love.
pi_181306844
Ik gebruik allang geen social media meer en verder is mn leven gewoon hetzelfde gebleven
pi_181307056
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:19 schreef Handleiding het volgende:
Dit.

Ja, 'ooit' heb ik ook eens een Facebook account aangemaakt.
Ik had wel 3 vrienden; mijn zus, een vriend en een kennis die ik volgde op haar wereldreis.

Meest van tijd keek ik er niet vaker op dan 5 keer per jaar en dan moest ik elke keer weer mijn wachtwoord opvragen.
Zo'n 6 jaar geleden opgezegd en nooit meer teruggeweest.
Zelfs op facebooklinks klik ik niet.

Ik heb alleen Google+ om op Youtube te kunnen reageren.
Voor de rest doe ik er niets mee.
De andere social media gebruik ik ook niet.

quote:

[..]

Nope. Geen enkele interesse.
pi_181307178
Toen Facebook kwam, heb ik er de brui aan gegeven. Myspace, Hyves, cu2, irc, icq, msn, all that jazz, ik heb alles gedaan om lekker sociaal te zijn met anderen, maar toen iedereen opeens naar facebook ging (weer een verhuizing!) was het voor mij wel klaar. Instagram en snapchat, mijn vrouw gebruikt het, maar ken het verder niet.

Ik gebruik nu alleen nog fok, de minst sociale social :P
-nee-
  zondag 19 augustus 2018 @ 20:39:40 #39
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_181307195
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En hoezo ben je nu weer actief?
Ik ben weer begonnen door de politiek. Als politicus dien je blijkbaar tegenwoordig op Facebook vindbaar te zijn.

Nu ik niet meer in de politiek zit heb ik het nog steeds vanwege de hobby van mijn man. Ik houd de pagina bij qua spelfouten.

Al kan ik zelf niet zo goed spellen :+ maar altijd nog beter dan mijn man haha
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  Moderator zondag 19 augustus 2018 @ 21:42:38 #40
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_181308959
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:21 schreef Handleiding het volgende:

[..]

ja en dan moet ik altijd beetje lachen. Als ik wil weten wat iemand heeft gedaan vraag ik dat gewoon. :)
Jij bent de slimste. Had er beter ook nooit aan begonnen met facebook
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_181309256
Ik heb social media op geen enkele manier als problematisch ervaren om mee om te gaan. Het heeft mij altijd gediend en het is handig.

Ik snap ook nooit waar die misplaatste trots vandaan komt van mensen die het niet meer gebruiken.
Conscience do cost.
pi_181309350
Vind social media eigenlijk wel een leuk tijdverdrijf. Heb niet echt last van the fear of missing out. Ik erger me niet aan mensen die hun eten de online wereld in slingeren. Ik denk zodra je je gaat ergeren aan je medemens op social media, je jezelf vooral een plezier moet doen en alles moet verwijderen. Alles met een korrel zout nemen. Het is niks waard verder :) en dat is ook prima.
  Spellchecker zondag 19 augustus 2018 @ 22:45:30 #43
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181310784
Heb iedereen ontvriend van Facebook, maar gebruik nog wel messenger.
Heerlijk om niet meer al die zooi van iedereen te hoeven zien; mensen die alle win-acties delen, en opsporingsberichten van mensen die alweer teruggevonden zijn, enz. enz. enz.

Ik hikte er al langer tegenaan, en toen heb ik de knoop doorgehakt.
Kan het iedereen aanbevelen :Y
pi_181310799
FOK! is eigenlijk ook een vorm van social media. :P

Verder heb ik nog Facebook, maar dat gebruik ik alleen voor messenger wanneer ik met vrienden wat wil afspreken. Op de website van Facebook zelf kom ik eigenlijk nooit. Gewoon, omdat ik er niet aan denk.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181312039
Heb mijn Facebook verwijderd rond afgelopen kerst, maar heb er eerlijk gezegd spijt van :)

Plaats er zelf nooit wat op maar achteraf viel het in de laatste jaren wel mee met het aantal aandachtshoeren. Ik verwijderde uiteindelijk juist Facebook omdat het eigenlijk één grote reclamezuil / verzamelplaats van grappige meme's en fimpjes was geworden en ik dus de toegevoegde waarde er niet meer zo van inzag.

Toen zag ik dat als reden om het te verwijderen, nu zie ik dat als reden waarom het eigenlijk maar weinig kwaad kon. Op Facebook staat toch een mooie historie, als je terugscrollt op timelines van vrienden naar 2009/2010 ofzo. Dat ontneem je jezelf als je het profiel opzegt.

Daarnaast was FB wel een plek waarop ik nog wat connecties had met mensen (voornamelijk vrouwen) waarmee ik nu geen enkel ''lijntje'' meer heb wat misschien ooit nog wel toepassing had kunnen zijn :)

Instagram en snapchat heb ik niet. Voel me wel een beetje een oude lul, maar heb die hype op de een of andere manier even gemist.
pi_181312660
Ik heb de apps verwijderd van mijn telefoon en dat heeft mij enorm veel rust gegeven. Merkte aan mijzelf dat ik toch redelijk verslaafd was aan voornamelijk Facebook. Telkens weer die telefoon er bij pakken uit verveling en weer door het nieuwsoverzicht scrollen. Heb het eigenlijk nooit gemist nadat ik het op m'n telefoon had verwijderd. Heb overigens nog wel Snapchat, maar dat gebruik ik enkel om een beetje te kloten met wat vrienden.

Paar maanden geleden ook op m'n laptop Facebook gedeactiveerd maar uiteindelijk toch weer geactiveerd. Ik vond Facebook toch wel handig voor evenementen en nieuws. Heb wel eens flink mijn vriendenlijst opgeschoond. Facebook doet eigenlijk al lang niet meer waarvoor het bedoeld was want niemand zet er meer wat op. Het is een soort advertentieplatform geworden.

Instagram gaat nu ook die kant op en dat is wel jammer. Ik kan mij niet zo ergeren aan de mensen die alleen leuke dingen willen plaatsen, daar maak ik mijzelf ook best schuldig aan. Hou alleen niet zo van die geposeerde foto's waar een hele reeks van 30 foto's voor is gemaakt. Ik maak de laatste tijd ook veel polaroid foto's wanneer ik leuke dingen ga doen met m'n vrienden. Veel waardevoller dan social media.
  maandag 20 augustus 2018 @ 00:40:24 #47
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_181312841
Enkele jaren geleden alles verwijderd. Wat een rust, heerlijk, mis het totaal niet. Al die nutteloze posts van mensen hoe geweldig hun leven wel niet is.

Al die mensen die hopen wat te winnen met een like en deel actie.

Word je door één echte vriend gefeliciteerd op FB, waarop er 400 volgen omdat ze het berichtje toevallig voorbij zien komen. Man fuck off. En vervolgens bij iedere 400 berichten een 'vind ik leuk' teruggeven. Op zo'n moment denk je echt....WAAR BEN IK MEE BEZIGG???

De grootste reden is toch wel dat de informatie die erop staat tegen je gebruikt kan/gaat worden.

Nu heb ik slechts instagram om indd wat inspiratie op te doen over dingen die ik leuk vind.
pi_181318863
Waarom zou je er mee stoppen?
Ik erger me kapot aan mensen die stoppen met social media, omdat het ze zoveel kostbare tijd kost en ze liever echte interactie hebben met mensen. Lekker boeiend! Blijkbaar haal je minstens zoveel genot uit de virtuele interactie, want het kost je blijkbaar zoveel moeite om het niet te doen, dat je er een heel item van maakt.

Doe wat je blij maakt. Doe niet wat anderen voor je bedenken..... (dus volg vooral mijn advies niet op... :? )
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  maandag 20 augustus 2018 @ 12:48:46 #49
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181319180
Ik ben gestopt met de dingen zoals hyves en facebook en zo maar doe nog wel aan whatsapp en snapchat of zo. Instagram doe ik niet aan maar merk wel dat veel van m'n vrienden dat sinds kort doen. Misschien daar maar naar kijken. Maar zet liever geen dingen meer op facebook en zo voor de wereld om te zien. Hoef dus niet dat mijn werkgever ziet met wie ik omga en wat ik doe als ik vrij ben. Vind ook dat andere mensen dat niet hoeven te weten.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_181322114
Ik heb een facebook account, maar ik kijk er maar 4 keer per jaar ofzo op. Ik heb ook maar 7 vrienden op facebook _O-
Maar zelfs dan kan ik me er behoorlijk aan ergeren! Nee, ik wil niet weten hoe je bord met bloemkool eruit ziet en ik wil ook niet weten dat je kinderen een nieuw paar schoenen hebben.
Ik begrijp de drang niet om zoveel met de wereld te willen delen. Ik deel dingen met mensen in mijn buurt, en zelfs dan niet al te veel.
Instagram enz doe ik ook niet aan mee.
Ik vind dat iedereen daar lekker mee moet doen wat ie wil, maar als ik mijn puberende buurmeisjes zie stressen over het al dan niet plaasten van een nieuwe profielfoto en dan huilen omdat hun vriendin meer likes heeft gekregen, nou dan ben ik blij dat facebook nog niet bestond tijdens mijn puberteit!
pi_181322231
Ik gebruik geen insta, maar wel facebook. Ben heel rigoreus in dingen blokken en gebruik ook fb purity, het het nu bijna voor elkaar dat ik alleen nog maar iets zie als mensen daadwerkelijk een foto posten of een status maken, maar niet al hun tags, likes, deel-dit-omdat shit.
pi_181323713
Instagram is weer actief. :') Kon het toch niet laten.
pi_181324145
Instagram lijkt me veel kutter omdat je daar geen opties hebt a la 'ontvolg maar blijf vrienden' .
pi_181324273
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:59 schreef LurkJeRot het volgende:
Instagram lijkt me veel kutter omdat je daar geen opties hebt a la 'ontvolg maar blijf vrienden' .
Je kan uitschakelen dat je iemands stories of nieuwe foto's ziet. Maar niet de likes die mensen geven.
pi_181324490
Fok! is ook een vorm van social media, dus juich niet te vroeg.
  maandag 20 augustus 2018 @ 16:12:48 #57
479315 SuperNeger
pi_181324521
quote:
10s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:11 schreef Justinn het volgende:
Fok! is ook een vorm van social media, dus juich niet te vroeg.
Mensen die FOK! als social media gebruiken :')
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_181324560
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:12 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Mensen die FOK! als social media gebruiken :')
De slowchats met een 'lief dagboek'-gehalte zijn dan nog wel het ergste.
  maandag 20 augustus 2018 @ 16:15:17 #59
479315 SuperNeger
pi_181324590
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:14 schreef Justinn het volgende:

[..]

De slowchats met een 'lief dagboek'-gehalte zijn dan nog wel het ergste.
Slowchats :') Lekker circle jerken
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_181324886
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je kan uitschakelen dat je iemands stories of nieuwe foto's ziet. Maar niet de likes die mensen geven.
Echt? Hoe dan? Want ik vroeg me al steeds af hoe mensen die 1000 mensen volgen dat doen dan.
pi_181324939
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:27 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Echt? Hoe dan? Want ik vroeg me al steeds af hoe mensen die 1000 mensen volgen dat doen dan.
Naar het profiel van iemand. En dan op die 3 puntjes 'uitschakelen' selecteren. Maar gaat geloof ik alleen via app.
pi_181324960
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Naar het profiel van iemand. En dan op die 3 puntjes 'uitschakelen' selecteren. Maar gaat geloof ik alleen via app.
Dank u!
pi_181324970
quote:
14s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:31 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Dank u!
Maar de foto's die zij liken zie je nog steeds. Dus echt veel heb je er niet aan.
pi_181325086
Fok is ook een sociaal medium, niemand hier zal je vraag kunnen beantwoorden.
pi_181326195
quote:
3s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Fok is ook een sociaal medium, niemand hier zal je vraag kunnen beantwoorden.
Fok is een forum, dat is wel iets anders. Hier reageer je op zich anoniem, heb je geen likes, geen openbare vrienden-/volgerslijsten, geen algoritme dat bepaalt wat je wel en niet ziet, geen advertenties vermomd als posts, geen verslavende spelletjes die je persoonsgegevens jatten, geen "deel dit op fok" knopjes op sites, etc.
pi_181326229
Stop niet. Ik had het ook geprobeerd op aanzoek van mijn sekte leider achtige narcistische ex.

Ga mee met het tijdperk (bespaard je zoveel ellende en hypocriet heid want je zal toch vervangende bullshit vinden of je wilt of niet) en accepteer dat we simpele dieren zijn. Vroeger hadden we andere hersenloze gewoontes ipv socialc media. Zolang de mens bestaat vind de men altijd wel dom tijdsdodende activiteiten

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2018 17:17:12 ]
  maandag 20 augustus 2018 @ 17:34:22 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_181326767
Ik heb Facebook als een soort kaartenbak voor vrienden en kennissen en omdat ik in een paar groepen zit waarvan ik info wil ontvangen. Bovendien ben ik dan ook eenvoudiger bereikbaar voor de genen die net buiten de kern van mijn sociale leven vallen.

Idem voor Linkedin. Die heb ik ook omdat het wel handig is voor carrierezaken en dergelijke.

Ik post er weinig op en volg anderen ook niet actief. Maar er radicaal mee breken vind ik ook overdreven en onhandig.
  maandag 20 augustus 2018 @ 17:43:22 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_181326960
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:33 schreef Multatilu het volgende:
Waarom zou je er mee stoppen?
Ik erger me kapot aan mensen die stoppen met social media, omdat het ze zoveel kostbare tijd kost en ze liever echte interactie hebben met mensen. Lekker boeiend! Blijkbaar haal je minstens zoveel genot uit de virtuele interactie, want het kost je blijkbaar zoveel moeite om het niet te doen, dat je er een heel item van maakt.

Doe wat je blij maakt. Doe niet wat anderen voor je bedenken..... (dus volg vooral mijn advies niet op... :? )
Ik vind dat ook maar raar. Wat is er zo lastig aan om gewoon niet op social media in te loggen? Waarom moet het ineens radicaal verwijderd worden om rust te krijgen?

Ook als je niks actiefs doet op Facebook/Linkedin zijn het toch wel tools die handig zijn voor je sociale netwerk. Al is het maar om eenvoudig bereikbaar te zijn voor mensen die geen telefoonnummer/mailadres van je hebben.
pi_181327195
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:34 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb Facebook als een soort kaartenbak voor vrienden en kennissen en omdat ik in een paar groepen zit waarvan ik info wil ontvangen. Bovendien ben ik dan ook eenvoudiger bereikbaar voor de genen die net buiten de kern van mijn sociale leven vallen.

Idem voor Linkedin. Die heb ik ook omdat het wel handig is voor carrierezaken en dergelijke.

Ik post er weinig op en volg anderen ook niet actief. Maar er radicaal mee breken vind ik ook overdreven en onhandig.
Mee eens met dit
pi_181327257
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vind dat ook maar raar. Wat is er zo lastig aan om gewoon niet op social media in te loggen? Waarom moet het ineens radicaal verwijderd worden om rust te krijgen?

Ook als je niks actiefs doet op Facebook/Linkedin zijn het toch wel tools die handig zijn voor je sociale netwerk. Al is het maar om eenvoudig bereikbaar te zijn voor mensen die geen telefoonnummer/mailadres van je hebben.
Omdat ik constant die drang voel om te checken of er iets nieuws is.
pi_181327298
quote:
7s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:15 schreef Yasmin23 het volgende:
Wie van jullie is helemaal gestopt met social media? Heeft dit jullie iets positiefs opgeleverd en hoe lastig was het?

Ik heb facebook en instagram. Facebook gebruik ik voornamelijk om te zien wat andere posten. En om sommige mensen te spreken. Zelfs post ik eigenlijk meme's en andere onzin. Of als ik op vakantie ben :P

Instagram heb ik 5 foto's geplaatst en voel niet de behoefte om meer te plaatsen. Volg wat grappige accounts en vrienden. Zij plaatsten voornamelijk foto's van eten :') en hun vakantie.

Voegt dus allemaal niet zo veel toe maar voel toch de behoefte om elke keer weer te kijken of er wat nieuws is geplaatst.

Heb trouwens zo'n 10 minuten mijn instagram account tijdelijk gedeactiveerd en wilde net al mijn telefoon pakken om te kijken of al wat nieuws te zien was... :{
Ik heb een ghostaccount op facebook zodat ik profielpaginas kan bekijken. Afentoe wel handig. Ik overweeg hierom ook een twitteraccount. Verder heb ik alleen accounts op fora. Ik wil mijn whatsapp opdoeken maar kan niet anders omdat kennissen het gebruiken.

Succes verder met stoppen maar gaat je volgens mij niet lukken.
  Spellchecker maandag 20 augustus 2018 @ 18:00:58 #72
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181327366
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

FOMO ....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181327380
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 18:00 schreef maily het volgende:

[..]

FOMO ....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat is het wel ja :P
  maandag 20 augustus 2018 @ 18:16:29 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_181327723
quote:

[..]

En dat is ineens weg als je geen social media meer hebt?
pi_181327755
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 18:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En dat is ineens weg als je geen social media meer hebt?
Nou denk het niet maar dan kun je het niet meer checken.
pi_181327854
quote:

[..]

Op Facebook? Facebook is daar te saai voor joh. Wat voor nieuws zie je dan?
pi_181327879
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 18:21 schreef Chai het volgende:

[..]

Op Facebook? Facebook is daar te saai voor joh. Wat voor nieuws zie je dan?
Ja nu nog voornamelijk dingen van pagina's die ik geliked heb. Vrij weinig berichten van mijn facebook vrienden.
  maandag 20 augustus 2018 @ 18:24:21 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_181327925
Maar kunnen Facebook junks niet gewoon beter wat meer leuke dingen doen in hun eigen leven? Zodat je je minder verveelt en daardoor automatisch minder met Facebook bezig bent?
pi_181328015
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 18:24 schreef Hexagon het volgende:
Maar kunnen Facebook junks niet gewoon beter wat meer leuke dingen doen in hun eigen leven? Zodat je je minder verveelt en daardoor automatisch minder met Facebook bezig bent?
:')
pi_181328188
Facebook ben ik helemaal mee gestopt, Instagram eigenlijk alleen om Napoli te volgen en verder wat mensen die ik bijna niet spreek omdat ze verder weg wonen en geen WhatsApp gebruiken.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_181332799
Feestboek vind ik zelf wel leuk omdat ik in wat leuke groepen zit, en zo via via weer nieuwe contacten leg, dingen leer, eventueel meetings, gewoon beetje gezelligheid. Een soort van netwerken zogezegd.

Ligt ook erg aan wat en wie je volgt, want het merendeel is drama en wordt je gewoon heel verdrietig van. Maar er zit dus ook gewoon normaal volk tussen en dat vind ik hartstikke helemaal mooi. Ik heb ook niet die neiging om constant maar te checken, heb ook geen honderden "vrienden" maar alleen maar mensen waar ik echt wat om geef en die ik niet vervelend vind. Op die manier is Facebook best wel leuk.

Next, Instagram... leuk als je je eens verveelt om doorheen te scrollen maar verder veel te druk en te lame. Twitter, handig, meer niet.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:06:26 #82
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_181358574
Ik heb een FB account vanwege de doodsimpele reden één inlog te hebben voor vele apps.

Ik gebruik het verder niet. Net als de rest van die meuk. Insta, snap, twitter.

Heb je me nodig, bel of WA/SMS je maar.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  woensdag 22 augustus 2018 @ 12:46:37 #83
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_181370024
Ben er sinds maart mee gestopt. Scheelt me bergen tijd en frustraties. WA en linkedin is genoeg voor me. Ik zit sindsdien wel weer meer op FOK!
pi_181370232
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 12:46 schreef Hi_flyer het volgende:
Ben er sinds maart mee gestopt. Scheelt me bergen tijd en frustraties. WA en linkedin is genoeg voor me. Ik zit sindsdien wel weer meer op FOK!
Wat kostte er precies tijd en wat zorgde er voor frustratie dan?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 augustus 2018 @ 12:58:48 #85
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_181370303
Facebook heb ik nog voor enkele besloten groepen. Maar twee blikken in de week is voldoende. Het is geen pagina die ik dagelijks open toe.
Twitter vind ik leuk en ben redelijk actief. Linkedin voor de zakelijkheid en Instagram is ook wel lollig.

Maar ik heb weinig last dat ik iedere dag FB moet uitspelen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_181370314
Daarom gewoon de Hosselaars 24/7 groep op Telegram en een beetje FOK! en Whatsapp er tussendoor.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:04:55 #87
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_181370441
Ik heb twitter, maar alleen omdat dat vaak de snelste manier is om met een bedrijf in contact te komen.
Ik heb Facebook, al mijn vrienden verwijderd, maar ik kijk graag op hobbygerelateerde pagina's. Post daar ook nooit wat.
Verder geen social media. Met name omdat ik ineens een hele andere kant zag van collega's/vrienden waardoor ik ze ging zien als nare mensen (pvv-propaganda, foto's van mishandelde dieren, Peter van opdorpplaatjes, delen van fake nieuws, et cetera).
Ben blij dat ik er vanaf ben.
pi_181371440
Eerder dit jaar heb ik facebook gedeactiveerd. Het is niet alsof mijn leven ineens is veranderd ofzo, maar facebook heeft voor mij wel altijd een schaduwzijde gekend - als je zelf een mindere dag/periode hebt, dan versterkt facebook dat gevoel. Het gevoel dat iedereen alles wel voor elkaar heeft en alleen maar leuke dingen meemaakt. Terwijl misschien slechts 10-20% van alle mensen in mijn vriendenlijst wat plaatst en zij alleen de positieve uitschieters in het leven delen met hun netwerk.

Ik heb facebook gedeactiveerd toen ik mij besefte dat de mensen die ik enkel op facebook heb, mij toch geen moer kunnen schelen. De rest spreek ik in het dagelijks leven of in ieder geval via whatsapp. Instagram is op dat gebied facebook² en daar heb ik dus al helemaal niks mee.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 14:21:23 #89
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_181372170
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 12:56 schreef Chai het volgende:

[..]

Wat kostte er precies tijd en wat zorgde er voor frustratie dan?
Elk halfuur 5 minuten op FB is toch 2,5 uur per dag en dat enkel om jouw of andermans ego te strelen. Het is een soort frustrerende wedloop in wie-heeft-het-tofste-leventje met alleen maar verliezers. Daarnaast moet je verslavingen niet voeden maar bestrijden. En ja, FB heeft iets verslavends voor bijna alle mensen.
pi_181372404
quote:
11s.gif Op zondag 19 augustus 2018 22:46 schreef Morrigan het volgende:
FOK! is eigenlijk ook een vorm van social media. :P
Ik snap het punt van dit topic ook niet helemaal. Image- en messageboards, zoals FOK!/Reddit/4chan, zijn ook een vorm van social media.
pi_181375181
Valt cu2 onder social media? Zo ja dan na cu2 niks meer.
pi_181375416
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:33 schreef Questular het volgende:
Valt cu2 onder social media? Zo ja dan na cu2 niks meer.
FOK! valt wel onder sociale media, dus nee.
pi_181375467
quote:
0s.gif Op woensdag 22 aaugustus 2018 14:21 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Elk halfuur 5 minuten op FB is toch 2,5 uur per dag en dat enkel om jouw of andermans ego te strelen. Het is een soort frustrerende wedloop in wie-heeft-het-tofste-leventje met alleen maar verliezers. Daarnaast moet je verslavingen niet voeden maar bestrijden. En ja, FB heeft iets verslavends voor bijna alle mensen.
Tja elk half uur even op Nu.nl kijken is hetzelfde gedrag in principe, hoeft niet per se iets met Facebook te maken te hebben.
pi_181375668
Ik heb het geprobeerd. Lukte me aardig lang ook. Echter stopt vervolgens ook mijn vriendin met het uploaden van onze vakantiefoto's omdat ze toch hoofdzakelijk voor mij bedoeld waren.

Hierdoor kreeg ze ineens bakken aandacht van andere gasten en dat beviel haar meer dan prima, zonder mij hierover in te lichten.

Toen ze het mij vertelde was ze al lekker onderweg en had ze gevoelens ontwikkeld voor een andere gozer.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 20:08:48 #95
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_181379746
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:01 schreef Kauloboykie het volgende:
Ik heb het geprobeerd. Lukte me aardig lang ook. Echter stopt vervolgens ook mijn vriendin met het uploaden van onze vakantiefoto's omdat ze toch hoofdzakelijk voor mij bedoeld waren.

Hierdoor kreeg ze ineens bakken aandacht van andere gasten en dat beviel haar meer dan prima, zonder mij hierover in te lichten.

Toen ze het mij vertelde was ze al lekker onderweg en had ze gevoelens ontwikkeld voor een andere gozer.
Dit heeft weinig met social media of een gebrek daaraan te maken.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 07:36:49 #96
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_181416652
Facebook is tegenwoordig vooral een podium voor zelfverheerlijking: zie mij eens een geweldig leven hebben en zie mij eens mijn ongenoegen spuien als er onrecht is (bijvoorbeeld bij dierenmishandeling-filmpjes eronder zetten wat ze met de dader moeten doen).
Sowieso lieden die dit soort filmpjes plaatsen. :r

Zelf heb ik mijn Facebook-account verwijderd en heb ik daar geen spijt van.
Ik irriteerde me aan de meeste van mijn Facebookvrienden.
De een is helemaal idolaat van bepaalde muziek en plaatst alleen maar dingen over gitaren en bandjes, de ander alleen maar dingen over auto's (een oud-collega's en een neef).
Weer een ander alleen foto's van zichzelf in sexy poses (en dan vast om de 10 minuten kijken wie en hoeveel er op reageren).
Overigens wel een mooie dame.
Weer een ander alleen maar grappige plaatjes en spreukjes.
Dan nog een paar buurvrouwen die de hele dagen bezig zijn met het Zwarte Pieten-gezeik, Sylvana en wat er niet deugt aan Rutte/de overheid.
Verder nog een paar dom nippels die de wereld willen verbeteren en berichtjes delen van vermissingen of vernielingen aan persoonlijke eigendommen.
Vaak berichtjes van jaren geleden, met daaronder meestal als eerste een opmerking: '....., dit bericht is van 2013!!!'
Kortom, ze lezen het eigenlijk niet eens echt. _O-

Het enige wat ik er aan mis, want ik keek ook dagelijks moet ik eerlijk bekennen, zijn foto's van familieleden of aantrekkelijke kennissen/ex-collega's.
Leuke familiefoto's die je kan downloaden en die ik mijn moeder (die niet veel met internet heeft), kon laten zien.
Maar ook de vakantiefoto's van een voormalige buurvrouw met daarop haar dikke tetten in verhullende bikini (ja, ik ben onzichtbaar voor de vrouwen, dus kom wat te kort. :o ).
Verder gebruikte ik Facebook wel eens om iemand op te sporen of voor andere informatie.
Ook stonden er wel eens mooie foto's op van de omgeving waarin ik woonde.

Bovengenoemde is wel jammer en dat mis ik wel eens, maar verder mis ik Facebook niet!
Het er vaak op kijken (hoeft niet, maar dat doe je toch) en de irritatie aan bepaalde lieden.
Vooral de domme spreukjes over kleinkinderen, die op dagelijkse basis geplaatst werden door enkele buurvrouwen en kennissen, mis ik totaal niet.
En waar overigens al lang geen hond meer op reageerde, maar toch blijven doorgaan met het plaatsen van die meuk.
Denkend dat je de mensheid daarmee een dienst verleend of zo.
Het is hetzelfde als een jaar geleden.
Maar nu zal een boosterprikje het redden?
Geniet van jullie vrijheid nadat je hele immuunsysteem kapot is geprikt.
Inkomen gegarandeerd voor de farmaceutische industrie… blijven boosteren jongens!
pi_181416753
Paar keer geprobeerd om te stoppen, maar dan komt er wel weer iets anders voor in de plaats op je mobiel. Dus lekker door blijven gaan.
pi_182021064
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 18:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja nu nog voornamelijk dingen van pagina's die ik geliked heb. Vrij weinig berichten van mijn facebook vrienden.
Heb ook het idee dat facebook steeds meer reclame en gesponsorde paginas voor bij laten komen. Van sommige “vrienden” zie ik nooit iets voorbij komen, terwijl als ik op hun pagina kijk er genoeg gepost is.

Facebook heb ik nog wel, maar dat is eigenlijk alleen maar om contact te houden met mensen die ik eigenlijk toch nooit spreek.
pi_182021914
Nu al iets van 5 jaar gestopt met facebook en zit niet vaak op whatsapp. Twitter heb ik alleen omdat sommige klantenservice dit tegenwoordig vereisen. Alleen toen ik ritalin had genomen bij wijze van experiment voelde ik de drang om op facebook te gaan vijf jaar geleden, maar dat had maar een paar weken geduurd omdat ik er toen ook rare verzinsels op wilde gaan zetten. Het is soms wel moeilijk vanwege het schuldgevoel, ik mis veel van de levens van anderen. Maar ik heb er een pesthekel aan en ik heb echt oprecht geen tijd voor dat gedoe, als ik daar weer aan begin kom ik nergens anders meer aan toe
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  donderdag 20 september 2018 @ 10:18:05 #100
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_182022104
quote:
dat je nieuwsgierig raakte?
Daar noem je het. Het sleutelwoord is nieuwsgierigheid. Heb ik eigenlijk nooit last van gehad, wat een rust!
pi_182024112
Zoals ik het zie, kun je sociaal media op twee manieren gebruiken:
- om persoonlijke dingen te delen, te bespreken en te volgen (denk bijv. aan Facebook)
- om deel te nemen aan discussies, discussies volgen, om ideeën te delen met anderen (denk bijv. aan FOK!)

Dat eerste, daar voel ik helemaal niets voor. Heb wel accounts, maar gebruiken die vooral eigenlijk om toegang te hebben voor content waar je zonder een account niet bij kunt. Dus dat is dan vooral om zo nu en dan te kunnen kijken, niet om actief mee te doen.

Ik voel meer voor het tweede: deelnemen aan discussies. Ik ben dan ook amper actief op Twitter, Facebook, Instagram en noem het maar op, maar wél actief op bijv. FOK! en reddit.

En bij die laatste twee heb ik vaak wel de drang om toch even te kijken als ik niets te doen heb of als ik me verveel. Al is dat ook veel minder dan vroeger, mijn 'ergste' jaren waren 2007 en 2012; lijkt gepaard te gaan met verschillende fases in mijn leven. Hm.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2018 12:03:42 ]
pi_182051721
Ik heb een Facebook account voornamelijk om te shitposten. Walgelijk dat facebook. Wanneer ik zie dat een of ander een foto van een bos plaatst en geen commentaar wat moet ik dan zien. Of wanneer diezelfde persoon gehaakte kittens plaatst is dat dan gaaf?
Het is beter om mensen irl. te zien.
  vrijdag 21 september 2018 @ 19:03:23 #103
479315 SuperNeger
pi_182052003
Ik _O_

alleen nog btje whatsapp en snapchat
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_182052494
Twitter gebruik ik het meest, maar vooral om het nieuws te volgen. Ook worden via twitter aankondigingen gedaan die via andere kanalen niet worden gedaan zoals games etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')