abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:58:17 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181282807

De Turkse lira is dit jaar sterk onder druk komen te staan, maar belandde vorige week in een vrije val. De geruchten over de invoering van kapitaalcontroles hebben vermoedelijk bijgedragen aan de recente onrust, doordat mensen wellicht nog snel geld wegsluizen voordat dit onmogelijk wordt. De druk houdt een besmettingsgevaar in, want de euro is plotseling gedaald tot onder USD 1,15. Ook maakt de ECB zich naar verluidt zorgen over de exposure van sommige Europese banken aan Turkse entiteiten.


Klassiek geval?
Turkije heeft een groot tekort op de lopende rekening van de betalingsbalans (6% à 7% van het BBP) en een omvangrijke kortlopende schuld. De financieringsbehoefte op korte termijn is dan ook aanzienlijk, waardoor het land afhankelijk is van de instroom van kapitaal. De vrije val van de lira wijst erop dat buitenlandse beleggers op dit moment niet bereid zijn om Turkije te financieren. De inflatie is dit jaar opgelopen naar 15% en zal ongetwijfeld verder stijgen gezien de problemen rond de lira. Dit lijkt allemaal op een klassiek geval van een opkomende economie die in betalingsproblemen raakt. Een dergelijke ontwikkeling draait meestal uit op een verzoek om hulp aan het IMF om een faillissement te voorkomen.

Nee, geen klassiek geval
Turkije is echter geen ‘klassiek geval’. De economie groeit sterk. Dit maakt het makkelijk voor de regering om te beweren dat de problemen het gevolg zijn van één of andere buitenlandse samenzwering. Bovendien zijn, anders dan in veel andere opkomende economieën die in deze situatie belanden, de overheidsfinanciën niet de grootste boosdoener. Het Turkse begrotingstekort is niet buitensporig en ook de overheidsschuld is dat niet. In dit geval komt de Turkse behoefte aan dollarfinanciering voor een groot deel voort uit de private sector.

Ook de politiek is anders dan in het ‘klassieke geval’. Turkije is door zijn ligging van groot geopolitiek belang. Rusland en China zouden, ongetwijfeld, niet aarzelen om te proberen een wig te drijven tussen Turkije en de andere NAVO-landen. Daarnaast zorgen de sancties die de VS heeft opgelegd aan Turkije, ervoor dat de Turkse overheid meer openstaat voor toenaderingspogingen van Rusland en China. En tot slot heeft president Erdogan zichzelf veel macht toegeëigend, onder meer met betrekking tot het economische en monetaire beleid. Dit heeft bijgedragen aan de negatieve opstelling van internationale beleggers.

Wij denken nog steeds dat Turkije zelf uit deze precaire situatie kan komen en op eigen kracht de benodigde financiering kan vinden, maar de kans is aanzienlijk dat het land zich toch moet wenden tot het Internationaal Monetair Fonds (IMF). Onderhandelingen met het IMF zullen ongetwijfeld lastig worden. Het IMF zal hoogstwaarschijnlijk vragen om beleidsaanpassingen waar president Erdogan niets voor voelt.

Hulp bieden
De ontwikkelingen rond Turkije beginnen inmiddels ook gevolgen te krijgen voor andere financiële markten. Valuta’s van andere opkomende landen zijn gedaald en ook de euro is zwakker geworden. Voor deze markten is het dus ook belangrijk dat er enige stabiliteit terugkeert in Turkije. En het lijkt me dat het voor westerse landen belangrijk is dat de invloed van Rusland en China beperkt blijft.
Bron
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181282831
Baas
pi_181283266


5 jaar eerder / 5 jaar later
pi_181289854
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:18 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]

5 jaar eerder / 5 jaar later
Onzin. Trump heeft vandaag nog een mooie tweet geplaatst over censuur en dat hij er fel op tegen is. Daar kunnen andere staatshoofden een voorbeeld aan nemen. ^O^
pi_181289995
Legende Collin is eindelijk eens in Turkije, zijn scènes in China waren altijd epic :D

pi_181290124
https://amp.businessinsid(...)&utm_medium=referral


Dit was wel een aardige analyse, het punt is dat het partnerschap van de VS met TR wel afgelopen is en dat is voor de VS eigenlijk wel best zo.
pi_181292061
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 01:54 schreef WammesWaggel het volgende:
https://amp.businessinsid(...)&utm_medium=referral

Dit was wel een aardige analyse, het punt is dat het partnerschap van de VS met TR wel afgelopen is en dat is voor de VS eigenlijk wel best zo.
Tja, voor de VS is TR misschien niet meer van belang, maar voor andere NAVO bondgenoten wel. Europa heeft zijn defensie verwaarloosd en Rusland vormt een reële dreiging. Rusland probeert actief te voorkomen dat de EU haar invloed uitbreidt door andere landen (m.n. in Oost-Europa) aan zich te binden. Rusland probeert zelfs de EU uit elkaar te spelen.
Turkije durft met de EU niet te breken, dan zou haar economie helemaal instorten. Nu gaat het eigenlijk nog best wel goed: een zwakke lira is slecht voor Turkse consumenten, maar wel goed voor Turkse bedrijven. Zolang die bedrijven maar geen buitenlands geld nodig hebben om te blijven draaien.
pi_181293352
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 09:00 schreef Benger het volgende:

[..]

Tja, voor de VS is TR misschien niet meer van belang, maar voor andere NAVO bondgenoten wel. Europa heeft zijn defensie verwaarloosd en Rusland vormt een reële dreiging. Rusland probeert actief te voorkomen dat de EU haar invloed uitbreidt door andere landen (m.n. in Oost-Europa) aan zich te binden. Rusland probeert zelfs de EU uit elkaar te spelen.
Turkije durft met de EU niet te breken, dan zou haar economie helemaal instorten. Nu gaat het eigenlijk nog best wel goed: een zwakke lira is slecht voor Turkse consumenten, maar wel goed voor Turkse bedrijven. Zolang die bedrijven maar geen buitenlands geld nodig hebben om te blijven draaien.
Het enige waar de EU voor hoeft te vrezen is een nieuwe golf van miljoenen onopgeleide Turken die dat primitieve land ontvluchten zonder hun eigen gedrag aan te willen passen.
pi_181293639
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 10:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het enige waar de EU voor hoeft te vrezen is een nieuwe golf van miljoenen onopgeleide Turken die dat primitieve land ontvluchten zonder hun eigen gedrag aan te willen passen.
Zolang ze niet visumvrij kunnen reizen zie ik dat niet zo gauw gebeuren. Vergeet niet dat Erdogan/de Turkse media geen al te rooskleurig beeld schetsen van Europa. We zijn hier allemaal nazi's en fascisten.
pi_181293824
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 10:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het enige waar de EU voor hoeft te vrezen is een nieuwe golf van miljoenen onopgeleide Turken die dat primitieve land ontvluchten zonder hun eigen gedrag aan te willen passen.
Daarom lijkt het me beter dat Erdolf aan de macht blijft. We hebben gezien hoe dat bij Saddam, Khaddafi etc. ging.
  zondag 19 augustus 2018 @ 11:33:59 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181294874
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 10:39 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Daarom lijkt het me beter dat Erdolf aan de macht blijft. We hebben gezien hoe dat bij Saddam, Khaddafi etc. ging.
sommige landen willen een dictator, dat zal niet veranderen

democratie daar houden ze niet van, kunnen ze niet mee omgaan
al die moslimlanden niet, die willen een soort god ipv minister president

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 19-08-2018 11:49:19 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181295118
"Veel westerse politici en commentatoren willen Erdogan ondermijnen, maar die houding speelt net in zijn kaart"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kern: "geopolitieke belangen en ideologische superioriteit".
pi_181295753
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:48 schreef Bilge het volgende:
"Veel westerse politici en commentatoren willen Erdogan ondermijnen, maar die houding speelt net in zijn kaart"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kern: "geopolitieke belangen en ideologische superioriteit".
Het probleem bij dit verhaal is dat Turkije geen bewijs voor de betrokkenheid van Gülen wil overleggen. Ze roepen wel dat hij er achter zit, maar weigeren die bewering te onderbouwen.
En van de YPG: tja, er zijn nauwe banden met de PKK in Turkije en het is geen frisse bende. Maar soms moet je kwaad (IS) met kwaad (YPG) bestrijden. Vanuit westers oogpunt is het logisch, jammer dan dat Turkije er mogelijk de dupe van is.
  zondag 19 augustus 2018 @ 13:11:25 #14
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181296580
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 09:00 schreef Benger het volgende:

[..]

Tja, voor de VS is TR misschien niet meer van belang, maar voor andere NAVO bondgenoten wel. Europa heeft zijn defensie verwaarloosd en Rusland vormt een reële dreiging.
Dus in het zwaar hypothetische geval dat Rusland een conventioneel offensief tegen west-europa start, zijn de turken the last line of defence?

Ik zou zeggen pak eens een wereld kaart. Merk op hoe Rusland naar west-europa kan trekken zonder ook maar vaag in de buurt van turkije te komen.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator zondag 19 augustus 2018 @ 13:13:42 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181296637
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 09:00 schreef Benger het volgende:

[..]

Tja, voor de VS is TR misschien niet meer van belang, maar voor andere NAVO bondgenoten wel. Europa heeft zijn defensie verwaarloosd en Rusland vormt een reële dreiging.
Rusland is niet meer of minder dreigend met Turkije er wel of niet bij natuurlijk

veranderd niets
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181297036
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 13:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus in het zwaar hypothetische geval dat Rusland een conventioneel offensief tegen west-europa start, zijn de turken the last line of defence?

Ik zou zeggen pak eens een wereld kaart. Merk op hoe Rusland naar west-europa kan trekken zonder ook maar vaag in de buurt van turkije te komen.
Vanuit de lucht kan Turkije wel helpen. Ook kunnen ze redelijk snel ter plaatse zijn, omdat ze als een van de weinigen een redelijk paraat leger hebben. Nederland moet eerst munitie bestellen, voordat ze uit kunnen rukken. Daar gaat een langdurige Europese aanbesteding aan vooraf.
  zondag 19 augustus 2018 @ 13:37:33 #17
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181297121
Enige nut dat Turkije voor Europa heeft in geval van een Russische aanval is wat resources van de Russen vasthouden in het zuiden. Met de betrouwbaarheid van Erdogan kan Europa daar niet eens op rekenen denk ik.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 19 augustus 2018 @ 13:39:25 #18
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181297166
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 13:33 schreef Benger het volgende:

[..]

Vanuit de lucht kan Turkije wel helpen. Ook kunnen ze redelijk snel ter plaatse zijn, omdat ze als een van de weinigen een redelijk paraat leger hebben. Nederland moet eerst munitie bestellen, voordat ze uit kunnen rukken. Daar gaat een langdurige Europese aanbesteding aan vooraf.
Gast, echt. Je hebt echt geen clou is het niet. Alle europese landen houden permanent kleine luchtmachten aan. Tezamen is dat behoorlijk wat.

En voor de rest geloof jij blijkbaar dat als de kogels rondvliegen er echt een aanbesteding van een paar jaar gestart word. Dat als de situatie penibel genoeg word, we dingen anders aan gaan pakken komt niet bij je op :z
&lt;signature here&gt;.
  zondag 19 augustus 2018 @ 13:44:31 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181297246
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 13:37 schreef nixxx het volgende:
Enige nut dat Turkije voor Europa heeft in geval van een Russische aanval is wat resources van de Russen vasthouden in het zuiden. Met de betrouwbaarheid van Erdogan kan Europa daar niet eens op rekenen denk ik.
er wordt niets aangevallen, , door niemand , een oorlog kent alleen maar verliezers
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator zondag 19 augustus 2018 @ 14:07:45 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181297719
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 13:37 schreef nixxx het volgende:
Enige nut dat Turkije voor Europa heeft in geval van een Russische aanval is wat resources van de Russen vasthouden in het zuiden. Met de betrouwbaarheid van Erdogan kan Europa daar niet eens op rekenen denk ik.
waarom zouden de Russen door Turkije aanvallen?

in dat geval heeft de aanwezigheid van Turkije zeker nut maar dat zou wel een heel eigenaardige actie zijn hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181298220
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 13:37 schreef nixxx het volgende:
Enige nut dat Turkije voor Europa heeft in geval van een Russische aanval is wat resources van de Russen vasthouden in het zuiden. Met de betrouwbaarheid van Erdogan kan Europa daar niet eens op rekenen denk ik.
Rusland die Europa aanvalt :')
Zal eerder andersom zijn.
  zondag 19 augustus 2018 @ 14:31:11 #22
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181298305
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 14:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom zouden de Russen door Turkije aanvallen?

in dat geval heeft de aanwezigheid van Turkije zeker nut maar dat zou wel een heel eigenaardige actie zijn hoor
Aanvallen gaat natuurlijk traditioneel dwars door Polen :)

Maar Rusland zal toch wat troepen aan haar zuidkant moeten houden voor het geval Turkije vervelend gaat doen, wat hun NAVO lidmaatschap ze eigenlijk wel verplicht.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181298415
De milities van Kadyrov maken gehakt van de dienstplichtigen van Erdogan.
Da, comrades.
  zondag 19 augustus 2018 @ 14:44:41 #24
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181298565
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 14:27 schreef Amios het volgende:

[..]

Rusland die Europa aanvalt :')
Zal eerder andersom zijn.
Rusland heeft een BNP die ietsiepietsie groter is dan de Benelux. Het is al een bijna failliet land, als ze oorlog willen dan zijn ze binnen no time helemaal kapot.
  zondag 19 augustus 2018 @ 14:46:11 #25
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181298601
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 14:44 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Rusland heeft een BNP die ietsiepietsie groter is dan de Benelux. Het is al een bijna failliet land, als ze oorlog willen dan zijn ze binnen no time helemaal kapot.
Goh, dat klinkt bijna als een beschrijving van Turkije! Om het topic maar weer een schop de goede richting op te geven.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181298629
Goede militaire strategen hier. Vast beter dan die Amerikanen, die in de Pentagon werken... :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  zondag 19 augustus 2018 @ 14:47:35 #27
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181298651
Gaat in Turkije trouwens voor eid al adha de hele economie een paar daagjes dicht?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 19 augustus 2018 @ 14:50:40 #28
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181298753
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 14:46 schreef nixxx het volgende:

[..]

Goh, dat klinkt bijna als een beschrijving van Turkije! Om het topic maar weer een schop de goede richting op te geven.
Het BNP van Turkije is een fractie hoger dan die van Nederland. Dat stelt dus echt geen ruk voor in mondiaal opzicht.
  zondag 19 augustus 2018 @ 14:58:41 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181298972
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 14:50 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Het BNP van Turkije is een fractie hoger dan die van Nederland. Dat stelt dus echt geen ruk voor in mondiaal opzicht.
16e van de wereld. Vind ik toch net wat meer dan 'geen ruk'.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator zondag 19 augustus 2018 @ 15:00:44 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181299015
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 14:46 schreef Mathemaat het volgende:
Goede militaire strategen hier. Vast beter dan die Amerikanen, die in de Pentagon werken... :')
als jij het beter weet hoort iedereen het graag, anders moet je ff die strategen mailen of ze een account willen aanmaken *)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181299038
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 14:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

16e van de wereld. Vind ik toch net wat meer dan 'geen ruk'.
Maar ja, wel op 80 miljoen inwoners.
Zo'n implosie van de munt helpt overigens ook niet echt voor je positie op dat lijstje.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 19 augustus 2018 @ 15:04:03 #32
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181299108
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 14:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

16e van de wereld. Vind ik toch net wat meer dan 'geen ruk'.
Is nog geen 5% van het BNP van de USA. Net als Nederland maar Turkije heeft 5x zoveel inwoners als wij. Stelt dus niks voor ..... relatief gezien.

Nederland kent zijn plaats in de wereld, de Turken daarentegen zijn een stelletje dwazen met een veel te grote bek.
pi_181299435
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:04 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Is nog geen 5% van het BNP van de USA. Net als Nederland maar Turkije heeft 5x zoveel inwoners als wij. Stelt dus niks voor ..... relatief gezien.

Nederland kent zijn plaats in de wereld, de Turken daarentegen zijn een stelletje dwazen met een veel te grote bek.
Een BNP zegt ook weer niet alles. Turkije en Rusland zijn vrij militant en staan in de lijstjes van militaire slagkracht wel een stuk hoger dan in die op basis van BNP.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181299673
Voor we idiote vergelijkingen gaan maken, een gemiddelde Turk krijgt een salaris van 1400lira, omgerekend 210 euro en kan daar een maand van rond komen en een maand voor aan het werk gezet worden.
  Moderator zondag 19 augustus 2018 @ 15:32:51 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181299748
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een BNP zegt ook weer niet alles. Turkije en Rusland zijn vrij militant en staan in de lijstjes van militaire slagkracht wel een stuk hoger dan in die op basis van BNP.
die lijstjes gaan dan ook nergens over
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181299783
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

die lijstjes gaan dan ook nergens over
You are on my list.
pi_181299842
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

die lijstjes gaan dan ook nergens over
Die lijstjes gaan over militaire slagkracht. Of je het eens bent met de totstandkoming is een tweede.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zondag 19 augustus 2018 @ 15:39:56 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181299870
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die lijstjes gaan over militaire slagkracht. Of je het eens bent met de totstandkoming is een tweede.
als ik 10 tanks heb en 1 huis om te verdedigen dan heb ik meer slagkracht dan wanneer ik 12 tanks heb en 2 huizen

die lijstjes gaan nergens over
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181299886
Niemand krijgt Turkije stuk dit zal Erdogan's macht alleen maar vergrote. Turkije's macht in de regio en in de wereld wordt alsmaar groter en niemand die dat kan stoppen :Y
pi_181299933
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

als ik 10 tanks heb en 1 huis om te verdedigen dan heb ik meer slagkracht dan wanneer ik 12 tanks heb en 2 huizen

die lijstjes gaan nergens over
Dat is dus precies wat ik zeg. Als je hier leest hoe het lijstje tot stand komt, dan houdt men kennelijk rekening met jouw bezwaren tegen tankjetellen:
https://www.globalfirepower.com/countries-listing.asp

Allerhande bezwaren zijn prima mee te nemen bij een dergelijke vergelijking.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 19 augustus 2018 @ 15:45:22 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181299948
quote:
14s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:41 schreef GrijzeHundt het volgende:
Niemand krijgt Turkije stuk dit zal Erdogan's macht alleen maar vergrote. Turkije's macht in de regio en in de wereld wordt alsmaar groter en niemand die dat kan stoppen :Y
erdogan zelf zal dat doen

domme sukkel is het
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181299962
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

erdogan zelf zal dat doen

domme sukkel is het
Pas op met wat je zegt over Erdogan voor je het weet sta je voor de rechter
pi_181300099
Wie is eigenlijk z'n opvolger mocht 'ie vandaag dood neervallen?
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_181300118
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:53 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Wie is eigenlijk z'n opvolger mocht 'ie vandaag dood neervallen?
Abdullah Öcalan
pi_181300129
quote:
14s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:41 schreef GrijzeHundt het volgende:
Niemand krijgt Turkije stuk dit zal Erdogan's macht alleen maar vergrote. Turkije's macht in de regio en in de wereld wordt alsmaar groter en niemand die dat kan stoppen :Y
Behalve de economie, op de langere termijn is die realiteit niet te missen.
pi_181300149
Ach ja, weer zo'n het geregistreerd trolletje. Niet happen. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181300152
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:53 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Wie is eigenlijk z'n opvolger mocht 'ie vandaag dood neervallen?
Triggershot
pi_181300166
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:56 schreef Amios het volgende:

[..]

Triggershot
Wiens kloon ben jij nou weer. :')
  zondag 19 augustus 2018 @ 15:57:31 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181300175
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:53 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Wie is eigenlijk z'n opvolger mocht 'ie vandaag dood neervallen?
Maduro ,

O nee das een andere
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181300238
quote:
10s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:55 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Behalve de economie, op de langere termijn is die realiteit niet te missen.
Jullie denken teveel in doemscenario's, ik zou mij eerder drukker maken om de huidige economische situatie binnen de EU. Voordat je gaat bitchen over Turkije, niemand daar maakt zich druk ze zijn daar wel wat gewend.
pi_181300256
Tijd voor de Turken om de Caicos eilanden te verkopen :7

Oh, hallo China! Special price?
  zondag 19 augustus 2018 @ 16:02:14 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181300271
quote:
2s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:00 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Jullie denken teveel in doemscenario's, ik zou mij eerder drukker maken om de huidige economische situatie binnen de EU. Voordat je gaat bitchen over Turkije, niemand daar maakt zich druk ze zijn daar wel wat gewend.
Als je maar niet teveel Lira aan houd dan gaat het wel, vastgoed of goud kopen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181300330
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als je maar niet teveel Lira aan houd dan gaat het wel, vastgoed of goud kopen
Daarom blijf ik investeren in Turkije vastgoed en grond is nu spotgoedkoop daar. Mijn zwager heeft een appartement met uitzicht over zee gekocht voor 45K eur. Over 2 weken ga ik teken voor mijn 4de huis in Turkije mede mogelijk gemaakt door Erdogan :7
pi_181300525
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wiens kloon ben jij nou weer. :')
De verdenking van je afschuiven door deze vraag te stellen.
pi_181300582
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:15 schreef Amios het volgende:

[..]

De verdenking van je afschuiven door deze vraag te stellen.
Good point
pi_181301285
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 12:25 schreef Benger het volgende:

[..]

Het probleem bij dit verhaal is dat Turkije geen bewijs voor de betrokkenheid van Gülen wil overleggen. Ze roepen wel dat hij er achter zit, maar weigeren die bewering te onderbouwen.
Het uitleveringsverdrag tussen de VS en Turkije bepaalt in art. 9 dat als het ene land een uitleveringsverzoek doet, het andere land betreffende persoon direct vastzet totdat de rechter een uitspraak doet. De Turken hebben meermaals om uitlevering verzocht, en allerlei bewijsmateriaal overlegd. De Amerikaanse autoriteiten hebben Gülen echter niet willen vastzetten of de zaak voor de rechter willen brengen, in weerwil van verdragsrechtelijke verplichtingen. (In artikel 10 is bovendien een spoedprocedure opgenomen, die de woonstaat dwingt om zonder officieel verzoek en bewijsmateriaal tot vastzetting van de verdachte over te gaan).

Ik ben van mening dat de Amerikanen Gülen beschermen omdat hij een waardevolle CIA-asset is.

quote:
En van de YPG: tja, er zijn nauwe banden met de PKK in Turkije en het is geen frisse bende. Maar soms moet je kwaad (IS) met kwaad (YPG) bestrijden. Vanuit westers oogpunt is het logisch, jammer dan dat Turkije er mogelijk de dupe van is.
De NAVO is meer dan sterk genoeg om een terreurbeweging zonder hulp van een andere terreurbeweging te bestrijden. Dan loop je ook geen risico op het boemerang-effect:
pi_181301315
quote:
14s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:04 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Daarom blijf ik investeren in Turkije vastgoed en grond is nu spotgoedkoop daar. Mijn zwager heeft een appartement met uitzicht over zee gekocht voor 45K eur. Over 2 weken ga ik teken voor mijn 4de huis in Turkije mede mogelijk gemaakt door Erdogan :7
Reken je maar niet te makkelijk en te snel rijk. De opbrengsten van de woning(huur of waardestijging) zijn nog steeds in lira's.

Ben je straks miljonair. In Zimbabwaanse Turkse Lira's.
  zondag 19 augustus 2018 @ 16:54:54 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181301423
quote:
14s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:04 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Daarom blijf ik investeren in Turkije vastgoed en grond is nu spotgoedkoop daar. Mijn zwager heeft een appartement met uitzicht over zee gekocht voor 45K eur. Over 2 weken ga ik teken voor mijn 4de huis in Turkije mede mogelijk gemaakt door Erdogan :7
een huis in Turkije kost straks 500 miljoen lira , ben je mooi gelijk miljonair



Goud is ook wat , mogelijk gemaakt door Erdogan :W :W *O* |:( :7 :7
.

[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 19-08-2018 17:03:05 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 19 augustus 2018 @ 16:55:53 #59
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_181301451
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:49 schreef Bilge het volgende:

[..]

Het uitleveringsverdrag tussen de VS en Turkije bepaalt in art. 9 dat als het ene land een uitleveringsverzoek doet, het andere land betreffende persoon direct vastzet totdat de rechter een uitspraak doet. De Turken hebben meermaals om uitlevering verzocht, en allerlei bewijsmateriaal overlegd. De Amerikaanse autoriteiten hebben Gülen echter niet willen vastzetten of de zaak voor de rechter willen brengen, in weerwil van verdragsrechtelijke verplichtingen. (In artikel 10 is bovendien een spoedprocedure opgenomen, die de woonstaat dwingt om zonder officieel verzoek en bewijsmateriaal tot vastzetting van de verdachte over te gaan).

Ik ben van mening dat de Amerikanen Gülen beschermen omdat hij een waardevolle CIA-asset is.

[..]

De NAVO is meer dan sterk genoeg om een terreurbeweging zonder hulp van een andere terreurbeweging te bestrijden. Dan loop je ook geen risico op het boemerang-effect: [ afbeelding ]
Wat is dat hurijetdailynews?

Als het een Turkse zender is, dan is het bewijs net zo geloofwaardig als de autobiografie van Gordon...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_181301578
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:55 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Wat is dat hurijetdailynews?

Als het een Turkse zender is, dan is het bewijs net zo geloofwaardig als de autobiografie van Gordon...
Jezus, zeg dan helemaal niks. :')
pi_181301615
“Turkey, whose goal of being a world power through borrowing money to buy cell phones and erect buildings is now threatened, is sure that some foreign entity is responsible for the economic downturn.”
pi_181301622
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:49 schreef Bilge het volgende:

[..]

Het uitleveringsverdrag tussen de VS en Turkije bepaalt in art. 9 dat als het ene land een uitleveringsverzoek doet, het andere land betreffende persoon direct vastzet totdat de rechter een uitspraak doet. De Turken hebben meermaals om uitlevering verzocht, en allerlei bewijsmateriaal overlegd. De Amerikaanse autoriteiten hebben Gülen echter niet willen vastzetten of de zaak voor de rechter willen brengen, in weerwil van verdragsrechtelijke verplichtingen. (In artikel 10 is bovendien een spoedprocedure opgenomen, die de woonstaat dwingt om zonder officieel verzoek en bewijsmateriaal tot vastzetting van de verdachte over te gaan).

Ik ben van mening dat de Amerikanen Gülen beschermen omdat hij een waardevolle CIA-asset is.
quote:
Volgens bronnen binnen de Amerikaanse regering heeft Erdogan zich direct tot Trump gewend met zijn uitleveringsverzoek, maar heeft het Amerikaanse ministerie van Justitie van Turkije nog niet genoeg bewijs ontvangen om dit verzoek gegrond te verklaren.
https://www.ad.nl/buitenl(...)itlevering~ae998e14/
Edit: recentere quote.

quote:
De NAVO is meer dan sterk genoeg om een terreurbeweging zonder hulp van een andere terreurbeweging te bestrijden. Dan loop je ook geen risico op het boemerang-effect: [ afbeelding ]
De meeste Navo landen zijn niet bereid hun eigen mensen op te offeren om Turkije te ontzien. De Navo is primair opgezet voor verdediging en samenwerking, niet om andere landen binnen te vallen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Benger op 19-08-2018 17:07:37 ]
  zondag 19 augustus 2018 @ 17:05:25 #63
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_181301702
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jezus, zeg dan helemaal niks. :')
Ten eerste; ik heet geen Jezus.

Ten tweede: ik zie al die oeleboele media niet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_181301715
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:02 schreef WammesWaggel het volgende:
“Turkey, whose goal of being a world power through borrowing money to buy cell phones and erect buildings is now threatened, is sure that some foreign entity is responsible for the economic downturn.”
Dokter doem heeft gesproken :')
pi_181301819
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ten eerste; ik heet geen Jezus.

Ten tweede: ik zie al die oeleboele media niet.
Weer zo een intelligente reactie.
pi_181301836
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:02 schreef WammesWaggel het volgende:
“Turkey, whose goal of being a world power through borrowing money to buy cell phones and erect buildings is now threatened, is sure that some foreign entity is responsible for the economic downturn.”
Greater Armenia. _O_
  zondag 19 augustus 2018 @ 17:11:17 #67
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181301875
Dit topic gaat echt nergens meer over. :')
pi_181301899
Zonder Turkije zou er geen Europa zijn.
pi_181301902
quote:
13s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:11 schreef Twiitch het volgende:
Dit topic gaat echt nergens meer over. :')
Wat verwacht je met een stel losers op een zondagmiddag zonder nieuw nieuws.
  zondag 19 augustus 2018 @ 17:13:15 #70
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_181301913
quote:
9s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Weer zo een intelligente reactie.
Takes one to know one ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_181301923
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:13 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Takes one to know one ;)
Verdomme.
pi_181301925
quote:
De rechter dient te beslissen of een staatsgreep met 250 doden als louter politieke bezigheid kan worden beschouwd, maar het Amerikaanse Ministerie van Defensie weigert om de zaak voor de rechter brengen.

quote:
De meeste Navo landen zijn niet bereid hun eigen mensen op te offeren om Turkije te ontzien. De Navo is primair opgezet voor verdediging en samenwerking, niet om andere landen binnen te vallen.
Wat zoekt de NAVO dan in Afghanistan, Somalië, Kosovo, etc.?
pi_181301951
quote:
9s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Greater Armenia. _O_
President K. Kardashian meets prime minister Tarkan of the leftover Turkish minority in her Ankara palace to discuss environmental issues.
pi_181302002
quote:
17s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

President K. Kardashian meets prime minister Tarkan of the leftover Turkish minority in her Ankara palace to discuss environmental issues.
Doet je toch afvragen of 'Kardash' de Turkse Kardes is.
  zondag 19 augustus 2018 @ 17:17:10 #75
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181302009
quote:
14s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:04 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Daarom blijf ik investeren in Turkije vastgoed en grond is nu spotgoedkoop daar. Mijn zwager heeft een appartement met uitzicht over zee gekocht voor 45K eur. Over 2 weken ga ik teken voor mijn 4de huis in Turkije mede mogelijk gemaakt door Erdogan :7
Ik zou maar even een pas op de plaats maken als ik jou was. Dat 4de huis kan over reen half jaar zo maar eens een stuk goedkoper zijn.
pi_181302047
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:17 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik zou maar even een pas op de plaats maken als ik jou was. Dat 4de huis kan over reen half jaar zo maar eens een stuk goedkoper zijn.
Ik koop omdat ik vertrouwen heb in de Turkse economie en Erdogan over 6 maanden is de boel alweer herstelt.
  zondag 19 augustus 2018 @ 17:21:42 #77
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181302121
quote:
13s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:11 schreef Twiitch het volgende:
Dit topic gaat echt nergens meer over. :')
Helemaal mee eens.

Over een uur of 6 gaat de markt weer open voor de Lira, dan is er misschien weer iets nuttigs te zeggen.

Als iedereen nou gewoon even de persoonlijke aanvallen stopt...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181302542
quote:
2s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:18 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Ik koop omdat ik vertrouwen heb in de Turkse economie en Erdogan over 6 maanden is de boel alweer herstelt.
Die voorspelling staat in de boeken.
pi_181302586
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Die voorspelling staat in de boeken.
Nostradamus :7
  zondag 19 augustus 2018 @ 17:47:05 #80
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181302797
quote:
2s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:18 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Ik koop omdat ik vertrouwen heb in de Turkse economie en Erdogan over 6 maanden is de boel alweer herstelt.
genoteerd

In Venezuela kost een huis nu 600.000.000.000 Bolivar , dat is 1000 dollar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181302801
quote:
2s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:38 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Nostradamus :7
Als je gelijk krijgt zet ik 'm op mijn naam. Anders zit je er gewoon naast.
pi_181303003
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

genoteerd

In Venezuela kost een huis nu 600.000.000.000 Bolivar , dat is 1000 dollar
Venezuela met Turkije vergelijken _O-
pi_181303019
quote:
6s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als je gelijk krijgt zet ik 'm op mijn naam. Anders zit je er gewoon naast.
Turken hebben altijd gelijk heb je dat nog steeds niet geleerd :W
pi_181303171
quote:
13s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:54 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Venezuela met Turkije vergelijken _O-
Inderdaad Turkije heeft helemaal geen grote aardolie reserves zoals Venezuela.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181303229
quote:
3s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:55 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Turken hebben altijd gelijk
Alleen turken weten dat want ze zijn beter onderlegd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Digi2 op 19-08-2018 18:10:13 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181303331
Weg met de lira en Akçe weer invoeren. ^O^

  zondag 19 augustus 2018 @ 18:47:56 #87
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181304378
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:07 schreef Amios het volgende:
Weg met de lira en Akçe weer invoeren. ^O^

[ afbeelding ]
allemaal klote valuta
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 19 augustus 2018 @ 18:56:12 #88
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181304581
quote:
2s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:18 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Ik koop omdat ik vertrouwen heb in de Turkse economie en Erdogan over 6 maanden is de boel alweer herstelt.
Van welk geld ?
pi_181304890
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Van welk geld ?
Turkije heeft een suikeroom gevonden in Quatar.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181304942
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

allemaal klote valuta
Mwah, de originele Akçe was blijkbaar van zilver dus klote valuta zou ik het niet willen noemen ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 19 augustus 2018 @ 19:16:45 #91
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181305085
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:11 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Mwah, de originele Akçe was blijkbaar van zilver dus klote valuta zou ik het niet willen noemen ;)
Ja de gulden ook,
alleen was het zilver-gehalte steeds lager , de laatste series waren van nikkel ,
en een papieren tientje was nog altijd 10 gulden

nu maar 4,2 euro

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 19-08-2018 19:22:36 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181305742
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Turkije heeft een suikeroom gevonden in Quatar.
Of overlord, het kan zomaar veranderen :9
pi_181305980
Beggars can't be choosers :9
  zondag 19 augustus 2018 @ 19:49:49 #94
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181305984
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Turkije heeft een suikeroom gevonden in Quatar.
allemaal van die dictator landjes
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181306607
quote:
2s.gif Op zondag 19 augustus 2018 17:18 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Ik koop omdat ik vertrouwen heb in de Turkse economie en Erdogan over 6 maanden is de boel alweer herstelt.
Dat heb je helemaal niet. Als het over een paar maanden nog slechter in Turkije gaat en je investeringen amper nog wat waard zijn, dan zien we jou ook niet meer terug op FOK!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181306635
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 20:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat heb je helemaal niet. Als het over een paar maanden nog slechter in Turkije gaat en je investeringen amper nog wat waard zijn, dan zien we jou ook niet meer terug op FOK!
Waarom niet?
pi_181306697
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 20:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom niet?
Ik heb hem gevraagt of hij zoveel vertrouwen heeft om ook te blijven posten zodra zijn investeringen verdampt zijn. Wil hij geen antwoord op geven.

Over een paar maanden zien we GrijzeWolf dus niet meer terug.
Hoewel hij vast wel weer een nieuwe kloon aan zal maken en met nieuwe verzonnen verhalen komen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181306843
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 20:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb hem gevraagt of hij zoveel vertrouwen heeft om ook te blijven posten zodra zijn investeringen verdampt zijn. Wil hij geen antwoord op geven.

Over een paar maanden zien we GrijzeWolf dus niet meer terug.
Hoewel hij vast wel weer een nieuwe kloon aan zal maken en met nieuwe verzonnen verhalen komen.
Waarom nog moeite in steken dan. Laat zo'n vent lekker roepen.
pi_181306937
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 20:26 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Waarom nog moeite in steken dan. Laat zo'n vent lekker roepen.
Er zijn tientallen posts van hem alleen al waarin gedaan word dat Turkije een economisch sterk land is en dat dit alleen maar spelletjes zijn van Erdo waarmee hij iedereen voor de gek houdt enz. enz. waar ik niet op reageer omdat ze te lachwekkend voor woorden zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181307030
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 20:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn tientallen posts van hem alleen al waarin gedaan word dat Turkije een economisch sterk land is en dat dit alleen maar spelletjes zijn van Erdo waarmee hij iedereen voor de gek houdt enz. enz. waar ik niet op reageer omdat ze te lachwekkend voor woorden zijn.
Gewoon doortrekken naar al z'n posts, overduidelijke troll.
pi_181307189
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 20:33 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Gewoon doortrekken naar al z'n posts, overduidelijke troll.
Ja. Zijn meeste posts zijn alleen in deze reeks. Hij heeft er zelfs speciaal een account voor aangemaakt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 19 augustus 2018 @ 20:41:47 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181307244
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 20:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn tientallen posts van hem alleen al waarin gedaan word dat Turkije een economisch sterk land is en dat dit alleen maar spelletjes zijn van Erdo waarmee hij iedereen voor de gek houdt enz. enz. waar ik niet op reageer omdat ze te lachwekkend voor woorden zijn.
Turkij is al 8 keer failliet gegaan, en dat gaat gegarandeerd weer gebeuren

onzin van die moslimlanden om altijd een "sterke" leider te willen
Allemaal ellende < Saddam Gadaffii , Erdogan , en Syrie en Iran .


laat ze toch gewoon een minister-president kiezen, die na 4 jaar weer een andere baan neemt
ze begrijpen niet dat die man gewoon ambtenaar is en in dienst van ons

Niks Vader, , leider , Fuhrer of Socialist

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 19-08-2018 23:31:30 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 19 augustus 2018 @ 23:03:15 #103
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181311207
Hmm, is dit goed of slecht voor de Lira. Hij reist door de tijd. :o

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 19 augustus 2018 @ 23:06:43 #104
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181311277
Bugje daargelaten, de handel wordt langzaam hervat nu.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181311906
quote:
11s.gif Op zondag 19 augustus 2018 23:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hmm, is dit goed of slecht voor de Lira. Hij reist door de tijd. :o

[ afbeelding ]
Welke site / link is dat?
pi_181311935
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 20:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Turkij is al 8 keer failliet gegaan, en dat gaat gegarandeerd weer gebeuren

onzin van die moslimlanden om altijd een "sterke" leider te willen
Allemaal ellende < Saddam Gadaffii , Erdogan , en Syrie en Iran .


laat ze toch gewoon een minister-president kiezen, die na 4 jaar weer een andere baan neemt
ze begrijpen niet dat die man gewoon ambtenaar is en in dienst van ons

Niks Vader, , leider , Fuhrer of Socialist
Is cultuur. Islamitisch, niet individualistisch. Een sterke man is daar heel anders dan bij ons. Je kunt onze normen en waarden niet op hen projecteren.
Whatever...
  zondag 19 augustus 2018 @ 23:51:07 #107
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181311950
quote:
11s.gif Op zondag 19 augustus 2018 23:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Welke site / link is dat?
https://www.finanzen.net/(...)tuerkische_lira-kurs
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181312351
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 23:50 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Is cultuur. Islamitisch, niet individualistisch. Een sterke man is daar heel anders dan bij ons. Je kunt onze normen en waarden niet op hen projecteren.
Neuh, daarom ook mooi gescheiden houden. Geen democratie gaan brengen en andersom niet toestaan dat er hier allerhande onzin geïmporteerd wordt.
  maandag 20 augustus 2018 @ 04:39:05 #110
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181314556
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 00:12 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Neuh, daarom ook mooi gescheiden houden. Geen democratie gaan brengen en andersom niet toestaan dat er hier allerhande onzin geïmporteerd wordt.
klopt,

de minister president is hier gewoon ambtenaar en daarboven staat onze Alex, en ook al heeft Alex niets te zeggen , het is toch veilig.
Als er hier een premier praatjes zou krijgen zoals Erdogan, dan kan Alex hem naar huis sturen. .

die islam mensen willen een halve god, ook al gaat ie met zijn domme kop rechtstreeks de afgrond in
Hier heeft een premier gewoon een huis, daar moet ie een paleis hebben

Is gevaarlijk, maar in die landen zijn ze dat gewend, ze willen een Leider een Vader
Of ie ergens verstand van heeft doet er niet toe,
Saddam en Gadaffii was exact hetzelfde

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 20-08-2018 05:15:43 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 20 augustus 2018 @ 04:57:35 #111
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181314610
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 04:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt,

de minister president is hier gewoon ambtenaar

die islam mensen willen een halve god, ook al gaat ie met zijn domme kop rechtstreeks de
afgrond in

Is gevaarlijk, maar in die landen zijn ze dat gewend, ze willen een Leider een Vader
Of ie ergens verstand van heeft doet er niet toe,
Saddam en Gadaffii was exact hetzelfde
Ik heb een verschrikkelijke hekel aan DENK en die erdogan-Turken die menen dat net als in Turkije de democratie en rechtsstaat in Nederland moeten verdwijnen om plaats te maken voor de terreur van de islam.
pi_181315029
quote:
An unknown gunman fired several shots at the US Embassy in the Turkish capital, Ankara from a passing car, smashing a window. Police are looking for the suspect.
No one was injured in the attack, local media report. The shooting took place at about 5am local time (2am GMT). Five or six gunshots were heard near the security guard’s cabin at the embassy’s Gate 6. They came from a white car that drove by and escaped before its license plate number could be determined.

The attack comes at a time when relations between NATO allies US and Turkey are rapidly souring over the detention of American pastor Andrew Brunson in Turkey. Brunson is accused of aiding the 2016 coup attempt and faces up to 35 years in prison. The US Treasury has imposed sanctions on the Turkish ministers of justice and interior, and US President Donald Trump ramped up tariffs on aluminum and steel imports the country.

The economic pressure sent the Turkish national currency, the lira, plunging to unprecedented lows. Turkish President Recep Tayyip Erdogan has accused Washington of deliberate attacks on Ankara’s economy and urged his people to drop the dollar in favor of the lira.
https://www.rt.com/usa/436348-us-embassy-turkey-shot/
  maandag 20 augustus 2018 @ 07:34:57 #113
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181315133
Ik vind het wel grappig dat in de meeste nieuwsberichten er een directe link gelegd wordt tussen Amerikaanse sancties en de val van de lira. Totaal de bubbel van de Turkse economie negerend die op een gegeven moment toch moest barsten en de idiote erdonomics.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181315148
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 07:34 schreef nixxx het volgende:
Ik vind het wel grappig dat in de meeste nieuwsberichten er een directe link gelegd wordt tussen Amerikaanse sancties en de val van de lira. Totaal de bubbel van de Turkse economie negerend die op een gegeven moment toch moest barsten en de idiote erdonomics.
Buiten de Amerikaanse sancties, is er geen aanslag, tekort of coup geweest, maar juist een economische groei. De Turkse lira zou met een 'normale' pass moeten dalen conform de inflatie. Na de Amerikaanse aankondigingen ging het snel(ler) bergafwaarts. Lijkt mij dus wel logisch dat daar de focus op ligt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2018 07:39:41 ]
  maandag 20 augustus 2018 @ 07:45:08 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181315185
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 07:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Buiten de Amerikaanse sancties, is er geen aanslag, tekort of coup geweest, maar juist een economische groei. De Turkse lira zou met een 'normale' pass moeten dalen conform de inflatie. Na de Amerikaanse aankondigingen ging het snel(ler) bergafwaarts. Lijkt mij dus wel logisch dat daar de focus op ligt.
De Lira daalt omdat Erdo weigert de rente fors fte verhogen, in Argentinië heeft men de rente op 45% gezet en de geldpersen stil gezet

Erdo doet het niet , dus blijft de lira verder dalen
Dat heb je als je de wereldreservemunt gaat lenen en terug moet verdienen in je eigen valuta
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 20 augustus 2018 @ 07:46:56 #116
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_181315196
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 07:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De Lira daalt omdat Erdo weigert de rente fors fte verhogen, in Argentinië heeft men de rente op 45% gezet en de geldpersen stil gezet

Erdo doet het niet , dus blijft de lira verder dalen
Dit!

De Amerikaanse sancties hebben wellicht een kleine bijdrage geleverd aan het versnellen van het proces, maar de Turkse problemen worden vooral veroorzaakt door systeem-fouten en de pure incompententie van de heersende klasse om daar iets aan te doen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_181315227
:')
  maandag 20 augustus 2018 @ 07:53:54 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181315230
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 07:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit!

De Amerikaanse sancties hebben wellicht een kleine bijdrage geleverd aan het versnellen van het proces, maar de Turkse problemen worden vooral veroorzaakt door systeem-fouten en de pure incompententie van de heersende klasse om daar iets aan te doen.
Als de lira 10% per jaar daalt, constant
dan moet je de rente zeker op 15% zetten anders gaat de daling versnellen

De lira daalt al jaren met 15% per jaar
Je moet spelen met de rente om de koers stabiel te houden, en vertrouwen in je valuta te krijgen.
Als je vriend en expert Maduro heet dan gaat het echt fout

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 20 augustus 2018 @ 08:08:19 #119
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_181315294
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 07:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als de lira 10% per jaar daalt, constant
dan moet je de rente zeker op 15% zetten anders gaat de daling versnellen

De lira daalt al jaren met 15% per jaar
Je moet spelen met de rente om de koers stabiel te houden, en vertrouwen in je valuta te krijgen.
Als je vriend en expert Maduro heet dan gaat het echt fout

[ afbeelding ]
Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat Erdogan principieel tegen het verhogen van de rente was. Hoe zit dat?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 20 augustus 2018 @ 08:15:28 #120
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181315335
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 08:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat Erdogan principieel tegen het verhogen van de rente was. Hoe zit dat?
moet je hem vragen

Dat weet niemand
is deel van zijn erdonomics

Maar als hij zelf niet verhoogd dan doet de markt dat wel voor hem , die zet de rente op 21% effectief

De Staatsobligaties van Turkije worden nagenoeg waardeloos en volgende leenrondes zijn onmogelijk

https://nl.investing.com/rates-bonds/turkey-10-year-bond-yield
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181315384
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 08:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat Erdogan principieel tegen het verhogen van de rente was. Hoe zit dat?
Zodat men blijft investeren waardoor een een schijn wordt gewekt dat de economie nog heel goed loopt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 20 augustus 2018 @ 08:45:26 #122
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181315587
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 08:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat Erdogan principieel tegen het verhogen van de rente was. Hoe zit dat?
Omdat het eigenlijk not done is volgens de islam. (rente op leningen mag niet).

Maarja je kan niet een heel kapitalistisch systeem hebben (wat waarschijnlijk op veel vlakken sowieso tegen religie in gaat) en dan bepaalde elementen eruit pikken en die tegenhouden vanwege religie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 20 augustus 2018 @ 08:46:55 #123
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181315597
quote:
2s.gif Op maandag 20 augustus 2018 08:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Omdat het eigenlijk not done is volgens de islam. (rente op leningen mag niet)
Mooie oplossing van geen, duivelse, rente betalen is het niet aangaan van schulden. :P
Of iets praktischer: geen schulden maken in buitenlandse valuta. Zoals bv. de VS doet.

Krugman in NYT legde het, een week geleden, duidelijk uit. :)

https://www.nytimes.com/2(...)g-like-its-1998.html
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181315603
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 00:12 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Neuh, daarom ook mooi gescheiden houden. Geen democratie gaan brengen en andersom niet toestaan dat er hier allerhande onzin geïmporteerd wordt.
Dat is wel een ding. Dus laat het vooral vanzelf veranderen daar. Zonder inmenging schoppen ze de dictators en of ayatollah vanzelf een keer buiten. Kijk naar Iran. Dat proces is al onomkeerbaar begonnen. Onze inmenging maakt het alleen maar langzamer gaan en mensen die daar weer weerstand tegen hebben.

Hek eromheen en laten gaan. Vooral ook niet de humanitaire problemen van de leiding daar te veel oplossen. Want de oplossing moet uit het volk komen. Inclusief revolutie. Daarvoor moeten mensen blijkbaar niets te verliezen hebben en honger.
Whatever...
  maandag 20 augustus 2018 @ 09:38:05 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181316088
quote:
2s.gif Op maandag 20 augustus 2018 08:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Omdat het eigenlijk not done is volgens de islam. (rente op leningen mag niet).

Maarja je kan niet een heel kapitalistisch systeem hebben (wat waarschijnlijk op veel vlakken sowieso tegen religie in gaat) en dan bepaalde elementen eruit pikken en die tegenhouden vanwege religie.
Ja, staat dat allemaal al in de Koran, geen rente op leningen? Allemaal bullshit om de eigen problemen weer eens niet aan te pakken.
pi_181316221
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 09:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, staat dat allemaal al in de Koran, geen rente op leningen? Allemaal bullshit om de eigen problemen weer eens niet aan te pakken.
Ja daat staat er zeker (letterlijk) meerdere keren in.
Maar gezien het feit dat de Turkse economie drijft op buitenlands geld zal dat heus niet de belangrijkste reden zijn. IMHO is het omdat Erdogan het consumentisme altijd heeft willen aanwakkeren en daar hoort een hogere rente niet bij.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 20 augustus 2018 @ 09:52:07 #127
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181316253
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 09:49 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja daat staat er zeker (letterlijk) meerdere keren in.
Maar gezien het feit dat de Turkse economie drijft op buitenlands geld zal dat heus niet de belangrijkste reden zijn. IMHO is het omdat Erdogan het consumentisme altijd heeft willen aanwakkeren en daar hoort een hogere rente niet bij.
Ah, oke thanx.

Met Erdo aan de knoppen gaat je land in elk geval hoe dan ook naar de knoppen.
pi_181316310
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 09:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ah, oke thanx.

Met Erdo aan de knoppen gaat je land in elk geval hoe dan ook naar de knoppen.
Klopt, Erdogan denkt namelijk dat hogere rente leidt tot hogere inflatie (terwijl het tegendeel meerdere malen bewezen is).
Het feit dat de rente al rond de 17% staat is dus al on-islamitisch, dus dat kan nooit de ware reden zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door ThePlaneteer op 20-08-2018 10:03:53 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181316656
Hogere rente betekent toch dat turken harder/langer moeten werken om hun lening terug te betalen, wat neer komt op dat ze als soort moderne slaven gebruikt zouden worden?

[ Bericht 2% gewijzigd door Amios op 20-08-2018 10:28:08 ]
  maandag 20 augustus 2018 @ 10:16:40 #130
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181316711
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 09:56 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Klopt, Erdogan denkt namelijk dat hogere rente leidt tot hogere inflatie (terwijl het tegendeel meerdere malen bewezen is).
Het feit dat de rente al rond de 17% staat is dus al on-islamitisch, dus dat kan nooit de ware reden zijn.
Religie en hypocrisie gaan sowieso hand in hand. Wie gaat er nou zaken doen met een heidens land en diens heidense regels? En dan ook nog eens heidens geld lenen met rente! Blijf dan lekker op je eiland en ga het alleen rooien.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181316993
quote:
7s.gif Op maandag 20 augustus 2018 10:16 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Religie en hypocrisie gaan sowieso hand in hand. Wie gaat er nou zaken doen met een heidens land en diens heidense regels? En dan ook nog eens heidens geld lenen met rente! Blijf dan lekker op je eiland en ga het alleen rooien.
Probleem is wel een beetje dat Spanje en italië ook lastig gaan krijgen bij een vrije val de lira. Uiteindelijk is het dus gewoon beter als de economie van Turkije zich herstelt... Maar daarvoor zal Turkije dus eerst weer staatsobligaties moeten gaan verkopen.

Turkije redden met EU geld is ook weer niet de oplossing uiteraard, dus ben echt benieuwd wat er gaan gebeuren. Ik vrees een dat er eenEU (IMF) steunpakket gaat komen.
Snap dus ook niet dat iedereen hier half staat te juichen. Dit gaan wij betalen.

[ Bericht 6% gewijzigd door ThePlaneteer op 20-08-2018 10:37:15 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181317141
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 10:29 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Turkije redden met EU geld is ook weer niet de oplossing uiteraard, dus ben echt benieuwd wat er gaan gebeuren.
Er is nu een europees systeem voor de ontmanteling van grote banken opgericht die omvallen. De ECB gaat over de uitvoering ervan. Het is de bedoeling dat banken die te veel risicos nemen niet langer gered worden maar de gevolgen dragen. De schaalgrote van de blootstelling is beperkt en valt prima binnen het mandaat van de ECB.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 20 augustus 2018 @ 10:45:44 #133
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181317244
En dan te bedenken dat er nog steeds politici zijn die graag met Turkije willen onderhandelen over EU-deelname. Dat land is op geen enkel vlak klaar voor de EU en gaat dat de komende jaren ook niet worden.
pi_181317272
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 10:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Er is nu een europees systeem voor de ontmanteling van grote banken opgericht die omvallen. De ECB gaat over de uitvoering ervan. Het is de bedoeling dat banken die te veel risicos nemen niet langer gered worden maar de gevolgen dragen. De schaalgrote van de blootstelling is beperkt en valt prima binnen het mandaat van de ECB.
Helaas gaat dit natuurlijk verder dan enkel een Turkse bank die omvalt. EU is bang dat bv. China een helpende hand gaat aanbieden in ruil voor meer macht (i.e. maritieme havens, ik noem maar wat). Daarnaast is zoals gezegd de ligging van Turkije ook belangrijk en hebben we die miljardendeal genaamd t vluchtelingenakkoord gesloten...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181317378
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 10:47 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Helaas gaat dit natuurlijk verder dan enkel een Turkse bank die omvalt. EU is bang dat bv. China een helpende hand gaat aanbieden in ruil voor meer macht (i.e. maritieme havens, ik noem maar wat). Daarnaast is zoals gezegd de ligging van Turkije ook belangrijk en hebben we die miljardendeal genaamd t vluchtelingenakkoord gesloten...
Het geld dat Turkije krijgt t.a.v. die vluchtelingendeal hebben ze alleen maar harder nodig. De ligging van Turkije is belangrijk maar het strategisch belang is verminderd sinds de NAVO grenzen ver naar het oosten zijn opgeschoven. Probleem is ook dat Turkije niet meer aan de kernwaarden van de NAVO voldoet en er eigenlijk uit moet, vandaar de gelatenheid t.a.v. NAVO lidmaatschap.

quote:
https://www.nato.int/cps/en/natohq/official_texts_68580.htm
Core Tasks and Principles

2 NATO member states form a unique community of values, committed to the principles of individual liberty, democracy, human rights and the rule of law. The Alliance is firmly committed to the purposes and principles of the Charter of the United Nations, and to the Washington Treaty, which affirms the primary responsibility of the Security Council for the maintenance of international peace and security.


[ Bericht 12% gewijzigd door Digi2 op 20-08-2018 11:29:47 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 20 augustus 2018 @ 11:05:44 #136
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181317515
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 10:47 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Helaas gaat dit natuurlijk verder dan enkel een Turkse bank die omvalt. EU is bang dat bv. China een helpende hand gaat aanbieden in ruil voor meer macht (i.e. maritieme havens, ik noem maar wat). Daarnaast is zoals gezegd de ligging van Turkije ook belangrijk en hebben we die miljardendeal genaamd t vluchtelingenakkoord gesloten...
Turkije is niet meer van belang voor het Westen. Het is voor ons een blok aan het been. Europa dient alle grenzen met de Turken te sluiten. Geen handel meer en alle politiek overleg stoppen. Gewoon negeren die krankzinnige ottomanen.
  maandag 20 augustus 2018 @ 11:33:12 #137
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181317847
https://www.telegraaf.nl/(...)n-economische-oorlog
quote:
Ambassade VS in Ankara beschoten,

Erdogan spreekt van 'economische oorlog'
Updated 52 min geleden
53 min geleden in BUITENLAND


ISTANBUL - Onbekenden hebben de ambassade van de Verenigde Staten in de Turkse hoofdstad Ankara met geweerschoten onder vuur genomen.
De lokale autoriteiten bevestigden maandag dat vanuit een rijdende auto zes kogels zijn afgevuurd.
Niemand raakte gewond.
Ja het westen krijgt de schuld van het falen van de Turkse Fuhrer

[ Bericht 22% gewijzigd door michaelmoore op 20-08-2018 11:43:36 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181318051
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 11:05 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Turkije is niet meer van belang voor het Westen. Het is voor ons een blok aan het been. Europa dient alle grenzen met de Turken te sluiten. Geen handel meer en alle politiek overleg stoppen. Gewoon negeren die krankzinnige ottomanen.
Krijg jij (krijgen jullie) hier nou een stijve van of wat?

Waar je aan de Turkse kant de (nationalistische) Turken hebt die Erdogan door dik en dun steunen, aan de andere kant heb je de Nederlander die zich net zo destructief wil gedragen zoals Erdogan.

Het is ironisch wel, niet beseffen dat je het Nederlandse equivalent bent van de Turken waar je gedrag je niet zo fijn van vindt.

Ga toch tof doen tegen Saoedi-Arabië, joh.
  maandag 20 augustus 2018 @ 11:50:43 #139
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181318132
quote:
2s.gif Op maandag 20 augustus 2018 11:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Krijg jij (krijgen jullie) hier nou een stijve van of wat?

Waar je aan de Turkse kant de (nationalistische) Turken hebt die Erdogan door dik en dun steunen, aan de andere kant heb je de Nederlander die zich net zo destructief wil gedragen zoals Erdogan.

Het is ironisch wel, niet beseffen dat je het Nederlandse equivalent bent van de Turken waar je gedrag je niet zo fijn van vindt.

Ga toch tof doen tegen Saoedi-Arabië, joh.
nee maar als een land niet democratisch wil zijn dan moet je als EU geen verdere contact leggen
En de grens sluiten en zeker geen visumvrij reizen toestaan
Straks komen al die vluchtelingen uit Turkije

we hebben in de EU al problemen genoeg met Polen en Roemenië en Hongarije

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 20-08-2018 11:57:55 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181318325
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 11:33 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-economische-oorlog

[..]

Ja het westen krijgt de schuld van het falen van de Turkse Fuhrer
Ik ben geen fan van Erdogan maar de telegraaf kleurt het nieuws hier bij.

Erdogan noemde het vorige week een economische oorlog omdat het een economische oorlog is. Maar hij heeft dat niet in de lijn met de aanslag op de ambassade genoemd.

Lijkt me niet dat hij dit wil goedkeuren.
pi_181318414
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 11:05 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Turkije is niet meer van belang voor het Westen. Het is voor ons een blok aan het been. Europa dient alle grenzen met de Turken te sluiten. Geen handel meer en alle politiek overleg stoppen. Gewoon negeren die krankzinnige ottomanen.
Dat is gewoon simpelweg niet waar.
Anders had men dt toch al gedaan?

Mark my words, EU gaat dit probleem voor ze oplossen. En dat doen ze echt niet omdat Turkije geen belang meer is voor ons...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 20 augustus 2018 @ 12:09:45 #142
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181318500
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:04 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dat is gewoon simpelweg niet waar.
Anders had men dt toch al gedaan?

Mark my words, EU gaat dit probleem voor ze oplossen. En dat doen ze echt niet omdat Turkije geen belang meer is voor ons...
nee dat zou niet kunnen,
Turkije heeft niets met de EU te maken en Erdogan scheldt iedere land uit voor nazi's

Overige vreemde valuta binnen de EU zoals Bulgaarse LEV en Roemeense LEI zit spijkerhard aan de Euro vast geklonken
Laat de Lira maar in elkaar donderen , als het Griekenland was , dan was t anders
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181318547
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee dat zou niet kunnen,
Turkije heeft niets met de EU te maken en Erdogan scheldt iedere land uit voor nazi's

Overige vreemde valuta binnen de EU zoals Bulgaarse LEV en Roemeense LEI zit spijkerhard aan de Euro vast geklonken
Laat de Lira maar in elkaar donderen , als het Griekenland was , dan was t anders
Mja gelukkig dat de mensen die er wel verstand van hebben en de besluiten nemen niet zo kortzichtig zijn als half FOK.

Jullie hanteren dezelfde spreektaal als Erdogan zelf, dat is misschien nog wel het meest hilarische.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181318674
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 11:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee maar als een land niet democratisch wil zijn dan moet je als EU geen verdere contact leggen
:D.

Okay, held.

Volgens de Democracy Index vallen - naast Turkije - o.a. China, Rusland en Saoedie-Arabië onder de noemer 'niet-democratisch'.

Volgens het CBS zijn de (voorlopige) cijfers van 2017 wat betreft import en export als volgt:


Jij zegt nu dus Nederland moet stoppen met handel met die vier landen: China, Rusland, S-A, Turkije.

Dat houdt in
- 56 miljard euro minder aan import (13,6% van totaal).
- 26 miljard euro minder aan export (5,5% van totaal).

Ja, dat is wat je wil? En als de EU natuurlijk ook geen gas afnemen van Rusland, ja?

Wat een toetsenbordhelden hier.
pi_181318683
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

Jullie hanteren dezelfde spreektaal als Erdogan zelf, dat is misschien nog wel het meest hilarische.
Blij dat iemand anders het ook ziet.
pi_181318692
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:04 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dat is gewoon simpelweg niet waar.
Anders had men dt toch al gedaan?

Mark my words, EU gaat dit probleem voor ze oplossen. En dat doen ze echt niet omdat Turkije geen belang meer is voor ons...
De EU heeft er geen belang bij Turkije in een armenhuis te zien veranderen maar de mogelijkheden om te helpen zijn beperkt binnen de europese kaders vooral door de houding van Erdogan zelf.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 20 augustus 2018 @ 12:26:43 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181318761
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De EU heeft er geen belang bij Turkije in een armenhuis te zien veranderen maar de mogelijkheden om te helpen zijn beperkt binnen de europese kaders vooral door de houding van Erdogan zelf.
nee zeker niet

maar hij maakt graag een vijand van het Turkse volk, dan blijft ie zelf aan de macht

vijanden creëren is Erdogan goed in
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 20 augustus 2018 @ 12:35:17 #148
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181318889
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

:D.

Okay, held.

Volgens de Democracy Index vallen - naast Turkije - o.a. China, Rusland en Saoedie-Arabië onder de noemer 'niet-democratisch'.

Volgens het CBS zijn de (voorlopige) cijfers van 2017 wat betreft import en export als volgt:
[ afbeelding ]

Jij zegt nu dus Nederland moet stoppen met handel met die vier landen: China, Rusland, S-A, Turkije.

Dat houdt in
- 56 miljard euro minder aan import (13,6% van totaal).
- 26 miljard euro minder aan export (5,5% van totaal).

Ja, dat is wat je wil? En als de EU natuurlijk ook geen gas afnemen van Rusland, ja?

Wat een toetsenbordhelden hier.
roebel heeft ook last gehad van sancties

dat is niet aan de roebel te wijten
De Lira wel
76,6076 RUB -0,1694 RUB -0,22 %
Tijd 12:30
Handelsdatum 20-8-2018
Opening 76,7770
Slot 76,7770
Hoogste 76,9053
Laagste 76,4262
52 W. Hoog 80,4986
52 W. Laag 66,7751

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181318917
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

roebel heeft ook last gehad van sancties

dat is niet aan de roebel te wijten
De Lira wel

[ afbeelding ]
Nee, gewoon even antwoord geven.

Jij zegt dus: kappen met die handel met niet-democratische landen als China, Rusland, S-A, Turkije.

En al helemaal kappen met gas inkopen uit Rusland.

Sta je nog steeds achter die uitspraak van je? Graag even een bevestiging.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2018 12:36:52 ]
  maandag 20 augustus 2018 @ 12:38:18 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181318957
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee, gewoon even antwoord geven.

Jij zegt dus: kappen met die handel met niet-democratische landen als China, Rusland, S-A, Turkije.

En al helemaal kappen met gas inkopen uit Rusland.

Sta je nog steeds achter die uitspraak van je? Graag even een bevestiging.
Nee niet kappen
turlijk niet
China is een wereld handelsnatie , rusland niet , die heeft alleen gas en olie

maar dondert de lira in elkaar tja
, gaan ze failliet Tja

de Argentijnse munt dondert ook in elkaar , die helpen we ook niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181318973
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee niet kappen
turlijk niet
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 11:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee maar als een land niet democratisch wil zijn dan moet je als EU geen verdere contact leggen
Spreek je jezelf nou tegen binnen het een uur?
pi_181318990
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
China is een wereld handelsnatie
Ooooh, dan is de democratie waar je het net over had helemaal niet belangrijk meer eigenlijk... Als het maar geld in het laatje brengt, dan mogen je principes wel even overboord.
  maandag 20 augustus 2018 @ 12:40:33 #153
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181319008
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

Spreek je jezelf nou tegen binnen het een uur?
Met china kun je niet kappen met de USA ook niet

waarom zou je dat willen?/

en met Turkije ook niet ,
alleen niet helpen, laat ze zelf mar bij de iMF aankloppen voor steun
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181319015
Als er Nederlandse Erdogan was, was jij zijn aanhanger.

Nondeju zeg.
  maandag 20 augustus 2018 @ 12:41:14 #155
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181319025
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ooooh, dan is de democratie waar je het net over had helemaal niet belangrijk meer eigenlijk... Als het maar geld in het laatje brengt, dan mogen je principes wel even overboord.
J e moet met geen enkel land kappen
alleen niet helpen als EU zijnde
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181319030
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:40 schreef michaelmoore het volgende:
Met china kun je niet kappen

waarom zou je dat willen?/
Omdat China niet democratisch is.

Lees jij je eigen posts wel? :{.
pi_181319031
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de Argentijnse munt dondert ook in elkaar , die helpen we ook niet
Naar mijn weten krijgt Argentinië weer steun van het IMF waar Nederland lid van is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181319045
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

J e moet met geen enkel land kappen
Moet je nou wel of niet verdere contact hebben met landen die niet democratisch zijn?
  maandag 20 augustus 2018 @ 12:42:10 #159
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181319046
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:41 schreef zarGon het volgende:

[..]

Omdat China niet democratisch is.

Lees jij je eigen posts wel? :{.
nee gewoon niet kappen
vrije handel
laat ze maar bij het IMF aankllopen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181319054
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

vrije handel

Maar alleen als ze democratisch zijn, toch?
  maandag 20 augustus 2018 @ 12:43:06 #161
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181319072
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Moet je nou wel of niet verdere contact hebben met landen die niet democratisch zijn?
ja tuurlijk wel

er zijn honderden landen niet democratisch
aleen niet bij de EU binnehalen en gene visumvrij reizen

we hebben moete genoeg met Polen en Roemenie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 20 augustus 2018 @ 12:43:24 #162
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181319084
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Maar alleen als ze democratisch zijn, toch?
nee handel is handel

financieel steunen als een EU lid is iets anders
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181319335
pi_181319387
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee gewoon niet kappen
vrije handel
laat ze maar bij het IMF aankllopen
Wie zijn de grootste sponsoren van 't IMF denk jij?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 20 augustus 2018 @ 13:03:42 #165
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_181319487
quote:
14s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:56 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Hij kan zo Europees Parlementariër worden :).
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  maandag 20 augustus 2018 @ 13:25:07 #166
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181320016
quote:
14s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:56 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Schei toch uit met dat fake news. :')
pi_181320546
Zoals ik al eerder vermelde zijn de bereidheid en mogelijkheden Turkije te hulp te schieten beperkt binnen de europese kaders. Gebrek aan rechtstatelijkheid, weigering van het IMF steun en het gebrek aan een onafhankelijke centrale bank belemmeren dat. De groenen in Duitsland wijzen erop dat Turkije zich met rasse schreden richting dictatuur ontwikkeld en weigeren medewerking.

quote:
Debatte nach Nahles-Vorschlag, Türkei-Hilfen nur bei Kurswechsel

Deutsche Finanzhilfen für die Türkei? Diese Idee hatte die SPD am Wochenende aufgebracht. Für die anderen Parteien ist klar: Wenn, dann nur unter Bedingungen.

Seit Wochen taumelt die Türkei wirtschaftlich. Die Lira hat massiv an Wert verloren. Am Freitag stuften die Rating-Agenturen Moody's und S&P die Kreditwürdigkeit des Landes noch tiefer ein.

Deshalb hatte am Wochenende SPD-Chefin Andrea Nahles deutsche Finanzhilfen für das Land ins Gespräch gebracht. "Die Türkei ist ein NATO-Partner, der uns nicht egal sein kann. Es ist in unser aller Interesse, dass die Türkei wirtschaftlich stabil bleibt und die Währungsturbulenzen eingedämmt werden", sagte sie der Funke Mediengruppe.

CDU: Geld gegen Kurswechsel
Das sieht die CDU kritisch: Der außenpolitische Sprecher Jürgen Hardt hält Wirtschaftshilfen nur bei einem Kurswechsel der türkischen Regierung für sinnvoll. Sollte Staatspräsident Präsident Recep Tayyip Erdogan seine Haltung nicht grundsätzlich ändern, sei es vergeudetes Geld. "Wenn die türkische Regierung allerdings umschwenken würde, könnte man über Hilfen nachdenken", sagte Hardt der "Passauer Neuen Presse".

Er glaubt, dass die Ursache für die Wirtschafts- und Währungskrise in der Türkei "fahrlässige Äußerungen von Präsident Erdogan mit Blick auf die Unabhängigkeit der Zentralbank und die Rechtsstaatlichkeit" sind.

IWF als Ausweg?
Auch die FDP mahnt: "Erdogan hat sich seine Krise selbst gemacht. Es gibt keine Ansteckungsgefahr für die Weltwirtschaft und deshalb muss man da nicht helfen", sagte FDP-Außenpolitiker Alexander Graf Lambsdorff im ARD-Morgenmagazin. "Die SPD hat offenbar ein Helfersyndrom", sagte er.

Laut "Spiegel" soll auch Bundesfinanzminister Olaf Scholz die türkische Regierung in einem Telefonat gedrängt haben, ein Hilfsprogramm des Internationalen Währungsfonds (IWF) zu akzeptieren. Bisher lehnt die Türkei jeden Kontakt zum IWF ab.

Der Grünen-Außenpolitiker Omid Nouripour hält Hilfen unter bestimmten Bedingungen für möglich, warnte jedoch in der "Welt": "Es geht nicht mit einer Türkei, die mit Siebenmeilenstiefeln in Richtung Diktatur läuft.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Redactie Frontpage maandag 20 augustus 2018 @ 13:50:49 #168
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181320675
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 13:45 schreef Digi2 het volgende:
Zoals ik al eerder vermelde zijn de bereidheid en mogelijkheden Turkije te hulp te schieten beperkt binnen de europese kaders. Gebrek aan rechtstatelijkheid, weigering van het IMF steun en het gebrek aan een onafhankelijke centrale bank belemmeren dat. De groenen in Duitsland wijzen erop dat Turkije zich met rasse schreden richting dictatuur ontwikkeld en weigeren medewerking.

[..]

Heb je ook een vertaling.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181320694
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 13:45 schreef Digi2 het volgende:
Zoals ik al eerder vermelde zijn de bereidheid en mogelijkheden Turkije te hulp te schieten beperkt binnen de europese kaders. Gebrek aan rechtstatelijkheid, weigering van het IMF steun en het gebrek aan een onafhankelijke centrale bank belemmeren dat. De groenen in Duitsland wijzen erop dat Turkije zich met rasse schreden richting dictatuur ontwikkeld en weigeren medewerking.

[..]

Weigering IMF steun?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181320885
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 13:51 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Weigering IMF steun?
Zou mij niets verbazen. Het IMF is jaren geleden al gevraagt of het steun aan Turkije zou verlenen als zij in echte nood zouden zitten. Het IMF heeft altijd geweigerd om daar antwoord op te geven onder het mom van 'Turkije heeft niet gevraagt om onze hulp'.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181320895
Rond de 6 weer, redelijk aan het stabiliseren dus.
Met andere woorden: de Turken verbranden westerse valuta.
Tot die op zijn :9 en dan.. :9 :9 :9
  maandag 20 augustus 2018 @ 14:01:15 #172
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181320973
quote:
14s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:56 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
klopt

klopt vrije handel is vrije handel Rusland, China, Afrikaanse landen

maar binnen de EU moeten we democratisch zien te blijven , geen dictatuur binnende EU
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181321120
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 13:51 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Weigering IMF steun?
quote:
Bisher lehnt die Türkei jeden Kontakt zum IWF ab.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 20 augustus 2018 @ 14:12:06 #174
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181321224
wordt er allemaal niet beter op
huizen worden steeds meer betaalbaar in Turkije



[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 20-08-2018 14:19:32 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 20 augustus 2018 @ 14:48:47 #175
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181322182
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 14:12 schreef michaelmoore het volgende:
wordt er allemaal niet beter op
huizen worden steeds meer betaalbaar in Turkije

[ afbeelding ]
Een koopje zelfs. Veel woningen en recreatiebedrijven aan de kust komen steeds meer in buitenlandse handen. Het gevolg is dat er steeds meer geld dat in de toerismesector verdiend wordt naar het buitenland vloeit.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 20 augustus 2018 @ 15:00:44 #176
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_181322478
quote:
15s.gif Op maandag 20 augustus 2018 14:48 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Een koopje zelfs. Veel woningen en recreatiebedrijven aan de kust komen steeds meer in buitenlandse handen. Het gevolg is dat er steeds meer geld dat in de toerismesector verdiend wordt naar het buitenland vloeit.
Dat klinkt als een nationalisatie 'waiting to happen'.

Intussen in Ankara:

quote:
Onbekenden hebben de ambassade van de Verenigde Staten in de Turkse hoofdstad Ankara met geweerschoten onder vuur genomen. De lokale autoriteiten bevestigden maandag dat vanuit een rijdende auto zes kogels zijn afgevuurd. Niemand raakte gewond.

Drie kogels raakten de ijzeren deur en een raam van de beveiligingspost bij de ingang. Onbekend is nog om hoeveel verdachten het gaat. Ze slaagden erin te ontkomen. De politie is op zoek naar de daders en de witte wagen waarin ze zaten. David Gainer, de woordvoerder van de Amerikaanse ambassade, bedankte de Turkse politie voor de snelle reactie.

Op beelden van de omroep Haberturk is te zien dat agenten de schade opnemen van de ingangen van het gebouw inspecteren. Op de plek zijn ook patroonhulzen gevonden. De ambassade is deze week dicht in verband met de Eid al-Adha, het Offerfeest. Het pand was, evenals het consulaat in Istanbul, al vaker het doelwit van militanten. De bedreigingen zijn legio.

De betrekkingen tussen de VS en Turkije zijn momenteel zeer gespannen. De regeringen van beide landen hebben onder andere een conflict over de Amerikaanse dominee Andrew Brunson, die in Turkije op beschuldiging van terrorisme wordt vastgehouden.

De VS hebben onlangs sancties en strafheffingen aan Turkije opgelegd als drukmiddel om Brunson te vrij te krijgen. Als gevolg daarvan is de nationale munteenheid, de lira, de afgelopen tijd sterk in waarde gedaald. President Recep Tayyip Erdogan spreekt van een ,,economische oorlog".
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_181322993
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 13:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zou mij niets verbazen. Het IMF is jaren geleden al gevraagt of het steun aan Turkije zou verlenen als zij in echte nood zouden zitten. Het IMF heeft altijd geweigerd om daar antwoord op te geven onder het mom van 'Turkije heeft niet gevraagt om onze hulp'.
Oftewel IMF weigert niks, want Turkije vraagt niks.
Wel een verschilletje, ik dacht al.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181328539
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:20 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Oftewel IMF weigert niks, want Turkije vraagt niks.
Wel een verschilletje, ik dacht al.
Met een vriend als Qatar heb je de IMF niet nodig, ook niet voor leningen denk ik zo.
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:02:02 #179
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181328894
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 18:49 schreef Triggershot het volgende:
Met een vriend als Qatar heb je de IMF niet nodig, ook niet voor leningen denk ik zo.
Enig idee, hoe snel Turkije 15 miljard weg stookt dankzij het negatieve verschil van import en export. In 2017 had Turkije een negatieve ballans van 77 Miljard dollar tussen in-en-export.
Dus 15 miljard is binnen 2,5 mnd uitgewerkt op de totale balans. Dus 10 weken tijd hebben ze ingekocht. Meer niet.
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:49:43 #180
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181330462
de mensen die op de USA ambassade hebben geschoten zijn dus Gulen mensen
wat zijn dat ook een schoften he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181330708
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 18:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Met een vriend als Qatar heb je de IMF niet nodig, ook niet voor leningen denk ik zo.
Hoeveel was de vorige keer dat ze bij het IMF zaten?
pi_181330844
quote:
5s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:59 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Hoeveel was de vorige keer dat ze bij het IMF zaten?
23,5 miljard dollar toen de eerste regering van AKP aantrad.

https://www.nu.nl/nuzakel(...)imf-leningen-af.html.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2018 20:08:39 ]
pi_181330879
Een voordeel van het IMF is oa de begeleiding die daarbij komt.
pi_181331022
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:49 schreef michaelmoore het volgende:
de mensen die op de USA ambassade hebben geschoten zijn dus Gulen mensen
wat zijn dat ook een schoften he
Kan vanalles zijn, ook Erdoganfans, communistsen, Koerden en ISIS etc is een optie
pi_181331166
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

23,5 miljard dollar toen de eerste regering van AKP aantrad.

https://www.nu.nl/nuzakel(...)imf-leningen-af.html.
Dat is al lang geleden. Dan zal 15 miljard van Qatar nog maar het begin zijn, als het zo doorgaat.
pi_181331230
Die 15 miljard was toch een investering en geen lening aan de overheid?
  maandag 20 augustus 2018 @ 20:28:09 #187
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181331378
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Die 15 miljard was toch een investering en geen lening aan de overheid?
is te weinig met 50 miljard aan aflossing dit jaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181334116
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 12:25 schreef Benger het volgende:

[..]

Het probleem bij dit verhaal is dat Turkije geen bewijs voor de betrokkenheid van Gülen wil overleggen. Ze roepen wel dat hij er achter zit, maar weigeren die bewering te onderbouwen.
En van de YPG: tja, er zijn nauwe banden met de PKK in Turkije en het is geen frisse bende. Maar soms moet je kwaad (IS) met kwaad (YPG) bestrijden. Vanuit westers oogpunt is het logisch, jammer dan dat Turkije er mogelijk de dupe van is.
Dit is onzin.
Turkije heeft bergen met bewijs overhandigd aan de VS. Het staat 100% vast dat Gulen achter de coup zit. Zie dit topic.
pi_181334239
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 21:43 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dit is onzin.
Turkije heeft bergen met bewijs overhandigd aan de VS. Het staat 100% vast dat Gulen achter de coup zit. Zie dit topic.
Zou je wat linkjes kunnen posten? Ik ben oprecht geïnteresseerd.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 20 augustus 2018 @ 21:50:54 #190
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181334333
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 21:43 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dit is onzin.
Turkije heeft bergen met bewijs overhandigd aan de VS. Het staat 100% vast dat Gulen achter de coup zit. Zie dit topic.
Voor de VS is dat blijkbaar niet voldoende.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181335687
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:49 schreef michaelmoore het volgende:
de mensen die op de USA ambassade hebben geschoten zijn dus Gulen mensen
wat zijn dat ook een schoften he
Ah ja, tuurlijk! De plot twist waarvan iedereen wist dat ie zou komen.
pi_181336104
quote:
11s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:20 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dan zal 15 miljard van Qatar nog maar het begin zijn, als het zo doorgaat.
Het risico is aanzienlijk dat het "weggegooid/verspilt" geld is zonder beleidswijzigingen, althans volgens de woordvoeder buitenlandse zaken van de CDU.

quote:
Das sieht die CDU kritisch: Der außenpolitische Sprecher Jürgen Hardt hält Wirtschaftshilfen nur bei einem Kurswechsel der türkischen Regierung für sinnvoll. Sollte Staatspräsident Präsident Recep Tayyip Erdogan seine Haltung nicht grundsätzlich ändern, sei es vergeudetes Geld. "Wenn die türkische Regierung allerdings umschwenken würde, könnte man über Hilfen nachdenken", sagte Hardt der "Passauer Neuen Presse".
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181336367
quote:
5s.gif Op maandag 20 augustus 2018 21:47 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Zou je wat linkjes kunnen posten? Ik ben oprecht geïnteresseerd.
NWS / Gulenisten zaten achter de couppoging in Turkije
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 02:03:41 #194
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181339767
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is te weinig met 50 miljard aan aflossing dit jaar
Het is een start toch. Elke dollar is een.

  dinsdag 21 augustus 2018 @ 03:55:31 #195
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181340083
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 18:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Met een vriend als Qatar heb je de IMF niet nodig, ook niet voor leningen denk ik zo.
JIJ denkt dat 15 miljard een schenking is ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 04:00:48 #196
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181340096
quote:
14s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:56 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
wat is het probleem

Niet Democratische landen kun je best zaken mee doen
https://www.nu.nl/buitenl(...)eidende-partner.html

Alleen niet als lid binnenhalen in de EU geen contact leggen als lid in spe , maar wel als handelspartner
Dus geen verdere contacten via EU als lid in spe
Zelfs visumvrij reizen ben ik geen voorstander van, als het echt fout gat in Turkije dan kun je ze niet stoppen
We hebben genoeg problemen met Polen, Roemenië en Hongarije die dictatoriale trekjes krijgen .

Zeker Polen die het hooggerechtshof wil ontslaan, dat is een Erdogan trucje
Maar prima handelspartner verder
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181340852
Wat is deze man toch triest. Ligt nooit aan hem natuurlijk :r

https://www.elsevierweekb(...)p-ons-geloof-638803/
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:31:45 #198
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181340872
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 08:28 schreef MisChrartin het volgende:
Wat is deze man toch triest. Ligt nooit aan hem natuurlijk :r

https://www.elsevierweekb(...)p-ons-geloof-638803/
De lira blijft dalen en dat is de schuld van andere landen
die willen de Islam vernietigen door een economische oorlog te doen

Het verdeel en heers principe, kenmerkend voor Dictators die zich realiseren dat het fout gaat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181341118
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 21:43 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dit is onzin.
Turkije heeft bergen met bewijs overhandigd aan de VS. Het staat 100% vast dat Gulen achter de coup zit. Zie dit topic.
VS heeft anders nog geen hard bewijs gezien.
Bel ze even!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:18:34 #200
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181341385
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 21:43 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dit is onzin.
Turkije heeft bergen met bewijs overhandigd aan de VS. Het staat 100% vast dat Gulen achter de coup zit. Zie dit topic.
daar heeft de USA niets mee van doen

Erdogan is druk met vijanden van de Islam te creëren om de aandacht af te leiden van wat er mis gaat en is

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 21-08-2018 09:36:30 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:31:03 #201
1234 HiZ
Istanbullu
pi_181345941
Die Brunson (sp) en Gülen zaken zijn niet te vergelijken.

In het geval van Gülen gaat het om een uitleveringsverzoek dat in de VS gewoon door de rechterlijke macht moet worden beoordeeld. Elke poging van Trump om Gülen zonder dat de rechter daartoe toestemming heeft verleend uit te leveren zou kunnen leiden tot afzetting van Trump. Gülen en zijn ongetwijfeld grote juridische team zullen zich met hand en tand verzetten tegen uitlevering.

In het geval van Brunson is het precies het tegenovergestelde; Brunson wil niet voor de rechter komen, en dat is nou toevallig wel binnen het machtsgebied van de Turkse regering. Ze kunnen geheel buiten de rechterlijke macht om besluiten vervolging te stoppen en die man het land uit zetten. Geheel wettelijk.

En kennelijk was Trump ervan overtuigd dat Erdogan had gezegd dat hij van die mogelijkheid gebruik zou maken.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:42:51 #202
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181350344
Dit wordt gewoon een faillissement voor Turkije, in elk geval een koude winter:

"Energie-Rechnung wird zur schweren Last für die Türkei"

https://www.welt.de/wirts(...)durch-die-Decke.html
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181351771
Oh ja turkije gaat naar z'n moer, de koers is nu welliswaar iets gestabiliseert op 6TL = 1 USD, maar dat houdt nog altijd in dat hun buitenlandse leningen opeens 3x zo duur zijn geworden. Ouch. Daar gaat je bedrijfsleven.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:46:21 #204
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181354028
mark rutte is nu onze god, en volgend jaar dan kiezen we een andere
als die dan maar wel doet wat we afgesproken hebben
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181355948
Heb je de link nog bekeken? Ik had gisteren nog extra bewijs toegevoegd. Wat vind je van het bewijs?

quote:
5s.gif Op maandag 20 augustus 2018 21:47 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Zou je wat linkjes kunnen posten? Ik ben oprecht geïnteresseerd.
NWS / Gulenisten zaten achter de couppoging in Turkije
  woensdag 22 augustus 2018 @ 00:33:44 #206
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181362435


[ Bericht 88% gewijzigd door Jellereppe op 22-08-2018 00:39:12 ]
  woensdag 22 augustus 2018 @ 00:55:25 #207
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 00:59:06 #208
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181362709
Duitsland wil hervormingen voor steun, IMF wil zeker hervormingen in Turkije. Erdogan mag kiezen == hervormingen (+ gezichtsverlies)
  woensdag 22 augustus 2018 @ 01:03:36 #209
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181362757
Al die winkeltjes in een Turkse superstore zijn nu niet 10 % kwijt aan hun huisvesting maar 30 %. Omdat de huur in dollar is. Alsof je een sinaasappel aan het uitpersen bent). Vaste kosten zijn opeens variabele kosten geworden ;o)
  woensdag 22 augustus 2018 @ 02:11:48 #210
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181363297
quote:
6s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 00:59 schreef Drugshond het volgende:
Duitsland wil hervormingen voor steun, IMF wil zeker hervormingen in Turkije. Erdogan mag kiezen == hervormingen (+ gezichtsverlies)
doet ie nooit

Hij maak er van een strijd van de Islam tegen westerse ongelovigen, Erdo zelf kan er niets aan doen zegt ie

rule and devide.
heeft altijd gewerkt voor dictators

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 22-08-2018 08:34:43 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181380893
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:57 schreef polderturk het volgende:
Heb je de link nog bekeken? Ik had gisteren nog extra bewijs toegevoegd. Wat vind je van het bewijs?

[..]

NWS / Gulenisten zaten achter de couppoging in Turkije
?????
pi_181381154
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:43 schreef polderturk het volgende:

[..]

?????
Er staat weinig tot geen direct bewijs hé.

"Deze gulenist was ergens aanwezig en werd gearresteerd, dus de Gulenisten zitten er achter" is daarnaast niet eens indirect bewijs.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181381212
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:43 schreef polderturk het volgende:

[..]

?????
Sorry, ik heb het slechts snellezend doorgenomen vanwege tijdgebrek, maar zal er nog eens goed voor zitten.

Zo op het oog veel indirecte verwijzingen maar ik heb er dus nog niet echt een mening over kunnen vormen

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2018 20:53:18 ]
  woensdag 22 augustus 2018 @ 21:02:18 #214
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181381647
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:43 schreef polderturk het volgende:

[..]

?????
ach ik denk nog steeds dat vriend Erdo , dee "coup" zelf opgezet heeft
Met groot succes
Hijis goed in het creëren van "vijanden van de Islam'

Het benoemen van allerlei vrienden en familie op hoge posten wekt wantrouwen en doet de lira dalen
De lira die daalt al enkele jaren
Erdo heeft de Turkse economie opgeblazen met EU geld van EU banken
Dat lenen is nu wel over
Hoe meer de economie instort hoe meer westerse vijanden van de Islam hij creëert

https://www.finanzen.nl/valuta/euro-turkse-lira-koers

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181382574
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 20:50 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Er staat weinig tot geen direct bewijs hé.

"Deze gulenist was ergens aanwezig en werd gearresteerd, dus de Gulenisten zitten er achter" is daarnaast niet eens indirect bewijs.
De allerhoogste Gulenistische imam van het Turkse leger Adil Oksuz was aanwezig op de basis van waaruit de coup geleid werd. Hij is ook nog eens aangetrouwd familielid van Gulen.
Een hoge Gulenist had een maand voor de coup gedreigd met een coup tijdens een live interview.
Het TRT media gebouw was bezet door coupplegers. Gulenistische technischi hadden de uitzending gekaapt. De Gulenistische technici werden gefilmd toen ze het TRT gebouw verlieten.
De Gulenistische Kulac broers hebbem actief deelgenomen aan de coup en zijn tijdens de coup opgepakt. Een van de broers is een admiraal en de ander is een generaal.
Alle hooggeplaatste coupplegers die tijdens en na de coup zijn gevangengenomen (op Akin Ozturk na) zijn Gulenisten.
pi_181382809
Dat 'bewijst' hoogstens dat er Gulenisten mee deden aan de coup. Net als niet- Gulenisten. Nogmaals, dat ze er waren en gearresteerd zijn vind ik sowieso maar matig 'bewijs'.

Het bewijst allerminst dat meneer Gulen zelf alles heeft geregeld.
Dit is dezelfde logica dat mensen die het christendom aanhangen een misdaad uitvoeren en dat de paus er dan sowieso achter zit.

Geef Amerika nog groot gelijk dat ze niet tot uitlevering overgaan omdat het bewijs te dun is en het vooral lijkt om een politiek verzoek te gaan. Daar willen ze niet aan meewerken!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181383233
Er zijn 35,000 (!) mensen hun baan kwijt geraakt omdat ze banden hadden met de coup. Dan moet er toch wel iets beter bewijs zijn dan iemand die wat roeptoetert op tv.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181383893
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Er zijn 35,000 (!) mensen hun baan kwijt geraakt omdat ze banden hadden met de coup. Dan moet er toch wel iets beter bewijs zijn dan iemand die wat roeptoetert op tv.
Je mag de kwaliteit van de bewijsvoering gerust in twijfel trekken. Turkije heeft een beroerde reputatie als het gaat om "fair trail", de bewijsvoering en de juiste interpretatie ervan zijn daarbij fundamenteel volgens mij.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181383993
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat 'bewijst' hoogstens dat er Gulenisten mee deden aan de coup. Net als niet- Gulenisten. Nogmaals, dat ze er waren en gearresteerd zijn vind ik sowieso maar matig 'bewijs'.

Het bewijst allerminst dat meneer Gulen zelf alles heeft geregeld.
Dit is dezelfde logica dat mensen die het christendom aanhangen een misdaad uitvoeren en dat de paus er dan sowieso achter zit.

Geef Amerika nog groot gelijk dat ze niet tot uitlevering overgaan omdat het bewijs te dun is en het vooral lijkt om een politiek verzoek te gaan. Daar willen ze niet aan meewerken!
Als de een na hoogste man van Al Qaida betrokken is bij een aanslag. En als alle andere mensen die betrokken zijn bij de aanslag Al Qaida leden zijn. Mag je dan vaststellen dat Al Qaida de aansla gepleegd heeft? Zelfs als de hoogste man zou ontkennen?

Nagenoeg alle hoge officieren (op één na) die tijdens de coup zijn gevangen, zijn Gulenisten. Niet alleen prominente ex-Gulenisten verklaren dit, ook de seculiere Kemalistische generaals verklaren dit. De hoogste civiele Gulenistische imam binnen het leger was aanwezig op de basis van waaruit de coup geleid werd. Hij is opgepakt.
pi_181384171
Er zijn 35000 mensen opgepakt, die hebben volgens jou allemaal aan de coup meegeholpen? Eerlijk antwoord.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181384493
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Er zijn 35000 mensen opgepakt, die hebben volgens jou allemaal aan de coup meegeholpen? Eerlijk antwoord.
Die hebben niet aan de coup meegedaan. Ik vind alleen dat deelnemers aan de coup opgepakt moeten worden en dat Gulen berecht moet worden voor de coup.
Gulen heeft trouwens ook honderden onschuldige seculiere generaals met verzonnen bewijzen laten berechten door Gulenistische aanklagers en rechters. Daarvoor moet hij ook berecht worden. Ik ben trouwens ook anti Erdogan. Hij moet ook berecht worden voor de tientallen miljarden die hij heeft gestolen en voor andere misdrijven.

Ik betwijfelde vroeger ook of Gulen achter de coup zat. Ik kan echter niet om de bewijslast heen.
pi_181384663
Dus er zijn wel onschuldige mensen gearresteerd? Maar het komt niet in je op dat de mensen die jij noemt daar heel misschien ook onder vallen?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181384734
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:11 schreef polderturk het volgende:

[..]

Die hebben niet aan de coup meegedaan. Ik vind alleen dat deelnemers aan de coup opgepakt moeten worden en dat Gulen berecht moet worden voor de coup.
Gulen heeft trouwens ook honderden onschuldige seculiere generaals met verzonnen bewijzen laten berechten door Gulenistische aanklagers en rechters. Daarvoor moet hij ook berecht worden. Ik ben trouwens ook anti Erdogan. Hij moet ook berecht worden voor de tientallen miljarden die hij heeft gestolen en voor andere misdrijven.

Ik betwijfelde vroeger ook of Gulen achter de coup zat. Ik kan echter niet om de bewijslast heen.
Zoals je zelf al aangeeft is het turkse rechtssysteem al langere tijd onbetrouwbaar. Het lijkt mij beter om rechtzaken m.b.t. de coup en daarna bij het europees hof terechtkomen af te wachten voordat er conclusies worden getrokken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:29:37 #224
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181385268
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:59 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als de een na hoogste man van Al Qaida betrokken is bij een aanslag. En als alle andere mensen die betrokken zijn bij de aanslag Al Qaida leden zijn. Mag je dan vaststellen dat Al Qaida de aansla gepleegd heeft? Zelfs als de hoogste man zou ontkennen?

Nagenoeg alle hoge officieren (op één na) die tijdens de coup zijn gevangen, zijn Gulenisten. Niet alleen prominente ex-Gulenisten verklaren dit, ook de seculiere Kemalistische generaals verklaren dit. De hoogste civiele Gulenistische imam binnen het leger was aanwezig op de basis van waaruit de coup geleid werd. Hij is opgepakt.
Ik mis het bewijs dat Gülen in persoon leiding heeft gegeven aan de coup. Een groep Gülen sympathisanten kunnen even goed op eigen houtje de coup georganiseerd hebben. Ik denk dat dat een heikel punt is om hem niet uit te leveren. Tweede punt is dat een eventueel proces niet eerlijk verloopt omdat er veel rechters zijn vervangen door AKP gezinde rechters.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181385271
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:11 schreef polderturk het volgende:

[..]

Die hebben niet aan de coup meegedaan. Ik vind alleen dat deelnemers aan de coup opgepakt moeten worden en dat Gulen berecht moet worden voor de coup.
Gulen heeft trouwens ook honderden onschuldige seculiere generaals met verzonnen bewijzen laten berechten door Gulenistische aanklagers en rechters. Daarvoor moet hij ook berecht worden. Ik ben trouwens ook anti Erdogan. Hij moet ook berecht worden voor de tientallen miljarden die hij heeft gestolen en voor andere misdrijven.

Ik betwijfelde vroeger ook of Gulen achter de coup zat. Ik kan echter niet om de bewijslast heen.
En wat moet er gebeuren met seculiere kemalisten die meer dan 70 jaar onschuldige moslims onderdrukten, vervolgden, zichzelf verrijkten en het land arm/onontwikkeld hielden?

[ Bericht 3% gewijzigd door Amios op 22-08-2018 22:42:00 ]
pi_181385598
De interviewer zoekt de harde en directe confrontatie op met de Duitsland vertegenwoordiger van de Gulenisten _O_

Wel een aanrader voor een ieder die er in geïnteresseerd zijn.

De interviewer speelt hierbij een beetje de advocaat van de duivel en gaat tegen de heersende houding van de Westerse media in en durft eens goede en kritische vragen te stellen.


"It doesnt make you angels, even if Erdogan has done bad things"

Heerlijk dit _O_


Ook Erdofanboys krijgen er flink van langs van de interviewer :



[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2018 22:56:40 ]
pi_181388205
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dus er zijn wel onschuldige mensen gearresteerd? Maar het komt niet in je op dat de mensen die jij noemt daar heel misschien ook onder vallen?
Ze zijn gearresteerd op de luchtmachtbasis Akinci van waaruit de coup geleid werd.

Hier videobeelden van Kemal Batmaz en verschillende Gulenistische generaals en kolonels op Akinci luchtmachtbasis.


Hier videobeelden van Gulenistische generaal Mehmet Disli tijdens de coup. Je ziet ook hoe viersterren generaal en Erdogan loyalist Yasar Guler vastgeboeid wordt meegenomen.


Hier beelden van Gulenisten die loyalisten en seculiere Kemalisten gevangennemen.


Er zijn heel veel videobeelden vrijgekomen.
Gulenisten dachten dat ze vernietigd waren door er met tanks overeen te rijden. Maar er waren backups.

Er zijn maar twee groepen die een coup zouden kunnen plegen: de seculiere Kemalisten en de Gulenisten. De Kemalisten hadden geen coup gepleegd tijdens de Ergenekon processen toen Kemalisten vervolgd werden door Gulenistische aanklagers en rechters. Ze werden toen met honderden in de gevangenis gegooid. Opvallend genoeg heeft Erdogan ze er allemaal uit gehaald.

De Kemalisten werden weer in dienst genomen van het leger, tot ongenoegen van de Gulenisten. De Gulenisten blijven dus als enige groep over.
pi_181388296
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:37 schreef Triggershot het volgende:
De interviewer zoekt de harde en directe confrontatie op met de Duitsland vertegenwoordiger van de Gulenisten _O_

Wel een aanrader voor een ieder die er in geïnteresseerd zijn.

De interviewer speelt hierbij een beetje de advocaat van de duivel en gaat tegen de heersende houding van de Westerse media in en durft eens goede en kritische vragen te stellen.


"It doesnt make you angels, even if Erdogan has done bad things"

Heerlijk dit _O_

Zeer interessante interview; zie je niet vaak (wat betreft Gülen). De interviewer heeft zijn huiswerk in ieder geval heel goed gedaan, gezien zijn vele vele voorbeelden. Al was-ie wel agressief...
pi_181388344
quote:
4s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:29 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik mis het bewijs dat Gülen in persoon leiding heeft gegeven aan de coup. Een groep Gülen sympathisanten kunnen even goed op eigen houtje de coup georganiseerd hebben.
Zie je dat ook zo in als AKP-stemmers niet zo fijne dingen doen, is Erdogan dan helemaal niet aan te rekenen? Bijvoorbeeld de rellen bij het consulaat in Rotterdam; zijn dat ook slechts mensen die op eigen houtje zijn gaan rellen?
pi_181388366
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:53 schreef polderturk het volgende:

[..]


De Kemalisten werden weer in dienst genomen van het leger, tot ongenoegen van de Gulenisten. De Gulenisten blijven dus als enige groep over.
Haha mooi direct bewijs.

En je hebt nog steeds niet geantwoord of je het terecht vindt dat er 35.000 man zijn gearresteerd na de coup.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 23 augustus 2018 @ 03:06:27 #231
1234 HiZ
Istanbullu
pi_181390650
Zonder in te gaan op wie waar achter zat: ik heb een situatie beschreven gehoord van iemand die eerst het doelwit was van de gulenisten, tijdens de coup tot zijn verbijstering een SMS kreeg dat hij was hersteld in zijn dienst en gepromoveerd (zonder er gehoor aan te geven) en die nu gewoon dient onder de huidige regering.

Dat was dus iemand die niks met Gülen of de staatsgreep te maken had, maar wiens leven vernield had kunnen worden door een SMS.
pi_181391051
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zeer interessante interview; zie je niet vaak (wat betreft Gülen). De interviewer heeft zijn huiswerk in ieder geval heel goed gedaan, gezien zijn vele vele voorbeelden. Al was-ie wel agressief...
Hij is iets wat agressief inderdaad, maar als je ook de video's bekijkt waarin hij Turkse ministers aanpakt lijkt dat meer zijn stijl van interviewen te zijn. Dat maakt het wmb inderdaad zo interessant, geen blad voor de mond nemen. Ik zou smullen van een interview met Erdogan of Gulen rechtstreeks :D
  donderdag 23 augustus 2018 @ 07:53:49 #233
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181391325
Wat een "bewijs". Een brulaap als Erdokhan heeft vele vijanden dus er kunnen vele mensen achter zitten. Elke zelfverklaarde visionair ziet dat Erdokhan het land naar de klote aan het helpen is en wie vaderlandsliefde heeft grijpt dan in.
pi_181391349
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 07:53 schreef Richestorags het volgende:
Wat een "bewijs". Een brulaap als Erdokhan heeft vele vijanden dus er kunnen vele mensen achter zitten. Elke zelfverklaarde visionair ziet dat Erdokhan het land naar de klote aan het helpen is en wie vaderlandsliefde heeft grijpt dan in.
De Turkse putschisten zijn helden die het landsbelang voorop stellen, ja?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 08:00:43 #235
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_181391368
De reconstructie van het Ottomaanse rijk gaat met deze incompetente mensen aan het roer natuurlijk nooit lukken.

:{w
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 23 augustus 2018 @ 08:04:14 #236
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181391395
quote:
6s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 00:59 schreef Drugshond het volgende:
Duitsland wil hervormingen voor steun, IMF wil zeker hervormingen in Turkije. Erdogan mag kiezen == hervormingen (+ gezichtsverlies)
Erdogan zal tot zijn dood beweren dat het Westen een oorlog voert tegen Turkije. De Turken geloven dit allemaal omdat ze niet gewend zijn kritisch te denken. Er wordt voor hen gedacht.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 08:07:53 #237
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181391416
quote:
11s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 07:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Turkse putschisten zijn helden die het landsbelang voorop stellen, ja?
Afhankelijk van wie erachter zit kan dat het geval zijn. Kan, hoeft niet. Het is in ieder geval in het belang van Turkije dat Erdokhan weggaat en er een competenter iemand voor terugkomt die geen familie en vrienden verrijkt en van de centrale bank afblijft. Een die zich diplomatieker opstelt en realiseert dat Turkije op het wereldtoneel weinig voorstelt, maar daardoor wel Turkije kan laten groeien en ook in aanzien. Turkije heeft Amerika en de EU harder nodig dan Amerika en de EU hen. Met alleen een partnerschap met Iran, Rusland en China gaat die economische groei niet rendabel zijn.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 08:09:07 #238
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181391424
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:04 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Erdogan zal tot zijn dood beweren dat het Westen een oorlog voert tegen Turkije. De Turken geloven dit allemaal omdat ze niet gewend zijn kritisch te denken. Er wordt voor hen gedacht.
Jep, geef Erdokhan nog tien, twintig jaar en het is een volledige dictatuur geworden.
pi_181391430
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:04 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Erdogan zal tot zijn dood beweren dat het Westen een oorlog voert tegen Turkije. De Turken geloven dit allemaal omdat ze niet gewend zijn kritisch te denken. Er wordt voor hen gedacht.
Klopt, westerse landen die terroristische groepen bewapenen, staatsgrepen organiseren, invasies plegen, sancties opleggen aan landen in het Midden-Oosten is allemaal uit de lucht gegrepen en a figment of the Turkish imagination.
pi_181391448
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Afhankelijk van wie erachter zit kan dat het geval zijn. Kan, hoeft niet. Het is in ieder geval in het belang van Turkije dat Erdokhan weggaat en er een competenter iemand voor terugkomt die geen familie en vrienden verrijkt en van de centrale bank afblijft. Een die zich diplomatieker opstelt en realiseert dat Turkije op het wereldtoneel weinig voorstelt, maar daardoor wel Turkije kan laten groeien en ook in aanzien. Turkije heeft Amerika en de EU harder nodig dan Amerika en de EU hen. Met alleen een partnerschap met Iran, Rusland en China gaat die economische groei niet rendabel zijn.
Kan zeg je, Erdogan kan ook morgen wakker worden en de meest liberale leider worden, onwaarschijnlijk, maar kan. Ongeacht wie er achter de poging tot een staatsgreep zat, of dat nu Erdogan, Gulen, de Kemalisten of de kanarieliefhebbers club was. Zo goed als niemand bood steun aan een militaire ingreep om de regering af te zetten, dat moge wel duidelijk zijn. Verreweg de meeste mensen, inclusief de oppositie, bood weerstand omdat ze zogenaamd het landsbelang wilden dienen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2018 08:14:04 ]
  donderdag 23 augustus 2018 @ 08:16:53 #241
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_181391498
quote:
17s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt, westerse landen die terroristische groepen bewapenen, staatsgrepen organiseren, invasies plegen, sancties opleggen aan landen in het Midden-Oosten is allemaal uit de lucht gegrepen en a figment of the Turkish imagination.
1. Amerika =/= Het Westen.
2. Turkije is een NAVO bondgenoot en geen enkele Westerse mogendheid heeft baat bij het destabiliseren daarvan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_181391529
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:16 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

1. Amerika =/= Het Westen.
2. Turkije is een NAVO bondgenoot en geen enkele Westerse mogendheid heeft baat bij het destabiliseren daarvan.
De eerste verklaring van het leger tijdens de staatsgreep was zo goed als aan de NAVO. Dat ze trouw blijven aan de verdragen en bondgenoten. Maar jij denkt dat het bewapenen van de volgens Turkije terroristische groepen niet een destabiliserende effect kan hebben? Oké.
pi_181391561
Daarbij is het natuurlijk maar de vraag of de meeste navo landen vinden dat Erdogan het land stabiel houdt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2018 08:24:55 ]
  donderdag 23 augustus 2018 @ 08:27:10 #244
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_181391583
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De eerste verklaring van het leger tijdens de staatsgreep was zo goed als aan de NAVO. Dat ze trouw blijven aan de verdragen en bondgenoten. Maar jij denkt dat het bewapenen van de volgens Turkije terroristische groepen niet een destabiliserende effect kan hebben? Oké.
De situatie met de Koerden is een lastige, toegegeven. Maar we hebben het hier over intenties.

En zoals Erdogan het uitlegt is het de intentie van het Westen om Turkije te destabiliseren en dat is simpelweg niet waar.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_181391628
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:27 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De situatie met de Koerden is een lastige, toegegeven. Maar we hebben het hier over intenties.

En zoals Erdogan het uitlegt is het de intentie van het Westen om Turkije te destabiliseren en dat is simpelweg niet waar.
Het is maar hoe je het bekijkt. Volgens veel landen of opvattingen is juist Erdogan het land aan het destabiliseren. Als je daarop Erdogan tegenwerkt ben je volgens Erdogan weer Turkije aan het destabiliseren. Dat een westerse antagonist meer het Turkse landsbelang dient dan Erdogan gaat er bij mij iig moeilijk in.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 08:33:57 #246
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_181391641
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt. Volgens veel landen of opvattingen is juist Erdogan het land aan het destabiliseren. Als je daarop Erdogan tegenwerkt ben je volgens Erdogan weer Turkije aan het destabiliseren. Dat een westerse antagonist meer het Turkse landsbelang dient dan Erdogan gaat er bij mij iig moeilijk in.
Erdogan dient vooral zijn eigen belang, als dat toevallig ook het landsbelang dient is dat louter toeval.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_181391682
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:33 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Erdogan dient vooral zijn eigen belang, als dat toevallig ook het landsbelang dient is dat louter toeval.
Mwuah, Erdogan mag dan wel een megalomaan en populist zijn, maar Erdogan komt voort uit een ideologie waarbij ze Turkije en de Turken als een uitverkoren volk zien die de wereld moet dienen / leiden. Dat hij er zelf beter van wordt, wordt door bepaalde groepen zelfs getolereerd onder de slogan "Hij is een dief, maar een dief die wel keihard ook voor ons werkt".

Het lijkt mij in ieder geval toeval wanneer bepaalde westerse landen iets roepen wat in het voordeel van Turkije werkt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2018 08:44:38 ]
  donderdag 23 augustus 2018 @ 09:13:17 #248
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181392038
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:33 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Erdogan dient vooral zijn eigen belang, als dat toevallig ook het landsbelang dient is dat louter toeval.
Klopt, hij heeft zijn schoonzoon benoemd tot minister van Financiën. Het kapitaal van de familie Erdogan is daarmee (voorlopig?) veiliggesteld.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 09:26:27 #249
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181392232
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, Erdogan mag dan wel een megalomaan en populist zijn, maar Erdogan komt voort uit een ideologie waarbij ze Turkije en de Turken als een uitverkoren volk zien die de wereld moet dienen / leiden.
Dat hij er zelf beter van wordt, wordt door bepaalde groepen zelfs getolereerd onder de slogan "Hij is een dief, maar een dief die wel keihard ook voor ons werkt".

Het lijkt mij in ieder geval toeval wanneer bepaalde westerse landen iets roepen wat in het voordeel van Turkije werkt.
mensen die denken dat ze het uitverkoren volk zijn, dat heeft altijd slecht uitgepakt voor zulke volken in het verleden

Erdogan is een persoon van verdeel en heers , wijs een vijand aan en geef hen de schuld van je eigen falen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 23-08-2018 09:36:32 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181392425
De Nederlandse koning maakt zijn vrouw tot koningin en zijn dochters tot prinsessen. Over zelfverrijking en Veiligstellen van kapitaal gesproken.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:26:28 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181393205
quote:
8s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:38 schreef Triggershot het volgende:
De Nederlandse koning maakt zijn vrouw tot koningin en zijn dochters tot prinsessen. Over zelfverrijking en Veiligstellen van kapitaal gesproken.
ja zo werkt dat , en hij betaald ook geen belasting over zijn inkomen
En hij mag gratis in de gouden koets rondrijden :Y :Y *O* *O* *O* *O*
Traditie
Maar hij heeft niet veel te zeggen hoor, niks eigenlijk, allemaal folklore
maar niemand zal de macht grijpen, wat de koning is hoofd van de monarchie
Goede beveiliging zo een koning

Maar een beetje voetballer die verdient meer hoor

quote:
Koning krijgt salarisverhoging: inkomen van 902.000 euro in 2018
De begroting van het Koninklijk Huis gaat volgend jaar met 900.000 euro omhoog naar 42,3 miljoen euro. Dit jaar staat het koningshuis voor 41,4 miljoen euro in de boeken. Het feitelijke inkomen van koning Willem-Alexander stijgt naar 902.000 euro in 2018. Dit jaar was dat 888.000 euro.
Maar hij kan niet met zijn vingers aan de geldpers komen

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 23-08-2018 11:05:19 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:47:07 #252
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181393512
quote:
8s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:38 schreef Triggershot het volgende:
De Nederlandse koning maakt zijn vrouw tot koningin en zijn dochters tot prinsessen. Over zelfverrijking en Veiligstellen van kapitaal gesproken.
Willemonomics :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:53:25 #253
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181393623
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:59 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zie je dat ook zo in als AKP-stemmers niet zo fijne dingen doen, is Erdogan dan helemaal niet aan te rekenen? Bijvoorbeeld de rellen bij het consulaat in Rotterdam; zijn dat ook slechts mensen die op eigen houtje zijn gaan rellen?
Ik kan me niet herinneren dat Erdoğan opgeroepen heeft om te rellen. De relschoppers moeten daarom persoonlijk berecht worden en niet als lid van een organisatie.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:18:12 #254
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181394141
quote:
8s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:38 schreef Triggershot het volgende:
De Nederlandse koning maakt zijn vrouw tot koningin en zijn dochters tot prinsessen. Over zelfverrijking en Veiligstellen van kapitaal gesproken.
De Nederlandse economie heeft minder last van Willie dan de Turkse economie nu van Erdogan heeft. Maar goed, dat een dergelijke dynastie anno 2018 is achterhaald moge duidelijk zijn.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:18:36 #255
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181394153
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:47 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Willemonomics :')
Maar Willem heeft verder niks te zeggen hoor

zwaaien en op visite gaan en bij de holland house zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181394583
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja zo werkt dat , en hij betaald ook geen belasting over zijn inkomen
En hij mag gratis in de gouden koets rondrijden :Y :Y *O* *O* *O* *O*
Traditie
Maar hij heeft niet veel te zeggen hoor, niks eigenlijk, allemaal folklore
maar niemand zal de macht grijpen, wat de koning is hoofd van de monarchie
Goede beveiliging zo een koning

Maar een beetje voetballer die verdient meer hoor

[..]

Maar hij kan niet met zijn vingers aan de geldpers komen

W-A krijgt 888.000 euro per jaar.
Rutte verdient 157.000 euro per jaar.
Gemiddelde jaarloon in Nederland is net onder de 43.000 euro.

W-A verdient meer dan 20 keer de gemiddelde jaarloon.
Rutte slechts iets meer dan 3,5 keer.



Erdogan verdient 120.000 per jaar.
Gemiddelde jaarloon in Turkije is bijna 21.000 euro.

Erdogan verdient net minder dan 6 keer de gemiddelde jaarloon.

Bron: http://www.euronews.com/2(...)y-leaders-in-europe-.




Moord en brand schreeuwen wanneer het aankomt bij de financiën van Erdogan.

Maar gaan juichen bij Willem-Alexander die 20 keer de gemiddelde jaarloon krijgt en geen inkomstenbelasting hoeft te betalen.




Drie vingers in de lucht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2018 11:39:38 ]
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:41:45 #257
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181394638
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

Moord en brand schreeuwen wanneer het aankomt bij de financiën van Erdogan.

Maar gaan juichen bij Willem-Alexander die 20 keer de gemiddelde jaarloon krijgt en geen inkomstenbelasting hoeft te betalen.
Koning Willem laat tenminste geen paleizen van 150.000 m² voor hemzelf bouwen. :')

En verder, je denkt toch niet dat dat jaarsalaris Erdo's enige bron van inkomsten is?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:05:29 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181395282
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

W-A krijgt 888.000 euro per jaar.
Rutte verdient 157.000 euro per jaar.
Gemiddelde jaarloon in Nederland is net onder de 43.000 euro.

W-A verdient meer dan 20 keer de gemiddelde jaarloon.
Rutte slechts iets meer dan 3,5 keer.



Erdogan verdient 120.000 per jaar.
Gemiddelde jaarloon in Turkije is bijna 21.000 euro.

Erdogan verdient net minder dan 6 keer de gemiddelde jaarloon.

Bron: http://www.euronews.com/2(...)y-leaders-in-europe-.




Moord en brand schreeuwen wanneer het aankomt bij de financiën van Erdogan.

Maar gaan juichen bij Willem-Alexander die 20 keer de gemiddelde jaarloon krijgt en geen inkomstenbelasting hoeft te betalen.




Drie vingers in de lucht.
Ja en de schoonzoon staat aan de geldpers

en je kan niet een konng vergelijken met en minisiter president

Had Turkije maar een koning dan was dit nooit gebeurd
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181395293
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Koning Willem laat tenminste geen paleizen van 150.000 m² voor hemzelf bouwen. :')
Nee, hij bouwt een villa in Mozambique en koopt een villa in Griekenland en renoveert paleizen in Nederland.

Miljoenen aan renovatiekosten; van 47 miljoen euro tot 60 miljoen euro, of zelfs tot 127 miljoen euro.

En als je dan denkt, hé, dat heeft Willem-Alexander nodig, want koning en zo, alstu:
quote:
Maar de 4 ton voor een tijdelijk gebouw bij Villa Eikenhorst, het woonhuis van Willem-Alexander en Máxima, verwonderen de Belgische professor Herman Matthijs nog het meest. ,,Eikenhorst is privé-eigendom. Ik begrijp niet waarom de staat voor die kosten moet opdraaien.'
Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)47-miljoen~a894450a/
Ach, is maar 4 ton, joh.

quote:
En verder, je denkt toch niet dat dat jaarsalaris Erdo's enige bron van inkomsten is?
Het gaat mij niet eens om wat ze verdienen, maar hoe men hier reageert...

De financiële keuzes van Erdogan worden (terecht) bekritiseerd, maar check eens hoe michaelmoore en jij reageren op de keuzes van Willem-Alexander.

Dit is wat jullie letterlijk doen:
- Ja, maar W-A bouwt geen paleizen.
- Ja, maar W-A zit niet aan de geldpersen.

En het ergste is nog: je kunt zeggen wat je wil over Erdogan, maar hij werkt er tenminste nog voor. W-A krijgt letterlijk bijna een miljoen euro (en meerdere miljoenen voor onkosten). EN HIJ HOEFT NIET EENS INKOMSTENBELASTING TE BETALEN.

En om het nóg interessanter te maken: we zitten op FOK!, dus elke week is er wel weer een topic waarin we met z'n allen gezellig zitten te zeiken over uitkeringstrekkers. MAAR HET IS WEL OKAY, WANT WILLEM-ALEXANDER LAAT TENMINSTE GEEN PALEIZEN VAN 150.000 VIERKANTE METER BOUWEN.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2018 12:23:09 ]
pi_181395347
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja en de schoonzoon staat aan de geldpers
Goed om te zien hoe laks je reageert wanneer leiders in je eigen land zitten te stoeien met het geld van de bevolking.

MAAR HUNNIE.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2018 12:08:43 ]
  Moderator donderdag 23 augustus 2018 @ 12:09:37 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181395373
ja snapt dat de vergelijking tussen Alex en Erdo niet helemaal goed is he?

de een krijgt teveel geld, de ander neemt teveel geld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:10:15 #262
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181395384
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Goed om te zien hoe laks je reageert wanneer leiders in je eigen land zitten te stoeien met het geld van de bevolking.

MAAR HUNNIE.
praat niet over leiders
ze zijn ambtenaren die over 4 jaar weer vervangen worden

Bij het woord Leider denk aan Hitler

Jullie hebben een minister preident gekozen die het parlement mag voorzitten gedurende 4 jaar ,


en dan moet ie opzouten en komt er een andere
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181395416
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

En verder, je denkt toch niet dat dat jaarsalaris Erdo's enige bron van inkomsten is?
Jij denkt toch ook niet oprecht dat Willem alleen dat salarisje als inkomsten heeft? Niet alleen krijgt hij daarnaast een hele ruime onkostenvergoeding van een miljoen of wat, het privé-vermogen van het hele koningshuis (dus inclusief Bea en dergelijke) gaat richting het miljard.

Maar goed, verder is het niet direct zinnig om beide te vergelijken, aangezien Erdogan natuurlijk wel wat meer invloed heeft dan Ons Wimpie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181395434
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar goed, verder is het niet direct zinnig om beide te vergelijken, aangezien Erdogan natuurlijk wel wat meer invloed heeft dan Ons Wimpie.
Het was niet eens als een zinnige vergelijking bedoeld; het is puur en alleen bedoeld om de hypocrisie te tonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2018 12:13:51 ]
  Moderator donderdag 23 augustus 2018 @ 12:15:01 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181395466
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het was niet eens als een zinnige vergelijking bedoeld; het is puur en alleen bedoeld om de hypocrisie te tonen.
is dat gelukt denk je?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181395471
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het was niet eens als een zinnige vergelijking bedoeld; het is puur en alleen bedoeld om de hypocrisie te tonen.
Mee eens hoor, als je de ene zelfverrijking afkeurt moet je dat bij de andere natuurlijk ook doen. Gebeurt verder ook meer dan genoeg op Fok!, kritiek op de Oranjes, maar natuurlijk niet in een topic over Turkije. Dan is Willem ons lichtend voorbeeld en moet iedereen er met de poten vanaf blijven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181395493
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:09 schreef sp3c het volgende:
ja snapt dat de vergelijking tussen Alex en Erdo niet helemaal goed is he?
Natuurlijk; het is geen zinnige vergelijking.

quote:
de een krijgt teveel geld, de ander neemt teveel geld
Kijk, jij somt het simpel op. Jij zegt: het is daar echt niet goed, maar ook hier zijn er dingen die niet kloppen.
Even heel simpel gezegd.

En dat is echt helemaal prima. Dan is het al klaar voor mij.

Maar die andere twee, die doen even een 'ja maar'. Geen kritiek voor de situatie in Nederland, en dan ook meteen weer wijzen naar dat andere.
pi_181395676
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De Nederlandse economie heeft minder last van Willie dan de Turkse economie nu van Erdogan heeft. Maar goed, dat een dergelijke dynastie anno 2018 is achterhaald moge duidelijk zijn.
je besluit om inhoudelijk te reageren op mijn meest idiote reactie in dit topic? Mjah.
pi_181395747
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:05 schreef michaelmoore het volgende:
Had Turkije maar een koning dan was dit nooit gebeurd
Dat is toch wat Erdogan volgens jullie wil zijn; de sultan?!

Maar dat mag ook niet van jullie.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:29:23 #270
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181395801
quote:
8s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:26 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat is toch wat Erdogan volgens jullie wil zijn; de sultan?!

Maar dat mag ook niet van jullie.
Nee geen sultan, een dictator
en een , vriend van maduro, samen schelden op de USA
https://ahvalnews.com/rec(...)ew-multi-polar-world






[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 23-08-2018 12:35:00 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181395919
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee geen sultan, een dictator

en een hele slechte, vriend van maduro
https://ahvalnews.com/rec(...)ew-multi-polar-world
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heb je al gehoord over het resultaat van deze nieuwe vriendschap? Er gaat een stuwdam gebouwd worden in het zuidoosten van Turkije, in samenwerking met Venezuela.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181396307
quote:
8s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

Heb je al gehoord over het resultaat van deze nieuwe vriendschap? Er gaat een stuwdam gebouwd worden in het zuidoosten van Turkije, in samenwerking met Venezuela.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Madurodan
  donderdag 23 augustus 2018 @ 13:49:16 #273
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181397584
quote:
8s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

Heb je al gehoord over het resultaat van deze nieuwe vriendschap? Er gaat een stuwdam gebouwd worden in het zuidoosten van Turkije, in samenwerking met Venezuela.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
financieren ze dat in Bolivars of in Lira ?/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181397677
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

financieren ze dat in Bolivars of in Lira ?/
Die gebruiken ze beide als bouwmateriaal.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_181397903
Ik hoop dat Erdogan gekloond gaat worden.
pi_181397913
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

Erdogan verdient 120.000 per jaar.
Gemiddelde jaarloon in Turkije is bijna 21.000 euro.

Gelachen.
Mevrouw Erdogan werd paar maandjes geleden nog gespot met een handtas van 50k.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:08:50 #277
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181398023
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:04 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Gelachen.
Mevrouw Erdogan werd paar maandjes geleden nog gespot met een handtas van 50k.
En onze MP heeft niet eens een vrouw. Enfin, Erdogan is een bloedige dictator die zijn domme, goedgelovige landgenoten helemaal uitzuigt. En ze vinden het fantastisch .....
pi_181398196
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:04 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Gelachen.
Mevrouw Erdogan werd paar maandjes geleden nog gespot met een handtas van 50k.
In ieder geval mooi dat je het gedeelte over het paleis weer hebt ingeslikt. :).

Maxima heeft in 2016 200.000 euro aan kleding uitgegeven. Haar uitkering was zo'n 343.000 euro.

Maxima geeft bijna 60% van haar jaarinkomsten uit aan kleding; 200.000 euro van jou en van mijn geld.

Ik lach met je mee. :).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2018 14:19:13 ]
pi_181398197
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:04 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Gelachen.
Mevrouw Erdogan werd paar maandjes geleden nog gespot met een handtas van 50k.
Ik val bijna om, hou me vast.
Niet normaal, niet normaal.
pi_181398271
Turken hebben veelal neppe tassen, daarnaast heeft Bilal heul veul zwart geld voor zijn moeder apart gezet.
pi_181398307
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

In ieder geval mooi dat je het gedeelte over het paleis weer hebt ingeslikt. :).

Maxima heeft in 2016 200.000 euro aan kleding uitgegeven. Haar uitkering was zo'n 343.000 euro.

Maxima geeft bijna 60% van haar jaarinkomsten uit aan kleding; 200.000 euro van jou en van mijn geld.

Ik lach met je mee. :).
Ze krijgen een hoedjes en jurkjestoeslag van zes miljoen jaarlijks, mogen ze zelf weten wat ze ermee doen.
pi_181398502
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

In ieder geval mooi dat je het gedeelte over het paleis weer hebt ingeslikt. :).

Maxima heeft in 2016 200.000 euro aan kleding uitgegeven. Haar uitkering was zo'n 343.000 euro.

Maxima geeft bijna 60% van haar jaarinkomsten uit aan kleding; 200.000 euro van jou en van mijn geld.

Ik lach met je mee. :).
Ik verdedig Maxima toch nergens? _O-
Ik reageer enkel op je lachwekkende bewering dat Erdo slechts 120k per jaar vangt. Dat kun je toch zelf ook moeilijk geloven lijkt me.

En eigenlijk had ik dat paleis wel kunnen laten staan.


Feit is iig dat het inkomen van ons koningshuis was inzichtelijker is dan in t iets corruptere Turkije. Verder geef ik je groot gelijk dat ons koningshuis duur is maar dat heb ik dan ook nooit ontkend.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:46:53 #283
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181398832
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

In ieder geval mooi dat je het gedeelte over het paleis weer hebt ingeslikt. :).

Maxima heeft in 2016 200.000 euro aan kleding uitgegeven. Haar uitkering was zo'n 343.000 euro.

Maxima geeft bijna 60% van haar jaarinkomsten uit aan kleding; 200.000 euro van jou en van mijn geld.

Ik lach met je mee. :).
als ze op reis gaan dan is kleding nodig he

als koningin kan je geen afdankertjes aandoen als je op staatsbezoek gaan bij een andere koningin of huwelijk
Dat hoort bij de bedrijfsonkosten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:49:00 #284
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181398889
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:08 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

En onze MP heeft niet eens een vrouw. Enfin, Erdogan is een bloedige dictator die zijn domme, goedgelovige landgenoten helemaal uitzuigt. En ze vinden het fantastisch .....
ja ze willen een Fuhrer een leider net als Maduro
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181399339
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:04 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Mevrouw Erdogan werd paar maandjes geleden nog gespot met een handtas van 50k.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als de vrouw van de president kan je geen afdankertjes omdoen als je op staatsbezoek gaan bij een andere koningin of huwelijk



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2018 15:06:45 ]
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:10:07 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181399436
quote:
11s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

je moet niet een koning vergelijken met een persoon als rutte of Erdogan , Merkel of Assad

koningshuis is traditie
minister president is een tijdelijke job

Koningshuis mag best 100 miljoen per jaar kosten is een soort nationale hobby verder heeft ie niets te zeggen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181399539
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

je moet niet een koning vergelijken met een persoon als rutte of Erdogan , Merkel of Assad

koningshuis is traditie
minister president is een tijdelijke job

Koningshuis mag best 100 miljoen per jaar kosten is een soort nationale hobby verder heeft ie niets te zeggen
Gequoot voor het nageslacht.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:15:23 #288
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181399584
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

Gequoot voor het nageslacht.
ja over 20 jaar is Amalia koningin, heeft ook niets te zeggen, maar staat wel boven de regering

als veiligheid
lekker zwaaien
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181400144
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:04 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Gelachen.
Ja, ik geloof ook weinig van. Een man als Erdogan kan nooit tevreden zijn met 120k per jaar. Het mag ook wel wat hoger dan 120k. Hij moet 24/7 per dag beschikbaar zijn.
pi_181400304
Erdogan is een goeie jongen. Hoop dat ie gekloond gaat worden.
pi_181400562
quote:
The German newspaper notes that the net worth of one of Erdogan’s sons, Ahmet, amounts to some $80 million, with conflicting rumors concerning how he got this money.
https://www.rt.com/news/342240-bild-erdogan-children-money/
  donderdag 23 augustus 2018 @ 16:02:21 #292
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181400759
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:44 schreef Amios het volgende:
Erdogan is een goeie jongen. Hoop dat ie gekloond gaat worden.
Maduro schijnt al 10 keer gekloond te zijn
Saddam Hoesein ook , die had veel dubbelgangers

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 23-08-2018 16:14:04 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181401144
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Koningshuis mag best 100 miljoen per jaar kosten is een soort nationale hobby verder heeft ie niets te zeggen
:')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 23 augustus 2018 @ 16:21:32 #294
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181401236
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:37 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ja, ik geloof ook weinig van. Een man als Erdogan kan nooit tevreden zijn met 120k per jaar. Het mag ook wel wat hoger dan 120k. Hij moet 24/7 per dag beschikbaar zijn.
Dit is eerder zijn uurinkomen :') Die vent is multimiljardair.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181401979
Dacht dat dit topic ging over lira en de turkse economie. Blijkbaar valt het Nederlands koningshuis daar dus ook al onder.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 23 augustus 2018 @ 16:59:36 #296
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181402082
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:54 schreef marsan het volgende:
Dacht dat dit topic ging over lira en de turkse economie. Blijkbaar valt het Nederlands koningshuis daar dus ook al onder.
men meent die Erdogan een koninklijke status te moeten geven , nu ie de macht heeft gegrepen in Turkije .en gaan ze vrouw van Erdolf vergelijken met Maxima

Ok ontopic
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181417214
De meeste duitsers wijzen financiele ondersteuning aan Turkije af vanwege de economische crisis daar. Ook onder de SPD achterban is er geen steun voor.
quote:
DeutschlandTrend Kaum Unterstützung für Türkei-Hilfen

Soll Deutschland die Türkei in der Wirtschaftskrise finanziell unterstützen? Nur wenige Bürger sind dafür. Außerdem im DeutschlandTrend: Die meisten Menschen leben lieber in Kleinstädten und Dörfern als in der Großstadt.

Der SPD-Vorschlag, die Türkei wegen der dortigen Wirtschaftskrise gegebenenfalls zu unterstützen, findet mit Blick auf deutsche Finanzhilfen wenig Zustimmung bei den Bundesbürgern. 72 Prozent der Befragten würden diese für falsch halten. 16 Prozent finden, dass die Idee finanzieller Unterstützung in die richtige Richtung geht. Auch in der SPD überwiegt mit 56 Prozent die Ablehnung gegen Finanzhilfen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:55:52 #298
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181417278
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

je besluit om inhoudelijk te reageren op mijn meest idiote reactie in dit topic? Mjah.
Dat had ik niet door schat.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:40:30 #299
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181417825
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De Nederlandse economie heeft minder last van Willie dan de Turkse economie nu van Erdogan heeft. Maar goed, dat een dergelijke dynastie anno 2018 is achterhaald moge duidelijk zijn.
Dat dacht ik vroeger ook, een dynastie echter opent deuren voor handel in alle landen ter
wereld,.

Als ALex en Maxiima op staatsbezoek gaan dan gaat er een heel gevolg uit het zakenleven achteraan, en komen met dikke zakken terug

Daarnaast is een koningshuis een beveiliging tegen lieden als Maduro of Erdogan die de macht grijpen

Als Thailand geen koningshuis had gehad dan was het al een dictatuur geweest , maar Bumibol heeft altijd het laatste woord gehad
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181417877
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat dacht ik vroeger ook, een dynastie echter opent deuren voor handel in alle landen ter
wereld,.

Als ALex en Maxiima op staatsbezoek gaan dan gaat er een heel gevolg uit het zakenleven achteraan, en komen met dikke zakken terug

Daarnaast is een koningshuis een beveiliging tegen lieden als Maduro of Erdogan die de macht grijpen

Als Thailand geen koningshuis had gehad dan was het al een dictatuur geweest , maar Bumibol heeft altijd het laatste woord gehad
Bumibol is al een tijdje dood en nu is er een militaire junta.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:47:22 #301
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181417916
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
...
Daarnaast is een koningshuis een beveiliging tegen lieden als Maduro of Erdogan die de macht grijpen
...
Valt wel mee.
Mussolini en Franco hadden weinig last van ze.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')