Hier staan wat verschillende records: https://db.marathonswimmers.org/longest-swims/quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 11:21 schreef Postbus100 het volgende:
Ik wou net kijken of er al een topic over is. Lees net dit artikel :
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rten-van-der-weijden
En ik vroeg me af : wat is eigenlijk de langste afstand ooit gezwommen door een mens? (zonder slapen enzo)
Ook wel begrijpelijk. Als deze toch in Nederland gehouden zou worden, was er wel meer aandachtquote:Op zaterdag 18 augustus 2018 13:24 schreef Greys het volgende:
Had verwacht dat veel meer mensen dit hier zouden volgen.
Hij gaat wel korte dutjes doen vermoedelijk aan de kantquote:Op zaterdag 18 augustus 2018 11:21 schreef Postbus100 het volgende:
Ik wou net kijken of er al een topic over is. Lees net dit artikel :
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rten-van-der-weijden
En ik vroeg me af : wat is eigenlijk de langste afstand ooit gezwommen door een mens? (zonder slapen enzo)
Het is bizar. En ja, een beetje gek ook wel. Maar het is wel een leuke kerel en hij doet het ergens voor.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 13:06 schreef Greys het volgende:
Hoor net op de radio in de auto dat ie niet gaat slapen, drie dagen en twee nachten. Had me niet echt verdiept in dit maar het is wel een bovenmenselijk ding wat ie aan het doen is he?
En dat er veel mensen langs de kant staan om hem aan te moedigen.
Op een drijvend luchtbed dat meevaart met zijn begeleidingsboot. Alleen als hij het nodig heeft de 2e nacht.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 13:29 schreef Max23 het volgende:
[..]
Hij gaat wel korte dutjes doen vermoedelijk aan de kant
Ik heb groot respect voor hem maar het is ook een beetje saai om te kijken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 13:24 schreef Greys het volgende:
Had verwacht dat veel meer mensen dit hier zouden volgen.
Ik geloof dat hij het een beetje afwwisselt. Dan weer met zijn benen, dan weer meer met zijn armen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 15:06 schreef Felagund het volgende:
Wat mij opvalt is dit hij veel met zijn armen doet. Is dat niet extra vermoeiend?
Ah, dat is wel logisch idd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 15:08 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik geloof dat hij het een beetje afwwisselt. Dan weer met zijn benen, dan weer meer met zijn armen.
Lange afstandszwemmen doe je volgens mij maar weinig met je benen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 15:06 schreef Felagund het volgende:
Wat mij opvalt is dit hij veel met zijn armen doet. Is dat niet extra vermoeiend?
Waarom is dat?quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 15:08 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Lange afstandszwemmen doe je volgens mij maar weinig met je benen.
Kan zijn omdat normaal gesproken je beenfrequentie vrij hoog is bij het zwemmen?quote:
In het zwembad is de frequentie inderdaad hoger. Nu is de frequentie laag dus dan hebben de benen misschien weinig nut, zeker niet als je dat afzet tegen de benodigde energie.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 15:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kan zijn omdat normaal gesproken je beenfrequentie vrij hoog is bij het zwemmen?
Nog 140 km. Hij is een uur verwijderd van Stavoren.quote:
Hij heeft een ritsje achterin zijn pak.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:34 schreef TLC het volgende:
Misschien n beetje n gekke vraag maar euhm... wat als hij n grote boodschap moet doen?![]()
Verder geweldige prestatie natuurlijk
Respect hoorquote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:06 schreef Montov het volgende:
[..]
Nog 140 km. Hij is een uur verwijderd van Stavoren.
Zijn lichaamstemperatuur is nog goed boven de 37 graden. Hij heeft nu 2 grote meren achter zich liggen, maar de echte uitdaging komt vanaf dag 2 qua uitputting.
Nou, zat net te denken : dat moet toch ook wel intensief zijn. Je moet voortdurend geconcentreerd zijn. Hoop dat zij wel een ploegendienst op de boot hebbenquote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:51 schreef Dagoduck het volgende:
Chill man, beetje in het bootje ervoor en ernaast varen.
Ik denk een troll.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 22:02 schreef Postbus100 het volgende:
Ik las trouwens (een half uur geleden) in die livechat onder die stream op YouTube dat er een spoor van ontlasting ofzo achter hem aan is gemeten. Mogelijk last van diarree...?
Dat zou niet best zijn
Die persoon beweerde een bron op de boot te hebben. Waarom zou iemand willen trollen?quote:
Tijdens een rondvaart op het Lauwersmeer stikte het van de openwaterzwemmers, ik wist niet dat het echt zo'n ding was maar ze schijnen daar gewoon rondjes van 7 km te kunnen maken, zonder last te hebben van scheepvaart.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 23:05 schreef Greys het volgende:
Echt bizar knap dit.
Vast een domme vraag, maar hoe train je zoiets? Dagenlang in een zwembad gaan liggen?Dat ie lang achter elkaar kan zwemmen wisten we al maar drie dagen en twee nachten achter elkaar?
Zwembad, buitenwater. Er zijn gewoon wedstrijden in meren en plassen, zelfs in zee.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 23:05 schreef Greys het volgende:
Echt bizar knap dit.
Vast een domme vraag, maar hoe train je zoiets? Dagenlang in een zwembad gaan liggen?Dat ie lang achter elkaar kan zwemmen wisten we al maar drie dagen en twee nachten achter elkaar?
Jawel maar die duren niet drie dagen en twee nachten achter elkaar toch?quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 23:32 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zwembad, buitenwater. Er zijn gewoon wedstrijden in meren en plassen, zelfs in zee.
Begin maart dit jaar heeft hij 36 uur gezwommen. De eerste 24 uur om een nieuw wereldrecord te zwemmen, wat gelukt is. Daarna doorgegaan ihkv de 11stedenzwemtocht.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 23:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe hij weet dat ie überhaupt één dag en één hele nacht zonder slaap kan doorgaan met zwemmen. Laat staan twee
zou op de Westerschelde tegenwoordig onmogelijk zijn. In 2014 werd er wel een wedstrijd georganiseerd na 50 jaar, de Scheldebeker: een zwemtocht van dit keer zo'n 5 kilometer van Vlissingen naar Breskens. Maarten zwom ook meequote:Op zaterdag 18 augustus 2018 23:27 schreef tralalala het volgende:
[..]
Tijdens een rondvaart op het Lauwersmeer stikte het van de openwaterzwemmers, ik wist niet dat het echt zo'n ding was maar ze schijnen daar gewoon rondjes van 7 km te kunnen maken, zonder last te hebben van scheepvaart.
https://encyclopedievanzeeland.nl/Scheldebeker-zwemwedstrijdquote:Eerste wedstrijd: 1930
De eerste officiele Scheldebeker-zwemwedstrijd tussen Breskens en Vlissingen vond voor het eerst plaats in 1930 en werd georganiseerd door de Vlissingse Zwemclub. De start van deze eerste wedstrijd vond plaats in Breskens en er waren 23 deelnemers. Zij zwemmen onder begeleiding van vele politie- en particuliere boten en tien roeiboten naar de overkant. Op iedere roeiboot is iemand van de Vlissingse reddingsbrigade aanwezig.
De winnaar van deze eerste Scheldebeker-zwemwedstrijd was een vrouw, de ex-Vlissingse 'mejuffrouw' I. Lauwereins, uit Oostende. Zij tikte na 2 uur, 11 minuten en 0,2 seconden aan bij de duiktoren voor de Vlissingse boulevard, nog juist voor de Vlissingse mannen B. Slager en D. Luitwieler. Bij de aankomst van de eerste zwemmers is het zo druk dat het niet lukt de winnares een bloemetje te overhandigen.
De prijsuitreiking van deze eerste, bij storm en regen gehouden zwemwedstrijd, vindt plaats door de erevoorzitter (en burgemeester van Vlissingen), de heer C.A. van Woelderen. De hoofdprijs bestaat uit een zilveren wisselbeker.
Ah kijk, dat wist ik dus allemaal niet. Toffe info dit, dankjewel!quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 23:40 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Begin maart dit jaar heeft hij 36 uur gezwommen. De eerste 24 uur om een nieuw wereldrecord te zwemmen, wat gelukt is. Daarna doorgegaan ihkv de 11stedenzwemtocht.
Om 19.00 uur gestart, dus 2 nachten doorgehaald. Alleen begon hij toen dus met een nacht. Maar dat was puur om te testen.
Slapen en dan over een paar uurtjes toch opgeven.quote:Op zondag 19 augustus 2018 04:43 schreef naatje_1 het volgende:
Lijkt erop alsof ie inderdaad gaat slapen
Op het EK/WK Zwemmen gaat het over 5, 10 of 25km. Of in tijd een uur, twee uur of vijf uur. Maar ja dat is wat anders dan 200quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 23:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Jawel maar die duren niet drie dagen en twee nachten achter elkaar toch?Ik vroeg het een beetje onduidelijk, sorry, maar zag niet helemaal voor me hoe je zoiets qua lengte/duur een beetje goed kunt trainen. Hoe hij weet dat ie überhaupt één dag en één hele nacht zonder slaap kan doorgaan met zwemmen. Laat staan twee
Waarom dan nu ook niet met een nacht begonnen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 23:40 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Begin maart dit jaar heeft hij 36 uur gezwommen. De eerste 24 uur om een nieuw wereldrecord te zwemmen, wat gelukt is. Daarna doorgegaan ihkv de 11stedenzwemtocht.
Om 19.00 uur gestart, dus 2 nachten doorgehaald. Alleen begon hij toen dus met een nacht. Maar dat was puur om te testen.
Dan had hij een nacht meer gehad dan nu volgens mij.quote:Op zondag 19 augustus 2018 08:50 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Waarom dan nu ook niet met een nacht begonnen?
In een interview vertelde hij dat hij tot 120km had geoefend.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 23:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Jawel maar die duren niet drie dagen en twee nachten achter elkaar toch?Ik vroeg het een beetje onduidelijk, sorry, maar zag niet helemaal voor me hoe je zoiets qua lengte/duur een beetje goed kunt trainen. Hoe hij weet dat ie überhaupt één dag en één hele nacht zonder slaap kan doorgaan met zwemmen. Laat staan twee
Heftig. Ben benieuwd. Vraag me echt af of ie het gaat halen.quote:Op zondag 19 augustus 2018 10:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
In een interview vertelde hij dat hij tot 120km had geoefend.
En dat hij ging hallucineren van slaaptekort.
Dus inderdaad, hij weet niet hoe dat gaat met slaaptekort. Daarom heeft hij dat slaapding bij zich.
Dat is ook een bizay wedstrijd ivm stroming. Die staat van de zijkant namelijk en is daarnaast heel wisselend in die Schelde. Gevaarlijke tocht, kun je alleen doen als je echt goed kunt zwemmen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 23:43 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
zou op de Westerschelde tegenwoordig onmogelijk zijn. In 2014 werd er wel een wedstrijd georganiseerd na 50 jaar, de Scheldebeker: een zwemtocht van dit keer zo'n 5 kilometer van Vlissingen naar Breskens. Maarten zwom ook mee![]()
de eerste Scheldebeker trouwens was in zware weersomstandigheden, gemengd en werd gewonnen door een vrouw
[..]
https://encyclopedievanzeeland.nl/Scheldebeker-zwemwedstrijd
Ik hoop het wel. Hij het hem van harte. Maar het is wel bijna onmenselijk, met name door dat slaaptekort.quote:Op zondag 19 augustus 2018 10:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Heftig. Ben benieuwd. Vraag me echt af of ie het gaat halen.
Ik hoop het ook heel erg.quote:Op zondag 19 augustus 2018 10:50 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik hoop het wel. Hij het hem van harte. Maar het is wel bijna onmenselijk, met name door dat slaaptekort.
Ik zie hem op die live youtube gewoon vooruit gaan. Of bedoel je dat niet?quote:
Ik zie op die livestream nu geen Maarten.quote:Op zondag 19 augustus 2018 12:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zie hem op die live youtube gewoon vooruit gaan. Of bedoel je dat niet?
Viel mij ook net op idd.quote:Op zondag 19 augustus 2018 12:16 schreef Montov het volgende:
De stream wordt ook populairder. Gisteren begon het met 2k - 3k. Gisteravond 5k-6k. En nu 14k kijkers.
Je kunt ook met je vinger dat beeld helemaal rond draaien, had je dat al geprobeerd?quote:
Ja ook gezien haha. Maar het lag echt ff stil. Maar leuk om te volgen zo.quote:Op zondag 19 augustus 2018 12:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Je kunt ook met je vinger dat beeld helemaal rond draaien, had je dat al geprobeerd?
Bij mij werkt dat niet.quote:Op zondag 19 augustus 2018 12:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Je kunt ook met je vinger dat beeld helemaal rond draaien, had je dat al geprobeerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
quote:Op zondag 19 augustus 2018 12:19 schreef danos het volgende:
Kom op zeg Maarten, het doel om weer lekker bij DWDD, Pauw en Boulevard aan te kunnen schuiven moet toch genoeg motivatie zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |