quote:
Op vrijdag 21 juni 2019 18:25 schreef TheVulture het volgende:[..]
Dit soort zure reacties snap ik nooit. Als die gozer geld wil ophalen voor een goed doel is dat altijd iets positiefs. Hij doet er niemand kwaad mee. Als je het niks vind zap je er toch gewoon voorbij

Nou, ik vind er toch wel iets van. Het is met heel veel dingen zo: het begint als een tof initiatef, maar uiteindelijk gaat iedereen ermee aan de haal. Iets met 'Als je wint heb je vrienden'. En het gevaar dreigt van dat mensen naast hun schoenen gaan lopen. Arrogant worden. Jo, doen we wel even.
Ook een beetje als met het ESF: nu wil iedereen meeliften op het succes en vinden ze het ineens leuk/tof/... En ineens moet iedereen wat van de oorspronkelijke kern, en gaan ze aan de haal met de verdienste van iemand anders.
Dat gevoel krijg ik dus nu ook een beetje: live-uitzendingen op NPO1

, overvolle bruggen, meezwemmers, een hele hype over: hoeveel geld heb JIJ al gedoneerd/opgehaald? Argh, ik heb er zo'n hekel aan.
De prestatie is top, maar die hype eromheen

Oh, en je mag er geen kritiek op hebben, want kanker enzo. Alsof het het domein alleen van de positievelingen is. Mogen negatievelingen/critici er ook wat van vinden dat er met kanker aan de haal wordt gegaan?