In Vaticaanstad kun je toch ook niet overnachten?quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:52 schreef Farenji het volgende:
[..]
Vaticaanstad heb ik zelf niet meegeteld, ik ben er wel geweest maar heb er nooit overnacht.
Als gewone toerist niet idd, tenzij je heel speciale contacten hebt. Maar dat is voor mij wel het criterium. Ik tel plekken waar ik alleen een aantal uur voor een stopover ben geweest om dezelfde reden niet mee.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:50 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In Vaticaanstad kun je toch ook niet overnachten?
In een paar uur heb je in verhouding wel een groter deel van Vaticaanstad gezien dan je ooit van een ander land gaat zien tho.quote:Op woensdag 7 mei 2025 22:07 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als gewone toerist niet idd, tenzij je heel speciale contacten hebt. Maar dat is voor mij wel het criterium. Ik tel plekken waar ik alleen een aantal uur voor een stopover ben geweest om dezelfde reden niet mee.
Oh ik echt totaal niet. Raar criterium tbh.quote:
Met de ferry?quote:
Gaat eerst via Ijsland toch? Lijkt me wel tof avontuur maar wel aardig lange zitquote:
Nee. Die gaat Hirtshals - Torshavn - Seydisfjordur. En dan terug. Je kunt ermee naar IJsland, dan heb je 36 uur in Seydisfjordur waar legendarisch weinig te doen is. Of je kunt doen wat ik doe, in Torshavn afstappen. 4 dagen en 3 nachten. En dan weer terug naar Hirtshals.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gaat eerst via Ijsland toch? Lijkt me wel tof avontuur maar wel aardig lange zit
Dat overnachting criterium heb ik zelf niet, maar ik tel uit principe Vaticaanstad ook niet mee omdat ik het geen land vind. (ja wat ik vind is verder niet relevant)quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:39 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh ik echt totaal niet. Raar criterium tbh.
In tegenstelling tot een land meetellen als je alleen op het vliegveld bent geweest.
Maar zou je een klein eiland in Oceanië dan ook niet als land meerekenen? Of dan juist weer wel omdat het niet landlocked is?quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:58 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dat overnachting criterium heb ik zelf niet, maar ik tel uit principe Vaticaanstad ook niet mee omdat ik het geen land vind. (ja wat ik vind is verder niet relevant)
Gaaf.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Die gaat Hirtshals - Torshavn - Seydisfjordur. En dan terug. Je kunt ermee naar IJsland, dan heb je 36 uur in Seydisfjordur waar legendarisch weinig te doen is. Of je kunt doen wat ik doe, in Torshavn afstappen. 4 dagen en 3 nachten. En dan weer terug naar Hirtshals.
Ja die twee keer 40 uur op de boot is ook meer genot dan vervoer in principe
Baltische Staten zijn absoluut aanraders.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:17 schreef Felagund het volgende:
Even snel geteld kom ik op de volgende landen uit, wil nog wel een keer naar de Baltische staten.
1. Nederland
2. België
3. Noorwegen
4. Duitsland
5. Zweden
6. Finland
7. Denemarken
8. Frankrijk
9. Italie
10. Slovenië
11. Spanje
12. Griekenland
13. Tsjechië
14. Kroatië
15. Bosnie en Herzegovina
16. Verenigd Koninkrijk
17. Luxemburg
18. Montenegro
19. Slowakije
20. Polen
21. Zwitserland
22. Oostenrijk
23. USA
24. Canada
25. Japan
26. Zimbabwe
27. Botswana
28. Zambia
29. Namibie
30. Zuid-Afrika
31. Japan
32. Singapore
33. Indonesië
Ben er wel een beetje bang om er nu heen te gaan in deze tijd.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Baltische Staten zijn absoluut aanraders.
Putin heeft het nog veel te druk met Oekraïne en Moldavië.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ben er wel een beetje bang om er nu heen te gaan in deze tijd.
Dit topic kan ook wel weer een kick gebruiken:quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:48 schreef Chandler het volgende:
Zo de tering, wat zijn er veel mensen in veel landen geweest zeg
Ik in de volgende
1. Nederland
2. België
3. Duitsland
4. Frankrijk
5. Denemarken
6. Zweden
7. Luxenburg
8. Tsjechië
9. Polen
10. Oostenrijk
11. Frankrijk
12. Bosnië
13. Slowakije
14. Kroatië
15. Spanje
16. Griekenland / Kreta *
17. Turkije *
In de laatste 2 landen alleen vliegend, en een keer naar Wenen. De rest alles met de auto![]()
Dit jaar wil ik heel graag nog eens stap in de UK zetten, en buiten Europa staat dit jaar op de planning! maar waar? dat zal schiphol mogelijk gaan vertellen als ik ga vertrekken!
Niet nodig. Ik woon er en je merkt echt 0,0 van enige dreiging.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ben er wel een beetje bang om er nu heen te gaan in deze tijd.
Updated, maar wel beetje sneu de uitbreiding van landen sinds 2022quote:Op vrijdag 23 september 2022 15:17 schreef bianconeri het volgende:
Met heel 2026 meegenomen:
Europa:
-Nederland
-België
-Luxemburg
-Duitsland
-Polen
-Litouwen
-Hongarije)
-Zwitserland
-Italië
-Vaticaanstad
-Frankrijk
-Spanje
-VK
-Ierland
-Estland
-Letland
-Portugal
-Finland
-Turkije
Anders:
-Verenigde Staten
-VAE
-Malediven
Deze geldt nog steeds voor mij. Wordt hoog tijd voor nieuwe landen, maar dat is soms nogal lastig met een kind die volgende maand 2 wordtquote:Op dinsdag 2 april 2024 16:09 schreef Irritatie100 het volgende:
Afgelopen september met Mexico, Guatemala en Belize voor het eerst sinds 2019 weer nieuwe landen mogen toevoegenNu is dit mijn lijstje van 39 landen:
[ afbeelding ]
Central America (2):
Belize
Guatemala
Europe (31):
Austria
Belgium
Bulgaria
Croatia
Czech Republic
Denmark
Estonia
Finland
France
Germany
Greece
Hungary
Ireland
Italy
Latvia
Lithuania
Luxembourg
Netherlands
Norway
Poland
Portugal
Romania
Serbia
Slovakia
Slovenia
Spain
Sweden
Switzerland
Ukraine
United Kingdom
Vatican City
Middle East (3):
Bahrain
Saudi Arabia
Turkey
North America (4):
Canada
Mexico
United States of America
Overigens ook nog op een vliegveld in Jamaica geweest en daar moest ik ook het vliegtuig uit, maar dat tel ik verder niet mee
Username checks outquote:Op donderdag 19 februari 2026 09:44 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Deze geldt nog steeds voor mij. Wordt hoog tijd voor nieuwe landen, maar dat is soms nogal lastig met een kind die volgende maand 2 wordt
Ik wens niet afgerekend te worden op een username die ik 19 jaar geleden als 17-jarige aanmaakte en hilarisch vond omdat het een insidersgrap uit mijn leven van toen wasquote:
Nog niet eens in de Baltische Staten geweestquote:Op donderdag 19 februari 2026 14:59 schreef UIO_AMS het volgende:
[ afbeelding ]
Asia:8
Africa:1
Caribbean:3
Europe:23
Middle East:1
North America:3
South America:2
Total Visited:41
En in april komt daar een land bij.
|
|