Wat heeft slapen te maken met ergens geweest zijn. waarom niet pissen of eten als criterium nemen? Waar vind je een hotel in Vaticaanstad? Een betaalbare overnachting in Monaco?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 07:26 schreef Erno-BE het volgende:
Met minimaal één overnachting:
-België
-Duitsland
-Verenigd Koninkrijk
-Spanje
-Portugal
-Tsjechië
-Denemarken
-Zweden
Zonder overnachting (een dagdeel naar een stad in het desbetreffende land geweest):
-Frankrijk (2x Lille en 1x Strasbourg, hopelijk in September nog een dagdeel Wissembourg)
-Luxemburg (2x Stad)
-Zwitserland (Basel, Schaffhausen (zonder watervallen) en Stein am Rhein)
-Oostenrijk (Salzburg en Kufstein)
Maar mag je landen zonder overnachting eigenlijk wel meetellen volgens jullie?
Sommige mensen vinden gewoon dat je per se overnacht moet hebben in een bepaald land om het af te strepen. Alleen bij ministaatjes is dat wel lastig.quote:Op maandag 19 september 2022 17:09 schreef Coppi het volgende:
[..]
Wat heeft slapen te maken met ergens geweest zijn. waarom niet pissen of eten als criterium nemen? Waar vind je een hotel in Vaticaanstad? Een betaalbare overnachting in Monaco?
Ieder zijn eigen criterium denk ik dat. Gelukkig mag je je eigen criteria aanleggen hiervoor. Ik tel zelf bijvoorbeeld tussenlandingen op vliegvelden niet mee. Daarentegen 100 meter over de grens zou ik weer wel meetellen.quote:Op maandag 19 september 2022 19:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden gewoon dat je per se overnacht moet hebben in een bepaald land om het af te strepen. Alleen bij ministaatjes is dat wel lastig.
Wat mij betreft moet je in ieder geval iets van een land gezien hebben. Enkel een tussenstop op een vliegveld of op doorreis waarbij je alleen snelwegen en tankstations ziet telt wat mij betreft niet mee.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:09 schreef Coppi het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen criterium denk ik dat. Gelukkig mag je je eigen criteria aanleggen hiervoor. Ik tel zelf bijvoorbeeld tussenlandingen op vliegvelden niet mee. Daarentegen 100 meter over de grens zou ik weer wel meetellen.
Maja, wat telt dan weer zwaarder, een overnachting of ergens een hele dag spenderen maar er niet slapen...quote:Op maandag 19 september 2022 19:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden gewoon dat je per se overnacht moet hebben in een bepaald land om het af te strepen. Alleen bij ministaatjes is dat wel lastig.
Mooi, dan hoef ik niet verplicht te overnachten in Oostenrijk om Oostenrijk van de lijst af te strepen. Overnachten in Frankrijk en Zwitserland was ik sowieso niet van plan. Dan kan ik kijken naar welke landen ik niet heb bezocht: Italië en veel landen in Midden- en Oost-Europa.quote:Op woensdag 21 september 2022 21:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maja, wat telt dan weer zwaarder, een overnachting of ergens een hele dag spenderen maar er niet slapen...
Zelf vind ik dat ik in een land ben geweest als je er hebt rondgelopen. Ik ben bijv in Moskou op het vliegveld geweest, dat telt niet. Op doorreis in lichtenstein een klein ommetje, ja, dat telt wel.quote:Op donderdag 22 september 2022 07:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mooi, dan hoef ik niet verplicht te overnachten in Oostenrijk om Oostenrijk van de lijst af te strepen. Overnachten in Frankrijk en Zwitserland was ik sowieso niet van plan. Dan kan ik kijken naar welke landen ik niet heb bezocht: Italië en veel landen in Midden- en Oost-Europa.
Dat is een mooie om erbij te schrijven. Waarschijnlijk zit je met zulke exotische locaties hoog in je landenaantal?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:49 schreef xpompompomx het volgende:
Afgelopen september 3 weken in Tajikistan geweest want hooooge bergen. En op 50m na was ik bijna in Afghanistan.
Denk dat centraal Azië wel één van mijn favo gebieden op de wereld aan het worden is.
Het is zo diversquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:49 schreef xpompompomx het volgende:
Afgelopen september 3 weken in Tajikistan geweest want hooooge bergen. En op 50m na was ik bijna in Afghanistan.
Denk dat centraal Azië wel één van mijn favo gebieden op de wereld aan het worden is.
Is Tajikistan weer een beetje te doen na Corona? Moet alleen Tajikistan en Turkmenistan nog en dan heb ik de voormalige Sovjet-Unie compleet. Je beeld van Centraal-Azië deel ik, dat is echt een fantastisch gebied. Zelfde geldt overigens voor de Kaukasus, met name Georgië is geweldig.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:49 schreef xpompompomx het volgende:
Ik ben nogal dol op het maken van lange pittige trektochten in hoge bergen en woestijnen en bijna vanzelfsprekend is Centraal Azië dan echt helemaal top, want daar stikt het van de verschillende hooggebergten ( Behalve de Himalaya ook nog de Karakoram, Pamir, Kunlun, Fann, Hindu Kush en de Tien Shan)quote:Op zondag 30 oktober 2022 10:36 schreef J.B. het volgende:
[..]
Is Tajikistan weer een beetje te doen na Corona? Moet alleen Tajikistan en Turkmenistan nog en dan heb ik de voormalige Sovjet-Unie compleet. Je beeld van Centraal-Azië deel ik, dat is echt een fantastisch gebied. Zelfde geldt overigens voor de Kaukasus, met name Georgië is geweldig.
Hoe is dat als privé reisland? Kun je overal normaal eten bijv.? Sorry, noob.quote:
Ik weet niet precies wat een privé reisland is, maar eten was wel echt een groot probleem. Ik heb ongeveer één maaltijd per dag gegeten (ook geen snacks tussendoor, want er zijn geen echte supermarkten). Misschien had dat meer kunnen zijn als ik harder gezocht had, maar het eten smaakt vaak een beetje over de datum of smaakt gewoon niet lekker, dus ik had daar ook niet per se zin in. Ik kwam met ondergewicht aan maar ben alsnog flink wat kilo's verloren in 11 dagenquote:Op dinsdag 1 november 2022 11:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe is dat als privé reisland? Kun je overal normaal eten bijv.? Sorry, noob.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |