Ik was al sinds mijn zeventiende met mijn lief samen en intussen ook halverwege de dertig geraakt en zo'n beetje vijftien jaar getwijfeld en steeds weer uitgesteld.quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:28 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik sluit me half aan, soort van. Kent iemand dat, dat je echt wel een kind wilt maar ook duizendenéén twijfels hebt en elke keer gelegenheden aangrijpt om het uit te stellen? Continu maar weer gesprekken of het nou handig is of niet. Misschien wat achtergrond; ik ben bijna 35, lief bijna 36. We wilden nooit, nooit kinderen. En ineens wel. En dat is ráár. En daar schrikken we soms zelf nog van dus we maken het onszelf erg lastig.
Ik heb ze van de Action, maar ik krijg eigenlijk nooit echt een positief resultaat, altijd een lichtere tweede streep.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 22:16 schreef Costilla het volgende:
Als je je eisprong graag wil vinden kan je ook van die goedkope ovulatietesten kopen Maria2.0. Dat heb ik ook gedaan toen ik merkte dat temperaturen bij mij niet werkte. Spannend dat jullie weer zijn begonnen!
En verder: hoi, ik kom me melden. Ik wilde graag in stilte wachten op een tweede streepje en meelezen met anderen, maar als niemand post heeft dat geen zin. Zullen we dit topic nieuw leven inblazen? Ik wacht nog op het ei.
Ik zal eens gaan kijken, wellicht geven die meer duidelijkheid dan de Action testen.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 23:39 schreef June. het volgende:
Ik gooi de tip over testen er nog maar eens in: verkoper “klackstar” op eBay.
Dit zijn erg simpele, maar betrouwbare testen en kosten geen drol. Zowel zwangerschaps- als ovulatietesten.
Die van de action zijn in regel niet betrouwbaar..quote:Op woensdag 12 juni 2019 09:27 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Ik zal eens gaan kijken, wellicht geven die meer duidelijkheid dan de Action testen.
Dat vind ik fijn om te horen, want je gaat aan je eigen lijf twijfelen.quote:Op woensdag 12 juni 2019 23:04 schreef June. het volgende:
[..]
Die van de action zijn in regel niet betrouwbaar..
Wat heftig. Kan me voorstellen dat dat er toch flink inhakt. Slim om even pauze te nemen, hebben wij dus ook gedaan in een zware periode. Zou het helpen om alles zoveel mogelijk los te laten, dus geen echte pauze maar gewoon seks voor de leuk? Kan me voorstellen dat dat niet lukt hoor, maar als je dat als pauze kunt zien dan is er toch altijd nog een kansje.quote:Op donderdag 13 juni 2019 14:42 schreef AgnesGru het volgende:
Hier nog niks 😑 ben inmiddels al bijna 2 jaar gestopt met pil. Wel beetje frustrerend dat mijn zwager zijn nieuwe partner (als in sinds begin dit jaar) al zwanger heeft “geschopt”, was een foutje oid :’)
Wij zijn dan nu het enige stel uit het gezin van mijn vriend dat geen kind(eren) heeft/verwacht en ergens voel ik nu vanuit schoonmoeder nu wel een soort druk van “en nu jullie” gelukkig staat mijn eigen moeder er een stuk nuchterder in.
Wat we nu wel overwegen is een verwijzing voor een pgd traject aan te vragen ivm een erfelijke ziekte (50% kans dat het wordt overgedragen).
Dus beetje lastige periode. Gelukkig bijna op vakantie, even wat afstand. Deze ronde daarom ook even overgeslagen.
Thanks!quote:Op donderdag 13 juni 2019 14:47 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Wat heftig. Kan me voorstellen dat dat er toch flink inhakt. Slim om even pauze te nemen, hebben wij dus ook gedaan in een zware periode. Zou het helpen om alles zoveel mogelijk los te laten, dus geen echte pauze maar gewoon seks voor de leuk? Kan me voorstellen dat dat niet lukt hoor, maar als je dat als pauze kunt zien dan is er toch altijd nog een kansje.
Sterkte!
quote:Op donderdag 13 juni 2019 13:25 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik sluit me ook aan. Ons zoontje is anderhalf en ik geef nog borstvoeding maar heb weer een regelmatige cyclus.
Vannacht droomde ik toevallig over die fijne schopjes in mijn buik.En doordat de eerste geboren was via het gat dat hij had geschopt bij mijn ribben moest nummer twee er ook op die plek uit. Het houdt me blijkbaar toch nogal bezig.
![]()
Volgende week zaterdag is mijn eisprong, wij hebben dus wat te doen deze week.
Haha dat is hier ook wel zo, om de dag zeker en in de eerste 2 weken wel vaker op zich. De natuur heeft dat handig uitgedokterd.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 11:16 schreef minilot het volgende:
![]()
Hier ook nog proberende hoor, nu bezig aan vierde cyclus sinds eerste er is
Ovulatietesten gebruiken we niet, onze frequentie is wel zodanig dat we daar überhaupt niet op hoeven te letten![]()
Wat leuk! Succesquote:
Nee, nog geen keus gemaakt.quote:Op donderdag 4 juli 2019 22:22 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik ben gewoon ongesteld geworden, drie dagen te vroeg zelfs. Ik verwachtte er toch al niet veel van deze keer.
Agnes vervelend dat het al zo lang duurt voor jullie. Heb je al een keus kunnen maken om pgd-traject in te gaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En vraag mezelf ook steeds meer af; is het niet een maatschappelijke verwachting/druk om een gezin te stichten? Ook binnen de familie, mijn schoonmoeder heeft nogal de focus op oma worden/zijn, stel wij krijgen geen kinderen, zal ze ons (met name mij, want het botert op dit moment niet zo) wel accepteren? Heb zo geen zin in dat gekat en toespelingen over krijgen van kinderen.
In mijn hoofd bedenk ik dan altijd pinnige opmerkingen terug, maar puntje bij paaltje durf ik weer niet🙈Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
+1 op alles wat jij zegtquote:Op dinsdag 16 juli 2019 14:16 schreef Lemijn het volgende:
Als je al de druk van buitenaf voelt (of dat nou de maatschappij is of je schoonmoeder) dan zou ik dat echt zoveel mogelijk naast me neerleggen. Want jij bent degene die straks een kind heeft, of niet. Die er 24/7 verantwoordelijk voor is en 20 jaar voor mag zorgen. Of die de vrijheid en tegelijk misschien het gemis heeft als het kind er niet komt. Meningen zijn maar meningen. Het gaat om jouw leven. Het is zo essentieel dat ik er zelfs met overtuiging een paar keer naar een coach of psycholoog oid voor zou gaan om mijn beweegredenen te onderzoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afgelopen week was mijn eisprong. Ik verwacht er wederom niet veel van. Mijn man was er soms niet, dat is toch wel essentieel. Een keer hebben we er ook maar van afgezien omdat ik gesloopt was. Maar wie weet.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Gets joh omo wit is zo rot als je al 'over tijd' bent!quote:Op vrijdag 19 juli 2019 20:33 schreef Costilla het volgende:
Ik begrijp nu wat een Omo-witte test isMaar ook geen bloed op NOD. Meestal haal ik die dag niet eens. Wat is deze
![]()
Welkom DonnaRush! Zijn jullie de vorige keer lang bezig geweest?
Lastig AgnesGru. Staan jullie nog steeds op pauze? Heeft je vriend dezelfde twijfels?
Bij ons was het vak leeg. Ik denk dat iedereen bezig isquote:Op maandag 22 juli 2019 18:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik moet nog foliumzuur halen. Net stond ik voor een gesloten deur bij de Etos. Dus morgen maar even heen weer.
Uiteindelijk ook bij de Kruidvat gehaald hier was ook alles op.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 14:33 schreef Flox_ het volgende:
[..]
Bij ons was het vak leeg. Ik denk dat iedereen bezig is![]()
Gefeliciteerd minilot
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 5 augustus 2019 10:31 schreef ViviRAWRS het volgende:
Dankjewel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 5 augustus 2019 10:44 schreef vlindertje89 het volgende:
DankjewelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lief van jullie!
[ Bericht 7% gewijzigd door MiNi1981 op 06-08-2019 07:48:40 ]
Toen wij het de vorige keer aan het proberen waren heb ik ze via klackstar op ebay besteld. Waren zo binnen geloof dat toen heel veel mensen ze hadden.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:23 schreef MiNi1981 het volgende:
Ja, de foliumzuur moet ik ook even aan wennen. Heb t bij de andere supplementen gelegd maar die vergeet ik ook regelmatig.
Vraagje voor wie er met ovulatietesten werkt. Waar hebben jullie ze vandaan?
Ik heb ze voor de testfase bij de action gehaald en er naast gebruikte ik de clearblue.
Ik moet zeggen dat ik wel een beter zichtbare lijn zag komen bij de actiontest en aan de hand daarvan de clearblue gebruikt heb om er achter te komen of er wel/geen eisprong was.
Die combi werkt opzich prima want clearblue is erg duidelijk maar ik vond de action dus wel wat wazig nog. Ik had het idee dat de teststreep nog wat donkerder zou moeten worden voor een eisprong, maar dat was dus niet het geval. Ben eerder op mijn gevoel en lichaam afgegaan dan op de actiontest.
De clearblue 100% gebruiken vind ik wel een erg duur grapje worden. Die zou ik hooguit op het 'moment suprême' in willen zetten voor de echte bevestiging.
+1, die werken primaquote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Toen wij het de vorige keer aan het proberen waren heb ik ze via klackstar op ebay besteld. Waren zo binnen geloof dat toen heel veel mensen ze hadden.
Ha, ik ook.. het is echt heel onregelmatig bij mij. De ene dag wel, de andere dag niet. Als ik niet thuis ben, vergeet ik het nooit.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:36 schreef DonnaRush het volgende:
Welkom!![]()
![]()
Ik moet echt nog wennen aan foliumzuur weer. Vergeet het zo snel!
Deze inderdaad. Het voordeel is dat ze zo goedkoop zijn, dat je meerdere malen per dag kan testen. Het kan namelijk zijn dat je een korte piek hebt. Dan kan het streepje bijvoorbeeld om 12:00 uur nog veel lichter zijn dan om 18:00 uur op dezelfde dag.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Toen wij het de vorige keer aan het proberen waren heb ik ze via klackstar op ebay besteld. Waren zo binnen geloof dat toen heel veel mensen ze hadden.
Ah ja, dat dacht ik al maar begon toch even te twijfelen. Thanks.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:28 schreef Mariposas het volgende:
Wel of niet plassen maakt niet uit. Het gaat om drinken, de concentratie van urine. Als je veel drinkt wordt je urine mindet geconcentreerd en dan kan het zijn dat je het LH niet goed kan meten.
Goed om te weten. Heb net iig de ovulatiesticks besteld.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik drink altijd behoorlijk wat en hij heeft het bij mij iedere maand prima opgepakt
Ik wist niet dat jullie ook aan het proberen zijn. Wat leuk!quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 23:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Prima deze maand sowieso niks dus dat is lekker makkelijk. Dus nu met wijntje lekker op de bank.
Nee wij hebben geen kindje. De vorige keer werd mijn man overspannen. Ondertussen huis verkocht, gekocht, verbouwd nou ja gewoon het leven zeg maar.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:02 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Goed om te weten. Heb net iig de ovulatiesticks besteld.
Interessevraagje 😊, ken je verhaal (nog) niet maar zie je ook niet in de andere topics volgens mij.
Je zei dat het bij de vorige keer proberen ook gebruikt had. Heb je al een kindje?
er zijn zoveel tink/think-x/etc op Fok dat ik ze niet altijd goed uit elkaar kan houden 😬
Ja ik vind het ook leuk dat jij in dit topic zitquote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jullie ook aan het proberen zijn. Wat leuk!
Ik had het nog gelezen, maar nog niet gereageerd. Maar wat heerlijk om jou hier te zien zegquote:Op maandag 5 augustus 2019 10:23 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik kom hier alvast om het hoekje kijken en meelezen.
hier mijn verhaal.
Volgende maand wil ik gaan starten en dan is het voor mij ook wachten op het tweede streepje. Nu wacht ik vooral op het tweede streepje van de ovulatietest (die ik niet kan vinden maar wel verwacht had nu).
Wat leuk dat je er bent.quote:Op maandag 5 augustus 2019 10:23 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik kom hier alvast om het hoekje kijken en meelezen.
hier mijn verhaal.
Volgende maand wil ik gaan starten en dan is het voor mij ook wachten op het tweede streepje. Nu wacht ik vooral op het tweede streepje van de ovulatietest (die ik niet kan vinden maar wel verwacht had nu).
Ik duim voor jequote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook leuk dat jij in dit topic zit
Ha, dat zou wel leuk zijn ja! Ik moet ergens de komende dagen ongesteld worden. dus tja.. van het weekend maar weer met een wijntje op de bank ..quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik duim voor je![]()
![]()
. Zou wel cool zijn als we na onze gelijktijdige verbouwing ook nog eens rond dezelfde tijd gaan zwangeren en moederen.
Ah ok, hopelijk geeft de rust die jullie nu hebben gevonden en met jullie nieuwe huis een positieve flow naar het zwanger worden!quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee wij hebben geen kindje. De vorige keer werd mijn man overspannen. Ondertussen huis verkocht, gekocht, verbouwd nou ja gewoon het leven zeg maar.
Nu is er weer enigzins rust in de tent en willen we het weer gaan proberen. We verwachten niet dat het snel raak zal zijn.. De vorige keer dacht ik heel naïef dat je wel binnen 3 maanden zwanger zou zijn ofzo 'm nou ja niet dus
Dankjewel! 😊😊quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik had het nog gelezen, maar nog niet gereageerd. Maar wat heerlijk om jou hier te zien zeg
Dankjewel! Het is eng maar dat komt vast goed.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:28 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Wat leuk dat je er bent.Je afwegingen had ik wel gelezen, maar van je geschiedenis had ik geen idee. Wat een nare ervaring, dapper dat je het nu toch weer aan durft.
![]()
Als het goed is is mijn eisprong weer geweest. Om de twee dagen geklust in plaats van om de dag wat ik eigenlijk van plan was. Ik heb soms wat moeite ons eerste kindje in slaap te krijgen en heb daarna echt geen zin meer. En ik denk eigenlijk ook niet dat als we dan toch wat proberen daar een zwangerschap van zou komen.Nou duimen maar weer.
![]()
Super spannend zeg. Ik ken het verhaal niet, toen zat ik niet in deze pijler, maar jeetje!quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:30 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Dankjewel! 😊😊
Ik vind het rete spannend en eng. Misschien nog wel enger dan de eerste keer 😊
Ik heb je weleens zien posten idd maar had geen idee dat dat toen zo afgelopen is. Wat naar. Hopelijk heb je snel wat te vierenquote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:30 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Dankjewel! 😊😊
Ik vind het rete spannend en eng. Misschien nog wel enger dan de eerste keer 😊
Hoop het ook. Al ben ik van nature gewoon een stresskip hoorquote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:29 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Ah ok, hopelijk geeft de rust die jullie nu hebben gevonden en met jullie nieuwe huis een positieve flow naar het zwanger worden!
Hehe, nu kun je nog lekker borrelen, over een paar maanden misschien niet meer!quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ha, dat zou wel leuk zijn ja! Ik moet ergens de komende dagen ongesteld worden. dus tja.. van het weekend maar weer met een wijntje op de bank ..
Netjes idd!quote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn rode duivel is er. Dag 29 dus dat is netjes. Hij kan nogal eens variëren.
Ja dan wordt het Co zonder Ba.. Nu is dat niet te hachelen natuurlijk dus tja.. dan maar water ofzoquote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hehe, nu kun je nog lekker borrelen, over een paar maanden misschien niet meer!
Awwww! Je hebt iig een nette cyclus zo te lezen. Hopelijk varieert deze niet te veel. En lekker van je wijntje genieten nu het nog kan!quote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hoop het ook. Al ben ik van nature gewoon een stresskip hoor
We wisten eigenlijk nog niet dat het kon, maar de klap was er wel. Vooral het besef wat het had kunnen zijn. En ineens ook de realisatie hoe ontzettend graag ik dit wil. En mijn lichaam doet sindsdien wat vreemd..quote:Op zondag 4 augustus 2019 06:54 schreef Costilla het volgende:
Flox, welkom nog! Hoe voel je je over die vroege miskraam?
quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 09:39 schreef Flox_ het volgende:
[..]
We wisten eigenlijk nog niet dat het kon, maar de klap was er wel. Vooral het besef wat het had kunnen zijn. En ineens ook de realisatie hoe ontzettend graag ik dit wil. En mijn lichaam doet sindsdien wat vreemd..
Ik ben heel lang misselijk gebleven, daarna ontzettend pijnlijke borsten met een normale menstruatie. Afgelopen cyclus vanaf dag 3 na de eisprong ontzettend pijnlijke borsten en ineens 6 dagen te vroeg ongesteld.
Dat is het zeker. De selectie is wel een bijzonder proces hoor, gek en leuk tegelijk want waar selecteer je nou je donor op? Six. en ik hebben het er uitgebreid over gehad. Ik krijg op DM ook wat vragen hierover, dus bij deze wat meer informatie.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 10-08-2019 13:18:22 ]Resistance is futile.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 14:19 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:Seven.
Motiliteit is beweeglijkheid, dus waarschijnlijk bedoelen ze het percentage beweeglijke cellen.KloptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I solemnly swear i'm up to no good
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |