Oh ik blijf heel rustig verder, hoor. Als je de weg op gaat weet je dat je soms rare dingen tegen komt, anders moet je niet instappen. Maar dit soort figuren kunnen me wel irriteren soms.quote:Op vrijdag 14 september 2018 15:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan moet je lekker je gemak houden, het is hier geen Marokko
Het 1e uiteraard aangezien het sowieso logisch is dat je weer naar rechts gaat.quote:Op vrijdag 14 september 2018 06:07 schreef Jordy-B het volgende:
Stel dat je een inhaalactie doet op een provinciale weg. Geef je dan richting naar rechts als je de in te halen auto gepasseerd bent, of geef je ruim van tevoren richting naar rechts, terwijl je er nog naast zit?
In het tweede geval bezorg je de gepasseerde bestuurder een hartverknettering.
Neuh, hier zou ik wel eerder richting aangeven, men mag best weten wat ik van plan ben hoe logisch het ook is.quote:Op vrijdag 14 september 2018 06:07 schreef Jordy-B het volgende:
Hetzelfde geldt als je ergens tussenin wil invoegen en je geeft richting aan voordat er ruimte is, dat is erg naar voor degene die op dat moment naast je zit, want die verwacht dat jij hem er gewoon tussen drukt.
Dit is sowieso logisch, dus niet "wellicht" maar gewoon doen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 06:07 schreef Jordy-B het volgende:
Alleen als je bijvoorbeeld dubbele rijstroken hebt, en de weg eindigt in twee voorsorteerstroken voor verschillende richtingen, dan geef je wellicht wat eerder richting aan om aan te geven wat je van plan bent, zodat het overige verkeer misschien wat ruimte voor je kan maken. Maar dat is eigenlijk voorsorteren.
Om er nog heel even op terug te komen... Het is niet zozeer dat ik iemand afzeik want we maken allemaal fouten, ik ook, en ik ben niet moeilijk, maar het irriteert me wel als iemand bewust asociaal gaat zitten doen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 18:04 schreef Sounddragon het volgende:
Tis hier ook geen 'post-een-filmpje-en-zeik-een-weggebruiker-af' topic..
Dit had ik in Duitsland ook vaak. En vaak idd bontkraagjes. Dan ga ik gewoon rechts als ruimte, laat ze er langs, en als ze op gelijke hoogte zijn gaat de sportknop in, schakel ik terug en mogen ze kijken of ze de 6 in lijn met dubbele vanos kunnen bijhouden. Niet dus, en dan ga ik weer lekker naar links. Het resultaat is meestal dat ze nog geirriteerder raken en dan superboos zijn als je ze tegenkomt bij het volgende benzinestation oid. Doel bereikt. Tja maat, je golfje/seat/audi1.4/6 gaat nu eenmaal niet harder dan 180. Exact voor dit soort situaties heb ik de badges eraf laten halen, dan kan je niet zien wat erin ligt. Tenzij je BMW kenner bent, dan zie je het meteen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Korte versie: mensen die knipperen op de linkerbaan van de Duitse Autobahn
Toelichting:
En dan bedoel ik niet de mensen in snelle Mercedessen of BMW's. Je rijdt zeg maar 170 (niet extreem langzaam lijkt me) en dat doet je al een tijdje en haalt lekker in. Dan komt er iemand al seinend achter je in z'n Seat Alhambra die 180 rijdt. Vaak ook in situaties waarbij ik niet naar rechts kan zonder vol in de ankers te gaan.
Wat verwachten die mensen, iemand anders kan beter 50km/u afremmen ipv dan dat zij even het gas los laten?
Begrijp me niet verkeerd, ik probeer zoveel mogelijk rechts te rijden en de echte snelle jongens hoeven vaak niet eens te seinen. Doen ze eigenlijk ook niet, meestal zijn het van die gezinsbakken (en nee een M5 Touring reken ik daar niet onder) die op hun vmax rijden.
Zelf sein ik niet, als ik 170 rijdt en er rijdt voor me iemand 160 pas ik me aan. Ook een mooie snelheid.
Gister mooi een of ander bontkraagje lopen irriteren. Ik reed 160 achter m'n voorligger, dat was hem in z'n E36 316i niet rap genoeg dus seinen. Ik mooi mistachterlicht aan en uit. Hij snapte de hint niet geloof ik. Zodra het kon ik naar rechts om de snotneus met opsporingsambtenaar verzocht uiterlijk er langs te laten. Direct weer naar links en toen ging ik achter hem seinen.
Maar wie meet hier dan zijn piemel ?quote:Op vrijdag 14 september 2018 19:07 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dit had ik in Duitsland ook vaak. En vaak idd bontkraagjes. Dan ga ik gewoon rechts als ruimte, laat ze er langs, en als ze op gelijke hoogte zijn gaat de sportknop in, schakel ik terug en mogen ze kijken of ze de 6 in lijn met dubbele vanos kunnen bijhouden. Niet dus, en dan ga ik weer lekker naar links. Het resultaat is meestal dat ze nog geirriteerder raken en dan superboos zijn als je ze tegenkomt bij het volgende benzinestation oid. Doel bereikt. Tja maat, je golfje/seat/audi1.4/6 gaat nu eenmaal niet harder dan 180. Exact voor dit soort situaties heb ik de badges eraf laten halen, dan kan je niet zien wat erin ligt. Tenzij je BMW kenner bent, dan zie je het meteen.
Ik doe dit alleen bij idioten die keihard achterop rijden en dan gaan drukken en seinen en toeteren en doen. Gebeurt bijna nooit, want de meesten zien er echt wel aan het type wat het is. Anders ga ik gewoon netjes naar rechts hoor. En in Nederland hou ik me gewoon aan de vMax. Vaak zijn dit wel marokkanen, met anderen eigenlijk nooit last. En laat ik aan opgeschoten bontkraagjes, wegens levenslang nare en slechte ervaringen met dat volk, nu een absolute tyfushekel hebben. Dus ja, die nar ik extra. Daar hebben ze gedurende de 40 jaar dat ik leef, geheel zelf naar gemaakt, agressief dom volk. Ze zijn werkelijk nergens goed voor behalve de criminaliteitscijfers stuwen, en op de weg is 99% ook compleet aso. Daarom zit er ook een dashcam in mijn auto tegenwoordig, voor en achter, zodat ik die mafkezen er gewoon bij kan lappen als er wat gebeurt.quote:Op vrijdag 14 september 2018 19:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Maar wie meet hier dan zijn piemel ?
Hoezo? Hij heeft gewoon gelijk. Ik lees niets anders dan feiten. Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers, dat is gewoon zo. Dit is ook zo op de weg. Je kunt ze niet allemaal over één kam scheren maar meestal vind ik ze maar erg laks wat betreft omgang met wet- en regelgeving en rijden ze erg gehaast en agressief.quote:
De enige die je nart ben je zelf. Of denk je nu echt serieus dat hun het boeit dat je je zo gedraagt? Waarschijnlijk liggen ze zich rot te lachen omdat een of andere malloot zich weer moet bewijzen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:43 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik doe dit alleen bij idioten die keihard achterop rijden en dan gaan drukken en seinen en toeteren en doen. Gebeurt bijna nooit, want de meesten zien er echt wel aan het type wat het is. Anders ga ik gewoon netjes naar rechts hoor. En in Nederland hou ik me gewoon aan de vMax. Vaak zijn dit wel marokkanen, met anderen eigenlijk nooit last. En laat ik aan opgeschoten bontkraagjes, wegens levenslang nare en slechte ervaringen met dat volk, nu een absolute tyfushekel hebben. Dus ja, die nar ik extra. Daar hebben ze gedurende de 40 jaar dat ik leef, geheel zelf naar gemaakt, agressief dom volk. Ze zijn werkelijk nergens goed voor behalve de criminaliteitscijfers stuwen, en op de weg is 99% ook compleet aso. Daarom zit er ook een dashcam in mijn auto tegenwoordig, voor en achter, zodat ik die mafkezen er gewoon bij kan lappen als er wat gebeurt.
Met richting aangeven is het de bedoeling dat je laat zien wat je gaat doen, niet wat je van plan bent.quote:Op vrijdag 14 september 2018 17:45 schreef vannelle het volgende:
Neuh, hier zou ik wel eerder richting aangeven, men mag best weten wat ik van plan ben hoe logisch het ook is.
Weten ze iig dat ik door heb wat de bedoeling is in die situatie en herinner ik hun er ook nog even aan.
Dit.quote:Op vrijdag 14 september 2018 23:26 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Met richting aangeven is het de bedoeling dat je laat zien wat je gaat doen, niet wat je van plan bent.
Sorry, maar is de grap in Duitsland nou juist niet dat mensen hard achterop komen rijden, omdat de snelheidsverschillen nogal groot zijn? Als jij niet harder wilt, waarom dan zo klieren? Als jij ook harder wilt, maar niet kan door ander verkeer, a la, maar gewoon om te treiteren?quote:Op vrijdag 14 september 2018 19:07 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dit had ik in Duitsland ook vaak. En vaak idd bontkraagjes. Dan ga ik gewoon rechts als ruimte, laat ze er langs, en als ze op gelijke hoogte zijn gaat de sportknop in, schakel ik terug en mogen ze kijken of ze de 6 in lijn met dubbele vanos kunnen bijhouden. Niet dus, en dan ga ik weer lekker naar links. Het resultaat is meestal dat ze nog geirriteerder raken en dan superboos zijn als je ze tegenkomt bij het volgende benzinestation oid. Doel bereikt. Tja maat, je golfje/seat/audi1.4/6 gaat nu eenmaal niet harder dan 180. Exact voor dit soort situaties heb ik de badges eraf laten halen, dan kan je niet zien wat erin ligt. Tenzij je BMW kenner bent, dan zie je het meteen.
ik vind het nog steeds helemaal kut die portapotti's op de weg tussen de auto's. Ik weet dat jullie het zelf ook niet verzonnen hebben, maar het slaat gewoon nergens op om die dingen met kids erop in een kort broekie lekker de snelheidsbeperkende maatregel uit te laten hangenquote:Op vrijdag 14 september 2018 23:33 schreef d4v1d het volgende:
Elke ochtend weer op een 50kmh-weg golfjes op mn bumper en bij de eerste mogelijkheid rakelings langs me heen inhalen... En bij de 4 volgende stoplichten sta ik toch weer steeds achter ze
Dat mijn scooter niet harder gaat dam 45km/h kan ik vrij weinig aan doen lutser.
Je zegt het goed: Gaat doen, dus niet wat je al aan het doen bent.quote:Op vrijdag 14 september 2018 23:26 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Met richting aangeven is het de bedoeling dat je laat zien wat je gaat doen, niet wat je van plan bent.
Niemand heeft het over hoeveel tijd er tussen het knipperen en gaan moet zitten en ook snelheidsverschillen heeft niemand het over.quote:Op zaterdag 15 september 2018 00:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dit.
Iemand die zijn knipper aan gooit en gáát, krijgt van mij ruim baan. Zo'n truthoofd wat een knipper aangooit en gaat zitten wachten tot ik rem om van de 4 autolengtes remafstand die ik heb er 7 te maken heeft gewoon pech. Als je niet de skills hebt om fatsoenlijk van rijstrook te wisselen heb ik je sowieso liever áchter me
Ik heb geleerd om de knipper aan te gooien op het moment dat je de verrichting begint. Je begint je verrichting dan ook pas als je dat kunt doen zonder een ander te hinderen. Hinderen vind ik niet als ik de cc eraf moet tikken, wel als ik moet gaan remmen. Als je je snelheid aanpast aan de rijstrook waar je heen verhuist, kun je een RR Silver Shadow inclusief tandemasser kwijt in mijn 4 auto's tussenruimte zónder dat ik hoef te remmen.
Let op het woordje "willen" wat aangeeft dat die actie nog niet aan de gang is maar in de planning zit.quote:Artikel 55
Bestuurders van een motorvoertuig respectievelijk bromfietsers moeten een teken met hun richtingaanwijzer geven respectievelijk een teken met hun richtingaanwijzer of met hun arm geven, indien zij willen wegrijden, andere bestuurders van een motorvoertuig willen inhalen, de doorgaande rijbaan willen oprijden en verlaten en indien zij van rijstrook willen wisselen alsmede bij alle andere belangrijke zijdelingse verplaatsingen.
Eens. Ik rij liever ook wat harder met dat ding maarja, dan kom je een keer een rollerbank tegen en ben je het haasjequote:Op zaterdag 15 september 2018 00:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik vind het nog steeds helemaal kut die portapotti's op de weg tussen de auto's. Ik weet dat jullie het zelf ook niet verzonnen hebben, maar het slaat gewoon nergens op om die dingen met kids erop in een kort broekie lekker de snelheidsbeperkende maatregel uit te laten hangenWmb één van de meest ridicule aanpassingen in de wegenverkeerswet ooit.
Wettekst =/= praktijkquote:Op zaterdag 15 september 2018 07:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Niemand heeft het over hoeveel tijd er tussen het knipperen en gaan moet zitten en ook snelheidsverschillen heeft niemand het over.
Want zijn reactie ging over de situatie dat je iemand inhaalt op een 2-baansweg en dus wel terug naar rechts MOET.
Invoegen of een strook opschuiven naar links heeft daar dus niks mee te maken.
Wellicht interessant leesvoer waarin geleerd word éérst richting aan te geven en daarna pas te handelen:
https://auto-en-vervoer.i(...)chtingaanwijzer.html
En dan artikel 55 RVV:
[..]
Let op het woordje "willen" wat aangeeft dat die actie nog niet aan de gang is maar in de planning zit.
Oftewel: Eerst richting aangeven, dan pas gaan.
De overheid zou eens ballen moeten tonen en de brommers naar 80cc en 80km/u moeten gooien, dan kun je gewoon op een normale manier meekomen in het verkeer tot en met de provinciale weg. Dat rijbewijs heb je al, en dan krijg je ook meteen een fatsoenlijke basis voor een motorrijbewijs.quote:Op zaterdag 15 september 2018 10:19 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Eens. Ik rij liever ook wat harder met dat ding maarja, dan kom je een keer een rollerbank tegen en ben je het haasje
Het is gewoon idioot dat er weer een extra snelheidsverschil wordt gemaakt. En ik heb dat ding niet gekocht om 25 op het fietspad te rijden![]()
Probleem daarbij is dat bromfietspaden dan verleden tijd zullen zijn (waar je je natuurlijk netjes aan de snelheid houdt) Dan kan je er net zo goed gelijk een motor van maken.quote:Op zaterdag 15 september 2018 13:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De overheid zou eens ballen moeten tonen en de brommers naar 80cc en 80km/u moeten gooien, dan kun je gewoon op een normale manier meekomen in het verkeer tot en met de provinciale weg. Dat rijbewijs heb je al, en dan krijg je ook meteen een fatsoenlijke basis voor een motorrijbewijs.
Kunnen ze meteen geschikte kleding gaan voorschrijven, ook voor motorfietsen, want ik vind het nog steeds heel bijzonder dat je in je auto met 27673934 veiligheidssystemen een prent krijgt als je je gordel niet om hebt, terwijl je met puur en alleen een helm op en een korte broek aan náást diezelfde auto op de snelweg mag gaan rijden met 130p/u. En dat in ons op tientallen fronten zwaar overgereguleerde landje; echt ónbegrijpelijk
de lichte motor is er natuurlijk ook al met die gekkigheid die ze een paar jaar geleden hebben verzonnen voor het motorrijbewijs, de allerlichtste versie kan er dan misschien weer vanaf, want ook die is underpowered in het verkeer waar hij in mag. Punt is juist dat ze dat gemotoriseerde spul van het fietspad willen hebben, en brommers kúnnen op zich prima tussen het overige verkeer, alleen moet je ze wel de power geven om dat veilig en zonder hinder te kunnen doen.quote:Op zaterdag 15 september 2018 13:19 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Probleem daarbij is dat bromfietspaden dan verleden tijd zullen zijn (waar je je natuurlijk netjes aan de snelheid houdt) Dan kan je er net zo goed gelijk een motor van maken.
Eens. In de praktijk weten we allemaal heel goed hoe we onze richtingaanwijzers moeten gebruiken. Probleem daarbij is dat we het zo goed weten dat het naar eigen inzicht gebeurt; te vroeg, te laat of helemaal niet. Dan krijg je bijvoorbeeld van die randdebielen die op een rotonde met het draaien van het stuur pas de richtingaanwijzer aanzetten.quote:
ik zit alleen te harken als ik in Anne d'r auto rijd, die heeft geen 123-knippersquote:Op zaterdag 15 september 2018 21:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Eens. In de praktijk weten we allemaal heel goed hoe we onze richtingaanwijzers moeten gebruiken. Probleem daarbij is dat we het zo goed weten dat het naar eigen inzicht gebeurt; te vroeg, te laat of helemaal niet. Dan krijg je bijvoorbeeld van die randdebielen die op een rotonde met het draaien van het stuur pas de richtingaanwijzer aanzetten.
"maar ik geef toch richting aan?"
Ja, maar waarvoor? Voor die bestuurder die voor de kat z'n kut voor de rotonde zit te wachten niet, dat is duidelijk.
Ik begrijp hem alleen niet als er weer 1 of andere klaptosti met 50 op een 80weg voor je rijdt, en je de komende 15km geen mogelijkheid hebt tot inhalen.quote:Op dinsdag 18 september 2018 21:16 schreef Rodgrod het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen die net doen alsof ze dit bord niet begrepen, om de file op naastgelegen provinciale weg te omzeilen
Wat staat er op het onderbord?quote:Op dinsdag 18 september 2018 21:16 schreef Rodgrod het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen die net doen alsof ze dit bord niet begrijpen, om de file op naastgelegen provinciale weg te omzeilen
Uitgezonderd bestemmingsverkeerquote:Op woensdag 19 september 2018 20:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat staat er op het onderbord?
Prima. Ga ik even dat perceel verderop bekijken. Ben ik bestemmingsverkeer.quote:Op woensdag 19 september 2018 20:27 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Uitgezonderd bestemmingsverkeer
Als voetganger in Amsterdam is dat vrij makkelijk. Gewoon doorlopen.quote:Op donderdag 20 september 2018 17:58 schreef SuperNeger het volgende:
Fietsers die denken altijd voorrang te hebbenOok al kom je met de auto van rechts.
Fietsers hebben toch altijd voorrang? Ze gaan zelfs met voorrang de ambulance in als een automobilist een keer geen voorrang verleent...quote:Op donderdag 20 september 2018 17:58 schreef SuperNeger het volgende:
Fietsers die denken altijd voorrang te hebbenOok al kom je met de auto van rechts.
Vanochtend 5 minuten op de snelweg gereden, wat een getrut weer. Niemand harder dan 90, want regen. En lekker met je grijze auto met enkel dagrijverlichting, dus geen achterlichten. Wat een kutidee was dat zeg, om dat verplicht te maken.quote:Op vrijdag 21 september 2018 10:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ieeeeeh het regent.. boem.. file.
Helaas is dit zo herkenbaarquote:Op vrijdag 21 september 2018 10:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Vanochtend 5 minuten op de snelweg gereden, wat een getrut weer. Niemand harder dan 90, want regen. En lekker met je grijze auto met enkel dagrijverlichting, dus geen achterlichten. Wat een kutidee was dat zeg, om dat verplicht te maken.
vanmorgen was het al feest, druilerig weer, redelijk donker, veel schaduwen (want de bomen hebben nog blad).. en dan zonder licht voorrang nemen vanaf rechts.. zag de fietser pas toen mijn koplampen reflecteerden op een trapper.quote:Op woensdag 19 september 2018 09:51 schreef Justinn het volgende:
Mooi in dit topic hoe korte lontjes denken het nodig vinden om nog kortere lontjes op te moeten fokken in het verkeer en zelf een directe bijdrage leveren aan 'irritaties op de weg'. Laat het gaan man.
Fietsers in de bebouwde kom blijven voor mij wel één van de grootste irritaties. Het wordt straks weer vroeg donker en dan is het weer feest met fietsers zonder licht.
Om de bocht kun je het gevaar niet zien, dus lekker doorgassen tochquote:Op vrijdag 21 september 2018 01:08 schreef Sounddragon het volgende:
Hier heb je redelijk krappe weggetjes door dorpjes heen, wel netjes met middellijn om een beetje te kunnen mikken, maar tis zeg maar zó krap hier dat de voordeuren van de huizen op de stoeprand staan.. iemand die zijn huis uitstapt loopt per direct het risico dat ze geraakt worden door een autospiegel, no shit. Dan begrijp ik dat je als automobilist een beetje van die stoeprand vandaan wilt blijven, maar om dan met 60 een blinde bocht om te vliegen terwijl je het midden van de weg aanhoudt is wel héél spannend
Nah, dat is hier echt russische roulettequote:Op vrijdag 21 september 2018 18:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Om de bocht kun je het gevaar niet zien, dus lekker doorgassen toch
Sowieso motorrijders die gaan tripleren of snijden zodra de snelheid een beetje verminderd op de wegquote:Op vrijdag 21 september 2018 11:16 schreef Sometimes het volgende:
Gisteravond, file wegens wegwerkzaamheden op de A10. Richting 22:00u, dus lekker donker. Snelheid: kruipen.
4 rijstroken, strook 1 moet invoegen bij 2 en rijstrook 4 moet invoegen bij 3.
Geeft al genoeg gedoe, maar allerlei motorrijders die zowel tussen strook 1 en 2 als tussen 3 en 4 met flinke snelheid tussen de auto’s die moeten invoegen doorschieten maken het, vooral voor zichzelf, wel erg gevaarlijk.
Uiteindelijk moet alles naar 1 strook en komt er weer wat snelheid. Daar besluiten de motorrijders dat het handiger is om de rij auto’s rechts in te halen, tussen de auto’s en oranje pilonnen door.
Wat een idioten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |